Het grote Starcraft/Broodwar topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.992 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een beetje jammer....
Blizzard besteed nu alleen alles aan Warcraft Wat naar mijn mening de slechste titel is van allemaal
Kijk diablo 2 eens en starcraft? gewoon veel leuker
Diablo: --------> De runewords
starcraft: -------> De gameplay en het verhaal

ik vind naar mijn mening warcraft gewoon saai.... het boeit me niet zo
ze moeten is aan starcraft beginnnen of diablo
maar ik denk dat blizzard iets aan het broeien is..
een nieuwe sc maby met een hele nieuwe engine (ik hoop het maar)
ze moeten is kappen met warcraft uitemelken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoW is gewoon heersend kan ik nie onder uit
maar blizzard besteed alleen aandacht aan Warcraft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:57:
WoW is gewoon heersend kan ik nie onder uit
maar blizzard besteed alleen aandacht aan Warcraft :(
Niet helemaal waar, blizzard is ook nog bezig met StarCraft: Ghost (geen idee met wat) maja iedereen weet zo'n beetje dat dat een verloren zaak is :P
Blizzard heeft gewoon een grote inschattingsfout gemaakt... Ghost was nou eenmaal niet wat het publiek wilde :7

Maar eeuwig doorgaan met een oud concept gaat natuurlijk ook vervelen (kijk maar naar Warcraft... vrij oud en bij Warcraft III hadden ze gewoon moeten stoppen.)

Wanneer je een spel wilt spelen is er tegenwoordig gewoon teveel keus:
RPG --> KotOR, NWN, Morrowind, BG (en niet te vergeten) Diablo...
MMORPG --> WoW, Galaxies, Guildwars, Lineage, Everquest...
RTS --> C&C serie, Rise of Nations, Empires...
FPS --> Doom3, HL2 (Deathmatch), UT2004, Battlefront...
en veeeeeelen meer.......
Wat ik dus wil zeggen is dat merendeel al gedaan is, het wordt dus steeds lastiger met iets origineels te komen.
En herhalingen gaan ook vervelen.
Verwachtingen lopen hoog op en dan gaat het spel je altijd tegenvallen.

- Nieuw ras in StarCraft?... kan je doen, maar drie rassen was gewoon een mooi getal, 4 is gewoon minder.
- Nieuwe units?... zeker niet, StarCraft is juist mooi in zijn eenvoud. Nieuwe units zouden het hele strategie aspect overhoop gooien, liever 2 verschillende units die je goed moet gebruiken dan 10 verschillende die je gewoon naar de tegenstander stuurt.
- Nieuwe engine?... goed idee, maar alleen engine wijzigen is niet genoeg
- Nieuwe campaign?... dat zeker, maar dan is het gewoon een uitbreiding en voegt het weinig nieuws toe aan het spel.
- ... iemand anders nog ideeën ? (wat is dus jouw hoop dat Blizzard gaat aanpassen / toevoegen?... nu maar hopen dat Blizzard dit soort toppics bekijkt met wat mensen precies willen O-) )

[ Voor 4% gewijzigd door The_Savage op 24-01-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 18:48
2 nieuwe units p ras zou echt wel erg vet zijn, maja bedenkt maar eens 2 unieke units p ras om de zooi toch balanced te houden en t dan zo te maken dat die units toch gebruikt worden....
das wel knap aan broodwar, maar daarentegen is starcraft een stuk minder balanced (tvz vooral bv waarin zerg veel sterker is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Hero's en/of unieke units vind ik toch wel leuk... alleen niet zo (over)powered als in wc3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

offtopic:
wel altijd weer leuk om te zien hoeveel er starcraft gebaseerd is :)...
met name Starship Troopers (Terran vs. Zerg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 20:56
The_Savage schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 01:23:
offtopic:
Aan de andere kant is starcraft ook niet echt origineel. wel eens warhammer 40.000 gespeeld?
ondanks dit is het wel een super spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan starcraft kun je niet veel veranderen
maar ze zitten te lang aan warcrarft te kutten
WoW gaan ze een hit meemaken
maar zowiezo fgeef mij maar nieuwe starcraft en diablo 2
ik weet dat blizzard er iets van kan maken.

starcraft ghost ga ik zowiezo kopen....
maar ze moeten is met een starcraft 2 beginnen
blizzard staat voor een moeilijk concept
starcraft was in alle kanten heersend en in mijn ogen BESTE RTS allertijden
warcraft 3 gaat snel vervelen dus ga startcraft beginnen

en melk warcraft niet zoveel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:00:
2 nieuwe units p ras zou echt wel erg vet zijn, maja bedenkt maar eens 2 unieke units p ras om de zooi toch balanced te houden en t dan zo te maken dat die units toch gebruikt worden....
das wel knap aan broodwar, maar daarentegen is starcraft een stuk minder balanced (tvz vooral bv waarin zerg veel sterker is)
gheh, en dat terwijl ik als ik Zerg speel juist de grootste hekel aan Terran tegen heb. :) Ik word altijd geowned door m&m met een hoop vessels. Irradiate is echt friggin' irritant. ^_^

naja, ik word niet altijd geowned, maar ik heb het altijd moeilijk als een terran eenmaal vessels heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:57:
[...]

gheh, en dat terwijl ik als ik Zerg speel juist de grootste hekel aan Terran tegen heb. :) Ik word altijd geowned door m&m met een hoop vessels. Irradiate is echt friggin' irritant. ^_^

naja, ik word niet altijd geowned, maar ik heb het altijd moeilijk als een terran eenmaal vessels heeft :/
Idd Terran is in het voordeel met terran vs zerg.
Ik ben een Terran speler, ik heb het liefst Zerg als tegenstander.
Bij Terran vs Protoss is protoss in het voordeel.
Bij Protoss vs Zerg is Zerg is het voordeel.
En zo zijn alle 3 de rassen mooi in balance. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:35:
[...]

Idd Terran is in het voordeel met terran vs zerg.
Ik ben een Terran speler, ik heb het liefst Zerg als tegenstander.
Bij Terran vs Protoss is protoss in het voordeel.
Bij Protoss vs Zerg is Zerg is het voordeel.
En zo zijn alle 3 de rassen mooi in balance. :)
hoe kom je daar nou bij?
Kijk maar eens wat replays op www.teamliquid.net ofzo, dan zie je duidelijk dat jou mening niet altijd klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

sebasgrif schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:28:
[...]

Aan de andere kant is starcraft ook niet echt origineel. wel eens warhammer 40.000 gespeeld?
ondanks dit is het wel een super spel :)
Japz, alleen jaartje terug mee gestopt (Necron, Space Marines, Tau, Chaos en LotR)
Is niet echt te vergelijken met StarCraft.
---

Misschien een leuk idee voor StarCraft 2...
aangezien de Campaign van broodwar nog behoorlijk open eindigde :P (ja net uurtje geleden weer eens uitgespeeld)
Hier gaat ie:
Duran ('generaal' van Kerrigan) heeft verraad gepleegd en beweerde een veel oudere en sterkere macht te dienen.
Hij was bezig met het samenvoegen van Zerg en Protos. (misschien toch niet zo'n slecht idee voor nieuwe units, sterk maar duur)
Zeratul, Kerrigan en Duran zijn de enige van de heroes die nog leven, dus zullen er nieuwe bij moeten komen (zolang het maar geen Warcraft heroes worden).

---
Belangrijkste punten die ik verbeterd wil zien:
1. De AI
2. Unit Management, preciezer en sneller kunnen bepalen welke units wat moeten doen en meer dan 12 tegelijk kunnen besturen
3. Graphics, van 2d naar 3d :P, camera hoeft niet te kunnen draaien. En uiteraard hogere resoluties mogelijk.
4. Engine, spel is nodig aan een engine upgrade toe :Y)

@Assmeal: voor de n00bs wel O-)
hangt totaal van je tactiek af, maar over het algemeen heeft hij gelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Savage op 25-01-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:26:
[...]

hoe kom je daar nou bij?
Kijk maar eens wat replays op www.teamliquid.net ofzo, dan zie je duidelijk dat jou mening niet altijd klopt.
Praktijk ervaring. ;)
Ik speel het al 6 jaar, het is geen mening maar een feit.

De voordelen van het ene ras boven het ander zijn niet groot, maar in sommige situatie's zijn ze er wel degelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:07:
[...]

Praktijk ervaring. ;)
Ik speel het al 6 jaar, het is geen mening maar een feit.

De voordelen van het ene ras boven het ander zijn niet groot, maar in sommige situatie's zijn ze er wel degelijk.
In Starcraft is zerg gewoon sterker dan terran, in broodwar is het vrij balanced... Tuurlijk is het niet 100% balanced maar t scheelt weinig en wat nou beter is zou ik niet kunnen zeggen heb t spel ook al vanaf de 2e dag dat het uit is en speel ook vanaf toen al online...
Met zon post kom je op mij een beetje over als een newbie, en kijk inderdaad daar maar eens wat replays (hoewel dat broodwar only is) kun je misschien nog wat van leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:42:
[...]

In Starcraft is zerg gewoon sterker dan terran, in broodwar is het vrij balanced...
Voor een n00b mischien, terran is echt in het voordeel van zerg, ik ken meerdere ervaren starcraft spelers, die het allemaal hetzelfde ervaren als mij.
Met zon post kom je op mij een beetje over als een newbie, en kijk inderdaad daar maar eens wat replays (hoewel dat broodwar only is) kun je misschien nog wat van leren :P
Jij denkt dat ik die replays nog nooit gekeken heb? :P
Ik heb er mischien wel 100en gekeken lang geleden, heb dagen replays zitten kijken voor sneaky struukjes, strategien en voor het beste management.
Dus nou nee, ik zal er niet veel meer van leren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:52:
[...]

Voor een n00b mischien, terran is echt in het voordeel van zerg, ik ken meerdere ervaren starcraft spelers, die het allemaal hetzelfde ervaren als mij.

[...]

Jij denkt dat ik die replays nog nooit gekeken heb? :P
Ik heb er mischien wel 100en gekeken lang geleden, heb dagen replays zitten kijken voor sneaky struukjes, strategien en voor het beste management.
Dus nou nee, ik zal er niet veel meer van leren. :P
ervaren wil niet zeggen dat het geen newbies zijn... het is gewoon zo dat zerg > terran in starcraft, en replays tsjah... misschien de foute gezien dan...
maar we kunnen best wel eens 1v1 spelen op bnet zullen we wel zien wie de newbie is -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister maar weer eens SC geinstalleerd, en hopenlijk komt vandaag BW binnen met de post, kan ik die ook eens spelen :)

Het blijft gewoon een heerschend spel, ookal zijn de gfx gedateerd , dit is gewoon een klassieker met een hoge herspeelbaarheidsgraad

Starcraft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

The_Savage schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 01:23:
offtopic:
offtopic:
euhm starship trooper is uit 1987 :P (het boek dan..)
ik denk eigelijk dat het nogal andersom as ;)
en sowieso de film en het spel kwamen beide uit in 1997 :P

Met de nieuwe patch hoop ik inderdaad dat er wat meer engine mogelijkheden komen :P
stel je voor SC in hogere resolutie, met misschien wel 3d effecten !!
zou toch perfect zijn

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Wiebbe schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:12:
[...]

offtopic:
euhm starship trooper is uit 1987 :P (het boek dan..)
ik denk eigelijk dat het nogal andersom as ;)
en sowieso de film en het spel kwamen beide uit in 1997 :P

Met de nieuwe patch hoop ik inderdaad dat er wat meer engine mogelijkheden komen :P
stel je voor SC in hogere resolutie, met misschien wel 3d effecten !!
zou toch perfect zijn
Neuh het mooie aan sc is juist dat t voor iedereen in dezelfde res draait en alles tzelfde is...
Hogere res zou t wel een stuk makkelijker maken aangezien je dan een stuk minder snelheid nodig hebt omdat er veel meer op je beeld past :P
en qua graphics vind ik het spel nog steeds wel vrij aardig, de playability is belangrijker dan wat 3d graphics (die sowieso niet komen want dan zouden ze een hele nieuwe engine moeten maken wat iets teveel van t goeie is ^.^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:56:
[...]

ervaren wil niet zeggen dat het geen newbies zijn... het is gewoon zo dat zerg > terran in starcraft, en replays tsjah... misschien de foute gezien dan...
maar we kunnen best wel eens 1v1 spelen op bnet zullen we wel zien wie de newbie is -.-
Ik denk niet dat dat zin heeft.
Ik ken types zoals jij, je bent gewoon een onredelijke eigenwijze bok.
Al zou ik je 10x afmaken, al zou ik wel 100 mensen bij elkaar krijgen die weten dat terran in het voordeel is van zerg door hun eigen ervaring, dan nog zou jij het tegenover gestelde blijven beweren.
Dat jij mij en mijn kenissen bij voorbaat al newbies en n00bs vind terwijl we al 6 jaar spelen en je ons niet eens kent, zegt al genoeg over jou.
Ik stop deze discussie, dit soort onredelijke discussies kan mijn 14 jarige puberende zusje ook altijd voeren, en dat loopt alleen maar uit op ruzie.

Blijf jij maar lekker in de illusie dat zerg in het voordeel is van terran. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

Dat vraagt om een poll :P
(sorry kon het niet laten)

Poll: Welk ras heeft jouw voorkeur?
Terran
Zerg
Protoss
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=39081&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Ben benieuwd welk ras nou het meest wordt gespeeld onder de GoT'ers, mijn vermoeden is dat het ongeveer gelijk op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat er geen newbies meer zijn @ Starcraft... je hebt tegenwoordig nog slechts goede spelers en minder goede spelers (uitzonderingen daargelaten). Maar de meesten die nu nog op b.net spelen hebben wel +1000 games achter hun naam staan. ^_^b

Dat er mensen tussenzitten die na 2000 games nog geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn, tjah... die zul je altijd blijven hebben. (dat zijn dezelfde lui die het presteren om gemiddeld niet hoger dan 15apm te halen)... Maar het zijn eerder Chobo's dan Newbies iig -.-

Ik leg het ook af tegen de meeste 1v1 gosu's, terwijl ik op b.net toch best aardig mee kan komen. Maar ik speel nooit 1v1, ben een echte teamgamer, en dus suck ik in 1v1 ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:28:
[...]

Ik denk niet dat dat zin heeft.
Ik ken types zoals jij, je bent gewoon een onredelijke eigenwijze bok.
Al zou ik je 10x afmaken, al zou ik wel 100 mensen bij elkaar krijgen die weten dat terran in het voordeel is van zerg door hun eigen ervaring, dan nog zou jij het tegenover gestelde blijven beweren.
Dat jij mij en mijn kenissen bij voorbaat al newbies en n00bs vind terwijl we al 6 jaar spelen en je ons niet eens kent, zegt al genoeg over jou.
Ik stop deze discussie, dit soort onredelijke discussies kan mijn 14 jarige puberende zusje ook altijd voeren, en dat loopt alleen maar uit op ruzie.

Blijf jij maar lekker in de illusie dat zerg in het voordeel is van terran. :z
Naja speel ff een gamepje??
Kijk jij bent gewoon een newbie dat kan de hele actieve non newbie sc/bw community zo herkennen...
Bovendien was ik toen ik actief was national team player voor Nederland in Clanbase en WGT (ken je vast niet eens) nation matches denk niet dat iemand als jij dat ooit voor mekaar krijgt...
Maar goed als jij denk dat 6 jaar spelen je per definitie goed maakt dan moet je maar fijn zo blijven denken en vooral niets aantrekken van mensen die t spel wel wat beter kennen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

Snowdog schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:35:
[...]

Naja speel ff een gamepje??
Kijk jij bent gewoon een newbie dat kan de hele actieve non newbie sc/bw community zo herkennen...
Bovendien was ik toen ik actief was national team player voor Nederland in Clanbase en WGT (ken je vast niet eens) nation matches denk niet dat iemand als jij dat ooit voor mekaar krijgt...
Maar goed als jij denk dat 6 jaar spelen je per definitie goed maakt dan moet je maar fijn zo blijven denken en vooral niets aantrekken van mensen die t spel wel wat beter kennen....
Moet dit hier?

Wat maakt het nou uit dat er newbies zijn... daar is niks mis mee (mocht je het nog niet doorhebben... zo is iedereen begonnen ;))
Ik ken zijn verhaal niet, jij kent zijn verhaal niet... hou dan eens op met oordelen over een ander.
Ik vind het belangrijker dat iemand een spel leuk vindt (en er dus ook lol aan beleeft) dan iemand die pro speelt en tegen iedereen zit te patsen (waarmee hij het spel verpest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
The_Savage schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:24:
[...]

Moet dit hier?

Wat maakt het nou uit dat er newbies zijn... daar is niks mis mee (mocht je het nog niet doorhebben... zo is iedereen begonnen ;))
Ik ken zijn verhaal niet, jij kent zijn verhaal niet... hou dan eens op met oordelen over een ander.
Ik vind het belangrijker dat iemand een spel leuk vindt (en er dus ook lol aan beleeft) dan iemand die pro speelt en tegen iedereen zit te patsen (waarmee hij het spel verpest).
nouja hij moet hier geen dingen gaat zitten vertellen die gewoon niet kloppen, probeer het op te lossen door em ff 1v1 te vragen, maar als dat niet helpt moetie niet gaan zeggen dat al zn gosu vriendjes dat zeggen, want dan zijn ze blijkbaar niet zo gosu... Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat er geen zak van klopt wat hij zegt, maar hij lijkt niet echt te luisteren, dus dan maar zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat anno 2005 nog steeds mensen roepen dat een bepaald ras een ander ras domineert.
Het is niet zozeer met welk ras je speelt maar op welke map! Even het voorbeeld wat vaak aangehaald wordt hier: Terran vs Zerg

Terran is een kick-ass ras voor containment terwijl zerg het veelal moet hebben van mass units.
Lost Temple: containment map. Ledge bij de expansions zijn zo heerlijk voor terran. Lastig voor z om te expen
Hunters: mass map. Moeilijk voor terran om zerg op 1 plaats te houden. Ideaal voor zerg om te massen.

Rule of tumbs: Grotere maps met veel expen is voordeel voor zerg. Kleinere maps is voordeel voor terran. Starcraft is en blijft de best-balanced RTS met >2 rassen. Ik speel het spelletje al sinds enkele maanden na release van 1.0 en ik blijf het nu nog spelen :)
Hopelijk zijn ze al stiekum bezig met een opvolger daarzo bij Blizzard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo kicken please; dacht dat de patch er was :(.

;).

En wc3 en consorten kunnen nog steeds wat leren van de sc-balance.
Spijtig genoeg zit een opvolger er alleen voorlopig niet in Blizz kennende... Na de aankondiging ervan zou het nog zeker 2 jaar duren :X.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
de patch is al een tijdje uit, en idd maps hebben er wel mee te maken maar over t algemeen geld in starcraft zerg > terran map maakt niet veel uit... Maar tis evengoed wel vrij aardig balanced... broodwar is echt een stuk beter balanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
SC mass gespeeld
WC3 mass gespeeld
D2 mass gespeeld

Ik speel alles! Maar ga toch weer veder met wc3 tft. Online is me naam pacinoallstars ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(excuses voor kick, maar game zelf is ook al vrij oud, dus denk wel dat dit kan)

Tof man dat er nog een vrij recente topic is over BW. Speel het al meer dan 8 jaar on en off, en laatst toch maar weer geinstalleerd. Blijft een mega spel :)

Vlieg alleen na 15 minuten naar desktop, beetje irri (legale cd key maar ben cd kwijt dus no cd key crack gebruikt).

Ben nu ff aan het zoeken naar betere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:32
Sorry voor de inmense kick ;)

Ik heb binnenkort een medium LAN en ik kan het niet nalaten om iedereen ook te laten Starcraften. Nu heb ik iedereen wel gezegt dat ze het moesten kopen downloaden, maar ik weet niet hoeveel mensen dit ook daadwerkelijk doen.

Waar het nu op neerkomt is dat ik nog een map nodig heb! :) Ik heb al een beetje zitten rondneuzen maar de meeste sites hosten niets meer ;( Vriend heeft er ook (een hele coole) map gemaakt, maar om op 1 map te vertrouwen, ik weet het niet. Dus bij deze:

Wie o wie heeft er nog een leuke multiplayer map voor mij liggen? :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:40

Vrijdag

De Zwarte

/edit: Sorry :)

[ Voor 97% gewijzigd door Vrijdag op 21-12-2005 13:55 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We mogen je niet aan keys helpen :) maar over het netwerk spelen als je het spel geinstalleerd krijgt moet altijd kunnen. Alleen voor battle.net (online dus) heb je echt een valide key nodig, anders kun je niet eens inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:40

Vrijdag

De Zwarte

Okee, dan hou ik het voorlopig eerst maar op singleplay en af en toe eens op een lan. Als het bevalt (en ik en béétje mee kan komen) kan ik alsnog het spel voor de tweede keer aanschaffen. Dan maakt die ene euro ook niet uit die ik er al aan besteed heb :)

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 21-12-2005 13:49 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Laatst online: 00:32
Maar niemand die nog ubervette levels hebben staan in hun Starcraft map? O-)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja.. wat heb ik gekocht sc. broodwar.

Had het een paar jaar terug 3/4 keer gespeeld. Van de week gingen we even lannen maar ik had hem helaas niet meer.

Dus maar aangeschaft via bol.com voor 14,99 sc +broodwar.
Dus vanavond maar eens even proberen on-line over dat battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine tip voor de mensen die het spel bij bol.com willen kopen:
op het dvd.nl forum verzamelt men kortingsbonnen, ook voor bol af en toe :)
http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=38731

Met deze: €4,50 korting (geldig t/m 31-07-2006) - NEVOBO-92834
kost het spel maar 12.50 inc. verzenden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivm cd problemen toch maar opnieuw gehaald. Thanks voor coupon tip :)

Works like a charm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de coupon tip!

Naar aanleiding van de docu over professional gamers op National Geographic was ik wel benieuwd naar dit spel, de demo heb ik net gedownload en het ziet er goed uit ... tot nu toe heb ik het spel nog nooit gespeeld en kende het niet eens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:41:
Bedankt voor de coupon tip!

Naar aanleiding van de docu over professional gamers op National Geographic was ik wel benieuwd naar dit spel, de demo heb ik net gedownload en het ziet er goed uit ... tot nu toe heb ik het spel nog nooit gespeeld en kende het niet eens 8)7
spel uit 1998, en dan zegt iemand in 2006 dat het er goed uit ziet. Dat is toch leuk om te horen _/-\o_. Toch wordt het eens tijd voor een Starcraft 2 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:10:
[...]

spel uit 1998, en dan zegt iemand in 2006 dat het er goed uit ziet. Dat is toch leuk om te horen _/-\o_. Toch wordt het eens tijd voor een Starcraft 2 :9
Het spel loopt lekker soepel en de gameplay ziet er goed uit en dan mogen de flitsende graphics wel achterwege blijven.

Ik snap eigenlijk niet waarom dit spel destijds aan mijn aandacht is ontsnapt omdat ik alles uit de C&C reeks gespeeld heb en Dune ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg trouwens wel melding van bol over die coupon. Zijn ze toch niet echt blij mee :p

En jammer van de resolutie. Verder nog steeds heel goed te bespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Laatst online: 14-09 10:43
Ik speel SC al jaren met een maat, 2v2 LT op battle.net. Gewoon voor de fun, biertje erbij en zeker niet dat "nanana ik ben meer gosu dan jij"-gedoe waar ben zich hierboven aan bezondigt.
SC vind ik idd ook de beste RTS ooit gemaakt, vooral 2v2 is het gewoonweg supercool om te doen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Stoffa op 31-07-2006 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:11:
[...]
Het spel loopt lekker soepel en de gameplay ziet er goed uit en dan mogen de flitsende graphics wel achterwege blijven.

Ik snap eigenlijk niet waarom dit spel destijds aan mijn aandacht is ontsnapt omdat ik alles uit de C&C reeks gespeeld heb en Dune ook nog.
Ben onlangs weer gaan spelen... ik blijf het het beste pc spel ever vinden.

Ik heb van de C&C serie ook bijna alles gespeeld, maar Starcraft steekt daar toch wel met kop en schouders boven uit :) ... maargoed, ik had wel Warcraft 1 en 2 gespeeld voor die tijd, dus ik wist wel dat ik Starcraft OOK moest hebben.

En zoals je zelf al zegt: Het spel draait zelfs op een Pentium 133 al gewoon vloeiend, en de gameplay is echt fenomenaal... Eyecandy is leuk zolang het de gameplay maar niet verneukt ^_^
(geen framerate vertragende nukes en geen critical errors tijdens grote tankbattles plz) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:48
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:46:
(geen framerate vertragende nukes en geen critical errors tijdens grote tankbattles plz) :D
That's not a bug, that's a feature!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol... nieuwe patch :)

Nu o.a. kleurtjes bij het ingame chatten, en default allied chat wanneer Top vs Bottom games gespeeld worden (thank god voor die laatste)... al was het wel komisch als een van je tegenstanders allied chat vergat aan te vinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het niet eens een keer tijd dat er een remake gemaakt wordt met hogere resolutie graphics zoals er ook met Settlers 2 is gebeurd? Dat zou wel sweet zijn :9

Zijn er ook eigenlijk nog een beetje fatsoenlijke mods voor verschenen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ja, een 800x600 hack zou mij al heel blij maken.

Ik heb SC en SC:BW beiden ook vanaf het begin gespeeld (bijna nooit online, alleen single player & LAN) en ook ik heb de game sindsdien ongeveer elk jaar toch minimaal 1x uit de kast getrokken om te spelen. Zelfs na 10 jaar (SC) is de game nog een toppertje; net zoals b.v. Worms 2 (imho). C&C komt bij lange na niet in de buurt qua balance en gameplay.

Is er al een 'collectors edition' van SC ofzo, inc. alle expansion packs & patches ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:07:
Wordt het niet eens een keer tijd dat er een remake gemaakt wordt met hogere resolutie graphics zoals er ook met Settlers 2 is gebeurd? Dat zou wel sweet zijn :9

Zijn er ook eigenlijk nog een beetje fatsoenlijke mods voor verschenen?
Weinig mods voor zover ik weet. Wel veel UMS maps.

Verder vind ik eigenlijk dat je het gewoon in z'n waarde moet houden. Het heeft wel wat charme. M'n neefje belde me pas ook: "Hee hoe stel ik de resolutie van Starcraft eigenlijk in?", nou erm, niet. :Y)

offtopic:
Long time no see Maarten. :w

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Even een absurd brute kick. :')

Ik schaam mij te melden dat ik nog nooit SC heb gespeeld. Nu zou ik zo uit één of andere budget bak bij de FRS deze voor een 10tje kunnen meenemen en spelen.

Maar... de game is uit '98 als ik het goed heb. Dus bijna 10 jaar oud. Heeft deze dan nog wel voldoende inhoud om anno 2007 nog iemand te vermaken? Dit na toptitels zoals WC3 en CC3? Of zal hij grafisch erg tegenvallen?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

omdat hij grafisch gedateerd zou zijn (hoewel het er imo artistiek heel knap uitziet) zou hij inhoudelijk minder zijn? Even normaal doen ja :p

Als je hem ziet liggen, direct meenemen. Heb de indruk dat er nu veel jongen knapen gaan zijn die hem toch eens gespeeld willen hebben. Niet slecht natuurlijk, dan ziet het publiek van jonger dan 20 ook eens dat de C&C eigenlijk niet zoveel voorstelt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hehe, ok ok, ik bestel hem wel even dan. ;)

Toch wel gek, heb je alle WC en CC titels gespeeld, heb je alleen nooit SC gespeeld. :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 07:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik speel het nog steeds en kan je vertellen dat hij zijn geld zeker waard is. :)

Grafisch is het geen topper, maar dat is voor Starcraft juist precies goed.
Hij is licht 'cartoony' zoals we van Blizzard gewend zijn, hierdoor is het een erg snelle en overzichtelijke RTS.
Mijn favoriet dus ik heb een roze bril. B)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:54:
Hehe, ok ok, ik bestel hem wel even dan. ;)

Toch wel gek, heb je alle WC en CC titels gespeeld, heb je alleen nooit SC gespeeld. :P
Campaign is zeer aan te raden! Graphics doen er daarna niet meer toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Grappig dat dit topic in mijn ooghoek viel op de FP, net nadat ik dit weekend op de hoogte kwam dat Blizzard bezig is met: StarCraft 2 !!!

http://starcraft2.com/

Trailer ziet er prachtig uit. (Maar ja daar is het een trailer voor :P )

[ Voor 1% gewijzigd door bartware op 21-05-2007 11:06 . Reden: SC topic is er al: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1217143 ]

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Heb het spel onlangs ook gekocht met de broodwar uitbreiding, was ff wennen met de ietwat grove graphics, maar speelt wel ongelooflijk lekker weg.
Filmpjes zijn voor de leeftijd wel erg knap :)

Wel raar dat het sc1+broodwar topic, maar 7 pagina's heeft, terwijl het een erg leuk spel is.

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

motormuus schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:26:
Wel raar dat het sc1+broodwar topic, maar 7 pagina's heeft, terwijl het een erg leuk spel is.
Dat is toch hartstikke logisch?
Hoe beter het spel, hoe minder tijd de tweakers hebben om te posten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuk, maar ook erg oud. Echt veel spelers of nieuwe discussie onderwerpen zullen er niet meer zijn (op de die hards na), dus dan wordt er ook niet meer veel besproken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
motormuus schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:26:
Heb het spel onlangs ook gekocht met de broodwar uitbreiding, was ff wennen met de ietwat grove graphics, maar speelt wel ongelooflijk lekker weg.
Filmpjes zijn voor de leeftijd wel erg knap :)

De filmpjes zijn zelfs zo goed dat er een Starcraft Cinematics DVD is uitgekomen. Zie http://www.blizzard.com/starcraft/scdvd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
mijn Starcraft loopt dus vast op Vista x64...
heb wel paar potjes kunnen spelen deze week, maar nu wil die opeens niet meer..
ook na reinstall/compatibility mode/Administrator etc. wil het niet
het beeld verkleurt compleet, of hij blijft hangen en dat is al na een paar seconden
meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

had een gelijkaardig probleem.
Ga terug naar XP, geloof me, draait supervlot nu :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Boeboe schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:37:
had een gelijkaardig probleem.
Ga terug naar XP, geloof me, draait supervlot nu :)
Vista is wel een stuk sneller dan XP...met een hoop dingen iig (en 4 gb :P)
jammer dat het niet loopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
over dat verkleuren: heb je een 2e beeldscherm? zoja zet die eens uit. of probeer het eens met: post 4 uit: http://www.bwhacks.com/forums/showthread.php?t=2625

[ Voor 38% gewijzigd door Puc van S. op 22-05-2007 15:46 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik ben met de aankondiging van Starcraft 2 spontaan opnieuw Starcraft beginnen spelen en ik moet zeggen: voor een spel dat 10 jaar oud is, heeft het best wel de tand des tijds goed doorstaan. Ok, de resolutie van 800x600 is amper om aan te zien op een 24 inch scherm, maar verdorie, voor de rest valt het goed mee hoor. Alle units zijn netjes herkenbaar, het speelt als een trein en die gameplay staat nog altijd als een huis en de campagnes zijn lekker meeslepend en gevarieerd. Die RTS'en van tegenwoordig doen buiten betere graphics eigenlijk niets dat Starcraft ook niet doet.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

waren er geen fixes voor resoluties?

dat zou bij diablo enz. toch ook wel prettig zijn

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Colan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:58:
waren er geen fixes voor resoluties?

dat zou bij diablo enz. toch ook wel prettig zijn
nee, en in tegenstelling wat je bovenbuurman zegt is de resolutie 640x480 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien in TS ook een link naar Starcraft 2 nieuws/thread? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

M1lamb3r schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:02:
[...]

nee, en in tegenstelling wat je bovenbuurman zegt is de resolutie 640x480 ;)
Idd, I stand corrected. Tis dus nog erger dan wat ik zeg, maar da's nog maar eens een bewijs van hoe goed dit spel is. De graphics zijn eigenlijk zo goed dat ze op 640x480 er zo goed uitzien als soortgelijke games op 800x600 :p

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Misschien heeft iemand zin om wat plaatjes te maken en ergens te hosten ter vervanging van de missende plaatjes in de topicstart.

Dit zijn de kopjes in de huidige topicstart:

inleiding, links, screens, systeem, faq, strategies, maps, overig

edit: Ok zometeen nog even wat bredere plaatjes in de TS en wat linkjes naar sc2 mikken :)

[ Voor 59% gewijzigd door seamus21 op 23-05-2007 00:16 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

seamus21 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:44:
Misschien heeft iemand zin om wat plaatjes te maken en ergens te hosten ter vervanging van de missende plaatjes in de topicstart.

Dit zijn de kopjes in de huidige topicstart:

inleiding, links, screens, systeem, faq, strategies, maps, overig

edit: Ok zometeen nog even wat bredere plaatjes in de TS en wat linkjes naar sc2 mikken :)
Hahaa, je topic is ook weer nieuw leven ingeblazen door SC2. *O*

Alleen erg jammer dat alle tactieken in SC1 al bekend zijn bij de spelers.
Daar valt dus weinig over te discussieren. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we dan praten over SC Pro Gamers!!

SlayerS_`BoxeR` iemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:56:
Laten we dan praten over SC Pro Gamers!!

SlayerS_`BoxeR` iemand ??
Ik had gehoord dat de meeste pro spelers waaronder ook boxer eerst de kat uit de boom gaan kijken bij starcraft 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Laatst online: 06-05-2023
Bekijk ook eens deze waanzinnige replay.

http://sc.gosugamers.net/replays/8789

Echt mooi om te zien zulke battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Knight schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:08:
Bekijk ook eens deze waanzinnige replay.

http://sc.gosugamers.net/replays/8789

Echt mooi om te zien zulke battles.
kun je daar een filmpje van maken?

euh idd sport :o
http://stage6.divx.com/user/dudqlthd/video/1224751/starcraft

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seamus21 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:22:
[...]
Ik had gehoord dat de meeste pro spelers waaronder ook boxer eerst de kat uit de boom gaan kijken bij starcraft 2.
Jah, maar dat lijkt me best logisch toch ??
Ik bedoel, StarCraft is echt al zo lang populair daar in Z-Korea. Ik denk dat ze niet zomaar gelijk een overstap maken bij de launch ofzo, maar ik denk dat ze het uiteindelijk wel gaan proberen te spelen. Want ik denk dat iedereen daar (hier ook natuurlijk) op een sequel heeft zitten wachten, maar veel mensen zijn natuurlijk bang dat de kwaliteit en perfect gebalanced game niet wordt nageleefd.
Dattebayo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Na 10 minuten spelen denk ik dat ik over een paar dagen een nieuwe verslaving heb :P namelijk Starcraft inc. Broodwar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zeker de campaigns in de juiste volgorde uitspelen. Het verhaal is echt prachtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Boeboe schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:14:
Zeker de campaigns in de juiste volgorde uitspelen. Het verhaal is echt prachtig ;)
Dat is me nooit gelukt :'(
spoiler:
SC1 werd ik moe van toss vs toss, dat lukte me dan ook niet meer.
En BW is later gewoon rete moeilijk :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Gonadan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:15:
[...]

Dat is me nooit gelukt :'(
spoiler:
SC1 werd ik moe van toss vs toss, dat lukte me dan ook niet meer.
En BW is later gewoon rete moeilijk :+
spoiler:
ik ken het. heb hem dan ook uitgespeeld met cheats voor het verhaal :X

ik suck btw in costum games :X gister een aantal potjes tegen de cpu gedaan (1e was 8 player ffa, needless to say i lost horribly :X)

daarna een aantal potjes 3 player ffa gedaan die ik ook verloor.

als laatste 3 potjes 3player melee gedaan, maar ik kwam er later achter dat dat (volgens mij) betekend dat de pc samen speelt als het hetzelfde ras is >.> echter waren dit wel de beste potjes, ik overleefde iig :p

[ Voor 36% gewijzigd door Puc van S. op 23-05-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:56:
[...]
... maar veel mensen zijn natuurlijk bang dat de kwaliteit en perfect gebalanced game niet wordt nageleefd.
Dattebayo!!
Ik denk dat we niet bang hoeven te zijn dat Blizzard deze game slecht gaat balancen :)
M1lamb3r schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:22:
[...]
.. als laatste 3 potjes 3player melee gedaan, maar ik kwam er later achter dat dat (volgens mij) betekend dat de pc samen speelt als het hetzelfde ras is >.> echter waren dit wel de beste potjes, ik overleefde iig :p
Bij melee games valt de pc elkaar nooit aan tenzij ze niet bij elkaar in een team zitten. Wel bij FFA.

[ Voor 88% gewijzigd door seamus21 op 23-05-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier nog mensen met XFire of zonder die nog online SC:BW spelen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

M1lamb3r schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:22:
spoiler:
ik ken het. heb hem dan ook uitgespeeld met cheats voor het verhaal :X
Ik niet, ik wilde het ook weer niet verpesten.
Ik móet en zal het een keer redden. :(
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:15:
Zijn hier nog mensen met XFire of zonder die nog online SC:BW spelen ??
Geen XFire en meestal speel ik op lan.
Online zitten te veel eikels. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:35:
[...]

Geen XFire en meestal speel ik op lan.
Online zitten te veel eikels. ;)
En met eikels bedoel je mensen die je ownen omdat ze 9 jaar ervaring hebben of cheatende eikels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 21:34
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:46:
[...]

En met eikels bedoel je mensen die je ownen omdat ze 9 jaar ervaring hebben of cheatende eikels :P
Speel het af en toe ook nog maar 2vs2 of 4vs4 is zo lastig doordat pro en semi-pro door elkaar zitten. Een mindere speler in je team en je bent verloren (oke, meestal ben ik de mindere speler, maar toch).

maar we kunnen wel eens wat afspreken/gamen met got spelers.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:46:
Eikels met 9 jaar ervaring die zeggen dat ze het niet kunnen en je dan hard ownen om weer een win op hun ladder te krijgen.

9 jaar geleden toen ik nog erg weinig ervaring had probeerde ik op b.net mensen te vinden die mij tips konden geven of andere newbies die samen of tegen mij wilde spelen om beter te worden.
Toen uiteindelijk 4 van de 5 potjes van de bovenstaande eikels bevatten heb ik mijn spelersgroep beperkt tot bekenden. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:24:
[...]

Eikels met 9 jaar ervaring die zeggen dat ze het niet kunnen en je dan hard ownen om weer een win op hun ladder te krijgen.

9 jaar geleden toen ik nog erg weinig ervaring had probeerde ik op b.net mensen te vinden die mij tips konden geven of andere newbies die samen of tegen mij wilde spelen om beter te worden.
Toen uiteindelijk 4 van de 5 potjes van de bovenstaande eikels bevatten heb ik mijn spelersgroep beperkt tot bekenden. :)
Ach, anders moeten we een keer een Network van SC GoT Players maken ofzo. Dan kunnen we tegen elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:24:

verliezen is de enige manier om beter te worden :P

en als je echt niet mee kan komen op battlenet ga dan eerst compstomps oefenen om je basic skills omhoog te krijgen. Bijvoorbeeld tot je in je eentje 7 comps kan verslaan op een non money map, en probeer daarna b.net nog eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 13-09 11:45
7 comps in melee? :o Hoe kan je dan ooit die 'begin' rush overleven die ze altijd doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaWaWiiiiWa schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:39:
7 comps in melee? :o Hoe kan je dan ooit die 'begin' rush overleven die ze altijd doen?
Naja, het is mij alleen met protoss en terran gelukt...

protoss -> offensive cannon 1 comp... de rest stuurt dan 1 voor 1 units om die comp te helpen... ondertussen tech je snel door naar dark templars en kun je alles wat niet zerg is makkelijk wegruimen. De rest is easy :P

terran heeft gewoon zo'n lekkere verdediging met siege dat je de comps uit kunt hongeren en daarna een voor een opruimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Yep dat is mij alleen met teraan gelukt, en dan door middel van de doorgang dichtbouwen. MEt veel siege tanks! Wel rete moeilijk. Met protoss kan ook, als je eenmaal carriets hebt is het easy.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:28:
verliezen is de enige manier om beter te worden :P

en als je echt niet mee kan komen op battlenet ga dan eerst compstomps oefenen om je basic skills omhoog te krijgen. Bijvoorbeeld tot je in je eentje 7 comps kan verslaan op een non money map, en probeer daarna b.net nog eens :)
Ik heb ook niets tegen verliezen, maar wel als je genaaid wordt :P
Als je fanatiek ladder speler bent en bang bent voor zonlicht zeg het dan gewoon.
En ga dan niet tegen iemand die net op b.net komt kijken vertellen dat je ook newbie bent zodat je een makkelijke win kan halen.
Ze zijn lang niet allemaal zo hoor maar het gebeurde toen erg vaak.

Ik was het spelen tegen computer een beetje zat geraakt omdat ik niet van die truukjes houd omdat het dan voorspelbaar wordt. Onderhand zijn de moneymaps ook saai geworden want die win je lachend óf je wordt keihard geownd, echt spannend is het zelden te krijgen. ;)

Ik moet maar eens flink op non-moneymaps gaan spelen om mijn micro wat op te vijzelen. Het enige wat ik nu nog kan is mass units produceren volgens mij. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 21:34
Gonadan schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:27:
[...]

Ik heb ook niets tegen verliezen, maar wel als je genaaid wordt :P
Als je fanatiek ladder speler bent en bang bent voor zonlicht zeg het dan gewoon.
En ga dan niet tegen iemand die net op b.net komt kijken vertellen dat je ook newbie bent zodat je een makkelijke win kan halen.
Ze zijn lang niet allemaal zo hoor maar het gebeurde toen erg vaak.

Ik was het spelen tegen computer een beetje zat geraakt omdat ik niet van die truukjes houd omdat het dan voorspelbaar wordt. Onderhand zijn de moneymaps ook saai geworden want die win je lachend óf je wordt keihard geownd, echt spannend is het zelden te krijgen. ;)

Ik moet maar eens flink op non-moneymaps gaan spelen om mijn micro wat op te vijzelen. Het enige wat ik nu nog kan is mass units produceren volgens mij. :+
Als je zelf host zie je dan ook niet hoeveel de persoon die joint heeft gewonnen/verloren/gelijk heeft gespeelt? (schoot me iets van te binnen).

Je hebt ook een replay functie bij starcraft dus opzich kan je er best wat van leren als je wordt in gemaakt.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

king of rats schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:03:
Je hebt ook een replay functie bij starcraft dus opzich kan je er best wat van leren als je wordt in gemaakt.
Wat verandert dat aan het principe? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is meestal ook je eigen streven naar het beter worden, je moet competetive spelen en niet rustig aan doen. Verliezen in het begin is zeker geen probleem, je leert hierdoor wat je fout doet en je kan dit allemaal terug zien in de reps. Ook kun je vragen aan de persoon waar tegen je hebt gespeeld wat je allemaal fout deed. Probeer ook altijd op 1 force te focussen en daarmee goed te worden; niet op meerdere (maar dit betekent niet dat je de strats en pluspunten/minpunten van de andere forces moet negeren en vergeten), ik probeerde bijvoorbeeld in het begin altijd Protoss en Terran beide onder de knie te krijgen; dit was een foute gedachte. Mensen die random spelen ipv 1 force te hebben verliezen het meest (winnen doen ze soms ook wel maar zeker niet tegen pro's). Micro en macro zijn beide ook erg belangrijk, 25 SCV's/drones/probes per ecoline is de meeste standaard van iedereen, blijf ook altijd units pompen en laat nooit de producers stil staan zonder taak.

Voor mensen die gewend zijn om op Sim City-style te spelen en te gaan turtlen, dit werkt dus niet tegen ervaren online spelers. Probeer ook nooit naar servers te gaan met NoRush [zoveel minuten], zo raak je alleen maar gewend aan vrije tijd en geen aanvallen in de vroege fases van een game.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:29:
Het is meestal ook je eigen streven naar het beter worden, je moet competetive spelen en niet rustig aan doen. Verliezen in het begin is zeker geen probleem, je leert hierdoor wat je fout doet en je kan dit allemaal terug zien in de reps. Ook kun je vragen aan de persoon waar tegen je hebt gespeeld wat je allemaal fout deed.
Precies, dat soort mensen waren wel schaars maar ik heb ze gevonden.
En die stonden ook in m'n lijstje en speelde ik vaker mee.
Verliezen is niet erg, maar dan wil ik er inderdaad wel wat van leren, en geen 'mwuhaha weer een win' horen en dan een 'left the game' zien. ;)
Probeer ook altijd op 1 force te focussen en daarmee goed te worden; niet op meerdere (maar dit betekent niet dat je de strats en pluspunten/minpunten van de andere forces moet negeren en vergeten), ik probeerde bijvoorbeeld in het begin altijd Protoss en Terran beide onder de knie te krijgen; dit was een foute gedachte. Mensen die random spelen ipv 1 force te hebben verliezen het meest (winnen doen ze soms ook wel maar zeker niet tegen pro's).
Zerg *O*
Terran vind ik best gaaf maar is voor mij nog steeds moeilijk onder de knie te krijgen. Volgens mij heb je met terran ook meer micro nodig. Vooral in het begin ben je zwak. Al moet ik eens ophouden met het onderschatten van de infanterie (!BW). |:(
Micro en macro zijn beide ook erg belangrijk, 25 SCV's/drones/probes per ecoline is de meeste standaard van iedereen, blijf ook altijd units pompen en laat nooit de producers stil staan zonder taak.
Macro is nog relatief makkelijk, micro is een ander verhaal. Ik merk dat ik inderdaad door turtlen op moneymaps lui ben geworden. Ik had dus amper micro, tot je WCIII gaat spelen en je ineens allemaal mannetjes apart moet gaan besturen. :D
Voor mensen die gewend zijn om op Sim City-style te spelen en te gaan turtlen, dit werkt dus niet tegen ervaren online spelers. Probeer ook nooit naar servers te gaan met NoRush [zoveel minuten], zo raak je alleen maar gewend aan vrije tijd en geen aanvallen in de vroege fases van een game.
Eensch, moneymaps en norush is misschien leuk, het is ruk voor je skills.
In de tijd dat jij turtled heeft de pro al tig expansions en een leger dat zijn supply limit doet rammelen. Y:)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
wie heeft hier Windows Vista + Starcraft draaien? en hebben jullie niet ook problemen met SC
bij mij doet hij het vaak ff na de installatie, maar wil ik hem later weer opstarten, dan worden de kleuren compleet vaag en kan ik het menu niet meer zien....m'n PC heeft SC2 hard nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:17:
[...]

Precies, dat soort mensen waren wel schaars maar ik heb ze gevonden.
En die stonden ook in m'n lijstje en speelde ik vaker mee.
Verliezen is niet erg, maar dan wil ik er inderdaad wel wat van leren, en geen 'mwuhaha weer een win' horen en dan een 'left the game' zien. ;)

[...]

Zerg *O*
Terran vind ik best gaaf maar is voor mij nog steeds moeilijk onder de knie te krijgen. Volgens mij heb je met terran ook meer micro nodig. Vooral in het begin ben je zwak. Al moet ik eens ophouden met het onderschatten van de infanterie (!BW). |:(
Een goede start om met Terran te beginnen is proberen te micro-en met M&M.
10 Marines + 3 Medics en je komt al heel ver, dit is vooral effectief tegen Zerg. En als ze met Lurkers komen, gewoon ff Scannen :P Moet te doen zijn, het is wel even oefenen natuurlijk.
Dit is eigenlijk toch hetzelfde met wat ze met ACE hadden gedaan, ze gaan alleen nu meerdere teams vormen. StarCraft is best een vage keuze om mee te trainen, maar we hebben het natuurlijk hier over Korea :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:39:
Een goede start om met Terran te beginnen is proberen te micro-en met M&M.
10 Marines + 3 Medics en je komt al heel ver, dit is vooral effectief tegen Zerg. En als ze met Lurkers komen, gewoon ff Scannen :P Moet te doen zijn, het is wel even oefenen natuurlijk.
}:|

!BW betekent geen Broodwar :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:14:
[...]

}:|

!BW betekent geen Broodwar :P
Waarom zou je geen BW willen spelen ??
Pagina: 1 2 3 Laatste