AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Verder redelijke fps:
1280x1024
High detail
Alle opties aan en 4x AA
V-sync aan
Constante van 60 fps met hier en daar een drop tot net boven de 40 ...
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Verwijderd
Dat gevoel heb ik nu ook sé ...Timocos schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:34:
Ik speel de uitbreiding nu ook ( kan mijn Doom 3 niet meer spelen omdat ie elke keer bij hetzelfde level eruit klapt ... ). Echt eng spel is het .. vooral savonds alles lekker donker en geluid vol open ... Monsters zien er weer heftig uit en het lijkt wel of de uitbreiding veel soepeler loopt dan het origineel
Verwijderd
Ik installeer de zooi wel opnieuw, dit keer zonder die soundpack (wellicht hebben ze dit daarom geflikt).
Gaat het na uitpakken dan fout? Ik merkte dat het na uitpakken (het origineel) VEEL beter liep .... geen 1 second delay na het openen van een deur, krengen gingen gewoon open en je kon doorlopen .... dat soort dingen .... ik heb zowieso al een ATI kaart, en ik hoop dat het niet zo erg met de frames is zoals een paar lui hiervoor zeiden .... veel ATI gebruikers hier die wel normaal konden gamen? Ik zie wel een paar antwoorden van "het draait allemaal goed hier" .... en uiteindelijk blijkt zo'n persoon dat een Nvidia kaart te hebben .... ja, daar hebben we het nu juist niet over
Geen vertragingen bij deuren of artifacts.
Merk ook niks van framedrops oid.
Wel heb ik eerst de oude D3 installatie kompleet verwijderd, daarna opnieuw geinstalleerd en patch 1.1 er overheen gedraaid. Installatie van RoE ging daarna vlekkeloos. Geen foutmeldingen oid.
M'n 9700pro doet et nog steeds prima, heb die al meer als 2 jaar en nog steeds geen spijt.
Ook HL2 draaide als een tierelier.
D3 RoE is inderdaad beter kwa gameplay als de originele D3.
Mooiere omgevingen, en niet van die monsters die achter je spawnen of ineens uit een kast komen.
Prima uitbreiding die RoE.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Verwijderd
Je hebt niets uitgepakt (dus die *.pak files)? Heb zelf een 9800 PRO.AvK schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:19:
Bij mij draait ie prima.
Geen vertragingen bij deuren of artifacts.
Merk ook niks van framedrops oid.
Wel heb ik eerst de oude D3 installatie kompleet verwijderd, daarna opnieuw geinstalleerd en patch 1.1 er overheen gedraaid. Installatie van RoE ging daarna vlekkeloos. Geen foutmeldingen oid.
M'n 9700pro doet et nog steeds prima, heb die al meer als 2 jaar en nog steeds geen spijt.![]()
Ook HL2 draaide als een tierelier.
D3 RoE is inderdaad beter kwa gameplay als de originele D3.
Mooiere omgevingen, en niet van die monsters die achter je spawnen of ineens uit een kast komen.
Prima uitbreiding die RoE.
Ik neem wel standaard wat aanpassingen in de DoomConfig-file over van wat tweaks die ik gelezen heb (maar 3 aanpassignen aan wat Cache instellingen).
Gewoon zonder tweaks of trucks draait ie hier prima.
[ Voor 8% gewijzigd door AvK op 15-04-2005 12:33 ]
Verwijderd
Mijn bedenkingen :
- Zeer fijn en vette actie !
- Grabber is rip-off, maar wel zeer leuk
, Dubbelloops shotgun viel me wat tegen.
- Veel fijnere monsters (minder imps) en leuke tussenbazen.
- Geen verhaal (jawel, D³ had wel degelijk verhaal !)
- Graphics minstens even goed, maar nog steeds té slechte textures en omgeving had minder detail als het originele
- Stoere mini-games
- 1x zware "vis leak" als ik naar 1 bepaald punt keek (thanks Aham brahmasmi
)
[ Voor 10% gewijzigd door Exe-cuter op 16-04-2005 01:25 ]
Da's geen memory leak maar een "vis leak". Het heeft er mee te maken dat als je naar een bepaald gedeelte van de map kijkt, een heel groot gedeelte van de map ook gerendered wordt terwijl dat eigenlijk helemaal niet zichtbaar is. Bij het maken van de map is het gedeelte waar je die FPS drop hebt dan niet goed 'afgesloten' van de rest van de map.Exe-cuter schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 18:59:
- 1x zware "memory leak" als ik naar 1 bepaald punt keek
Verwijderd
1280x1024 @ 60 Hz
76.50 forceware beta
400/1100
high quality, alle opties open, 2xAA, vsync aan
Enorm snelle fps (tussen de 50 en de 60) ... eenmaal voorgehad echter (na anderhalf uurtje knallen)dat het scherm plots zwart werd (geluid gaat perfect verder). Alt-tab springt naar het bureaublad, maar als ik terugga kan ik het beeld niet herstellen. Kan wel perfect blind verderspelen ... strange !!
Mooi dat het nu werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 18:39:
Ok, hij draait nu. Ja, die soundpack mis ik wel hoor. Echt jammer, ik snap niet dat ze dat nu niet inzien .... voor mij is dat 50% van de gamefun in een FPS .... als de sounds slecht zijn, schiet het gewoon minder lekker. Ik hoop dat de verbeterede gameplay een hoop goed maakt (hoewel ik de originele gameplay ook goed vond .... spawnende creatures achter je .... hmm ... niet leuk? Wtf doe je dan met Doom III in je handen
).
Overigens heb ik met veel plezier D3 uitgespeeld.
Maar na het 150e spawnende monster op 2 meter achter je
had ik zo iets van....Ja, nou weet ik het wel.....

Verwijderd
Ja, de een vindt het leuk, de ander niet .... ik vond bij DIII de sfeer gewoon erg goed ..... grafisch bracht het sfeer, qua geluid .... monster animatie's .... schaduw/lichteffecten (tot nu toe onovertroffen) .... het had juist wat, dat switchen met je zaklamp .... jammer dat echt dat ene puntje wat het spel dan moeilijker maakt, juist weer een punt van kritiek moet zijn .... jammer altijd, als mensen ergens moeite mee hebben, dan moet het er meteen uit, of is een slecht ontwerp .... het was pure gameplay .... ik zie ook geen verschil tussen D3 en RE4 wat betreft het monster spawnen .... ineens gaat er ergens een deur open en komen er 10 dorplingen op je afstormenAvK schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 08:39:
[...]Mooi dat het nu werkt.
Ik weet ook niet precies waarom ik D3 wel uitgespeeld heb, de gemiddelde FPS boeit me gewoon niet. CoD was wel aardig, maar daar ging dat gescripte me weer mateloos irriteren .... ik weet wel dat ik om monsteranimatie's alleen al het spel goed vond, dat persoonlijke smaak .... gister weer twee draken gehaald (McFarlane's Dragons) .... maar uiteindelijk boeide me het ook omdat je die guns gewoon lekker voluit kon leegblazen, dat geluid, fantastisch .... dat moet ik nu missen, ik ga zo pas echt beginnen met kijken hoe het spel is. Toch snap ik deze keuze nog steeds niet, die knakker die die soundpack uitbracht, was origineel bij het project betrokken, en werd op het laatste moment eruit gebonjourd .... had ik begrepen .... die geluiden waren echt SUPER .... nu klinkt het eerlijk gezegd niet, dus zal de gameplay het maar moeten bepalen (of werkt het wel als je de pack na installatie van RoE installeert?).
Correct me if I'm wrong
[ Voor 6% gewijzigd door Exe-cuter op 16-04-2005 14:53 ]
Mee eens. Omdat de monsters weinig AI hebben moeten ze wel steeds achter je spawnen of uit een muur komen ofzo. Of als je een kamertje binnen gaat en een bepaald item pakt. Het wordt er juist voorspelbaarder door; als je in een kleine kamer zit kun je gewoon de kettingzaag nemen en zodra er een monster spawnt er naartoe rennen en je hebt 'm af zonder geraakt te worden. Anders is één lading van je shotgun van dichtbij genoeg.AvK schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 08:39:
[...]
Mooi dat het nu werkt.
Het was dacht ik Trent Reznor die de geluiden in de Alpha versie nog gedaan had, maar later zelf uit 't project gestapt was. Ik ben wel benieuwd naar die sound pack (werkt alleen voor RoE of juist niet?). Linkje?
Verwijderd
Trent Reznor! Gij vermaledijde jongeling!Exe-cuter schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:59:
Dat was Trent Reznick, die ook de sounds van quake maaktte, en is er voor onbekende redenen (te weinig tijd ?) zelf uitgestapt.
Correct me if I'm wrong

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
* Exe-cuter kijkt teveel films, verwarde de naam met Trevor Reznick uit The MachinistRexomnium schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:02:
[...]
Trent Reznor! Gij vermaledijde jongeling!
[ Voor 3% gewijzigd door Exe-cuter op 16-04-2005 14:59 ]
Verwijderd
Ze hadden van mij juist veel meer aandacht mogen besteden aan de AI, DAN wordt het spel pas eng. De AI in de eerste Unreal was zelfs nog beter dan die van Doom III.Aham brahmasmi schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:31:
[...]
Mee eens. Omdat de monsters weinig AI hebben moeten ze wel steeds achter je spawnen of uit een muur komen ofzo. Of als je een kamertje binnen gaat en een bepaald item pakt. Het wordt er juist voorspelbaarder door; als je in een kleine kamer zit kun je gewoon de kettingzaag nemen en zodra er een monster spawnt er naartoe rennen en je hebt 'm af zonder geraakt te worden. Anders is één lading van je shotgun van dichtbij genoeg.
Het was dacht ik Trent Reznor die de geluiden in de Alpha versie nog gedaan had, maar later zelf uit 't project gestapt was. Ik ben wel benieuwd naar die sound pack (werkt alleen voor RoE of juist niet?). Linkje?
'
Trouwens valt het me de laatste tijd op dat nieuwe singeplay-gerichte FPS spellen voor de PC qua tegenstanders een erg matige AI hebben. Ik noem ook Half Life 2 en BIA.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 17:36 ]
Verwijderd
Beetje overdreven .... beetje erg zelfs!Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:30:
[...]Ze hadden van mij juist veel meer aandacht mogen besteden aan de AI, DAN wordt het spel pas eng. De AI in de eerste Unreal was zelfs nog beter dan die van Doom III.
Hoort dat zo?
[ Voor 21% gewijzigd door Acid_Burn op 17-04-2005 03:12 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
HL2 weet ik niet echt (alleen de demo gespeeld). Far Cry is een positief voorbeeld van een recente FPS.Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:30:
[...]
Trouwens valt het me de laatste tijd op dat nieuwe singeplay-gerichte FPS spellen voor de PC qua tegenstanders een erg matige AI hebben. Ik noem ook Half Life 2 en BIA.
Nee inderdaad, als je iets oppakt met de grabber kan je net zo vlot richten als anders. Je hebt wel maar een korte tijd om dit te doen, anders laat de grabber vanzelf los.Acid_Burn schreef op zondag 17 april 2005 @ 03:10:
...Als ik dan zo'n energie bol van een imp uit de lucht pluk kan ik em niet richten... Hoort dat zo?
]
Let wel op: Je moet de muis-knop ingedrukt houden van zodra je het object vasthebt (maar dat wist je normaal wel
Probeer eens wat met de settings te prutsen ofzo ?
Kijk naar deze 2 screenshots
richten op dat steentje daar achter

Dat rode kruisje geeft aan waar mijn view zich naartoe verplaatst.
Nu heb ik dat steenje beet en ik heb mijn view niet verplaatst zoals je aan de achtergrond kunt zien,
maar het ingezoomde gedeelte is nu gecentreerd op een stuk linksonder die grote rots.

Laat ik nu los, dan wordt dat steentje wel weer gelanceerd naar zijn originele positie, niet naar waar mijn x-hair staat.
Godfather Bodybuilding topic reeks
bind "MOUSE1" "_attack"
Zo is dat gebind, niks vreemds aan hoor.
Om te testen eens de default instellingen gebruikt (dus DoomConfig.cfg weggegooid) en dat maakt niks uit. Zelfde probleem.
[ Voor 36% gewijzigd door Acid_Burn op 18-04-2005 17:43 ]
Verwijderd
De grabber was oorspronkelijk al in D3 geplanned, dus zeker geen rip off van HL2.Exe-cuter schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 18:59:
* Exe-cuter heeft Resurrection of Evil enkele dagen uitgespeeld.
Mijn bedenkingen :
- Zeer fijn en vette actie !
• Grabber is rip-off, maar wel zeer leuk, Dubbelloops shotgun viel me wat tegen.
- Veel fijnere monsters (minder imps) en leuke tussenbazen.
- Geen verhaal (jawel, D³ had wel degelijk verhaal !)
- Graphics minstens even goed, maar nog steeds té slechte textures en omgeving had minder detail als het originele
- Stoere mini-games
- 1x zware "vis leak" als ik naar 1 bepaald punt keek (thanks Aham brahmasmi
)
Ik vindt ie dubbel loops knal gun veel leuker! dan de vorige shotgun deze is veel krachtiger en die grabber is ook leuk ! Heb em nog niet uitgespeeld!MrJ schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:03:
[...]
De grabber was oorspronkelijk al in D3 geplanned, dus zeker geen rip off van HL2.
De eerste ben ik voorbij door met de grabber een lijk er tussen te trekken, maar hoe moet ik nu verder?
[ Voor 26% gewijzigd door utbone op 23-04-2005 21:33 ]
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Mijn PC specs zijn: P4 2,53 Ghz 533 MHz, 1024 MB geheugen en een Ati Radeon 9800 Pro (256bits).
kijk hier eens voor wat visuele tweaks.
http://ucguides.savagehelp.com/Doom3/FPSVisuals.htm
Verwijderd
Ik weet niet, maar tot nu toe vind ik het juist soepler lopen .... heb ook een 9800 Pro!amiga1260 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:03:
Ik heb nu eindelijk Ressurection of Evil Add-on. Nu ben ik in het tweede level bezig. Het spel draait erg traag.
Mijn PC specs zijn: P4 2,53 Ghz 533 MHz, 1024 MB geheugen en een Ati Radeon 9800 Pro (256bits).
Het spel ziet er goed uit.
Mijn instellingen in Doom 3 zijn: ATI Catalyst 5.4, resolutie van 1024x768 op medium settings.
[ Voor 15% gewijzigd door amiga1260 op 24-04-2005 08:45 . Reden: Instellingen vergeten ]
Alleen het geluid doet brak, maar dat was in Doom 3 ook al zo.
De eerste beelden van de Gravity gun van Half-Life 2 stammen uit 2003... Ik denk niet dat ze in de D3 ontwikkeling toen allang aan de Grabber dachten.. Helaas, je moet hier toch de credit geven aan Valve. (Al is de grabber ook vet lacheMrJ schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:03:
[...]
De grabber was oorspronkelijk al in D3 geplanned, dus zeker geen rip off van HL2.
-- Altijd blijven prutsen --
Btw, een soort grabber zat al in Q3 Team Arena
[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 24-04-2005 10:31 ]
Verwijderd
Hier staat een beta-patch voor de Creative Audigy 2 geluidskaart die iets zou moeten doen aan het brakke geluid van Doom 3 in combinatie met Audigy 2 kaarten.Hacku schreef op zondag 24 april 2005 @ 09:25:
En hoelang is D3 ook alweer in ontwikkeling geweest?FoggyFreek schreef op zondag 24 april 2005 @ 09:53:
[...]
De eerste beelden van de Gravity gun van Half-Life 2 stammen uit 2003... Ik denk niet dat ze in de D3 ontwikkeling toen allang aan de Grabber dachten.. Helaas, je moet hier toch de credit geven aan Valve. (Al is de grabber ook vet lache)
Ik heb geen zin om een wellus/nietus spelletje hiervan te maken maar ben er toch echt zeker van dat D3 eerder het concept had dan HL2.
Zal ff kijken of ik er nog wat bronnen voor kan vinden.
Probeer eens de Omegadrivers ipv de normale Catalysts.amiga1260 schreef op zondag 24 april 2005 @ 08:43:
Ik heb een ATI Radeon 9800 Pro met 128 MB geheugen. De 256 bits slaat op de busbreedte. Er bestaan ook ATI Radeon 9800 Pro met 128 bits busbreedte. Als ik het spel opnieuw start, dan krijg ik geen framedrops meer. Ik zal de Visual tutorial even doornemen.
Het spel ziet er goed uit.
Mijn instellingen in Doom 3 zijn: ATI Catalyst 5.4, resolutie van 1024x768 op medium settings.
En als een Audigy 1 hebt?Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:15:
[...]
Hier staat een beta-patch voor de Creative Audigy 2 geluidskaart die iets zou moeten doen aan het brakke geluid van Doom 3 in combinatie met Audigy 2 kaarten.
Verwijderd
vroeg het me gewoon af
Jaah is bij mij ook met dat geluid .. vooral als er een vijand spawnd ....Hacku schreef op zondag 24 april 2005 @ 09:25:
Bij mij loopt het spel heel vlot, 1280x1024 met alles op high, AA 4x (specs)
Verwijderd
Doom 3 directory wordt voor jou dan f:\games\doom 3Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 00:36:
hallo, even een vraagje over de 3mood mod. Ik heb deze dus gedownload en geextract in de doom 3 folder. Maar het lukt me niet om een interaction.vfp te maken. (doom 3 directory = f:\games\doom 3\doom3.exe). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
doom3.exe is geen dir dus weglaten, laat effe weten of dit helpt.
Updating..............
Verwijderd
Dat haalt voor mij vaak veel van het spel plezier weg ... Zo van ooh ... nu zit ik in level 10, bij de volgende issie afgelopen ... is toch zonde ?? Kan uiteraard persoonlijk zijn, maar denk dat er toch hoopjes mensen zijn die dat me eens zullen zijn.
Anyway ... ik weet het dus niet ...
Klik hier voor een screenshot
M'n videokaart word niet te heet (slechts 45 graden) en ik heb het alleen bij Doom 3 RoE en niet bij Doom 3 zelf. Iemand enig idee wat dit is?
Kan best ook dat je geheugen van je videokaart te warm wordt. (die 45 graden slaat enkel op de core)
Hij is niet overgeklokt het is een Sapphire Radeon 9800 Pro 128 mb en ik heb nog nooit aan de clock instellingen gezeten, hij is ook niet geflashed naar een XT ofzo. En ik heb het _alleen_ bij D3ROE, D3 doet het gewoon normaal. Ik heb gewoon de normale Catalyst 5.4 drivers geinstalleerd.Furbyk1ller schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:46:
dat zijn duidelijk arties, doom3 en doom3 roe hebben het niet zo op overgeklokte kaarten.
Verwijderd
Probeer het eens met een extra fan op de kaart gericht o.i.d. Als het dan overgaat licht het toch aan de warmte. Maar het kan ook heel goed een bug zijn.babba schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:59:
[...]
Hij is niet overgeklokt het is een Sapphire Radeon 9800 Pro 128 mb en ik heb nog nooit aan de clock instellingen gezeten, hij is ook niet geflashed naar een XT ofzo. En ik heb het _alleen_ bij D3ROE, D3 doet het gewoon normaal. Ik heb gewoon de normale Catalyst 5.4 drivers geinstalleerd.
Dit is waarschijnlijk toch een hitte probleem als ik dat plaatje bekijk. JC heeft met de release van D3 al gewaarschuwd dat de engine enorm transistor intensief is en dat dit voor hoge temps kon zorgen.babba schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:59:
[...]
Hij is niet overgeklokt het is een Sapphire Radeon 9800 Pro 128 mb en ik heb nog nooit aan de clock instellingen gezeten, hij is ook niet geflashed naar een XT ofzo. En ik heb het _alleen_ bij D3ROE, D3 doet het gewoon normaal. Ik heb gewoon de normale Catalyst 5.4 drivers geinstalleerd.
Maakt de koeler wel goed contact met je gpu? En 45 graden....dat lijkt me onder idle stand, ik ken geen 9800 pro die dat haalt onder full load op stock cooling afaik.
Als ik een tijdje zit te gamen gaat ie al gauw richting de 60 jah, maar die artifacts kreeg ik ook toen hij nog maar 45 graden was. Ik krijg het ook als ik mijn kast open zet. Toch maar eens een case-fan in mijn kast zetten.sjek schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:25:
[...]
Dit is waarschijnlijk toch een hitte probleem als ik dat plaatje bekijk. JC heeft met de release van D3 al gewaarschuwd dat de engine enorm transistor intensief is en dat dit voor hoge temps kon zorgen.
Maakt de koeler wel goed contact met je gpu? En 45 graden....dat lijkt me onder idle stand, ik ken geen 9800 pro die dat haalt onder full load op stock cooling afaik.
Verwijderd
Ja, het heeft geholpen! Thanks!!Enthroned schreef op donderdag 28 april 2005 @ 14:52:
[...]
Doom 3 directory wordt voor jou dan f:\games\doom 3
doom3.exe is geen dir dus weglaten, laat effe weten of dit helpt.
maar nu wilde ik eigenlijk deze mod ook nog in combinatie met santana's bloom mod draaien. Dat geeft mega stoeren effecten als ik dit forum mag geloven: http://www.nvnews.net/vbu...php?t=49067&page=17&pp=15
Echter de bloom mod werkt bij mij niet. Iemand die hem wel werkende heeft gekregen?
link bloom mod: http://www.doom3world.org...b11d815ef239b3465aebb933d
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 23:02 ]
Naar mijn smaak zit het beter in elkaar dan D3. Veel gevarieerder en de sfeer is zo intens! Bij het origineel genoot ik meer van de lol om weer Doom-style te knokken. RoE bewijst voor mij dat single-player games nog steeds een waardevol genre kan zijn.
d:)b
LEFT_ARROW nog steeds draaien naar links...stone age?
Ik wilde het net als bij al mijn andere FPS'en instellen...
Bind LEFT_ARROW "moveLeft" (dus strafe)
En dan flashlight op DEL, en reload op KP_INS, etc.
Het spel ziet al die knoppen als SHIFT
Dus ouwe Doomconfig van D3 gebruikt (Bind-sectie gekopieerd), hebben ze die impulse-volgorde veranderd.

Uiteindelijk werkt het nu (config editten, resultaat checken, 20x)
Toch maar beetje vreemd hoor; key binds uit de tijd dat er nog geen muis was.
Verder natuurlijk weer prachtig...heerlijk griezelen int donker.
Wat een spel is het toch...The king of FPS's !
Ben benieuwd wat ze nu van plan zijn voor na RoE...
Of andere spellen met deze super engine.
Khad trouwens die script error ook, de eerste keer dat ik em installde.
Heb die script ge-edit, is gewoon C++
Stukken met die NET_WEAPON_FIRING (of zo) eruit gehaald...werkte tot op zekere hoogte (logisch).
Ze stonden als conditie in if-statements (2x), maar altijd met een OR met iets anders.
Maar het komt dus inderdaad door al die uitgepakte files van originele Doom3.
Opnieuw installeren en niets uitpakken heeft alles verholpen, maar hij schokt nu wel erg als je een nieuwe Zone binnenloopt.
Iemand al getest om nu na succesvolle install alle pk-files weer uit te pakken?
Ik wil het niet echt testen, ben ik weer 3 uur bezig...WIL SPELEN :-P
Eat the bugs, live in a pod
Quake 4.HMC schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 05:37:
Ben benieuwd wat ze nu van plan zijn voor na RoE...
Of andere spellen met deze super engine.
Er zal iig een railgun in Q4 zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door babbaloerie op 12-05-2005 12:40 ]
[ Voor 10% gewijzigd door MrJ op 12-05-2005 14:21 . Reden: typo's ]
Dan heb je geen problemen.
Ja ze zijn idd goed bezig hiermee, je ziet nu al bekende elementen uit quake2 naar voren komen. Verder wel grapig dat ze het over de Doom film hebben. hier kun je meer info vinden over de film. Helaas zal het niet over Hel gaan en zijn het geen mosters uit de Hel, maar gemuteerden. En het speelt ook niet af op Mars.....echt wtf is hier nog Doom aan.Aham brahmasmi schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:04:
[...]
Quake 4.Ben erg benieuwd wat Raven Software ervan gaat bakken... Wat recente info hier: http://pc.ign.com/articles/608/608671p1.html
Er zal iig een railgun in Q4 zitten.Geen gauntlet maar wel de stomme blaster van Q2.
Hopelijk maken ze de multiplayer toch meer als Q3 dan als Q2...
hier hier vindt je wat pics van de film.
Thnx! Het is geluktMrJ schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:29:
Midden in z'n hart schieten. Double shotgun een paar keer leegpompen en hij is zo 't zaadje.
Fixes & Updates in 1.3:
============================
- PunkBuster(TM) support has been added.
- EAX(R) ADVANCED HD(TM) support in the sound engine contributed by Creative
Labs(R). Doom 3 base game comes with room reverb data.
- To utilize EAX(R) ADVANCED HD(TM) in Doom 3, you must have 100% EAX 4.0
compatible sound card. Please refer to your sound card manufacturer for
details on whether or not your sound card supports EAX 4.0.
- Sound Blaster(R) Audigy(R) 2 users who wish to utilize the new EAX 4.0
feature in Doom 3 should download the latest Creative Beta Drivers for the card
released on April 5th, 2005. Not using these drivers may result in game
instability while using EAX 4.0.
- Server provides .pk4 file download URLs (http/ftp), client has internal
download.
- New class of .pk4 files: 'addon paks' are only referenced when the map is
loaded in.
- .pk4 downloads and addon paks come with a number of fixes to the 'pure server
mode' filesystem code.
- Fixed ragdoll bounciness.
- Fixed how Doom 3 detects LAN client vs. Internet clients.
- LZW compression of render demos.
- Fixed command line parameter passing.
- Added a QuakeIII-style graph of the connection quality for network clients
defaults off, enable with net_clientLagOMeter 1
displays a graph of how much the client predicts ahead of the server
note that you can change the minimum predict ahead of a client by setting
net_clientPrediction
Changes relevant to mod developers (SDK):
- Added UploadImage to idRenderSystem interface. This lets the user blit images
to the renderer.
- Supports fs_game_base; this lets you base a mod off base game + d3xp + your
own content.
- Most of the download redirection is handled in the game code, and can be
extended.
Linux specific:
- ALSA device opened non-blocking to avoid hangs.
Verwijderd
(Het komt volgens mij door de rook omdat ik soms ook last van heb wanner er veel rook is in een level.)
De geheugen tweak heb ik al uitgevoerd, en ik gebruik de NGO drivers gebaseerd op de catalyst 5.5. Overige specs zijn Barton 3200+ 1GB Dual DDR waarvan maar 80% wordt gebruikt in de game.
Verwijderd
Nope, komt door het 'Heat Haze' effect, dit moet het lucht iets imiteren als wat je ook ziet op een hete dag boven het asfalt, een soort motion blur.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:53:
Doom 3 daait aardig op me computer ondanks de radeon 9550 (350 core met 64bits geheugen 425mhz gpu mem 243Mhz), zit zo tussen de 40 en 60fps. Alleen waneer zo zombie met vuur begint te gooien gaan de aantal frames dramatische omlaag (soms tot wel 20fps). Is hier voor een oplosing ?
(Het komt volgens mij door de rook omdat ik soms ook last van heb wanner er veel rook is in een level.)
De geheugen tweak heb ik al uitgevoerd, en ik gebruik de NGO drivers gebaseerd op de catalyst 5.5. Overige specs zijn Barton 3200+ 1GB Dual DDR waarvan maar 80% wordt gebruikt in de game.

Verwijderd
Is mischien wel erg mooi maar waneer het beeld gaat haperen dan zie je er haast niks van.
Gevonden,
even g_projectileLights op 0 zetten.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 21:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
mjah boeiend ook....
Verwijderd
http://downloadsx-2.plane...fig_file_creator_beta.zip
Een progje waarmee je makelijk alle config tweaks kan aanpassen in de config file zonder dat je steeds van alles moet opzoekenn
seta r_customHeight "512"
seta r_customWidth "640"
Mijn lcd heeft 1280*1024 maar dat zorgt soms voor drops tot 15 fps op mijn 9800pro.
De custom resolutie werkt niet bij mij, ik krijg nog 2 balken op mijn scherm en als ik mijn muis omhoog beweeg boven mijn schermrand dan scrolled het beeld mee omhoog.
Ik wil natuurlijk een 16:10 resolutie, dat staat ook al ingesteld met r_aspectRatio 3.
Verwijderd
Weet iemand van jullie dat?
Maar lichter maken verneukt juist de sfeer man.
De sfeer wordt dan zelfs nog beter!
Kijk anders eens naar de calibratie van je beeldscherm, vooral TFT-schermen hebben moeilijkheden met zwart-grijs overgangen. En lichtinval uitsluiten zoals al gezegd is helpt ook een boelWizZie- schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:07:
Je kan zeggen dat het de sfeer verneukt ja... Maar ik vind het echt niet meer leuk zo. Het is zo verschrikkelijk irritant en saai imho. Denk gerust wat anders hoor, maar ik loop 10 keer een rondje omdat ik geen flikker zie. En de brightness hoger zetten is zo lelijkDan worden alle kleuren lelijk.
Verwijderd
Bijkostigheidje is dat je scherm ook een stuk langer meegaat want de backlight gaat normaal het eerste stuk.
ik speel het niet enkel uit gamers oogpunt, maar ook uit het oogpunt van een developer, bij een hoop dingen denk ik van "shit dat is een goed idee en goed uitgewerkt" en een groter compliment kun je een game developer niet maken
veel mensen vonden doom 3 niet de doom feeling hebben, qua graphics kan dat natuurlijk ook niet maar tot zover(2e level ofzow) vind ik doom 3 zeker wel de doom feeling hebben, vooral door het geluid. een hoop geluiden zijn reworks van de originele doom en dat maakt het voor doom spelers van het eerste uur alleen maar beter
Verwijderd

Hier loopt 1 zombie. je kan er een videobestandje oprapen. Dit video'tje gaat over het apparaat dat je op het screenshot achter het raam ziet.. iets dat water maakt of zo. Links is een deur naar een doodlopende ruimte. Er komt alleen zo'n rennend beest met meerdere ogen uitgerend. Ook in die ruimte kun je een beeldscherm aanraken.. er verschijnd dan weer zo'n wezen dat rode vuurballen gooit. Rechts van de watermaak machine kamer is ook een deur. Deze deur is gesloten en alleen toegankelijk voor 2 mensen. Mij laat hij in iedergeval niet door
please help me!
En als je er echt niet uit komt zou ik ff op gamespot.com de gameguide lezen.
Verwijderd
Geen ladder helaas
Ow wacht... volgens gamespot is er een ladder in de linker kamer... zal ik daar maar s gaan zoeken met een zaklamp aan
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 22:17 ]
Dat zeg ik tochVerwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:07:
Ow wacht... volgens gamespot is er een ladder in de linker kamer...
Verwijderd
lol ,ik denk dat die hele film zo hard gaat floppen !!evaarties schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 08:41:
Whoa. de sfeer in dat filmpje is echt 10 keer beter dan ik ooit had verwacht. Hopelijk wordt de hele film zo en dan kan het nog best doomlike worden.
Dit topic is gesloten.