[Ervaringen] Acer travelmate 4000 serie

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.963 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:11

netblade

Sunrise

Heb het net onder w2k geprobeert (jammerlijk genoeg is nu mijn winxp system file naar de knoppes!)
En het leverde helaas niks op.
Denk dat ik een nieuwe accu ga aanvragen. wellicht dat het daar aan ligt.
Ik heb trouwens de nieuwste bios versie
Welke versie hebben jullie?
Ook heb ik de 2mb cache versie

Edit : Acer net gebeld, het is een erg vreemd probleem.
De ene notebook heeft het wel en de ander heeft het niet. De batterij speelt daar ook aan mee.
Helaas hebben ze er nog geen oplossing voor. Hmmz vind het wel een zeer irritant probleem.
Iemand van notebook ruilen ? >:) (uiteraard wel hetzelfde model svp :Y) )

Edit 2: Het ligt aan de batterij! De laptops die een batterij van Sanyo hebben die op de datum 14-09-2004 zijn gemaakt vertonen dit probleem. Deze zijn enkel in de benelux uitgegeven vandaar dat de overige landen geen problemen aangeven met deze notebook.
Lijkt me een garantie verhaal van de batterij

[ Voor 55% gewijzigd door netblade op 26-01-2005 14:40 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nou, de laptop 4002 WLMI is binnen. Jammer genoeg zit er een dode pixel in het scherm.
Heb Acer toch geprobeerd over te halen het onder de garantie te doen laten vallen maar daar willen ze niet aan. Jammer. De leverancier opgebeld om te kijken of zij er iets aan konden doen en toen de leverancier terugbelde zei hij dat dat niet kon. Hij vond het zelf ook belachelijk want zelfs met de duurdere 3 jaar garantie kon het nog niet. Acer had wel gezegd tegen de leverancier dat wanneer ik op de laptop ging zitten en het scherm was kapot ik wel een nieuwe kreeg.... Raar...

Het is verder een superfijn ding. Echt een aanrader. Het hibernate probleem heb ik niet. Ik heb hem aangezet, gekeken hoeveel procent ik nog stroom had en daarna in de slaapstand gedaan. Nu hij er weer uit is stond hij op hetzelfde aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Teknix1982 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:04:
Nou, de laptop 4002 WLMI is binnen. Jammer genoeg zit er een dode pixel in het scherm.
Heb Acer toch geprobeerd over te halen het onder de garantie te doen laten vallen maar daar willen ze niet aan. Jammer. De leverancier opgebeld om te kijken of zij er iets aan konden doen en toen de leverancier terugbelde zei hij dat dat niet kon. Hij vond het zelf ook belachelijk want zelfs met de duurdere 3 jaar garantie kon het nog niet. Acer had wel gezegd tegen de leverancier dat wanneer ik op de laptop ging zitten en het scherm was kapot ik wel een nieuwe kreeg.... Raar...

Het is verder een superfijn ding. Echt een aanrader. Het hibernate probleem heb ik niet. Ik heb hem aangezet, gekeken hoeveel procent ik nog stroom had en daarna in de slaapstand gedaan. Nu hij er weer uit is stond hij op hetzelfde aantal.
Kun je even bij de eigenschappen kijken van de batterij?
Kijken of je mijn verhaal kunt bevestigen.
Trouwens, al had je bij de laptopper je notebook gekocht had je pixel garantie kunnen nemen.
Waar zit de pixel precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ongeveer 10 cm van de rechterkant en verticaal in het midden. Tja, zonde.

Wat wil je precies weten, wat voor batterij ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Mijn dode pixel (zit er niet vanaf het begin) zit 3 cm diagonaal vanaf de rechterbovenhoek. Ik zie hem overigens alleen bij een zwarte achtergrond, dus bijvoorbeeld niet bij het surfen op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Bij mij is het net andersom. Ik zie hem bij bepaalde lichte kleuren alleen. Dus wit, lichtgrijs en lichtblauw. Bij fellere kleuren weer niet. Ach, het is geen ramp maar wel jammer. Ze zeiden trouwens dat er niet snel dode pixels ontstaan in een scherm. Enig idee hoe die van jou erin gekomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Teknix1982 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:28:
Ongeveer 10 cm van de rechterkant en verticaal in het midden. Tja, zonde.

Wat wil je precies weten, wat voor batterij ik heb?
Als je kijkt bij de energie meter, en dan gedetalleerde gegevens van batterij 1 dan zie je een datum staan, ik heb daar 14-09-2004 staan, als jij dat ook hebt staan klopt mijn verhaal niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij is van Sanyo en is vervaardigd op 21-09-2004 volgens de energie meter dus denk dat hij iets nieuwer is. dat hibernate moet ik nog proberen dus dat komt nog :)

Ik heb hem nu 1 dag en dat widescreen vind ik toch wel erg lekker :)

Ik heb zelf wel pixel garantie genomen, er bleken geen dode pixels in te zitten maar zo te horen ben ik toch wel blij dat ik het had genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

netblade schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:42:
[...]

Als je kijkt bij de energie meter, en dan gedetalleerde gegevens van batterij 1 dan zie je een datum staan, ik heb daar 14-09-2004 staan, als jij dat ook hebt staan klopt mijn verhaal niet :(
Ik heb daar weleens gekeken, de mijne is van Sony als ik me nie vergis. En op de adapter staat groot het logo van LiteOn.
Mn laptop is trouwens wel van Acer :P

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Arie-Kanarie schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:40:
[...]

Ik heb daar weleens gekeken, de mijne is van Sony als ik me nie vergis. En op de adapter staat groot het logo van LiteOn.
Mn laptop is trouwens wel van Acer :P
Moet dus gewoon een nieuwe batterij hebben.
Nou morgen de laptopper maar even bellen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nu heel erg welke laptop ik ga kopen O+ , maar ik denk de acer travelmate 4002. Ik las aan het begin van het topic (volg het al een tijdje) dat er wat problemen waren bij sommige met het toetsenbord en nu lees ik iets over de batterij?!

Kan iemand mij helder even formulieren wat de zwakke punten zijn van deze laptop (en welke de sterke :+ ). Zodat ik kan zien of er al oplossingen zijn voor deze problemen.

Daarnaast ben ik beneiuwd wat voor HD jullie er meestal bij kiezen?
• 4200
• 5400
• 7200

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

4200RPM hdd hier.

Batterij: 18/09/2004.
Toetsenbord probleem: Lijkt opgelost. Weet niet hoe, maar het lijkt dus wel softwarematig te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook nog gewoon de standaard HDD inzitten dus de 4200 toeren, ik kan later altijd nog een andere halen dan stop ik de gene die er nu in zit gewoon in een externe behuizing :).

Bij mij geeft hij trouwens aan dat het een toshiba hdd is maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat er Hitachi hdd's inzaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 01:10:
ik heb er ook nog gewoon de standaard HDD inzitten dus de 4200 toeren, ik kan later altijd nog een andere halen dan stop ik de gene die er nu in zit gewoon in een externe behuizing :).

Bij mij geeft hij trouwens aan dat het een toshiba hdd is maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat er Hitachi hdd's inzaten.
Dit zal ook wel verschillen per serie.
Ikzelf heb er inderdaad een Hitachi in zitten (schreeuw maar als je een type nr. wilt. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:15:
Ik twijfel nu heel erg welke laptop ik ga kopen O+ , maar ik denk de acer travelmate 4002. Ik las aan het begin van het topic (volg het al een tijdje) dat er wat problemen waren bij sommige met het toetsenbord en nu lees ik iets over de batterij?!

Kan iemand mij helder even formulieren wat de zwakke punten zijn van deze laptop (en welke de sterke :+ ). Zodat ik kan zien of er al oplossingen zijn voor deze problemen.

Daarnaast ben ik beneiuwd wat voor HD jullie er meestal bij kiezen?
• 4200
• 5400
• 7200
5400 hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
4200rpm hier in een TM4002. Geen baterij probs, geen toetsenbord probs, geen dode pixels. Een zeer gelukkige gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0b schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 01:11:
[...]

Dit zal ook wel verschillen per serie.
Ikzelf heb er inderdaad een Hitachi in zitten (schreeuw maar als je een type nr. wilt. :+ )
:+ SCHREEUW :+

Ik denk dat het dan ook wel makkelijk is als mensen er gelijk bijzetten welke merk hdd ze erin hebben zitten want over het algemeen genomen zijn er nog redelijk wat verschillende componenten gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie jongens :*) ! Ik ga ook voor de 4002 O+ , maar ik twijfel dus dussen de 5400 en 7200rpm hd's :*) Allebei zijn voordelen en nadelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
netblade schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:42:
[...]

Ik heb daar staan
Fabrikant: Sanyo
Vervaardigd op: 15-11-2004

Dus je verhaal klopt. ;)

Wel heb ik iets anders raars, wanneer mijn laptop volledig in slaapstand zit en een half uurtje niets mee gedaan heb en dan haal ik hem uit de slaapstand komt er een ruizend geluid uit de boxjes. Het is weer over zodra hij weer in windows zit maar wel apart. Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Teknix1982 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:08:
[...]

Ik heb daar staan
Fabrikant: Sanyo
Vervaardigd op: 15-11-2004

Dus je verhaal klopt. ;)

Wel heb ik iets anders raars, wanneer mijn laptop volledig in slaapstand zit en een half uurtje niets mee gedaan heb en dan haal ik hem uit de slaapstand komt er een ruizend geluid uit de boxjes. Het is weer over zodra hij weer in windows zit maar wel apart. Nog meer mensen last van?
Ruisend geluid heb ik ook af en toe last van (ookbij slaapstand ). Maar echt neveneffecten in Windows zelf heb ik nog niet gezien.Zal wel één of ander foutje zijn in de hardware.

Mijn baterij is overigens een Sanyo van 16/11/2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Ok mijn verhaal klopt dus ;)
Ik gebruik jullie posts even om dit kenbaar de maken aan de Laptopper ;)
Heel erg bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 16% gewijzigd door netblade op 27-01-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
jvvv schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:13:
[...]

Ruisend geluid heb ik ook af en toe last van (ookbij slaapstand ). Maar echt neveneffecten in Windows zelf heb ik nog niet gezien.Zal wel één of ander foutje zijn in de hardware.

Mijn baterij is overigens een Sanyo van 16/11/2004
Heb jij ook last van ruisend geluid wanneer je gewoon bezig bent? En wat kan dat voor fout zijn in de hardware dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Teknix1982 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:43:
[...]

Heb jij ook last van ruisend geluid wanneer je gewoon bezig bent? En wat kan dat voor fout zijn in de hardware dan?
Misschien controleren of de mic standaard aanstaat.
Dit geeft namelijk een ruizend geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Die staat standaard aan, ik zal hem wel eens uitschakelen en het nogmaals proberen. Want dat geluid krijg ik elke keer als mijn computer uit de slaapstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Teknix1982 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:10:
Die staat standaard aan, ik zal hem wel eens uitschakelen en het nogmaals proberen. Want dat geluid krijg ik elke keer als mijn computer uit de slaapstand komt.
Hoelang hoor je dat geluid dan?
Trouwens ik krijg een nieuwe accu toegestuurd :)
1tje van pannasonic.
Zegt me iig al meer dan sanyo . Hopelijk werkt deze wel goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al eerder in dit topic gevraagt maar welke laptop tas heeft iedereen bij zijn laptop gekocht. Ik ben nu nog op zoek naar eentje, maar voor veel tassen als je naar de maten kijkt zijn ze allemaal te klein. Als de tas voor 15,4" is is hij meestal 36 cm van binnen maar de laptop is 36.4 cm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Hoelang hoor je dat geluid dan?
Trouwens ik krijg een nieuwe accu toegestuurd
1tje van pannasonic.
Zegt me iig al meer dan sanyo . Hopelijk werkt deze wel goed
Ik hoop het voor je dat deze beter werkt. Vast wel...

Wanneer hij uit de slaapstand komt loopt er een progress meter in beeld om windows uit de slaapstand te halen. Tijdens die meter hoor ik het. Maar het hoort er niet bij want het is een vervelende ruis. Nu heb ik even een domme vraag maar ik kan in de handleiding niet vinden hoe ik de microfoon uitschakel. 8)7 Enig idee hoe dat moet?

[ Voor 31% gewijzigd door Teknix1982 op 27-01-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:54:
Ik heb het al eerder in dit topic gevraagt maar welke laptop tas heeft iedereen bij zijn laptop gekocht. Ik ben nu nog op zoek naar eentje, maar voor veel tassen als je naar de maten kijkt zijn ze allemaal te klein. Als de tas voor 15,4" is is hij meestal 36 cm van binnen maar de laptop is 36.4 cm. :)
Ik ben ook nog op zoek naar eentje. Is inderdaad wat lastiger te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Teknix1982 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:11:
[...]

Ik hoop het voor je dat deze beter werkt. Vast wel...

Wanneer hij uit de slaapstand komt loopt er een progress meter in beeld om windows uit de slaapstand te halen. Tijdens die meter hoor ik het. Maar het hoort er niet bij want het is een vervelende ruis. Nu heb ik even een domme vraag maar ik kan in de handleiding niet vinden hoe ik de microfoon uitschakel. 8)7 Enig idee hoe dat moet?
Hmmz dat heeft niks te maken met de mic, weet je zeker dat je de HD niet hoort :+
Lijkt me geruis van je HD oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Tja, ik blijf bezig maar mijn batterijstatus geeft zelfs na 6 uur opladen nooit meer dan 68% aan. Dat is toch raar? Nog iemand last van of ideeen hoe het kan en wat te doen?

[ Voor 21% gewijzigd door Teknix1982 op 27-01-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teknix1982 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:14:
[...]

Ik ben ook nog op zoek naar eentje. Is inderdaad wat lastiger te vinden.
Daar zit ik nu dus ook nog mee, morgen maar eens ff de stad in eens kijken wat ze allemaal te bieden hebben :) Als iemand nog een iedee heeft waar hij in past komt als geroepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met de standaard Acer tas die hiervoor leverbaar is (uit voorraad in principe), en waar hij met gemak in past? :)

Advies: € 29,- excl. B.T.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Heb jij er ook last van dat windows de batterij nooit verder aangeeft dan 68%? En zo ja, kan dit softwarematig zijn of hardwarematig? En wat kan ik eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 02:03:
[...]

:+ SCHREEUW :+

Ik denk dat het dan ook wel makkelijk is als mensen er gelijk bijzetten welke merk hdd ze erin hebben zitten want over het algemeen genomen zijn er nog redelijk wat verschillende componenten gebruikt. :)
Alle part numbers van zo'n beetje alle onderdelen voor de TM4000: hier (pdf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
En hij past ook niet in de 17" van Tucano (normaal voor de Ibook. Ik gebruik nu een documenten sleeve waar hij PERFECT in past. Die sleeve duw ik dan in mijn tas of mijn rugzak. Zo ziet niemand dat je met een laptopje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Teknix1982 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:42:
Heb jij er ook last van dat windows de batterij nooit verder aangeeft dan 68%? En zo ja, kan dit softwarematig zijn of hardwarematig? En wat kan ik eraan doen?
Uhh hier heb ik dus ook last van, heeft met de slaapstand te maken, als je de laptop opnieuw start staat de batterij op 100% ligt aan die sanyo batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
netblade schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 07:04:
[...]

Uhh hier heb ik dus ook last van, heeft met de slaapstand te maken, als je de laptop opnieuw start staat de batterij op 100% ligt aan die sanyo batterij.
En jij kreeg een nieuwe batterij of niet? Krijg je die van Acer of van je leverancier?

*edit*
Ik heb acer opgebeld en maandag komen ze de accu al ophalen. Eerst wilden ze de hele laptop hebben maar dat vond ik niet nodig. Nu halen ze alleen de accu. Binnen 5 werkdagen krijg ik een andere accu.

[ Voor 23% gewijzigd door Teknix1982 op 28-01-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Teknix1982 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:04:
[...]

En jij kreeg een nieuwe batterij of niet? Krijg je die van Acer of van je leverancier?
Krijg ik van de laptopper, acer wou meteen mijn hele notebook weer hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Wilden ze bij mij ook maar ik heb gezegd dat ik dat niet nodig vond. Na een poosje overleg gepleegd te hebben gingen ze akkoord. Is ook onzin, laten ze maar een nieuwe sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Teknix1982 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:54:
Wilden ze bij mij ook maar ik heb gezegd dat ik dat niet nodig vond. Na een poosje overleg gepleegd te hebben gingen ze akkoord. Is ook onzin, laten ze maar een nieuwe sturen....
Ik krijg m vandaag of morgen binnen via de post, moet dan wel m'n eigen batterij terugsturen naar de laptopper. Hopelijk zijn dan al mijn problemen weg :)
Dan is het de ideale notebook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:57
ik heb een Sanyo van 2004/09/20 die ook deze hybernation bug vertoond.... maar bij mijn weten is dit puur een cosmetisch probleem, bij een reboot geeft windows wel gelijk de goede accu-waarde aan nl. of mis ik hier iets?

over dat ruizen: lezen jullie deze thread wel goed? ;)

dit schreef ik wat eerder:

"de laatste tijd begint mijn 4001 soms ineens heel hard te kraken en te ruizen uit de speakertjes, het lijkt erop dat ie de interne geluiden oppikt ofzo en snoeihard door de speakers laat horen, veel harder dan het normale geluid van windoos enzo.... als ik dan de voeding erop aansluit verdwijnt het weer, dus het lijkt iets te zijn dat alleen in battery-mode plaatsvindt.... heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?"

Olaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:54:
ja er zijn bijna geen passende laptop-backpacks...wel van die lelluke laptoptassen natuurlijk, maar die motiknie.. gisteren de crumpler basetoucher gechecked, past ie NET niet in, er is 1 maatje groter, de teamplayer, die zou denk ik moeten passen, maar haddn ze niet op voorraad. Verder krijgen ze bij www.laptopsupply.nl half februari een backpack waar ie in moet passen, naam is fusion ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

olafmol schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:38:
ik heb een Sanyo van 2004/09/20 die ook deze hybernation bug vertoond.... maar bij mijn weten is dit puur een cosmetisch probleem, bij een reboot geeft windows wel gelijk de goede accu-waarde aan nl. of mis ik hier iets?

"de laatste tijd begint mijn 4001 soms ineens heel hard te kraken en te ruizen uit de speakertjes, het lijkt erop dat ie de interne geluiden oppikt ofzo en snoeihard door de speakers laat horen, veel harder dan het normale geluid van windoos enzo.... als ik dan de voeding erop aansluit verdwijnt het weer, dus het lijkt iets te zijn dat alleen in battery-mode plaatsvindt.... heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?"

Olaf
Tja het is alsnog misleidend en ik vind het irritant :P
Ik krijg nu aan panasonic, zegt me iig meer dan een sanyo :P
Ruizend geluid heb ik nooit last van eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
olafmol schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:38:

Olaf
Ik heb het gelezen alleen heb ik volgens mij niet hetzelfde probleem. Bij mij is het geluid alleen aanwezig wanneer ik uit de slaapstand kom en duurt net zo lang tot windows weer volledig geladen is. Is dat bij jou ook zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

olafmol schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:45:
[...]

ja er zijn bijna geen passende laptop-backpacks...wel van die lelluke laptoptassen natuurlijk, maar die motiknie.. gisteren de crumpler basetoucher gechecked, past ie NET niet in, er is 1 maatje groter, de teamplayer, die zou denk ik moeten passen, maar haddn ze niet op voorraad. Verder krijgen ze bij www.laptopsupply.nl half februari een backpack waar ie in moet passen, naam is fusion ofzo
Ik heb een laptoptas :D het is de targus metro geworden voor 15.4". Er staat dat deze een binnenmaat heeft van 36 cm dus dat zou niet passen, maar ik mocht hem meenemen en als hij niet goed was terug brengen. Thuisgekomen notebookje erin en hij pas :D. Ik heb aan allebij de kanten van mijn notebook nog een vinger over. En der zit ook nog een muisje bij ook. Tevens is er in de tas nog ruimte voor de nodige kabelzooi en een aantal readers voor school. Ik ben er dus helemaal blij mee. :)

Paar fototjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.targus.com/uk/product_images/TCG400_cases_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.targus.com/uk/product_images/TCG400_cases_inuse_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.targus.com/uk/product_images/TCG400_cases_inuse2_b.jpg

Alle modelen uit deze serie:

Afbeeldingslocatie: http://www.targus.com/uk/product_images/MetroCollection_cases_b.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Teknix1982 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:21:
[...]

Ik heb het gelezen alleen heb ik volgens mij niet hetzelfde probleem. Bij mij is het geluid alleen aanwezig wanneer ik uit de slaapstand kom en duurt net zo lang tot windows weer volledig geladen is. Is dat bij jou ook zo dan?
Hmmm zie allemaal problemen hier, maar heb nergens last van...
Zijn het de boxen of de fan??
Heeft in ieder geval te maken met iets dat er nog niet is (geladen/gestart/beschikbaar) totdat windows gestart is.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:30:
[...]

Ik heb een laptoptas :D het is de targus metro geworden voor 15.4". Er staat dat deze een binnenmaat heeft van 36 cm dus dat zou niet passen, maar ik mocht hem meenemen en als hij niet goed was terug brengen. Thuisgekomen notebookje erin en hij pas :D. Ik heb aan allebij de kanten van mijn notebook nog een vinger over. En der zit ook nog een muisje bij ook. Tevens is er in de tas nog ruimte voor de nodige kabelzooi en een aantal readers voor school. Ik ben er dus helemaal blij mee. :)

Paar fototjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alle modelen uit deze serie:

[afbeelding]
Oeh, dat is wel een veel ruimere dan die ik nu heb (past m'n laptop + netsnoer in en that's it).
Hoeveel kost deze, incl BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij de Mycom gekocht daar was hij ongeveer 60 euro.
Ik ben er zeer tevreden over zeker door de ruimte en hij is goed stevig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Arie-Kanarie schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 19:57:
[...]

Hmmm zie allemaal problemen hier, maar heb nergens last van...
Zijn het de boxen of de fan??
Heeft in ieder geval te maken met iets dat er nog niet is (geladen/gestart/beschikbaar) totdat windows gestart is.
Ik heb het ook soms als ik de laptop aanzet. Het duurt maximaal 2 seconden en is een redelijk hoge toon. Best wel vaag, als iemand een oplossing weet zou ik het graag willen horen. Ik vind echter het probleem niet groot genoeg om acer te bellen. Straks ben ik mijn laptop een week kwijt en dat kan ik niet gebruiken. Nog iets raars, een vriend van mij heeft weer een ander iets, wanneer hij de laptop op het netstroom aansluit krijgt hij vaak een melding van 'stroompiek op onbekende usb hub' of iets dergelijks. Hij gebruikt geen usb apparaten dus wel raar.

Ik koop in vervolgs geen acer weer zoals het er nu voorstaat. Ik heb hiervoor 2 laptops gehad en beide bevielen hartstikke goed. Geen enkel probleem, behalve de compaq die ik had die had een dvd speler die niet helemaal goed was. Dat was gelijk toen ik hem kocht al en dat is toen direct verholpen. Met deze acer heb ik nu al veel meer kleine probleempjes dan met die andere 2 bijelkaar. Eerst gelijk al een dode pixel, dan lees ik in dit topic ook nog eens dat er bij mensen zo maar dode pixels bijkomen. :S Daarna dat accuprobleem, ook zoiets raars. Ook nog dat ruizen wat niet echt een probleem is maar ook niet zo hoort. Al met al lijkt acer een beetje als tweederangs laptopleverancier. Correct me if i'm wrong... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Laatst online: 11-04 12:57
kijk eens terug in dit topic, er bestaat een fixje voor die stroompiek ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickske_v schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:02:
kijk eens terug in dit topic, er bestaat een fixje voor die stroompiek ;-)
Misschien iets om in de TS te zetten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Teknix1982 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:48:
[...]

Ik heb het ook soms als ik de laptop aanzet. Het duurt maximaal 2 seconden en is een redelijk hoge toon. Best wel vaag, als iemand een oplossing weet zou ik het graag willen horen. Ik vind echter het probleem niet groot genoeg om acer te bellen. Straks ben ik mijn laptop een week kwijt en dat kan ik niet gebruiken. Nog iets raars, een vriend van mij heeft weer een ander iets, wanneer hij de laptop op het netstroom aansluit krijgt hij vaak een melding van 'stroompiek op onbekende usb hub' of iets dergelijks. Hij gebruikt geen usb apparaten dus wel raar.

Ik koop in vervolgs geen acer weer zoals het er nu voorstaat. Ik heb hiervoor 2 laptops gehad en beide bevielen hartstikke goed. Geen enkel probleem, behalve de compaq die ik had die had een dvd speler die niet helemaal goed was. Dat was gelijk toen ik hem kocht al en dat is toen direct verholpen. Met deze acer heb ik nu al veel meer kleine probleempjes dan met die andere 2 bijelkaar. Eerst gelijk al een dode pixel, dan lees ik in dit topic ook nog eens dat er bij mensen zo maar dode pixels bijkomen. :S Daarna dat accuprobleem, ook zoiets raars. Ook nog dat ruizen wat niet echt een probleem is maar ook niet zo hoort. Al met al lijkt acer een beetje als tweederangs laptopleverancier. Correct me if i'm wrong... ;)
Mwa tweederangs is beetje erg overdreven.
Maar als je prijzen van verschillende merken naast elkaar legt neem ik aan dat je ook wel ziet dat het niet beste merk is, maar daar betaal je ook voor (of eigenlijk niet in dit geval ;) )
Maar goed liever honderd euro minder en rare meldingen als je op netstroom overschakeld (wat eigenlijk niet alleen aan acer ligt) of af en toe een ruis.
Het hoort niet en spreekt ook niet in het voordeel van Acer, maar toch er zijn ergere dingen in het leven toch?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sins een tijdje ook een Travelmate 4001WLMi en kijk regelmatig mee, maar ik dacht laat ik nou eens wat posten. Ook ik heb het slaapstand en batterij op 66% "probleem".
Ik heb een Sanyo accu die is vervaardigd op 10-10-2004. Raden jullie me aan om een nieuwe accu te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:49:
Ik heb sins een tijdje ook een Travelmate 4001WLMi en kijk regelmatig mee, maar ik dacht laat ik nou eens wat posten. Ook ik heb het slaapstand en batterij op 66% "probleem".
Ik heb een Sanyo accu die is vervaardigd op 10-10-2004. Raden jullie me aan om een nieuwe accu te vragen?
ja eentje zonder Sanyo!
Die batterijen voldoen niet aan het microsoft smart battery protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

netblade schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:20:
[...]

ja eentje zonder Sanyo!
[off-topic]
waar ze tegenwoordig ook al geen protocollen voor hebben :P
[/off-topic]
maar waar haal je die info zo gauw vandaan? want als dat zo is (ergens officeel staat geschreven) hebj e volgens mij wel recht op ander merk batterij. Had Acer maar ff moeten kijken wat ze in hun laptops stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Arie-Kanarie schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:02:
[...]

[off-topic]
[/off-topic]
maar waar haal je die info zo gauw vandaan? want als dat zo is (ergens officeel staat geschreven) hebj e volgens mij wel recht op ander merk batterij. Had Acer maar ff moeten kijken wat ze in hun laptops stoppen.
Je hebt een half jaar garantie op je batterij, tenminste dat had ik bij mijn TM240 dus dat zal ook wel bij deze notebook van toepassing zijn.
De laptopper stuurt mij een nieuwe batterij waarna ik de mijne weer terugstuur naar de laptopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Ja, maar als je in nieuwe baterij aanvraagt bij acer, moet heel de laptop weg? (heb hem niet bij delaptopper gekocht). Overigens heb k een Sanyo baterij en geen énkel probleem ivm metr status ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil een TM4002wlmi gaan kopen bij OBCS.NL.. Hij is daar dé goedkoopste volgens de pricewatch (@1143.93 incl. BTW). Ik neem aan dat de Nylon-laptop draagtas die "fits all Acer TravelMates" dan ook daadwerkelijk samengaat met alle TMs.. (dat ze ook rekening gehouden hebben met WXGA). Mijn budget is max. 1300 €, en dan zit ik dus te twijfelen of ik nog een pixelgarantie erbij moet nemen. Vindt het een beetje gokken, want het LCD-scherm van ACER dat ik van de week gekocht heb bij OBCS vertoont geen enkel pixel-defect (neeh, duh, zal ook niet zo snel voorkomen :+), maar het risico bestaat.. Een pixelgarantie is dus iets van 70 €, en dan heb ik dus nog nét 30 € voor een wireless USB-stick (om de PC thuis met het notebookje te verbinden). Heeft iemand ervaring met het kopen van deze laptop bij OBCS? Moet ik het risico nemen om de laptop wellicht zonder dooie pixelgarantie te nemen? En wat schiet ik er eigenlijk mee op als subpixels sowieso niet onder de garantie vallen? Naar mijn idee is zo'n dooie pixel "garantie" gewoon een manier voor de leverancier om snel zijn geld te verdienen... Hoe zien jullie dat.. Wat is bij diegenen die tóch een dooie pixelgarantie hebben genomen de doorslaggevende reden geweest? Overigens vindt ik zo'n warranty extension ook een tikkeltje overbodig.. Als mijn laptop stuk is breng ik 'm zelf wel wég. Daar hoef ik niet extra voor te betalen.. Wie heeft hier dus wél de extended warranty?

P.S.: Ik kom bij OBCS.NL momenteel op 1295 € uit voor de laptop, draagtas, pixelwarranty. wlan usb stick, en de verzendkosten al inbegrepen.. Bij de laptopper zit ik al op de 1281 € zonder de wlan usb stick en zonder de verzendkosten. Helaas kan ik bij de-laptopper.nl ook géén info vinden over hun pixelgarantie (FYI voor diegenen die ook aan het kijken zijn voor de aanschaf van een Acer laptop, iedereen heeft het nl. over de laptopper, terwijl ik momenteel observeer dat deze niet geheel de goedkoopste is (??)..)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:24:
Wil een TM4002wlmi gaan kopen bij OBCS.NL.. Hij is daar dé goedkoopste volgens de pricewatch (@1143.93 incl. BTW). Ik neem aan dat de Nylon-laptop draagtas die "fits all Acer TravelMates" dan ook daadwerkelijk samengaat met alle TMs.. (dat ze ook rekening gehouden hebben met WXGA). Mijn budget is max. 1300 €, en dan zit ik dus te twijfelen of ik nog een pixelgarantie erbij moet nemen. Vindt het een beetje gokken, want het LCD-scherm van ACER dat ik van de week gekocht heb bij OBCS vertoont geen enkel pixel-defect (neeh, duh, zal ook niet zo snel voorkomen :+), maar het risico bestaat.. Een pixelgarantie is dus iets van 70 €, en dan heb ik dus nog nét 30 € voor een wireless USB-stick (om de PC thuis met het notebookje te verbinden). Heeft iemand ervaring met het kopen van deze laptop bij OBCS? Moet ik het risico nemen om de laptop wellicht zonder dooie pixelgarantie te nemen? En wat schiet ik er eigenlijk mee op als subpixels sowieso niet onder de garantie vallen? Naar mijn idee is zo'n dooie pixel "garantie" gewoon een manier voor de leverancier om snel zijn geld te verdienen... Hoe zien jullie dat.. Wat is bij diegenen die tóch een dooie pixelgarantie hebben genomen de doorslaggevende reden geweest? Overigens vindt ik zo'n warranty extension ook een tikkeltje overbodig.. Als mijn laptop stuk is breng ik 'm zelf wel wég. Daar hoef ik niet extra voor te betalen.. Wie heeft hier dus wél de extended warranty?

P.S.: Ik kom bij OBCS.NL momenteel op 1295 € uit voor de laptop, draagtas, pixelwarranty. wlan usb stick, en de verzendkosten al inbegrepen.. Bij de laptopper zit ik al op de 1281 € zonder de wlan usb stick en zonder de verzendkosten. Helaas kan ik bij de-laptopper.nl ook géén info vinden over hun pixelgarantie (FYI voor diegenen die ook aan het kijken zijn voor de aanschaf van een Acer laptop, iedereen heeft het nl. over de laptopper, terwijl ik momenteel observeer dat deze niet geheel de goedkoopste is (??)..)
Over die pixelgarantie....
Ik zou het eigenlijk nooit nemen. Acer heeft er ook een garantie voor... Ok, je bent je laptop wel wat langer kwijt. Maar het enige wat de laptopper (of andere) doen is je een nieuwe laptop sturen en je oude naar acer gooien. En welk percentage schermen heeft nu dode mixels? minder dan 1% gok ik toch (anders zou GoT vol zo'n topics zijn). Jou keus, maar ik vind het wat weggegooid geld, en als je dan toch een dode pixelvindt, zie ik het meer als reparatiekosten onder garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op zondag 30 januari 2005 @ 01:55:
[...]
Ik zou het eigenlijk nooit nemen. Acer heeft er ook een garantie voor... Ok, je bent je laptop wel wat langer kwijt. Maar het enige wat de laptopper (of andere) doen is je een nieuwe laptop sturen en je oude naar acer gooien. En welk percentage schermen heeft nu dode mixels? minder dan 1% gok ik toch (anders zou GoT vol zo'n topics zijn). Jou keus, maar ik vind het wat weggegooid geld, en als je dan toch een dode pixelvindt, zie ik het meer als reparatiekosten onder garantie...
Je hebt grootendeels natuurlijk gelijk, het enige wat mij de stuipen op het lijf jaagt is dus wat ik enkele posts teruglees,
Teknix1982 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:04:
Je kan dus naar mijn mening nog steeds niet op een behoorlijke plek je verhaal halen als je een dode pixel hebt. Hoe je het ook went of keert, als jij een dode pixel hebt, loop je te snel het risico dat er niks mee gedaan wordt. Schandalig vind ik dat.. Daarnaast is het helemaal verrassend dat ze komen met het argument van "ja, er moet écht héél wat met het scherm gebeuren alvorens hij kapotte pixels vertoont.." Tsja, het enige wat de persoon doet die hem gekocht heeft is hem uitpakken, in elkaar zetten en voor de eerste keer aanzetten.. Naar mijn idee is het dus gewoon een "kastje naar de muur" probleem, daar noch de leverancier echt durft te zeggen dat zij diegene zijn met de extreme handelingen, noch Acer, zij zijn tenslotte de fabrikant en hun fabricageproces is nooit zo ruw dat je er dode pixels aan overhoudt.. In ieder geval, het is dus meer een fobie dan wat anders. Ik laat het er anders ook maar bij zitten, koop ik wel wat anders erbij voor die 70€..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 10:23:
[...]

Je hebt grootendeels natuurlijk gelijk, het enige wat mij de stuipen op het lijf jaagt is dus wat ik enkele posts teruglees,

[...]

Je kan dus naar mijn mening nog steeds niet op een behoorlijke plek je verhaal halen als je een dode pixel hebt. Hoe je het ook went of keert, als jij een dode pixel hebt, loop je te snel het risico dat er niks mee gedaan wordt. Schandalig vind ik dat.. Daarnaast is het helemaal verrassend dat ze komen met het argument van "ja, er moet écht héél wat met het scherm gebeuren alvorens hij kapotte pixels vertoont.." Tsja, het enige wat de persoon doet die hem gekocht heeft is hem uitpakken, in elkaar zetten en voor de eerste keer aanzetten.. Naar mijn idee is het dus gewoon een "kastje naar de muur" probleem, daar noch de leverancier echt durft te zeggen dat zij diegene zijn met de extreme handelingen, noch Acer, zij zijn tenslotte de fabrikant en hun fabricageproces is nooit zo ruw dat je er dode pixels aan overhoudt.. In ieder geval, het is dus meer een fobie dan wat anders. Ik laat het er anders ook maar bij zitten, koop ik wel wat anders erbij voor die 70€..
Heb je volgens mij wel goed jah. Voor die 70 euro kan je beter een goed access point kopen, dan heb je ook wat aan je WLAN op je laptop. Dat werkt mooi, lekker (remote) werken op de bank :9

[ Voor 2% gewijzigd door Arie-Kanarie op 30-01-2005 12:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 00:29:
En hij past ook niet in de 17" van Tucano (normaal voor de Ibook. Ik gebruik nu een documenten sleeve waar hij PERFECT in past. Die sleeve duw ik dan in mijn tas of mijn rugzak. Zo ziet niemand dat je met een laptopje zit.
Wat voor documentensleeve is dat (merk)? Want ik ben namelijk ook erg hard op zoek naar een mooie sleeve waar mijn 4001 in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn Acer TM 4002 wLMI besteld.. Met daarbij de mooie Targus XL METRO tas (was bij MyCom overigens 79€, niet €60, bij OBCS dus 81€, maar daar staat tegenover dat het wel een véél goedkopere laptop is). Ook erbij een WLAN USB dongle voor 30 € (géén access point, omdat mijn locaties nogal wijzigen, van bij mij thuis tot bij mijn vriendin, of vrienden, familie etc./..), en een Acer USB Bluetooth dongle, óók voor 30 €. Dat dus allemaal voor beneden de 1300 €.. I'm a happy camper, en zal jullie op de hoogte houden hoe hij werkt zodra ik 'm binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:19:
Heb vandaag mijn Acer TM 4002 wLMI besteld.. Met daarbij de mooie Targus XL METRO tas (was bij MyCom overigens 79€, niet €60,
Nou dan hebben ze je mooi een 17"laptoptas aangespeerd. De 15,4" latoptas is namelijk 59.95 euro en de 17 " is idd wat je zegt 79.95 euro ik heb hem afgelopen vrijdag avond gehaald zoals in een paar postings terug is te lezen van mij.

En als je toch een 15.4" heb heb je voor een 17" betaald. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op zondag 30 januari 2005 @ 01:55:
[...]

Ik zou het eigenlijk nooit nemen. Acer heeft er ook een garantie voor... Ok, je bent je laptop wel wat langer kwijt. Maar het enige wat de laptopper (of andere) doen is je een nieuwe laptop sturen en je oude naar acer gooien.
He dit is nieuw :D

Leg uit?

Acer heeft geen 0-dead pixel policy, dus waar moet de laptopper dan heen? De laptopper koopt het niet bij Acer maar bij een distributeur, dus wat moet hij daar claimen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:04:
[...]

He dit is nieuw :D

Leg uit?

Acer heeft geen 0-dead pixel policy, dus waar moet de laptopper dan heen? De laptopper koopt het niet bij Acer maar bij een distributeur, dus wat moet hij daar claimen? :)
Niks, maar je weet dus dat als je GEEN ''dead pixel'' garantie neemt je een grotere kans loopt op een mank scherm ;) bij zaken waar ze dat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:55:

Nou dan hebben ze je mooi een 17"laptoptas aangespeerd. De 15,4" latoptas is namelijk 59.95 euro en de 17 " is idd wat je zegt 79.95 euro ik heb hem afgelopen vrijdag avond gehaald zoals in een paar postings terug is te lezen van mij.

En als je toch een 15.4" heb heb je voor een 17" betaald. :(
Ze hadden bij OBCS alleen de 17" XL METRO, dus daarvandaan die.. Ach, dan issie wat groter, je weet nooit wat de toekomst brengt. :Y)

P.S.; ik had jou post idd gelezen.. Dacht dus dat het om hetzelfde formaat ging. Excuses daarvoor. :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:09:
[...]

Niks, maar je weet dus dat als je GEEN ''dead pixel'' garantie neemt je een grotere kans loopt op een mank scherm ;) bij zaken waar ze dat aanbieden.
K, dus jij betaalt meer aan de verkoper zodat hij even de laptop aanzet om te kijken of er per ongeluk een dead pixel is?!! En ja, dit doen ze dus als je die 'garantie' neemt. Ik vond het wel redelijk erg, 70€ betalen voor een ventje dat even je laptop uit de doos haalt en even ziet of ie goed is....
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:46:
[...]

Wat voor documentensleeve is dat (merk)? Want ik ben namelijk ook erg hard op zoek naar een mooie sleeve waar mijn 4001 in past.
Eén of ander merkloos ding dat ik ooit heb gekregen van een firma... Lag nog in de kast. En het paste perfect. Ik zal ooit eens pics maken.

[ Voor 32% gewijzigd door jvvv op 30-01-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:35:
[...]

K, dus jij betaalt meer aan de verkoper zodat hij even de laptop aanzet om te kijken of er per ongeluk een dead pixel is?!! En ja, dit doen ze dus als je die 'garantie' neemt. Ik vond het wel redelijk erg, 70€ betalen voor een ventje dat even je laptop uit de doos haalt en even ziet of ie goed is....

[...]

Eén of ander merkloos ding dat ik ooit heb gekregen van een firma... Lag nog in de kast. En het paste perfect. Ik zal ooit eens pics maken.
Bij de laptopper is dit 49euro en ik ga hem bij de laptopper halen omdat ahrddisk upgrades daar goedkoper zijn :) !
Dat jij het risico neemt, is jouw zorg (ik vind ook 70euro belachelijk) maar toch wil ik wel zekerheid. Daarnaast denk ik niet dat ze hem opentrekken altijd, maar dat je hem terug kan sturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:28:
[...]

Bij de laptopper is dit 49euro en ik ga hem bij de laptopper halen omdat ahrddisk upgrades daar goedkoper zijn :) !
Dat jij het risico neemt, is jouw zorg (ik vind ook 70euro belachelijk) maar toch wil ik wel zekerheid. Daarnaast denk ik niet dat ze hem opentrekken altijd, maar dat je hem terug kan sturen. ;)
Mijn doos hadden ze open getrokken en totaal geen dode pixels hier (nog niet tenminste)
Dus ben dik tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Acer TM 4002 wLMI met een Azerty toetsenbord. Is het mogelijk om het te vervangen voor een Qwery en waar kan ik dat doen? Of waar kan ik een qwerty keyboard voor Acer TM 4002 wLMI halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:21:
Ik heb hier een Acer TM 4002 wLMI met een Azerty toetsenbord. Is het mogelijk om het te vervangen voor een Qwery en waar kan ik dat doen? Of waar kan ik een qwerty keyboard voor Acer TM 4002 wLMI halen?
Geloof dat je het wel kan laten maken. Mail een zaak als de laptopper ofzo? Ik weet ook niet precies waar je het kan laten doen, maar de-laptopper doet vanalles dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:21:
Hoe kom je aan zo'n versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

http://personal.kriteon.c...elMate_2300_4000_4500.pdf

Part number even opzoeken, en even bij een bevriend computerzaakje laten bestellen bij Acer.
Moet te doen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
jvvv schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:58:
Ja, maar als je in nieuwe baterij aanvraagt bij acer, moet heel de laptop weg? (heb hem niet bij delaptopper gekocht). Overigens heb k een Sanyo baterij en geen énkel probleem ivm metr status ervan.
Dat wilden ze wel eerst bij mij laten doen. Ik heb gezegd dat ik dat onzin vond aangezien het probleem bekend is. Verder heb ik mijn laptop dringend nodig en dus vonden ze het achteraf geen probleem om alleen de accu op te komen halen. Dit scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

r0b schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:55:

Part number even opzoeken, en even bij een bevriend computerzaakje laten bestellen bij Acer.
Hmmm vroeger was er een site op acer zelf waar je de technische handleidingen kon downloaden.
Maargoed deze komt wel van pas :)
Cardreader >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Arie-Kanarie schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:02:
[...]

[off-topic]
[/off-topic]
ben ik ook benieuwd naar, enige officiele info ergens online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
r0b schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:55:

dit is nu enkel chapter6, heb je de andere ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

netblade schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:01:
[...]

Hmmm vroeger was er een site op acer zelf waar je de technische handleidingen kon downloaden.
Maargoed deze komt wel van pas :)
Cardreader >:)
en/of blauwtand :D

En idd is dit alleen hoofdstuk 6, misschien zijn andere hoofstukken ook beschikbaar (en handig ;) )??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

jvvv schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:50:
[...]

dit is nu enkel chapter6, heb je de andere ook?
Helaas niet. Sorry. :)

Arie-Kanarie: ik loop inderdaad met plannen om BT er nog bij in te bouwen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door r0b op 31-01-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Laatst online: 11-04 12:57
netblade schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:01:
[...]

Hoe kom je aan zo'n versie?
Door het in belgie te kopen wss of er achter te vragen.

Azerty rules!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Yeah me nieuwe batterij is binnen, en het hibernate probleem is verdwenen :D
Ofwel terugsturen die sanyo batterijtjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:08:
Yeah me nieuwe batterij is binnen, en het hibernate probleem is verdwenen :D
Ofwel terugsturen die sanyo batterijtjes >:)
Niet iedereen heeft ze begrijp ik uit de reacties. Hebben vooral de ''oudere'' versies deze abtterijen of maak je net zo'n grote kans bij een nieuwe? Anders mail ik direct de-laptopper als ik er een haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:54:
[...]

Niet iedereen heeft ze begrijp ik uit de reacties. Hebben vooral de ''oudere'' versies deze abtterijen of maak je net zo'n grote kans bij een nieuwe? Anders mail ik direct de-laptopper als ik er een haal :)
Hmm heel veel mensen krijgen bij de 4001wlmi een sanyo, de 4002wlmi heeft deze volgens mij niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
netblade schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:20:
[...]

ja eentje zonder Sanyo!
netblade, waar heb je deze informatie vandaan? heb je een link ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

olafmol schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:11:
[...]

netblade, waar heb je deze informatie vandaan? heb je een link ofzo?
geen link, maar testen draaien, heb 2 batterijen geprobeerd (allebij sanyo).
Geen verschil
En zodra ik er een panasonic instop is het probleem weg.
Dus ik denk (automatisch) dat er dan iets niet goed wordt ondersteund in die batterijen van sanyo aangezien ze voor de rest gewoon goed werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
netblade schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:50:
[...]

geen link, maar testen draaien, heb 2 batterijen geprobeerd (allebij sanyo).
Geen verschil
En zodra ik er een panasonic instop is het probleem weg.
Dus ik denk (automatisch) dat er dan iets niet goed wordt ondersteund in die batterijen van sanyo aangezien ze voor de rest gewoon goed werken
ok dus je hebt zelf verzonnen dat de sanyo niet voldoet aan die microsoft standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

olafmol schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:14:
[...]

ok dus je hebt zelf verzonnen dat de sanyo niet voldoet aan die microsoft standaard?
Jep, dat lijkt mij het meest logische, in iedergeval het ligt 100% aan die batterij, want iedereen die een sanyo heeft, heeft automatisch last van het probleem. En posts verder terug in dit topic bevestigen dat verhaal. Maargoed ik weet niet welke batterij jij hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:34

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik al een aantal maanden in het bezit van een TM4001wlmi met Panasonic accu, geen dode pixels en 2mb L2 cache..

Als laptoptas gebruik ik een oude nepleren IBM tas die iemand een keer op het milieupark heeft gevonden. Hij past er 100% perfect in, en ik heb nog ruimte voor mn boeken enzo.
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lucmiller/IBM%20TAS.JPG

Oh ja, ik hoort er iemand nogmeer vage piepjes via de line-out? Ik heb mn lappie aangesloten op 4 Philips Motional Feedback luidsprekers (22RH544), en het volume staat op 1 streepje. om de twee seconden als er geen geluid is hoor je een vaag heel snel -pieppieppieppiep-. Dit gaat op den duur best storen.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

zal het piepgeluid morgen avond proberen, kan ik meteen mijn line out goed testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb de TM4001WLMi ook sinds vandaag binnen. Bij Progress in Hengelo Ov. gehaald. Ook maar meteen m'n eigen WinXP Pro eropzetten, i.p.v. al die standaard Acer zooi, of heb je die wel nodig? Bij de standaard installatie (dus wel de Acer installatie) kreeg ik m'n USB muis niet aan de praat, meer mensen hier last van? Misschien ligt het gewoon aan de muis, die vond ik ergens, of moet ik eerst ergens USB activeren ofzo? In de BIOS vond ik niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pardon, lag dus aan de muis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, en ik heb mijn TM4002wLMI binnen... Ook idd WXP Pro erop gepleurd, alle drivers netjes geïnstalleerd, alleen ik blijf dus "Mass Storage Device" als unknown hardware in mijn lijst houden.. Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Voor zover ik weet zit er geen cardreader op het ding, dus ik weet ook niet waar de hardware manager naar refereert..

BTW, erg mooi ding.. Lekker mooi vormgegeven, lekker scherm (zonder dooie pixels). Duurt niet lang meer en de Desktop PC vliegt de deur uit.. :)

edit: never mind, opgelost, zitten dus al controllers op voor wanneer je er een PC-card cardreader inpleurt.. (neem ik aan).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Heb mijn 4002wlmi sinds gisteren :)

ben blij :)
Zal morgen eens even informeren naar de prijzen en cardreader voor die 400x series..
Als er nog meer mensen een willen moeten ze ff melen naar verkoop@hmcomputers.nl kan ik misschien wel ff wat leuks fixen

gaat inpriciepe mij om: Bluetooth, cardreader

Verder nog iemand geprobeerd om een dvd te branden? Duurt mij mij bijna 20 min klopt dat wel ongeveer?? (is bijna 4gb oude inhoud van oude d schijf weg die zooi :P)

Hmm mijn 4002 wlmi heeft ook een sanyo accu... Waar kun je de datum vinden?
nieuwe aanvragen ??

[ Voor 10% gewijzigd door Dezjay op 02-02-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de 4002wLMI met Sanyo batterij en géén last van een batterij bug,ook niet als ie uit de standby komt... Dat cardreader.bluetooth idee lijkt mij niet al te slecht!! Hoe verkopen jullie dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
kan onderdelen bestellen... wil morgen even informeren wat het gaat kosten... Post het hier wel ff

net een paar keer standy en terug gehaald en lijkt hier ook goed..
farcry draait trouwens best redelijk

[ Voor 36% gewijzigd door Dezjay op 03-02-2005 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bluetooth en cardreader klinkt erg goed, wat voor aansluitingen gebruiken die dingen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Dezjay schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:51:
kan onderdelen bestellen... wil morgen even informeren wat het gaat kosten... Post het hier wel ff

net een paar keer standy en terug gehaald en lijkt hier ook goed..
farcry draait trouwens best redelijk
hmm bluetooth en die cardreader spreken mij ook wel aan. maar vervalt de garantie niet als die er zelf in gaat draaien, of is het aan te raden omdat te laten doen??
Als jij hier de prijzen even post, dan hoor je wel of ik dan nog steeds interesse heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
ben ik nou blind? kan in dat lijstje helemaal geen cardreader vinden??

alleen een dummy plate oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Dezjay schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:27:
ben ik nou blind? kan in dat lijstje helemaal geen cardreader vinden??

alleen een dummy plate oid
Kweenie, ik heb dat lijstje niet. tenminste dat denk ik, weet niet welk lijstje je hebt...
euh, je hebt gelijk, tenminste ik kijk nu ff in die pdf en zie wel een blauwtand module staan, maar die cardreader niet echt. Wel cover/afdekplaatje er voor ... hmm raar/jammer

edit: owja dummy plate, dat bedoelde ik met cover/afdekplaatje, zag het pas toen ik poste, iets beter lezen wat ik quote ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Arie-Kanarie op 03-02-2005 20:00 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.