[Divx/dvd-player] Medion MD7457 (Aldi sept 2004)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.809 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas65
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
Anoniem: 124435 schreef op 26 september 2004 @ 19:34:
Is er iemand die doormiddel van het stappenplan op http://www.md7457.tech.nu
de ondertiteling werkend heeft gekregen??
Ben hier zelf mee aan het klooien geweest,maar zonder succes.Kan de film niet eens opstarten.Moet er ook iets aan het ifo bestand worden veranderd met betrekking tot de film? Heb gekeken met ifo edit,maar weet niet wat te doen.
Iemand suggesties?
De *.ifo moet je niets aan veranderen, die moet ook zijn originele naam houden.
Dus je moet je *.avi, *.idx en *.sub de naam van de .ifo geven en niet anders om dan werkt het waarschijnlijk niet.
Heb hier alleen nog een probleem dus dat de subs half groen zijn, heb al gekeken met wat editors of ik de kleur kon veranderen maar is nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89421

Bij mij werkt het ook niet. Al download ik de ifo van de site. (jouwnaam.ifo) en geef de rest die naam. Omgekeerd dus ook niet. Als ik naar subtitle ga dan kan hij niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121096

lol, ze schijnen al anders te reageren. Ik heb een mail terug:

Beste heer/mevrouw ****,

Helaas is het niet bekend of er een firmware update voor de MD7457 uitkomt.

U kunt hiervoor het beste onze website regelmatig bezoeken.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Wilt u in een eventueel an
twoord op deze email, deze correspondentie
bijvoegen. Mocht deze ontbreken, is het niet mogelijk hierop te
reageren.

Met vriendelijke groet,

FEB-team

Tel: 0900-6334660
Fax: 0900-6546540
Mail: InfoNL@medion.com
Web: www.medion.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124374

Anoniem: 124023 schreef op 26 september 2004 @ 23:05:
Hallo Allemaal.

Ik heb dus de speler gehaald bij de Aldi. De (al wat oudere) DivX speelt hij perfect af, net als DVD's. Het is een goede speler. Maar toch baal ik ervan dat een DivX speler(zoals ze hem aanprijzen) niet de nieuwste films (o.a. Xvid) aankan.

Ik vroeg mij af of we niet een front kunnen vormen om Medion toch nieuwe firmware te laten maken, het lijkt mij toch dat er genoeg mensen mee zullen doen. Deze enkele mailtjes die hierover naar Medion worden gestuurd hebben blijkbaar geen effect.

Laten we ons verenigen!

TheManNL

(feedback is welkom)
Dit lijkt mij nog zo geen slecht idee. Er zijn naar ik vermoed toch al wel een serieus aantal van deze spelers in omloop in Nederland en Vlaanderen. En ik kan mij inbeelden dat niet iedereen zich kan verzoenen met het feit dat er zich zoveel problemen voordoen, bij o.a. de ondertitels en het afspelen van recente DivX'n en Xvid's, zeker niet nadat de speler aangeprezen werd als speler voor deze formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Anoniem: 124374 schreef op 27 september 2004 @ 14:11:
[...]

Dit lijkt mij nog zo geen slecht idee. Er zijn naar ik vermoed toch al wel een serieus aantal van deze spelers in omloop in Nederland en Vlaanderen. En ik kan mij inbeelden dat niet iedereen zich kan verzoenen met het feit dat er zich zoveel problemen voordoen, bij o.a. de ondertitels en het afspelen van recente DivX'n en Xvid's, zeker niet nadat de speler aangeprezen werd als speler voor deze formaten.
Zei er iemand Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neobahamuth/images/petitie.gif?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Ik wil wel een online petitie opzetten. Ik heb al een pagina over de 7457 op mijn website. Kan wel een online petitie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873

heb nie zo ding maar ik teken wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:48

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Zet maar op ja :)

Misschien ook een idee om samen een lijstje van punten die we verbeterd willen zien op te maken..?

Ik begin alvast :)

- .srt support
- codec update (oid?)
- Langere bestandsnamen bij met name mp3 dvd's weergeven

[ Voor 110% gewijzigd door PnD op 27-09-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik ben ermee bezig.
Ik geef wel een seintje wanneer het op de site (www.md7457.tech.nu) staat ;).

--- UPDATE ---
OK, ik heb een demopetitie op www.md7457petition.tech.nu/ geplaatst. Gelieve mij te laten weten welke requests ik nog in de lijst kan plaatsen.
Wanneer het klaar is zet ik het op de hoofdsite en werk ik het af.

Alle suggesties zijn dus welkom!

[ Voor 56% gewijzigd door Neobahamuth op 07-10-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neobahamuth schreef op 27 september 2004 @ 15:24:
Ik ben ermee bezig.
Ik geef wel een seintje wanneer het op de site (www.md7457.tech.nu) staat ;).

--- UPDATE ---
OK, ik heb een demopetitie op www.md7457petition.tech.nu/ geplaatst. Gelieve mij te laten weten welke requests ik nog in de lijst kan plaatsen.
Wanneer het klaar is zet ik het op de hoofdsite en werkt ik het af.

Alle suggesties zijn dus welkom!
mischien .ogg ?
stond er d8 ik niet tussen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Anoniem: 50873 schreef op 27 september 2004 @ 16:23:
[...]

mischien .ogg ?
stond er d8 ik niet tussen 8)
done.

--- UPDATE --

Mensen, stuur anders je suggesties door naar md7457@pandora.be.

Anders wordt het hier een opsomtopic voor enkel de petitie! ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Neobahamuth op 07-10-2004 15:57 . Reden: e-mailadres veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124435

sebas65 schreef op 26 september 2004 @ 23:58:
[...]

De *.ifo moet je niets aan veranderen, die moet ook zijn originele naam houden.
Dus je moet je *.avi, *.idx en *.sub de naam van de .ifo geven en niet anders om dan werkt het waarschijnlijk niet.
Heb hier alleen nog een probleem dus dat de subs half groen zijn, heb al gekeken met wat editors of ik de kleur kon veranderen maar is nog niet gelukt.
Hmm zal nog het een en ander proberen,maar tot nu toe krijg ik de film niet eens opgestart :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
complimenten voor de nette site http://www.md7457petition.tech.nu/ en natuurlijk de informatie site

ik heb uiteraard getekend, wanneer we dit allemaal doen kunnen we hopelijk medion ervan overtuigen hieraan te gaan werken

japie101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-01 09:56
Een foutje ik kan hem zo vaak submitten als ik maar wil. Het is wel handig met cookies te werken zodat je niet 1000x achter elkaar dezelfde persoon hebt.
(of het ip registreren en dat je maar 1maal via dat ip kan stemmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104010

petitie getekend en even een email gestuurd naar medion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Laatst online: 27-06 10:49
Hmm nieuwe xvid ondersteuning is toch veel belangrijker als subtitles ?
Helaas zie ik daar te weinig van terug bij de petitie. ;(
Misschien ook handig als je die petitie ff spammed op andere (dvdspeler) forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

--- UPDATE ---

Ok mensen,

Ten eerste: bedankt voor alle feedback, suggesties, medewerking en het "tekenen" van de petitie! _/-\o_

Ten tweede: de site heeft net een "major overhaul" achter de rug waar ik spel-, stijl- en aspcodefouten heb proberen te herleiden tot een minimum. B)
(Klik op nieuws voor meer informatie.)

Ten derde: fouten en/of suggesties (bv bijkomende eisen naar Medion toe) zijn uiteraard nog steeds welkom.

@ R2D3: Dat ga ik eens bekijken.
@ FunkySmell: Foei! Dat is niet mooi! O-) (goed idee trouwens! }) )

Neobahamuth is nu moe en gaat slapen. :O (na een divxje welteverstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FH_Freak
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 15:43
Ik heb inmiddels dit mooie apparaatje ook gekocht. Nu heb ik een vraag gaat bij jullie de lade ook zo moeizaam open????

Lijkt wel of die geremd wordt en dan ineens laatste stukje snel open gaat

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Laatst online: 27-06 10:49
FH_Freak schreef op 28 september 2004 @ 07:53:
Ik heb inmiddels dit mooie apparaatje ook gekocht. Nu heb ik een vraag gaat bij jullie de lade ook zo moeizaam open????

???
Dan is er waarschijnlijk iets mis mee, die van mij gaat mooi open dwz soepel en met 1 snelheid (vrij rustig, solide komt het over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:31
Ik heb ook vandaag zo'n player gekocht ziet er wel mooi uit. Beter dan mijn Yamada DVX6600. Wel vind ik het jammer dat er geen goede XVID support is en al helemaal geen ondertitel support bij DIVX/XVID films. Het moet wel mogelijk zijn want de chip die er inzit is dezelfde als de Yamada DVX6600 als ik me niet vergis. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FH_Freak schreef op 28 september 2004 @ 07:53:

???
Vriend van mij heeft er ook 1 gekocht. Heeft zelfde. Vooralsnog verder geen problemen door ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Heeft iemand deze ondertitels howto (in het Nederlands! en niet van mij) al eens geprobeeerd? (Ik kan het niet testen want ik heb geen MD 7457!)

offtopic:
--- SITE UPDATE ---
Ik heb een NL faq en bezoekersstatiestieken toegevoegd.
Ook bovenstaande link heb ik uiteraard op de links-pagina vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neobahamuth schreef op 28 september 2004 @ 14:04:
Heeft iemand deze ondertitels howto (in het Nederlands! en niet van mij) al eens geprobeeerd? (Ik kan het niet testen want ik heb geen MD 7457!)

offtopic:
--- SITE UPDATE ---
Ik heb een NL faq en bezoekersstatiestieken toegevoegd.
Ook bovenstaande link heb ik uiteraard op de links-pagina vermeld.
Je hebt er zelf geen? Waarom dan een site over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Anoniem: 32767 schreef op 28 september 2004 @ 14:09:
[...]

Je hebt er zelf geen? Waarom dan een site over?
Omdat ik een "goeie mens" ben en mijn naasten help! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97283

ik heb het geprobeerd met twee verschillende films (maestro = rukprogramma) en ik kreeg 't met geen mogelijkheid werkend. (ik geef de film, idx en sub zelfde naam als de .ifo) ik zal zo nog ff wat cd'tjes vern*ken, maar ik geef 't weinig hoop. (zoals je ook kunt zien aan je poll)

volgens mij is er trouwens een snellere manier om van .srt naar ssa v4 omt e zetten: een progje dat subadjust heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 30-06 06:54
Volgens mij is er nog steeds geen goed antwoord op hoe de audiogeluidskwaliteit is. Zelf bezit ik sinds een kleine 3 jaar een CAT-DVD-speler, destijds 1 van de goedkopere voor ongeveer 250DM. Had toen de audio-cd-speler uit de installatie gehaald, omdat die overbodig was geworden, echter was de geluidskwaliteit van audio-cd's dermate beroerd dat de stand-alone audio-cd-speler van 10 jaar oud weer terug moest. Ik overweeg ook de aanschaf van een nieuwe speler zoals vermelde Medion, maar vraag me af hoe het nu met de geluidskwaliteit van audio-cd's is. Dit op een vrij goede installatie met behoorlijk goede boxen (geen 5.1).

Bvd.

Mvg, Dick

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:02
Okay ik heb er ook een :*) ik heb hem toch maar even opgehaald
goede actie die petitie ! ik heb natuurlijk getekend

Er staan ook vanallerlij versie's firmwares op die site maar als ik het goed begrijp is .srt of .sub file's gebruiken nog niet mogekijk met geen enkele firmware ?

Hij speelt wel Xvid maar niet alle versie 1.1 niet ofzo ?
maar desondanks dat hij geen subs ed speelt is het een geweldige machine
hopelijk komt er nog gauw even een officeele firmware update dan is het helemaal voor elkaar

-edit

De volgende Xvid titels spelen schokkerig af:

I-robot-DMT 2004

[ Voor 42% gewijzigd door Puch-Maxi op 28-09-2004 16:22 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104010

Beste heer xxxxxxxxx,

Momenteel zijn er geen firmware updates beschikbaar.
Tevens is het niet bekend of en wanneer deze beschikbaar komen.

Wij hebben u suggestie ontvangen en naar de betreffende afdeling gestuurd.

Hopende u hiermee voldoende t
e hebben geïnformeerd.

Wilt u in een eventueel antwoord op deze email, deze correspondentie
bijvoegen. Mocht deze ontbreken, is het niet mogelijk hierop te
reageren.

Met vriendelijke groet,

FEB-team

Tel: 0900-6334660
Fax: 0900-6546540
Ma
il: InfoNL@medion.com
Web: www.medion.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124023

Neobahamuth, je bent fantastisch. Hartstikke bedankt, dankzij jou zou dit wel eens kunnen gaan lukken _/-\o_ _/-\o_

Ik heb de petitie getekend, maar we moeten een manier vinden om hem goed gevuld te laten worden. Enig idee hoe we dit zouden kunnen realiseren? Waar vinden we andere gebruikers van deze speler die wellicht deze petitie kunnen tekenen?

TheManNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Anoniem: 124023 schreef op 28 september 2004 @ 17:19:
Neobahamuth, je bent fantastisch. Hartstikke bedankt, dankzij jou zou dit wel eens kunnen gaan lukken _/-\o_ _/-\o_

Ik heb de petitie getekend, maar we moeten een manier vinden om hem goed gevuld te laten worden. Enig idee hoe we dit zouden kunnen realiseren? Waar vinden we andere gebruikers van deze speler die wellicht deze petitie kunnen tekenen?

TheManNL
Dankje _/-\o_ .

@Puch-Maxi: Meld je afspeel problemen op de site (onder "compatibiliteit")

offtopic:
--- UPDATE ---
- Er is een gastenboek bijgekomen. Input is altijd welkom.
- Het menu is wat beter geordend.

(Enkel de faq moet ik nog naar het Engels vertalen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:16

PoweRoy

funky!

weet iemand het verschil tussen de md7457 en de md7454 van de inkoopactie :?

[This space is for rent]

Anoniem: 44615

Wat betreft de publiciteit van de petitie. Gooi de link even op het betreffende forum op IA.net, of neem contact op met de IA-organisator (MrMod). Die houdt namelijk zijn kopers met een mailing op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.
Zou je hem kunnen vragen de link in die mailing mee te nemen.

@PoweRoy: Hoe kom je erbij dat het bij IA.net een 7454 was? Is niet zo, was daar ook een 7457.

edit:
De links staan daar inmiddels al in het forum zie ik :O

edit2:
En op de internationale fora zetten (zie ook IA.net) kan ook geen kwaad.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 44615 op 29-09-2004 10:51 ]

• Puch-Maxi
Neobahamuth schreef op 28 september 2004 @ 19:05:
[...]
@Puch-Maxi: Meld je afspeel problemen op de site (onder "compatibiliteit")
Okay :)
Het zou fijn zijn als dit gaat lukken ! :9~

wat ik wel vreemd vind.. als ik zelf Xvid's maak doen ze het perfect maar als ik er een download dan doet hij het soms niet dus andere versie van Xvid codec dus..

Anoniem: 124435

Vroeg me af of er nu geen eenvoudige oplossing is om de ondertiteling (.srt) en de divx (xvid) samen te voegen,zodat ie permanent in de film zit.Tot nu toe zet ik de avi om naar dvd inclusief ondertiteling,maar vind dit nogal omslachtig.Iemand suggesties??

Anoniem: 124820

Ik heb een film die alleen DTS geluid ondersteunt ;) . Deze dvd speler zou dat moeten ondersteunen. Het ledje op de voorkant geeft ook aan dat het DTS geluid betreft. Bij de setup van de film zelf kan je kiezen tussen dolby 5.1 en DTS. Bij elke keuze geen geluid....
De voorstukjes worden goed weer gegeven, maar wanneer de hoofdfilm begint, geen geluid.
De dvd speler zit rechtstreeks op de tv aangesloten met een scart kabel, dus geen versterker of iets dergelijks.
Doe ik iets verkeerd? :?

Anoniem: 80601

De scart kabel verzend het beeld. Voor het dts geluid heb je een dts versterker nodig. Je TV heeft dit niet.
Helaas pindakaas.

Suc6
Paulus

PS
de voorstukjes zijn ´gewoon´ stereo. Gaat wel via scart.

• japie101
  • Nu online
de speler ondersteunt DTS passtrough, het wordt dus gewoon doorgegeven aan een versterker die het ondersteund, en de boxen die daaraan hangen , daar komt het uiteindelijke DTS geluid uit...

Anoniem: 24840

Leuke speler, aleen stuurt ie het audio signaal een beetje vervormd uit, bij bepaalde cd's. Heel jammer.

weet iemand hoe dit op te lossen is? het ligt overigens niet aan de cd's.

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 24840 schreef op 30 september 2004 @ 21:51:
Leuke speler, aleen stuurt ie het audio signaal een beetje vervormd uit, bij bepaalde cd's. Heel jammer.

weet iemand hoe dit op te lossen is? het ligt overigens niet aan de cd's.
Hoe is het dan vervormt? Want ik merk natuurlijk ook dat een audio cd niet zo mooi klinkt als op een standaard audio cd speler. Vooral het laagweergave is beetje "boemerig/geboost" en niet zo mooi neutraal zoals op mijn philips cd speler ;(

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bij mij gaat de lade ook moeizaam open, dat alleen bij de eerste stukje en daarna wel snel. Maar als ie dichtgaat doet ie dat wel in 1 keer snel :?

Ik schrok me net ... :(
Probeerde hem net regiovrij te maken, bij laatste stap waarbij je hem moet restarten deed ik hem eerst uit en daarna ook stekker uit stopcontact. Na 3s. deed ik de stekker weer erin(moest dus langer wachten blijkbaar) en hij ging om geen manier meer aan :o Alleen dat rode lampje brandde, toen nogmaals de stekker eruitgehaald en wat langer gewacht.....daarna deed ie het weer gelukkig en liet regiocode: 0 zien :)

Het is volgens mij ook niet nodig om de stekker uit stopcontact te halen, moest ik het weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124023

Ik heb een probleempje met de speler; het beeld stottert een klein beetje bij DVD's, gebruik ik een verkeerde instelling of ligt het aan de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124023 schreef op 02 oktober 2004 @ 01:50:
Ik heb een probleempje met de speler; het beeld stottert een klein beetje bij DVD's, gebruik ik een verkeerde instelling of ligt het aan de TV?
zit aan de achterkant van je dvd speler een schuifje (nee niet je power schakelaar), probeer die eens om te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124319

Anoniem: 124435 schreef op 30 september 2004 @ 12:58:
Vroeg me af of er nu geen eenvoudige oplossing is om de ondertiteling (.srt) en de divx (xvid) samen te voegen,zodat ie permanent in de film zit.Tot nu toe zet ik de avi om naar dvd inclusief ondertiteling,maar vind dit nogal omslachtig.Iemand suggesties??
Heel eenvoudig

Ondertitels srt omzetten naar ssa
Film en subs invoeren in virtualdub
coderen naar divx 3,4 of 5 of xvid
ff stoeien met de juiste codering

groetjes Paultje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:06
Anoniem: 124023 schreef op 02 oktober 2004 @ 01:50:
Je kunt ook proberen te switchen tussen PAL en NTSC, werkte bij mij ook een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

japie101 schreef op 30 september 2004 @ 19:04:
de speler ondersteunt DTS passtrough, het wordt dus gewoon doorgegeven aan een versterker die het ondersteund, en de boxen die daaraan hangen , daar komt het uiteindelijke DTS geluid uit...
Maar niet op een TV zonder DTS versterker. Dat was uiteindelijk de vraag!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
Ik snap niet dat hier niemand iets te klagen heeft over het feit dat er geen volumecontrol op de speler zit! echt VET irritant.. gewoon geen volumeknop op je afstandsbediening :S

En dat een .srt niet wordt ondersteund is voor mij genoeg reden geweest om dit beestje terug te brengen naar de aldi..

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:16
CHRING schreef op 02 oktober 2004 @ 19:25:
Ik snap niet dat hier niemand iets te klagen heeft over het feit dat er geen volumecontrol op de speler zit! echt VET irritant.. gewoon geen volumeknop op je afstandsbediening :S

En dat een .srt niet wordt ondersteund is voor mij genoeg reden geweest om dit beestje terug te brengen naar de aldi..
Omdat de meesten er een receiver aan hebben hangen gok ik.
Of geluid gewoon via een tv of 5.1set met versterker.

kwam dit vandaag tegen op yahoo:
subject: Medion MD7457
There are a lot of firmwares you can use.

Check the firmware files on
the http://groups.yahoo.com/group/mt13x9_firmware groups.

I would settle for the E-BODA firmware. (browse this group for
links)

!!! the first digit of the SERVO version (use MtkRemaker to check)
must match !!!

Use MtkRemaker to change at least the BUTTONS and REMOTE tables.

Before you burn the CD you must know the name of the file. I think
the Medion expects: MTT1389.BIN

Good luck

Hendrik

--- In mt13x9@yahoogroups.com, "m_zabarovskis" <martins@z...> wrote:
> Is here some new firmware for it, or 2.06 is the last one?
> And may be someone know where I can find original FW?
>
> I am interested in firmware allowing subtitles (srt)
>
> Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Laatst online: 02-07 20:03

Surkow

$µr|{0w

Ik vraag me af of alle MPEG-4 derivaten zoals XviD werken. Ik namelijk een aantal films die zijn gecomprimeerd als Matroska (.mkv) bestand. Dit is toch een verbeterd avi bestand?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 09:50

T.T.

Sowieso

Anoniem: 113409 schreef op 23 september 2004 @ 15:29:
Ik heb een hiteker 940 gehad, yamada 6600 heb ik nu, medion ding ook.
Yamada speelt zo goed als alles nieuwewat schokkerig, medion hetzelfde.
Die yamada 6600 heeft dezelfde chip als de MD7457 (MT1389). Op die link hierboven staat een heel nieuwe firmware voor de 6600:
http://groups.yahoo.com/g..._firmware_4/files/MT1389/
code:
1
 6600v5.zip Yamada 6600 Beta 5  1806 KB sakman56 10/01/2004

Zou je die willen uitproberen op je Yamada, als het goed werkt dan valt deze wellicht ook op de Medion te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
T.T. schreef op 03 oktober 2004 @ 09:31:
[...]

Die yamada 6600 heeft dezelfde chip als de MD7457 (MT1389). Op die link hierboven staat een heel nieuwe firmware voor de 6600:
http://groups.yahoo.com/g..._firmware_4/files/MT1389/
code:
1
 6600v5.zip Yamada 6600 Beta 5  1806 KB sakman56 10/01/2004

Zou je die willen uitproberen op je Yamada, als het goed werkt dan valt deze wellicht ook op de Medion te proberen?
Volgens de mailing zijn die 2 firmwares niet compatible met elkaar:
It´s just a start and we can make a Database out of it. Don´t have
the time right now.

Perhaps we should put the firmware file name with the players?

SERVO VERSION PREFERRED FW COMPATIBLE WITH

01.xx.xx.xx Denver 438

02.xx.xx.xx E-Boda DV555 Medion MD7457, Hyundai DIV-3899,
Vertex 312A

03.xx.xx.xx ?? Yamaha, Philips 720

04.xx.xx.xx Xoro 400 Pro Yamada 6600,

05.xx.xx.xx Xoro 400 Pro Bellagio, APEX, Fortune MP-151,

09.xx.xx.xx ??? Pioneer Dv575,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 17:25
IK heb ook de player al een tijdje, kwam er vandaag alleen achter dat hij geen gebrande dvd's afspeelt :(. Ik ruip en brand ze met dvd decrypter. OP platinum dvd. Iemand een idee waar dit aan kan liggen. Normale dvd pakt die wel. VCD ook . Heb hem ook al regio vrij gemaakt maar niets helpt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KraveN schreef op 03 oktober 2004 @ 13:40:
IK heb ook de player al een tijdje, kwam er vandaag alleen achter dat hij geen gebrande dvd's afspeelt :(. Ik ruip en brand ze met dvd decrypter. OP platinum dvd. Iemand een idee waar dit aan kan liggen. Normale dvd pakt die wel. VCD ook . Heb hem ook al regio vrij gemaakt maar niets helpt :(
anders merk DVDr of DVDrw nemen
lijkt mij een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
KraveN schreef op 03 oktober 2004 @ 13:40:
Dat is wel vreemd, want ik gebruik ook DVD Decrypter (icm DVD Shrink als het nodig is) en brand ze ook op een Platinum DVD+R (RICOHJPNR02) en hier gaat het perfect. Bovendien pakt hij ook andere DVD's van andere merken die ik in het begin had.

Ik weet niet welke DVD brander je hebt, maar misschien kun je kijken voor een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Laatst online: 11-11-2024
Bij mij pakt 'ie wel alle gebrande dvd's hoor! Geen problemo!

Ik gebruik MEMOREX en TDK DVD-R's.
Zal dus echt aan je merk brandbare DVD'tjes liggen ofzo of aan je firmware |:(

Ik volg met spanning alle perikelen rondom firmwareupdates en srt-ondersteuning!!! :o

Gegroet!
ROBBIE

[ Voor 9% gewijzigd door Robinter79 op 03-10-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Nu online
zoals hierboven reeds vermeld vind ik het ontbreken van een volume knop ook echt een minpunt, ook ik heb een regelbare 5.1 set direct op de 5.1 uitgang die ik kan regelen, en de meeste zullen er een receiver aan hebben hangen, maar het blijft lullig

voor de rest speelt deze dvd speler alle gebrande dvd's die ik tot dus ver heb getest: platinum, philips, tdk allemaal op 2,4 of 4x gebrand

natuurlijk wacht ik ook met spanning op nieuwe firmwares met meer functinaliteit (ook al zijn dat geen firmwares van medion misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 17:25
®Otto schreef op 03 oktober 2004 @ 14:28:
[...]

Dat is wel vreemd, want ik gebruik ook DVD Decrypter (icm DVD Shrink als het nodig is) en brand ze ook op een Platinum DVD+R (RICOHJPNR02) en hier gaat het perfect. Bovendien pakt hij ook andere DVD's van andere merken die ik in het begin had.

Ik weet niet welke DVD brander je hebt, maar misschien kun je kijken voor een nieuwe firmware.
Ik heb een nec 2500, de dvd doen het wel in een andere dvd speler. Dus misschien dat een firmware voor de medion uitkomst biedt. Weet ook niet waar het aan kan liggen. Hij blijft heel lang zoeken naar een schijfje. en dan No disc

[ Voor 22% gewijzigd door KraveN op 03-10-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
KraveN schreef op 03 oktober 2004 @ 15:14:
[...]

Ik heb een nec 2500, de dvd doen het wel in een andere dvd speler. Dus misschien dat een firmware voor de medion uitkomst biedt. Weet ook niet waar het aan kan liggen. Hij blijft heel lang zoeken naar een schijfje. en dan No disc
Heb zelf een Nec 2510A met de laatste firmware van Herrie en dit werkt heel goed. Helaas is de site van Herrie down, maar misschien kun je hier of hier nog even kijken voor wat meer info.

Blijf het toch wel raar vinden, want bij mij pakt de Medion echt alles, ook schijfjes die het eerder niet goed deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

offtopic:
Slecht nieuws!

WAT IS HET PROBLEEM?

De host (websamba) blijkt te onbetrouwbaar voor het hosten van de site (www.md7457.tech.nu). :(
- Op 02-10-2004 was de site 50% van de dag onbereikbaar!
- Op 02-10-2004 was FTP-toegang de hele dag onmogelijk! (Ik heb gelukkig steeds een actuele backup!)
(Probeer dan maar eens een update te doen!)
- Op 03-10-2004 was de database-ondersteuning in de namiddag plat! ("Too many client tasks.") -> nu nog steeds!
(Dus géén petitie/compatibiliteit/poll/gastenboek meer!)

De hosting is gratis en ik krijg precies waarvoor ik betaal dus klagen kan ik niet!

WAT HEB IK GEPROBEERD ERAAN TE DOEN?

- Ik heb 50MB webspace bij m'n provider maar die ondersteunt geen ASP! (De site is trouwens maar 20MB.)
- Ik heb Google en GoT leeggezocht en alle gratis ASP hosting websites die ik kon vinden bekeken, helaas zonder resultaat!
- Ik heb uiteraard ook gekeken naar betaalde hosting (met ASP-ondersteuning).
   ->Ik ben niet van plan om naast al de tijd die ik hier al in gestoken heb ook nog (zoveel) geld te pompen. Sorry.

WAT ZIJN DE GEVOLGEN?

- Aangezien ik liever geen site opzet dan een half-werkende, haal ik hem waarschijnlijk off-line.
- Dus géén petitie, informatie, etc. meer.

WAT ZIJN DE ALTERNATIEVEN/OPLOSSINGEN?

- Niets doen en er rekening mee houden dat de site het maar sporadisch doet. (en dan nog niet zeker dat de dbase het doet)
- Alle ASP-code en dbases eruit halen en herschrijven zonder petitie/compatibiliteit/poll/gastenboek.
- Sponsor zoeken die webspace met ASP-ondersteuning ter beschikking stelt.
(we mogen toch dromen, hé ...) --> Ik zal Medion misschien eens een mailtje sturen }) ...

CONCLUSIE

Het spijt me, maar ik overweeg dus euthanasie voor de site.
Ik heb m'n best gedaan om te helpen maar een vroege dood lijkt onafwendbaar.
Ik wil nog iedereen bedanken voor de medewerking en steun.
(Ik heb trouwens zelf nog steeds geen MD7457!)

--- UPDATE ---
Om 20.05 u blijkt het terug (voorlopig) te werken. :?

--- UPDATE 2 ---
En vandaag (04-10-2004) ligt het terug plat! :(

[ Voor 11% gewijzigd door Neobahamuth op 04-10-2004 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Anoniem: 124319 schreef op 02 oktober 2004 @ 13:00:
[...]

Heel eenvoudig

Ondertitels srt omzetten naar ssa
Film en subs invoeren in virtualdub
coderen naar divx 3,4 of 5 of xvid
ff stoeien met de juiste codering

groetjes Paultje ;)
waarom zou je dat doen? Firmware upgraden naar denver is toch een optie?
zie ook http://www.djohnse.dk/dvd/e_firmware.htm (Firmware link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 30-06 22:32
denk dat ik de de speler terug ga brengen. Maar dat is niet de schuld van de speler zelf. Het is zo dat wanneer ik de speler aan de tv sluit en aan de stereo. Het beeld en geluid niet in sync zijn. De rede is omdat ik een LCD tv heb. Kennelijk zijn die hier gevoelig voor.

Waarschijnlijk ga ik de Samsung DVD HD745 kopen, die een DVI uitgang heeft en divx afspeelt. Volgens een paar mensen op kieskeurig.nl treed er dan geen vertraging meer op omdat het omzetting van digitaal -> analoog -> digitaal verwaarloost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 25-06 12:32
Neobahamuth schreef op 03 oktober 2004 @ 19:39:
[offtopic]

Slecht nieuws!

[<knip>

--- UPDATE ---
is Spymac niks voor jou? :)

http://www.spymac.com/world.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

- One MySQL database
- PHP3 and PHP4 support with GD, ImageMagick and FreeType

--> Dus slechts 1 dbase ( SQL) terwijl ik er meerdere in Access heb!
--> PHP, dus géén ASP. Ik ga alle code niet herschrijven!

[ Voor 4% gewijzigd door Neobahamuth op 03-10-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
henkleerssen schreef op 03 oktober 2004 @ 20:05:
[...]

Heeft iemand dit al getest?
Neobahamuth schreef op 03 oktober 2004 @ 20:42:
[...]

[...]

--> Dus slechts 1 dbase ( SQL) terwijl ik er meerdere in Access heb!
--> PHP, dus géén ASP. Ik ga alle code niet herschrijven!
was maar een suggestie, wel jammer als de site down moet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Laatst online: 19:12
Als ik originele dvd's bekijk, gaat na een uur het beeld haperen: afwisselend een paar seconden stilstaand beeld en lopend beeld. Hebben meer mensen dit?

Bij divx ben ik dit probleem nog niet tegen gekomen, maar ik heb hem nog niet erg uitvoerig getest.

Hoe lang heeft de Aldi geld terug garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Kitano schreef op 03 oktober 2004 @ 22:05:
Als ik originele dvd's bekijk, gaat na een uur het beeld haperen: afwisselend een paar seconden stilstaand beeld en lopend beeld. Hebben meer mensen dit?

Bij divx ben ik dit probleem nog niet tegen gekomen, maar ik heb hem nog niet erg uitvoerig getest.

1 maand :)

En 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Nu online
henkleerssen schreef op 03 oktober 2004 @ 20:05:
[...]

dit ziet er very interesting uit, iemand die dit al geprobeerd heeft of zou willen proberen? de menus zien er in ieder geval identiek uit lijkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 12:02

Memendo

V4-power/Team BSD

Had ik ook alleen dan na 40 - 45 min. Medion service center gebeld, kreeg firmware over de mail dat moest ik maar even flashen. Gedaan en bracht geen verbetering, hij wordt nu geswapt bij medion. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Tja, DURFT iemand dat te proberen?!?! _/-\o_
Heeft de MD7457 dezelfde chip ingebouwd dan als die Denver-speler??

En wie zegt nou eigenlijk dat het dan sowieso compatible is en de MD7457 ook subtitles gaat afspelen??

Ben benieuwd wie 'em durft te testen.. Denk niet dat je 3 jaar garantie hebt op firmware-skrewing-up.. >:)

Afwachtende, :Y)

Robbie!

PS> deze site MOET blijve.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23
denk dat ik de de speler terug ga brengen. Maar dat is niet de schuld van de speler zelf. Het is zo dat wanneer ik de speler aan de tv sluit en aan de stereo. Het beeld en geluid niet in sync zijn. De rede is omdat ik een LCD tv heb. Kennelijk zijn die hier gevoelig voor.
Is inderdaad vanwege je LCD. Dit is op te lossen door de audio-delay functie die terugvindt op duurdere DVD-spelers en AV receivers. Of mazzel hebben met de speler ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 30-06 22:32
Dr. Strangelove schreef op 04 oktober 2004 @ 07:30:
[...]

Is inderdaad vanwege je LCD. Dit is op te lossen door de audio-delay functie die terugvindt op duurdere DVD-spelers en AV receivers. Of mazzel hebben met de speler ;)
of een speler vinden met een DVI uitgang. kennelijk lost dit het probleem op, tenminste dat is wat ik las op andere fora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

die denver firmware btw.. ben ik op het spoor gekomen met http://freehost14.websamba.com/Neobahamuth/firmware_eng.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neobahamuth schreef op 03 oktober 2004 @ 19:39:
offtopic:
Slecht nieuws!

WAT IS HET PROBLEEM?

De host (websamba) blijkt te onbetrouwbaar voor het hosten van de site (www.md7457.tech.nu). :(
- Op 02-10-2004 was de site 50% van de dag onbereikbaar!
- Op 02-10-2004 was FTP-toegang de hele dag onmogelijk! (Ik heb gelukkig steeds een actuele backup!)
(Probeer dan maar eens een update te doen!)
- Op 03-10-2004 was de database-ondersteuning in de namiddag plat! ("Too many client tasks.") -> nu nog steeds!
(Dus géén petitie/compatibiliteit/poll/gastenboek meer!)

De hosting is gratis en ik krijg precies waarvoor ik betaal dus klagen kan ik niet!

WAT HEB IK GEPROBEERD ERAAN TE DOEN?

- Ik heb 50MB webspace bij m'n provider maar die ondersteunt geen ASP! (De site is trouwens maar 20MB.)
- Ik heb Google en GoT leeggezocht en alle gratis ASP hosting websites die ik kon vinden bekeken, helaas zonder resultaat!
- Ik heb uiteraard ook gekeken naar betaalde hosting (met ASP-ondersteuning).
   ->Ik ben niet van plan om naast al de tijd die ik hier al in gestoken heb ook nog (zoveel) geld te pompen. Sorry.

WAT ZIJN DE GEVOLGEN?

- Aangezien ik liever geen site opzet dan een half-werkende, haal ik hem waarschijnlijk off-line.
- Dus géén petitie, informatie, etc. meer.

WAT ZIJN DE ALTERNATIEVEN/OPLOSSINGEN?

- Niets doen en er rekening mee houden dat de site het maar sporadisch doet. (en dan nog niet zeker dat de dbase het doet)
- Alle ASP-code en dbases eruit halen en herschrijven zonder petitie/compatibiliteit/poll/gastenboek.
- Sponsor zoeken die webspace met ASP-ondersteuning ter beschikking stelt.
(we mogen toch dromen, hé ...) --> Ik zal Medion misschien eens een mailtje sturen }) ...

CONCLUSIE

Het spijt me, maar ik overweeg dus euthanasie voor de site.
Ik heb m'n best gedaan om te helpen maar een vroege dood lijkt onafwendbaar.
Ik wil nog iedereen bedanken voor de medewerking en steun.
(Ik heb trouwens zelf nog steeds geen MD7457!)

--- UPDATE ---

--- UPDATE 2 ---
En vandaag (04-10-2004) ligt het terug plat! :(
Ik kan hem hosten op mijn md 7457 site. Ik sta 3de in google als je op md 7457 zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robinter79 schreef op 04 oktober 2004 @ 00:55:

En wie zegt nou eigenlijk dat het dan sowieso compatible is en de MD7457 ook subtitles gaat afspelen??

Ben benieuwd wie 'em durft te testen.. Denk niet dat je 3 jaar garantie hebt op firmware-skrewing-up.. >:)
wat ik heb begrepen is (eerdere postings in dit draadje) dat de naam van de file anders is, renamen heeft geen zin want de naam staat ook in de binary zelf, dus je dvd speler pakt hem niet.

anders zou ik t overigens best willen proberen, als 't mislukt hotswap ik hem wel,heb ik weer wat te doen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125141

Hoi...
Interesant toppic.

FF een vraagje..
Hoe maak je een idx file en waarvan,zodat ik ook kan proberen of het met die .info file werkt..

greetz. S.H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Anoniem: 32767 schreef op 04 oktober 2004 @ 10:27:

Ik kan hem hosten op mijn md 7457 site. Ik sta 3de in google als je op md 7457 zoekt.
Bedankt voor het aanbod maar ik heb ondertussen het probleem opgelost! ;)

offtopic:
Na een hele dag klooien en zoeken naar nog andere asp hosts :O heb ik het opgelost door de site op te splitsen in 2 delen:

a) een ASP en dbase-gedeelte
en
b) een html,css,js,images,firmware,software, ... gedeelte

Het ASP-gedeelte staat op een andere host (en server) dan de rest van de site. Daarom is het ASP-gedeelte ietsje trager (+- 0.5 - 1 sec) dan de rest van de site.

Maar alles werkt nu terug 100% en zal dat ook hopelijk zo blijven. :*)

Btw, ik heb nu ook een MD7457 besteld dus binnenkort kan ik eindelijk al die dingen die op de site staan effectief gaan testen! Hopelijk heb ik er dus volgende week ook ééntje! :9~
(Ik heb gelukkig nog m'n DP-500 om me onderstussen bezig te houden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 07:28
heb ff het topic doorgelezen, maar kan mijn probleem niet terug vinden.
bij wordt het beeld soms zwart tijdens het afspelen. film loopt door, geluid blijft ook.
als je dan op menu of stop drukt blijft alles zwart :x
heb ook al met een cd met mp3's gehad dat het beeld zwart werd :?
maar soms doet ie het ook uren goed.....
bekend probleem? of omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
Waarschijnlijk is het een warmte probleem, want met de kap eraf doet hij het vooralsnog wel goed. Er zitten ook nergens ventilatie-openingen.

Nu kan ik hem wel gaan case-modden, maar dan heb ik natuurlijk geen garantie meer als er echt wat mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Kitano schreef op 05 oktober 2004 @ 22:57:
[...]

Waarschijnlijk is het een warmte probleem, want met de kap eraf doet hij het vooralsnog wel goed. Er zitten ook nergens ventilatie-openingen.

Nu kan ik hem wel gaan case-modden, maar dan heb ik natuurlijk geen garantie meer als er echt wat mis mee is.
Ik heb het zelfde gehad, zie eerdere quote. Medion doet er niet moeilijk over gewoon opbellen en om laten ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Kitano schreef op 05 oktober 2004 @ 22:57:
[...]

hee medion ook al? nee toch? Kiss had het ook al: http://www.henkleerssen.demon.nl/KissTempsEN.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 27-06 15:27

rik

memendo schreef op 06 oktober 2004 @ 01:53:
[...]

Ik heb het zelfde gehad, zie eerdere quote. Medion doet er niet moeilijk over gewoon opbellen en om laten ruilen.
Maar wordt dit dan ook opgelost?

Is er al iets te doen aan die haperende The Day After Tomorrow enzo?

[ Voor 12% gewijzigd door rik op 06-10-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Tja bij mij was het echt de warmte die voor problemen zorgde en met het omruilen zou er op gelet worden, dus ik krijg er als alles goed gaat nu een die niet 'oververhit'.

Maar misschien voor jou belangrijker is dat medion mij eerst firmware opsuurde die dit haperen in sommige gevallen moest verhelpen (als het niets met warm worden te maken had).
Te vinden op http://www.md7457.tech.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
memendo schreef op 06 oktober 2004 @ 01:53:
[...]
hoe verloopt dat omruilen. moet je hem naar de aldi brengen of zelf naar medion opsturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 27-06 15:27

rik

memendo schreef op 06 oktober 2004 @ 15:55:
Tja bij mij was het echt de warmte die voor problemen zorgde en met het omruilen zou er op gelet worden, dus ik krijg er als alles goed gaat nu een die niet 'oververhit'.

Maar misschien voor jou belangrijker is dat medion mij eerst firmware opsuurde die dit haperen in sommige gevallen moest verhelpen (als het niets met warm worden te maken had).
Te vinden op http://www.md7457.tech.nu/
Helaas mijn speler heeft 2.06 al standaard. Maar ik las dat het iets te maken had met de nieuwste Xvid/DivX encoding ofzo... dat zou wel jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 12:03
* Twynn is gisteren druk aan het googlen geweest :)

Ik ben eigenlijk tot de volgende conclusie gekomen..
Andere firmware moet mogelijk zijn mits:

- de speler dezelfde chipset gebruikt (de MT1389GE dus)
- de firmware ook dezelfde servo-firmware gebruikt (wat me ook logisch lijkt.. Servo = aansturing van het loopwerk).
- Je geen 90 ns flash geheugen hebt (anders heb je een grote kans dat een flash het einde van je speler is).
- Er via de Mtktool een mapping moet worden gemaakt van de knoppen op de speler en op de afstandsbediening die overeenkomt met de huidige firmware. (stond een aantal posts terug ook al vermeld).

Er zijn een aantal spelers die exact overeen komen met deze medion (de lifetec, maar ik zag dat bijv. een technika T1000D ook exact hetzelfde was). Maar die hebben allemaal geen srt support.
De enige met dezelfde chipset en dezelfde servo versie die ik heb kunnen vinden is inderdaad de e-boda speler. Probleem is wel dat deze een firmware heeft > 1mb en dat mtktool dat weer niet echt prettig vind.

Verder zou je de speler zo ver moeten kunnen krijgen om de aangepaste firmware ook echt te herkennen als nieuwe firmware voor deze speler. (zou via een hexeditor moeten kunnen dacht ik gelezen te hebben).

Ik heb echter nog geen geslaagde pogingen terug gevonden dus ik verwacht dat er iets nog niet klopt in mijn bovenstaande verhaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas65
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
Twynn schreef op 07 oktober 2004 @ 12:03:
* Twynn is gisteren druk aan het googlen geweest :)

Ik ben eigenlijk tot de volgende conclusie gekomen..
Andere firmware moet mogelijk zijn mits:

- de speler dezelfde chipset gebruikt (de MT1389GE dus)
- de firmware ook dezelfde servo-firmware gebruikt (wat me ook logisch lijkt.. Servo = aansturing van het loopwerk).
- Je geen 90 ns flash geheugen hebt (anders heb je een grote kans dat een flash het einde van je speler is).
- Er via de Mtktool een mapping moet worden gemaakt van de knoppen op de speler en op de afstandsbediening die overeenkomt met de huidige firmware. (stond een aantal posts terug ook al vermeld).

Er zijn een aantal spelers die exact overeen komen met deze medion (de lifetec, maar ik zag dat bijv. een technika T1000D ook exact hetzelfde was). Maar die hebben allemaal geen srt support.
De enige met dezelfde chipset en dezelfde servo versie die ik heb kunnen vinden is inderdaad de e-boda speler. Probleem is wel dat deze een firmware heeft > 1mb en dat mtktool dat weer niet echt prettig vind.

Verder zou je de speler zo ver moeten kunnen krijgen om de aangepaste firmware ook echt te herkennen als nieuwe firmware voor deze speler. (zou via een hexeditor moeten kunnen dacht ik gelezen te hebben).

Ik heb echter nog geen geslaagde pogingen terug gevonden dus ik verwacht dat er iets nog niet klopt in mijn bovenstaande verhaal :(
Nou gisteren geprobeerd de e-boda firmware erop te zetten maar m'n speler is nu dood :(
Ik had vantevoren nog gekeken of er wel 70 ns geheugen in zat en dat was het geval. Speler pakte de update ook wel maar na het opnieuw opstarten kreeg ik een zwart scherm en de display blijft ook zwart.

Kan ik nu de player nog wel flashen dmv een kabel en mtktool? Of kan ik de speler beter opsturen naar medion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
http://groups.yahoo.com/g...essages/1053?viscount=-30 als je dat even leest.. 1 of andere rus volgens mij heeft ook zijn medion geflashed met die firmware en die speler is ook d00d.
Maar die heeft hem nog niet aan de praat gekregen.
Dus ik zou de optie terug sturen kiezen..
Ookal is het een beetje flauw want het is je eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Laatst online: 04-07 15:24
Ik heb ergens gelezen dat de spelers van amstrad wel .srt ondersteuning hebben. Die hebben ook dezelfde chip.

Stond op een site die over deze chip ging.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Hier staat een Franse tutorial om een dode speler opnieuw te flashen. Helpt jou dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Laatst online: 02-07 15:01
Ik heb nu ook de Medion speler, ben er zeer tevreden over! Eerst was het nog even gekloot met dolby digital, maar dat lag uiteindelijk aan een kapot kabeltje 8)7 . Ik heb Eurotrip geprobeerd, en deze draaide vlekkeloos.. Binnenkort ga ik andere xvids/divxs testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Hoera, Ik heb nu eindelijk ook een MD 7457 (via EKPC) binnen! :*)

Hij is wel bedoeld als kerstgeschenk voor m'n broer dus ik kan de tips op de site helaas (nog) niet uittesten. ;)

offtopic:
[SPAM]Btw, de site is upgedate met een howto om subtitles permanent in een film te steken, een howto om een update CDR te branden, 2dhands en nieuw shoplinks, etc. ... Helaas hebben we nog maar 238 "handtekeningen" voor de petitie. Medion gaat hiervan niet echt onder de indruk zijn, denk ik.
(Trouwens, hoeveel hebben we er eigenlijk nodig?)
--> Dit is trouwens GEEN oproep om massaal dubbel (of meer) te tekenen! :|
Daar heef niemand iets aan!
[/SPAM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 05-05 20:52
Robinter79 schreef op 04 oktober 2004 @ 00:55:

Afwachtende, :Y)

Robbie!

PS> deze site MOET blijve.. |:(
Gebruik niet die Denver Firmware!!!

Deze VerN**kt de speler, je hebt dan alleen een mooi denver plaatje bij het opstarten.
Verder doet hij dan niets meer, ook de DVD lade gaat niet meer open.

Als je subtitles wil hebben kun je ook VirtualDub met de subtitler plugin gebruiken.
Dit progsel werk simpel maar effectief.
Subtitle omzetten van .srt naar ssa srt2ssa
Is te downloaden op http://www.doom9.org

subtitler plugin: To use it, go to Video > Filters and add the "subtitler" filter. You'll
then be able to select a ssa script filename

suc6

[ Voor 25% gewijzigd door fast-server op 08-10-2004 13:06 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

fast-server schreef op 08 oktober 2004 @ 12:59:
[...]

Gebruik niet die Denver Firmware!!!

Deze VerN**kt de speler, je hebt dan alleen een mooi denver plaatje bij het opstarten.
Verder doet hij dan niets meer, ook de DVD lade gaat niet meer open.

Als je subtitles wil hebben kun je ook VirtualDub met de subtitler plugin gebruiken.
Dit progsel werk simpel maar effectief.
Subtitle omzetten van .srt naar ssa srt2ssa
Is te downloaden op http://www.doom9.org

subtitler plugin: To use it, go to Video > Filters and add the "subtitler" filter. You'll
then be able to select a ssa script filename

suc6
Ik heb de Denver fw van de site gehaald.

De subtitle uitleg staat ook op de site (Onder Subtitles --> Permanent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
ja, bedankt, maar ingebakken subtitles zit ik niet op te wachten, geen zin om dat allemaal te doen. Dat ding moet gewoon .srt lezen. Punt! ;(

Ja, hoeveel handtekeningen hebben we nodig voor die nasynchroniseerapen bij Medion? 250? 500?? (als iedereen nou even z'n MSN lijst vraagt wat handtekeningen te zetten zeg maar... boeie waar 't vandaan komt.. :9 )

Laterrr
Robbie

[ Voor 3% gewijzigd door Robinter79 op 08-10-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robinter79 schreef op 08 oktober 2004 @ 21:06:
ja, bedankt, maar ingebakken subtitles zit ik niet op te wachten, geen zin om dat allemaal te doen. Dat ding moet gewoon .srt lezen. Punt! ;(

Ja, hoeveel handtekeningen hebben we nodig voor die nasynchroniseerapen bij Medion? 250? 500?? (als iedereen nou even z'n MSN lijst vraagt wat handtekeningen te zetten zeg maar... boeie waar 't vandaan komt.. :9 )

Laterrr
Robbie
zet em op geenstijl.nl :P
krijgen ze miljoen handtekeningen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 07:54
De zwarte versie is ook op de zwarte markt te koop in Beverwijk, Computerhal 36, bij de stand die televisies verkoopt...(er is maar een tv verkoper, dus dat kan niet missen) hij is 65 of 69 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

joey6666 schreef op 10 oktober 2004 @ 11:29:
De zwarte versie is ook op de zwarte markt te koop in Beverwijk, Computerhal 36, bij de stand die televisies verkoopt...(er is maar een tv verkoper, dus dat kan niet missen) hij is 65 of 69 euro....
Ik weet het niet dus vraag ik het maar:

Zijn dat nieuwe of 2de handse spelers?

(Dan kan ik het onder de juiste categorie op de website vermelden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121736

'Medion hat zwar kurzzeitig zwei Firmware-Updates bereitgestellt, die aber wegen Inkompatibilitäten wieder aus dem Downloadbereich genommen wurden. '

Ze hadden dus wel wat nieuwe firmware maar die hebben ze maar weer van de site gehaald.
http://www.computerhilfen.de/test_medion-md-7457.php3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Jammer dat ze hem eraf hebben gehaald :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125628

jesuz wat een gezeik met die subs :)
heb zelf een MD 42068 speelt alles perfect af... maar leest iig geen sub. srt. txt. of ifo. moet iedere x de sub er inbakken behoorlijk kuttig dus :)
toch maar beter een kiss gekocht? :P
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste