Zo goed als gratis bellen met 1609 EN 1649, iemand ervaring?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 6.363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-07 17:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Let op: U kunt alleen van 1649 gebruik maken vanaf een vaste KPN-aansluiting met een BelBasis of een BelPlus abonnement (helaas géén BelBudget dus!). U kunt géén mobiele telefoons of kabeltelefonie-aansluitingen (als UPC, Twinner, Kabelfoon) bij ons registreren.
:?

En hier staat weer dat je geen mobiel kan aanmelden. Wat is het nou :? die site is echt tegenstrijdig.

Wat ik dus eigenlijk ook nog zoek, is goedkoop/gratis bellen met mijn mobiel naar vaste telefonie binnen NL.

[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 09-03-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

Zowel 1649 als 1609 zijn voor de vaste aansluiting!

Daarnaast heeft 1649 ook een dienst voor de mobiele telefoon bij bellen naar het buitenland. Je belt dan eerst naar een vast nummer in nederland (met je mobiel) en daarvandaan naar het buitenland. Je betaald dan alleen je kosten voor bellen binnen NL naar vast + het tarief op hun site. Dit is meestal een stuk voordeliger!

Voor je 2e punt, neem een telfort samenbellen abo, 12,50 (met nog een gratis telefoon) per maand 500 minuten naar vast.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 92587 op 09-03-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07 14:10

RC2

Resistance is futile

mmmh 1609 registeren gaat niet want ze hebben een capaciteitstekort....ik verdenk ze ervan eerst in de database te kijken of iemand al is geregistreerd voor 1649 en dan beslissen of ze vol zitten of niet. Ik zou 6 weken moeten wachten voordat er weer capaciteit is maar op de website vermelden ze niets....

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RC2 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:02:
mmmh 1609 registeren gaat niet want ze hebben een capaciteitstekort....ik verdenk ze ervan eerst in de database te kijken of iemand al is geregistreerd voor 1649 en dan beslissen of ze vol zitten of niet. Ik zou 6 weken moeten wachten voordat er weer capaciteit is maar op de website vermelden ze niets....
Zijn meer mensen die hier last van hebben, het lijkt meer regiogebonden, zie http://www.bellen.com/frameset.html?http://www.bellen.com/forumbencom/default.asp?land=nl&taal=nl

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 92587 op 09-03-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
edit:
Topictitel aangepast nav een atente lezer

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134215

Ik vind dat het tarief voor mobiel bellen bij 1649 nogal duur is, in het piek tarief 0.28 cent
Bij 1609 is dat 18 cent, en die hebben geen piek en dal tarief

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 134215 op 09-03-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102390

Ik zit al een tijdje bij www.bel1601.nl, bekijk het net ff snel maar volgens mij is dat duurder. Ik bekijk het nog ff goed en anders stap ik over :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb mij aangemeld voor www.bel1649.nl geniaal :) gratis bellen op het starttarief na (die overigens lager is dan bij KPN). Ik was eerst argwanend, maar nu ik zie dat toch redelijk wat mensen het gebruiken en je aan de eisen van de OPTA moet voldoen om een preselectnr aan te kunnen vragen sta ik er toch zeer positief tegenover.

Denniszs> kijk op www.bellen.com en zie daar wat in jouw situatie het voordeligste is. Maar ik zou sowieso weinig bellen naar mobiel met een vast toestel, daar gebruik je natuurlijk je Telfort abbo voor, of eventueel Tele2 om onderling gratis te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102390 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:43:
Ik zit al een tijdje bij www.bel1601.nl, bekijk het net ff snel maar volgens mij is dat duurder. Ik bekijk het nog ff goed en anders stap ik over :D.
Het voordeel van 1601 is de preselectiemogelijkheid, die hebben 1609 en 1649 niet. Bij zowel 1609 en 1649 zul je altijd deze combinatie moeten intoetsen (of in je telefoon programeren) voor het nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kleine moeite toch... ik heb nu voor een aantal nummers al 1649 in het telefoongeheugen gezet. Ik vraag mij alleen af hoe lang het gratis blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het is al een tijdje gratis ; ik vermoed dat het ook nog wel even zo blijft. Als we nu allemaal af-en-toe ff mobiel bellen via 1649, dan is het waarschijnlijk nog langer gratis. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bellen.com besteed een keer aandacht aan 1649:
Bel1649 verhoogt starttarieven, "gratis bellen" blijft

Per maandag 14 maart verhoogt Bel1649 de starttik voor gesprekken naar vaste nummers binnen Nederland met 1 cent naar 5 cent per gesprek. Deze starttik geldt dan zowel voor gespekken naar Nederlandse, mobiele en internationale nummers. Nu is het starttarief naar mobiele en internationale nummers 4,5 cent per gesprek. Het minuuttarief van 0 cent per minuut, dat 1649 sinds augustus 2004 hanteert voor bellen naar Nederlandse vaste nummers, blijft nog steeds gehandhaafd.

Ondanks de verhoging van de starttarieven blijft Bel1649 nog steeds veel goedkoper dan andere telecomaanbieders, beweert het belbedrijf zelf in het bericht aan haar klanten. Om dat te bewijzen, vergelijkt de Carrier Selectaanbieder de tarieven van Bel1649 met Tele2 Preselect inclusief kortingsnummers. Hieruit blijkt dat het bellen bij Bel1649 zowel in de piek- als in de daluren 0 cent kost, terwijl Tele2-klanten 0,8 (dal binnen de regio) tot 2,9 cent (piek buiten de regio) per minuut kwijt zijn. Het starttarief is bij beide aanbieders gelijk, namelijk vier cent per gesprek. Vanaf volgende week komt daar dus verandering in: dan is het starttarief bij Tele2 één cent lager. Wie helemaal van de starttarieven af wil, kan beter kiezen voor 3U Telecom, maar krijgt er dan wel weer hogere minuutprijzen voor terug.

Hoewel Bel1649 wel naar de website van Tele2 verwijst voor andere abonnementsvormen, wordt niet gezegd dat je bij Tele2 ook voor 0 cent onbeperkt kunt bellen naar alle vaste nummers in Nederland. Toch zou de vergelijking voor 1649 niet verkeerd uitpakken, aangezien er bij Tele2 een vast bedrag per maand betaald moet worden voor het "gratis bellen". Naar keuze € 3,95, € 4,95 of € 7,95, waardoor men respectievelijk 's avonds & weekends, overdag, of 24 uur onbeperkt voor 0 cent per minuut belt. Een ander verschil tussen deze beide aanbieders is het feit dat automatisch bellen door middel van Preselect niet mogelijk is bij Bel1649.

Wie dus niet steeds de viercijferige selectcode wil toetsen, moet niet voor Bel1649 kiezen, maar profiteert dan ook niet van de spotgoedkope internationale tarieven! Zo kost het bellen naar Frankrijk, Engeland en zelfs de Verenigde Staten slechts 1 cent per minuut! Het bellen naar uw neef in Amerika is dus goedkoper dan het bellen naar uw buurman via een ander telecombedrijf... Zelfs als u naar neefjes mobieltje belt in de 'States' bent u slechts het luttele bedrag van 30 cent (+ 5 cent starttarief) kwijt na een half uur bijkletsen!

Daarentegen is het bellen met uw vaste aansluiting naar een Nederlandse mobiele telefoon tot op heden niet "supervoordelig" bij 1649, het tarief ligt met 28 cent in de piekuren ver boven de tarieven van KPN, Tele2 en Pretium Telecom. Wel biedt 1649 sinds enige tijd haar klanten de mogelijkheid aan om flink te besparen op internationale gesprekskosten die mobiele operators in rekening brengen. Het is nu namelijk mogelijk om vanaf uw eigen mobiel gebruik te maken van een 1649-toegangsnummer. Door op het online aanmeldformulier uw mobiele nummer in te vullen, kunt u dus ook vanaf uw mobiel gebruikmaken van de superlage 1649-tarieven.
Kortom: het starttarief wordt 5 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 23:55:
Bellen.com besteed een keer aandacht aan 1649:

[...]

Kortom: het starttarief wordt 5 cent.
Mooie samenvatting :)

Nu zou het weer voordeliger worden om met 1609 te gaan bellen, dat is nu wel € 0.001 per gesprek goedkoper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Graag gedaan! :P
Nu zou het weer voordeliger worden om met 1609 te gaan bellen, dat is nu wel € 0.001 per gesprek goedkoper :+
Mits je lokaal belt, interlokaal kos 1609 1 cent per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 08:58:
[...]

Graag gedaan! :P

[...]

Mits je lokaal belt, interlokaal kos 1609 1 cent per minuut.
Inderdaad, excuus, had ik moeten vermelden. Ik hou gewoon mijn 1649 nummers voorgeprogrammeerd in mijn telefoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nee lekker met 1649 blijven bellen, hun starttarief ligt misschien nu aan de hoge kant, maar al zou het 10 cent worden... ik heb liever dat zo een bedrijf als 1649 lang kan bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:40

Jrz

––––––––––––

Bij KPN kan je via 0800-1273 zelf je carrier-preselect instellen, betekent dit dat ik dan ook 1609 kan kiezen?

[ Voor 16% gewijzigd door Jrz op 12-03-2005 12:13 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jrz schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:02:
Bij KPN kan je via 0800-1273 zelf je carrier-preselect instellen, betekent dit dat ik dan ook 1609 kan kiezen?
Nee, deze kan je niet op preselect zetten. Als je perse voor preselect wilt gaan, zou je eens naar bel1601 moeten kijken, deze is ook een stuk goedkoper dan KPN/Tele 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104627

Volgens mij heeft 1609 nu ook een starttarief van 4,9 ct lokaal.

Quote site:
Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Starttarief 4,9ct voor gesprekken binnen Nederland en 5ct naar mobiele telefoons en internationale gesprekken. Afrekening per gebelde seconde. Geen piek- of daltarieven, altijd voordelig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110802

Stel ik wil met 1601 van mobiel naar vast bellen. Kan ik dan ook 1601 ervoor gebruiken of moet ik het 010-....nummer gebruiken en wat zijn de kosten als ik van mobiel naar vast bel. voor vast naar vast betaal ik alleen het starttarief van 0,05. Is dit ook zo als ik van mobiel naar vast bel of betaal ik dan per minuut een bedrag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110802

Zie mijn vorige vraag:
Stel ik wil met 1601 van mobiel naar vast bellen. Kan ik dan ook 1601 ervoor gebruiken of moet ik het 010-....nummer gebruiken en wat zijn de kosten als ik van mobiel naar vast bel. voor vast naar vast betaal ik alleen het starttarief. Is dit ook zo als ik van mobiel naar vast bel ?

Ik zag nu dat je met 1649 vanaf mobiel kunt bellen. hiervoor geld eigenlijk dezelfde vraag als voor 1601. Dus kost het me alleen starttarief en daarna niets of moet ik per minuut betalen en welk nummer moet ik bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

1601 en 1649 kan je ALLEEN gebruiken VAN een vast telefoon NAAR een vaste telefoon in NL en is daarbij gratis op het starttarief na. Je hoort ook vooraf het gesprek hoeveel het gesprekstarief is.
Bij 1649 kan je ook na aanmelding je mobiel aanmelden en dan met een speciaal lang nummer andere nummers goedkoper bellen (ik vind dit laatste niet practisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
n00bs schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:05:
1601 en 1649 kan je ALLEEN gebruiken VAN een vast telefoon NAAR een vaste telefoon in NL en is daarbij gratis op het starttarief na. Je hoort ook vooraf het gesprek hoeveel het gesprekstarief is.
Bij 1649 kan je ook na aanmelding je mobiel aanmelden en dan met een speciaal lang nummer andere nummers goedkoper bellen (ik vind dit laatste niet practisch)
Dit is alleen zinnig als je binnen je bundel (Telfort Samenbellen was hier ideaal voor) naar het vaste 010-nogwat nummer van bel1649.nl belt.
Ze hebben, speciaal voor mobiel, ook 10 "directe" nummers: via de website stel je in dat 010-1234567 (ik roep maar wat) verbonden wordt met 0018-38-20381498721 (mijn foon kan geen 010-1234567-0018-38-20enz. aan, daar is het nummer te lang voor). Oftewel: je zet die 10 direct-bel-nummers in je geheugen, en onder de naam "Pietje Puk in verweggistan" bel je direct naar Pietje, via 1649, met tariefmelding voor het gesprek. En hierbij heb je van 1649 GEEN startkosten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
Sinds 16 maart merk ik dat de starttarief voor gratis bellen is naar 5 cent verhoogt. was dit al eerder aangekondigd? want ik heb niks van gemerkt 8)7
En mogen ze dat zomaar flikken? :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BadBoy18 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:28:
Sinds 16 maart merk ik dat de starttarief voor gratis bellen is naar 5 cent verhoogt. was dit al eerder aangekondigd? want ik heb niks van gemerkt 8)7
En mogen ze dat zomaar flikken? :?
Ja dat is al eerder aangekondigd, zie hierboven en het nieuwsbericht op de site van 7 maart. En volgens mij mogen ze dat ook flikken, want je bent zelf verantwoordelijk voor het bijhouden van de prijzen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110802 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:02:
Zie mijn vorige vraag:
Stel ik wil met 1601 van mobiel naar vast bellen. Kan ik dan ook 1601 ervoor gebruiken of moet ik het 010-....nummer gebruiken en wat zijn de kosten als ik van mobiel naar vast bel. voor vast naar vast betaal ik alleen het starttarief. Is dit ook zo als ik van mobiel naar vast bel ?

Ik zag nu dat je met 1649 vanaf mobiel kunt bellen. hiervoor geld eigenlijk dezelfde vraag als voor 1601. Dus kost het me alleen starttarief en daarna niets of moet ik per minuut betalen en welk nummer moet ik bellen.
Bellen met mobiel naar vast via deze carriers is alleen zinnig voor buitenlandse bestemmingen. Het zou natuurlijk onzin zijn om met je mobiel naar het vaste nummer van deze carrier te bellen die je vervolgens doorschakeld met een vast nummer in Nederland, dan kan je net zo goed direct dat nummer met je mobiel bellen.

Je betaald indien je via de carrier naar een buitenland (vast) nummer belt dus enkel je eigen mobiele kosten voor bellen naar het Nederlandse nummer zoals aangegeven door de carrier (hier kan je inderdaad telfort samenbellen + bundel het best voor gebruiken, daarmee kan je 500 minuten per maand gratis bellen naar vaste nummers in NL voor 12,50 per maand) + de kosten die de carrier berekend voor het bellen naar de bestemming.

Verdere uitleg hoe het precies werkt staat natuurlijk op de site van 1601 of 1649.

Edit: hee dubbelpost, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104627

Bij 1609 kun je voor 0 ct. p/m naar vaste en mobiele nummers in de VS bellen (wel starttarief). Dit kunnen ze toch nooit lang vasthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104627 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:53:
Bij 1609 kun je voor 0 ct. p/m naar vaste en mobiele nummers in de VS bellen (wel starttarief). Dit kunnen ze toch nooit lang vasthouden?
Vorige keer hadden ze Duitsland (wat nu weer 2 cent is), dit zijn inderdaad meestal tijdelijke acties (hoewel de acties wel vrij lang duren altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sorry voor deze kick. Ik kwam net ook 1649 tegen in een vage reclame. Ik heb gelijk op GoT gezocht en onder andere dit topic gevonden. Wat zijn de ervaringen nu van mensen na het een tijd gebruikt te hebben? Is dit echt een aanrader? Ontvang je inderdaad geen post, ook niet van anderen? Is het afmelden makkelijk te doen? Wat o wat zijn de ervaringen?

Volgens jiggers handelen ze in sommige gevallen in strijd met de wet.

- Niet telefonisch bereikbaar
- Tariefswijzigingen zonder voorafgaande kennisgeving
- Niet bij de Geschillencommissie aangesloten

Verder verkopen ze de beltikken onder de kostprijs :?

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 13-04-2005 11:14 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:56
Ik bel al tijden via 1601 naar het buitenland. (Is naar mijn bestemming 5ct/min goedkoper dan 1649)
Ik heb NIET aangemeld om hun als carrier select te gebruiken bij het aanvragen.
Ik moet dus altijd 1601 draaien, als ik via hun wil bellen.
Afmelden hoef ik dus ook niet, want als ik ze niet meer wil gebruiken, draai ik gewoon geen 1601 meer.

Verder klopt de factuur helemaal, je kan na het inloggen bijna realtime je factuur volgen.
Post krijg je niet van je, gewoon 1x in de maand een emailtje met je factuur als html bestand.

Echt ideaal, scheelt me de helft in belkosten iedere maand.
Een tariefverhoging hoor je direct, ik krijg iedere keer als ik bel eerst het tarief te horen, dus ook daar geen verrassingen.

Het enige nadeel is dat ik in de avonduren wel eens 2 of 3 keer het nummer moet draaien, voordat ik verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:07:
Sorry voor deze kick. Ik kwam net ook 1649 tegen in een vage reclame. Ik heb gelijk op GoT gezocht en onder andere dit topic gevonden. Wat zijn de ervaringen nu van mensen na het een tijd gebruikt te hebben? Is dit echt een aanrader? Ontvang je inderdaad geen post, ook niet van anderen? Is het afmelden makkelijk te doen? Wat o wat zijn de ervaringen?

Ervaringen hier zijn goed en ik wou echt dat ik het al in het BEGIN had geweten...
Over die tel. bereikbaarheid... van wat? 1649? who cares... waarom zou je ze moeten bellen :?
En als het gaat om bellen via 1649, ik heb nog NOOIT problemen gehad.

Tariefswijzigingen, who cares? dat gebeurt bij ELKE telco. Denk je dat KPN voor elk land dat een ander tarief krijgt van de vele 100en landen jouw op de hoogte gaat brengen. Die wijzigingen staan altijd gewoon op de websites, daarnaast hoor je VOORAF je gesprek het tarief.
Laatste punt, geen id en kan mij ook niets boeien.

Mensen zijn VEEL te achterdochtig... hou rekening dat zo een preselect aanbieder aan de voorwaarden van de OPTA moet voldoen om zo een bedrijf te kunnen starten.

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 13-04-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het is niet het punt dat ik te achterdochtig ben maar als een toko in strijd met de wet handelt heb ik wel mijn vraagtekens. Bijvoorbeeld het niet aangesloten zijn bij de geschillen commisie, niet telefonisch bereikbaar zijn etc. Het is niet alleen lastig, het mag hier in Nederland gewoon niet. Dan krijg ik wel twijfels ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:07:

Gebruik het nu sinds september 04 en werkt echt prima. De starttik is van 4 cent naar 5 cent per gesprek gegaan, maar je betaalt absoluut geen gesprekskosten, het is gewoon 5 cent per gesprek hoe lang je ook belt (naar vast dan natuurlijk).

Je krijgt geen post (eenmalig een aantal flyers om aan je vrienden te geven), afmelden natuurlijk geen idee, maar dat kan je via de site doen. Ik heb nog nooit problemen gehad met het uitvallen van de dienst en altijd netjes tariefmelding voor ieder gesprek.

Tariefswijzigingen vinden plaats, je bent zelf verantwoordelijk voor het bijhouden daarvan. Op de website of via een tariefsmelding die je voor elk gesprek hoort (is ook uit te schakelen).

Ze zijn inderdaad telefonisch niet bereikbaar, storingen oid kun je via e-mail doorgeven. En niet aangesloten bij geschillencommissie, geen idee, maar boeit me ook niet zo. Je zit nergens aan vast, want je maakt alleen kosten als je zelf 1649 voor het nummer toetst (geen carrier preselect dus altijd 1649 ervoor toetsen, wil je toch goedkoop bellen met preselect dan moet je 1601 nemen). Als het je niet bevalt bel je er toch niet meer mee, maak je ook geen verdere kosten. Je kunt overigens elk moment van de dag inloggen om realtime je kosten te bekijken.

Verder verkoopt yiggers zelf ook telefoondiensten en zijn ze daarmee dus niet onafhankelijk, dus ik kan me voorstellen dat ze goedkopere aanbieders proberen af te schilderen als niet betrouwbaar of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:33:
Het is niet het punt dat ik te achterdochtig ben maar als een toko in strijd met de wet handelt heb ik wel mijn vraagtekens. Bijvoorbeeld het niet aangesloten zijn bij de geschillen commisie, niet telefonisch bereikbaar zijn etc. Het is niet alleen lastig, het mag hier in Nederland gewoon niet. Dan krijg ik wel twijfels ja.
Lees nog eens mijn post over dat opta stukje. Ik weet ik heb weinig boeiende info staan, maar als jij je twijfels krijgt gebruik je het toch niet :Y)
En iedereen die er wel gebruik van maakt heeft gewoon een lagere rekening en je bent het niet verplicht te gebruiken, aangezien je 1649 voor het netnummer moet draaien... dus je kan het ook gewoon eens een keer proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 13:31
Bor_de_Wollef schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:33:
Wat mag in NL niet? Er geldt geen verplichting om aangesloten te zijn bij de geschillen commissie. Ook niet om telefonisch bereikbaar te zijn. Dus het mag wel!

En overigens heb ik bij Yiggers ook eens zo'n addertje aangemeld over Yiggers zelf: je moet daar eerst betalen, voordat je de dienst krijgt. Dus bij een faillisement ben je je geld kwijt. Kreeg toen een reaktie terug met wat vage reclame, maar ze namen het niet op. Terwijl ik dat addertje toch stukken groter vindt dan de puntjes over 1601/1609/1649.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Volgens mij is het aansluiten bij de geschillen commisie een verplichting voor telecom aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:25:
Volgens mij is het aansluiten bij de geschillen commisie een verplichting voor telecom aanbieders.
Het is geen echte telecomaanbieder ;) het is een preselectservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
Bor_de_Wollef schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:25:
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb geen bron maar ik dacht dat ik dat een keer ergens gelezen had. Vandaar ook het "volgens mij" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
Bor_de_Wollef schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:49:
[...]
Ik heb geen bron maar ik dacht dat ik dat een keer ergens gelezen had. Vandaar ook het "volgens mij" :)
Kan het nog vager? ;)

Volgens mij staat daar namelijks niets over in de wet. Want anders zouden ze toch allang hierover officieel berispt of beboet zijn? Er is genoeg concurrentie die daar wel achteraan zal zitten...

[ Voor 3% gewijzigd door Brobbel op 14-04-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anders probeer je het toch gewoon, je zit echt nergens aan vast en als het niet bevalt, toets je er gewoon geen 1649 meer voor :)

Overigens zag ik dit: http://www.kpn.com/kpn/show/id=878725/sc=6315e5 gratis webcam als je weer terug komt bij KPN, staat nergens hoe lang je weer moet bellen met KPN alvorens je weer terug overschakeld naar 1649/1609/1601 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:11

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik ben buitengewoon tevreden over 1649. 1ct/m naar de VS en voor niks binnen NL. Geen last van uitvallende verbindingen (zodat ze weer die 4ct starttarief pakken), en verder nooit vreemde rekeningen gezien. Niks mis mee hoor!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:12

slaay

Natuurbeleven.com

U ontvangt de webcam als u nu automatisch belt via een andere aanbieder (Tele2 of Pretium) met uw telefoonaansluiting van KPN en u met al uw gesprekken terugkomt bij KPN.
Gaat dus niet door! Je moet nu via Tele2 of Pretium bellen.

[ Voor 85% gewijzigd door slaay op 14-04-2005 17:35 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slaay schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:33:
[...]

Ja idd, ook raar overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
slaay schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:33:
[...]
maar belt u automatisch via een andere aanbieder, zoals Tele2 of Pretium?
Fout, je moet automatisch bellen via een andere aanbieder. En 1601 kun je ook automatisch mee bellen. (Maar idd niet met 1609/1649)
U ontvangt de webcam als u nu automatisch belt via een andere aanbieder (Tele2 of Pretium) met uw telefoonaansluiting van KPN en u met al uw gesprekken terugkomt bij KPN.
Hoewel dit weer wat anders zegt....

[ Voor 22% gewijzigd door Brobbel op 14-04-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53786

Hoewel het vorige bericht al weer twee weken oud is wil ik toch nog even inhaken op 1649. Ik heb mij vorige week aangemeld. In principe ben ik best tevreden. Het valt mij echter op dat het gesprek plotseling wordt afgebroken na ongeveer 19 minuten. Is dat inmiddels meer mensen opgevallen?

György

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53786 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:14:
Hoewel het vorige bericht al weer twee weken oud is wil ik toch nog even inhaken op 1649. Ik heb mij vorige week aangemeld. In principe ben ik best tevreden. Het valt mij echter op dat het gesprek plotseling wordt afgebroken na ongeveer 19 minuten. Is dat inmiddels meer mensen opgevallen?

György
Echt totaal geen last van, soms zelfs ingebeld met 56k6 modem en blijf gerust 4 uur online voor 5 cent. Niet naar 06760 nummer want dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heb ik ook geen last van gehad; met zowel 1609 als 1649 voer ik wel eens gesprekken van meer dan een uur en dat gaat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Anoniem: 53786 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:14:

György
Was dat éénmalig of heb je dat altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53786

ThinkAboutIt schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:11:
[...]

Was dat éénmalig of heb je dat altijd?
Ik bel nu ongeveer een week met 1649. 2 gesprekken waren langer dan 19 minuten en werden allebei afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Nu online
Vreemd, nu bel ik zelf niet via 1649 dus ik kan daar niets over zeggen.

Ik bel al vanaf vorig jaar september via 1601 (buiten de regio) en 1609 (binnen de regio) en als ik de specificatie bekijk zitten er heel wat gesprekken tussen van langer dan een uur.

Probeer die eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 21:57
Anoniem: 92587 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:37:
[...]

Echt totaal geen last van, soms zelfs ingebeld met 56k6 modem en blijf gerust 4 uur online voor 5 cent. Niet naar 06760 nummer want dat kan niet.
Heb je dat makkelijk werkend gekregen? Hier lukte het me niet toen adsl er even uit lag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RikTW schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:26:
[...]

Heb je dat makkelijk werkend gekregen? Hier lukte het me niet toen adsl er even uit lag :'(
Ja ik heb via de universiteit een inbelaccountje met een lokaal nummer. Diverse lokale nummers die open staan van grote providers (bijv tiscali, die heeft ook ergens een lokaal nummer) werken echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 21:57
Anoniem: 92587 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:10:
[...]

Ja ik heb via de universiteit een inbelaccountje met een lokaal nummer. Diverse lokale nummers die open staan van grote providers (bijv tiscali, die heeft ook ergens een lokaal nummer) werken echter niet.
Vandaar. Ik probeerde het idd via Tiscali.
Zal toch maar even op zoek gaan naar een ander nummer dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Very minor detail: het valt me op dat ze vanaf 8 april 0,0001 euro meer rekenen per gesprek

Zie hier een stukje van mijn rekening:
code:
1
2
3
4
07-04-2005  22:02:14    0000000000  00:03:41    ? 0.0489
08-04-2005  13:32:10    0000000000  00:01:08    ? 0.0489
08-04-2005  19:10:02    0000000000  00:11:13    ? 0.0490
09-04-2005  12:27:16    0000000000  00:09:59    ? 0.0490

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan kort over 1649 zijn: Top. Transparant in rekening overzicht en telefoon rekening behoorlijk gedaald de afgelopen 4 maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:32

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

1609 is niet meer gratis, 0,7 cent per minuut lokaal + starttarief :(
1609bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sander815 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:14:
1609bellen
Huh? dan is het duurder dan KPN :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

1609bellen
Daar kon je natuurlijk op wachten. Over een tijdje zal 1649 dezelfde kant wel opgaan verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:17:
[...]

Huh? dan is het duurder dan KPN :?
Dat lijkt me niet:

zonder VoordeelNummers met VoordeelNummers
Standaard 0,0289 0,0260
Dal 0,0155 0,0140
Nacht 0,0104 0,0094
Weekend 0,0104 0,0094

Is altijd nog meer dan 0.007 per minuut. Neemt niet weg dat je beter naar bel1649 kan overstappen waar het (nog) wel gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En zodra 1649 ook betaald wordt ga je gewoon over op ADSL+telefonie of Gratis bellen naar vaste nummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

n00bs schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:33:
En zodra 1649 ook betaald wordt ga je gewoon over op ADSL+telefonie of Gratis bellen naar vaste nummers
Ja, voor zolang dat nog werkt. Deze bedrijven geven belminuten "weg" onder de inkoopsprijs. Vroeg of laat loop je dan tegen verlies aan vrees ik. Het geld moet ergens weg komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:50
1609bellen
Dat is mooi BALEN !!!!!
Ik zit al maanden bij 1609 naar volle tevredenheid maar vind deze actie van 1609 bellen zeer onbehoorlijk.
Ik ben NIET geinformeerd over de tariefswijziging en moet er achterkomen als ik een telefoontje wil plegen vanwege de tariefsmelding aan het begin van het telefoontje.

Behalve het binnen-de-regio tarief (was 0 ct, nu 0.7 ct) hebben ze ook het buiten-de-regio tarief verhoogd, was 1 ct nu 1,3 ct. En niet te vergeten het starttarief is ook verhoogd, niet veel maar toch ....

Al met al vind ik dit erg slordig, ze zijn wel handig genoeg om je een factuur per email te sturen dan hadden ze ook een email kunnen sturen met aankomende tariefswijzigingen.
Het is overigens vreemd... alle tarieven van telecomaanbieders gaan omlaag behalve van 1609.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:57:
[...]

Dat is mooi BALEN !!!!!
Ik zit al maanden bij 1609 naar volle tevredenheid maar vind deze actie van 1609 bellen zeer onbehoorlijk.
Ik ben NIET geinformeerd over de tariefswijziging en moet er achterkomen als ik een telefoontje wil plegen vanwege de tariefsmelding aan het begin van het telefoontje.
Dan ben je er bij je eerste telefoontje toch al achter dat ze duurder zijn geworden? :?

Daarnaast hebben ze geen abonnements-vorm of iets dergelijks, dus zijn ze niet verplicht om een ieder die ooit met 1609 heeft gebeld in te lichten dat ze duurder zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
pven schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:48:
Very minor detail: het valt me op dat ze vanaf 8 april 0,0001 euro meer rekenen per gesprek

Zie hier een stukje van mijn rekening:
code:
1
2
3
4
07-04-2005  22:02:14    0000000000  00:03:41    ? 0.0489
08-04-2005  13:32:10    0000000000  00:01:08    ? 0.0489
08-04-2005  19:10:02    0000000000  00:11:13    ? 0.0490
09-04-2005  12:27:16    0000000000  00:09:59    ? 0.0490
Wat een rare telefoonummers bel jij heen, zeg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pven schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:07:
[...]

Dan ben je er bij je eerste telefoontje toch al achter dat ze duurder zijn geworden? :?

Daarnaast hebben ze geen abonnements-vorm of iets dergelijks, dus zijn ze niet verplicht om een ieder die ooit met 1609 heeft gebeld in te lichten dat ze duurder zijn geworden.
Dat klopt, maar het starttarief vermelden ze niet ....
Ze zijn misschien niet verplicht om te melden dat ze hun tarieven verhoogd hebben maar ik ben wel klant bij deze firma dus het zou niet verkeerd zijn als ze daar een emailtje over sturen.
Er worden genoeg emails verstuurd dus eentje waar ik wel wat aan heb kan er nog wel bij :)

Ik denk dat ik toch maar over ga op 1649 of 1601 (met preselect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Nu online
Aanmelden bij 1649 kan op dit moment niet, ze zitten vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:42:
Aanmelden bij 1649 kan op dit moment niet, ze zitten vol.
Aanmelden bij 1601 kan wel.. gisteren heb ik dit gedaan, werkt ook direct na het aanmelden.
Carrier preselect instellen kan ook (via 0800-1273), dit heb ik dus ook gedaan behalve voor mobiel bellen want daar is 1601 wel duur mee. Dat blijft dus bij mij gewoon Tele2.

Nu bij 1601 dus 0,5 ct per minuut in geheel NL, ma-vr na 21:00-0800 gratis, behalve het starttarief dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bel1649 kost vanaf vandaag 0.5 cent per minuut in de piekuren (ma-vr 8.00-19.00)

http://bel1649.nl/index2.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-05 13:48
1649 heeft z'n tarieven aangepast.

dal 0 ct/minuut (ma-vr 19.00-8.00 en weekend)
piek 0,5 ct/minuut.

haha.. net te laat :)

[ Voor 14% gewijzigd door Li0nHeart op 07-09-2005 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

KPN binnen eigen regio:

BelBasis-abonnement 

Standaard 0,0289 0,0260 
Dal 0,0155 0,0140 
Nacht 0,0104 0,0094 
Weekend 0,0104 0,0094 

BelBasis-abonnement 

Zonder VoordeelNummers met VoordeelNummers 
Standaard 0,0439 0,0351 
Dal 0,0208 0,0166 
Nacht 0,0208 0,0166 
Weekend 0,0208 0,0166 

Ze komen dicht in de buurt van KPN tarieven... :(

[ Voor 51% gewijzigd door n00bs op 07-09-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:25:
KPN binnen eigen regio:

BelBasis-abonnement 

Standaard 0,0289 0,0260 
Dal 0,0155 0,0140 
Nacht 0,0104 0,0094 
Weekend 0,0104 0,0094 

BelBasis-abonnement 

Zonder VoordeelNummers met VoordeelNummers 
Standaard 0,0439 0,0351 
Dal 0,0208 0,0166 
Nacht 0,0208 0,0166 
Weekend 0,0208 0,0166 

Ze komen dicht in de buurt van KPN tarieven... :(
Nou dat valt ook wel weer mee, daltarief is niet te vergelijken, want dat is nog altijd gratis bij 1649. Enige wat je dan wel kan vergelijken is het standaardtarief (met voordeelnummers): 2.6 lokaal en 3.5 interlokaal bij KPN, tegenover 0.5 bij 1649, dus 1649 is nog altijd minimaal 5x zo goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61964

tomnuss schreef op donderdag 19 augustus 2004 @ 01:29:
-knip-

Enige wat ik nergens kan vinden zijn de algemene voorwaarden van 1609. Ook bij het aanmelden wordt er geen melding van gemaakt. E-mailen met de klantenservice over dit, lukt me niet, omdat het formulier met een popupje komt dat telefoonnummer niet goed is, terwijl dat toch echt zo is....
Volgens mij moet je je telefoonnummer met toevoeging van +31 invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens is bel1643 (zo te zien ook weer van hetzelfde bedrijf) nog wel gratis, ze hebben echter wel een starttik van 9 cent, dus bij gesprekken korter dan 8 minuten of in daluren is 1649 (nog wel) goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 16:29
Ik vind het niet netjes (ook toen het tarief van 4 naar 5 cent starttarief ging) dat je totaal geen bericht krijgt.
Ja ok, bij de tarief melding wel, maar verder helemaal niks.

Dan is Universal Telecom gratis abbo overdag toch goedkoper.
Maar weer switchen terzijnde tijd dan...

EDIT: Een halve cent is natuurlijk 0,005 das beduidend meer MINDER als universal telecom 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Henkie-Jan op 07-09-2005 22:08 . Reden: Moet maar eens optijd naar bed ;) ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Henkie-Jan schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:40:
EDIT: Een halve cent is natuurlijk 0,005 das beduidend meer minder als universal telecom 8)7
:Y)

[ Voor 47% gewijzigd door pven op 07-09-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Pff, ben echt niet goed wakker.
Afijn, heb het netjes aangepast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Stel dat ik om 18:55 uur begin te bellen en om 19:05 uur uit ben gebeld, is het 1649-systeem dan zo slim om het tegen twee verschillende tarieven te verrekenen? (Ik weet niet waarom, maar heb hier mijn twijfels over.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:50:
Stel dat ik om 18:55 uur begin te bellen en om 19:05 uur uit ben gebeld, is het 1649-systeem dan zo slim om het tegen twee verschillende tarieven te verrekenen? (Ik weet niet waarom, maar heb hier mijn twijfels over.)
Maar 1 manier om daar achter te komen :)

Doet KPN dit trouwens wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Henkie-Jan schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:40:
Ik vind het niet netjes (ook toen het tarief van 4 naar 5 cent starttarief ging) dat je totaal geen bericht krijgt.
Ja ok, bij de tarief melding wel, maar verder helemaal niks.
Same here. Gelukkig heb ik tariefmelding aan staan, anders had ik het niet geweten. Het tarief wordt gewoon sneaky om de zoveel tijd verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-07 23:28
Yep. Hier ook gemerkt..
Ben momenteel overal aangemeld.
1601 Preselect als ik vergeet de carrier code in te voeren
1609 Gebruik ik niet meer
1649 Gebruik ik voornamelijk
1643 Ga ik gebruiken bij gesprekken >8 minuten.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krypt schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:22:
Yep. Hier ook gemerkt..
Ben momenteel overal aangemeld.
1601 Preselect als ik vergeet de carrier code in te voeren
1609 Gebruik ik niet meer
1649 Gebruik ik voornamelijk
1643 Ga ik gebruiken bij gesprekken >8 minuten.
Hier exact hetzelfde, alleen weet ik meestal niet van te voren of ik >8 minuten ga bellen :)

En daarnaast gebruik ik ook redelijk vaak voipbuster als ik toch achter de pc zit, dan kost het helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Voipbuster heb ik ook; werkt goed. Maar mijn headsetje heeft wat probleempjes met de bluetooth verbinding.. moet ik nog even fiksen.

En ik weet ongeveer wel met wie ik meer dan 8 minuten praat...

Verder net mijn collega geattendeerd op 1643. Hij belt geregeld met Tele2 naar Suriname a 58,5 cent per minuut. Met 7 cent per minuut is 1643 toch behoorlijk wat goedkoper.. Weer een blij persoon erbij.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:00
Tarief bij 1649 is wederom verhoogd. Bellen kost nu 1cpm overdag. Beter bel je overdag nu dus via 1601!
Mocht je langer dan 6 minuten gaan bellen, dan kan je beter kiezen voor 1643 (www.1643telecom.nl). Daar betaal je 0cpm, maar heb je een starttik van 9 ct tegenover 6ct bij 1601. Voor gesprekken korter dan 1 minuut blijft 1649 trouwens nog wel het goedkoopst (vanwege het lagere starttarief)!

[ Voor 61% gewijzigd door JJapie op 04-10-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Tja; was te mooi om waar de zijn natuurlijk.. gratis kan het niet blijven, maar het is nog steeds goedkoper dan KPN..

Deze week krijg ik m'n Wanadoo zooi binnen; dan lekker gratis door heel nederland bellen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik zie opeens dat 1601 hun starttarief ook verhoogd hebben!!!
Ik betaalde pas nog 5 ct start, maar op de site staat nu 6 ct.
Het is blijkbaar met 20% gestegen.... met vermoedelijk een ingangsdatum van 1 oktober.

Dit soort mededelingen vindt je niet op hun site in het "Heet van de pers".
Een email sturen kan er ook niet af helaas.
Misschien heb ik wat gemist maar ik kan er niets over vinden.

Nietemin is het toch een goedkope preselect carrier, al stijgen de kosten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is inderdaad jammer, over 1,5 week verwacht ik versatel telefonie, dus dan kunnen die carriers sowieso de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik denk dat ik het voorlopig maar bij 1649 houd, mits ze bij die 1cpm blijven. 1601 is ook wel interessant, maar eigenlijk pas vanaf twee minuten. Daarnaast gaat het daltarief bij 1649 om 19:00 uur in en bij 1601 pas om middernacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Gister heb ik 1601 voor de eerste keer gebruikt...van mijn GSM naar een GSM in Canada voor 3cpm(+ belminuten) ipv de 40 die ik zonder betaal op mijn t-mobile abbo. Dus ruwgezegd 10x zo goedkoop.

Helaas valt me de kwaliteit wel een beetje tegen, normaal bel ik gewoon direct over mijn t-mobile abbo en dan is de kwaliteit perfect! Ik heb er pas 1x gebruik van gemaakt van 1601 dus echt oordelen kan ik er nog niet over! Mijn vraag zit er kwaliteitsverschil tussen de verschillende preselect bedrijven?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Volgens de website van 1643 is het starttarief 9 ct.

Ik kijk zonet eens mijn fakturen door en zie dat zij slechts 5ct starttarief rekenen voor gesprekken binnen Nederland. Voor buitenlandse gesprekken rekenen zij wel een starttarief van 9ct.

Hun mobiele tarief is overigens 13ct/min volgens de "gesprekstariefdame" en mijn fakturen. Volgens de website zou dit 22ct/min moeten zijn.

Dus dames/heren: Even een nieuwe LCR definitie je centrale inblazen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

ik baal er wel van ik heb BelBudget van KPN en kan dan geen CPS gebruiken..

iemand enig idee of dit in de toekomst zal veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vrijbuiter schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:56:
Volgens de website van 1643 is het starttarief 9 ct.

Ik kijk zonet eens mijn fakturen door en zie dat zij slechts 5ct starttarief rekenen voor gesprekken binnen Nederland. Voor buitenlandse gesprekken rekenen zij wel een starttarief van 9ct.

Hun mobiele tarief is overigens 13ct/min volgens de "gesprekstariefdame" en mijn fakturen. Volgens de website zou dit 22ct/min moeten zijn.

Dus dames/heren: Even een nieuwe LCR definitie je centrale inblazen. :)
1643 heeft echt een starttarief van 5 ct voor het vaste net in NL.
Nadeel is dat ze nog steeds geen pre-select aanbieden. Dat is waardeloos want nu moet je iedere keer het nummer 1643 intypen of inprogrammeren op je toestel.

Ik kies dus toch maar voor een CPS aanbieder (1601bellen.nl)
Kosten: 0,5 ct/minuut en 6 ct start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Anoniem: 101381 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 21:49:
ik baal er wel van ik heb BelBudget van KPN en kan dan geen CPS gebruiken..

iemand enig idee of dit in de toekomst zal veranderen?
Ik weet zeker van niet, het budget abonnement is nooit bedoeld om te bellen, dat zie je ook terug in de hogere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:04:
[...]

Nadeel is dat ze nog steeds geen pre-select aanbieden. Dat is waardeloos want nu moet je iedere keer het nummer 1643 intypen of inprogrammeren op je toestel.
Misschien is er op marktplaats ofzo wel een leuke centrale met LCR (Least Cost Routing) te vinden die dit voor je regelt. Na enig "aandringen" doet mijn ISDN-homevox dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Zijn er ervaringen met Profibel?
Wij bellen realtief veel overdag en dan lijkt de eerste aantrekkelijk...
Zou ca 120 euro per jaar schelen met KPN belbasis (ca 500 euro pj).
VOIP is nog goedkoper (Voicadata ca 170 euro totaal p/j maar de recenties... om te huilen).
Via de kabel: sjello doen we met 2 buren samen, dus dat is lastig voor de telefoon... maar wel goedkoop ... ;)

http://www.profibel.nl/profibel_extra_voordeel.html
* 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen naar vaste nummers in Nederland voor 0 cent per minuut,
* Per gesprek naar een vast nummer een starttarief van 4 cent,
* Abonnement slechts € 7,95 per maand,
* 10% korting op twee landen naar keuze,
* € 0,50 per maand korting als u geen factuur wilt ontvangen!

http://www.profibel.nl/profibel_voordeel.html
* 's-Avonds en in het weekend bellen naar vaste nummers in Nederland voor 0 cent per minuut,
* Per gesprek naar een vast nummer een starttarief van 4 cent,
* Abonnement slechts € 3,95 per maand,
* 10% korting op twee landen naar keuze,
* € 0,50 per maand korting als u geen factuur wilt ontvangen!

De tarieven:
http://www.profibel.nl/nationaal.html
http://www.profibel.nl/internationaal.html
http://www.profibel.nl/mobiel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand ervaring met http://www.1643telecom.nl?

Afgaande op [rml]Gratis bellen met Voipbuster [ deel 3][/rml] kan je middels 1643 binnen Nederland voor 5 cent per gesprek bellen; ik vind echter zowel 5 als 9 cent per gesprek terug op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Het hele topic staat vol met 1601, 1609, 1643 en 1649 dus ik neem aan dat er wel ervaring mee is.
Je moet echter een matrixje maken voor welke preselect voor welke belgedrag en belperiode het goedkoopste is..

Ik had ze, voordat ik naar wanadoo ging, allemaal..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

voor deze 3 net een vergelijk gemaakt...: per maand all-in!!
1643 30,00 (belbasis, budget kan niet)
voipplanet 32.30 (belbuget voor "koper")
KPN 48,15 (belbasis met korting nrs)

genomen: uiteraard sterk afh van belgedrag
lokaal 30 gesprekken van 10 minuten
interlokaal 20 gesprekken van 10 minuten
mobiel 10 x 10 minuten

Hoe dan ook:
1643 en Voipplanet zijn bij dit belgedrag concurrend...
KPN is toch een stuk duurder, ben benieuwd welke reaktie KPN hierop geeft...
Heel veel lokaal bellen: 1643 en voipplanet
Realtief veel mobiel erbij dan is 1643 erg aantrekkelijk.
Veel interlokaal: 1643
Toch wel een scherpe zet van 1643 om concurrerend met VOIP te worden.
1643 kan niet via ADSL/kabel....

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 08-03-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zit nu nog bij 1649, maar werd net getipt over 1643... 1643 lijkt een stuk goedkoper te zijn. Heeft iemand er ervaring mee? en zijn ze betrouwbaar?

Starttarief van 1649: 8 cent
Starttarief van 1643: 9 cent

Tarief Dal 1649: 0 cent/min
Tarief Dal 1643: 0 cent

Tarief Piek 1649: 1 cent/min
Tarief Piek 1643: 0 cent/min

Mobiel Dal 1649: 28 cent/min
Mobiel Dal 1643: 8 cent/min

Mobiel Piek 1649: 20 cent/min
Mobiel Piek 1643: 8 cent/min

Australie Vast 1649: 3,5 cent/min
Australie Vast 1643: 0 cent

Australie Mobiel 1649: 26 cent/min
Australie Mobiel 1643: 19 cent/min

Ik zie dus eigenlijk op de 1 cent duurdere startarief niet in waarom je nog 1649 zou gebruiken? alleen als je veel korte gesprekken in de dal binnen NL naar vaste telefonie doet is 1649 nog goedkoper

[ Voor 69% gewijzigd door n00bs op 29-05-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Het zier er verdacht veel uit als www.voipbuster.nl en www.bel1649.nl dus zou wel van de zelfde toko wezen.
Wat inhoudt dat tzt waarschijnlijk de tarieven weer omhoog gaan :p

Pagina: 1 2 3 4 Laatste