[FAQ] Aanvulling Forumgedrag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Iets wat volgens mij in de forumetiquette ontbreekt is een soort van aanbeveling om succesvolle topics netjes af te sluiten.

Hiermee bedoel ik het volgende; als iemand geholpen word met een probleem en vervolgens nooit meer in dat topic reageerd om te melden of het heeft gewerkt. (Beetje kromme zin :X )
Zo weten anderen niet of hun oplossingen hebben geholpen en mensen die via de search bij een dergelijk topic terechtkomen idem dito.
Als er niet meer word gereageerd, kun er meestal wel vanuit gaan dat het probleem is opgelost, anders zouden ze wel terugkomen.

Dus; als het probleem is opgelost, meld dan hoe je hebt gedaan of waar het aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hmmm, dat spreekt eigenlijk totaal voor zich - standaard nettiqette. Maar goed, dat geldt ook voor de rest van de Faq Forumgedrag dus wat dat betreft wel een goed idee ja :)

Trouwens ook als iemand het heeft opgegeven (neptweaker :+ ) en voor een format oid (of hamer in het geval van de HW fora) kiest zou ik het graag weten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Goed idee, gewoon opnemen in de FAQ. Baat het niet, schaadt het niet :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Idd :) ik zou het ook opnemen in de FAQ... Maar het wordt heel erg lastig om hierop te kunnen controleren als mod zijnde denk ik... Daarom denk ik (Damn.. Dat doe ik veel de laatste tijd :X :P ) dat het niet echt een regel is die actief nageleeft kan worden...

Het is zo dat ik het meestal wel probeer te doen als ik een oplossing heb gevonden voor een probleem.. maar soms is het gewoon prutsen en dan werkt het op een gegeven moment wel en ga je van daaruit weer verder.. en is de oplossing eigenlijk zo vaag dat het niet gepost kan owrden omdat het andere users totaal niet zo helpen (meestal omdat je zelf ook niet meer precies weet wat je gedaan hebt) dus ergens wel een goede regel.. aan de andere kant wel een hele lastige...

[ Voor 4% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-05-2004 17:05 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ik dacht een paar dagen geleden nét hetzelfde. Ergens in SA geloof ik één van mijn zeldzame hulpvaardige posts gezet tussen een hoop andere mogelijke oplossingen, komt de topicstarter wat later doodleuk aanzetten met "Dank jullie! Ik heb het kunnen oplossen". :P

Omdat GoT ook dienst doet (of zou moeten doen) als knowledgebase, lijkt het me wel geschikt dat de oplossing alsnog wordt gepost - zeker als die nog niet gesuggereerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Klinkt erg logisch en zoals Merely al zegt: Baat het niet, dan schaadt het niet :) 'k Heb Jaymz ff een linkje op z'n ICQ gegooid :)

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 29-05-2004 09:57 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:21

Jaymz

Keep on moving !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

* Opgelost betekend niet dat het topic daarna op slot moet.

Betekent ;)

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Moet het niet revisie 29 mei zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fee-tje: :D bedankt

G33rt: Nee, want ik heb de laatste lokale edit op 28 mei gedaan ;)

SilentStorm: Blijkbaar ben ik Belg :D : http://www.vandale.nl/opz...ek/?zoekwoord=contacteren
Veranderd in "... contact opnemen met ...".

Jaymz: ik heb bovenstaande verwerkt + een nog paar kleine foutjes opgelost
preview / CP

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

offtopic:
contacteren :?

Wat is er mis met 'bereiken', 'benaderen' of 'contact zoeken/maken met'? Het ('contacteren') is een bestaand woord, maar het klinkt zo.. lelijk.

Verder netjes hoor :)

[ Voor 19% gewijzigd door SilentStorm op 29-05-2004 19:51 ]

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:21

Jaymz

Keep on moving !

G33rt schreef op 29 mei 2004 @ 19:16:
Moet het niet revisie 29 mei zijn? :P
Nee, niet alleen heeft euss de boel de 28e gewijzigd ik heb de boel ook al de 28e online gegooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nog een vervolggedachte van mijn kant;

Is het mogelijk om topics aan te meldden (aan mod of in een speciaal topic)als "opgelost" en deze dan een voltooid status te geven? Zoals je in de search kan selecteren om te zoeken op "open", "gesloten" en dus dan ook "voltooid"?

Als je dan een probleem hebt overeenkomstig dat van de TS in een "voltooid" topic, weet je zeker dat er tenminste 1 maal een goede oplossing word aangedragen.

Mooi groen mapje, om dit bijvoorbeeld aan te geven.

Ik besef dat dit veel ingrijpender is (technisch gezien), maar ik wilde deze gedachte toch niet achterhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om topics aan te meldden (aan mod of in een speciaal topic)als "opgelost" en deze dan een voltooid status te geven?
Voorlopig nog niet:
Knowledge Base

Status van topics
[rml][ FeatureRequest]Status van probleemafhandeling in forumindex[/rml]
[rml][ feature] "this helped me fix my problem" flag[/rml]
'user accepted reply x as corerct solution for problem'
Opgeloste vraag: Antwoord markeren
[rml][ feature] Accepted answer[/rml]
Feature: Accepted answer *parse devvers?*
[rml][ suggestie] Status van een topic[/rml]
"Probleem opgelost" vinkje

Overigens zegt een topicstatus niet altijd wat of het topic de info bevat die je nodig hebt. Tenslotte zijn niet alle topics - probleemtopics. Zo kan ik bijv. info nodig hebben over een monitor, niet dat ik een probleem heb, maar gewoon als specs/info of als ervaringsnaslag.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Misschien is het handig om dan bij dat topic een teken te plaatsen als je searched dat het probleem opgelost is. Dat searched een stuk makkelijker.

offtopic:
Euss, heb je een mailtje gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 22:06:
[...]
Voorlopig nog niet:
Knowledge Base

Status van topics
[rml][ FeatureRequest]Status van probleemafhandeling in forumindex[/rml]
[rml][ feature] "this helped me fix my problem" flag[/rml]
'user accepted reply x as corerct solution for problem'
Opgeloste vraag: Antwoord markeren
[rml][ feature] Accepted answer[/rml]
Feature: Accepted answer *parse devvers?*
[rml][ suggestie] Status van een topic[/rml]
"Probleem opgelost" vinkje

Overigens zegt een topicstatus niet altijd wat of het topic de info bevat die je nodig hebt. Tenslotte zijn niet alle topics - probleemtopics. Zo kan ik bijv. info nodig hebben over een monitor, niet dat ik een probleem heb, maar gewoon als specs/info of als ervaringsnaslag.
Maar ook als jij in je topictitel zet dat jij info wilt over een bepaalde monitor kan deze een "voltooid" status krijgen als jij de info hebt die je zocht over die monitor :)

Iemand anders die dan ook info erover zoekt en dat in de topictitel zoekt, weet meteen dat hij info over die monitor kan vinden in dat topic. Ik vind het een erg goed idee :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoelde ik niet (exact). Ik bedoelde dat er ook topics zijn die nooit een voltooide status kunnen krijgen (zoals discussietopics) of dat er gezochte info kan zijn (door een 3e persoon*) waarbij de topicstatus nietszeggend is over of een topic deze info wel bevat.

* Als 3e persoon ben je namelijk niet gebonden aan de structuur: " probleem TS > oplossingsreacties > TS meld dat het is opgelost > tag 'opgelost' ". Je kunt bijv. op zoek zijn naar info die zijdelings in het topic wordt vermeld maar niets met het probleem te maken heeft.
Voorbeeld: ik wil als 3e persoon eens weten via GoT of ik een 7811 kan gebruiken als regelaar voor mijn fans. In de search bestaat geen enkel topic daarover (logisch ook, het is een niet bestaand onderdeel). Toch staat de info die ik nodig heb wel in de GoT database (en wel hier). De status van het topic 0/7/12 volts schakeling had dan echt nietszeggend geweest voor mijn probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
Tja, maar als jij dan geen topics van een bepaalde waarde kan vinden, dan kan je er misschien een tweede zoekoptie tegenaan gooien waarbij je gewoon niet alleen op "voltooide" topics zoekt, maar dan wel zijdelings gaat zoeken als het ware.

Oftewel inbouwen dat je op beide manieren kan zoeken :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Morax schreef op 31 mei 2004 @ 22:38:
Tja, maar als jij dan geen topics van een bepaalde waarde kan vinden, dan kan je er misschien een tweede zoekoptie tegenaan gooien waarbij je gewoon niet alleen op "voltooide" topics zoekt, maar dan wel zijdelings gaat zoeken als het ware.

Oftewel inbouwen dat je op beide manieren kan zoeken :)
denk je dan dat al die "nieuwe" functies ook werkelijk nuttig gebruikt gaan worden?
Door alle users, zowel de nieuwe als de users die hier al wat langer zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Je zou ook nog de topics met een 'voltooid' status hoger bij de results kunnen laten verschijnen...

Alleen betwijfel ik de meerwaarde van dit alles een beetje... Aangezien zoals euss al aangeeft je vaak niet zal zoeken op het gestelde probleem zelf, en je er toch wel was gekomen.... Al met al denk ik dat als er zelfs enige meerwaarde inzit dit niet opweegt tegen de moeite van het realiseren

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien heb ik vaak genoeg dat ik exact hetzelfde probleem heb als de TS en dat het het bij hem/haar destijds niet heeft gewerkt, maar bij mij wel; in een dergelijk geval zou de voltooid-status mij dus zelfs op een verkeerd spoor zetten. :)
Pagina: 1