[Ervaringen] Acer travelmate 4000 serie

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.957 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Voor de mensen met het toetsenbord probleem:

Ik heb een mailtje naar Acer gestuurd en ze beweren daar dat het met de nieuwe launchmanager die te downloaden is op de acer site verholpen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickske_v schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:56:
[...]

Hey,

probeer eens met 1 geheugenbank, dus alleen maar in de hoofdbank. Zo kan je misschien een ram latje uitsluiten die het niet is of omgekeerd natuurlijk. Probeer ook eens in de andere geheugenbank. Misschien brakke verbinding ofzo? :?
Hey
Hey Nickske,

Ik heb het misschien niet helemaal juit omschreven maar dat was dus precies wat ik al had geprobeerd, sorry voor mijn onduidelijkheid.

Bedankt voor de hulp die je iig wilt bieden.

Als er nog meer mensen zijn welke iets weten..... dan graag. :D

Groeten Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teknix1982 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:05:
Voor de mensen met het toetsenbord probleem:

Ik heb een mailtje naar Acer gestuurd en ze beweren daar dat het met de nieuwe launchmanager die te downloaden is op de acer site verholpen moet zijn.
Dit lijkt me vreemd, die Launchmanager is gewoon een applicatie lijkt me dus ik zie niet in hoe dit het keyboard probleem kan verhelpen. Bovendien heb ik alle laatste updates geloof ik. Net nog van de Taiwan site de Launchmanager gedownload want de Europe site is onbereikbaar, maar ik merk nog geen verschil...

Edit: Ik heb de Acer TM 4001 WLMI trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
ach kan best, als die launchmanager iets te enthousiast de onkeydown messages afvangt, oid.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
@richard_z
Hoe heb je je geheugen getest?
Met memtest86?
Oh ja en hoe heet is je systeem?
Kan ook zijn dat de northbridge of de cpu te warm is

[ Voor 44% gewijzigd door Bas! op 23-02-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:09:
[...]

Dit lijkt me vreemd, die Launchmanager is gewoon een applicatie lijkt me dus ik zie niet in hoe dit het keyboard probleem kan verhelpen. Bovendien heb ik alle laatste updates geloof ik. Net nog van de Taiwan site de Launchmanager gedownload want de Europe site is onbereikbaar, maar ik merk nog geen verschil...

Edit: Ik heb de Acer TM 4001 WLMI trouwens.
Dit kan weldegelijk, de launchmanager is een programma dat alle signalen van het toetsenbord ontvangt en kijkt welke toetsen ingedrukt zijn. Zijn dit de sneltoetsen dan start hij het programma op dat ingesteld is. Zijn dit 'gewone' toetsen dan stuurt hij dat signaal gewoon verder. Wanneer dit doorsturen niet goed gebeurt mis je dus een willekeurige toets. Het gebeurt ook voornamelijk bij snel typen dus het kan weldegelijk. ;)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Teknix1982 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:20:
[...]

Dit kan weldegelijk, de launchmanager is een programma dat alle signalen van het toetsenbord ontvangt en kijkt welke toetsen ingedrukt zijn. Zijn dit de sneltoetsen dan start hij het programma op dat ingesteld is. Zijn dit 'gewone' toetsen dan stuurt hij dat signaal gewoon verder. Wanneer dit doorsturen niet goed gebeurt mis je dus een willekeurige toets. Het gebeurt ook voornamelijk bij snel typen dus het kan weldegelijk. ;)
trouwens is het me gewoon echt opgevallen dat met lauch manager (geinstalleerd) je toetsen mist, maar zonder niet

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Mijn laptop (TM4001wlmi) ligt ondertussen al 7 weken bij het reparatiecentrum van Acer (na 2 weken in bezit gehad te hebben) vanwege kuren met mijn DVD-RW. Uiteraard heb ik hier mijn beklag over ingediend. Na meerdere telefoontjes en mails is dit een mail die binnen Acer is verstuurd naar de medewerkers van de klantenservice:

Dear all,

today i got roughly 70 mails about escalations. That must be reduced, because nobody can handle this anymore !

From now on i'll delete all mails regarding optical drives and Aspire 1700/1710 inverterboards (only Acer Adv costumers excluded of this) unanswered.

This parts are short and only small deliveries of spares arrives from to time to time.
This is of course not satisfying for the costumer but at the moment we are not able to give him any other answer as he has to wait .
If he want to complain about it, give him the email adress of our support email account.

The cost estiminations are going out step by step and also this i won't escalate anymore too ( should be solved in next days )

Aspire 1350 lcd covers have arrived (150 yesterday and next week also 100 pieces will come)

Also i can't answer emails regarding arrival date of spares, because haven't any access to the esplex database yet !!!

regards

Sven

Ofwel: Je hebt pech, we doen niets, niet zeuren, en wachten!!!
Goed bedrijf |:( .......

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:16:
Denk je echt dat ze zo gaan handelen? Dit zou wel asociaal wezen :X

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 20:12 ]

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:40:
[...]

Denk je echt dat ze zo gaan handelen? Dit zou wel asociaal wezen :X
Acer staat niet bekend om de super-service, tenminste dat hebben ze mij toen verteld op het werk. Maar dit zou idd wel een beetje asociaal zijn, scoren ze al helemaal geen klanten mee.

Ik wil nu een dvd brander maar mn laptop doet beetje raar. Heef heel veel moeite met lezen van (lege) dvd. Heb er gebrande dvd ingedaan, en na lang denken vond die beide mappen en kreeg ik autorun van win XP. Heb laatst een cd gebrand, en toen kwamen er rare geluiden uit. maar cd is wel gelukt en nero gaf geen fouten. Heb er nu een lege dvd in (platinum 8x, veel vaker gebruikt) maar Nero InfoTool vind geen schijf :(
Komt iemand bovenstaande bekend voor?
ik heb die firmwareupgrade/downgrade gedaan, om DL ondersteuning te krijgen, nou is zeker mn garantie ook weg? of komen ze daar niet achter, mocht ik de laptop/onderdeel op moeten sturen.

[ Voor 11% gewijzigd door Arie-Kanarie op 24-02-2005 20:42 ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:16:
Mijn laptop (TM4001wlmi) ligt ondertussen al 7 weken bij het reparatiecentrum van Acer (na 2 weken in bezit gehad te hebben) vanwege kuren met mijn DVD-RW. Uiteraard heb ik hier mijn beklag over ingediend. Na meerdere telefoontjes en mails is dit een mail die binnen Acer is verstuurd naar de medewerkers van de klantenservice:

Dear all,

today i got roughly 70 mails about escalations. That must be reduced, because nobody can handle this anymore !

From now on i'll delete all mails regarding optical drives and Aspire 1700/1710 inverterboards (only Acer Adv costumers excluded of this) unanswered.

This parts are short and only small deliveries of spares arrives from to time to time.
This is of course not satisfying for the costumer but at the moment we are not able to give him any other answer as he has to wait .
If he want to complain about it, give him the email adress of our support email account.

The cost estiminations are going out step by step and also this i won't escalate anymore too ( should be solved in next days )

Aspire 1350 lcd covers have arrived (150 yesterday and next week also 100 pieces will come)

Also i can't answer emails regarding arrival date of spares, because haven't any access to the esplex database yet !!!

regards

Sven

yeah sure.. Vraagje hoe kom jij aan die mail als het om een interne mail gaat? Denk je nou werkelijk dat een bedrijf ook maar ooit het idee heeft omde opdracht te geven om hun correspondentie weg te flikkeren?

echt ik geloof van deze tekst he-le-maal niks.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
Nou heb ik toevallig een tijd geleden eens voor de Acer helpdesk gewerkt, en toen werkte er inderdaad een Sven, in duitsland (waar ze destijds de support coordineerden). Geen flauw idee of het dezelfde is, en of deze mail authentiek is, maar de verhalen komen me niet ongeloofwaardig over. Er waren destijds ook vergelijkbare euvels.

ps: Ondanks dat dat heb ik toch besloten om een Acer te kopen, ten eerste omdat dergelijke problemen overal voorkomen, ook bij de hoger aangeschreven merken, en ten tweede omdat ondanks de misschien iets minder service de prijs kwaliteit verhouding in mijn ogen wel goed is.

Ps2 Artifical, je hebt volgens mij genoeg reden/recht om bij de leverancier van je laptop te eisen dat zij dit snel oplossen, desnoods door een nieuw of vervangend laptop te leveren. Ze kunnen zich niet verschuilen achter de Acer garantie, want zij zijn de leverancier en behoren een "passende" garantie te verzorgen (en dat is 7 weken wachten op een 2 weken oud ding natuurlijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie garanderen dat deze mail wel degelijk authentiek is..
Een persoon van de klantenservice die het helemaal met mij eens is en het ook echt belachelijk vind dat dit zo lang duurt is voor mij aan het werk gegaan om dit alsnog zo snel mogelijk op te lossen. Na een aantal keren heen en weer gemail tussen hem en leidinggevenden is dit de mail die hij uiteindelijk heeft gekregen. Gisteren heeft hij deze mail geforwarded naar mijn adres, ongetwijfeld ervan uitgaande dat ik dit vertrouwelijk zo behandelen... Ik vind echter dat iedereen op de hoogte moet worden gesteld van dergelijke serviceverlening.

Ik heb mijn laptop besteld via OBSC, maar krijg die gasten met geen mogelijkheid te pakken en in hun voorwaarden staat ook nadrukkelijk dat de garantie volledig via de fabrikant verloopt. Verder heb ik ook een klachtenbrief geschreven naar Acer, nu een week geleden, waar ik tot op heden nog geen reactie op heb ontvangen. Ik sta op het punt om dit juridisch aan te gaan vechten, heeft iemand tips die mij hierbij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week de acer travelmate 4002WLMi. Gekocht in nederland en laten sturen naar Frankrijk waar ik op dit moment ben voor studie. Na een dag de laptop te hebben geprobeerd wilde hij niet meer opstarten. Na de powerknop ingedrukt te hebben ging de fan aan maar beeld schoot niet aan. Ik heb hem toen even laten liggen en waarempel, na een paar uur schoot hij weer aan. Toen een week prima kunnen gebruiken. Eergisteren gebeurde echter weer hetzelfde. Ik heb toen gisteren de acer helpdesk (frankrijk) gebeld. Gelukkig heb ik een Acer advantage pakket genomen omdat ik bij aankoop dit gebeuren al als een van mijn nachtmerries had voorzien. Nu komen ze hem vandaag ophalen en krijg ik hem, volgende de helpdesk man binnen 5 werkdagen terug.

Slecht dat een gloedlieuwe laptop al meteen kuren vertoont,
Goed dat de pick up en return garantie ook in frankrijk geldt als in Ned. want dat kan per land in de EU verschillen.

Groeten
Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik zit er ook over te denken mijn 4000WLMi vanwege dat gedoe met die gemiste aanslagen op te sturen... Maar als ik die email lees, en hoor dat ze 'm wel ff 7 weken kunnen vasthouden wordt ik niet bepaald vrolijk :(

Wat is dat nou voor kl*te service :X

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
@FirefoxAG ,
Heb jij die nieuwe launchmanager al geprobeerd die een paar replies geleden als dé oplossing werd aangedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:52:
Ik kan jullie garanderen dat deze mail wel degelijk authentiek is..
Een persoon van de klantenservice die het helemaal met mij eens is en het ook echt belachelijk vind dat dit zo lang duurt is voor mij aan het werk gegaan om dit alsnog zo snel mogelijk op te lossen. Na een aantal keren heen en weer gemail tussen hem en leidinggevenden is dit de mail die hij uiteindelijk heeft gekregen. Gisteren heeft hij deze mail geforwarded naar mijn adres, ongetwijfeld ervan uitgaande dat ik dit vertrouwelijk zo behandelen... Ik vind echter dat iedereen op de hoogte moet worden gesteld van dergelijke serviceverlening.

Ik heb mijn laptop besteld via OBSC, maar krijg die gasten met geen mogelijkheid te pakken en in hun voorwaarden staat ook nadrukkelijk dat de garantie volledig via de fabrikant verloopt. Verder heb ik ook een klachtenbrief geschreven naar Acer, nu een week geleden, waar ik tot op heden nog geen reactie op heb ontvangen. Ik sta op het punt om dit juridisch aan te gaan vechten, heeft iemand tips die mij hierbij kunnen helpen?
geloof me maar op m'n woord, dit mailtje is echt, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

amontillado schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:14:
@FirefoxAG ,
Heb jij die nieuwe launchmanager al geprobeerd die een paar replies geleden als dé oplossing werd aangedragen?
Hey, die had ik ff gemist... :/
Ga het meteen ff proberen... trouwens het zou dan toch ook opgelost moeten zijn als je uberhaupt die hele launchmanger eruit dondert..?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Dan zou het volgens acer verholpen moeten zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Ik wil nu een dvd branden maar mn laptop doet beetje raar. Hij heeft heel veel moeite met lezen van (lege) dvd+r. Heb er gebrande dvd ingedaan, en na lang denken vond die beide mappen en kreeg ik autorun van win XP.
Heb laatst een cd gebrand, en toen kwamen er rare geluiden uit. maar cd is wel gelukt en nero gaf geen fouten. Heb er nu een lege dvd in (platinum 8x, veel vaker gebruikt) maar Nero InfoTool vind geen schijf. Ook een paar gebrande cds worden niet gedetecteerd, legale cds en dvds gaan wel goed, maar gebrande worden moeilijk of niet gevonden :S
Komt iemand bovenstaande bekend voor en heeft hij/zij misschien een oplossing/tips?
Ik heb die firmwareupgrade/downgrade gedaan, om Dual Layer ondersteuning te krijgen, is mijn garantie nu vervallen? Of komen ze daar niet achter, mocht ik de laptop/brander op moeten sturen.
Heeft iemand nog tips wat te doen, als ik de laptop of de brander op moet sturen?

Alvast bedankt

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arie-Kanarie schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:57:
Ik wil nu een dvd branden maar mn laptop doet beetje raar. Hij heeft heel veel moeite met lezen van (lege) dvd+r. Heb er gebrande dvd ingedaan, en na lang denken vond die beide mappen en kreeg ik autorun van win XP.
Heb laatst een cd gebrand, en toen kwamen er rare geluiden uit. maar cd is wel gelukt en nero gaf geen fouten. Heb er nu een lege dvd in (platinum 8x, veel vaker gebruikt) maar Nero InfoTool vind geen schijf. Ook een paar gebrande cds worden niet gedetecteerd, legale cds en dvds gaan wel goed, maar gebrande worden moeilijk of niet gevonden :S
Komt iemand bovenstaande bekend voor en heeft hij/zij misschien een oplossing/tips?
Ik heb die firmwareupgrade/downgrade gedaan, om Dual Layer ondersteuning te krijgen, is mijn garantie nu vervallen? Of komen ze daar niet achter, mocht ik de laptop/brander op moeten sturen.
Heeft iemand nog tips wat te doen, als ik de laptop of de brander op moet sturen?

Alvast bedankt
Ik adviseer je eerst zeker te zijn dat de DVDdrives voldoende voorradig zijn bij Acer anders heb je dus grote kans dat je je laptop 8 weken kwijt bent. Misschien is het mogelijk alleen je brander op te sturen... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Tis geregeld. Heb de laptop vorig jaar november bij mn stagebedrijf gekocht en die heb ik ff gemaild over mn brander probleem. Hebben ze ff gebeld met Acer, hoef alleen mn brander in te leveren, die sturen ze op, verzendkosten voor mij. Acer onderzoekt, repareert en stuurt terug. Zou zon 10 dagen in beslag nemen. Dus ik kan mn laptop gewoon blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

Heb zo niet alle pagina's doorgeworsteld, maar toch genoeg om even een indruk te krijgen van Acer. De garantie is niet helemaal 100%, maar daar doe je weinig aan.

Ik heb mijn oog laten vallen op een 4502 WLMi of 4502LCi.. Het enige grote verschil is de hdd (40 vs 60 GB) en het scherm (15" vs 15.4"). Ik weet nog niet zeker welke laptop ik koop.

't gaat bij mij vooral om de accuduur. Ik heb nu een promedion P5600 laptop (P4 2.2) die nog snel genoeg is voor mijn dagelijkse werk alleen op een accu werken kan ie niet. 5 minuten is toch wel het maximum helaas. :(

Omdat ik de laptop vooral op school wil gebruiken moet hij niet te zwaar zijn en toch minimaal 3 a 4 uur op zijn accu kunnen werken. Centrino kan dat geloof ik makkelijk? Heeft er al iemand ervaringen met accuduur die hij wil delen?

(overigens, grote kans dat ik er fulltime linux op ga draaien. Er is zeker nergens een Acer zonder koppelverkoop Windows te krijgen? En hoe zit het met de linux support?)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Wat betreft de Linux support, Google er eens naar. Hier heb je in elk geval een start (wellicht al een bekende site). Oh en hier nog eentje, waarschijnlijk twee van de grootste 'verzamelsites'.

Wat betreft accuduur ervaring, geen idee aangezien ik niet over een Acer beschik :9.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch ook maar effe mijn verhaal doen...

Ik had ook het gekende probleem met de DVD writer die geen dvd's meer wou lezen en schrijven enzo... dus maar dadelijk naar acer gebeld, kwamen hem direct ophalen via UPS enzo, geen kosten, allemaal fijn...

Bij aankomst kreeg ik een mailtje dat hij wacht op reparatie. Ok, dat is vier werkdagen geleden, maar aangezien ik student informatica ben en ik mijn laptop ECHT nodig heb (programmeren op een p2 350 is niet fijn!), heb ik daarnet contact opgenomen met Acer en wat krijg ik te horen?

"Die stukken zijn niet voorradig (nieuwe writer dus), en dat kan nog weken duren, aangezien de fabrikant van die writers niet kan volgen"
Aangezien ik de duurste garantieuitbreiding heb gekozen, om zeker te zijn dat ik mijn laptop binnen de 5 dagen terug zou hebben, heb ik dan maar die kaart uitgespeeld: "en wat met de garantie dat de laptop binnen de vijf dagen wordt hersteld?"
Antwoord: "tja, da's enkel als de stukken voorradig zijn"

Ik heb het eens nagekeken en dat staat er zelfs niet in kleine lettertjes bij... er staat wel degelijk in vette letters "gegarandeerde reparatie binnen de 5 dagen".

Nu heb ik gevraagd of ze mij tijdelijk die laptop kunnen terugbezorgen, zonder dvdwriter desnoods, zodat ik toch nog verder kan werken voor school, en gevraagd of ze contact willen opnemen van zodra de dvdwriter voorradig is... Hij ging iets laten weten via e-mail (ik durf niet te hopen dat ze hem zullen verzenden, maar goed).

Moraal van het verhaal: wat een k*tservice daar bij Acer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
ALs ik dit allemaal lees zal ik maar beter extra zorg voor mijn acertje dragen. Ziet er echt klote service uit. Leve aanhuis service van dell en andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

aanhuis service is misschien wel beter jah, maar betaal je ook voor.

Ook ik heb dus probleem met mn brander, maar heb eerst ff contact opgenomen met het bedrijf waar ik gekocht had. Dat was mn stagebedrijf,dus misschien ben ik wel in voordeelpositie. Maar een van de jongens van technische dienst daaro heeft ff gebeld met Acer en die had het zo voor elkaar. hoefde alleen de brander op te sturen. Vanmiddag ff daar geweest en de brander er uit laten halen, wel een gepruts, halve laptop moet open. Ze zeiden dat ik met 10 dagen mn brander wel weer terug had, en alleen de verzendkosten voor mij waren, zon 5 eurie, is alleen heen dacht ik, terug zal Acer wel betalen. Eerst ff bellen met Acer of via het bedrijf waar je gekocht heb spelen kan dus helpen.

Euh jah linux ondersteuning ken ik niet, zag al dat er wat sites waren gegeven. Accuduur kan ik dan wel weer wat over vertellen. Die is wel zon 4 uur, natuurlijk niet als je dvds gaat kijken/branden of gamen. Ik heb eigenlijk nooit echt aan 1 stuk leeg getrokken en heb dus nog niet kunnen klokken, maar ik ga af op wat windows mij meld via de batterijmeter, en die zegt bij 100% ruim 4 uur dacht ik zo. Misschien kun je ook wel 5 uur, maar dat heb ik nog nooit getest dus. Maar als je binnen paar meter van het stopcontact zit kun je natuurlijk ff kabel uitrollen, zolang is die wel. Dan laadt je laptop meteen ook op en kun je op volle kracht verder werken.
Windows kent natuurlijk wel allerlei powersavingsettings icm de drivers, dus ik kan mij voorstellen dat onder linux de accuduur minder is omdat die drivers niet alles ondersteunen (ik denk zo aan cpu die terugklokt bij mindere belasting) maar ik kan er natuurlijk naast zitten (als die functionaliteit in de hardware gebakken zit)

Zo ff een paar reacties op een aantal posts hiervoor.
Owja en @artificial, ik zou gewoon blijven bellen enz. die gasten moeten toch een keer reageren, alles inspreken wat je kunt. En verder juridisch, euh ik studeer geen rechten, maar ik zou naar iets als de consumentenbond of kassa-achtig iets gaan mailen of bellen, misschien dat die je kunnen helpen. Je kunt altijd advocaat ofzo raadplegen, maar das volgens mij redelijk prijzig (misschien heb je connecties of rechtenstudenten in de buurt, ask them) en zoals amontillado al zei, 7 weken wachten op een 2 weken oud ding is natuurlijk geen stijl. Dat is best wel aan te vechten, als OBCS voor tv uitgenodigd wordt zullen ze wel gauw overstaag gaan en wat druk op Acer zetten. Succes drmee en laat maar horen hoe het afloopt.

offtopic: Ik heb de naam OBCS vaker voorbij zien komen, dus het lijkt mij geen vaag bedrijfje ofzo.... hmm ik tjek net ff de site, laat ik het zo stellen: alternate site komt mij degelijker over, maar ja prijs moet ergens inzitten en site zelf zegt ook niet altijd alles. Verder contactmogelijkheden.... tja telefonisch alleen 's ochtends, niet eens tot 17.00 ofzo. Ik koop daar nu niet meer, dat mag je ze wel vertellen als je ze spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die helpdeskmedewerker zou mij dadelijk mailen...nu 12 uur later zit ik er nog op te wachten...

Anyway, heb al contact opgenomen met de winkel waar ik mijn laptop heb gekocht, en die zouden proberen wat druk uit te oefenen (voor snelle reparatie, of anders schadevergoeding)...

laat ons hopen dat DAT iets uithaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de problemen zijn allemaal: die dvdrw drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:29:
En de problemen zijn allemaal: die dvdrw drive?
Die is bij mij ook dood, ja.
Slimtype (LiteOn) SOSW 825-S.

Overigens zal mijn laptop ~ Vrijdag terug zijn. Volgens de helpdesk medewerker die ik gesproken heb zou hij Maandag/Dinsdag klaar zijn, dus vandaag.
Morgen even bellen of dit daadwerkelijk zo is.

Mijn laptop is nu ~ 2 week weg. Valt nog mee te leven, aangezien ik toch 2 weken weg was op vakantie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de late reactie,

Ja inderdaad onder andere memtest86.

Het systeem varieerde in normale werktoestand tussen 57 en 60 graden.

Ik heb inmiddels besloten dat hij toch maar opgestuurd moest worden na overleg met en helpdesk medewerker van Acer welke zelf overigens heel erg vriendelijk was. Ik heb de laptop met een brief met beschrijving van de problemen en wat ik zelf al heb gedaan en dergelijke ingeleverd bij mijn leverancier.

Die heeft hem inmiddels opgestuurd. dus nu is het wachten.

Ik hoop niet 7 weken want dan weet ik niet of ik hem nog wel terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De huidige stand van zaken:

Na twee klachtenbrieven (waarvan de tweede aangetekend) natuurlijk nog geen reactie van mijn vrienden van Acer. Net voor de zoveelste keer gebeld en weer wordt er na een 20 minuten durend spervuur aan klachten en kritiek van mijn kant niets meer ondernomen dan weer een mailtje naar de coordinator. De DVDdrives zijn nog niet binnen dus er wordt niets anders gedaan dan een verzoek voor het overzetten vanuit een andere laptop. Maarja, deze mailtjes worden zonder te lezen weggegooid.. O, en ik werd nog vriendelijk bedankt voor het plaatsen van de mail op het forum, dat vonden ze niet zo netjes.. Nee, de service van Acer, das netjes!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ben blijkbaar gezegend van probz.. :X Mijn DVD-brander doet het prima, ook met super-cheape DVD-media.. Net nog een DVD-RW volgeschreven in 22 mins.. Het gaat hier om een Matsusita (is toch Panasonic?) brander.. Zal zo ff screenshots posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te horen gaat de garantie afhandeling dus lekker :) Daarnaast heb ik bij de-laptopper.nl op 10februari een acer 4002wlmi besteld en kreeg vandaag te horen dat het WEER is uitgesteld. Zeker nog 5 a 9 dagen :(
Wacht al bijna een maand :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Problemen: Accu, hdd crashed en een dooie CD/DVD.

Pickup date laptop: 10-02-2005
Laptop gerepareerd: 24-02-2005 (ja, definitief. Mét een nieuwe cd/dvd. :+ )
Laptop verstuurd naar mij: 25-02-2005

Eén of andere helpdesk slungel heeft een tikfout gemaakt in de vrachtbrief voor UPS: gevolg, postcode was 3951 ipv 9351.
Gevolg: Laptop kwam aan in Utrecht.

01-03-2005 gebeld met Acer: ze zouden een adreswijziging doorvoeren en ik zou de laptop vandaag 03-03-2005 of 04-03-2005 binnen hebben.

Vandaag gebeld met UPS voor de status: "Hm, helaas is de laptop vanmorgen teruggestuurd naar Acer in Arensburg. (wegens foutieve postcode) en is hier geaccepteerd".

Gebeld met acer: "Wij zullen de laptop weer opnieuw opsturen, u zal hem dan 7, 8 of 9 maart uiterlijk binnen hebben."

Woei!
Mijn laptop is/heeft dus:
- Meerdere dagen in een UPS station liggen rotten
- Ondertussen duizenden kilometers afgelegd

Ik zal hem nu dus max. 27dagen in totaal kwijt zijn.

Laten we hopen dat ze dit keer wel een postcode goed in kunnen tikken. :X

offtopic:
Leuk detail is nog dat ik 01-03-2005 in Utrecht was, dus ik had hem bij UPS op kunnen pikken. :X

In het vervolg ga ik geloof ik zelf maar m'n laptop repareren .. :X

Op mijn vraag of ik (op eigen kosten) er een high-priority shipping van kon maken kreeg ik een kort 'nee' als antwoord. Geweldig!

Acer: "Empowering people" .. momenteel hebben ze me alleen maar onthand.

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 03-03-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezit dat nu met die launchmanger? Kan ik niet vinden op de site, kan iemand een link plaatsen? Ik heb heel vaak dat ik (meestal) 2 letters mis, dusals die launchmanger dat kan verhelpen zou dat fijn zijn.
Marieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:48:
Hoezit dat nu met die launchmanger? Kan ik niet vinden op de site, kan iemand een link plaatsen? Ik heb heel vaak dat ik (meestal) 2 letters mis, dusals die launchmanger dat kan verhelpen zou dat fijn zijn.
Marieke
die nieuwe launchmanager helpt er niets aan (of niert merkbaar iig). Sinds ik die nieuwe launchmanager erop heb krijg ik zelfs niet meer die groene blokjes bij het regelen van het volume enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enkele mails naar acer gestuurd te hebben met de nadruk op "contract ivm vijf dagen reparatie duur" en contractbreuk, kreeg ik gisteren een mailtje dat mijn laptop gerepareerd is en verzonden. Morgen zou UPS hem moeten brengen...

vreemd hoe alles snel kan gaan als je wat dreigt...

Ik laat wel weten of hij degelijk gemaakt is morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:41:
Zo te horen gaat de garantie afhandeling dus lekker :) Daarnaast heb ik bij de-laptopper.nl op 10februari een acer 4002wlmi besteld en kreeg vandaag te horen dat het WEER is uitgesteld. Zeker nog 5 a 9 dagen :(
Wacht al bijna een maand :/
Da's knap! Ik zou als ik jou was aan de laptopper gaan twijfelen.... Toestel is overal normaal leverbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:02:
[...]

Da's knap! Ik zou als ik jou was aan de laptopper gaan twijfelen.... Toestel is overal normaal leverbaar :)
Idd ben ook bezig met annuleren ;) . Ik wil jullie iets vragen betreft de hardeschijf. Ik ben benieuwd of er een klepje achterop zit om de hardeschijf te benaderen?!Zodat ik zelf de upgrade kan uitvoeren van de hardeschijf ;) naar een 7200rpm.

Het gaat om een Acer 4002WLMI

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 02:48:
[...]

Idd ben ook bezig met annuleren ;) . Ik wil jullie iets vragen betreft de hardeschijf. Ik ben benieuwd of er een klepje achterop zit om de hardeschijf te benaderen?!Zodat ik zelf de upgrade kan uitvoeren van de hardeschijf ;) naar een 7200rpm.

Het gaat om een Acer 4002WLMI
4 kleine schroefjes onderop, en je haalt de HDD er zo uit. :)
Deze zit dus onder een klepje aan de onderkant.

Aan de achterkant zit er helaas geen klepje, en als je je cd/dvd er uit wil halen mag je je toetsenbord loshalen. :)
(Deze zit namelijk met 1 lullig schroefje vast, maar wel middenin de laptop. :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

r0b schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:48:
[...]

4 kleine schroefjes onderop, en je haalt de HDD er zo uit. :)
Deze zit dus onder een klepje aan de onderkant.

Aan de achterkant zit er helaas geen klepje, en als je je cd/dvd er uit wil halen mag je je toetsenbord loshalen. :)
(Deze zit namelijk met 1 lullig schroefje vast, maar wel middenin de laptop. :X )
idd heel lullig, kwam ik van de week ook achter toen die van mij eruit moest. En voordat je je toetsenbord eruit kan schroeven moet je die klep met de powerknop er af zien te krijgen. Maar tis ons gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Arie-Kanarie schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:25:
[...]

idd heel lullig, kwam ik van de week ook achter toen die van mij eruit moest. En voordat je je toetsenbord eruit kan schroeven moet je die klep met de powerknop er af zien te krijgen. Maar tis ons gelukt.
Mwoh, het valt eigenlijk vrij simpel los te halen.
Als je maar weet hoe. :)

Voor die strip boven het toetsenbord langs zitten achterop de laptop bij de TFT-scharnierpunten 2 schroefjes.
Schroef deze los, en je kan de strip zachtjes los trekken.

Zodra de strip los is, zijn er 2 schroefjes waarmee het toetsenbord bovenaan vastgeschroefd zit.

Schroef deze los, en je kan het toetsenbord er voorzichtig uit trekken (pas op: er zit nog bedrading aan die aangesloten is)

Zodra je je toetsenbord los hebt, zie je de CD/DVD wel zitten, en kan je dit schroefje los maken.

En alles in omgekeerde volgorde om het weer vast te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

r0b schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:28:
[...]

Mwoh, het valt eigenlijk vrij simpel los te halen.
Als je maar weet hoe. :)

Voor die strip boven het toetsenbord langs zitten achterop de laptop bij de TFT-scharnierpunten 2 schroefjes.
Schroef deze los, en je kan de strip zachtjes los trekken.

Zodra de strip los is, zijn er 2 schroefjes waarmee het toetsenbord bovenaan vastgeschroefd zit.

Schroef deze los, en je kan het toetsenbord er voorzichtig uit trekken (pas op: er zit nog bedrading aan die aangesloten is)

Zodra je je toetsenbord los hebt, zie je de CD/DVD wel zitten, en kan je dit schroefje los maken.

En alles in omgekeerde volgorde om het weer vast te zetten. :)
Klopt klopt, alleen die strip zachtjes los trekken, da ging niet zo makkelijk, moest iets meer kracht bij komen kijken, En we vermoedden al dat je de dvd onder het toetsenbord los moest schroeven, schijnt bij meer laptops zo te zijn.
En ondertussen wacht ik af tot ze mn nieuwe dan wel gerepareerde dvd-drive weer terug krijgen. Tot die tijd laptop ik lekker zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Arie-Kanarie schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:34:
[...]

Klopt klopt, alleen die strip zachtjes los trekken, da ging niet zo makkelijk, moest iets meer kracht bij komen kijken, En we vermoedden al dat je de dvd onder het toetsenbord los moest schroeven, schijnt bij meer laptops zo te zijn.
En ondertussen wacht ik af tot ze mn nieuwe dan wel gerepareerde dvd-drive weer terug krijgen. Tot die tijd laptop ik lekker zonder.
Zolang je maar aan de linkerkant begint te trekken dan moet het zachtjes ook wel kunnen (hier in ieder geval wel :) ).

Overigens kan mijn vader zijn CD/DVD gewoon ejecten dmv een speciale eject knop op z'n IBM Thinkpad. Een stuk handiger imo. :)

Overigens, mocht jij ook zelf de CD/DVD loshalen, of moest dit bij je leverancier?

offtopic:
Mijn leverancier liep blauw aan toen ik dit eerst voorstelde; Dynabyte Groningen. "Oh, nee, nee, wij gaan echt niet zelf de CD/DVD loshalen, dit moet Acer doen hoor!"
Daarna met Acer gebeld, en ik kon het zelf wel doen.

Uiteindelijk moest ik wel alles opsturen aangezien de HDD ook gecrashed was (dan kan ik toch niks meer met de laptop), maar alla. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

r0b schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:40:
[...]

Zolang je maar aan de linkerkant begint te trekken dan moet het zachtjes ook wel kunnen (hier in ieder geval wel :) ).

Overigens kan mijn vader zijn CD/DVD gewoon ejecten dmv een speciale eject knop op z'n IBM Thinkpad. Een stuk handiger imo. :)

Overigens, mocht jij ook zelf de CD/DVD loshalen, of moest dit bij je leverancier?

offtopic:
Mijn leverancier liep blauw aan toen ik dit eerst voorstelde; Dynabyte Groningen. "Oh, nee, nee, wij gaan echt niet zelf de CD/DVD loshalen, dit moet Acer doen hoor!"
Daarna met Acer gebeld, en ik kon het zelf wel doen.

Uiteindelijk moest ik wel alles opsturen aangezien de HDD ook gecrashed was (dan kan ik toch niks meer met de laptop), maar alla. :)
Ow wij begonnen rechts met losprutsen, en toen we links waren moest er iets meer kracht bij komen.
Ik heb mn laptop in november bij mn stagebedrijf gekocht (was lekker voordelig :P) Ik heb daar een half jaar stage gelopen dus toen mn brander raar begon te doen heb ik ff mailtje gestuurd naar de verkoper aldaar. Die heeft het doorgestuurd naar 1tje van de technische dienst en die heeft ff gebeld met acer en had het zo voor elkaar dat alleen mn brander opgestuurd hoefde te worden. Als het goed is, is die met 10 werkdagen weer terug dus. Altijd handig als je goede contacten hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:59:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week de acer travelmate 4002WLMi. Gekocht in nederland en laten sturen naar Frankrijk waar ik op dit moment ben voor studie. Na een dag de laptop te hebben geprobeerd wilde hij niet meer opstarten. Na de powerknop ingedrukt te hebben ging de fan aan maar beeld schoot niet aan. Ik heb hem toen even laten liggen en waarempel, na een paar uur schoot hij weer aan. Toen een week prima kunnen gebruiken. Eergisteren gebeurde echter weer hetzelfde. Ik heb toen gisteren de acer helpdesk (frankrijk) gebeld. Gelukkig heb ik een Acer advantage pakket genomen omdat ik bij aankoop dit gebeuren al als een van mijn nachtmerries had voorzien. Nu komen ze hem vandaag ophalen en krijg ik hem, volgende de helpdesk man binnen 5 werkdagen terug.

Slecht dat een gloedlieuwe laptop al meteen kuren vertoont,
Goed dat de pick up en return garantie ook in frankrijk geldt als in Ned. want dat kan per land in de EU verschillen.

Groeten
Ivo
Ondertussen ligt de notebook nog steeds bij Acer. De binnen 5 dagen terug garantie blijkt dus niet te kloppen. Ook al staat dit zwart op wit in de Acer Advantage Warranty. Blijkt dat een spare part niet voorradig is en er gewacht wordt op dit onderdeel. Mijn vraag is echter, het is een gloednieuwe laptop die ik maar 6 dagen heb kunnen gebruiken. Gekocht bij ComputerPirates.nl die alle garantie via Acer laten lopen. Wanneer heb ik recht op een hele nieuwe laptop, als acer niet aan de 5 dagen return warranty kan voldoen? Heb je uberhaupt ooit recht op een gloednieuwe laptop?

Groetjes
Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens een vraagje, die firmware upgrade voor de brander waar kan je die vinden?
Ik vind er zoveel, maar welke is nu de juiste? of kan er niets foutlopen als ik er ééntje gebruik?

En mijn recovery cd's heb ik niet meer, zou ik deze terug kunnen krijgen? aangezien dit wel handig is als je een snelle format wil.

@ iefs, ja je kan een gloednieuwe laptop krijgen, ik was de gelukkige :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:36:
Ik heb eens een vraagje, die firmware upgrade voor de brander waar kan je die vinden?
Ik vind er zoveel, maar welke is nu de juiste? of kan er niets foutlopen als ik er ééntje gebruik?

En mijn recovery cd's heb ik niet meer, zou ik deze terug kunnen krijgen? aangezien dit wel handig is als je een snelle format wil.

@ iefs, ja je kan een gloednieuwe laptop krijgen, ik was de gelukkige :-)
Goed zoeken, ik heb er een volledige post aan gewijd in dit topic.
Daar staat ook uitgelegd welke DVD je wel kan 'upgraden' en welke niet. :)

Wellicht dat je een setje recovery CD's via de helpdesk kan krijgen, heb je al even met ze gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:12:
[...]

Ondertussen ligt de notebook nog steeds bij Acer. De binnen 5 dagen terug garantie blijkt dus niet te kloppen. Ook al staat dit zwart op wit in de Acer Advantage Warranty. Blijkt dat een spare part niet voorradig is en er gewacht wordt op dit onderdeel. Mijn vraag is echter, het is een gloednieuwe laptop die ik maar 6 dagen heb kunnen gebruiken. Gekocht bij ComputerPirates.nl die alle garantie via Acer laten lopen. Wanneer heb ik recht op een hele nieuwe laptop, als acer niet aan de 5 dagen return warranty kan voldoen? Heb je uberhaupt ooit recht op een gloednieuwe laptop?

Groetjes
Ivo
Dat was bij mij dus hetelfde probleem...

Ik heb gewoon bij die mensen eens vriendelijk geinformeerd naar een schadevergoeding, en alles ging spontaan sneller. Binnen de twee dagen was mijn laptop gerepareerd en klaar voor verzending. Het kan er ook mee te maken hebben dat ik bij de winkel waar ik de laptop heb gekocht, ben gaan klagen, en vragen of ze via via niet iets konden regelen.

Nu hadden die klojo's zich toch nog maar es vergist en die laptop verzonden naar 3000 Leuven in Nederland (wat niet bestaat) ipv 3000 Leuven in Belgie, en heb ik met een 4-tal dagen vertraging hiernet eindelijk mijn laptop terug ontvangen. DVD leest weer disks (schrijven moet ik nog testen)

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Zonet weer gebeld met Acer: het is inderdaad bekend dat mijn laptop naar Arensburg teruggestuurd is.
Ze weten echter niet _waar_ hij staat, en hij staat nu in een 'wachtrij' tot hij verstuurd wordt.

Helpdesker gevraagd of het uberhaupt mogelijk is om de laptop persoonlijk op te halen in Arensburg: dit was inderdaad mogelijk.

Hij ging nog wel even voor me nakijken wat hij kon doen, dus hij belt me vandaag of morgen terug met meer informatie.
Mocht hij niks kunnen doen, dan ga ik zelf maar naar Arensburg. :/
Rij ik gelijk door naar CeBIT. :P

[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 08-03-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er ook soms kleine leveringsproblemen nu van de laptop. Meerdere winkels zeggen dat het ''kort'' duurt (minder dan een week) maar het gaat vaak langer duren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 14:00

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik heb nu ammel lichtgroen/blauw en rode streepjes ongeveer de helft van een = teken maar dan in verticale richting,

waar kan dit aan liggen, met rebooten gaat het niet weg.

iemand enig ID

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

JunkieXP schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:31:
Ik heb nu ammel lichtgroen/blauw en rode streepjes ongeveer de helft van een = teken maar dan in verticale richting,

waar kan dit aan liggen, met rebooten gaat het niet weg.

iemand enig ID
huh? waar heb je die? (denk op je scherm) in welke applicatie? Verklaar uw zelf iets nader.
Denk dat er nu weinig zijn die er iets mee kunnen (ik iig niet....)
misschien je beeldscherm defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slechte drivers geinstalleerd voor de videokaart, of videokaart overclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ik heb er momenteel even geen last van, denk dat me videokaart los zit ofzow,

- drivers was het niet, want deze had ik geupdate en na een reboot was er geen verschil
- het ligt denk ik aan de videokaart want als ik een 2de scherm erbij hang heeft hij de streepjes ook, en in de boot past het zich aan aan de grote resolutie van Windows Boot Screen,
- Heb uberhaupt nooit geprobeerd te overclocken,

Edit
had ehm net op standby gezet om van school naar de trein te lopen, en toen ik in de trein aankwam en mijn werk wilde hervatten had ik het probleem weer, duz ik zet me laptop aan en kom een minuut of 45 later thuis aan start ehm op en nergens last van...

niemand die ooit soortgelijke problemen gehad heeft of een oplossing weet, want ik wil ehm dan misschien best een week of 2 kwijt zijnv oor reparatie maar kan echt niet langer zonder want heb geen vervanging voor op school en t is gewoon Ideaal met laptop :'(

Edit2:
Foto van t probleem
Afbeeldingslocatie: http://img174.exs.cx/img174/1097/gfxprobsmall1oe.th.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door JunkieXP op 09-03-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:46:
[...]

Voor iedereen die zich het verhaal van de interne email van Acer nog herinnert:
Ik heb deze mail uiteindelijk ook maar doorgestuurd naar Kassa omdat ik verder echt alles had geprobeerd. Natuurlijk nergens vanuit gaande maar 2 dagen later werd ik zowaar gebeld door het programma met de vraag of ik mee wilde werken aan de aflevering van zaterdag. Natuurlijk stemde ik hiermee toe. Kassa zou ook contact opnemen met Acer. Na bijna 10 weken te hebben gewacht belde gister Acer opeens heel toevallig en vertelde dat mijn laptop is gerepareerd en dat ik hem nog deze week terug mag verwachten. Ik krijg er (na natuurlijk nogmaals mijn ongenoegen te hebben aangegeven) ook nog de "3 jaar binnen 5 dagen gerepareerd" garantie bij.
Ik vroeg natuurlijk of zij contact hadden gehad met Kassa maar hier wist de mevrouw niets van af. Ze zij dat dat ook niet haar afdeling was. Kassa zou gisteren opnieuw contact met mij opnemen maar dit is nog niet gebeurt. Ik kan iedereen met hetzelfde probleem dus ook alleen maar adviseren om je verhaal naar Kassa te sturen. Nog een aantal vergelijkbare situaties en Kassa zal hier uitgebreid aandacht aan schenken in een van de afleveringen. Ik ga er nog steeds vanuit dat ik zaterdag aanwezig zal zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ontvangen in mijn mailbox:

Beste Rick, nog bedankt voor het doorsturen van de mailtjes. Het onderwerp is alleen 1 week doorgeschoven, dus het staat nu voor 19 maart op de planning. Ik hoop dat je dan kan. Het is de bedoeling dat er dan meerdere mensen komen die een klacht hebben over Acer.

Stuur je verhaal dus door! Tot volgende week zaterdag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

JunkieXP schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:24:
Ik heb er momenteel even geen last van, denk dat me videokaart los zit ofzow,

- drivers was het niet, want deze had ik geupdate en na een reboot was er geen verschil
- het ligt denk ik aan de videokaart want als ik een 2de scherm erbij hang heeft hij de streepjes ook, en in de boot past het zich aan aan de grote resolutie van Windows Boot Screen,
- Heb uberhaupt nooit geprobeerd te overclocken,

Edit
had ehm net op standby gezet om van school naar de trein te lopen, en toen ik in de trein aankwam en mijn werk wilde hervatten had ik het probleem weer, duz ik zet me laptop aan en kom een minuut of 45 later thuis aan start ehm op en nergens last van...

niemand die ooit soortgelijke problemen gehad heeft of een oplossing weet, want ik wil ehm dan misschien best een week of 2 kwijt zijnv oor reparatie maar kan echt niet langer zonder want heb geen vervanging voor op school en t is gewoon Ideaal met laptop :'(

Edit2:
Foto van t probleem
[afbeelding]
Zo das mooi verrot zon scherm. regen van rode stippen in mooie lijnen over je scherm. Denk dat het idd de videokaart is, datie te warm wordt ofzo (probeer eens de fan constant aan te zetten, kan bij esettings, bij emanager).
Het probleem deed zich zo in ene voor? dus niet na installeren of verwijderen van iets (drivers oid)?
Heb hier geen ervaring mee, hoop ik ook niet te krijgen :P
Doet mij denken aan artifacts, al zal dat het misschien niet zijn. Heeft je laptop een valproef moeten doorstaan?
Euh misschien ten overvloede, als je 2e scherm aansluit krijgt dat scherm ook die rode pixels, is dat 2e scherm crt of tft? of maakt dat niet uit?
Is het altijd alleen 1 kleur (vooral rode) of ook andere kleuren dr bij (las iets van blauw/groen stukkie terug) Op de foto zie ik zo gauw alleen rode....

[ Voor 13% gewijzigd door Arie-Kanarie op 09-03-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Die kleuren verschillen de ene keer groen...dan weer rood, ligt ook aan de klaur van het scherm denk ik, (nu bij Gathers is de rode en zwarte balk bovenin overstreept met rood de rest is groen blauwig).

Het probleem was er plots toen ik in de trein zat, had toen al een week nix meer geinstalled ofzow...

Dat scherm was een 17"inch Philip CRT bij ons op school dusja,m die had t zelfde probleem (het is duz niet het scherm van me laptop nam ik aan).

heb contact gelegd met Dynabyte, die zullen wel als oplossing geven dat ie weg moet (heb gevraagd of ik dan een tijdelijke vervanging kon krijgen) duz ik wacht af...

EDIT:
Ik kwam erachter dat ik het ook kon Screenshotten, duz bij deze
Afbeeldingslocatie: http://img236.exs.cx/img236/7886/groenestreepjes028ma.th.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door JunkieXP op 10-03-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Als je het kan screenshotten ligt het idd wel aan je kaart en niet aan je scherm. anders was het niet te screenshotten. Dus dat je het kan vast leggen met screenshot zegt dus wel degelijk iets, alleen: meer als bovenstaande kan ik me niet bedenken...
Misschien kun je ergens anders een draadje starten met dit probleem, zijn vast meer mensen tegen gekomen. Lijkt mij niet een laptop specifiek probleem.
Succes er mee!

PS: da beeld is idd echt slecht/raar, heb je afbeelding ff fullscreen bekeken, maar is niet echt lekker werken:S

[ Voor 14% gewijzigd door Arie-Kanarie op 10-03-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Nee is eht zkr niet, en soms dansen ze ook nog is (bewegen van links naar echts zegma) en op mijn school (it opleiding ) word gezegd dat als ik neit uitkijk dit probeel misschien kortsluiting kan veroorzaken als hij bv los zit ofzow dat hij dan de pc laat crashe (maja heb t nu ammel geback upped en zie wel hoe t loopt)

als een mod hier toevallig langs komt kan hij/zij mij dan de toestemming geven voor zon draadje of zeggen dat t niet mag, heb geen zin dat ik weer dingen tegen het regelement indoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:08:
Nee is eht zkr niet, en soms dansen ze ook nog is (bewegen van links naar echts zegma) en op mijn school (it opleiding ) word gezegd dat als ik neit uitkijk dit probeel misschien kortsluiting kan veroorzaken als hij bv los zit ofzow dat hij dan de pc laat crashe (maja heb t nu ammel geback upped en zie wel hoe t loopt)

als een mod hier toevallig langs komt kan hij/zij mij dan de toestemming geven voor zon draadje of zeggen dat t niet mag, heb geen zin dat ik weer dingen tegen het regelement indoe ;)
Mail er eentje :) ; ze lezen niet alles door (wel veel :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Heb nu contact gehad met Dynabyte die zeggen mij dat t al 3 weken duur minstens, dat belooft wat duz :S.
En nog een leuk bijkomend feit is dat dat pas vanaf volgende week vrijdag weer kan want dan versturen ze weer defecte goederen.

Gaat al lkkr zo...word er al beetje ziek van en ben ehm nog niet eens kwijt.

Moest ehm met een 100% volle accu versturen, maja wat hebben hun daaraan, ik heb me pc toch beveilgd met wachtwoord, jah ook de admin, misschien dat ze andere manieren hebben maar standaard komen ze er dus al niet in, en het scherm geeft de fout niet altijd soms 2 uur lang niet en dan krijg ik ehm drek trug met als medeling, niet vervangen want alles werkte na behoren 8)7

En die accu mogen ze toch gelijk vervangen door t beruchte Hybernate probleem...Nieuwe accu kan nooit geen kwaad toch :P

[Off Topic]
Iemand enig id waar ik een vervangende laptop kan huren ofzow, want daar kan t niet :(
[/Off Topic]

[ Voor 70% gewijzigd door JunkieXP op 11-03-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg me flaptop morgen :9~ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
spannend...
JunkieXP schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:43:
Heb nu contact gehad met Dynabyte die zeggen mij dat t al 3 weken duur minstens, dat belooft wat duz :S.
En nog een leuk bijkomend feit is dat dat pas vanaf volgende week vrijdag weer kan want dan versturen ze weer defecte goederen.

Gaat al lkkr zo...word er al beetje ziek van en ben ehm nog niet eens kwijt.

Moest ehm met een 100% volle accu versturen, maja wat hebben hun daaraan, ik heb me pc toch beveilgd met wachtwoord, jah ook de admin, misschien dat ze andere manieren hebben maar standaard komen ze er dus al niet in, en het scherm geeft de fout niet altijd soms 2 uur lang niet en dan krijg ik ehm drek trug met als medeling, niet vervangen want alles werkte na behoren 8)7

En die accu mogen ze toch gelijk vervangen door t beruchte Hybernate probleem...Nieuwe accu kan nooit geen kwaad toch :P

[Off Topic]
Iemand enig id waar ik een vervangende laptop kan huren ofzow, want daar kan t niet :(
[/Off Topic]
Waarom stuur je hem niet zelf naar acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebbes :*) ; zo eens windows installen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een vraaje: Ik heb nu windows etc geinstalleerd, maar volgens mij draait de cpu de hele tijd full speed. Nu kan ik wel instellen met acer powermanagement instellen dat hij zachter moet draaien, maar kun je instellen dat hij automatisch zachter moet gaan draaien?! :)

Net zoiets als cool&quiet bij AMD ;)
Edi"t: dit weet ik nu :*) !

Nu dit nog:
Daarnaast zie ik niet in dat programma hoelang met batterij nog mee kan gaan, of hoeveel procent hij nog vol zit :? Kan wel aangeven bij hoeveel procent hij moet ''zeuren''. Hoe is dat in te stellen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
* DRvDijk is trotse eigenaar van de Acer TravelMate 4050 serie, te weten de 4051 LMi.

Da's dus met PM1.5, 512MB, 40GB, Dual-DVD +/- RW. Ook nog voor een redelijk prijsje volgens mij: €999 :) Gisteren opgehaald bij de Mediamarkt Groningen, waar die in de aanbieding is.

Klein puntje van kritiek: toetsenbordindeling. Delete zit 3 toetsen rechts van de spatie, en de page-up/page-down zitten verkeerd om naar mijn mening, maar dit zal wel gewenning zijn.

Wel ff gezeik gehad met het installeren van windows (eigen versie): uiteindelijk bleek het stomweg de mbr te zijn die ff geleegd moest worden nadat ik nieuwe partities had aangemaakt.

Ben nu bezig de batterij aan het leegtrekken (volgens een vriend is het verstandig 1 keer helemaal vol en 1 keer helemaal leeg te trekken), maar dat gaat nog wel even duren volgens mij (help, hij doet het nog maar 3 uur! Vorige laptop mocht ik maximaal 30 min achter zitten zonder stroom ;))

Pics kunnen op verzoek gemaakt worden, ik weet niet in hoeverre de 4050-serie hier al behandeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verschilt hij qua uiterlijk veel van een 4001/4002? Ja dus.
Zo ja, pics? graag! :)

[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 13-03-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pic's zijn natuurlijk altijd goed :D laat maar komen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Oke dan, hier een aantal plaatjes. Wel een beetje vreemd geresized, maar dat is om de grootte te beperken.

Mooi hè, zoals ie zo op tafel staat?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54026/thumb.jpg

Vanaf de voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54027/thumb.jpg

Linker zijkant. V.l.n.r.: USB, IR (met lelijk nieuw plasticje er nog op), PCMCIA-slot, mic, line-out, wireless schakelaar (heb het vermoeden dat dit alleen de antenne ervan uitschakelt), speaker (gaatjes dus).
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54028/thumb.jpg

Achterkant. V.r.n.l.: Firewire, S-Video, Netwerk, modem, 2x USB, VGA, parallel, slot-bevestog-ding.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54029/thumb.jpg

Rechter zijkant. Hier zit alleen DC-in en een speaker.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54030/thumb.jpg

DVD+/-RW zit dus aan de voorkant helaas.. Maar de IR zit daarmee dus weer links :) Wat ook opvalt is dat deze laptop geen 'middelste muisknop' heeft, slechts alleen een linker en een rechter. Zie ook de toetsenbord indeling: hij is niet krom, maar recht, en waar de toetsen zitten (rechts van de enter-toets zit geen kolom meer met page-up en page-down enzo). Ook is de aan-uit knop in het midden geplaatst bij deze laptop.

Verzoekjes kunnen ingediend worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat model ziet er ook erg goed uit, is hij kwa maten net zo groot als de 4001 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Request: een foto van de voorkant. :) (dus hoe de DVD-speler zit)

[ Voor 28% gewijzigd door r0b op 13-03-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Acer 4002WLMI zegt met Acer powermanagement de hele tijd stroombron: ''stekkertje''. Ondanks dat hij de hele tijd van de batterij staat te blazen Hoe kan je dit ''verbeteren'' in het ervaringen topic staat er niks over.

Met en zonder: Acer ePower Manager v1.5.2.237 geeft hij dit aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

jvvv schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:32:
[...]

spannend...

[...]

Waarom stuur je hem niet zelf naar acer?
Als er daar dan iets stuk gaat heeft Dynabyte al bevestigd dat hij voor de verzending wel heel was, dit is voor mij een geruststelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:09:
Dat model ziet er ook erg goed uit, is hij kwa maten net zo groot als de 4001 ??
alle modellen uit de 4000 serie hebben de zelfde afmetingen ook de 15,4". Enkel het gewicht verschilt wa. De 15,4" is 200gram zwaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:38
hey mensen... ff een paar vraagjes

1.. Heeft iemand van jullie ook images van hoe je zo'n ding open moet schroeven?

2..De problemen die ik er mee heb is dat de DVD drive geen enkele dvd of cd meer leest... is dit het vaak voorkomende dvd drive probleem?

Als je een dvd of cd erin drukt, hoor je de drive zoeken maar komt uiteindelijk met foutieve schijf aanzetten... erg irritant.. Nou kan ik gelukkig mijn HDD wel in een andere zetten via mn werk en doorwerken terwijl ie weg is... maar dan ben ik mn widescreen wel ff kwijt..

3..Zitten trouwens in alle nieuwere versies een Pioneer? Want in de 4001LMi die ik nu gebruik, hangt er wel zo 1 in.. en die is van een latere bestelling.

Thanks voor het antwoorden.

[ Voor 68% gewijzigd door Vince22 op 14-03-2005 18:05 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Vince22 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:57:
hey mensen... ff een paar vraagjes

1.. Heeft iemand van jullie ook images van hoe je zo'n ding open moet schroeven?

2..De problemen die ik er mee heb is dat de DVD drive geen enkele dvd of cd meer leest... is dit het vaak voorkomende dvd drive probleem?

Als je een dvd of cd erin drukt, hoor je de drive zoeken maar komt uiteindelijk met foutieve schijf aanzetten... erg irritant.. Nou kan ik gelukkig mijn HDD wel in een andere zetten via mn werk en doorwerken terwijl ie weg is... maar dan ben ik mn widescreen wel ff kwijt..

3..Zitten trouwens in alle nieuwere versies een Pioneer? Want in de 4001LMi die ik nu gebruik, hangt er wel zo 1 in.. en die is van een latere bestelling.

Thanks voor het antwoorden.
Ik heb hetzelfde probleem, zie een paar pagina's terug. Legale schijven leesde die nog wel, maar lege of gebrande schijven werden niet herkend. Heb ff een belletje gedaan naar het bedrijf waar ik gekocht heb (stagebedrijf) en die hebben even met Acer gebeld en geregeld dat alleen de drive opgestuurd hoefde te worden. Zit nu bijna 2 weken zonder. Ik had geen pioneer maar een liteon sow812 (als ik het goed tik)
Plaatjes hoe je hem moet open schroeven staan heel eind terug in dit topic, maar als je mijn posts hierover leest, kun je ook lezen hoe je hem moeten openen.
Mijn advies: Bel de winkel waar je hem gekocht heb en vraag of zij met Acer kunnen regelen dat alleen de drive opgestuurd hoeft te worden. Of regel het zelf ff met Acer.
Zie:
Arie-Kanarie in "[Ervaringen] Acer travelmate 4000 serie"
en verder. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

*proest*
Vanmiddag met Acer aan de lijn gezeten om te vragen hoe het ondertussen met mijn RMA staat.
Kreeg ik als antwoord dat hij weer bij een reperateur stond. :X
Dus aangegeven dat dat ding asap verstuurd moet worden. Helpdeskmedewerker heeft hierop een mailtje naar de reperateur verstuurd met het verzoek hem op te sturen.
Hopelijk is dat vandaag (nouja, ondertussen gisteren) gelukt en heb ik hem vandaag/Dinsdag of Woensdag binnen.
Ik heb weinig hoop meer though. Er zal vast wel weer iets fout gaan ..
Helpdeskmedewerker zag de exacte datums bij mijn RMA staan, die zei het ook al .. "sodeju, ze zijn al 10 dagen kwijt geweest om hem te versturen".
En dat is nog niet eens het totaal ..

Overigens, ik vraag me af of het een GoTter of zelfs vwk was, hebben namelijk nog even over de move van Tweakers.net gepraat en het nieuwe netwerk van TrueServer. :X :+

In ieder geval, ik ga zometeen maar even beginnen met mijn brief aan Acer en mijn (standaard) garantie-voorwaarden doorlezen.
Wellicht dat er een compensatie is voor het zo lang kwijt van mijn laptop, maar aangezien ik alleen maar de standaard garantie heb vrees ik van niet.

Tot zover mijn update, nog steeds laptop-loos. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
r0b schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:41:
Request: een foto van de voorkant. :) (dus hoe de DVD-speler zit)
Bij deze :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54217/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Hm, die is best wel netjes weggewerkt. Kan niet zeggen dat ik het slecht zou vinden als hij aan de voorkant zou zitten op deze manier.

Ziet er goed uit! :)

[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 15-03-2005 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Had een tijd terug acer gecontact over het hibernate probleem met de (Sanyo van 18-09), Krijg ik vandaag een mailtje terug "Het is normaal dat de accu verder leeg loopt als u de slaap stand gebruikt.", duz heb maar ff terug gemaild ter verduidelijking dat binnen 1 minuut een afname van 30% en na reboot weer trug is op 100/99% dit in mijn ogen niet 'normaal' is.

Iemand enig id wat ik moet doen als hij zich aan dit standpunt houd :o...want laptop gaat binnekort weg en dan wil ik ff een duidelijke brief erbij doen WAT en WAAROm er fout is, niet dat ik dadelijk me accu nog op moet sturen

EDIT:
Hij wil dus geen vervanging doen blijkt,
"Dan zou ik proberen om een nieuwe bios update erop te zetten.
Op www.acer.nl onder support kunt u dit vinden."

Hoe hebben jullie de nieuwe accu geclaimed?

[ Voor 18% gewijzigd door JunkieXP op 15-03-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn Travelmate 4001LMI ontvangen.
Ganse dag alle nodige software aan het installeren geweest. Werkte prima !

Maar .....

Vanmorgen zet ik m op ..... niets .... geen beeld .... geen hd activiteit ....
Dus Acer even gebeld. Morgen komen ze hem ophalen.
Hopelijk is dit een éénmalig feit ;(

Over de service geen klagen tot hiertoe. Man van de helpdesk was vriendelijk en ze gingen er prioriteit aan geven zodat ik niet lang zal moeten wachten (lets hope) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Hopla.... Mijn scherm is naar de vaantjes. Heb hem één nacht aangelaten op een stoel en de volgende octend deed het schrm heel raar. Hij gaat in sommige standen naar volledig wit beeld. Met standen bedoel ik dus de hoek dat hij is opengeklapt. Als ik het schermdan wat aandruk vanboven komt het beeld terug.

Acer gebeld, RMA nummer en UPS package sticker gekregen om hem te doen ophalen. Aan de helpdesk heb ik ook gezegd dat ik graag een nieuwe baterij wilde, en dat was geen enkel probleem.

Nu heb ik de originele doos nog, maar zonder de Foam die de laptop vastzette in de doos. Hoe zou ik hem best versturen? Ik dacht hem gewoon in mijn Targus tas te laten en zo in een UPS box te laten shippen, morgen even met Acer contact nemen...

[ Voor 10% gewijzigd door jvvv op 16-03-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heeft iemand met de acer 4000 wmli sucesvol al een andere schijf erin gezet ( groter, sneller oid ) ?
Ik wil dit zelf gaan doen mischien maar ik weet niet zo goed welke ik moet kopen ? 1,8" of 2,5" ?

Ik wil namelijk kijken of ik een Travelstar 7K60 (60 GB) ( 7200rpm dus ) erin kan zetten om het systeem nog iets sneller te maken :)

[ Voor 27% gewijzigd door Webgnome op 17-03-2005 08:55 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb gister mijn 1681 geformatteerd, alles werkt weer op 2 dingen na; bluetooth (zit dat er eigenlijk wel in??), en ik had een pictogrammetje op mijn taakbalk van de acer energie beheer, was vrij makkelijk alleen waar download ik dat? Ik heb alles los gedownload van de site van acer, ook e-manager maar daar zit het niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:33:
Heeft iemand met de acer 4000 wmli sucesvol al een andere schijf erin gezet ( groter, sneller oid ) ?
Ik wil dit zelf gaan doen mischien maar ik weet niet zo goed welke ik moet kopen ? 1,8" of 2,5" ?

Ik wil namelijk kijken of ik een Travelstar 7K60 (60 GB) ( 7200rpm dus ) erin kan zetten om het systeem nog iets sneller te maken :)
Die 60gb/7200rpm heb ik erin zitten ;) Werkt erg goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:01:
[...]

Die 60gb/7200rpm heb ik erin zitten ;) Werkt erg goed :D
heb even wat reviews gelezen en ja die waren allemaal zeer positief over de HD. Ik heb hem daarom ook al besteld. Echter hoe zit het eigenlijk met de honger van dit beestje en het lawaai? Is dat te overzien?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:40:
[...]

heb even wat reviews gelezen en ja die waren allemaal zeer positief over de HD. Ik heb hem daarom ook al besteld. Echter hoe zit het eigenlijk met de honger van dit beestje en het lawaai? Is dat te overzien?
Geen lawaai hoor :/ De cd-rom maakt meer lawaai met flink spinnen ;)
En hij vreet denk ik niet veel meer, heb direct een 60gb/7200rpm erin gezet en de accu tijd is erg lang (niet gemeten) maar schat 4 a 5uur?!
Tom's hardware had ooit eens getest en die zei: het scheelt maximaal 5 a 15 minuten! Dat is dus niet echt al te veel. Daarnaast wordt hij ook niet echt heet ;) (32graden geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

zaterdag avond komt Acer bij Kassa/Radar (een van de 2). 't Gaat over de slechte helpdesk... :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:38:
zaterdag avond komt Acer bij Kassa/Radar (een van de 2). 't Gaat over de slechte helpdesk... :)
Ow lekker :) ; ben benieuwd >:) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Om mijn vraag te herhalen ...

Hoe kan ik mij TM het best verpakken voor RMA als ik niet meer de orignele doos heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:45:
Om mijn vraag te herhalen ...

Hoe kan ik mij TM het best verpakken voor RMA als ik niet meer de orignele doos heb??
Piepschuim aan de zijkanten? In een anti-statisch zakje doen, en veel rotzooi eromheen. Natuurlijk in een sterke doos (verkrijgbaar ook bij tpg post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:18:
[...]

alle modellen uit de 4000 serie hebben de zelfde afmetingen ook de 15,4". Enkel het gewicht verschilt wa. De 15,4" is 200gram zwaarder
Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde of de Acer TravelMate 4050 van DRvDijk dezelfde afmetingen heeft als de 4001/4002 serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:11:
[...]

Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde of de Acer TravelMate 4050 van DRvDijk dezelfde afmetingen heeft als de 4001/4002 serie :)
Maar dat zegt jvvv ook:
jvvv ergens in dit topic
ALLE modellen uit de 4000 serie. dus 4001/4003 en dus ook 4050 (das ook in de 4000 :p) dus ik ga er van uit dat DRvDijk dezelfde afmetingen heeft (zn laptop dan ;) )

Verder heb ik mn brander weer terug :D een compleet nieuwe (de oude wilde geen lege en gebrande schijven lezen) heb hetzelfde type terug, de slimtype SOSW-852S met firmwareversie: PCS3. Dat is met DL ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Ik heb de mijna ook terug, maar dan met een Pioneer DVR-K14RA v1.00.
Zal zometeen even kijken of deze DL ondersteund. :)

Ik heb overigens een TS klaar voor deel 2, deze zal ik rond de 1000 replies wel posten. :)

[ Voor 28% gewijzigd door r0b op 18-03-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Da's mooi eXoR want ik heb geen tijd meer gehad voor deel 2.

[rml][ Ervaringen] Acer travelmate 4000 serie [ 2][/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Het enige jammere wat ik aan mn 4051 LMi vind is dat ie telkens disconnect thuis op mn draadloze netwerk (US Robotics AP). Aan de overkant bij de buren komt ie er niet eens op (Linksys AP), maar op de universiteit gaat het zonder problemen, en blijft ie er ook continu op (wel een andere beveiliging, geen WPA, maar WEP met SecureW2 authenticatie).

Meer mensen met zo'n probleem / oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:45:
Heb in mn 4000 LMi een QSI DVDRW SDW-042 DVD brander zitten, en hij brand geen DVD's :( Tenminste niet meer. Ik heb 1x succesvol een spel op een DVD-R (Thats Write!) schijfje kunnen branden en nu kan ik helemaal geen DVD's meer fikken.
DVD-R failed
DVD-RW (Sony) failed
DVD+RW (Nashua) failed

Iemand die me verder kan helpen? :'(
Ik heb ook de QSI DVDRW SDW-042 en problemen bij het branden van dvd-rw's. Heel af en toe kon ik dvd-rw's branden, maar meestal liep mijn laptop vast en leek de dvd-brander op hol geslagen te zijn. Updates hielpen niet, firmware kon ik niet vinden. Inmiddels heb ik het gratis brandprogramma DeepBurner (www.deepburner.com) gedownload. Hiermee lukt het meestal wel om dvd-rw's te branden. Soms gaat het toch mis, dus het is misschien geen echte oplossing van het probleem, maar ongeveer negen van de tien keer kan ik zonder problemen ook dvd-rw's branden. Ook het toevoegen van sessies gaat prima. Wel belangrijk: als je sessies toevoegt aan een eerder met een ander programma beschreven dvd (en cd), kunnen alle of alle toegevoegde sessies verdwijnen! De gratis versie van DeepBurner kan geen gewone audio cd's branden. Daarvoor heb ik nu Cd Burner XP Pro (www.cdburnerxp.se) op mijn laptop erbij gezet. Nog niet zo uitgebreid getest, maar nog geen problemen mee gehad, alleen het toevoegen van sessies lukt niet. Na 3 weken testen denk ik wel te kunnen concluderen dat deze programma's samen voor mij een goede en afdoende oplossing zijn. Ik hoop dat dit voor jou ook een uitkomst. Ik gebruik overigens Hema en TDK dvd's. Groetjes, Angela
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.