Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kast licht onder spanning ?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Ik wist niet echt waar ik dit neer moest zetten, maar aangezien het over elektronica gaat moet ik wel goed zitten.

Ik heb dus ong. 3 maanden terug een Aerogate 2 gekocht en sinds kort als ik mijn aerogate aanraak krijg ik een stroom schokje...je voelt er haast niks van.
Maar ik neem aan dat dit niet echt de bedoeling is 8)7 ....en soms ook de rest van mijn kast.

Heb ik iets verkeerd gedaan :| ....ik weet me god niet hoe het komt.
Wie kan mij helpen, kheb geen zin dat mijn pc dadelijk POEF doet !.

Alvast bedankT.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:46

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zit je pc op een geaard stopcontact? :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
hij zit via een verlengsnoer...maakt dat iets uit ?..

Verwijderd

't Kan ook aan een slecht aangesloten stekker/snoer liggen. Ik kreeg laatst ook een schokje van mijn VGA-switch, omdat het VGA-verlengsnoer er halfgebakken opzat. Even aandraaien en het probleem was verholpen.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:52
Fusion_XT schreef op 13 augustus 2004 @ 16:39:
hij zit via een verlengsnoer...maakt dat iets uit ?..
Als én het verlengsnoer én het stopcontact waar hetverlengsnoer weer in gaat beide geaard zijn, zal dat het probleem niet zijn...

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Hey jonges onwijs bedankt dat jullie zo snel reageren ! _/-\o_
Kzou niet weten wat ik zonder jullie moest !! :D

Maar kan het nou egt kwaad dat ie onder spanning staat ?...
Ik gaat ff kijken of ik iets tegen kom, maar ik had gister ook al alles nagelopen en niks gevonden.

Nou kreeg net weer een schok, maar tis nu weer weg...
De ene keer staat dat ding onder spanning andere keer niet, ksnap er niks van ! |:(

[ Voor 44% gewijzigd door Fusion_XT op 13-08-2004 16:48 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als ik mijn pc en verwarmingsbuis tegelijk aanraak voel ik ook een lichte spanning

mijn pc zit niet in een geaard stopcontact (zou eigenlijk wel moeten) maar de pc staat al een aantal jaar zo en heb verder helemaal geen problemen

het zou wel beter zijn dat die kleine spanning weg zou zijn maar ik vind het niet zo'n probleem

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 12:20
Fusion_XT schreef op 13 augustus 2004 @ 16:44:
Hey jonges onwijs bedankt dat jullie zo snel reageren ! _/-\o_
Kzou niet weten wat ik zonder jullie moest !! :D

Maar kan het nou egt kwaad dat ie onder spanning staat ?...
Ik gaat ff kijken of ik iets tegen kom, maar ik had gister ook al alles nagelopen en niks gevonden.

Nou kreeg net weer een schok, maar tis nu weer weg...
De ene keer staat dat ding onder spanning andere keer niet, ksnap er niks van ! |:(
Euhm ik wil niet veel zeggen hoor maar probeer eens de verwarming aan te raken voordat je je pc aanraakt :Z , ofwel statische elektriciteit :)

en anders kan het sowieso geen kwaad, draai m`n pc al 5 jaar zonder geaard stopcontact

[ Voor 7% gewijzigd door maddog_rvo op 13-08-2004 16:54 ]

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
PilatuS schreef op 13 augustus 2004 @ 16:49:
als ik mijn pc en verwarmingsbuis tegelijk aanraak voel ik ook een lichte spanning

mijn pc zit niet in een geaard stopcontact (zou eigenlijk wel moeten) maar de pc staat al een aantal jaar zo en heb verder helemaal geen problemen

het zou wel beter zijn dat die kleine spanning weg zou zijn maar ik vind het niet zo'n probleem
Kijk dat wilde ik ff horen, maar ik krijg al een schok als ik alleen al mijn kast of aerogate 2 aanraak ! :? .....maar jah ik kijk nog ff verder in mijn kast.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
maddog_rvo schreef op 13 augustus 2004 @ 16:53:
[...]

Euhm ik wil niet veel zeggen hoor maar probeer eens de verwarming aan te raken voordat je je pc aanraakt :Z , ofwel statische elektriciteit :)

en anders kan het sowieso geen kwaad, draai m`n pc al 5 jaar zonder geaard stopcontact
Heb ik ook al geprobeerd krijg ik nog steeds een schok. Haha ok nou op hoop van zegen dan maar O-)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:36
och dat heb ik ook al jaren.. als ik een spanningszoeker op mijn case zet dan gaat hij branden :Y) en als ik dan met mijn andere hand ook nog eens de verwarming vastpak dan brand hij net zo fel als in het stopcontact :*)
(bij alle andere pc's hier en van kameraden is dat ook zo)
dus volgensmij kan het geen kwaad ;)

My favorite programming language is solder.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op 13 augustus 2004 @ 16:59:
och dat heb ik ook al jaren.. als ik een spanningszoeker op mijn case zet dan gaat hij branden :Y) en als ik dan met mijn andere hand ook nog eens de verwarming vastpak dan brand hij net zo fel als in het stopcontact :*)
(bij alle andere pc's hier en van kameraden is dat ook zo)
dus volgensmij kan het geen kwaad ;)
Ik vind het opzich niet zo erg, alleen kheb er niet zo'n zin in dat op een dag als ik mijn aerogate of kast beetpak heel mijn systeem ineens BANG :| zegt :P

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

heb ik oo wel eens gehad, pc en verwarming tegelijk aanraken, kreeg een flinke opdonder. de pc was toen niet geaard en daar kwam ik toen hardhandig achter.
er stond 110 volt op de pc kast. (halve netspanning dat via spanningsfilter in de voeding op de stalen delen komt te staan)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Ik heb hetzelfde, het is een aardingsprobleem. Als de pc in een geaard stopcontact zit, zul je dit niet hebben. Bij mij is het redelijk heftig als je tegelijk de verwarming en de pc aanraakt. Dan is het echt van: *ZAPPP* --> AAAuW! :D

Je merkt het ook als je een printer op de printerpoort aansluit (als de printer al onder spanning staat, ook niet geaard natuurlijk) zie je dat er vonkjes overspringen van de prinerkabel naar de printerpoort. Meestal geen probleem, alhoewel ik een keer een spontane reboot hierdoor kreeg.

Verwijderd

Mijn pc is ook niet geaard maar ik heb geen probleem met spanning als ik mijn kast aanraak (behalve als ik mijn kast met ene hand en monitor scherm met andere hand vastpak en dan op degause druk) maar ik denk toch maar dat ik hem in een geaard stopcontact doe.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-11 20:11

immetjes

HIER is BERN-E

Lees dit oude topic maar eens door, alles is hier al wel behandeld:

Aarden en vonken/

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik val in herhaling ...

/me PC ZONDER AARDE = NO GO ! * (nee ook niet stiekem)

Onderbouwingen genoeg als je eventjes de moeite neemt de search te gebruiken.

[ Voor 56% gewijzigd door Sine op 13-08-2004 17:43 ]

Repareren doe je zo.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn PC is ook niet geaard en ik merk het ook heel soms als ik bijv. het netwerkkabeltje eruit haal en op de een of andere manier de kast en het metaal in het kabeltje tegelijk aanraak. Komt nog een behoorlijke schok vanaf, dus ik pas altijd wel goed op. Op zich lijkt me dit toch best wel link (110V), zijn hier geen wettelijke normen voor ofzo? Lang niet elk huis heeft immers overal geaarde stopcontacten. En een voeding valt toch wel zo te produceren dat er geen stroom op de buitenkant komt te staan??

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 13-08-2004 17:52 ]

Verwijderd

zijn hier geen wettelijke normen voor ofzo
Ja, aarding is verplicht. :)
niet elk huis heeft immers overal geaarde stopcontacten
Dan is het jouw verplichting als gebruiker om hetzij die aan te (laten) leggen, danwel een andere manier te vinden die wel toegestaan is.
een voeding valt toch wel zo te produceren dat er geen stroom op de buitenkant komt te staan
Maar dan val je in een andere NEN3544 Klasse ;)

[search=kast onder stroom]
[search=kast spanning]
[search=pc aarding]
[google=computer grounding]
CME Faq: electro links

[rml][ EL/CM] Aarden van case noodzakelijk? > JA![/rml]

GoT is geen soap, dus we gaan niet alles eindeloos herhalen :+

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 18:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.