Kan hij eigenlijk ook (normale) MPG bestanden afspelen, of vraag ik nu iets heel doms
Anoniem: 115232
kan iemand maybe even helpen om met dat Virtual Dub de codec goed in te stellen?? even uitleggen hoe dat moet, staat niet echt duidelijk op die site. tnkx alvast.
Zo vanmorgen toch maar vroeg naar de Aldi geweest en de Medion 7457 gekocht. Vind hem niet echt fraai maar ziet er verder prima uit. Regio vrij maken was snel gedaan. Dvd's met jpeg's gaat ook goed, mits er niet teveel foto's in één map zitten. Videofragmenten speelt hij prima af, maar helaas geen audio/videobestanden voor windows media. Geluid vind ik wat aan de zachte kant, maar a la. MP3 werkt ook goed, hoewel de ID-tag zeer beperkt is, zodat je niet artiest en titel ziet.
Kortom goede speler voor zeer weinig geld. Hopende komt er nog een updat zodat je ook audio/videobestanden voor windows media kan afspelen.
Kortom goede speler voor zeer weinig geld. Hopende komt er nog een updat zodat je ook audio/videobestanden voor windows media kan afspelen.
Bij mij stond ie standaard al goed. Werd een prachtige 600MB avi na de recompressie. Dit deed ik;Anoniem: 115232 schreef op 22 september 2004 @ 16:57:
kan iemand maybe even helpen om met dat Virtual Dub de codec goed in te stellen?? even uitleggen hoe dat moet, staat niet echt duidelijk op die site. tnkx alvast.
Bij VirtualDub naar Video -> Compression -> DivX Pro (tm) 5.1.1 Codec -> Configure -> Klik dan maar "Restore Defaults" -> Ok -> Ok. Dan bij Video -> Full Processing mode en dan Audio -> Direct Stream Copy en dan File -> Save as Avi.
Als het hele Divx Configure niet te voorschijn komt dan moet je de K-Lite Mega Codec Pack downloaden. De recompressie deed bij mij 30min. Opzich niet lang als je er ondertitels bij wilt hebben. Je kan ook de XviD codec proberen.
Ja kan. Heb het voor de zekerheid even uitgeprobeerd op een RW-CD'tje. Een clip van Dr Dre, 50MB .mpgAnoniem: 57485 schreef op 22 september 2004 @ 16:44:
Kan hij eigenlijk ook (normale) MPG bestanden afspelen, of vraag ik nu iets heel doms
Anoniem: 116397
Ook ik kon de speler niet laten liggen voor 69 euro. Ik moet zeggen dat het me niet tegen valt wat de speler aan opties te bieden heeft. MP3, divx, XViD, VCD, DVD-R, hij slikt het allemaal. 
Het enige nadeel is dat hij de ondertitels (srt-files) die ik op de xvid-cd's heb meegebrand niet weergeeft. Ik lees in dit topic dat dit met toekomstige Firmware updates eventueel verholpen zou kunnen worden, maar kun je uberhaupt nieuwe Fimware naar de speler schrijven???!!! Zo ja, hoe wil je dat dan doen zonder usb-, paralelle- of seriele-poort?
btw. hoe krijg je dat irritante "camera-icoontje" rechtsboven weg als je een DVD zit te kijken (geeft aan dat er meerdere angles zijn of zo)?
Cheers,
DIAtoNOS
Het enige nadeel is dat hij de ondertitels (srt-files) die ik op de xvid-cd's heb meegebrand niet weergeeft. Ik lees in dit topic dat dit met toekomstige Firmware updates eventueel verholpen zou kunnen worden, maar kun je uberhaupt nieuwe Fimware naar de speler schrijven???!!! Zo ja, hoe wil je dat dan doen zonder usb-, paralelle- of seriele-poort?
btw. hoe krijg je dat irritante "camera-icoontje" rechtsboven weg als je een DVD zit te kijken (geeft aan dat er meerdere angles zijn of zo)?
Cheers,
DIAtoNOS
Firmware op een cd(-rw) brandenAnoniem: 116397 schreef op 22 september 2004 @ 19:23:
Ik lees in dit topic dat dit met toekomstige Firmware updates eventueel verholpen zou kunnen worden, maar kun je uberhaupt nieuwe Fimware naar de speler schrijven???!!! Zo ja, hoe wil je dat dan doen zonder usb-, paralelle- of seriele-poort?
Ik heb is een dvd gebrand met 50 albums erop.. Vind dat ie het erg helder afspeelt en snel is in de menu's..
Helaas is het aantal letters op een regel v/d mappen erg kort, iemand enig idee of je dit kan veranderen?
Lijkt me niet zo heel gek idee om in de bovenste balk de complete titel te laten zien als je erop staat?
edit:
hij spoelt ook erg snel door
en ook doorbladeren terwijl je een nummer afspeelt, erg handig.. of is dat standaard, heb eigenlijk nooit mp3 op een dvd bediend..
Helaas is het aantal letters op een regel v/d mappen erg kort, iemand enig idee of je dit kan veranderen?
Lijkt me niet zo heel gek idee om in de bovenste balk de complete titel te laten zien als je erop staat?
edit:
hij spoelt ook erg snel door
en ook doorbladeren terwijl je een nummer afspeelt, erg handig.. of is dat standaard, heb eigenlijk nooit mp3 op een dvd bediend..
[ Voor 47% gewijzigd door PnD op 22-09-2004 19:56 ]
Vandaag ook gehaald in de bilt, waar er nog 30 sonden, maar wat een verademing. Hoop vcd's liepen qua geluid niet synchroon op mijn daewoo, maar hier op de medion loopt het vlekkeloos. Lekker snel menu en nu de divx maar eens testen.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
edit:
laat maar, het was misschien spam
laat maar, het was misschien spam
[ Voor 93% gewijzigd door Neobahamuth op 22-09-2004 20:25 ]
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Ik heb hier toch wel een kleine tegenvaller. Heb een Divxje van The Matrix (deel 1) liggen, die het in een aantal DVD spelers normaal deed, net zoals hier op m'n pc. Na 5 minuten houd het geluid er echter mee op, nogal typisch. Ik doe het laatje open en weer dicht, laad de film opnieuw in en jawel, een halve minuut geluid, wanneer het weer doodstil wordt.
Iemand toevallig hetzelfde probleem?
Iemand toevallig hetzelfde probleem?
Ooh aha, deed ik nu ook en lukte gewoonIntelForce schreef op 22 september 2004 @ 18:54:
[...]
Bij mij stond ie standaard al goed. Werd een prachtige 600MB avi na de recompressie. Dit deed ik;
Bij VirtualDub naar Video -> Compression -> DivX Pro (tm) 5.1.1 Codec -> Configure -> Klik dan maar "Restore Defaults" -> Ok -> Ok. Dan bij Video -> Full Processing mode en dan Audio -> Direct Stream Copy en dan File -> Save as Avi.
Als het hele Divx Configure niet te voorschijn komt dan moet je de K-Lite Mega Codec Pack downloaden. De recompressie deed bij mij 30min. Opzich niet lang als je er ondertitels bij wilt hebben. Je kan ook de XviD codec proberen.
Weet iemand of de nieuwe, vandaag ingegane actie, DIVX DVD speler van de Aldi ok component output heeft (YUV) in combi met progressive scan?
In onze huis-aan-huis krantje staat dat hij progressive scan heeft, maar de vraag is of hij deze uit een component output gooit.
Hopelijk kan iemand mij hier vanavond nog het antwoord op geven.
Wil hem wel kopen, maar dan moet ik dit eerst effe cker weten. Past n.l. mooi op mijn YUV-input van de TV.
In onze huis-aan-huis krantje staat dat hij progressive scan heeft, maar de vraag is of hij deze uit een component output gooit.
Wil hem wel kopen, maar dan moet ik dit eerst effe cker weten. Past n.l. mooi op mijn YUV-input van de TV.
Koop hem dan maarM. Mulder schreef op 22 september 2004 @ 21:59:
Weet iemand of de nieuwe, vandaag ingegane actie, DIVX DVD speler van de Aldi ok component output heeft (YUV) in combi met progressive scan?
Hmmz, hier komt dus m'n sig
okey, film samenvoegen met subtitel was dus nu gelukt, maar kwam nu tot de ontdekking dat de ondertitel net iets te laag in beeld komt, zodat je hem niet helemaal goed kan lezen, iemand een idee hoe ik dat kan veranderen?? misschien met Subtitle workshop??
tnkx
tnkx
Okeeh, das dus perfect en goed aansluitend bij de huidige ontwikkeling.
Hoe is de beeldkwaliteit van de YUV, al iemand geprobeerd. Zit er ook optische uitgang op voor een versterker of alleen cinch.
3 jaar garantie btw is aardig veel voor zo'n apparaat !!!!
Wat maakt deze DVD speler nou zoveel goedkoper dan de merk DVD-spelers? Immers je garantie is n.l. wel 3 jaar. Functies zitten er naar mijn weten ook genoeg op, afspeelformaten ook. Dus jah ?????
Gwannoes
voor je reply
Hoe is de beeldkwaliteit van de YUV, al iemand geprobeerd. Zit er ook optische uitgang op voor een versterker of alleen cinch.
3 jaar garantie btw is aardig veel voor zo'n apparaat !!!!
Wat maakt deze DVD speler nou zoveel goedkoper dan de merk DVD-spelers? Immers je garantie is n.l. wel 3 jaar. Functies zitten er naar mijn weten ook genoeg op, afspeelformaten ook. Dus jah ?????
Gwannoes
Overigens kwam ik net erachter dat ik misschien het beeldformaat moet aanpassen, maar weet neit of dat wel kan met mijn tv, het gaat om een samsung plano oid. geen breedbeeld, iemand?? Anders misschien iemand nog over die vraag hierboven?Anoniem: 115232 schreef op 22 september 2004 @ 22:34:
okey, film samenvoegen met subtitel was dus nu gelukt, maar kwam nu tot de ontdekking dat de ondertitel net iets te laag in beeld komt, zodat je hem niet helemaal goed kan lezen, iemand een idee hoe ik dat kan veranderen?? misschien met Subtitle workshop??
tnkx
Anoniem: 121096
Heb ook zo 1 gehaald, samen met een vecatech bij norrod... Die vecatech zuigt erg, breng ik terug, hij flikkert bij het laden en heeft een zwaar geluid.
Die van de aldi is perfect op idd de subs na. Heb medion al een mail gestuurd over de firmware, nu afwachten wat voor respons ik krijg... is misschien een idee om massaal te mailen zodat ze er wat vaart achter zetten al dan niet..
Die van de aldi is perfect op idd de subs na. Heb medion al een mail gestuurd over de firmware, nu afwachten wat voor respons ik krijg... is misschien een idee om massaal te mailen zodat ze er wat vaart achter zetten al dan niet..
Anoniem: 113409
Ik heb in de eerste pagina wel een link naar tevion firmware gezien maar op de medion site kan ik niks vinden.
Is er geen officiele medion site met firmware ofzo?
Is er geen officiele medion site met firmware ofzo?
Anoniem: 124142
Ik heb deze vanmiddag ook gekocht.
Ik heb dvd-r geprobeert wat perfect werkte zoals ook divx goed werkte. Echter Xvid doet het niet.
Ik heb het geprobeert met deze film:
Hitler.The.Rise.of.Evil.HDTV.XviD-SFM
Het geluid deed het wel echter kwam er geen beeld. Als ik op 8x vooruitspoelde zag ik wel wat beeld maar als ik dan weer op play drukte bleef het beeld stil staan terwijl het geluid het wederom deed.
Heb ik misschien iets fout ingesteld? Ik moet hem nog codevrij maken.
Ik heb nu net band of brothers geprobeert die ook xvid als codec heeft... en die werkt wel!
Ik heb dvd-r geprobeert wat perfect werkte zoals ook divx goed werkte. Echter Xvid doet het niet.
Ik heb het geprobeert met deze film:
Hitler.The.Rise.of.Evil.HDTV.XviD-SFM
Het geluid deed het wel echter kwam er geen beeld. Als ik op 8x vooruitspoelde zag ik wel wat beeld maar als ik dan weer op play drukte bleef het beeld stil staan terwijl het geluid het wederom deed.
Heb ik misschien iets fout ingesteld? Ik moet hem nog codevrij maken.
Ik heb nu net band of brothers geprobeert die ook xvid als codec heeft... en die werkt wel!
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 124142 op 23-09-2004 01:10 ]
We hebben hier sinds vanmiddag ook een Medion 7457 DVD/DivX player. Hier mijn bevindingen:
- beeld kwaliteit lijkt behoorlijk goed.
- AC3 geluid (DD 5.1) is soms niet helemaal in sync.
- Subtitles (.srt) bij DivX etc. werken niet. Ik heb gelezen dat .ifo, .sub, .idx zou moeten werken, maar daar heb je niks aan als je films download.
- Nieuwere Xvid films hebben last van schokkerig beeld.
Op zich is het best een leuk apparaat, als je bereidt bent 20 euro meer te betalen voor een DVD speler die MPEG4 (DivX/Xvix) gebrekkig ondersteunt, anders kan je hem beter terug brengen (Ik heb begrepen dat Aldi artikelen binnen een maand weer retour neemt). Als je alleen DVD's wilt bekijken dan werkt een DVD player van 50 euro net zo goed, maar als je ook films in verschillende MPEG4 formaten (DivX,Xvid) wilt bekijken dan ga je tegen allerlei problemen aanlopen die je het kijk plezier ontnemen. Ik verwacht van een player dat ie alle bestanden (enkele hele exotische codecs daargelaten natuurlijk) af kan spelen. In dat geval kan je het beter een iets duurder wel werkend apparaat kopen.
Op de volgende sites is wel wat te vinden over het upgraden van de firmware.
http://www.nowodka.de/Seiten/firmware.htm#Medion
http://www.dvdboard.de/fo...d4fdcc95d4&threadid=69573
Goed lezen, want je kan er kennelijk je hele apparaat mee verknallen.
In Duitsland is dit apparaat al ruim een half jaar geleden verkocht en daarvoor zijn er wat firmware upgrades gekomen om wat afspeel problemen te verhelpen, maar niet om ondertitels te ondersteunen. Deze firmware upgrades zijn later weer terug getrokken omdat deze sommige apparaten naar de knoppen hielpen (afhankelijk van de EEPROM).
Aangezien ze in Duitsland ook geen firmware upgrades kregen (de players zijn daar al ergen in of voor December verkocht) hoeven we hier ook geen nieuwe firmwares voor .srt te verwachten lijkt me.
Verder lees ik veel vragen over het converteren van .srt naar .sub subtitles, maar er zijn volgens mij 2 soorten .sub subs, nl. de DVD rips subs met idx (grafische subtitles) en een text based variant. De text based varianten wil de MD 7457 zoieso niet slikken
- beeld kwaliteit lijkt behoorlijk goed.
- AC3 geluid (DD 5.1) is soms niet helemaal in sync.
- Subtitles (.srt) bij DivX etc. werken niet. Ik heb gelezen dat .ifo, .sub, .idx zou moeten werken, maar daar heb je niks aan als je films download.
- Nieuwere Xvid films hebben last van schokkerig beeld.
Op zich is het best een leuk apparaat, als je bereidt bent 20 euro meer te betalen voor een DVD speler die MPEG4 (DivX/Xvix) gebrekkig ondersteunt, anders kan je hem beter terug brengen (Ik heb begrepen dat Aldi artikelen binnen een maand weer retour neemt). Als je alleen DVD's wilt bekijken dan werkt een DVD player van 50 euro net zo goed, maar als je ook films in verschillende MPEG4 formaten (DivX,Xvid) wilt bekijken dan ga je tegen allerlei problemen aanlopen die je het kijk plezier ontnemen. Ik verwacht van een player dat ie alle bestanden (enkele hele exotische codecs daargelaten natuurlijk) af kan spelen. In dat geval kan je het beter een iets duurder wel werkend apparaat kopen.
Op de volgende sites is wel wat te vinden over het upgraden van de firmware.
http://www.nowodka.de/Seiten/firmware.htm#Medion
http://www.dvdboard.de/fo...d4fdcc95d4&threadid=69573
Goed lezen, want je kan er kennelijk je hele apparaat mee verknallen.
In Duitsland is dit apparaat al ruim een half jaar geleden verkocht en daarvoor zijn er wat firmware upgrades gekomen om wat afspeel problemen te verhelpen, maar niet om ondertitels te ondersteunen. Deze firmware upgrades zijn later weer terug getrokken omdat deze sommige apparaten naar de knoppen hielpen (afhankelijk van de EEPROM).
Aangezien ze in Duitsland ook geen firmware upgrades kregen (de players zijn daar al ergen in of voor December verkocht) hoeven we hier ook geen nieuwe firmwares voor .srt te verwachten lijkt me.
Verder lees ik veel vragen over het converteren van .srt naar .sub subtitles, maar er zijn volgens mij 2 soorten .sub subs, nl. de DVD rips subs met idx (grafische subtitles) en een text based variant. De text based varianten wil de MD 7457 zoieso niet slikken
[ Voor 9% gewijzigd door DavidAxe op 23-09-2004 03:43 ]
Anoniem: 91841
Nou ik heb dus gister ff met gespeeld,
En over Xvid Zitten inderdaad schokken in, maar die zijn zo klein dat het niet de film belemmert.
En over Xvid Zitten inderdaad schokken in, maar die zijn zo klein dat het niet de film belemmert.
Anoniem: 119738
Ik had er twee gekocht, toen toch maar ff grondig alle sites af waar deze player werd besproken. Ik kwam eigenlijk overal tegen dat er wel wat aan de hand was met deze player. Het belangrijkste vind ik toch wel dat hij geen subs afspeelt. Gezien het feit dat ik vaak niet alleen een filmpje kijk, maar samen met anderen die niet allemaal de engelse taal machtig zijn is dit toch een groot hekelpunt!
Optie is wachten tot er een firmware update komt met ondersteuning voor .srt en .sub, maar gezien het feit dat het alweer een tijd geleden is dat Medion voor deze player firmware updates heeft gemaakt vraag ik mij af hoe lang je dan nog moet wachten.
Het afspelen van Xvid met schokkerig beeld wordt ook niet gewaardeerd hier. Je wil toch wel goed beeld hebben ook al is het een cheapo player.
Dus heb ik ze maar weer terug gebracht en ben nu aan het kijken in Duitsland voor iets meer, maar wel betere players!
Hiteker, Umax(Yamada 6600) voor € 89 / € 79
Optie is wachten tot er een firmware update komt met ondersteuning voor .srt en .sub, maar gezien het feit dat het alweer een tijd geleden is dat Medion voor deze player firmware updates heeft gemaakt vraag ik mij af hoe lang je dan nog moet wachten.
Het afspelen van Xvid met schokkerig beeld wordt ook niet gewaardeerd hier. Je wil toch wel goed beeld hebben ook al is het een cheapo player.
Dus heb ik ze maar weer terug gebracht en ben nu aan het kijken in Duitsland voor iets meer, maar wel betere players!
Hoi hoi,Anoniem: 116397 schreef op 22 september 2004 @ 19:23:
Ook ik kon de speler niet laten liggen voor 69 euro. Ik moet zeggen dat het me niet tegen valt wat de speler aan opties te bieden heeft. MP3, divx, XViD, VCD, DVD-R, hij slikt het allemaal.
Cheers,
DIAtoNOS
In je setup staat Angel nu aan, als je die uitzewt verdwijnt de camara.
Jahoor, heeft hij ook aan boordM. Mulder schreef op 22 september 2004 @ 21:59:
Die Hiteker schijnt helemaal een waardeloos ding te zijn en als je in het yamada topic kijkt zie je dat die dezelfde problemen heeft met nieuwere Xvid films. Er staan daar (en op dvdboard) trouwens ook oplossingen om dit te verhelpen.Anoniem: 119738 schreef op 23 september 2004 @ 09:04:
Ik heb de medion ook gehaald gisteren en heb tot nu toe nog maar een film gevonden die niet werkte, het vreemde was dat dit een divX3 low motion film (blade2) was, gaf wel geluid maar geen beeld. De Xvid's die ik er tot nu toe in heb gestopt deden het allemaal goed.
[ Voor 4% gewijzigd door ossy op 23-09-2004 10:25 ]
Wat mij nog niet duidelijk is :
1) Ergens in de post word vermeld dat de Yamada 6600 en deze op dezelfde mediachip gebasseerd zijn. Echter ondersteunt de yamada WEL .srt (voor mij een go no-go) dus het zou dan technisch mogelijk moeten zijn ? Misschien dat de firmware update ook op deze speler werkt ?
2) De philips DVD737 had een groot probleem (en de yamada geloof ik ook) dat de ondertiteling in geel werd weergegeven en bijna onleesbaar werd. Heeft deze speler dat ook ?
1) Ergens in de post word vermeld dat de Yamada 6600 en deze op dezelfde mediachip gebasseerd zijn. Echter ondersteunt de yamada WEL .srt (voor mij een go no-go) dus het zou dan technisch mogelijk moeten zijn ? Misschien dat de firmware update ook op deze speler werkt ?
2) De philips DVD737 had een groot probleem (en de yamada geloof ik ook) dat de ondertiteling in geel werd weergegeven en bijna onleesbaar werd. Heeft deze speler dat ook ?
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
De Philips 630 en de 720 zijn ook gebasseerd op dezelfde chip
heb nog geen xvids gevonden die langzaam afspelen. Mijn enige probleem was dat het geluid bij mijn MI2 divx film geen geluid gaf
[ Voor 45% gewijzigd door Chillmeister op 23-09-2004 10:23 ]
Anoniem: 104010
Ik ben ook benieuwd naar die ondertitels.) Ergens in de post word vermeld dat de Yamada 6600 en deze op dezelfde mediachip gebasseerd zijn. Echter ondersteunt de yamada WEL .srt (voor mij een go no-go) dus het zou dan technisch mogelijk moeten zijn ? Misschien dat de firmware update ook op deze speler werkt ?
over het afspelen van de films: tot nu toe een paar filmpjes mee geprobeerd, tot nu toe 100% score.
Nou, na een dagje testen kwam ik een aantal probleempjes tegen met mn MD7457:
- Bij sommige DivX films krijg ik een kleine witte streep in het beeld dat niet verdwijnt.
- Geluid kraakt bij sommige DivX films
- Bij Analyze This (DVD) loopt ie na een half uur kijken vast en begint ie te haperen. (misschien omdat het een dubbelzijdige DVD is?? dunno hoor
)
- Bij sommige DivX films krijg ik een kleine witte streep in het beeld dat niet verdwijnt.
- Geluid kraakt bij sommige DivX films
- Bij Analyze This (DVD) loopt ie na een half uur kijken vast en begint ie te haperen. (misschien omdat het een dubbelzijdige DVD is?? dunno hoor
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Allemaal leuk en aardig maar nog steeds geen antwoord op belangrijkste vraag : hoe ziet de ondertiteling eruit ? Geel/grijs/wit met/zonder grijze/gele balk op de achtergrond etc etc. Misschien kan iemand een foto plaatsen ?
Uhhhh ondertiteling van wat? DVD? -> gewoon als altijd, wit met zwart randjeSpam schreef op 23 september 2004 @ 10:43:
Allemaal leuk en aardig maar nog steeds geen antwoord op belangrijkste vraag : hoe ziet de ondertiteling eruit ? Geel/grijs/wit met/zonder grijze/gele balk op de achtergrond etc etc. Misschien kan iemand een foto plaatsen ?
Ondertiteling voor DVD is nooit een probleem. Bij elke Divx kan dat WEL een probleem zijn, zie andere merken zoals de philips. De vraag is dus : hoe zien de ondertitelingen van DIVX films eruit
Anoniem: 111132
Oke ik zit te denken om deze DVD-speler vandaag bij de Aldi te kopen, maar naardat ik deze posts allemaal heb gelezen, twijfel ik toch wel een beetje, ik heb namelijk wel al een DVD-speler die alles ondersteunt behalve DIVX films, het lijkt mij natuurlijk harstikke cool om een dvd-speler te hebben die divx ondersteunt, dan kan ik al mijn divx films op mijn dvd-speler bekijken, maar als ik het hier zo lees, word het dus niet echt helemaal ondersteunt en doen sommige het niet of is het schokkerige beelden, nou vraag ik me af is het nou de moeite waard om dat ding in huis te halen??
Anoniem: 60446
ik heb m ook gehaald en ik heb nog geen problemen gehad met divx, hij speelt alles vloeiend af, inclusief geluid.
alleen ik heb een probleempje, de PAN/SCAN functie werkt wel bij een 16/9 dvd (hij knipt de zijkanten eraf, en de zwarte balken verdwijnen), maar bij 16/9 divx films doet hij dit niet... iemand een oplossing?
alleen ik heb een probleempje, de PAN/SCAN functie werkt wel bij een 16/9 dvd (hij knipt de zijkanten eraf, en de zwarte balken verdwijnen), maar bij 16/9 divx films doet hij dit niet... iemand een oplossing?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 60446 op 23-09-2004 12:43 ]
Anoniem: 22863
heb je al geprobeerd om hem even aan en weer uit te zetten? Heb dit nml ook weleens gehad en dan verdween het streepje...flexje schreef op 23 september 2004 @ 10:32:
Heb dit apparaat trouwens een maand of 2-3 en heb nog maar weinig films gevonden die het niet deden...
JaAnoniem: 111132 schreef op 23 september 2004 @ 12:24:
Oke ik zit te denken om deze DVD-speler vandaag bij de Aldi te kopen, maar naardat ik deze posts allemaal heb gelezen, twijfel ik toch wel een beetje, ik heb namelijk wel al een DVD-speler die alles ondersteunt behalve DIVX films, het lijkt mij natuurlijk harstikke cool om een dvd-speler te hebben die divx ondersteunt, dan kan ik al mijn divx films op mijn dvd-speler bekijken, maar als ik het hier zo lees, word het dus niet echt helemaal ondersteunt en doen sommige het niet of is het schokkerige beelden, nou vraag ik me af is het nou de moeite waard om dat ding in huis te halen??
Het is niet zo erg dat je er niet naar kunt kijken hoor.
Het leuke van de aldi is dat je ook gewoon 3 weken kunt proberen en weer geld terug, pak je kans
Ik heb een hiteker 940 gehad, yamada 6600 heb ik nu, medion ding ook.Anoniem: 119738 schreef op 23 september 2004 @ 09:04:
Hiteker is een barrel, misschien dat ze het ondertussen hebben opgelost, nieuwere films speelde met "breuken"in het beeld.
Dan praat ik over de maand februari met films als wild things 2

Yamada speelt zo goed als alles nieuwewat schokkerig, medion hetzelfde.
De medion is dus niet slechter als de yamada zover ik nu kan zien, hiteker valt helemaal af.
Samsung heeft er ook 1 voor 90 euro, misschien is dat iets
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 23-09-2004 15:30 ]
Ik heb hem om precies dezelfde reden gekocht als waar jij hem voor wilt hebben.Anoniem: 111132 schreef op 23 september 2004 @ 12:24:
ik heb gisteravond een stuk of 10 random divx'jes uit mijn cdrekken gepakt en alles speelt ie. ik had verwacht dat 1 of 2 het niet zouden doen. maar alles werkt gewoon. ook heb ik wat avi en mpg filmpjes gebrand/gekeken en dat was allemaal ook leuk.
ik ben dus tevreden met de speler. boeit mij niet of ie een keer een filmpje niet af speelt. zolang ik het gros van mijn divx verzameling maar kan kijken. en dat kan dus, blijkt uit mijn eenvoudige steekproef.
Have a wheelie good weekend!
Dit is een bekend probleem, had ik al geconstateerd eerder in dit topic. Oplossing is het aan en uitzetten van de dvd speler. Standby is voldoende.flexje schreef op 23 september 2004 @ 10:32:
Nou, na een dagje testen kwam ik een aantal probleempjes tegen met mn MD7457:
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
LOL, heb net de mijne teruggebracht, haal die maar op, ik moet je der alleen wel bij vertellen dat de DVD's na een paar chapters blijven hangen.Anoniem: 66326 schreef op 23 september 2004 @ 17:00:
Bij de Aldi in Hoofddorp zijn ze uitverkocht.. DOH
Nou, bracht die dus terug en kreeg een andere mee, sluit em thuis aan.... GEEN BEELD!! DOH! alleen geluid, dacht dat het aan de scart kabel lag, niet dus.
Die ook teruggebracht en heb nu mn geld terug.
Heb net trouwens een Philips DVP720SA besteld.
[ Voor 6% gewijzigd door flexje op 23-09-2004 17:34 ]
En nu zit iedereen nog te hopen dat er een firmware progger opstaat die .srt of .sub ondersteuning toevoegd..
Kreeg de dvd-speler gister van me ouders, nu nog een goedkope receiver met boxen en het is compleet
Kreeg de dvd-speler gister van me ouders, nu nog een goedkope receiver met boxen en het is compleet
Bij ons in Cuijk (dichtbij Nijmegen) hadden ze er nog genoeg staan.
Anoniem: 124141
Heb gisteren dus ook zoals zo velen de 7457 gekocht. Ben er zeeer tevrede over. Speelt tot nu toe alles af. Alleen de DiVx ondertitels krijg ik niet aan het werken. Heb *.idx en *.sub ondertitels erbij. Samen met filmpje op cd gezet, maar hij ziet ze niet??? Of moet je iets specifieks doen??
lees topic door svpAnoniem: 124141 schreef op 23 september 2004 @ 17:41:
Heb gisteren dus ook zoals zo velen de 7457 gekocht. Ben er zeeer tevrede over. Speelt tot nu toe alles af. Alleen de DiVx ondertitels krijg ik niet aan het werken. Heb *.idx en *.sub ondertitels erbij. Samen met filmpje op cd gezet, maar hij ziet ze niet??? Of moet je iets specifieks doen??
Ik heb de subtitles werkend gekregen hier.
Een .ifo file is eigenlijk een nutteloze file, alle info over de subs staat in de .idx en .sub file dus je kan gewoon een willekeurige .ifo van een film nemen (gewoon even zoeken op google) en dan de .avi , .sub en .idx van je eigen film dezelfde naam geven als de .ifo file. Branden en voila met de toets "subtiletle menu" kun je je subtitles selecteren
Een .ifo file is eigenlijk een nutteloze file, alle info over de subs staat in de .idx en .sub file dus je kan gewoon een willekeurige .ifo van een film nemen (gewoon even zoeken op google) en dan de .avi , .sub en .idx van je eigen film dezelfde naam geven als de .ifo file. Branden en voila met de toets "subtiletle menu" kun je je subtitles selecteren
Hoe kom je aan de .idx dan?sebas65 schreef op 23 september 2004 @ 20:00:
Ik heb de subtitles werkend gekregen hier.![]()
Bij de meeste nieuwe releases zit wel een .sub en .idx file.
En anders converteer je een srt naar .sub en .idx, hoe je dat doet kun je in dit topic vinden: Van *.srt naar *.ifo *.idx *.sub
aangezien zaterdag de nieuwe LCD tv in huis zal hebben. Wat kan ik beter gebruiken: component (YUV) of RGB scart (Heb nog redelijk dure scart kabel thuis liggen die momenteel gebruikt wordt door de VCR)?
want ik begrijp dat je via YUV progressive scan kan gebruiken maar in theorie is RGB het beste kwaliteit wat je kan krijgen
want ik begrijp dat je via YUV progressive scan kan gebruiken maar in theorie is RGB het beste kwaliteit wat je kan krijgen
Ben ik net twee minuten voor 8 bij de Aldi (ze gaan om acht uur dicht), geen dvd spelers meer...
Sta ik bij de kassa, zie ik net hoe de laatste afgerekend wordt.
Weet iemand in A'dam. Leiden of Dordrecht nog Aldi's waar ze nog ruim op voorraad zijn?
Inmiddels is mij pa naar de Aldi in Dordrecht geweest en heeft er een voor me gekocht. Er stonden er daar nog meer.
Sta ik bij de kassa, zie ik net hoe de laatste afgerekend wordt.
Weet iemand in A'dam. Leiden of Dordrecht nog Aldi's waar ze nog ruim op voorraad zijn?
Inmiddels is mij pa naar de Aldi in Dordrecht geweest en heeft er een voor me gekocht. Er stonden er daar nog meer.
[ Voor 25% gewijzigd door ginkgo op 24-09-2004 11:21 . Reden: Ik heb er nu ook een. ]
FWIW: vandaag 1tje opgehaald bij de Aldi... Na een mislukte Provision van de blokker (45 euro) is dit echt een superding voor het geld.
Andere optie zou zijn om een Xbox om te bouwen. Dit kost me teveel tijd en teveel gedoe en is trouwens 2x zo duur. Ik wil nl eigenlijk wil ik een harddisk recorder-DVD-recorder apparaat dat aangesloten is op mijn draadloos netwerk. De Xbox kan nog net niet eenvoudig dit voor mekaar krijgen. De komende jaren komt zoiets er vast (de Pioneer bijv. die ook op Tivo kan worden aangesloten) voor rond de 200 euro, want dan is het pas echt leuk.
Maar voor nu: top-DVD speler die ik iedereen kan aanraden!
Andere optie zou zijn om een Xbox om te bouwen. Dit kost me teveel tijd en teveel gedoe en is trouwens 2x zo duur. Ik wil nl eigenlijk wil ik een harddisk recorder-DVD-recorder apparaat dat aangesloten is op mijn draadloos netwerk. De Xbox kan nog net niet eenvoudig dit voor mekaar krijgen. De komende jaren komt zoiets er vast (de Pioneer bijv. die ook op Tivo kan worden aangesloten) voor rond de 200 euro, want dan is het pas echt leuk.
Maar voor nu: top-DVD speler die ik iedereen kan aanraden!
[quote]sebas65 schreef op 23 september 2004 @ 20:00:
Een .ifo file is eigenlijk een nutteloze filequote]
Blijkbaar toch niet helemaal. Heb ze alle 4 op cd gefikt en heb idd de mogelijkheid met subtitle menu een subtitle te kiezen (hij laat in mijn geval zien 'english 01/01'
) maar geen ondertitels te bespeuren
Een .ifo file is eigenlijk een nutteloze filequote]
Blijkbaar toch niet helemaal. Heb ze alle 4 op cd gefikt en heb idd de mogelijkheid met subtitle menu een subtitle te kiezen (hij laat in mijn geval zien 'english 01/01'
Bij mij werkte het net niet meer toen ik door ging spoelen, als je de film gewoon vanaf het begin speelt moet het werken.Anoniem: 124141 schreef op 23 september 2004 @ 21:37:
Blijkbaar toch niet helemaal. Heb ze alle 4 op cd gefikt en heb idd de mogelijkheid met subtitle menu een subtitle te kiezen (hij laat in mijn geval zien 'english 01/01') maar geen ondertitels te bespeuren
![]()
Heb het zelf met twee verschillende .ifo's en films getest en het werkte allebei.
Heb de speler nu bijna twee weken en ben er echt heel tevreden mee. Had zelf Medion ook gemaild met de vraag of er in de toekomst een nieuwe firmware uitkomt die ondersteuning biedt voor subs en kreeg het volgende antwoord:Anoniem: 121096 schreef op 23 september 2004 @ 00:48:
Beste heer xxxx,
Helaas, bij onze standalone DVD spelers leveren/hebben wij geen firmware update.
Die zal er hoogstwaarschijnlijk in de toekomst ook niet komen.
Mocht het probleem niet zijn opgelost, dan dient u telefonisch contact
op te neme
n aangezien het probleem via de telefoon sneller kan worden
opgelost. Tijdens werkdagen zijn wij tussen 7.00-08.30uur en
17.30-19.00uur en op zondag van 10.00-18.00uur het beste te bereiken
(0900-6334660, #0,15 p/m).
Indien het apparaat defect is, d
ient u telefonisch contact op te nemen
zodat we het verder kunnen afhandelen.
Wilt u in een eventueel antwoord op deze email, deze correspondentie
bijvoegen. Mocht deze ontbreken, is het niet mogelijk hierop te
reageren.
Met vriendelijke groet,
FEB-team
Tel: 0900-6334660
Fax: 0900-6546540
Mail: InfoNL@medion.com
Web: www.medion.com
Hmm misschien moet hier maar een how-to van komen, want mij is het ook nog niet gelukt. Misschien had ik de verkeerde ifo..sebas65 schreef op 23 september 2004 @ 22:01:
[...]
Bij mij werkte het net niet meer toen ik door ging spoelen, als je de film gewoon vanaf het begin speelt moet het werken.
Heb het zelf met twee verschillende .ifo's en films getest en het werkte allebei.
Gelukkig zijn het cd-rw zodat ik nog ff kan klooien.
Had eigenlijk ook geen firmware update van medion verwacht. Als er srt support moet komen moeten we dat echt zelf proggen..
hmm branden jullie gewoon de *.avi,*.sub,*.idx,*.ifo op de root van een iso cd?
Want als ik dat doe en subtitle aanklik krijg ik een cirkeltje met / dat het niet kan..
Want als ik dat doe en subtitle aanklik krijg ik een cirkeltje met / dat het niet kan..
Ik heb misschien een wat afwijkende vraag. Ik heb er geen bal vestand van. Dus neem me niet kwalijk als ik wat stoms vraag.
Deze dvd speler lijk me wel leuk, maar ik heb geen 5.1 speakers set. Wat voor setje kan ik het beste kopen (beetje goedkoop graag) en heb ik nog een aparte versterker nodig??? Zijn er 5.1 sets met versterker al???
Wie kan me een beetje op weg helpen.
alvast bedankt
Deze dvd speler lijk me wel leuk, maar ik heb geen 5.1 speakers set. Wat voor setje kan ik het beste kopen (beetje goedkoop graag) en heb ik nog een aparte versterker nodig??? Zijn er 5.1 sets met versterker al???
Wie kan me een beetje op weg helpen.
alvast bedankt
Wat moeten we hier nu mee?®Otto schreef op 23 september 2004 @ 22:02:
[...]
Heb de speler nu bijna twee weken en ben er echt heel tevreden mee. Had zelf Medion ook gemaild met de vraag of er in de toekomst een nieuwe firmware uitkomt die ondersteuning biedt voor subs en kreeg het volgende antwoord:
Beste heer xxxx,
Helaas, bij onze standalone DVD spelers leveren/hebben wij geen firmware update.
op te neme
reageren.
Met vriendelijke groet,
FEB-team
Dat wilt dus zeggen dat dit het is en dit het blijft?
Geen updates betekent een snelle dood
Anoniem: 124255
Inderdaad, geen updates betekent ook wat mij betreft een snelle dood, althans voor de Medion 7457Anoniem: 113409 schreef op 24 september 2004 @ 00:43:
[...]
Wat moeten we hier nu mee?
Dat wilt dus zeggen dat dit het is en dit het blijft?
Geen updates betekent een snelle dood
Het grootste probleem vind ik dus dat er geen ondersteuning is voor srt ondertiteling. Het maken van *.sub, *.ifo en die andere file is voor mij geen oplossing, ik heb veel te veel films die ik dan opnieuwe moet gaan branden, laat staan dat ik voor elk van die films ook nog eens die bestanden moet gaan maken (ik zag ergens een manier om van die srt subtitles te maken die wel ondersteund worden, maar daar heb je 4 stappen voor nodig. Ja, daaaag).
Nou heb ik de laatste paar dagen wat zitten zoeken en ben er achter gekomen (zoals zovelen inmiddels) dat er een redelijk md 7457 community is in duitsland, denemarken, franrijk en portugal. Hen is het wel allemaal gelukt om firmwares te maken met srt ondersteuning.
Ik heb een paar van die firmwares op mijn medion gepropt maar geen van allen loste voor mij het srt probleem op. Ik zag wel dat het versienummer werd geupdate, en de taal werd ook standaard duits
Ik heb getest met 2 DiVX'en, zonder spaties en extra punten in de filenames en zowieso met korte filenamen, niets hielp.
De firmwares die ik heb geprobeerd zijn die van:
http://www.djohnse.dk/dvd/e_firmware.htm, hierop staat een link naar de laatste firmware van Denver. Ook staat er een link een eerdere versie aangezien die laatste continue stroom zet op pin 8 waardoor sommige tv's denken dat de medion aan staat terwijl dit niet zo is.
Op http://www.nowodka.de/Seiten/firmware.htm#Medion staan twee firmwares, de originele (dit lijkt inderdaad ook voor de aldi medion de originele te zijn, de nederlandse taal is iig terug) en de ander zou de laatste firmware van 'spanischen Kollegen' zijn. Ze doen het beide maar geen ondertiteling.
In de yahoo group http://groups.yahoo.com/g..._firmware_3/files/MT1389/ heb ik de Medion firmware geprobeerd zonder resultaat.
Verder heb ik nog wat firmwares die groter zijn dan 1 MB, die heb ik niet geprobeerd omdat MTKReMaker daar problemen mee had, en ik werd een beetje huiverig dat de medion er dan ook misschien problemen mee heeft en dat dan het einde van mijn test betekent
Ook de Esta firmwares heb ik niet geprobeerd.
Trouwens op de yahoogroup http://groups.yahoo.com/group/mt13x9/ staan de discussie's over firmwares, voertaal is engels (gelukkig) maar ik heb er geen nuttige info gevonden.
Dan is er ook nog de spaande yahoo group http://groups.yahoo.com/group/MEDIATEK1389/. In hun files directory staat een directory Utilidades waar je die MTK ReMaker 0.11 kunt downloaden.
Ik snap niet helemaal waarom die andere firmwares niet lijken te werken op onze Medion. Aangezien medion hierboven in de mail zegt dat er geen nieuwe firmware komt zou dat kunnen betekenen dat de firmware die erop staat op 1 of andere manier voorkomt dat een firmware geinstalleerd wordt die ondertiteling ondersteund. Maar dat is bull want als je de rom flasht wordt ie helemaal overschreven, slaat nergens op dus.
Nou heb ik wat met dat MTKReMaker zitten klooien en het lijkt erop dat je bepaalde gedeelte van firmware kunt update met delen van andere firmwares. Ik heb nog niet echt een goeie handleiding gevonden om zelf firmwares te maken of om dit te doen, lees helemaal niets. De enige doc die ik tegenkom zijn in het duits, deens, frans of portugees. Duits lukt me nog een beetje, frans iets minder maar de rest helemaal niet.
Maar als het de duitser, denen, fransen en portugezen lukt om dit aan de praat te krijgen dan moet ons dat toch ook lukken?
Als iemand een ideetje heeft hoe dit aan te pakken, of misschien wat antwoorden, of misschien wat meer inzichten hoe die firmwares in elkaar zitten en hoe je ze zelf kunt maken, dan hou ik mij van harte aanbevolen. Ik heb niet zo heel veel tijd om met die firmwares te klooien maar zou het wel graag willen doen.
Grz
Jopie : Ik denk dat de yamada dus wel beter is vanwege betere firmware support. Haalt de bugs er sneller uit. De medion is al meer dan een half jaar uit in duitsland en nog steeds geen echte firmware update. Ik denk dat als ik kijk naar de kiss dat deze zo'n succes is omdat er veel updates ook zijn (zij het niet direct van kiss zelf maar ala).Anoniem: 113409 schreef op 23 september 2004 @ 15:29:
[...]
Ik heb een hiteker 940 gehad, yamada 6600 heb ik nu, medion ding ook.
Hiteker is een barrel, misschien dat ze het ondertussen hebben opgelost, nieuwere films speelde met "breuken"in het beeld.
Dan praat ik over de maand februari met films als wild things 2![]()
Yamada speelt zo goed als alles nieuwewat schokkerig, medion hetzelfde.
De medion is dus niet slechter als de yamada zover ik nu kan zien, hiteker valt helemaal af.
Samsung heeft er ook 1 voor 90 euro, misschien is dat iets
Maar goed, even een paar vraagjes :
1) Welke is dat die van Samsung dan ? Is dat de DVD-P244 ? Of zijn er meer ?
2) Wat voor chipset zit daar in ? Hoe is de subtitle support ?
3) Hoe is het upgrade beleid van Samsung ?
geen subs gebruiken, dan gaat je engels ook beter worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Chillmeister op 24-09-2004 12:00 ]
A ja, natuurlijk. Mijn chinees ook of mijn mandarijn dan. En mijn frans, en ik kijk ook wel eens deens, o, en braziliaans wordt mijn spaans ook gelijk beter, of spreken ze daar portugees?Chillmeister schreef op 24 september 2004 @ 12:00:
geen subs gebruiken, dan gaat je engels ook beter worden.
Duh.
Er is meer in deze wereld dan engelstalige films.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 124255 op 24-09-2004 13:04 ]
Anoniem: 124291
Dit heb ik dus ook, moet je ze misschien in een andere map zetten??? Sebas, kan je misschien nog 1 keer uitleggen hoe je het voor elkaar hebt gekregen,Tito schreef op 23 september 2004 @ 22:44:
hmm branden jullie gewoon de *.avi,*.sub,*.idx,*.ifo op de root van een iso cd?
gr Fido
Anoniem: 29641
keb deze speler net gekocht, bij de aldi in Zuid scharwoude hebben ze er nog een heleboel liggen.
bevalt goed tot nu toe, hij speeld alles af wat ik geprobeerd heb, zelfs een NTSC dvd terwijk ik hem nog niet unlocked heb
de afstands bediening doet het ook goed, je moet hem wel richten maar dan doet hij het ook goed, de knoppen indeling is ook goed
bevalt goed tot nu toe, hij speeld alles af wat ik geprobeerd heb, zelfs een NTSC dvd terwijk ik hem nog niet unlocked heb
de afstands bediening doet het ook goed, je moet hem wel richten maar dan doet hij het ook goed, de knoppen indeling is ook goed
Toevallig, in Nieuwe Niedorp gister ookAnoniem: 29641 schreef op 24 september 2004 @ 15:14:
keb deze speler net gekocht, bij de aldi in Zuid scharwoude hebben ze er nog een heleboel liggen.
Honeybun : je zou kunnen proberen de firmware van de Yamada erop te zetten. Is op dezelfde chipset gebasseerd. Maar ja, is wel een risico natuurlijk
Is er niemand die het wil proberenSpam schreef op 24 september 2004 @ 15:38:
Honeybun : je zou kunnen proberen de firmware van de Yamada erop te zetten. Is op dezelfde chipset gebasseerd. Maar ja, is wel een risico natuurlijk
Mja zoals ik hier boven een keer is gezegd zou je ook een onderdeel uit die yamada firmware in de firmware van de medion kunnen zetten. Alleen heb je dan denk ik wel de source nodig.Spam schreef op 24 september 2004 @ 15:38:
Was net nog ff aan het zoeken kwam deze post tegen op doom9:
http://forum.doom9.org/sh...&perpage=20&pagenumber=19
Een romeense speler met volgens mij de zelfde chipset die wel subtitle support heeft
[ Voor 27% gewijzigd door Tito129 op 24-09-2004 17:19 ]
[SPAM alert]
Ik heb het meeste van de informatie die hier vermeld staat (en wat ik zelf nog gevonden heb) schaamteloos geplagieerd
en gebundeld tot een piepklein website-tje.
Als je nog meer info hebt, stuur maar door en ik plaats het op de site (met eervolle vermelding!
). Nieuwe informatie die in dit topic komt wordt ook op de site vermeld.
Mocht je iets vinden waarop je volgens jou het auteursrecht hebt, laat het me dan weten en dan vermeld ik jou als bron of verwijder ik het. Zoals je wilt.
www.md7457.tech.nu
[/SPAM alert]
Ik heb het meeste van de informatie die hier vermeld staat (en wat ik zelf nog gevonden heb) schaamteloos geplagieerd

Als je nog meer info hebt, stuur maar door en ik plaats het op de site (met eervolle vermelding!
Mocht je iets vinden waarop je volgens jou het auteursrecht hebt, laat het me dan weten en dan vermeld ik jou als bron of verwijder ik het. Zoals je wilt.

www.md7457.tech.nu
offtopic:
Neen, ik heb zelf niets getest van wat er op die site staat. Ik heb namelijk geen MEDION MD 7457 !
Neen, ik heb zelf niets getest van wat er op die site staat. Ik heb namelijk geen MEDION MD 7457 !
[/SPAM alert]
Download deze ifo file.Anoniem: 124291 schreef op 24 september 2004 @ 15:10:
[...]
Dit heb ik dus ook, moet je ze misschien in een andere map zetten??? Sebas, kan je misschien nog 1 keer uitleggen hoe je het voor elkaar hebt gekregen,
gr Fido
Geef je .avi .idx en .sub dezelfde naam als die ifo.
En dan gewoon op cd branden in de root.
Moet werken dan.
Heb nu alleen nog een probleempje dat sommige subtitles groen zijn, iemand een idee hoe ik dat kan aanpassen in 1 van die files?
Verder zien ze er perfect uit, beste die ik ooit op een divx player heb gezien (met zwarte rand en geeft alle letters correct weer)
[ Voor 9% gewijzigd door sebas65 op 24-09-2004 18:12 ]
Is idd de DVD-P244 en er zijn ook andere in aantocht(in november), dat zijn de DVD-HD745 en DVD-HD945. In al deze spelers zit een Zoran Vaddis 7 chipset, is een nieuwe chipset met Qpel en GMC support. Subtitle support is volgens de reviews perfect, ondersteund zo goed als alle subtitle formaten. Alleen is de DVD-P244 verder heel simpel geen interne decoder, geen display en weinig opties.Spam schreef op 24 september 2004 @ 09:56:
[...]Maar goed, even een paar vraagjes :
2) Wat voor chipset zit daar in ? Hoe is de subtitle support ?
De DVD-HD745 en DVD-HD945 lijken me wel mooie spelers met interne dts decoders, sacd en dvd-audio, maar die komen dus pas in november uit.
En de support lijkt me ook wel goed, staat iig een update op de site voor de DVD-P244.
[ Voor 5% gewijzigd door sebas65 op 24-09-2004 18:26 ]
Mja als ik zelf een idx en sub maak en die samen met de avi brand, dan loopt me md7457 vast bij het laden van de avi..sebas65 schreef op 24 september 2004 @ 18:04:
[...]
Download deze ifo file.
Geef je .avi .idx en .sub dezelfde naam als die ifo.
En dan gewoon op cd branden in de root.
Moet werken dan.
Heb nu alleen nog een probleempje dat sommige subtitles groen zijn, iemand een idee hoe ik dat kan aanpassen in 1 van die files?
Verder zien ze er perfect uit, beste die ik ooit op een divx player heb gezien (met zwarte rand en geeft alle letters correct weer)
Als ik alleen de avi brand werkt het wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Tito129 op 24-09-2004 19:46 ]
Anoniem: 124319
ik heb ook dat medion apparaat,en ik ben wel tevreden als ik permanent subs in de divx kan zetten,alleen krijg ik dat dus niet voor mekaar
De originele divxen spelen allemaal perfect maar als ik via virtual dub de ondertitels er in prop en ik converteer de film opnieuw in een divx formaat(.3,4,of 5)
dan krijg in een kwalitatief slechte schokkende divx.
xvid doet helemaal niks.
Wie weet de juiste instellingen of andere tips
Daar zou ik heel blij mee zijn

De originele divxen spelen allemaal perfect maar als ik via virtual dub de ondertitels er in prop en ik converteer de film opnieuw in een divx formaat(.3,4,of 5)
dan krijg in een kwalitatief slechte schokkende divx.
xvid doet helemaal niks.
Wie weet de juiste instellingen of andere tips
Daar zou ik heel blij mee zijn
thx!Neobahamuth schreef op 24 september 2004 @ 17:29:
[SPAM alert]
Ik heb het meeste van de informatie die hier vermeld staat (en wat ik zelf nog gevonden heb) schaamteloos geplagieerden gebundeld tot een piepklein website-tje.
Als je nog meer info hebt, stuur maar door en ik plaats het op de site (met eervolle vermelding!). Nieuwe informatie die in dit topic komt wordt ook op de site vermeld.
Mocht je iets vinden waarop je volgens jou het auteursrecht hebt, laat het me dan weten en dan vermeld ik jou als bron of verwijder ik het. Zoals je wilt.![]()
www.md7457.tech.nu
offtopic:
[/SPAM alert]
klopt daarom heb ik ook de clown icoon erbij gezet. Ben geen expert op het gebied, is het anders niet makkelijker (als het kan) om de srt subs hard gecodeerd in de film te zetten dmv van virtualdub? Zoals ik zei ik heb geen idee of het kan of veel werk isAnoniem: 124255 schreef op 24 september 2004 @ 13:03:
[...]
A ja, natuurlijk. Mijn chinees ook of mijn mandarijn dan. En mijn frans, en ik kijk ook wel eens deens, o, en braziliaans wordt mijn spaans ook gelijk beter, of spreken ze daar portugees?
Duh.
Er is meer in deze wereld dan engelstalige films.
EDIT: lees net dat paultje38 dat al gedaan heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Chillmeister op 24-09-2004 21:08 ]
Ik heb niet echt denderende yamada updates gezien.Spam schreef op 24 september 2004 @ 09:56:
[...]
Jopie : Ik denk dat de yamada dus wel beter is vanwege betere firmware support. Haalt de bugs er sneller uit. De medion is al meer dan een half jaar uit in duitsland en nog steeds geen echte firmware update. Ik denk dat als ik kijk naar de kiss dat deze zo'n succes is omdat er veel updates ook zijn (zij het niet direct van kiss zelf maar ala).
De afstandbediening storing etc maar dat heeft niks met divx te maken.
Aan subs heb ik ook geen boodschap, vind ik alleen maar lastig zelfs.
De Medion speelt zover ik nu nog kan zien precies hetzelfde af.
Zodra yamada echt nieuwe xvids gaat supporten dan heb je veel aan updates
geen idee, zag het in een mikro electro krantje staan, verder niet gekeken.Maar goed, even een paar vraagjes :
[/quote]2) Wat voor chipset zit daar in ? Hoe is de subtitle support ?
ook geen idee
[quote]
Ik moet nog even dezelfde films op pauze zetten etc. op beide machines.
Even kijken of muziek op de medion wel goed klinkt, yamada is ongelovelijk slecht hoewel in films prima
Ik heb nog niet alles lopen uitpluizen maar wat me opviel is
-geen screensaver
-op pauze gaat hij standby na een tijd, kun je de film doorspoelen
Anoniem: 121096
Bedankt voor je reply, ik heb nog steeds geen antwoord van ze. Ga hem terugbrengen en bestel me wel een yamada 6600. Een kennis heeft er ook zo 1 en die doet het prima met de subs etc.®Otto schreef op 23 september 2004 @ 22:02:
[...]
Heb de speler nu bijna twee weken en ben er echt heel tevreden mee. Had zelf Medion ook gemaild met de vraag of er in de toekomst een nieuwe firmware uitkomt die ondersteuning biedt voor subs en kreeg het volgende antwoord:
Beste heer xxxx,
op te neme
reageren.
Met vriendelijke groet,
FEB-team
Voordeel is dat die ook recent nog een update heeft uitgebracht en maybe in de toekomst ook blijft doen..
Werkt voor geen meter. In ifo file staat gegarandeerd ook hoeveel ondertitel talen er in staan. Krijg nml. alleen Engelse ondertitels aan t werken, terwijl er in de sub ook NL zitten?? Vindt het allemaal nogal omslachtig voor die enkele keer dat ik een DivX'je brand. Voor de rest is het een super player.Tito schreef op 24 september 2004 @ 18:54:
[...]
Mja als ik zelf een idx en sub maak en die samen met de avi brand, dan loopt me md7457 vast bij het laden van de avi..
Als ik alleen de avi brand werkt het wel.
Ik heb even met irobot de yamada en de medion vergeleken.
Even alle info voordat iedereen alles gaat vragen
Ik heb ze allebei met een fatsoenlijke scart op de tv gezet.
Allebei op hetzelfde tijdstip op pauze gezet.
Allebei niet op rgb, met rgb geeft medion groen beeld en de yamada vind ik beter beeld geven zonder rgb
Toen heen en weer lopen zappen en vergelijken
De yamada geeft feller kleur, medion is wat doffer.
Mensen kunnen een hekel hebben aan het felle maar ik vind dat altijd wel fijn.
Scherpte is gelijk en als ik beide films laat lopen zie ik verder geen verschil.
Ik merk dat mijn beruchtste vastlopers ook op de medion het niet doen.
De tokkies sbs aflevering en in plane sight, deze geven dus alleen geluid en het menubeeld blijft staan.
Ik heb net wel vage vastloper gehad tijdens het opstarten van een film, even uitzetten en hij deed het weer.
Nog nooit enig probleem met de yamada gehad.
Even alle info voordat iedereen alles gaat vragen
Ik heb ze allebei met een fatsoenlijke scart op de tv gezet.
Allebei op hetzelfde tijdstip op pauze gezet.
Allebei niet op rgb, met rgb geeft medion groen beeld en de yamada vind ik beter beeld geven zonder rgb
Toen heen en weer lopen zappen en vergelijken
De yamada geeft feller kleur, medion is wat doffer.
Mensen kunnen een hekel hebben aan het felle maar ik vind dat altijd wel fijn.
Scherpte is gelijk en als ik beide films laat lopen zie ik verder geen verschil.
Ik merk dat mijn beruchtste vastlopers ook op de medion het niet doen.
De tokkies sbs aflevering en in plane sight, deze geven dus alleen geluid en het menubeeld blijft staan.
Ik heb net wel vage vastloper gehad tijdens het opstarten van een film, even uitzetten en hij deed het weer.
Nog nooit enig probleem met de yamada gehad.
UPDATE:
Ik heb op www.md7457.tech.nu nu ook een compatibiliteitsdatabase geplaatst waar iedereen uitgenodigd wordt om problemen met het afspelen van films in te geven en op te zoeken. (onder menu "compatibiliteit")
Alle input wordt geapprecieerd.
De database is voorlopig nogal leeg aangezien ik geen Medion MD 7457 heb
maar met jullie hulp wordt de lijst hopelijk snel upgedate. 
Ik heb op www.md7457.tech.nu nu ook een compatibiliteitsdatabase geplaatst waar iedereen uitgenodigd wordt om problemen met het afspelen van films in te geven en op te zoeken. (onder menu "compatibiliteit")
Alle input wordt geapprecieerd.
De database is voorlopig nogal leeg aangezien ik geen Medion MD 7457 heb
offtopic:
Als er ergens foutmeldingen zijn, gelieve die te melden. Ik pas het dan zo snel mogelijk aan.
Als er ergens foutmeldingen zijn, gelieve die te melden. Ik pas het dan zo snel mogelijk aan.
cool. ik heb net ff de regiocode op 0 (regiovrij) gezet mbv jou website. erg handig om alles op 1 site te hebben. zonder dit hele topic te moeten doorbladeren. bookmarked!Neobahamuth schreef op 25 september 2004 @ 14:07:
UPDATE:
Alle input wordt geapprecieerd.![]()
De database is voorlopig nogal leeg aangezien ik geen Medion MD 7457 hebmaar met jullie hulp wordt de lijst hopelijk snel upgedate.
offtopic:
Have a wheelie good weekend!
Anoniem: 124374
Heb deze week ook MD7457 gekocht bij Aldi Zundert. Heb verscheidene DiVX'n getest met SRT ondertitels. Prima beeld, echter geen ondertitels. Na veel testen en zoeken op internet heb ik de firmware van Denver DVD- 438 op CD gezet zoals beschreven in verschillende fora. Mijn speler accepteert de CD echter niet ( Onbekende Disc). Dit ondanks het feit dat het label van de CD CORETEK is genoemd en de file MTS1389.bin is. Hoe kan ik dit nu gefikst krijgen. Ik ben op dit gebied een echte leek en ga enkel af op wat ik gelezen heb. Dit zou het eerste toestel zijn dat ik "flash". Indien ik geen .srt ondertitels kan krijgen zal ik het toestel terug moeten binnenleveren
. Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Die heb ik ook geprobeerd zonder resultaat. Het probleem is dat de Medion een MTT1389.bin nodig en niet een MTS. En helaas is het simpel hernoemen van de file geen oplossingAnoniem: 124374 schreef op 25 september 2004 @ 18:43:
Na veel testen en zoeken op internet heb ik de firmware van Denver DVD- 438 op CD gezet zoals beschreven in verschillende fora. Mijn speler accepteert de CD echter niet ( Onbekende Disc). Dit ondanks het feit dat het label van de CD CORETEK is genoemd en de file MTS1389.bin is.
Grz,
Anoniem: 116397
Dat de MD7457 (nog) geen .srt-files ondersteunt is jammer, maar mag de pret niet drukken; dat de MD7457 films die met de nieuwste XViD 1.02-codec zijn geencodeerd niet vloeiend kan afspelen, vind ik echt een afknapper.

VRAAG: Zijn er momenteel al alternatieve Firmwares beschikbaar die het probleem met XViD v1.02 gecodeerde films oplossen?
Zo niet, dan is het te hopen dat hier snel een oplossing voor komt. Aankomende dvdrip-releases worden naar verwachting immers op den duur allemaal met deze codec gecodeerd.
VRAAG: Zijn er momenteel al alternatieve Firmwares beschikbaar die het probleem met XViD v1.02 gecodeerde films oplossen?
Zo niet, dan is het te hopen dat hier snel een oplossing voor komt. Aankomende dvdrip-releases worden naar verwachting immers op den duur allemaal met deze codec gecodeerd.
Anoniem: 124374
Gericht aan hOneybun ( en eventueel anderen
)
Hetgeen ik tot nog toe geprobeerd heb kwam (naar ik vermoed) van jouw site (honeybun.nl). Daar werd echter niet gesproken over die MTT-file. Is er een andere manier (link) waar ik het nog mee kan proberen?
Alvast bedankt voor de reactie.
Hetgeen ik tot nog toe geprobeerd heb kwam (naar ik vermoed) van jouw site (honeybun.nl). Daar werd echter niet gesproken over die MTT-file. Is er een andere manier (link) waar ik het nog mee kan proberen?
Alvast bedankt voor de reactie.
Mja het moet echt wel mogelijk zijn om srt support te proggen..Maar niemand van ons is gewoon slim genoeg om het te kunnen.
Super! Ik heb ondertussen de hele site vertaald!FragDaddy schreef op 25 september 2004
cool. ik heb net ff de regiocode op 0 (regiovrij) gezet mbv jou website. erg handig om alles op 1 site te hebben. zonder dit hele topic te moeten doorbladeren. bookmarked!
Ik denk dat de enige manier om het werkend te krijgen is delen uit roms die subs ondersteunen in md7457 roms te proppen. Dat kan met die mtkremaker-tool, ik heb alleen geen idee welke gedeelten van de rom overgezet moeten worden. Dit is ofwel ergens in de code part waarschijnlijk de DSP block of in de data Part de MPEG Blocks.Anoniem: 124374 schreef op 25 september 2004 @ 20:25:
Is er een andere manier (link) waar ik het nog mee kan proberen?
ik heb sinds gisteren ook deze speler. ik heb een aantal films geprobeerd. dvd (ntsc) pakte hij zonder problemen (nog niet regiovrij) en divx lukte ook. Daarna heb ik een xvid filmpje geprobeerd maar die pakte hij dus niet. ik kreeg wel geluid maar geen beeld. weet iemand of dit verholpen wordt door een van de aangepaste firmware's te installeren? ik ben nl. een beetje huiverig voor het hele firmware flash idee...
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Anoniem: 112530
Ik heb deze dvd-speler dus ook, jammer van die subtitle files, hopelijk zit er nu een whizzkid een oplossing te schrijven op een zolderkamertje:)
We wachten nog even af...
[algemeen] Weet iemand of ik amerikaanse regio 1 dvd's met NTSC kan afspelen op een PAL-tv met deze DVD-speler? [/algemeen]
We wachten nog even af...
[algemeen] Weet iemand of ik amerikaanse regio 1 dvd's met NTSC kan afspelen op een PAL-tv met deze DVD-speler? [/algemeen]
speel net troy af en idd, hij loopt schokkerig. Groot nadeel aangezien alle nieuwe films in xvid ipv divx uitkomen tegenwoordig
Anoniem: 124435
Is er iemand die doormiddel van het stappenplan op http://www.md7457.tech.nu
de ondertiteling werkend heeft gekregen??
Ben hier zelf mee aan het klooien geweest,maar zonder succes.Kan de film niet eens opstarten.Moet er ook iets aan het ifo bestand worden veranderd met betrekking tot de film? Heb gekeken met ifo edit,maar weet niet wat te doen.
Iemand suggesties?
Ben hier zelf mee aan het klooien geweest,maar zonder succes.Kan de film niet eens opstarten.Moet er ook iets aan het ifo bestand worden veranderd met betrekking tot de film? Heb gekeken met ifo edit,maar weet niet wat te doen.
Iemand suggesties?
Ik heb exact het zelfde, ik kan de film ook niet meer opstarten.Anoniem: 124435 schreef op 26 september 2004 @ 19:34:
Is er iemand die doormiddel van het stappenplan op http://www.md7457.tech.nu
Iemand suggesties?
Misschien werkt die workaround niet helemaal. en werkt het alleen als de sub en idx van de orginele dvd komen.
Anoniem: 124023
Hallo Allemaal.
Ik heb dus de speler gehaald bij de Aldi. De (al wat oudere) DivX speelt hij perfect af, net als DVD's. Het is een goede speler. Maar toch baal ik ervan dat een DivX speler(zoals ze hem aanprijzen) niet de nieuwste films (o.a. Xvid) aankan.
Ik vroeg mij af of we niet een front kunnen vormen om Medion toch nieuwe firmware te laten maken, het lijkt mij toch dat er genoeg mensen mee zullen doen. Deze enkele mailtjes die hierover naar Medion worden gestuurd hebben blijkbaar geen effect.
Laten we ons verenigen!
TheManNL
(feedback is welkom)
Ik heb dus de speler gehaald bij de Aldi. De (al wat oudere) DivX speelt hij perfect af, net als DVD's. Het is een goede speler. Maar toch baal ik ervan dat een DivX speler(zoals ze hem aanprijzen) niet de nieuwste films (o.a. Xvid) aankan.
Ik vroeg mij af of we niet een front kunnen vormen om Medion toch nieuwe firmware te laten maken, het lijkt mij toch dat er genoeg mensen mee zullen doen. Deze enkele mailtjes die hierover naar Medion worden gestuurd hebben blijkbaar geen effect.
Laten we ons verenigen!
TheManNL
(feedback is welkom)
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 124023 op 26-09-2004 23:09 ]