[Ervaringen] Sony SDM-HS94P

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85560

Abbadon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:29:
[...]

Tja, ze zijn nogal kritisch en als je zo'n scherm vergelijkt met betere schermen (en serieus, die zijn er, deze Sony is echt niet het beste jongentje van de klas) dan scoort hij op bepaalde aspecten matig tot slecht in vergelijking met de overige schermen.

Je kunt er natuurlijk héél veel plezier van hebben maar het is maar net waar je de lat legt en hoe kritisch je bent m.b.t. bepaalde details :)

Overigens heeft c't op elk scherm in deze test kritiek, dus iedereen zou wel met de opmerking 'Dan vraag ik me af wat voor test model hun gehad hebben' kunnen komen.
Heeft niets met pride of ownership te maken, leg mijn eens uit dan waarom dat scherm slecht scoort met zijn kleuren terwijl je elders leest en zelf kunt ervaren dat dat een heel goed punt is van de sony. en dan kun je net zoveel metingen doen, met je oog moet je het nog altijd waarnemen, en vele ogen hebben al gezegt: de kleuren van de sony zijn super, nog niet beter gezien... en dat kan ik ook bevestigen. ook naast vele andere merken... dan snap ik die review niet, maar goed ik zal hem eens lezen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 85560 op 16-02-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 11:19

Animal_X

Rodin

Abbadon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 08:32:
In de recentste c't kwam dit scherm er overigens totaal niet goed uit. Slechte belichting, matige kleuren, veel reflecties op glasplaat en slechte schakeltijden; gemeten werd 35ms i.p.v. 12. Maar da's niet meer dan normaal omdat er geen enkel scherm zulke lage schakeltijden haalt, zijn allemaal marketingleugens.
Persoonlijk geloof ik eerder in foutieve testmethodes van de CT dan in marketingleugens van Sony. Ik heb het artikel ook gelezen en ik kan me in geen enkele conclusie vinden... Ik heb alle schermen van de test persoonlijk en uitgebreid bekeken en er is op dit moment toch echt geen scherm dat aan de SDM-HS94P kan tippen....

Je hoeft het niet van me aan te nemen, maar stap maar eens een winkel binnen die een aantal van de schermen in kwestie heeft staan en je zult zien wat ik bedoel. :) Eerder hoef je je er niet over uit te laten.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Animal_X schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:59:
[...]
Persoonlijk geloof ik eerder in foutieve testmethodes van de CT dan in marketingleugens van Sony. Ik heb het artikel ook gelezen en ik kan me in geen enkele conclusie vinden... Ik heb alle schermen van de test persoonlijk en uitgebreid bekeken en er is op dit moment toch echt geen scherm dat aan de SDM-HS94P kan tippen....

Je hoeft het niet van me aan te nemen, maar stap maar eens een winkel binnen die een aantal van de schermen in kwestie heeft staan en je zult zien wat ik bedoel. :) Eerder hoef je je er niet over uit te laten.
agree... 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blacklight: 50
contr: 85
bright: 38
color: R 127, G 125, B 127
gamma: 2
Scherpte: 5

nieuwe settings. vorige settings waren ook super hoor, maar was me iets te scherp af, vooral sócthens ;) Met deze settings is 'WIT kleur' rustig aan de ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:11
Animal_X schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:59:
[...]
Persoonlijk geloof ik eerder in foutieve testmethodes van de CT dan in marketingleugens van Sony.
Nu trek je alles uit z'n verband. Ik heb het niet over sec marketingleugens van Sony maar dat de opgegeven responsetijden van diverse schermen gewoon klinklare nonsens zijn waar je geen donder aan hebt, dát zijn marketing leugens :)

En wat de test betreft, je kunt alles met een korrel zout nemen maar ik heb meer vertrouwen in de c't dan wat eigenaars zeggen over hun scherm :) (pride of ownership werkt vertroebelend is m'n ervaring). Scherm heb ik overigens wel eens bij MM gezien en hij ziet er zeker leuk uit maar die glasplaat vind ik hinderlijk en de kleuren spraken me ook niet aan (lijkt allemaal erg nice met die glasplaat maar het kwam op mij toch niet goed over, de kleuren).

Anyway, het topic gaat over dit scherm en ik dacht dat zo'n review vermelding van een gerenommeerd blad er zeker wel in paste. Dat, en ik wist het al van te voren, er gelijk tegen aan getrapt wordt door eigenaars welke het afdoen als een onzin review vind ik een beetje jammer. Je kúnt dingen natuurlijk ook in de juiste context zien en bewust zijn van het feit dat dit gewoonweg niet het allerbeste scherm is wat je voor deze centen kunt krijgen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ik trek helemaal niks uit z'n verband... Ik heb gewoon mijn twijvels bij de conclusies van CT. Ik heb het al eens eerder in een topic genoemd, maar er zijn nou eenmaal veel factoren die de prestaties van een LCD scherm beinvloeden die reviewers vaak bij dergelijke latency-tests vaak over het hoofd zien. Ik noem een ding als (omgevings)temperatuur, duur dat het scherm aanstaat, gebruik van verschillende ingangen, scherm settings, etc... Dit is een reden waarom ik die tests met een flinke korrel zout neem en ik in dit geval op mijn persoonlijke ervaringen af ga en niet op de CT test want die staan vrij loodrecht op elkaar... Bovendien zijn er nou eenmaal ISO standaarden waar fabrikanten zich aan moeten houden willen ze gecertificeerd worden. Sony zal hier echt geen waarden opgeven die vele malen hoger dan de aangegeven waarden bij de verplichtte TrTf (zwart-wit-zwart) schakeling.

Zoals ik al zei, ik heb zo'n beetje alle 19" TFT schermen van de test persoonlijk uitgebreid bekeken en heb daarop mijn keus voor de HS94P gebaseerd. Deze springt er toch echt uit in vergelijking met de andere schermen. Mocht ik "Pride of ownership" eigenschappen vertonen, dan is dat alleen omdat ik er van overtuigd ben dat dit de beste keuze is en vandaar dat ik ook zei dat je gewoon zelf een keer naar een winkel moet stappen om je te laten overtuigen.

edit:

En voor de mensen die dit niet aan tijd hebben, ga gewoon even op zoek naar een aantal online reviews van 19" TFT schermen of kijk even op de display forums van [H]ard en Prad.de en je zult zien dat de Sony er in alle gevallen als beste uitkomt behalve bij de CT test. Dit zegt volgens mij wel genoeg over de betrouwbaarheid van het CT artikel.

[ Voor 41% gewijzigd door Animal_X op 16-02-2005 19:15 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Animal_X schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:48:
Ik trek helemaal niks uit z'n verband... .
Dat doe je wel door mijn opmerkingen in zo'n tendentieuze zin samen te vatten :/ Wat mij betreft het ultieme voorbeeld van pride of ownership. Wel, heb plezier met je scherm, ik heb schijnbaar onbedoeld op teveel lange tenen getrapt hier en heb daar verder geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Juist, ik mag mijn mening niet geven... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Abbadon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:58:
[...]

Dat doe je wel door mijn opmerkingen in zo'n tendentieuze zin samen te vatten :/ Wat mij betreft het ultieme voorbeeld van pride of ownership. Wel, heb plezier met je scherm, ik heb schijnbaar onbedoeld op teveel lange tenen getrapt hier en heb daar verder geen zin in.
Heb vandaag nog U-Turn bij de Mediamarkt in Heerlen gescoord (6,99 : P ), en ook langs alle apperatuur gelopen. In Maastricht stonden maar 6 verschillende tft's aan de kant van de SDM-HS94P, Philips, Samsung, Iiama en nog een (neo ...???), anyway.

De tft's speelde allemaal een of andere gare muziek dvd af, en de resolutie stond op 800*600, het was dus geen professionele 'benchmark' of zo, maar je zag al meteen:

-vergeleken met de Sony, is het ZWART van iedere bovengenoemde tft GRIJS.
-kleuren leken beter, maar omdat de dvd een concert betrof, is dit niet echt een test, je moet eigelijk een 24 bits bmp bestand in de native schermresolutie displayen, kan pas kan je kleuren vergelijken.

van wat je op het eerste gezicht ziet, is het beeld gewoon beter. Refreshrate kan ik niks over zeggen, maar dan nog, als deden alle andere merken 2 keer zo snel refreshen, zou je daarvoor het contrast, het zwart en de kleuren opgeven?

Dus, aan de operator:

geef een link naar een scherm wat beter is dan de SDM-HS94P.

Met andere woorden: maak je "argument" waar.

Ik kijk wel wat ik geloof, mijn ogen, of jouw excuus voor het niet kunnen vinden van een beter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abbadon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:23:
[...]

Nu trek je alles uit z'n verband. Ik heb het niet over sec marketingleugens van Sony maar dat de opgegeven responsetijden van diverse schermen gewoon klinklare nonsens zijn waar je geen donder aan hebt, dát zijn marketing leugens :)

En wat de test betreft, je kunt alles met een korrel zout nemen maar ik heb meer vertrouwen in de c't dan wat eigenaars zeggen over hun scherm :) (pride of ownership werkt vertroebelend is m'n ervaring). Scherm heb ik overigens wel eens bij MM gezien en hij ziet er zeker leuk uit maar die glasplaat vind ik hinderlijk en de kleuren spraken me ook niet aan (lijkt allemaal erg nice met die glasplaat maar het kwam op mij toch niet goed over, de kleuren).

Anyway, het topic gaat over dit scherm en ik dacht dat zo'n review vermelding van een gerenommeerd blad er zeker wel in paste. Dat, en ik wist het al van te voren, er gelijk tegen aan getrapt wordt door eigenaars welke het afdoen als een onzin review vind ik een beetje jammer. Je kúnt dingen natuurlijk ook in de juiste context zien en bewust zijn van het feit dat dit gewoonweg niet het allerbeste scherm is wat je voor deze centen kunt krijgen.
Het kwam niet goed op jou over, de kleuren spraken je niet aan??? uhm lol, wat is dat voor een argument. 0% onderbouwd. Of je hebt een heel ander scherm gezien, of je het de sony nog nooit gezien, want de kleuren zijn gewoon het best van alle <12 ms panelen. Dat is gewoon een feit. Jou mening wijkt dan af van 99% van de rest van de mensen, dus daar hecht ik geen waarde aan. En zouden andere ook niet moeten doen.

En ik vind kritiek helemaal niet erg, ben zelf altijd zeer kritisch, maar dat over die kleuren slaat helemaal nergens op, lijkt wel afgunst imo, omdat geen enkel scherm dat kan evenaren atm <12ms

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 85560 op 16-02-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:47
Cerntje schreef op zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:31:
[...]

Ik heb hem bij de MediaMarkt in Enschede gehaald. Ze hadden hem daar voor, schrik niet, 799,-!

Maar dankzij hen laagste prijs garantie heb ik hem voor 669,- meegekregen :*) . Dit omdat ik de Sony bij een winkel in Hengelo goedkoper werd aangeboden. Hij moest er wel ff de manager voor opbellen, maar ze zeggen het zelf 8) .

Ze hadden in Enschede nog 1 Sony over dacht ik, je zou voor de zekerheid kunnen bellen.

Verder ben ik uiterst tevreden over deze aankoop!
Ik ben vandaag eens in een paar winkels wezen kijken maar kan nergens dit scherm vinden voor die prijs, zou je me kunnen vertellen/mailen welke winkel dit was?
Anoniem: 85560 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:12:
[...]

ik heb er 632 voor betaald, en die reflectie zie je niets van, Ja alleen in de winkel iets omdat er 100 TL lampen op staan. Maar de kleuren zijn gewoon zo veel mooier door die laag, geweldig gewoon. En op mijn kamer heb ik niets geen last van reflectie. dus blablabla ;)
Voor 632 euro, en waar was dat, hoe zat het daar met de pixelgarantie?

[ Voor 24% gewijzigd door KoBolD54 op 16-02-2005 23:51 ]

Anoniem: 91557

Volgende week komt de HS95PB uit, ziet er wel goed uit dit scherm.
Blijkbaar is deze lager geprijst dan de HS94PB, weet iemand hoe dit kan, het is namelijk de opvolger, in Duitsland 550 euro terwijl de HS94PB 50 euro hoger ligt.

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Afbeeldingslocatie: http://displaysbysony.com/display/images/product/sdmhs95ps_large.jpgAfbeeldingslocatie: http://displaysbysony.com/display/images/product/sdmhs95pb_large.jpg

Deze dus. :)

Inderdaad :)

• Abbadon
Faust schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:39:
Dus, aan de operator:

geef een link naar een scherm wat beter is dan de SDM-HS94P.

Met andere woorden: maak je "argument" waar.

Ik kijk wel wat ik geloof, mijn ogen, of jouw excuus voor het niet kunnen vinden van een beter scherm.
Anoniem: 85560 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:01:
[...]

Het kwam niet goed op jou over, de kleuren spraken je niet aan??? uhm lol, wat is dat voor een argument. 0% onderbouwd. Of je hebt een heel ander scherm gezien, of je het de sony nog nooit gezien, want de kleuren zijn gewoon het best van alle <12 ms panelen. Dat is gewoon een feit. Jou mening wijkt dan af van 99% van de rest van de mensen, dus daar hecht ik geen waarde aan. En zouden andere ook niet moeten doen.

En ik vind kritiek helemaal niet erg, ben zelf altijd zeer kritisch, maar dat over die kleuren slaat helemaal nergens op, lijkt wel afgunst imo, omdat geen enkel scherm dat kan evenaren atm <12ms
OMG, nu ben _ik_ de gebeten hond? Ik geef alleen maar aan dat er een review van dit scherm is gehouden door een gerenommeerd blad en dat 'ie er niet altijd even goed uitkwam (zelfs slecht op bepaalde aspecten). Ik geef zélfs expliciet aan dat die reviews nogal kritisch zijn en je die dingen met een korrel zout kunt nemen.

Don't shoot the messenger zeg :/ Kom op, dit wordt zo wel een hele zielige vertoning van pride of ownership; Ik word er zelfs al van beschuldigd dat ik lieg doordat ik het scherm niet gezien zou hebben en als laagtepunt moet ik met excuses komen? Get a grip :X

Maar sorry dat ik 'jullie' scherm, wat ontegenzeggelijk het beste v.d. wereld is, zo afval door een review aan te halen welke wat minder positief is. En ook sorry dat ik me negatief heb uitgelaten over de kleuren, welke ik minder realistisch vind dan die van mijn eigen TFT's of die van menig ander. De onverlaat verlaat deze draad dan ook snel :z

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Mensen reageren gewoon inhoudelijk op je post omdat jij je niet duidelijk onderbouwd en bovendien omdat je alle andere meningen dan die van jou meteen met de hippe term "pride of ownership" af doet.... Sorry, maar dan vraag je er in mijn ogen om..
Je kúnt dingen natuurlijk ook in de juiste context zien en bewust zijn van het feit dat dit gewoonweg niet het allerbeste scherm is wat je voor deze centen kunt krijgen.
Hier kreeg je volledig terecht kritiek op omdat je jou mening enkel op het artikel van de CT baseerd. In vele andere reviews en user forums komt de SDM-HS94P nou eenmaal als beste naar voren. Dat enkel de CT het scherm maar matig vind zegt des te meer over de betrouwbaarheid van het artikel. Dit zijn dus simpelweg constateringen, feiten en geen meningen waardoor het dus los staat van "pride of ownership" zo als je het steeds noemt.

[ Voor 29% gewijzigd door Animal_X op 17-02-2005 09:48 ]

Anoniem: 91557 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 02:53:
Volgende week komt de HS95PB uit, ziet er wel goed uit dit scherm.
Blijkbaar is deze lager geprijst dan de HS94PB, weet iemand hoe dit kan, het is namelijk de opvolger, in Duitsland 550 euro terwijl de HS94PB 50 euro hoger ligt.
gebruikt die hetzelfde paneel als de HS94P? zelfde reactie tijd? ook X-black? Een nieuwere versie hoeft trouwens niet een snellere of betere te betekenen, kan ook een iets goedkopere uitvoeren zijn :P

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 85560 op 17-02-2005 10:04 ]

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Anoniem: 85560 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:03:
[...]

gebruikt die hetzelfde paneel als de HS94P? zelfde reactie tijd? ook X-black? Een nieuwere versie hoeft trouwens niet een snellere of betere te betekenen, kan ook een iets goedkopere uitvoeren zijn :P
Het is zo goed als het zelfde scherm. Hij heeft iets betere specs. De luminance is van 400 naar 500 cd/m2 gegaan, maar daar zal je verder weinig aan hebben want die bij de was bij de HS94P toch al erg goed. Het contrast ratio is van 500:1 naar 550:1 gegaan en het is idd ook weer een 12ms, X-Black scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door Animal_X op 17-02-2005 10:14 ]

Animal_X schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:11:
[...]

Het is zo goed als het zelfde scherm. Hij heeft iets betere specs. De luminance is van 400 naar 500 cd/m2 gegaan, maar daar zal je verder weinig aan hebben want die bij de was bij de HS94P toch al erg goed. Het contrast ratio is van 500:1 naar 550:1 gegaan en het is idd ook weer een 12ms, X-Black scherm.
geen verschil te zien dan denk ik. raar dat ie goedkoper is. wellicht heeft sony dan toch ergens op bezuinigd.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik neem nog steeds aan dat "X-black coating'' gelijk staat aan "glass coating"?

• Faust
Abbadon schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:24:
[...]

[...]

En ook sorry dat ik me negatief heb uitgelaten over de kleuren, welke ik minder realistisch vind dan die van mijn eigen TFT's of die van menig ander.
Hier doe je het weer, eerder geef je aan dat je het scherm nooit in het echt gezien hebt, en dat je je oordeel erover baseert op een afwijkende review, desondanks zeg je toch dat jouw (of menig andere) tft realistischere kleuren heeft dan die Sony, zonder het scherm ooit in het echt gezien te hebben.

Van een operator verwacht je goede argumenten, niet van die loze kreten, die niet eens onderbouwd zijn.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Tja als je Eizo gewend bent... Maargoed, uit het 19" topic is ook wel gebleken dat je onmogelijk op de conclusie van 1 review kunt afgaan. Gezegd moet wel worden, dat de HS94P gewoon bij winkels als Dynabyte te bezichtigen valt, moeilijker is het alleen om 2 gewenste TFT's naast elkaar te bezichtigen.
En ook sorry dat ik me negatief heb uitgelaten over de kleuren, welke ik minder realistisch vind dan die van mijn eigen TFT's of die van menig ander.
"Minder realistische kleuren" vind ik een vage beschrijving. Van wat voor vervorming is er dan sprake, waardoor de kleuren niet meer realistisch ogen?

[ Voor 176% gewijzigd door Yokozuna op 17-02-2005 13:27 ]

• Faust
Eizo is goed, maar het is oneerlijk om een scherm van 3 jaar oud te vergelijken met een van 1 jaar oud, die ook nog eens de allernieuwste technieken gebruikt.

De HS94PB is nu van Sony's site gehaald en blijkbaar wordt deze vervangen door de HS95PB, gaat deze dan niet meer geleverd worden?
Ik vind hier een verdacht geurtje aanzitten, nog maar weinige winkels blijken deze te verkrijgen.
Waarom die plotse ommekeer en de lagere prijs voor het nieuwere model?

De datasheet voor de HS95PB

http://ec.ingrammicro.de/pdf/5585093.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 91557 op 17-02-2005 17:50 ]

• Faust
Persoonlijk vind ik de vorige versie iets mooier, maar als hij beter is kwa prestaties zo zag ik 1000:1 staan, dan hoor je mij niet klagen.

hmm, ik heb dat scherm eens bekeken, zal ongetwijfeld weer een top paneel in zitten. Ik verwacht niet veel verschil tov de HS94P.... maar ik vind het design LELIJK, hehe ja sorry. maar ik vind die 'beugel' die zo na onder loopt echt lelijk man, bah.... nu weet ik waar ze op bespaard hebben, de architect LMAO _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Over smaak valt niet te twisten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

Faust schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 00:38:
Over smaak valt niet te twisten :9
valt wel over te twisten, bah bah :r wat een gedrocht zeg het enige voordeel met de 94 is dat je de 95 dichter tegen een muur kan zetten, voor de rest vind ik het maar goedkoopjes uitzien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
cilo schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:05:
[...]

valt wel over te twisten, bah bah :r wat een gedrocht zeg het enige voordeel met de 94 is dat je de 95 dichter tegen een muur kan zetten, voor de rest vind ik het maar goedkoopjes uitzien !
Ha! Ik zie het nu pas!!!

Het is een design scherm voor design pc's.

De RA-serie heeft ook een "gat", als je de RZ of RA met zo'n scherm voorstelt, dan maakt al meer "sense". Ook met het SDM-HS94P, en eigelijk ieder ander Sony scherm, is er een probleem:
het design. Naast iedere (al dan niet met blauw licht uitgeruste) kast ziet het scherm "raar" uit.

w8 ik zal wat plaatjes zoeken,

naja, check dit maar http://www.vaio.sony.co.jp/Products/VGC-RA71P/

staat niet afgebeeld met een van de schermen die hier ter discussie staan, maar je ziet duidelijk de 'style'.

Ik vind het scherm achteraf niet zo heel lelijk, omdat het gemaakt is om bij de vaio te passen, niet bij je chieftech turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Mooi, een wit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Contrast ratio:
1:1000 blijkt niet te kloppen alhoewel bijna iedere webwinkel dit zo zegt.
Volgens sony is het 1:550

http://www.sonystyle.com/...FlatPanelLCDs_18%22#specs

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91557 op 18-02-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Anoniem: 91557 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:48:
Contrast ratio:
1:1000 blijkt niet te kloppen alhoewel bijna iedere webwinkel dit zo zegt.
Volgens sony is het 1:550

http://www.sonystyle.com/...FlatPanelLCDs_18%22#specs
dat 1:1000 heeft betrekking op de 17 inch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb eens ff die review in de C't gelezen. Maar alle schermen waar de C't de responstijd van getest had zaten allemaal ver boven wat er volgens de fabricant word opgegeven. Dus nu vertrouw ik die hele review zowiezo niet meer. Ook de benq 937s en nog een paar snelle 12 ms schermen zaten volgens de C't rond de 35-40 ms van zwart naar wit. Terwijl dat 12 ms zou moeten zijn, volgens mijn is nu apparatuur naar de kl*te of ze hebben kleur naar kleur zitten meten ofzo. Want iets klopt er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even aan het testen, maarrrrrrrrrrr LET OP, als je een SONY HS94P 12 ms hebt. en je gamed veel. gebruik dan de VGA kabel, en 1280*1024 @ 75 hz ( even vinkje weghalen van de hz begrenzer, want deze monitor kan wel 75 hz maar gaat met vinkje maar tot 70 hz).

DVI kan max 60 hz op mijn sony

Omg, dat verschil merk je echt, veel directer met games, en scrol nu maar eens met een tekst veld, je zit dat het veel sneller de tekst weer opbouwt.

Is eigenlijk ook wel logisch want met 75 hz, kun je 75 beelden per seconde vernieuwen, en met 60 hz dus 60 beelden, In een FPS game merk je gewoon op 60 hz dat je met snelle moves beelden en details mist, als je de VGA kabel gebruikt is het echt bijna hetzelfde als een CRT. En ik zie kwa beeld kwaliteit niets geen verschil, ook niet met tekst, alleen dat de VGA input dus sneller is, ook met scrollen blijven de letter beter scherp. Ik zou altijd de VGA kabel gebruiken, vanwege de 75 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm 1 nadeel, het beeld is toch niet zo stil (trillings vrij) als DVI. Je kunt bij sommige kleuren toch zo'n rillig patroon zien over je scherm :s jammer is dat. Je kunt wel redelijk weg krijgen met phase enzo, maar niet zo als DVI. Baal er toch best van die scherm niet hoger dan 60 hz DVI kan. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Het feit dat je scherm op 60hz loopt betekent echt niet dat je hij een soepeler beeld laat zien ofzo hoor... Dat verschil dat merk jij echt niet en zeker niet wanneer je een tekstveld scrolled! Alleen wanneer je Vsync aan hebt staat zal je fps in games op 60 gecapt zijn.

Overigens ben ik nog steeds erg over de monitor te spreken. Het enige echte puntje van kritiek dat ik heb is de vertikale kijkhoek. Deze is erg aan de krappe kant. Dit merk je vooral wanneer je scherm iets hoger staat.

[ Voor 58% gewijzigd door Animal_X op 02-03-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Animal_X schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 00:27:
Het feit dat je scherm op 60hz loopt betekent echt niet dat je hij een soepeler beeld laat zien ofzo hoor... Dat verschil dat merk jij echt niet en zeker niet wanneer je een tekstveld scrolled! Alleen wanneer je Vsync aan hebt staat zal je fps in games op 60 gecapt zijn.

Overigens ben ik nog steeds erg over de monitor te spreken. Het enige echte puntje van kritiek dat ik heb is de vertikale kijkhoek. Deze is erg aan de krappe kant. Dit merk je vooral wanneer je scherm iets hoger staat.
Ja dat klopt die inkijkhoek is verticaal iets minder ja.

Ik baal echt dat DVI niet hoger hz kan. Want tijdens gamen merk ik dus ff HEEL GOED het verschil met DVI 60 hz op VGA 75 hz wat veel beter loopt. Heb vsync uit. Maar 60 hz DVI merk je gewoon dat het beeld bij snelle moves minder direct is. omdat die gewoon minder vaak refreshed. elke keer weer als ik in DVI mode speel speel ik veel slechter. Op VGA @ 75 hz is het wel goed en veel directer. Moet je maar eens een screensaver met die tekst doen, dan zul je zien dat ie bij DVI veel meer happerd als de tekst heel snel van links naar rechts voorbij komt. VGA mode is veel vloeiender. alleen heb je met VGA weer die kl#to fhase. die rilling over het beeld bij sommige kleuren, dat krijg je gewoon niet helemaal weg, komt gewoon omdat het signaal analoog is en dus niet constant. Maar voor de rest zie ik geen verschil met DVI. alleen dat dus VGA veel beter is voor games. en als je die phase goed insteld zie je het niet, alleen als je echt zon programma gebruikt ervoor zie je het heel iets. Vind het echt een zwaar ter kort koming dat dit scherm niet hoger in DVI kan. BAH sony. Maar voor de rest echt SUPER SCHERM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 09:41
Weet iemand of bij dat nieuwe model (de 95 dus) hij op DVI wel >60hz kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LordLynx schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:49:
Weet iemand of bij dat nieuwe model (de 95 dus) hij op DVI wel >60hz kan?
denk dat die dat ook niet kan, zelfde basis als HS94p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil mijn splinter nieuwe HS94P misschien verkopen, omdat ik te DIE-HARD gamer ben, eigenlijk is er denk ik niemand zo gek als mij hahah. Dit scherm ownt gewoon, maar ja. Mensen intresse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 09:41
Heb zeker interesse, gooi eens een mailtje naar alex_lynx@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 08:15
Na alle lof-verhalen over deze monitor heb ik 1 minpuntje gevonden. Na verloop van tijd begon de backlight van mijn HS94P steeds verder door te lekken. Eerst viel het niet zo op en stoorde ik me er niet aan, maar ik begon me er de laatste tijd steeds meer aan te storen.

Op het laatst zag ik gewoon een zwarte X in het beeld staan, met backlight op 100%. Kortom, ik heb gistermorgen met Sony gebeld en vanmorgen hebben ze mijn HS94P opgehaald voor inspectie. Ik heb nu een HS74 17" versie ter vervanging.

Voor diegene die hier meer over willen weten:

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=840885

In Amerika is dit probleem al langer bekend, maar de helpdesk hier in Nederland wist natuurlijk van niks af. Ik liet de vervoerder vanochtend het probleem zien en daar 'schrok' hij zelf ook van. Hij had dit nog niet eerder gezien. Maar ja, afwachten wat Sony te zeggen heeft na inspectie.

Vooralsnog is mijn mening niet veranderd over deze ultieme 19" TFT. Hij is en blijft voor mij de beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Cerntje schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:28:
Na alle lof-verhalen over deze monitor heb ik 1 minpuntje gevonden. Na verloop van tijd begon de backlight van mijn HS94P steeds verder door te lekken. Eerst viel het niet zo op en stoorde ik me er niet aan, maar ik begon me er de laatste tijd steeds meer aan te storen.

Op het laatst zag ik gewoon een zwarte X in het beeld staan, met backlight op 100%. Kortom, ik heb gistermorgen met Sony gebeld en vanmorgen hebben ze mijn HS94P opgehaald voor inspectie. Ik heb nu een HS74 17" versie ter vervanging.

In Amerika is dit probleem al langer bekend, maar de helpdesk hier in Nederland wist natuurlijk van niks af. Ik liet de vervoerder vanochtend het probleem zien en daar 'schrok' hij zelf ook van. Hij had dit nog niet eerder gezien. Maar ja, afwachten wat Sony te zeggen heeft na inspectie.

Vooralsnog is mijn mening niet veranderd over deze ultieme 19" TFT. Hij is en blijft voor mij de beste ;)
Hmm, keep us updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijne verkocht. Ik blijf vol lof over dit scherm, maar voor de echte FPS shooter gaat er toch niets boven een goede CRT. Dat is mij wel duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:47
ik heb vandaag mijn HS95PB binnen gekregen, en ja die draait ook DVI @60hz
Heb al van alles geprobeerd om het te veranderen, drivers installeren en zelfs met de hand geprobeerd in te stellen maar niets helpt.

Ik heb nog geen tijd gehad om het te testen met game.
tevens doet mijn videokaart sinds 2 weken vet vaag, haal nog maar heel weinig frames opeens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Cerntje schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:28:

En, heb je een vervangend scherm gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 08:15
Nou, vanmorgen stond de vervoerder dus op de stoep mijn mijn monitor. Volgens Sony is deze gerepareerd na het uitvoeren van een aantal softwarecorrecties.

Dus ik sluit mijn monitor aan terwijl de vervoerder er nog is. In eerste instantie zie ik dat het probleem nog iets aanwezig is aan de linker- en rechterzijkant. Dus ik gebruik TFTtester om een zwarte achtergrond te maken en ga met de settings spelen. Bij de volgende settings mijn conclusies:

Backlight 100 en brightness < 50: probleem wel verbeterd, maar backlight komt aan de linker- en rechterkant nog steeds door.

Backlight 100 en brightness > 50: vanaf brightness 50 begint het zwarte scherm helemaal 'wit' te worden. Met brightness 100 heb je geen zwart achtergrond meer, maar compleet wit.

Ik heb de vervoerder dus vriendelijk gevraagd of hij de monitor weer terug kan nemen. En daarbij heb ik gelijk voor Sony dit adres meegegeven om ze op de hoogte te brengen van dit probleem: http://www.hardforum.com/...5&highlight=sony+bleeding

Wel ben ik benieuwd naar andere die dit scherm hebben. Als jullie brightness omhoog gooien, wordt het beeld dan ook helemaal wit? Ik snap dat het beeld helderder wordt, maar deze mag niet compleet wit worden. Ik heb de vervanger hier nog staan, het kleine broertje de HS74P maar als ik daar de brightness omhoog gooi, blijft mijn zwarte achtergrond toch echt gewoon zwart!

Kortom, het is weer ff afwachten wat Sony hiermee gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ok, thanx voor de update! :)

Pagina: 1 2 Laatste