Wil er ook op TV gaan kijken, is hij daar wel goed voor?Cerntje schreef op 11 november 2004 @ 11:31:
[...]
Ik heb deze monitor nu bijna 3 weken en ben er nog steeds uiterst tevreden over. In het begin is de lichtopbrengst inderdaad aardig hoog en valt er aan het contrast ook aardig wat bij te schafen. Maar dat valt allemaal perfect in te stellen met de controls op de monitor zelf en de gamma en kleurinstellingen in windows zelf. Ga er maar vanuit dat je de eerste week sowieso bezig bent met het prutsen aan de instellingen om het 'ideale beeld' te vinden.
Mensen die de monitor zien en gelijk zeggen, jeez wat licht of lelijk contrast, die moeten echt de moeite nemen om de monitor te tweaken. Dat is echt een wereld van verschil.
Ik raad je dus de Sony HS94P aan
Anoniem: 123686
Is dit ding trouwens aan de muur te bevestigen?
Kan het nergens vinden op internet
Kan het nergens vinden op internet
[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 19-11-2004 08:02 ]
Op de muur bevestigen gaat niet, waarom zou je dat godsnaam willen?
Ik heb de mijne gisterochtend gekregen.
Eerste indruk is erg goed. Geen dode pixels
Het scherm is alleen ongelofelijk fel, maar ik heb nog geen rtijd gehad met de settings te spelen op de stanbdaard setting is ook zwartweergave niet geweldig. Ik post later wel hoe dat gaat met andere settings.
Beeld is wel super strak en duidelijk,.
alleen erg jammer dat ie niet in hoogte verstelbaar is.
hij reflecteert wel, maar bij mijn belichting is dat niet storend. Maar dit is zeker een factor om in je achterhoofd te hebben als je dit scherm koopt.
more info and maybe pics later.
Het scherm is alleen ongelofelijk fel, maar ik heb nog geen rtijd gehad met de settings te spelen op de stanbdaard setting is ook zwartweergave niet geweldig. Ik post later wel hoe dat gaat met andere settings.
hij reflecteert wel, maar bij mijn belichting is dat niet storend. Maar dit is zeker een factor om in je achterhoofd te hebben als je dit scherm koopt.
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Anoniem: 123686
Ik wil er ook op TV kunnen kijken, en als ik in mijn nest lig dan kan ik dat scherm niet zien als hij op mijn buro staat (laag bed, hoog buroLaryx schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:08:

En hij hangt dan op oog hoogte, wel zo mooi (vind ik)
Ik heb de Sony nu sinds enkele weken en hij is inderdaad erg fel op zijn fabrieksinstelling. Naarmate je meer bekend wordt met de instellingen en er mee gaat spelen is dit uitstekend in te stellen. Aangezien je aardig veel kan instellen duurt het wel ff voordat je de ideale instelling gevonden hebt, maar dan zit je ook voor altijd goed.Laryx schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:08:
Voor donkere games en films bijv. stel ik de brightness bijv. op 'high' in. Je ziet meteen helderder en duidelijker beeld, terwijl mijn eigen 'user' instellingen weer beter zijn voor gewoon in de windowsomgeving.
Het is dus ook een pluspunt van deze monitor dat het overschakelen tussen deze modus zo makkelijk gaat met 1 knopje
heeft er iemand al zelfgemaakte pics? ik zit nog steeds te twijfelen of deze of het toekomstige 8ms model (sony/samsung heeft inmiddels een 8ms 19" paneel gefabriceerd)
Naar een beetje zoek werk heb ik pics gevonden:

En een review van iemand anders:
Condition
I recieved it in a nice box. There are only 2 small thin peiceses of cardboard keeping it safe from UPS mans crushing foot powa. At first i thought i had 10 dead pixels. But then i dusted the monitor and i have none . If you buy please see if the dead pixel can move when you touch it the xbright coating can fool you. I have no screen door issues or lighting and pixel problems I give the condition of the monitor a perfect 10.
Brightness
4 hot modes for brightness with its own button. LOW MEDIUM HIGH, and USER. Perfect 10 for brightness.
Color
The model diplays 16.2 million and my 710T displays 16.8. I can see no difference in color quality. Maybe its the Xbright coating? maybe im blind? Also know that you should calibarte the sony for best possible color.
Pixel pitch
.294 pixel pitch If you like a monitor with small text you need not apply. I can say im fond of .294 after using it. looking at still photos it seems to display them almost as good as the 710t. but the samsung wins due to better pixle pitch/more colors. But lets say the sony has a laymans perfect color. Pixel pitch is more of an opinion from my point of view, and most 19" LCDs with a 1280 X 1024 come with .294.
Ghosting
None.
I play UT2k4 and sof2 with my clan.
Resolution 1280 x 1024 @ 60hz
My 710t Made me throw up at the SMALL blurriness of ut2k4. I dont see any with the sony. I cant see any ghosting in splintercell pandora tomorrow, RTS look great DOOM3 runs nice with 0 and i mean 0 blur. Playing with the halflife beta i see ZERO blur. I assume it doesnt blur like my 710t because of the color 16.2 vs 16.8. I can see a difference and the sony is better for games IN MY OPINION becuase of the less bluring factor. It also maintaines the same color quality as the 710T in games. IF the sony beats ANYTHING vs the 710T its in games. Color is the same but as for ghosting SONY > SAMSUNG. Th only game i could get to blur was in WC3. I turn up the scroll speed to the max and scroll around like a mad man then yes i can see bluring. but none in Ut2k4 and sof2 and I play these games all day long.
Swivle and tilting
I can move it in any direction with my Pinky. But it cannot rotate. For example I cannot make the monitor from a 1280x1024 to a 1024x1280 by rotating it. I wish it could tilt back a little further.
Reflectiveness
NONE/ TO VERY LITTLE. it will only reflect if the monitor is off. That is when its pure black and with a very bright light source on it. When playing doom3 I cannot see my reflection. Reflection is NOT an issue.
These pics are horrible I know sorry had to use a phone camera ; ;.

Scores
Gaming - 10
CAD/Images - 8
Sufing - 10
PROs
No ghosting
Awesome Color.
Minor reflection.
Bright.
Great for working in a high lit enviorment with xbright coating.
Cons
Refresh rate stuck at 60hz ( so far cant find a way around it)
Limited tilting and swivle.
Ik ga ik denk ik wel kopen. Veel betere monitors als deze zal je denk ik niet vinden. Ik vind het zoiezo een zeer mooie monitor. En de viewsonic is volgens mij nog iets duurder.
Heb geen zin om naar 3 jaar weer een andere monitor te kopen. Wil er graag nog een tijd er gebruik van willen maken.

En een review van iemand anders:
Condition
I recieved it in a nice box. There are only 2 small thin peiceses of cardboard keeping it safe from UPS mans crushing foot powa. At first i thought i had 10 dead pixels. But then i dusted the monitor and i have none . If you buy please see if the dead pixel can move when you touch it the xbright coating can fool you. I have no screen door issues or lighting and pixel problems I give the condition of the monitor a perfect 10.
Brightness
4 hot modes for brightness with its own button. LOW MEDIUM HIGH, and USER. Perfect 10 for brightness.
Color
The model diplays 16.2 million and my 710T displays 16.8. I can see no difference in color quality. Maybe its the Xbright coating? maybe im blind? Also know that you should calibarte the sony for best possible color.
Pixel pitch
.294 pixel pitch If you like a monitor with small text you need not apply. I can say im fond of .294 after using it. looking at still photos it seems to display them almost as good as the 710t. but the samsung wins due to better pixle pitch/more colors. But lets say the sony has a laymans perfect color. Pixel pitch is more of an opinion from my point of view, and most 19" LCDs with a 1280 X 1024 come with .294.
Ghosting
None.
I play UT2k4 and sof2 with my clan.
Resolution 1280 x 1024 @ 60hz
My 710t Made me throw up at the SMALL blurriness of ut2k4. I dont see any with the sony. I cant see any ghosting in splintercell pandora tomorrow, RTS look great DOOM3 runs nice with 0 and i mean 0 blur. Playing with the halflife beta i see ZERO blur. I assume it doesnt blur like my 710t because of the color 16.2 vs 16.8. I can see a difference and the sony is better for games IN MY OPINION becuase of the less bluring factor. It also maintaines the same color quality as the 710T in games. IF the sony beats ANYTHING vs the 710T its in games. Color is the same but as for ghosting SONY > SAMSUNG. Th only game i could get to blur was in WC3. I turn up the scroll speed to the max and scroll around like a mad man then yes i can see bluring. but none in Ut2k4 and sof2 and I play these games all day long.
Swivle and tilting
I can move it in any direction with my Pinky. But it cannot rotate. For example I cannot make the monitor from a 1280x1024 to a 1024x1280 by rotating it. I wish it could tilt back a little further.
Reflectiveness
NONE/ TO VERY LITTLE. it will only reflect if the monitor is off. That is when its pure black and with a very bright light source on it. When playing doom3 I cannot see my reflection. Reflection is NOT an issue.
These pics are horrible I know sorry had to use a phone camera ; ;.
Scores
Gaming - 10
CAD/Images - 8
Sufing - 10
PROs
No ghosting
Awesome Color.
Minor reflection.
Bright.
Great for working in a high lit enviorment with xbright coating.
Cons
Refresh rate stuck at 60hz ( so far cant find a way around it)
Limited tilting and swivle.
Ik ga ik denk ik wel kopen. Veel betere monitors als deze zal je denk ik niet vinden. Ik vind het zoiezo een zeer mooie monitor. En de viewsonic is volgens mij nog iets duurder.
Heb geen zin om naar 3 jaar weer een andere monitor te kopen. Wil er graag nog een tijd er gebruik van willen maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 16-01-2005 19:44 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Mooi!
Nou dit topic toch weer een schop heeft gehad verplaats ik mijn vraag die ik in het 19" TFT topic al had gesteld ook even hier heen:
Hoe maken jullie je X-Black scherm stofvrij? Ik heb al een aantal zachte doekjes geprobeerd (lensdoekjes o.a.), maar op de een of andere manier blijft het stof beter aan het scherm plakken dan aan mijn doekje wanneer ik er overheen veeg. Hierdoor krijg ik dus alleen maar 'stof-ophopingen" op het scherm in plaats van dat ik hem schoon veeg...
Heeft iemand toevallig een betere manier?
Hoe maken jullie je X-Black scherm stofvrij? Ik heb al een aantal zachte doekjes geprobeerd (lensdoekjes o.a.), maar op de een of andere manier blijft het stof beter aan het scherm plakken dan aan mijn doekje wanneer ik er overheen veeg. Hierdoor krijg ik dus alleen maar 'stof-ophopingen" op het scherm in plaats van dat ik hem schoon veeg...
Heeft iemand toevallig een betere manier?
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Animal-X, dit is echt iets voor jou
http://www.swiffer.net/nl_NL/starterkit/drycloth.shtml Wij gebruiken de doekjes thuis voor de (CRT) TV, werkt heel goed! Volgens mij gewoon bij de AH/Super/Dirk te halen.
pricewatch: ViewSonic VP912s (19", 12ms, D-sub/DVI-D)
pricewatch: Sony SDM-HS94PS (19", 12ms, D-sub/DVI-D)
Maar gebruikt volgens mij toch een ander panel. Wel dezelfde coating (wat betreft Glare, 2H) en ook heel erg goede kleur-interpolatie voor een 18bit panel. De Viewsonic heeft wel een slechtere kijkhoek -> het beeld wordt gelig als je er tever van de zijkant naar kijkt, volgens mij heeft de HS94P daar geen last van. De Viewsonic heeft weer minder last van stof. Het blijft een kwestie van prioriteiten stellen...
Dat klopt.Veel betere monitors als deze zal je denk ik niet vinden.
Viewsonic VP912s is ongeveer 80 euro goedkoper.En de viewsonic is volgens mij nog iets duurder.
pricewatch: ViewSonic VP912s (19", 12ms, D-sub/DVI-D)
pricewatch: Sony SDM-HS94PS (19", 12ms, D-sub/DVI-D)
Maar gebruikt volgens mij toch een ander panel. Wel dezelfde coating (wat betreft Glare, 2H) en ook heel erg goede kleur-interpolatie voor een 18bit panel. De Viewsonic heeft wel een slechtere kijkhoek -> het beeld wordt gelig als je er tever van de zijkant naar kijkt, volgens mij heeft de HS94P daar geen last van. De Viewsonic heeft weer minder last van stof. Het blijft een kwestie van prioriteiten stellen...
[ Voor 98% gewijzigd door Yokozuna op 16-01-2005 20:17 ]
Je kan die monitor toch idd met die monitor doekjes schoonmaken, ja kan ze ook bij de hema kopen. Zolang je maar geen glas-sex gebruikt anders word je beschermlaag na een tijdje dof.
[ Voor 31% gewijzigd door Robin4 op 16-01-2005 20:30 ]
Heb je zelf ook nog picca`s van jouw monitor? En wat vind je minder aan je monitor?Cerntje schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:55:
[...]
Ik heb de Sony nu sinds enkele weken en hij is inderdaad erg fel op zijn fabrieksinstelling. Naarmate je meer bekend wordt met de instellingen en er mee gaat spelen is dit uitstekend in te stellen. Aangezien je aardig veel kan instellen duurt het wel ff voordat je de ideale instelling gevonden hebt, maar dan zit je ook voor altijd goed.
Voor donkere games en films bijv. stel ik de brightness bijv. op 'high' in. Je ziet meteen helderder en duidelijker beeld, terwijl mijn eigen 'user' instellingen weer beter zijn voor gewoon in de windowsomgeving.
Het is dus ook een pluspunt van deze monitor dat het overschakelen tussen deze modus zo makkelijk gaat met 1 knopje
wat dacht je van microvezeldoekjes of een stofzuiger met zo'n harig opzetstuk (stoffen wij hier in huis alles mee !!Animal_X schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:56:

ff iets anders snap niet wat veel mensen lopen te mekkerren over spiegellen van het scherm, de van mij staat in een serre (en daar is het licht hoor als de zon schijnt) en heb er nagenoeg geen last van
Zoals ik zei heb ik dus al verschillende microvezeldoekjes (lensdoekjes) geprobeerd, maar deze werkten dus niet goed... En met mijn stofzuiger over mijn X-Black coating heen gaan rossen lijkt me ook niet echt een goed idee....cilo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:33:
[...]
wat dacht je van microvezeldoekjes of een stofzuiger met zo'n harig opzetstuk (stoffen wij hier in huis alles mee !!)
ff iets anders snap niet wat veel mensen lopen te mekkerren over spiegellen van het scherm, de van mij staat in een serre (en daar is het licht hoor als de zon schijnt) en heb er nagenoeg geen last van

Thanx! Daar had ik nog niet aan gedachtYokozuna schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:59:
Animal-X, dit is echt iets voor jouhttp://www.swiffer.net/nl_NL/starterkit/drycloth.shtml Wij gebruiken de doekjes thuis voor de (CRT) TV, werkt heel goed! Volgens mij gewoon bij de AH/Super/Dirk te halen.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Vooraanzichtje
Kapje van de achterkant eraf...
Kapje erop
Mening:
Extreem moois cherm om naar te kijken, zowel als hij uit staat, als dat hij aan staat. Instellingen zijn makkelijk aan te passen, ookal werkt het menu'tje eventjes wat vreemd. Gamen en films zijn geen probleem met deze monitor, zelfs in NFS:U2 rijden met 300 km/h geeft geen wazige sptrepen of wat dan ook!
Zeer tevreden
Wie heeft het hier over rossen ?? Kijk maar eens bij de hulpstukken van de stofzuiger daar zit een heel handig opzetstuk bij met lange zachte haren (een beetje als een zachte bezem) als je daarmee zachtjes over het scherm gaat (kan zelfs zonder het scherm aan te raken !) ben je verlost van de resterende stofdeeltjesAnimal_X schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:19:
En met mijn stofzuiger over mijn X-Black coating heen gaan rossen lijkt me ook niet echt een goed idee....
doe ermee wat je wilt het is alleen maar goedbedoeld advies
Sorry hoor..cilo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:53:
[...]
Wie heeft het hier over rossen ?? Kijk maar eens bij de hulpstukken van de stofzuiger daar zit een heel handig opzetstuk bij met lange zachte haren (een beetje als een zachte bezem) als je daarmee zachtjes over het scherm gaat (kan zelfs zonder het scherm aan te raken !) ben je verlost van de resterende stofdeeltjes
Btw mijn stofzuiger laat dit ook niet echt toe aangezien die anno 1912 ofzo is gebouwd en geen hulpstukken meer heeft...
Ik zou dat niet proberen. De kans op krassen is dan heel groot. En zo`n kras krijg je nooit meer van je scherm.cilo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:53:
[...]
Wie heeft het hier over rossen ?? Kijk maar eens bij de hulpstukken van de stofzuiger daar zit een heel handig opzetstuk bij met lange zachte haren (een beetje als een zachte bezem) als je daarmee zachtjes over het scherm gaat (kan zelfs zonder het scherm aan te raken !) ben je verlost van de resterende stofdeeltjes
Anoniem: 102430
Ik ben reeds in het bezig van zown mooie Sony HS94P/S (Silver edition)
Hij is zoals hier al te lezen was erg fel met de fabrieks instellingen.
Ik ben nog steeds mee bezig met ermee te spelen, ik zou eventueel nog wel wat high reso foto's kunnen maken als dat nog op prijs word gesteld.
Anyhow:
Mooi scherm qua kleuren, ik merk een zeer kleine ghosting als ik er echt op ga letten, maar laten we eerlijk wezen, als je een spel speelt ga je toch niet letten op ghosting, maar op de mooiheid van het spel
Ik heb helaas geen vergelijk materiaal, aangezien ik uit het CRT tijdperk stam
Voor de rest was het monitor plug and play, je zou de "inf driver" kunnen installeren zodat je ook de Sony HS 94/P in je systeem ziet ipv plug and play monitor, voor de rest heeft het geen ander nut
Ik ben nog steeds mee bezig met ermee te spelen, ik zou eventueel nog wel wat high reso foto's kunnen maken als dat nog op prijs word gesteld.
Anyhow:
Mooi scherm qua kleuren, ik merk een zeer kleine ghosting als ik er echt op ga letten, maar laten we eerlijk wezen, als je een spel speelt ga je toch niet letten op ghosting, maar op de mooiheid van het spel
Ik heb helaas geen vergelijk materiaal, aangezien ik uit het CRT tijdperk stam
Voor de rest was het monitor plug and play, je zou de "inf driver" kunnen installeren zodat je ook de Sony HS 94/P in je systeem ziet ipv plug and play monitor, voor de rest heeft het geen ander nut

Gefeliciteerd met je aankoop!Anoniem: 102430 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:41:
Ik ben reeds in het bezig van zown mooie Sony HS94P/S (Silver edition)
Anyhow:
Ik heb helaas geen vergelijk materiaal, aangezien ik uit het CRT tijdperk stam![]()
Backlight 55
Contrast 95 (soms zelfs op 100)
Brightness 48
Color User adjust: R128, G124, B124
Gamma 2
Sharpness 5
Uit welke productieweek komt jou scherm trouwens? Dit kan je zien door je menuknopje 5 seconden ingedrukt te houden. De mijne komt uit 2004-43. Het schijnt dat schermen van na week 40 minder last van de zogenaamde doorlekkende backlights zouden hebben. Bij mijn scherm is dit minimaal zichtbaar.
2004-48Animal_X schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:00:
[...]
Gefeliciteerd met je aankoop!Ik ben ook een tijdje bezig geweest met het customizen van mijn settings, maar ik gebruik inmiddels al weer een tijdje deze settings:
Uit welke productieweek komt jou scherm trouwens? Dit kan je zien door je menuknopje 5 seconden ingedrukt te houden. De mijne komt uit 2004-43.
Ik merk alleen wat van de backlights met totaal zwarte achtergrond, en dat gebeurt niet vaak.
en bedankt, deze monitor is geweldig echt relaxed nu
Anoniem: 134079
Dat wordt zeker op prijs gesteld !Anoniem: 102430 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:41:
..., ik zou eventueel nog wel wat high reso foto's kunnen maken als dat nog op prijs word gesteld.
[edit]Anoniem: 134079 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:15:
[...]
Dat wordt zeker op prijs gesteld !
of voor High reso's fotos: http://home.zonnet.nl/rmkoning/pics/tft/index.html
Foto's zijn ongeveer 1 mb groot bij 2272 x 1704
P.s. op de link staan 3 meer plaatjes, maar omdat ik mijn flitser uit zette werden deze ERG wazig, ik weet niet waarom, maar ik heb ze om die reden niet "small" gemaakt voor op forum
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 102430 op 23-01-2005 10:31 ]
Eerst en vooral bedankt het maken van deze "real-view" foto's, zoveel natuurgetrouwer dan alleAnoniem: 102430 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:03:
[...]
P.s. op de link staan 3 meer plaatjes, maar omdat ik mijn flitser uit zette werden deze ERG wazig, ik weet niet waarom, maar ik heb ze om die reden niet "small" gemaakt voor op forum
reclamefoto's van Sony zelf. Wat vind je persoonlijk van de reflectie op dit scherm (eventueel met daglicht) ? Mij lijkt ze in elk geval nog mee te vallen, vooral gezien het flitslicht hier ongeveer loodrecht op het scherm valt.
De kleuren zien er zeer goed uit en zwart lijkt hier toch wel echt zwart.
Bij het uitzetten van de flitser worden foto's erg wazig omdat de sluitertijd hier wat langer wordt
en de daarbij horende bewegingsonscherpte. Misschien eens proberen door de camera op een
vast voorwerp of statief te plaatsen (eventueel met zelfontspanner).
Ah bedankt voor deze informatie, mijn pa heeft denk ik nog wel een statief liggen, kijken of deze op mijn camera past, proberen waardAnoniem: 134079 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:54:
[...]
Bij het uitzetten van de flitser worden foto's erg wazig omdat de sluitertijd hier wat langer wordt
en de daarbij horende bewegingsonscherpte. Misschien eens proberen door de camera op een
vast voorwerp of statief te plaatsen (eventueel met zelfontspanner).
Ik vind deze monitor qua kleuren zeer mooi, ook wit en zwart zijn ook echt zoals ze horen.
Ik zit in mijn kamer op een rot plek qua lichtinval van buitenaf (zon), deze schijnt dus altijd op mijn monitor. Ik zie af en toe mijzelf zitten, maar dit had ik ook met mijn CRT 17" LiteOn.
Zelf heb ik helemaal geen last van de reflectie.
[Edit]
Nogmaals bedankt Sepapke voor je advies
heb mijn pa's statief gevonden en mijn digi cam paste
Sony HS94P/S Statief, geen flitser geen daglicht en geen verlichting aan:
Sony HS94P/S Statief, Flitser met fel zonlicht van links:
Sony HS94P/S Statief, Geen Flitser met fel zonlicht van links:
Je ziet mij maar dit alleen omdat ik fel licht heb van links, dit was ook zo bij mijn CRT Lite-on
url: http://home.zonnet.nl/rmkoning/pics/tft/IMG_0160.JPG
Foto gaan van: 160 tot 173 :-)
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 102430 op 23-01-2005 14:20 ]
Interessant, precies deze situatie had ik eens willen zien. Inderdaad,toch wel veel reflectie. Maar dit is dan ook zo ongeveer de slechtste situatie die men zich kan inbeelden voor een monitor. Normaliter ga je dan toch in gangbare situaties het meeste zonlicht wat afschermen.Anoniem: 102430 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:03:
[...]
Je ziet mij maar dit alleen omdat ik fel licht heb van links, dit was ook zo bij mijn CRT Lite-on
Heb momenteel eveneens een CRT 19" in vergelijkbare situatie (zonlicht van links).
Ik scherm het normaal gesproken ook af met een gordijn, dat gordijn is 99% van de tijd dichtAnoniem: 134079 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:36:
[...]
Interessant, precies deze situatie had ik eens willen zien. Inderdaad,toch wel veel reflectie. Maar dit is dan ook zo ongeveer de slechtste situatie die men zich kan inbeelden voor een monitor. Normaliter ga je dan toch in gangbare situaties het meeste zonlicht wat afschermen.
Heb momenteel eveneens een CRT 19" in vergelijkbare situatie (zonlicht van links).
Hoe mijn oude bureau stond was het nog erger:
's ochtend licht van achter, 's middags van links ( nu alleen van links)
Als er nog speciale wensen zijn qua foto;s hoor ik het wel, ook met evt reso's (max die 2272 x ????
Voet is klein beetje in hoogte verstelbaar dusRtN schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:46:
hoe hoog is die voet nou eigenlijk? een cm of 7 oid?
bij mij op fotos: 8cm tot onderkant, 11,5cm tot onderkant beeld
Anoniem: 85560
welk winkel in hengelo was dat ??Cerntje schreef op zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:31:
[...]
Ik heb hem bij de MediaMarkt in Enschede gehaald. Ze hadden hem daar voor, schrik niet, 799,-!
Maar dankzij hen laagste prijs garantie heb ik hem voor 669,- meegekregen. Dit omdat ik de Sony bij een winkel in Hengelo goedkoper werd aangeboden. Hij moest er wel ff de manager voor opbellen, maar ze zeggen het zelf
.
Ze hadden in Enschede nog 1 Sony over dacht ik, je zou voor de zekerheid kunnen bellen.
Verder ben ik uiterst tevreden over deze aankoop!
Anoniem: 121698
Ik heb nu al meer dan een maand geleden een SDM-HS94PB besteld bij Mediamarkt België, maar daar blijven ze me vertellen dat Sony niet levert.
Als je eens kijkt op de Sony Online webshop, dan zie je inderdaad dat dit scherm voor een groot aantal EU-landen niet leverbaar is. Ik heb gisteren eens gebeld naar Sony om dat scherm zogezegd te 'bestellen'. De telefonist vertelde me dat de scherm heel erg goed verkoopt dat ze inderdaad problemen hebben met de aanlevering van deze schermen. Het zou nog minstens 2 weken duren.
Hebben jullie ook zoveel moeite om aan dit scherm te geraken?
Als je eens kijkt op de Sony Online webshop, dan zie je inderdaad dat dit scherm voor een groot aantal EU-landen niet leverbaar is. Ik heb gisteren eens gebeld naar Sony om dat scherm zogezegd te 'bestellen'. De telefonist vertelde me dat de scherm heel erg goed verkoopt dat ze inderdaad problemen hebben met de aanlevering van deze schermen. Het zou nog minstens 2 weken duren.
Ik ben nog aan het kijken waar ik hem ga halen, wat heb je er een maand geleden voor betaald dan? ik zou hem annuleren hoor, maand wachten pfff.. veel te lang. gewoon een vast laten houden als ze binnen zijn,Anoniem: 121698 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:28:
Ik heb nu al meer dan een maand geleden een SDM-HS94PB besteld bij Mediamarkt België, maar daar blijven ze me vertellen dat Sony niet levert.
Uiteraard krijg ik hem aan de laagste prijs binnen een radius van 30 km. Dat staat zo in de Algemene voorwaarden van Mediamarkt.Anoniem: 85560 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:18:
[...]
Ik ben nog aan het kijken waar ik hem ga halen, wat heb je er een maand geleden voor betaald dan? ik zou hem annuleren hoor, maand wachten pfff.. veel te lang. gewoon een vast laten houden als ze binnen zijn,
Ik heb hem besteld aan 759€. Dit kwam omdat ik een SDM-HS93B gekregen had voor de feestdagen, maar ik was niet tevreden met de responsetijd van dat scherm, dus heb ik hem terug gedaan. Ik kreeg mijn geld niet terug, maar wel een bon t.w.v. 499€. Gevolg: ik zit maar te wachten op dat scherm...
Heb ook nog gebeld nr Mediamarkt en ze hebben gezegd dat ik m'n geld terugkrijg als het scherm morgen (4/2) niet binnen is.
Ik moet je niet zeggen dat ik hem daar wil halen ivm met het recht om hem binnen de 14 dagen terug te doen (defecte subpixels, pixels)
Ik heb mijn monitor bij media markt Rotterdam gehaald, was zelf eerst naar MyCom gegaan om hem daar te kopen, maar daar hadden ze de 19" niet voorradig, prijslijst meegenomen en bij Media Markt gehaald 
Toen hadden ze alleen nog de "Silver" versie, zie mijn fotos
Maargoed beeld blijft mooi en prachtig
Toen hadden ze alleen nog de "Silver" versie, zie mijn fotos
Maargoed beeld blijft mooi en prachtig
En ja hoor, namiddag heeft MediaMarkt gebeld, hij is binnen na precies 4 weken en 4 dagen..
Maandag ga ik hem halen. Zal dan in deze post m'n ervaringen posten...
Maandag ga ik hem halen. Zal dan in deze post m'n ervaringen posten...
wat voor instellingen gebruiken jullie:
Ik heb als volgt, geeft mooie kleuren en goede game setting:
blacklight: 44
contrast: 85
brightness:45~50
User colors: RED:127, GREEN: 125, BLUE: 120
Gamma: 2
scherpte: 5 (dan zijn de letters perfect bij mij)
Nog een vraag, ik zie dan je met DVI 60HZ fixed heb, maar met VGA kan die tot 75HZ, wat kun je nu beter gebruiken, VGA of DVI, ik speel voorval heel veel clan games
Moet zeggen dat het met DVI prima gaat, Heb VGA nog niet geprobeerd.
Ik heb als volgt, geeft mooie kleuren en goede game setting:
blacklight: 44
contrast: 85
brightness:45~50
User colors: RED:127, GREEN: 125, BLUE: 120
scherpte: 5 (dan zijn de letters perfect bij mij)
Nog een vraag, ik zie dan je met DVI 60HZ fixed heb, maar met VGA kan die tot 75HZ, wat kun je nu beter gebruiken, VGA of DVI, ik speel voorval heel veel clan games
Ik heb ze geloof ik al eens eerder gepost, maa rhier heb je mijn settings:
Backlight: 60
Contrast: 97
Brightness: 48
User color: R124, G124, B124
Sharpness: 5
Wanneer je je backlight ver terug schroeft merk je dat je kleuren iets minder helder worden. Qua ingang zou voor DVI kiezen. Dat is net iets scherper en die die 15hz meer t.o.v. VGA merk je toch niet aangezien je backlight constant brand...
Wanneer je je backlight ver terug schroeft merk je dat je kleuren iets minder helder worden. Qua ingang zou voor DVI kiezen. Dat is net iets scherper en die die 15hz meer t.o.v. VGA merk je toch niet aangezien je backlight constant brand...
[ Voor 17% gewijzigd door Animal_X op 14-02-2005 22:11 ]
hmm, heb je al eens VGA geprobeerd?Animal_X schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:08:
btw is kleur groen bij jou ook fixed? ik kan die dacht ik niet verstellen
Zeker. Ik heb de eerste paar weken op VGA gedraaid... Ik kan trouwens niet echt zeggen dat de kleur groen er meer uit springt ten op zichte van de andere kleuren. Dit hangt ook heel erg van je videokaart af. Toen ik van videokaart wisselde kon ik meteen al mijn "Color user" settings weer opnieuw instellen. Met andere woorden jij moet ze even op jou systeem afstellen. Mijn settings kunnen er bij jou wel weer net wat anders uit zien.Anoniem: 85560 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:18:
[...]
hmm, heb je al eens VGA geprobeerd?
btw is kleur groen bij jou ook fixed? ik kan die dacht ik niet verstellen
[ Voor 4% gewijzigd door Animal_X op 14-02-2005 22:24 ]
ik gebruik nu dezelfde settings als jou, en moet zeggen, SUPER idd. ook games eruuuggg strak zeg. niet normaal.
Ik heb dit ding nog maar 1 dag, dus ik pruts nog wel wat. maar vind jou settings al heel mooi.
ik heb btw ATI 9800pro
Ik heb dit ding nog maar 1 dag, dus ik pruts nog wel wat. maar vind jou settings al heel mooi.
ik heb btw ATI 9800pro
Ja mooi he?
Ik ben ook nog steeds ERG tevreden over met schempje! Dit is nou eenmaal de ultieme 19" TFT van dit moment.
[ Voor 29% gewijzigd door Animal_X op 14-02-2005 23:28 ]
Yo, beetje offtopic, maar ik heb al een jaar een SDM-HS53, dat is de oude, 15 inch, niet xbrite versie van het scherm waar dit topic over gaat. Ik heb hem destijds gekocht voor het design en de (toen hele goede) prestaties. En het paste net wat beter bij mijn Vaio RZ.
Sony staat bij al mijn aankopen voor stijl, en kwaliteit.
Ik ben ook opzoek naar iets groters, en ga als ik dalijk weer een vakantiebaantje heb, zeker een SDM-HS94P overwegen.
De mensen die zeggen "bah dat reflecterende vind ik vies", moet je gewoon negeren. Bij een vriend heb ik een xbrite scherm gezien, en de kleuren zijn werkelijk prachtig. Het doet je aan een "echte" monitor denken. Heel erg goed. De xbrite-tegenstanders zijn meestal mensen die een 300 euro 19 inch benQ schermpje in hun hoofd hebben, en zich op deze manier proberen te overtuigen van "hun koopje"
BenQ en zulke merken leveren doorgaans enkel 6 bits panelen. Je moet dus nooit afgaan op "nu met 6 ms reactietijd!!!" want in zulk geval zal je heel wat aan kleuren moeten inleveren.
660 Euro is helemaal niet veel als je kijk naar wat je er voor terugkrijgt. Ik kan eigelijk iedere Sony monitor aan iedereen aanraden.
Mensen die nog nooit een Sony hebben mogen genieten zullen wel denken "wat een fanboy", maar koop er gewoon een, en je zult zien wat ik bedoel.
Ik ben ook opzoek naar iets groters, en ga als ik dalijk weer een vakantiebaantje heb, zeker een SDM-HS94P overwegen.
De mensen die zeggen "bah dat reflecterende vind ik vies", moet je gewoon negeren. Bij een vriend heb ik een xbrite scherm gezien, en de kleuren zijn werkelijk prachtig. Het doet je aan een "echte" monitor denken. Heel erg goed. De xbrite-tegenstanders zijn meestal mensen die een 300 euro 19 inch benQ schermpje in hun hoofd hebben, en zich op deze manier proberen te overtuigen van "hun koopje"
BenQ en zulke merken leveren doorgaans enkel 6 bits panelen. Je moet dus nooit afgaan op "nu met 6 ms reactietijd!!!" want in zulk geval zal je heel wat aan kleuren moeten inleveren.
660 Euro is helemaal niet veel als je kijk naar wat je er voor terugkrijgt. Ik kan eigelijk iedere Sony monitor aan iedereen aanraden.
Mensen die nog nooit een Sony hebben mogen genieten zullen wel denken "wat een fanboy", maar koop er gewoon een, en je zult zien wat ik bedoel.
ik heb er 632 voor betaald, en die reflectie zie je niets van, Ja alleen in de winkel iets omdat er 100 TL lampen op staan. Maar de kleuren zijn gewoon zo veel mooier door die laag, geweldig gewoon. En op mijn kamer heb ik niets geen last van reflectie. dus blablablaFaust schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:56:
Yo, beetje offtopic, maar ik heb al een jaar een SDM-HS53, dat is de oude, 15 inch, niet xbrite versie van het scherm waar dit topic over gaat. Ik heb hem destijds gekocht voor het design en de (toen hele goede) prestaties. En het paste net wat beter bij mijn Vaio RZ.
ik snap ff een ding nietAnimal_X schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:08:
ik kan bij mij niet de contrast, brightness en groen aanpassen
kan het zijn dat dat komt omdat ik hem heb aangesloten via DVI ?
denk dat het je videokaart is? welke heb jecilo schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:35:
[...]
ik snap ff een ding niet![]()
ik kan bij mij niet de contrast, brightness en groen aanpassen
kan het zijn dat dat komt omdat ik hem heb aangesloten via DVI ?
In de recentste c't kwam dit scherm er overigens totaal niet goed uit. Slechte belichting, matige kleuren, veel reflecties op glasplaat en slechte schakeltijden; gemeten werd 35ms i.p.v. 12. Maar da's niet meer dan normaal omdat er geen enkel scherm zulke lage schakeltijden haalt, zijn allemaal marketingleugens.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dan vraag ik me af wat voor test model hun gehad hebben.Abbadon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 08:32:
In de recentste c't kwam dit scherm er overigens totaal niet goed uit. Slechte belichting, matige kleuren, veel reflecties op glasplaat en slechte schakeltijden; gemeten werd 35ms i.p.v. 12. Maar da's niet meer dan normaal omdat er geen enkel scherm zulke lage schakeltijden haalt, zijn allemaal marketingleugens.
Bij mediamarkt staan ongeveer 100 TFT's op 1 rij. En de Sony trok gelijk mijn aandacht omdat dat scherm zulke levens echte kleuren heeft. Rood is echt mooi diep rood, en contrast is veel beter. Daar kon geen enkel scherm tegen op wat ik tot nu toe gezien heb.
Qua reflectie, tja het is lang niet zo veel als een CRT, en ja als er 10 TL lampen boven hangen kan ik het me iets voorstellen, maar als de monitor in een normale kamer hebt staan, zie je totaal geen reflectie. En de zeer mooie kleuren die je door dit paneel krijgt is het absolute geen twijfel voor mij om het scherm daarvoor af te keuren. Mieren-n3uk3n rij heet dat imo.
Kwa reactie tijd. idd geen enkel scherm dat die snelle tijden echt waar maken, en kleur overgang is bij elk paneel het gemiddelde ong. hetzelfde. en van zwart naar wit of gray to gray zegt niets. Ik heb al heel veel gegamed met dit scherm, en ik ben zeerr kritisch ivm clan gaming enzo. Maar ik kan niet anders zeggen dan SUPER voor gamen. Je voelt het eerste uurtje dat het gewoon iets anders aanvoelt maar geen ghosting of lag ofzo, naar 1 dag gespeeld te hebben wil ik niet meer terug, door de goede kleuren en contract zie ik alles veel beter, zoals onder andere kleine 'laser dots' als aim cross enzo. Wat mij betreft denk ik dat alle laatste TFTs schermen qua gemiddelde responstijd niet veel voor elkaar onder doen. van 12 - 8 ms zijn zeer geschikt voor gaming.
Toch vraag ik me wel even af hoe dat blad die respons tijd gemeten heeft, en of ik dat wel vertouw, blijf het wel een beetje raar vinden. Misschien was het scherm nog niet opgewarmt? of gewoon een brak model gehad? wie weet? maar voor mij voeldoet de HS94P meer dan ik verwacht had. en zou heb absolute niet willen ruilen tegen een ander model.
Ti4200-TD8X van MSI (ben er niet helemaal zeker van maar zit op de zaak, mocht het een hele andere zijn, wat ik niet denk, laat ik het nog weten)Anoniem: 85560 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 07:43:
[...]
denk dat het je videokaart is? welke heb je
Tja, ze zijn nogal kritisch en als je zo'n scherm vergelijkt met betere schermen (en serieus, die zijn er, deze Sony is echt niet het beste jongentje van de klas) dan scoort hij op bepaalde aspecten matig tot slecht in vergelijking met de overige schermen.Anoniem: 85560 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:12:
-pride of ownership verhaal-
Je kunt er natuurlijk héél veel plezier van hebben maar het is maar net waar je de lat legt en hoe kritisch je bent m.b.t. bepaalde details
Overigens heeft c't op elk scherm in deze test kritiek, dus iedereen zou wel met de opmerking 'Dan vraag ik me af wat voor test model hun gehad hebben' kunnen komen.
Heeft niets met pride of ownership te maken, leg mijn eens uit dan waarom dat scherm slecht scoort met zijn kleuren terwijl je elders leest en zelf kunt ervaren dat dat een heel goed punt is van de sony. en dan kun je net zoveel metingen doen, met je oog moet je het nog altijd waarnemen, en vele ogen hebben al gezegt: de kleuren van de sony zijn super, nog niet beter gezien... en dat kan ik ook bevestigen. ook naast vele andere merken... dan snap ik die review niet, maar goed ik zal hem eens lezenAbbadon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:29:
[...]
Tja, ze zijn nogal kritisch en als je zo'n scherm vergelijkt met betere schermen (en serieus, die zijn er, deze Sony is echt niet het beste jongentje van de klas) dan scoort hij op bepaalde aspecten matig tot slecht in vergelijking met de overige schermen.
Je kunt er natuurlijk héél veel plezier van hebben maar het is maar net waar je de lat legt en hoe kritisch je bent m.b.t. bepaalde details
Overigens heeft c't op elk scherm in deze test kritiek, dus iedereen zou wel met de opmerking 'Dan vraag ik me af wat voor test model hun gehad hebben' kunnen komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 85560 op 16-02-2005 15:06 ]
Persoonlijk geloof ik eerder in foutieve testmethodes van de CT dan in marketingleugens van Sony. Ik heb het artikel ook gelezen en ik kan me in geen enkele conclusie vinden... Ik heb alle schermen van de test persoonlijk en uitgebreid bekeken en er is op dit moment toch echt geen scherm dat aan de SDM-HS94P kan tippen....Abbadon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 08:32:
Je hoeft het niet van me aan te nemen, maar stap maar eens een winkel binnen die een aantal van de schermen in kwestie heeft staan en je zult zien wat ik bedoel.
agree... 100%Animal_X schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:59:
[...]
Persoonlijk geloof ik eerder in foutieve testmethodes van de CT dan in marketingleugens van Sony. Ik heb het artikel ook gelezen en ik kan me in geen enkele conclusie vinden... Ik heb alle schermen van de test persoonlijk en uitgebreid bekeken en er is op dit moment toch echt geen scherm dat aan de SDM-HS94P kan tippen....
Je hoeft het niet van me aan te nemen, maar stap maar eens een winkel binnen die een aantal van de schermen in kwestie heeft staan en je zult zien wat ik bedoel.Eerder hoef je je er niet over uit te laten.
Nu trek je alles uit z'n verband. Ik heb het niet over sec marketingleugens van Sony maar dat de opgegeven responsetijden van diverse schermen gewoon klinklare nonsens zijn waar je geen donder aan hebt, dát zijn marketing leugensAnimal_X schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:59:
[...]
Persoonlijk geloof ik eerder in foutieve testmethodes van de CT dan in marketingleugens van Sony.
En wat de test betreft, je kunt alles met een korrel zout nemen maar ik heb meer vertrouwen in de c't dan wat eigenaars zeggen over hun scherm
Anyway, het topic gaat over dit scherm en ik dacht dat zo'n review vermelding van een gerenommeerd blad er zeker wel in paste. Dat, en ik wist het al van te voren, er gelijk tegen aan getrapt wordt door eigenaars welke het afdoen als een onzin review vind ik een beetje jammer. Je kúnt dingen natuurlijk ook in de juiste context zien en bewust zijn van het feit dat dit gewoonweg niet het allerbeste scherm is wat je voor deze centen kunt krijgen.
Ik trek helemaal niks uit z'n verband... Ik heb gewoon mijn twijvels bij de conclusies van CT. Ik heb het al eens eerder in een topic genoemd, maar er zijn nou eenmaal veel factoren die de prestaties van een LCD scherm beinvloeden die reviewers vaak bij dergelijke latency-tests vaak over het hoofd zien. Ik noem een ding als (omgevings)temperatuur, duur dat het scherm aanstaat, gebruik van verschillende ingangen, scherm settings, etc... Dit is een reden waarom ik die tests met een flinke korrel zout neem en ik in dit geval op mijn persoonlijke ervaringen af ga en niet op de CT test want die staan vrij loodrecht op elkaar... Bovendien zijn er nou eenmaal ISO standaarden waar fabrikanten zich aan moeten houden willen ze gecertificeerd worden. Sony zal hier echt geen waarden opgeven die vele malen hoger dan de aangegeven waarden bij de verplichtte TrTf (zwart-wit-zwart) schakeling.
Zoals ik al zei, ik heb zo'n beetje alle 19" TFT schermen van de test persoonlijk uitgebreid bekeken en heb daarop mijn keus voor de HS94P gebaseerd. Deze springt er toch echt uit in vergelijking met de andere schermen. Mocht ik "Pride of ownership" eigenschappen vertonen, dan is dat alleen omdat ik er van overtuigd ben dat dit de beste keuze is en vandaar dat ik ook zei dat je gewoon zelf een keer naar een winkel moet stappen om je te laten overtuigen.
En voor de mensen die dit niet aan tijd hebben, ga gewoon even op zoek naar een aantal online reviews van 19" TFT schermen of kijk even op de display forums van [H]ard en Prad.de en je zult zien dat de Sony er in alle gevallen als beste uitkomt behalve bij de CT test. Dit zegt volgens mij wel genoeg over de betrouwbaarheid van het CT artikel.
Zoals ik al zei, ik heb zo'n beetje alle 19" TFT schermen van de test persoonlijk uitgebreid bekeken en heb daarop mijn keus voor de HS94P gebaseerd. Deze springt er toch echt uit in vergelijking met de andere schermen. Mocht ik "Pride of ownership" eigenschappen vertonen, dan is dat alleen omdat ik er van overtuigd ben dat dit de beste keuze is en vandaar dat ik ook zei dat je gewoon zelf een keer naar een winkel moet stappen om je te laten overtuigen.
edit:
En voor de mensen die dit niet aan tijd hebben, ga gewoon even op zoek naar een aantal online reviews van 19" TFT schermen of kijk even op de display forums van [H]ard en Prad.de en je zult zien dat de Sony er in alle gevallen als beste uitkomt behalve bij de CT test. Dit zegt volgens mij wel genoeg over de betrouwbaarheid van het CT artikel.
[ Voor 41% gewijzigd door Animal_X op 16-02-2005 19:15 ]
Dat doe je wel door mijn opmerkingen in zo'n tendentieuze zin samen te vattenAnimal_X schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:48:
Ik trek helemaal niks uit z'n verband... .

Juist, ik mag mijn mening niet geven...
Heb vandaag nog U-Turn bij de Mediamarkt in Heerlen gescoord (6,99 : P ), en ook langs alle apperatuur gelopen. In Maastricht stonden maar 6 verschillende tft's aan de kant van de SDM-HS94P, Philips, Samsung, Iiama en nog een (neo ...???), anyway.Abbadon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:58:
[...]
Dat doe je wel door mijn opmerkingen in zo'n tendentieuze zin samen te vattenWat mij betreft het ultieme voorbeeld van pride of ownership. Wel, heb plezier met je scherm, ik heb schijnbaar onbedoeld op teveel lange tenen getrapt hier en heb daar verder geen zin in.
De tft's speelde allemaal een of andere gare muziek dvd af, en de resolutie stond op 800*600, het was dus geen professionele 'benchmark' of zo, maar je zag al meteen:
-vergeleken met de Sony, is het ZWART van iedere bovengenoemde tft GRIJS.
-kleuren leken beter, maar omdat de dvd een concert betrof, is dit niet echt een test, je moet eigelijk een 24 bits bmp bestand in de native schermresolutie displayen, kan pas kan je kleuren vergelijken.
van wat je op het eerste gezicht ziet, is het beeld gewoon beter. Refreshrate kan ik niks over zeggen, maar dan nog, als deden alle andere merken 2 keer zo snel refreshen, zou je daarvoor het contrast, het zwart en de kleuren opgeven?
Dus, aan de operator:
geef een link naar een scherm wat beter is dan de SDM-HS94P.
Met andere woorden: maak je "argument" waar.
Ik kijk wel wat ik geloof, mijn ogen, of jouw excuus voor het niet kunnen vinden van een beter scherm.
Het kwam niet goed op jou over, de kleuren spraken je niet aan??? uhm lol, wat is dat voor een argument. 0% onderbouwd. Of je hebt een heel ander scherm gezien, of je het de sony nog nooit gezien, want de kleuren zijn gewoon het best van alle <12 ms panelen. Dat is gewoon een feit. Jou mening wijkt dan af van 99% van de rest van de mensen, dus daar hecht ik geen waarde aan. En zouden andere ook niet moeten doen.Abbadon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:23:
[...]
Nu trek je alles uit z'n verband. Ik heb het niet over sec marketingleugens van Sony maar dat de opgegeven responsetijden van diverse schermen gewoon klinklare nonsens zijn waar je geen donder aan hebt, dát zijn marketing leugens
En wat de test betreft, je kunt alles met een korrel zout nemen maar ik heb meer vertrouwen in de c't dan wat eigenaars zeggen over hun scherm(pride of ownership werkt vertroebelend is m'n ervaring). Scherm heb ik overigens wel eens bij MM gezien en hij ziet er zeker leuk uit maar die glasplaat vind ik hinderlijk en de kleuren spraken me ook niet aan (lijkt allemaal erg nice met die glasplaat maar het kwam op mij toch niet goed over, de kleuren).
Anyway, het topic gaat over dit scherm en ik dacht dat zo'n review vermelding van een gerenommeerd blad er zeker wel in paste. Dat, en ik wist het al van te voren, er gelijk tegen aan getrapt wordt door eigenaars welke het afdoen als een onzin review vind ik een beetje jammer. Je kúnt dingen natuurlijk ook in de juiste context zien en bewust zijn van het feit dat dit gewoonweg niet het allerbeste scherm is wat je voor deze centen kunt krijgen.
En ik vind kritiek helemaal niet erg, ben zelf altijd zeer kritisch, maar dat over die kleuren slaat helemaal nergens op, lijkt wel afgunst imo, omdat geen enkel scherm dat kan evenaren atm <12ms
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 85560 op 16-02-2005 23:03 ]
Ik ben vandaag eens in een paar winkels wezen kijken maar kan nergens dit scherm vinden voor die prijs, zou je me kunnen vertellen/mailen welke winkel dit was?Cerntje schreef op zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:31:
[...]
Ik heb hem bij de MediaMarkt in Enschede gehaald. Ze hadden hem daar voor, schrik niet, 799,-!
Maar dankzij hen laagste prijs garantie heb ik hem voor 669,- meegekregen. Dit omdat ik de Sony bij een winkel in Hengelo goedkoper werd aangeboden. Hij moest er wel ff de manager voor opbellen, maar ze zeggen het zelf
.
Ze hadden in Enschede nog 1 Sony over dacht ik, je zou voor de zekerheid kunnen bellen.
Verder ben ik uiterst tevreden over deze aankoop!
Voor 632 euro, en waar was dat, hoe zat het daar met de pixelgarantie?Anoniem: 85560 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:12:
[...]
ik heb er 632 voor betaald, en die reflectie zie je niets van, Ja alleen in de winkel iets omdat er 100 TL lampen op staan. Maar de kleuren zijn gewoon zo veel mooier door die laag, geweldig gewoon. En op mijn kamer heb ik niets geen last van reflectie. dus blablabla
[ Voor 24% gewijzigd door KoBolD54 op 16-02-2005 23:51 ]
Anoniem: 91557
Volgende week komt de HS95PB uit, ziet er wel goed uit dit scherm.
Blijkbaar is deze lager geprijst dan de HS94PB, weet iemand hoe dit kan, het is namelijk de opvolger, in Duitsland 550 euro terwijl de HS94PB 50 euro hoger ligt.
Blijkbaar is deze lager geprijst dan de HS94PB, weet iemand hoe dit kan, het is namelijk de opvolger, in Duitsland 550 euro terwijl de HS94PB 50 euro hoger ligt.

Deze dus.
Faust schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:39:
Dus, aan de operator:
geef een link naar een scherm wat beter is dan de SDM-HS94P.
Met andere woorden: maak je "argument" waar.
Ik kijk wel wat ik geloof, mijn ogen, of jouw excuus voor het niet kunnen vinden van een beter scherm.
OMG, nu ben _ik_ de gebeten hond? Ik geef alleen maar aan dat er een review van dit scherm is gehouden door een gerenommeerd blad en dat 'ie er niet altijd even goed uitkwam (zelfs slecht op bepaalde aspecten). Ik geef zélfs expliciet aan dat die reviews nogal kritisch zijn en je die dingen met een korrel zout kunt nemen.Anoniem: 85560 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:01:
[...]
Het kwam niet goed op jou over, de kleuren spraken je niet aan??? uhm lol, wat is dat voor een argument. 0% onderbouwd. Of je hebt een heel ander scherm gezien, of je het de sony nog nooit gezien, want de kleuren zijn gewoon het best van alle <12 ms panelen. Dat is gewoon een feit. Jou mening wijkt dan af van 99% van de rest van de mensen, dus daar hecht ik geen waarde aan. En zouden andere ook niet moeten doen.
En ik vind kritiek helemaal niet erg, ben zelf altijd zeer kritisch, maar dat over die kleuren slaat helemaal nergens op, lijkt wel afgunst imo, omdat geen enkel scherm dat kan evenaren atm <12ms
Don't shoot the messenger zeg

Maar sorry dat ik 'jullie' scherm, wat ontegenzeggelijk het beste v.d. wereld is, zo afval door een review aan te halen welke wat minder positief is. En ook sorry dat ik me negatief heb uitgelaten over de kleuren, welke ik minder realistisch vind dan die van mijn eigen TFT's of die van menig ander. De onverlaat verlaat deze draad dan ook snel

Mensen reageren gewoon inhoudelijk op je post omdat jij je niet duidelijk onderbouwd en bovendien omdat je alle andere meningen dan die van jou meteen met de hippe term "pride of ownership" af doet.... Sorry, maar dan vraag je er in mijn ogen om..
Hier kreeg je volledig terecht kritiek op omdat je jou mening enkel op het artikel van de CT baseerd. In vele andere reviews en user forums komt de SDM-HS94P nou eenmaal als beste naar voren. Dat enkel de CT het scherm maar matig vind zegt des te meer over de betrouwbaarheid van het artikel. Dit zijn dus simpelweg constateringen, feiten en geen meningen waardoor het dus los staat van "pride of ownership" zo als je het steeds noemt.Je kúnt dingen natuurlijk ook in de juiste context zien en bewust zijn van het feit dat dit gewoonweg niet het allerbeste scherm is wat je voor deze centen kunt krijgen.
[ Voor 29% gewijzigd door Animal_X op 17-02-2005 09:48 ]
gebruikt die hetzelfde paneel als de HS94P? zelfde reactie tijd? ook X-black? Een nieuwere versie hoeft trouwens niet een snellere of betere te betekenen, kan ook een iets goedkopere uitvoeren zijnAnoniem: 91557 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 02:53:
Volgende week komt de HS95PB uit, ziet er wel goed uit dit scherm.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 85560 op 17-02-2005 10:04 ]
Het is zo goed als het zelfde scherm. Hij heeft iets betere specs. De luminance is van 400 naar 500 cd/m2 gegaan, maar daar zal je verder weinig aan hebben want die bij de was bij de HS94P toch al erg goed. Het contrast ratio is van 500:1 naar 550:1 gegaan en het is idd ook weer een 12ms, X-Black scherm.Anoniem: 85560 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:03:
[...]
gebruikt die hetzelfde paneel als de HS94P? zelfde reactie tijd? ook X-black? Een nieuwere versie hoeft trouwens niet een snellere of betere te betekenen, kan ook een iets goedkopere uitvoeren zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Animal_X op 17-02-2005 10:14 ]
geen verschil te zien dan denk ik. raar dat ie goedkoper is. wellicht heeft sony dan toch ergens op bezuinigd.Animal_X schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:11:
[...]
Het is zo goed als het zelfde scherm. Hij heeft iets betere specs. De luminance is van 400 naar 500 cd/m2 gegaan, maar daar zal je verder weinig aan hebben want die bij de was bij de HS94P toch al erg goed. Het contrast ratio is van 500:1 naar 550:1 gegaan en het is idd ook weer een 12ms, X-Black scherm.
Ik neem nog steeds aan dat "X-black coating'' gelijk staat aan "glass coating"?
Hier doe je het weer, eerder geef je aan dat je het scherm nooit in het echt gezien hebt, en dat je je oordeel erover baseert op een afwijkende review, desondanks zeg je toch dat jouw (of menig andere) tft realistischere kleuren heeft dan die Sony, zonder het scherm ooit in het echt gezien te hebben.Abbadon schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:24:
[...]
[...]
En ook sorry dat ik me negatief heb uitgelaten over de kleuren, welke ik minder realistisch vind dan die van mijn eigen TFT's of die van menig ander.
Van een operator verwacht je goede argumenten, niet van die loze kreten, die niet eens onderbouwd zijn.
Tja als je Eizo gewend bent... Maargoed, uit het 19" topic is ook wel gebleken dat je onmogelijk op de conclusie van 1 review kunt afgaan. Gezegd moet wel worden, dat de HS94P gewoon bij winkels als Dynabyte te bezichtigen valt, moeilijker is het alleen om 2 gewenste TFT's naast elkaar te bezichtigen.
"Minder realistische kleuren" vind ik een vage beschrijving. Van wat voor vervorming is er dan sprake, waardoor de kleuren niet meer realistisch ogen?En ook sorry dat ik me negatief heb uitgelaten over de kleuren, welke ik minder realistisch vind dan die van mijn eigen TFT's of die van menig ander.
[ Voor 176% gewijzigd door Yokozuna op 17-02-2005 13:27 ]
Eizo is goed, maar het is oneerlijk om een scherm van 3 jaar oud te vergelijken met een van 1 jaar oud, die ook nog eens de allernieuwste technieken gebruikt.
De HS94PB is nu van Sony's site gehaald en blijkbaar wordt deze vervangen door de HS95PB, gaat deze dan niet meer geleverd worden?
Ik vind hier een verdacht geurtje aanzitten, nog maar weinige winkels blijken deze te verkrijgen.
Waarom die plotse ommekeer en de lagere prijs voor het nieuwere model?
De datasheet voor de HS95PB
http://ec.ingrammicro.de/pdf/5585093.pdf
Ik vind hier een verdacht geurtje aanzitten, nog maar weinige winkels blijken deze te verkrijgen.
Waarom die plotse ommekeer en de lagere prijs voor het nieuwere model?
De datasheet voor de HS95PB
http://ec.ingrammicro.de/pdf/5585093.pdf
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 91557 op 17-02-2005 17:50 ]
Persoonlijk vind ik de vorige versie iets mooier, maar als hij beter is kwa prestaties zo zag ik 1000:1 staan, dan hoor je mij niet klagen.
hmm, ik heb dat scherm eens bekeken, zal ongetwijfeld weer een top paneel in zitten. Ik verwacht niet veel verschil tov de HS94P.... maar ik vind het design LELIJK, hehe ja sorry. maar ik vind die 'beugel' die zo na onder loopt echt lelijk man, bah.... nu weet ik waar ze op bespaard hebben, de architect LMAO
valt wel over te twisten, bah bah

Ha! Ik zie het nu pas!!!cilo schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:05:
[...]
valt wel over te twisten, bah bahwat een gedrocht zeg het enige voordeel met de 94 is dat je de 95 dichter tegen een muur kan zetten, voor de rest vind ik het maar goedkoopjes uitzien !
Het is een design scherm voor design pc's.
De RA-serie heeft ook een "gat", als je de RZ of RA met zo'n scherm voorstelt, dan maakt al meer "sense". Ook met het SDM-HS94P, en eigelijk ieder ander Sony scherm, is er een probleem:
het design. Naast iedere (al dan niet met blauw licht uitgeruste) kast ziet het scherm "raar" uit.
w8 ik zal wat plaatjes zoeken,
naja, check dit maar http://www.vaio.sony.co.jp/Products/VGC-RA71P/
staat niet afgebeeld met een van de schermen die hier ter discussie staan, maar je ziet duidelijk de 'style'.
Ik vind het scherm achteraf niet zo heel lelijk, omdat het gemaakt is om bij de vaio te passen, niet bij je chieftech turbo.
Contrast ratio:
1:1000 blijkt niet te kloppen alhoewel bijna iedere webwinkel dit zo zegt.
Volgens sony is het 1:550
http://www.sonystyle.com/...FlatPanelLCDs_18%22#specs
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91557 op 18-02-2005 23:48 ]
dat 1:1000 heeft betrekking op de 17 inch versie.Anoniem: 91557 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:48:
Contrast ratio:
ik heb eens ff die review in de C't gelezen. Maar alle schermen waar de C't de responstijd van getest had zaten allemaal ver boven wat er volgens de fabricant word opgegeven. Dus nu vertrouw ik die hele review zowiezo niet meer. Ook de benq 937s en nog een paar snelle 12 ms schermen zaten volgens de C't rond de 35-40 ms van zwart naar wit. Terwijl dat 12 ms zou moeten zijn, volgens mijn is nu apparatuur naar de kl*te of ze hebben kleur naar kleur zitten meten ofzo. Want iets klopt er niet.
even aan het testen, maarrrrrrrrrrr LET OP, als je een SONY HS94P 12 ms hebt. en je gamed veel. gebruik dan de VGA kabel, en 1280*1024 @ 75 hz ( even vinkje weghalen van de hz begrenzer, want deze monitor kan wel 75 hz maar gaat met vinkje maar tot 70 hz).
DVI kan max 60 hz op mijn sony
Omg, dat verschil merk je echt, veel directer met games, en scrol nu maar eens met een tekst veld, je zit dat het veel sneller de tekst weer opbouwt.
Is eigenlijk ook wel logisch want met 75 hz, kun je 75 beelden per seconde vernieuwen, en met 60 hz dus 60 beelden, In een FPS game merk je gewoon op 60 hz dat je met snelle moves beelden en details mist, als je de VGA kabel gebruikt is het echt bijna hetzelfde als een CRT. En ik zie kwa beeld kwaliteit niets geen verschil, ook niet met tekst, alleen dat de VGA input dus sneller is, ook met scrollen blijven de letter beter scherp. Ik zou altijd de VGA kabel gebruiken, vanwege de 75 hz.
DVI kan max 60 hz op mijn sony
Omg, dat verschil merk je echt, veel directer met games, en scrol nu maar eens met een tekst veld, je zit dat het veel sneller de tekst weer opbouwt.
Is eigenlijk ook wel logisch want met 75 hz, kun je 75 beelden per seconde vernieuwen, en met 60 hz dus 60 beelden, In een FPS game merk je gewoon op 60 hz dat je met snelle moves beelden en details mist, als je de VGA kabel gebruikt is het echt bijna hetzelfde als een CRT. En ik zie kwa beeld kwaliteit niets geen verschil, ook niet met tekst, alleen dat de VGA input dus sneller is, ook met scrollen blijven de letter beter scherp. Ik zou altijd de VGA kabel gebruiken, vanwege de 75 hz.
hmmm 1 nadeel, het beeld is toch niet zo stil (trillings vrij) als DVI. Je kunt bij sommige kleuren toch zo'n rillig patroon zien over je scherm
jammer is dat. Je kunt wel redelijk weg krijgen met phase enzo, maar niet zo als DVI. Baal er toch best van die scherm niet hoger dan 60 hz DVI kan. Meer mensen last van?
Het feit dat je scherm op 60hz loopt betekent echt niet dat je hij een soepeler beeld laat zien ofzo hoor... Dat verschil dat merk jij echt niet en zeker niet wanneer je een tekstveld scrolled! Alleen wanneer je Vsync aan hebt staat zal je fps in games op 60 gecapt zijn.
Overigens ben ik nog steeds erg over de monitor te spreken. Het enige echte puntje van kritiek dat ik heb is de vertikale kijkhoek. Deze is erg aan de krappe kant. Dit merk je vooral wanneer je scherm iets hoger staat.
Overigens ben ik nog steeds erg over de monitor te spreken. Het enige echte puntje van kritiek dat ik heb is de vertikale kijkhoek. Deze is erg aan de krappe kant. Dit merk je vooral wanneer je scherm iets hoger staat.
[ Voor 58% gewijzigd door Animal_X op 02-03-2005 00:32 ]
Ja dat klopt die inkijkhoek is verticaal iets minder ja.Animal_X schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 00:27:
Het feit dat je scherm op 60hz loopt betekent echt niet dat je hij een soepeler beeld laat zien ofzo hoor... Dat verschil dat merk jij echt niet en zeker niet wanneer je een tekstveld scrolled! Alleen wanneer je Vsync aan hebt staat zal je fps in games op 60 gecapt zijn.
Ik baal echt dat DVI niet hoger hz kan. Want tijdens gamen merk ik dus ff HEEL GOED het verschil met DVI 60 hz op VGA 75 hz wat veel beter loopt. Heb vsync uit. Maar 60 hz DVI merk je gewoon dat het beeld bij snelle moves minder direct is. omdat die gewoon minder vaak refreshed. elke keer weer als ik in DVI mode speel speel ik veel slechter. Op VGA @ 75 hz is het wel goed en veel directer. Moet je maar eens een screensaver met die tekst doen, dan zul je zien dat ie bij DVI veel meer happerd als de tekst heel snel van links naar rechts voorbij komt. VGA mode is veel vloeiender. alleen heb je met VGA weer die kl#to fhase. die rilling over het beeld bij sommige kleuren, dat krijg je gewoon niet helemaal weg, komt gewoon omdat het signaal analoog is en dus niet constant. Maar voor de rest zie ik geen verschil met DVI. alleen dat dus VGA veel beter is voor games. en als je die phase goed insteld zie je het niet, alleen als je echt zon programma gebruikt ervoor zie je het heel iets. Vind het echt een zwaar ter kort koming dat dit scherm niet hoger in DVI kan. BAH sony. Maar voor de rest echt SUPER SCHERM.
Weet iemand of bij dat nieuwe model (de 95 dus) hij op DVI wel >60hz kan?
denk dat die dat ook niet kan, zelfde basis als HS94pLordLynx schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:49:
Weet iemand of bij dat nieuwe model (de 95 dus) hij op DVI wel >60hz kan?
ik wil mijn splinter nieuwe HS94P misschien verkopen, omdat ik te DIE-HARD gamer ben, eigenlijk is er denk ik niemand zo gek als mij hahah. Dit scherm ownt gewoon, maar ja. Mensen intresse?
Heb zeker interesse, gooi eens een mailtje naar alex_lynx@hotmail.com
Na alle lof-verhalen over deze monitor heb ik 1 minpuntje gevonden. Na verloop van tijd begon de backlight van mijn HS94P steeds verder door te lekken. Eerst viel het niet zo op en stoorde ik me er niet aan, maar ik begon me er de laatste tijd steeds meer aan te storen.
Op het laatst zag ik gewoon een zwarte X in het beeld staan, met backlight op 100%. Kortom, ik heb gistermorgen met Sony gebeld en vanmorgen hebben ze mijn HS94P opgehaald voor inspectie. Ik heb nu een HS74 17" versie ter vervanging.
Voor diegene die hier meer over willen weten:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=840885
In Amerika is dit probleem al langer bekend, maar de helpdesk hier in Nederland wist natuurlijk van niks af. Ik liet de vervoerder vanochtend het probleem zien en daar 'schrok' hij zelf ook van. Hij had dit nog niet eerder gezien. Maar ja, afwachten wat Sony te zeggen heeft na inspectie.
Vooralsnog is mijn mening niet veranderd over deze ultieme 19" TFT. Hij is en blijft voor mij de beste
Op het laatst zag ik gewoon een zwarte X in het beeld staan, met backlight op 100%. Kortom, ik heb gistermorgen met Sony gebeld en vanmorgen hebben ze mijn HS94P opgehaald voor inspectie. Ik heb nu een HS74 17" versie ter vervanging.
In Amerika is dit probleem al langer bekend, maar de helpdesk hier in Nederland wist natuurlijk van niks af. Ik liet de vervoerder vanochtend het probleem zien en daar 'schrok' hij zelf ook van. Hij had dit nog niet eerder gezien. Maar ja, afwachten wat Sony te zeggen heeft na inspectie.
Vooralsnog is mijn mening niet veranderd over deze ultieme 19" TFT. Hij is en blijft voor mij de beste
Hmm, keep us updated!Cerntje schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:28:
Na alle lof-verhalen over deze monitor heb ik 1 minpuntje gevonden. Na verloop van tijd begon de backlight van mijn HS94P steeds verder door te lekken. Eerst viel het niet zo op en stoorde ik me er niet aan, maar ik begon me er de laatste tijd steeds meer aan te storen.
Ik heb mijne verkocht. Ik blijf vol lof over dit scherm, maar voor de echte FPS shooter gaat er toch niets boven een goede CRT. Dat is mij wel duidelijk
ik heb vandaag mijn HS95PB binnen gekregen, en ja die draait ook DVI @60hz
Heb al van alles geprobeerd om het te veranderen, drivers installeren en zelfs met de hand geprobeerd in te stellen maar niets helpt.
Ik heb nog geen tijd gehad om het te testen met game.
tevens doet mijn videokaart sinds 2 weken vet vaag, haal nog maar heel weinig frames opeens
Heb al van alles geprobeerd om het te veranderen, drivers installeren en zelfs met de hand geprobeerd in te stellen maar niets helpt.
Ik heb nog geen tijd gehad om het te testen met game.
tevens doet mijn videokaart sinds 2 weken vet vaag, haal nog maar heel weinig frames opeens
En, heb je een vervangend scherm gekregen?Cerntje schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:28:
Nou, vanmorgen stond de vervoerder dus op de stoep mijn mijn monitor. Volgens Sony is deze gerepareerd na het uitvoeren van een aantal softwarecorrecties.
Dus ik sluit mijn monitor aan terwijl de vervoerder er nog is. In eerste instantie zie ik dat het probleem nog iets aanwezig is aan de linker- en rechterzijkant. Dus ik gebruik TFTtester om een zwarte achtergrond te maken en ga met de settings spelen. Bij de volgende settings mijn conclusies:
Backlight 100 en brightness < 50: probleem wel verbeterd, maar backlight komt aan de linker- en rechterkant nog steeds door.
Backlight 100 en brightness > 50: vanaf brightness 50 begint het zwarte scherm helemaal 'wit' te worden. Met brightness 100 heb je geen zwart achtergrond meer, maar compleet wit.
Ik heb de vervoerder dus vriendelijk gevraagd of hij de monitor weer terug kan nemen. En daarbij heb ik gelijk voor Sony dit adres meegegeven om ze op de hoogte te brengen van dit probleem: http://www.hardforum.com/...5&highlight=sony+bleeding
Wel ben ik benieuwd naar andere die dit scherm hebben. Als jullie brightness omhoog gooien, wordt het beeld dan ook helemaal wit? Ik snap dat het beeld helderder wordt, maar deze mag niet compleet wit worden. Ik heb de vervanger hier nog staan, het kleine broertje de HS74P maar als ik daar de brightness omhoog gooi, blijft mijn zwarte achtergrond toch echt gewoon zwart!
Kortom, het is weer ff afwachten wat Sony hiermee gaat doen
Dus ik sluit mijn monitor aan terwijl de vervoerder er nog is. In eerste instantie zie ik dat het probleem nog iets aanwezig is aan de linker- en rechterzijkant. Dus ik gebruik TFTtester om een zwarte achtergrond te maken en ga met de settings spelen. Bij de volgende settings mijn conclusies:
Backlight 100 en brightness < 50: probleem wel verbeterd, maar backlight komt aan de linker- en rechterkant nog steeds door.
Backlight 100 en brightness > 50: vanaf brightness 50 begint het zwarte scherm helemaal 'wit' te worden. Met brightness 100 heb je geen zwart achtergrond meer, maar compleet wit.
Ik heb de vervoerder dus vriendelijk gevraagd of hij de monitor weer terug kan nemen. En daarbij heb ik gelijk voor Sony dit adres meegegeven om ze op de hoogte te brengen van dit probleem: http://www.hardforum.com/...5&highlight=sony+bleeding
Wel ben ik benieuwd naar andere die dit scherm hebben. Als jullie brightness omhoog gooien, wordt het beeld dan ook helemaal wit? Ik snap dat het beeld helderder wordt, maar deze mag niet compleet wit worden. Ik heb de vervanger hier nog staan, het kleine broertje de HS74P maar als ik daar de brightness omhoog gooi, blijft mijn zwarte achtergrond toch echt gewoon zwart!
Kortom, het is weer ff afwachten wat Sony hiermee gaat doen
Ok, thanx voor de update!