Toon posts:

Onnodige slotjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie zeer regelmatig topics op slot gaan om IM(NS)HO verkeerde redenen. Een topic hoort op slot te gaan als de discussie uit de hand loopt of dreigt te lopen.

Eigenlijk vind ik het al fout als een topic op slot gaat omdat de vraag niet goed is. Een collega van mij opende eens een topic met een goede vraag - niet Googlebaar - die hij in 1 regel kon samenvatten, topic werd gesloten. Hij kon 2 dingen doen: precies dezelfde vraag wat uitgebreider stellen, met andere woorden: slack toevoegen, of Alt-F4 drukken en nooit meer op GoT terugkomen. Raad eens wat hij deed? En die gozer is een gemis voor GoT, qua kennis, dat kan ik je wel vertellen. Maar goed, ik kan me voorstellen dat een vraag in sommige gevallen uitlokt tot UTFS!!/RTFM!! reacties en dat je om dat te voorkomen een topic uit voorzorg op slot doet.

Echter, wat ook vaak gebeurt, is dat een moderator vind dat de discussie gesloten is en daarom het topic op slot gezet wordt, soms zie ik zelfs dat mensen er vanuit gaan dat dit zal gebeuren: "Het is opgelost! Topic kan dicht!". Dat vind ik dus pertinent fout. De discussie is niet uit de hand gelopen, er is alleen 1 persoon die vindt dat er niks meer aan toegevoegd kan worden en vervolgens wordt het topic gesloten. Ik zelf een keer gehad dat ik een antwoord van een half kantje had getypt, dat absoluut toegevoegde waarde had aan het topic, en toen ik op "Verstuur bericht" drukte, was het topic closed. Geen scheldpartijen, geen beledigingen, geen UTFS!!! alleen een moderator die vond dat alles wel gezegd was. Een antwoord op mijn mailtje aan hem heb ik nooit gehad.

De directe aanleiding voor bovengenoemd verhaal is:
Routing Linux server

Ik geef een antwoord op een vraag en krijg vervolgens nooit meer feedback over of het gelukt is of niet. Ik vind het leuk om mensen te helpen, maar wil achteraf wel graag weten of mijn bijdrage geholpen heeft. Daarnaast kan het voor iemand die via de search voorbijkomt ook erg nuttig zijn om te weten of het antwoord geholpen heeft. De opmerking van Koffie dat "ik dan maar moet mailen" slaat nergens op: als ik wil mailen wordt ik wel lid van een mailinglijst. Op een forum communiceer je via het forum, tenzij het persoonlijk is. Bovendien: als ik via de mail te horen krijg of het gewerkt heeft of niet, heeft degene die via de search later voorbij komt er niets aan. Bovendien vind ik dat ik helemaal de TS er niet aan zou moeten herinneren dat hij mij vertelt of het probleem opgelost is of niet. Dat zou iemand gewoon uit zichzelf moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Hmm, dat topic zou ik idd ook niet gesloten hebben.
Echter, misschien moest jij je kickpost ook wat 'minder hard' opgebouwd hebben...

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

Is inderdaad vervelend als mensen niet even laten weten of het gelukt is. Komt op mij een beetje ondankbaar over, maar er is weinig aan te doen.
Er was ook naar mijn mening geen reden om het topic op slot te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

tenzij het persoonlijk is
Je vraagt of jou antwoord geholopen heeft, Koffie zal dit dan wel opgevat hebben als een persoonlijke vraag. Ikzelf ook, omdat het verder niks met het topic heeft te maken. Als je wil weten of het geholpen heeft, mail je hem idd maar. :)

En tja, dat iemand uit zichzelf zegt of een oplossing geholpen heeft, je kunt niet alles hebben. ;) Niet iedereen heeft bijvoorbeeld een goede TS, of een duidelijk verhaal te vertellen.

Je kunt het zo ook opvatten, je gesuggereerde oplossing werkt, waardoor deze user niet meer terug hoefde te komen op GoT. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft je ongenoegen over sluiten van opgeloste topics en te weinig feedback als een probleem is opgelost: daar is vanwege een eerder LA topic een stukje voor in de forumFaq gekomen: forumFaq: topic einde ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 15:48
Dat het jammer is dat een TS niet aangeeft of de aangedragen oplossingen geholpen hebben vind ik ook erg jammer. Dat ben ik met de TS hierzo helemaal eens. Alleen om een topic te kicken om te vragen of jou oplossing geholpen heeft vind ik wel een beetje overdreven. Het topic stijgt dan bijvoorbeeld ook in de MyReact van mensen en die gaan kijken wat er voor nieuws is. Bij zulke posts heb ik dan altijd het gevoel dat ik voor niets ben gekomen, omdat er niets is toegevoegt aan de discussie van dat topic. Ik ben het wel met Koffie eens dat je dan beter de TS even kan mailen ofzo.
Ook het kicken van een topic met de vraag hoe het nu met de TS is (wat je vaak in SG ziet) vind ik erg irritant. Dan heb ik ook het gevoel dat ik voor niets ben gaan kijken.

Overgens ben ik het met jeroenr eens dat "Het is opgelost! Topic kan dicht!"-slotjes niet goed zijn, maar heb ik op GoT nog nooit gezien. Wel eens user die hierom, maar nog nooit een mod die daarop ingaat.
Slotjes op een topic waarbij er nog een discussie loopt vind ik idd jammer. Vanmiddag wilde ik in LA nog reageren op whoami. Ik vond het nog wel een aardige discussie, maar helaas plaatste Remy een slotje. Om een terechte reden overgens daar niet van, maar de discussie die er uit voortvloeide werd ook afgekapt. Dat vind ik wel jammer.

Zo heeft iedereen denk ik wel eens een slotje die hij/zij liever niet had gezien. Ik denk dat je in zo'n geval beter even kan mailen. Mss dat het dan alsnog opgelost word of dat de mod uitleg kan geven/er dan een volgende keer rekening mee houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 22:11

janklp

FortyTwo Capital

whoami schreef op 24 augustus 2004 @ 17:30:
Hmm, dat topic zou ik idd ook niet gesloten hebben.
Echter, misschien moest jij je kickpost ook wat 'minder hard' opgebouwd hebben...
Over mijn mening niet gesproken maar dit is een uiterst formele post waarop niets af te dingen is. Gewoon een goed onderbouwde mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pastapappie.NET schreef op 24 augustus 2004 @ 17:34:
[...]

Je vraagt of jou antwoord geholopen heeft, Koffie zal dit dan wel opgevat hebben als een persoonlijke vraag. Ikzelf ook, omdat het verder niks met het topic heeft te maken. Als je wil weten of het geholpen heeft, mail je hem idd maar. :)
En daar sluit ik me bij aan. Wat heeft de rest van het forum aan een opmerking van jou over hoe erg jij het vindt dat er niet meer gereageerd wordt op een eigen topic? Jouw formulering is zo, dat de post 'vanuit jou' komt. Jij wilt weten of jij hebt kunnen helpen, je vraagt niet gewoon simpel om 'wat de uiteindelijke oplossing nou was' of iets in die richting, nee je zegt het zo alsof jij wil weten of jíj hebt kunnen helpen. En dáár heeft de rest van de community niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Wat ik nu eigenlijk niet begrijp he... het topic gaat dicht om een nogal loze kick, wat bij loze kicks altijd gebeurt. Fine, je kunt discussieren of hij loos was of niet, persoonlijk ben ik het wel met JSS en pasta eens. Maar wat ik totaal mis is de relevantie tussen dat en de rest van je verhaal. "Topic is ten einde" slotjes of "slechte formulering" slotjes hebben hier weinig mee te maken. Daarbij vind ik het erg kinderachtig van die vriend van je dat hij gelijk vertrekt als hem een keer op de regels gewezen wordt. Een enkele regel lijkt me nooit genoeg trouwens, omdat altijd verwacht wordt dat je uitlegt wat je al geprobeerd hebt en wat je gezocht hebt e.d. Mensen hebben geen zin om dingen dubbel te doen :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou sorry maar of een post geholpen heeft kan weldegelijk van nut zijn in 'de community'. Bijvoorbeeld een andere user die eenzelfde soort probleem heeft, dan kan het wel nuttig zijn als je van andere users hoort of het geholpen heeft. Iig als ik zo'n post zie dat probeer ik meestal wel eerst de oplossing waar het geholpen heeft bij een user en mocht dat niet lukken dan zoek ik wel weer verder.

Het is tenslotte ervaringen delen en wat heb je daar nou aan als je niet eens mag vragen of iets geholpen heeft (met het oog ook op andere mensen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Daarbij vind ik het erg kinderachtig van die vriend van je dat hij gelijk vertrekt als hem een keer op de regels gewezen wordt.
Heeft ts een link naar dat topic? Ik ben wel benieuwd waarom, het op slot is gegaan. Daar staat vast een reden bij namelijk. Persoonlijk vind ik dat het ook voorkomt dat topics te lang open blijven staan. Veel mensen gebruiken GoT om " even snel " een antwoord te krijgen zonder dat ze zelf enige research doen. Dat soort topic mogen van mij direct op slot.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 22:11

janklp

FortyTwo Capital

Reactie van de starter zou voor een discussie wel leuk zijn :Y) . Dat offtopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het toch wel eens met de punten van de topicstarter. Het viel mij ook al op dat topics af en toe gewoon werden dichtgegooid, terwijl er danwel een antwoord werd gegeven, maar waarbij je ook direct de discussie of evt. aanvullingen op het topic verwerpt.

Ik heb zelf wel een aantal keren gehad dat ik nog additionele informatie wilde geven op een topic maar deze posting verloren moeite was omdat het topic werd dichtgemetseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Mwah, als het een echt uitgebreide reply is dan neem ik nog ff contact op met de moderator of ie misschien nog die reply wil plaatsen of open gooien zodat je de reactie alsnog kan plaatsen. Meestal doen ze hier niet zo moeilijk over. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 19:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topics met vragen die niet of nooit gesteld zijn, zouden inderdaad niet zo snel gesloten moeten worden. Juist interessante vragen (ook korte) zouden gewoon open moeten blijven, om zo interessante discussies te houden.

Uiteraard geldt dat niet voor de makkelijk vindbare, 100x langsgekomen, kansloze vragen, die mogen van mij gewoon op slot.

Ook als een topic oud is en gekickt wordt, betekent dat niet direct dat het op slot hoeft, dat gebeurt IMO ook net iets te vaak.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarbij vind ik het erg kinderachtig van die vriend van je dat hij gelijk vertrekt als hem een keer op de regels gewezen wordt.
Kinderachtig? Het is kinderachtig om hem op de "regels" te wijzen, terwijl dat nergens op slaat. Hij formuleert zijn vraag gewoon kort en bondig en vervolgens wordt zijn topic dichtgegooid. Ik heb al honderden keren mezelf voorgenomen om niet meer terug te komen op GoT, vanwege de ronduit kinderachtige manier van modereren en kinderachtige regels. Maar ja, waar vind ik anders een forum waar zoveel 'like-minded' mensen komen?

Linksys WRT54G & 54Mbit SMC2835W PC Card

Overigens heeft hij later een nieuw topic geopend (dat was ik vergeten, maar vond hem net met de search), waar exact dezelfde informatie instaat, maar dan wat meer "uitgerekt": [rml][ wifi interoperability] Linksys WRT54G & SMC2835W PC Card[/rml]

Nogmaals: mijn mening is, dat een topic alleen gesloten moet worden als het uit de hand dreigt te lopen. Een kick van, bij wijze van spreken, 2 jaar, is IMHO niet "uit de hand lopen". Een topic "op slot" gooien zou een laatste redmiddel moeten zijn en niet een standaard reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 16:36
Ben het wel eens met de topicstarter opzich. Met een topic dat hij als voorbeeld aanhaalt zou het inderdaad wel fijn zijn als de oplossing ook gegeven zou worden.
Als ik iets opgelost krijg door een oplossing van iemand op GoT dan plaats ik ook altijd dat het gewerkt heeft. Zoals hier bijvoorbeeld. Dan hebben anderen er ook nog wat aan. Anders verlies je de waarde van het forum ook een beetje IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een topic "op slot" gooien zou een laatste redmiddel moeten zijn en niet een standaard reactie...
Een topicsluiting is ook een vorm van user-bijsturing. ;)
Als iedereen in 2 regels zijn probleem zou dumpen zonder aan te geven waar de kneep zit dan is GoT binnen no-time een brei van ellenlange onoverzichtelijke probleemtopics. Tenslotte kunnen wij niet ruiken aan 2 regels wat je allemaal al hebt geprobeert en wat er precies fout gaat.
In het tweede topic is dat zoals iedereen kan zien al gelijk een stuk duidelijker. Daar komt de aap uit de mouw dat er problemen zijn met hardware aansturing van zijn netwerkkaartje (en niet een netwerk/router configuratie/bekabelingprobleem etc.). Dat er in dat topic dan vervolgens geen antwoord komt is dan ook nog wel te begrijpen, aangezien het een Linux + hardware specifiek probleem is en geen algemeen NT probleem topic (WiFi = WiFi) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als Koffie iets beter had gekeken dan was dit slotje inderdaad onnodig geweest, jammer, maar kan gebeuren. Ik snap alleen de tekst 'dan mail je hem toch?' niet.... de topicstarter heeft geen mailadres openbaar in zijn profiel staan en daarom is het onmogelijk om in contact te komen met de topicstarter. Dat kan dus alleen d.m.v. een reply op een forum, hetgeen gebeurde....

En sowieso, GoT is een forum en die blijft sterk door reply's. Je moet zaken als afhandeling middels mail gewoon niet motiveren, dat is killing voor een forum. Misschien had de topicstarter nog wel de moeite genomen om te reply'en en dan had je een mooi topic gehad voor de search: vraag-antwoord-bevestiging.
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 09:15:
Kinderachtig? Het is kinderachtig om hem op de "regels" te wijzen, terwijl dat nergens op slaat.
Geloof me, die regels zijn echt nodig. GoT is mega uservriendelijk, er is geen één groot forum waar zo uservriendelijk gemod wordt... Misschien zijn er tientallen kleinere fora waar het vriendelijker gaat maar die zullen ten onder gaan aan het feit dat ze te weinig richtlijnen hebben. Een forum moet je goed leiden anders gaat het fout. Maar ik denk dat GoT zich zelf daar in bewezen heeft en verder geen uitleg nodig is.
Hij formuleert zijn vraag gewoon kort en bondig en vervolgens wordt zijn topic dichtgegooid.
GoT is gratis en groot. Wil je gebruik maken van het forum dan zal je je moeten houden aan de richtlijnen, heel simpel. Je gaat er mee accoord op het moment dat je je registreerd. Dat is het enige wat van je wordt verlangt hier, waarom zou je je er niet aan houden? Als ik ergens op bezoek kom dan houd ik me toch ook aan de huisregels? Je collega had gewoon moeten aangeven wat hij allemaal al gedaan had enwaar hij had gezocht. Dat is de info die verwacht wordt, anders wordt het een opsomming van antwoorden waar niemand wat aan heeft... alleen zo kan iemand gericht geholpen worden.
Nogmaals: mijn mening is, dat een topic alleen gesloten moet worden als het uit de hand dreigt te lopen. Een kick van, bij wijze van spreken, 2 jaar, is IMHO niet "uit de hand lopen". Een topic "op slot" gooien zou een laatste redmiddel moeten zijn en niet een standaard reactie...
Je eerste punt, yep, dat topic had niet dicht gehoeven. Maar zo'n slotje is een incident, geen rode draad qua modbeleid. Het is dan ook niet echt fair om een relaas te openen in LA enkel gebaseerd op één verkeerde modactie. En dat van jouw collega, die had ik ook op slot gedaan. Misschien zijn zijn bedoeling prima geweest, had hij al gezocht en veel zaken uitgeprobeert, maar dat kunnen de moderators niet zien... Hij had zoiets gewoon moeten vermelden, kleine moeite , groot plezier. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Han op 25-08-2004 09:55 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 14:40

André

Analytics dude

Waarom zouden mensen trouwens een bevestiging willen of hun oplossing geholpen heeft? Ik post ook vaak genoeg iets in een topic waar ik niets meer van hoor. Ik ga er dan gewoon van uit dat het geholpen heeft en de TS geen hulp meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Uit nieuwsgierigheid André? Als ik een antwoord post, dan weet ik ook graag of m'n antwoord de TS geholpen heeft naar het vinden van een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

André schreef op 25 augustus 2004 @ 09:55:
Waarom zouden mensen trouwens een bevestiging willen of hun oplossing geholpen heeft? Ik post ook vaak genoeg iets in een topic waar ik niets meer van hoor. Ik ga er dan gewoon van uit dat het geholpen heeft en de TS geen hulp meer nodig is.
• Voor als het topic teruggevonden wordt via de search. Da's wat duidelijker voor de vinder van het topic.
• Uit loyaliteit. Een bedankje. Het forum kan een perfecte manier zijn om tot je beoogde resultaat te komen, echter wel met een beetje wederwerking. Zo'n stukje feedback is dan gewoon goed.
• Duidelijke afscheiding van het topiceinde

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sorry maar ik vind het betreffende topic terecht op slot. Dit is de initiele vraag:
Ik wil met mijn laptop (Linux) met behulp van een SMC2835W pcmcia kaartje verbinding maken met een Linksys WRT54G router.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat wil hij nou weten? Heeft ie een probleem? Waar loopt ie tegen aan? Wat heeft ie zelf al onderzocht? Zo te zien heeft hij inderdaad geen research gedaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zouden mensen trouwens een bevestiging willen of hun oplossing geholpen heeft?
Als er meer dan 1 oplossing in een topic staat/mogelijk is, is het wel handig als een topicstarter aangeeft welke handeling de juiste of iig gebruikte oplossing was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Persoonlijk vindt ik dat er in dit geval even iets verder gekeken had moeten worden dan de formulering van de post van jeroenr. Het gaat er om of de reply ervoor geholpen heeft. Dit is ook van belang voor andere users, want als het niet gewerkt heeft is het ook onzinnig voor anderen om het te gaan proberen.

Voor dit soort formuleringen mag best iemand op de fingers getikt worden, desnoods maak je er een modbreak van. Maar op slot vindt ik ook niet de juiste manier.

offtopic:
Volgens mij heb je verkeerde topic te pakken bor?
[quote]Bor_de_Wollef schreef op 25 augustus 2004 @ 10:03:
Sorry maar ik vind het betreffende topic terecht op slot. Dit is de initiele vraag:

[...]

Wat wil hij nou weten? Heeft ie een probleem? Waar loopt ie tegen aan? Wat heeft ie zelf al onderzocht? Zo te zien heeft hij inderdaad geen research gedaan.[/quote]

[ Voor 32% gewijzigd door Mystic Spirit op 25-08-2004 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Overigens heeft hij later een nieuw topic geopend (dat was ik vergeten, maar vond hem net met de search), waar exact dezelfde informatie instaat, maar dan wat meer "uitgerekt": [rml][ wifi interoperability] Linksys WRT54G & SMC2835W PC Card[/rml]
ehm, dus jij wilt hier zeggen dat dat tweede topic alleen wat 'uitgerekt' is? Juist door zo'n topicstart geef je aan zelf onderzoek te hebben gedaan, er wordt prima in vermeld wat het probleem is, wat er al onderzocht is en als laatste de vraag. Dit in tegenstelling tot het eerste topic, daar is alleen de vraag aanwezig. Ik denk eerder dat die collega van jou weggegaan is omdat hij geen antwoord kreeg op zijn topic dan dat hij "op de vingers getikt" werd ;) Want hij heeft wel na dat slotje direct door hoe het wel moet, want dat heeft hij laten zien, alleen was er in zijn geval niemand met een antwoord. En een antwoord krijg je sneller op een goede topicstart dan op zo'n slechte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Dat tweede topic bevat veel meer informatie dan het eerste en die informatie is bovendien relevant, zeker geen 'slack'. De mensen die je aanspreekt weten het antwoord meestal niet, maar kunnen het wel bedenken. Daarvoor moet je echter wel ruime informatie in verhaalvorm geven, zodat mensen weten wat je al geprobeerd hebt, waar je precies over praat, welke antwoorden je zal begrijpen, etc. Het eerste topic nodigt uit tot een sloot aan vragen, en tot antwoorden waar de TS niets aan heeft, omdat hij heel veel of juist niets weet van hetgeen waar hij mee bezig is. Als je denkt dat het eerste topic goed is, dan begrijp je niet op welke manier 'vraag en antwoord' effectief werkt.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 19:48

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

over Routing Linux server

Dat slotje was volgens mij inderdaad niet echt de beste oplossing en ik kan begrijpen dat dit erg 'kortaf' overkomt, terwijl je bedoelingen goed waren, je wilde graag eventuele oplossingen op het forum bespreken en de topicstarter die niet reageert dwarsboomt dat een beetje.

Ik kan me wel enigszins voorstellen dat Koffie juist in Network Troubleshooting juist een beleid voert, dat gericht is op het redelijk 'schoon' houden, het ervoor zorgen dat er niet mensen hun vraagjes snel neerplempen en dan de oplossing van dneren verwachten, en vervolgens hierop niet reageren:

het tolereren van zo een houding maakt het al snel onprettig voor de mensen die wel pogen serieus te posten, aandacht te besteden aan hun antwoorden.

Ik vermoed dat daarom gekozen werd voor een snel en kordaat 'op slot', om niet andere mensen de indruk te geven dat dat op GoT gewenst is, maar ik denk wel dat het negatieve gevoel datjij als gebruiker erbij kreeg, dat jouw 'kick' niet zou zijn toegestaan inderdaad erg slecht is, en niet voor zou moeten komen.

Wat betreft dat tweede voorval, van die collega;
dit zie ik toch minder als een fout van de mod, immers, de poster nam zijn aanbeveling aan de hand en startte een tweede topic op, als vervolgens daar geen enkele reactie van andere gebruikers op komt, kan ik me voorstellen dat juist dat zijn intersse in GoT heeft doen minimaliseren, bij dat tweede topic verwachtte hij begrijpelijk wel reacties, zeker nu hij de aanbevling van de mod had opgevolgd

In dat geval ligt de 'schuld' evenzeer bij de andere gebruikers die niet reageren, op dat moment is de aanbevling qua topicstart die de mod eigenlijk buiten zijn schuld om onwaar geworden; het idee dat je, als je je aan het beleid van topicstarts houdt, je ook serieus antwoord krijgt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog eentje: [rml]Koffie in "[ Cisco] 2950T Instellen poort alleen voo..."[/rml] ... kick na een jaar dus gesloten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Euh, ja.... Dat deed ik ook meestal wel, tenzij het een hele nuttige bijdrage was.
Echter, meestal worden topics gekicked door iemand die ongeveer hetzelfde probleem heeft.
IMO open je dan gewoon beter een nieuw topic waarin je een goeie topicstart maakt, dan dat je een topic van xxx maanden oud schopt met daarin een beschrijving van jouw probleem. De mensen die dat topic zien moeten dan anders eerst een aantal posts van anderen doorploegen eer ze aan jouw vraag komen. IMO is het dus beter dat je zelf een nieuw topic opent. Mensen die kunnen/willen helpen zijn dan meteen gefocused op jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En verder is het zo dat de manier van de config aanmaken mijns inziens gewoon iets is wat je moet weten als je een cisco-router koopt :) En als je het al niet weet is het heel erg gemakkelijk zelf op te zoeken op de Cisco site... lijkt me niet dat een copy-paste dan nodig is :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
IMO kun je ook beter een nieuw topic openen, mensen lezen _heel_ slecht en beginnen zonder verder te lezen te reageren op een topicstart van een jaar oud :X Echt: het gebeurt...

Met een nieuw topic kun je je eigen relevante info geven, wat jij al geprobeerd hebt, wat jouw specifieke probleem is, het is gewoon veel informatiever dan het recyclen van een oud topic.

Maar laten we nu niet Koffie's slotjes gaan beoordelen, ik kan ze voorlopig wel onderbouwen, de eerste is duidelijk een topic waar die user echt niet meer op de kick gaat reageren, bovendien is de user niet per email bereikbaar, dus hem verzoeken een reactie te posten is ook niet direct mogelijk.
In het tweede geval is de hulp erg nuttig, als iemand dan het topic nog terug vindt met de search, staat het antwoord er tenminste bij. Ik zou die denk ik persoonlijk niet gesloten hebben, maar voor de reden van Koffie valt wel wat te zeggen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 16:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Grrrrrene schreef op 28 augustus 2004 @ 21:04:
<knip>
In het tweede geval is de hulp erg nuttig, als iemand dan het topic nog terug vindt met de search, staat het antwoord er tenminste bij. Ik zou die denk ik persoonlijk niet gesloten hebben, maar voor de reden van Koffie valt wel wat te zeggen :)
Ik heb ook vaak genoeg gezien dat het slotje in zo'n geval na een week of zo weer verwijderd werd. Dat slotje dient dat gewoon om te voorkomen dat mensen inderdaad blind gaan replyen op een post van een jaar oud (soms nog ouder, tot drie jaar gezien).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

apen-noojes illustreert mooi waarom dat topic dichtgaat, zoals Grrrrrene ook al zegt - mensen lezen de topicstart niet. Laten we de eerste zin er er eens bij pakken:
Ik ben nu bezig met een cisco 2950T switch, nu moet er 1 pc op die switch komen die eigenlijk alleen maar mag internetten en mailen. De router die ook DHCP doet zit gelijk op de switch.
Wat zegt apen-nootjes hierboven? :)
En verder is het zo dat de manier van de config aanmaken mijns inziens gewoon iets is wat je moet weten als je een cisco-router koopt :)
En dat is de reden waarom oude gekickte topics (bij mij iig) veelal dichtgaan, daarnaast zie je vaak dat oude topics niet voldoen aan de eisen zoals we die tegenwoordig stellen (ja misschien dat het een schok is maar het niveau was vroeger niet beter ;) ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

elevator schreef op 28 augustus 2004 @ 21:11:
apen-noojes illustreert mooi waarom dat topic dichtgaat, zoals Grrrrrene ook al zegt - mensen lezen de topicstart niet. Laten we de eerste zin er er eens bij pakken:

[...]

Wat zegt apen-nootjes hierboven? :)

[...]

En dat is de reden waarom oude gekickte topics (bij mij iig) veelal dichtgaan, daarnaast zie je vaak dat oude topics niet voldoen aan de eisen zoals we die tegenwoordig stellen (ja misschien dat het een schok is maar het niveau was vroeger niet beter ;) ) :)
Oepsie...... Ikke heb niet helemaal goed gelezen... :o gebeurt me niet zo vaak :) Maar was ook meer in m'n entousiasme dat ik een keer mee kon praten in LA ;)

Maargoed... in principe geldt hetzelfde, hoef ik alleen maar ff router aan te passen in switch.. de documentatie blijft rijkelijk aanwezig op de cisco site en als je er echt niet uitkomt ga je maar een cursus CCNA doen ofzo :) Nouja.. da's wat overdreven maar er is echt zat te vinden op internet ... Ook complete cursussen en how-to's

[ Voor 6% gewijzigd door Apen-nootjes op 29-08-2004 10:55 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1