[PC] Doom3 Deel 7

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.038 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Ah, tft ;) Probeer je monitor eens wat naar voren/achteren te kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:59
vette screens, ik wou dat het er bij mij zo uitzag! :D

offtopic:
baatz! jij speelt ook online :P, goed ben je niet erg he :P
samen met ztaab kwam ik je tegen op een server... ik heb met jullie gespeeld, uiteraard gewonnen: can you remember? :)

klik:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/r4z0rtjuh/doom3stuff/DM14.jpg

hehe... 8)

of was jij dit niet? :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Okee, wie is er zo gek geweest om hier ook daadwerkelijk 2 uur te wachten om te kijken of je dan het onderste knopje kunt indrukken? Kom maar, biecht maar op...

Afbeeldingslocatie: http://users.lichtsnel.nl/~nldp/images/doom3/shot00032.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler tags plz, jeez? (hoef niet te weten hoe je de eindbaas molt)

ennuh, als je ook maar een trailer of iig een video met gameplay footage (misschien zelfs alleen al een screenshot) had gezien had je al ver van te voren kunnen weten dat doom3 een wat ander type spel zou zijn dan doom 1+2...
dat het zo uitpakte dat doom nu een snel spel is enzo maar ik kan me best voorstellen dat ze toendertijd ook zoiets in gedachten hadden... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 22:38

BaatZ

Prullenbakker :?

jarnotjuh schreef op 18 augustus 2004 @ 22:30:
[...]

vette screens, ik wou dat het er bij mij zo uitzag! :D

offtopic:
baatz! jij speelt ook online :P, goed ben je niet erg he :P
samen met ztaab kwam ik je tegen op een server... ik heb met jullie gespeeld, uiteraard gewonnen: can you remember? :)

klik:
[afbeelding]

hehe... 8)

of was jij dit niet? :P
haha, ja dat waren me broer en ik, op mijn servertje thuis :)
Ik heb nog een dual bakkie staan, denk dat ik die wel een d3 servertje laat hosten of zo, ff installen nog :*)

Ik ga nu trouwens ff de parallax mod installen, post ik zo wat screens erbij weer :)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
we moeten vaker spelen :)
ik kom je wel een keer tegen ofzo :)

trouwes, speel jij MP ook met die highquality setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Devil N schreef op 18 augustus 2004 @ 22:34:
Okee, wie is er zo gek geweest om hier ook daadwerkelijk 2 uur te wachten om te kijken of je dan het onderste knopje kunt indrukken? Kom maar, biecht maar op...

[afbeelding]
:D
Ben eigenlijk best benieuwd wat er dan gebeurt.
Ben zelf helaas nog niet zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Kun je voortaan spoiler tags gebruiken? Dat is je gisteren ook al gevraagd en heb je je excuses aangeboden maar je posts niet aangepast en nu post je weer spoilers zonder de bijbehorende tags.

[ Voor 12% gewijzigd door MetroidPrime op 18-08-2004 22:54 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

TMTI schreef op 18 augustus 2004 @ 23:03:
Hehe Ter is meester in het aanpassen van mijn berichten ask him
Hallo, dit is niet om te lachen. Je wordt gevraagd je posting aan te passen (en je postgedrag) omdat deze niet voldoen aan de regels van deze thread. Dan is het niet de bedoeling dat je hier lacherig over gaat doen en gaat zeggen dat een mod dat wel doet.

Ik ga nog zo gek zijn om hem te helpen ook
code:
1
2
3
4
[table][tr][td bgcolor=#000000]
HIER ZET JE DE SPOILER NEER
[/td][/tr][/table]
EN DUS NIET HIER

[ Voor 17% gewijzigd door Rob op 18-08-2004 23:06 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die Rob toch...een echte wereldredder
Jullie zijn hier trouwens wel heel streng qua ettiqueteren
Maar ik heb mn berichten even aangepast

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Erg knap TMTI, 7 van je 40 posts zijn gemodereerd :'(

Even ontopic: Tussen parralax en normaal shader effecten merk ik weinig verschil(soms vind ik het zelfs minder mooi), het is natuurlijk meer een truuckje van de maker in plaats van dat de hele game met displacement mapping in gedachte is gemaakt. Ik heb trouwens nergens iets gelezen over performance tussen parralax en standaard?

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 23:07:
die Rob toch...een echte wereldredder
Jullie zijn hier trouwens wel heel streng qua ettiqueteren
Als je dat weet, waarom hou je je dan niet aan die verzoeken van anderen?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar jullie je wel niet druk om maken
Ik zou eens jullie wat meer drukker maken over de politiek, oorlog en verdere serieuze zaken in deze samenleving.
Daarnaast zit ik hier niet dagelijks zoals sommigen van jullie die de regels me tot n de details kunnen vertellen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rustig maar, rustig maar. De beste oplossing in zo'n situatie is het plaatsen van een topic report (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:04
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 23:19:
Rustig maar, rustig maar. De beste oplossing in zo'n situatie is het plaatsen van een topic report ([afbeelding])
Geen dank Terr ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel lol, kon net zo'n ventje die opgesloten zat pletten >:)
daarna toch maar gereload :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

offtopic:
TMTI schreef op 18 augustus 2004 @ 23:19:
Ik zou eens jullie wat meer drukker maken over de politiek, oorlog en verdere serieuze zaken in deze samenleving.

Oorlogen krijg je anders door mensen die nooit met anderen rekening houden

Daarnaast zit ik hier niet dagelijks zoals sommigen van jullie die de regels me tot n de details kunnen vertellen.

En als je dan uitgelegd wordt hoe het wel zit negeer je het toch
Verder ben ik nu wel klaar ;) Volgende keer meld ik het wel, paar dingen uit doom3 weet ik nu al terwijl ik er nog lang niet ben en daar ben ik niet echt blij om, mede omdat ik mijn games koop, mensen die dat niet doen geven toch al niet zo om een game of de lol die ze er uit halen. (wat hier ook vaak genoeg te merken is)

Iemand anders al parralax geprobeerd en WEL veel verschil gezien?

[ Voor 25% gewijzigd door Max|Burn op 18-08-2004 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ

BaatZ

MaxBurn schreef op 18 augustus 2004 @ 23:31:
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 23:19:

Oorlogen krijg je anders door mensen die nooit met anderen rekening houden

En als je dan uitgelegd wordt hoe het wel zit negeer je het toch[/quote]
Verder ben ik nu wel klaar ;) Volgende keer meld ik het wel, paar dingen uit doom3 weet ik nu al terwijl ik er nog lang nie tben en daar ben ik niet echt blij om, mede omdat ik mijn games koop, mensen die dat niet doen geven toch al niet zo om een game of de lol die ze er uit halen.

Iemand anders al parralax geprobeerd en WEL veel verschil gezien?
Jah, ik draai parallax...

Afbeeldingslocatie: http://www.nat.vu.nl/~barnev/doom3/shot00164.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nat.vu.nl/~barnev/doom3/shot00177.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nat.vu.nl/~barnev/doom3/shot00175.jpg

See for yourself :)
Ik vind het er enorm op vooruit gegaan, maar je FPS drops zijn wel dieper, soms trekk mezelf diep door de 20 heen, da's nix.

(high quality // 1024*768 // 2x aa)

[ Voor 7% gewijzigd door BaatZ op 18-08-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

BaatZ schreef op 18 augustus 2004 @ 23:37:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

See for yourself :)
Ik vind het er enorm op vooruit gegaan, maar je FPS drops zijn wel dieper, soms trekk mezelf diep door de 20 heen, da's nix.

(high quality // 1024*768 // 2x aa)
Sja, vind je het nou mooier? soms "klopt" het namelijk gewoon niet.
PS: Ligt het nou aan mij of zijn je textures wel erg lelijk (tov bij mij)
Je heb toch geen settings in je drivers op performance staan ofzo he ? :)

Met parralax had ik trouwens steady 40-60fps in drukke scenes op 1024/high/8xaniso/0xfsaa (niet erg veel last van in D3 dus uit, zoals default dus)
Ik merkte zelf geen performance verschil, alleen vond het nou niet echt mooier. Op sommige punten zag ik wel wat verbetering maar bv. de vloertextures (zoals in jouw picture) vind ik vanaf sommige perspectieven juist niet kloppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 18-08-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ

BaatZ

MaxBurn schreef op 18 augustus 2004 @ 23:41:
[...]

Sja, vind je het nou mooier? soms "klopt" het namelijk gewoon niet.
PS: Ligt het nou aan mij of zijn je textures wel erg lelijk (tov bij mij)
Je heb toch geen settings in je drivers op performance staan ofzo he ? :)

Met parralax had ik trouwens steady 40-60fps in drukke scenes op 1024/high/8xaniso/0xfsaa (niet erg veel last van in D3 dus uit, zoals default dus)
Ik merkte zelf geen performance verschil, alleen vond het nou niet echt mooier.
Mja, die textures... zijn niet echt super idd van dichtbij.
Heb een r9800 pro met omega drivers, en de render settings staan allemaal op high quality (dus niet performance).
snap het zelf ook niet echt

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Net 2 exact dezelfde screens gemaakt met en zonder parralax, kon echt geen verschil zien, zie het echt maar op sommige textures en zelfs dan moet je er met je gok op zitten terwijl je dat normaal niet doe.

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Zit nu aan het begin van de Delta Labs, het stuk dat ik nu net gespeeld heb was echt de max! Alleen al het sfeertje dat er hing... lekker creepy :p

Effe vlug paar screenshotjes - let wel, voorlopig draai ik het slechts met m'n ouwe MX460, m'n nieuwe 9800 Pro heb ik moeten terugsturen, werkte niet naar behoren :/ Desondanks vind ik dat het er toch helemaal niet slecht uitziet, integendeel.

Grapjassen, haha :)

Afbeeldingslocatie: http://sfinx.cerebralserenity.com/screenshots/doomIII/doom1.jpg

Oeps, wrong button :D

Afbeeldingslocatie: http://sfinx.cerebralserenity.com/screenshots/doomIII/doom3.jpg

En toen wat getweakt - deze zien er dan ook wat beter uit:

Afbeeldingslocatie: http://sfinx.cerebralserenity.com/screenshots/doomIII/doom4.jpg

Deze is van dat stukje net voor Delta Labs - ik denk Monorails. Echt super :)

Afbeeldingslocatie: http://sfinx.cerebralserenity.com/screenshots/doomIII/doom2.jpg

• Devil N
Delta Labs is idd fucking eng,
in het begin als er de hele tijd niks gebeurt terwijl je wel van alles ziet, hoort en verwacht. Dat is pas echt op een psychologische manier mensen aan het schrikken maken. Jammer dat Doom 3 daar niet meer gebruik van maakt.

Ik ben net voorbij dat stukje en alhoewel ik normaliter niet zo vatbaar ben voor de schrikeffecten in Doom 3, was ik toch echt behoorlijk zenuwachtig daar :)

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik had de helft van de tijd een volgeladen minigun in Delta Labs (4/5?). Dan is het enge effect een beetje weg, weet niet hoe het met jullie zit. Ik voel me zo veilig met dat ding ;)
Oh ja, en de Plasmagun doet het wel aardig als beschermheer.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Ik weet niet of het aan mij ligt of aan iets anders maar ik voel me eigenlijk helemaal niet zo lekker met die machinegun. Hij mist mij veel te vaak en heb het idee alsof er lichtere kogels inzitten dan in het pistool zelf. Soms moest ik een heel magzijn op een stilstaande imp legen voordat hij ging liggen.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06 15:15
Pic_Art schreef op 19 augustus 2004 @ 01:13:
Ik weet niet of het aan mij ligt of aan iets anders maar ik voel me eigenlijk helemaal niet zo lekker met die machinegun. Hij mist mij veel te vaak en heb het idee alsof er lichtere kogels inzitten dan in het pistool zelf. Soms moest ik een heel magzijn op een stilstaande imp legen voordat hij ging liggen.
The Shotgun is your friend!
Lekker machtig wapen van dichtbij _/-\o_

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

dat stuk met de monorail was erg mooi (buitenlandschap), jammer dat zelfs de omroepstem van halflife is.

maar bij die delta labs begint et spannend te worden. een lang stuk zonder monsters en alleen maar geluiden, veel enger dan om elke hoek monsters.

ik loop et vaakst met de shotgun simpelweg omdat 2x schieten van dichtbij de meeste monsters wel vloert.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Heel dope dat stuk monorail want je verwacht elk moment een attack
Delta Labs heeft goede dingen zoals het losspringen van kabels en die imp die tegen dat glas bonkt, roosters die omvallen en meerdere elementen.
Daarnaast is het zeer gedetaileerd.
Hell heeft ook mooie punten.
Alleen blijf ik die babyachtige wezentjes met vleugels op de rug haten!

Verwijderd

Pic_Art schreef op 19 augustus 2004 @ 01:13:
Zoals iemand anders al zei, shotgun :). Maar ik denk ook dat de ene tegenstander gevoeliger is voor die kogels dan andere. Die railgun heeft armor penetrating bullets, ik gok dat andere ding niet. En ik gok dat die kogels een beetje moeite hebben met die imps. En best ook de rest. Ik gebruik hem ook alleen tegen die gewapende zombies. Maar inderdaad, niet ieder wapen is effectief tegen alle tegenstanders, en zo hoort het ook. Ik switch van wapen per tegenstander, zo hou je ook munitie over. Ik heb bijvoorbeeld voor het eerst die chaingun gebruikt nu tegen dat grote kreng op het einde van Labs 4 gisteravond. Guns klinken allemaal super, alleen die granaten klinken bijna net zo zacht als in BF:1942 :). Jammer, ik gebruik ze ook nooit (tot nu toe niet dan).

Verwijderd

klopt het dat bij iedere verandering in een script of laden mod je start aan het begin van dat level? Balen zeg!

sorry als dit al eerder aan de orde is gewest maar het zijn teveel posts om ze allemaal door te nemen 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 08:38 ]

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Jups, ik gebruik zo goed als alleen de Shotgun en m'n Machine Gun :p

Shotgun voor alles wat je van dichtbij kan afknallen, zombies, imps, spinnetjes, etc.

Machine Gun voor marines en andere dingen die je op afstand moet neerhalen. Ik heb nu voor het eerst van die erg vervelende met-een-soort-van-zweep-slagende-zombies tegengekomen, die knal je wel best van erg ver af :o

De rest spaar ik voor bosses en voor als m'n munitie begint op te geraken. Chaingun is het enige wat echt werkt tegen die leuke stiertjes die op je af komen gedonderd. Plasmagun nog niet tegen uitgeprobeerd eigenlijk :p

Verwijderd

in delta labs 2 of 3 had je ook zo'n stukje dan hoor je je hart kloppen en dat wordt steeds luider enzo, dat vond ik ook lekker scary :)
of in delta labs 3 zo'n lange donkere nauwe gang met allemaal deuren... EEK! :P

echt te koele momenten
dit zijn neem ik aan geen spoilers btw of wel ?

edit:

oops, alphalabs denk ik?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 10:35 ]

Verwijderd

alpha, delta labs ahh ik weet het ook niet meer.

maar bij communication moet je een bericht verzenden. als je bezig bent wordt je verteld dat je het niet moet doen. ik dacht STIK ERIN ik doe het lekker wel. ik heb niet voorniks al die demon gekilled. 8)7 Anyway ik heb het spel ook ff opnieuw gelaad en gekeken wat er gebeurt als je het wel canceled. leuke berichtjes krijg je dan, maar ik heb toen toch maar besloten om met het bericht verzenden door te spelen. Ik ben nu 2 levels verder dus zeg verder niets. :) Maar als je het bericht niet had gezonden was dit dan dood gelopen?

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 10:49:
alpha, delta labs ahh ik weet het ook niet meer.

maar bij communication moet je een bericht verzenden. als je bezig bent wordt je verteld dat je het niet moet doen. ik dacht STIK ERIN ik doe het lekker wel. ik heb niet voorniks al die demon gekilled. 8)7 Anyway ik heb het spel ook ff opnieuw gelaad en gekeken wat er gebeurt als je het wel canceled. leuke berichtjes krijg je dan, maar ik heb toen toch maar besloten om met het bericht verzenden door te spelen. Ik ben nu 2 levels verder dus zeg verder niets. :) Maar als je het bericht niet had gezonden was dit dan dood gelopen?
Nee, ik had 'm meteen gecancelled en levels later krijg je die 'evil scientist' op je schermpje en die zegt dat hij dat jammer vindt dat jij dat berichtje niet stuurde, dus dan gaat hij dat voor je sturen.... }) Ik heb het nog niet uitgespeeld, ben nog bij monorail, en ik speel op veteran, dus rustig aan...

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Verwijderd

het is zeker niet om nu nog de moeilijkheidsgraad aan te passen?
ik wil opzich wel verder op veteran maar heb geen zin om alles over te doen / te wachten tot ik 'verder kan'

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
Ziezo, ik heb onvrijwillig de processor afhankelijkheid van doom3 kunnen testen toen eerst mijn moederbord de geest gaf en daarna mijn processor ook.

voor: Asus A7V333, AMDXP2000+, FSB266 (oud model met vierkante core)
na: Asrock K7S8X, AMDXP2600+ FSB333 (barton)

voor de rest alles hetzelfde, 8xAGP kan mijn videokaar niet. De driver voor de videokaart is ook dezelfde. Benchmarken leverde in 1024*768 med detail zowel met als zonder FSAA minder dan 1 FPS verschil op. Hieruit kan ik concluderen dat mensen met een geforce4 Ti kaart en een processor vanaf XP2000+ niet de moeite hoeven doen een snellere processor te kopen voor doom3 tenminste niet wat betreft de benchmark bij resolutie van 1024*768. Het zou kunnen dat in het spel er wel verschil is.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 19 augustus 2004 @ 12:07:
Ziezo, ik heb onvrijwillig de processor afhankelijkheid van doom3 kunnen testen toen eerst mijn moederbord de geest gaf en daarna mijn processor ook.

voor: Asus A7V333, AMDXP2000+, FSB266 (oud model met vierkante core)
na: Asrock K7S8X, AMDXP2600+ FSB333 (barton)

voor de rest alles hetzelfde, 8xAGP kan mijn videokaar niet. De driver voor de videokaart is ook dezelfde. Benchmarken leverde in 1024*768 med detail zowel met als zonder FSAA minder dan 1 FPS verschil op. Hieruit kan ik concluderen dat mensen met een geforce4 Ti kaart en een processor vanaf XP2000+ niet de moeite hoeven doen een snellere processor te kopen voor doom3 tenminste niet wat betreft de benchmark bij resolutie van 1024*768. Het zou kunnen dat in het spel er wel verschil is.
wat is eigenlijk de langzaamste GPU die Doom3 kan trekken? natuurlijk met een erg snelle CPU, geheugen,enz...

Verwijderd

Ik heb een nieuwe laptop met 3.2ghz HT en 512 MB ram + Radeon 9100 Mobility 128 mb ram

Zou ik Doom 3 kunnen draain? Zou wel heel lekker zijn !!

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Devil N
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 13:22:
Ik heb een nieuwe laptop met 3.2ghz HT en 512 MB ram + Radeon 9100 Mobility 128 mb ram

Zou ik Doom 3 kunnen draain? Zou wel heel lekker zijn !!
Ik heb een laptop met een Athlon XP-M 2800+, 512 MB RAM en een Radeon Mobility 9200, en Doom 3 is best goed te spelen op 640x480 met low detail. Ik heb nu wel shadows uitgezet om 't allemaal wat smoother te krijgen, maar met shadows aan is 't best speelbaar, en ik sta nu net op het punt om te kijken wat een driver upgrade nog kan veranderen aan de performance.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Iemand had het over te weinig ammo hebben, ik ben nu voorbij Epron plant ofzo en heb toch echt nog steeds zat ammo (op veteran) Terwijl er gezegd werd dat het in alpha section 3 al krap werd. (jaja, ik weet het ben nog lang niet richting het einde, eerder het begin)

Alleen maar headshotten en met je shotgun van dichtbij knallen en je kom een heel eind. In bijna elke kamer zit ook wel ammo verstopt. Dikke hondbeesten gooi ik grenades naar. (heb er toch nog 25..gebruik ze niet veel.)
Dan heb je nog de lockers etc, ook zat in te vinden :)
De kleinere beesten schiet ik gewoon met dat standaard pistooltje op, 3-6 goedgerichte (headshots) shots en ze zijn wel dood

[ Voor 46% gewijzigd door Max|Burn op 19-08-2004 15:49 ]

• Devil N
Ik speel op Marine en ik heb eigenlijk nooit ammo problemen. Iedere keer als ik denk dat een bepaald wapen nu toch wel weinig ammo heeft, vind ik weer zat items om het bij te vullen. Ik gebruik als standaard wapen meestal de shotgun (effectief tegen imps, en die kom je veelal tegen) en daarvoor heb ik altijd meer dan zat ammo (minder dan 200 shells heb ik eigenlijk nooit). Op die manier bespaar ik ammo voor de andere wapens en die gebruik ik dan alleen in situaties dat ik ze echt nodig heb.

Ook qua health zit ik nooit echt in de problemen, ik probeer -met succes- m'n health en armor zoveel mogelijk op respectievelijk 100 en 125 te houden. En quickloaden doe alleen als ik echt weinig health over heb na een gevecht (60 of lager, zoiets).

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Een tip voor mensen die het spel te donker vinden. Niet aan de brightness zitten maar gamma veranderen. Bijv. door "seta r_gamma 1.2" in je autoexec.cfg te stoppen. Helpt een boel en ziet er nog steeds goed uit. En wachten tot het donker is op je kamer, gordijnen dicht, etc!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
ik vind em bij mij idd veel te donker, ik zie echt geen moer!
Heb brightness en contrast op mn monitor al op 100% staan, maar het helpt niet echt.

anyway waar kan ik die autoexec.cfg?

edit: of is dat gewoon die doomconfig.cfg?

[ Voor 11% gewijzigd door Qosmic op 19-08-2004 16:02 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

gewoon wachten tot het donker is buiten joh >:) dan is t genieten (ENG!) :)

• Sangurash
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

Sangurash

Are u talkin' to I.R.?

Devil N schreef op 19 augustus 2004 @ 13:56:
[...]

Ik heb een laptop met een Athlon XP-M 2800+, 512 MB RAM en een Radeon Mobility 9200, en Doom 3 is best goed te spelen op 640x480 met low detail. Ik heb nu wel shadows uitgezet om 't allemaal wat smoother te krijgen, maar met shadows aan is 't best speelbaar, en ik sta nu net op het punt om te kijken wat een driver upgrade nog kan veranderen aan de performance.
Hehe ik speel het op me laptop op low detail 800x600 werkt perfect en soepel.
Centrino 1.6 ghz 512 mb intern en een ahum 32 mb radeon 9600 |:( . Gek genoeg wil het perfect met die 32 mb videokaart. Alleen je merkt dat je ook in oudere spellen het detail nooit hoog moet doen. In need for speed underground loopt het niet met alles high verlaag je het 1 en ander gaat het perfect.

Uw SAP specialist

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Devil N schreef op 19 augustus 2004 @ 15:53:
Ik speel op Marine en ik heb eigenlijk nooit ammo problemen. Iedere keer als ik denk dat een bepaald wapen nu toch wel weinig ammo heeft, vind ik weer zat items om het bij te vullen. Ik gebruik als standaard wapen meestal de shotgun (effectief tegen imps, en die kom je veelal tegen) en daarvoor heb ik altijd meer dan zat ammo (minder dan 200 shells heb ik eigenlijk nooit). Op die manier bespaar ik ammo voor de andere wapens en die gebruik ik dan alleen in situaties dat ik ze echt nodig heb.

Ook qua health zit ik nooit echt in de problemen, ik probeer -met succes- m'n health en armor zoveel mogelijk op respectievelijk 100 en 125 te houden. En quickloaden doe alleen als ik echt weinig health over heb na een gevecht (60 of lager, zoiets).
Naja op Veteran (zo heet dat derde niveau toch?) is dat wel anders, heb nooit meer dan 40-50 shotgun shells, me machinegun heeft vaak wel wat meer maar is snel leeg, me pistol heeft altijd zat, de overige guns hebben ook maar weinig. Ik save rustig als ik nog maar 20-40 health heb :)

Verwijderd

Pistol is wel goed voor de lange afstand; moet je wel op t hoofd richten.
Online is de pistol bagger als alles zo lagt (wat t toch altijd doet, multiplay @ doom III = bagger)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Was met Fraps aan het spelen en dan met name de video recording, werkt uitstekend moet ik zeggen.

Kort stukje waar ik word aangevallen door twee Imps, durven ze wel! :(

Afbeeldingslocatie: http://yamauchi.selwerd.nl/~d3/impattack.gif

Leuk spul, dat Fraps.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

zit eigenlijk al 2 weken op doom4 te wachten.

wil weer nieuwe ervaringen omdat het toch een boel van hetzelfde is.

Multiplayer nog niet geprobeerd, :?

iemand ervaringen met goede multiplayer games?

Onwijs spel, jammer dat het (ondanks de geweldige speeltijd) toch altijd te kort lijkt als je het hebt uitgespeeld. _/-\o_

Zeker na de Hell moet en mag je niet meer van jezelf stoppen met als gevolg dat je aan het einde zit na te heigen en je ogen vierkant zijn geworden en de rsi helemaal doortrekt naar je oorschelp

8)7

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Doom 4??

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 16:55:Onwijs spel, jammer dat het (ondanks de geweldige speeltijd) toch altijd te kort lijkt als je het hebt uitgespeeld. _/-\o_

Zeker na de Hell moet en mag je niet meer van jezelf stoppen met als gevolg dat je aan het einde zit na te heigen en je ogen vierkant zijn geworden en de rsi helemaal doortrekt naar je oorschelp
8)7
Dan ben ik gelukkig toch niet de enige ! :D Zat op een lanparty doom te spelen. Was om 18u begonnen en wou ophouden om 19u. Tijdens en na het hell-level telkens de neiging gehad te stoppen, maar iets in het spel dwong me door te gaan.
Gevolg --> Uitgespeeld rond 3u snachts, hoofdpijn en stekende ogen. Toen ik wou opstaan bleek mijn voet te slapen en mijn spieren verstijfd.
Geen gezond spel ! 8)7

• enira
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 16:55:

iemand ervaringen met goede multiplayer games?
yo :)
ik speel nix anders...

in het begin is het wat saai enzow, maarre later wordt het echt vet, elk potje win ik nu bijna... als je de levels helemaal van buiten kent is het tenminste vet :)

ik hoop wel dat ze in die patch een load MP levels gooien, wat weing variatie...

4 van de 5 zijn "tech"themed, en the edge 2 is dan iets anders...
jammer, heel jammer... maar toch wel vet hoor :)

• BaatZ

BaatZ

Ik heb een probleem met verschrikkelijk lelijke textures:

Afbeeldingslocatie: http://www.nat.vu.nl/~barnev/doom3/shot00179.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nat.vu.nl/~barnev/doom3/shot00181.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nat.vu.nl/~barnev/doom3/shot00182.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nat.vu.nl/~barnev/doom3/shot00130.jpg
En voor de mooiigheid: imp vs. ijzer >:)

Dat kan toch niet de bedoeling zijn ?

specs: p4c 2.6 @ 3.25 // 768mb pc3200 // fsb 200 --> 250 // r9800pro + omega
settings: 1024*768 // high quality // 2xaa // GL rendering tabblad settings op "quality"

Weet iemand wat je hieraan kan doen ?

'De beestjes en wapens en zo, en displays van computers worden wel mooi gerenderd, maar de rest ziet eruit alsof er een dwaas met een tuinslag over een aquarel heen is gegaan :(

[ Voor 24% gewijzigd door BaatZ op 19-08-2004 19:03 ]

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

BaatZ schreef op 19 augustus 2004 @ 18:36:
Ik heb een probleem met verschrikkelijk lelijke textures:
aha, na mn opmerkingen heb je het toch door ? :D Waarom niet gewoon Catalyst 4.8 gebruiken ? (de officiele van 16-8-2004)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zet je opengl mipmapdetail op max kwaliteit dus naar rechts, alles max kwaliteit dan erbij triple buffering inschakelen(knop compabiliteit), dan heb je nog net zoveel fps als alles op prestatie...

(tripple buffering werkt pas enkel bij trillinear filtering, wat je bereikt door mipmapdetail helemaal naar rechts te schuiven)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

"Doom 3 also directly supports UltraShadow II’s depth bounds test for accelerating shadow volume rendering, but this feature must be explicitly enabled with the r_useDepthBoundsTest console variable."
FF wat benchmarks draaien op m'n 6800GT met deze informatie :d

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
To enable UltraShadow II in Doom 3, bring down the console by holding down CTRL+ALT and hitting the ~ key. Type in r_useDepthBoundsTest 1 and hit enter.

Then type vid_restart and hit enter. UltraShadow II should be enabled if you’re using the latest ForceWare !! 61.77 that is :D

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Verwijderd

@ Baatz: heb je bij de instellingen van je videokaart mipmapping op lage kwaliteit staan misschien?

Maar nu iets heel anders:
Eerder in dit topic berichtte iemand al dat Doom3 niet loopt i.c.m. Deamon Tools, zelfs als dat op dat moment helemaal niet draait! Ik heb datzelfde probleem. Nu is Deamon Tools gewoon legale software, voor mij als Shuttle-eigenaar (1 drive) errug handig, en er is geen enkele reden waarom Doom3 niet zou moeten draaien, zelfs als draait Daemon Tools op de achtergrond. Natuurlijk is dit gewoon een primitieve vorm van copi"eerbeveiliging. Dit schiet zijn doel voorbij: het is nu zelfs zo dat ik de crack moet gebruiken om mijn originele spel te spelen! De omgekeerde wereld! Deze vervelende trend van steeds verdergaand invaderen van de PC's van consumenten krijgt steeds naardere trekjes, zie bv de DRM-software die je gratis bij je Beastie Boys-CD krijgt. Als we allemaal samenwerken kunnen we er misschien iets aan doen. Ook al zouden we dat niet doen, dan kunnen we ze tenminste terugpesten ;D. Ik roep hierbij dan ook iedereen op om, net als ik, een mailtje te sturen naar support@activision.co.uk. Ik heb ze uitgelegd dat ik niet van plan ben software te de-installeren die gewoon legaal is, en dat zij maar moeten komen met een oplossing of de mogelijkheid van een refund. Ze hebben geantwoord met een how-to met uitleg over CloneCD en Alcohol 120% waar ik dus nix aan heb. Ik heb ze weer een mailtje teruggestuurd met een herhaling van mijn verzoek. Wordt vervolgd..

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 22:57:
Ik heb hem ook net uitgespeeld.

Maar hoe moest er nou ooit achterkomen dat de laatste bos alleen met de soulcube te killen was? Ik kon hem niet killen, toen had ik er maar een FAQ op nageslagen waarin ik dat las..

Ik ben echt al een uur bezig, volgens mij doe ik iets verkeerd... Ik krijg die soulcube dus op een gegeven moment, dan zegt dat ding "use us", moet je 'm dan meteen schieten, of moet je eerst nog al die seekers afknallen??! In bijde gevallen lijkt het er op dat ik geen steek vooruit kom, ik heb het nu al een stuk of 6x zo gedaan. Ik volg het echt niet meer.

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

ik heb nog een tip voor mensen met een radeon en een VGA silencer...
ik ging net weer ff doom 3 benchen, en ik kreeg oppeens allemaal f*cked up textures te zien! precies zoals het zo zou zijn als je je cpu/vga kaart te ver hebt OC-ed, maar in dit geval draaid alles bij mij @ stock speed (tis een 9700 pro trouwens van club3D). die VGA silencer zit er op tegen de hitte en het geluid, absoluut niet voor het OC-en. dus ik schroef dat ding er af (zit er nu een paar maanden op) en die thermal paste die er bij geleverd was is dus totaal uitgedroogd. het was geen pasta meer maar gewoon een laagje witte schilfers :'(

laagje artic silver 3 er op gesmeerd, en hij doet het weer helemaal perfect :Y)

laat dit dus een waarschuwing zijn voor de mensen die ook die troep er op hebben gesmeerd die er bij geleverd was, die deugd dus duidelijk niet.

overigens was het alleen met doom 3 dat ie dus te warm werd, met 3dmark zag ik geen textures die verkeerd gingen.

edit:
aargh, wtf, nu heb ik het weer! :|
totaal vern*ukte graphics 8)7 iemand een idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen? ik heb nu catalyst 4.8 draaien

[ Voor 10% gewijzigd door amd187 op 19-08-2004 19:56 ]

• enira
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 19:41:
@ Baatz: heb je bij de instellingen van je videokaart mipmapping op lage kwaliteit staan misschien?

Maar nu iets heel anders:
Eerder in dit topic berichtte iemand al dat Doom3 niet loopt i.c.m. Deamon Tools, zelfs als dat op dat moment helemaal niet draait! Ik heb datzelfde probleem. Nu is Deamon Tools gewoon legale software, voor mij als Shuttle-eigenaar (1 drive) errug handig, en er is geen enkele reden waarom Doom3 niet zou moeten draaien, zelfs als draait Daemon Tools op de achtergrond. Natuurlijk is dit gewoon een primitieve vorm van copi"eerbeveiliging. Dit schiet zijn doel voorbij: het is nu zelfs zo dat ik de crack moet gebruiken om mijn originele spel te spelen! De omgekeerde wereld! Deze vervelende trend van steeds verdergaand invaderen van de PC's van consumenten krijgt steeds naardere trekjes, zie bv de DRM-software die je gratis bij je Beastie Boys-CD krijgt. Als we allemaal samenwerken kunnen we er misschien iets aan doen. Ook al zouden we dat niet doen, dan kunnen we ze tenminste terugpesten ;D. Ik roep hierbij dan ook iedereen op om, net als ik, een mailtje te sturen naar support@activision.co.uk. Ik heb ze uitgelegd dat ik niet van plan ben software te de-installeren die gewoon legaal is, en dat zij maar moeten komen met een oplossing of de mogelijkheid van een refund. Ze hebben geantwoord met een how-to met uitleg over CloneCD en Alcohol 120% waar ik dus nix aan heb. Ik heb ze weer een mailtje teruggestuurd met een herhaling van mijn verzoek. Wordt vervolgd..
toppie reply!
ik had dus ook hetzlefde, ook maar de no cd dinges erover heen gegooid, toen werkte het wel ja! :(
en trouwes, kunnen ze lullen wat ze willen, had alles verwijderd(clonecd/dvd, alcohol 120% en deamontools+registryclean gedaan, nog die focking error.
dat mailtje gaat zeker richting hun!

paas mij die uitleg eens ;)
mail in me profiel...

edit: goeie mail die je daar gestuurd hebt, idd, belachelijk antwoord...

[ Voor 3% gewijzigd door enira op 19-08-2004 20:00 ]

• Shaidar

Shaidar

Die ultrashadow maakt dus geen **** uit voor die demo1 timedemo ....

• enira
dit was dus de eerste een laatste keer voor een dubbelpost, gvd... :(

quoten ipv editten is niet handig...

[ Voor 109% gewijzigd door enira op 19-08-2004 20:00 ]

• BaatZ

BaatZ

Ik heb alles op max quality gezet in de rendering options, en ook triple buffering (en voor de grap ook gelijk maar 24bit z-buffering) heb ik aangezet. Het resultaat is nog steeds niet veel beter:
Afbeeldingslocatie: http://www.nat.vu.nl/~barnev/doom3/shot00183.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nat.vu.nl/~barnev/doom3/shot00184.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nat.vu.nl/~barnev/doom3/shot00186.jpg
Iemand nog tips ?

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 19:44:
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 22:57:
Ik heb hem ook net uitgespeeld.

Maar hoe moest er nou ooit achterkomen dat de laatste bos alleen met de soulcube te killen was? Ik kon hem niet killen, toen had ik er maar een FAQ op nageslagen waarin ik dat las..
Een van de audiologs geeft een hint in die richting :)
Ik ben echt al een uur bezig, volgens mij doe ik iets verkeerd... Ik krijg die soulcube dus op een gegeven moment, dan zegt dat ding "use us", moet je 'm dan meteen schieten, of moet je eerst nog al die seekers afknallen??! In bijde gevallen lijkt het er op dat ik geen steek vooruit kom, ik heb het nu al een stuk of 6x zo gedaan. Ik volg het echt niet meer.
Je laad de cube op door kills te maken met je gewone wapens. Zodra dat ding 'use us' zegt, is-ie klaar voor gebruik en kun je hem op ieder beest gebruiken. Je hoeft hem niet meteen te gebruiken, je kunt ook nog gewoon monsters afschieten. Op het laatst is het wel erg handig als health boost.

• Exe-cuter
Over de soulcube :

Ik snap niet dat er mensen zijn die niet weten wat ze op het einde met de soulcube moeten doen. Dit zijn echt de mensen die het spel in <20u uitspelen heb ik de indruk. Je speelt ik weet niet hoeveel levels eigenlijk naar de soulcube toe, je leest en ziet overal hints over de soulcube. Er is zelfs een volledige uitleg over hoe de oude beschaving de duivels heeft verdreven met de soulcube. Zeker 4-5 dingen die je onmiddelijk moesten laten denken van : "Ahah, da's voor de eindbaas :D)

Ik heb dus 30+ uur over het spel gedaan, maar heb wel het verhaal grotendeels gevolgd.

• Exe-cuter
Kon het zelf niet beter verwoorden. Ze hebben zeker niet vermeld hoeveel ze moeten betalen voor die beveiliging ? Als je al van beveiliging kan spreken :?
Heb zelf D³ legaal en ben echt niet van plan om iedere keer die cd in de drive te steken hoor. Gaan al snel genoeg kapot. Mijn mail hebben ze ondertussen ook ontvangen als het meezit O-)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvellema/foutindoom3-1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvellema/foutindoom3-2.JPG

Nieuwste ATI-drivers
Ati Radeon 9800 pro
windows xp
dell dimension 4550

nou ja, spreekt voor zich neem ik aan? kheb geen tweaks of iets dergelijks omdat ik het spel pas net geinstalleerd heb.

lijkt trouwens wel een of andere technical

• BaatZ

BaatZ

Da's duidelijk: artifacts omdat ofwel je kaart overgeklokt is, of omdat ie te heet is. Zie ook hierboven die post van een gast die had dat zijn VGA silencer coolpasta verbrokkeld was, wellicht is dat bij jou ook het geval --> te heet --> artifacts.

[ Voor 45% gewijzigd door BaatZ op 19-08-2004 20:46 ]

Verwijderd

BaatZ schreef op 19 augustus 2004 @ 19:59:
Ik heb alles op max quality gezet in de rendering options, en ook triple buffering (en voor de grap ook gelijk maar 24bit z-buffering) heb ik aangezet. Het resultaat is nog steeds niet veel beter:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Iemand nog tips ?
Dat heeft iedereen.
Dat is het spel zelf.
Dus niks aan te doen :S

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 21:01 ]

Verwijderd

vind ik raar omdat ik bij alle andere (veeleisende) spellen(zo net far cry nog gespeeld) geen last heb van artifacts. intro = ook ok alleen het spel zelf is rot

aanvullinkje. ik merkte zo net dat ik het alleen zie in de schaduwzijde van de planeet bij het opstarten .. sinds doom 3 zelf helemaal shadow is zie je het daar niet . ik maak ff een goede screenie

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 21:05 ]

• jona
  • Laatst online: 22-08 01:21
BaatZ schreef op 19 augustus 2004 @ 19:59:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Iemand nog tips ?
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb het idee dat het gewoon aan het spel ligt. Normaal moeten die textures worden vervangen door detail-textures als je dichterbij komt maar bij Doom 3 gebruiken ze schijnbaar dezelfde textures voor ver als dichtbij. Het kan een manier zijn om het spel soepeler te laten draaien.

@Noctus
Dit is een bekend probleem. Lees de startpost maar eens door. Ik heb het ook als ik mijn 9800 Pro maar ook een beetje overklok. Doom 3 schijnt wat meer van je systeem te vergen dan andere spellen. Bij Far Cry heb ik ook geen last, alleen bij Doom 3.

[ Voor 14% gewijzigd door jona op 19-08-2004 21:12 ]

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

BaatZ ik moet eerlijk bekennen dat ik de textures van dichtbij ook niet zo super vind bij mij, alleen bij jou lijkt het dus wel iets erger (maar kan aan .jpg of whatever liggen)

[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 19-08-2004 21:19 ]

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Over dat hele Daemon tools verhaal, ik heb Doom 3 hier gewoon draaien en Daemon Tools draait ook, nergens last van?

[ Voor 56% gewijzigd door Max|Burn op 19-08-2004 21:24 ]

• Shaidar

Shaidar

MaxBurn schreef op 19 augustus 2004 @ 21:21:
Over dat hele Daemon tools verhaal, ik heb Doom 3 hier gewoon draaien en Daemon Tools draait ook, nergens last van?
Ik ook, heb eigelijk nog nooit problemen gehad met protecties die daar op checken ... heb wel de drivernaam veranderd in iets wat leek op een Intel driver, maybe is dat wel de oplossing??

Verwijderd

@ Noctus: dit effect komt door een te hete core van je Radeon. Hij is dus te ver gklokt of, in jouw geval, te slecht gekoeld. Vervang evt. (net als ik) de pasta door zilverpasta en de lullige k*tveertjes door grotere, stoere-mannen-veren, met vleugelmoeren :D. Ik kon van 365 Mhz -> 407 Mhz zonder witte stipjes. Als je bv het geheugen van je radeon te ver klokt krijg je andere artefacten, witte stippe komen puur door de core. Je kan het testen door je GPU wat lager te klokken.

@Maxburn: zoals we hier in Leiden zeggen: juh!! Je gebruikt geen cracked exe neem ik aan? Wat is je OS? Ik heb w2k.

@Baatz: heb je mipmapping al op max kwaliteit gezet? Zit bij je openGL-opties.

@iedereen die ook activision terugpest: thx!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik vind de performance van mijn systeem enigszins teleurstellend, ik vroeg me af wat jullie van deze getallen vinden: (als dat mag tenminste in dit topic)

Athlon XP @ 2080Mhz. (FSB 166)
512Mb. RAM PC2700 @ 166
fx 5900 XT @ 466 core 855 mem
Win XP Sp1
ForceWare 61.77
DirectX 9c

1024x768
High Detail
Demo 1 (na 2x runnen) : 31,1fps

Is dit een normale score voor mijn systeem? Is de CPU wellicht de bottleneck hier?

Ik heb de Firingsquad doom 3 test met mindere kaarten er even op nageslagen, maar die draaien medium quality en dat moet ik zelf nog uitproberen.

http://www.firingsquad.com/hardware/doom3_pt3/page3.asp

Edit: ik heb ff getest in 1024x768 op medium detail: 'slechts' 34,7 fps...
Ik geloof wel dat je dan mag stellen dat de CPU de bottleneck is dan he... :)
Ik zal eens gaan tweaken, ik had al de nodige tips voorbij zien komen inderdaad...

[ Voor 16% gewijzigd door estorino op 19-08-2004 21:52 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Is wel normale score Goldie. Er valt nog wel wat te tweaken misschien, de topic staat er vol mee.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 21:34:
@Maxburn: zoals we hier in Leiden zeggen: juh!! Je gebruikt geen cracked exe neem ik aan? Wat is je OS? Ik heb w2k.
Geen crack, WinXP, dus dat verschilt wel ja.

Over die Doom3 stipjes, degene hierboven had het dan wel heel erg, maar ik heb het ook. 5 casefans, lage casetemp, meer dan standaard grote stockheatsink (covered hele kaart incl memory) en toch nog, in eigenlijk 1 kamer maar, enkele stipjes. Ati kaarten zijn maximaal stressed gewoon niet stabiel naar mijn idee.. dat iemand anders het dan niet heeft is gewoon omdat de ene core beter is dan de andere, ik ken ERG veel mensen met Ati 9800 en dit probleem, met stock speeds en een goeie airflow in de case. Je VGA modden of onderclocken om het goed t ekrijgen..brr..waar koop ik hem nou voor. :)

PS Lees mn topic post maar hieronder voor je terugschreeuw het ligt aan je koeling etc :)

MaxBurn in "Doom3 en Radeon 9800XT"

[ Voor 63% gewijzigd door Max|Burn op 19-08-2004 22:05 ]

• jos707
  • Laatst online: 11-09 09:20
Event Horizon speelt momenteel op de belgische televisie. Het lijkt alsof de makers een groots stuk van hun verbeelding uit deze film hebben gehaald. De film komt helemaal overeen met doom3 met hetzelfde donkere spooky sfeertje.

Verwijderd

toenstraks me 1e game mplayer gespeeld... hoge graphics en super donker dus zag geen zak... begin met een achterstand in de min en toen ik de map eenmaal beetje doorhad... hop gewoon nog gewonnen _/-\o_ een goed begin iig! :D

oh, en even reclame maken ;)

het nieuwe seizoen van ClanBase opent straks (vrijdag) z'n signups en kijk, we hebben ook een aantal Doom 3 cups! Mocht je interesse hebben kijk dan op de cuppages;

1v1 cup (supervisor is moi)
2v2 cup

Verwijderd

Ik ben het natuurlijk helemaal met je eens MaxBurn dat er veel te veel mensen zijn die dit probleem hebben met niet ge-OCde kaarten. Ik heb een 9800SE @ Pro dus ik klaag ook niet verder, ik weet dat ik zelf wat moet tweaken wil het goed werken, daarom ben ik ook op GOT ;]. Echter het probleem (van de hardwarefabrikant) kan dus wel worden opgelost met betere koeling (door de consument). Belangrijk is daarbij dat het blokje goed strak op de core zit en de koelpasta dun en gelijkmatig aanwezig is. De standaard koeling van mijn Club3D had te dikke pasta (zelfklevend ook nog), en die veertjes, HA, daar lach ik om om die veertjes :P.

Verwijderd

Ik heb nergens last van met m'n X800XT PE en die wordt onder load 62-64c.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 22:13:
De standaard koeling van mijn Club3D had te dikke pasta (zelfklevend ook nog), en die veertjes, HA, daar lach ik om om die veertjes :P.
tja mijn standaard koeling is dus juist helemaal niet zo slecht...

http://www.msi.com.tw/ima.../8956_RX9800Pro-TD128.jpg

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 22:29:
Ik heb nergens last van met m'n X800XT PE en die wordt onder load 62-64c.
Is zover ik weet ook alleen met de 9800Pro/XT

Verwijderd

Ik zie anders de veertjes waar ik altijd zo om moet lachen zo zitten maxburn. Ze zitten trouwens niet eens symmetrisch om de core heen! Waarschijnlijk zit het blokje gewoon met zelfklevende pasta vast.. Het koelijzer kan wel goed zijn, als er te weinig warmtetransport is maakt dat gewoon niet uit. Geloof me, ik heb het geprobeerd met een paar geforcen en 1 radeon, en ik heb ge"experimenteerd met sterkere en zwakkere veren met de waterkoeling van m'n vorige proc. Veerspanning wordt onderschat... In ieder geval kon ik dus van 365 naar 405 door betere veren en pasta. Voorheen kreeg ik bij 370 last van (te veel) witte stipjes, nu pas bij 411.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 22:47 ]

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Punt is dat DEZE koeling altijd nog BETER is dan Ati Reference, en als IK dan ook puntjes heb (het gaat om max 10 puntjes bij mij in 1 kamer, voor de rest niks) is dat gewoon belachelijk. Aan me VGA koeling heb ik niet veel gedaan maar de rest van mn kast wel, dus ik heb wel degelijk koeling dat behoorlijk boven het gemiddelde zit. (tov gemiddelde gebruiker)

Het zal me eigenlijk worst wezen of het goed draait met waterkoeling, 4 miljard casefans, pure stikstof in je kast of een freggel die constant koude drankjes aan je pc voert.

Als je een auto koop zegt de verkoper ook niet ja eigenlijk rijd hij pas zonder problemen als je zelf een nieuwe motor installeer, zelf de stuurkolom aanpas, zelf je vering aanpas en betere stoelen neerzet want de huidige zijn van papier mache.

[ Voor 73% gewijzigd door Max|Burn op 19-08-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 22:59
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 21:00:
[...]

Dat heeft iedereen.
Dat is het spel zelf.
Dus niks aan te doen :S
Nou dan hebben jullie dat mischien want ik heb daar dus geen last van, ik kan alles gewoon lezen zonder waas :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 22:59
Heb d3 eindelijk (was 2 weken op vakantie dus heb geduldig moeten wachten) En alles wat ik ervan verwachte is helemaal uitgekomen en vaak nog beter ook.
De AI die als slecht wordt beschreven merk ik niet zo veel van. Alles is erg goed opgezet en afgewerkt.
Hoor ook veel van mensen die het veels te donker vinden en niks kunnen zien......ben ik soms de enige die dat helemaal niet heeft?? Ja soms is het vrij donker maar nooit te donker (zaklamp heb je voor een reden). Het is juist erg goed voor de sfeer dat het donker is en maakt het juist lekker spannend.
Verder loopt ie als een zonnetje op me systeem op high (2800+, 1024mb, fx5900).
Er zitten zeer leuke momenten in zeker met het geluid dat echt perfect gedaan is.
Ben nog niet super ver maar ik kan me haast niet voorstellen dat ik nog zwaar teleurgesteld ga worden.
Gewoon een toppertje en een instant classic :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 20:43:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nieuwste ATI-drivers
Ati Radeon 9800 pro
windows xp
dell dimension 4550

nou ja, spreekt voor zich neem ik aan? kheb geen tweaks of iets dergelijks omdat ik het spel pas net geinstalleerd heb.

lijkt trouwens wel een of andere technical
het zag er precies zo uit toen ik het probeerde te spelen met een forse overclock tijdens de hittegolf. Zou niet mogen als je niet overclockt maar aan doom ligt het niet. Die videokaart wordt gewoon te heet en dit is het eerste spel waar je dat direkt merkt.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 18:55

Row

sjek schreef op 20 augustus 2004 @ 00:52:
Heb d3 eindelijk (was 2 weken op vakantie dus heb geduldig moeten wachten) En alles wat ik ervan verwachte is helemaal uitgekomen en vaak nog beter ook.
De AI die als slecht wordt beschreven merk ik niet zo veel van. Alles is erg goed opgezet en afgewerkt.
Hoor ook veel van mensen die het veels te donker vinden en niks kunnen zien......ben ik soms de enige die dat helemaal niet heeft?? Ja soms is het vrij donker maar nooit te donker (zaklamp heb je voor een reden). Het is juist erg goed voor de sfeer dat het donker is en maakt het juist lekker spannend.
Verder loopt ie als een zonnetje op me systeem op high (2800+, 1024mb, fx5900).
Er zitten zeer leuke momenten in zeker met het geluid dat echt perfect gedaan is.
Ben nog niet super ver maar ik kan me haast niet voorstellen dat ik nog zwaar teleurgesteld ga worden.
Gewoon een toppertje en een instant classic :9~
dacht dat ik de enige was die er zo over dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999

MUSTIS

ads by Google

ben nu in hell en snap waarom et daar niet zo leuk is; je ziet geen ene moer.

de gamma instellingen van me drivers werken dus gewoon lekker niet. kan et wel instellen maar word niet doorgevoerd in een 3d game.

kan iemand uitleggen hoe je de gamma, brightness en contrast op catalyst drivers aan de gang krijgt

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het helemaal met je eens MaxBurn, het zou niet moeten kunnen dat een kaart zo uit de doos verschijnselen van overkloktheid vertoont. Toch is het zo, ATI heeft niet duidelijk genoeg kunnen maken aan z'n resellers dat er een ECHT goede koeling op moet. We zouden daar eigenlijk met z'n allen over moeten gaan klagen bij ATI ;]. Ik zelf heb weinig om over te klagen aangezien ijn SE draait als een PRO =D. Veel andere mensen wel... Degenen die niet kunnen w88 tot ATI hen een betere kaart doneert kunnen imho het beste doen zoals ik, de koeling van hun GPU verbeteren op een manier die weinig kost; gewoon de koelpasta vervangen door betere en de k*tveertjes door goeie veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik ben nu bij een stukje waar ik voor een cargo loader sta, er hangen 7 dozen aan een muur voor me en rechts van me is een deur die maar half open gaat. wat is de bedoeling?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

sjek schreef op 20 augustus 2004 @ 00:42:
[...]
Nou dan hebben jullie dat mischien want ik heb daar dus geen last van, ik kan alles gewoon lezen zonder waas :z
Not, een hele zooi Doom3 textures zijn helemaal niet zo scherp, en een hoop schermpjes / stickers (vooral op die server-achtige kasten enz) hebben gebrabbel(blokjes) erop in plaats van letters dus knap dat je dat kan lezen man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 04:36:
Degenen die niet kunnen w88 tot ATI hen een betere kaart doneert kunnen imho het beste doen zoals ik, de koeling van hun GPU verbeteren op een manier die weinig kost; gewoon de koelpasta vervangen door betere en de k*tveertjes door goeie veren.
Die kutveertjes bij mij zijn anders echt niet zo kut, zit goed strak vast ;) De koelers op Ati kaarten zijn ook niet echt anders dan op Geforce kaarten vaak en toch geeft het problemen. Is trouwens ook alleen bij de 9800, de X800 heeft nergens last van. VGA kaarten pruts ik niet graag aan (al het andere wel), vaak genoeg dat mensen al een brakke kaart hebben na alleen al het weghalen van de oude koeler zonder iets fout te doen, zo zwak/brak als die dingen soms zijn :(

[ Voor 16% gewijzigd door Max|Burn op 20-08-2004 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DOOM III timedemo1 (2e run!!!):

Catalyst 4.8 & deze tweaks:

seta image_usecache "1"
seta image_cachemegs "384"
seta image_cachemink "32768"
seta r_gamma "1.12"

800x600 MQ: 53.0fps / HQ: 50.3fps
1024x768 MQ: 43.8fps / HQ: 40.5fps
1280x1024 MQ: 30.9fps / HQ: 28.8fps

1024x768 HQ:
ani 0/aa 0 >>43.2fps
ani 8/aa 0 >>40.5fps
ani 8/aa 2 >>34.4fps
ani 8/aa 4 >>24.5fps

mijn system:
XP 2600+ @ 2100MHz (200FSB)
Abit NF7-S v2.0
1gig PC3200 (200FSB) dual-channel (2.5-3-3-11)
Hercules 9800 PRO 128M @ stock speed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
GandalfTheGrey schreef op 20 augustus 2004 @ 11:24:
Ik ben nu bij een stukje waar ik voor een cargo loader sta, er hangen 7 dozen aan een muur voor me en rechts van me is een deur die maar half open gaat. wat is de bedoeling?
Hier is hoe ik het gedaan heb:
Laat de kraan doos nr. 3 ophalen, en zodra deze op de grond staat, druk je op nr. 6 om de doos naar dat vak te laten vervoeren. Maar voordat de kraan de doos van de grond gepakt heeft, spring jij op die doos om je mee te laten vervoeren. Zodra de doos op de juiste hoogte is, spring je op de richel daar vlak naast, en vervolg je je weg via de maintenance shaft langs die richel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had met UT2k4 op een 3-tal maps last van die puntjes, alleen met zand-ondergrond. Heel apart was dat.

Die kaart had ook een OpenGL gedeelte die naar de k***** was, dus die is vervangen. Helaas was het een Hercules, en Informatique zei dat ze geen kaarten meer van ze kregen, dat ze failliet waren. Was op zich een goeie kaart, goeie koeling. Ik kon kiezen tussen een MSI en Sapphire vervanging .... toch maar de MSI gekozen, omdat die Sapphire zo'n standaard 'weggooi koelertje'. Tot nu toe doet 'ie het goed.

Vanavond moet ik even die 4.8 drivers uitproberen, ik hoop dat eht al iets beter draait, hoewel Doom III erg lekker draait. Heb hem niet op High ingezet, wel op medium, 1024 en alles vol aangezet .... draait goed, en ik vond het mooi genoeg. Ik hoeft niet dingen aan te zetten die ik toch niet merk (AA en AF), detaillevel is hoog genoeg, bij UT2k4 ook, ik heb wel eens AA aangezet, als je heel langzaam met je muis beweegt of stilstaand beeld gedetailleerd gaat bekijken, DAN zie je het, maar bewegend .... vroeger zag je het, bij Quake 2, toen zag ik het echt goed als ik AA aanzette, maar nu zet ik hem liever op een hogere resolutie dan dat ik dat aanzet. 1024 Speel ik eigenlijk alles standaard mee, en ben ik aan gewend, goed genoeg voor mij in ieder geval.

Daarnaast heb ik ook liever een hogere FPS, dan dat ik echt zoals sommige mensen AA en AF aan MOET hebben. Dat is gewoon iets mentaals of zo, geen idee. Dan hebben ze hun geld van de videokaart er meer uit of zo?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 12:56 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.