Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 18:59

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

FreeMen schreef op maandag 01 november 2004 @ 12:49:
En wat betreft die tas. Ik heb het ook geprobeert bij panasonic, maar daarop kreeg ik een mailtje dat ze geen tasjes hadden voor het FZ3 model. Wel raadde hij aan te gaan kijken bij Mediamarkt voor een passend model. Nu ik weet dat er wel degelijk een specifiek model is, vind ik dit een waardeloze afhandeling van email :(
Ik heb afgelopen week Panasonic gemaild, dat ik had gehoord dat iemand een originele tas had ontvangen, terwijl tegen mij door Panasonic was gezegd dat ik maar bij Mediamarkt moest kijken.
Ik kreeg het antwoord dat de originele tasjes toen niet op voorraad waren, maar nu wel weer! Kon er eentje ophalen of laten opsturen!! Dus ik heb hem laten opsturen en gisteren binnengekregen!! _/-\o_ Leuk tasje, zal inderdaad niet waterdicht zijn en ik weet niet hoe groot de accu is, maar of een reserveaccu past, vraag het me af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb mijn Panasonic FZ3 vandaag opgehaald!! :*) De accu staat nu aan de lader, dus kan nog niks uitproberen.

Ik moet wel zeggen dan het originele Panasonic tasje wel aardig is, maar niet optimaal. Het past wel maar de camera kan toch nog wel een beetje schuiven. De extra accu past net in het vakje, maar als je de tas op de kop houdt valt ie uit het vakje. Naja het tasje is eerst goed genoeg, komt wel een keertje wat anders misschien.

Ik vond de camera in eerste instantie kleiner dan ik had verwacht. Hij is ook licht (maar goed, het is een kunstof body). Heb er een 256mb kaart bijgehaald, kan altijd nog een grotere halen.

Als ik wat meer info heb, horen jullie het. (kan niet wachten tot het laad-lampje op de acculader uit is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:40
Ook ik heb de lumix fz3 besteld.
Ik zit alleen nog met een vraagje welke sd kaart moet ik erbij nemen.
Ik zelf zat te denken aan deze:
Secure Digital Card 256MB (Kingston, Elite Pro, SLC)die ook in de prijswatch staat.
Deze is volgens de gegevens lekker snel maar kan dit wel,niet dat ik de kaart bestel en hij is niet compatible.
Maakt de snelheid van de kaart eigenlijk wel wat uit?
Of heeft iemand andere suggesties.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-07 17:24
Ik heb zelf de Kingston Elite Pro, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik was eerst van plan om de Sandisk Ultra II 512mb te kopen... Maar aangezien Foto Konijnenberg helemaal geen Ultra II op voorraad had (was slecht leverbaar, kon wel een week of 3 duren), heb ik een een Dane Elec 256mb gekocht voor 38 euro.
Ik heb nog niet kunnen merken dat ie traag is ofzo, maar heb natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal. Waarschijnlijk is een snelle kaart beter in de burst-mode van de camera. Ik doe het voorlopig hier nog wel mee, kan er altijd nog eentje bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Wat betreft tasjes: Ik vond het originele tasje van Panasonic toch niet echt handig genoeg. Heb nu een Unomat DIGIsoft 9. Daar past de FZ3 precies in en er is ruimte voor een reserveaccu. Deze Unomat heeft een ingebouwde regenhoes en kan aan de riem worden gehangen. :*)

http://www.unomat.de/prod...eng.php?display=id&id=801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Ben net even langs de fotozaak geweest om te vragen waar mijn cam bleef, en ik kreeg te horen dat hij niet leverbaar is. De hele serie is teruggestuurd naar Japan ivm een productiefout. Kon dus nog wel een paar maandjes duren. Ik kon kiezen uit Dinsdag een Canon S1 ophalen of een paar maanden wachten op de FZ3, en ik heb voor de Canon gekozen....

ps. Ik weet niet of Panasonic ook zo ver gegaan is om alle al verkochte FZ3's terug te nemen, maar degenen die in de laatste weken zo'n ding gekocht hebben kunnen beter wel ff informeren bij de winkel of bij Panasonic Nederland.

...And the world goes on racing, like the world always will...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Was er ook duidelijk wat de productiefout inhield ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:11:
Was er ook duidelijk wat de productiefout inhield ?
Nee, hebben ze niets over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Parlor_Inventor schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:32:
[...]

Nee, hebben ze niets over gezegd.
Ik heb net 5 minuten geleden een mail gestuurd naar Panasonic.. ik wacht af en bericht hier als ik wat weet. Zou mijn FZ3 niet weer kwijt willen zo snel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Ik heb voor de zekerheid ok maar even een mailtje naar panasonic gestuurd,maar ik geloof dit verhaal van deze winkelier eigenlijk niet zo erg want iedereen is zo te spreken over deze camera .
Dan zou je toch in ieder geval op een of ander forum lezen dat er mankementen mee zijn.
Maar ja ik zit al 1 1/2 week te wachten op de fz3.
Vanwege de lekkere lichtsterke lens wil ik eigenlijk niet voor de canon s1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 23:00
ik twijfel nog tussen deze en de fjifilm finepix s5500. Wat zijn de voordelen van deze ten opzichte van die fjifilm. En is 3.2 genoeg om uit te vergroten naar a4 formaat of is dan 4mp (cfr s5500) meer aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Tijs_a schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:54:
ik twijfel nog tussen deze en de fjifilm finepix s5500. Wat zijn de voordelen van deze ten opzichte van die fjifilm.
Image stabilizer (lees: 1/40s op volledige telestand ipv 1/400s), betere lens, minder jpeg-artifacts.
Zie deze vergelijkende tests voor de artifacts (met de s5000):
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz3/page8.asp
En is 3.2 genoeg om uit te vergroten naar a4 formaat of is dan 4mp (cfr s5500) meer aan te bevelen.
3.2 is in principe genoeg voor A4. Je zit dan op ongeveer 180dpi, en dat moet in principe voldoende zijn (het menselijk oog gaat tot 150 a 180 dpi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
ja maar een een foto gemaakt met 3,2 ook genoeg om aan de muur te hangen? Wat is jullie mening over de fz10 tov de fz3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Het antwoord van Panasonic: :X

"Geachte heer/mevrouw,

Dat de dmc-fz3 niet wordt uitgeleverd heeft niets te maken met een productiefout.

Met vriendelijke groet,

...."

Ik heb hierop dus nog maar een mailtje gestuurd waarin ik hoop iets meer te weten te komen over wat er dan wel aan de hand is en of ze een idee hebben wanneer ze wel weer kunnen leveren (aangezien ik mijn toestel nu een week of 2 in huis heb.. en zo ineens kunnen ze niet meer leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Tijs_a schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:29:
ja maar een een foto gemaakt met 3,2 ook genoeg om aan de muur te hangen? Wat is jullie mening over de fz10 tov de fz3
Om aan de muur te hangen zeker wel, omdat je dan de foto van een redelijke afstand bekijkt. Ik heb ook een tijdje een 2Mpix foto op A4 formaat aan de muur gehad, en niemand die doorhad dat het 'maar' 2Mpix was. Als je dichterbij kwam kon je wel zien dat de resolutie en de ruis niet helemaal perfect was, maar dat kwam dan meer doordat de foto met 16 seconden @ ISO400 was genomen, en niet op de beste printer afgedrukt was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Parlor_Inventor schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:06:
Ben net even langs de fotozaak geweest om te vragen waar mijn cam bleef, en ik kreeg te horen dat hij niet leverbaar is. De hele serie is teruggestuurd naar Japan ivm een productiefout. Kon dus nog wel een paar maandjes duren. Ik kon kiezen uit Dinsdag een Canon S1 ophalen of een paar maanden wachten op de FZ3, en ik heb voor de Canon gekozen....

ps. Ik weet niet of Panasonic ook zo ver gegaan is om alle al verkochte FZ3's terug te nemen, maar degenen die in de laatste weken zo'n ding gekocht hebben kunnen beter wel ff informeren bij de winkel of bij Panasonic Nederland.
Er gaan geruchten dat in alle fz3 digitale fotocameras een productie fout zit en dat alle toestellen teruggestuurd zijn naar Japan. Dit zou ook de reden zijn dat hij niet meer te leveren is op korte termijn. Kunnen jullie dit bevestigen ik heb er namelijk een besteld en zit er met smart op te wachten. M. Vr. Groeten W. Jonk

Geachte heer/mevrouw,

Er is bij ons niet bekend over een productiefout!

Met vriendelijke groet,

Michel Brok
assistant info-centre
Haagtechno bv
+31 (0) 73 6402802

Mijn vermoeden was dus juist.

[ Voor 25% gewijzigd door pinojo123 op 29-11-2004 15:56 . Reden: Volledige email ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pinojo123 schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:29:
[...]
Mijn vermoeden was dus juist.
...lekkere winkel dan. Welke shop gaat het hier over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
ik twijlel tussen de fz3 en de fz10. De fz3 is wel veel lichter dan de fz10. De fz10 heeft weer 4mp en een betere manuele zoom instelling.
Maar wat heb je eigen nog meer nodig bij deze camera:

-uv filter
-polarisatiefilter
-256 mb sd
-tas (de orginele is toch een hardcover?)
-statief?
wat nog meer

[ Voor 53% gewijzigd door Tijs_a op 29-11-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Anoniem: 26457 schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:37:
[...]

...lekkere winkel dan. Welke shop gaat het hier over ?
vreemd dan.... fotozaak staat wel bekend om betrouwbaarheid. Nouja, ik zal het ze morgen wel ff vragen als ik mijn S1 ophaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Tijs_a schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:19:
[..]
Maar wat heb je eigen nog meer nodig bij deze camera:

-uv filter
-polairistatiefilter
-256 mb sd
-tas (de orginele is toch een hardcover?)
-statief?
wat nog meer
- extra batterij (b-merk a 30 euro ofzo)

Statief is idd nuttig. Als je er één koopt, koop dan een 'echt' statiefmerk zoals Gitzo of Manfrotto. De instapmodellen van deze merken kosten zo'n 100 euro en bieden veel waar voor je geld. Ik heb zelf de Manfrotto 390, en die bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
Hoe groot is deze camera in verhouding met de canon 300d.
Afmetingen zeggen me niet zoveel. Foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Tijs_a schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:12:
Hoe groot is deze camera in verhouding met de canon 300d.
Afmetingen zeggen me niet zoveel. Foto's?
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/fz3/fz3_size.jpg
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/fz3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
Verkoopt de mediamarkt de fz10 en de fz3? en weet iemand de actuele prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

hars73 schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:29:
Het antwoord van Panasonic: :X
"Geachte heer/mevrouw,
Dat de dmc-fz3 niet wordt uitgeleverd heeft niets te maken met een productiefout.
Met vriendelijke groet,
...."
Ik heb hierop dus nog maar een mailtje gestuurd waarin ik hoop iets meer te weten te komen over wat er dan wel aan de hand is en of ze een idee hebben wanneer ze wel weer kunnen leveren (aangezien ik mijn toestel nu een week of 2 in huis heb.. en zo ineens kunnen ze niet meer leveren).
Ik heb weer een antwoord van Panasonic:

"Het type DMC-FZ3 is momenteel uitverkocht, deze zal wel weer binnen gaan komen. De datum is nog helaas niet bekend, dit heeft niets met een productiefout te maken."

Volgens mij is de FZ3 dus gewoon slecht leverbaar, ik heb dit ook al gelezen op het forum op DPreview. Naja ik heb hem in ieder geval en ben er dik tevreden mee!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

De medewerker van de fotozaak had dus gewoon het verhaaltje een beetje aangedikt. Het was niet degene die met Panasonic gebeld had die het me vertelde trouwens. Ik heb hier dus niets gezegd....

Overigens is Panasonic Nederland niet de importeur, maar doen ze slechts service en marketing enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hoi

Ik wil ook de FZ3 hebben. Nu zag ik op pricewatch dat Progress deze voor 333 euro verkoopt. Deze heeft geen NL handleiding en maar 8mb geheugen (standaard is geloof ik 16mb in NL).
Is volgens mij dus geen NL versie. Hoe zit het dan met de garantie? Krijg ik hier gewoon de volledige garantie bij Panasonic? Of kan ik dan naar mijn garantie fluiten?

Dat er 8 mb ipv 16 mb bijzit is niet zo probleem. Ik zou er toch meer bij moeten kopen. Is de inhoud verder hetzelfde?

Hoop dat iemand mij kan helpen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Heb je Progress al gebeld dan.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Nee nog niet. Is gesloten op dit moment. Daarom vraag ik het even hier. Misschien dat er meer mensen zijn die er ervaringen mee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

ken schreef op zondag 05 december 2004 @ 07:48:
[...]

Nee nog niet. Is gesloten op dit moment. Daarom vraag ik het even hier. Misschien dat er meer mensen zijn die er ervaringen mee hebben :)
ik heb hem daar ook besteld
nog niet binnen helaas
als het goed is krijg ik hem van de week binnen, dan kan ik meer vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Ik heb deze camera 17 nov. al besteld bij best-sellers.nl NL versie en ook nog steeds niets van gehoord.
Ik denk dat hij gewoon uitverkocht is .
Hij was daar met afhaalkorting 355 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 09:44
Heb hem gisteren (na lang twijfelen tussen de FZ3 en de Canon IS S1) toch maar gekocht bij de lokale fotoboer. Aangezien dit mijn 1e digitale camera is, heb ik nog niet alle functies helemaal onder de knie maar wat ik er tot nu toe van heb gezien is louter positief! Kreeg er ook nog een gratis bijpassend tasje bij, dus mij hoor je voorlopig niet klagen. :)

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 09:44
De camera zelf koste 398,-

In combinatie met een 256MB Panasonic SD-kaartje van 56 euro kreeg ik er een Vanquard tasje bij. Niet superstevig maar wel ruim genoeg zodat er ook de lenskap goed inpast.

Had hem via webshops nog een stuk goedkoper kunnen krijgen, maar ik wou hem meteen hebben. En nadat ik hem voor 529(!) euro heb zien liggen bij de o.a. de Mediamarkt vond ik dit ook wel een schappelijke prijs.

Heb wel enkele dagen nodig gehad om alle instellingen onder de knie te krijgen.

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Anoniem: 39949 schreef op zondag 05 december 2004 @ 08:14:
[...]

ik heb hem daar ook besteld
nog niet binnen helaas
als het goed is krijg ik hem van de week binnen, dan kan ik meer vertellen :P
Ik heb de mijne zondag besteld. Staat nu voor week 51. Als je hem binnen hebt dan hoor ik het wel :) Weet ik ongeveer wanneer ik hem kan verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Even een kleine kick ;)

Harlequin: Heb je hem al binnen?

Weet iemand waar de Panasonic FZ3 wel op voorraad is voor rond de 360 euro?
Ik wil met kerst leuke foto's maken :)

[ Voor 11% gewijzigd door ken op 13-12-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Sjmeut schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:18:
De camera zelf koste 398,-

In combinatie met een 256MB Panasonic SD-kaartje van 56 euro kreeg ik er een Vanquard tasje bij. Niet superstevig maar wel ruim genoeg zodat er ook de lenskap goed inpast.

Had hem via webshops nog een stuk goedkoper kunnen krijgen, maar ik wou hem meteen hebben. En nadat ik hem voor 529(!) euro heb zien liggen bij de o.a. de Mediamarkt vond ik dit ook wel een schappelijke prijs.

Heb wel enkele dagen nodig gehad om alle instellingen onder de knie te krijgen.
Sorry weer een kick :)

Ik heb inmiddels mijn bestelling bij progress geannuleerd. Levertijd werd steeds aangepast. Ander webshops hebben deze ook niet (meer) op voorraad. Nu mijn vraag. Waar heb jij hem gekocht? Iemand een idee waar deze op voorraad is. Max bedrag is 400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

ken schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:51:
[...]

Sorry weer een kick :)

Ik heb inmiddels mijn bestelling bij progress geannuleerd. Levertijd werd steeds aangepast. Ander webshops hebben deze ook niet (meer) op voorraad. Nu mijn vraag. Waar heb jij hem gekocht? Iemand een idee waar deze op voorraad is. Max bedrag is 400 euro
Zo te zien is ie hier wel op voorraad... heb verder geen ervaring met die shop, maar je zou ze eens kunnen mailen en kijken hoe snel ze reageren en of ze hem echt op voorraad hebben!

http://www.verkoop.net/?mod=201&art=PA679376

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:59:
Even een kleine kick ;)

Harlequin: Heb je hem al binnen?

Weet iemand waar de Panasonic FZ3 wel op voorraad is voor rond de 360 euro?
Ik wil met kerst leuke foto's maken :)
nog niet, hij staat nu op volgende week :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:13
Ik heb hem gekocht bij, bobshop, www.bobshop.nl. Daar is hij nu 362, ging perfect. Ze hebben geen realtime-voorraad-tracker. Gewoon even mailen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Hoi

Bedankt voor jullie reactie :)
Ik heb inmiddels al een shop gevonden www.verkoop.net (thanx hars73).
Laat in de middag besteld en vandaag nog op de post gedaan :) Lekker snel. Wel duurder maar kan niet wachten :)
Bij bobshop berekenen ze 20+ euro voor verzenden onder rembours |:(
Hopen dat ie morgen aankomt ;)

Veel shop kunnen deze fotocamera niet meer leveren. De meesten zeggen dat ze in januari pas weer kunnen leveren. Van 1 shop heb ik gehoord dat ze misschien niet meer door Panasonic geleverd wordt. (niew model in februari/maart). Erg faag allemaal. Jammer dat deze cam niet echt populair is. Op veel site verkopen ze geen Panasonic.

[ Voor 92% gewijzigd door ken op 15-12-2004 19:44 ]

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Panasonic maar eens gemaild over de levertijden, en ik vond het niet echt positief:

Geachte heer Oudmaijer,

Wanneer en of dit toestel weer goed leverbaar wordt is nog niet duidelijk.
Ik hoop hier begin volgend jaar meer over te kunnen vertellen.

Met vriendelijke groet,

Menion Heutink

assistant info-centre
Haagtechno bv
+31 (0) 73 6402802

menion.heutink@panasonic.nl
www.panasonic.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: <knip>
Verzonden: woensdag 15 december 2004 16:17
Aan: Infocentre
Onderwerp: Vraag/opmerking via www.panasonic.nl: Levertijden DMC-FZ3

Bedrijfsnaam: .
Telefoonnummer:

--------------------------------------------------------------------------------
Geacht heer/vrouw, kunt u mij vertellen wanneer de Panasonic DMC-FZ3 weer (goed) leverbaar is. Ik, en met mij velen, zitten met smart te wachten tot deze weer leverbaar is. Mvg, Stephan Oudmaijer.

[ Voor 8% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 16-12-2004 11:44 ]

• ken

ken

Echt faag hoor. Ze weten zelf niet eens of deze nog uit gaat komen :?
Verkoop deze nu zo goed dat de verkoop van de FZ15/20 minder verkocht worden en Panasonic hierdoor niet meer wil leveren ofzo?
Ik heb de mijne in ieder geval binnen :) Alleen was ik vandaag niet thuis :( Morgen maar langs het postkantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26376

ken schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:37:
Echt faag hoor. Ze weten zelf niet eens of deze nog uit gaat komen :?
Verkoop deze nu zo goed dat de verkoop van de FZ15/20 minder verkocht worden en Panasonic hierdoor niet meer wil leveren ofzo?
Nee hoor ook de FZ20 is in Nederland slecht te krijgen. Er wordt door Panasonic mondjes maat geleverd. Heb stad en land moeten afreizen en bellen om de mijne te pakken te krijgen.

De FZ15 wordt volgens mij alleen in de USA geleverd, dus dat zou verklaren waarom die niet op voorraad is in NL.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik heb hem binnen :)

Camera is kleiner en lichter dan ik verwacht had. Battery zitnog op de lader. Kan dus nog niet testen.

Vraagje: Weet iemand waar ik een lichtnetadapter voor de FZ3 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Ik heb hem ook binnen klein maar fijn.
Ik denk dat er weer een lading is binnengekomen bij de importeur.
Veel functies en alles boven verwachting topcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:33
Iemand misschien nog nieuwe ervaringen? Ik ben van plan om deze camera binnekort te gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zit nog steeds te wachten, anderhalve maand verder nu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

ken schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:05:
Ik heb hem binnen :)

Camera is kleiner en lichter dan ik verwacht had. Battery zitnog op de lader. Kan dus nog niet testen.

Vraagje: Weet iemand waar ik een lichtnetadapter voor de FZ3 kan krijgen?
Er staan hier een paar Europese adresjes tussen..
http://www.google.com/sea...c1&btnG=Zoeken&lr=lang_nl
de camera is nog betrekkelijk nieuw, dus misschien vandaar dat accesoires moeilijk te krijgen zijn.

Ik heb 'm ook binnen :) Dit is m'n eerste Digicam dus kan er weinig objectiefs over zeggen. Ik heb 'm van Foto Konijnenberg @ www.koopdigitaal.nl. Had 'm na een weekje binnen, incl. kersthype
Hier staan wat verkleinde amateur shotjes, vandaag gemaakt
http://jhkok.deds.nl/test/

Ik twijfelde tussen de Konica Z10 en deze, maar de Z10 vond ik erg lelijke shots maken.. okee hijs wel een stuk goedkoper, maar op het eindresultaat bezuinig ik liever niet

Voor een newbie zoals ik vind ik de FZ3 makkelijk te bedienen, het LCD-schermpje is scherp en duidelijk

[ Voor 33% gewijzigd door YoG op 05-01-2005 19:07 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

na 2 keer verschuiven van de leverdatum ga ik niet meer met www.progress.nl in zee. Ik denk dat ik www.bobshop.nl maar eens ga vragen of ze de camera op voorraad hebben. voor die 20 euro koop ik hem wel ergens anders.

Ik heb nu ook al meer dan 6 weken moeten wachten en kregen te horen via de telefoon dat er ongeveer 45 mensen die camera hebben besteld bij progress maar dat ze nog niet kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:33:
na 2 keer verschuiven van de leverdatum ga ik niet meer met www.progress.nl in zee. Ik denk dat ik www.bobshop.nl maar eens ga vragen of ze de camera op voorraad hebben. voor die 20 euro koop ik hem wel ergens anders.

Ik heb nu ook al meer dan 6 weken moeten wachten en kregen te horen via de telefoon dat er ongeveer 45 mensen die camera hebben besteld bij progress maar dat ze nog niet kunnen leveren.
inderdaad, zojuist bericht gekregen dat de verwachte levering is verschoven naar week 4
ik ga annuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 19:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Wow, ik had eerst mijn oog laten vallen op de Canon IXUS I (o.i.d, weet niet precies uit m'n hoofd) maar die had nogal last van purple frigging.. heb foto's van deze camera gezien.. allemaal even scherp :9

Zijn er al mensen met ervaring hier? Want dit lijkt me de perfect cam met z'n 12x zoom, macro e.d. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Dennahz schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:27:
Wow, ik had eerst mijn oog laten vallen op de Canon IXUS I (o.i.d, weet niet precies uit m'n hoofd) maar die had nogal last van purple frigging.. heb foto's van deze camera gezien.. allemaal even scherp :9

Zijn er al mensen met ervaring hier? Want dit lijkt me de perfect cam met z'n 12x zoom, macro e.d. :)
Er zijn geen IXI met 12 xzoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Zegt hij dat dan?
Verder heb ik deze camera sinds september ofzo, bevalt perfect! Heb 2 exta accu's bijgekocht, nog nooit gebruikt, oftewel perfect accu. Verder is die zoom echt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

DRAFTER86 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:13:
[...]

Zegt hij dat dan?
Verder heb ik deze camera sinds september ofzo, bevalt perfect! Heb 2 exta accu's bijgekocht, nog nooit gebruikt, oftewel perfect accu. Verder is die zoom echt heerlijk!
Heb je misschien voorbeeld foto's? Hoelang gaat de accu ongeveer mee? En die zoom, heb je foto's van objecten die je volledig ingezoomd hebt?

Thx :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Dennahz schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:41:
[...]

Heb je misschien voorbeeld foto's? Hoelang gaat de accu ongeveer mee? En die zoom, heb je foto's van objecten die je volledig ingezoomd hebt?

Thx :)
Deze is 12x vanuit mn raam, http://jhkok.deds.nl/test/P1000155.htm

Verder heb ik geen problemen met over of onderbelichting meer, er zitten genoeg hulpmiddeltjes op (zoals histogram enzo) waarmee ik aardige pics kan maken.
Voor de rest moet je maar af gaan op alle reviewsites. De 3 reviews die ik gelezen heb geven goed aan hoe dit ding presteert. Even zoeken met google enz.

Ik ben er tevreden mee! :) :)
Jammer van het weer van vandaag, anders was ik er uitgegaan om meer schieten.
Heb gisteren nog wat pics geschoten vanuit mn raam. Heb ze wel licht bewerkt in PS (kleuren, levels en sharpness)
http://jhkok.deds.nl/test2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Wow, dat ziet er zeer goed uit ! Beter dan foto's van die Canon (wat ik daar van gezien heb).

Hopen dat hij eind februari (dan wil ik hem aanschaffen) wat in prijs gezakt is :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Ik heb hem nu ook sinds gister, een paar foto's gemaakt en zag er allemaal goed uit. Heb ze wel allemaal gewoon geschoten in simple mode heb nog niet de tijd gehad om de opties allemaal uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hem nu bij pixmania besteld. Vandaag of morgen komt hij binnen, de foto's die ik ervan gezien heb zijn echt verbluffend.

Daar hadden ze hem op voorraad alleen 10 euro duurder. nouen ik heb hem wel binnen een paar dagen ipv geen correcte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik ben ook nog steeds erg blij met mn camera :)

Misschien een domme vraag, weet iemand of de akku een geheugeffect heeft? Dus kan ik 'm tussentijds opladen terwijl ie nog voor de helft vol is, zonder dat dit de capaciteit aantast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de camera ook binnen. Via pixmania binnen drie dagen in huis, binnen 1 dag als het moet, per expresspost.

Vanavond gelijk ff testen.

wat betreft die accu, er zit een li-Ion accu in dus zou hij moeten 'weten' hoe vol hij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Godver, na in november een bestelling te hebben geplaatst bij Progress en deze begin januari te hebben geannuleerd omdat ze de leverdatum bleven verschuiven, heb ik de bestelling bij Bobshop geplaatst omdat deze zeiden de camera wel te kunnen leveren.
Na 2 weken toch maar even wezen informeren bij Bobshop.
Krijg ik het volgende antwoord:
Ik heb daarnet even geinformeerd bij Panasonic. Ze vermoeden inderdaad dat het niet meer komt en dat het in Maart wordt opgevolgd. Graag vernemend verblijf ik.
Ik wil dat ding hebben :'(

ok, net met Panasonic aan de lijn gehangen; hij kan inderdaad niet meer geleverd worden
de enige manier om dat ding nog te krijgen, is bij winkels die hem nog op voorraad hebben
over de opvolger wilden ze helaas niets kwijt

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 39949 op 27-01-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 22:23
Nu al een opvolger? Das snel of heb ik wat gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

GVD :(

* Dennahz wil die camera eind februari kopen, waarom halen ze zo'n perfect apparaat uit de productie.. de opvolger zal wel weer duurder zijn :'(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennahz schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:32:
[....]de opvolger zal wel weer duurder zijn :'(
Is niet perse het geval. Je ziet toch vaak genoeg sat de nieuwe apparaten door goedkoper processen of in prijs gedaalde onderdelen of technieken voor een relatief scherpere prijs in de markt gezet kunnen worden dan hun voorganger. Soms zelfs zo, dat het nieuwe product goedkoper is als het bestaande.
En daarbij komt dat het product toch weer wat nieuwigheden en verbeteringen in zich heeft. Wie weet kom je dus toch nog goed weg binnenko ;) rt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pfff... na 2 en een halve maand eindelijk een winkel gevonden die hem nog levert
ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Welke winkel? :rolleyes:

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foto Konijnenberg
lekker snel met beantwoorden van e-mails trouwens :)

Ze importeren de toestellen, dus er zit een Engelse handleiding bij
Qua service en garantie is er geen verschil met de Nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Ik heb zojuist ook net 2 exemplaren van deze camera besteld. (ook 1 voor mijn broertje)

Waar ik nu weer helemaal niet op gelet heb eigenlijk, is de handzaamheid van dit apparaatje. Mijn neef had afgelopen vakantie een KMZ1 waar je zo'n nek"ketting" bijkreeg en dus superrelaxt was. Ik met mijn Samsung Digimax 330 had zo'n, vond ik, irritant polsbandje. Wat zit er bij deze cameara eigenlijk?
Anoniem: 126846 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:40:
[...]

Yup je krijgt er een nek ¨strap¨ bij dus dat is geen probleem.
Thanks voor de info.

[ Voor 25% gewijzigd door GZ op 04-02-2005 13:56 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126846

Yup je krijgt er een nek ¨strap¨ bij dus dat is geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 126846 op 04-02-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114034

(Wat geruchten betreft lees ik vage zaken als de FZ5 en de FZ25).

Maar kan iemand mij vertellen welke van de volgende drie, FZ3, FZ10 , FZ20, nu eigenlijk de beste resultaten geeft wat plaatjes betreft en wat de verschillen zijn?
Wil één van deze drie kopen als opvolger (of erbij) van mijn Sony V1.
Loop met de V1 toch tegen beperkingen aan met handmatige instellingen in diverse programmodes, waar je bij de ene programmode wel van alles kunt instellen en bij de andere weer niet, natuurlijk net weer wanneer je dit nodig hebt (isowaarde instelling, slow flash).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Jeuj, hij is binnen. Kleine tegenvaller, ipv de 16 MB sd card, kreeg ik er een 8 MB bij. Ik verwachtte een 16 MB, maar okee. Verder een fikse verbetering tov van mijn oude Samsung. Hier kan ik wel wat mee als ik naar Australie ga.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ben bang dat de geruchten waar zijn...

Van de site www.koopdigitaal.nl

Panasonic DMC-FZ4 (medio Maart) 12 -
Panasonic DMC-FZ4 + Extra accu 12 -
Panasonic DMC-FZ5 (Medio April) 12 -
Panasonic DMC-FZ5 + Extra accu 12 -

Wel bizar, ik heb hem dan in september al gekocht, maar na 6 maanden weer een nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Tis officieus officieel: Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja, wat zou de prijs van die dingen worden?
't is dat ik niet tot april wil wachten, anders was ik voor de FZ5 gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136140

Die FZ5: Het lijkt wel een FZ20 maar dan zonder de manual focus ring (en waarschijnlijk een stuk goedkoper...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38311

iemand mijn FZ3 kopen??? komt begin April ter beschikking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Anoniem: 38311 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:24:
iemand mijn FZ3 kopen??? komt begin April ter beschikking :P
Niet te snel. Nieuw model is niet per definitie altijd beter (op alle fronten althans).

"The FZ5's lens is not quite as impressive as the one on the FZ3, but it's still better than virtually every other ultra zoom lens on the market. The old lens had a maximum aperture F2.8 across the board, no matter what the focal length. That's changed on the FZ4/FZ5, presumably due to the larger CCD that it uses (1/2.5" versus 1/3.2" on the old model) -- the aperture range is now F2.8 - F3.3, which is still very good."

Maar ja, tis dan wel 5 mp vs 3.2 mp :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 09:35
Damn, da's goed nieuws..
Ik zat opzich al lang op de FZ3 te azen maar het enige wat me ervan tegenhield de FZ3 aan te schaffen was de 3MP omdat ik al een 3mp camera heb gehad die nu kapot is en dus iets hoger wilde ivm croppen, photoshoppen etc. (iets meer mogelijk met hogere mp)
Nu met deze modellen is de kans groot dat ik 1 van die 2 ga aanschaffen..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb m'n FZ3 eindelijk binnen
ongelooflijk hoe lang dat heeft geduurd...
en net op tijd voor de AutoRAI :)
ben wel nog steeds benieuwd naar de prijzen van de FZ5, maar daar moet ik nog even geduld voor hebben ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Panasonic intros two new ultra zooms -- one already reviewed!
Panasonic today introduced five new cameras, all of which have optical image stabilizers. I'm pleased to say that I even have a review of one of them! Thankfully it was an easy one to write, since it's just like last year's model. Anyhow, the first two are compact ultra zoom models which replace the DMC-FZ3:

Lumix DMC-FZ4

4.0 Megapixel CCD
F2.8-3.3, 12X optical zoom lens, equivalent to 35 - 420 mm
Optical image stabilizer
Compact body (for an ultra zoom), slightly refined since FZ3; silver color
1.5" LCD display
New high speed focus modes
Full manual controls (sans focus)
Can shoot continuously until memory card is full (high speed card recommended)
Records silent movies at 320 x 240, 30 fps
Uses SD/MMC cards and lithium-ion battery; battery life has been improved since the FZ3
PictBridge-enabled
Ships in April for $450

Lumix DMC-FZ5 - same as above, except:

5.0 Megapixel CCD
Lens is equivalent to 36 - 432 mm
1.8" LCD
Silver and black bodies available
Records movies with sound
Priced at $500
meer op http://www.dcresource.com/

de prijzen vallen me tegen
voor $500 heb ik toch liever een FZ20 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb trouwens een dode pixel in het LCD schermpje (dus niet op de CCD)
ik erger me er wel een beetje aan, maar ik weet niet of het verstandig is hem om te ruilen, aangezien ik niet weet hoe groot de kans is dat een nieuw exemplaar ook een defecte pixel op de LCD of zelfs de CCD heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik vraag me uberhaupt af of je bij Konijn het exemplaar mag ruilen voor een ander. Ik denk dat een hotpixel in het LCD binnen de tolerantie van de leverancier valt en in dat geval heb je dikke vette pech. Kijk eens op de site van Panasonic en in je handleiding wat die ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:15:
Ik vraag me uberhaupt af of je bij Konijn het exemplaar mag ruilen voor een ander. Ik denk dat een hotpixel in het LCD binnen de tolerantie van de leverancier valt en in dat geval heb je dikke vette pech. Kijk eens op de site van Panasonic en in je handleiding wat die ervan zeggen.
Volgens Panasonic valt het niet onder de garantie, maar van Konijn kreeg ik het volgende terug:
Beste mevrouw Harlequin,

Bedankt voor uw berichtgeving.

U kunt de camera in Den Ham langsbrengen of deze aan ons versturen. In beide gevallen hebben wij onderstaande zaken van u nodig;

- kopie aankoopnota
- begeleidendschrijven mbt. klachtomschrijving.

De camera moet compleet (in originele verpakking + standaard toebehoren) aan ons geretourneerd worden.

Bij binnenkomst zullen wij de camera voor u omruilen voor een nieuw exemplaar.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Toch wel lief van Konijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Kickje, weet iemand of er Remote-control software voor de Fz3 bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

DRAFTER86 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:38:
Kickje, weet iemand of er Remote-control software voor de Fz3 bestaat?
En via welk medium zou je dan willen remote controllen? :/

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Stereotomy schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:20:
[...]

En via welk medium zou je dan willen remote controllen? :/
Net zoals bij mijn Canon A40, via de USB-kabel. Voor zover ik weet heeft de Fz3 geen andere mogelijkheden om hem met de PC te verbinden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ja, wou net zeggen, want er is ook geen plug voor een externe remote. Naja, succes met zoeken. :)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Anoniem: 39949 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:24:
ik heb trouwens een dode pixel in het LCD schermpje (dus niet op de CCD)
ik erger me er wel een beetje aan, maar ik weet niet of het verstandig is hem om te ruilen, aangezien ik niet weet hoe groot de kans is dat een nieuw exemplaar ook een defecte pixel op de LCD of zelfs de CCD heeft
Heb ik ook, vind het niet echt storend, zit links boven in de hoek dus valt niet zo op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Razer schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:59:
[...]

Heb ik ook, vind het niet echt storend, zit links boven in de hoek dus valt niet zo op :)
ik heb het ook maar laten zitten
de foto's zijn prima, dus ik zit er niet echt meer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Woei, heb sinds vorige week deze camera en ben er zeer tevreden over! Super kleuren, scherpe foto's en genoeg opties om me de komende tijd zoet mee te houden :D

Wat macro's en een gewone foto @ http://breezer.dyndns.org/temp/

Twitter

Pagina: 1 2 3 Laatste