Jemig, ik moet wel kwijt dat de enige reden dat het spel eng is komt doordat je geen ene flikker ziet!
Verwijderd
Ye Greate'96 schreef op 22 september 2004 @ 12:22:
Jemig, ik moet wel kwijt dat de enige reden dat het spel eng is komt doordat je geen ene flikker ziet!
offtopic:
hehe logisch toch? bij mijn weten doen er ook geen flikkers mee in dit spel
hehe logisch toch? bij mijn weten doen er ook geen flikkers mee in dit spel
Verwijderd
" Jemig, ik moet wel kwijt dat de enige reden dat het spel eng is komt doordat je geen ene flikker ziet!"
Vind je? Ik vond het nog al saai worden na 3 levels.
En voorspeelbaar. Hoe donkerder de kamer, hoe groter de tegenstand.
En ik krijg het idee maar niet uit me kop dat er veeeeel meer in had gezeten.
Heel grof gezegd, vind ik het net alsof ze Doom 2 even een grafische, en op het grafische gebied bedoel ik dan een fantastische, update gegeven hebben, wat nieuwe elementen erin zoals een PDA en klaar is Doom 3.
Tuurlijk weet ik wel dat het absoluut niet zo is, maar dit is het eerste spel wat ik niet aan stuk doorgespeeld heb, tot dat ik het uitgespeeld had.
Het ging gewoon vervelen omdat het almaar hetzelfde was. Kamertje in, bad guys omleggen, misschien een pda scoren en klaar. Op naar het volgende kamertje enz enz.
Misschien dat het gewoon aan mij ligt, maar buiten de grafische pracht om, kan ik niet zo een twee drie zien waar ze die vier jaar voor gebruikt hebben.
Misschien dat iemand mij dit duidelijk kan maken?
Vind je? Ik vond het nog al saai worden na 3 levels.
En voorspeelbaar. Hoe donkerder de kamer, hoe groter de tegenstand.
En ik krijg het idee maar niet uit me kop dat er veeeeel meer in had gezeten.
Heel grof gezegd, vind ik het net alsof ze Doom 2 even een grafische, en op het grafische gebied bedoel ik dan een fantastische, update gegeven hebben, wat nieuwe elementen erin zoals een PDA en klaar is Doom 3.
Tuurlijk weet ik wel dat het absoluut niet zo is, maar dit is het eerste spel wat ik niet aan stuk doorgespeeld heb, tot dat ik het uitgespeeld had.
Het ging gewoon vervelen omdat het almaar hetzelfde was. Kamertje in, bad guys omleggen, misschien een pda scoren en klaar. Op naar het volgende kamertje enz enz.
Misschien dat het gewoon aan mij ligt, maar buiten de grafische pracht om, kan ik niet zo een twee drie zien waar ze die vier jaar voor gebruikt hebben.
Misschien dat iemand mij dit duidelijk kan maken?
Doom 3 is dan ook meer een "real game test" voor de engine. Het is een game maar eigenlijk hopen ze dat game makers de doom 3 engine gaan gebruiken!
Doom heeft standaard gewoon weinig "verhaal" maar ze hebben vooral met de pda's hun best gedaan het leuk te maken en houden!
Doom heeft standaard gewoon weinig "verhaal" maar ze hebben vooral met de pda's hun best gedaan het leuk te maken en houden!
[ Voor 33% gewijzigd door swampy op 22-09-2004 13:55 ]
There is no place like ::1
Verwijderd
@gwoon ikke zo zitten veel spelletjes in mekaar toch? 1e 3 levels en daarna komen weer ongeveer zelfde levels. SOF, COD, unreal, doom, HALO en alle andere shooterspelletjes komt het gwoon op neer dat je ongeveer steeds hetzelfde moet doen.
anyways ik weet nu als ik een harnas vind en ik pak het komen die vuurgooiers weer eens. voorspelbaar maar ja.... ik speel elke dag half uurtje ongeveer... dan heb ik geen zin meer in... komt ook vooral door me veel te donkere monitor...
anyways ik weet nu als ik een harnas vind en ik pak het komen die vuurgooiers weer eens. voorspelbaar maar ja.... ik speel elke dag half uurtje ongeveer... dan heb ik geen zin meer in... komt ook vooral door me veel te donkere monitor...
Zo ongeveer, ruwweg over de helft.Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 12:00:
ik ben net geteleporteerd in het spel,
zou iemand me kunnen vertellen hoe ver in ongeveer ben ?
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Ik kan alleen maar zeggen
Wat een vette case gaat dit worden, echt knap gedaan gek !!
Die gozer, weet wel wat ie doet ook man .. en heeft zo te zien ook wel behoorlijk wat knutselervaring zeg maar ....
Wat een vette case gaat dit worden, echt knap gedaan gek !!
Die gozer, weet wel wat ie doet ook man .. en heeft zo te zien ook wel behoorlijk wat knutselervaring zeg maar ....
Heel knap, maar ik vind die van Half-Life 2 mooier.Exe-cuter schreef op 22 september 2004 @ 17:00:
Hier een work in progress van een ontzettend geile Doom³ case :
[afbeelding]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Nou, ik vind deze toch ook heel strak hoor.
Het is maar net waar je voorkeur ligt denk ik dan maar!!
Het is maar net waar je voorkeur ligt denk ik dan maar!!
Tja dan zouden we toch eens uit moeten zoeken hoe dat nou kan..deuxani schreef op 22 september 2004 @ 11:23:
LOL, dat gevoel ken ik.Ik heb precies die specs als jij en ik krijg het gevoel alsof mensen hier met mindere systemen betere prestaties halen. Maar ok, ik klok em niet over natuurlijk.
Misschien dat het toch komt door mn neppe Aldi Ati Radeon 9800 Pro?
Maar toch zijn de specs daarvan niet slecht dacht ik zo..
core 350, mem 310, 256 bit, 8x1 busdinges (?) en 128 MB.. en hij is over te klokken met bv rivatuner. Waarom dan toch lage fps bij Doom3? Zou eigenlijk ff moeten benchen met 3dmark..
Dat heeft dus vrij weinig zin aangezien D3 op OpenGL draait en 3dMark Direct3D.Syntagma schreef op 22 september 2004 @ 21:13:
[...]
.....
core 350, mem 310, 256 bit, 8x1 busdinges (?) en 128 MB.. en hij is over te klokken met bv rivatuner. Waarom dan toch lage fps bij Doom3? Zou eigenlijk ff moeten benchen met 3dmark..
Ik meen in dit topic gelezen te hebben dat je nu ongeveer op 70% zit. Ik ben zover nog lang niet, maar weet bijna zeker dat ik dat gelezen hebVerwijderd schreef op 22 september 2004 @ 12:00:
ik ben net geteleporteerd in het spel,
zou iemand me kunnen vertellen hoe ver in ongeveer ben ?
I pitty the fools who took my game-station.....
(Misschien is het al voorbij gekomen)
Je moet een directx9 kaart hebben wil je alle fancy dingen zien, dus directx maar als renderer staat en in de topicstart opengl
snap ik niet.
Je hebt toch dx versus opengl en niet allebei tegelijk ? Verder was J. Carmack altijd pro opengl, anti dx.. Als ik de instellingen op opengl naar maximaal gooi gebeurt er niets, maar bij dx weer wel euh.... Ook in het blaadje hardware.info spreken ze over dx, niet over opengl
me confused
Kan iemand mij dit uitleggen
Je moet een directx9 kaart hebben wil je alle fancy dingen zien, dus directx maar als renderer staat en in de topicstart opengl
Je hebt toch dx versus opengl en niet allebei tegelijk ? Verder was J. Carmack altijd pro opengl, anti dx.. Als ik de instellingen op opengl naar maximaal gooi gebeurt er niets, maar bij dx weer wel euh.... Ook in het blaadje hardware.info spreken ze over dx, niet over opengl
me confused
Verwijderd
huh? mijn 9700 pro draait op core 310 en mem 324 en dat is standaard. hoor jij niet hogere waarden te hebben?Syntagma schreef op 22 september 2004 @ 21:13:
Misschien dat het toch komt door mn neppe Aldi Ati Radeon 9800 Pro?
Maar toch zijn de specs daarvan niet slecht dacht ik zo..
Het spel draait helemaal op openGL. Opzich is het verschil niet groot al zou een pro 3d user voor openGL gaan.shades schreef op 22 september 2004 @ 23:23:
(Misschien is het al voorbij gekomen)
Je moet een directx9 kaart hebben wil je alle fancy dingen zien, dus directx maar als renderer staat en in de topicstart openglsnap ik niet.
me confused
Er word wel gebruik gemaakt van shaders en direct9 compliant kaarten hebben een betere en snellere shader technieken op hun planken. Het enige echte dat uit directX wordt gebruikt is het "heat haze" effect wat een gf4 of ati 8500 niet zal kunnen weergeven. gf5,6 ati 9xxx en x8xx kaarten vele malen sneller in elke test als dx8 kaarten (denk aan transistors, pipelines, extra instructies etc etc).
Het komt er uiteindelikk simpel op neer dat je met bv een gf4 net zulke mooie effecten kan halen als met een super nieuwe kaart (op heat haze en een iets lager pixelshader na) maar kan deze kaart dat niet soepel draaien op high settings op 1280x1024 en een nieuwere kaart wel.
hey mensen, eerst ff een oordeel van et spel.. TOPPIE spel.
Maar zit nu met een probleem, sinds ik die patch (beta) heb geinstaleert krijg ik de heletijd een raare fout, Ik had hiervoor helemaal geen probleem, En ik wil juist zo graag verder!!
Ik start doom3 dus op dan krijg je et begin schermpje dat die gaat laden, heeft die alles geladen krijg ik deze fout.. Wie ow wie? heeft er meer mensen hier last van?
Maar zit nu met een probleem, sinds ik die patch (beta) heb geinstaleert krijg ik de heletijd een raare fout, Ik had hiervoor helemaal geen probleem, En ik wil juist zo graag verder!!
Blaad
Oke, Vandaar dus dat nv beter scored dan ati dus omdat nv beter is in opengl en ati beter is in dx toch ?sjek schreef op 23 september 2004 @ 00:10:
[...]
Het spel draait helemaal op openGL. Opzich is het verschil niet groot al zou een pro 3d user voor openGL gaan.
Er word wel gebruik gemaakt van shaders en direct9 compliant kaarten hebben een betere en snellere shader technieken op hun planken. Het enige echte dat uit directX wordt gebruikt is het "heat haze" effect wat een gf4 of ati 8500 niet zal kunnen weergeven. gf5,6 ati 9xxx en x8xx kaarten vele malen sneller in elke test als dx8 kaarten (denk aan transistors, pipelines, extra instructies etc etc).
Het komt er uiteindelikk simpel op neer dat je met bv een gf4 net zulke mooie effecten kan halen als met een super nieuwe kaart (op heat haze en een iets lager pixelshader na) maar kan deze kaart dat niet soepel draaien op high settings op 1280x1024 en een nieuwere kaart wel.
Ik vond dit Duitse testje:Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 00:08:
[...]
huh? mijn 9700 pro draait op core 310 en mem 324 en dat is standaard. hoor jij niet hogere waarden te hebben?
Oftewel mijn Aldi 9800 XL scoort amper beter dan jouw 9700 pro..Im neuen Medion MD8080XL befindet sich neben einem Pentium IV mit 3,0 GHz, einem i865PE Board und 512 MB DDR-RAM auch eine bisher unbekannt Radeon 9800 XL Grafikkarte. Dabei handelt es sich wiederum um eine Eigenkreaktion von Medion, wie wir es bereits schon von der damaligen Radeon 9600 XL kennen. Die Karte verfügt dabei über einen Chiptakt von 350 MHz und liegt somit 30 MHz unter dem Takt einer 9800 Pro. Der Speicher (128 MB DDR-RAM) ist mit 310 MHz getaktet und liegt damit ebenfalls 30 MHz unter dem Takt einer Radeon 9800 Pro von ATi.
Wir hatten die Gelegenheit die Karte kurz unter die Lupe zu nehmen und ein paar Benchmarks anzufertigen. Das Testsystem bestand aus folgenden Komponenten: AMD Athlon XP 2400+, EPoX 8RDA+, 2x 256 MB TwinMOS CL2.5, 80 GB Western Digital, Omega auf Catalyst 3.9 Basis.
---------------------------------------------------------------------
3D Mark 01SE
9700 Pro 15.259 / 9800 Pro 16.420 / 9800 XL 15.320
3D Mark 03
9700 Pro 5.025 / 9800 Pro 5.430 / 9800 XL 5.200
---------------------------------------------------------------------
Wie man sehr schön erkennt, liegt die Radeon 9800 XL aus dem neusten Aldi-PC, wie erwartet, zwischen 9700 Pro und 9800 Pro. Dies tut sie auch bei allen anderen Benchmarks, wie zum Beispiel bei AquaMark 3. Abgesehen vom Takt, gab es, im Vergleich zur 9800 Pro, auch keine Änderungen an der XL.
Maar dan nog zou ik iets betere resultaten moeten halen met Doom 3 dacht ik zo
En het klopt dus dat ie op 350/310 draait. Al kun je met de Omega drivers en de Ati Tool wel kijken wat zn max is en toen kwam ik aan 378/356!
(BTW ik heb 2x512 ram ipv de standaard 1x uit de test)
Met Doom 3 zit ik meestal rond de 38 pfs in de timedemo op Medium 1024x768 met verder alles aan (maar AA en AF uit).. veel te weinig voor mijn systeem lijkt me!
[ Voor 7% gewijzigd door Syntagma op 23-09-2004 11:26 ]
Is dat na 2 keer de demo draaien? (of met demo cache aan?). Tweede test is altijd beter ivm met laden van de demo.
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
nVidia heeft al tijden ook videokaarten die gemaakt worden voor CAD-applicaties, dus hun OpenGL drivers zijn netjes in orde. ATi wordt nu pas wakker geschud wat betreft OpenGL drivers.shades schreef op 23 september 2004 @ 10:51:
[...]
Oke, Vandaar dus dat nv beter scored dan ati dus omdat nv beter is in opengl en ati beter is in dx toch ?
Want qua power zou 't verschil even groot moeten zijn als met DirectX games (de nieuwste ATi en nVidia kaarten renderen Doom 3 allebei via ARB2, dus dat maakt ook niet uit).
Nou vergeet niet dat ook nvidia de helft van ongeveer alle spellen ook de beste resultaten haalt. Het is niet zo dat ati per defenitie altijd beter is in directx. Het was wel zo dat ATi directx9 beter had geimplenteerd in hun vorige generatie waardoor ze wat voorsprong kregen op nvidia. Deze voorsprong is nu helemaal weg met de nieuwe generatie helemaal weg en is het een nek aan nek race tussen ati en nvidia.shades schreef op 23 september 2004 @ 10:51:
[...]
Oke, Vandaar dus dat nv beter scored dan ati dus omdat nv beter is in opengl en ati beter is in dx toch ?
Ja. En met de nodige tweaks e.d.Ultimateb schreef op 23 september 2004 @ 16:28:
Is dat na 2 keer de demo draaien? (of met demo cache aan?). Tweede test is altijd beter ivm met laden van de demo.
Patch deinstalleren?zBEASTORz schreef op 23 september 2004 @ 01:47:
hey mensen, eerst ff een oordeel van et spel.. TOPPIE spel.
Maar zit nu met een probleem, sinds ik die patch (beta) heb geinstaleert krijg ik de heletijd een raare fout, Ik had hiervoor helemaal geen probleem, En ik wil juist zo graag verder!!Ik start doom3 dus op dan krijg je et begin schermpje dat die gaat laden, heeft die alles geladen krijg ik deze fout.. Wie ow wie? heeft er meer mensen hier last van?
[afbeelding]
Godfather Bodybuilding topic reeks
Ai.. dan heb ik 2 maanden geleden eigenlijk verkeerd gekozen met mn 9800pro. (niet dat ik er niet blij mee ben want haal best goede results in doom3sjek schreef op 23 september 2004 @ 16:44:
[...]
Nou vergeet niet dat ook nvidia de helft van ongeveer alle spellen ook de beste resultaten haalt. Het is niet zo dat ati per defenitie altijd beter is in directx. Het was wel zo dat ATi directx9 beter had geimplenteerd in hun vorige generatie waardoor ze wat voorsprong kregen op nvidia. Deze voorsprong is nu helemaal weg met de nieuwe generatie helemaal weg en is het een nek aan nek race tussen ati en nvidia.
ZiekVerwijderd schreef op 24 september 2004 @ 19:17:
http://www.hugi.is/hahrad...hp?box_id=51208&f_id=1121
hoe DOOMIII de jeugd beinvloed
Er was een monster bij de eerste screens die niet meer in het spel voorkwam:
http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/screens.html?page=1
http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/screens.html?page=2
http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/screens.html?page=3
(slechte pics ik weet)
Maar die waren ook in de eerste trailers te zien. Was volgens mij een filmpje waarin de Doom3 engine werd uitgelegd (en dat die op Geforce3 kon draaien, yeah right). Echter (jammer) dat ie niet eens 1 keer te zien was in het spel. Weet iemand waarom? Die zag er echt wel vet uit.
http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/screens.html?page=1
http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/screens.html?page=2
http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/screens.html?page=3
(slechte pics ik weet)
Maar die waren ook in de eerste trailers te zien. Was volgens mij een filmpje waarin de Doom3 engine werd uitgelegd (en dat die op Geforce3 kon draaien, yeah right). Echter (jammer) dat ie niet eens 1 keer te zien was in het spel. Weet iemand waarom? Die zag er echt wel vet uit.
Haha, je hebt je ogen steeds dicht gedaan als het eng werd zeker?
Dat beest is dus zo'n revenant ofzo, tijdens de cutscene waarbij je dat item krijgt van die Chinese marine zie je het beest zoals het voorkomt op die shots.
Dat beest is dus zo'n revenant ofzo, tijdens de cutscene waarbij je dat item krijgt van die Chinese marine zie je het beest zoals het voorkomt op die shots.
Ik heb ook een 9800Pro.
Op 1280*1024 medium detail en in mijn ATI tabblad mipmap en texture filtering op max haal ik in de timedemo 33fps wat absoluut speelbaar is.
Ik heb 195 betaald voor die 9800Pro (alleen voor D3 gekocht) incl verzending dus ik weet niet waar je het over hebt als je zegt dat een 9800Pro een slechte koop is.
Op 1280*1024 medium detail en in mijn ATI tabblad mipmap en texture filtering op max haal ik in de timedemo 33fps wat absoluut speelbaar is.
Ik heb 195 betaald voor die 9800Pro (alleen voor D3 gekocht) incl verzending dus ik weet niet waar je het over hebt als je zegt dat een 9800Pro een slechte koop is.
Ik weet niet hoe je hier een revenant in ziet, doe je ogen eens goed opencorpseflayer schreef op 25 september 2004 @ 12:00:
Haha, je hebt je ogen steeds dicht gedaan als het eng werd zeker?![]()
[ Voor 12% gewijzigd door Cyberamp op 25-09-2004 12:35 ]
Herspeel de map eens waar die cutscene in voorkomt, dan zie je het.CyberAmp schreef op 25 september 2004 @ 12:32:
[...]
Ik weet niet hoe je hier een revenant in ziet, doe je ogen eens goed openDeze heeft een soort snavel en 4 hoorns. En het is geen wraith.
Ik heb het spel nu ook uit.
Wordt het spel nu echt non - lineair na het communicatiecenter?
Ik luisterde naar Swann namelijk.
Toevallig heb ik nog een shot van die scene:corpseflayer schreef op 25 september 2004 @ 20:12:
[...]
Herspeel de map eens waar die cutscene in voorkomt, dan zie je het.
Ik heb het spel nu ook uit.
Wordt het spel nu echt non - lineair na het communicatiecenter?
Ik luisterde naar Swann namelijk.

Dat is toch echt een heel ander beest dan in die ouwe screenshots staan. Die lijkt meer op een voorganger van de imp ofzo. Op zich is 't niet ongewoon dat eerdere designs de deur uit worden gedaan. Kijk maar naar die gelekte alpha, hoeveel van de levels die daar bijvoorbeeld in zaten is nog intact in het uiteindelijke spel?
Kijk dat is nou een Wraith (http://www.planetdoom.com/doom3/enemies/)Devil N schreef op 26 september 2004 @ 00:41:
[...]
Toevallig heb ik nog een shot van die scene:
[afbeelding]
Dat is toch echt een heel ander beest dan in die ouwe screenshots staan. Die lijkt meer op een voorganger van de imp ofzo. Op zich is 't niet ongewoon dat eerdere designs de deur uit worden gedaan. Kijk maar naar die gelekte alpha, hoeveel van de levels die daar bijvoorbeeld in zaten is nog intact in het uiteindelijke spel?
Ok, maar het lijkt er toch wat op.
De badkamer scene heb ik ook niet teruggezien in het spel.
Alleen vraag ik me af of het spel non - lineair wordt na het communication center.
Ik heb sgt Kelly niet meer teruggezien na de korte video in Delta.
De badkamer scene heb ik ook niet teruggezien in het spel.
Alleen vraag ik me af of het spel non - lineair wordt na het communication center.
Ik heb sgt Kelly niet meer teruggezien na de korte video in Delta.
Zo zijn er wel meer dingen:
• Die scene uit de 2003 trailer waar een Imp achter je langs de muur loopt en achter je die zombie de chainsaw aanzet.
• Dit monster heb ik verder in het spel niet gezien
• Heb nooit een HK in deze omgeving gezien
• Deze zombie en de hele scene komt niet voor in het spel
Ik zou wel eens willen weten hoe veel ze hebben gemaakt wat uiteindelijk niet in het spel is gekomen.
• Die scene uit de 2003 trailer waar een Imp achter je langs de muur loopt en achter je die zombie de chainsaw aanzet.
Ik zou wel eens willen weten hoe veel ze hebben gemaakt wat uiteindelijk niet in het spel is gekomen.
[ Voor 3% gewijzigd door JayVee op 26-09-2004 12:40 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Dat monster is een oude versie van de Archvile (lange gast, vuur, andere monsters spawnen). De rest weet ik nietJayVee schreef op 26 september 2004 @ 12:40:
...
...
Eigenlijk is dit net als met alle andere id-games. Ze verzinnen vanalles gedurende de productie (zoals het verbergen in schaduwen, dat zag je ff in die gelekte alpha), maar aan 't eind blijft er toch weer een shooter over... Dit was ook 't geval met Quake, wat RPG-elementen zou hebben, net als de eerste Doom. We weten allemaal hoe dat afgelopen is
Van de alpha hebben ze nog heel veel hergebruikt moet ik zeggen. Een stuk van level 2 en level 3 bijna geheel (alleen dan verspreid op verschillende locaties).
Als ik Doom start en ik kijk in de console, dan staat er altijd iets van: 'Warning! Failed to load GUIsound..using default'
Wat houdt dat precies in?
(en trouwens, dat uitpakken van alle .pk4 bestanden gaf mij een boost van 38.5 naar 44.5)
(en trouwens, dat uitpakken van alle .pk4 bestanden gaf mij een boost van 38.5 naar 44.5)
[ Voor 33% gewijzigd door Syntagma op 26-09-2004 14:42 ]
Verwijderd
Waarom kan ik met mijn x800xt-pe niet met aaf spelen? als ik dat wil instellen via het menu in doom3 dan is het iedere x als ik de game restart weg en staat me reso ook weer op 640x480.
Er schijnen idd. problemen te zijn met ATi kaarten (wat een loeiduur ding heb je daar zegVerwijderd schreef op 27 september 2004 @ 12:22:
Waarom kan ik met mijn x800xt-pe niet met aaf spelen? als ik dat wil instellen via het menu in doom3 dan is het iedere x als ik de game restart weg en staat me reso ook weer op 640x480.
Verder mag terugspringen naar lagere resoluties niet, zolang je Doom3 niet laat auto-detecten.... misschien een stom iets, maar misschien staat je config-file op 'alleen lezen'?
Verwijderd
Nee want als ik niks aan die aa of aaf (haal ze altijd door elkaar) verander behoud hij wel gewoon me instellingen. Forcen via drivers kan wel maar ik had gehoord dat als je het ingame instelde dat het dan een stuk sneller zou zijn.
Kaart heb ik btw maar de helft van de prijs voor hoeven betalen (pro@xt-pe en had nog wat tegoed van mijn ouders).
Kaart heb ik btw maar de helft van de prijs voor hoeven betalen (pro@xt-pe en had nog wat tegoed van mijn ouders).
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 14:48 ]
Lijkt me een beetje stug dat 't via in-game sneller is, maar goed, 't zou kunnen, via de drivers is natuurlijk een omweggetje.Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 14:47:
Nee want als ik niks aan die aa of aaf (haal ze altijd door elkaar) verander behoud hij wel gewoon me instellingen. Forcen via drivers kan wel maar ik had gehoord dat als je het ingame instelde dat het dan een stuk sneller zou zijn.
En als je AA en AF voluit een keer hardop zegt, haal je ze niet meer door elkaar
Maar van de Planetdoom forums;
Maar er zijn altijd problemen met dit soort nieuwe kaarten. Mijn 6800GT krijg ik ook niet goed aan de praat in Far Cry bijvoorbeeld (w88 op 1.2 patchI have the same problem trying to set above 4xAA with a ATI X800XT PE, my rig is below. The fix that I came up with is to first set the res you want in-game, set AA to Off, click "Apply Settings" and exit the game.
Next, open your DoomConfig.cfg, find the line seta r_multiSamples "0" and change the "0" to whatever you want, i.e., 2, 4, 6, 8...16. Then save the file and boot into Doom 3. The advanced options in-game will show AA as being Off, but you will have AA once you start playing.
-Asus P4P800
-WinXP Pro
-P4 2.80c
-1GB (2x512MB) Corsair TwinX 3200C2PT @ 2-3-3-6
-ATI Radeon X800 XT PE (Catalyst 4.7 official)
-2x 80GB Western Digital 7200RPM
-Plextor PX-708A 8x DVD±RW
-Antec True430 430W PSU (oc'd to 1.21 gigawatts)
-Sky Blue Chieftec Dragon Mid Tower

AF instellen in-game is sneller dan door drivers aangezien dan alleen textures gefiltert worden die ook gefiltert MOETEN worden. Is eerder in dit topic uitgelegd. AA zou geen verschil moeten maken.
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
eb extra voor doom3 e.a games een nieuw sys gebouwd, had een amd 2400+, 1 gig ram en een 9700, Nu een amd 64 3200+ 512 ram 3200, em mijn ouwe 9700.
Op het eerste sys loopt het spel wel oke, schokvrij en zo.. maar op dit systeem...!
heel brak.. hd (SATA) loopt hele tijd te ratelen, beelden die echt schokken! ofwel achter mijn muis aanlopen.... Ik heb dus een clean install win XP SP1 en toen Doom er op gezet, tuurlijk alle drivers, biossen enzo ge updated...
iemand een idee?
Op het eerste sys loopt het spel wel oke, schokvrij en zo.. maar op dit systeem...!
heel brak.. hd (SATA) loopt hele tijd te ratelen, beelden die echt schokken! ofwel achter mijn muis aanlopen.... Ik heb dus een clean install win XP SP1 en toen Doom er op gezet, tuurlijk alle drivers, biossen enzo ge updated...
iemand een idee?
Eerst een spellingscontrole voordat je post?jefjef schreef op 27 september 2004 @ 16:29:
eb extra voor doom3 e.a games een nieuw sys gebouwd, had een amd 2400+, 1 gig ram en een 9700, Nu een amd 64 3200+ 512 ram 3200, em mijn ouwe 9700.
iemand een idee?
En als je lysdectisch (
ontopic/
HD eerst geformateerd? Of gewoon installatie over bestaande installatie van windows?
[ Voor 6% gewijzigd door vacuumcleaner op 27-09-2004 16:55 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Volgens mij staat AF al standaard aan in doom3 dus dat kun je uitlaten in je driver.Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 12:22:
Iemand?Syntagma schreef op 26 september 2004 @ 14:40:
Als ik Doom start en ik kijk in de console, dan staat er altijd iets van: 'Warning! Failed to load GUIsound..using default'
Dat is toch een chansaw-zombie?. Best wel vaak tegengekomen hoor in de eerste 10 levelsJayVee schreef op 26 september 2004 @ 12:40:
Meer screenies... hier alleen de nieuwe, wil je ze allemaal zien, klik dan
> > > > HIER < < < <
Zombie achter een deur opgesloten
Screenie 1
Een serie van een firezombie, 1 van de mooiste wezens vind ik.
Screenie 2
Screenie 3
Screenie 4
Screenie 5
Screenie 6
Screenie 7
En hier een full hit van een firezombie, ziet er wel vet uit
Screenie 8
Je denkt daar ligt een dooie op de pot, hij stierf zoals hij geleefd had
Screenie 9
Oh toch niet... ieieieieieh!
Screenie 10
Lijp zittend lijk onderweg
Screenie 11
He die griezel wil me pakken...
Screenie 12
Gelukkig zit ie veilig opgesloten (met zijn kopie tegen het glas te beuken
)
Screenie 13
> > > > HIER < < < <
Zombie achter een deur opgesloten
Screenie 1
Een serie van een firezombie, 1 van de mooiste wezens vind ik.
Screenie 2
Screenie 3
Screenie 4
Screenie 5
Screenie 6
Screenie 7
En hier een full hit van een firezombie, ziet er wel vet uit
Screenie 8
Je denkt daar ligt een dooie op de pot, hij stierf zoals hij geleefd had
Screenie 9
Oh toch niet... ieieieieieh!
Screenie 10
Lijp zittend lijk onderweg
Screenie 11
He die griezel wil me pakken...
Screenie 12
Gelukkig zit ie veilig opgesloten (met zijn kopie tegen het glas te beuken
Screenie 13
[ Voor 17% gewijzigd door Jack Flushell op 28-09-2004 01:13 ]
oftopic/vacuumcleaner schreef op 27 september 2004 @ 16:54:
[...]
Eerst een spellingscontrole voordat je post?
En als je lysdectisch () bent, ff word openen --> tekst plaatsen --> Spellingscontrole eroverheen --> en vervolgens posten op GoT.
ontopic/
HD eerst geformateerd? Of gewoon installatie over bestaande installatie van windows?
Ik zal in het vervolg de spellingscontrole gebruiken, mischien een idee om dit in GoT in te bouwen?
ontopic/
Ik heb Doom3 over mijn bestaande installatie van Windows geinstalleerd zonder eerst te formateren. Is dit dan een groot probleem?
Misschien is het dan de moeite waard om je harde schijf te defragmenteren, dit wil wel eens ten goede komen aan de prestaties van Doom III.jefjef schreef op 28 september 2004 @ 13:41:
[...]
Ik heb Doom3 over mijn bestaande installatie van Windows geinstalleerd zonder eerst te formateren. Is dit dan een groot probleem?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
zo weet ik er ook nog wel een paar 
hmmmmmm!!!:

tsja, dat gaat niet lukken he!:

wil je niet:

nades nutteloos? humor zijn ze zeker!:

EDIT:
crates, wat zijn ze handig
hmmmmmm!!!:

tsja, dat gaat niet lukken he!:

wil je niet:

nades nutteloos? humor zijn ze zeker!:

EDIT:
crates, wat zijn ze handig
[ Voor 17% gewijzigd door Balkz op 28-09-2004 14:11 . Reden: plaatjes ff geresized ;) ]
Was nichts kostet, ist auch *NIX.
Wat bedoel je met het laatste plaatje met die grenades?
//Iemand een idee waarom ik dat 'failed to load Guisound.wav, using default' krijg?//
//Iemand een idee waarom ik dat 'failed to load Guisound.wav, using default' krijg?//
Hoe krijg je die (ik neem aan) eindbaas tegen de vlakte. Die grote knakkerd geheel beneden in de catacobes... Ik heb m al alles gegeven wat ik had en de soulcube tegen z'n harses geschoten, maar hij loopt vrolijk door!
Doe ik hier iets verkeerds of mis ik iets hier?
Verwijderd
Denk dat de meeste mensen dat krijgen. Geen idee trouwens wat het pcies betekend.Syntagma schreef op 28 september 2004 @ 15:17:
http://www.levelsource.com/d3levels/index.html
Mooie 'walkthrough' van de game. De site is bedoeld voor leveldesigners, dus je ziet geen monsters, maar het zijn wel mooie (licht gephotoshopte) plaatjes
. Voor diegene die 't nog niet uitgespeeld hebben; heel veel spoilers.
Mooie 'walkthrough' van de game. De site is bedoeld voor leveldesigners, dus je ziet geen monsters, maar het zijn wel mooie (licht gephotoshopte) plaatjes
Verwijderd
De eertste doom3 patch is uit.
In de readme staat heel wat nieuwe dingen en bug fixes.
Hier kan je dingen kwijt of je nog nieuwe bugs zijn of gewoon help wil.
De patch kan je hier downloaden.
http://www.doom3.com/update.asp
In de readme staat heel wat nieuwe dingen en bug fixes.
Hier kan je dingen kwijt of je nog nieuwe bugs zijn of gewoon help wil.
De patch kan je hier downloaden.
http://www.doom3.com/update.asp
TS, ik denk dat je voortaan beter in je SP meteen de change log kunt quoten, dan hebben we al een stuk meer informatie als we beginnen te lezen.
Maar goed, ik gan hem in ieder geval downloaden en installeren, eens kijken of er het e.e.a. is dat ik verbeterd vind.
Bij dezen maar even de info direct van de site gequote:
Maar goed, ik gan hem in ieder geval downloaden en installeren, eens kijken of er het e.e.a. is dat ik verbeterd vind.
Bij dezen maar even de info direct van de site gequote:
The 1.1 update for DOOM 3 includes a number of improvements and fixes for both single player and multiplayer components. The update also includes a new "Dedicated Server" executable. Please see the "update_readme.txt" file for a complete list of changes.
All users must have this update to play multiplayer on updated servers.
Note on previously saved games - This update will NOT make previous single player saved games useless. When loading a saved game, or continuing from your last auto-save, you will start at the beginning of that same map, with the inventory that you had going into that map, fully intact. Using this update will reset the Nightmare skill setting. If you were playing in Nightmare mode before applying the 1.1 update, you will need to re-enable it by pressing ctrl + alt + ~, and typing 'g_nightmare 1' (no quotes) at the console (for more information about how to enter the console, please see the readme file). Then save the game and reload that new save for Nightmare mode to work properly.
zelf ben ik er nog niet aanbeland maar Cyberdemon heeft genoeg HP om een paar hits van de Soulcube te weerstaan, zorg dus dat deze meteen aan het begin geladen is en raak die kwelgeest, opladen kun je de Soulcube door de kleinere wezens die er rondlopen te mollen (neem aan dat die er rondlopen, anders de BFG al geprobeerd?)vormstreber schreef op 28 september 2004 @ 17:10:
Hoe krijg je die (ik neem aan) eindbaas tegen de vlakte. Die grote knakkerd geheel beneden in de catacobes... Ik heb m al alles gegeven wat ik had en de soulcube tegen z'n harses geschoten, maar hij loopt vrolijk door!
dit heb ik volgens mij ergens in de EnPro facility gemaakt, dit stukje heeft niet bepaald een laag plafond waardoor je perfect Imps kunt lanceren met granaten, ziet er totaal onrealistisch uit, maar het is zeker grappig...Syntagma schreef op 28 september 2004 @ 15:17:
Wat bedoel je met het laatste plaatje met die grenades?
[ Voor 48% gewijzigd door Balkz op 29-09-2004 09:03 . Reden: drammert :( ]
Maar even alle fixes op een rijtje van de patch:
Doom 3 1.05 Patch
//HMMMM is dit wel dezelfde als de 1.1 update op de Doom3 site??//
Doom 3 1.05 Patch
//HMMMM is dit wel dezelfde als de 1.1 update op de Doom3 site??//
(bron: http://games.softpedia.com/public/cat/6/6-200.shtml)STABILITY
- Fixed desktop crash when loading a QuickSave made when during influence in EPD Lab in Alphalabs 1
- Fixed game freezing if in-game MP menu is opened just after a change map vote
Passes and just before the map changes.
- Fixed duplicate player names shutting down a server during map changes
INTERFACE
- Fixed scrolling lists with arrow keys while holding control crashing game
- Added toggle functionality to movement commands (i.e. toggle crouch as opposed to holding the button down)
- Added in_togglecrouch, in_togglerun, & in_togglezoom
- Added dialog to multiplayer video settings menu telling user that changes require exiting game before they'll take effect
- Fixed remote password field only displaying 3-4 characters at a time.
- Fixed g_voteFlags so that spectator and nextmap could be individually toggled
- Made print screen bindable.
- Made Alt-Gr (right alt) bindable separately for European versions. For english
versions, right alt and left alt both bind as "alt" so that US users who currently
have something bound to right alt don't have their config affected by the update.
- Added mouse wheel scrolling to server list (gui list boxes).
NETWORKING/MULTIPLAYER
- Bumped damage up on rocket jumping in multiplayer
- Decreased damage from chaingun to 25 in multiplayer
- Exploding barrels to full damage to attacker in multiplayer
- Increased height for falling damage in multiplayer
- Made r_skipNewAmbient, r_skipSpecular, r_skipBump, and r_shadows cheat protected
- Made g_fov modifiable in mutiplayer from 90 to 110
- Changed server protocol version from 1.33 to 1.34
- Changed idEntity::SetName to allow entities to be named after startup during network games
- Changed idClass::PostEventArgs to allow script threads to post events during network games
- Changed net_allowCheats to allow cheat commands during network games
- Fixed projectile launched from wrong position when player exits teleporter while holding fire
- Fixed rocket launcher dealing no splash damage to player at certain angle in Edge 2
- Fixed light from flashlight remaining after player is killed.
- Fixed frags going negative when over 64. Maxfrags now at 100.
- Fixed -1/1 ammo count while dropping weapon in multiplayer
- Fixed no rockets in view-model rocket launcher when first picked up
- Exploding barrels now give credit for kills to the player who damaged the barrel in multiplayer
- Fixed chaingun flickering on/off when spectating another player in Tourney
- Fixed no "You lose" message being played for loser in Last Man Standing.
- Added join messages when players join an MP game.
- Fixed players stuck spectating when no spectators vote is passed.
- Added chat and connection interrupted icons
- Fixed Frag Chamber doors killing player if they're moving towards them just as they
open (kill trigger was turned off too late in the script).
- Added build for a dedicated server executable (DooM3Ded.exe) on Win32.
- Fixed problems with server list:
- wrong server being joined when sorting
- wrong server being joined when filtering
- server list not being sorted initially by ping.
- Chat text no longer converts high-ASCII chars to periods
- Fixed problem with players logging on and being stuck in spectator mode, yet not really spectating
- Fixed Incorrect scoring information appears on scoreboard
- Fixed backpack secret exploit on d3dm5 "Lights Out"
- Added chat/lag icons
- Elevators now return to their home position even if someone is standing on them
RENDERING
- r_aspectRatio now uses 0, 1, or 2 (4:3, 16:9, 16:10)
- Fixed in-game videos disappearing if you go to the menu and return
- Fixed inconsistent worldview of players exiting teleporter.
SOUNDS
- Fixed weapon sounds always playing the first sound in a sound shader instead of randomly picking one.
- Fixed bullet ricochet sound when punching glass.
LOCALIZATION
- Localized key names in bind menus
- Localized multiplayer text
* warmup text
* spectator text
- "QuickSave" name in save / load menu is now localized
- Fixed key binding issues with European (Italian, French, Spanish) keyboards
* all keys should be bindable now
* this includes modifying scan tables
- Fixed pickup items not being localized. Not fixed in MP, as this would require
including the .map files in the update. Any user maps created with update code
should have the correct string id required for localization, however.
- Fixed "General Access" not being localized on PDAs.
- Added pure exclusions for all files that were causing pure server connection
problems between mixed languages.
- Localized "Press any key..." in binding menus.
- Localized messages that client receives from the server when kicked or the server
shuts down.
- Localized "Server Full" message.
- Fixed Huffman encoding in decl manager so all characters have a minimum frequency
of one. This allows an optimal bit code length and fixes a memory overrun assert
and crash when loading Russian decls.
- Map names in Save / Load menu are now localizable.
- Removed hard coded english text from "Player is ready" message in MP.
- Fixed Italian accented i showing up as ^ and vice versa
[ Voor 6% gewijzigd door Syntagma op 29-09-2004 10:21 ]
Doom 3 patch 1.1 is uit, hier is een lijst met veranderingen:
http://www.planetdoom.com/doom3/files/patches/11readme.shtml
Hier zijn een paar mirrors:
http://www.3dgamers.com/news/more/1096411087/
http://files.filefront.co...m%203/Official%20Patches/
http://www.fileshack.com/file.x?fid=5392
http://www.ggmania.com/?smsid=16993
http://www.gamershell.com/news/17556.html
http://news.gaminghorizon.com/media/1096410957.html
http://www.worthplaying.com/article.php?sid=20384
http://www.planetdoom.com/doom3/files/patches/11readme.shtml
Hier zijn een paar mirrors:
http://www.3dgamers.com/news/more/1096411087/
http://files.filefront.co...m%203/Official%20Patches/
http://www.fileshack.com/file.x?fid=5392
http://www.ggmania.com/?smsid=16993
http://www.gamershell.com/news/17556.html
http://news.gaminghorizon.com/media/1096410957.html
http://www.worthplaying.com/article.php?sid=20384
[ Voor 11% gewijzigd door Azer op 29-09-2004 17:59 ]
Opladen?? Zodra ik m gooi ben ik m kwijt!!Balkz schreef op 29 september 2004 @ 08:58:
[...]
zelf ben ik er nog niet aanbeland maar Cyberdemon heeft genoeg HP om een paar hits van de Soulcube te weerstaan, zorg dus dat deze meteen aan het begin geladen is en raak die kwelgeest, opladen kun je de Soulcube door de kleinere wezens die er rondlopen te mollen (neem aan dat die er rondlopen, anders de BFG al geprobeerd?)
...
Waar kun je een nieuwe halen?
Ja klopt... heel suf... Ik heb m dan ook net uitgespeelt.
Ik wil het einde niet verklappen, maar mag ik wel zeggen dat ik het persoonlijk tegen vind vallen!!
Ik weet niet of dit al gepost was, maar er is een mod die een nieuwe feature van DX9 toepast: paralax mapping.
[url]http://doom3.filefront.com/file/Parallax_Mapping_Mod_v10;29475[/url]
Description:
Parallax Mapping Mod enhances Doom3's graphics engine by applying parallax mapping to all textures. Parallax mapping, also known as virtual displacement mapping, is a recent graphical technology that gives surfaces more depth and realism. Using a heavily modified
vertex and pixel shader and a mix of custom and simulated height maps, this mod makes surfaces look more three-dimensional by offsetting bumps depending on your view. Although you may not see an obvious difference right away, look closely at surfaces and you will see an improvement compared to original Doom3. Most bumps will look like they're actually sticking out. This mod also works in user-made levels that have custom textures, and a tutorial is included to describe how to add optional height maps to your level for a true parallax effect.
NOTE: This mod requires at least a Radeon 9500 or GeForce FX
Zie ook de plaatjes zou ik zeggen.

Gratis te downloaden op de bovenstaande link

Twerkt overigens alleen met High of Ultra... laat ik nou net op medium spelen
Kan ik overigens met mijn 128 MB kaart wel High spelen of wordt ie dan trager?
[url]http://doom3.filefront.com/file/Parallax_Mapping_Mod_v10;29475[/url]
Description:
Parallax Mapping Mod enhances Doom3's graphics engine by applying parallax mapping to all textures. Parallax mapping, also known as virtual displacement mapping, is a recent graphical technology that gives surfaces more depth and realism. Using a heavily modified
vertex and pixel shader and a mix of custom and simulated height maps, this mod makes surfaces look more three-dimensional by offsetting bumps depending on your view. Although you may not see an obvious difference right away, look closely at surfaces and you will see an improvement compared to original Doom3. Most bumps will look like they're actually sticking out. This mod also works in user-made levels that have custom textures, and a tutorial is included to describe how to add optional height maps to your level for a true parallax effect.
NOTE: This mod requires at least a Radeon 9500 or GeForce FX
Zie ook de plaatjes zou ik zeggen.

Gratis te downloaden op de bovenstaande link
Twerkt overigens alleen met High of Ultra... laat ik nou net op medium spelen
Kan ik overigens met mijn 128 MB kaart wel High spelen of wordt ie dan trager?
[ Voor 19% gewijzigd door Syntagma op 29-09-2004 22:33 ]
@Syntagma; die is een hele tijd geleden al gepost, maar geeft wel een leuk effect. Heb er een tijdje mee gespeeld, maar uiteindelijk vond ik de speculars toch allemaal te fel en het net allemaal een tikje te scherp. Verder kwam 't m'n framerate niet ten goede
.
En met een 128 MB kaart KAN je wel High spelen, maar dan ben je meer afhankelijk van je werkgeheugen (of als dat al vol is, je harde schijf
). Hij zal wat meer moeten laden dan
.
En met een 128 MB kaart KAN je wel High spelen, maar dan ben je meer afhankelijk van je werkgeheugen (of als dat al vol is, je harde schijf

* BtM909 wellicht een foutieve kick:
Maar ik zie nog nergens in het topic een vermelding staan dat er een nieuwe patch uit is
Officiele link: http://www.doom3.com/patch/D3_1_1.exe
Updates pagina: http://www.doom3.com/update.asp
Wellicht al bekend, anders alstu
Maar ik zie nog nergens in het topic een vermelding staan dat er een nieuwe patch uit is
Officiele link: http://www.doom3.com/patch/D3_1_1.exe
Updates pagina: http://www.doom3.com/update.asp
Wellicht al bekend, anders alstu
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Ik heb Doom3 ook net uitgespeeld, maar ik vind het einde verre van tegenvallen... prachtig monster, geweldig leveldesign etc. etc. Ik hoor best vaak gamers klagen over hoe doom3 toch tegenvalt, maar ik heb gelukkig geen last van dat syndroomvormstreber schreef op 29 september 2004 @ 20:28:
[...]
Ja klopt... heel suf... Ik heb m dan ook net uitgespeelt.
Ik wil het einde niet verklappen, maar mag ik wel zeggen dat ik het persoonlijk tegen vind vallen!!
edit - wat top-jes weggehaald -

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 23:58 ]
bron: http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=377687Doom niet alleen op de pc maar ook de eettafel
donderdag 30 september 2004 9:06
Door: Donato Ranzato
Fantasy Flight Publishing is bezig een Doom bordspel te ontwerpen. Verwacht wordt dat deze analoge versie van het populaire computerspel aan het einde van dit jaar of begin volgend jaar op de markt zal komen.
Hoewel het maar indirect met de pc te maken heeft, vonden we het nieuws leuk genoeg om hier te vermelden.
Het bordspel is misschien een goede manier om de kinderen alvast enthousiast te maken voor first-person shooters. Maar kijk niet raar op als ze plotseling zinnen als "OMG!!!! PWNED!", "Rip and Tear!", of "Foo! U R teh noob!" gaan uitroepen.
Het spel ziet er in ieder geval sfeervol en mooi uit. Hopelijk speelt het net zo intens als de digitale versie.
Zou het wat worden ?
heb het einde nog niet gezien, maar wat is er slecht aan dan: er zit toch geen anticlimax in of wel!? (aangezien het ding gebaseerd is op Doom 1)
Ik heb het spel uit gespeeld (mixed feelings) maar tijdens de endscene heb ik alleen geluid, geen beeld
Hier baal ik wel een beetje van. Spel zelf draait zeer goed
Iemand dit al overkomen ?
Ik heb nog een vraagje over die Parallax mod:
In de readme staat dat je andere pixel shaders moet verwijderen alvorens de mod te gebruiken. Betekent dat dan ook dat de zgn. 'Ati tweak' (/glprogs/etc) weg moet? Ga ik dan niet weer achteruit in FPS?
En die parallax mod is weer een .pk4 bestand. De overige pk-bestanden heb ik allemaal uitgepakt in de doom map. Dit zorgt voor langere laadtijden maar wel een FPS winst van 38.5 naar 44.5. Moet ik dan de parallax mod PK4 ook weer uitpakken of kan dat niet?
In de readme staat dat je andere pixel shaders moet verwijderen alvorens de mod te gebruiken. Betekent dat dan ook dat de zgn. 'Ati tweak' (/glprogs/etc) weg moet? Ga ik dan niet weer achteruit in FPS?
En die parallax mod is weer een .pk4 bestand. De overige pk-bestanden heb ik allemaal uitgepakt in de doom map. Dit zorgt voor langere laadtijden maar wel een FPS winst van 38.5 naar 44.5. Moet ik dan de parallax mod PK4 ook weer uitpakken of kan dat niet?
Zo mag ik eerst even zeggen dat die parallax mod best wel meer dan een maand uit was. Ten tweede merk ik er zowieso geen ruk van en die plaatjes die hier boven staan zijn best wel 99.99% ongeloofwaardig (vooral die onderste). Ten derde maakt het geen ruk uit of je het uitpakt of niet. Ten vierde, volgens mij maakt het toch niet uit wat ik zeg want zo'n klein pk4 bestandje heb je in een wip uitgepakt, dus kijk maar zelf.Syntagma schreef op 01 oktober 2004 @ 11:39:
Ik heb nog een vraagje over die Parallax mod:
Ik heb die mod geprobeerd en ik merk het dus degelijk wel, alles lijkt veel feller en 'metaalachtiger'. En wat jij zegt over het uitpakken van die files is blijkbaar persoonsgebonden, want het gaf mij 100% zeker dus wel een fps boost.
Nu heb ik die Mod pk4 ook uitgepakt en daarbij alle files overschreven, maar nu is ie wel weer trager geworden. Misschien komt dat doordat ie meer moet rekenen voor die mod, of omdat de Ati Tweak nu ook overschreven is?
Nu heb ik die Mod pk4 ook uitgepakt en daarbij alle files overschreven, maar nu is ie wel weer trager geworden. Misschien komt dat doordat ie meer moet rekenen voor die mod, of omdat de Ati Tweak nu ook overschreven is?
Heeft er soms iemand een optimized cfg voor een Ti4200 ?
Met de nieuwste ATi driver, dwz de 4.10b/4.11b (ieg die ene die net uitgekomen is voor 3dmark2k5) heb je schijnbaar de oude hotfix (wel logisch) noch de humusfix nodig om betere performance te verkrijgen. Of dit ook klopt... Probeer het eens zou ik zeggen 
http://www2.ati.com/drivers/hotfix/wxp-w2k-8-07-018380E.exe
Heb zelf D3 er al weer een tijdje niet meer op staan, kan het zelf dus niet proberen.
http://www2.ati.com/drivers/hotfix/wxp-w2k-8-07-018380E.exe
Heb zelf D3 er al weer een tijdje niet meer op staan, kan het zelf dus niet proberen.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Ik speel doom3 nu ook al weer een paar dagen. Ik ben nu aanbeland bij level 6 - alpha labs sector 02, en op een gegeven moment krijg je op je intercom een oproepje van iemand die zichzelf heeft ingesloten in cabine c4nogwat (bericht komt niet helemaal duidelijk over).
Nu kwam ik ergens in de level bij de molecular fuel storage compactor aan en hoor ik geklop.
Alleen ik zie nergens 1 of ander ding waar die gast kan zitten.
Moet ik nu verder lopen en kom ik hem later tegen, of zie ik iets over het hoofd?
Nu kwam ik ergens in de level bij de molecular fuel storage compactor aan en hoor ik geklop.
Moet ik nu verder lopen en kom ik hem later tegen, of zie ik iets over het hoofd?
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
er zijn 10tallen sites waar je je cfg goed mee kan tweakenExe-cuter schreef op 01 oktober 2004 @ 18:27:
Heeft er soms iemand een optimized cfg voor een Ti4200 ?
www.tweakguides.com, daar kan je stap voor stap je cfg tweaken..
als je dit niet "zoekt", dan ben je een goeie luiwammes.. tis wel ff wat werk, maar ik heb wel 20 fps meer in die timedemo
die doom 3 patch.. tjah, apart geval
die force shadows/bumpmaps... hadden ze niet moeten doen(weet niet of het er nog inzit, bij de beta wel iig)
en nog zoiets wat verrekte klote is, is dat als je een nade gooit of een rocket launched, dat je dan zo'n "wolk" ziet dat de kracht zich verspreid...
lastig uit te legge, maar jullie snappe het vast wel
sinds die patch ben ik weer aan het online doom3'en, en heb al weer wat winnings achter de rug zitten, sommige blijven slecht!
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Verwijderd
Is er ook weer een no cd patch voor Doom3 zoals bij versie 1.0. Ik vind het zo vervelend om die cd er iedere keer weer in te doen.
leer zoeken ofzo..Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 18:58:
Is er ook weer een no cd patch voor Doom3 zoals bij versie 1.0. Ik vind het zo vervelend om die cd er iedere keer weer in te doen.
ik zal maar niet verder gaan dan dit,
maar: no-cd cracks zijn illegaal, illegaal mag hier niet(nouja, liever niet)
zoek en gij vind zult
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Verwijderd
Als ik Doom3 gekocht heb is het niet illegaal om te gebruiken toch?jarnotjuh schreef op 02 oktober 2004 @ 19:07:
[...]
leer zoeken ofzo..
ik zal maar niet verder gaan dan dit,
maar: no-cd cracks zijn illegaal, illegaal mag hier niet(nouja, liever niet)
zoek en gij vind zult
No-cd cracks zijn illigaal omdat ze de code van de originele EXE aanpassen. Daarnaast worden er dan ook mensen geholpen die geen legale versie hebben.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
Wat het eerst stuk betreft heb ik zoiets van; vragen ze zelf om, waarom doen gamedevelopers niet gewoon na een half jaar / jaar een patch met no-CD uitbrengen? Eerste patch van UT2k4 was al met een no-CD/DVD, top!!!!!
Ben der al achter wat het was. Het was gewoon een machine wat ratelde en wat ik voor geklop aanhoorde.Minkie schreef op 01 oktober 2004 @ 23:57:
Ik speel doom3 nu ook al weer een paar dagen. Ik ben nu aanbeland bij level 6 - alpha labs sector 02, en op een gegeven moment krijg je op je intercom een oproepje van iemand die zichzelf heeft ingesloten in cabine c4nogwat (bericht komt niet helemaal duidelijk over).
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Maar is iemand eigenlijk bij dat mannetje uitgekomen ? Ik heb er ook een tijdje naar gezocht.
Dat is die vent met een zaklataarnExe-cuter schreef op 03 oktober 2004 @ 11:05:
Maar is iemand eigenlijk bij dat mannetje uitgekomen ? Ik heb er ook een tijdje naar gezocht.
301SQN
Verwijderd
De doom III Linux x86 demo ,client & server zijn te downen
info
Adder onder het gras:
info
Adder onder het gras:
Currently, the game will not run correctly on ATI cards using the fglrx driver. However, the ATI developers are working on new driver releases, and eventually the game will be supported.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 12:07 ]
Verwijderd
hoe oud is dit nieuwtje? in de meuktracker zag ik onlangs geoptimaliseerde linux drivers voor de radeon?Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 12:03:
De doom III Linux x86 demo ,client & server zijn te downen![]()
info
Adder onder het gras:
Verwijderd
offtopic:
In de release notes staat nix over doom3,en ze werken ook niet/slecht op 2.6 kernels.
Bij mij compileren ze niet eens...
In de release notes staat nix over doom3,en ze werken ook niet/slecht op 2.6 kernels.
Bij mij compileren ze niet eens...
Wow... net level 1 gespeeld, maar dit kannik NIET aan.... jullie zijn ziek
Gewoon ff doorbijten
Later wordt het minder eng als je overal aan gewend bent. Dan ga je pas echt genieten van de supermooie locaties
Als zown hoopje polygonen met 26 ogen op je afspringt, en je ziet het niet aankomen... dat kan ik niet aan schijnbaar, en dat mensen zomaar uit muren komen, dat is niet aan te wennen bennik bang. Ik heb hem op 640 op medium quality draaien, met 6x AA en 16x AF op mij OC 9600XT, ziet er wel goed uit gelukkig, als ze nou een WW2 schooter met deze grapics konden maken, en niet zo claustrofobisch, dan bennik blijSyntagma schreef op 05 oktober 2004 @ 14:30:
Gewoon ff doorbijtenLater wordt het minder eng als je overal aan gewend bent. Dan ga je pas echt genieten van de supermooie locaties
niemand ?? baal grondigshades schreef op 30 september 2004 @ 22:33:
Ik heb het spel uit gespeeld (mixed feelings) maar tijdens de endscene heb ik alleen geluid, geen beeldHier baal ik wel een beetje van. Spel zelf draait zeer goed
Verwijderd
lijkt me een installatie probleem. ik was van 4.11 naar omega gegaan en dat beviel niet en toen ging ik weer naar 4.11 en toen cod uo gespeeld. zag er perfecto uit tot ik doodging en alleen dan zag ik telkens weer een zwaar verneukt beeld. drivers geunstalleerd en weer geinstalleerd verhielp dit probleem.shades schreef op 06 oktober 2004 @ 12:45:
niemand ?? baal grondig
Ik kijk nu eigenlijk pas voor het eerst in dit topic
Ik ga eens kijken hoe die tweaks uit de startpost werken.
O ja, ik zag daar ook een voorbeeldje staan over spoilers. Waarom zo moeilijk doen als er ook gewoon een spoiler tag is?

O ja, ik zag daar ook een voorbeeldje staan over spoilers. Waarom zo moeilijk doen als er ook gewoon een spoiler tag is?
spoiler:
/offtopic toch veel handiger?
Kater? Eerst water, de rest komt later
offtopic:
omdat de spoiler-tag nog maar net bestaat, voordien was het handmatig
omdat de spoiler-tag nog maar net bestaat, voordien was het handmatig
Processor : Intel Celeron 2,4GHz (S478, 128KB, 400MHz FSB, Boxed)
Moederbord : XFX KT400ALH, KT400 (Lan, Sound)
Geheugen : 512MB PC3200 DDR
Videokaart : Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI)
Harde schijven : Western Digital 40GB (WD400BB, 7200rpm, 2MB),
Seagate 10GB (U Series 5, 5400rpm)
CD-ROM & DVD-ROM drives : BenQ 52x, CD 652A (Retail)
CD & DVD branders : Pioneer DVR-106 4x (slotin)
Geluidskaart : Creative SoundBlaster Audigy 1394 (FireWire)
Ik heb tot dusver alleen de Videokaart wat ge OCed, die staat nu op 390/350mhz
maar ik krijg in de Timedemo niet meer FPS dan 19/20fps
Waar kan dit nu aan liggen? heb t idee dat mn systeem nog niet helemaal in orde loopt... iemand suggesties? Doom zelf spelen gaat wel goed, maar ik heb soms t idee bij spellen dat ik t niet altijd red, terwijl mn systeem, theoretisch gezien t wel moet trekken, toch? of zie ik wat over t hoofd?
Moederbord : XFX KT400ALH, KT400 (Lan, Sound)
Geheugen : 512MB PC3200 DDR
Videokaart : Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI)
Harde schijven : Western Digital 40GB (WD400BB, 7200rpm, 2MB),
Seagate 10GB (U Series 5, 5400rpm)
CD-ROM & DVD-ROM drives : BenQ 52x, CD 652A (Retail)
CD & DVD branders : Pioneer DVR-106 4x (slotin)
Geluidskaart : Creative SoundBlaster Audigy 1394 (FireWire)
Ik heb tot dusver alleen de Videokaart wat ge OCed, die staat nu op 390/350mhz
maar ik krijg in de Timedemo niet meer FPS dan 19/20fps
Waar kan dit nu aan liggen? heb t idee dat mn systeem nog niet helemaal in orde loopt... iemand suggesties? Doom zelf spelen gaat wel goed, maar ik heb soms t idee bij spellen dat ik t niet altijd red, terwijl mn systeem, theoretisch gezien t wel moet trekken, toch? of zie ik wat over t hoofd?
Dit topic is gesloten.