Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kast onder stroom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

Ik wou net even mijn AOpen kast open doen.. en ik hield m'n hand per ongeluk vast aan de verwarming.. net op een stukje waar geen verf op zat.. ik raak per ongeluk het frame en krijg opeens een klap (lees: klapje :D) stroom.. ik zo van ..wtf.. spanningsmeter er bij . staat er 1,6 volt op . .:S. . is dit normaal ? ? lijkt me toch nie of wel ..

Verwijderd

aarding ? ps : search

Verwijderd

statische electrisiciteit of een aardlekje...

ff alles dubbelchecken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 15:54:
statische electrisiciteit of een aardlekje...

ff alles dubbelchecken
het is 2 keer gebeurd achter elkaar.. bij me pa gebeurde het ook .. aardlek ? ? is geen geaardstopcontact :o :(

Verwijderd

Topicstarter
gedaan. . kon niks vinden .. got = traag

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:33
Heb je kabel(TV) aangesloten op je PC? (ik bedoel dus voor TV kaartje oid) Wellicht een slechte stekker. Heb ook eens gehad, een koei van een opmieter maar verder geen problemen. Nieuwe (metalen) stekker aan de kabel geknald en nooit meer last van gehad.

edit:

ERRUG late reactie van mij...
Zal wel aan de aarding liggen dan...

[ Voor 0% gewijzigd door baexem op 10-09-2002 15:58 . Reden: ad ]

...

Verwijderd

me broerdje heeft dat ook maar ik help hem mooi niet meer als ze kast aan is :D

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:57

TwoR

Gekleurde stippen

Heb je wel een aardlek aangesloten anders is het niet zo heel vreemd

Verwijderd

Topicstarter
baexem schreef op 10 september 2002 @ 15:57:
Heb je kabel(TV) aangesloten op je PC? (ik bedoel dus voor TV kaartje oid) Wellicht een slechte stekker. Heb ook eens gehad, een koei van een opmieter maar verder geen problemen. Nieuwe (metalen) stekker aan de kabel geknald en nooit meer last van gehad.

edit:
ERRUG late reactie van mij...
Zal wel aan de aarding liggen dan...
uhmm.. nee ik wou nog wel een tv kaart gaan kopen.. eigenlijk is de pc best nieuw :P maandje oud ofzow ,.. maar het schijnt dat er meer lui last van hebben.. kan er niks kapot gaan ? ??oid ..
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 15:57:
me broerdje heeft dat ook maar ik help hem mooi niet meer als ze kast aan is :D
WUAHAHAHA }) >:) >:)

Verwijderd

Topicstarter
TwoR schreef op 10 september 2002 @ 15:58:
Heb je wel een aardlek aangesloten anders is het niet zo heel vreemd
heb geen geaard stopcontact op me kamur :(
pt0x schreef op 10 september 2002 @ 16:00:
warom post je nou 4/5 keer achter elkaar hetzelfde man... dat is alleen maar dom van je
ik post niet 4/5 keer achter elkaar het zelfde man !! .. :(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2002 16:02 . Reden: Speciaal voor jou Jeff_P ]

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

warom post je nou 4/5 keer achter elkaar hetzelfde man... dat is alleen maar dom van je

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 16:38

Wbdsgnr

Discombobulated?

Idd gewoon aarden, heb ik ook trouwens, als ik mijn pc aan raak en met zo'n spannings schroevendraaien de verwarming gaat het lampie aan :) Maar kwestie van in een geaard stopcontact steken of zelf ff draadje leiden naar de aarde :)

i7 - GTX760 - triple boot

Verwijderd

ik heb het ook, ik wrijf met me sokken over de stenen vloer (tegels) ik laad mezelf op en krijg een schok als ik de pc opensloop.

Verwijderd

ik had het du ook nie geaard

Verwijderd

Topicstarter
ik ga hem maar aarden denk ik .. is zowieso al veiliger.. maar wist nie da het daar aan lag.. bedankt allemaal en vooral Jeff_P ;)

Verwijderd

wheheh als ik mijn pc niet met een draatjuh aan de verwarming vast maak gaat mijn voeding sisen en gaat de pcmeteen weer uit ....doe ik er we leen draatjuh aan naar de verwarming doet ie wel gewoon raar he ....hoekandat

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 16:37:
wheheh als ik mijn pc niet met een draatjuh aan de verwarming vast maak gaat mijn voeding sisen en gaat de pcmeteen weer uit ....doe ik er we leen draatjuh aan naar de verwarming doet ie wel gewoon raar he ....hoekandat
cursus typen ?? :+

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54

Xanax959

relax...

Ja da's leuk, draadje naar de verwarming, als er eens iets echt mis gaat komt er 220 volt op je verwarming staan. Goed idee......
Je kan beter regelen dat je een geaard stopcontact krijgt. (draad doortrekken, zijn genoeg topics over...)

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Xanax schreef op 10 september 2002 @ 22:14:
Ja da's leuk, draadje naar de verwarming, als er eens iets echt mis gaat komt er 220 volt op je verwarming staan. Goed idee......
Je kan beter regelen dat je een geaard stopcontact krijgt. (draad doortrekken, zijn genoeg topics over...)
er zal geen 220 op je verwarming komen te staan de verwarming is (als t goed is) direct aan de aarde en stroom neemt altijd de kortste weg en dat is niet door een mens met vochtige handen is dat nog steeds een heel aantal mega-ohm

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 16:37:
dit is erg vreemd inderdaad een voeding hoort het gewoon te doen zonder aarde,
ze hebben de aarde enkel bedacht dat als je een kast aanraakt je niet een optater krijgt van statische elektriciteit ... ik denk dat je voeding dus stroom lekt > mijn advies is een nieuwe voeding kopen valt me dan nog mee dat je aardlek er niet uit klapt in deze toestand of heb je die nie???? :? :? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 01:23:
[...]

dit is erg vreemd inderdaad een voeding hoort het gewoon te doen zonder aarde,
ze hebben de aarde enkel bedacht dat als je een kast aanraakt je niet een optater krijgt van statische elektriciteit ... ik denk dat je voeding dus stroom lekt > mijn advies is een nieuwe voeding kopen valt me dan nog mee dat je aardlek er niet uit klapt in deze toestand of heb je die nie???? :? :? :?
De meeste voedingen zetten een lekstroom op de pc kast om zo storingen tegen te gaan.

Verwijderd

ja storingen >>> niet dat je voeding het HELEMAAL niet meer doet.. dat is andere uiterste

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 18:21

sjorsfeenema

de mijne is mooier

haal die stekker er dan ook uit man!

die van hen is mooi....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 15:56:
[...]

het is 2 keer gebeurd achter elkaar.. bij me pa gebeurde het ook .. aardlek ? ? is geen geaardstopcontact :o :(
dat is dus het probleem

een pc MOET! op een geaard stopcontact zitten... anders *wordt gezegd dat* je hardware minder lang meegaat :)

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11 11:04

DatraxZ

TrueCrypts Everything

hmm ik heb hier zo een 486 serverkast staan , en als ik het ijzeren binnenwerk aanraak , krijg ik een flinke schok (zeker meer as 1.6V!)
Pagina: 1