[Ervaringen] Acer travelmate 4000 serie

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.973 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Iets verder zoeken via Support & Downloads en dan Wireless, Wireless Lan Products, Intel Pro Wireless 2200BG brengt je op een pagina waar je wel kan downloaden.
Of probeer deze directe link: http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/CS-010623.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 10:11
Geen matches
zijn er eigenlijk al meer updates beschikbaar k denk dan aan chipset en gpu. kan namelijk op de site van acer geen nieuwe drivers vinden maar er zijn zoals die driver voor de wireless lan wel nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvs
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-06-2022
Geen matches
ik heb net een travelmate 4001WMLI gekocht maar ik heb problemen om dvd-r schijfjes af te spelen,ik heb namelijk dvd-r schijfjes opgenomen met mijn dvd player/recorder , het dvd station vindt geen dvd schijfje.
dvd station = HL-DT-ST DVDRAM GSA-4080N .
de verkoper heeft me echter verteld dat de dvd drive alle type dvd aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puu
  • Laatst online: 01-07-2024

Puu

Matched: 4001wlmi
Even een compleet andere vraag:

Ik twijfel al 4 weken tussen de acer 4001WLMi en de Asus m6700ne. Er zijn wat kleine verschillen, maar ik kan nu op dit moment door de bomen het bos niet meer zien. Wie gaat me even over de streep helpen. Ik zou ook wel eens wat benchmarks willen zien van de 4001Wlmi, want van de asus zijn die er legio. Zoiets maakt het kiezen een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Geen matches
mini-mini-mini howto voor het updaten van een Slimtype/LiteOn SOSW852S naar een DVD Dual Layer brander met download links

Nieuwe firmware met Dual Layer support: hier
Oude firmware zonder Dual Layer support: hier
Firmware flash programma: hier
Readme: hier

Manier van flashen:
- Download de firmware en firmware.exe
- Open firmware.exe
- Klik 'Browse' en zoek de fimware op
- Klik op 'Update' en zet een vinkje voor 'Update boot code'
- Klik 'Start'
- Wacht ~ 30 sec.

Klaar. :)

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/SOSW-852S/liteon_firmware_upgrade_sucessfull.jpg

Disclaimer:
Alles geheel op eigen risico, gebruik je verstand. Ik ben niet aansprakelijk, etc etc. :)

PS07 is trouwens van mijn brander. Mocht handig zijn als je een roll-back naar de oude firmware wilt doen.
Alhoewel ik je wel adviseer om bij iedere firmware flash die je doet een backup te maken van de oude situatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Puu schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:30:
Even een compleet andere vraag:

Ik twijfel al 4 weken tussen de acer 4001WLMi en de Asus m6700ne. Er zijn wat kleine verschillen, maar ik kan nu op dit moment door de bomen het bos niet meer zien. Wie gaat me even over de streep helpen. Ik zou ook wel eens wat benchmarks willen zien van de 4001Wlmi, want van de asus zijn die er legio. Zoiets maakt het kiezen een stuk makkelijker
Iets terug in dit topic heb ik destijds ook om een bench gevraagd mbt de 4001WLMi. Dit was een 3dmark 2001SE bench als ik me niet vergis.

Overigens, roep maar met welk programma ik moet benchen, en ik zal je graag verder helpen. :)

edit:
Hm .. dat kon ook wel in 1 post. :|

[ Voor 6% gewijzigd door r0b op 23-11-2004 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puu

Puu

Geen matches
eXoR: als je even zou willen benchen met 3dmark 2003, dan zou ik dat zeer op prijs stellen. En of je even wil kijken hoe doom III, C&C generals en Half-life 2 het bij jou doen (als je deze spellen tot je beschikking hebt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen matches
Half Life 2 draait goed hier op 1024 met alles normal en textures High..
heb wel de LMI versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:00
Geen matches
mensen, de laptop heeft 2x 256 mb erin zitten.
Zijn dat de enige 2 banken dat ie heeft?
als ik geheugen wil uitbreiden moet er dus een bank uit :|
of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puu

Puu

Geen matches
SaURoN schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:34:
Half Life 2 draait goed hier op 1024 met alles normal en textures High..
heb wel de LMI versie :)
Kijk dat zijn nu berichten waar ik wat aan heb, ik hoop op meer van dit soort mooie bevindingen. Misschien nog een keertje 3dmark 2003 draaien ?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als je van 2*256MB naar 768MB wilt moet er 1 bank uit, bij upgrade naar 1024MB houd je 2 modules over.

Benchmark komt er aan, er komt er toevallig net een terug van test :)

Edit: 2816 3D Marks in 3D Mark 2003 :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Geen matches
de wlmi versie heeft toch nog een aantal probjes met HL² waar mijn desktop dit niet heeft.

Anti aliasing kan niet op het hoogste of het vern**kt je beeld. Zowel met omega drivers als met nvidia drivers,

need for speed underground 2 draait deftig maar ook niet met alles op high

ik vergelijk de grafische kracht een beetje met een nvidia gf 4 ti 4400 ultra :)
met dat opzicht dat de acer wel directx 9 hardwarematig ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Geen matches
jammer dat de meeste laptops 2x256 heeft ipv 1x512
nu ben je hartstikke duur uit als je naar een 1gb wil :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Maar het is wel een kostenbesparing bij initiële aanschaf...
256MB DDR333 kost nml. 89 euro ex, 512MB DDR333 239 euro ex.
2*89 euro is 178 euro... scheelt toch 61 euro ex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Geen matches
SoDDR 512MB PC2100/2700 € 125,-

mjah wel wat goedkoper magoed 8)
blijft jammer hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puu

Puu

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:32:
Als je van 2*256MB naar 768MB wilt moet er 1 bank uit, bij upgrade naar 1024MB houd je 2 modules over.

Benchmark komt er aan, er komt er toevallig net een terug van test :)

Edit: 2816 3D Marks in 3D Mark 2003 :)
dat is wel bijzonder zo'n hoge score. Hen je een 7k4 rpm HD in je laptop zitten, of 1024mb geheugen. Want me dunkt dat een stock 4001Wlmi toch minder snel is dan een stock m6700NE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Geen matches
trouwens, je kan tot 90 dagen na aankoop extra garantie bijkopen voor 200 euro voor 3 jaar met ongevallen verzekering.
wat bedoelen ze daarmee?
ongevallenverzekering ?
als ik hem een keer laat vallen ofzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puu schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:07:
[...]

dat is wel bijzonder zo'n hoge score. Hen je een 7k4 rpm HD in je laptop zitten, of 1024mb geheugen. Want me dunkt dat een stock 4001Wlmi toch minder snel is dan een stock m6700NE
Gewoon standaard uit de doos. Zit zelf bij Acer dus plain and simple 4200rpm, originele drivers etc. :)
mregeling2005 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:27:
trouwens, je kan tot 90 dagen na aankoop extra garantie bijkopen voor 200 euro voor 3 jaar met ongevallen verzekering.
wat bedoelen ze daarmee?
ongevallenverzekering ?
als ik hem een keer laat vallen ofzo ??
Je kan hierbij denken aan hem laten vallen, glas cola eroverheen etc. :)
Zie ook:
http://www.aceradvantage....m=0&ctx1=nl&ctx6=5&ctx7=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puu

Puu

Geen matches
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:50:
[...]

Gewoon standaard uit de doos. Zit zelf bij Acer dus plain and simple 4200rpm, originele drivers etc. :)

[...]

Dan snap ik niet dan een laptop met 0.1 ghz minder power een 3dmark2003 score haalt die gemiddeld 300 punten hoger is dan die van de asus m6700NE, met voor de rest precies hetzelfde systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ook niet, mooi toch? :P
Hangt denk ik van meerdere zaken af... in een PC met Asus mainboard en een P4 3.0 hoef je toch ook niet zonder meer dezelfde score te halen als met dezelfde config en bijv. een Abit mainboard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Geen matches
vwk, zit jij bij acer?
hoe kan het dan dat heleboel mensen een P715 chipset??? hebben , terwijl ik een P705 heb :'(
op zich best jammer, want mensen met een p715 chipset hebben denk ik hetzelfde betaalt als ik toen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Omdat destijds het model gelanceerd is met een Banias processor (geen chipset :)) en dit is later veranderd ten tijde dat de Dothan goed beschikbaar kwam.

Klopt dat het jammer is, en ja de adviesprijs is hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Geen matches
ach maakt ook nie uit, hij is en blijft snel :D
hij sjeest me normale pc nog voorbij in 3dmark :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puu

Puu

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:15:
Ik ook niet, mooi toch? :P
Hangt denk ik van meerdere zaken af... in een PC met Asus mainboard en een P4 3.0 hoef je toch ook niet zonder meer dezelfde score te halen als met dezelfde config en bijv. een Abit mainboard? :)
Nee, daarin heb je absoluut gelijk, maar een overscore van 300 punten is monsterlijk. Dat haalde ik na overclocken van mij 9800pro niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Meer benches :)

http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/show/96

FF getest, compleet opnieuw geïnstaleerd (lees: fabrieksnieuwe) machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen matches
Misschien niet de juiste plaats om dit te vragen, maar ik heb intresse in de AC4000 om deze te kopen. Wat ik me afvroeg is of de 4200 toeren eigenlijk wel genoeg is ? In mn desktop is de 7200rpm vaak al de bottle neck.
Zijn er veel laptops die snellere disken hebben ? Of vinden jullie eigenlijk dat het goed meevalt ?
Ik vind ook dat het scherm iets vermoeiender is om naar te kijken dan pakweg een dell, zijn er mensen die dit kunnen bevestigen/ontkennen (kan zijn dat het door de instellingen komt van de winkel uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:48:
Meer benches :)

http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/show/96

FF getest, compleet opnieuw geïnstaleerd (lees: fabrieksnieuwe) machine :)
En van mijn kant: hier
3Dmark 2003 compare link: hier

note: Niet alle running processes waren afgesloten.
Q: I'm unable to publish my benchmark results using my laptop that has new Intel CPU, whats wrong?
A: This is due to Intel's SpeedStep technology that lets you extend battery life by changing your CPU's Mhz reading on the fly. 3DMark2001 SE has a built-in cheat prevention that misunderstands this behavior as an attempt to gain a higher score. Therefore, the ORB will not allow you to publish the results.
Kan 3dmark 2k1 SE dus niet publishen. :X
Dat was overigens een score van 10712

[ Voor 41% gewijzigd door r0b op 24-11-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Geen matches
Blizard schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:45:
Misschien niet de juiste plaats om dit te vragen, maar ik heb intresse in de AC4000 om deze te kopen. Wat ik me afvroeg is of de 4200 toeren eigenlijk wel genoeg is ? In mn desktop is de 7200rpm vaak al de bottle neck.
Zijn er veel laptops die snellere disken hebben ? Of vinden jullie eigenlijk dat het goed meevalt ?
Ik vind ook dat het scherm iets vermoeiender is om naar te kijken dan pakweg een dell, zijn er mensen die dit kunnen bevestigen/ontkennen (kan zijn dat het door de instellingen komt van de winkel uiteraard)
Nou het scherm kan ik maar 1 ding over zeggen. Voor mij kijkt het heerlijk ook al is het 60 hz. De schijf is een verhaal appart. Prsoonlijk vind ik hem te langzaam. Dit merk jevooral als je grote files gaat overplaatsen of juist veel heel kleine bestandjes. DAn is ie echt heel langzaam.

Ik heb ook WOW hierop gedraait ( US:OB ) en als ik met een gryphon vloog had de laptop het zeer zwaar omdat hij al die textures moestladen van een veel te langzame schijf .. overweg dus ook om en nieuwe 7200 erin te zetten maar daarben ik nog niet over uit.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Een paar rare vragen maar kan iemand mij vertellen hoe lang het bij jouw duurt (ongeveer vanzelfsprekend) om tijdens het opladen van 97% tot 100% batterij volume te gaan. En ook , is het normaal dat onderaan de laptop in de batterijconnector 1 pinnetje meer naar voor steekt tegenover de anderen?

Zit namelijk zo, ik heb altijd pech en gisteren was het weer zo ver. Doordat mijn schouderband van mijn laptop tas opeens los kwam(heel raar want is niet eens kapot ofzo) terwijl ik er mee rondliep ,heeft mijn latop een val van een meter gemaakt op beton. (laptop zat in de tas vanzelfsprekend)

Paniek allom vanzelfsprekend maar op het eerste zicht leek er niks mis te zijn,buiten geschaafde plastic. Echter merkte ik op dat de batterij langs één kant los was gekomen maar na controle bleek er niks afgebroken ofzo te zijn dus de batterij ging er vlot weer terug in.

Nu merk ik echter dat tijdens het opladen van de batterij het niveau snel stijgt tot 97% en vanaf dan er misschien een kwartier over doet om naar 100% te stijgen. Ook heb ik al gemerkt dat soms windows het batterij niveau aangeeft op 100% terwijl dit niet zo is.

Zouden dit problemen kunnen zijn door die val, of het eerste heel normaal en het tweede gewoon een bug? Je zou voor minder dingens beginnen inbeelden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Geen matches
Hey, wees gerust het opladen van 97 tot 100 kan heel lang duren,

ik denk dat dit is omdat de pc denkt er zit nog genoeg in ik hoef niet bij te laden.

maar als ge vanaf 50% wilt opladen gaat ie er helemaal voor.

Nuja, je mag van geluk spreken dat je laptop niet kapot is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:26:
Een paar rare vragen maar kan iemand mij vertellen hoe lang het bij jouw duurt (ongeveer vanzelfsprekend) om tijdens het opladen van 97% tot 100% batterij volume te gaan. En ook , is het normaal dat onderaan de laptop in de batterijconnector 1 pinnetje meer naar voor steekt tegenover de anderen?
Ik heb even voor je gekeken en ja, dit pinnetje hoort inderdaad zo te zitten. :)

En ja, het klopt ook wbt het laden van 97% tot 100%, dit duurt inderdaad langer dan van bijvoorbeeld 90% naar 93%.
Het is ook maar een schatting natuurlijk.

Zonde overigens van je laptop. Daarom wil ik m'n laptop ook niet aan de schouderband meenemen, maar neem ik hem altijd in de hand. Ik heb constant het gevoel dat hij zo los kan schieten.
(Zou overigens ook niet mogelijk moeten zijn. Is een 15" Targus tas van €47, sky-leder volgens mij. Opzich een kwalitatief net tasje wel dus.)

Ik gebruik mijn TM4001WLMi nu iets meer dan twee weken, en hij bevalt super.
Alleen moet ik nu echt achter network-storage aan gaan omdat de HDD in de laptop al vol zit.
(Tja, workstation-replacement, dus volledige backup van oude pc staat er ook op, incl. wat games en video's, dan zit het zo vol).

Het heeft ongeveer 1-2 dagen geduurt voordat ik echt aan het widescreen scherm gewent was, maar nu wel ik niet anders meer. Het werkt gewoon veel fijner imo.

Het grote voordeel van de TM4001WLMi vindt ik ook nog eens dat hij niet te compact is.
Ik zit eergister achter mijn vader zijn IBM ThinkPad, en daar wordt je gewoon kriegel van, zo dicht staan alle keys bijelkaar, en zo klein het scherm is (vooruit, het is ook al een wat ouder model. Nog een 14" LCD)

Ja, ik heb de juiste keuze gemaakt wbt een laptop als workstation-replacement.
Mijn (bijna) wekelijkse tripjes naar Keulen overleeft hij ook, en met NetStumbler spelen terwijl je langs allerlei stations zoeft is ook leuk. :)

(Heb nu 'bewijs' dat er in Nederland gemiddeld 5x meer AccessPoints open staan dan in Duitsland, en het aantal open accesspoints is in Duitsland het hoogst. :P )

Tip: De rechts-onderaan opgeplakte 'specificatie-sticker' valt er in principe gewoon (rustig!) af te trekken, waarna je de lijmresten met nagellak-remover en een droog doekje kunt verwijderen.

Overigens valt me 1 ding op, en dat is dat de laptop toch behoorlijk warm wordt.
Nu is het natuurlijk nooit goed om hem op een warmte-absorberend iets als een dekbed neer te zetten, maar zodra ik dit doe en ik werk een paar uurtjes dan zit ik toch tegen een - ik doe een gok - 50/55C aan.

Hij is wél heerlijk stil. Alleen af en toe een kleine fan die aanslaat, maar dat is ook zo weer afgelopen.

[ Voor 95% gewijzigd door r0b op 27-11-2004 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zit er ook over te denken om deze laptop te kopen, alleen ik wou er eigenlijk een Targus Messenger tas bijhalen alleen daar past deze laptop niet in :(
deze is voor laptops met een breedte van 33 cm en de laptop is 36 :(.
Welke laptop tassen gebruiken jullie eigenlijk voor deze laptop. de hierboven genoemde laptop tas sprak me nogal aan door de kleuren, is weer wat anders.

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/68620mcl.jpg

hij is ook te krijgen in het groen ipv het oranje. :)

Zijn er eigenlijk nog leuke kleuren tassen voor deze laptop? want zo'n saaie zwarte tas vind ik niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
TARGUS CUB05 BAG Backpack sprint vind ik wel mooi, de snelste site waar ik hem kon vinden (hij is ook in NL te koop hoor) = http://www.comet.co.uk/comet/html/cache/306_207713.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Geen matches
Dat is een apparte rugzak .. Zijn er ook 'zakjes' waar ik de laptop inkrijg ? Een soort van beschermhoes die ik dan in mn eigen rugzak kan steken..

Ik sta op het punt om hem te bestellen, maar vind het wel jammer dat ik er geen 7200 rpm in kon laten doen. Maar het heeft inderdaad wel als voordeel dat hij iets langer meegaat dan.
Hoewel ik het scherm nie prachtig vond bij de tests denk ik dat de travelmate 4000 op nummer 1 staat voor mij (naast een paar dells en wat andere merken)

Zijn weinig reviews te vinden over deze laptop ? En aan iedere laptop is wel wat denk ik dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=CTM300

Deze heb ik, en deze is in principe alleen geschikt voor 15" (kwam ik later pas achter 8)7)
Echter, mijn 4001WLMi (15,4") past er makkelijk in. :)
Blizard schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:34:
Dat is een apparte rugzak .. Zijn er ook 'zakjes' waar ik de laptop inkrijg ? Een soort van beschermhoes die ik dan in mn eigen rugzak kan steken..

Ik sta op het punt om hem te bestellen, maar vind het wel jammer dat ik er geen 7200 rpm in kon laten doen. Maar het heeft inderdaad wel als voordeel dat hij iets langer meegaat dan.
Hoewel ik het scherm nie prachtig vond bij de tests denk ik dat de travelmate 4000 op nummer 1 staat voor mij (naast een paar dells en wat andere merken)

Zijn weinig reviews te vinden over deze laptop ? En aan iedere laptop is wel wat denk ik dan maar :)
Het enige probleem die ik nu ondervind is dat de 'Caps lock' en 'Scroll lock' ledjes slecht afleesbaar zijn.
Je moet zo'n beetje boven de laptop hangen om ze goed te kunnen lezen.

Dit is echter maar een miniscuul klein probleem imo.
Wat jammer zou kunnen zijn (als ik het uberhaupt gebruikte) is dat hij maar 1 PCMCIA slot heeft.

Verder kan je eens rondzoeken op futuremark.com en de TM4001 benches vergelijken met anderen.
Hij performt zeker niet slecht, en je slaat geen modderfiguur als je even NFS:U2 draait op deze laptop.
(1024x748, alles op hoog. Draait vloeiend.)

[ Voor 77% gewijzigd door r0b op 27-11-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:06:
TARGUS CUB05 BAG Backpack sprint vind ik wel mooi, de snelste site waar ik hem kon vinden (hij is ook in NL te koop hoor) = http://www.comet.co.uk/comet/html/cache/306_207713.html
Ik heb dan liever iets van een schoudertas maar deze ziet er wel grappig uit :)
r0b schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:35:
http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=CTM300

Deze heb ik, en deze is in principe alleen geschikt voor 15" (kwam ik later pas achter 8)7)
Echter, mijn 4001WLMi (15,4") past er makkelijk in. :)
Deze lijkt heel veel op een normale laptop tas :(

Voor allebij kunnen er in de tassen als je je laptop en adapter enz erin hebt ook nog een paar schoolboeken in (niet veel wat readers enz) of zit hij dan al vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Geen matches
Ik doelde meer op iets als deze
Afbeeldingslocatie: http://www.targus.com/uk/product_images/TNS100_cases_b.jpg

Kan je gewoon dragen, maar toch in je rugzak steken. Wel het nadeel dat je er geen extras als muis/adapter etc in kwijt kan. Maar ik denk dat de 4000 er makkelijk in past ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nickske en exor bedankt voor jullie reply, nu ben ik zeker dat men laptop toch nog 100% werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:06:
Die heb ik. En ik moet zeggen. HEEL erg fijn tasje. HAngt lekker op mijn rolstoel (op mijn rug kan ook wel maar dan zit er en rugleuning in de weg ) en is nog niks mis mee

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:47:

Deze lijkt heel veel op een normale laptop tas :(
Kan wel kloppen, dat is het namelijk ook. :)
Ik gaf alleen aan dat ik deze had.

Voor een paar kleine schoolboekjes is er wel ruimte, maar mocht je echt meer mee willen meenemen dan zou ik voor de XL versie gaan.

Targus CNXL1 dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.targus.com/uk/product_images/CNXL1_cases_open_b.jpg
Deze heeft nog een extra vak waar je wat spul kwijt kunt. :)

En ja, dit is ook weer een normale laptoptas, alleen dan wat groter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
r0b schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:47:
[...]

Kan wel kloppen, dat is het namelijk ook. :)
Ik gaf alleen aan dat ik deze had.

Voor een paar kleine schoolboekjes is er wel ruimte, maar mocht je echt meer mee willen meenemen dan zou ik voor de XL versie gaan.

Targus CNXL1 dus.

[afbeelding]
Deze heeft nog een extra vak waar je wat spul kwijt kunt. :)

En ja, dit is ook weer een normale laptoptas, alleen dan wat groter. :)
Wat het een beetje is als ik op het station loop of in de trein heb ik niet echt zin om op 2 tassen te letten (notebooktas - schooltas) Daarom zou ik graag een beetje leuke tas hebben waar je ook nog wat readers enz in kan stoppen netals bij de oranje targus tas alleen deze is net te klein voor de laptop.

Voor de rest is de tas die je laat zien wel netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
Ik heb 1 keer mijn 4001tje in mijn schooltas meegenomen naar school. Gevolg : toetsenbordindeling te zien op het scherm en super veel krassen bovenop. Dat doe ik dus nooit meer. Maar ja, in mijn laptoptas past niet genoeg aan overige spullen zoals boeken en m'n map enzo. Ik heb overigens een laptoptas van Solidex voor een standaard 15" laptop maar hij past perfect.

[ Voor 35% gewijzigd door D-Jay op 27-11-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Geen matches
D-Jay schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:38:
Ik heb 1 keer mijn 4001tje in mijn schooltas meegenomen naar school. Gevolg : toetsenbordindeling te zien op het scherm en super veel krassen bovenop. Dat doe ik dus nooit meer. Maar ja, in mijn laptoptas past niet genoeg aan overige spullen zoals boeken en m'n map enzo. Ik heb overigens een laptoptas van Solidex voor een standaard 15" laptop maar hij past perfect.
Dit had ik ook :( maar met tft cleaner en een zacht doekje (bril poets geval) heb ik alles weg gekregen.. Ik doe nu altijd dat zwarte vel er weer tussen (wat je in begin er ook tussen hebt) en nergens meer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hoe kan je de dvd speler blijvend regio vrij maken??? ik kan nu alleen maar 4 keer switchen daarna is het dus over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb deze tas van Hedgren.

Kostte wel wat, maar hij is goed verstevigd en aparte vakken voor CD's en muis.

Afbeeldingslocatie: http://www.hedgren.com/up/prod/hep-02.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
SaURoN schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:08:
[...]

Dit had ik ook :( maar met tft cleaner en een zacht doekje (bril poets geval) heb ik alles weg gekregen.. Ik doe nu altijd dat zwarte vel er weer tussen (wat je in begin er ook tussen hebt) en nergens meer last van :)
Dat zwarte velletje heb ik ook nog, goed idee. En TFT cleaner moet ik even kopen van de week dan.

Maar heeft iemand al een oplossing voor het inmiddels o zo bekende en beruchte tobo accu plobreem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zoals ik al verteld had wil ik deze laptop ook halen. Ik wil hem waarschijnlijk halen bij de-laptopper. Als ik naar de configuratie kijk staat er ook iets van pixel garantie. heb je dit nodig, of is dit aan te raden? het is wel weer 49 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:55:
[...]

Wat het een beetje is als ik op het station loop of in de trein heb ik niet echt zin om op 2 tassen te letten (notebooktas - schooltas) Daarom zou ik graag een beetje leuke tas hebben waar je ook nog wat readers enz in kan stoppen netals bij de oranje targus tas alleen deze is net te klein voor de laptop.

Voor de rest is de tas die je laat zien wel netjes :)
Ik heb een mooie tas van Targus erbij gekregen. Je kan hem ook heel goed als een normale schooltas gebruiken.
Hij is o.a. te koop bij de Dynabyte:
Afbeeldingslocatie: http://www.targus.com/uk/product_images/TSB212_cases_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:32:
Zoals ik al verteld had wil ik deze laptop ook halen. Ik wil hem waarschijnlijk halen bij de-laptopper. Als ik naar de configuratie kijk staat er ook iets van pixel garantie. heb je dit nodig, of is dit aan te raden? het is wel weer 49 euro meer.
Als je hem online koopt is het misschien wel aan te raden. ik heb de mijne in de winkel gekocht en heb voordat ik betaalde eerst het scherm gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:07:
[...]

Als je hem online koopt is het misschien wel aan te raden. ik heb de mijne in de winkel gekocht en heb voordat ik betaalde eerst het scherm gecontroleerd.
En als ik vragen mag waar heb je hem gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Geen matches
D-Jay schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:49:
[...]

Dat zwarte velletje heb ik ook nog, goed idee. En TFT cleaner moet ik even kopen van de week dan.

Maar heeft iemand al een oplossing voor het inmiddels o zo bekende en beruchte tobo accu plobreem ?
nou hopen dat je het er allemaal af krijgt met die cleaner :7

tobo accu probleem heb ik eigen lijk nooit last van gehad zeg maar :S erg wazig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Geen matches
SaURoN schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:26:
[...]

nou hopen dat je het er allemaal af krijgt met die cleaner :7

tobo accu probleem heb ik eigen lijk nooit last van gehad zeg maar :S erg wazig :)
Ik ondervind het probleem ook als de laptop aan de netstroom hangt en ik NFS:U2 aan het spelen ben.
(Lastig, als je op Z drukt om terug te schakelen en hij blijft in de 3e door een bocht heen jagen .. :) )

Ik zal binnenkort eens de eerder gegeven tips uitproberen en kijken wat deze uithalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
Ik heb (mede voor NFS:U2) ook al een extern tobotje gekocht, PS2 formaat zullen we maar zeggen maar dan voor de helft van de prijs. Toch jammer van de PS/2 aansluiting op deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:14:
[...]

En als ik vragen mag waar heb je hem gehaald ?
Bij Aragorn in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
Ik vond op GoT een topic over widescreen gaming. Daarbij ook een link naar een website met veel nuttige informatie. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Geen matches
ps2 aansluiting ? waar zit die dan :? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Geen matches
SaURoN schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:23:
Hij heeft z'n S-video plug gebruikt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
SaURoN schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:23:
Okee, het ontbreken ervan dan. Ik dacht dat het bij iedereen wel duidelijk was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zijn er eigenlijk websites met een complete review van deze laptop, want ik heb ze nog niet kunnen vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Geen matches
D-Jay schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 02:13:
[...]

Okee, het ontbreken ervan dan. Ik dacht dat het bij iedereen wel duidelijk was :?
beetje slechte sarcasme zin dan :P

Toch jammer van de "aanwezig" PS/2 aansluiting op deze laptop.

zou het wat beter verwoorden ;) ben zelf trouwens blij dat die rommel er af is neemt alleen maar extra ruimte in :P

[ Voor 13% gewijzigd door SaURoN op 30-11-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
Tsja ik heb weer een USB poort extra nodig voor m'n toetsenbord èn ik heb een nieuw toetsenbord aan moeten schaffen. Jammer, jammer. Ik heb overigens mijn muis, externe hd en webcam er ook aan hangen, dus hij zit meer dan vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Voor de gene die de WLMI versie hebben, gaat dit nou goed met spellen. Ik heb gehoord/gelezen dat spellen steeds meer ondersteuning geven voor een resolutie van 1280*800 alleen als deze dat niet heeft en je het spel op 1024*768 speelt rekt hij hem dan op of komen er balken langs je scherm. want ik heb nou al heel veel verschillende dingen gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:44:
Voor de gene die de WLMI versie hebben, gaat dit nou goed met spellen. Ik heb gehoord/gelezen dat spellen steeds meer ondersteuning geven voor een resolutie van 1280*800 alleen als deze dat niet heeft en je het spel op 1024*768 speelt rekt hij hem dan op of komen er balken langs je scherm. want ik heb nou al heel veel verschillende dingen gelezen. :)
Dat hangt volgens mij per spel af. Ik heb eigenlijk nog nooit wat gemerkt van het uitrekken :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnvdv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-03 13:04
Geen matches
hallo,

Deze dinsdag was ik blij dat ik de laptop van acer gekocht had WLMI4001.
Maar ik denk dat ik alle pech van de wereld gehad heb.

De volgende dag ontdekte ik DRIE slechte pixels. Eentje knal in het midden. De dag nadien heb ik een uitgebreide pixeltest gedaan en constateerde linksbeneden NOG eentje. Omdat ik een ICT student ben en elke dag de laptop nodig en eens je ze weet staan de pixels dan is het ENORM irriterend.

Mijn laatste minpunt van deze laptop (en ik ben zeker niet de enige die dit probleem heeft) : Wanneer u zinnen typt, durven er letters overgeslagen worden.

Verder viel me op dat de laptop enorm stil is en lekker draaid.

Ik heb mijn beklag gedaan over de pixels bij acer en nu maandag komen ze hem ophalen om er een nieuw scherm op te steken. Over de service ben ik dus enorm tevreden.
Als iemand meer weet waaraan het ligt dat er soms toetsen worden overgeslagen laat het me weten he :p merci.

Ook had ik een muis gekocht , de scroll functie blijkte niet te werken. Terug naar de winkel, en ik heb een nieuwe gekregen.

HOPELIJK is alles binnekort inorde en kan ik tenvolle van mijn laptop genieten.

Groeten, Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
Hoi stijnvdv, proficiat met je aankoop allereerst.
Het toetsaanslagoverslaanprobleem is bij meerdere gebruikers een probleem. Momenteel zijn er nog geen oplossingen voorbij gekomen. Als je iets vindt, meld het dan a.u.b. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zonde van je dode pixels, kon je dit gewoon verhalen op je garantie dan ?

Heeft iemand trouwens een foto van een WLMI versie die naast een LMI versie staat met de schermen allebij open?

Ik zit toch nog een beetje te twijfelen wat ik zal doen een WLMI versie halen of een LMI.
Ik vind namelijk bij de LMI versie die dikke randen aan de zijkanten niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/TM4000-09W.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/TM4000-02.jpg

Zoiets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ja super dat is wat ik bedoelde :D

Als ik zo kijk vind ik die 15,4" er toch mooier uitzien door de wat dunnere randen. :)

Nog een vraag als je een bluetooth pcmcia kaartje of USB dongle in de laptop stopt kun je deze dan gewoon bedienen dus aan/uit via de sneltoetsen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als ze je scherm komen vervangen spreek dan zeker ook eens over dat toetsenbord probleem, want ik heb nu zelf al een mail gestuurd naar acer voor hetzelfde probleem, maar de service laat te wensen over naar mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Een vraagje voor de mensen die deze laptop al hebben:

Zit er wel een printerpoort op (dus niet via usb). Op de foto's die ik heb gezien tot nu toe kan ik deze niet ontdekken. Uiteraard zijn er wel omzetdingetjes voor printerpoort naar USB, maar makkelijker als het er gewoon opzit.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb de laptop zelf ook nog niet maar wat ik aan foto's heb gezien zat volgens mij geen printerpoort op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Geen matches
zit er idd ,gelukkig niet op imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Printerpoort kan je gewoon vragen als optie, voor klein bedrag meer, steken ze deze er graag in, dit is net hetzelfde voor de blue tooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik had begrepen dat voor de bleutooth het erg moeilijk aan te komen was en als het kon dat het ook nog eens erg duur was ik dacht dat ik dat in dit topic gelezen had (correct me if i am wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:37:
Printerpoort kan je gewoon vragen als optie, voor klein bedrag meer, steken ze deze er graag in, dit is net hetzelfde voor de blue tooth
waar dan ? Want er is niet echt plaats op het chassis hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Printerpoort is geen optie en bluetooth ook niet.Bij Acer zitten zulke zaken of er op, of is het niet leverbaar (bij aanschaf dan). Zaken als een printerpoort zijn te ingrijpend om achteraf in te bouwen, dan zit je gewoon met een compleet ander mainboard en dat gaat dus gewoon niet op de 4000-serie. De 4500-serie evenmin. Net als elk andere serie notebooks bij Acer waar het niet op zit, dat gaat gewoon niet.
Bluetooth module kan in principe wel.
Je zit dan alleen met:
• de prijs (ong. 100 euro was het voor de TM800, lijkt me sterk dat eenzelfde kaartje voor de TM4000 3/4e goedkoper is).
• het inbouwen (vaak gaat dit niet makkelijk, doe je het zelf kost het je garantie, en laten doen is de vraag of ze* het willen en zo ja wat het kost)

* Ze zijn de servicepartners van Acer, Apem voor België en IMD voor Nederland.

Ow ja, een USB bluetooth dongle werkt niet samen met de knop aan de voorkant.
Net zo min als een PCMCIA netwerkkaart dat zou doen met de Wireless knop.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dan nog een simpel vraagje, voor de zekerheid:

Klopt het dat er van die omzetstukjes zijn om van een printerkabel naar een usb-kabel te converteren? In dat geval maakt het namelijk niks uit dat er geen printerpoort op dit ding zit, kan het ook wel gewoon via USB. Wil namelijk een (oud) printertje meenemen naar m'n kamer, maar dan moet ie uiteraard wel werken op die manier :)

HP 720C

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
2 sec. googlen : klik! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Euh, sorry, hoor, ik heb nu drie acer travelmates 4000's gekocht en heb toch al wel grond in de handleiding gelezen....

Daar staat letterlijk dat de knop vooraan, naast die voor draadloos internet en dergelijke dient voor blue tooth, dan ga je verder in de handleiding lezen en daar staat dat blue tooth fabrieksoptie is.

Dit is net hetzelfde voor de printerpoort, er staat letterlijk, deze is fabrieksoptie, en om een antwoord te geven op de vraag waar zit die dan, wel vlak naast het poortje achteraan voor een externe monitor als je goed kijkt, is er daar net genoeg ruimte en daar komt die dan ook te zitten.

Dit niet om grof over te komen, maar me dunkt dat er ergens een misverstand moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:47:
Euh, sorry, hoor, ik heb nu drie acer travelmates 4000's gekocht en heb toch al wel grond in de handleiding gelezen....

Daar staat letterlijk dat de knop vooraan, naast die voor draadloos internet en dergelijke dient voor blue tooth, dan ga je verder in de handleiding lezen en daar staat dat blue tooth fabrieksoptie is.

Dit is net hetzelfde voor de printerpoort, er staat letterlijk, deze is fabrieksoptie, en om een antwoord te geven op de vraag waar zit die dan, wel vlak naast het poortje achteraan voor een externe monitor als je goed kijkt, is er daar net genoeg ruimte en daar komt die dan ook te zitten.

Dit niet om grof over te komen, maar me dunkt dat er ergens een misverstand moet zijn.
dan zagen ze ff stukje uit je chassis om hem er naast te pleuren :P maar sorry denk niet dat het kan hoor er later bij laten zetten....ander mobo etc zoals vwk al zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Geen matches
mm kon er in dit topic niet zoveel over vinden, maar zag in bijv het topic over de 510m van Dell, een uitgebreid verhaal staan met hoe lang deze laptop op de accu kon.

nu mijn vraag: is er van de acer 4000 serie ook zoiets als benchmarks enzo?
liefst natuurlijk met mooie grafiekjes en veel eyecandy :P

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:47:

Ik weet ook goed genoeg wat er in de handleiding staat, en wat het woordje "fabrieksoptie" betekent. Dat is dus wat ik uitleg m.b.t. Bluetooth.
LPT poort zit er toch echt niet op, dat zal in alle 3 je handleidingen staan. Copy/paste uit de handleiding:
Achteraanzicht
# Onderdeel Beschrijving
1 Stroomplug Voor aansluiting op een AC adapter.
2 Externe weergavepoort Sluit aan op weergaveapparatuur (bijv.
externe monitor, LCD projector).
3 100-pin port replicator
connector
(fabrieksoptie)
Sluit aan op een I/O port replicator, of
Acer EasyPort uitbreidingapparatuur.
4 Veiligheidsvergrendeling Voor aansluiting op een beveiligingsslot
van een Kensington-ompatibel
computer.

Een I/O replicator / EasyPort is toch echt iets anders als een printerpoort...(en sowieso zit die alleen op de TM4500-serie..) :)
BasieP schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:56:
mm kon er in dit topic niet zoveel over vinden, maar zag in bijv het topic over de 510m van Dell, een uitgebreid verhaal staan met hoe lang deze laptop op de accu kon.

nu mijn vraag: is er van de acer 4000 serie ook zoiets als benchmarks enzo?
liefst natuurlijk met mooie grafiekjes en veel eyecandy :P
http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/show/97 ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geen matches
Klopt het dat het beeld soms even "weg flitst"? Of is dat iets wat bij veel Laptops / Notebooks voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Geen matches

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het eerst over de accu en vervolgens over "grafieken van benchmarks" dus is maar net in welke context je het leest :P

In de PC Active is een complete Centrino notebook test geweest met de TM4001WLMi als overall winnaar op grafisch gebied en batterylife...
Test was met een aantal andere A-merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als je nu ook op de Nederalandse website van Acer kijkt zie je der ook bij staan PC-Actieve aanrader 12-2004 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sid007
  • Laatst online: 13-06 23:27
Geen matches
Sid007 schreef:
Ook ik had het probleem van de gemiste aanslagen toen ik winXP prof met sp2 (full download versie) geinstalleerd had.
Dan bij wijze van test eens de originele restore cd opgeladen en weg waren de problemen.
Vervolgens opnieuw xp prof erop gezet met sp2 via de windows update site en raar maar waar ik heb geen toetsenbord problemen meer ... (reeds meer dan een maand)
Is er misschien een verschil in de "volledig download" en de "automatic update" versie van sp2?
(ik had ook reeds een mail naar acer gestuurd omdat ik van de bios update gelezen had bij dat andere model maar ik denk dat dit NIET het probleem is)

Remark schreef:
Ben ook bezig geweest met het keyboard probleem (bij mij miste hij om de zoveel tekens (rond de 100 ofzo) een toetsaanslag).
Met de originele setup van WinXP Home had ik er geen last van, ook in Dos en in Safe mode heeft het toetsenbord geen problemen.
Met Windows XP Pro NL en SP1: geen problemen
Met Windows XP Pro NL en SP2 via een network/full installatie van SP2: wel problemen met missende toetsaanslagen.
Met Windows XP Pro NL en SP2 en handmatig de SP1 keyboard drivers (i8042prt.sys, kbdclass.sys, keyboard.drv, keyboard.sys, keyboard.inf en keyboard.pnf) geinstalleerd: wel problemen
Met Windows XP Pro NL en SP2 via Windows Update geinstalleerd: geen problemen meer
(zoals sid007 hierboven ook al schreef).

Heb je dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Geen matches
BasieP schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:53:
[...]

waar staat die accu grafiek dan?
Ik draai momenteel Batmon
BatteryMon
Monitor the performance of laptop computer batteries and uninterruptible power supplies (UPS). Graphically see the charge / discharge rate, diagnose problem battery cells and compare your batteries performance with expected discharge rates.
Ik zal de resultaten wel hier posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nog even over de versie van de travelmate 4001 wlmi. Ik heb deze bij OBCS besteld en vorige week mogen ontvangen. In mijn factuur stond de laptop vermeld als LX.T5205.208. Toen ik hem ontving was het echter een LX.T5205.121, dus met 2mb cache. Stond ook op de doos.

wem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen matches
Heb zelf de Acer Travelmate 4001LMI en ben er zeer tevreden over. Er valt ook nog prima mee op te gamen als je de settings maar niet te hoog hebt staan.
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 08:48:
Nog even over de versie van de travelmate 4001 wlmi. Ik heb deze bij OBCS besteld en vorige week mogen ontvangen. In mijn factuur stond de laptop vermeld als LX.T5205.208. Toen ik hem ontving was het echter een LX.T5205.121, dus met 2mb cache. Stond ook op de doos.

wem
De hele 4000 versie heeft 2 MB cache.

[ Voor 60% gewijzigd door magnifor op 13-12-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik kom nog even terug op het keyboard probleem.
Een tijdje geleden heb ik toch nog eens Windows XP Pro en XP SP2 geinstalleerd via een network install en toen deed het probleem zich een tijdje niet voor.
Nadat het helaas terugkwam ben ik verschillende processen gaan killen om te kijken of een van de processen misschien invloed had op het probleem. Na het killen van Roxio DirectCD was het probleem verholpen. Dit heb ik nog 2x geverifieerd (dus met Directcd geladen waren er problemen en zonder niet).
Misschien de moeite waard om ook te proberen als je deze problemen hebt en Roxio Directcd gebruikt. Ik ben nu maar overgestapt op Nero InCD.
Echter, het probleem is lastig te pinpointen omdat het er soms wel is en dan weer niet.
In ieder geval heb ik er nu een week lang geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Geen matches
Ik heb ook XP PRO SP2 (cd install) en Nero en ik heb probleem wel, dus daar ligt het niet aan.

// edit : tenminste bij mij dan

[ Voor 16% gewijzigd door D-Jay op 13-12-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:20:
Ik kom nog even terug op het keyboard probleem.
Een tijdje geleden heb ik toch nog eens Windows XP Pro en XP SP2 geinstalleerd via een network install en toen deed het probleem zich een tijdje niet voor.
Nadat het helaas terugkwam ben ik verschillende processen gaan killen om te kijken of een van de processen misschien invloed had op het probleem. Na het killen van Roxio DirectCD was het probleem verholpen. Dit heb ik nog 2x geverifieerd (dus met Directcd geladen waren er problemen en zonder niet).
Misschien de moeite waard om ook te proberen als je deze problemen hebt en Roxio Directcd gebruikt. Ik ben nu maar overgestapt op Nero InCD.
Echter, het probleem is lastig te pinpointen omdat het er soms wel is en dan weer niet.
In ieder geval heb ik er nu een week lang geen last meer van gehad.
Ik heb heel roxio nooit gehad op mijn laptop. Sterker nog ik heb het wel eens gehad nadat ik windows net nieuw had geinstalleerd.Waar ik wel achte rben gekomen is dat als ik de flap een tijdje op mijn schoot heb gehad (zit in rolstoel en ik rijd wel eens met laptop door lokaal en ik heb altijd als ik dan de lap weer op tafel zet dat het tobo het dan wat slechter doet.. aslof er wat toetsjes verkeerd zitten ofzo maar na een aantal uurtjes werken dan draait het weer zoalshet hoord :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Geen matches
Baris Ka schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:52:
Heb zelf de Acer Travelmate 4001LMI en ben er zeer tevreden over. Er valt ook nog prima mee op te gamen als je de settings maar niet te hoog hebt staan.

[...]

De hele 4000 versie heeft 2 MB cache.
nopes de eerdere versies niet die hadden geen dothan maar een banias :) en dat was 1mb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Geen matches
Weet iemand waarom de dvdbrander veel minder herrie maakt bij het afspelen bij een originele DVD dan bij een dvd-R+ die met dvdshrink is gemaakt.???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
maharens schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:15:
Weet iemand waarom de dvdbrander veel minder herrie maakt bij het afspelen bij een originele DVD dan bij een dvd-R+ die met dvdshrink is gemaakt.???
Kan het niet zijn dat de kwaliteit van de dvd lager is waardoor hij harder moet draaien en dus meer lawaai maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Geen matches
De compressie is inderdaad 90 %.
Ligt het daar dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mijn toetsenbord doet het de afgelopen drie weken zonder problemen. Daarvoor had ik er veel last van (zowel op netstroom als accu), maar nu doet hij het in beide gevallen heel goed.

Ik heb trouwens ook nooit gebruik gemaakt van Roxio, altijd Nero. Ik hoop dat het zo blijft. En anders deïnstalleer ik alles een keer in de vakantie en dan ga ik na de installatie van ieder programma gewoon kijken hoe het toetsenbord zich houdt.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.