[Ervaringen] Sony SDM-HS94P

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47
Ik ga er niet van uit dat er al mensen zijn die ervaring hebben met dit scherm, maar misschien mensen die het scherm al op een beurs oid in werking hebben gezien. graag uw eerste indruk

Ik ben zeer geintresseerd in dit scherm, vooral vanwege de 12ms response tijd, de hoge brightness, het design en het sony logo :9

prijs ligt in duitsland rond de 670 euro (online), in nederland nog niet verkrijgbaar
waarschijnlijk wordt deze prijs alleen maar meer, zie ook Tweakers.net - Nieuws [ Binnenkort 14% invoerrechten op schermen met DVI ]

Specificaties:

• Model

Zwart: SDM-HS94P/B
Zilver: SDM-HS94P/S

• Viewable Image Size

19"

• Color

Black with Dark Silver Chassis (P/B)
Silver bezel and back (P/S)

• X-BRITE™ LCD Technology

• Native Resolution

1280 x 1024

• Panel Type

TFT Active Matrix

• Pixel Pitch

.294mm H/V

• Horizontal Scan (kHz)

28k - 80 kHz

• Vertical Refresh (Hz)

48-75Hz

• Response Time

12ms

• Luminance

400 cd/m2

• Contrast Ratio

500:1

• Viewing Angle

160 degree/ 160 degree

• Tilt Range

-5˝ to +20˝

• Video Input Connector

HD-15 (analog), DVI-D (digital)

• Internal Power Supply

Yes

• Power Management

50W (max), 36W (normal), 1W (sleep)

• Plug & Play

DDC-2B

• Color Temperature Control

9300K, 6500K + USER

• Color Systems

16.2 million

• Product Measurements

18.9" x 17.3" x 10.2", Weight= 15.2 lbs

• Limited Warranty

3 years (Parts, Labor, Backlight)

• Supplied Accessories

AC Power Cord
Cord Strap
PC/Mac Utility CD ROM + User's Manual
HD15 and DVI-D Video Cable
Limited Warranty Card
Quick Setup Guide

• Links

SonyStyle.com
Sony UK
Sony Duitsland
Sony SDM-HS94PB, 19", 1280x1024, analog/digital Preisvergleich @ Geizhals-Preisvergleich

Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/im_sdmhs94pb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://datavisioncomputer.com/images/DGF/027242653412XL.gif

[ Voor 3% gewijzigd door airliner op 21-08-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 23:29

robhof

Lembongan view

Ik ben ook zeer geinterresseerd in dit scherm, maar heb helaas nog geen goede reviews kunnen vinden. Qua specs is het ook precies wat ik wil en het design... _/-\o_

Kwestie van wachten todat ie eindelijk in Nederland verkrijgbaar zal zijn! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 15:55

Jabba

Firkan

Het scherm zou nu toch een beetje op moeten duiken in NL? erg mooi scherm als ik de specs zo lees, zou er ook graag 1 willen hebben.
alleen jammer dat de hoogte niet verstelbaar is

of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba

Jabba

Firkan

Toch jammer dat nog niemand zon ding heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Hij is nu wel te koop bij o.a. pcvergelijk, voor 659 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115737

Ik heb sinds 3 maanden dit scherm en ben er uitermate tevreden over.
Films kijken en games spelen gaat perfect.
Beeldkwaliteit is werkelijk subliem.

De monitor heeft ook een drietal standen (PC, film en games), waarbij de helderheid in deze volgorde toeneemt.

De monitor is in alle resoluties aan te sturen (uiteraard is native (1280 * 1024) het mooist), maar bij spellen is 1024*786 of 800*600 zeer goed te spelen en dat ziet er eveneens goed uit. Ik ben nog maar weinig TFT's of eerlijk gezegd geen tegengekomen die dit waar kunnen maken (dus mooi beeld bij afwijken van de native resolutie).

De prijs is vrij hoog , maar de monitor is zijn geld zeker waard!

Het design is werkelijk top! Zelfs de achterkant is om te smullen!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 115737 op 02-10-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba

Jabba

Firkan

Cool!!

is die trouwens nu wel of niet in hoogte verstelbaar?

je hebt dus totaal geen ghosting gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Jeuj, eindelijk een beetje verkrijgbaar! :) Nu nog even sparen...

Ik heb begrepen dat hij niet in hoogte verstelbaar is, maar is dat nou storend (staat hij erg 'laag') of niet (vraag aan de trotse eigenaren ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba

Jabba

Firkan

Nu ik de plaatjes zo bekijk lijkt me de rand om het scherm zo groot? of is dat verbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33990

Heeft deze monitor nog eigenlijk wel concurrentie of staat deze eenzaam aan de top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 17:22
Ik zie wel eens van die Sony tft's in de winkel staan, maar het valt me altijd op dat die dingen als een gek spiegelen. Doet deze dat ook?

Dat is zo relaxt aan een tft vind ik: mijn philips 190s5cs spiegeld niet/bijna niet _/-\o_

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba

Jabba

Firkan

ToniBraxton schreef op 06 oktober 2004 @ 14:15:
Ik zie wel eens van die Sony tft's in de winkel staan, maar het valt me altijd op dat die dingen als een gek spiegelen. Doet deze dat ook?

Dat is zo relaxt aan een tft vind ik: mijn philips 190s5cs spiegeld niet/bijna niet _/-\o_
Oei dat is een goeie ja, daar zou ik ook niet blij van worden. hoop dat eigenaren hier ook wat over kunnen zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Het spiegelen schijnt mee te vallen hoor, het wordt nogal overtrokken omdat de lichten in winkels vaak een stuk feller zijn dan thuis, waardoor het erg opvalt.

Zie ook http://www.hardforum.com/forumdisplay.php?f=78 voor diverse topics over dit scherm en tevens over andere 'snelle' 19" tft's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:10

Wimo.

Shake and Bake!

De prijs valt mij reuze mee. Voor 599 koop je een E481 van IIyama met 25ms.. dan valt 659 mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba

Jabba

Firkan

Prijs valt inderdaad mee, vooral omdat die ook een DVI en VGA connector heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 14:16
De mensen in dit: http://www.hardforum.com/...php?t=789600&page=1&pp=20 topic hebben mij wel overtuigd, dit gaat mijn eerste TFT-scherm worden 8) :9 Nog even wachten totdat hij wat goedkoper wordt (want 660€ voor een scherm vind ik wel erg veel) maar vind hem super mooi iig kwa styling en kwa beelden schijnt hij ook goed te zijn, enige nadeel is dat hij zou spiegelen maar volgens de meesten niet meer dan een CRT-monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 08:15
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe 19" TFT. Na twee weken van reviews en gebruikerservaringen lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat deze toch eigenlijk wel de beste keus is op dit moment :*)

De levertijd bedraagt bijna overal 2 weken :/ . Alle zaken via kieskeurig en prijsvergelijk in ieder geval.

Weet iemand misschien een zaak waar ze deze op voorraad hebben, zo ja dan ga ik hem morgen nog halen!! Anders zit het niets anders op dan wachten, maar das niet zo'n goeie eigenschap als je iets graag wilt hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Voor mij wordt het denk ik ook deze.
Ben sowieso al een Sony fan. en 12ms :D
jammer dat ie nog maar zo weinig te koop is.
via pricewatch zie ik trouwens ook alleen maar steeds de zwarte.
* Laryx wil eigenlijk de silver versie :9

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik heb de 17" versie van dit scherm gehad, de HS74P. Dit is weliswaar een 16ms panel dus ik weet de exacte overeenkomsten en afwijkingen niet. Mijn ervaringen met de HS74P:

- ghosting treedt bijvoorbeeld in UT2004, rome: total war en farcry op als een soort motion blur. Niet superstorend maar toch niet goed, zeker in rome total war is het slecht (is een vrij traag spel). In windows is het zeer goed te doen.
- Het beeld is heel scherp, zo scherp dat ik er pijn aan m'n ogen van krijg.
- Het scherm heeft slechts 16,2 milj kleuren. Dat betekent dus gif-achtige effecten op gradients. Ontwerpt en surft dus niet erg dus niet lekker.
- In windows zelden tot nooit last van de weerkaatsing, maar in doom 3 of een donkere film is de weerkaatsing wel degelijk aanwezig, dus -> gordijnen dicht en licht uit. (toegegeven, de weerkaatsing is wel minder dan de philips 107E die ik eerst had(en nu weer heb))
- De 400cd/m2 is wel erg fel. Zelfs op Low is het eigenlijk te fel en krijg ik er hoofdpijn van.

Voor de duidelijkheid; ik kom van een 17" Philips CRT scherm, en heb de HS74P dan ook teruggebracht, ik betaal niet 599 voor een scherm waar ik en hoofdpijn van krijg en slechtere specs heeft dan mijn oude scherm van 5 jaar terug 8)7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
Ik geloof niet dat de ghosting problemen op deze versie nog erg aanwezig zijn. Op een ander forum heb ik slechts een enkeling horen klagen over een wat blurry effect.
En tja qua felheid, dat lijkt me een persoonlijk iets.
Een scherm waar je hoofdpijn van krijgt zou ik ook terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 19:29

Just_I

What did you just say?

Dat schermpje ziet er wel mooi uit en ook nog mooie specs. Hij heeft zelfs een prijs gewonnen voor het design. Heeft mijn huidige monitor ook, een Philips 170B5CS, en ook de IF design award 2004.
Ik mis eigenlijk alleen welke TCO certificering de monitor heeft.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Ik heb op dit moment een Samsung Syncmaster 193P staan. Waar het mij op dit moment om gaat is de response tijd. Deze is van de Samsung 20ms. Vooral als ik Counter-Strike speel merk ik ghosting, met andere spellen is het veel minder. Maar mijn vraag is of de Sony HS94P met zijn 12ms veel beter is wat betreft ghosting.

Ik heb de Sony HS94P zelf bij de mediamarkt gezien en alles ziet er wel mooi uit. Hij reflecteerde wel, maar thuis zal dit geen probleem zijn. Natuurlijk kan ik bij de mediamarkt geen games gaan installeren om uit te proberen.

Theoretisch zou je denken dat het verschil tussen 20ms en 12ms bijna 2x zo groot zou zijn. Ik heb wel reviews gelezen tussen de Samsung en de Sony en daar wordt gezegd dat op beide schermen ' bijna' geen ghosting aanwezig is. Nou, met CS merk ik het duidelijk, zelfs mijn vriendin ziet het nog duidelijk (en dat zegt heel wat :P)

Kortom, zou de aanschaf van dit 12ms scherm veel verbetering opleveren qua ghosting. Dit is natuurlijk een persoonlijke kwestie, maar heeft iemand bijv. deze schermen zelf uitgeprobeerd en hier verschil in gezien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24
Misschien heb je hier iets aan.

Een vriend van me heeft afgelopen week een philips 19" met 12 MS gekocht. Mooi schermpje, geen ghosting BEHALVE!! weer in cs. Niet heel erg maar toch zichtbaar (denk dat dit komt door de verouderde engine). Hiervoor had hij een 25MS 17" met een samsung beeldbuis. Je ziet qua reactietijd bijna geen verschil. Op school hebben wij een paar Samsung 193M schermen staan. Met ook een specificatie van 25 MS. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit scherm een betere, zichbtbare, reactietijd vind hebben dan die van philips met 12 MS.

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-10-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Nou, ik heb dus net mijn Samsung Syncmaster 193P teruggebracht en daarvoor in de plaats de Sony HS94P meegenomen :)

Eerste reacties:

De kleuren op de Samsung waren zoals verwacht iets scherper. Dit kwam vooral omdat de instellingen nog op de fabriekswaarden stonden. Na een kwartier prutsen in het menu zag het er een heel stuk beter uit!

Hoewel de Samsung dus wel beter presteert in kleur vind ik de Sony niet slecht scoren.

Maar hier ging het mij grotendeels niet om. Ik had de Syncmaster teruggebracht vanwege de ghosting. In CS merkte ik dit duidelijk. Het eerst wat ik dan ook deed is een game opstarten. En gelijk viel op dat het beeld veel soepeler liep dan op de Samsung. Als ik heel goed kijk, merk ik ietswat ghosting maar dit is 100% beter dan de Samsung. Voor mij persoonlijk dus een wereld van verschil!! :*)

Wat betreft de reflectie van de sony. Daar merk je weinig van, ik heb dan ook geen fel licht of direct raamlicht op mijn monitor. Dit speelt voor mij dus geen rol. Ik moet wel zeggen dat de Samsung iets beter zwart produceerd. Ik zie bovenaan mijn scherm ook ietswat backlight naar voren komen, maar dit vind ik persoonlijk NIET storend :)

Kortom, de Sony is echt een gaming TFT. Speel je geen games en wil je iets scherpere kleuren hebben ga dan voor de Samsung. Voor mij wint de Sony O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 11:19

Animal_X

Rodin

Waar heb je die hs94p gekocht? en voor hoeveel? Ik ben namelijk ook al een tijdje naar eentje op zoek. Heb half nederland al afgespeurd, maar ze hebben hem zo goed als nergens (op vooraad)..

[ Voor 3% gewijzigd door Animal_X op 23-10-2004 17:09 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Animal_X schreef op 23 oktober 2004 @ 17:08:
Waar heb je die hs94p gekocht? en voor hoeveel? Ik ben namelijk ook al een tijdje naar eentje op zoek. Heb half nederland al afgespeurd, maar ze hebben hem zo goed als nergens (op vooraad)..
Ik heb hem bij de MediaMarkt in Enschede gehaald. Ze hadden hem daar voor, schrik niet, 799,-!

Maar dankzij hen laagste prijs garantie heb ik hem voor 669,- meegekregen :*) . Dit omdat ik de Sony bij een winkel in Hengelo goedkoper werd aangeboden. Hij moest er wel ff de manager voor opbellen, maar ze zeggen het zelf 8) .

Ze hadden in Enschede nog 1 Sony over dacht ik, je zou voor de zekerheid kunnen bellen.

Verder ben ik uiterst tevreden over deze aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Cerntje schreef op 23 oktober 2004 @ 17:31:
[...]

Ik heb hem bij de MediaMarkt in Enschede gehaald. Ze hadden hem daar voor, schrik niet, 799,-!

Maar dankzij hen laagste prijs garantie heb ik hem voor 669,- meegekregen :*) . Dit omdat ik de Sony bij een winkel in Hengelo goedkoper werd aangeboden. Hij moest er wel ff de manager voor opbellen, maar ze zeggen het zelf 8) .

Ze hadden in Enschede nog 1 Sony over dacht ik, je zou voor de zekerheid kunnen bellen.

Laagste prijs garantie? eh? :?

Leg eens uit! :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Animal_X schreef op 23 oktober 2004 @ 18:45:
[...]

Laagste prijs garantie? eh? :?

Leg eens uit! :)
Hier een stuk van de algemene voorwaarden van de website van de Mediamarkt. Lees en geniet ;)

------------------------------------------------------------------

4. Laagste prijsgarantie
4.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de
klant binnen 14 dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor
een lagere prijs kan kopen ontvangt de klant van Media Markt het
prijsverschil contant retour, mits:
a. Het product voordeliger wordt aangeboden in een detailhandel
gevestigd binnen een straal van 30 km vanaf de Media Markt
vestiging waar de aankoop heeft plaatsgevonden.
b. Het product nieuw is, compleet in de originele verpakking en direct
uit voorraad leverbaar.
c. Het prijsverschil door Media Markt controleerbaar is door middel
van een prijslijst, advertentie of een schriftelijke bevestiging van de
aanbieder.
d. Het product wordt aangeboden in een openbaar voor publiek
toegankelijke winkel, dus bijvoorbeeld niet via Internet.
4.2 Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen,
faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende
leveringsvoorwaarden (bijvoorbeeld op het terrein van toelating in
Nederland, garantie en/of service), demomodellen en beschadigde
producten.
4.3 Het prijsverschil wordt eenmalig terugbetaald na inlevering door de
klant van de originele aankoopbon/factuur van Media Markt,
uitsluitend indien is voldaan aan de voorwaarden hiervoor genoemd
onder 4.1 t/m 4.2.

-------------------------------------------------------------

Ik had dus een prijslijst meegenomen van die winkel in Hengelo waar de Sony incl. prijs op stond. Je moet het dus wel aan kunnen tonen.

Dat scheelde mij in dit geval mooi 130,- Euro. Ik moest 1,70 bijbetalen uiteindelijk voor die Sony :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Hmm dat is op zich wel een leuke actie, alleen hebben ze hier bij de MM Leeuwarden geen hs94p's... Er is sowieso geen enkele pc zaak hier in friesland die hem heeft... :(

Er zijn wel een aantal webshops die hem tussen de 600 en de 660 euro aanbieden, alleen geen enkele hiervan heeft hem op vooraad of heeft een idee wanneer hij weer op vooraad komt.

btw 799 euro is schandalig hoog...

[ Voor 16% gewijzigd door Animal_X op 23-10-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Ik had al een bestelling staan bij Salland Automatisering voor de HS94P, deze zou hem als het goed is ergens volgende week binnen moeten krijgen. Maar omdat ik nu al bij de MediaMarkt eentje heb gehaald moet ik die bestelling nog een keer annuleren. :P

Ik heb verder alleen maar goede zaken gedaan bij SA, ik heb daar ook mijn ATI X800XT vandaan. Je zou hem daar kunnen bestellen, volgens hun zou je hem dan binnen 2 weken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Cerntje schreef op 23 oktober 2004 @ 19:50:
Ik had al een bestelling staan bij Salland Automatisering voor de HS94P, deze zou hem als het goed is ergens volgende week binnen moeten krijgen. Maar omdat ik nu al bij de MediaMarkt eentje heb gehaald moet ik die bestelling nog een keer annuleren. :P

Ik heb verder alleen maar goede zaken gedaan bij SA, ik heb daar ook mijn ATI X800XT vandaan. Je zou hem daar kunnen bestellen, volgens hun zou je hem dan binnen 2 weken hebben.
Kijk daar heb ik wat aan! Thanx :) Ik zal maandag ff contact opnemen met SA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Animal_X schreef op 23 oktober 2004 @ 19:54:
[...]

Kijk daar heb ik wat aan! Thanx :) Ik zal maandag ff contact opnemen met SA.
Misschien kunnen we wel wat fixen met SA. Aangezien ik mijn order annuleer en ze waarschijnlijk al een Sony besteld hebben. Met een beetje geluk heb je hem dan eind komende week al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Cerntje schreef op 23 oktober 2004 @ 21:23:
[...]

Misschien kunnen we wel wat fixen met SA. Aangezien ik mijn order annuleer en ze waarschijnlijk al een Sony besteld hebben. Met een beetje geluk heb je hem dan eind komende week al ;)
Ik ga maandag voodat ik contact opneem met SA, eerst nog even met Adata bellen. hier is hij namelijk nog 3 tientjes goedkoper. Verder ga ik ff vragen of ze daar willen kijken of het scherm ook dode pixels bevat (hebben geen pixel garantie). Ik vind de pixel garantie bij SA wel erg prijzig. 80 euro voor een 19 inch scherm...

Mocht Adata mij geen pixel-garantie willen verstrekken of ze kunnen het scherm de komende tijd niet leveren, dan neem ik zeker nog ff contact met je op! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Animal_X op 23-10-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
Voordat je bij adata gaat kijken, bekijk dan ff hun shopsurvey......

Waardeloze winkel, leveren niet of heel laat, geen service, etc. etc. kortom drie tientjes goedkoper, maar dat verdienen ze weer terug door de rente etc. Als ik jou was zou ik daar dus echt niet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
Anoniem: 33990 schreef op 06 oktober 2004 @ 13:28:
Heeft deze monitor nog eigenlijk wel concurrentie of staat deze eenzaam aan de top?
Concurrentie: jazeker, bijv. de viewsonic 912b of 912s, wat mij betreft een nog iets mooier scherm (geen 5 cm dikke rand langs het scherm, alleen net zo slecht leverbaar.... Wel heeft die iig een 8 bits panel, wat bij sony verschillend is (amerikaanse editie 6 bits, europese 8 bits volgens de website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
drfrisbee schreef op 24 oktober 2004 @ 07:43:
Voordat je bij adata gaat kijken, bekijk dan ff hun shopsurvey......

Waardeloze winkel, leveren niet of heel laat, geen service, etc. etc. kortom drie tientjes goedkoper, maar dat verdienen ze weer terug door de rente etc. Als ik jou was zou ik daar dus echt niet kopen
Wat betreft Adata, koop daar aub niet! Ik heb daar vorig jaar een Creative Speakerset besteld van 300,- Euro. Hij zou op voorraad zijn en spoedig geleverd worden. Maar ineens bleek het niet op voorraad te zijn en heb ik 2 maanden moeten wachten na vooruitbetaling.

Ik maakte de fout om niet in de shop survey te kijken.

Ik heb bij SA bij het aanmaken van mijn order niet gekozen voor de pixelgarantie. Ik heb in de order gezet dat ik hem persoonlijk daar kom afhalen en ter plekke het scherm ga testen op dode pixels. Ik vind het BS om 75,- extra te gaan betalen voor iets wat al zoveel geld kost. Je mag toch wel een beetje service en kwaliteit verwachten voor dat geld.

Wat betreft de concurrentie. Er zijn inderdaad een aantal schermen met ongeveer dezelfde specificaties. Allemaal presteren ze goed en zijn ze dik hun geld waard. Het gaat dan ook meer om persoonlijke mening en smaak. Persoonlijk vind ik de Sony erg mooi en de coating vind ik een dik pluspunt. Ik heb geen last van reflecties. De iets dikkere rand om het scherm stoort mij totaal niet, maar ik heb hiervoor dan ook alleen maar CRT's gehad die sowieso een dikke rand hebben. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Cerntje op 24-10-2004 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Cerntje schreef op 24 oktober 2004 @ 12:43:
[...]

Wat betreft Adata, koop daar aub niet! Ik heb daar vorig jaar een Creative Speakerset besteld van 300,- Euro. Hij zou op voorraad zijn en spoedig geleverd worden. Maar ineens bleek het niet op voorraad te zijn en heb ik 2 maanden moeten wachten na vooruitbetaling.

Ik maakte de fout om niet in de shop survey te kijken.

Ik heb bij SA bij het aanmaken van mijn order niet gekozen voor de pixelgarantie. Ik heb in de order gezet dat ik hem persoonlijk daar kom afhalen en ter plekke het scherm ga testen op dode pixels. Ik vind het BS om 75,- extra te gaan betalen voor iets wat al zoveel geld kost. Je mag toch wel een beetje service en kwaliteit verwachten voor dat geld.

Wat betreft de concurrentie. Er zijn inderdaad een aantal schermen met ongeveer dezelfde specificaties. Allemaal presteren ze goed en zijn ze dik hun geld waard. Het gaat dan ook meer om persoonlijke mening en smaak. Persoonlijk vind ik de Sony erg mooi en de coating vind ik een dik pluspunt. Ik heb geen last van reflecties. De iets dikkere rand om het scherm stoort mij totaal niet, maar ik heb hiervoor dan ook alleen maar CRT's gehad die sowieso een dikke rand hebben. 8)
Ok, geen Adata dus! Maar gaan ze daar bij SA mee accoord dat je in de winkel persoonlijk komt controleren op dode pixels? (aangezien je de 'verpakking' wel opend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Animal_X schreef op 24 oktober 2004 @ 13:02:
[...]

Ok, geen Adata dus! Maar gaan ze daar bij SA mee accoord dat je in de winkel persoonlijk komt controleren op dode pixels? (aangezien je de 'verpakking' wel opend)
Ik heb het in mijn order gezet en er geen commetaar op gehad. En aangezien ik altijd uitstekende zaken met SA heb gedaan lijkt me dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.

Als je daarnaast een beetje sterk in je schoenen staat kan je best wel het een en ander eisen van hun. Aangezien het nog altijd een 'aankoop op afstand' betreft heb je het recht om je aankoop binnen 7 werkdagen terug te sturen met restitutie van het volledige aankoopbedrag. Dus mocht je er eentje met dode pixels ontvangen kan je hem altijd zonder opgaaf van reden terugsturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Cerntje schreef op 24 oktober 2004 @ 13:07:
[...]

Ik heb het in mijn order gezet en er geen commetaar op gehad. En aangezien ik altijd uitstekende zaken met SA heb gedaan lijkt me dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.

Als je daarnaast een beetje sterk in je schoenen staat kan je best wel het een en ander eisen van hun. Aangezien het nog altijd een 'aankoop op afstand' betreft heb je het recht om je aankoop binnen 7 werkdagen terug te sturen met restitutie van het volledige aankoopbedrag. Dus mocht je er eentje met dode pixels ontvangen kan je hem altijd zonder opgaaf van reden terugsturen. ;)
Ik zal me best ff doen ;) Heb jij je bestelling al geannuleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Animal_X schreef op 24 oktober 2004 @ 15:11:
[...]

Ik zal me best ff doen ;) Heb jij je bestelling al geannuleerd?
Ik heb mijn bestelling nog niet geannuleerd.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Net een reactie op een mail van mij naar Salland gehad:
Ongeveer 2 weken levertijd.

U kunt de monitor bij ons helaas niet bekijken. Een geopende doos is door
ons niet meer te verkopen!

De pixel garantie is duur, maar wij krijgen dan een scherm van zoveel geld
mocht er een dode pixel in zitten en dat risico bent u dus kwijt.

U mag bepalen wat u doet.

met vriendelijke groet,
:(

Zoek nog wel ff verder dan denk ik, want 75 euro voor iets wat sowiezo in de eerste plaats goed hoort te zijn is me toch iets te gek... En voor die "aankoop op afstand" regel geld trouwens het zelfde. Je mag hem binnen 7 dagen retour sturen, maar dan mag de verpakking niet geopend zijn... |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Animal_X op 25-10-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Animal_X schreef op 25 oktober 2004 @ 14:35:
Net een reactie op een mail van mij naar Salland gehad:

[...]

:(

Zoek nog wel ff verder dan denk ik, want 75 euro voor iets wat sowiezo in de eerste plaats goed hoort te zijn is me toch iets te gek... En voor die "aankoop op afstand" regel geld trouwens het zelfde. Je mag hem binnen 7 dagen retour sturen, maar dan mag de verpakking niet geopend zijn... |:(
Dat is niet zo. Ik heb de consumentenbondpagina nog is goed nagelezen, maar je mag het product gewoon terugsturen ook al is het product geopend. SA kan nog wel moeilijk gaan doen omdat het dan natuurlijk een gebruikt product is welke ze voor minder moeten verkopen. Daarom zeiden ze tegen mij ook dat als je je product binnen 7 dagen terugstuurt, je maar 80% van de nieuwwaarde terugkrijgt.

Je hebt als consument het RECHT om een artikel terug te sturen als het je niet bevalt waarbij je 100% van het aankoopbedrag terugkrijgt. Dit is bij wet zo geregeld, helaas lappen een heleboel webshops dit gewoon aan hun laars.

Het is natuurlijk een leuk geintje dat pixelgarantie. Gewoon een snelle manier om weer meer geld te cashen.

Het is natuurlijk aan jou of gewoon voet bij stuk houdt of toch voor die pixelgarantie gaat.

ps. Kijk bijvoorbeeld is op kieskeurig.nl // vergelijk.nl. Als je hier zoekt op HS94P krijg je meer winkels die deze verkopen dan in pricewatch staan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cerntje op 25-10-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ja, daar zou ik het op kunnen gokken. Maar ik kwam dit verhaaltje in de shop survey van Salland tegen:
Één maand terug een Samsung 172x tft scherm besteld. Die had een dode pixel en ik wilde graag een beroep doen op de wet kopen op afstand en dus het scherm terug opsturen.
Na lang correspondentie met salland via e-mail weigerden ze mijn voorstel. Daarna heb ik een aangetekende brief gestuurd met daarin dat ik mijn volledige bedrag terug eiste en ik hun scherm had opgestuurd. Na 2 weken wachten had ik nog niets van u hun gehoord. Ze weigerden mijn geld ook terug te geven. Ze hadden mij verteld dat als de verpakking open is geweest dat ze het niet terug konden nemen. (Wat voor een onzin is dit nou weer?)

Na meerdere malen e-mailen en bellen was er reactie gegeven. Ik heb toen wéér een nieuwe scherm gekregen met bijbetaling van 56 euro voor pixelgarantie. (Dit heb ik gedaan omdat ik niet lang wilde wachten, als ik juridisch mijn probleem zou willen oplossen!!)

Dit scherm bevatte ook een dode pixel en die heb ik ook terug gestuurd. En na 2 weken kreeg ik wéér een nieuw scherm, en dit keer eindelijk zonder pixelfouten.

Uiteindelijk had ik enkel voor het scherm: 585 euro betaald en voor het pixelgarantie 56 euro.
Samen is dat 641 euro exlusief het héén en terug zenden van de monitors bij pixelfoutjes.

Kortom, dat was mijn eerste en laatste bestelling bij salland. Ze weten niet eens wat hun rechten en plichten zijn. Ze proberen consumenten te belazeren.
Als ze nou zo blijven doorgaan verliezen ze een hoop klanten.

Tip voor Salland: kijk even in het wetboek en neem vooral het stukje van de afkoelingsperiode eens grondig door!!

Tip voor Consumenten: denk goed na of je hier iets gaat bestellen. Ze kennen de regels en wetten hier niet!

Update: ik had op de site van salland dus de forum een topic geopend over de afkoelingsperiode. En je raadt het al! Ik ben binnen 2 minuten gekickt en had een IPBan gekregen. Is dit nou goede service, of discrimineren ze bij Salland?
Ik denk niet dat ik die gok durf te nemen. Ik ben niet lid van de consumentenbond en advocaatskosten moet ik ook niet aan denken... Eigenlijk vind ik het gewoon te gek voor woorden dat winkels deze wet gewoon aan hun laars lappen

Ik heb inmiddels ook contact gehad met TakeitNow en zij wisten mij te vertellen dat ik gerust naar de winkel mocht komen om te controleren of het scherm ook dode pixels bevat. Iets fatsoenlijkere policy dacht ik! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Animal_X op 25-10-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
Tja aan de andere kant kan ik het ook wel begrijpen van salland. Ze bieden tegen betaling een dode pixel garantie (wat hele goede service is) en eigenlijk gebruik je nu een wet om je dode pixel garantie gratis te krijgen. Wettelijk is met een dode pizel nog niks mis met het product en hoeven ze het niet om te ruilen. Aan de andere kant mag je wettelijk gezien een product altijd terugsturen binnen 7 dagen, en de smoes over de oorspronkelijke verpakking wordt al jaren gebruikt en is onzin.
Maar kan het ook van de kant van Salland begrijpen, al vind ik 75 euro wel weer erg veel voor dode pixel garantie. Ik wil hem ook graag daar bestellen maar vind de hoge prijs voor de verzekering ook wel bezwaarlijk, maar als ik daarmee kan voorkomen dat ik een lelijke groene pizel midden op m`n scherm heb en veel getouwtrek krijg, heb ik het er denk ik wel voor over.
Heeft iemand inmiddels dit scherm nu al in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dit is even offtopic / niet helemaal 100% hier thuishorend.

Ik zit ook te kijken naar een 12 ms Tft Scherm.

De Sony is 665 euro bij PCvergelijk en dat vind ik net te duur, ook omdat ik deze monitor met een brede rand niet echt heel mooi vind.

Nou is er ook een Viewsonic die ik er erg goed uit vind zien dit voor 549 over de toonbank gaat, 12 ms is en voor de rest goede specificaties heeft. Nou heb ik op dit moment een Ilyama E431S en wil er niet op achteruit gaan. Heeft iemand al ervaringen met de 12ms versies van Viewsonic (Vx912) en van Benq (FP937) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Maeslant schreef op 26 oktober 2004 @ 18:44:
Dit is even offtopic / niet helemaal 100% hier thuishorend.

Ik zit ook te kijken naar een 12 ms Tft Scherm.

De Sony is 665 euro bij PCvergelijk en dat vind ik net te duur, ook omdat ik deze monitor met een brede rand niet echt heel mooi vind.

Nou is er ook een Viewsonic die ik er erg goed uit vind zien dit voor 549 over de toonbank gaat, 12 ms is en voor de rest goede specificaties heeft. Nou heb ik op dit moment een Ilyama E431S en wil er niet op achteruit gaan. Heeft iemand al ervaringen met de 12ms versies van Viewsonic (Vx912) en van Benq (FP937) ?
De Vx912 van Viewsonic en de FP937 van BenQ hebben een helderheid van maar 250 cd/m2... De Viewsonic VP912b is dan een betere keus. Deze heeft ook een hele dunne rand, alleen is hij je waarschijnlijk weer net te duur. (ongeveer de zelfde prijs als de sony)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dat heeft mij E431s ook, vind ik dus geen argument omdat die helder / fel genoeg is. Ik zal ook even naar de Viewsonic kijken, de Sony vind ik ook wat duur.

Maar zijn er voor de rest nog ervaringen .. die viewsonic vind ik gewoon wel mooi, hij moet alleen geen ghosting en net zo mooi beeld geven als de Ilyama

[ Voor 34% gewijzigd door Maeslant op 26-10-2004 22:19 ]

Anoniem: 123686

Heb een aantal reviews gelezen op engelse sites over dit scherm.
Iedereen was erg positief en volgens de reviewers was er geen sprake van ghosting behalve in CS, daar trad er soms (vrijwel nihil) ghosting op.

De enige 2 negatieve punten die ik heb gelezen over deze monitor zijn:
- Enorm hoge lichtopbrengst, vaak teveel (volgens de reviewer was het wel te verhelpen door het scherm te tweaken, wij zijn tweakers dus het moet lukken 8)7 )
- Onstabiele voet van monitor.
(je kan deze monitor ook aan de muur hangen, "correct me if i'm wrong!")

Dus, moet nu nog kiezen tussen de Dell 2001FP en deze.

Bij Sallandautomatisering.nl is hij nu €660,-
http://www.sallandautomatisering.nl/default.jsp

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 11-11-2004 09:43 ]

• Cerntje
Anoniem: 123686 schreef op 11 november 2004 @ 09:42:
Heb een aantal reviews gelezen op engelse sites over dit scherm.
Iedereen was erg positief en volgens de reviewers was er geen sprake van ghosting behalve in CS, daar trad er soms (vrijwel nihil) ghosting op.

De enige 2 negatieve punten die ik heb gelezen over deze monitor zijn:
- Enorm hoge lichtopbrengst, vaak teveel (volgens de reviewer was het wel te verhelpen door het scherm te tweaken, wij zijn tweakers dus het moet lukken 8)7 )
- Onstabiele voet van monitor.
(je kan deze monitor ook aan de muur hangen, "correct me if i'm wrong!")

Dus, moet nu nog kiezen tussen de Dell 2001FP en deze.

Bij Sallandautomatisering.nl is hij nu €660,-
http://www.sallandautomatisering.nl/default.jsp
Ik heb deze monitor nu bijna 3 weken en ben er nog steeds uiterst tevreden over. In het begin is de lichtopbrengst inderdaad aardig hoog en valt er aan het contrast ook aardig wat bij te schafen. Maar dat valt allemaal perfect in te stellen met de controls op de monitor zelf en de gamma en kleurinstellingen in windows zelf. Ga er maar vanuit dat je de eerste week sowieso bezig bent met het prutsen aan de instellingen om het 'ideale beeld' te vinden.

Mensen die de monitor zien en gelijk zeggen, jeez wat licht of lelijk contrast, die moeten echt de moeite nemen om de monitor te tweaken. Dat is echt een wereld van verschil.

Ik raad je dus de Sony HS94P aan ;)

Cerntje schreef op 11 november 2004 @ 11:31:
[...]

Ik heb deze monitor nu bijna 3 weken en ben er nog steeds uiterst tevreden over. In het begin is de lichtopbrengst inderdaad aardig hoog en valt er aan het contrast ook aardig wat bij te schafen. Maar dat valt allemaal perfect in te stellen met de controls op de monitor zelf en de gamma en kleurinstellingen in windows zelf. Ga er maar vanuit dat je de eerste week sowieso bezig bent met het prutsen aan de instellingen om het 'ideale beeld' te vinden.

Mensen die de monitor zien en gelijk zeggen, jeez wat licht of lelijk contrast, die moeten echt de moeite nemen om de monitor te tweaken. Dat is echt een wereld van verschil.

Ik raad je dus de Sony HS94P aan ;)
Wil er ook op TV gaan kijken, is hij daar wel goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit ding trouwens aan de muur te bevestigen?
Kan het nergens vinden op internet :?

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 19-11-2004 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
Op de muur bevestigen gaat niet, waarom zou je dat godsnaam willen?
Ik heb de mijne gisterochtend gekregen.
Eerste indruk is erg goed. Geen dode pixels :D
Het scherm is alleen ongelofelijk fel, maar ik heb nog geen rtijd gehad met de settings te spelen op de stanbdaard setting is ook zwartweergave niet geweldig. Ik post later wel hoe dat gaat met andere settings.
Beeld is wel super strak en duidelijk,.
alleen erg jammer dat ie niet in hoogte verstelbaar is.
hij reflecteert wel, maar bij mijn belichting is dat niet storend. Maar dit is zeker een factor om in je achterhoofd te hebben als je dit scherm koopt.
more info and maybe pics later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laryx schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:08:
Ik wil er ook op TV kunnen kijken, en als ik in mijn nest lig dan kan ik dat scherm niet zien als hij op mijn buro staat (laag bed, hoog buro 8)7 )
En hij hangt dan op oog hoogte, wel zo mooi (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Laryx schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:08:
Ik heb de mijne gisterochtend gekregen.
Eerste indruk is erg goed. Geen dode pixels :D
Het scherm is alleen ongelofelijk fel, maar ik heb nog geen rtijd gehad met de settings te spelen op de stanbdaard setting is ook zwartweergave niet geweldig. Ik post later wel hoe dat gaat met andere settings.
Beeld is wel super strak en duidelijk,.
alleen erg jammer dat ie niet in hoogte verstelbaar is.
hij reflecteert wel, maar bij mijn belichting is dat niet storend. Maar dit is zeker een factor om in je achterhoofd te hebben als je dit scherm koopt.
more info and maybe pics later.
Ik heb de Sony nu sinds enkele weken en hij is inderdaad erg fel op zijn fabrieksinstelling. Naarmate je meer bekend wordt met de instellingen en er mee gaat spelen is dit uitstekend in te stellen. Aangezien je aardig veel kan instellen duurt het wel ff voordat je de ideale instelling gevonden hebt, maar dan zit je ook voor altijd goed.

Voor donkere games en films bijv. stel ik de brightness bijv. op 'high' in. Je ziet meteen helderder en duidelijker beeld, terwijl mijn eigen 'user' instellingen weer beter zijn voor gewoon in de windowsomgeving.

Het is dus ook een pluspunt van deze monitor dat het overschakelen tussen deze modus zo makkelijk gaat met 1 knopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47
heeft er iemand al zelfgemaakte pics? ik zit nog steeds te twijfelen of deze of het toekomstige 8ms model (sony/samsung heeft inmiddels een 8ms 19" paneel gefabriceerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 21:33
Naar een beetje zoek werk heb ik pics gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://ascully.home.mchsi.com/hardmonitor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ascully.home.mchsi.com/hardmonitor2.jpg

En een review van iemand anders:

Condition
I recieved it in a nice box. There are only 2 small thin peiceses of cardboard keeping it safe from UPS mans crushing foot powa. At first i thought i had 10 dead pixels. But then i dusted the monitor and i have none . If you buy please see if the dead pixel can move when you touch it the xbright coating can fool you. I have no screen door issues or lighting and pixel problems I give the condition of the monitor a perfect 10.

Brightness
4 hot modes for brightness with its own button. LOW MEDIUM HIGH, and USER. Perfect 10 for brightness.

Color
The model diplays 16.2 million and my 710T displays 16.8. I can see no difference in color quality. Maybe its the Xbright coating? maybe im blind? Also know that you should calibarte the sony for best possible color.

Pixel pitch
.294 pixel pitch If you like a monitor with small text you need not apply. I can say im fond of .294 after using it. looking at still photos it seems to display them almost as good as the 710t. but the samsung wins due to better pixle pitch/more colors. But lets say the sony has a laymans perfect color. Pixel pitch is more of an opinion from my point of view, and most 19" LCDs with a 1280 X 1024 come with .294.

Ghosting
None.
I play UT2k4 and sof2 with my clan.

Resolution 1280 x 1024 @ 60hz

My 710t Made me throw up at the SMALL blurriness of ut2k4. I dont see any with the sony. I cant see any ghosting in splintercell pandora tomorrow, RTS look great DOOM3 runs nice with 0 and i mean 0 blur. Playing with the halflife beta i see ZERO blur. I assume it doesnt blur like my 710t because of the color 16.2 vs 16.8. I can see a difference and the sony is better for games IN MY OPINION becuase of the less bluring factor. It also maintaines the same color quality as the 710T in games. IF the sony beats ANYTHING vs the 710T its in games. Color is the same but as for ghosting SONY > SAMSUNG. Th only game i could get to blur was in WC3. I turn up the scroll speed to the max and scroll around like a mad man then yes i can see bluring. but none in Ut2k4 and sof2 and I play these games all day long.

Swivle and tilting
I can move it in any direction with my Pinky. But it cannot rotate. For example I cannot make the monitor from a 1280x1024 to a 1024x1280 by rotating it. I wish it could tilt back a little further.

Reflectiveness

NONE/ TO VERY LITTLE. it will only reflect if the monitor is off. That is when its pure black and with a very bright light source on it. When playing doom3 I cannot see my reflection. Reflection is NOT an issue.

These pics are horrible I know sorry had to use a phone camera ; ;.

Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~blutecneo/DSC00665.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~blutecneo/DSC00681.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~blutecneo/DSC00683.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~blutecneo/DSC00706.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~blutecneo/DSC00684.JPG

Scores

Gaming - 10
CAD/Images - 8
Sufing - 10

PROs

No ghosting
Awesome Color.
Minor reflection.
Bright.
Great for working in a high lit enviorment with xbright coating.

Cons
Refresh rate stuck at 60hz ( so far cant find a way around it)
Limited tilting and swivle.

Ik ga ik denk ik wel kopen. Veel betere monitors als deze zal je denk ik niet vinden. Ik vind het zoiezo een zeer mooie monitor. En de viewsonic is volgens mij nog iets duurder.
Heb geen zin om naar 3 jaar weer een andere monitor te kopen. Wil er graag nog een tijd er gebruik van willen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 16-01-2005 19:44 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Mooi! :) Nou dit topic toch weer een schop heeft gehad verplaats ik mijn vraag die ik in het 19" TFT topic al had gesteld ook even hier heen:

Hoe maken jullie je X-Black scherm stofvrij? Ik heb al een aantal zachte doekjes geprobeerd (lensdoekjes o.a.), maar op de een of andere manier blijft het stof beter aan het scherm plakken dan aan mijn doekje wanneer ik er overheen veeg. Hierdoor krijg ik dus alleen maar 'stof-ophopingen" op het scherm in plaats van dat ik hem schoon veeg...

Heeft iemand toevallig een betere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Animal-X, dit is echt iets voor jou :) http://www.swiffer.net/nl_NL/starterkit/drycloth.shtml Wij gebruiken de doekjes thuis voor de (CRT) TV, werkt heel goed! Volgens mij gewoon bij de AH/Super/Dirk te halen.
Veel betere monitors als deze zal je denk ik niet vinden.
Dat klopt.
En de viewsonic is volgens mij nog iets duurder.
Viewsonic VP912s is ongeveer 80 euro goedkoper.

pricewatch: ViewSonic VP912s (19", 12ms, D-sub/DVI-D)
pricewatch: Sony SDM-HS94PS (19", 12ms, D-sub/DVI-D)

Maar gebruikt volgens mij toch een ander panel. Wel dezelfde coating (wat betreft Glare, 2H) en ook heel erg goede kleur-interpolatie voor een 18bit panel. De Viewsonic heeft wel een slechtere kijkhoek -> het beeld wordt gelig als je er tever van de zijkant naar kijkt, volgens mij heeft de HS94P daar geen last van. De Viewsonic heeft weer minder last van stof. Het blijft een kwestie van prioriteiten stellen...

[ Voor 98% gewijzigd door Yokozuna op 16-01-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Je kan die monitor toch idd met die monitor doekjes schoonmaken, ja kan ze ook bij de hema kopen. Zolang je maar geen glas-sex gebruikt anders word je beschermlaag na een tijdje dof.

[ Voor 31% gewijzigd door Robin4 op 16-01-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Cerntje schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:55:
[...]

Ik heb de Sony nu sinds enkele weken en hij is inderdaad erg fel op zijn fabrieksinstelling. Naarmate je meer bekend wordt met de instellingen en er mee gaat spelen is dit uitstekend in te stellen. Aangezien je aardig veel kan instellen duurt het wel ff voordat je de ideale instelling gevonden hebt, maar dan zit je ook voor altijd goed.

Voor donkere games en films bijv. stel ik de brightness bijv. op 'high' in. Je ziet meteen helderder en duidelijker beeld, terwijl mijn eigen 'user' instellingen weer beter zijn voor gewoon in de windowsomgeving.

Het is dus ook een pluspunt van deze monitor dat het overschakelen tussen deze modus zo makkelijk gaat met 1 knopje :)
Heb je zelf ook nog picca`s van jouw monitor? En wat vind je minder aan je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

Animal_X schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:56:
Hoe maken jullie je X-Black scherm stofvrij? Ik heb al een aantal zachte doekjes geprobeerd (lensdoekjes o.a.), maar op de een of andere manier blijft het stof beter aan het scherm plakken dan aan mijn doekje wanneer ik er overheen veeg. Hierdoor krijg ik dus alleen maar 'stof-ophopingen" op het scherm in plaats van dat ik hem schoon veeg...
wat dacht je van microvezeldoekjes of een stofzuiger met zo'n harig opzetstuk (stoffen wij hier in huis alles mee !! 8)7 )

ff iets anders snap niet wat veel mensen lopen te mekkerren over spiegellen van het scherm, de van mij staat in een serre (en daar is het licht hoor als de zon schijnt) en heb er nagenoeg geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

cilo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:33:
[...]

wat dacht je van microvezeldoekjes of een stofzuiger met zo'n harig opzetstuk (stoffen wij hier in huis alles mee !! 8)7 )

ff iets anders snap niet wat veel mensen lopen te mekkerren over spiegellen van het scherm, de van mij staat in een serre (en daar is het licht hoor als de zon schijnt) en heb er nagenoeg geen last van
Zoals ik zei heb ik dus al verschillende microvezeldoekjes (lensdoekjes) geprobeerd, maar deze werkten dus niet goed... En met mijn stofzuiger over mijn X-Black coating heen gaan rossen lijkt me ook niet echt een goed idee.... :X
Yokozuna schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:59:
Animal-X, dit is echt iets voor jou :) http://www.swiffer.net/nl_NL/starterkit/drycloth.shtml Wij gebruiken de doekjes thuis voor de (CRT) TV, werkt heel goed! Volgens mij gewoon bij de AH/Super/Dirk te halen.
Thanx! Daar had ik nog niet aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Afbeeldingslocatie: http://www.mbforums.org/sony1.JPG
Vooraanzichtje

Afbeeldingslocatie: http://www.mbforums.org/sony2.JPG
Kapje van de achterkant eraf...

Afbeeldingslocatie: http://www.mbforums.org/sony3.JPG
Kapje erop ;)

Mening:

Extreem moois cherm om naar te kijken, zowel als hij uit staat, als dat hij aan staat. Instellingen zijn makkelijk aan te passen, ookal werkt het menu'tje eventjes wat vreemd. Gamen en films zijn geen probleem met deze monitor, zelfs in NFS:U2 rijden met 300 km/h geeft geen wazige sptrepen of wat dan ook!

Zeer tevreden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tis alleen jammer dat hij niet aan de muur te bevestigen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo

cilo

Animal_X schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:19:
En met mijn stofzuiger over mijn X-Black coating heen gaan rossen lijkt me ook niet echt een goed idee.... :X
Wie heeft het hier over rossen ?? Kijk maar eens bij de hulpstukken van de stofzuiger daar zit een heel handig opzetstuk bij met lange zachte haren (een beetje als een zachte bezem) als je daarmee zachtjes over het scherm gaat (kan zelfs zonder het scherm aan te raken !) ben je verlost van de resterende stofdeeltjes
doe ermee wat je wilt het is alleen maar goedbedoeld advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

cilo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:53:
[...]

Wie heeft het hier over rossen ?? Kijk maar eens bij de hulpstukken van de stofzuiger daar zit een heel handig opzetstuk bij met lange zachte haren (een beetje als een zachte bezem) als je daarmee zachtjes over het scherm gaat (kan zelfs zonder het scherm aan te raken !) ben je verlost van de resterende stofdeeltjes
Sorry hoor.. :) Ik denk dat je wel gelijk hebt, alleen ben ik gewoon een beetje huiverig om met iets anders dan een speciaal stofdoekje over het scherm te vegen aangezien je er bijna alles op ziet... Een coating van een lcd is nou eenmaal snel verneukt...

Btw mijn stofzuiger laat dit ook niet echt toe aangezien die anno 1912 ofzo is gebouwd en geen hulpstukken meer heeft... :P Maar thanx voor het advies anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
cilo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:53:
[...]

Ik zou dat niet proberen. De kans op krassen is dan heel groot. En zo`n kras krijg je nooit meer van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Daarom, Swiffer is the way to go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102430

Ik ben reeds in het bezig van zown mooie Sony HS94P/S (Silver edition)

Hij is zoals hier al te lezen was erg fel met de fabrieks instellingen.
Ik ben nog steeds mee bezig met ermee te spelen, ik zou eventueel nog wel wat high reso foto's kunnen maken als dat nog op prijs word gesteld.

Anyhow:

Mooi scherm qua kleuren, ik merk een zeer kleine ghosting als ik er echt op ga letten, maar laten we eerlijk wezen, als je een spel speelt ga je toch niet letten op ghosting, maar op de mooiheid van het spel ;)
Ik heb helaas geen vergelijk materiaal, aangezien ik uit het CRT tijdperk stam :P

Voor de rest was het monitor plug and play, je zou de "inf driver" kunnen installeren zodat je ook de Sony HS 94/P in je systeem ziet ipv plug and play monitor, voor de rest heeft het geen ander nut :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Anoniem: 102430 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:41:
Ik ben reeds in het bezig van zown mooie Sony HS94P/S (Silver edition)

Hij is zoals hier al te lezen was erg fel met de fabrieks instellingen.
Ik ben nog steeds mee bezig met ermee te spelen, ik zou eventueel nog wel wat high reso foto's kunnen maken als dat nog op prijs word gesteld.

Anyhow:

Mooi scherm qua kleuren, ik merk een zeer kleine ghosting als ik er echt op ga letten, maar laten we eerlijk wezen, als je een spel speelt ga je toch niet letten op ghosting, maar op de mooiheid van het spel ;)
Ik heb helaas geen vergelijk materiaal, aangezien ik uit het CRT tijdperk stam :P

Voor de rest was het monitor plug and play, je zou de "inf driver" kunnen installeren zodat je ook de Sony HS 94/P in je systeem ziet ipv plug and play monitor, voor de rest heeft het geen ander nut :/
Gefeliciteerd met je aankoop! :) Ik ben ook een tijdje bezig geweest met het customizen van mijn settings, maar ik gebruik inmiddels al weer een tijdje deze settings:

Backlight 55
Contrast 95 (soms zelfs op 100)
Brightness 48
Color User adjust: R128, G124, B124
Gamma 2
Sharpness 5

Uit welke productieweek komt jou scherm trouwens? Dit kan je zien door je menuknopje 5 seconden ingedrukt te houden. De mijne komt uit 2004-43. Het schijnt dat schermen van na week 40 minder last van de zogenaamde doorlekkende backlights zouden hebben. Bij mijn scherm is dit minimaal zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Animal_X schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:00:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop! :) Ik ben ook een tijdje bezig geweest met het customizen van mijn settings, maar ik gebruik inmiddels al weer een tijdje deze settings:

Uit welke productieweek komt jou scherm trouwens? Dit kan je zien door je menuknopje 5 seconden ingedrukt te houden. De mijne komt uit 2004-43.
2004-48 :)
Ik merk alleen wat van de backlights met totaal zwarte achtergrond, en dat gebeurt niet vaak.
en bedankt, deze monitor is geweldig echt relaxed nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134079

Anoniem: 102430 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:41:

..., ik zou eventueel nog wel wat high reso foto's kunnen maken als dat nog op prijs word gesteld.
:/
Dat wordt zeker op prijs gesteld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134079 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:15:
[...]
Dat wordt zeker op prijs gesteld !
[edit]
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rmkoning/pics/tft/IMG_0160_small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rmkoning/pics/tft/IMG_0161_small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rmkoning/pics/tft/IMG_0163_small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rmkoning/pics/tft/IMG_0164_small.JPG

of voor High reso's fotos: http://home.zonnet.nl/rmkoning/pics/tft/index.html
Foto's zijn ongeveer 1 mb groot bij 2272 x 1704

P.s. op de link staan 3 meer plaatjes, maar omdat ik mijn flitser uit zette werden deze ERG wazig, ik weet niet waarom, maar ik heb ze om die reden niet "small" gemaakt voor op forum :)

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 102430 op 23-01-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102430 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:03:
[...]

P.s. op de link staan 3 meer plaatjes, maar omdat ik mijn flitser uit zette werden deze ERG wazig, ik weet niet waarom, maar ik heb ze om die reden niet "small" gemaakt voor op forum :)
Eerst en vooral bedankt het maken van deze "real-view" foto's, zoveel natuurgetrouwer dan alle
reclamefoto's van Sony zelf. Wat vind je persoonlijk van de reflectie op dit scherm (eventueel met daglicht) ? Mij lijkt ze in elk geval nog mee te vallen, vooral gezien het flitslicht hier ongeveer loodrecht op het scherm valt.
De kleuren zien er zeer goed uit en zwart lijkt hier toch wel echt zwart.
Bij het uitzetten van de flitser worden foto's erg wazig omdat de sluitertijd hier wat langer wordt
en de daarbij horende bewegingsonscherpte. Misschien eens proberen door de camera op een
vast voorwerp of statief te plaatsen (eventueel met zelfontspanner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134079 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:54:
[...]
Bij het uitzetten van de flitser worden foto's erg wazig omdat de sluitertijd hier wat langer wordt
en de daarbij horende bewegingsonscherpte. Misschien eens proberen door de camera op een
vast voorwerp of statief te plaatsen (eventueel met zelfontspanner).
Ah bedankt voor deze informatie, mijn pa heeft denk ik nog wel een statief liggen, kijken of deze op mijn camera past, proberen waard :D en no probleem met foto's :D

Ik vind deze monitor qua kleuren zeer mooi, ook wit en zwart zijn ook echt zoals ze horen.
Ik zit in mijn kamer op een rot plek qua lichtinval van buitenaf (zon), deze schijnt dus altijd op mijn monitor. Ik zie af en toe mijzelf zitten, maar dit had ik ook met mijn CRT 17" LiteOn.
Zelf heb ik helemaal geen last van de reflectie.

[Edit]
Nogmaals bedankt Sepapke voor je advies
heb mijn pa's statief gevonden en mijn digi cam paste :D
Sony HS94P/S Statief, geen flitser geen daglicht en geen verlichting aan:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rmkoning/pics/tft/IMG_0169_small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rmkoning/pics/tft/IMG_0171_small.JPG

Sony HS94P/S Statief, Flitser met fel zonlicht van links:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rmkoning/pics/tft/IMG_0172_small.JPG

Sony HS94P/S Statief, Geen Flitser met fel zonlicht van links:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rmkoning/pics/tft/IMG_0173_small.JPG

Je ziet mij maar dit alleen omdat ik fel licht heb van links, dit was ook zo bij mijn CRT Lite-on :)

url: http://home.zonnet.nl/rmkoning/pics/tft/IMG_0160.JPG
Foto gaan van: 160 tot 173 :-)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 102430 op 23-01-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102430 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:03:
[...]

Je ziet mij maar dit alleen omdat ik fel licht heb van links, dit was ook zo bij mijn CRT Lite-on :)
Interessant, precies deze situatie had ik eens willen zien. Inderdaad,toch wel veel reflectie. Maar dit is dan ook zo ongeveer de slechtste situatie die men zich kan inbeelden voor een monitor. Normaliter ga je dan toch in gangbare situaties het meeste zonlicht wat afschermen.
Heb momenteel eveneens een CRT 19" in vergelijkbare situatie (zonlicht van links).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134079 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:36:
[...]
Interessant, precies deze situatie had ik eens willen zien. Inderdaad,toch wel veel reflectie. Maar dit is dan ook zo ongeveer de slechtste situatie die men zich kan inbeelden voor een monitor. Normaliter ga je dan toch in gangbare situaties het meeste zonlicht wat afschermen.
Heb momenteel eveneens een CRT 19" in vergelijkbare situatie (zonlicht van links).
Ik scherm het normaal gesproken ook af met een gordijn, dat gordijn is 99% van de tijd dicht
Hoe mijn oude bureau stond was het nog erger:
's ochtend licht van achter, 's middags van links ( nu alleen van links)

Als er nog speciale wensen zijn qua foto;s hoor ik het wel, ook met evt reso's (max die 2272 x ???? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-06 18:40

RtN

hoe hoog is die voet nou eigenlijk? een cm of 7 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RtN schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:46:
hoe hoog is die voet nou eigenlijk? een cm of 7 oid?
Voet is klein beetje in hoogte verstelbaar dus

bij mij op fotos: 8cm tot onderkant, 11,5cm tot onderkant beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85560

Cerntje schreef op zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:31:
[...]

welk winkel in hengelo was dat ?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121698

Ik heb nu al meer dan een maand geleden een SDM-HS94PB besteld bij Mediamarkt België, maar daar blijven ze me vertellen dat Sony niet levert.

Als je eens kijkt op de Sony Online webshop, dan zie je inderdaad dat dit scherm voor een groot aantal EU-landen niet leverbaar is. Ik heb gisteren eens gebeld naar Sony om dat scherm zogezegd te 'bestellen'. De telefonist vertelde me dat de scherm heel erg goed verkoopt dat ze inderdaad problemen hebben met de aanlevering van deze schermen. Het zou nog minstens 2 weken duren.

Hebben jullie ook zoveel moeite om aan dit scherm te geraken? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121698 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:28:
Ik heb nu al meer dan een maand geleden een SDM-HS94PB besteld bij Mediamarkt België, maar daar blijven ze me vertellen dat Sony niet levert.

Als je eens kijkt op de Sony Online webshop, dan zie je inderdaad dat dit scherm voor een groot aantal EU-landen niet leverbaar is. Ik heb gisteren eens gebeld naar Sony om dat scherm zogezegd te 'bestellen'. De telefonist vertelde me dat de scherm heel erg goed verkoopt dat ze inderdaad problemen hebben met de aanlevering van deze schermen. Het zou nog minstens 2 weken duren.

Hebben jullie ook zoveel moeite om aan dit scherm te geraken? :'(
Ik ben nog aan het kijken waar ik hem ga halen, wat heb je er een maand geleden voor betaald dan? ik zou hem annuleren hoor, maand wachten pfff.. veel te lang. gewoon een vast laten houden als ze binnen zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85560 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:18:
[...]

Ik ben nog aan het kijken waar ik hem ga halen, wat heb je er een maand geleden voor betaald dan? ik zou hem annuleren hoor, maand wachten pfff.. veel te lang. gewoon een vast laten houden als ze binnen zijn,
Uiteraard krijg ik hem aan de laagste prijs binnen een radius van 30 km. Dat staat zo in de Algemene voorwaarden van Mediamarkt.

Ik heb hem besteld aan 759€. Dit kwam omdat ik een SDM-HS93B gekregen had voor de feestdagen, maar ik was niet tevreden met de responsetijd van dat scherm, dus heb ik hem terug gedaan. Ik kreeg mijn geld niet terug, maar wel een bon t.w.v. 499€. Gevolg: ik zit maar te wachten op dat scherm...

Heb ook nog gebeld nr Mediamarkt en ze hebben gezegd dat ik m'n geld terugkrijg als het scherm morgen (4/2) niet binnen is.

Ik moet je niet zeggen dat ik hem daar wil halen ivm met het recht om hem binnen de 14 dagen terug te doen (defecte subpixels, pixels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn monitor bij media markt Rotterdam gehaald, was zelf eerst naar MyCom gegaan om hem daar te kopen, maar daar hadden ze de 19" niet voorradig, prijslijst meegenomen en bij Media Markt gehaald ;)

Toen hadden ze alleen nog de "Silver" versie, zie mijn fotos
Maargoed beeld blijft mooi en prachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ja hoor, namiddag heeft MediaMarkt gebeld, hij is binnen na precies 4 weken en 4 dagen..
Maandag ga ik hem halen. Zal dan in deze post m'n ervaringen posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat voor instellingen gebruiken jullie:

Ik heb als volgt, geeft mooie kleuren en goede game setting:

blacklight: 44
contrast: 85
brightness:45~50
User colors: RED:127, GREEN: 125, BLUE: 120
Gamma: 2
scherpte: 5 (dan zijn de letters perfect bij mij)

Nog een vraag, ik zie dan je met DVI 60HZ fixed heb, maar met VGA kan die tot 75HZ, wat kun je nu beter gebruiken, VGA of DVI, ik speel voorval heel veel clan games :D Moet zeggen dat het met DVI prima gaat, Heb VGA nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ik heb ze geloof ik al eens eerder gepost, maa rhier heb je mijn settings:

Backlight: 60
Contrast: 97
Brightness: 48
User color: R124, G124, B124
Sharpness: 5

Wanneer je je backlight ver terug schroeft merk je dat je kleuren iets minder helder worden. Qua ingang zou voor DVI kiezen. Dat is net iets scherper en die die 15hz meer t.o.v. VGA merk je toch niet aangezien je backlight constant brand...

[ Voor 17% gewijzigd door Animal_X op 14-02-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Animal_X schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:08:

Wanneer je je backlight ver terug schroeft merk je dat je kleuren iets minder helder worden. Qua ingang zou voor DVI kiezen. Dat is net iets scherper en die die 15hz meer t.o.v. VGA merk je toch niet aangezien je backlight constant brand...
hmm, heb je al eens VGA geprobeerd?
btw is kleur groen bij jou ook fixed? ik kan die dacht ik niet verstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Anoniem: 85560 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:18:
[...]

hmm, heb je al eens VGA geprobeerd?
btw is kleur groen bij jou ook fixed? ik kan die dacht ik niet verstellen
Zeker. Ik heb de eerste paar weken op VGA gedraaid... Ik kan trouwens niet echt zeggen dat de kleur groen er meer uit springt ten op zichte van de andere kleuren. Dit hangt ook heel erg van je videokaart af. Toen ik van videokaart wisselde kon ik meteen al mijn "Color user" settings weer opnieuw instellen. Met andere woorden jij moet ze even op jou systeem afstellen. Mijn settings kunnen er bij jou wel weer net wat anders uit zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Animal_X op 14-02-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik nu dezelfde settings als jou, en moet zeggen, SUPER idd. ook games eruuuggg strak zeg. niet normaal.

Ik heb dit ding nog maar 1 dag, dus ik pruts nog wel wat. maar vind jou settings al heel mooi.

ik heb btw ATI 9800pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ja mooi he? :*) Ik ben ook nog steeds ERG tevreden over met schempje! Dit is nou eenmaal de ultieme 19" TFT van dit moment.

[ Voor 29% gewijzigd door Animal_X op 14-02-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Laatst online: 21-02-2022
Yo, beetje offtopic, maar ik heb al een jaar een SDM-HS53, dat is de oude, 15 inch, niet xbrite versie van het scherm waar dit topic over gaat. Ik heb hem destijds gekocht voor het design en de (toen hele goede) prestaties. En het paste net wat beter bij mijn Vaio RZ.

Sony staat bij al mijn aankopen voor stijl, en kwaliteit.

Ik ben ook opzoek naar iets groters, en ga als ik dalijk weer een vakantiebaantje heb, zeker een SDM-HS94P overwegen.

De mensen die zeggen "bah dat reflecterende vind ik vies", moet je gewoon negeren. Bij een vriend heb ik een xbrite scherm gezien, en de kleuren zijn werkelijk prachtig. Het doet je aan een "echte" monitor denken. Heel erg goed. De xbrite-tegenstanders zijn meestal mensen die een 300 euro 19 inch benQ schermpje in hun hoofd hebben, en zich op deze manier proberen te overtuigen van "hun koopje"

BenQ en zulke merken leveren doorgaans enkel 6 bits panelen. Je moet dus nooit afgaan op "nu met 6 ms reactietijd!!!" want in zulk geval zal je heel wat aan kleuren moeten inleveren.

660 Euro is helemaal niet veel als je kijk naar wat je er voor terugkrijgt. Ik kan eigelijk iedere Sony monitor aan iedereen aanraden.

Mensen die nog nooit een Sony hebben mogen genieten zullen wel denken "wat een fanboy", maar koop er gewoon een, en je zult zien wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Faust schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:56:
Yo, beetje offtopic, maar ik heb al een jaar een SDM-HS53, dat is de oude, 15 inch, niet xbrite versie van het scherm waar dit topic over gaat. Ik heb hem destijds gekocht voor het design en de (toen hele goede) prestaties. En het paste net wat beter bij mijn Vaio RZ.

Sony staat bij al mijn aankopen voor stijl, en kwaliteit.

Ik ben ook opzoek naar iets groters, en ga als ik dalijk weer een vakantiebaantje heb, zeker een SDM-HS94P overwegen.

De mensen die zeggen "bah dat reflecterende vind ik vies", moet je gewoon negeren. Bij een vriend heb ik een xbrite scherm gezien, en de kleuren zijn werkelijk prachtig. Het doet je aan een "echte" monitor denken. Heel erg goed. De xbrite-tegenstanders zijn meestal mensen die een 300 euro 19 inch benQ schermpje in hun hoofd hebben, en zich op deze manier proberen te overtuigen van "hun koopje"

BenQ en zulke merken leveren doorgaans enkel 6 bits panelen. Je moet dus nooit afgaan op "nu met 6 ms reactietijd!!!" want in zulk geval zal je heel wat aan kleuren moeten inleveren.

660 Euro is helemaal niet veel als je kijk naar wat je er voor terugkrijgt. Ik kan eigelijk iedere Sony monitor aan iedereen aanraden.

Mensen die nog nooit een Sony hebben mogen genieten zullen wel denken "wat een fanboy", maar koop er gewoon een, en je zult zien wat ik bedoel.
ik heb er 632 voor betaald, en die reflectie zie je niets van, Ja alleen in de winkel iets omdat er 100 TL lampen op staan. Maar de kleuren zijn gewoon zo veel mooier door die laag, geweldig gewoon. En op mijn kamer heb ik niets geen last van reflectie. dus blablabla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blacklight leakage. dat kan ik wel iets waarnemen. Ofwel dat zwart aan de randen iets meer belicht is. Maar ik vind ik absolute niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo

cilo

Animal_X schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:08:

ik snap ff een ding niet :?
ik kan bij mij niet de contrast, brightness en groen aanpassen
kan het zijn dat dat komt omdat ik hem heb aangesloten via DVI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cilo schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:35:
[...]

ik snap ff een ding niet :?
ik kan bij mij niet de contrast, brightness en groen aanpassen
kan het zijn dat dat komt omdat ik hem heb aangesloten via DVI ?
denk dat het je videokaart is? welke heb je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 10:11
In de recentste c't kwam dit scherm er overigens totaal niet goed uit. Slechte belichting, matige kleuren, veel reflecties op glasplaat en slechte schakeltijden; gemeten werd 35ms i.p.v. 12. Maar da's niet meer dan normaal omdat er geen enkel scherm zulke lage schakeltijden haalt, zijn allemaal marketingleugens.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abbadon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 08:32:
In de recentste c't kwam dit scherm er overigens totaal niet goed uit. Slechte belichting, matige kleuren, veel reflecties op glasplaat en slechte schakeltijden; gemeten werd 35ms i.p.v. 12. Maar da's niet meer dan normaal omdat er geen enkel scherm zulke lage schakeltijden haalt, zijn allemaal marketingleugens.
Dan vraag ik me af wat voor test model hun gehad hebben.

Bij mediamarkt staan ongeveer 100 TFT's op 1 rij. En de Sony trok gelijk mijn aandacht omdat dat scherm zulke levens echte kleuren heeft. Rood is echt mooi diep rood, en contrast is veel beter. Daar kon geen enkel scherm tegen op wat ik tot nu toe gezien heb.

Qua reflectie, tja het is lang niet zo veel als een CRT, en ja als er 10 TL lampen boven hangen kan ik het me iets voorstellen, maar als de monitor in een normale kamer hebt staan, zie je totaal geen reflectie. En de zeer mooie kleuren die je door dit paneel krijgt is het absolute geen twijfel voor mij om het scherm daarvoor af te keuren. Mieren-n3uk3n rij heet dat imo.

Kwa reactie tijd. idd geen enkel scherm dat die snelle tijden echt waar maken, en kleur overgang is bij elk paneel het gemiddelde ong. hetzelfde. en van zwart naar wit of gray to gray zegt niets. Ik heb al heel veel gegamed met dit scherm, en ik ben zeerr kritisch ivm clan gaming enzo. Maar ik kan niet anders zeggen dan SUPER voor gamen. Je voelt het eerste uurtje dat het gewoon iets anders aanvoelt maar geen ghosting of lag ofzo, naar 1 dag gespeeld te hebben wil ik niet meer terug, door de goede kleuren en contract zie ik alles veel beter, zoals onder andere kleine 'laser dots' als aim cross enzo. Wat mij betreft denk ik dat alle laatste TFTs schermen qua gemiddelde responstijd niet veel voor elkaar onder doen. van 12 - 8 ms zijn zeer geschikt voor gaming.

Toch vraag ik me wel even af hoe dat blad die respons tijd gemeten heeft, en of ik dat wel vertouw, blijf het wel een beetje raar vinden. Misschien was het scherm nog niet opgewarmt? of gewoon een brak model gehad? wie weet? maar voor mij voeldoet de HS94P meer dan ik verwacht had. en zou heb absolute niet willen ruilen tegen een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo

cilo

Anoniem: 85560 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 07:43:
[...]

denk dat het je videokaart is? welke heb je
Ti4200-TD8X van MSI (ben er niet helemaal zeker van maar zit op de zaak, mocht het een hele andere zijn, wat ik niet denk, laat ik het nog weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 10:11
Tja, ze zijn nogal kritisch en als je zo'n scherm vergelijkt met betere schermen (en serieus, die zijn er, deze Sony is echt niet het beste jongentje van de klas) dan scoort hij op bepaalde aspecten matig tot slecht in vergelijking met de overige schermen.

Je kunt er natuurlijk héél veel plezier van hebben maar het is maar net waar je de lat legt en hoe kritisch je bent m.b.t. bepaalde details :)

Overigens heeft c't op elk scherm in deze test kritiek, dus iedereen zou wel met de opmerking 'Dan vraag ik me af wat voor test model hun gehad hebben' kunnen komen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 2 Laatste