Ik heb net even een TFT-tje aan mijn 4001WLMi om te kijken of het Fn+F5 knopje ook werkt
. Hij doet het perfect, maar nou heb ik een vraagje. Ik vroeg me af of het mogelijk is om op het ene scherm word te hebben en op het andere scherm te surfen oid. Op twee schermen dus iets verschillends doen. Als iemand deze comuter nitwit kan helpen zou ik erg content zijn
.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Nou heb meeltje terug gehad
kosten van de bleutooth module zijn +/- 59,- moet even informeren hoe het zit met garantie en de verzendkosten.. maar wat ik er van begreep was het zo dat er boven de 100 eurie geen verzendkosten zijn
Als er iemand interesse heeft meel even naar verkoop @ hmcomputers.nl ovv BT 400x
kosten van de bleutooth module zijn +/- 59,- moet even informeren hoe het zit met garantie en de verzendkosten.. maar wat ik er van begreep was het zo dat er boven de 100 eurie geen verzendkosten zijn
Als er iemand interesse heeft meel even naar verkoop @ hmcomputers.nl ovv BT 400x
het kan perfect zonder dat progje. Gewoon dat venster naar je andere monitor schuiven en dar maximaliseren. Windows is heus niet dom hoor. Uittesten is de boodschap.Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:54:
Dank je!
Je hebt er dus wel een appart programma voor nodig?
idd, werkt hier op mn pc ookjvvv schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:19:
[...]
het kan perfect zonder dat progje. Gewoon dat venster naar je andere monitor schuiven en dar maximaliseren. Windows is heus niet dom hoor. Uittesten is de boodschap.
Misschien moet je bij de instellingen van het beeldscherm (das ook daar waar je resolutie kunt veranderen) ff aangeven: bureaublad uitbereiden naar deze monitor (oid).
Enjoy, 2 beeldschermen is wel prettig hoor
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
Verwijderd
In september 2004 kocht ik een Acer 4100 WLMI.
Inmiddels vertoont die een aantal problemen:
1. Onlangs gaf de computer de melding: onverklaarbare hoge spanning op hub-poort (of iets dergelijks). Er was op dat geen enkel extern apparaat aangesloten! Bij doorklikken bleek dat het om de tweede hubpoort in het overzicht zou gaan. Op internet vond ik velen met dezelfde klacht
2. Kort daarop bleek halverwege het werken aan een artikel dat de touchpad volledig is uitgevallen.
3. Bij typen op schoot (laptop!!) blijkt dat er vaak twee achtereenvolgende letters missen. Ze zijn wel aangeslagen maar verschijnen niet (of misschien heel kort) op het scherm. Misschien een per ongeluk geactiveerde code voor wissen? Dit is al vanaf het begin. Via internet zie ik dat dit een zeer algemeen voorkomend probleem is, warvan men denkt dat het softwarematig is.
4. Verder loopt de computer snel vast (veel vaker dan mijn andere/vroegere computers). Dit is al vanaf het begin.
5. Ook is de computer niet met het aanraken van een toets uit de slaapstand te halen, zoals ik gewend was. Dit is al vanaf het begin. De computer slat af en start daarna weer met het scannen van de computer wegens abrupt afslaan.
6. Tenslotte verspringt de instelling van het toetsenbord regelmatig van VS International naar Nederlands. Dit zal wel een code zijn die ik onbewust activeer maar ik kom er niet achter wat het is en hoe ik dat kan uitschakelen.
1. Onlangs gaf de computer de melding: onverklaarbare hoge spanning op hub-poort (of iets dergelijks). Er was op dat geen enkel extern apparaat aangesloten! Bij doorklikken bleek dat het om de tweede hubpoort in het overzicht zou gaan. Op internet vond ik velen met dezelfde klacht
2. Kort daarop bleek halverwege het werken aan een artikel dat de touchpad volledig is uitgevallen.
3. Bij typen op schoot (laptop!!) blijkt dat er vaak twee achtereenvolgende letters missen. Ze zijn wel aangeslagen maar verschijnen niet (of misschien heel kort) op het scherm. Misschien een per ongeluk geactiveerde code voor wissen? Dit is al vanaf het begin. Via internet zie ik dat dit een zeer algemeen voorkomend probleem is, warvan men denkt dat het softwarematig is.
4. Verder loopt de computer snel vast (veel vaker dan mijn andere/vroegere computers). Dit is al vanaf het begin.
5. Ook is de computer niet met het aanraken van een toets uit de slaapstand te halen, zoals ik gewend was. Dit is al vanaf het begin. De computer slat af en start daarna weer met het scannen van de computer wegens abrupt afslaan.
6. Tenslotte verspringt de instelling van het toetsenbord regelmatig van VS International naar Nederlands. Dit zal wel een code zijn die ik onbewust activeer maar ik kom er niet achter wat het is en hoe ik dat kan uitschakelen.
Idd kan ook zonder Ultramon, maar Ultramon heeft wel leuke features die handig zijn.jvvv schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:19:
[...]
het kan perfect zonder dat progje. Gewoon dat venster naar je andere monitor schuiven en dar maximaliseren. Windows is heus niet dom hoor. Uittesten is de boodschap.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Control + shift is dat.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:12:
1. Hoge spanning op de usb-poort komt door windows. Uitleg hierover is in dit topic te vinden, even de zoekfunctie gebruiken (in dit topic) en je bent er zo.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:12:
In september 2004 kocht ik een Acer 4100 WLMI.
2. hmm uitvallende touchpad volgens mij nog niets van gezien.
3. Gemiste toetsaanslagen schijnt inderdaad vaker voor te komen, heb er zelf geen last van. Oplossing weet ik niet.
4. Snel en veel vastlopen kan aan de windows installatie liggen. Wat ook kan is slecht geheugen of andere onderdelen die net niet helemaal 100% zijn. Probeer eens een nieuwe windows installatie (backup belangrijke dingen, formatteren en installeren.
5. Slaapstand in windows XP is gelijk aan uit. PC/laptop in de slaapstand is dus niet wakker te maken door op toetsen te drukken. Bij slaapstand wordt alle data uit het RAM Geheugen in een bestand op je harde schijf gezet. Als je opnieuw de pc weer aanzet wordt dit bestand weer in het geheugen geladen. Misschien bedoel je Stand-By stand? Verder is het niet normaal als windows gaat scannen als de pc uit slaapstand komt.
6. zie post van D-Jay
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
zover ik me kan herinerren heb je twee vormen van slaapstand:Arie-Kanarie schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:23:
[...]
5. Slaapstand in windows XP is gelijk aan uit. PC/laptop in de slaapstand is dus niet wakker te maken door op toetsen te drukken. Bij slaapstand wordt alle data uit het RAM Geheugen in een bestand op je harde schijf gezet. Als je opnieuw de pc weer aanzet wordt dit bestand weer in het geheugen geladen. Misschien bedoel je Stand-By stand? Verder is het niet normaal als windows gaat scannen als de pc uit slaapstand komt.
S3 (suspend to RAM) en S4 (suspend to HDD). De TM4000 gebruikt natuurlijk S4, maar de betere desktop zou toch S3 moeten gebruiken. De iepe theorie weet ik niet echt maja
Ow das nieuw voor mij. Bij S3 gaat de pc dus niet uit? of begrijp ik dat niet goed? Dat noem ik dan dus gewoon standby. Ik ken de slaapstand niet anders als een functie uit XP en dat mn pc (en mn TM4000) daarbij uitgaan. (stekkers kunnen er dan dus uit) En dat mn pc daarna weer snel opstart als ik um aanzetjvvv schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:11:
[...]
zover ik me kan herinerren heb je twee vormen van slaapstand:
S3 (suspend to RAM) en S4 (suspend to HDD). De TM4000 gebruikt natuurlijk S4, maar de betere desktop zou toch S3 moeten gebruiken. De iepe theorie weet ik niet echt maja
@Allorama, als je laptop echt veel kuren vertoont zou ik er mee terug gaan. Garantie zit er nog wel op, dus kun je beter nu gaan, dan straks als er geen garantie meer op zit. Niets is irritanter als een apparaat dat niet goed werkt, helemaal niet als je er ook nog eens de nodige euro's voor het neergelegd.
Verwijderd
op sallandautomatiseringen kom ik een '64 MB ATi Radeon 9700' tegen in de Acer TravelMate 4001LMi, en in de Acer TravelMate 4001WLMi_ATI een 'ATI® Mobility Radeon 9700® , dedicated 64MB DDR video m'
Zit er verschil in die kaarten? Is het verschil dan dat de tweede kaart specifiek voor laptops is gemaakt?
Zit er verschil in die kaarten? Is het verschil dan dat de tweede kaart specifiek voor laptops is gemaakt?
Verwijderd
Ze zijn hetzelfdeVerwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:30:
op sallandautomatiseringen kom ik een '64 MB ATi Radeon 9700' tegen in de Acer TravelMate 4001LMi, en in de Acer TravelMate 4001WLMi_ATI een 'ATI® Mobility Radeon 9700® , dedicated 64MB DDR video m'
Verwijderd
Ik heb de Acer TM 4001WLMI en heb wat raars met m'n batterijmeter in de systemtray van Windows XP Pro SP2: deze verdwijnt af en toe, maar is er soms ook wel, terwijl hij bij Power Management (heb Engelse XP) aangevinkt staat en bij cd System Tray Custom Notifications staat op 'Always show', weet iemand hoe dit kan? Ik las ergens dat windows dat icoontje alleen laat zien bij een bijna lege batterij, maar omdat ik aangeef dat ik het altijd wil zien zou ik denken dat dat dan ook gebeurt...
Of zijn er betere systemtray batterij meter progjes die een icoon in de system tray laten zien?
Of zijn er betere systemtray batterij meter progjes die een icoon in de system tray laten zien?
Ze zijn niet hetzelfde, maar Sallandautomatisering heeft gewone een foutje op de website.
Het is namelijk een ATi Radeon Mobility.
Dezjay: Tof dat jij die parts kunt bestellen! Is dit ook mogelijk voor andere modules, of cover-plates e.d.?
[ Voor 17% gewijzigd door r0b op 08-02-2005 14:26 ]
Verwijderd
Het gaat om dezelfde videokaartr0b schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:25:
[...]
Ze zijn niet hetzelfde, maar Sallandautomatisering heeft gewone een foutje op de website.
Het is namelijk een ATi Radeon Mobility.
Verwijderd
Beste 4001 gebruikers,
ook ikzelf en mijn buurman hebben deze geweldige acer 4001 wlmi. Hij bevalt geweldig, maar ook wij hebben problemen met de batterij (zoals in dit topic genoemd), de missende toetsaanslagen en dus dat standby probleem, en ook dat de touchpad na standby of randomly even uitvalt. Uiteraard heb ik ook met acer gebeld, maar die had nog geen problemen verder binnengekregen, waar ik nu toch ernstig aan begin te twijfelen als je al deze reaties leest. Nu ik dit forum nog eens goed doorlas, dacht ik dat misschien de oplossing wel is om in apparaatbeheer de 2e batterij controller uit te schakelen. Dit je doe in apparaatbeheer by battery en dan kun je bij details zien welke batterij de 2e is (id0 is batterij 0 dus de presente, en id1 de batterij die er niet is). Misschien werkt dit wel, ik zal het nu uitvoerig uitproberen.
Verder prima laptop.. Groeten...
ook ikzelf en mijn buurman hebben deze geweldige acer 4001 wlmi. Hij bevalt geweldig, maar ook wij hebben problemen met de batterij (zoals in dit topic genoemd), de missende toetsaanslagen en dus dat standby probleem, en ook dat de touchpad na standby of randomly even uitvalt. Uiteraard heb ik ook met acer gebeld, maar die had nog geen problemen verder binnengekregen, waar ik nu toch ernstig aan begin te twijfelen als je al deze reaties leest. Nu ik dit forum nog eens goed doorlas, dacht ik dat misschien de oplossing wel is om in apparaatbeheer de 2e batterij controller uit te schakelen. Dit je doe in apparaatbeheer by battery en dan kun je bij details zien welke batterij de 2e is (id0 is batterij 0 dus de presente, en id1 de batterij die er niet is). Misschien werkt dit wel, ik zal het nu uitvoerig uitproberen.
Ik wist dat je dit bedoelde, ik verduidelijkte het alleen even voor de rest (indien zij het niet zouden begrijpen).Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:15:
[...]
Het gaat om dezelfde videokaartdaar had ik het over. Dat het een verkeerde notatie is lijkt me logisch...
Overigens lijkt het erop dat ik ook last heb van 'het Sanyo probleem .
Ach, dan kan ik de accu gelijk samen met de DVD-drive opsturen.

Had ik ook geprobeerd. Helaas werkte dat ook nite goed, bij elke reboot stond dan mijn batterij op vol (terwijl dat niet zo was).Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:05:
Beste 4001 gebruikers,
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Verwijderd
Schopje...Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:40:
Ik heb de Acer TM 4001WLMI en heb wat raars met m'n batterijmeter in de systemtray van Windows XP Pro SP2: deze verdwijnt af en toe, maar is er soms ook wel, terwijl hij bij Power Management (heb Engelse XP) aangevinkt staat en bij cd System Tray Custom Notifications staat op 'Always show', weet iemand hoe dit kan? Ik las ergens dat windows dat icoontje alleen laat zien bij een bijna lege batterij, maar omdat ik aangeef dat ik het altijd wil zien zou ik denken dat dat dan ook gebeurt...
Geen system tray programma, maar wel een zeer fijne (imo): StatBar.
Nadat in December mijn cd/dvd combo defect raakte, is helaas nu ook mijn HDD met 55Gb aan data gecrashed.
Verder heb ik ook een Sanyo accu met het hibernate probleem.
Heb contact opgenomen met Acer, en de laptop zal morgen opgehaald worden per koerier.
Echter, nadat de laptop gerepareerd is (onder garantie), krijg ik de oude HDD niet terug.
Dan had ik nog wat dingen kunnen proberen om deze bedrijfs-data te redden ....
Iemand wellicht nog tips om deze HDD toch terug te krijgen?
Statement van de helpdesk medewerker was: "Als een onderdeel door Acer vervangen is, dan wordt het oude exemplaar eigendom van Acer."
Heb gesproken met o.a. Sven. RMA# 389210
FUCK ..
Nadat in December mijn cd/dvd combo defect raakte, is helaas nu ook mijn HDD met 55Gb aan data gecrashed.
Verder heb ik ook een Sanyo accu met het hibernate probleem.
Heb contact opgenomen met Acer, en de laptop zal morgen opgehaald worden per koerier.
Echter, nadat de laptop gerepareerd is (onder garantie), krijg ik de oude HDD niet terug.
Statement van de helpdesk medewerker was: "Als een onderdeel door Acer vervangen is, dan wordt het oude exemplaar eigendom van Acer."
FUCK ..
offtopic:
Als je dit zo leest dan denk je dat ik als een halve zool met m'n laptop omga, het tegendeel is echter waar; ik bewaar hem altijd netjes in de tas en ik raak al half overstuur als een een klein krasje op de cover zit.
Waarom de HDD / CD/DVD (en accu) nu defect zijn ... tja, pure luck. o/ ..
Als je dit zo leest dan denk je dat ik als een halve zool met m'n laptop omga, het tegendeel is echter waar; ik bewaar hem altijd netjes in de tas en ik raak al half overstuur als een een klein krasje op de cover zit.
[ Voor 25% gewijzigd door r0b op 09-02-2005 15:09 ]
Hmm ben net zo, laat alles standaard zitten (stickers ect) vind het al baut dat mijn winxp stickertje scheef geplakt is (hij zit niet goed vast en je kunt m ook niet aandrukken).r0b schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:06:
offtopic:
En ik verwacht van een apparaat van 1300 euro gewoon dat alles in orde moet zijn!
Volgens mij zijn de laatste paar maanden die dingen gewoon in overproductie gemaakt.
Laten ze een hd vallen maar stoppen ze die er gewoon nog in ect.
Ps : De acer support is nou niet wat je zegt geweldig (zowiezo moet je rekening houden met krasjes, weet ik nog van mijn vorige acer notebook, zat ook een dikke kras op en acer wist van niks).
Bedankt voor de tip, ik ga nu direct (macro) foto's van mijn laptop maken.netblade schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:20:
[...]
Hmm ben net zo, laat alles standaard zitten (stickers ect) vind het al baut dat mijn winxp stickertje scheef geplakt is (hij zit niet goed vast en je kunt m ook niet aandrukken).
En ik verwacht van een apparaat van 1300 euro gewoon dat alles in orde moet zijn!
Volgens mij zijn de laatste paar maanden die dingen gewoon in overproductie gemaakt.
Laten ze een hd vallen maar stoppen ze die er gewoon nog in ect.
Ps : De acer support is nou niet wat je zegt geweldig (zowiezo moet je rekening houden met krasjes, weet ik nog van mijn vorige acer notebook, zat ook een dikke kras op en acer wist van niks).
De support lijkt tot nu toe goed; ik dacht eerst dat het ophalen per koerier alleen voor mensen waren die een uitgebreid garantiepakket hadden aangeschaft, en aangezien ik dit niet had gedaan nam ik aan dat ik hem zelf op moest sturen.
Niets is echter minder waar, ze komen hem morgen ophalen. Dus dat is wel netjes imo.
Verwijderd
Thx, al is het natuurlijk geen oplossing, dit is inderdaad best een handige bar.r0b schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:06:
Geen system tray programma, maar wel een zeer fijne (imo): StatBar.
Ander punt: ik heb ook last van het in dit topic al veel genoemde probleem van missende toetsaanslagen, is hier nu al een fix voor of is het gewoon een vaag probleem...
Verwijderd
En dan gata het om de Acer 4002? of 4001?Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:57:
[...]
Thx, al is het natuurlijk geen oplossing, dit is inderdaad best een handige bar.
Ander punt: ik heb ook last van het in dit topic al veel genoemde probleem van missende toetsaanslagen, is hier nu al een fix voor of is het gewoon een vaag probleem...
wow, ik wist niet dat ze tegenwoordig notebooks halen.r0b schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:53:
[...]
Bedankt voor de tip, ik ga nu direct (macro) foto's van mijn laptop maken.
De support lijkt tot nu toe goed; ik dacht eerst dat het ophalen per koerier alleen voor mensen waren die een uitgebreid garantiepakket hadden aangeschaft, en aangezien ik dit niet had gedaan nam ik aan dat ik hem zelf op moest sturen.
Niets is echter minder waar, ze komen hem morgen ophalen. Dus dat is wel netjes imo.
Deden ze niet bij mijn oude (ok was natuurlijk ook een budget notebook in de ogen van acer).
Goed plan om er foto's van te maken ja
Ook alle nummers noteren die je maar op de notebook kan vinden, ze vervangen nogwel eens wat, en het lijkt me dan wel handig om te zien wat ze vervangen (ja je krijgt een reparatie brief erbij, maar daar staat het een beetje onduidelijk op imo)
succes
Type en serie nummers had ik al opgeschreven, daar had ik inderdaad ook al aan gedacht.netblade schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:10:
[...]
wow, ik wist niet dat ze tegenwoordig notebooks halen.
Deden ze niet bij mijn oude (ok was natuurlijk ook een budget notebook in de ogen van acer).
Goed plan om er foto's van te maken ja![]()
Ook alle nummers noteren die je maar op de notebook kan vinden, ze vervangen nogwel eens wat, en het lijkt me dan wel handig om te zien wat ze vervangen (ja je krijgt een reparatie brief erbij, maar daar staat het een beetje onduidelijk op imo)
succes
Overigens, toen ik destijds ( Eind December ) mijn cd/dvd player defect had moest ik hem gewoon opsturen.
Dat heb ik destijds niet gedaan, en nu wordt opeens alles opgehaald door een koerier.
Ik dacht eerst dat de callcenter agent in de war was met een uitgebreide garantie, maar zelfs na navraag verzekerde hij mij ervan dat het ook zo bij de gewone garantie was.
Dus het lijkt erop dat Acer het nieuwe jaar met frisse moed en doelstellingen begonnen is. :)]
Verder maakt het me niet zo bijzonder veel uit wat ze wel of niet vervangen;
- als mijn problemen maar opgelost worden
- als ik maar geen oudere hardware terug krijg
- als ik er maar niet in specificaties op achter uit ga
- als ik maar geen extra schade aan mijn laptop krijg
offtopic:
Overigens heb ik exaxt dezelfde TM4001WLMi als jou lijkt het op.
(Ook een Dothan?)
Overigens heb ik exaxt dezelfde TM4001WLMi als jou lijkt het op.
[ Voor 4% gewijzigd door r0b op 09-02-2005 23:50 ]
True, heb de mijne nu net 3 weken.r0b schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:49:
[...]
Type en serie nummers had ik al opgeschreven, daar had ik inderdaad ook al aan gedacht.
Overigens, toen ik destijds ( Eind December ) mijn cd/dvd player defect had moest ik hem gewoon opsturen.
Dat heb ik destijds niet gedaan, en nu wordt opeens alles opgehaald door een koerier.
Ik dacht eerst dat de callcenter agent in de war was met een uitgebreide garantie, maar zelfs na navraag verzekerde hij mij ervan dat het ook zo bij de gewone garantie was.
Dus het lijkt erop dat Acer het nieuwe jaar met frisse moed en doelstellingen begonnen is. :)]
Verder maakt het me niet zo bijzonder veel uit wat ze wel of niet vervangen;
- als mijn problemen maar opgelost worden
- als ik maar geen oudere hardware terug krijg
- als ik er maar niet in specificaties op achter uit ga
- als ik maar geen extra schade aan mijn laptop krijg
offtopic:
Overigens heb ik exaxt dezelfde TM4001WLMi als jou lijkt het op.(Ook een Dothan?)
Na wat probs met de batterij werkt alles nu goed
* netblade klopt af
Nu, ik heb ook een Sanyo baterij met rare status probs. Nu wil ik wel een nieuwe, maar hoe gebeurt dat met Acer? Ok, de laptopper lost het goed op, maar mijn laptop heb ik niet bij hen gekocht en ik wil niet heel mijn laptop kwijt zijn voor 3 weken voor iets dat eigenlijk een schoonheidsfoutje is.
Verwijderd
4001 wlmiVerwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:11:
[...]
En dan gata het om de Acer 4002? of 4001?
Verwijderd
Lees je garantievoorwaarden maar na m.b.t. dataverlies c.q. -behoud.r0b schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:06:
FUCK ..
Hoe denk je het administratief te realiseren is om te noteren wie wel of niet zijn oude harddisk terug heeft
Ik kan het ook wel begrijpen van de kant van Acer, maar toch blijft het zuur om 55Gb aan belangrijke data kwijt te raken zonder kans om het terug te krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:32:
[...]
Lees je garantievoorwaarden maar na m.b.t. dataverlies c.q. -behoud.
Hoe denk je het administratief te realiseren is om te noteren wie wel of niet zijn oude harddisk terug heeft
Vandaar dat ik ook op een 'uitzonderingetje' aanstuurde, maar dat lukte helaas niet.
A-lá.. ze zullen hem vandaag wel ophalen. Nog niemand gezien though.
offtopic:
Backups gingen ook wat moeilijk .. als de DVD brander niet werkt.
Backups gingen ook wat moeilijk .. als de DVD brander niet werkt.

Verwijderd
In beginsel voldoet deze laptop aan de eisen van mijn broer wat mij ertoe heeft gebracht hem deze aan te bevelen, mede gezien de prijs. Op kieskeurig.nl en hier op GoT vind ik veel positieve reacties en lijkt de laptop populair. Het is echter wel opvallend dat er 'veel' mensen zijn met zelfde problemen, met name de gemiste toetsaanslagen. Ook dat is natuurlijk relatief want ik denk dat iemand met een probleem eerder een reactie plaatst dan iemand waarbij alles nagenoeg vlekkenloos verloopt. Zou ik op basis van dit topic kunnen concluderen dat er bij de aankoop van deze laptop een groter probleem-risico zit dan bij een andere gemiddelde goede laptop?
Verwijderd
Ik heb toch een misschien vreemde vraga voor dit topic
;
Er zit standaard XP op (recovery neem ik aan ook op een partitie). Nu is de vraag houden jullie meestal de basic install of installen jullie jullie eigen xp erop (professional voor de meeste
)? En wat zijn daar de redenen van?
Er zit standaard XP op (recovery neem ik aan ook op een partitie). Nu is de vraag houden jullie meestal de basic install of installen jullie jullie eigen xp erop (professional voor de meeste
Verwijderd
Ik heb mijn laptop gekocht bij OBCS, de 4002wLMI, en heb echt serieus NERGENS last van.. En ik heb ook de sanyo batterij. Deze werkt prima, laat de juiste batterij-status zien (net nog opgestart, staat op 42%, kan er nog iets van 2 uur mee). En gemiste toetslaanslagen?? Het enige wat ik heb is dat mijn dikke worsten van vingers moeten wennen aan een klein laptopkeyboardje, en dus af en toe de caps-lock aanslaan in plaats van de "a".. Maar nu al gewend, ik haal nu wel 70 aanslagen per minuut, en serieus weinig kunnen merken van gemiste aanslagen. Jammer dat zoveel mensen problemen hebben met die paar kleine dingetjes (die op den duur inderdaad vervelend worden).. Een super-laptop, ook de reviews op kieskeurig.nl die het hebben over slechte kwaliteits-speakers snap ik niet.. Denk niet dat je het geluid van een 5.1 setje moet verwachten op een laptop (naar mijn weten hebben laptop altijd dit soort simpel geluid gehad). Als ik beter wil zet ik gewoon mijn hoofdtelefoon op..
Wellicht heeft de 4002 deze problemen die de 4001 heeft dus niet.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:53:
Ik heb mijn laptop gekocht bij OBCS, de 4002wLMI, en heb echt serieus NERGENS last van.. En ik heb ook de sanyo batterij. Deze werkt prima, laat de juiste batterij-status zien (net nog opgestart, staat op 42%, kan er nog iets van 2 uur mee). En gemiste toetslaanslagen?? Het enige wat ik heb is dat mijn dikke worsten van vingers moeten wennen aan een klein laptopkeyboardje, en dus af en toe de caps-lock aanslaan in plaats van de "a".. Maar nu al gewend, ik haal nu wel 70 aanslagen per minuut, en serieus weinig kunnen merken van gemiste aanslagen. Jammer dat zoveel mensen problemen hebben met die paar kleine dingetjes (die op den duur inderdaad vervelend worden).. Een super-laptop, ook de reviews op kieskeurig.nl die het hebben over slechte kwaliteits-speakers snap ik niet.. Denk niet dat je het geluid van een 5.1 setje moet verwachten op een laptop (naar mijn weten hebben laptop altijd dit soort simpel geluid gehad). Als ik beter wil zet ik gewoon mijn hoofdtelefoon op..
Als ik het geluid van mijn acer vergelijk met de wat oudere Toshiba's (P4 1.8 enzo) zijn de Toshiba's toch echt veel beter. Het geluid van de Acer lijkt een beetje op dat van mijn antieke IBM 760 (p90, 24mb ram enzo)Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:53:
ook de reviews op kieskeurig.nl die het hebben over slechte kwaliteits-speakers snap ik niet.. Denk niet dat je het geluid van een 5.1 setje moet verwachten op een laptop (naar mijn weten hebben laptop altijd dit soort simpel geluid gehad). Als ik beter wil zet ik gewoon mijn hoofdtelefoon op..
Daarom hangen mn MFB luidsprekers eraan
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Verwijderd
Ik gebruik op m'n 4001wlmi met de bijgeleverde XP home edition en deze heb ik via automatic updates naar SP2 laten updaten. Nu zijn er sinds een paar dagen 9 nieuwe security updates aanwezig maar deze wil m'n lappert niet downloaden. Ik krijg zo'n irritant icoon dat er updates zijn vervolgens klik ik op download en dat gebeurt er niks? Ken iemand dit probleem?
Is misschien wel off-topic want het zal meer liggen aan windows dan aan m'n laptop (die geen problemen heeft met de sanyo battery
)
Is misschien wel off-topic want het zal meer liggen aan windows dan aan m'n laptop (die geen problemen heeft met de sanyo battery
Verwijderd
Misschien gewoon handmatig update, ipv dat automatische ding. (dus zelf naar de site toe gaan). Had namelijk ook daar ene probleem mee met me gewone pc.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:23:
Ik gebruik op m'n 4001wlmi met de bijgeleverde XP home edition en deze heb ik via automatic updates naar SP2 laten updaten. Nu zijn er sinds een paar dagen 9 nieuwe security updates aanwezig maar deze wil m'n lappert niet downloaden. Ik krijg zo'n irritant icoon dat er updates zijn vervolgens klik ik op download en dat gebeurt er niks? Ken iemand dit probleem?
Is misschien wel off-topic want het zal meer liggen aan windows dan aan m'n laptop (die geen problemen heeft met de sanyo battery)
Ik heb imiddels ook mijn 4001LMi ontvangen, heb een sony batterij, en (dus) tot nu toe geen batterij problemen.
Persoonlijk vind ik het een prima ding, degelijk gebouwd en alles functioneerd uitstekend (voor mij is voor positief dat de wireless lan beter werkt dan de belkin pcmia die ik op de vorige laptop had, connect veel sneller en is een stuk stabieler). Scherm is mooi helder, alhoewel ik de kijkhoek iets vind tegenvallen
Van die gemiste toetsaanslagen heb ik geen last, zeker niet meer dan op de vorige (overigens een compaq) laptop, maar goed t.o.v een normaal keyboard is het altijd minder en msischien dat die ronding even wennen is.
Het geluid is inderdaad niet geweldig, niet zo slecht dat het stoort, maar de jbl speakertjes in mijn oude compaq waren wel beter. Maar goed, lang leve de koptelefoon, vinden mijn collegae ook fijner
Al met al schaar ik me achter de grote groep mensen die die een uitstekende laptop vinden, zeker voor de relatief gunstige prijs.
PS, heeft er iemand al positieve ervaringen met het aanpassen van de firmware van de dvdr ?, en dan vooral dat de gebrande dual layer schijfjes ook daadwerkelijk goed leesbaar zijn? Ik kwam in het topic op dat punt nog niet veel ervaringen tegen.
Persoonlijk vind ik het een prima ding, degelijk gebouwd en alles functioneerd uitstekend (voor mij is voor positief dat de wireless lan beter werkt dan de belkin pcmia die ik op de vorige laptop had, connect veel sneller en is een stuk stabieler). Scherm is mooi helder, alhoewel ik de kijkhoek iets vind tegenvallen
Van die gemiste toetsaanslagen heb ik geen last, zeker niet meer dan op de vorige (overigens een compaq) laptop, maar goed t.o.v een normaal keyboard is het altijd minder en msischien dat die ronding even wennen is.
Het geluid is inderdaad niet geweldig, niet zo slecht dat het stoort, maar de jbl speakertjes in mijn oude compaq waren wel beter. Maar goed, lang leve de koptelefoon, vinden mijn collegae ook fijner
Nee, dat zou ik zeker niet doen ten eerste zul je in de andere "laptop ervaringen" topics ook dergelijke problemen tegen, verder geef je tenslotte zelf al aan dat vooral problemen worden vermeld, mensen zonder doen dat een stuk minder (ik ben zelf nu even een uitzondering).Zou ik op basis van dit topic kunnen concluderen dat er bij de aankoop van deze laptop een groter probleem-risico zit dan bij een andere gemiddelde goede laptop?
Al met al schaar ik me achter de grote groep mensen die die een uitstekende laptop vinden, zeker voor de relatief gunstige prijs.
PS, heeft er iemand al positieve ervaringen met het aanpassen van de firmware van de dvdr ?, en dan vooral dat de gebrande dual layer schijfjes ook daadwerkelijk goed leesbaar zijn? Ik kwam in het topic op dat punt nog niet veel ervaringen tegen.
"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe
Ik heb er 1 gebrand en die werkt goed, heb alleen standaard uit de doos zonder firmware update al een dual layer fikker er in zitten
dat is dan niet een slimtype sosw-852s ?... of wel?
"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe
Verwijderd
Jongens....maandag ga ik de Acer 4992WLMi halen met 60gb/7200rpm
...maar ik twijfel nog om een pixelgarantie af te sluiten.
hebben jullie dat gedaan? En wie heeft er dode )sub)pixels?!
[offtopic}haal hem by the way bij de-laptopper.nl[/offtopic]

[offtopic}haal hem by the way bij de-laptopper.nl[/offtopic]
Verwijderd
Ik heb een SOSW-852S in mijn 4001WLMI zitten en nu zit ik met het volgende probleem.
Platinum 8x hij zegt dat hij op 8 speed brand maar na de tijd gekeken doet hij het op 4 speed.
Philips 8x kan ik max op 4 speed branden 8 is niet eens beschikbaar.
hebben meer mensen hier last van?
BTW ik heb de orginele firmware er nog in staan.
Om hem dual layer te maken want dat had ik ergens gelezen waar kan ik die firmwares vandaan halen? En waar kan ik orginele firmware vandaan halen?
Platinum 8x hij zegt dat hij op 8 speed brand maar na de tijd gekeken doet hij het op 4 speed.
Om hem dual layer te maken want dat had ik ergens gelezen waar kan ik die firmwares vandaan halen? En waar kan ik orginele firmware vandaan halen?
Aan de mensen die last hebben van het toetsenbord probleem, hoe ernstig is dat merkbaar dan? Heel af en toe mis ik eens een spatie of een letter maar dat is niet echt vaak. Nu dacht ik telkens dat dat aan mezelf lag omdat ik zo snel typ. Maar er zijn dus meer mensen die hier last van hebben? Zo ja, om de hoeveel aanslagen hebben jullie er last van dan (schatting)?
weinig last van, ligt echt aan het type, Het is gewoon allemaal wat krapper dan een gewoon toetsenbordTeknix1982 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:53:
Aan de mensen die last hebben van het toetsenbord probleem, hoe ernstig is dat merkbaar dan? Heel af en toe mis ik eens een spatie of een letter maar dat is niet echt vaak. Nu dacht ik telkens dat dat aan mezelf lag omdat ik zo snel typ. Maar er zijn dus meer mensen die hier last van hebben? Zo ja, om de hoeveel aanslagen hebben jullie er last van dan (schatting)?
Verwijderd
Toen ik dit poste een aantal dagen geleden was het iets van 3 fouten in 1 zin ofzo, nu testte ik net ff in word en was het minder, misschien ligt het aan of je een volle batterij hebt of niet? (heb nu 100%).
Dat het slechts zou liggen aan dat het toetsenbord krapper is gaat er bij mij niet in. Heb typles etc. gehad en weet echt wel dat ik de goede letter aansla, ook al verschijnt hij dan dus niet op het scherm.
Dat het slechts zou liggen aan dat het toetsenbord krapper is gaat er bij mij niet in. Heb typles etc. gehad en weet echt wel dat ik de goede letter aansla, ook al verschijnt hij dan dus niet op het scherm.
Daar ben ik het inderdaad mee eens.Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:00:
Toen ik dit poste een aantal dagen geleden was het iets van 3 fouten in 1 zin ofzo, nu testte ik net ff in word en was het minder, misschien ligt het aan of je een volle batterij hebt of niet? (heb nu 100%).
Ik voel en weet zeker dat ik die toets goed indruk, maar er wordt gewoon geen seintje doorgegeven aan de laptop.
Voorzover ik het nu begrijp heeft de 4002 dit probleem dus niet?
Dan zouden we eigenlijk even 2 mensen moeten hebben waarvan 1 met een 4001 en 1 met een 4002 en deze even de toetsenbordjes laten omwisselen.
Zo kan je makkelijk uitsluiten of het hier in zit of niet.
Verwijderd
Nou ik ga hem maandag bestellen....als iemand in de buurt van Deventer of Enschede woont(/op school zit) en daar zin in heeftr0b schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:24:
[...]
Daar ben ik het inderdaad mee eens.
Ik voel en weet zeker dat ik die toets goed indruk, maar er wordt gewoon geen seintje doorgegeven aan de laptop.
Voorzover ik het nu begrijp heeft de 4002 dit probleem dus niet?
Dan zouden we eigenlijk even 2 mensen moeten hebben waarvan 1 met een 4001 en 1 met een 4002 en deze even de toetsenbordjes laten omwisselen.
Zo kan je makkelijk uitsluiten of het hier in zit of niet.
Ik heb een 4002 en heb last van dat toetsenbord probleem. Het is maar heel af en toe dat hij een overslaat maar ik vind dat je voor het geld dat je betaald zoiets niet hoeft te pikken. Echter dat het aan het typen ligt heb ik ook aan gedacht. Ik heb al jaren laptops en nu pas valt het mij echt op. Dus daar geloof ik ook zozeer niet in maar aan de andere kant hardware matig kan het ook niet zijn toch. Of hij doet het of hij doet het niet maar dit probleem is volkomen willekeurig. Het kan de ene keer de 'a' zijn en een andere keer de shift. Dit stukje tekst kon ik ook in een keer foutloos intypen. Het gaat voornamelijk op wanneer ik wat langer aan het typen ben, verslagen bijvoorbeeld, en dan valt het op maar dat kan wel zijn doordat je vingers op een gegeven moment de toets net niet hard genoeg aanraken. Je hoeft natuurlijk maar licht op de toetsen te drukken en als je snel typt gaat het soms te licht. Dus het zou wel kunnen dat dat het is.
Ik heb ook een 4001WLMi met een ERSTIG toetsenbordaanslag probleem 
Zo ongeveer 1 op de 30 aanslagen gaat fout. Dit was met de standaard recovery installatie al het geval en het probleem is gebleven na installatie van SP2. Vooral de spatiebalk gaat geweldig
Verder heb ik ook dat de accu langzaam leegloopt als hij uit staat (echt uit, niet in standby of hibernate) maar niet op stroom. Heb dan een afname van misschien zo'n 3% per dag. Ik heb trouwens geen Sanyo accu maar een Panasonic. Dit probleem had ik ook bij mijn vorige Acer (Travelmate 800), maar niet bij de Dell en Asus laptops die ik daarvoor had.
Hoe het ook niet zij, de laptop/accu hoort gewoon zijn lading vast te houden als hij niet gebruikt wordt, en zo ben ik het ook gewend bij andere merken.
Ik vind beide problemen, maar met name het toetsenbordprobleem uitermate hinderlijk.
Zijn er trouwens nog anderen waarbij de accu langzaam leegloopt? Ik ben dit probleem nog niet tegengekomen in het topic.
<edit>
Keyboard probleem lijkt trouwens met een biosupdate te moeten worden verholpen. Kijk hier onder kopje "08/02/2004 Keyboard problems Aspire 2000".
Waarom regelen ze dat dan niet he
Zo ongeveer 1 op de 30 aanslagen gaat fout. Dit was met de standaard recovery installatie al het geval en het probleem is gebleven na installatie van SP2. Vooral de spatiebalk gaat geweldig
Verder heb ik ook dat de accu langzaam leegloopt als hij uit staat (echt uit, niet in standby of hibernate) maar niet op stroom. Heb dan een afname van misschien zo'n 3% per dag. Ik heb trouwens geen Sanyo accu maar een Panasonic. Dit probleem had ik ook bij mijn vorige Acer (Travelmate 800), maar niet bij de Dell en Asus laptops die ik daarvoor had.
Hoe het ook niet zij, de laptop/accu hoort gewoon zijn lading vast te houden als hij niet gebruikt wordt, en zo ben ik het ook gewend bij andere merken.
Ik vind beide problemen, maar met name het toetsenbordprobleem uitermate hinderlijk.
Zijn er trouwens nog anderen waarbij de accu langzaam leegloopt? Ik ben dit probleem nog niet tegengekomen in het topic.
<edit>
Keyboard probleem lijkt trouwens met een biosupdate te moeten worden verholpen. Kijk hier onder kopje "08/02/2004 Keyboard problems Aspire 2000".

[ Voor 13% gewijzigd door Cheetah op 13-02-2005 23:01 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Ik krijg net de aanbiedingen van MediaMarkt in m'n mailbox, en daar zit deze Acer TM4000 bij:
KLIK! (pdf)
Da's dus deze uit de pricewatch ... MediaMarkt is hiermee dus bijna de goedkoopste
. 't Is alleen "maar" een 1,4GHz ... maar wel 'n Dothan met 2MB L2 cache.
Voor een ieder met een budget van €1000,- lijkt me dit een mooie laptop
(want wel Centrino, een Mobility Radeon met dedicated videogeheugen, 512MB geheugen, 60GB harddisk en een DVD+/-brander).
KLIK! (pdf)
Da's dus deze uit de pricewatch ... MediaMarkt is hiermee dus bijna de goedkoopste
Voor een ieder met een budget van €1000,- lijkt me dit een mooie laptop
[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 14-02-2005 13:21 ]
Klikkerde klik!ThaWout schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:20:
Ik krijg net de aanbiedingen van MediaMarkt in m'n mailbox, en daar zit deze Acer TM4000 bij:
KLIK! (pdf)
Da's dus deze uit de pricewatch ... MediaMarkt is hiermee dus bijna de goedkoopste. 't Is alleen "maar" een 1,4GHz ... maar wel 'n Dothan met 2MB L2 cache.
Voor een ieder met een budget van €1000,- lijkt me dit een mooie laptop(want wel Centrino, een Mobility Radeon met dedicated videogeheugen, 512MB geheugen, 60GB harddisk en een DVD+/-brander).
Dat ziet er strak uit, en ik denk dat er weinig verschil is met een 1,5ghz hoor.
Misschien kleine verschillen, ik zou het gewoon doen!
Geen geld voor zo'n mooie notebook!
offtopic:
Lig je al met een slaapzak voor de deur van mediamarkt?
Lig je al met een slaapzak voor de deur van mediamarkt?
[ Voor 9% gewijzigd door netblade op 14-02-2005 13:24 ]
Verwijderd
Ja kreeg hem ookThaWout schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:20:
KLIK! (pdf)
Da's dus deze uit de pricewatch ... MediaMarkt is hiermee dus bijna de goedkoopste. 't Is alleen "maar" een 1,4GHz ... maar wel 'n Dothan met 2MB L2 cache.
Voor een ieder met een budget van €1000,- lijkt me dit een mooie laptop(want wel Centrino, een Mobility Radeon met dedicated videogeheugen, 512MB geheugen, 60GB harddisk en een DVD+/-brander).

ik zit te wachten op de mail van Amsterdam of Utrecht, Zwolle is me echt te ver..
Heeft iemand die al gehad?
edit:
hmmm.. verkeerde topic.
nou ja, oeps
succes met de 4000, is een leuke serie ;P
Heeft iemand die al gehad?
edit:
hmmm.. verkeerde topic.
nou ja, oeps
succes met de 4000, is een leuke serie ;P
[ Voor 31% gewijzigd door pjottum op 14-02-2005 14:21 ]
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Bij de TM 4000 zie ik alleen een biosupdate staan die te maken heeft met de ATI chip, of heb jij een TM4001 WLMI en wel deze patch voor de Aspire 2000 toegepast?FirefoxAG schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:55:
<edit>
Wat hij bedoelt is dat er wellicht binnenkort een nieuwe bios aankomt.Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:20:
[...]
Bij de TM 4000 zie ik alleen een biosupdate staan die te maken heeft met de ATI chip, of heb jij een TM4001 WLMI en wel deze patch voor de Aspire 2000 toegepast?
Ik heb zelf al de laatste van die taiwan site
Verwijderd
Ik heb die gekocht voor een vriend van me en het werkt uitstekend. Wel valt me op dat de DVD zoveel geluid maakt met een CD erin...ThaWout schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:20:
KLIK! (pdf)
Verwijderd
Om nog even terug te komen op mijn vraag heeft iemand hier toevallig ook last van??Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 23:33:
Ik heb een SOSW-852S in mijn 4001WLMI zitten en nu zit ik met het volgende probleem.
Verwijderd
Ok...welke biosflash heb je gedownload en heeft dat geholpen? Ik heb ZL1E3A03.WPH en ZL1E3A10.WPH gedownload (ZL1E3A08.WPH niet want dat betrof alleen een LCD update meldde de site). Bij ZL1E3A03.WPH kreeg ik de melding dat deze BIOS hetzelfde was als mijn huidige, ZL1E3A10.WPH heb ik wel geinstalleerd, maar ik bemerk geen verbetering...netblade schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:47:
[...]
Wat hij bedoelt is dat er wellicht binnenkort een nieuwe bios aankomt.
Ik heb zelf al de laatste van die taiwan site
Heb in mn 4000 LMi een QSI DVDRW SDW-042 DVD brander zitten, en hij brand geen DVD's
Tenminste niet meer. Ik heb 1x succesvol een spel op een DVD-R (Thats Write!) schijfje kunnen branden en nu kan ik helemaal geen DVD's meer fikken.
DVD-R failed
DVD-RW (Sony) failed
DVD+RW (Nashua) failed
Iemand die me verder kan helpen?
DVD-R failed
DVD-RW (Sony) failed
DVD+RW (Nashua) failed
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Ik ben opzoek naar een sleeve voor de 4001WLMI, iemand enig idee waar ik die kan bestellen, want de breedbeeldvariant kan ik tot nu toe nergens vinden... Bedankt!
Verwijderd
Kijk eens in de pricewatch! Ik weet iig dat www.de-laptopper.nl hem heeft en www.pcsnel.nl vast ook welVerwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:21:
Ik ben opzoek naar een sleeve voor de 4001WLMI, iemand enig idee waar ik die kan bestellen, want de breedbeeldvariant kan ik tot nu toe nergens vinden... Bedankt!
Hmm denk dat je brander defect is, ik zou m losschroeven en terugsturen.ND schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 16:45:
Heb in mn 4000 LMi een QSI DVDRW SDW-042 DVD brander zitten, en hij brand geen DVD'sTenminste niet meer. Ik heb 1x succesvol een spel op een DVD-R (Thats Write!) schijfje kunnen branden en nu kan ik helemaal geen DVD's meer fikken.
DVD-R failed
DVD-RW (Sony) failed
DVD+RW (Nashua) failed
Krijg je vanzelf wel weer een nieuwe terug
Verwijderd
Ik vind bij de laptopper alleen tassen, geen sleeves...Verwijderd schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 17:47:
[...]
Kijk eens in de pricewatch! Ik weet iig dat www.de-laptopper.nl hem heeft en www.pcsnel.nl vast ook wel
Kan dat kloppen?
Verwijderd
Mail ze even; soms kunnen ze wat voor je regelen. Of ga meerder laptop verkopers langs op hun siteVerwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 09:49:
[...]
Ik vind bij de laptopper alleen tassen, geen sleeves...
Kan dat kloppen?
Zover ik weet zijn er geen sleeves waar de 4000serie inpast. De 17" sleeve van Tucano is op 1cm na te klein voor de 4000.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 09:49:
[...]
Ik vind bij de laptopper alleen tassen, geen sleeves...
Kan dat kloppen?
Verwijderd
Om je gerust te stellen: ik wacht nog maar 6 weken op mijn laptop die ik in zijn volledigheid naar Acer moest sturen omdat mijn DVDRW niet goed functioneerde... Wacht dus met opsturen totdat deze weer voldoende voorradig zijn bij mijn grote vriendennetblade schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:22:
[...]
Hmm denk dat je brander defect is, ik zou m losschroeven en terugsturen.
Krijg je vanzelf wel weer een nieuwe terug

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
hoe is het eigenlijk gegaan met acer nu? snel?Teknix1982 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:53:
[...]
Dat wilden ze wel eerst bij mij laten doen. Ik heb gezegd dat ik dat onzin vond aangezien het probleem bekend is. Verder heb ik mijn laptop dringend nodig en dus vonden ze het achteraf geen probleem om alleen de accu op te komen halen. Dit scheelt weer.
Verwijderd
Nou ik heb wat nieuws. Jullie kennen dat klikkende/schuivende geluid wel denk ik. Dat geluid hoor je ook als je je laptop uitzet. Ik denk dat het de harde schijf is die stopt met draaien oid. Het probleem is alleen dat ik dit geluid de laatste tijd heel erg vaak hoor als ik gewoon aan het wek ben. Volgens de energie instellingen gaat mijn harde schijf pas na 15 min uit dus dat kan het ook niet zijn.
Iemand een idee wat dit is?
Verwijderd
Hmm.. Ik heb de eerste bug in mijn Acer 4002wLMI gevonden, alhoewel, weet nog niet zo zeker of het nou aan de XP-installatie ligt of aan het notebook zelf... Maar, het volgende doet zich voor; vandaag ging ik voor de eerste keer het microfoontje uittesten. Ik doe dat met koptelefoon om dan zo veel mogelijk galm te voorkomen. Ik wil dan ook wel live horen wat er opgenomen wordt, dus dan zet ik in de windows mixer onder "playback", de microfoon van "mute" af. Na dus een beetje geginnegapt te hebben besluit ik dat het wel welletjes is en "mute" de microfoon weer. In het "recording" onderdeel van de windows mixer heb ik alvast ene andere input geselecteerd om van op te nemen, gewoon uit voorzorg. Start ik later de PC op, KEIHARDE galm door mijn speakers.. Probeer mijn vingertje op het microfoontje te duwen maar dit maakt de galm niet zo heel veel kleiner.. Snel dus koptelefoon d'r op, en hmm, wat vreemd de microfoon staat toch écht op "mute" in de windows mixer... Dus ik unmute hem (geen verandering, duh), en ik zet hem op mute en hij is weer stil...
.... Ik weer opnieuw starten, en merk weer (gelukkig deze keer met koptelefoon op). dat het microfoontje nog voor dat ik in WXP Pro kom alweer aan staat.. Ik heb het nu opgelost door gewoon de volumeschuif van het microfoontje helemaal naar beneden te halen. Het is eigenlijk geen mute, maar tegelijkertijd ook weer wel omdat het geluidsniveau minimaal is (of tenminste niet hoorbaar voor het menselijke oor of een eventuele laptop speaker
).. Ik heb dit soort problemen nooit echt gehad op andere PeeCees met WXP Pro, dus moet aannemen dat er iets mis is met de sound driver oid? Welke versie gebruiken jullie? Ik heb de allerlaatste gedownload van de amerikaanse acer site (alhoewel ik het versienr. ff niet weet). Morgen horen jullie meer 
.. Het komt van rechts onder het apparaat, en dan volgens mij de onderkant.. Als je daar kijkt zie je daar ook een klein fannetje met wat uitlaatgrilletjes.. Dus het zal wel iets van dat fannetje zijn wat aan/uitslaat (weet niet of deze voor CPU/GPU of voor het systeem in zijn geheel is)..
Nog een opmerking, ik krijg het idee alsof er niet alleen geluid komt uit de voorkant van de laptop, maar ook ergens aan de achterkant?? Of zie ik gewoon spoken..

Ik hoor dat geluid ook.. En ik heb het ook gedeeltelijk op kunnen nemen met de microfoon dusVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:13:
Nou ik heb wat nieuws. Jullie kennen dat klikkende/schuivende geluid wel denk ik. Dat geluid hoor je ook als je je laptop uitzet. Ik denk dat het de harde schijf is die stopt met draaien oid. Het probleem is alleen dat ik dit geluid de laatste tijd heel erg vaak hoor als ik gewoon aan het wek ben. Volgens de energie instellingen gaat mijn harde schijf pas na 15 min uit dus dat kan het ook niet zijn.
Nog een opmerking, ik krijg het idee alsof er niet alleen geluid komt uit de voorkant van de laptop, maar ook ergens aan de achterkant?? Of zie ik gewoon spoken..
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 23:09 ]
http://stkts.sertek.com.t...0&ExpandView&catex3rd=498
TravelMate 4000 Hotfix for XP SP2
Misschien helpt dat om die usb error weg te krijgen. Ik heb hem niet getest mij stoort die error niet.
Ik heb zelf een probleem met branden. Ik heb verschillende programma's geprobeert maar geen resultaat. Hij brand naar de harde schijf volgens mij?
Als ik in Nero (win xp) choose recorder doe staat er Device recorder: image recorder Adapter: virtual device.
Medium tupes dvd+r -r rw enz. Driver probleem of een instelling?
Hij zegt ook virtual device als ik windows 2k opstart
Misschien helpt dat om die usb error weg te krijgen. Ik heb hem niet getest mij stoort die error niet.
Ik heb zelf een probleem met branden. Ik heb verschillende programma's geprobeert maar geen resultaat. Hij brand naar de harde schijf volgens mij?
Als ik in Nero (win xp) choose recorder doe staat er Device recorder: image recorder Adapter: virtual device.
[ Voor 17% gewijzigd door enermax op 18-02-2005 08:52 ]
Verwijderd
Ik had in het begin erg veel problemen met gemiste toetsaanslagen. Maar sinds een maand of 3 is het probleem spontaan verdwenen. Ik snap er niets van eerlijk gezegd, ik heb geen updates gedownload, maar alles werkt weer als een trein.
gelukkig heb ik een Panasonic-accu, dat boezemt ook iets meer vertrouwen in dan de naam Sanyo.
Ik heb de firmware-update van de SOWS DVD speler al gedownload, maar heb hem nog niet geïnstalleerd omdat ik voorlopig toch nog geen Dual Layer ga branden, en qua snelheid werkt alles gewoon goed op dit moment.
Ik heb trouwens wel verhalen gehoord van mensen die hun laptop terug hebben gestuurd en die een compleet ander serienummer terugkregen, zelfs met dode (sub)pixels terwijl ze die eerst niet hadden (dat beweerden ze in ieder geval).
Tot nu toe ben ik echter zeer tevreden over mijn laptop, ik zou echter wel weer een snellere willen
, ik heb één van de eerste 1,5'en met 1MB Cache en ik zou nu wel een 1,7'tje willen hebben met 128 MB videogeheuegn
. Niet dat ik dat nodig heb, maar misschien over een jaartje ofzo, als deze afgeschreven is.
gelukkig heb ik een Panasonic-accu, dat boezemt ook iets meer vertrouwen in dan de naam Sanyo.
Ik heb de firmware-update van de SOWS DVD speler al gedownload, maar heb hem nog niet geïnstalleerd omdat ik voorlopig toch nog geen Dual Layer ga branden, en qua snelheid werkt alles gewoon goed op dit moment.
Ik heb trouwens wel verhalen gehoord van mensen die hun laptop terug hebben gestuurd en die een compleet ander serienummer terugkregen, zelfs met dode (sub)pixels terwijl ze die eerst niet hadden (dat beweerden ze in ieder geval).
Tot nu toe ben ik echter zeer tevreden over mijn laptop, ik zou echter wel weer een snellere willen
Goed, ik had hem binnen 5 werkdagen terug en de accu doet het nu gewoon goed. Het viel me mee dus.jvvv schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:51:
[...]
hoe is het eigenlijk gegaan met acer nu? snel?
Verwijderd
Welke brander heb je in je laptop zitten?enermax schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 08:38:
http://stkts.sertek.com.t...0&ExpandView&catex3rd=498
Weet niet welk merk Aida zegt slimtype dvdrw sosw-852s.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 03:44:
[...]
Welke brander heb je in je laptop zitten?
Er staat vitual drive ik niet snap waarom. Daarom brand hij ook naar de harde schijf of zo. Althans hij "brand" super snel gebruikt geen buffer en er staat geen data op de cd. Wel een nieuw filetje op de desktop. *.nrg file als ik me niet vergis.
Update:
Ik heb het originele brand programma (NTI) geprobeerd. Hij geeft aan bij brander: onbekend.
Toen heb ik de cdrom uninstallt en toen opnieuw opstarten en installed xp hem weer. Weer hetzelfde probleem Nero zegt dat hij virtual is.
Hij leest wel gewoon cd's cd rw's enz.
Ik heb ook een windows 2k partitie en die geeft dezelfde problemen.
Help
Update 2
Pffff ik heb het eindelijk gevonden. Althans hij is nu aan het branden.
Daemon Tools
[ Voor 85% gewijzigd door enermax op 19-02-2005 11:21 ]
Verwijderd
Heb m'n laptop (TM 4001LMi) nu al ongeveer 3 maanden en ik vind hem echt super!
Ik erger me echter aan één ding: als ik zonder adapter werk en er draaien geen zware programma's, dan hoor je korte onregelmatige piepgeluiden, als je dan Norton laat scannen bv. zijn ze weg. Bij het studeren stoorde dit toch wel... heeft iemand een idee om dit op te lossen?
Ik erger me echter aan één ding: als ik zonder adapter werk en er draaien geen zware programma's, dan hoor je korte onregelmatige piepgeluiden, als je dan Norton laat scannen bv. zijn ze weg. Bij het studeren stoorde dit toch wel... heeft iemand een idee om dit op te lossen?
Verwijderd
Ik heb de acer travelmate 4001 lmi_ati nu al van september 2004 en nu heb ik moeten vaststellen dat:
Op sommige toetsen een deel van de lak (beschermlaag) weg is, waardoor er nu blinkende delen zijn op mijn toetsen.
Op de plaats waar mijn handpalmen rusten de lak ook erg afziet, er komen als het ware zwarte plekken tevoorschijn. (Ik heb altijd propere handen, maar zweet wel rap)
Nu is mijn vraag, hebben jullie dat probleem ook? Met een gewone laptop clean product krijg ik dit niet weg.. en mag ik mijn laptop daarvoor terugbrengen voor garantie?
Wat betreft het toetsenbord probleem, ik heb de laatse pagina's nog eens overlezen en ook ik heb ergens in het midden van dit topic over de gemiste aanslagen geklaagd, maar nu heeft dat probleem zichzelf opgelost en werkt elke toets perfect.
Op sommige toetsen een deel van de lak (beschermlaag) weg is, waardoor er nu blinkende delen zijn op mijn toetsen.
Op de plaats waar mijn handpalmen rusten de lak ook erg afziet, er komen als het ware zwarte plekken tevoorschijn. (Ik heb altijd propere handen, maar zweet wel rap)
Nu is mijn vraag, hebben jullie dat probleem ook? Met een gewone laptop clean product krijg ik dit niet weg.. en mag ik mijn laptop daarvoor terugbrengen voor garantie?
Wat betreft het toetsenbord probleem, ik heb de laatse pagina's nog eens overlezen en ook ik heb ergens in het midden van dit topic over de gemiste aanslagen geklaagd, maar nu heeft dat probleem zichzelf opgelost en werkt elke toets perfect.
ik heb me laptop gister naar acer in duitsland gestuurd, omdat ik een probleem had met de tijd (stond gewoon domweg stil) er komt waarschijnlijk een nieuw mobo in
heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat ik me liefe laptop weet zuruck krijg?
heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat ik me liefe laptop weet zuruck krijg?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Ligt eraan of je de extra garantie hebt gekocht. Dan is het gegarandeerd binnen 5 werkdagen. Zo niet dan kan het best een tijdje duren volgens mij.BasieP schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:34:
ik heb me laptop gister naar acer in duitsland gestuurd, omdat ik een probleem had met de tijd (stond gewoon domweg stil) er komt waarschijnlijk een nieuw mobo in
die extra garantie was toch alleen verlenging? was toch niet zo dat dat ook de snelheid van de reparatie beinvloed
??
trouwens is dat best naaierij..
Volgens mij was dat inderdaad alleen een verlenging.BasieP schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:30:
die extra garantie was toch alleen verlenging? was toch niet zo dat dat ook de snelheid van de reparatie beinvloed??
Overigens wacht ik per 12 Februari (volgens mij,. pin me er niet op vast. Ik ben zelf niet thuis) op Acer om mijn gecrashte hdd te vervangen.
Morgen maar even bellen.
Ligt eraan welke verlenging. Je hebt er twee. Die van mij is een met verzekering erbij en daar staat ook duidelijk in dat je voorrang krijgt bij de technische dienst en dat hij gegarandeerd binnen 5 werkdagen terug is. Dit is niet zo bij de gewone garantie maar wordt wel geprobeerd om binnen 5 werkdagen te leveren.BasieP schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:30:
die extra garantie was toch alleen verlenging? was toch niet zo dat dat ook de snelheid van de reparatie beinvloed??
En over dat toetsenbord probleem, hoe kan het nu zo ineens verbeterd zijn? Dan zou je verwachten dat het aan het typen ligt van de persoon. Dus dat je moet wennen maar ik weet niet of dat zo is.
Heeft iemand wellicht een normaal nationaal nummer van de Acer helpdesk?
Ik heb wat vragen over mijn RMA, maar zit momenteel in Duitsland.
Bellen naar 0900/0800 gaat niet echt lukken dus.

Ik heb daar ook last van, alleen dacht ik dat het normaal was omdat mijn vorige laptop het ook al had.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 09:24:
Ik heb de acer travelmate 4001 lmi_ati nu al van september 2004 en nu heb ik moeten vaststellen dat:
wat dacht je van www.acer.de, en dan even zoeken naar de grote 'contact' knopr0b schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:22:
Heeft iemand wellicht een normaal nationaal nummer van de Acer helpdesk?
Verwijderd
Poeh, heb de laptop besteld bij de laptopper (14februari) en hij is er nog niet
; ik wil hem zo graag
Verwijderd
Acer Benelux is niet Acer DuitslandBasieP schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:05:
[...]
wat dacht je van www.acer.de, en dan even zoeken naar de grote 'contact' knop

Verwijderd
Hallo,
Ik wil met jullie ook even mijn bevindingen delen betreffende de TM 4001 WLMI
Goed:
- Prettig scherm
- Toetsenbord typt lekker
- Werkt lekker lang op Accu
- Stil
- Krachtige machine
- Algemeen gezien : fijn apparaat om mee te werken
Mindere punten:
- Touchpad zou wel iets lekkerder mogen werken, als ik er voorzichtig op druk en hem weer loslaat hoor ik hem met een 'plok' loskomen
- Lak van de toetsen slijt me iets te snel
- Zilvergrijze lak is absoluut niet krasbestendig en wordt te snel lelijk.
- ZEUR MODUS --> Die gratis stofvanger links boven je toetsenbord, welke een microfoon word genoemd.
EN : het probleem waarom ik van de week waarschijnlijk de laptop terug ga sturen :
- De foutmeldingen welke ik nu telkens krijg
Hier wat screenshots van de foutmeldingen :
klik hier
Dit is spontaan begonnen, en heb zo ongeveer de volgende dingen getest :
- Windows 2000 diverse malen opnieuw geinstalleerd
- Windows xp home (bijgeleverd) en Pro diverse malen geinstalleerd
geheugen bank 1 op plaats 1 - 2 getest
geheugen bank 2 op plaats 1 - 2 getest
Hardeschijf vervangen voor std 4200 rpm ipv eigen 7200 rpm.
Diverse benchmarks, cpu testers, geheugentesters geprobeerd.
Waaronder alle programma's welke een vriendelijke helpdesk medewerker van acer mij heeft aangeraden.
Dit alles heeft niet tot een oplossing mogen leiden.
Dus ja... wat kan het nog meer zijn.
Misschien dat jullie nog iets weten anders gaat hij weg ter reparatie.
Groeten Richard
Ik wil met jullie ook even mijn bevindingen delen betreffende de TM 4001 WLMI
Goed:
- Prettig scherm
- Toetsenbord typt lekker
- Werkt lekker lang op Accu
- Stil
- Krachtige machine
- Algemeen gezien : fijn apparaat om mee te werken
Mindere punten:
- Touchpad zou wel iets lekkerder mogen werken, als ik er voorzichtig op druk en hem weer loslaat hoor ik hem met een 'plok' loskomen
- Lak van de toetsen slijt me iets te snel
- Zilvergrijze lak is absoluut niet krasbestendig en wordt te snel lelijk.
- ZEUR MODUS --> Die gratis stofvanger links boven je toetsenbord, welke een microfoon word genoemd.
EN : het probleem waarom ik van de week waarschijnlijk de laptop terug ga sturen :
klik hier
Hardeschijf vervangen voor std 4200 rpm ipv eigen 7200 rpm.
Diverse benchmarks, cpu testers, geheugentesters geprobeerd.
Waaronder alle programma's welke een vriendelijke helpdesk medewerker van acer mij heeft aangeraden.
Dit alles heeft niet tot een oplossing mogen leiden.
Dus ja... wat kan het nog meer zijn.
Misschien dat jullie nog iets weten anders gaat hij weg ter reparatie.
Groeten Richard
Dat, plus dat ik vroeg om een een Nederlands nummer zodat ik niet zo'n gekke Duitser aan de lijn zou krijgen.
Overigens heb ik het hele lijstje 0900/0800 en weet ik veel wat nummers ondertussen wel 10x gezien, en het gaat met dus om een nationaal (dus: 030-814814814 bijvoorbeeld.) nummer, waar de helpdesk op zit zodat ik ze vanuit Duitsland kan bereiken.
offtopic:
Om nog maar te zwijgen over de tarieven die op de andere nummers gehanteerd worden. Als ik thuis zat kon ik wel bellen, maar om m'n vriendin nou met een opeens 30% hogere telefoonrekening op te zadelen.
Om nog maar te zwijgen over de tarieven die op de andere nummers gehanteerd worden. Als ik thuis zat kon ik wel bellen, maar om m'n vriendin nou met een opeens 30% hogere telefoonrekening op te zadelen.

BasieP schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:05:
[...]
wat dacht je van www.acer.de, en dan even zoeken naar de grote 'contact' knop
offtopic:
Het is 'Kontakt'.
Het is 'Kontakt'.
[ Voor 21% gewijzigd door r0b op 22-02-2005 13:36 ]
wat dacht je van 031-0900-blaat?
dat moet toch gewoon werken?
0031 900-blaat werkt helaas niet, nee.BasieP schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:13:
wat dacht je van 031-0900-blaat?
Hey,Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:37:
...
klik hier
...
probeer eens met 1 geheugenbank, dus alleen maar in de hoofdbank. Zo kan je misschien een ram latje uitsluiten die het niet is of omgekeerd natuurlijk. Probeer ook eens in de andere geheugenbank. Misschien brakke verbinding ofzo?
Hey
Verwijderd
Tip: bij Acer Duitsland spreekt i.i.g. de mannelijke receptionist (erg vriendelijk) gewoon Engels... als is het met een accent, maar dat is met het gros van de nederlanders ook

Ik heb er maar een paar euro's aan gewaagd en heb inmiddels met het 0,12 eurocent p/m nummer gebeld, gelukkig kon hij me inderdaad ook correct helpen. (in correct Engels).Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:48:
Tip: bij Acer Duitsland spreekt i.i.g. de mannelijke receptionist (erg vriendelijk) gewoon Engels... als is het met een accent, maar dat is met het gros van de nederlanders ook
Bedankt voor de hulp tho.
Dit topic is gesloten.