Toon posts:

[XP] Ntfs wordt fat partitie na fixboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een oude harddisk wou testen met Data lifeguard, wou mijn computer niet meer opstarten. Ik kreeg dan de fout "session 3_initalization_failed".
Na een beetje zoekwerk deed ik fixboot en fixmbr in de recovery console. Maar fixboot maakte van mijn ntfs partitie op mijn eigen harddisk een soort fat partitie van 10 Mb. Nu kreeg ik de foutmelding "Ntldr is missing"
Ik heb toen mijn harddisk in mijn broers computer gestoken en die kan dus ook alleen de fat paritie zien van 10 MB. Vervolgens heb ik eens getdataback geinstalleerd en deze toonde bij 'Physical drive' de ntfs partitie en bij 'Logical drive' de fat partitie. Ik heb hem dan laten controleren op de ntfs partitie en die vondt al mijn data perfect terug.

Kan ik die fat partitie nu nog wegkrijgen zodat ik weer zou kunnen booten, of zal ik alles moeten backuppen met getdataback?

Ik heb de search al gebruikt en kwam tot een paar gelijkaardige topics, maar ze brachten geen oplossing.
topic 1
topic 2
topic 3

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[google=session3_initialization_failed] misschien nog nuttige info ? Misschien kon je het niet vonden omdat initialization iets anders gespeld wordt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters