[Ervaringen] Acer travelmate 4000 serie

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.973 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen matches
Ik heb er nog helemaal geen last van gehad :S heel wazig gewoon normale Acer install geen roxio ding en wel sp2 geinstalleerd niet via webupdate maar met een officiele sp2 cd :)

Die laptop is trouwens niet goed voor me :P me xp machine ging 1 dag nadat ik de laptop kreeg kapot (eind oktober) en sindsdien is me AMD xp 3000+ nog niet gemaakt :P werk hele tijd op de laptop en moet zeggen bevalt SUPERS :) gamen gaat ook gewoon lekker iets minder als een getweakte 9600XT maarja daar kan ik mee leven :P

Heeft er iemand hier btw al zon dockin station ? want vraag me af laad hij ook op als hij daar op aangesloten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nope, dat kan enkel op de EasyPort die op de TM4500/6000/8000 gaat.
Voor de 4000 heb je enkel een universele USB Replicator, die heeft geen A/C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
maharens schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:02:
De compressie is inderdaad 90 %.
Ligt het daar dan aan?
Het ligt denk ik niet aan de compressie van de film maar het medium waarop je de film hebt gebrand. Wat voor met dvd's gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:20:
Nope, dat kan enkel op de EasyPort die op de TM4500/6000/8000 gaat.
Voor de 4000 heb je enkel een universele USB Replicator, die heeft geen A/C :)
aha dat dacht ik al :) zag al zon rare aansluiting naast vga zitten bij de 4500 :P
nouja 2 bad :-) maakt ook niet uit eigenlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen matches
SaURoN schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:56:
[...]

nopes de eerdere versies niet die hadden geen dothan maar een banias :) en dat was 1mb :P
Oke, dat weet ik dan ook weer. Ik bedoelde eigenlijk de 4000 serie die een dothan hebben. :)

[ Voor 7% gewijzigd door magnifor op 18-12-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: 4001wlmi
Ik ben nu redelijk ver in mijn beslissing een Travelmate 4001/4002 aan te schaffen maar zit nu een beetje met de kwestie: Wáár. Een dynabyte verkoopt een 4001wlmi voor 1299, Alternate voor eenzelfde bedrag maar bv een webpagina als www.de-laptopper.nl voor 1188. In hoeverre is dat prijsverschil verantwoordelijk voor een betere service of is die laatstgenoemde webpagina net zo goed 'te vertrouwen'. Dat laatste is een beetje een groot woord, maar hoe weegt de service op tegen het prijsverschil en simpelweg; Welk verkooppunt is aan te raden? (voor privégebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
Garantie verloopt toch via Acer, dus het maakt weinig uit lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:38:
Ik ben nu redelijk ver in mijn beslissing een Travelmate 4001/4002 aan te schaffen maar zit nu een beetje met de kwestie: Wáár. Een dynabyte verkoopt een 4001wlmi voor 1299, Alternate voor eenzelfde bedrag maar bv een webpagina als www.de-laptopper.nl voor 1188. In hoeverre is dat prijsverschil verantwoordelijk voor een betere service of is die laatstgenoemde webpagina net zo goed 'te vertrouwen'. Dat laatste is een beetje een groot woord, maar hoe weegt de service op tegen het prijsverschil en simpelweg; Welk verkooppunt is aan te raden? (voor privégebruik).
laptoper is ex btw volgens mij enneuh webshop hoeven doorgaans niet winkel te kopen huren etc daarom is het over het algemeen goedkoper als normale winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
SaURoN schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:14:
[...]

laptoper is ex btw volgens mij enneuh webshop hoeven doorgaans niet winkel te kopen huren etc daarom is het over het algemeen goedkoper als normale winkel :)
Ja de BTW had ik al doorgerekend in mijn genoemde bedrag ;). En ja ik snap best dat het goedkoper kan zijn, maar in hoeverre blijft het een even veilige aankoop? Iemand ervaring met de-laptopper bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Geen matches
Veel mensen hebben hier ervaring mee: http://www.tweakers.net/shopsurvey/2510 ;-)
Ik ben nu zelf ook aan het sparen voor een laptop, en de kans is groot dat het deze wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Er zijn nieuwe drivers voor de 4000/4500

ftp://ftp.support.acer-eu...book/TravelMate_4000_4500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Geen matches
heb even de versienummers gecheckt,

de launchmanager is veranderd maar daar blijft het zo een beetje bij :-s

er is ook een acer epowermanager bijgekomen, deze is echt de moeite waard, geeft je eindelijk de keuze om je laptop aan te laten staan als je klep dicht is :-) en nog paar energieopties.

[ Voor 28% gewijzigd door nick_vh op 18-12-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:07:
[...]
Ja de BTW had ik al doorgerekend in mijn genoemde bedrag ;). En ja ik snap best dat het goedkoper kan zijn, maar in hoeverre blijft het een even veilige aankoop? Iemand ervaring met de-laptopper bijvoorbeeld?
zover ik gelezen en onderzocht heb toen ik mijne wou aanschaffen zijn ze een goede zaak :) Uiteindelijk niet gehaald omdat me baas hem ook kon inkopen op de zaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
nickske_v schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:20:
heb even de versienummers gecheckt,

de launchmanager is veranderd maar daar blijft het zo een beetje bij :-s

er is ook een acer epowermanager bijgekomen, deze is echt de moeite waard, geeft je eindelijk de keuze om je laptop aan te laten staan als je klep dicht is :-) en nog paar energieopties.
Ik kan wel de laptop aan laten staan met klep dicht en zonder epowermanager, maar misschien is dat alleen bij XP Pro zo, ik heb niet zoveel ervaring met XP Home. Je gaat gewoon naar Schermbeveiliging - Energie - Geavanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Geen matches
ja ik kan hem ook zonder epowermanager zo laten idd d-jay met xp home :P maar die epowermanager zitten leuke opties bij bv je proc op high medium etc te switchen enzo :)
Check het maar eens it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
Geen matches
ok, ik wist gewoon niet dat dit standaard kon, my mistake dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:24

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:38:
Ik heb mijn 4001 bij de laptopper gekocht, en de service was geweldig. Donderdagavond om 22:00 besteld, direct ontvangstmailtje gekregen. Volgende morgen een mailtje dat de laptop op vooraad was en dat ik gebeld zou worden. 's avonds om 17:00 een telefoontje met de vraag of ze de laptop zaterdag konden komen brengen tussen 11 en 13 uur. tegen 12:30 een telefoontje van de koerier dat hij 13:00 niet ging halen en dat het een half uurtje later werd. Tegen 13:20 werd de laptop afgeleverd. Pinnen aan de deur, en 5 minuten later stond de laptop zich te installeren :D

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb net een USB 2.0 externe HD gekocht bij de lidl. Maar bij het aansluiten kreeg ik de melding dat deze aan een 1.1 poort hing.

Meteen de intel chipset driver gedownload die op de acer site staat. Maar dat helpt niet.

Weet iemand hoe dat op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geen matches
verwijderen maar..

[ Voor 108% gewijzigd door dr.nld op 20-12-2004 18:50 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:30:
Ik heb net een USB 2.0 externe HD gekocht bij de lidl. Maar bij het aansluiten kreeg ik de melding dat deze aan een 1.1 poort hing.

Meteen de intel chipset driver gedownload die op de acer site staat. Maar dat helpt niet.

Weet iemand hoe dat op te lossen is?
Probeer eens op een andere computer of die daar wel usb 2 heeft (kan wonderen doen, spreek uit ervaring over goedkope externe hd's)

trek ook eens de stroom voor 2 minuutjes uit en herstart je laptop eens
maar ik denk niet dat dit aan de acer ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
Jammer dat bij de ePowerManagement tool geen optie zit bij netstroom dat hij na een bepaalde inactieve tijd de cpuspeed verminderd. Misschien is dit te doen bij geplande taken, maar dan zou er een commando aan het tooltje gegeven moeten worden die ik niet weet. Misschien iemand een ideetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze goede en fijna laptop vorige week aangeschaft(4001WLMI). Hij werkt prima.
Alleen bij het spelen van Pro Evolution Soccer 4 krijg ik een lijn die steeds van onder naar boven door het beeld loopt. Ik heb geen idee waar dit aanligt. De instellingen heb ik al diverse keren in het spel veranderd maar dit helpt niet.

Bij andere spellen zoals Need for speed underground 2 en Half-life 2 heb ik dit probleem niet.

Kan iemand mij een oplossing hiervoor geven en zijn er meer mensen die dit probleem hebben met dit spel.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:16:
Ik heb deze goede en fijna laptop vorige week aangeschaft(4001WLMI). Hij werkt prima.
Alleen bij het spelen van Pro Evolution Soccer 4 krijg ik een lijn die steeds van onder naar boven door het beeld loopt. Ik heb geen idee waar dit aanligt. De instellingen heb ik al diverse keren in het spel veranderd maar dit helpt niet.

Bij andere spellen zoals Need for speed underground 2 en Half-life 2 heb ik dit probleem niet.

Kan iemand mij een oplossing hiervoor geven en zijn er meer mensen die dit probleem hebben met dit spel.

Alvast bedankt.
>:) Is dat niet de middenlijn >:)

Ik kon het niet laten sorry O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
maharens schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:02:
De compressie is inderdaad 90 %.
Ligt het daar dan aan?
Die compressie is van de film en heeft niet zozeer iets te maken met de dvd+r, maar eerder met de kwaliteit van de dvd! Je kunt het eens proberen met een andere dvd+r

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 20:58 ]

Verwijderd

Geen matches
Zijn er eigenlijk nog veel mensen die last hebben gehad met dode pixels ?

• nick_vh
mijn maat die ook een acer 4001wlmi had, had 3 dode pixels
gebeld en per koerier die de laptop is komen ophalen en de week erna had hij zijn laptop terug (zelfde want er stonden wat krassen op voor hij met de koerier op stap ging) zonder dode pixels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickske_v schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:04:
mijn maat die ook een acer 4001wlmi had, had 3 dode pixels
gebeld en per koerier die de laptop is komen ophalen en de week erna had hij zijn laptop terug (zelfde want er stonden wat krassen op voor hij met de koerier op stap ging) zonder dode pixels!
Waar had jij zijn laptop dan gekocht en had hij daar iets van pixelgarantie bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt.
Had dit probleem ook, gewoon vsync aanzetten(in configuratiescherm) en die lijn is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:42:
[...]

Waar had jij zijn laptop dan gekocht en had hij daar iets van pixelgarantie bij ?
bij www.2compute.net
geen pixelgerantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb vandaag ook een Acer 4002WLMI gekocht en tot nu toe bevalt hij prima. Alleen heb ik een probleempje, het toetsenbord klopt niet.

Als ik bijvoorbeeld een liggend streepje wil typen, typt hij heel iets anders. Misschien komt dat omdat ik toen windows geinstaleerd werd ervoor had gekozen om mijn toetsenbord Nederlands te laten zijn ofzo? Weet iemand misschien een oplossing, moet ik misschien ergens instellingen veranderen? verder is het echt een prachtig ding, lekker stil enzo. Toppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:06:
Ik heb vandaag ook een Acer 4002WLMI gekocht en tot nu toe bevalt hij prima. Alleen heb ik een probleempje, het toetsenbord klopt niet.

Als ik bijvoorbeeld een liggend streepje wil typen, typt hij heel iets anders. Misschien komt dat omdat ik toen windows geinstaleerd werd ervoor had gekozen om mijn toetsenbord Nederlands te laten zijn ofzo? Weet iemand misschien een oplossing, moet ik misschien ergens instellingen veranderen? verder is het echt een prachtig ding, lekker stil enzo. Toppie
Heb je wel een US keybord ingesteld? Zo niet dan kan het wel eens zijn dan heb je verkeerde toetsen onder je knoppen hebt zitten als dit het geval is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 22-09 14:00

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:06:

Ctrl + Shift zorgt soms ookal voor wonderen ;)

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hey Gasten, bedankt voor de reply, hij doet het al weer, ctrl-shift deed inderdaad wonderen.

nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 10:11
Geen matches
ik heb mijn 4001 lmi bij hardware discount gekocht, om de reden dat zij in mijn ogen niet echt duur waren en pixelgarantie aanboden. achteraf ben ik er blij om want die laptop die ik kreeg had idd een dode pixel, dus laptop terug gebracht en een paar dagen later had ik een nieuwe.

ik vraag me trouwens af ik heb dat power tooltje van acer geinstalleerd, daarin staan 4 preformance settings voor je cpu, nou geeft systeem (rechtermuis op deze computer) als ik hem op low zet 599 mhz aan op medium 419 op high 599 en op max 1.5 ghz aan, cpu-z geeft op de 3 laagste alleen 59 9 mhz aan en op max 1.5 ghz. mijn vraagen zijn dus waarom geeft cpu z een andere waarde als xp, waarom geeft xp op medium een lagere waarde dan op low.

verder vraag ik me af hoeveel speedsteps de 1.5 dothan heeft aangezien ik er als ik cpu-z mag geloven maar 2 heb. ik dacht dat de pentium m er 4 of zo had??!?

nou vind ik het op zich niet zo'n ramp als het er maar 2 zijn aangezien op batterij mijn laptop eerder 6 uur mee gaat dan 5 maar dat terzijde.

[ Voor 58% gewijzigd door reb65 op 25-12-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt.
Ik heb zelf winning eleven 7... krijg binnenkort pes 4 .. maar dat even terzijde.. volgens mij heb ik hetzelfde probleem als jij. Wanneer ik winning eleven 7 speel krijg ik vaak een golf door het beeld (tornardo wervelwind effect) het veld verschuift een beetje maar het duurt niet lang 2 sec en het is weer goed. Ik heb er zelf niet zo'n last van..gewenning denk ik. Wat ik ook merk is dat het geluid ook stoort wanneer zo'n golf komt.. heb m'n laptop namelijk aangesloten op m'n stereo. Ik heb zelf geen oplossing hiervoor.. ik denk dat het toch aan het spel ligt en niet aan onze super laptopje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hey mensen.. ik heb volgens mij een simpel vraagje voor jullie ;) Ik krijg geen streepje of een dakje op m'n e ... weet iemand waar ik dit kan instellen...??? ik krijg dit dus 'e (duidelijk voorbeeld B) ) Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hey mensen ik heb ook op mijn pasgekochte 4002 een dode pixel, alleen ik weet niet of ik hem kan laten ophalen, aangezien ik hem bij Dynabyte heb gekocht, en ik geen idee heb of daar ook van die pixel garantie is ofzo... of zit dat al standaard bij de 1 jaar Acer garantie?

En wat zijn jullie ervaringen met de Acer garantie? Brachten ze de laptop al snel weer terug? en was er verder niets beschadigd ofzo? krassen ofzo, ik doe maar een gok. Kan iemand mij even bijpraten?

Misschien nog iemand die hem bij de dynabyte heeft gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Voor mijn 4001, waar ik overigens tot nu toe heel erg tevreden over ben, ben ik op zoek naar een notebook sleeve. Dit omdat ik de laptop graag gewoon in mijn rugzak wil vervoeren. Nu is mijn oog gevallen op de ZeroShock sleeve (http://shinza.com/product...hp?cPath=5&products_id=63), maar die is eigenlijk bestemd voor Apple notebooks, en dus kloppen de afmetingen niet. Weet iemand een vergelijkbare sleeve die wel geschikt is voor de 4001?

Afbeeldingslocatie: http://shinza.com/images/elecom/EL-ZSBIB006BK_M1.jpg
Plaatje van de ZeroShock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb dus de 4001WLMi maar ff een paar vraagjes!

1. Hoe zet ik de anti-aliasing uit.
2. Ik krijg steeds de melding "spanningspiek op hub poort" wat kan dat zijn? (als het nodig is kan ik wel een screenie posten)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
Geen matches
dat spanningspiek is normaal hebben heel veel mensen hier, heb al een heleboel apparatuur aan me laptop gehangen van printers tot flashkaartjes tot muizen, niks van dit is kapot gegaan dus het zou wel meevallen met die stroompiek.

dat antilising kan je volgens mij gewoon uitzetten in geavanceerd bij als je rechtermuisknop doet op desktop en eigenschappen laatste tab in het ati menu en anders in de game..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
rebtor schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:05:
dat spanningspiek is normaal hebben heel veel mensen hier, heb al een heleboel apparatuur aan me laptop gehangen van printers tot flashkaartjes tot muizen, niks van dit is kapot gegaan dus het zou wel meevallen met die stroompiek.

dat antilising kan je volgens mij gewoon uitzetten in geavanceerd bij als je rechtermuisknop doet op desktop en eigenschappen laatste tab in het ati menu en anders in de game..
Nou het rare is, ik kan die schuif alleen maar op een minimum van 2x zetten, dus dat vond ik al raar.. Maar als ik nieuwe drivers er op wil zetten, welke moet ik dan hebben? Speciale of die standaard van ATI.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
rebtor schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:05:
Ik heb daar ook last van, zelfs als ik niets op de usb poort heb hangen (en vooral als de laptop uit standy komt). Het zal inderdaad wel niets ernstigs zijn, maar irritant is die melding wel. Is er een mogelijkheid om die er uit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:56

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:09:
[...]

Nou het rare is, ik kan die schuif alleen maar op een minimum van 2x zetten, dus dat vond ik al raar.. Maar als ik nieuwe drivers er op wil zetten, welke moet ik dan hebben? Speciale of die standaard van ATI.com?
Moet je het vinkje 'Toepassingsgebonden' aanzetten, dan staat het standaard uit, tenzij je het in een spel zelf aan zet. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
Geen matches
ik weet niet wat het is maar de laatse week heb ik wat meer problemen met me laptop als ik me strom kabel eruit trek vervromt mijn beeld soms overal groene en blauwe strepen eroverheen. soms komt hij ook niet meer uit standby.

verder snap ik nog steeds niet waarom acer 4 preformance niveus van de cpu maakt terwijl me cpu er maar 2 doet.

tuurlijk heb ik het usb hub irritante dingetje en blijft bij mij de you can safely remove hardware icoon staan vanwegen me dvd brander.

voor de rest bevalt de laptop me nog uitstekend. van het missen van toetsaanslagen, dat gaat met vlagen de ene keer mist hij er zo nu en dan een de andere keer mist hij er geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Geen matches
of je claimt je garantie natuurlijk >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:51:
Hey mensen.. ik heb volgens mij een simpel vraagje voor jullie ;) Ik krijg geen streepje of een dakje op m'n e ... weet iemand waar ik dit kan instellen...??? ik krijg dit dus 'e (duidelijk voorbeeld B) ) Alvast bedankt...
Probeer in jou geval ook eerst is Ctrl + Shift...en als dit geen oplossing bied moet je naar
Modern: Start -> Configuratiescherm -> Datum, tijd, taal en landinstellingen -> Landinstellingen -> Talen -> Details -> Verenigde staten (internationaal) als std selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Voor het geval jullie het willen weten ;). net de 4001WMLI besteld, na dit topic (diverse malen) door te hebben gelezen, dus bedankt voor alle info en ervaringen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:03:
Voor het geval jullie het willen weten ;). net de 4001WMLI besteld, na dit topic (diverse malen) door te hebben gelezen, dus bedankt voor alle info en ervaringen :D
Ik kan je alleen vertellen dat je een hele goede keuze heb gemaakt. Veel plezier en succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb de acer travelmate 4000 lmi_ati, en ik merk dat het scherm-kader onderaan niet helemaal tegen het scherm aansluit, het zit daar met andere woorden als het ware 'los'. Zijn er nog mensen die dit hebben dat het niet perfect aansluit of moet ik mij zorgen maken en hem terug brengen voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 23:27

themaxter

Bugged..

Ik heb sinds een tijdje ook de travelmate 4001wlmi hier, ik heb nu echter een probleem met deze laptop. Hij is het besturingssysteem kwijt geraakt door een neefje van me (nee vraag me niet hoe m dat is gelukt :( ).
Nu dacht ik, ik install hem wel even opnieuw met de recovery cd-roms. De bootdisk die hierbij zit, is echter niet te lezen (door geen enkele pc). Iemand enig idee hoe ik m toch opnieuw kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Die piek op de USB poort is een known issue bij microsoft sinds SP2.
Deze checkt namelijk de current (=amperage) over de USB poort. Aangezien de tolerantie van Microsoft (0.5) lager is dan de hardware tolerantie van Acer (0.7) blaast SP2 z'n ballonnetje op en zeurt over een te hoge piekspanning, zonder dat er ook maar iets aan de hand is.

In je properties van je USB controller kan je de errormessages uitschakelen.
Mocht er ooit wél iets mis zijn (wie heeft het ooit meegemaakt :?) dan krijg je dus geen melding...

Geen probleem dus en de melding is te omzeilen, indien gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 17-09 11:34
themaxter schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:36:
Ik heb sinds een tijdje ook de travelmate 4001wlmi hier, ik heb nu echter een probleem met deze laptop. Hij is het besturingssysteem kwijt geraakt door een neefje van me (nee vraag me niet hoe m dat is gelukt :( ).
Nu dacht ik, ik install hem wel even opnieuw met de recovery cd-roms. De bootdisk die hierbij zit, is echter niet te lezen (door geen enkele pc). Iemand enig idee hoe ik m toch opnieuw kan installeren?
Acer bellen, en om nieuwe cd-roms vragen? :)
Als dit de 1e keer is dat je de cd-roms wilt gebruiken is dit gewoon een defect van de cd-rom neem ik aan en dan zou acer wel paar nieuwe mogen sturen imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Laatst online: 22-09 23:27

themaxter

Bugged..

Geen matches
RS_003 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 10:07:
[...]

Acer bellen, en om nieuwe cd-roms vragen? :)
Als dit de 1e keer is dat je de cd-roms wilt gebruiken is dit gewoon een defect van de cd-rom neem ik aan en dan zou acer wel paar nieuwe mogen sturen imho :)
Dat heb ik ondertussen gedaan, dit duurt echter tot na het nieuwe jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Geen matches
gewoon ff normale xp home installeren en dan apart de drivers? :) doet ik meestal ook als ik geen recovery cds voorhanden heb :)
wel van te voren de drivers downloaden ;P

ftp://ftp.support.acer-eu...book/TravelMate_4000_4500

linkje thx to dirk iets naar boven in dit topic :) heb je gelijk de nieuwste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Geen matches
vwk: Zijn er problemen bekend met de SOSW825S DVD speler/burner?
Na ~ 1 maand (Sinds 11/11/2004 in bezit) kan ik geen cd's / dvd's lezen en/of branden.

Ik heb contact opgenomen met Acer, en zij raden mij aan om de CD/DVD te RMA'en naar hun.
Echter, het zou handiger zijn (voor beide partijen) als ik de CD/DVD even losschroefde.
Volgens de helpdeskmedewerker zou dit geen problemen opleveren met de garantie.

Kan jij dit voor mij bevestigen eventueel? Ik heb namelijk weinig zin in een "U heeft de CD/DVD zelf losgeschroeft, wellicht dat u hem toen beschadigd heeft." als antwoord op een RMA.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Geen matches
ik heb een erg raar probleem, ik heb de laptop nu nog niet eens 1 week, en hij laad nu al niet verder op dan precies 66%

het lampje gaat dan groen branden, en hij zegt gewoon 'on AC power' alsof ie vol is.
in het begin heeft ie het wel 2x goed gedaan, maar de 3x daarna niet meer (zo lang heb ik hem dus)

ik heb speedswitch XP draaien, kan het daar iets mee te maken hebben of is het iets anders?

edit:
oke net even gereboot zonder voeding, en toen stond ie opeens weer op 99%
voorheen had ik alleen maar gehibernate eigenlijk, omdat dit zo verrekte handig is, het nadeel is dan alleen die accu dus.
het rare is dat de meting dus gewoon niet klopt wanneer je hibernate, waarschijnlijk (denk ik) omdat ik heb dan bij bijv. 64% dichtgeklapt heb, en dat hij dan na 30 minuten (zo ingesteld bij mij) gehibernate is.
waarschijnlijk was hij toen bij 66%, en is ie dus doorgegaan met laden terwijl pc uit stond, en na hibernate heeft ie dus niet meer gemeten, maar klakeloos aangenomen dat ie nog steeds 66% was...
beetje een XP bug dus :(
(yet an other one)

[ Voor 46% gewijzigd door BasieP op 30-12-2004 09:04 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Geen matches
Naar aanleiding van dit probleem stel ik hier even mijn vraag.

inmiddels veel contact gehad met Acer en IMD (service partner van Acer). Er moet dus of een docking station komen of een port replicator.

Maar geen van beiden geven een concreet, zeg maar gerust niks, antwoord op mijn vraag welke dat is en waarvandaan?

Misschien dat iemand hier ervaringen mee heeft?

ps: mocht er iemand een andere oplossing hebben, hoor ik die graag!

Verwijderd

Geen matches
Lees het topic eens goed door... ;)

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:48
Geen matches
Wiiiiiiiiii IK EB HEM
Sinds een paar uur ben ik de gelukkige eigenaar van een TM4002.
Heb al o vele laptops gewerk, maar wat een wonder dit ding. Het breed cherm is wel even wennen, maar voor de rest ben ik er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Maar stel ik wil de laptop zelf formatteren, kan ik dan mijn key met een retail cd van xp home gebruiken.? En krijg ik dan de drivers goed geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
  • Laatst online: 16-04-2011
Geen matches
Ik ben sinds kleine maand in bezit van een 4502lci, dat is dus met onboard vga en oa hot-swap optische drive. Hiervoor had ik de 2302 maar die was me toch net iets te basic zonder firewire, ir, tv-out etc. De tv-out krijg ik overigens niet aan de praat op het moment dat ik met een s-video of composiet adapter via een scart blokje wil aansluiten. De tv wordt in dat geval niet gedetecteerd, dit is wel het geval wanneer ik em via directe weg (s-video) aan de tv hang.

Voor de geinteresseerden heb ik hier nog een gloednieuwe 8-cell accu liggen (origineel) zie m'n ad in v&a: http://www.tweakers.net/aanbod/159065/all voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 00:21:
Maar stel ik wil de laptop zelf formatteren, kan ik dan mijn key met een retail cd van xp home gebruiken.? En krijg ik dan de drivers goed geinstalleerd?
De Key is een OEM-only key, dus die zal niet werken. Gewoon een originele retail key gebruiken voor XP Home.

Drivers zijn meegeleverd op System CD (bootable) uit je recovery set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Geen matches
kan ik mijn 4002 via gewoone composit (dus geen s-video) aanluiten?
en zit er bluetooth op of nee?

Nog een laatste,
waar kan ik driver updates vinden voor de video-kaart (behalve de acer site dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 12:19
Geen matches
jvvv schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:59:
kan ik mijn 4002 via gewoone composit (dus geen s-video) aanluiten?
en zit er bluetooth op of nee?

Nog een laatste,
waar kan ik driver updates vinden voor de video-kaart (behalve de acer site dan)?
Ik heb sinds vandaag ook een laptop en deze heeft dus een ATI 9700 SE 128 mb ddr videokaart.

Het gaat dan wel niet om een acer 4000 maar ati lijkt mij ati en kon geen topic vinden over de laptop die ik heb een fujitsu siemens amilo m7424

Dus vandaar me vraag als ik me drivers wil updaten van me videokaart kan ik dan de standaard drivers gebruiken van de ATI site???

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Geen matches
http://ati.com/support/driver.html
kijkt nu eens wat een prachtig kies veld dingetje :)
will work don't you think?

ff ander vraag, WEL over acer 4000:
dat 'acer' stikkertje dingetje bovenop de 'deksel' van de laptop, is dat van metaal, met een een laagje plastic er overheen? bij mij zit het plastic namelijk een heel klein beetje los op het randje, als ik het plastic er helemaal van af haal, ziet het zaakje er dan nog goed uit, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Geen matches
BasieP schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:35:
http://ati.com/support/driver.html
kijkt nu eens wat een prachtig kies veld dingetje :)
will work don't you think?

ff ander vraag, WEL over acer 4000:
dat 'acer' stikkertje dingetje bovenop de 'deksel' van de laptop, is dat van metaal, met een een laagje plastic er overheen? bij mij zit het plastic namelijk een heel klein beetje los op het randje, als ik het plastic er helemaal van af haal, ziet het zaakje er dan nog goed uit, of niet?
http://ati.com/support/products/pc/laptops/index.html

Ik heb mijn plastikje voor je opgeofferd. En ja, het ziet er nu goed uit, zelfs beter.
Het blinkt als een spiegel.

[ Voor 7% gewijzigd door jvvv op 02-01-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:02:
[...]

De Key is een OEM-only key, dus die zal niet werken. Gewoon een originele retail key gebruiken voor XP Home.

Drivers zijn meegeleverd op System CD (bootable) uit je recovery set.
Nouja het liefst wou ik dus opnieuw partitioneren dus dan kan ik zeker niet die recovery cd gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
In welk tabblad staat de functie om het stretchen van niet-breedbeeld formaten uit te schakelen.
Ik kan het niet vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
Bij weergaves / paneel / formaat van beeld aan paneelgrootte aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Goedemorgen allemaal,
Ik heb even wat vragen over de acer 4001.

1) ik heb al wel een cdr gebrand maar nog geen dvd. Welke dvd's gebruiken julli om te branden?
2) Voor internet heb ik een router access point van U.S. Robotics gekocht. Wanneer ik op de accu werk valt de verbinding met de router steeds weg, dit is niet het geval wanneer ik gewoon op netvoeding werk. Weet iemand wat dat kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:00:
Goedemorgen allemaal,

1) ik heb al wel een cdr gebrand maar nog geen dvd. Welke dvd's gebruiken julli om te branden?
2) Voor internet heb ik een router access point van U.S. Robotics gekocht. Wanneer ik op de accu werk valt de verbinding met de router steeds weg, dit is niet het geval wanneer ik gewoon op netvoeding werk. Weet iemand wat dat kan zijn?

1) dvdr+
2) Normaal, moet je in de acer e-manager instellen. Bij de accu-powerprofielen staat de Lan uit om energie te besparen. Bij acer gaan ze ervan uit dat als je een utp poort hebt je ook een stopcontact hebt.

Ohja, gisterren wilde ik met partitionmagic die recovery-partitie er afhalen, bij het mergen crashte PM..... Kon ik mooi de recovery cd's in plaatsen. Gelukkig stond al mijn data op de tweede partitie.

[ Voor 13% gewijzigd door jvvv op 03-01-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[quote]jvvv schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:12:
[...]

1) dvdr+
2) Normaal, moet je in de acer e-manager instellen. Bij de accu-powerprofielen staat de Lan uit om energie te besparen. Bij acer gaan ze ervan uit dat als je een utp poort hebt je ook een stopcontact hebt.

ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest met het stellen van mijn vraag.
Dat weg vallen van de verbinding gebeurt waanneer ik draadloos werk met de wifiverbinding.
Blijft je antwoord dan nog steeds het zelfde?
En hoe kan ik het accu-powerprofiel veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
Misschien is het zend/ontvangst-vermogen van de wifiverbinding minder als je op de accu werkt. Ik kan dit zelf instellen via de Intel PROset for Wireless (dubbelklikken op icoontje op taakbalk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:00:
Goedemorgen allemaal,

1. Ik gebruik platinum dvd+r, gaat goed op 8 speed. Probeer ook eens de firmware "upgrade" voor gratis dual layer ondersteuning. Staat wel ergens in dit topic.
2. Waarschijnlijk heb je dezelfde AP als ikke hiero. Ik had dit verschijnsel ook met WEP-encryptie. Op accu viel om de zoveel tijd netwerk ook weg en duurde het een 10-30 sec voordat ik weer verbinding had. Op netvoeding aangesloten had ik nergens last van. Firmware upgrade wil helpen. Wat niet helpt is WPA ipv WEP gebruiken. Ik heb dit geprobeerd maar na een tijdje viel dan draadloos weg en was het niet meer te herstellen, oplossing: netwerkverbinding opnieuw aanmaken en de wpa-key weer opnieuw in voeren. Misschien dat iemand hier een oplossing voor weet, ik wil wel WPA gebruiken als dat kan.
Ik heb nu geen beveiliging/encryptie aanstaan en het werkt constant en ook het verbinding maken gaat stukken sneller na firmware upgrade. Ook mn pc met win XP pro zeurt niet meer om de zoveel minuten/seconden dat 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten om vervolgens meteen weer verbinding te krijgen. Verder had deze melding geen gevolg: downloads enz. alles bleef gewoon doorlopen maar je werd wel raar van die irri balonnen.

Oftewel: surf naar www.usr.com en slurp die nieuwe firmware ff binnen. Updaten gaat via je browser en is dus zeer eenvoudig (zie handleiding)

Owja en mocht er dus iemand een oplossing hebben voor mijn WPA probleem. Of mij even duidelijk kan uitleggen (of verwijzen naar uitleg) welke WPA (WPA-psk of WPA802xx) ik moet instellen en hoe dat dan ook werkend in windows XP te krijgen, dan hoor ik dat graag. b.v.d

[ Voor 8% gewijzigd door Arie-Kanarie op 03-01-2005 19:41 ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:32
Geen matches
Heel ff :P

Ik heb de 4001 sinds het prille begin, maar vraag me af of daar ook de firmware upgrade mee kan.(DL ondersteuning dus)
Heb gezien dat de nieuwe 4001's een spiegelscherm heeft, maar misschien ook een andere optische drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
Geen matches
had je deze thread doorlezen had je gezien dat de dl firmware hier mooi in staat ;-)
om even te checken of je optische drive dit aankan draai je ff infotool van nero en zie je of de drive overeenkomt met diegene die al succesvol hebbe upgegrade,

succes!

[ Voor 51% gewijzigd door nick_vh op 04-01-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Vwk?

Kan je iets over mijn probleem zeggen?

[rml]eXoR in "[ Ervaringen] Acer travelmate 4000 serie"[/rml]

Verder: hoe haal ik de cd-rom/dvd-speler er uit :?
Ik dacht met de 2 kruisschroeven onderop die zo ongeveer op de plaats van de speler gemonteerd zitten, maar als ik deze loshaal valt er nog geen beweging in te krijgen.

Van oudere laptops weet ik nog dat je ze er makkelijk uit kon schuiven, dat lijkt hier niet het geval?
Of mis ik een paar schroefjes? :)

edit:
kleine edit

Ik lees net in de usermanual voor de laptop ( op pagina 55 ) https://www.synapsenow.co...00_4000_4500_Eng_0623.pdf
dat dit simpel met het schuifje op de daarvoor aangeduide plek moet kunnen.
Hier heb ik echter dat schuifje niet zitten :?

Mijn TM4001WLMi:
Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/thumb_Picture.jpg

Uit de user manual:
Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/AcerMediaBay.JPG

:?

edit:
nog een edit

Zonet met Acer gebeld, daar werd mij het advies gegeven om naar Dynabyte (daar heb ik de laptop gekocht) te gaan en hun de cd/dvd-speler er uit te laten halen.
Dynabyte vertikt dit echter.

Lijkt erop dat ik m'n laptop dus alsnog voor ~ een week kwijt ben, waar ik niet op zit te wachten aangezien ik hem voor m'n werk nodig heb.

[ Voor 50% gewijzigd door r0b op 04-01-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hallo allemaal, klein vraagje..

Er bestaat bij mij (en volgens mij ook bij anderen) nogal onduidelijkheid over wat voor geluidskaart er precies in de TM 4001 zit. Bij apparaatbeheer krijg je dacht ik alleen de drivers ervan te zien. Mijn vraag is: kun je een beetje fatsoenlijk 5.1 surround geluid uit deze machine krijgen? Zit namelijk te overwegen om een 5.1 speakersetje te kopen voor het kijken van dvd's, maar ik weet niet of dat zin heeft als die geluidskaart slecht is...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
jvvv schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:12:
(...)

Ohja, gisterren wilde ik met partitionmagic die recovery-partitie er afhalen, bij het mergen crashte PM..... Kon ik mooi de recovery cd's in plaatsen. Gelukkig stond al mijn data op de tweede partitie.
Precies hetzelfde gedaan |:(
Ik had ruimtegebrek, dus waarom ook niet die D2D-partitie verwijderen... O-)
Maar toen gebeurde er inderdaad helemaal nix meer :/
Ik had die recovery CD's niet bij de hand, dus ik heb het "anders" opgelost.
Kan iemand mij naar een topic verwijzen waar dit uitgelegd wordt hoe dit dan werkt (dat D2D recovery blabla)? Ik kan ffies nix vinden... :?

edit:
Heb dus zelf sinds kort ~2mnd een 4500 lci, echt ge-wel-dig! Helaas geen ATi kaart - stond wel op de site van delaptopper.nl, maar daar kom je dan thuis weer achter: zeggen ze dat het een foutje op hun site was :(! Maar geen slecht woord over Acer, geweldige driver-support...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:51:
[...]

Precies hetzelfde gedaan |:(
Ik had ruimtegebrek, dus waarom ook niet die D2D-partitie verwijderen... O-)
Maar toen gebeurde er inderdaad helemaal nix meer :/
Ik had die recovery CD's niet bij de hand, dus ik heb het "anders" opgelost.
Kan iemand mij naar een topic verwijzen waar dit uitgelegd wordt hoe dit dan werkt (dat D2D recovery blabla)? Ik kan ffies nix vinden... :?

edit:
Heb dus zelf sinds kort ~2mnd een 4500 lci, echt ge-wel-dig! Helaas geen ATi kaart - stond wel op de site van delaptopper.nl, maar daar kom je dan thuis weer achter: zeggen ze dat het een foutje op hun site was :(! Maar geen slecht woord over Acer, geweldige driver-support...
Ik heb gewoon mn schijf geformateerd en windows xp pro geinstalled. Wel ff zorgen dat je de drivers op cdrw of usb hebt. Voor ftp-url zie eindje terug.
Ik heb um via mn stagebedrijf aangeschaft en mn collega van verkoop dacht dat ze er niet moeilijk overdeden als je er andere windows op zet.
Ik heb ook de recovery cds geprobeerd omdat ik eerst geen drivers had/kon vinden, maar die deden het niet. Allerlei toetsen ingedrukt tijdens booten (stond in handleiding) niets werkte. dus die recovery cds kun je volgens mij wel als onderzetter gebruiken en die recovery partitie kan je wel beter gebruiken denk ik.
suc6 dr mee

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
Ik heb mijn schijven meteen geformatteerd, drivers vanaf internet gedownload nadat m'n wireless het meteen al deed (ik hoefte alleen m'n WEP key in te geven en ik had verbinding). Ik heb nog wel steeds in m'n boot-menu zowel home als pro staan, nog nooit geprobeerd wat de keuze home doet maar ik neem aan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
C'est moi :+

of je je drive al dan niet los op mag sturen moet je overleggen met Acer, als zij zelf aangeven dat je dit door de Dynabyte moet laten doen lijkt het me dat het geen probleem is om de drive zelf los op te sturen, toch? :)
Ik zou het echter wel voor de zekerheid verifiëren.
De drive kan je er uithalen door het schroefje met een ODD logo naast 't gaatje (een rondje met een stukje taart eruit zegmaar (denk aan je wiskunde ;)) en dan soms een schuifje in te houden (likewise bij de batterij, zo'n schuifje), de driver zal je dan met een vingernagel tussen lowercase en drivefrontje eruit moeten peuteren... Of je notebook op zn zijkant houden (niet te hoog, boven een buro, bed (=zacht)) en dan ff schudden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Geen matches
Oke, na een aantal posts heb ik nu zelf een vraag:
Zijn er hier mensen die Dual Layer dvds gebrand hebben nadat ze die firmware aanpassing hebben gedaan die een eindje terug beschreven staat?
Ik heb gister mn eerste DL schijf gebrand, een traxdata 2,4x. Nadat mn laptop een tijdje had staan pruttelen gaf nero de melding klaar met branden op 2,4 speed.
Ikke blij. neem ik mn vers gebakken schijf mee naar benee stop hem in de dvdspeler die (normaal) alles afspeelt, geeft dat apparaat de melding: No disc. :S
Later de dvd weer in mn laptop gedaan, windows verkenner geopend, die bleef toen hangen. explorer afgesloten en opnieuw gestart, en toen deed windows verkenner het wel. Kijk ik bij eigenschappen: gebruikt: 0 bytes, vrij: 0 bytes.
Ook nero gaf aan dat het een lege schijf was.

Hoe kan dit? heeft mn brander 40 minuten staan faken? Of werkt die firmware downgrade toch niet zo goed?
Wie o wie heeft hier zo een antwoord op/ervaring mee... Ik hoor graag van jullie, bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Met de omegadrivers kan ik minder (!) resoluties kiezen, dan met de "af fabriek" drivers..

heeft iemand meer hier "last" van ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ik ben ook sinds 2 dagen een gelukkige gebruiker van een 4001wlmi
natuurlijk begon ik direct met alles te formateren (zodra ik wist dat die pqservice partitie weg mocht) :)
en dan natuurlijk wat drivertjes zitten zoeken
wat me wel opviel was dat de belgische / nederlandse en andere support sites vaak nie echt mee zijn met de nieuwste versies van drivers
als ik op de taiwanese support site van acer uitkwam vond ik een paar nieuwe drivers en tools
zoals bv

een nieuwe wireless lan driver (v9.0.0)
nieuwe ATI driver (8.0.51)
een hotfix voor de usb power warning
bluetooth driver
en een nieuwe power management tool (ow de setting high=automatische speedstep, terwijl alle andere settings een fixed rate zijn)

je kan ze hier vinden
http://stkts.sertek.com.t...Count=60&Expand=27.2#27.2

PS: heeft iemand anders ook al gemerkt dat de nieuwe versies van de eManager wat dodgey zijn ? als ik op men wireless knop duw verschijnt er ne meer op men scherm of ie geactiveerd wordt of niet terwijl dit wel zo was bij oude versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Geen matches
Vaak als ik mijn laptop aanzet (zo 5 van de 10 keer) krijg ik de melding dat de drivers van synaptics zijn uitgeschakeld omdat er een andere Driver is gevonden (die ik nooit heb geinstalleerd onder XPpro).

Dit is dus best irritant want als hij dit zegt doet of mijn muis nix meer, of mijn scrolltoets werkt niet meer.

Ik heb al Drivers bijwerken gedaan maar dit hielp niet. Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Geen matches
BasieP schreef op donderdag 30 december 2004 @ 08:57:
ik heb een erg raar probleem, ik heb de laptop nu nog niet eens 1 week, en hij laad nu al niet verder op dan precies 66%

het lampje gaat dan groen branden, en hij zegt gewoon 'on AC power' alsof ie vol is.
in het begin heeft ie het wel 2x goed gedaan, maar de 3x daarna niet meer (zo lang heb ik hem dus)

ik heb speedswitch XP draaien, kan het daar iets mee te maken hebben of is het iets anders?

edit:
oke net even gereboot zonder voeding, en toen stond ie opeens weer op 99%
voorheen had ik alleen maar gehibernate eigenlijk, omdat dit zo verrekte handig is, het nadeel is dan alleen die accu dus.
het rare is dat de meting dus gewoon niet klopt wanneer je hibernate, waarschijnlijk (denk ik) omdat ik heb dan bij bijv. 64% dichtgeklapt heb, en dat hij dan na 30 minuten (zo ingesteld bij mij) gehibernate is.
waarschijnlijk was hij toen bij 66%, en is ie dus doorgegaan met laden terwijl pc uit stond, en na hibernate heeft ie dus niet meer gemeten, maar klakeloos aangenomen dat ie nog steeds 66% was...
beetje een XP bug dus :(
(yet an other one)
mensen dit probleem heb ik nu nog steeds, maar ik heb geen idee hoe ik het op moet lossen..
lijkt een bug van windows, maar het brengt nog een aantal andere nadelen met zich mee.

nl.
- accu die niet verder oplaad dan 66%
- laptop die bij 5-10% opeens uit gaat en die dan niet meer aan wil (wegens geen stroom meer)
- laptop die bij office werkzaamheden de ene keer langer op de accu doet dan de andere keer, terwijl in beide gevallen accu 100% vol is.

bij dit laatste vermoed ik dus dat ie in 1 van de gevallen 66% vol is, maar dan aangeeft dat ie 100% is.

heeft niemand hier last van?

edit:
trouwens staat er bij device manager ook bij batteries 2x 'microsoft smart battery' en 1x dat subsystem ding.
maar bij mijn weten heb ik echt maar 1 accu..

[ Voor 5% gewijzigd door BasieP op 09-01-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
Geen matches
Ikzelf heb er geen last van, hier werkt die accu fantastisch,

je kan eens proberen die nieuwste drivers die hierboven zijn gepost te installeren? (voornamelijk chipset en powermanager enz). Moest dit niet werken zou ik je aanraden om hem in garantie gewoon terug te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Geen matches
oke ik download ze nu, zal ze zo installeren.
ff kijken of het dan anders is. Ik zal morgen of overmorgen wel kijken of het gewerkt heeft. te kort testen is ook niks natuurlijk :)

edit:
oke nu al geinstalleerd, en ik erger me nu al dood aan het volgende:

die acer power manager ziet er goed uit, en ik vind het tof dat je cardbus en firewire nu ook uit kan schakelen, alleen wanneer ik nu de stekker er uit haal en de laptop dus van de accu werkt, dan staat standaard alles uit (dus ook lan en wlan)
waarom onthoud dat ding niet standaard gewoon je settings?

als ik een bestand aan het downloaden ben, en ik moet even verkassen, dan kan hij toch prima me wlan gewoon aan laten staan?
zelfs als je een keer handmatig opgeeft dat hij wlan gewoon moet laten staan waar hij op stond (aan of uit) wanneer je op de accu gaat, onthoud hij het niet.. :/

[ Voor 66% gewijzigd door BasieP op 09-01-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Geen matches
BasieP schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:25:
oke ik download ze nu, zal ze zo installeren.
ff kijken of het dan anders is. Ik zal morgen of overmorgen wel kijken of het gewerkt heeft. te kort testen is ook niks natuurlijk :)

edit:
oke nu al geinstalleerd, en ik erger me nu al dood aan het volgende:

die acer power manager ziet er goed uit, en ik vind het tof dat je cardbus en firewire nu ook uit kan schakelen, alleen wanneer ik nu de stekker er uit haal en de laptop dus van de accu werkt, dan staat standaard alles uit (dus ook lan en wlan)
waarom onthoud dat ding niet standaard gewoon je settings?

als ik een bestand aan het downloaden ben, en ik moet even verkassen, dan kan hij toch prima me wlan gewoon aan laten staan?
zelfs als je een keer handmatig opgeeft dat hij wlan gewoon moet laten staan waar hij op stond (aan of uit) wanneer je op de accu gaat, onthoud hij het niet.. :/
Voor die wlan probs kun je gewoon een ander power-profiel aanmakn.

Voor dat probleem met je baterij, zou ik ECHT wel Acer bellen. Toch het eerste wat ik doe als er iets niet werkt aan een product dat ik juist heb gekocht, zeker als je ziet dat je de enige bent met dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Geen matches
jvvv schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:35:
[...]

Voor die wlan probs kun je gewoon een ander power-profiel aanmakn.

Voor dat probleem met je baterij, zou ik ECHT wel Acer bellen. Toch het eerste wat ik doe als er iets niet werkt aan een product dat ik juist heb gekocht, zeker als je ziet dat je de enige bent met dat probleem.
ja ik zit nu ook te denken, ik ga deze komende paar dagen even kijken of de problemen stoppen, of dat het idd een hardware probleem is, en dan bel ik acer op idd.

en nog over die wlan zooi.
bestaat er geen software waar je wel dit soort zooi kan instellen, maar waarbij behalve de opties 'aan / uit' ook een optie 'keep current' is ofzo?

hiervoor gebruikte ik speedswitch xp, en daar kon je niet cardbus, lan, wlan of firewire uitschakelen, maar was het wel zo dat wanneer je switchte dat alles gewoon bleef zoals het was.
dus wanneer je wlan uit had staan, bleef het uit, en wanneer je het aan had staan bleef het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
Geen matches
voor de mensen die de japanse site met driverupdates te traag vinden heb ik hier ff een mirror opgezet voor de usbfix, wil je een ander driver van die japanse site hierop zien, zegget dan ff, ik heb ze allemaal binnengehaald.

http://users.pandora.be/nickskev/DriversAcer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zou je de rest van de drivers ook op die mirror kunnen zetten??
De japanse site is inderdaad zeer traag.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
Geen matches
Ik heb maar 50 mb beschikbaar en het is in totaal rond de 130 mb dus, als ik van iemand een webspaceje krijg van die grootte zet ik die er met plezier op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heeft iemand het eigenlijk al gewaagd zen BIOS te upgraden met de versie die je kan vinden op de site die ik eerder heb gepost ?
Zijn blijkbaar al heel wat issues opgelost ivm het scherm dat soms wa flikkert (vooral op lage brightnes settings)

Zelf durf ik het nier echt om op men nog geen week oude laptop dat te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
Geen matches
hehe dat durf ik ook niet direct ;-)
nog ff wachten op de nederlandse release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:14:
[...]

C'est moi :+

of je je drive al dan niet los op mag sturen moet je overleggen met Acer, als zij zelf aangeven dat je dit door de Dynabyte moet laten doen lijkt het me dat het geen probleem is om de drive zelf los op te sturen, toch? :)
Ik zou het echter wel voor de zekerheid verifiëren.
De drive kan je er uithalen door het schroefje met een ODD logo naast 't gaatje (een rondje met een stukje taart eruit zegmaar (denk aan je wiskunde ;)) en dan soms een schuifje in te houden (likewise bij de batterij, zo'n schuifje), de driver zal je dan met een vingernagel tussen lowercase en drivefrontje eruit moeten peuteren... Of je notebook op zn zijkant houden (niet te hoog, boven een buro, bed (=zacht)) en dan ff schudden... :)
Update: er zat nog een shroefje _onder_ het keyboard.
Ik heb dus de hele laptop los mogen halen om de CD/DVD speler los te halen.

http://personal.kriteon.c...OSW825S-Picture%20003.jpg

Er zat dus een lipje aan, die onder de keyboard bevestigd zat. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 15:20
Geen matches
Mijn Acer 4001 lmi is gestolen (mogen de dieven branden in de ...)

Ik ben er altijd heel tevreden over geweest. Nu ligt de Acer 4002 Wlmi aan een goedkopere prijs dan dat ik de 4001 betaald heb.

Als ik binnen enkele weken een laptop ga halen, kan ik best de 4002 nemen zeker? Zijn er grote verschillen tussen beide?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Geen matches
Racingboy schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:59:
Mijn Acer 4001 lmi is gestolen (mogen de dieven branden in de ...)

Ik ben er altijd heel tevreden over geweest. Nu ligt de Acer 4002 Wlmi aan een goedkopere prijs dan dat ik de 4001 betaald heb.

Als ik binnen enkele weken een laptop ga halen, kan ik best de 4002 nemen zeker? Zijn er grote verschillen tussen beide?

Thanks!
breedbeeld resolutie en scherm en 0,1ghz meer. Zo heb je de verschillen.

Wel kut voor jou. Ik zou er niet aan denken dat ze dit pikken. Zou dan liever een self-destruct zootje willen voor dieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:32
Geen matches
jvvv schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:15:
[...]

breedbeeld resolutie en scherm en 0,1ghz meer. Zo heb je de verschillen.

Wel kut voor jou. Ik zou er niet aan denken dat ze dit pikken. Zou dan liever een self-destruct zootje willen voor dieven.
wat bedoel je met breedbeeld resoluutie?
mijn 4001 draaid gewoon op 1280 800 hoor
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.