Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zo goed als gratis bellen met 1609 EN 1649, iemand ervaring?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 6.483 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 06:33
En inderdaad, zojuist een spookfaktuur gekregen:

En wel van Tele2 -> dit terwijl ik ongeveer 5 jaar geleden voor het laatst via hen belde. Daarna steeds CPS via anderen gehad, omdat zij gewoon veel te duur waren.

Hun fakturen zijn ook lekker duidelijk (niet dus, er staan geen data op, geen telefoonnummers, alleen maar een plaatsnaam, hoevaak er naartoe gebeld zou zijn en hoe lang deze telefoontjes samen duren)

Als je dat vergelijkt met de fakturen van 1601/1609/1649 waarop ALLE telefoontjes apart vermeld staan, met datum/tijd/lengte/bedrag, dan is dat toch vele malen beter!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:48
ThinkAboutIt schreef op 26 augustus 2004 @ 09:53:
[...]

....en tele2 heeft gebeld om te vragen waarom ik niet meer via hun belde. :)
En? wat heb je voor een antwoord gegeven?
Waarschijnlijk zoiets dat gratis bellen toch echt voordeliger is! :)

Ik bel al tijden via Tele2 en ben daar best tevreden over maar als er goedkopere partijen zijn zoals 1601/1609/1649 ga ik toch echt wel over.
Zeker als ze pre-select aan gaan bieden ben ik zo weg bij Tele2.

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 17:11
Ik bel al tijden via Tele2 en ben daar best tevreden over maar als er goedkopere partijen zijn zoals 1601/1609/1649 ga ik toch echt wel over.
Zeker als ze pre-select aan gaan bieden ben ik zo weg bij Tele2.
Waar wacht je nog op dan? 1601 biedt gewoon preselekt aan, stukken goedkoper dan tele2

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Het inbelnummer voor Zon bij het verbinden met internet (inbellen) via een mobiele telefoon is:
036-7500300
ik heb ook nog een 020 inbelnummer van Zon, ik kan daar verbinding op maken maar dan kan ik niet internetten dus dat is loos. ik weet niet of ze het CLI controleren (of t een 06 lijn is) maar wie weet werkt het :)

edit: mooi! 036 valt binnen mijn regio :9

[ Voor 7% gewijzigd door Punksmurf op 27-08-2004 14:06 ]

met een hamer past alles

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:33
Kent er iemand nog FreeOnline?

het inbelnummer van hun is landelijk 8500000, dus voor de mensen met 3 cijverig netnummer xxx-8500000 en voor 4 cijverig is het xxxx-850000. Ik ga dit even testen nu, zie wel of er een rekening van komt. Anders is het leuk gratis inbellen...

Op hun site staat een 0676 nummer, maar ik heb net gebeld naar het nummer, en het nummer bestaat nogsteeds.

Jullie horen zo of het werkt of niet, eerst even mn oude gebruikersnaam en wachtwoord zoeken...

offtopic:
Hier is ook het anonieme:

login: ilovefol
password ILoveFOL

Verrek, het werkt niet meer :( :( :(

[ Voor 16% gewijzigd door nautaonline op 27-08-2004 14:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 19:20:
Check deze site, ben ff aan het uitzoeken welk bedrijf hierachter zit.

http://www.yiggers.nl/telefonie/addertjes/

Edit:

Found: http://www.opta.nl/download/conn99_10.pdf

ID Switch in Duitsland, weinig over te vinden
ID Switch was de eigenaar van de carrier-selectcode 1609 in 1998; inmiddels is dit echter WXX uit Den Haag. Dit is een "schuil-BV" van Solaris Systems BV uit Amsterdam, waar ook Telediscount, Bel1601 en Bel1649 bij horen.
Weliswaar in verschillende BV's ondergebracht, maar allemaal:
- zelfde algemene voorwaarden
- tariefmelding voor elk gesprek
- zelfde opmaak van de jaarrekeningen (gedeponeerd bij KvK)
- zelfde registrant van domeinnaam
- zelfde content management systeem achter de website
- onbereikbaar
- en vooral: allemaal verkopen onder kostprijs (aantoonbaar; verschillende tarieven liggen onder de door de OPTA gereguleerde kostprijselementen)

Verwijderd

Zolang ik lekker goedkoop kan bellen hoor je mij niet klagen.

• Brobbel
En -als vervolg op het voorlaatste berichtje- allemaal dezelfde goede kwaliteit verbindingen, accurate, actuele en zeer gespecificeerde fakturen via internet opvraagbaar.

En nog steeds geen vreemde zaken, incasso's kloppen exact met de facturen en op de faktuurspecificaties geen vreemde zaken. Alle steekproefgesprekken staan keurig vermeld (of ontbreken keurig).

Via 3 verschillende locaties en meerdere contracten gebruiken wij 1601 al bijna een jaar, 1609 een paar maand en 1649 weet ik niet precies. Iig tot VOLLE tevredenheid!

Verwijderd

LET OP: Bij 1609 hebben ze nu de prijs naar mobiel bellen verhoogd naar 14 eurocent per minuut!

Verwijderd

Had ik inderdaad ook gezien ja

:'(

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik heb eigenlijk nog niet duidelijk gelezen dat het niet of wel mogelijk is om gratis te bellen naar internet providers via onderstaande nummers.

netnummer - 8805555
netnummer - 8800001

Lukt dat ? Maakt hij verbinding ? Kan je dan internetten ? Worden er geen kosten in rekening gebracht ?

• HoppyF
frankvanhoesel schreef op 16 september 2004 @ 21:05:
Ik heb eigenlijk nog niet duidelijk gelezen dat het niet of wel mogelijk is om gratis te bellen naar internet providers via onderstaande nummers.

netnummer - 8805555
netnummer - 8800001

Lukt dat ? Maakt hij verbinding ? Kan je dan internetten ? Worden er geen kosten in rekening gebracht ?
Ik weet het niet want ik bel nooit in, maar goed er is niets wat je tegenhoud om het te proberen. Je krijgt een kostenmelding voor het gesprek.

En ja ik had ook gezien dat men "opeens" de prijs naar mobiel heeft verhoogd van 9 naar 14 cent. Op zich al een opmerkelijke verhoging.
Vreemd genoeg maken ze dit niet uitgebreid bekend terwijl ze wel prat gaan op de zo voordelige vergelijkingen met o.a. Tele2.
Niet helemaal fair, alhoewel het tarief nog steeds laag is.

• Brobbel
Ook bij mobiel bellen zijn ze de goedkoopste. Inderdaad vervelend van die verhoging (en de wat stilzwijgende manier), maar de enige die in de buurt komt (DIS-telecom) verhoogt binnenkort ook zijn naar-mobiel prijzen.

Overigens zijn de tarieven van 1609 naar mobiel tijdens piekuren nu nog steeds lager dan wie dan ook. Alleen tijdens daluren kan er (nog een korte tijd) goedkoper via DIS-telecom gebeld worden.

Maar dat goedkoop bellen werkt nog steeds - en nog steeds vlekkeloos!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
frankvanhoesel schreef op 16 september 2004 @ 21:05:

netnummer - 8805555
netnummer - 8800001

Ik heb hier mee zitten spelen en heb het idee dat de lijn iets te slecht is voor een modem-verbinding. Mijn 56k-moden wil niet sneller dan 14k4. :/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Ok, maar ze werken wel ? Dus je kunt er gratis op inbellen ? Het gaat eigenlijk om een msn verbinding, dus snelheid is niet zo belangrijk ( niet dat 56K zo flitsend is :) ) Ben heel benieuwd!

• pven
  • Niet online
Bij mij werkte het wel, maar traag. Als je eenmaal probeert en daarna je 1609-rekening bekijkt, dan weet je meteen of het daadwerkelijk gratis is.

• novice.tweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 10:53:
ID Switch was de eigenaar van de carrier-selectcode 1609 in 1998; inmiddels is dit echter WXX uit Den Haag. Dit is een "schuil-BV" van Solaris Systems BV uit Amsterdam, waar ook Telediscount, Bel1601 en Bel1649 bij horen.
Weliswaar in verschillende BV's ondergebracht, maar allemaal:
- zelfde algemene voorwaarden
- tariefmelding voor elk gesprek
- zelfde opmaak van de jaarrekeningen (gedeponeerd bij KvK)
- zelfde registrant van domeinnaam
- zelfde content management systeem achter de website
- onbereikbaar
- en vooral: allemaal verkopen onder kostprijs (aantoonbaar; verschillende tarieven liggen onder de door de OPTA gereguleerde kostprijselementen)
Ook het IP adres is hetzelfde voor www.telediscount.nl, www.telediscount.at en www.bel1601.nl. Zo te zien draaien die sites op dezelfde computer.

Nog meer gegevens:

http://www.helvatel.ch (Zwitserland)
Name: helvatel.ch
Address: 212.40.5.43
Aliases: www.helvatel.ch
Server: Apache/1.3.31 (Unix) PHP/4.3.8 FrontPage/5.0.2.2623
X-Powered-By: PHP/4.3.8
Contactadres: Solaris Systems BV, Postbus 12516, 1100 AM Amsterdam

http://www.telediscount.nl (Nederland)
Name: www.telediscount.nl
Address: 213.61.187.152 (!)
Server: Apache

http://www.telediscount.at (Oostenrijk)
Name: www.telediscount.at

http://www.telediscount.net
http://www.telediscount.com
http://www.telediscount.co.uk (Groot-Brittannië)
Name: www.telediscount.co.uk
Address: 217.154.231.130
Server: Apache/1.3.29 Sun Cobalt (Unix) mod_gzip/1.3.26.1a mod_ssl/2.8.16 OpenSSL/0.9.6m PHP/5.0.0 mod_auth_pam_external/0.1 FrontPage/5.0.2.2510 mod_perl/1.26
X-Powered-By: PHP/5.0.0

http://www.telediscount.info (Duitsland)
Name: www.telediscount.info
Address: 216.122.89.238
Server: Apache/1.3.1.1 SSL/1.15 PHP/4.0b2
Contactadres: TeleDiscount GmbH, Schillingrotter Strasse 38, 50996 Köln

http://www.telediscount.li (Liechtenstein, doorgelinkt naar http://www.01051.com)
Server: Apache/1.3.1.1 SSL/1.15 PHP/4.0b2
http://www.01051.com
Server: Apache/1.3.26 (Linux/SuSE) mod_python/2.7.8 Python/2.2.1 mod_perl/1.27 mod_mp3/0.30 mod_gzip/1.3.19.1a PHP/4.3.1 mod_ssl/2.8.10 OpenSSL/0.9.7b FrontPage/5.0.2.2623
X-Powered-By: PHP/4.3.1
Contactadres: 01051 Telecom GmbH,Postfach 12 77,52516 Heinsberg, Robert-Bosch-Str. 1,52525 Heinsberg

www.Bel1601.NL
Name: www.bel1601.nl

www.Bel1609.NL
Name: www.bel1609.nl
Address: 217.119.231.98
Server: Microsoft-IIS/5.0

www.Bel1649.NL
Name: www.bel1649.nl
Address: 217.119.231.102
Server: Microsoft-IIS/5.0

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
edit: oeps

[ Voor 90% gewijzigd door roan op 18-09-2004 02:23 ]

• Brobbel
@novice.tweaker: Wat bedoel je met deze post?

Het was in dit topic allang duidelijk geworden dat achter
bel1601
bel1609
bel1649
telediscount
allemaal hetzelfde bedrijf Telediscount zit, wat o.a. ook nog eens onder namen als Solaris etc. handelt.

Bovendien: je geeft nu niet echt aan wat je verder wilt zeggen met deze post?

Maar TOS had het over de ervaringen met dit bedrijf, en die zijn bij mij zeer positief, zowel zakelijk (meerdere vestigingen, dus echt grootverbruik) als prive.

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-11 08:57
kan je dat 1609 ook draaien als je je al tele2 hebt laten aansmeren? of telt het dan dubbel?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:33
Suffie schreef op 18 september 2004 @ 09:04:
kan je dat 1609 ook draaien als je je al tele2 hebt laten aansmeren? of telt het dan dubbel?
Volgens mij kan dat wel, gewoon proberen, en zien of je de melding U belt Gratis hoort.

Ik heb het al voor elkaar...... voor mij (0594) kan ik nog met mn oude zonnet inloggegevens inbellen op 0592-750030 :) en ik heb dus gezellig gewoon internet!

[ Voor 21% gewijzigd door nautaonline op 18-09-2004 09:46 ]

Verwijderd

nee, ze kopen bij kpn heel groot in, dus ze hebben beperkt minuten, alleen zodra de voorraad op is ga je tegen een ander tarief bellen (zonder dat je daar over word ingelicht, maar wel op de website)

• ThinkAboutIt
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 09:48:
zodra de voorraad op is ga je tegen een ander tarief bellen (zonder dat je daar over word ingelicht, maar wel op de website)
Sorry, maar dat heb ik nergens kunnen vinden, waar staat dat?

• ThinkAboutIt
Suffie schreef op 18 september 2004 @ 09:04:
Staat gewoon op de site:

Ik ben aangesloten bij Tele2 (of Scarlet, Vartec of een andere 16XX-aanbieder. Kan ik nu nog via 1609 bellen?

Ja, ook al bent u al aangemeld bij een andere 16XX aanbieder, dan kunt zonder problemen ook van onze discount tarieven profiteren! Gewoon een kwestie van aanmelden en voortaan voor ieder gesprek "1609" kiezen!

• novice.tweaker
  • Niet online
Brobbel schreef op 18 september 2004 @ 07:03:
@novice.tweaker: Wat bedoel je met deze post?
Ik wilde nogmaals aantonen dat er 1 bedrijf achter zit en aantonen dat dit bedrijf ook over de grens opereert.
Aangezien informatie over deze bedrijven schaars is, wil ik zoveel mogelijk gegevens uitwisselen over deze bedrijven.
Brobbel schreef op 18 september 2004 @ 07:03:
Maar TOS had het over de ervaringen met dit bedrijf, en die zijn bij mij zeer positief, zowel zakelijk (meerdere vestigingen, dus echt grootverbruik) als prive.
Mijn ervaringen zijn tot nu toe ook goed (maar ik gebruik het nog niet zo lang).

• Brobbel
nee, ze kopen bij kpn heel groot in, dus ze hebben beperkt minuten, alleen zodra de voorraad op is ga je tegen een ander tarief bellen (zonder dat je daar over word ingelicht, maar wel op de website)
Als het op is, kopen ze nieuwe. En daarna weer. Wat een vreemde reaktie is dit?

Bovendien wordt je bij elk gesprek (!) vooraf ingelicht over de kosten, dus je weet meteen waar je aan toe bent.

Misschien kan Abdul Rahman beter eerst iets controleren en dan met bronvermelding plaatsen. Zo is het gewoon een uit de lucht gegrepen reaktie.

Verwijderd

Ik bel al geruime tijd via 1649 (www.bel1649.nl) en ik heb er totaal geen klachten over. Telefoontjes die ik voer staan binnen een uur op de online rekening (vaak al na een paar minuten) en de kwaliteit (ook naar buitenland) is prima! Ze hanteren gratis bellen (op starttarief na) naar alle vaste nummers in Nederland, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Ze hebben geen CPS (carrier pre selectie), maar dat vind ik niet erg, omdat je met een andere CPS dan KPN enkele (isdn) functionaliteiten mist. (o.a. toets bij bezet en bepaalde doorschakelingen via mijn bedrijfscentrale werken niet meer)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 13:19 ]

• HoppyF
novice.tweaker schreef op 18 september 2004 @ 11:27:
[...]

Ik wilde nogmaals aantonen dat er 1 bedrijf achter zit en aantonen dat dit bedrijf ook over de grens opereert.
Aangezien informatie over deze bedrijven schaars is, wil ik zoveel mogelijk gegevens uitwisselen over deze bedrijven.

[...]

Mijn ervaringen zijn tot nu toe ook goed (maar ik gebruik het nog niet zo lang).
Goede zaak dat je laat zien dat er één bedrijf achter zit.
Als er zich problemen mochten voordoen weet je tenminste bij wie je moet zijn.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met 1609, ik bel bijna een maand en heb nog geen 5 euro gebeld, dit komt mede door al die gratis gesprekken natuurlijk :)

Dat de mobiele kosten gestegen zijn is jammer maar het staat wel goed op hun site vermeld en ook de vergelijkingspagina met Tele2 geeft het juiste bedrag aan.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 19:38

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

uhm, welke tarieven zijn dat dan?

Verwijderd

LET OP: Bij 1609 hebben ze nu de prijs naar mobiel bellen verhoogd naar 18 eurocent per minuut!

• Brobbel
Helaas, het klopt!

Momenteel kun je beter via DIS-telecom naar mobiel bellen, echter vanaf 13 oktober worden ook daar de tarieven verhoogd.

Dus het blijft opletten, alleen je merkt het wel meteen, wanneer je belt! Lang leve de tariefmelding!

Verwijderd

Brobbel schreef op 24 september 2004 @ 18:55:
Helaas, het klopt!

Momenteel kun je beter via DIS-telecom naar mobiel bellen, echter vanaf 13 oktober worden ook daar de tarieven verhoogd.

Dus het blijft opletten, alleen je merkt het wel meteen, wanneer je belt! Lang leve de tariefmelding!
Ja, het lijkt erop dat ze de gratis gesprekken binnen de regio ergens mee moeten compenseren. Overigens heeft niet iedereen de tariefmelding aanstaan, ik raad aan dit bij deze aanbieder wel te doen gezien het feit dat dit al de tweede verhoging voor bellen naar mobiele nummers is binnen een zeer korte tijd.

• HoppyF
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 19:22:
[...]

Ja, het lijkt erop dat ze de gratis gesprekken binnen de regio ergens mee moeten compenseren. Overigens heeft niet iedereen de tariefmelding aanstaan, ik raad aan dit bij deze aanbieder wel te doen gezien het feit dat dit al de tweede verhoging voor bellen naar mobiele nummers is binnen een zeer korte tijd.
Het is wel merkwaardig dat binnen zo'n korte tijd de tarieven enorm stijgen.
Zeker procentueel gezien is het veel te veel en ook niet goed verklaarbaar tenzij ze mobiele minuten inkopen en te snel door de "voorraad" heen zijn.

Blijft opletten inderdaad.
Hun vergelijkingspagina is deze keer nog niet bijgewerkt, er staat nog 14 ipv 18 ct waardoor ze eigenlijk op 0% uit zouden komen in vergelijking met Tele2.

• Brobbel
Zojuist weer een paar rekeningen van 1609 gecontroleerd, ziet er nog steeds perfect uit. Alleen jammer van de tariefsverhoging naar mobiel, maar het gratis bellen blijft er in!

Verwijderd

Brobbel schreef op 07 oktober 2004 @ 13:43:
Zojuist weer een paar rekeningen van 1609 gecontroleerd, ziet er nog steeds perfect uit. Alleen jammer van de tariefsverhoging naar mobiel, maar het gratis bellen blijft er in!
Ik heb ook nog het een en ander nagekeken, maar ze filteren na een bepaalde periode alle gratis gesprekken uit het factuuroverzicht. Enkel de gesprekken die buiten de regio of naar mobiel zijn gevoerd blijven dus staan. Ik heb toch al aardig wat uren gebeld zonder kosten. Voor mij niet belangrijk, maar misschien voor anderen wel.

Mijn ervaring: Uitstekend!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:52

Cybje

First Post!

sander815 schreef op 25 augustus 2004 @ 10:03:
[...]

zijn er al mensen lid van 1649 sinds vorig jaar? nooit problemen gehad?
Ik ben sinds ergens midden 2003 geloof ik lid van 1649, nooit problemen mee. Als je ze niet wil gebruiken draai je geen 1649 voor je nummer, simpel toch ? :)

Wat ruist er door het struikgewas

• Flaterik
  • Laatst online: 03-06 00:26
Heb het hele topic net doorgelezen en veel opgezocht op het internet maar ik ben dus op zoek naar de goedkoopste preselect provider..

Ons belgedrag (zakelijk):

Bellen naar vast & mobiel in geheel Nederland alleen tussen 0800 - 1800

Waar zouden wij het goedkoopst uit zijn??

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• HoppyF
Flaterik schreef op 10 oktober 2004 @ 14:06:
Heb het hele topic net doorgelezen en veel opgezocht op het internet maar ik ben dus op zoek naar de goedkoopste preselect provider..

Ons belgedrag (zakelijk):

Bellen naar vast & mobiel in geheel Nederland alleen tussen 0800 - 1800

Waar zouden wij het goedkoopst uit zijn??
Kijk eens op www.bellen.com !

• Brobbel
Bellen.com? Die is helaas niet echt 100% meer te vertrouwen. Zij geven niet alle carriers door, en bij de voorkeuze gaan ze er standaard vanuit dat je je via hen wilt kunnen opgeven bij de carrier. Oftewel, in eerste instantie krijg je de bedrijven waar zij geen zaken mee doen niet meer te zien. En -zoals gezegd- ze boycotten bewust providers. Bovendien heb ik gezien dat ze zelf weinig kritiek kunnen hebben, want zodra iemand wat kritisch naar hen toe is in een van hun forums, dan worden gewoon alle berichten van diegene verwijdert (is me al een paar keer opgevallen).

Dan voor wat betreft de goedkoopste carrier voor zakelijk gebruik: wij hebben de volgende instellingen:

CPS-instellingen (via 0800-1273):
regionaal 1601 (voor fax: 1671)
nationaal 1601
mobiel 10001
internationaal 1601

LCR-instellingen (waar de telefooncentrale dit ondersteunt):
regionaal 1609
nationaal 1649
mobiel 1609
internationaal 1601/1649/1671 (afhankelijk van bestemming)

V.w.b. de verkortkies-instellingen (dus voorgeprogrammeerde telefoonnummers) gebruiken we dezelfde instellinge als voor LCR.

1601: www.bel1601.nl
1609: www.1609bellen.nl
1649: www.bel1649.nl
1671: www.3utelecom.nl
10001: www.distelecom.nl

Waarschuwing v.w.b. de CPS instellingen: kies eerst voor DIS-telecom, die stelt alles in op 10001, laat na ongeveer een week de instellingen wijzigen naar 1601 (resp. 1671) via 0800-1273

1601: goedkoop bellen binnen de regio, de 2-na-goedkoopste naar mobiel, CPS
1609: gratis bellen binnen de regio, goedkoopste naar mobiel, geen CPS
1649: binnen NL alleen starttarief, goedkoop voor veel buitenland, geen CPS
1601/1609/1649: geen telefonische helpdesk, fakturen/helpdesk alleen via internet
1671: geen starttarief, daarom gunstig voor korte gesprekken (fax van 1 pagina, telebankieren e.d. - gesprekken korter dan 1 minuut), CPS, gratis helpdesk, fakturen per post
10001: een-na-goedkoopste naar mobiel, CPS, dure helpdesk, fakturen via internet of -tegen betaling- per post

Ervaringen met allemaal: goed.

Verwijderd

Volgens mij is het niet riskant om met een van deze aanbieders te bellen.
Als je namelijk met een van deze aanbieders wilt bellen, moet je voor elk gesprek een code intikken om met deze aanbieder te bellen. Tik je de code niet in, dan bel je niet met deze aanbieder.
Je kunt je er dus voor aanmelden, een maand lang kijken of het je bevalt, en als je conclusie is dat er gesjoemeld wordt met de rekening, dan bel je voortaan niet meer met een van deze.
Ik ben op dit moment bezig met het overtuigen van mijn ouders; ze willen pas aanmelden voor een van deze aanbieders, als er meer tevreden klanten zijn.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 15:40:
Als je namelijk met een van deze aanbieders wilt bellen, moet je voor elk gesprek een code intikken om met deze aanbieder te bellen. Tik je de code niet in, dan bel je niet met deze aanbieder.
Je kunt je er dus voor aanmelden, een maand lang kijken of het je bevalt, en als je conclusie is dat er gesjoemeld wordt met de rekening, dan bel je voortaan niet meer met een van deze.
Ik ben op dit moment bezig met het overtuigen van mijn ouders; ze willen pas aanmelden voor een van deze aanbieders, als er meer tevreden klanten zijn.
Nou hier een tevreden klant :)

Ik bel lokaal en mobiel met 1609, verder met 1601. Bevalt allemaal goed.

omniscale.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 15:40:
Hier nog een tevreden klant.

- Preselect 1601 (voor als iemand vergeet er iets voor te toetsen)
- Lokaal 1609
- Nationaal 1649

Verwijderd

Hmm, ik zie eigenlijk best wel veel tevreden klanten.
Ben ik dan heel erg debiel als ik me afvraag hoe die bedrijven dan hun winst behalen :?

• posttoast
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 23:03:
Ben ik dan heel erg debiel als ik me afvraag hoe die bedrijven dan hun winst behalen :?
Nee, tenzij ik ook niet helemaal 100% ben. Ik vraag het me namelijk ook af.

omniscale.nl

Verwijderd

Dat vind ik nou niet echt mijn probleem, al is het misschien wel interessant. Ik denk eigenlijk dat deze bedrijfjes geen medewerkers in dienst hebben, gezien het feit dat je ze niet telefonisch kan bereiken. Daarnaast geen uitgaven aan reclame en dergelijke, dat scheelt ook nogal in de kosten.

Je moet wel opletten met de tarieven, want deze veranderen nogal eens. Zo heeft bel1609 2 keer binnen korte tijd de tarieven naar mobiel verhoogt en heeft bel1601 afgelopen weekend haar daltijden aangepast (was ma-vr 19.00 - 8.00 en in het weekend, nu alleen nog ma-vr 19.00 - 8.00).

Maar indien je de tariefmelding aan laat staan hoor je voor ieder gesprek wat het per minuut kost.

• Brobbel
Door te snijden in de kosten:

1) Geen telefonische helpdesk, alles gaat via internet, dus weinig personele kosten.
2) Geen papieren fakturen, kosten papier/porto etc.

Door te hopen op mensen die op een aanbieding afkomen en niet verder kijken:
1601 haalt bijv. winst uit bellen naar mobiel
1609 haalt bijv. winst uit bellen naar nationale nummers buiten de regio
etc. etc.
Oftewel, ze halen de winst uit die delen, die ze niet in de aanbieding hebben, zo bestrijken ze een hele grote groep potentiele klanten.

En ja, die paar hobbyisten -zoals ene Brobbel op dit forum- die alles zo uitzoeken dat ze steeds het voordeligste te pakken hebben, daar schieten ze echt bij in, maar aan de andere kant zorgen die wel weer voor genoeg reclame naar andere potentiele klanten, die niet van plan zijn om 5 verschillende aanbieders te gebruiken, en het gewoon bij 1 houden.

Verwijderd

ik denk niet dat ik er echt problemen mee zal krijgen, maar ik wil het toch weten: kun je je ook probleemloos ervoor afmelden.

PS: dit is een voorwaarde als ik mijn vader wil overtuigen om over te stappen.

• Brobbel
Jazeker, is een standaardoptie bij de gegevens als je inlogt.

Ook kun je ervoor kiezen om gewoon geen gebruik meer te maken van de service, bijv. omdat een ander op dat moment voordeliger is, en later terugkomen. Voordeel hiervan is dat je je niet opnieuw hoeft aan te melden, nadeel is dat
-wanneer je nummer wijzigt, bijv. door verhuizing- iemand anders die jouw oude nummer krijgt er ge/misbruik van zou kunnen maken. Dus het is inderdaad verstandig je af te melden, wanneer je er geen gebruik meer van wilt maken.

Maar, zoals gezegd, dat is gewoon probleemloos mogelijk.

Verwijderd

Brobbel schreef op 13 oktober 2004 @ 08:39:
Jazeker, is een standaardoptie bij de gegevens als je inlogt.

Ook kun je ervoor kiezen om gewoon geen gebruik meer te maken van de service, bijv. omdat een ander op dat moment voordeliger is, en later terugkomen. Voordeel hiervan is dat je je niet opnieuw hoeft aan te melden, nadeel is dat
-wanneer je nummer wijzigt, bijv. door verhuizing- iemand anders die jouw oude nummer krijgt er ge/misbruik van zou kunnen maken. Dus het is inderdaad verstandig je af te melden, wanneer je er geen gebruik meer van wilt maken.

Maar, zoals gezegd, dat is gewoon probleemloos mogelijk.
Kun je me dit vertellen of dit bij alledrie het geval is?

Verwijderd

bel1649 daarmee bel je overdag en des avonds voor 4 cent per gesprek, binnen en buiten de regio, net zolang je wilt. ik gebruik het al een tijd en het werkt prima

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 23:02:
[...]

Je kunt je bij alle drie de genoemde bedrijven zelf via de website afmelden. Nadat je aangemeld en ingelogd bent kun je bij alle drie kiezen voor "afmelden voor het 16xx-netwerk".

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 00:32 ]

• Brobbel
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 23:02:
[...]

Dat kan inderdaad bij alledrie. De websites zitten zelfs vrijwel hetzelfde inelkaar (natuurlijjk om ook weer geld uit te sparen ;) )

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 14:37
ACN is nog veel beter

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

• Brobbel
Dit is een echt loze kreet. Nietszeggend.

Als je dat echt van mening bent (ik kan het me niet voorstellen, omdat ik niet houd van vooruit moeten betalen, pyramidecontructies e.d.) dan zul je dat moeten onderbouwen met feiten. En geef dan meteen ook aan dat je daar zelf beter van wordt, want zo is dat nu eenmaal met pyramidecontructies.

De providers die hier beschreven worden zijn gewoon bedrijven. Dus geen gebruiker heeft zelf baat bij nieuwe klanten, dat geeft wel wat meer vertrouwen in de objectiviteit van de reakties...

Verwijderd

met betrekking tot die 1601/1609/1649 en al die andere bedrijfjes intereseert het me te weten of iemand al met een van de direkteuren gesproken heeft. bij al die handelsregister uitreksels staat natuurlijk altijd een naam. kent iemand een van die heren? en zo ja, ist het mogelijk mij daarvan op de hoogte te stellen? met dank.

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:25:
met betrekking tot die 1601/1609/1649 en al die andere bedrijfjes intereseert het me te weten of iemand al met een van de direkteuren gesproken heeft. bij al die handelsregister uitreksels staat natuurlijk altijd een naam. kent iemand een van die heren? en zo ja, ist het mogelijk mij daarvan op de hoogte te stellen? met dank.
Waarom? :?

Daarnaast denk ik dat je dit zelf ook kunt bereiken, door je best te doen. :Y)

• HoppyF
Lijkt me ook weinig zinvol om te weten wie de directeur is.
Het gaat er om of het bedrijf zijn diensten levert zoals het afgesproken is en dat doen ze. Niks aan de hand dus.

Je gaat toch ook niet vragen wie de directeur van KPN is als je via KPN belt? :9

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 16-11 12:51

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

sander815 schreef op 24 augustus 2004 @ 22:53:
zoals gewoonlijk lekker wazig...neuh, ik zie er vanaf te gaan bellen via dit soort bedrijfjes, iets te riskant vrees ik

4.5 Voor de vaststelling van de verschuldigde bedragen is de administratie van de Dienstverlener bindend, tenzij wordt aangetoond dat deze gegevens niet juist zijn.

leuk:)
Bij KPN is ook de administratie van KPN bindend voor de kosten. Dit omdat jij zelf geen geijkte tijdteller achter je telfoonaansluiting hebt zitten....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Het is idd een beetje vreemde opvatting! meer zoals van Ok. KPN en nu wil ik de directeur spreken want ik wil weten wie deze dienst verzorgd. Je belt met een bedrijf niet met een eenmans zaak beetje lose vrraag. IMHO

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• pven
  • Niet online
De tarieven voor 1609 zijn weer gewijzigd; je belt nu voor vier cent per gesprek lokaal en interlokaal.

• posttoast
pven schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:14:
De tarieven voor 1609 zijn weer gewijzigd; je belt nu voor vier cent per gesprek lokaal en interlokaal.
Volgens mij is lokaal nog steeds helemaal gratis:
http://www.1609bellen.nl/rates.php (onderaan)

omniscale.nl

• hemiparo
  • Niet online
Tarieven zijn nog steeds gratis alleen heb je nu wel de starttik:

Beste 1609 klant,

Dit jaar introduceerde 1609Bellen voor het eerst in Nederland ECHT gratis bellen. Zonder een vast bedrag per maand te betalen en zonder een starttarief per gesprek, konden klanten onbeperkt gratis bellen binnen de regio. Dit heeft ervoor gezorgd dat veel mensen hun telefoonrekening drastisch zagen dalen.

Omdat alleen de zon voor niets opgaat heeft 1609Bellen besloten om per maandag 22 november 2004 een starttarief in te voeren van 4,9 ct voor gesprekken binnen de regio. Op die manier blijft het voor ons haalbaar om de allerlaagste tarieven voor u te handhaven. U betaalt tenslotte nog steeds slechts NUL cent per minuut voor gesprekken binnen de regio. Zónder vast bedrag per maand en zónder verplichte
preselectie!

Wij wensen u nog veel goedkoop belplezier!

Met vriendelijke groet,

Het 1609Bellen Team

Verwijderd

hemiparo schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:00:

Beste 1609 klant,

Dit jaar introduceerde 1609Bellen voor het eerst in Nederland ECHT gratis bellen. Zonder een vast bedrag per maand te betalen en zonder een starttarief per gesprek, konden klanten onbeperkt gratis bellen binnen de regio. Dit heeft ervoor gezorgd dat veel mensen hun telefoonrekening drastisch zagen dalen.

Omdat alleen de zon voor niets opgaat heeft 1609Bellen besloten om per maandag 22 november 2004 een starttarief in te voeren van 4,9 ct voor gesprekken binnen de regio. Op die manier blijft het voor ons haalbaar om de allerlaagste tarieven voor u te handhaven. U betaalt tenslotte nog steeds slechts NUL cent per minuut voor gesprekken binnen de regio. Zónder vast bedrag per maand en zónder verplichte
preselectie!

Met vriendelijke groet,

Het 1609Bellen Team
Ja dat wordt dus weer met 1649 bellen, niet om die 0,009 euro per gesprek uit te sparen (hoewel dat een echte Nederlander wel betaamt), maar omdat het wel zo makkelijk is om overal hetzelfde voor te draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:44:
[...]
Ja dat wordt dus weer met 1649 bellen, niet om die 0,009 euro per gesprek uit te sparen (hoewel dat een echte Nederlander wel betaamt), maar omdat het wel zo makkelijk is om overal hetzelfde voor te draaien.
Voor mobiel bellen kun je nog wel 1609 zetten want daarmee zijn ze nog wel iets goedkoper.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:49:
[...]

Voor mobiel bellen kun je nog wel 1609 zetten want daarmee zijn ze nog wel iets goedkoper.
Ah juist, maar mobiele nummers bel ik nooit met mijn vast aansluiting. Overigens blijven de carriers met 0 cent per minuut nog altijd een stuk goedkoper dan kpn of tele2.

Verwijderd

ik heb het sinds kort ook, en het werkt uitstekend..wel jammer dan vanaf (ik geloof 22 november) 5 cent start tik moet betalen..maar dan is het nog goedkoop...

• HoppyF
hemiparo schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:00:

Beste 1609 klant,

preselectie!

Met vriendelijke groet,

Het 1609Bellen Team
Hoe kom je aan het bovenstaande verhaal?
Ik bel ook via 1609 maar heb geen bericht gezien.
Dat "zonder verplichte preselectie" kun je eerder een nadeel voordeel dan voordeel nadeel noemen.

@Brobbel: je hebt helemaal gelijk ik had het niet goed gelezen.
vrijwillige preselectie zie ik echter wel als een voordeel.

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 18-11-2004 22:44 ]

• Brobbel
HoppyF schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:28:
[...]
Dat "zonder verplichte preselectie" kun je eerder een nadeel dan voordeel noemen.
Ben ik niet met je eens. Wat wel een nadeel is dat er ook geen vrijwillige preselectie mogelijk is, maar dat verplichte preselectie van sommige carriers vind ik zeer negatief.

• HoppyF
Op de site van 1609 is nu ook een aankondiging te lezen van de gewijzigde tarieven per 22 nov.
Komt er op neer dat je nu dus voor het vaste net in heel NL beter kan gaan bellen met 1649, 0 ct per minuut en een starttarief van 4 ct.

Naar mobiel bellen blijft (voorlopig) nog goedkoper met 1609. (18 ct) en 5 ct starttarief.
1649 heeft een piek/dal tarief voor mobiel van resp 20 - 28 ct. en een iets lager starttarief van 4,9 ct.

• sander817

sander817

zijn er nog andere alternatieven dan 160/1649?

20-28 ct naar mobiel is niet echt goedkoop voor 1649

Verwijderd

sander815 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:08:
zijn er nog andere alternatieven dan 160/1649?

20-28 ct naar mobiel is niet echt goedkoop voor 1649
Mobiel bellen:

Bel1609: 18 cpm
Bel1601: 22 cmp
Bel1649: 20 - 28 cpm afhankelijk van tijdstip

Pretium Telecom: 20-23 cpm afhankelijk van telecomaanbieder/tijdstip
Tele2: 20-24 cpm afhankelijk van telecomaanbieder/soort abonnement
KPN: 19-24 cpm afhankelijk van telecomaanbieder/voordeelnummers

Verder kan je ook nog even op de site van onze vriend Ben kijken (bellen.com)

• Brobbel
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:29:
Verder kan je ook nog even op de site van onze vriend Ben kijken (bellen.com)
Als je maar niet uitgaat van "de site waar u onafhankelijke en objectieve informatie vindt over telefonie". Immers juist de aanbiedingen van 1601 en 1609 waren resp. zijn niet te vinden. Bovendien kun je 1601/1649 alleen maar te zien krijgen als je het vinkje uitzet waar bijstaat dat je je via hen kunt aanmelden.

Oftewel: onafhankelijk => absoluut niet.
Objectief => ik heb regelmatig gezien dat (terechte) kritiek gecensureerd werd. Berichtjes verdwenen spontaan. Was duidelijk te zien, omdat reacties op die berichtjes wel bleven staan.

Oftewel: kijk goed om je heen, en vertrouw niet alleen maar op de info van die site.

Verwijderd

Brobbel schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:23:
[...]

Als je maar niet uitgaat van "de site waar u onafhankelijke en objectieve informatie vindt over telefonie". Immers juist de aanbiedingen van 1601 en 1609 waren resp. zijn niet te vinden. Bovendien kun je 1601/1649 alleen maar te zien krijgen als je het vinkje uitzet waar bijstaat dat je je via hen kunt aanmelden.

Oftewel: onafhankelijk => absoluut niet.
Objectief => ik heb regelmatig gezien dat (terechte) kritiek gecensureerd werd. Berichtjes verdwenen spontaan. Was duidelijk te zien, omdat reacties op die berichtjes wel bleven staan.

Oftewel: kijk goed om je heen, en vertrouw niet alleen maar op de info van die site.
Daar moet ik je gelijk in geven, ik heb het idee dat de bedrijven waar Ben aan verdient een dikke streep voor hebben.

• sander817

sander817

bellen.com kijk ik niet echt meer op, is algemeen bekend dat ie niet onafhankelijk is, helaas..

tis jammer dat 1609 4,5 ct af gaat rekenen als starttarief.....het werkte prima
af en toe wel een erg slechte lijn, net een 06 met slechte verbinding

of dat aan 1609 lag weet ik niet, maar anders nog nooit gehad

[ Voor 54% gewijzigd door sander817 op 26-11-2004 22:08 ]

• Brobbel
sander815 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:07:
bellen.com kijk ik niet echt meer op, is algemeen bekend dat ie niet onafhankelijk is, helaas..

tis jammer dat 1609 4,5 ct af gaat rekenen als starttarief.....het werkte prima
af en toe wel een erg slechte lijn, net een 06 met slechte verbinding

of dat aan 1609 lag weet ik niet, maar anders nog nooit gehad
Weet ik niet. Gebruik 1609 behoorlijk intensief, zowel prive als zakelijk (meerdere vestigingen) en tot nu toe geen enkele klacht. Alleen bellen we nu alleen nog maar mobiel via 1609, alle over NL gesprekken gaan nu via 1649 (ook geen klachten)

• pven
  • Niet online
Ik heb het onderstaande op mijn online rekening staan (dit is overigens het nummer van de Girofoon):
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46182/full.jpg

Alle overige (lokale) gesprekken staan voor 0,0489 op de lijst. Deze bovenstaande zou toch ook voor 0,0489 op de lijst moeten staan, omdat dat immers hun starttarief is zonder kosten per minuut? :?
Of is interlokaal toch nog 1 cent per minuut, want daarvan dacht ik juist dat het sinds 22 november geen vaste kosten per minuut meer zou hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 27-11-2004 09:13 ]

• ThinkAboutIt
pven schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 09:11:

Of is interlokaal toch nog 1 cent per minuut, want daarvan dacht ik juist dat het sinds 22 november geen vaste kosten per minuut meer zou hebben.
Interlokaal is bij 1609 altijd 1 cent per minuut geweest volgens mij, interlokaal bel ik via 1601 (0,5 cpm, daluren alleen starttarief))

Verwijderd

pven schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 09:11:
Ik heb het onderstaande op mijn online rekening staan (dit is overigens het nummer van de Girofoon):
[afbeelding]

Alle overige (lokale) gesprekken staan voor 0,0489 op de lijst. Deze bovenstaande zou toch ook voor 0,0489 op de lijst moeten staan, omdat dat immers hun starttarief is zonder kosten per minuut? :?
Interlokaal is altijd 1 cpm geweest, daar is niets aan veranderd. Je betaalde er ook altijd al starttarief voor, nu nog steeds. Buiten de regio is bel1649 het goedkoopst.

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:46:
[...]

Interlokaal is altijd 1 cpm geweest, daar is niets aan veranderd. Je betaalde er ook altijd al starttarief voor, nu nog steeds. Buiten de regio is bel1649 het goedkoopst.
Jullie hebben gelijk; ik dacht dat ze sinds maandag de tarieven gelijk hadden getrokken, maar dat gaat alleen over het starttarief.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb mij ook maar even aangemeld voor 1649 en 1609. 1649 voor vast en 1609 voor mobiel. :)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KPN verlaagt per 1 dec de tarieven van vast naar mobiel. Betekent dat ze wel akelig dicht in de buurt van komen van 1609. Met voordeelnummers er zelfs ruim onder.

Tarief per 1-12-2004, per minuut, inclusief BTW

Nieuw tarief
KPN
Standaard € 0,1905
Dal € 0,1845
Nacht € 0,1845
Weekend € 0,1767

In het weekend dus sowieso goedkoper.
(KPN BelBasis abonnement, BelBudget abonnement en BelBasis abonnement met BelPlus.)

voor mij dus: (vanaf 1dec)

1649 : vast
1609 : mobiel
kpn : enkele mobiele nummers via voordeelnummerregeling en in het weekend
altijd mobiel

:)

[ Voor 16% gewijzigd door Paquito op 29-11-2004 12:30 ]

Verwijderd

Raven- schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:17:
KPN verlaagt per 1 dec de tarieven van vast naar mobiel. Betekent dat ze wel akelig dicht in de buurt van komen van 1609. Met voordeelnummers er zelfs ruim onder.

Tarief per 1-12-2004, per minuut, inclusief BTW

Nieuw tarief
KPN
Standaard € 0,1905
Dal € 0,1845
Nacht € 0,1845
Weekend € 0,1767

In het weekend dus sowieso goedkoper.
(KPN BelBasis abonnement, BelBudget abonnement en BelBasis abonnement met BelPlus.)

voor mij dus: (vanaf 1dec)

1649 : vast
1609 : mobiel
kpn : enkele mobiele nummers via voordeelnummerregeling en in het weekend
altijd mobiel

:)
Zeer goede ontwikkeling, het tarief is echter afhankelijk van de telecomaanbieder van de ontvanger! Daarnaast mag je slechts drie mobiele nummers opgeven als voordeelnummer. Onderstaande tarieven zijn exclusief voordeelnummers (10% korting)

Naar KPN mobiele nummers:
Standaard € 0,1905
Dal € 0,1845
Nacht € 0,1845
Weekend € 0,1767

Naar Telfort mobiele nummers:
Standaard € 0,2087
Dal € 0,2056
Nacht € 0,2056
Weekend € 0,1967

Naar T-Mobile mobiele nummers:
Standaard € 0,2075
Dal € 0,2049
Nacht € 0,2049
Weekend € 0,1952

Naar Orange mobiele nummers:
Standaard € 0,2088
Dal € 0,2066
Nacht € 0,2066
Weekend € 0,1967

Naar Vodafone mobiele nummers:
Standaard € 0,1899
Dal € 0,1845
Nacht € 0,1845
Weekend € 0,1773

Naar Tele2 mobiele nummers:
Standaard € 0,2036
Dal € 0,2043
Nacht € 0,2043
Weekend € 0,1935

Verwijderd

Van de bel1609 site:

30-11-2004: Gratis bellen naar Duitsland via 1609Bellen!

Internationaal telefoneren was nog nooit zo goedkoop bij 1609Bellen. Vanaf vandaag maakt 1609Bellen het mogelijk om internationaal te telefoneren voor het allerlaagste tarief. Per direct belt elke klant GRATIS naar Duitsland. U betaalt alleen eenmalig de starttik van 5 cent.

Vertel deze nog nooit eerder vertoonde aanbieding aan familie, vrienden en collega's. Laat zo veel mogelijk mensen meeprofiteren van dit aanbod. Aanmelden kan via www.1609bellen.nl

• Flaterik
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:55:
Van de bel1609 site:

30-11-2004: Gratis bellen naar Duitsland via 1609Bellen!

Internationaal telefoneren was nog nooit zo goedkoop bij 1609Bellen. Vanaf vandaag maakt 1609Bellen het mogelijk om internationaal te telefoneren voor het allerlaagste tarief. Per direct belt elke klant GRATIS naar Duitsland. U betaalt alleen eenmalig de starttik van 5 cent.

Vertel deze nog nooit eerder vertoonde aanbieding aan familie, vrienden en collega's. Laat zo veel mogelijk mensen meeprofiteren van dit aanbod. Aanmelden kan via www.1609bellen.nl
Ik kan dit nergens terug vinden op de website van 1609

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:28
Flaterik schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:48:
[...]

Ik kan dit nergens terug vinden op de website van 1609
Ik nu ook niet meer, maar ik heb het toendertijd wel zien staan. Is dus blijkbaar inmiddels niet meer zo.

Verwijderd

Gratis bellen naar Duitsland (wat dus eigenlijk een flat-fee was van 5 cent) is sinds kort veranderd in "dit gesprek kost 2 cent per minuut". Vandaar dat het niet meer op de web site staat.

• ThinkAboutIt
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:09:
Gratis bellen naar Duitsland (wat dus eigenlijk een flat-fee was van 5 cent) is sinds kort veranderd in "dit gesprek kost 2 cent per minuut". Vandaar dat het niet meer op de web site staat.
Wel jammer dat ze tariefswijzigingen doorvoeren zonder hun klanten in te lichten, het zou wel zo netjes zijn om even een mailtje rond te sturen, kost tenslotte niks.

Verwijderd

ThinkAboutIt schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:56:
[...]

Wel jammer dat ze tariefswijzigingen doorvoeren zonder hun klanten in te lichten, het zou wel zo netjes zijn om even een mailtje rond te sturen, kost tenslotte niks.
Sja dan blijven ze bezig, omlaag, omhoog, omlaag, omhoog :)

Ach ik heb de tariefmelding aanstaan en bel meestal toch met 1649, ik hoor het vanzelf.

• Tomatoman
  • Laatst online: 16-11 16:29

Tomatoman

Fulltime prutser

ThinkAboutIt schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:56:
Dat is nou net waar ze hun geld mee verdienen. Vandaag is een bestemming heel goedkoop om naar te bellen, morgen bel je er opnieuw naar toe zonder de prijs te controleren en blijk je opeens flink te moeten lappen. Die tarieven fluctueren alleen maar om argeloze bellers alsnog het volle pond te laten betalen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Brobbel
tomatoman schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:07:
[...]
Die tarieven fluctueren alleen maar om argeloze bellers alsnog het volle pond te laten betalen.
Beetje kort door de bocht, maar het is natuurlijk zo dat de superlage tarieven (lees: gratis of bijna-gratis) aanbiedingen zijn om klanten te trekken.

Maar zeg nou zelf: de huidige tarieven zijn toch nog steeds een lachertje als je die vergelijkt met KPN of Tele2?

Verwijderd

Alweer even geleden, maar nieuwsbericht van 16-02-2005 van bel1609:

16.02.2005: 1609Bellen: The company that brings you NO bills!

In tegenstelling tot andere telefoonbedrijven, ontvangt u van 1609Bellen geen rekeningen per post maar via email. Zonde van het papier en bovendien scheelt het in de portokosten. Die kostenbesparingen vindt u weer terug in onze tarieven. Want dat is het waar het bij 1609Bellen uitendelijk om gaat: De laagst mogelijke prijzen!

Wat dacht u van:
Brazilie vastnet 0 cpm!
Canada vastnet 0 cpm!
China vastnet 0 cpm!
Frankrijk vastnet 0 cpm!
Polen vastnet 0 cpm!
USA vastnet 0 cpm!

Daar kunnen zelfs telefoonbedrijven met small bills niet aan tippen. Dus vertel het door: Voor mensen die écht willen besparen op hun telefoonkosten, is er 1609Bellen.

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik ben zelf ook een tevreden gebruiker van 1609. Aangezien ik vrienden in Thailand heb, bespaart me dit echt enorm veel.

Ik heb alleen een vraagje, zijn er onder de andere gebruikers hier ook mensen die de laatste tijd wel veel gebeld worden door enquette bureaus, of andere bedrijven die goedkoop bellen aanbieden ??

Ik was net een paar weken lid, en ben el door 4 verschillende bedrijven opgebeld in 2 wkn tijd. Het kan puur toeval zijn ... maar het viel mij wel op. Ik ben zo dom geweest om niet te vragen hoe ze aan mijn nummer kwamen ..... en nu word ik niet meer gebeld 8)7

Ik vind het op zich vervelend, maar goed ik bel erg goedkoop ..... Maar ben wel benieuwd naar reacties.

• pven
  • Niet online
Nee, geen last van gehad (van die telemarketing-zooi).

• Mandurang
  • Laatst online: 31-10-2016
Ik bel sinds een paar maanden met 1609, maar geen (of niet opvallend meer) marketing telefoontjes gehad.
Wel vorige week KPN:
"U belt met een andere aanbieder, maar weet u dat wij ook heel voordelig zijn".
"Oh ja, kan ik via KPN bellen tegen 0cpm lokaal en 1cpm interlokaal?".
KPN:"Nee, maar dat is zeker alleen 's avonds en/of in het weekend".
"Nee hoor, de hele dag door, zonder een vast bedrag per maand o.i.d.!".
KPN:"Waar belt u dan mee?".
"1609!".
KPN:"Oh ja, die is inderdaad heel voordelig.... Dan wens ik u een fijne avond verder."
:7 Afbeeldingslocatie: http://home.skyaccess.nl/d2tip446/smilie/dancing.gif

[ Voor 44% gewijzigd door Mandurang op 05-03-2005 09:45 ]

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

RC2

Resistance is futile

Ik kan niet wachten gebeld te worden door kpn die alles goedkoper voor em willen maken. Bel wel met 1609 en 1649, adsl via bbned en tv komt al uit de muur :)

Who wants to life forever anyway...

Verwijderd

Ik bel zelden meer met 1609, eigenlijk altijd met 1649. Maar verder geen last van dergelijke telefoontjes maar ook KPN. Toen ik zei dat ik met 1649 belde gaf de persoon in kwestie ook toe dat ze daar niet onder konden.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

is 1609 en 1649 nou echt betrouwbaar? en wat ik zo zie is 1649 dus goedkoper?

• Flaterik
Het is betrouwbaar ja

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Damn ik zat niet goed te lezen... 1649 is dus speciaal voor mobiele telefoons...

Ik snap even niet hoe het nu met 1649 zit :?

Moet je nu registreren en kan je daarna je mobiel ook aanmelden :? of hoe werkt dat, ik zit zelf bij Telfort

[ Voor 162% gewijzigd door n00bs op 09-03-2005 16:04 ]

• pven
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:59:
Damn ik zat niet goed te lezen... 1649 is dus speciaal voor mobiele telefoons...
Je zit idd niet goed te lezen: 1649 is (ook?) voor de vaste lijn. :Y)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste