Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Als je verder geen problemen hebt hoef je niet bang te zijn. En een voeding zou eventueel invloed kunnen hebben op de temp (als de voeding een slechte airflow heeft zou die ervoor kunnen zorgen dat de hitte toeneemt)
betekent dit dat de CPU temperatuur van 47 graden iets te hoog is?Terw_Dan schreef op 02 september 2004 @ 18:30:
Die gemeten waardes zijn best netjes, erg kleine afwijking, behalve op de -12v en -5V (maar die worden niet meer gebruikt over het algemeen).
Als je verder geen problemen hebt hoef je niet bang te zijn. En een voeding zou eventueel invloed kunnen hebben op de temp (als de voeding een slechte airflow heeft zou die ervoor kunnen zorgen dat de hitte toeneemt)
dit is na een start van de pc, ongeveer 2 uur aanstaan gemeten zonder games gespeeld te hebben
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
http://www.lavalys.com/products.php?lang=en
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zoals de temperatuur van de CPU, is die dan te hoog ?
Op dit moment, na een uurtje aanstaan, en wat internet, meet Everest 49 graden voor de cpu
Dit is nadat de pc een tijdje aan heeft gestaan en wat internetgebruik, geen games nog gespeeld.
Wat zijn dan mooie temeperaturen?
En nog iets; zoals je ziet heb ik een casefan.
Sinds die erin zit, draait de CPU fan op zo'n 2000 rpm, ipv 3500 zonder die casefan.
Betekent dat dat als je er een casefan bij plaatst, de cpu fan minder gaat draaien?
[ Voor 48% gewijzigd door freddyathlon op 06-09-2004 19:04 ]
Het pijltje onder de casefan betekent dus de richting waarin de wind blaast. Dus richting de cpu, is dat goed of moet ie de andere kant op?
Op de cpu heb ik een stndaard AMD koeler zitten die bij de CPU werd meegeleverd.
Mijn voeding is een 300w
Je CPU fan gaat harder draaien als de CPU warmer wordt. Als je een casefan monteerd, zal de temperatuur in de hele kast dalen en dus mag de CPU fan langzamer draaien om de CPU op gelijke temperatuur te houden. Niks mis mee
De casefan staat niet per sé goedom geinstalleerd zo. Zit hij werkelijk lager dan de CPU (zoals in het plaatje)? In dat geval kan je hem zo laten. Zit de fan hoger, dan moet je hem de andere kant op laten blazen. Wat let je om het even te proberen?
Wat betreft de voltages: zien er goed uit. Zie ook dit topic voor meer informatie over voedingsafwijkingen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
dus met andere woorden; zoals ie nu zit, nou ja, hij zit op ongeveer dezelfde lijn als de processor, is dus niet echt goed? zo blaast ie namelijk lucht de kast inbreinonline schreef op 07 september 2004 @ 20:18:
De casefan staat niet per sé goedom geinstalleerd zo. Zit hij werkelijk lager dan de CPU (zoals in het plaatje)? In dat geval kan je hem zo laten. Zit de fan hoger, dan moet je hem de andere kant op laten blazen. Wat let je om het even te proberen?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
ok dan ga ik dat morgen op mijn vrije dag eens even proberen.breinonline schreef op 08 september 2004 @ 07:53:
Ik zeg niet dat het fout is. Maar misschien niet het beste. Over het algemeen kan je die fan beter lucht naar buiten laten zuigen. Zoals gezegd: probeer het eens in een vergelijkend testje. Draai een benchmark een uurtje met de fan zoals die nu blaast. Vervolgens draai je hem om en doet hetzelfde. En dan achteraf de temperaturen vergelijken.
Thanx voor de tip