9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.648 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ja een verzoekje kan bij de startpost weer ff t complete flash verhaal zoals bij topic nr 5??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
Qosmic schreef op 06 oktober 2004 @ 16:49:
Ik heb een sapphire 9800 pro met samsung geheugen.
Dit is de code die op de geheugenchips staat: K4D263238E-GC2A

Ik neem aan dat ik dan een xt bios voor samsung geheugen erin moet flashen toch?

zo ja, welke?
*KICK*

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb/had precies dezelfde geheugen chipies van samsung
je kan deze XT bios er in douwen, Sapphire 9800XT 128MB Samsung Geheugen E-die

!! save je eigen bios !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
ok, welk merk kaart heb jij en hbe je de XT pcb?

Hoe ver kwam je geheugen voor die bios en na die bios flash?
En ook je core btw?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 maal geprobeerd mijn pro te flashen naar een XT.
Ik krijg echter al artifacts bij pro snelheden.

Ik heb een sapphire 9800 pro met Hynix geheugen.
Helaas geen mazzel voor mij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiders389
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01-2022
hmm das raar...ik heb ook een 9800pro sapphire met hynix geheugen, draait prima, doom draait op high quality en 3dmark was ook aardig wat hoger...

~SST~ Spider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiders389
welke bit versie heb je trouwens? 128 of 256...ik de laatste

~SST~ Spider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiders schreef op 08 oktober 2004 @ 16:00:
welke bit versie heb je trouwens? 128 of 256...ik de laatste
256 bit.
Niet geflashed haal ik 400 / 365. Vreemd dat ik dan geflashed naar een XT niet eens op de stock snelheden kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enne hoe kan je die ghosting nu ook alweer tegen gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Qosmic schreef op 08 oktober 2004 @ 14:47:
ok, welk merk kaart heb jij en hbe je de XT pcb?

Hoe ver kwam je geheugen voor die bios en na die bios flash?
En ook je core btw?
Misschien kon je dat wel zien, door even op me specs pagina te bekijken , en het feit dat er staat dat ik Sapphire biosje gebruik(te).

Ik heb een Sapphire gebruikt.. dezelfde die ik nu deel op mijn Homepage.
Ik draaide standaard op 420C/370M. Met 3Dmark's ging ik me uitsloven met hogere. ( ik moest hem dan wel koelen met wat extra coolers ( zet ATi Recovery aan als je 24/7 doet of lang er op speelt)

[ Voor 4% gewijzigd door matinez op 08-10-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 18:47:
enne hoe kan je die ghosting nu ook alweer tegen gaan??
Was iets eerder gepost, ligt aan je drivers dacht ik. Even topic doornemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 20:29:
RMA sturen als je de koeler eraf heb gehaald???? zeg maar dag die lachen je vierkant uit!!!
Lol, gewoon die koeler terugdoen en evt. andere heatsinks eraf halen, zodat de kaart in dezelfde staat is als bij de aankoop. RMA'en en je hebt dan binnenkort een nieuwe kaart ;) Merken ze heus niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee nee je zien het toch aan de pinnetje die zijn ingeknepen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 12:51:
nee nee je zien het toch aan de pinnetje die zijn ingeknepen!!!
Helemaal niet. Ten eerste, mocht je per ongeluk een pinnetje hebben gemold, die kan je gewoon in de winkel kopen. En mocht je ze niet los kunnen krijgen, koop dan de Zalman NB 47J Heatsink. Daar zitten nml precies dezelfde bij.

Ten tweede, als je ze voorzichtig demonteerd, zien ze het niet, gewoon eerst het staafje eruithalen, en dan een beetje indrukken, en ze zijn er zo uit. Beetje gepruts, maar is goed te doen :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

FnF schreef op 09 oktober 2004 @ 13:00:
[...]

Helemaal niet. Ten eerste, mocht je per ongeluk een pinnetje hebben gemold, die kan je gewoon in de winkel kopen. En mocht je ze niet los kunnen krijgen, koop dan de Zalman NB 47J Heatsink. Daar zitten nml precies dezelfde bij.

Ten tweede, als je ze voorzichtig demonteerd, zien ze het niet, gewoon eerst het staafje eruithalen, en dan een beetje indrukken, en ze zijn er zo uit. Beetje gepruts, maar is goed te doen :Y)
Volgens mij lul je uit je nek, want die gasten bij RMA hebben betere ogen en kennis dan je denkt. Er zijn wel meer manieren om erachter te komen behalve die pinnetjes. Als je teveel overclockt en je krijgt bepaalde type artefacts bijvoorbeeld weten ze meteen wat je ermee geflikt hebt. En ze kijken ook naar core pasta resten enzo. Je kan hopen dat je geluk hebt dat je ermee wegkomt. Zeker nu 9800 pro overclocking zo 'in' is krijgen ze wel vaker dat soort kaartjes te zien, 1 of twee keer zien ze het door de vingers maar op den duur wordt het 'standaard procedure' routine checken. En dat allemaal onder het motto: "zonder uw gekl**t deed uw kaart het perfect"....Veel suc6. >:)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CyberAmp schreef op 09 oktober 2004 @ 15:02:
[...]

Volgens mij lul je uit je nek, want die gasten bij RMA hebben betere ogen en kennis dan je denkt. Er zijn wel meer manieren om erachter te komen behalve die pinnetjes. Als je teveel overclockt en je krijgt bepaalde type artefacts bijvoorbeeld weten ze meteen wat je ermee geflikt hebt. En ze kijken ook naar core pasta resten enzo. Je kan hopen dat je geluk hebt dat je ermee wegkomt. Zeker nu 9800 pro overclocking zo 'in' is krijgen ze wel vaker dat soort kaartjes te zien, 1 of twee keer zien ze het door de vingers maar op den duur wordt het 'standaard procedure' routine checken. En dat allemaal onder het motto: "zonder uw gekl**t deed uw kaart het perfect"....Veel suc6. >:)
Naar de corepastaresten. Dat is wel moeilijk niet. Bij iedere kaart zit er weer ander spul op. Ze gebruiken meestal van dat witte spul, soms grijs. Je onthoudt het ff, en gaat naar de winkel om die cheap-ass pasta te kopen. Als jij je kaart maar in orginele staat aflevert, dan valt het denk ik best wel mee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik help t je hopen maar die gasten zich echt niet achterlijk, oke enkele wel end aar moet je dus mazzel mee hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
matinez schreef op 07 oktober 2004 @ 11:30:
[KNIP]
Tot mijn schrik zag ik net, dat er een super klein stukje van een van me geheugentjes af is :| ... super mini. Ik heb al geprobeerd foto te maken. maar zonder goed beeld zie ik nu. Kan dat het ook zijn ?
[KNIP]
Stukje van Mem :(
http://jvds.myadsl.nl/tweakers/chip.jpg
[KNIP]
Waar is er een stukje af?? Ik zie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Laagvliegerke schreef op 09 oktober 2004 @ 17:29:
[...]

Waar is er een stukje af?? Ik zie het niet.
van de voorkant waar je tegen aankijkt, in het miden (ik zei al, super klein ( waarschijndelijk heb ik alleen het schermlaagje gebrokkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55

Polycom

Poes van goud

ach dat heb ik ook (een hoekje)
niet van zo'n groot mem blokje maar van een hele kleine.. en het is ook een heel klein stukje.

Hij doet het gewoon nog wel. (thank god)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
matinez schreef op 09 oktober 2004 @ 18:32:
[...]

van de voorkant waar je tegen aankijkt, in het miden (ik zei al, super klein ( waarschijndelijk heb ik alleen het schermlaagje gebrokkelt.
Dat wazig stukje? Dat is enkel de behuizing van het geheugen. Niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Laagvliegerke schreef op 09 oktober 2004 @ 21:01:
[...]

Dat wazig stukje? Dat is enkel de behuizing van het geheugen. Niet zo erg.
Nee, echt niet je ziet het heel erg onduidelijk maar het is wel zo (miniscuul).
Pu_Dy schreef op 09 oktober 2004 @ 18:44:
ach dat heb ik ook (een hoekje)
niet van zo'n groot mem blokje maar van een hele kleine.. en het is ook een heel klein stukje.

Hij doet het gewoon nog wel. (thank god)
mazelaar :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja das wel echt mazzel hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:06
Ik sta op het punt om mijn bios te flashen, maar ondertussen ontdek ik het programmaatje RadEdit waarmee je dus die biossen kan editten. Ik heb nu een Sapphire 9800 XT 128MB Hynix bios, maar als ik hem open kan een aantal dingen veranderen:
• Standaard TV init
• Refresh rates @ verschillende resoluties
Cas latency van het geheugen, van cas2 (normal) naar cas1 bijv.

Dat laatste vind ik voornamelijk interessant, ik ga hem zo wel flashen met het "originele" Sapphire 9800 XT 128MB Hynix bios, maar toch vraag ik me af wat voor mogelijkheden hier nog liggen.

Kan ik later dan nog "mijn versie" van het Sapphire 9800 XT 128MB Hynix bios eroverheen flashen?

Overigens loopt mijn kaart met gemak op XT snelheden zonder voltmods oid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

FnF schreef op 09 oktober 2004 @ 15:12:
[...]

Naar de corepastaresten. Dat is wel moeilijk niet. Bij iedere kaart zit er weer ander spul op. Ze gebruiken meestal van dat witte spul, soms grijs. Je onthoudt het ff, en gaat naar de winkel om die cheap-ass pasta te kopen. Als jij je kaart maar in orginele staat aflevert, dan valt het denk ik best wel mee hoor :)
Dat er verschillende spul op zit is niet boeiend. Het gaat erom of je kan zien dat ermee geklooid is...de RESTJES. Je kan namelijk altijd van die veeg restjes zien hoe goed je het ook probeert te vegen (bij die transistortjes of hoekjes bijv). Valt wel mee als je mazzel hebt misschien. Trouwens overclock artefacts herkennen ze meteen dat garandeer ik je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echter schijn je dan wel de Omega Catalyst 2.5.22 of later te moeten gebruiken wil het fatsoenlijk werken (na de biosflash natuurlijk). Nou is het op het moment nog wel aan te raden om gewoon de laatste drivers te pakken.
Heb nu een videokaart: Hercules 9800 SE AIW.

Deze is modbaar naar een Pro (DNA-Drivers eroverheen + Radlinker).
Nu wil ik natuurlijk een XT :9.
Heb de kaart met ATITOOL de XT speeds laten draaien (412/365, door verhogen AGP Voltage, 1.8v).

MOET ik perse de Omega drivers installen om het een volwaardige XT te laten worden ?
of kan ik de dna-drivers gewoon behouden en m flashen via de windows manier ??

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik zit nogsteeds in een dubio met mijn Sapphire 9800pro 256bit hynix, Met zalman koeler en 2 fans. Nogsteeds krijg ik artifacts in UT2004, Battlefield etc en 3dmark2005 loopt gewoon vast met artifacts.

Me core is gewoon netjes met pasta. allemaal heel goed. Alleen mijn pinnentjes van me orginele koeler zijn stuk :( Kan het zijn dat die Spacer gewoon tehoog zit voor me koelblok? Met atitool - artifact tester krijg ik geen artifacts :?
(btw ik heb een 9800xt bios eringehad maar de normale teruggezet)

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 10-10-2004 15:00 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 19:38

Akropolis

Still stupid...

GreenFury schreef op 10 oktober 2004 @ 15:00:

Me core is gewoon netjes met pasta. allemaal heel goed. Alleen mijn pinnentjes van me orginele koeler zijn stuk :( Kan het zijn dat die Spacer gewoon tehoog zit voor me koelblok?
Die spacer zit wel iets hoger dan de core. Ik weet zo niet of die zalman koeler ook een kleine verhoging heeft op het koel blok, zodat hij goed contact maakt met de core. De nieuwe VGA Silencer hebben dat wel.

Als de zalman geen verhoging heeft kan je altijd nog die spacer eraf halen :) (doe dat niet zoals ik ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 21:17:
[...]

Ik heb nog een heleboel biossen(20stuks) voor de flash R9800pro @ XT,indien gewenst zeg maar welke je wil,de meeste zijn voor samsung mem,maar ook voor andere en ook 1 hynix 128mb bios,zal eens zien voor ze online te zetten dan kan je kiezen.

Maar het is mij hier ook al opgevallen dat de meeste memchips van hynix zijn en die zijn toch minder van kwaliteit dan samsung mss daarom dat er meer problemen zijn,ik had mijn Hercules R9800np zowat een jaartje geleden geflasht naar XT en heb daar nooit problemen mee gehad,alleen de gebruikelijke gosting in 3DM03,maar in games helemaal niet,was prima kaartje,alleen is hij nu dood,beetje veel volt opgezet met vdimm mod 8)7 .
Je kan ze ook ff naar men mail sturen als je wilt natuurlijk, dan kan ik ze allemaal ff proberen en kijken wat et doet. dat zou mooi zijn. als je der zin in hebt stuur ze dan maar naar beastor@chello.nl,

Hartelijk dank

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu een Hercules 9800SE AIW
(3.3ns Samsung)

deze heb ik met softmod naar een pro gekregen
hij draait nu 412/366 stabiel, wil er een XT van maken.
(met deze bios: Hercules.9800XT.SE.AIW.128MB.Samsung)

als ik met winflash dit probeer krijg ik een foutmelding
Afbeeldingslocatie: http://img15.exs.cx/img15/914/foutmelding.jpg

Heeft iemand een bios die het wel doet ??

Of heeft iemand een andere oplossing ? :)

edit: heb ook de bios geprobeerd die op dit forum beschikbaar is maar kreeg ook hier dezelfde foutmelding.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb mijn 9800 ook geflashed naar een Xt, (350 core)
speeds moesten iets naar beneden(400/340), op 412/365 werd mijn kaart wat te heet denk ik, want ik kreeg geen artifacts, maar wel spontane crashes en reboots tijdens gamen of 3dmark.
scores zijn alleen iets aan de lage kant, 2400 3dmark2k5, en 14k in 2000/2001 en 5600 in 2003.

wrom ik niet hoger als 14k haal is mij een raadsel, zal wel aan mijn mobo liggen ofzo. Iemand? maar in 2003 zie ik allemaal rare lijnen en poppen door het beeld, bij proxicon stuk. Lijkt wel het skelet van alles. dit was dus met de originele 9800pro bios nog niet zo.

Zal anders eens een ander 9800xt bios proberen. Heb trouwens dus een 350 core met samsung geheugen van 3,3 ns (helaas.....)
kaart klokt trouwens tot 413/370 zonder artifacts, maar reboot dan dus spontaan etc.
sys specs staan hieronder.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DaOverclocker schreef op 10 oktober 2004 @ 23:51:
speeds moesten iets naar beneden(400/340), op 412/365 werd mijn kaart wat te heet denk ik, want ik kreeg geen artifacts, maar wel spontane crashes en reboots tijdens gamen of 3dmark.
scores zijn alleen iets aan de lage kant, 2400 3dmark2k5, en 14k in 2000/2001 en 5600 in 2003.

wrom ik niet hoger als 14k haal is mij een raadsel, zal wel aan mijn mobo liggen ofzo. Iemand? maar in 2003 zie ik allemaal rare lijnen en poppen door het beeld, bij proxicon stuk. Lijkt wel het skelet van alles. dit was dus met de originele 9800pro bios nog niet zo.

Zal anders eens een ander 9800xt bios proberen. Heb trouwens dus een 350 core met samsung geheugen van 3,3 ns (helaas.....)
kaart klokt trouwens tot 413/370 zonder artifacts, maar reboot dan dus spontaan etc.
Bios probleem, driver probleem van je videokaart of mobo. Je cpu zou best ook kunnen. Memory op 400 zie ik, dus dat is wel ok. Ram maakt niet uit (512 Mb is zeer ok). Hardeschijf probleem. Virus, spyware zooi die cpu performance laat dalen. Windows verklooid (?)...Ik noem maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

...maar in 2003 zie ik allemaal rare lijnen en poppen door het beeld, bij proxicon stuk. Lijkt wel het skelet van alles. dit was dus met de originele 9800pro bios nog niet zo.
Een typisch geval van ghosting wat je hier beschrijft. Dit komt omdat je een XT BIOS hebt ingezet voor een 'oude' R350 core. Dit zal je met geen enkel ander XT BIOS kunnen oplossen, het wordt veroorzaakt door verschillen die in de R350 en R360 zitten.

Jammer, maar het is niet anders.

Ik zou in jouw geval je oude Pro BIOS weer terug flashen en schroef je clock/mem speeds dan zo ver mogelijk op.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand nog een oplossing voor mijn probleem (zie 3 posts hierboven)

Hercules SE AIW-XT Flash mislukt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat skelet iedee heet ghosting, daar heb ik ook last van gehad. (Sapphire Radeon 9800 pro naar 9800 XT)Je kan er weinig aandoen, andere BIOS helpt (meestal) niet. Maar wees gerust, je hebt er alleen last van in de 3dmark 2003 en nergens anders in. (tot zover ik heb gezien in Doom ³, Far Cry, Unreal II, Call of Duty --> Het doet zich dan ook voornamelijk alleen voor in DX spellen.)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand al iets op mijn post, zie 5 posts hierboven.. zie pic + tekst voor uitleg :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 22:02:
weet iemand al iets op mijn post, zie 5 posts hierboven.. zie pic + tekst voor uitleg :)
Als je steeds zo blijft kicken, dan heeft niemand meer zin om te reageren.
Ik weet het antwoord niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Ik denk dat je zelf wat meer moet proberen, ik zou beginnen met een andere bios te pakken.
Mister I schreef op 11 oktober 2004 @ 22:25:
[...]

Als je steeds zo blijft kicken, dan heeft niemand meer zin om te reageren.
Ik weet het antwoord niet.
Helemaal mee eens :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Doe jij HET safe....? Nou dan doe je het in DOS en niet met Winflash dus EN laat je haar ook de pil gebruiken. :+ ....Maar serieus, in DOS doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gelezen dat het overclocken van je kaart de tv out kwaliteit je negatief beinvloed? wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
a.s. woensdag hoop ik me nieuwe bestelde kaart binnen te hebben :)
We zullen zien of deze nog sneller wilt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Morgen hoop ik mijn nieuw bestelde kaar binnen te hebben :)

@ matinez:
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Mister I schreef op 14 oktober 2004 @ 18:08:
Morgen hoop ik mijn nieuw bestelde kaar binnen te hebben :)

@ matinez:
;)
offtopic:
:o ;) de curper is behaalt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo dom geweest om naar het lezen van de SP gelijk te beginnen met flashen en heb dus een bios voor samsung geheugen geflasht terwijl ik hynix geheugen heb. Mijn kaart werkt goed en ik behaal een leuke snelheid. is het toch raadzaam om een Hynix bios in mijn graka te flashen?

edit/
Bedankt ga het proberen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiders389
Dat had ik dus ook gedaan, zou het wel ff veranderen, bij mij ging ik er nog 700 punten op vooruit na de juiste bios gebruikt te hebben 8)

~SST~ Spider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Heb nieuw kaartje binnen :)
6717 3dmarks03.
@ xt speeds en ligt oc er bij van paar mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiders389
Das een mooie score,.dat wil ik ook! :*) ..zit nu op 6320

~SST~ Spider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Mister I schreef op 15 oktober 2004 @ 14:38:
Heb nieuw kaartje binnen :)
6717 3dmarks03.
@ xt speeds en ligt oc er bij van paar mhz.
:o nog steeds onder de 6756 :D .. Maar nette OC als het een paar mhz'en boven de XT speed is vind ik het wonderlijk btw :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypzo.
  • Laatst online: 03-08 12:33
9800 Pro van Club 3d... Ik heb gister geprobeerd te flashen, heb maar gewoon die ATI BUILD XT bios gepakt. Na reboot echt dikke artifacts, en mijn scherm leek heel onrustig, en knipperend enzo. Toen ik nog op PRO draaide, stond mijn core wel op 440 en mijn mem op 370 ofzo. Dit was waarschijnlijk nog steeds zo na het flashen. Misschien was dat het probleem... Ik heb hem iig weer terug gezet naar pro, bevalt me beter. :)

6500 was mijn score, best netjes voor een pro
(wel mijn P4 3,0 @ 3,42)

[ Voor 9% gewijzigd door Xypzo. op 15-10-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Xypzo. schreef op 15 oktober 2004 @ 20:50:

6500 was mijn score, best netjes voor een pro
(wel mijn P4 3,0 @ 3,42)
Een maatje van mij heeft ook in de 6500 met een P4 2.8@ stock

update:

Met 9800PRO bios en OC

[ Voor 8% gewijzigd door matinez op 15-10-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, ik denk dat ik maar eens ga sparen voor een Asetek WC setje, ik las ergens dat je daarmee 500 MHz (op de core ofcourse) met een 9800 Pro zou kunnen halen 8)

Dat moet ik ook hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
?
muaah gertje ;)

Curper, ik denk dat maar heel veel van me niewe kaart moet gaan verwachten O-)
:P zeg is... hoeveel artifacts je kon tellen, of was je de tel kwijt :*) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op 16 oktober 2004 @ 13:04:
?
[...]

muaah gertje ;)

Curper, ik denk dat maar heel veel van me niewe kaart moet gaan verwachten O-)
:P zeg is... hoeveel artifacts je kon tellen, of was je de tel kwijt :*) ?
Zero artifacts :)
maar als ik de core een paar mhz verhoog dan arti's
Dus ik draai standaard voor games en zo zeg 10 mhz lager, en voor benchies deze speed.
Mijn streven was 7000 punten en dat is gelukt :)
Nu jij nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Mister I schreef op 16 oktober 2004 @ 13:11:
[...]

Zero artifacts :)
maar als ik de core een paar mhz verhoog dan arti's
Dus ik draai standaard voor games en zo zeg 10 mhz lager, en voor benchies deze speed.
Mijn streven was 7000 punten en dat is gelukt :)
Nu jij nog ;)
offtopic:
Gister lulde je heel wat anders door de telefoon :+ , maarja... genoeg gelult.. ik kom wel bij je kijken })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey daar,
hier een verhaaltje waar het ook niet zo goed is gegaan. Ik heb gisteravond getracht mijn Club3D 9800pro 128Mb (hynix geheugen) te flashen naar xt. Halverwege de flash (althans ik DENK halverwege aangezien de monitor uitging) hing de pc en reboote ie uit zichzelf. Hierna ging de monitor nooit meer aan met de 9800pro in de AGP.

Met een TNT2 in de AGP wil ie wel gewoon opstarten en met een PCI S3 videokaartje (4Mb :P ) wil ie ook opstarten, maar als ik opstart met én de 9800pro én de PCI kaart dan laadt ie kennelijk het 9800pro BIOS want dan gebeurt er niks.Ik heb in het BIOS van het mobo de primary VGA BIOS op PCI gezet, en de PCI VGA pallete snoop uit (zowel aan als uit maakt geen verschil). Ik krijg het maar niet voor mekaar.

Het gaat dus om een: club3D 9800pro 128mb
asus A7N8X deluxe REv.2.0
512mB Corsair CMX 3200c2pt
AMD Athlon XP 2500+ (standaard snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 13:22:
Heey daar,
hier een verhaaltje waar het ook niet zo goed is gegaan. Ik heb gisteravond getracht mijn Club3D 9800pro 128Mb (hynix geheugen) te flashen naar xt. Halverwege de flash (althans ik DENK halverwege aangezien de monitor uitging) hing de pc en reboote ie uit zichzelf. Hierna ging de monitor nooit meer aan met de 9800pro in de AGP.

Met een TNT2 in de AGP wil ie wel gewoon opstarten en met een PCI S3 videokaartje (4Mb :P ) wil ie ook opstarten, maar als ik opstart met én de 9800pro én de PCI kaart dan laadt ie kennelijk het 9800pro BIOS want dan gebeurt er niks.Ik heb in het BIOS van het mobo de primary VGA BIOS op PCI gezet, en de PCI VGA pallete snoop uit (zowel aan als uit maakt geen verschil). Ik krijg het maar niet voor mekaar.

hehe, dan wil je pci ook een 9800pro worden :P ( hij wil draaien op die snelheden }) )... even de TS post lezen.. dat je hem in dos moet terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 13:22:
Heey daar,

Ik denk dat je moet blind gaan flashen, maar dan moet je ff een hdd er in stoppen die boot in doos, en dan ff alles uit je hoofd leren wat je moet typen en dan hopen dat het goed gaat.
matinez schreef op 16 oktober 2004 @ 13:25:
[...]

hehe, dan wil je pci ook een 9800pro worden :P ( hij wil draaien op die snelheden }) )... even de TS post lezen.. dat je hem in dos moet terug zetten.
Dat klopt niet, want als je 2 kaarten draait dan gaat je pci kaart niet opeens op die snelheid draaien. Hij heeft toch nog niks geflashed, dus als je bedoelt dat hij de verkeerde flashed, dan klopt dat niet, want hij heeft nog niks geflashed op dit moment met het pci kaartje erbij.

[ Voor 18% gewijzigd door Mister I op 16-10-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je kan lezen krijg ik met de 9800pro IN het systeem HELEMAAL geen beeld. Ik kan dus wel met die PCI naar DOS gaan, maar dan kan ik moeilijk die 9800pro gaan hot-swappen 8)7 . Het ASUS stemmetje van de A7N8X zegt troues nu helemaal niks, normaal zit ze te zeuren dat het systeem normaal opstart (waar je dus niks aan hebt, nu heb je het nodig, is ze stil |:( )

@ Mister I: ik zal het proberen, maar is er echt geen manier om windows op te starten met een PCI kaartje EN een AGP kaart. Ik bedoel dat de AGP kaart toch uit te zetten moet zijn.

edit: Ik zal m`n vraag anders stellen. Hoe zorg ik ervoor dat ik in windows (of DOS voor mijn part) kom met een PCI videokaart als er ook een AGP kaart in het systeem zit. Ik wil dus dat hij het beeld van de PCI neemt, en niks met de 9800pro doet. Kan dit??

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 21:47:
Woei, ik denk dat ik maar eens ga sparen voor een Asetek WC setje, ik las ergens dat je daarmee 500 MHz (op de core ofcourse) met een 9800 Pro zou kunnen halen 8)

Dat moet ik ook hebben :D
Dan mag je me vertellen wat ze nog meer toegepast hebben, want mijn 9800pro@xt stopt er rond de 450 mee (dan komen de artefacts).

Mn core wordt gekoeld door een DangerDen Maze4 GPU met 13mm slangen :) Mem door Tweakmonster BGA ramsinks + Artic Silver5

[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 16-10-2004 15:18 . Reden: Correcties ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Update] @ Master I: ik heb nu 'blind' geflashed. Ik heb zowel het 9800XT bios erin geflashed, als het originele (met winflash opgeslagen) oude BIOS. Geen van beiden laat mijn monitor weer aanspringen, Ik hoor wel dat de harde schijf de typische 'boot up floppy seek' geluiden maakt en dus dat windows aan het opstarten is, maar ik heb dus geen beeld. Is mijn 9800pro kapot ??? of is er nog een mogelijkheid?

edit: ik heb het 9800pro BIOS dat op de 2e pagina van dit topic staat ook geprobeerd 'blind' te flashen, aan de flop te horen flasht ie ook, maar er gebeurt, als ik de pc reboot, verder niks. Is er echt niks aan te doen??

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sst_zero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 16:35
He gasten,

Ik heb een probleem...
een vriend van mij heeft zijn 9800 PRO (Sapphire) en Samsung geheugen geflasht naar een 9800XT
Zodra hij met ATI-Tool aan de gang gaat om te kijken hoeveel hij maximaal kan gaan loopt zijn snelheid alleen maar terug...

Hij heeft alleen zijn originele rom niet in een bestandje opgeslagen.

Heeft iemand toevallig een originele rom of een oplossing voor dit probleem?
Laat het even weten door een mailtje te sturen aan jeroen at reijling dot nl

Groeten,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
@ sst_zero

hij wil denk ik niet veel hoger dan de normale 9800PRO snelheden, jammer van zijn bios.
Ik hoop dat je hier ergens in het topic wat kan vinden. Anders paas ik van mijn oude 9800pro 128 MB Sapphire samsung de rom. Maar wat ik ontiegelijk dom van je vind, hij staat een gewoon tussen deze berichten :|.... mjah

K zal ff zoeken... foutje.. ik had toen een 9800XT bios gepost :9
Kan misschien morgen bij mijn eigen hdd, dus dan zal ik hem nog even posten.

[ Voor 17% gewijzigd door matinez op 17-10-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 13:55:
[Update] @ Master I: ik heb nu 'blind' geflashed. Ik heb zowel het 9800XT bios erin geflashed, als het originele (met winflash opgeslagen) oude BIOS. Geen van beiden laat mijn monitor weer aanspringen, Ik hoor wel dat de harde schijf de typische 'boot up floppy seek' geluiden maakt en dus dat windows aan het opstarten is, maar ik heb dus geen beeld. Is mijn 9800pro kapot ??? of is er nog een mogelijkheid?

edit: ik heb het 9800pro BIOS dat op de 2e pagina van dit topic staat ook geprobeerd 'blind' te flashen, aan de flop te horen flasht ie ook, maar er gebeurt, als ik de pc reboot, verder niks. Is er echt niks aan te doen??
heb je toevallig radmin achtige programma's op je pc staan?
Want als je pc doorstart dan kan je misschien via remote control gaan werken, zodat je op die manier via windows nog even een 9800 pro bios er in kan flashen.
Het is natuurlijk het proberen waard :)
sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Mister I schreef op 17 oktober 2004 @ 19:48:
[...]

heb je toevallig radmin achtige programma's op je pc staan?
Want als je pc doorstart dan kan je misschien via remote control gaan werken, zodat je op die manier via windows nog even een 9800 pro bios er in kan flashen.
Het is natuurlijk het proberen waard :)
sterkte
Of zet hem via een andere vga kaart er op (radmin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiders389
Weet iemand welke temperatuur normaal is voor een 9800 PRO,...die van mij is nu 50 gewooon en 59 graden max bij spel spelen...is dat normaal?

~SST~ Spider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Spiders schreef op 17 oktober 2004 @ 22:28:
Weet iemand welke temperatuur normaal is voor een 9800 PRO,...die van mij is nu 50 gewooon en 59 graden max bij spel spelen...is dat normaal?
Ja dat is een redelijke temperatuur.
Ze kunnen het in ieder geval goed hebben.
hoe meet jij de temperatuur dan, want ze hebben niet standaard een tempsensor onboard (alleen met xt pcb) .
Waar heb jij je tempsensor geplaatst, want dat kan natuurlijk ook uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiders389
Temperatuur meter van me kast, die heb ik tussen de videokaart en de koeler in zitten,....hij zit er wel dicht op

~SST~ Spider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:41
ik had geluk en had een xt pcb :P mijne is altijd tussen de 65 en 70 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Goeie dag mensen,

Ik ben dus ff bezig bij een maat van me, maar die heeft een 9800-pro all-in-wonder. Moet je er dan ook gewoon een normaale XT bios derin gooien? of heb je daar weer een speciale voor ofzo? Ik zou et ff voor de zekerheid vragen, want hij heeft geen floppydisk, en als die dan niks doet staat dat zo lullig hehe :)

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

zBEASTORz schreef op 17 oktober 2004 @ 23:36:
Goeie dag mensen,

Ik ben dus ff bezig bij een maat van me, maar die heeft een 9800-pro all-in-wonder. Moet je er dan ook gewoon een normaale XT bios derin gooien? of heb je daar weer een speciale voor ofzo? Ik zou et ff voor de zekerheid vragen, want hij heeft geen floppydisk, en als die dan niks doet staat dat zo lullig hehe :)
Als je die flashed naar xt, dan ben je je aiw functies kwijt. En er zijn zo ver ik weet gene aiw 9800xt's dus dan kan je er ook geen aiw xt bios inflashen, tenzij het niet erg is dat je die functies kwijt raakt, en dan moet je er een dus een ander merk bios in flashen.
Persoonljik zou ik hem dan naar xt speeds clocken ipv flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Whoohoo schreef op 17 oktober 2004 @ 23:32:
ik had geluk en had een xt pcb :P mijne is altijd tussen de 65 en 70 graden :)
Jep, das de normale temp voor een 9800Pro@XT met XT Layout en tempsensor. Heb zelf ook altijd die temps. Ga direct een ATi Silencer 3, ja 3 door XT Layout, aanschaffen, en zien of de temps ook wat omlaag kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
DaannO schreef op 06 oktober 2004 @ 20:50:
ik heb een vraag en ik wil het echt graag weten want ik wil mijn kaart overklokken!
ik heb vandaag de zalman op mijn sap 9800 PRO gezet 128mb.

mijn vraag: ik heb een r360 core want die heb ik gezien bij het schoonmaken en ik ben er trots op maar ik heb een 128mb video kaart en in de tabel hier boven staat dat een r360 256mb is. dus is dat mijne ook en dus een ondergeklokte xt of is er iets anders mee??! want volgens mij kan ik hem dus verder overklokken dan xt want ik heb een r360 een een supr cooling ervoor. voor mijn speck check mijn dinges hier onder!!! bendankt daan _/-\o_
kan iemand mij misschien mee helpen en licht op de zaak geven?!? want ik wil nu weten of het een onder geclockte xt is en waarom hij 128 mb is!
en ik heb hem lopen op 412/398 volgens atitool!! maar hoe kan ik hem het best overklokken?!? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig met andere BIOSsen. Radmin?? wat is dat en hoe werkt het? want ik wil het graag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Zoals belooft voor sst_zero

Originele 9800PRO bios voor de Sapphire - Samsung 128

Zet winflash op all files ;)

[ Voor 31% gewijzigd door matinez op 18-10-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Hercules 9800pro 128 mb overclocked naar de 9800xt zoals in deze thread beschreven staat met Winflash. Maar nu heeft hij 256mb en ik ondervind hevige ghosting in mijn browser. Hij staat op een 380Mhz core. Enige oplossingen ?? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 20:04:
Ik heb mijn Hercules 9800pro 128 mb overclocked naar de 9800xt zoals in deze thread beschreven staat met Winflash. Maar nu heeft hij 256mb en ik ondervind hevige ghosting in mijn browser. Hij staat op een 380Mhz core. Enige oplossingen ?? alvast bedankt
Dit vind ik wel heel dom, je hebt een 128 en je flasht 256 8)7

zoeken naar een 128 kerel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bios kwam thans van deze thread met de naam: Hercules.9800XT.128MB.Samsung.bin. Dus ik weet nie hoe dom ik ben maar dit ziet mij er toch de 128mb versie uit. De ghosting is weg na een reboot. Maar kan dat veel kwaad als die 256mb blijft??

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een reboot staat er terug radeon 9800pro 128mb. Maar hij wil de laatste Catalyst 4.9 drivers niet installeren. Enig idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 16:53:
Na een reboot staat er terug radeon 9800pro 128mb. Maar hij wil de laatste Catalyst 4.9 drivers niet installeren. Enig idee wat ik hier aan kan doen?
Nog een paar keer rebooten, omdat je waarschijnlijk fastwrite aan had staan in bios. En dat vereist een paar keer rebootten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zei hij pas terug Radeon 980 pro 128 na een reformat. Ik was er niet bij met mijn gedachten. Ik heb Fast writes zelf uitgezet in de bios. Nu nog enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 19:29:
Eigenlijk zei hij pas terug Radeon 980 pro 128 na een reformat. Ik was er niet bij met mijn gedachten. Ik heb Fast writes zelf uitgezet in de bios. Nu nog enig idee?
Flash hem nog een keer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik draai nu al een goede 3 maanden op 440/400, maar gisteravond begon ik hevig te artifacten en nu krijg ik m'n 9800 Pro @ XT niet hoger dan de standaard XT speeds?? :?

Tijd voor een nieuw videokaartje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

jongens, ff een vraagje.

Heb laatst 3dm05 geinstalleerd. Wanneer ik deze draai verschijnt er een foutmelding m.b.t. directx9 en draait dan dus niet. Heeft iemand dit al gehad en zo ja hoe is dit op te lossen.

Geprobeerd:
- opnieuw installeren, zelfde resultaat;
- opnieuw installeren met patch, zelfde resultaat;

Dit terwijl 3dm03 en 3dm01se gewoon probleemloos draaien.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, mijn bios flash van saphire 9800pro naar xt is mislukt.

Ik ben nu via de laptop via remote desktop control van windows aan het flashen.

ik start ati winflash 1.0.0.16 op. Ik doe load image en klik dan de xt bios file aan. als ik dan op program druk gaat hij wel laden. ik zie dan een balk lopen met blauwe blokjes. Als deze aan het eind is geeft winflash een error:

Cannot write to FG registry key.

Dit doet hij overigens ook bij de oude bios die ik heb opgeslagen die er vanaf het begin in zat.

help wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 21:58:
hoi, mijn bios flash van saphire 9800pro naar xt is mislukt.

Ik ben nu via de laptop via remote desktop control van windows aan het flashen.

ik start ati winflash 1.0.0.16 op. Ik doe load image en klik dan de xt bios file aan. als ik dan op program druk gaat hij wel laden. ik zie dan een balk lopen met blauwe blokjes. Als deze aan het eind is geeft winflash een error:

Cannot write to FG registry key.

Dit doet hij overigens ook bij de oude bios die ik heb opgeslagen die er vanaf het begin in zat.

help wat moet ik doen?
In DOS flashen...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheWizzard schreef op 19 oktober 2004 @ 21:49:
jongens, ff een vraagje.

Heb laatst 3dm05 geinstalleerd. Wanneer ik deze draai verschijnt er een foutmelding m.b.t. directx9 en draait dan dus niet. Heeft iemand dit al gehad en zo ja hoe is dit op te lossen.

Geprobeerd:
- opnieuw installeren, zelfde resultaat;
- opnieuw installeren met patch, zelfde resultaat;

Dit terwijl 3dm03 en 3dm01se gewoon probleemloos draaien.
Welke kaartfabrikant heb je? Zoek daar ff een bios van en flash die over je huidige Gigabyte bios, die wilt nog wel eens problemen geven bij DX9 applicaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Sapphire 9800 PRO en heb de XT bios ingeladen,
nu doe ik bij ATI tool scan for artifacts,
en vind ie allemaal artifacts, hoewel hij deze snelheden toch aan moet kunnen?
er zit een XT core in omdat ik de temps af kan lezen.
zou alleen betere cooling de artifacts verhelpen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

@mvdstam:
Dat lijkt me niet. Immers, 3dm03 werkt perfect, en ook alle andere dx9 spellen (ut2004, doom 2 etc.). Bovendien is het een gigacube bios.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TheWizzard schreef op 20 oktober 2004 @ 02:04:
@mvdstam:
Dat lijkt me niet. Immers, 3dm03 werkt perfect, en ook alle andere dx9 spellen (ut2004, doom 2 etc.). Bovendien is het een gigacube bios.
Ik kan me niet herinneren dat Doom 2 toen al een dx9 game was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheWizzard schreef op 20 oktober 2004 @ 02:04:
@mvdstam:
Lol ik bedoelde namelijk Doom 3 he? >:)

Dan lijkt het me een softwarematige fout m.b.t. DX9, dus misschien moet je DX9 zelf nog eens opnieuw installeren??

Anders zou ik het echt niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 01:07:
ik heb een Sapphire 9800 PRO en heb de XT bios ingeladen,
nu doe ik bij ATI tool scan for artifacts,
en vind ie allemaal artifacts, hoewel hij deze snelheden toch aan moet kunnen?
er zit een XT core in omdat ik de temps af kan lezen.
zou alleen betere cooling de artifacts verhelpen? :/
Jep, je hebt echt betere koeling nodig, anders krijg je em echt nooit op XT speeds.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer vanuit dos mijn sapphire 9800pro naar xt te flashen. Als ik probeer te flashen krijg ik een error:

couldn't open file: Sapphire.9800XT.128MB.Hynix.bin

Het ligt niet aan de floppy, eerst is de flash vanuit windows fout gegaan en heb ik via dos blind de oude gebackupte erin geflashed. Nu wil ik weer proberen de xt erin te fashen maar dan via dos.

Ik heb de bestandsnaam precies over getypt inclusief hoofdletters. vb:
flashrom -p 0 Sapphire.9800XT.128MB.Hynix.bin

Hier staat mijn bios niet bij alleen 256 mb versie:
http://www.techpowerup.com/bios/

Hier heb ik de bios vandaan gehaald:
http://mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R360-128/

ligt het aan mijn bios file? of ergens anders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
laat maar, heb hem al gevonden

tnx timpie85

[ Voor 91% gewijzigd door chim0 op 20-10-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand trouwens in de bios zn V verhoogt om over te clocken? Ik las dat t erg slecht kan zijn, maar 0,1 verhogen is dat nou ook al slecht? en als je flasht van een pro naar xt word er toch ook meer stroom door je kaartje gejaagd? hoeveel is dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op 20 oktober 2004 @ 20:44:
Heeft iemand een originele Sapphire 9800 pro bios voor me aub?
ja kijk een post boven je.

http://www.techpowerup.com/bios/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 20:49:
heeft iemand trouwens in de bios zn V verhoogt om over te clocken? Ik las dat t erg slecht kan zijn, maar 0,1 verhogen is dat nou ook al slecht? en als je flasht van een pro naar xt word er toch ook meer stroom door je kaartje gejaagd? hoeveel is dit dan?
Ik ben van 1,5 naar 1,6 gegaan maar ik ga niet hoger dan dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 21:41:
[...]

Ik ben van 1,5 naar 1,6 gegaan maar ik ga niet hoger dan dat :P
Heeft geeen effect... enkel je voltage hardwarematig verhogen zal ervoor zorgen dat je verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Is er trouwens al een betere bios voor een 350core? zonder dat ghosting geval? Want ik snap gewoon niet dat de eerdere biosen et wel deden, maar die nieuwe biosen krijg je er last en de 256MB versie start die niet eens op :| terwijl die dat eerst wel deed. 8)7 Had al aan iemand gevraagt een paar post terug of die de biosen wou sturen omdat die ouwere versies heeft. maar niks gehoort of gekregen ;(

Maar in iedergeval, men 9800pro loopt nu op 470/756 :), niet naar xt geflasht vanwegen dat ghosting geval en vastlopers ;(

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

zBEASTORz schreef op 21 oktober 2004 @ 11:04:
Is er trouwens al een betere bios voor een 350core? zonder dat ghosting geval? Want ik snap gewoon niet dat de eerdere biosen et wel deden, maar die nieuwe biosen krijg je er last en de 256MB versie start die niet eens op :| terwijl die dat eerst wel deed. 8)7 Had al aan iemand gevraagt een paar post terug of die de biosen wou sturen omdat die ouwere versies heeft. maar niks gehoort of gekregen ;(

Maar in iedergeval, men 9800pro loopt nu op 470/756 :), niet naar xt geflasht vanwegen dat ghosting geval en vastlopers ;(
Srry zBEASTORz, beetje overheen gelezen, ga je het nu meteen toesturen _/-\o_

//EDIT: weet niet of je mij bedoelde, maar ik zou ook BIOSSEN sturen.
Heb alleen maar Hynix biossen, maar ik stuur je ze wel even.

[ Voor 9% gewijzigd door Phyxion op 21-10-2004 11:39 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.