misschien zwaar offtopic maar zijn er van dat soort stukjes software die je computer onklaar maken als je niet op de juiste manier inlogt ofzo ?jvvv schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:15:
[...]
breedbeeld resolutie en scherm en 0,1ghz meer. Zo heb je de verschillen.
Wel kut voor jou. Ik zou er niet aan denken dat ze dit pikken. Zou dan liever een self-destruct zootje willen voor dieven.
Breedbeeld of niet is de W in het type nummer.jvvv schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:15:
[...]
breedbeeld resolutie en scherm en 0,1ghz meer. Zo heb je de verschillen.
Wel kut voor jou. Ik zou er niet aan denken dat ze dit pikken. Zou dan liever een self-destruct zootje willen voor dieven.
Zo heb ik de 4001WLMi, deze heeft een 15,4" scherm. De 4001LMI heeft een normaal 15" scherm.
Verder staat de M (vziw) voor het wel/niet onboard hebben van een Radeon 9700 Mobility.
Dit aangezien de LCi integrated graphics heeft ipv een radeon.
(En dit geldt dus ook voor de WLCi)
Zo daar ben ik weer eens na maanden niet op dit topic gekeken te hebben.
Omdat ik eens wat gewonnen heb via zo'n stom tv spel lijkt het me nu wel eens leuk om die acer aan te schaffen.
Wat is het grote verschil tussen die 2 cpu's?
Zit er echt zoveel snelheid tussen?
Omdat ik eens wat gewonnen heb via zo'n stom tv spel lijkt het me nu wel eens leuk om die acer aan te schaffen.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Tussen welke cpu'snetblade schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:55:
Zo daar ben ik weer eens na maanden niet op dit topic gekeken te hebben.
Euhm ... volgens mij klopt dit niet. De 400x is er alleen maar als LMi of WLMi waar de W dus voor Widescreen staat. De 4001 heeft de P-M 715 (1,5GHz Dothan) en de 4002 de P-M 725 (1,6GHz Dothan). De 450x heeft daarentegen géén ATI-videoadapter.r0b schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 01:17:
[...]
Breedbeeld of niet is de W in het type nummer.
Zo heb ik de 4001WLMi, deze heeft een 15,4" scherm. De 4001LMI heeft een normaal 15" scherm.
Verder staat de M (vziw) voor het wel/niet onboard hebben van een Radeon 9700 Mobility.
Dit aangezien de LCi integrated graphics heeft ipv een radeon.
(En dit geldt dus ook voor de WLCi)
Overigens was er eerder wel een 4001LMi waar een 1,5GHz Banias processor inzat (P-M 705) ... misschien zat daar géén ATI-videoadapter in, maar dat weet ik niet. Acer levert dat model echter niet meer, dus als je er nu nog zo één kunt/wilt kopen heb je een restpartij te pakken.
[ Voor 18% gewijzigd door Wouter! op 12-01-2005 16:42 ]
Verwijderd
TravelMate 4000-serie:
• 4000LMi: Opvolger van 4001LMi, Intel Pentium-M 705 (1.4GHz/2MB), 512MB, 60GB, 15" 1024*768, ATi Radeon Mobility 9700, 64MB;
• 4001LMi, Zelfde als hierboven, enkel Intel Pentium-M 715 (1.5GHz/2MB)
• 4001WLMi, Intel Pentium-M 715 (1.5GHz/2MB), 512MB, 60GB, 15.4" 1280*800, ATi Radeon Mobility 9700, 64MB;
• 4002WLMi, Opvolger van 4001WLMi, Zelfde als hierboven, enkel Intel Pentium-M 725 (1.6GHz/2MB)
TravelMate 4500-serie:
• 4501ALCi, Intel Pentium-M 715 (1.5GHz/2MB), 256MB, 30GB, 15" 1024*7680, Intel 855GMe , 64MB shared;
• 4502ALCi, Opvolger van 4501ALCi, enkel met Intel Pentium-M 725 (1.6GHz/2MB)
• 4501LCi, zelfde als 4501LCi enkel met 512MB/40GB
• 4502LCi, opvolger van 4501LCi en zelfde specs, enkel Intel Pentium-M 725 (1.6GHz/2MB)
• 4502WLMi, nieuw model, zelfde als 4002WLMi enkel met XP Prof. SP2, 3-in-1-cardreader (dus ook ATi Radeon Mobility 9700 met 64MB dedicated!)
Have fun
Edit: de 4001LMi/4001WLMi/4501ALCi en 4501LCi zijn er ook met Banias (1MB Cache) geleverd geweest, nu is alles Dothan (2MB Cache)
• 4000LMi: Opvolger van 4001LMi, Intel Pentium-M 705 (1.4GHz/2MB), 512MB, 60GB, 15" 1024*768, ATi Radeon Mobility 9700, 64MB;
• 4001LMi, Zelfde als hierboven, enkel Intel Pentium-M 715 (1.5GHz/2MB)
• 4001WLMi, Intel Pentium-M 715 (1.5GHz/2MB), 512MB, 60GB, 15.4" 1280*800, ATi Radeon Mobility 9700, 64MB;
• 4002WLMi, Opvolger van 4001WLMi, Zelfde als hierboven, enkel Intel Pentium-M 725 (1.6GHz/2MB)
TravelMate 4500-serie:
• 4501ALCi, Intel Pentium-M 715 (1.5GHz/2MB), 256MB, 30GB, 15" 1024*7680, Intel 855GMe , 64MB shared;
• 4502ALCi, Opvolger van 4501ALCi, enkel met Intel Pentium-M 725 (1.6GHz/2MB)
• 4501LCi, zelfde als 4501LCi enkel met 512MB/40GB
• 4502LCi, opvolger van 4501LCi en zelfde specs, enkel Intel Pentium-M 725 (1.6GHz/2MB)
• 4502WLMi, nieuw model, zelfde als 4002WLMi enkel met XP Prof. SP2, 3-in-1-cardreader (dus ook ATi Radeon Mobility 9700 met 64MB dedicated!)
Have fun
Edit: de 4001LMi/4001WLMi/4501ALCi en 4501LCi zijn er ook met Banias (1MB Cache) geleverd geweest, nu is alles Dothan (2MB Cache)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 19:18 ]
Excuus, het is inderdaad de 4500 serie die LCi's heeft. 
(Info van notebookforums.com, en daar zitten weer veel Amerikanen .. en zij hebben dus de 4500 serie.)
(Info van notebookforums.com, en daar zitten weer veel Amerikanen .. en zij hebben dus de 4500 serie.)
Verwijderd
Je hebt maximaal 4 betekenissen en 5 letters
Bijv.:
(L)(C)(i)(b)
(WL) (C) (i)
Waar de 1 staat voor de schermgrootte, de 2e voor het opticalstation, de i bij 3 voor Wireles Lan en Lan (bij geen i is het geen van beide) en de b voor Bluetooth.
1, Schermgrootte: WS (17" widescreen) / S (17") / WL (15.4" widescreen) / L (15") / X (14") / T (10,4")
2, Opticalstation: C (DVD-read/CD-RW) / M (DVD-RW of DVD-Dual of DVD-Supermulti)
3, Lan: bij vermelding van letter i heeft het toestel wired en wireless lan. Bij geen letter geen van beide
4, Bluetooth: bij vermelding van letter b heeft het toestel bluetooth. Bij geen letter heeft het toestel dus ook geen bluetooth.
LCi of LMi zegt dus niks over de videokaart.
Bijv.:
(L)(C)(i)(b)
(WL) (C) (i)
Waar de 1 staat voor de schermgrootte, de 2e voor het opticalstation, de i bij 3 voor Wireles Lan en Lan (bij geen i is het geen van beide) en de b voor Bluetooth.
1, Schermgrootte: WS (17" widescreen) / S (17") / WL (15.4" widescreen) / L (15") / X (14") / T (10,4")
2, Opticalstation: C (DVD-read/CD-RW) / M (DVD-RW of DVD-Dual of DVD-Supermulti)
3, Lan: bij vermelding van letter i heeft het toestel wired en wireless lan. Bij geen letter geen van beide
4, Bluetooth: bij vermelding van letter b heeft het toestel bluetooth. Bij geen letter heeft het toestel dus ook geen bluetooth.
LCi of LMi zegt dus niks over de videokaart.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 19:32 ]
Verschil tussen de modellen is hierboven uitgelegd, ik had wat specifieker moeten zijn
wat ik eigenlijk bedoelde of de 1,6ghz CPU nu echt sneller is dan de 1,5ghz CPU. dus de cpu's in de 4001 en 4002. Als het is als desktop cpu's dan stelt het dus weinig voor
Verwijderd
K heb maar mailtje gestuurd naar die mannen van Acer over die bios upgrades want ik zou toch graag dat probleem gefixed zien met mijn LCD scherm
Mensen nog niet gemerkt dat ze soms vervorming op zit in de vorm dat delen van het scherm wat verschoven zijn tov elkaar waardoor je precies een lijn krijgt ?
Het is blijkbaar enkel te zien bij high motion graphics en is enkel van toepassing bij die W (16/10 schermen) laptops uit de 4000 reeks
Het probleem kan je bijvoorbeeld zien als je de AVS plugin van winamp gebruikt en bij bepaalde van die picks/settings kan je het dan zeer goed zien
Mensen nog niet gemerkt dat ze soms vervorming op zit in de vorm dat delen van het scherm wat verschoven zijn tov elkaar waardoor je precies een lijn krijgt ?
Het is blijkbaar enkel te zien bij high motion graphics en is enkel van toepassing bij die W (16/10 schermen) laptops uit de 4000 reeks
Het probleem kan je bijvoorbeeld zien als je de AVS plugin van winamp gebruikt en bij bepaalde van die picks/settings kan je het dan zeer goed zien
Ik ben voor iemand een laptop aan het zoeken, zijn budget is 1000-1200 Euro. Ik kom uit op 'n Acer TravelMate 4001WLMi (of LMi ... hij gaat nog even kijken wat ie van het breedbeeldscherm vindt). Volgens mij is er op dit moment niet een betere laptop voor dat geld te krijgen ... of wel? Enkele maanden geleden heb ik voor iemand anders ook een laptop uitgezocht en ben toen bij de Asus M6800Ne uitgekomen (zie ergens in één van de delen van het betreffende Asus-topic). Ongeveer in dezelfde prijsklasse. Dat was toen een aanbieding van 4Launch ... anders was het ook de Acer geworden.
Vereisten binnen dat budget waren trouwens dat het een Centrino ging worden met P-M Dothan, 512MB geheugen, minimaal 40GB harde schijf en bij voorkeur dedicated videogeheugen (als dat binnen het budget zou passen). Volgens mij is de enige mogelijkheid dan deze Acer ... of niet? Ow ja, en het moest geen Medion, Paradigit, Jewel of zoiets worden (maar Fujitsu-Siemens, Toshiba, Dell, Asus, Acer of IBM ... en volgens mij vergeet ik nog wat ...).
Vereisten binnen dat budget waren trouwens dat het een Centrino ging worden met P-M Dothan, 512MB geheugen, minimaal 40GB harde schijf en bij voorkeur dedicated videogeheugen (als dat binnen het budget zou passen). Volgens mij is de enige mogelijkheid dan deze Acer ... of niet? Ow ja, en het moest geen Medion, Paradigit, Jewel of zoiets worden (maar Fujitsu-Siemens, Toshiba, Dell, Asus, Acer of IBM ... en volgens mij vergeet ik nog wat ...).
[ Voor 32% gewijzigd door Wouter! op 12-01-2005 22:12 ]
Ik heb het bekende schooltaskrassen probleem, zijn er mensen die dit opgelost hebben, ik snap dat die krassen niet weg gaan maar zijn er stickers ofzow voor gemaakt die dit weghalen en je laptop toch mooi houden niet dat je allemaal van die lelijke merk stickers of zwarte stukken tape lang de randen hebt zitten. Sorry als dit absurd klinkt

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Gewoon een velletje tussen je tobo en het scherm leggen als je hem vervoert verhelpt al een hoop JunkieXP.
Dat std velletje heb ik nog steeds. maar ik bedoel de krassen op de bovenkant van het scherm.ik zal er morgen wel een foto van maken
D'r zijn van die neopreen-hoezen (en ook een soort van hard-plastic hoezen) zodat je je laptop onbeschadigd in een andere tas kan vervoeren.JunkieXP schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:53:
Dat std velletje heb ik nog steeds. maar ik bedoel de krassen op de bovenkant van het scherm.ik zal er morgen wel een foto van maken
Ik meen van CaseLogic ofzo ...
Maar dan is nog even de vraag ... "past daar ook een widescreen notebook in?"
Ik heb zelf zo'n caselogic hoes, en die dingen kun je uitrekken, dus ik denk dat deze er wel inpassen.ThaWout schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:16:
[...]
D'r zijn van die neopreen-hoezen (en ook een soort van hard-plastic hoezen) zodat je je laptop onbeschadigd in een andere tas kan vervoeren.
Ik meen van CaseLogic ofzo ...
Maar dan is nog even de vraag ... "past daar ook een widescreen notebook in?"
Die hoezen die ken ik die zijn rond de 30euro.. maar het leed is al geschied en de krassen zijn al aanwezig en als ik hier dan mee werk heb ik er zelf gen last van maar het ziet er vrij lelijk uit. Ik wil gewoon dat de krassen op de laptop minder opvallen.
Verwijderd
Hey
Ik heb dus ook de acer travelmate 4000 lmi_ati, kan ik daar het mac os op instaleren?
Ik heb dus ook de acer travelmate 4000 lmi_ati, kan ik daar het mac os op instaleren?
Hmm volgens mij is Mac specifiek voor de mac ontworpen, er bestaat een emulator om onder windows Mac te draaien, maar snel gaat dit niet.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:21:
Hey
Als je iets anders wilt dan windows, kun je ook linux proberen. Alleen is de support op drivers voor linux slecht (gfx)
Btw ik ga as Zaterdag dit beestje (na maanden uitstel) dan toch maar kopen
Is het verstandig om er een pixelverzekering bij te nemen, of kan ik dit beter laten?
[ Voor 16% gewijzigd door netblade op 13-01-2005 12:56 ]
Ik kwam net in een ander topic de Acer Aspire 1680-serie tegen ...
Volgens mij is die laptop helemaal identiek aan de Travelmate 4000-serie ... kan iemand me het verschil vertellen? Het enige wat ik kan ontdekken is dat de Aspire niet het iets gebogen toetsenbord heeft ... verder zou ik het niet weten
. Wat is dat voor 'n zet van Acer?
Volgens mij is die laptop helemaal identiek aan de Travelmate 4000-serie ... kan iemand me het verschil vertellen? Het enige wat ik kan ontdekken is dat de Aspire niet het iets gebogen toetsenbord heeft ... verder zou ik het niet weten
Zit er nu ook een TV-out op de Acer Travelmate 4001 WLMi
Ik kan het niet vinden op de Acer site en ook niet in dit topic. Wel dat er op de 4500 een tv-out zit
.
Ik kan het niet vinden op de Acer site en ook niet in dit topic. Wel dat er op de 4500 een tv-out zit
Er zit wel een aansluiting op, zo'n gele ... ben de naam ff kwijt 
//edit : s-video en vga
[ Voor 21% gewijzigd door D-Jay op 13-01-2005 15:38 ]
ej mensen, ben ik weer met een prachtig nieuw probleem
ik heb mijn bios geflashed om daarmee misschien mijn eerder probleem
(zie hier)
Alleen heb ik nu een veel vager probleem.
wanneer ik websites bezoek laad hij praktisch nooit goed. plaatjes op de site worden corrupt, en css word maar de helft van de tijd geladen, vaak stopt de page met loaden terwijl hij nog niet klaar is, en nog veel meer van dit soort dingen.
lokaal heb ik dit probleem (nog) niet. Ik zou verwachten dat het te maken heeft met geheugen ofzo, en dat hij dus plaatjes verkeerd inlaad, maar aangezien ik het lokaal niet heb zou het dus ook aan wireless kunnen liggen (ik ga thuis wel even testen met vast internet)
ik heb geprobeerd om met die winPhlash ding me bios weer terug te flashen met de backup, maar op de een of andere manier mag dat niet.
ik krijg de melding dat de bios versie die ik wil flashen ouder is, en 'dus' niet geflashed kan worden.
blijkbaar is het bij de mensen van phoenix nooit fout gedaan, want backups terug zetten wil dus niet.
pics:
http://backupteam.gamepoint.net/smartie/got/1.png
http://backupteam.gamepoint.net/smartie/got/2.png
ik heb mijn bios geflashed om daarmee misschien mijn eerder probleem
(zie hier)
wanneer ik websites bezoek laad hij praktisch nooit goed. plaatjes op de site worden corrupt, en css word maar de helft van de tijd geladen, vaak stopt de page met loaden terwijl hij nog niet klaar is, en nog veel meer van dit soort dingen.
lokaal heb ik dit probleem (nog) niet. Ik zou verwachten dat het te maken heeft met geheugen ofzo, en dat hij dus plaatjes verkeerd inlaad, maar aangezien ik het lokaal niet heb zou het dus ook aan wireless kunnen liggen (ik ga thuis wel even testen met vast internet)
ik heb geprobeerd om met die winPhlash ding me bios weer terug te flashen met de backup, maar op de een of andere manier mag dat niet.
ik krijg de melding dat de bios versie die ik wil flashen ouder is, en 'dus' niet geflashed kan worden.
blijkbaar is het bij de mensen van phoenix nooit fout gedaan, want backups terug zetten wil dus niet.
pics:
http://backupteam.gamepoint.net/smartie/got/1.png
http://backupteam.gamepoint.net/smartie/got/2.png
[ Voor 9% gewijzigd door BasieP op 13-01-2005 15:51 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
TnxD-Jay schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:36:
Er zit wel een aansluiting op, zo'n gele ... ben de naam ff kwijt
Je geheugen kun je met Memtest controleren.BasieP schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je de problemen ook wanneer je met utp kabel in je laptop internet
[ Voor 72% gewijzigd door dr snuggles op 13-01-2005 15:51 ]
mja ik heb natuurlijk geen floppy drive in me laptop, dus dat gaat niet echt lukken, maar zijn er geen test progsels voor windows?wwillem schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:48:
[...]
Tnx.
[...]
Je geheugen kun je met Memtest controleren.
Heb je de problemen ook wanneer je met utp kabel in je laptop internetMisschien is dan de encryptie van je wifi niet meer goed (andere sleutel in gebruik op je laptop oid).
en hoe kan ik een backup terug zetten van me oude bios versie?
oke inmiddels thuis, hier (met utp internet ipv wifi) laden alle plaatjes gewoon goed, en heb ik nergens problemen mee.
het ligt dus duidelijk aan wifi, maar hoe los ik dit op, want het is nogal een super gaar probleem eigenlijk
[ Voor 17% gewijzigd door BasieP op 13-01-2005 17:44 ]
Er bestaan ook zo dingen die bootcd's noemen héBasieP schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:08:
[...]
mja ik heb natuurlijk geen floppy drive in me laptop, dus dat gaat niet echt lukken, maar zijn er geen test progsels voor windows?
en hoe kan ik een backup terug zetten van me oude bios versie?
oke inmiddels thuis, hier (met utp internet ipv wifi) laden alle plaatjes gewoon goed, en heb ik nergens problemen mee.
het ligt dus duidelijk aan wifi, maar hoe los ik dit op, want het is nogal een super gaar probleem eigenlijk
Het ligt dus blijkbaar aan je wireless, maar stel je zou toch willen memtesten, probeer dan eens met een knoppix cd te booten. Vanuit de bootmanager kan je gewoon memtest86 draaien !
memtest is zelf al als bootable iso te downloaden.HitmanWVU schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:10:
Het ligt dus blijkbaar aan je wireless, maar stel je zou toch willen memtesten, probeer dan eens met een knoppix cd te booten. Vanuit de bootmanager kan je gewoon memtest86 draaien !
Verwijderd
Voila zojuist ook de bios van men 4001Wlmi geupdate naar versie A10 (afkomstig van de sertek site) en geen problemen 
Nog steeds geen antwoord gehad van acer europe (wat had je anders gedacht
)
Acer support zuigt blijkbaar, al goed dat de support van Sertek (is moederbedrijf van Acer btw en zorgt voor de Producten in Azie) echt top is.
Ow en voor die persoon met zen batterij problemen.
Je kan uitgebreide gegevens vragen over je batterij met deze tool (heeft ook temperature monitors ea ...)
http://www.geocities.co.j...9/release/0310/mm0310.zip
engelse instructies over de tool vind je hier
http://dssc3031.ece.cmu.e...r/mobilemeterreadme-e.htm
Nog steeds geen antwoord gehad van acer europe (wat had je anders gedacht

Acer support zuigt blijkbaar, al goed dat de support van Sertek (is moederbedrijf van Acer btw en zorgt voor de Producten in Azie) echt top is.
Je kan uitgebreide gegevens vragen over je batterij met deze tool (heeft ook temperature monitors ea ...)
mm das idd een erg handig tooltje tkcmd, zeker dat je dan ziet dat het verschil tussen full bright en full dimmed brightness van je scherm zo verschikkelijkveel uitmaakt aan stroom
van 19.4W naar 15.3W vind ik nogal... watt
ik ga morgen nog maar eens kijken hoe me wireless het doet, anders gooi ik die intel drivers er maar op, wie weet werkt dat wel..
iig eerst maar eens testen of me accu probleem nu opgelost is
van 19.4W naar 15.3W vind ik nogal... watt
ik ga morgen nog maar eens kijken hoe me wireless het doet, anders gooi ik die intel drivers er maar op, wie weet werkt dat wel..
iig eerst maar eens testen of me accu probleem nu opgelost is
Nog maar eens dan:
Wat is het verschil tussen de Aspire 1680 en de TravelMate 4001WLMi
Tot nu toe heb ik alleen kunnen ontdekken dat het toetsenbord verschillend is.
Wat is het verschil tussen de Aspire 1680 en de TravelMate 4001WLMi
Tot nu toe heb ik alleen kunnen ontdekken dat het toetsenbord verschillend is.
Zou je de tool even kunnen mirroren? Geocities wil blijkbaar niet meer.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:30:
Voila zojuist ook de bios van men 4001Wlmi geupdate naar versie A10 (afkomstig van de sertek site) en geen problemen
Nog steeds geen antwoord gehad van acer europe (wat had je anders gedacht)
Heb hem dan eindelijk vandaag ook maar besteld en gezien aan de reacties hier is het een zeer goeie keus geweest. Wel 1300 euro armer maarja dan heb je ook wat (extra garantie + pixelgarantie bij de laptopper).
Hopelijk heb ik hem rond deze week
Hopelijk heb ik hem rond deze week
Verwijderd
De 1680 heeft een breedbeeld, 1.4GHz, 40GB en een Glarescherm, dus is het wel iets anders.ThaWout schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:59:
Ik kwam net in een ander topic de Acer Aspire 1680-serie tegen ...
Volgens mij is die laptop helemaal identiek aan de Travelmate 4000-serie ... kan iemand me het verschil vertellen? Het enige wat ik kan ontdekken is dat de Aspire niet het iets gebogen toetsenbord heeft ... verder zou ik het niet weten. Wat is dat voor 'n zet van Acer?
En overigens is het enkel de Aspire 1680 als model die dit heeft.
de 4001WLMi heeft toch ook een breedbeeld (15,4")Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:58:
[...]
De 1680 heeft een breedbeeld, 1.4GHz, 40GB en een Glarescherm, dus is het wel iets anders.
En overigens is het enkel de Aspire 1680 als model die dit heeft.
Verwijderd
Er zijn heus wel een aantal verschillen:
Acer travelmate:
Intel® Centrino™ mobile technologies
Intel® Pentium® M processor
Intel® 855GM chipset
Intel® PRO/Wireless 2200BG network connection
256/512 MB
aspire 1680
Intel® Pentium® M processor 715/725/735/745/755
Intel® 855GME chipset
Intel® Celeron™
M processor 320/330
Intergrated
Intel® PRO/wireless 2200BG network connection 802.11b/g dual band Wi-Fi CERTIFIED™ solution
256 or 512 MB of DDR333 memory, upgradeable to 2 GB using dual soDIMM modules
Acer travelmate:
Intel® 855GM chipset
256/512 MB
aspire 1680
Intel® 855GME chipset
Intel® Celeron™
M processor 320/330
Intergrated
Intel® PRO/wireless 2200BG network connection 802.11b/g dual band Wi-Fi CERTIFIED™ solution
Wat zijn die verschillen dan? Enige wat ik hier nu aan zie is dat ie dus ook met Celeron te krijgen is (en dan dus niet meer aan de Centrino-specificaties voldoet). Maar er even vanuit gaande dat er dus een Pentium-M in zit (en dus voldoet aan de Centrino-specificaties) ... wat is dan afgezien van het niet gedraaide toetsenbord anders aan de Aspire?Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:01:
Er zijn heus wel een aantal verschillen:
Acer travelmate:
Intel® 855GM chipset
256/512 MB
aspire 1680
Intel® 855GME chipset
Intel® Celeron™
M processor 320/330
Intergrated
Verwijderd
Awel he, de Chipset, bij de aspire is er een letterke meer, vraag mij niet voorwat het staat, maar er zal wel verschil zijn, de uitbreidingsmogelijheden voor ram verschillen.
De 4001(W)LMi kan evenzo 2GB RAM herbergen ... ik zie de "E" bij de chipset nu inderdaad ook staan maar ben te moe om nu nog op te zoeken waar die voor staatVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:34:
Awel he, de Chipset, bij de aspire is er een letterke meer, vraag mij niet voorwat het staat, maar er zal wel verschil zijn, de uitbreidingsmogelijheden voor ram verschillen.
Hmm acer zegt zelf via haar website dat er 'slechts' 1gb aan geheugen in kan.ThaWout schreef op zondag 16 januari 2005 @ 04:04:
[...]
De 4001(W)LMi kan evenzo 2GB RAM herbergen ... ik zie de "E" bij de chipset nu inderdaad ook staan maar ben te moe om nu nog op te zoeken waar die voor staat.
Lijkt me ook stug want mijn huidige notebook (TM244) kan zelfs 2gb aan geheugen hebben.
Na even de handleiding van de TM4000 door te hebben gespit staat hier ook in dat het geheugen 2gb kan zijn.
Vreemd dat ze elkaar tegenspreken

Zijn er nog meer mensen die last krijgen van soms niet reagerende touchpad en touchpadknopskes ? Mijn toetsenbord doet nog maar van tijd tot tijd raar, maar het touchpad lijkt het te gaan begeven ...
Soms crasht de touchpadsoftware en dan werken de special functies net (auto-scrolling enzo) en de scrollD-Jay schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:22:
Zijn er nog meer mensen die last krijgen van soms niet reagerende touchpad en touchpadknopskes ? Mijn toetsenbord doet nog maar van tijd tot tijd raar, maar het touchpad lijkt het te gaan begeven ...
bekend probleem, heb ik af en toe ook wel eens last van (TM 244)jvvv schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:27:
[...]
Soms crasht de touchpadsoftware en dan werken de special functies net (auto-scrolling enzo) en de scroll
Ik zit hier nou een tijdje aan 1 stuk met mn laptop te werken en nu wordt die behoorlijk warm (rechtsachter) zo af en toe slaat de fan wel aan, maar hij stopt dan weer snel.
Hij hangt aan het lichtnet en functioneert naar behoren (en stil!) maar nu vroeg ik mij af: is er een proggie waarmee ik de fan kan controleren?? allerlei powermanagement tools maar daarmee kun je niet ff je laptop op blazen zetten zodatie weer ff af koelt.
weet iemand zon tooltje
Hij hangt aan het lichtnet en functioneert naar behoren (en stil!) maar nu vroeg ik mij af: is er een proggie waarmee ik de fan kan controleren?? allerlei powermanagement tools maar daarmee kun je niet ff je laptop op blazen zetten zodatie weer ff af koelt.
weet iemand zon tooltje
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
Ik heb acer notebook manager bij mijn travelmate 244 gehad, hiermee kun je (tijdelijk) de fan aanzetten, zodat deze fijn ffies kan afkoelenArie-Kanarie schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:55:
Ik zit hier nou een tijdje aan 1 stuk met mn laptop te werken en nu wordt die behoorlijk warm (rechtsachter) zo af en toe slaat de fan wel aan, maar hij stopt dan weer snel.
weet iemand zon tooltje
Dat is dan precies wat ik zoek. Weet je toevallig of dit gaat werken op travelmate 4001LMi? ik zal eens ff zoeken of ik het kan vinden. Als iemand weet waar ik het kan vinden, gaarne..netblade schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:59:
[...]
Ik heb acer notebook manager bij mijn travelmate 244 gehad, hiermee kun je (tijdelijk) de fan aanzetten, zodat deze fijn ffies kan afkoelen
EDIT: heb het gevonden. gewoon van de acer site. niet voor mijn type laptop, maar voor de 240/250 series was ie er wel. werkt hier wel, maar waar vind ik de optie om mn fan op blazen te zetten? Of kan dit gewoon niet (onder windows) bij de TM4001
EDIT2: Of je zoekt ff in de help

[ Voor 39% gewijzigd door Arie-Kanarie op 16-01-2005 21:34 ]
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
\o/Arie-Kanarie schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:06:
[...]
Dat is dan precies wat ik zoek. Weet je toevallig of dit gaat werken op travelmate 4001LMi? ik zal eens ff zoeken of ik het kan vinden. Als iemand weet waar ik het kan vinden, gaarne..![]()
EDIT: heb het gevonden. gewoon van de acer site. niet voor mijn type laptop, maar voor de 240/250 series was ie er wel. werkt hier wel, maar waar vind ik de optie om mn fan op blazen te zetten? Of kan dit gewoon niet (onder windows) bij de TM4001
EDIT2: Of je zoekt ff in de helpstaat het bij "boot options" Easy as Acer laten we maar zegge
Doet me denken aan eManager, daar zit ook "boot options" bij, kijk ik daar: voila staat het daar ook. kan notebook manager dus weer deinstalleren
Jawel...
Gelukkig benk er zelf achter gekomme, vind het hier verders nogal stil....
Ik denk omdat weinig mensen problemen hebben met deze laptop ;-)
Probleem heb ik ook, soms zelfs al bij het opstartenjvvv schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:27:
[...]
Soms crasht de touchpadsoftware en dan werken de special functies net (auto-scrolling enzo) en de scroll
Nog geen nieuwe software?JunkieXP schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:28:
[...]
Probleem heb ik ook, soms zelfs al bij het opstarten
Welk OS? Standaard Acer instalatie?
Zou er dan eens (indien je een licentie hebt (of juist niet
Misschien lost dat iets op.
Ik wacht nog steeds ongeduldig op de laptopper.
Denk dat leveren 1 van de weinige problemen is bij deze notebook
STD tocuhpad serie
WinXP Pro, SP1 (Bij ons op school word SP2 zwaar afgeraden vandaar)
ik ga nooit uit van iets dat scholen zeggen, ik zoek het altijd zelf wel uit of een servicepack wat is (dmv een vmware instalatie).JunkieXP schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 07:04:
STD tocuhpad serie
Draai nu al 2 maanden naar volle tevredenheid SP2 en nog geen irritante bugs tegen gekomen. Integendeel, wlan werkt nu vele malen stabieler!
Ik draai het op mijn thuis pc ookal sinds the release en zie ook alleen maar voordelen. Dus misschien ga ik me laptop ook wel updaten zie eik geen reden waarom wel maar ook geen reden waarom niet duzjahnetblade schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 07:10:
[...]
ik ga nooit uit van iets dat scholen zeggen, ik zoek het altijd zelf wel uit of een servicepack wat is (dmv een vmware instalatie).
Draai nu al 2 maanden naar volle tevredenheid SP2 en nog geen irritante bugs tegen gekomen. Integendeel, wlan werkt nu vele malen stabieler!
Yeah morgen komtie dan binnen 
Iemand nog tips voor welk OS en welke drivers ik direct moet updaten?
Iemand nog tips voor welk OS en welke drivers ik direct moet updaten?
Verwijderd
Ik heb de xp home edition gebruikt die erbij zat (fat32 geconverteerd naar ntfs) en meteen alle updates geinstalleerd waaronder SP2 (via automatic updates). Ik heb nog geen enkele driver die erbij zat geupdate naar een nieuwere. Ik heb 'm een week en ik heb nog niks geks ontdekt
.
Ook geen problemen met de GFX drivers?Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 08:29:
Ik heb de xp home edition gebruikt die erbij zat (fat32 geconverteerd naar ntfs) en meteen alle updates geinstalleerd waaronder SP2 (via automatic updates). Ik heb nog geen enkele driver die erbij zat geupdate naar een nieuwere. Ik heb 'm een week en ik heb nog niks geks ontdekt.
Had een vriend van me t over, dat die R9700M niet helemaal lekker werkt met de standaard drivers
Ik draai nog met de standaard drivers, en HL2 / UT2004 / NFS:U2 / Tactical Ops / CounterStrike draaien allemaal zeer goed hoor.netblade schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:28:
[...]
Ook geen problemen met de GFX drivers?
Had een vriend van me t over, dat die R9700M niet helemaal lekker werkt met de standaard drivers
En de tv out?r0b schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:12:
[...]
Ik draai nog met de standaard drivers, en HL2 / UT2004 / NFS:U2 / Tactical Ops / CounterStrike draaien allemaal zeer goed hoor.
Werkt deze wel goed?
Trouwens merk je echt verschil met je desktop kwa HD speed?
Heb namelijk vrijwel alles standaard gehouden (60gb 4200rpm)
@netblade :
De HD is de bottleneck bij mij, ik ga als ik het geld ervoor heb een snellere HD halen. 7200 rpm maakt denk ik teveel lawaai en is te duur, dus het zal wel een 5400 rpm worden.
En je kunt het beste alle drivers van de Acer site installeren, dan heb je ook de goede videodrivers etc. klik
De HD is de bottleneck bij mij, ik ga als ik het geld ervoor heb een snellere HD halen. 7200 rpm maakt denk ik teveel lawaai en is te duur, dus het zal wel een 5400 rpm worden.
En je kunt het beste alle drivers van de Acer site installeren, dan heb je ook de goede videodrivers etc. klik
Hij is binnen, direct alle zooi eraf gegooid (herstel partitie enzo)
Werkt prima, ben nu nog wel even bezig met het overzetten van mijn oude notebook settings naar mijn nieuwe notebook
Gamen wordt niks vannavond.
Zo ook meteen ffies wat picies gemaakt daarnet
www.netblade.nl/GoT
Werkt prima, ben nu nog wel even bezig met het overzetten van mijn oude notebook settings naar mijn nieuwe notebook
Gamen wordt niks vannavond.
Zo ook meteen ffies wat picies gemaakt daarnet
www.netblade.nl/GoT
[ Voor 15% gewijzigd door netblade op 22-01-2005 13:20 ]
Sorry voor deze schop,
Maar volgens mij heb ik een probleem met mijn batterij.
Deze laad niet hoger op dan de 67% dus ik denk dat er een aantal cellen kapot zijn.
Wie kan dit bevestigen voor mij?
Deze laad niet hoger op dan de 67% dus ik denk dat er een aantal cellen kapot zijn.
Gooi je hem in slaapstand of standby dan??
Ik heb ook ff een vraag ik heb dat Acer ePowerManagement geinstalleerd en de CPU speed kan je daar instellen low medium high en max, maar welke moet je nou hebben voor dynamic switching????
Ik heb ook ff een vraag ik heb dat Acer ePowerManagement geinstalleerd en de CPU speed kan je daar instellen low medium high en max, maar welke moet je nou hebben voor dynamic switching????
op Medium draait ie (volgens een progje (zie boven in dit topic) op 466mhz. Op low op 600mhz. Toch verbruikt hij minder op low...SaURoN schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:17:
Gooi je hem in slaapstand of standby dan??
Iemand hierboven in dit topic had hetzelfde probleem. Je kan best even bellen met de Acer support.netblade schreef op zondag 23 januari 2005 @ 09:52:
Sorry voor deze schop,
Nu mijn vraag: is er een mogelijkheid om via ac3 (oid) drivers 4.1 geluid uit de laptop te halen (dus microfoons jack voor rear speakers bvb)
[ Voor 37% gewijzigd door jvvv op 23-01-2005 14:54 ]
hmmz bel de laptopper wel,
acer is mij veel te traag, de laptopper brengt namelijk een nieuwe batterij, acer moet meteen weerv mijn hele notebook hebben (meteen weer 4 weken weg)
Edit : Slaapstand standby of gewoon uit maakt niets uit.
Hij stopt er gewoon op n begeven moment mee.
Ik ga denk zo ffies een 2e windows instalatie eropzetten.
Want hij gaat wel 5 uur mee (zoals beloofd, dus misschien zit er iets in mijn windows niet goed)
acer is mij veel te traag, de laptopper brengt namelijk een nieuwe batterij, acer moet meteen weerv mijn hele notebook hebben (meteen weer 4 weken weg)
Edit : Slaapstand standby of gewoon uit maakt niets uit.
Hij stopt er gewoon op n begeven moment mee.
Ik ga denk zo ffies een 2e windows instalatie eropzetten.
Want hij gaat wel 5 uur mee (zoals beloofd, dus misschien zit er iets in mijn windows niet goed)
[ Voor 43% gewijzigd door netblade op 23-01-2005 15:41 ]
@Netblade: Probleem met batterij komt door slaapstand, tenminste dat was bij diegene stukkie hierboven volgens mij de oplossing. Sluit windows een keer helemaal af en start opnieuw op. schijnt bug te zijn in accumeter van XP.jvvv schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:52:
[...]
op Medium draait ie (volgens een progje (zie boven in dit topic) op 466mhz. Op low op 600mhz. Toch verbruikt hij minder op low...
[...]
Iemand hierboven in dit topic had hetzelfde probleem. Je kan best even bellen met de Acer support.
Nu mijn vraag: is er een mogelijkheid om via ac3 (oid) drivers 4.1 geluid uit de laptop te halen (dus microfoons jack voor rear speakers bvb)
5.1 geluid is al mogelijk. weet niet precies hoe je dit instelt. Waarschijnlijk op dezelfde manier als dat je dat bij je moederbord in je pc zou doen (als die 5.1 ondersteund
misschien slinger ik mn laptop vandaag nog aan, dan zal ik eens ff kijken of dat te vinden is. Mayby is de handleiding een optie.
Ok dan ga ik dat als eerste proberenArie-Kanarie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:37:
[...]
@Netblade: Probleem met batterij komt door slaapstand, tenminste dat was bij diegene stukkie hierboven volgens mij de oplossing. Sluit windows een keer helemaal af en start opnieuw op. schijnt bug te zijn in accumeter van XP.
5.1 geluid is al mogelijk. weet niet precies hoe je dit instelt. Waarschijnlijk op dezelfde manier als dat je dat bij je moederbord in je pc zou doen (als die 5.1 ondersteund)
misschien slinger ik mn laptop vandaag nog aan, dan zal ik eens ff kijken of dat te vinden is. Mayby is de handleiding een optie.
Hij is nu inmiddels aan het opladen, en dat gaat rapper dan eerst.
Edit : Hij zit inmiddels bij de 80% dus de batterij is nog prima, thanks voor de hulp anders had ik misschien wel voor niets m op laten sturen
[ Voor 9% gewijzigd door netblade op 23-01-2005 16:35 ]
De handleinding zegt er niks over en google maakt me niet wijzer...Arie-Kanarie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:37:
[...]
5.1 geluid is al mogelijk. weet niet precies hoe je dit instelt. Waarschijnlijk op dezelfde manier als dat je dat bij je moederbord in je pc zou doen (als die 5.1 ondersteund)
@netblade: jij blij, opsturen duurt een week of 6-8 dus be prepared mocht het nodig zijn
@jvvv: ik zal morgen eens kijken.
Mwa heb m gekocht bij een goede shopArie-Kanarie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:14:
@netblade: jij blij, opsturen duurt een week of 6-8 dus be prepared mocht het nodig zijn
De laptopper fixt m zelf voor me (extra garantie)
owja dat scheelt. Ik heb um gewoon via mn stagebedrijf geregeld, scheelt net ff iets meernetblade schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:26:
[...]
Mwa heb m gekocht bij een goede shop
De laptopper fixt m zelf voor me (extra garantie)
Maar ze zeiden wel als er wat mee is en hij moet naar Acer, dan ben je hem zo 6 weken kwijt. Acer schijnt daarmee niet zo snel te zijn
Heb er ervaring mee, aardig wat weekjes weggeweest voor een brander (bij mijn vorige acer).Arie-Kanarie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:51:
[...]
owja dat scheelt. Ik heb um gewoon via mn stagebedrijf geregeld, scheelt net ff iets meer![]()
Maar ze zeiden wel als er wat mee is en hij moet naar Acer, dan ben je hem zo 6 weken kwijt. Acer schijnt daarmee niet zo snel te zijn
Kun jij misschien even testen of dat slaapstand verhaal ook bij jou t geval is (kijken hoeveel procent er staat voordat je m op de slaapstand zet, klein kwartietje uit laten staan, daarna weer aanzetten en kijken hoeveel % er af is).
Alvast bedankt
Het lijkt wel of de timer van windows door blijft lopen zodra hij op slaapstand gaat, zodat hij ook denkt dat de batterij doorloopt.
Anders stuur ik even een mail naar Microsoft of ze het probleem herkennen.
Verwijderd
Ik zit net in een informatie pdf te kijken van deze laptop en daar staat in
15.4"TFT active matrix (1280x800) 24 bits (16.7 million colours)
is die 24 bits van 24 bits kleuren? en zo jah waarom zou hij niet op 32 bits kleuren kunnen draaien zoals de meeste schermen tegenwoordig.
Als het wat anders is en ik het fout begrijp hoor ik graag waar dat dan wel voor is.
Zit er op deze laptop toevallig ook optical geluid? want dat kan ik ook niet echt terug vinden.
is die 24 bits van 24 bits kleuren? en zo jah waarom zou hij niet op 32 bits kleuren kunnen draaien zoals de meeste schermen tegenwoordig.
Als het wat anders is en ik het fout begrijp hoor ik graag waar dat dan wel voor is.
Zit er op deze laptop toevallig ook optical geluid? want dat kan ik ook niet echt terug vinden.
Dat weet ik die snelheden maar welke is dan Dynamic Switching dat hij zelf naar 466/600/1,5 gaat?jvvv schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:52:
[...]
op Medium draait ie (volgens een progje (zie boven in dit topic) op 466mhz. Op low op 600mhz. Toch verbruikt hij minder op low...
[...]
Iemand hierboven in dit topic had hetzelfde probleem. Je kan best even bellen met de Acer support.
de laatste tijd begint mijn 4001 soms ineens heel hard te kraken en te ruizen uit de speakertjes, het lijkt erop dat ie de interne geluiden oppikt ofzo en snoeihard door de speakers laat horen, veel harder dan het normale geluid van windoos enzo.... als ik dan de voeding erop aansluit verdwijnt het weer, dus het lijkt iets te zijn dat alleen in battery-mode plaatsvindt.... heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?
Kleine update omstreeks het batterij hibernate probleem,
Ik heb een kleine work a round.
Ga naar apparaat beheer en schakel de eerste batterij uit, waarna je hem weer inschakelt.
Hierdoor zal hij weer goed werken.
Dit moet je alleen wel elke keer doen nadat je uit de standby/hibernate komt.
Ik heb de laptopper al gebeld en deze nemen namens mij contact op met acer.
Ik hou jullie wel op de hoogte.
Ik vraag me af of ik en BasieP de enige zijn met dit probleem. Anders kunnen we neem ik aan wel een andere batterij aanvragen. Dus als iemand het even voor ons zou willen uitproberen
Graag
Ga naar apparaat beheer en schakel de eerste batterij uit, waarna je hem weer inschakelt.
Ik vraag me af of ik en BasieP de enige zijn met dit probleem. Anders kunnen we neem ik aan wel een andere batterij aanvragen. Dus als iemand het even voor ons zou willen uitproberen
Graag
beeldscherm is idd 24 bits, maar in windows kun je wel gewoon 32 bits instellen (heb ik ook, werkt goed) weet niet precies hoe het zit, dus ga ook niet proberen uit te leggen, maar misschien is hier iemand die het ff duidelijk kan vertellen wat dat is met die 24 en 32 bitjesVerwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:52:
Ik zit net in een informatie pdf te kijken van deze laptop en daar staat in
optical geluid? in de zin van optical out? nee. vooraan je laptop zit aansluiting voor: mic, line in, speakers. door een bepaalde instelling te veranderen (moet nog ff kijken welke) kun je hier ook 5.1 geluid van maken, dus dan worden de aansluitingen: voor, achter, mid+sub.
ik heb hetzelfde probleem in hibernate mode met XP home SP2netblade schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:01:
Kleine update omstreeks het batterij hibernate probleem,
Graag
Denk dat het ligt aan de extra batterij bay die er inzit (maar helaas niet gebruikt kan worden vanwege dat de dvd-rw vastgeschroefd zit. Maargoed hij gaat even lang mee met die 67% als met de volle 100% hij loopt gewoon langzamer leeg.olafmol schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:58:
[...]
ik heb hetzelfde probleem in hibernate mode met XP home SP2
Acer weet er helaas geen raad mee. Ook de batterij heeft ermee te maken, het is namelijk geen batterij van acer zelf (in andere modellen gebruiken ze wel hun eigen soort batterijen naar mijn weten).
Er valt mee te leven toch? Voor de rest werkt de notebook namelijk top, misschien dat er ooit een bios uit komt die het probleem verhelpt
even een kleine uitleg ivm 24 bits - 32 bits,
Video boards for the last few years are 24 bit color (called True Color). Note that there is no 32 bit color. The confusion is that 24 bit color mode normally uses 32 bit video mode today, referring to the efficient 32 bit accelerator chips (word size). The 24 bit color mode and so-called 32 bit video mode show the same 24 bit colors, the same 3 bytes RGB per pixel. 32 bit mode simply discards one of the four bytes (wasting 25% of video memory), because having 3 bytes per pixel severely limits video acceleration functions. Processor chips can only copy data in byte multiples (8, 16, 32, or 64 bits). A 24 bit copy done with a hardware video accelerator would require three 8-bit transfers per pixel instead of one 32-bit transfer. 32 bit video mode is for speed, and it shows 24 bit color.
voor de mensen die geen engels kunnen :
24 bit en 32 bit is hetzelfde, alleen zou 32 bit meer efficienter met de kleuren omgaan en sneller de beelden verwerken. Dus maak je geen zorgen, 24 bit is voldoende
Video boards for the last few years are 24 bit color (called True Color). Note that there is no 32 bit color. The confusion is that 24 bit color mode normally uses 32 bit video mode today, referring to the efficient 32 bit accelerator chips (word size). The 24 bit color mode and so-called 32 bit video mode show the same 24 bit colors, the same 3 bytes RGB per pixel. 32 bit mode simply discards one of the four bytes (wasting 25% of video memory), because having 3 bytes per pixel severely limits video acceleration functions. Processor chips can only copy data in byte multiples (8, 16, 32, or 64 bits). A 24 bit copy done with a hardware video accelerator would require three 8-bit transfers per pixel instead of one 32-bit transfer. 32 bit video mode is for speed, and it shows 24 bit color.
voor de mensen die geen engels kunnen :
24 bit en 32 bit is hetzelfde, alleen zou 32 bit meer efficienter met de kleuren omgaan en sneller de beelden verwerken. Dus maak je geen zorgen, 24 bit is voldoende
Ik heb vanmiddag nog even met Acer gebeld over het toetsenbord probleem, maar nog niemand had hierover een klacht gehoord. Ik zei dat ik nog de situatie even aankeek voordat ik hem op ga sturen naar Hamburg.
Onder even vier schroeven los langs de CD-RW, even het latje bovenlangs je toetsenbord loshalen, en 2 schroeven boven het toetsenbord en klaar, dan kan je hem zo loshalen.netblade schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:11:
[...]
Denk dat het ligt aan de extra batterij bay die er inzit (maar helaas niet gebruikt kan worden vanwege dat de dvd-rw vastgeschroefd zit.
(Ik heb het zelf moeten loshalen om mijn dvd/cd-rw op te sturen vanwege een defect.)
Mwa eerst mijn hibernate probleem oplossen.r0b schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:05:
[...]
Onder even vier schroeven los langs de CD-RW, even het latje bovenlangs je toetsenbord loshalen, en 2 schroeven boven het toetsenbord en klaar, dan kan je hem zo loshalen.
(Ik heb het zelf moeten loshalen om mijn dvd/cd-rw op te sturen vanwege een defect.)
De laptopper helpt mij prima alleen acer komt met gekke voorstellen.
Intel drivers updaten (heb al de laaste versie)
En die acer power manager (wat ook niks helpt, vind die powermanager maar irritant, hij schakelt zichzelf niet automatisch terug als je de cpu niet gebruikt).
De laptopper zei dat ik t maar moest proberen maar zei ookal dat het waarschijnlijk niet werkte. Dus morgen toch maar ffies bellen.
Heb jij ook last van het beruchte hibernate probleem?
Geen id. Ik heb ook even powermanager gebruikt maar werkt idd niet echt lekker (en laad extra processen op de achtergrond), dus weer gedeinstalleerd.netblade schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:35:
[...]
Mwa eerst mijn hibernate probleem oplossen.
De laptopper helpt mij prima alleen acer komt met gekke voorstellen.
Intel drivers updaten (heb al de laaste versie)
En die acer power manager (wat ook niks helpt, vind die powermanager maar irritant, hij schakelt zichzelf niet automatisch terug als je de cpu niet gebruikt).
De laptopper zei dat ik t maar moest proberen maar zei ookal dat het waarschijnlijk niet werkte. Dus morgen toch maar ffies bellen.
Heb jij ook last van het beruchte hibernate probleem?
Zet de laptop bijna altijd in de slaapstand (dichtklappen van beeldscherm zorgt daarvoor) Maar nooit echt op batterij gelet. Ook als die uit slaapstand komt en ik doe de adapter eraan omdat windows zegt dat dat moet (batterij bijna leeg) dan doe ik dat en laadtie gewoon door tot 100%.
Ik werk zelden totdat de batterij leeg is, meestal doe ik tussentijds wel weer de adapter eraan omdat ik ff op volle kracht wil werken (gamen/rippen/branden) en dan laadt de accu wel weer op tot 100%
Ik neem aan dat je standby bedoelt (er gaat een oranje lampje continu branden als je notebook dicht zit).Arie-Kanarie schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:01:
[...]
Geen id. Ik heb ook even powermanager gebruikt maar werkt idd niet echt lekker (en laad extra processen op de achtergrond), dus weer gedeinstalleerd.
Zet de laptop bijna altijd in de slaapstand (dichtklappen van beeldscherm zorgt daarvoor) Maar nooit echt op batterij gelet. Ook als die uit slaapstand komt en ik doe de adapter eraan omdat windows zegt dat dat moet (batterij bijna leeg) dan doe ik dat en laadtie gewoon door tot 100%.
Ik werk zelden totdat de batterij leeg is, meestal doe ik tussentijds wel weer de adapter eraan omdat ik ff op volle kracht wil werken (gamen/rippen/branden) en dan laadt de accu wel weer op tot 100%
Daar heb ik ook geen problemen mee, enkel met de hibernate stand.
Die kun je uit proberen door : start -> afsluiten
Shift in te drukken en dan slaapstand te selecteren.
Laat je notebook een minuutje uitstaan en zet deze dan weer aan, je procenten aantal is dan een heel eind gezakt merk je vooral als je batterij 100% is
Morgen heb ik hoogstwaarschijnlijk mijn nieuwe laptop.
Een Acer Travelmate 4002Wlmi
Een Acer Travelmate 4002Wlmi
Nee ik bedoel slaapstand of hibernate zoals het in het engels heet. (ik woon in nederland dus heb nederlandstalig software, voor zover mogelijk)netblade schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:44:
[...]
Ik neem aan dat je standby bedoelt (er gaat een oranje lampje continu branden als je notebook dicht zit).
Daar heb ik ook geen problemen mee, enkel met de hibernate stand.
Die kun je uit proberen door : start -> afsluiten
Shift in te drukken en dan slaapstand te selecteren.
Laat je notebook een minuutje uitstaan en zet deze dan weer aan, je procenten aantal is dan een heel eind gezakt merk je vooral als je batterij 100% is
ow ik zal de volgende keer kijken wat het aantal % voor uitzetten (hibernate) en wat het daarna is.
owja, bij mij doe je slaapstand niet selecteren door shift in te drukken maar uit de dropdownbox die je krijgt als je op start -> afsluiten klikt (registeredit zorgt ervoor dat er ingelogd wordt dmv ctrl-alt-del
Ja graagArie-Kanarie schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:36:
[...]
Nee ik bedoel slaapstand of hibernate zoals het in het engels heet. (ik woon in nederland dus heb nederlandstalig software, voor zover mogelijk)
ow ik zal de volgende keer kijken wat het aantal % voor uitzetten (hibernate) en wat het daarna is.
owja, bij mij doe je slaapstand niet selecteren door shift in te drukken maar uit de dropdownbox die je krijgt als je op start -> afsluiten klikt (registeredit zorgt ervoor dat er ingelogd wordt dmv ctrl-alt-del)
Als het aan mijn accu ligt wil ik graag een nieuwe dan
Want de notebook is voor de rest perfect.
(waarom ik hierzoveel waarde aan hecht, is omdat ik nog wel eens een game speel in de bus en dan gaat de gfx card langzamer draaien omstreeks de 15%.)
Verwijderd
Ik ben vandaag ook mijn Acer 4001WLMI gekocht, en ben er echt heel tevreden mee. 
Ik ben nog bezig met installeen maar heb al 1 spel gespeeld (rFactor) en dat liep echt als een trein.
Ik ben nog bezig met installeen maar heb al 1 spel gespeeld (rFactor) en dat liep echt als een trein.
Volgende slachtofferVerwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:07:
Ik ben vandaag ook mijn Acer 4001WLMI gekocht, en ben er echt heel tevreden mee.
Kun jij de slaapstand/hibernate even uitproberen?
Kijk eerst hoe vol je accu nog zit
Ga dan naar de slaapstand.
Wacht een minuut
Zet de notebook weer aan
En kijk hoevol de batterij dan zit.
Alvast bedankt
Beste mensen,
Ik had even een vraagje, kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de Acer Travelmate 4001 WLMI en de 4002 WLMI? Ik keek op kieskeurig.nl en daar zag ik dat de 4001 een betere score kreeg voor beeld dan de 4002. Bij de 4001 waren echter wel meer reacties. Bij de 4002 maar 2. Een iemand was erg ontevreden. Maar ik dacht altijd dat de 4000 serie dezelfde behuizing en scherm gebruikte en maar een klein verschil had. De processor. Weet iemand hoe het werkelijk zit?
Ik had even een vraagje, kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de Acer Travelmate 4001 WLMI en de 4002 WLMI? Ik keek op kieskeurig.nl en daar zag ik dat de 4001 een betere score kreeg voor beeld dan de 4002. Bij de 4001 waren echter wel meer reacties. Bij de 4002 maar 2. Een iemand was erg ontevreden. Maar ik dacht altijd dat de 4000 serie dezelfde behuizing en scherm gebruikte en maar een klein verschil had. De processor. Weet iemand hoe het werkelijk zit?
Enkel de processor is verschillend.Teknix1982 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:16:
Beste mensen,
Waarschijnlijk had die persoon die zwaar negatief was een maandag ochend model, dat kan voorkomen toch
Inderdaad, dat zal het geweest zijn. Ik schrok wel even want ik heb de 4002 besteld en die komt straks binnen. Een kameraad van mij heeft de 4001 en die begon al te lachen. Een duurdere laptop besteld met mindere specificaties... Het leek mij al zo sterk.
Bedankt in ieder geval, heb ik toch een gerustgesteld gevoel erover.
No thanksTeknix1982 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:41:
Inderdaad, dat zal het geweest zijn. Ik schrok wel even want ik heb de 4002 besteld en die komt straks binnen. Een kameraad van mij heeft de 4001 en die begon al te lachen. Een duurdere laptop besteld met mindere specificaties... Het leek mij al zo sterk.
Als je maar het hibernate probleem uitprobeert
Ik wil weten of dat aan de hele serie ligt of aan enkele modellen
Nou ik heb vanochtend ff op mn laptop gewerkt, stond mn accu op 87%, klep dicht (dus slaapstand). Na 3 kwartier weer aangezet nog steeds 87%, meteen weer uitgezet, moest ff weg. Kwartier later weer aangezet, sprong die net terug naar 86%.netblade schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:48:
[...]
Ja graag
Als het aan mijn accu ligt wil ik graag een nieuwe dan
Want de notebook is voor de rest perfect.
(waarom ik hierzoveel waarde aan hecht, is omdat ik nog wel eens een game speel in de bus en dan gaat de gfx card langzamer draaien omstreeks de 15%.)
Ik zal proberen eraan te denken komende tijd nog een paar keer te kijken, als ik het zelfde heb meld ik het wel ff.
edit:
Ik zie net dat D-Jay het ook niet heeft, het zal dus wel verschillen per laptop, maar misschien kun je klagen bij Acer en dr een nieuwe (extra
) accu bij krijgen. Probeer anders eens te rebooten, misschien dat de meter dan wel goed staat. Heb je ook XP pro met SP2? dat draai ik hier tenminste. Slaapstand verbruikt net zoveel stroom als uitgeschakeld, dus eigenlijk zou de meter niet minder mogen worden...
Ik zie net dat D-Jay het ook niet heeft, het zal dus wel verschillen per laptop, maar misschien kun je klagen bij Acer en dr een nieuwe (extra
[ Voor 23% gewijzigd door Arie-Kanarie op 26-01-2005 13:31 ]
Dit topic is gesloten.