Toon posts:

[98/XP] Hardeschijf niet leesbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Beetje lang verhaal, maar ik zal het proberen kort te houden.

Een kennis had veel last van spyware en virussen, dus ik dacht, even de computer formateren, en dan weer alles erop. Het betreft om een Windows XP Home, en NTFS werd aangegeven in Windows. Om wat bestanden te backuppen wou ik een aparte partitie aanmaken met Partition Magic. C schijf resizen, nieuwe aanmaken, het ging ook zo lekker.

Totdat ik hem opnieuw wou opstarten, NTDLR is missing was de boodschap.

Ik ging via de CD-Rom van Windows XP kijken naar de partities, maar deze gaf aan dat het om een FAT partitie ging :?
In de recovery console fixmbr en fixboot geprobeerd ( stond hier op het forum ), maar dit mocht niet baten.

Ik wou dus de hardeschijf in een andere computer stoppen, en daarop backuppen. Het betreft hier om een windows 98 computer die de kennis nog had staan. Ik stop hem erin, en Windows herkent hem niet.
Toen heb ik bij de Windows 98 FDISK geprobeert, 2e hardeschijf instellen, en wat zie ik daar. Het gaat nu weer om een NTFS systeem :?

Hardeschijf uiteindelijk mee naar huis genomen, en op mijn Windows XP Pro bak aangesloten. Hij herkende hem, partition magic gaf aan dat het nu weer om een FAT ging :+

Ik wou dus lekker de files kopieren. Open ik in verkenner de hardeschijf, 1 map, met 4 bestanden. De namen zijn allemaal onleesbare tekens ([]$132</> etc. )

Ik ben nu helemaal radeloos ( en kennis ook ) omdat er veel belangrijke bestanden opstaan.

Heeft er iemand een oplossing ?

Edit:
Heb betreft hier een Maxtor DiamondMax Plus 9 hardeschijf

Edit2:
Op beide machines geef ie in de recovery console aan, met chkdsk, dat de schijf onherstelbare fouten bevat... Werk van partition magic ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 21:59 ]

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 15:05
-je kunt ntldr kopieren van je winxp cd
-bestanden redden met knoppix ?
-met part magic (heb je diskettes) alles omzeten naar fat 32 en dan nog eens lezen onder win 98

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wc2wc schreef op 27 juni 2004 @ 22:02:
-je kunt ntldr kopieren van je winxp cd
-bestanden redden met knoppix ?
-met part magic (heb je diskettes) alles omzeten naar fat 32 en dan nog eens lezen onder win 98
Van FAT32 omzetten naar NTFS gaat toch niet zonder dataloss of heb ik het nu verkeerd. Dus dat is sowieso niet echt handig om te doen :P.

of ntldr kopieren werkt vraag ik me af, omdat de rest ook corrupt is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eens met knoppix proberen, als het goed is heb ik die nog ergens. Anders download ik hem wel even :)

Edit:
Zelfs dit mocht niet baten. Hij mounte mijn USB stick automatisch op het bureaublad ( sda1), ook werd de hardeschijf gemount ( hda1). Maar zo gauw ik hem wilde openen, crashte Knoppix volledig, alles bleef hangen, ctrl alt delete reageerde niet meer. Een echte vastloper.

Dus ik zit nu nog even vast... |:(

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 23:23 ]