[PC]DoomIII deel 8

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.752 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marruk schreef op 13 september 2004 @ 17:51:
Hoe gaat het einde eigenlijk als je doet wat Swann zegt wat je moet doen?
Ik heb geen zin om er nog een keer doorheen te gaan namelijk.
Precies zoals het normaal eindigt, alleen zal je een direct order hebben genegeerd :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 17:11:
[...]
Spiegeleffecten zijn DX9. ;)
Ik had het vooral over de strepen en de ruis die je ziet. Werk op DX8 btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Exe-cuter schreef op 13 september 2004 @ 17:55:
[...]

Ik had het vooral over de strepen en de ruis die je ziet. Werk op DX8 btw :)
De strepen en ruis zijn gewoon pixel shader effecten. Werkt dus inderdaad op DX8 en hoger.
En dat ouder-worden-effect, dat is ook niet zo ingewikkeld: d'r zijn twee verschillende gezichtstextures, eentje normaal, eentje oud, en tijdens die scene zie je gewoon een geleidelijke overgang van de ene texture naar de andere. Dat kan met zo'n beetje iedere versie van DirectX wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he is er trouwens een manier om te zorgen dat je ftp veder kan gaan dan 60 fps

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 20:49:
he is er trouwen een manier om te zogen dat je ftp van kan gaan dan 60 fps
je kan te startpost lesen end woord missien je weizer fan

@andere users: kan iemand zo lief voor me zijn en me de code van de plasmagun geven die direkt na alphalabs4 in een locker zit... ik wil graag dat wapen :(

edit: 972 voor wie het wil weten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 22:59
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 21:06:
[...]

je kan te startpost lesen end woord missien je weizer fan

@andere users: kan iemand zo lief voor me zijn en me de code van de plasmagun geven die direkt na alphalabs4 in een locker zit... ik wil graag dat wapen :(
Staat volgens mij in de e-mail of de audio logs van die vrouw die net dood is gegaan voor je neus bij die locker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 13:42
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 20:49:
he is er trouwen een manier om te zogen dat je ftp van kan gaan dan 60 fps
ben ik de eenigste die nie snap wat daar staat?
kheb koorts, missgien ligt het daaraan ? :S

kheb Gemerden welles eerder met de vaagste quotes gezien, hehe best grappig

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30
@gemerden2, ik dacht dat het aantal fps gelocked was

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Alleen in multiplayer dacht ik?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ik heb een vraagje;

omdat ik doom3 ook graag op mn lappie zou willen spelen was ik benieuwd of dit eigenlijk wel gaat. Het gaat om een laptop met de volgende specs. P4 2,8Ghz, 512Mb PC333 (waarvan 64mb gedeeld voor de videokaart) en een ATi 9000 Mobile Radeon.

Ik heb al vanalles geprobeert, maar ik krijg hem simpelweg niet normaal aan het lopen. Als ik autodetect doe voor de beste settings, geeft ie 640*480 aan op low detail, maar zelfs dan loopt ie niet lekker :(

Ik heb nu de omega drivers installed en alles op 'low detail' gezet. Ook in het spel zelf heb ik bij advanced settings van virtual alles op 'off' gezet.

Is er nog iets wat ik kan proberen? Of is het gewoon een hopeloze zaak? De 'tweak' die in de openingspost stond voor ATI-kaarten kan ik niet downloaden (dode link).

Ik weet niet of het al eens voorbij is gekomen, maar ik heb iig niets gevonden mbt. mijn probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

zoek ff op google naar die link.. en verder.. jammer maar er zijn toch echt minimum systeem eisen.. en als je 1 onderdeel hebt die overkill is, die tilt die grafische kaart niet in 1 keer omhoog.. en bij doom 3 moet je het toch van je vga hebben

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beezze schreef op 13 september 2004 @ 21:59:
ben ik de eenigste die nie snap wat daar staat?
kheb koorts, missgien ligt het daaraan ? :S

kheb Gemerden welles eerder met de vaagste quotes gezien, hehe best grappig
ik gaf hem toch al antwoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGangstah
Welleweerd schreef op 13 september 2004 @ 23:56:
zoek ff op google naar die link.. en verder.. jammer maar er zijn toch echt minimum systeem eisen.. en als je 1 onderdeel hebt die overkill is, die tilt die grafische kaart niet in 1 keer omhoog.. en bij doom 3 moet je het toch van je vga hebben
alst nie gaat, gaat t niet, jammer

maar omdat in de systeemeisen stond min. 64mb enz. (waar ik dus aan voldoe) had ik toch stiekeme hoop dat t wel (enigsinds) ging lukken...maja

edit; voor de mensen die de ati-tweak nog zoeken;
http://www.flexbeta.net/f...Attach&type=post&id=46297
:)

[ Voor 14% gewijzigd door OGangstah op 14-09-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGangstah
voor degene die nog geintresseerd zijn in de afloop;

had wel t idee dat t net ff wat sneller ging met die patch, maar niet snel genoeg om normaal te kunnen spelen. Dan maar w8e tot ik in het weekend thuis ben en daar lekker spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Koop ik die game, las ik dat ze hem daar nieuw hadden aan 54,99€ (wat toch al verdikke vrij duur was voro een notabene 'nieuwe' game).

Ergens zat nog het 'kind' in me dat for old time sake, deze Doom trilogy verder wou spelen, en ja, ook omdat er zo'n stoer figuurtje zou bijzitten :)

Wat blijkt, dat zat er dus (itt folder) helemaal NIET bij !!!
Dat deed me nu zoveel pijn om dat leuke roze varkentje er nu niet bij te 'krijgen' :(

Zijn er soms mensen die hun kleine tinnen/plastic demon (dat groot uitgevallen 'varken' dat bij hen in de doos zat willen verkopen eventueel aan een prijsje ??? AUB
U zou mij érg gelukkig maken om deze nostalgie alsnog elke dag te mogen aanschouwen als ik wakker wordt :D

emailadres voor contact:
pentathlonx AT hete mail PUNT ...

Jammer dat ze het zelfs nu nog niet als merchandise verkopen bij ID, laat staan een reeks t-shirts (wat toch wel zou te verwachten zijn voro deze gehypede game).

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TLRnZ schreef op 13 september 2004 @ 22:11:
@gemerden2, ik dacht dat het aantal fps gelocked was
ja dat is ook zo dus daarom vroeg ik of je dat uit kan zetten.

Bij Medal of Honor kan hij maar tot 99 en dat kan je ook uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Ik ben nou al een tijdje in de hel aan het rond lopen maar kan het kloppen dat ik nog steeds geen zaklamp heb..? Of ligt ie wel ergens verstopt en ben ik er voorbij gelopen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

In de hel heb je geen zaklamp idd.. door de portal ben je alles kwijt.

En de FPS is niet gelockt op 60. Alleen de interne wiskunde rekend alsof je 60 fps hebt zodat mensen met veel meer of veel minder geen voordeel c.q. nadeel hebben zoals in bijv. Q3.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Acid_Burn schreef op 14 september 2004 @ 09:33:
In de hel heb je geen zaklamp idd.. door de portal ben je alles kwijt.
Handig om te weten. Ben zojuist begonnen met spelen (alpha labs), maar dat switchen van wapen naar zaklamp is wel irritant, dus als je geen zaklamp hebt, dan scheelt dat al weer.

Mmm. Als ik door de portal alles kwijt raak, dan moet ik van te voren mijn ammo maar eens opmaken. 8)

Ik keek pas eens in de multiplayer serverlist, maar ik kon alleen maar servers zien met een ping >100? En de paar servers met laagste ping kon ik niet joinen vanwege een wachtwoord, terwijl ik de filter op 'no password' had gezet :X

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Infinitive schreef op 14 september 2004 @ 11:55:
[...]

Handig om te weten. Ben zojuist begonnen met spelen (alpha labs), maar dat switchen van wapen naar zaklamp is wel irritant, dus als je geen zaklamp hebt, dan scheelt dat al weer.

Mmm. Als ik door de portal alles kwijt raak, dan moet ik van te voren mijn ammo maar eens opmaken. 8)

Ik keek pas eens in de multiplayer serverlist, maar ik kon alleen maar servers zien met een ping >100? En de paar servers met laagste ping kon ik niet joinen vanwege een wachtwoord, terwijl ik de filter op 'no password' had gezet :X
Ik heb m'n zaklamp onder m'n rechtermuisknop zitten. Als je er op klikt ga je van je wapen naar je zaklamp, en de volgende klik brengt je weer terug bij dat wapen.

Zo kan ik lekker snel switchen. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2,4 ghz euh, wat wil je nog meer weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 13:42
MrJ schreef op 14 september 2004 @ 12:14:
[...]

Ik heb m'n zaklamp onder m'n rechtermuisknop zitten. Als je er op klikt ga je van je wapen naar je zaklamp, en de volgende klik brengt je weer terug bij dat wapen.

Zo kan ik lekker snel switchen. :)
gwn met 'F' is fijn zat.. bij van die kamers zonder licht.. xtje op F drukken onthouden waar iederen staat, en knallen! en als je het nie meer weet.. nog een x F
nix fijners :)

To Beezze or not to Beezze

Verwijderd

De illegale versie had ik al ruim uitgeprobeerd, gisteren heb ik het origineel toch maar aangeschaft en zit ik weer vol met m'n hoofd in het Doom 3 universum. Ik moet zeggen dat ik de lengte van het spel toch heel behoorlijk vind, vergeleken met een hoop andere recente games. Ik heb het spel nu toch al zeker een uurtje of 8 gespeeld, en zit nu op een kwart (zit nu in Alpha Labs sector 3). Mijn speelstijl is dan ook niet bepaald agressief, maar meer stapje voor stapje vooruit gaan.

Overigens heb ik de flashlight ook gewoon onder F zitten, werkt perfect. Onder m'n tweede muisknop heb ik sprinten zitten, handig als er ineens een Pinky op je af komt gerend.

Ben benieuwd trouwens hoe dit spel gaat draaien als ik komende week m'n Geforce 4 Ti 4200 ga vervangen voor een ATI Radeon pro. Het spel loopt nu redelijk soepel, maar ik zou toch wel graag het detail op high willen zetten en met FSAA spelen.

Verwijderd

ik heb spatiebalk voor het sprinten en de zaklamp in me muis scroll wieltje naar beneden zitten. nog een keer scrollen en ik heb me wapen terug...

Verwijderd

beezze schreef op 14 september 2004 @ 21:35:
[...]

gwn met 'F' is fijn zat.. bij van die kamers zonder licht.. xtje op F drukken onthouden waar iederen staat, en knallen! en als je het nie meer weet.. nog een x F
nix fijners :)
Ik heb een veel betere manier:

-Men lopen een donkere kamer binnen met veel zombies en andere narigheid
-Men drukken op de 5 toets om de chaingun te pakken
-Men schieten net zo lang todat er geen geluiden meer te horen zijn behalve jezelf

Of je pakt je BFG 9000 en doet een full-charged shot >:)

Verwijderd

Flikker dan gewoon een paar nades naarbinnen.... :+

• Dutchmega
  • Niet online
De BFG ownt man :D Delta Labs effe spelene.. (wel ammo cheat :P) en dan schieten :D:D:D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 14:59:
Ik heb een veel betere manier:

-Men lopen een donkere kamer binnen met veel zombies en andere narigheid
-Men drukken op de 5 toets om de chaingun te pakken
-Men schieten net zo lang todat er geen geluiden meer te horen zijn behalve jezelf
ja ja... ik hoor het al...

in jou huist een ware moordenaar....

;)

p.s. heeft dan helemaal niemand een diplomatieke aanpak? eerst rustig proberen uit te praten voordat je een kettingzaag tevoorschijn haalt... ? :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 19:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 19:08:
[...]

ja ja... ik hoor het al...

in jou huist een ware moordenaar....

;)

p.s. heeft dan helemaal niemand een diplomatieke aanpak? eerst rustig proberen uit te praten voordat je een kettingzaag tevoorschijn haalt... ? :P
Ik gebruikte die kettingzaag sowieso al bijna nooit, kabaal aan de kop de hele tijd. Heb toch liever de Shotgun. :)

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

John Carmack gaat stoppen, na 1 spel (waarschijnlijk Quake 4)....

http://www.gamespot.com/news/2004/09/11/news_6107204.html

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15
CyberAmp schreef op 16 september 2004 @ 10:57:

http://www.gamespot.com/news/2004/09/11/news_6107204.html
"I'm definitely going to see through this round of rendering work," he said, referring to id's unnamed next title. "I wouldn't make any promises beyond that."
Da's niet Quake 4, die wordt door Raven gemaakt.

Maar als Carmack nog 1 kunststukje afleverd, dat zou wel fijn zijn. Als hij daarna stopt, zou dat erg jammer zijn. Het is nog niet zeker.

• sjekneck
CyberAmp schreef op 16 september 2004 @ 10:57:
Ten eerste heeft JC idd haast niks met quake 4 te maken. En hij heeft een paar jaar terug gezegd toen hij bezig was met doom 3 dat hij het idee had dat hij nog in ieder geval 1 revolutionaire engine in hem had en dit werd toen door de pers erg letterlijk genomen. Hij heeft in een interview na de release van doom3 al duidelijk aangegeven dat hij het einde van zijn cariere nog lang niet in zicht was en dat hij nog veel wou maken.
Ach hij heeft in ieder geval laten zien dat er inderdaad ook andere dingen zijn zoals shaders opm een spel mooi te maken en sfeer te geven, d3 is en blijft mega mooi en heeft een aantal elementen waar heel veel ontwikkelaars nog wat van kunnen leren.

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik ga een nieuwe PCI-Express videokaart kopen.

Op dit moment is er nog geen GF 6600 of 6800 te koop, daarom heb ik gekozen om voorlopig met een 5750 256Mb te starten.

Waarom geen 5900? Is te duur, ik wil later als ie er is een PCI-Express 6800 aanschaffen, dan zou het jammer zijn van de 5900.

Echter, welke van de volgende 5750 is de beste?

Asus GeForce PCX 5750 256MB (PCI-e, DVI), Extreme N5750
Chaintech GeForce PCX5750 256MB DDR (PCI-E, DVI), SE5750/256
XFX GeForce PCX5750 256MB (PCI-e)

Indien iemand nog een andere kent die in NL te krijgen is, laat even weten.

Wat is de beste keus van deze 3?

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op 16 september 2004 @ 20:32:
Ik ga een nieuwe PCI-Express videokaart kopen.

Op dit moment is er nog geen GF 6600 of 6800 te koop, daarom heb ik gekozen om voorlopig met een 5750 256Mb te starten.

Waarom geen 5900? Is te duur, ik wil later als ie er is een PCI-Express 6800 aanschaffen, dan zou het jammer zijn van de 5900.

Echter, welke van de volgende 5750 is de beste?

Asus GeForce PCX 5750 256MB (PCI-e, DVI), Extreme N5750
Chaintech GeForce PCX5750 256MB DDR (PCI-E, DVI), SE5750/256
XFX GeForce PCX5750 256MB (PCI-e)

Indien iemand nog een andere kent die in NL te krijgen is, laat even weten.

Wat is de beste keus van deze 3?
vriend, dit is een topic dat over ervaringen met doom3 gaat. ik snap het verband met het aanschaffen van een videokaart en een ervaring met doom3 niet?

• Dutchmega
  • Niet online
hehe idd... Wrong topic :P

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
Ach ja, waarom ook hier vragen, op tweakers.net?

Krijg je enkel en alleen bijdehante opmerkingen terug.

De groeten! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ackermans1973 schreef op 16 september 2004 @ 23:03:
Ach ja, waarom ook hier vragen, op tweakers.net?

Krijg je enkel en alleen bijdehante opmerkingen terug.

De groeten! :r
Als je je niet aan de regels houdt wordt de kans dat je vraag wordt beantwoord een stuk kleiner. Bijdehand waren die opmerkingen niet, ze hebben gewoon gelijk. Je vraag heeft niets met Doom III te maken, zelfs als je de kaart voor dat spel wil gebruiken. Er is ook nog eens een heel subforum voor videokaarten, dus is het nogal onlogisch om juist dit topic voor je vraag te gebruiken.

Als antwoord op je vraag; kwalitatief gezien zal er weinig verschil tussen de kaarten zijn. Je zult zelf de specs en de prijzen van de kaarten met elkaar moeten vergelijken. Pak er ook een paar reviews bij om een totaal beeld te krijgen en kies dan wat jou het beste lijkt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
@Ackermans1973 (als dat je gbdatum is, act like ur age)
Er zijn niet voor niets verschillende fora :| Moet je vooral nog met zo een reactie terug komen.

ontopic:
Heb em eindelijk uitgespeeld. Wat een pracht spel, het was die 45 euro dubbel en dwars waard :)
Eindlevel was uber gemaakt :) Alleen jammer dat de eindbaas zo makkelijk was.
Het duurde ook (gelukkig ;) ) veel langer dan ik verwacht had. En idd, na een tijdje heb je het allemaal wel gezien, het is steeds meer van hetzelfde. Maar de sfeer was daarentegen wel uber :)
Kortom, top spel :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Net uitgespeeld!!

Wat een top game, heb er toch een vrij lange tijd over gedaan. Als je niet elke dag speelt en als je speelt ong. een uurtje dan doe je er vooralsnog enkele weekjes over.

Tis jmmr dat ik hem op 1024*768 + mid grafix + bumb moest spelen en zonder schaduwen maar anders trok mijn ti4200tje het niet. (timedemo trouwens 31.6)

Ook erg leuk dat in 1 van de "tablets" het originele doomlogo is verwerkt.

tablet
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/screen1.jpg

doomlogo
Afbeeldingslocatie: http://www.privatehand.com/meetmike/doom-art.jpg

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

vacuumcleaner schreef op 17 september 2004 @ 20:42:
Ook erg leuk dat in 1 van de "tablets" het originele doomlogo is verwerkt.

tablet
[afbeelding]

doomlogo
[afbeelding]
Dude, jij bent echt scherp... :o :)

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 17-09-2004 21:05 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Was al eens voorbijgekomen ;) Dit vind ik wel 1 van de leukste grapjes uit een spel !

• Exe-cuter
* Exe-cuter heeft een wallpaper geknutseld :
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/executer/doom_wallpaper_small.jpg

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
vacuumcleaner schreef op 17 september 2004 @ 20:42:
Wat een top game, heb er toch een vrij lange tijd over gedaan. Als je niet elke dag speelt en als je speelt ong. een uurtje dan doe je er vooralsnog enkele weekjes over.
Ben zelf net begonnen met spelen. Maar naarmate je verder in het verhaal komt wordt de sfeer steeds beter. Eigenlijk had je net zoals in een film in het begin meteen met wat actie moeten beginnen.

Maar vinden jullie het niet stil? Je hoort de hele tijd wel intrigerende omgevingsgeluiden, maar ik mis toch wel een klein beetje de muziek. Bijv. opslepende muziek zoals in Unreal 1. Maar misschien past dat niet bij dit spel.
Tis jmmr dat ik hem op 1024*768 + mid grafix + bumb moest spelen en zonder schaduwen maar anders trok mijn ti4200tje het niet. (timedemo trouwens 31.6)
Ik zat ook eens wat te spelen met resolulities om te kijken wat een goede stand was na eerst een stuk op lage kwaliteit gespeeld te hebben. Dus even de resolutie en kwaliteit wat opgekrikt, een paar stappen gelopen en blijkbaar was ik op een dusdanige plaats dat ik dit ding tegenkwam:
mogelijke spoiler
Framerate was niet helemaal super, maar ik was zo verbaast over de mooie graphics dat ik bijna vergat te schieten :P

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Dutchmega
  • Niet online
Ik heb Doom3 net helemaal uitgespeeld :)
Mooi spel, alleen iets wat slechtere engine vind ik (reageer er maar niet op :P)

1 ding snap ik nog niet.. Hoe kan Sarge nou hel beheersen? Hij was (ik neem aan niet "is") toch een mens? Want ze zeiden dat er vroeger op Mars ook mensen woonden en ze werden aangevallen door hel (lees: monsters). En aan het einde zie je dat Sarge ook een monster is geworden... Kan iemand die toelichten?

(spoilers hoeven toch niet meer? iedereen heeft het al een keer gespeeld denk ik :P)

• sjekneck
Dutchmega schreef op 18 september 2004 @ 19:15:
Mooi spel, alleen iets wat slechtere engine vind ik (reageer er maar niet op :P)

1 ding snap ik nog niet.. Hoe kan Sarge nou hel beheersen? Hij was (ik neem aan niet "is") toch een mens? Want ze zeiden dat er vroeger op Mars ook mensen woonden en ze werden aangevallen door hel (lees: monsters). En aan het einde zie je dat Sarge ook een monster is geworden... Kan iemand die toelichten?

(spoilers hoeven toch niet meer? iedereen heeft het al een keer gespeeld denk ik :P)
Als ik jouw system specs zie dan snap ik wel dat je die engine niks vind :+ .
Het is trouwens betruger die evil is sarge maak je daarvoor al af. Het is ook aardig duidelijk dat betruger een pact heeft gesloten met de duivel om de poort open te zetten en ze door te laten komen. Waarschijnlijk heeft hij ook een soort macht gekregen van de hel omdat hij de soulcube aan ze heeft gegeven en mag hij de invasie leiden

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Dutchmega schreef op 18 september 2004 @ 19:15:

spoiler:

Dank je wel voor het verpesten van de verassing. Spoiler tags zijn er niet voor niets.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

nu ff weer iets anders over doom3 in samenhang met m'n radeon 9800 pro.

hebben jullie ook vaak dat de game eruit vliegt?
beeld loopt vast, geluid loopt door, kan alleen resetten en weer opnieuw opstarten.

Verder iemand last van ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 20:33:

beeld loopt vast, geluid loopt door, kan alleen resetten en weer opnieuw opstarten.

Verder iemand last van ?
Instabiliteit..... Dat hoeft niet meteen je videokaart te zijn, check je temps ff en klok e.v.t. je components onder.. ;)

Verwijderd

Ideetje voor een e.v.t. mod:

Chainsaw mode - mode voor extreem gevorderde gamers (dus nog hoger dan Nightmare :p) Je krijgt maar 1 wapen: de chainsaw; en daar moet je het het hele spel mee doen ;)

Behalve je vuisten dan en de soulcube op het einde ;)

Moet te doen zijn >:)

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 21:05:
Ideetje voor een e.v.t. mod:

Chainsaw mode - mode voor extreem gevorderde gamers (dus nog hoger dan Nightmare :p) Je krijgt maar 1 wapen: de chainsaw; en daar moet je het het hele spel mee doen ;)

Behalve je vuisten dan en de soulcube op het einde ;)

Moet te doen zijn >:)
Denk dat zelfs een imp of twee het je verdomd lastig kan maken....dan heb ik het niet over een Mancubus of Archvile...of bosses...hmm laat ik maar stoppen. })

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Klinkt erg leuk alleen die boss voor de soulcube met die vliegende seekers wordt wel heel erg niet ;)

301SQN

• Devil N
  • Laatst online: 05-09 20:08
CyberAmp schreef op 18 september 2004 @ 23:15:
[...]

Denk dat zelfs een imp of twee het je verdomd lastig kan maken....dan heb ik het niet over een Mancubus of Archvile...of bosses...hmm laat ik maar stoppen. })
De chainsaw is juist uiterst effectief tegen Arch-Viles. Als je weet waar ze spawnen, moet je er gewoon recht op af lopen en met de chainsaw erop in rossen. Dat houden ze niet bepaald lang vol. Ze weten altijd wel één monster te spawnen, maar daar is 't dan ook mee gebeurd.

Maar een Mancubus... dat wordt lastiger :P

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-08 13:00
Nou zal mijn mening wel helemaal niet gerespecteerd worden hier, maar goed, plaatst hem toch ff :P

WAT EEN K*T SPEL!!!! :r 8)7

JAK....

Ik noem even een aantal redenen waarom IK (mijn mening dus, en daar hoeft helemaal niemand het ermee eens te zijn) het bout vind.

1. het zaklantaarntje is enkel een paar levels leuk...
2. het feit dat monsters uit geheime luiken in muren kunnen komen is toch echt uit de tijd, sorry hoor, maar wat bezielt een mens die is verandert in een of andere zombie (sorry voor de eventuele, voor sommige mensen, kwetsende uitspraak) om te gaan wachten in een geheime ruimte als dat ze te dom zijn om voor een schietend persoon weg te duiken...
3. Het PDA verhaal.... leuk en aardig maar werkt 1 level en dan boeit het niet echt meer zoveel, aangezien niet ieders PDA even interessant is.

Hm... nou meer heb ik hierover niet te vertellen want hij staat niet meer op mn pctje :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die Rocker Launchers wel leuk om mee te klooien tegen Grunts enzo... Zie je al die lampen, tonnetjes, lijken en schaduwen gaan :P
Tsja, dat effect is wel mooi gedaan.
Vooral met de mod Ungibbable als alle lijken blijven liggen :)

Maar qua houdbaarheid is het echt 2 op 8

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Devil N schreef op 18 september 2004 @ 23:25:
[...]

De chainsaw is juist uiterst effectief tegen Arch-Viles. Als je weet waar ze spawnen, moet je er gewoon recht op af lopen en met de chainsaw erop in rossen. Dat houden ze niet bepaald lang vol. Ze weten altijd wel één monster te spawnen, maar daar is 't dan ook mee gebeurd.

Maar een Mancubus... dat wordt lastiger :P
Bij mij spawnen ze altijd twee monsters...

En ohja,..als die Archvile op afstand zit...ergens bovenin...dan wordt het heel lastig met een chainsaw erbij te kunnen....

[ Voor 13% gewijzigd door Cyberamp op 19-09-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 20:33:

Verder iemand last van ?
Ik heb er ook last van gehad (zelfde symptomen).
Eerst geprobeerd de videokaart flink onder te klokken. -> Hielp niet.
Uiteindelijk bleek dat de FSB van 200 te hoog was. Deze verlaagd naar 190 (en multiplier omhoog), waarna het probleem over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
Ja ik weet wat je bedoeld, dat komt omdat DOOM3 eigenlijk niet echt compatible is met ATI kaarten, maar daar heeft ATI wat op gevonden de Catalyst Driver voor je ATI kaart.
Het zorgt voor betere prestaties en het zorgt ervoor dat je DOOM3 niet crasht.

Download hem voor ME/98
http://www.gamershell.com/download_5315.shtml
Download hem voor XP/2000
http://www.gamershell.com/download_5314.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 17:56

AvK

Ready Set Go

Bestaat er ergens een lijstje waarbij je kan checken hoe D3 presteert met verschillende hardware configs?
Ik bedoel een overzichtje waarbij je je proc kan kiezen, je videokaart en je Ram waarbij je dan de te verwachten prestatie kunt aflezen?
Heb al gegoogled maar niet echt iets gevonden. Eigenlijk alleen maar de system specs van ID.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:02

GG85

.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
Ja en... wat is daar nou zo speciaal aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Steph Kai schreef op 19 september 2004 @ 14:18:
Ja en... wat is daar nou zo speciaal aan
Voor de mensen die wel geinterreseerd zijn maar nog niet zeker weten of ze hem willen aanschaffen, kortom waarvoor elke demo is bedoeld :Z :Z

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
Ja ok, maar als je hem al al hebt, is het geen spannend nieuwtje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Ik kan nergens info vinden over de demo.
Is het een bestaand level of een nieuw dat we te zien krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

The demo for Doom 3 is now out, weighing in at 472 megs and offering 3 maps: Demo_mars_city1, Demo_mars_city2 and Demo_Mc_underground.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik zat wel op die demo te wachten iig.

Het spel zelf vind ik de moeite niet echt, maar ik wil toch wel even zien hoe 't er grafisch uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15
Exe-cuter schreef op 19 september 2004 @ 14:39:
Ik kan nergens info vinden over de demo.
Is het een bestaand level of een nieuw dat we te zien krijgen ?
Nergens info? Ik klikte op de link en zag;
The demo for Doom 3 is now out, weighing in at 472 megs and offering 3 maps: Demo_mars_city1, Demo_mars_city2 and Demo_Mc_underground.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Steph Kai schreef op 19 september 2004 @ 14:23:
Ja ok, maar als je hem al al hebt, is het geen spannend nieuwtje :D
Als je hem al hebt en het is hier nog niet eerder gemeld reageer je gewoon niet :{
Dat soort reacties leveren namelijk totaal niks bij aan dit topic en als het voor jou niet interessant is wil het nog niet zeggen dat iemand anders er niks aan heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Crash op 19-09-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
MetroidPrime schreef op 18 september 2004 @ 19:41:
[...]

Dank je wel voor het verpesten van de verassing. Spoiler tags zijn er niet voor niets.
Idd, bedankt voor de spoiler. :(
Waanzinnig spel trouwens, de eerste 6 uren zat ik continu op het puntje van mijn stoel, daarna minder doodat je op den duur wel kan anticiperen wanneer het volgende monster komt.
Ik moet nu beginnen aan het communication center, prachtig die ruiten met uitzicht op Mars. :)
Ik draai het op een 9800Pro medium detail 1280*1024 en in mijn radeon tabblad highest voor mipmaps en textures. Timedemo zonder de radeon tweak 31,2fps, met tweak 33,1fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 10-09 20:46
Demo Mirrors:

- 3D Gamers
- Gameconnect
- GamersHell

[ Voor 10% gewijzigd door Arnold op 19-09-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Proccesor: AMD 2000+ @ 1.667Mhz
Memory: 512Mb(2x256) @ 400Mhz, pc3200, DualChannel.
HardDrive: 60Gig @ 7200Rpm
Sound: SoundBlaster Live!

Videokaart: NVidia 6800LE @ stockspeed,
Core: 300Mhz
Memory: 700Mhz
3DMarks: 6050!

Videokaart: NVidia 6800LE @ OverClocked
Core: 320Mhz
Memory: 749Mhz
3DMarks: 6362!

Hij zou nog op te voeren moeten zijn naar,
Core: 350Mhz
Memory: 800Mhz
Probeer ik later wel. Tog is het best een verschil voor die paar Mhz meer!

Deze screen is van de Doom 3 Benchmark. (timedemo demo1). Alles op high bij een resolutie van 1024*768*32.
Videokaart: NVidia 6800LE @ stockspeed,
Core: 300Mhz
Memory: 700Mhz

Afbeeldingslocatie: http://www.lenzencentrum.nl/UG/modules/coppermine/albums/userpics/10005/normal_Image6.jpg

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 14:54
heb het spel nu ook gehaald en ik was blij verrast. Ik vind het soms echt eng om te spelen met die graphics en vooral ook het geluid erbij.. creeeepy. Het spel is inderdaad donker, maar het past eigenlijk helemaal bij de sfeer. Het spelen doet me wel een beetje denken aan Halfl-Life (1) , vooral de manier van vertellen en hoe je het spel doorkomt.

Enkele screenshots (spoilers :))

Dit skelet kom je op een gegeven moment tegen in een donker kruiphol... het is dan wel even schrikken als 'ie opeens beweegt :D
KLIK1
KLIK2

Deze muur is ook wel mooi gemaakt en je komt hier die enge spin tegen met het hoofd van een vrouw.
KLIK

Soms kom je door een deur en sta je opeens oog en oog met z'n zombie die dan opeens wel erg dichtbij is.
KLIK

Dit vond ik ook heel leuk. Je komt een kamer binnen en dan valt er zo'n kist om waarachter een lijk ligt. Vliegt 'ie opeens naar je toe }) ... cool gemaakt hoor. En dan dat lachje erbij :)
KLIK

Een hangend lijkje op z'n tijd is nooit weg ... :7
KLIK

Ik ga gauw weer verder spelen... of zal ik gaan slapen ... oeee eng :Z

[ Voor 10% gewijzigd door Jack Flushell op 20-09-2004 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

ik wil niet lullig doen,

maar wat is het nut eigenlijk van je post?
dat jij 36 fps hebt? :P

als je nou een mooie tweak had gedaan, of ingame shotjes erbij van mooie gfx ok..

maar dit is meer FPS pimping?

maar ff ontopic, ze zeiden dat de SDK tegelijktijd met de demo zou uitkomen toch?
maar die heb ik nog nergens gezien, iemand die weet of hij er al is?

btw die eastereggs zijn erg grappig, vooral die chainsaw dude met een hoedje op !
LOL!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Heb de demo even zitten spelen maar vind het behoorlijk tegenvallen.
Weinig nieuws onder de zon, de graphics zijn wel net ietsje mooier dan FarCry (beide op vrij behoorlijk grafisch detail gespeeld), maar verder kon ik er niet echt warm of koud van worden. Sfeer is wel aardig maar verhaal is natuurlijk enorm afgezaagd (bij welke FPS niet tegenwoordig?).

Ik speel al vrij lang FPS's en misschien gaat het concept nu gewoon vervelen omdat er zo weinig verandert.
Naja, deïnstalleren maar weer. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

ZAMoRANo schreef op 20 september 2004 @ 09:41:
Heb de demo even zitten spelen maar vind het behoorlijk tegenvallen.
Weinig nieuws onder de zon, de graphics zijn wel net ietsje mooier dan FarCry (beide op vrij behoorlijk grafisch detail gespeeld), maar verder kon ik er niet echt warm of koud van worden. Sfeer is wel aardig maar verhaal is natuurlijk enorm afgezaagd (bij welke FPS niet tegenwoordig?).

Ik speel al vrij lang FPS's en misschien gaat het concept nu gewoon vervelen omdat er zo weinig verandert.
Naja, deïnstalleren maar weer. :9
Doom 3 is ook niet voor het verhaal maar voor de spanning :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik ben em nu voor de derde keer aan het spelen en ook al herken ik sommige "shock" momenten, ik schrik me af en toe nog steeds de #%&#"($~! Ik denk dat ID teveel een bepaalde kant op is gegaan met hun game waardoor niet iedereen dit spel super vindt en het weglegt na 1 keer spelen. Ik heb altijd al gehouden van deze vorm van horror (Event Horizon is mijn favoriete film all time) en vind het gebruik van de zaklamp juist perfect uitgewerkt, het verhaal heel goed verteld in de emails en de voicememo's, de sfeer, de gameplay, etc. echt de perfecte game voor mij. Daarom vind ik al die commentaren van mensen jammer, maar ja ik denk dat je er van moet houden. Ik heb vele malen meer plezier beleefd (en beleef) aan Doom 3 dan aan bijvoorbeeld Half Life. Alleen Far Cry zit op hetzelfde level in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

deuxani schreef op 20 september 2004 @ 11:00:
Ik ben em nu voor de derde keer aan het spelen en ook al herken ik sommige "shock" momenten, ik schrik me af en toe nog steeds de #%&#"($~! Ik denk dat ID teveel een bepaalde kant op is gegaan met hun game waardoor niet iedereen dit spel super vindt en het weglegt na 1 keer spelen. Ik heb altijd al gehouden van deze vorm van horror (Event Horizon is mijn favoriete film all time) en vind het gebruik van de zaklamp juist perfect uitgewerkt, het verhaal heel goed verteld in de emails en de voicememo's, de sfeer, de gameplay, etc. echt de perfecte game voor mij. Daarom vind ik al die commentaren van mensen jammer, maar ja ik denk dat je er van moet houden. Ik heb vele malen meer plezier beleefd (en beleef) aan Doom 3 dan aan bijvoorbeeld Half Life. Alleen Far Cry zit op hetzelfde level in mijn ogen.
FarCry is toch echt anders. Terwijl je bij Doom3 bijna claustrofobisch raakt van die nauwe gangen, heb je FarCry de vrijheid van die grote landschappen. Het mooie van Doom3 is de detail van de graphics en de schrik effecten. Bij Farcry, de landschap en de tactische manier van spelen dmv slimme AI; dit itt Doom3. Verder heb je bij Farcry ook bumpmapping en virtual displacement mapping als bij Doom3, alleen ligt daar de nadruk niet op. Heb trouwens Doom3 al uitgespeeld op Veteran, maar tegen het eind was het echt SLEPEN...ik begon genoeg te krijgen van hetzelfde principe. Zou het wel leuk hebben gevonden als ze op z'n minst 1 level hadden waar je stealth moest gebruiken om de monsters te ontwijken...(voor als je geen wapens had ofzoiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op 19 september 2004 @ 13:03:
Bestaat er ergens een lijstje waarbij je kan checken hoe D3 presteert met verschillende hardware configs?
Ik bedoel een overzichtje waarbij je je proc kan kiezen, je videokaart en je Ram waarbij je dan de te verwachten prestatie kunt aflezen?
Heb al gegoogled maar niet echt iets gevonden. Eigenlijk alleen maar de system specs van ID.
Niemand?
Ik stel die vraag omdat ik van plan ben om mijn proc te upgraden naar een XP3000+. Die is niet al te duur meer en zo'n beetje de max mogelijk op mijn mamaplank. Ben benieuwd wat voor performance boost ik kan verwachten.
En om nu meerdere duizenden posts af te gaan zoeken......

Overigens heb ik al geprobeerd om mijn 9700pro te overklokken maar dat scheelde maar 1,5 frame of zo. Dat schiet niet echt op. ;)
Zit met mijn huidige config (zie onder) op zo'n 28 frames.
800x600 medium 2xAA Vsync-aan

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

AvK schreef op 20 september 2004 @ 14:26:
[...]

Niemand?
Ik stel die vraag omdat ik van plan ben om mijn proc te upgraden naar een XP3000+. Die is niet al te duur meer en zo'n beetje de max mogelijk op mijn mamaplank. Ben benieuwd wat voor performance boost ik kan verwachten.
Geen boost kerel. Je videokaart is de bottleneck. Zal misschien een paar frames omhoog gaan. Ik zou wel even eerlijk vantevoren alles benchmarken zodat je alles objectief hebt, want het psychische effect is groter...Ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 14:54
hmm, weer een paar screenies gemaakt. Het zijn spoilers, dus niet op klikken als je nog wilt spelen. Voor commentaar zie spoiler tag eronder.

Screenie 1
Screenie 2
Screenie 3
Screenie 4
Screenie 5
Screenie 6
Screenie 7
Screenie 8
Screenie 9
Screenie 10

Screenie1: De eertste Mancubus die je tegenkomt, 't zijn er gelijk 4 en ze zijn lekker moeilijk te killen... relatief dan, want met een rocketlauncher is 't lekker fraggen. })

Screenie2 en Screenie3: Soms vallen zombie's heel raar als je ze gefraged hebt :P

Screenie 4 t/m Screenie 7: Een leuk filmpje vóór de monorail. Chaingunner ziet er gemeen uit :)

Screenie 8: Ik weet niet meer waar deze is gemaakt, maar op een gegeven moment krijg je een filmpje en dan kruipt er ineens zo'n imp over het raam, ziet er leuk uit. Ik vind het jammer dat zo'n imp nooit echt in-game over plafonds en over muren kruipt e.d. Alleen in korte filmpjes.

Screenie 9 en Screenie 10: Zelfde filmpje als 4 t/m 7. Is dit Sarge?

[ Voor 8% gewijzigd door Jack Flushell op 20-09-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op 20 september 2004 @ 14:26:
Niemand?
En om nu meerdere duizenden posts af te gaan zoeken......

Overigens heb ik al geprobeerd om mijn 9700pro te overklokken maar dat scheelde maar 1,5 frame of zo. Dat schiet niet echt op. ;)
Zit met mijn huidige config (zie onder) op zo'n 28 frames.
800x600 medium 2xAA Vsync-aan
ik denk toch wel dat het wat uitmaakt ja want ik heb P4 2,8 + 512 MB(cas3) + hercules9700pro en scoor 35,8 FPS op 800x600 2x AA en Vsync enabled.

ik ben ff vergeten wat de werkenlijke mhz is van 2000+ en 3000+ ( weet wel dat 2400+ ongeveer 2000 mhz is ) dus gokje dat 3000+ 2600 mhz is en 2000+ 1600 mhz is? lijkt mij toch wel een boost? en niet alleen in doom3 profiteer je ervan, je zult sneller kunnen unrarren, filmpjes bewerken enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 14:50:
[...]

ik denk toch wel dat het wat uitmaakt ja want ik heb P4 2,8 + 512 MB(cas3) + hercules9700pro en scoor 35,8 FPS op 800x600 2x AA en Vsync enabled.

ik ben ff vergeten wat de werkenlijke mhz is van 2000+ en 3000+ ( weet wel dat 2400+ ongeveer 2000 mhz is ) dus gokje dat 3000+ 2600 mhz is en 2000+ 1600 mhz is? lijkt mij toch wel een boost? en niet alleen in doom3 profiteer je ervan, je zult sneller kunnen unrarren, filmpjes bewerken enz enz
Rating van amd werkt toch ff wat anders, een 2800+ bv draait slechts op 2,09 Ghz en maar kan per tik meer instructies uitvoeren al een p4 en je kan een 2800+ in dit voorbeeld vergelijken met een p4 2,8 Ghz (in spellen zal een 2800+ al gauw sneller zijn dan een p4 2,8 bij divx encoding zijn de rollen al gauw weer omgedraait. Laten we zeggen dat een 2000+ ongeveer gelijk staat aan een 2,0 Ghz van intel.
De bottleneck zit bij hem op meerdere punten. Z'n cpu is goed genoeg maar net onder mid range (naar huidige maatstaven voor de gemiddelde game pc), en 512 mb geheugen is ook net weer genoeg om d3 vlot te draaien (512 erbij helpt uber goed tegen swapen als je een andere ruimte in komt).
Een 9700pro is ook mid range en deze vervangen zal helpen maar dan is de rest van je systeem weer de bottleneck.
Als je hardware gaat vervangen raad ik je aan te proberen je huidige systeem voor een lekker prijsje te verkopen en dat geld + wat spaarcenten gebruiken om een andere configuratie aan te schaffen.
(Bij mij draait D3 prima op 1024x768 met alle opties open op high met een 2800+ 1024 pc 2700 cas2 en een fx5900)

Heb je de humusfix al geprobeert? Dit scheelt al gauw 15% prestatie voor Ati kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

CyberAmp schreef op 20 september 2004 @ 14:34:
[...]

Geen boost kerel. Je videokaart is de bottleneck. Zal misschien een paar frames omhoog gaan. Ik zou wel even eerlijk vantevoren alles benchmarken zodat je alles objectief hebt, want het psychische effect is groter...Ik spreek uit ervaring.
Psychisch effect is ook een effect toch? :)
Overigens verwacht ik dat mijn 9700pro nog niet aan zijn eind is.

@sjek: Vind het zelf ook niet echt een midrange kaart. Kijk maar eens in de verschillende tests. Hij loopt in ieder geval voorop in de middenmoot. Nog steeds geen spijt van die aanschaf.

Overigens wil ik die 3000+ niet alleen maar aanschaffen voor Doom3 mochten jullie dat denken. Alleen is het wel een aardige vergelijkende indicatie denk ik.
Met een xtra reepje 512Mb@333 gaat mijn systeempje weer makkelijk een jaartje langer mee. Inderdaad geen geld voor iets totaal nieuws. PC-prive ...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjek schreef op 20 september 2004 @ 15:20:
Rating van amd werkt toch ff wat anders, een 2800+ bv draait slechts op 2,09 Ghz en maar kan per tik meer instructies uitvoeren al een p4 en je kan een 2800+ in dit voorbeeld vergelijken met een p4 2,8 Ghz (in spellen zal een 2800+ al gauw sneller zijn dan een p4 2,8 bij divx encoding zijn de rollen al gauw weer omgedraait. Laten we zeggen dat een 2000+ ongeveer gelijk staat aan een 2,0 Ghz van intel.
De bottleneck zit bij hem op meerdere punten. Z'n cpu is goed genoeg maar net onder mid range (naar huidige maatstaven voor de gemiddelde game pc), en 512 mb geheugen is ook net weer genoeg om d3 vlot te draaien (512 erbij helpt uber goed tegen swapen als je een andere ruimte in komt).
Een 9700pro is ook mid range en deze vervangen zal helpen maar dan is de rest van je systeem weer de bottleneck.
ok die ratings begrijp ik sowiezo nooit. 2800+ van amd is ongeveer gelijk met intel 2800 maar toch ook weer niet.... zo kwam een ei me ff vertellen dat zijn amd mobile die van 1800 mhz naar 2500 mhz was overgeklokt sneller was dan mijn onovergeklokte 2800 mhz :|

dat de 9700pro in de midrange catagorie zit ben ik niet met je eens. ik denk op deze manier: dx9 kaarten in de highend dx8 in de midrange en dx7 in de lowend. de fx5200 is het laagste in de dx9 catagorie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 16:01:
[...]
dat de 9700pro in de midrange catagorie zit ben ik niet met je eens. ik denk op deze manier: dx9 kaarten in de highend dx8 in de midrange en dx7 in de lowend. de fx5200 is het laagste in de dx9 catagorie...
Dus dan is een fx5200 ook een high end kaart in jouw vergelijking?
Nou als een X800pro en een 6800gt 60% sneller zijn in bijna alle nieuwe games als jouw 9700pro dan vind ik je 9700pro toch aardig mid-range.
Tjah hardware veroudert nou eenmaal dat hou je toch niet tegen.

edit: verkijk je niet teveel op mhz'jes die zeggen anno 2004 al helemaal niks meer, de vergelijking tussen een mobile en een desktop moet je al helemaal niet aan gaan beginnen.

[ Voor 14% gewijzigd door sjekneck op 20-09-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
60% al :X wat is dan de top in de midrange voor jou? en de laagste highendkaartje?

ennuh zoals ik al zei ik begrijp al geen kloot meer van amd en intel. hoe kan je dan bepalen of je een goede prijs betaald voor 1 van de 2?

mja, gaat offtopic zo....

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 16:41:
60% al :X

ennuh zoals ik al zei ik begrijp al geen kloot meer van amd en intel. hoe kan je dan bepalen of je een goede prijs betaald voor 1 van de 2?
Beetje off-topic maargoed hier komt t op neer:

Je moet gewoon kijken wat voor snelheid je haalt in de applicaties die jij t meest draait. Dit vergelijk je tussen een CPU van AMD en ééntje van iNtel in dezelfde prijsklasse (Prijs van MoBo en geheugen wel even meenemen voor een totaalplaatje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
CyberAmp schreef op 20 september 2004 @ 14:15:
FarCry is toch echt anders. Terwijl je bij Doom3 bijna claustrofobisch raakt van die nauwe gangen, heb je FarCry de vrijheid van die grote landschappen. Het mooie van Doom3 is de detail van de graphics en de schrik effecten. Bij Farcry, de landschap en de tactische manier van spelen dmv slimme AI; dit itt Doom3. Verder heb je bij Farcry ook bumpmapping en virtual displacement mapping als bij Doom3, alleen ligt daar de nadruk niet op. Heb trouwens Doom3 al uitgespeeld op Veteran, maar tegen het eind was het echt SLEPEN...ik begon genoeg te krijgen van hetzelfde principe. Zou het wel leuk hebben gevonden als ze op z'n minst 1 level hadden waar je stealth moest gebruiken om de monsters te ontwijken...(voor als je geen wapens had ofzoiets).
Far Cry is zeker iets anders, het ging mij om het spelplezier dat ik eraan heb gehad. Dat demolevel van Far Cry heb ik echt helemaal dood gespeeld! Is btw echt een van de beste demo's die ik ooit gespeeld heb (naast Doom shareware natuurlijk ;)) En ik speel Far Cry ook nog steeds, net als Doom 3 dus. Er zit een heel groot verschil tussen beide games maar ik beleef er net zoveel plezier aan. Doom 3 is horror, je de %&_#(" schrikken en lineair en Far Cry is sluipen, rondrijden en 1092389 manieren om een level uit te spelen. Beiden hebben wat. Als de indoor levels van Far Cry net als Doom 3 waren geweest dan was dat het perfecte spel geweest. Maar ik geef toe, Doom 3 werd (vlak voor Hell) echt langdradig, maar dat kwam omdat ik em te graag wilde uitspelen (school begon bijna). De 2e en 3e keer heb ik er geen last meer van en is het alleen maar genieten. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat HL² meer indruk op mij zal maken als D³ en FC. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

deuxani schreef op 20 september 2004 @ 17:40:
[...]

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat HL² meer indruk op mij zal maken als D³ en FC. :*)
Van wat ik zag van de filmpjes had HalfLife2 de mooiheid van de graphics van Doom3 én de vrijheid van bewegen én replay values zoals bij FarCry. Zeker indrukwekkende weapons imho. In zijn geheel heb hoge verwachtingen van dat spel. Zou beste spel van het jaar kunnen worden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die demo gespeeld van Doom3 (de echte demo, geen 'uitgebreide').
Echt gaaf en loopt zeer soepel op mijn systeem. Constant 60 fps met fraps.
1024x768 op high:)
Één minpuntje, als je eraan komt lopen, dat net al het licht uitgaat, das gewoon niet leuk gedaan.
Wel een paar config tweaks gedaan.
Zijn er nog demo mods beschikbaar?

specs: xp2500@2260mhz 512 mb 410mhz ati 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
CyberAmp schreef op 20 september 2004 @ 19:16:
Van wat ik zag van de filmpjes had HalfLife2 de mooiheid van de graphics van Doom3 én de vrijheid van bewegen én replay values zoals bij FarCry. Zeker indrukwekkende weapons imho. In zijn geheel heb hoge verwachtingen van dat spel. Zou beste spel van het jaar kunnen worden. >:)
Hehehe, I dunno man. Tot nog toe heeft HL² totaal geen indruk op me gemaakt, de sfeer niet (ik houd niet zo van die oostblokstyle), de filmpjes voor een gedeelte (enkel dat stuk met die Stryders vond ik echt super) en de screenshots al helemaal niet. En de open vlaktes zijn veels te leeg in mijn ogen, maar we zullen zien. Tot nog toe moet ik zeggen dat FC mijn game van het jaar (of afgelopen jaren is), maar enkel omdat de game voor me kwam als een verrassing en ik iets teveel naar D³ uitkeek. (D³ heeft btw mijn verwachtingen dik overtroffen, ondanks de hype, maar ik ben ook geen pro(veeleisende)gamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.net/thumbs/20042109/1095789207.jpg
Lijkt wel op Morowind, ook van die stormen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 22:12:
Ik heb die demo gespeeld van Doom3 (de echte demo, geen 'uitgebreide').
Echt gaaf en loopt zeer soepel op mijn systeem. Constant 60 fps met fraps.
1024x768 op high:)
Één minpuntje, als je eraan komt lopen, dat net al het licht uitgaat, das gewoon niet leuk gedaan.
Wel een paar config tweaks gedaan.
Zijn er nog demo mods beschikbaar?

specs: xp2500@2260mhz 512 mb 410mhz ati 9700
Hoe kun je met dat systeem nou 60 fps halen? Heb je schaduwen en alle eye candy uitgezet dan? Ik heb een P4 3Ghz + 1024 ram + Ati 9800 (neppe)pro en met alles uit haal ik nog maar 54 fps ofzo..

[ Voor 11% gewijzigd door Syntagma op 21-09-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
2,260 GHz is best snel voor een Athlon XP, dat valt makkelijk te vergelijken met een 3,2GHz geloof ik. Verder was mijn 9700 Pro ook best snel (qua oc). Haalde bijna netzoveel als mijn 9800 XT nu :D

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Syntagma schreef op 21 september 2004 @ 22:49:
[...]

Hoe kun je met dat systeem nou 60 fps halen? Heb je schaduwen en alle eye candy uitgezet dan? Ik heb een P4 3Ghz + 1024 ram + Ati 9800 (neppe)pro en met alles uit haal ik nog maar 54 fps ofzo..
Ohw, ik haal op 1152x864 ook boven de 60 frames. Die Radeon heeft echt wel power. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syntagma schreef op 21 september 2004 @ 22:49:
[...]

alle eye candy staat aan hoor:) ik heb alleen geen aa aanstaan.
en ik kill bijna alles in de taskmanager voordat ik ga spelen.
En blijkbaar schaalt mn videokaart goed mee met mn cpu.

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Hmm dan voel ik me wel genaaid met mn vette systeem :(

• deuxani
LOL, dat gevoel ken ik. :) Ik heb precies die specs als jij en ik krijg het gevoel alsof mensen hier met mindere systemen betere prestaties halen. Maar ok, ik klok em niet over natuurlijk.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

P4 mobo's hebben geen nforce technologie. Zou best DE factor kunnen zijn.

Verwijderd

ik ben net geteleporteerd in het spel,
zou iemand me kunnen vertellen hoe ver in ongeveer ben ?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.