Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Verwijderd
800*600 High
1024*768 High
En op de geoptimaliseerde instellingen (auto instellingen door doom3 zelf)
verschil tussen elkaar ong 1 frame, maar nooit hoger dan 19/20 frames
4x aa 8x af
ook wanneer ik de laatste opties uit zet, scheelt t allemaal niet veel.
Verwijderd

Hoe kan je daar nou een cellie in hebben zitten

Ik denk ook dat je wat lager in de aa en af moet, D3 speelt alleen top met die settings met de top kaarten v/h moment. Enne welke quality modus heb je gekozen ?
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 01:36 ]
800*600 op medium, maar nog wel met 4xAA 8xAF
Mobo specs : http://www.xfxforce.com/mb/product_view.php?sku=P4X4ALH#
[ Voor 35% gewijzigd door HyperTrophy op 10-10-2004 01:43 ]
Verwijderd
Edit : mmm dat kan helaas niet
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 01:44 ]
degene in de link is de juiste : Mach4 VIA P4X400 Socket 478 ATX Mainboard
een northwood? is dat een type processor?Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 01:43:
mmm ok, 800x600 is nou niet zo'n wereldresolutie, maar goed, ik denk dat je je celeron je tegenzit. Ik denk als je er eens een Northwood op dat bordje zet, er een wereld voor je opengaat
Edit : mmm dat kan helaas nietmax fsb 533 zie ik op de site.
Verwijderd
Verwijderd
Bedoel je met laatste optie de 4x aa en 8x af, of alleen de 8x af?HyperTrophy schreef op 10 oktober 2004 @ 01:33:
heb t met verschillende resoluties geprobeerd
800*600 High
1024*768 High
En op de geoptimaliseerde instellingen (auto instellingen door doom3 zelf)
verschil tussen elkaar ong 1 frame, maar nooit hoger dan 19/20 frames
4x aa 8x af
ook wanneer ik de laatste opties uit zet, scheelt t allemaal niet veel.
Ik heb namelijk dezelfde videokaart (alleen snellere processor) en merk ook geen verschil als ik de af instellingen verander.
Veranderen van de aa instellingen hebben echter wel een grote impact op de performance. (in Doom 3 bij mij)
Ik ben nu in Delta Labs 1 en ik kan opeens niet meer normaal trappen oplopen en ladders beklimmen.
..Als ik probeer om een trap op te lopen, dan blijf ik als het ware tegen elke volgende trede aanlopen en moet ik springen om verder te komen.
..Als ik een ladder opklim, blijf ik altijd bovenaan 'steken' en kan ik met geen mogelijkheid aan de bovenkant van de ladder omhoogklimmen! Ik kan ook niet meer normaal een ladder afdalen, ik moet me nu maar naar beneden laten vallen anders gaat het niet.
Ik moet nu steeds noclip gebruiken om verder te kunnen! Echt raar, nooit last van gehad, was er opeens... ik heb wel de Parallax Mod maar lijkt me niet dat dat ermee te maken heeft.
Heeft iemand een idee? Doom sluiten en opnieuw starten, werkt niet.. ik zou kunnen proberen om geen quicksave te laden maar helemaal het begin van het level maar daar heb ik natuurlijk niet zon zin in..
Wie kan me helpen?
[ Voor 9% gewijzigd door Syntagma op 11-10-2004 20:11 ]
so?Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 01:54:
yep, dat is een echte pentium 4. Maar jouw bordje ondersteund geen fsb van 800, dus helaas...
heb nu via tweakers.net tweedehands een FSB533 2,53Mhz P4 geregeld en informatique verkoopt een 2,8Ghz FSB533MHz met 1Mb cache....voor maar 185Euro
Dus Mr Celeron kan zo zijn processor vervangen met eentje die zeker zal meehelpen met Doom III... als hij er wat geld voor over heeft!
There is no place like ::1
Please iemand?Syntagma schreef op 11 oktober 2004 @ 20:07:
Ik heb een probleem met Doom:
Ik ben nu in Delta Labs 1 en ik kan opeens niet meer normaal trappen oplopen en ladders beklimmen.
..Als ik probeer om een trap op te lopen, dan blijf ik als het ware tegen elke volgende trede aanlopen en moet ik springen om verder te komen.
..Als ik een ladder opklim, blijf ik altijd bovenaan 'steken' en kan ik met geen mogelijkheid aan de bovenkant van de ladder omhoogklimmen! Ik kan ook niet meer normaal een ladder afdalen, ik moet me nu maar naar beneden laten vallen anders gaat het niet.
Ik moet nu steeds noclip gebruiken om verder te kunnen! Echt raar, nooit last van gehad, was er opeens... ik heb wel de Parallax Mod maar lijkt me niet dat dat ermee te maken heeft.
Heeft iemand een idee? Doom sluiten en opnieuw starten, werkt niet.. ik zou kunnen proberen om geen quicksave te laden maar helemaal het begin van het level maar daar heb ik natuurlijk niet zon zin in..
Wie kan me helpen?
Verwijderd
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Wat een vreemde code trouwens... grapje of echt?
Maar hoe kan het nou dat dit opeens gebeurt met trappen en ladders? Er verandert toch nix qua physics?
Is het nu beter om Doom 3 op 1024 met 4xAA (of meer), of op 1280 met 0xAA te spelen?
Ik heb hem nu op 1024 met 4xAA staan, en dat is playable. Maar ik vroeg me af of de image quality inderdaad beter was op 1280, zelfs zonder AA.
Ik kan hem nu niet uitproberen, dus ik dacht ik vraag het even
Ik weet wel dat het verhogen van Anti-Aliasing een behoorlijke fps killer is, volgens mij meer dan de resolutie. Ik heb zelf ook getest tussen 1024 en 1280 en ik kreeg een klein fps verlies met niet noemenswaardig mooiere graphics voor zover ik kon zien. Ik speel wel altijd met AA/AF uit want ten eerste wordt het daar erg traag van en ten tweede vind ik het er niet perse mooier op worden. Zo zorgt Anisotropic Filtering er bv voor dat ik allerlei rare witte vlekjes op mn guns krijg, dus dan maar lekker zonder spelen
[ Voor 64% gewijzigd door Syntagma op 13-10-2004 10:17 ]
Als je niet overclocked heb je een videokaart die niet up to spec is en vervang je best de standaardkoeling door iets beters.
Als je speelt met 1024*768*4FSAA en je hebt een lcd met 1280*1024 dan is het uiteraard beter om 1280*1024 in te stellen, ook als je geen lcd hebt is 1280*1024*2 FSAA beter, je keuze laat je best afhangen van je schermverhouding. 4:3 of 5:4
Zou kunnen, ik vind het alleen geen artifacts zoals je die normaal hebt. Het gaat niet om willekeurige witte stipjes op het scherm, maar gewoon echt randjes e.d. van bv. de shotgun die dan een wit karteltje vertonen, ongeacht hoe je hem houdt. Dus ik weet niet of dat een echt artifactverschijnsel is.. ik heb idd wel een beetje vage videokaart, een Ati Radeon 9800 XL (volgens Aldi) en volgens Windows ist een Pro maar tis dus zon Aldi kaart. Misschien een betere koeler, zou kunnen.corpseflayer schreef op 14 oktober 2004 @ 20:10:
Dat jij witte vlekjes krijgt op je guns zal wel komen omdat je videokaart te hoog geclocked is en zichtbare (je ziet het op je scherm in de vorm van artifacten) rekenfouten gaat maken onder zo een zware belasting als Doom3 + AF.
Als je niet overclocked heb je een videokaart die niet up to spec is en vervang je best de standaardkoeling door iets beters.
http://www.forumplanet.co....asp?fid=4952&tid=1502429
Doom 3 SDK released;
http://www.fileplanet.com/files/140000/146754.shtml
Verwijderd
Het woordje SDK zegt precies genoeg hoorVerwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 10:25:
uuuuh LiToKi: de 1e url is dus een aankondiging van een addon op doom3? en de 2e url is? iets meer blabla zou ik te gek vinden
Die tweede link is bedoeld voor mod-makers.
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Als je Belg bent raad ik je aan om een Zalman ZM80D-HP te halen bij bytesatwork.beSyntagma schreef op 15 oktober 2004 @ 15:55:
[...]
Zou kunnen, ik vind het alleen geen artifacts zoals je die normaal hebt. Het gaat niet om willekeurige witte stipjes op het scherm, maar gewoon echt randjes e.d. van bv. de shotgun die dan een wit karteltje vertonen, ongeacht hoe je hem houdt. Dus ik weet niet of dat een echt artifactverschijnsel is.. ik heb idd wel een beetje vage videokaart, een Ati Radeon 9800 XL (volgens Aldi) en volgens Windows ist een Pro maar tis dus zon Aldi kaart. Misschien een betere koeler, zou kunnen.
Ik heb er net 1 gekocht voor 31 euro (9 euro verzendingskosten).
De installatie van die koeler is knap lastig (alleen maar omdat overal koelprut op moet) maar na een tweetal uur is het toch gelukt en zit de Zalman rotsvast.
Ik heb mijn 9800Pro nog niet getest maar volgens reviews is je kaart stukken koeler. Je bent dan ook gelijk af van dat ATI fannetje.
De geheugenchips worden ook gekoeld door de bijgeleverde blokjes.
Als je zoiets niet ziet zitten kan je ook nog altijd ATITool downloaden en je core enkele MHZen lager zetten.
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 10:25:
uuuuh LiToKi: de 1e url is dus een aankondiging van een addon op doom3? en de 2e url is? iets meer blabla zou ik te gek vinden
Description
This is the DOOM 3 Software Developer Kit directly from id Software.

Software Development Kit -> kort door de bocht -> meer mogelijkheden om mods te maken.
Verwijderd
als dat mij genoeg zou zeggen zou ik het niet vragenInfinitive schreef op 16 oktober 2004 @ 10:31:
Het woordje SDK zegt precies genoeg hoor
Die tweede link is bedoeld voor mod-makers.
dank uLiToKi schreef op 16 oktober 2004 @ 13:06:
Software Development Kit -> kort door de bocht -> meer mogelijkheden om mods te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 13:29 ]
Verwijderd
http://dlh.net/cheats/pc/deutsch/doom+3/savegame.html
(wel duits

Maar whatever, je zult mij niet horen klagen
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik had precies hetzelfde...tijdje geleden gewoon op ultra high gezet en spelen maar....Precies dezelfde performance bij mij, dus lekker aan laten staan.
Maar 2 screenshots (1 in ultra, 1 in high) liet toch niet echt veel verschil zien.
Maar toch, klaat 'em er lekker opstaan.
Wat een prachtige levels...
Eat the bugs, live in a pod
Klopt.. misschien zie je pas verschil wanneer je ook daadwerkelijk de MBs op je kaart hebt die horen bij de Ultra settings.HMC schreef op 28 oktober 2004 @ 03:23:
Lollig
Ik had precies hetzelfde...tijdje geleden gewoon op ultra high gezet en spelen maar....Precies dezelfde performance bij mij, dus lekker aan laten staan.
Maar 2 screenshots (1 in ultra, 1 in high) liet toch niet echt veel verschil zien.
Verwijderd
Zit in delta labs (laatste delta labs) noem het nummer niet anders weet iedereen hoeveel het er zijn
Die 2 met chainsaw vermoord de code van de locker in dat kantoortje alles ok. Maar dan
De gene die ervoorbij zijn weten dan wat er gebeurt
weet iemand hoe je hier snel en veilig doorkunt
ps GEEN CHEATS
ps2 Geen SAVEGAMES
wil alles lekker zelf en zonder cheats uitspelene maar een tip her en der is wel fijn
Allez allez, hier kan volgens mij niemand aan uit. Plaats je vraag gewoon duidelijk tussen spoiler tekst :Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 12:35:
Lol ik zal niet te veel verklappen maar hoop wel dat iemand het snapt
Zit in delta labs (laatste delta labs) noem het nummer niet anders weet iedereen hoeveel het er zijn...
1
| [spoiler][/spoiler] |

Verwijderd
en ja is inderdaad dat er 2 monsters met die bollen op je schiete
ach ja zal het nog een keer proberen maar dan met shotgun ofzo
ben nu klaar van kranten bezorgen dus kan er weer tegenaan
Verwijderd
Verwijderd
ik zou wel eens een 1v1 willen spelen tegen een GoTter
Ik mischien vanaaf wel ff als je een beetje servert hebt of een goede hebt dan doe ik wel ff meeVerwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 15:05:
wie hier speelt online??? en waar???
ik zou wel eens een 1v1 willen spelen tegen een GoTter
begingrootte 768mb
maximale grootte 1536mb
maar die maximale heeft ie volgens mij aangepast....of moet ik voor betere prestaties het zonder doen?
mijn systeem
amd athlon 64 3000+
msi k8n neo fsr
512mb ddr ram pc 3200
peak ati radeon x800 pro
hoe je je virtueel geheugen instelt moet je maar opzoeken met google.Tommilio schreef op 05 november 2004 @ 17:18:
Ben aan het spelen en stop ermee omdat het spel niet draait heel veel lag......behalve in filmpjes...maar iig ik krijg de error dan als ik terug ben in windhoos onvoldoende virtueel geheugen......nu mijn vraag hoe moet ik dat instellen.....
begingrootte 768mb
maximale grootte 1536mb
maar die maximale heeft ie volgens mij aangepast....of moet ik voor betere prestaties het zonder doen?
mijn systeem
amd athlon 64 3000+
msi k8n neo fsr
512mb ddr ram pc 3200
peak ati radeon x800 pro
Denk zelf dat je intern geheugen de bottleneck is. Gooi er 512 bij en het zal vrijwel zeker beter gaan.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
gisteren lekker in het donker gespeelt en ik vind het dan wel lekker scarie
enPC Game of the Year (2004) sponsored by PC Retail: Doom 3 (Activision)
Runners-up: X2: The Threat (Deep Silver); Far Cry (UbiSoft)
Ultimate Game Of The Year: Doom 3 (Activision)
Runners-up: Fable (Microsoft); Pro Evolution Soccer 4 (Konami)
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Was nichts kostet, ist auch *NIX.
klik
Simpele screens, maar vooral de laatste 3 zien er weer gezellig uit
Lijkt wel of ik dit zelf geschreven hebPilatuS schreef op 06 november 2004 @ 18:43:
van de week een 6800LE gekocht en ik ben nu ook lekker dit spel aan het spelen, tot nu toe bevalt het me erg goed
gisteren lekker in het donker gespeelt en ik vind het dan wel lekker scarie
Er waren al screenshots van, maar deze gamer heeft het voor elkaar gekregen om echt speelbare fps te halen.
Prachtig, die 3dfx kaartjes
Ja het is grappig dat zeker maar daar laat ik het ook bij. Het ziet er namelijk echt voor geen meter uit, wat dat betreft snap ik wel waarom het looptExe-cuter schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:12:
Doom³ goed speelbaar op Voodoo² opstelling
Er waren al screenshots van, maar deze gamer heeft het voor elkaar gekregen om echt speelbare fps te halen.
Prachtig, die 3dfx kaartjes

Denk als je dan echt je best doet dat het op een onboard intel chippie ook nog wel kan.
Zeg, smeer die jongen nou geen nieuwe aankoop aan. Als je virtual memory te laag is, moet je eens kijken wat je nog meer hebt draaien aan virusscanners, andere apps die aan staan. zet eens zoveel mogelijk uit.Help!!!! schreef op vrijdag 05 november 2004 @ 19:19:
[...]
hoe je je virtueel geheugen instelt moet je maar opzoeken met google.
Denk zelf dat je intern geheugen de bottleneck is. Gooi er 512 bij en het zal vrijwel zeker beter gaan.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Verwijderd
Wij geven advies hoor?? Ik probeer iig niets iemand aan te smeren hoorGunp01nt schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:25:
[...]
Zeg, smeer die jongen nou geen nieuwe aankoop aan. Als je virtual memory te laag is, moet je eens kijken wat je nog meer hebt draaien aan virusscanners, andere apps die aan staan. zet eens zoveel mogelijk uit.

Characters:
# Vulgars - The same as Imps only faster and they do a lot more wall crawling.
# Bruisers - Half mecahnical monsters with computer monitors for there mouth, they have a tendency to hide as wall monitors and then bust through the walls after you.
# The Forgotten - Same as the Lost Souls in Classic Doom
# Hell Hunters - Like Floating legless HellKnights, these monsters have the ability to warp time.
New Weapons/Items:
# The Double Barrel Shotgun - Goes Boom.
# The Grabber - Gravity Gun.
# The Artifact - Allows the player to manipulate time by slowing the world down, also increases damage and makes you invincible.
# Environment suits - They will have flashlights mounted on them.
New MultiPlayer Features:
# Four new MP maps - Two are in Hell, one in the ancient civilization, then another base type map. It was also mentioned that the Maps will be considerably larger than DOOM 3's.
# 8 Player limit
Verwijderd
Die gravitiyachtige gun in de expansion .... volgens mij wordt daar ge-sued in Amerika, en misschien wel terecht, want hij lijkt er nog op ook, als ik die screen even voor waar aanneem dan. Hopelijk komt het de gameplay ten goede .... die nieuwe suit .... misschien kunnen ze daarmee ook wat buitenstukken creeren in het verdere verloop van het spel? De buitenstukken zijn kort, op zich heeft dat ook wel wat, dat rennen voor je lucht op is, maar het zou wel tof zijn.
Ik zit wel de hele tijd met mijn UT2k4 knoppen in mijn hoofd, waardoor ik nog weleens verkeerd wapen wissel .... maar het is wel goed dat je wapens moet wisselen, want de effectiviteit verschilt per monster. Sparen van munitie voor de heftigere guns voor als je ze echt nodig hebt bijvoorbeeld. Bepaalde monsters behandel ik gewoon met een kettingzaag. Sfeertje is echt top in dit spel. Ik weet dat het een beetje standaard is, Doom III en HL2 vergelijken, iedereen doet het .... ik vind ze beide top, HL2 zitten wat meer bugs in .... Doom III loopt net iets beter toch .... zelfs op een ATI .... maar de sfeer van Doom is meer aan mij besteed. Loopt men te klagen over achterhaalde gameplay .... valt wel mee .... had wel zo geweest, als het niet zo donker geweest was .... het wisselen tussen guns en flashlight .... hoort erbij ..... gaan ze klagen dat je ze niet tegelijk kunt gebruiken ..... dan haal je de sfeer weer een beetje weg. Is juist tof, en bepaalde guns (de meeste) moet je met twee handen gebruiken. Ik vind het juist tof als je in het donker moet 'gokken' waar de vijand is. Zal wel aan mij liggen, mensen gaan altijd klagen als dingen niet lukken tijdens het spelen, als er ook maar EEN ding is zit wat het een beetje moeilijk maakt voor ze .... dan moet het eruit ..... en zeiken als het te makkelijk is .... ik kan ze niet meer volgen .... ze willen moeilijke games die heel makkelijk zijn, fo andersom
Als ze dan toch HL aan 't rippen zijn (begin stuk), dan meteen HL2 ook maar toch
Zo'n beetje alles wat er miste aan 't origineel zit hier zo'n beetje wel in (shotgun, originele lost souls, meer players in MP, suits met lampen erop (wow!Characters:
# Vulgars - The same as Imps only faster and they do a lot more wall crawling.
# Bruisers - Half mecahnical monsters with computer monitors for there mouth, they have a tendency to hide as wall monitors and then bust through the walls after you.
# The Forgotten - Same as the Lost Souls in Classic Doom
# Hell Hunters - Like Floating legless HellKnights, these monsters have the ability to warp time.
New Weapons/Items:
# The Double Barrel Shotgun - Goes Boom.
# The Grabber - Gravity Gun.
# The Artifact - Allows the player to manipulate time by slowing the world down, also increases damage and makes you invincible.
# Environment suits - They will have flashlights mounted on them.
New MultiPlayer Features:
# Four new MP maps - Two are in Hell, one in the ancient civilization, then another base type map. It was also mentioned that the Maps will be considerably larger than DOOM 3's.
# 8 Player limit
Maar het gaafste vind ik eigenlijk nog wel die "Bruisers". Doom 3 zat vol met monitors. En controleerde ik al elk donker hoekje, dankzij die dingen kan ik straks elke monitor nog gaan lopen controleren....
[ Voor 82% gewijzigd door LiToKi op 22-11-2004 09:43 ]
Ik snap deze zin niet? Wat bedoel je hiermee?Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:23:
Die soundpack heeft het spel gered voor mij, want zonder .... zou ik het toch zonde van mijn geld gevonden hebben. Wie die beslissing gemaakt heeft .... gunsounds in HL2 zijn top, waarom hebben zij in de verpakkingsversie zulke slechte gunsounds gebruikt?
Weet iemand trouwens iets van die Ultra High Quality mod (voor film kwaliteit graphics)? Is dat dan niet NOG extra zwaar voor je pctje?
[ Voor 14% gewijzigd door Syntagma op 22-11-2004 13:45 ]
gfx worden beter maar load lager?

het gene wat ze aan zetten is oa:
Alle wapen voorwerpen (plasma, BFG, rockets) geven nu licht als ze schieten, dit was eerst niet zo.. (en dan de projectiles, niet de wapens zelf
Alle monsters hebben self shadowing, dit vreet FPS op oudere kaarten maar is wel uber mooi. (bijv een arm van een imp geeft ook echt shaduw op zijn lichaam)
Warp effected bij plasma bullets, (dat het beeld vervormt)
ik heb het zelf nog nooit kunnen draaien maar als je dat kan..
wow..
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Maar ik ga het vanaaf ff proberen te draaien
Verwijderd
Ja .... het was vroeg, en ik moet snel tikken (zit op mijn werk ookSyntagma schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:40:
[...]Ik snap deze zin niet? Wat bedoel je hiermee?
Weet iemand trouwens iets van die Ultra High Quality mod (voor film kwaliteit graphics)? Is dat dan niet NOG extra zwaar voor je pctje?
Ik snpa toch niet wat het gezeik over die flashlight nu voorstelt. Het maakt het spel nu juist moeilijker, is het een keer moeilijker, wil men het weer makkelijk. Is het makkelijk, dan is een spel te kort ..... ik snap dit echt niet hoor. Als er 1 ding in een spel zit wat je speelstijl kennelijk niet is, maar WEL de bedoelde gameplay is, dan moeten ze het er maar uit halen. Onzin!LiToKi schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:27:
Zo'n beetje alles wat er miste aan 't origineel zit hier zo'n beetje wel in (shotgun, originele lost souls, meer players in MP, suits met lampen erop (wow!)).
Ik hoop wel dat die lampen dat net als in Half Life opladen / leeglopen, want anders is het te simpel en gaat eht hele effect van de donkere sfeer verloren. Jammer dat ze toch weer naar de massa / zeikerds luisteren waardoor het dadelijk weer wel een ren-door-level-FPS wordt, waar je niet hoeft te schrikken van het donkere en je dus alles gewoon kunt zien. De hele gameplay van Doom zat hem in de schaduw/licht-effecten, die wordt nu enigszins aangepast, waardoor het hele effect dadelijk weg is. Flashlight vond ik tof .... ja, zie maar eens te schieten met een flashlight in hand 1, en een tweehandig wapen in de andere hand, vooral de zwaardere guns .... ok, het is een onrealistisch spel, maar dat zou wel heel erg geweest zijn.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 17:25 ]
Wat is er mis met de sounds van Doom dan? Ik heb er geen problemen mee hoor, klinkt toch lekker? Of is dat zon soundpack die de sound van de ouwe Dooms toevoegt?Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:19:
[...]
Ja .... het was vroeg, en ik moet snel tikken (zit op mijn werk ook). Ik bedoelde dat HL2 wel goeie gunsounds had bij de release, Doom III niet. Doom III werd (voor mij althans) gered door die soundpack met de gunsounds die niet in het spel gebracht waren en er op het laatste moment uitgehaald zijn.
Heb je daar toevallig een linkje vanVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:23:
Die soundpack heeft het spel gered voor mij, want zonder .... zou ik het toch zonde van mijn geld gevonden hebben.
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
* Exe-cuter verwacht een shitload aan screenshotsSyntagma schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:06:
Ik bedoelde toch ook niet dat het minder traag zou worden? Maar meer in de zin van scheelt het erg veel..
Maar ik ga het vanaaf ff proberen te draaien
Verwijderd
Ik weet niet of je het hoort dan, maar ik was erg teleurgesteld toen ik de game opstarte, speelde en dat het geluid van die guns zo bar slecht was (monop zelfs volgens mij, zo klonk het wel). Nu BLAAST je shotgun echt, chaingun is .... TOPPIE!!! Zelfs je handgun klinkt erg vet. Luister het verschil maar, geen idee of het na de patch veranderd is eigenlijk (ik had die soundpack al geinstalleerd):Syntagma schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:53:
[...]Wat is er mis met de sounds van Doom dan? Ik heb er geen problemen mee hoor, klinkt toch lekker? Of is dat zon soundpack die de sound van de ouwe Dooms toevoegt?
Hier de link!
http://www.download.com/D...0309315.html?tag=lst-2-15
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 20:08 ]
Kijk, ik vond Doom 3 echt heel erg tof (origineel ligt hier nog, miniscuul beeldje staat bovenop de monitorVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:19:
[...]
Ik snpa toch niet wat het gezeik over die flashlight nu voorstelt. Het maakt het spel nu juist moeilijker, is het een keer moeilijker, wil men het weer makkelijk. Is het makkelijk, dan is een spel te kort ..... ik snap dit echt niet hoor. Als er 1 ding in een spel zit wat je speelstijl kennelijk niet is, maar WEL de bedoelde gameplay is, dan moeten ze het er maar uit halen. Onzin!

Verwijderd
Klopt, je verwoordt precies wat ik er tof aan vond!LiToKi schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:13:
[...]Kijk, ik vond Doom 3 echt heel erg tof (origineel ligt hier nog, miniscuul beeldje staat bovenop de monitor), inclusief zaklamp gebeuren, maar sommige gedeeltes waren zo donker dat je totaal niks zag zonder zaklamp, beetje jammer als je in die totale duisternis nog iets raak moet schieten. Moest je 't doen met de muzzle-flash
.
Ikzelf ben nu net bij een wezen dat Mancubus heet aangekomen. Wederom strak filmpje + animatie. Ik blijf erbij dat die kleine wezens het irritantst zijn, dus die Lost Souls en die Cherubs. Maar alle monster animaties vind ik top, ok, ik ben daar wel een beetje fan van .... ik heb een aardige verzameling demons staan .... met natuurlijk Diablo erbij
Ik kan in ieder geval zeggen, als de duisternis, schaduwen en geluiden niet zo geweest waren als ze nu zijn, ik het spel denk ik niet zo tof gevonden zou hebben. Het alleen maar knallen en zo, dat is nu hetgeen wat FPS Single player games saai maakt (voor mij dan, vroeger niet, maar na een spelletje of wat wel). Het moet iets extra's hebben, of in gameplay, of in sfeer (of een ontiegelijk goed verhaal, liefst alle factoren natuurlijk). Verhaal is een beetje verteld a la Unreal 1, niet helemaal, maar in die stijl, vond ik wel tof. Ik vond Unreal 2 tof, behalve die stomme cutscenes en mission briefings, maar het had wel stijl!
Ik heb tot nu toe niet veel verschil gemerkt, niet qua fps en qua hoe het eruit ziet. Maar ik zal er nog ff goed naar kijken, ook ff kijken of het verschil maakt in de timedemo.Exe-cuter schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:23:
[...]
* Exe-cuter verwacht een shitload aan screenshots
Meer volgt..
* Syntagma is dom want had de zip niet goed ge-extracted..
[ Voor 21% gewijzigd door Syntagma op 22-11-2004 23:02 ]
Heb de maker al gemaild maar nog geen reactie. Ik heb het toch echt goed gedaan hoor, gewoon de zip extracten naar Doom3/base en dan overschrijft ie 3 files (ben vergeten de normale te bewaren

--> Of zou het alleen werken als de settings op Ultra staan? Staat niet in de readme maar kan het proberen.. staat nu op High..<--
[ Voor 36% gewijzigd door Syntagma op 25-11-2004 11:54 ]
Op welk niveau spelen jullie trouwens? Ik doe 3e vd 4, veteran dacht ik. Is toch zeker wel pittig. Enige nadeel van de game vind ik de grote hoeveelheid scripted events. Dit maakt het eigenlijk niet interessant om het op een moeilijk niveau te spelen, omdat je dezelfde stukken telkens opnieuw doet. Mn vriendin wil niet dat ik het spel speel als zij er is, en anders moet het geluid uit. ID is dus zeker in de opzet geslaagd!
Orange & Red

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
HeheheNEW YORK, Nov. 23 /PRNewswire/ -- Five leading parent, church and women's groups along with New York City Council Member Eric Gioia today issued a "10 worst violent video game" list in the hopes of alerting unwary parents and grandparents to the blood-soaked and anti-social content of the games that might otherwise be purchased as holiday gifts for children. In a joint statement, the groups also urged retailers to stop selling the inappropriate games directly to children and called on the industry to come up with an improved and more widely promoted game rating system that parents can understand.
The five groups -- the Interfaith Center on Corporate Responsibility (ICCR), the National Committee on Women's Organizations, Mothers Against Violence in America, Center for Advancement of Public Policy, Justice and Witness Ministries of the United Church of Christ and NYC Council Member Eric Gioia -- highlighted 10 video games as the worst in terms of violence (in alphabetical order): (1) Doom 3; (2) Grand Theft Auto: San Andreas; (3) Gunslinger Girls 2; (4) Half Life 2; (5) Halo 2; (6) Hitman: Blood Money (releases in 2005); (7) Manhunt; (Mortal Combat: Deception; (9) Postal 2; and (10) Shadow Heart.
bron; http://www.iccr.org/news/.../pr_jtstatement112304.htm
Twijfelachtig genoeg staat er in het lijstje meer non-violent "Prince of Persia"
Verwijderd
uitgespeeld zonder cheats? zeker miljoen keer doodgeweest?LiToKi schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:13:
Kijk, ik vond Doom 3 echt heel erg tof (origineel ligt hier nog, miniscuul beeldje staat bovenop de monitor), inclusief zaklamp gebeuren, maar sommige gedeeltes waren zo donker dat je totaal niks zag zonder zaklamp, beetje jammer als je in die totale duisternis nog iets raak moet schieten. Moest je 't doen met de muzzle-flash
.
Verwijderd
Doodgaan hoort bij spelletjes, misschien is dat de huidige generatie PC gamers ontgaan, maar zo hoort het welVerwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 03:05:
[...]
uitgespeeld zonder cheats? zeker miljoen keer doodgeweest?
Ik ben ook een gelovige en speel gewoon Doom III. Ik zie die verwantschap niet. Zowieso, ik kan ook om geloofsgrappen van Hans Teeuwen lachen, daar raak je mij ook niet mee of zo. Als dat overstrenge geloven belachelijk gemaakt wordt, heb je mijn zegen

Ik denk dat ik na Doom III wel even afscheid neem van het Horror / donkere gebeuren, Resident Evil 4 laat ik in januari wel ind e schappen liggen voorlopig. Ik heb ook al afgelopen maand 3 seizoen's DVD boxen Millennium erdoorheen gejast, als ik niet uitkijk, neemt de duivel bezit van me hehe
Dat is maar zeer de vraag. Aangezien dit soort spellen (nog steeds) event-based zijn is het heel erg flauw dood te gaan. De eerste keer wordt je verrast door de tegenstander, de tweede keer weet je precies waar hij vandaan komt en anticipeer je er op. Ik ben nu zelf in veteran mode aan het spelen, maar vind het eigenlijk te moeilijk. Een ideale situatie zou voor mij zijn dat ik hooguit 10% 2 keer zou moeten spelen, puur om het feit dat je er dan snelheid in houd, en zo het verrassingseffect erin houdt. Just my 2 cents.Doodgaan hoort bij spelletjes, misschien is dat de huidige generatie PC gamers ontgaan, maar zo hoort het wel . Als je nu dood gaat in een spel, dan is het spel 'niet goed genoeg' .
Orange & Red
Verwijderd
ik vind het gwoon knap en gwoonweg eng dat je dit kon uitspelen zonder cheats(als dat al zo is). farcry begon voor mij ook erg goed totdat ik ontdekte dat er ook monsters in voorkwamen. nu tegen het einde ben ik al 1000 keren doodgeweest op 1 zelfde stukkie(helikopter schiet op me terwijl ik op zinkend schip sta) en wil ik toch graag verder en ja dan ga je cheats gebruiken en dan blijf je die ook gebruikenVerwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 09:40:
Doodgaan hoort bij spelletjes
Farcy is elementair anders dan Doom3. De eerste is grotendeels stealth, de 2e close combat.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:30:
[...]
ik vind het gwoon knap en gwoonweg eng dat je dit kon uitspelen zonder cheats(als dat al zo is). farcry begon voor mij ook erg goed totdat ik ontdekte dat er ook monsters in voorkwamen. nu tegen het einde ben ik al 1000 keren doodgeweest op 1 zelfde stukkie(helikopter schiet op me terwijl ik op zinkend schip sta) en wil ik toch graag verder en ja dan ga je cheats gebruiken en dan blijf je die ook gebruiken(komt ook vooral door het onbreken van quicksave en quickload waardoor je steeds van alles overnieuw moet doen)
Orange & Red
Verwijderd
Verwijderd
( ik weet het, ongelovelijk fanboy-achtige post, maar het moet toch ff gezegd worden - ook al is dat waarschijnlijk al twintig keer gedaan )
Hoezo is dat knap tis maar een spelletje hoor. In het begin is het eng en nieuwe monsters werd ik meestal ook minder blij van. De sfeer is echter top en als je eraan went dan omhels je het spel gewoon vanwege de goed uitgewerkte verhoudingen. Je hebt het haast nooit makkelijk maar je kan jezelf pcies redden met wat er in de omgeving ligt.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:30:
[...]
ik vind het gwoon knap en gwoonweg eng dat je dit kon uitspelen zonder cheats(als dat al zo is). farcry begon voor mij ook erg goed totdat ik ontdekte dat er ook monsters in voorkwamen. nu tegen het einde ben ik al 1000 keren doodgeweest op 1 zelfde stukkie(helikopter schiet op me terwijl ik op zinkend schip sta) en wil ik toch graag verder en ja dan ga je cheats gebruiken en dan blijf je die ook gebruiken(komt ook vooral door het onbreken van quicksave en quickload waardoor je steeds van alles overnieuw moet doen)
Het is gewoon 1 en al sfeer in d3 en je krijgt stalen zenuwen na een aantal uurtjes spelen.
Ik weet zelfs nieteens hoe ik de cheats aanzet
Bij Farcry heb ik het level bij de vulkaan de cheats aangezet omdat ik het spel zat was. Het ging nergens meer over en de teleurstelling zat er goed in. FC begon erg sterk maar werd naarmate het spel vorderde een soort quake2 kloon.
Ik kan me niet voorstellen dat jij veel plezier beleeft aan gamen zo. Ik heb Doom 3, Far Cry en Half Life 2 uitgespeeld zonder ooit cheats te gebruiken. Ja, soms is het frustrerend om voorbij een stukje te komen, maar des te groter is je voldoening als het je wel lukt. Ik zie in het HL² topic allemaal mensen die vastzitten en meteen gaan vragen hoe ze verder moeten, dat is toch zonde. Los het zelf op, zonder cheats. Dat stukje in Far Cry waar jij het over hebt is inderdaad heel moeilijk, maar ik had het toch echt in 3 keer gehaald. (Als de helicopter eraankomt gewoon meteen terugrennen naar dat kamertje en vanuit die kamer raketten afschieten, easy does it) Iedereen kan games uitspelen zonder cheats dus jij ook.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:48:
ik bedoel alleen dat het verdomd moeilijk is om doom3 te spelen. na die alpha levels kom je ondergronds waar je geen lucht kan ademen en allerlei monsters moet killen om de lift te bereiken vond ik erg erg moeilijk... de hierop volgende levels werden alleen maar meer en meer moeilijker. dan ben ik gwoon genoodzaakt cheats te gebruiken als ik dit jaar nog verder wil komen....
Zo hallo het hele half life is 1 grote doom kloon daar ooit weleens aan gedacht? ID heeft first person shooters uitgevonden Valve maakte er een verhaal in en Gordon Freeman wauw wat een revolutie. Die gravity gun is enkel een bewijs dat d3 ook psychcis heeftVerwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:53:
Wat een rip-off die gravity gun.. maar het bewijst eens meer dat Half-life 2 net als half-life 1 een trendsetter is
( ik weet het, ongelovelijk fanboy-achtige post, maar het moet toch ff gezegd worden - ook al is dat waarschijnlijk al twintig keer gedaan )
Look behind you! A three headed monkey!
Same here in IE6.MrScratch schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:17:
De Topicstart is in mijn browser een grote puinhoop. Is dat bij meer mensen zo? Ik gebruik Firefox op het moment.
Verwijderd
Waar heeft deze opmerking betrekking op?Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 03:05:
[...]
uitgespeeld zonder cheats? zeker miljoen keer doodgeweest?
En om antwoord te geven; nee, geen cheats, weet ze niet eens. En nee, misschien 3 of 4 keer doodgegaan.
Ik vat em ook niet helemaal het is geen makkelijk spel maar zo moeilijk is het ook niet. Enkel 2 keer door een hellknight afgemaakt en 1 keer door een boss in het hel level.LiToKi schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:43:
[...]
Waar heeft deze opmerking betrekking op?
En om antwoord te geven; nee, geen cheats, weet ze niet eens. En nee, misschien 3 of 4 keer doodgegaan.
Ben wel in Alpha labs1 overnieuw begonnen op 't makkelijkste niveau.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Verwijderd
P.s. In het NFSU2 forum kom ik trouwens nog veel meer kiddo's tegen die er niks van snappen en geen doorzettings vermogen hebben. Jammer hoor.

dat is een gaaf spel, maar driften met een Hummer zuigtVerwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 09:41:
P.s. In het NFSU2 forum kom ik trouwens nog veel meer kiddo's tegen die er niks van snappen en geen doorzettings vermogen hebben. Jammer hoor.

[ Voor 1% gewijzigd door Balkz op 29-11-2004 16:15 . Reden: :tide nav nedeR ]
Heb ik ook even moeten zoeken.. je moet met de liften helemaal naar de bovenste verdieping gaan, als ik het goed heb. En dan ligt het ergens op een plank van een kast ofzo..Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:40:
Waar kan ik het 'replacement door panel' vinden in CPU Labs?
Begin er dan niet over als je het zo goed weet. Je kan roepen wat je wilt maar met klonen is en blijft en HL winaar van doom zeker als je kijkt naar de hele basis van het spel dat is overgenomen. Gravity gun en de start van d3 vind ik zelf maar een klein detail ivm. Die gravity gun is zelfs een add-on van een gebruiker, lekker nuttig om dat te gaan vergelijken.Balkz schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:14:
nog even over dat Half-Life een Doom 1 kloon: laten we maar niet gaan beginnen over alle ideeën die Doom 3 van Half-Life (en met de aanvulling ook HL2) heeft overgenomen

Zo nu weer ontopic.
Verwijderd
Voor andere games waren er wel eens wedstrijden 'zo snel mogelijk uitspelen' en zo, en die kon je dan als demo bekijken.
Weet iemand een site met zulke demo's voor Doom 3? Ik kan ze nergens vinden.
no comment
Verwijderd
Far Cry heb ik ook uitgespeeld met cheats.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:30:
[...]

5x met de soulcube moet je. Ik wist dit eerst nietVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 08:34:
Met 4x een soul cube moet hij al dood gaan hoor. Rond blijven rennen en zijn buddies neerknallen, soulcube opladen en gebruiken. En na 4x is hij dood en daar heb je echt geen cheats voor nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door mickjuh op 09-12-2004 09:09 ]
Sorry hoor maar zo erg zijn die spellen ook weer niet. als je D3 of Far Cry niet met een beetje moeite uit kan spelen moet je hem maar op een niveau lager zetten en gewoon accepteren dat je niet goed bent in FPS.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:30:
[...]
ik vind het gwoon knap en gwoonweg eng dat je dit kon uitspelen zonder cheats(als dat al zo is). farcry begon voor mij ook erg goed totdat ik ontdekte dat er ook monsters in voorkwamen. ...
Ik ben het eens met de stelling dat je gewoon een aantal keer dood hoort te gaan in een game. Anders is de spanning weg. Ik weet nog hoe ik in spanning heb gezeten met Resident Evil 1 in 1994. Daar was het hele spel op gebouwd.
Cheats hoor je IMO alleen te gebruiken als je het spel al een keer hebt uitgespeeld.
Dat zeg ik....
idd dan heb je geen kloot aan de soulcube. Had hem ook nie, maar dacht dat ik gemist had en dus maar ff een code opgezocht, yeah me bad boy.LiToKi schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:02:
Ik denk dat Martinus niet bij de eindbaas zit, maar bij die demon aan het einde van de hel. Daar behoor je die Soulcube ook nog niet te hebben. Maar goed, er wordt gezegd wat je daar moet doen.... die vliegbeesten afmaken, en op die blauwe bol boven de demon schieten
.
Nu snap ik het, maar wer proberen, dank voor da tippy.
no comment
Verwijderd
Ben nu met ducttape mod op het een-na-makkelijkste niveau bezig, is toch al weer een heel stuk lastiger, ik ga nu 5-10 keer dood per level, was eerst 1-2 keer per lvl... (uitgezonderd bosses)
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Dit topic is gesloten.