[NTFS] partitietabel terugzetten?

Pagina: 1
Acties:

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
specs:

Moederbord = MSI K7T turbo
Harde Schijf = seagate 40 gig 7200rpm <-- schijf G en H. (NTFS)
Harde Schijf = WD 80 gig 7200rpm 2mb <-- Schijf C,D,E(FAT 32) en F (NTFS)
Operating Systems = Win XP prof NL

probleem:

Ik kan niet meer bij mijn G en H schijf omdat ik dan deze melding krijg:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=38858&size=256
Maar als ik met verschillende recovery progjes kijk dan zie ik dat alles er nog gewoon opstaat. Mijn Partitietabel is dus kapot :(

vraag:

[list]
• Is het ook mogelijk om er weer een goede partitietabel in te zetten, zonder te formateren :?
• Zijn er ook progjes die alle data in 1 keer kunnen overzetten naar een andere HD :? en dan bedoel ik niet allemaal bestandjes door de war, maar een exacte 1 op 1 kopie.

al gedaan:
Ik heb de FaQ al gelezen en bijna alles wat daar in staat geprobeerd, Ik heb al vele data recover progjes geprobeerd, maar ze wilden allemaal niet wat ik wil :(

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door HielkeJ op 03-01-2003 11:51 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:28

Arno

PF5A

Als je boot vanaf de CD en recovery console opstart, kun je dan fixmbr en fixboot doen :?

Zo ja, wat levert dat op ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• HielkeJ
  • Niet online
Traag schreef op 03 January 2003 @ 11:52:
Als je boot vanaf de CD en recovery console opstart, kun je dan fixmbr en fixboot doen :?

Zo ja, wat levert dat op ?
FixMbr heeft niks uitgemaakt, maar toen ik FixBoot probeerde heeft hij er een Fat partitie van gemaakt van maar 10MB :(
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=38867&size=384

Hoe krijg ik dit terug :?

[ Voor 4% gewijzigd door HielkeJ op 03-01-2003 12:10 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:28

Arno

PF5A

Hielkej schreef op 03 January 2003 @ 12:09:
FixMbr heeft niks uitgemaakt, maar toen ik FixBoot probeerde heeft hij er een Fat partitie van gemaakt van maar 10MB :(
[afbeelding]

Hoe krijg ik dit terug :?
Hmm dit is wel heel erg vreemd :?

Blijkbaar was de partitie dusdanig rot dat hij niet eens werd herkend als zijnde NTFS.

* Arno weet het zo even niet, mogelijk iemand anders die WEL een tool heeft die dit kan oplossen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:00
chkdsk misschien?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• HielkeJ
  • Niet online
Nu krijg ik dus weer wat anders, windows is het niet meer metzich zelf eens 8)7
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=38872&size=384
doorgaan of niet :?

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 16:24

mees

Duuuussss...

Ik zou het niet doen, gewoon ff zoeken naar R-Studio, die kan goeie 1op1 kopietjes maken van corrupte MFT's.. Anders Ontrack Easy Data Recovery, GetDataBack NTFS... dat soort proggels.. suc6

8 bitterballen = 1 byterbal

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:00
Gewoon voor J kiezen, als het goed is gaat ie dan repareren. (die /f parameter is automatisch repareren dus als je die niet geeft dan vraagt ie erom :) )

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• HielkeJ
  • Niet online
mees schreef op 03 januari 2003 @ 12:25:
Ik zou het niet doen, gewoon ff zoeken naar R-Studio, die kan goeie 1op1 kopietjes maken van corrupte MFT's.. Anders Ontrack Easy Data Recovery, GetDataBack NTFS... dat soort proggels.. suc6
Ik heb net met R-Studio NTFS alles terug gehaald, maar nu kan ik alleen de text bestanden gebruiken :?
NitroX_infinity schreef op 03 januari 2003 @ 12:25:
Gewoon voor J kiezen, als het goed is gaat ie dan repareren. (die /f parameter is automatisch repareren dus als je die niet geeft dan vraagt ie erom :) )
Heeft niks geholpen :(

Iemand nog andere tips :?

• HielkeJ
  • Niet online
Ik ga hem denk ik maar formateren, en hopen dat ik nog een deel gebackupt heb.

damn, dit had wel bij de andere gekunt |:(

[ Voor 24% gewijzigd door HielkeJ op 27-04-2003 13:56 ]

Pagina: 1