MHz videokaart en mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-08 19:13
hallo, ik heb een vraagje over de frequenties van de nieuwste videokaarten. IK heb zelf een soltek SL-KT400A mobo, die als FSB 333 MHz ondersteund. Ik ben van plan om een nieuwe videokaart aan te schaffen, (upgrade van gf fx5600) maar als ik op diverse sites kijk zie ik allemaal hogere MHz frequenties staan dan 333 MHz. Kan mijn pc dan die videokaart aan, of is er een enorm prestatie verlies?

ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb geforumleerd,

groeten

J. van Pelt

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De AGP frequentie staat vast op 66Mhz, daar heeft je fsb niets mee te maken ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor zo ver ik weet heeft je FBS snelheid bar weinig met de clocksnelheid van je videokaart te maken. :o

🌞🍃

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-08 19:13
dus het maakt helemaal niets uit op wat voor frequentie je videokaart draait. en hoe zit het met het geheugen van de kaart?

bedankt voor de snelle reacties,

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor het geheugen op de videokaart geld het zelfde. ;)
Een APG videokaart werkt gewoon in vrijwel alle APG sloten alhoewel er een paar uitzonderingen zijn (zie Mijn PC boot niet met mijn nieuwe videokaart...). Jij hebt een vrij nieuw moederbord, daarop zullen de recente videokaarten het gewoon op doen.

🌞🍃

Verwijderd

De Soltek SL-KT400A heeft een AGP 3.0 (1.5V/0,8V) slot. Daar kan dus een AGP4x of een AGP8x kaartje in, zoals je ook in PMG Faq, VB Faq en je handleiding kunt lezen.

Het maakt niet uit wat de kloksnelheid van de videokaart en het daarop aanwezige geheugen is voor het moederbord (hoogstens voor jou, omdat je een snelle videokaart/game-performance wilt).

Welke videokaart je dan het beste kan nemen als upgrade zul je zelf moeten beslissen aan de hand van je budget, eisen etc, waarbij je reviews als vergelijking kunt gebruiken, zoals ook in de VB Faq staat besproken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 15:18 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.