niks geen nieuws meer omtrent de divx speler? dus nog geen subs ;-((
Verwijderd
ik had een vraagje ik heb deze dvd speler gekocht maar wat mij niet lukt is de subs hoe moet ik deze erin zetten kom er egt NIET wijs uit hopelijk kan iemand mij helpen heel erg bedankt alvast groetjes
Verwijderd
gelukkig is dit topic al 17 pagina;s groot en zijn de twee onderwerpen van alle 17 de pagina;s ondertitels en xvid1.02Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 00:00:
ik had een vraagje ik heb deze dvd speler gekocht maar wat mij niet lukt is de subs hoe moet ik deze erin zetten kom er egt NIET wijs uit hopelijk kan iemand mij helpen heel erg bedankt alvast groetjes
Er is voor de 42068 een FW update uit op www.medion.de, zou dat betekenen dat er voor de 7457 ook i1 in de koker zit?
Verwijderd
New firmware for MD7457 this weekend!
Hi all!
After a lot of contact with Medion danish support, they agreed to send me new firmware this saturday by express delivery. This new firmware is supposed to support subtitles!!! I will get back with more information and a download, if everything works out the way it should
Jesper
is geschreven op 30-9-04
Bron: http://www.dvdboard.de/fo...2eb1f40fb6&threadid=77484
Hi all!
After a lot of contact with Medion danish support, they agreed to send me new firmware this saturday by express delivery. This new firmware is supposed to support subtitles!!! I will get back with more information and a download, if everything works out the way it should
Jesper
is geschreven op 30-9-04
Verwijderd
Mijn vraag is,of een een firmware update komt,ivm
> ondertiteling van divx films.
> Beetj
e knullig,want de meeste ander divx spelers
> spelen standaard wel ondertiteling af.
> Indien er geen update komt,ben ik toch
> genoodzaakt,hem terug
naar de aldi te brengen,en
> over te gaan op een ander merk.
>
> met vriendelijke groet
! dag later (vandaag dus,kreeg ik een update toegestuurd,met uitleg over hoe te branden. BEN Benieuwd.....
wordt vervolgd
> ondertiteling van divx films.
> Beetj
e knullig,want de meeste ander divx spelers
> spelen standaard wel ondertiteling af.
> Indien er geen update komt,ben ik toch
> genoodzaakt,hem terug
naar de aldi te brengen,en
> over te gaan op een ander merk.
>
> met vriendelijke groet
! dag later (vandaag dus,kreeg ik een update toegestuurd,met uitleg over hoe te branden. BEN Benieuwd.....
wordt vervolgd
Verwijderd
Deze kerel heeft zich dus geregistreerd om dit bericht te posten.... Hmm, zal wel iemand van Medion zelf zijnVerwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 13:34:
Hi all!
Jesper
is geschreven op 30-9-04
Op een ander forum las ik dat hij geen nieuwe firmware heeft gekregen maar een uitleg over hoe hij de subtitles permanent in de film kan zettenVerwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 13:34:
Hi all!
Jesper
is geschreven op 30-9-04

and the saga continues ........
De eerst post in die thread staat er al een week, zonder resultaat.
Call me a pessimist maar ik heb er niet al te veel hoop meer in.

▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
ik heb ook gelezen dat hij een cd kreeg met handleiding..Neobahamuth schreef op 14 oktober 2004 @ 18:09:
and the saga continues ........![]()
Maar er is misschien hoop aan gezien de andere dvd/divx speler van medion ook een firmware update heeft gehad gister.
Verwijderd
Heb de update gedaan en....wat blijkt.............
Nog steeds geen ondertitling support. alleen een ander logo,andere screensaver en mijn nederlandse menu weg....
lekker vaag dus....
Nog steeds geen ondertitling support. alleen een ander logo,andere screensaver en mijn nederlandse menu weg....
lekker vaag dus....
sjongejonge, schiet niet op zo hè?
Ik werd bijna blij toen ik dat bericht kreeg van die firmware die werd opgestuurd naar die gast... maar werd al snel weer minder blij...
Is het nu écht zo moeilijk om een srt-ondersteunend progje te maken voor dat ding???
Wanneer wordt die petitie opgestuurd voor wat extra druk op de spreekwoordelijke ketel???
Afwachtend, (altijd maar afwachten...)
Robbie.
Ik werd bijna blij toen ik dat bericht kreeg van die firmware die werd opgestuurd naar die gast... maar werd al snel weer minder blij...
Is het nu écht zo moeilijk om een srt-ondersteunend progje te maken voor dat ding???
Wanneer wordt die petitie opgestuurd voor wat extra druk op de spreekwoordelijke ketel???
Afwachtend, (altijd maar afwachten...)
Robbie.
Verwijderd
Ik heb ook deze DVD speler echter met divx en xvid films stop hij altijd enkele keren tussen ongeveer de 10de en de 20ste minuut. Daartussen loopt hij enkele keren vast, dan moet ik eroverheen "springen".
Enig idee hoe dit kan, suggesties hoe het op te lossen?
Enig idee hoe dit kan, suggesties hoe het op te lossen?
Verwijderd
anyways ik heb nu the punisher en white chicks met ondertitels (engels) , het is een begin in ieder geval.
nou paps gaat weer lekker verder met klooien en houd deze topic in de gaten
tot later
ow en nog wat , is het niet een idee om ergens een server te maken en daar mensen de .idx en de .sub files van films te laten uploaden en andere mensen daar weer gebruik van kunnen maken
( laten we de medion boss ontvoeren en nieuwe firmware afdwingen :P:P )
Ja, daar heb ik ook aan gedacht om dat bij de site te zetten, maar ik vrees dat daar dezelfde problemen van gaan komen als met ondertitel-sites--> aangeklaagd en verdwenen!Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 12:17:
ow en nog wat , is het niet een idee om ergens een server te maken en daar mensen de .idx en de .sub files van films te laten uploaden en andere mensen daar weer gebruik van kunnen maken
Ik wil niet dat ik aangeklaagd word of dat de site verdwijnt.
Dus tenzij iemand mij 100% kan garanderen dat het aanbieden van die bestanden (sub/ix/ifo) 100% wettelijk in orde is, begin ik er niet aan.
[ Voor 1% gewijzigd door Neobahamuth op 18-10-2004 12:35 . Reden: spelfoutje! ]
iemand ervaringen met de nieuwe Packard Bell firmware (met subtitles support!!) voor de MT1389DE chip?
[ Voor 6% gewijzigd door YozY op 18-10-2004 17:29 ]
Verwijderd
Ik zie ook graag dat je gewoon een avi kan branden,en de .srt file erbij kan zetten en klaar...maar dat duurt nog wel even.Als alternatief,kan ik iedereen aanraden om het programma winavi te gebruiken.
Dit is de tot nu toe snelste manier,om een avi om te zetten naar vcd , svcd,of dvd met een goede tot zeer goede kwaliteit.
50 minuten voor een vcd met hier een pentium 4 1.5 met 320mb geheugen...dus geen super snelle pc.....
Als je ook vobsub instaleerd,en je de films en ondertiteling in de zelfde map met gelijke naam zet(dus bv the punisher.avi en the punicher.srt )en je winavi zijn werk laat doen,heb je meteen de ondertiteling in de film zonder moeilijk gedoe.
en echt verbaasend snel.
dus winavi en vobsub en klaar is klara.
daarna zet je de files als data dvd op een dvdtje (kunnen meerder films op 1 dvd)en kan je ze gewoon op elke dvdspeler afspelen,en heb je dus eigenlijk die medion niet meer nodig.
Modbreak: Dat is warez en dus illegaal
groetjes en ik hou deze site in de gaten,en hoop dat het ooit gaat lukken met die medion en de .srt files....
Sevens-Heaven
Dit is de tot nu toe snelste manier,om een avi om te zetten naar vcd , svcd,of dvd met een goede tot zeer goede kwaliteit.
50 minuten voor een vcd met hier een pentium 4 1.5 met 320mb geheugen...dus geen super snelle pc.....
Als je ook vobsub instaleerd,en je de films en ondertiteling in de zelfde map met gelijke naam zet(dus bv the punisher.avi en the punicher.srt )en je winavi zijn werk laat doen,heb je meteen de ondertiteling in de film zonder moeilijk gedoe.
en echt verbaasend snel.
dus winavi en vobsub en klaar is klara.
daarna zet je de files als data dvd op een dvdtje (kunnen meerder films op 1 dvd)en kan je ze gewoon op elke dvdspeler afspelen,en heb je dus eigenlijk die medion niet meer nodig.
Modbreak: Dat is warez en dus illegaal
groetjes en ik hou deze site in de gaten,en hoop dat het ooit gaat lukken met die medion en de .srt files....
Sevens-Heaven
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 14:17 ]
Ik heb vandaag een mail gekregen van kodan2k
Iemand die mij een 2de bevestiging kan geven dat het werkt?
Ik heb de firmware op de site geplaatst (zie sig) met de uitleg over de functies die het ondersteunt, waaronder ondertitels!Hi,
I have news. The Packard Bell Firmware works on the 7457. Look here: http://www.dvdboard.de/fo...ead.php?s=&threadid=77983
I have modified the firm, so that it fits on the 7457.
Greetings, kodan2k
Iemand die mij een 2de bevestiging kan geven dat het werkt?
jaPnD schreef op 20 oktober 2004 @ 13:27:
Gaat dit .srt ondersteunen!?
God dank!!!
Met winavi aan het stoeien geweest en dat werkt super voor een aantal conversies, maar Divx naar Divx met sub gaat niet goed, Divx naar SVCD en DVD gaat super. Met sub er direct ingeknald.
Maar losse srt hebben mijn voorkeur. Mijn Jamo ondersteunt Sub, en dan nu een speler met srt. Nice, fik alle dvd's met avi met beide erop. Nu ff wachten of meer mensen hier succes mee hebben. Wie durft?
Met winavi aan het stoeien geweest en dat werkt super voor een aantal conversies, maar Divx naar Divx met sub gaat niet goed, Divx naar SVCD en DVD gaat super. Met sub er direct ingeknald.
Maar losse srt hebben mijn voorkeur. Mijn Jamo ondersteunt Sub, en dan nu een speler met srt. Nice, fik alle dvd's met avi met beide erop. Nu ff wachten of meer mensen hier succes mee hebben. Wie durft?
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Stotterende Xvid is makkelijk op de lossen.
Heb het getest en werkt perfect. Is 1 minuut werk.
Wenn der Film in XVID ist und Packed Bitstream hat, stottert er auf dem MD 7457.
So geht man vor:
MPEG4Modifier starten
a) bei Bitstream "unpack" anklicken
b) bei User Data die Zeile mit z.B. "DIVX999b000p" per Minus-Button entfernen! Es sollte nur die Xvid-Zeile übrigbleiben, also z.B. "XVID0035", wenn man die DIVX-Zeile nicht entfernt, dann stottert der Film beim Abspielen unter Windows!
c) Video abspeichern
Heb het getest en werkt perfect. Is 1 minuut werk.
Wenn der Film in XVID ist und Packed Bitstream hat, stottert er auf dem MD 7457.
So geht man vor:
MPEG4Modifier starten
b) bei User Data die Zeile mit z.B. "DIVX999b000p" per Minus-Button entfernen! Es sollte nur die Xvid-Zeile übrigbleiben, also z.B. "XVID0035", wenn man die DIVX-Zeile nicht entfernt, dann stottert der Film beim Abspielen unter Windows!
c) Video abspeichern
Hmm xvid problemen zijn blijkbbaar ook makkelijk op te lossen.
Meine Erfahrungen:
So geht man vor:
MPEG4Modifier starten
c) Video abspeichern
fertig!
PS, ein Firmwareupdate für den MD 7457 wäre aber trotzdem angebracht, damit man sich diesen Frickelquatsch sparen kann.
Nog geen idee of het werkt zoals ze zeggen. Moet het nog proberen, maar klinkt goed.
srt en en xvid 1.01/2? jammie
[edit] de link [edit]
http://www.moitah.net/
strijkt iemand anders met de eer
Meine Erfahrungen:
So geht man vor:
MPEG4Modifier starten
c) Video abspeichern
fertig!
PS, ein Firmwareupdate für den MD 7457 wäre aber trotzdem angebracht, damit man sich diesen Frickelquatsch sparen kann.
Nog geen idee of het werkt zoals ze zeggen. Moet het nog proberen, maar klinkt goed.
srt en en xvid 1.01/2? jammie
[edit] de link [edit]
http://www.moitah.net/
[ Voor 11% gewijzigd door makkie ;) op 20-10-2004 14:03 ]
HET WERKT!!!
Net S.W.A.T geprobeerd en ja er zijn ondertitels!! (dit is btw met http://www.dvdboard.de/fo...ead.php?s=&threadid=77983 <- deze firmware)
Net S.W.A.T geprobeerd en ja er zijn ondertitels!! (dit is btw met http://www.dvdboard.de/fo...ead.php?s=&threadid=77983 <- deze firmware)
En de download-link op die pagina linkt nu naar mijn siteYozY schreef op 20 oktober 2004 @ 17:05:
HET WERKT!!!
(Ik host nu de firmware voor kodan2k.)
[ Voor 10% gewijzigd door Neobahamuth op 20-10-2004 17:36 ]
Ik zal het later vanavond (na het eten) ook even proberen. Klinkt super
Heb net de nieuwe firmware erop gezet en de ondertitels werken!
Echt super, bedankt hiervoor.
Btw het menu is niet meer in het Nederlands, maar dat is voor mij persoonlijk geen probleem. Je kunt kiezen tussen Engels, Frans, Spaans en Duits.
Echt super, bedankt hiervoor.
Btw het menu is niet meer in het Nederlands, maar dat is voor mij persoonlijk geen probleem. Je kunt kiezen tussen Engels, Frans, Spaans en Duits.
Hoe werkt dat flashen, en zijn er nog verschillen in revisies oid 
Overigens zet ik wel vraagtekens bij de legaliteit van deze firmware / de linkjes erheen.
Overigens zet ik wel vraagtekens bij de legaliteit van deze firmware / de linkjes erheen.
1. Flash-tutorial staat op de site (zie sig)Xandrios schreef op 20 oktober 2004 @ 18:31:
Hoe werkt dat flashen, en zijn er nog verschillen in revisies oid
2. Als je vraagtekens zet bij de legaliteit van deze firmware, dan kan je alle topics in GoT sluiten waar er firmwares gemodifieerd worden. bv KiSS-topic, Nec ND 2510-topic, Nec ND-2500a-topic, enz....
Verwijderd
Hell YEAH!
Net getest met *.sub en *.srt files en verdomme het werkt gewoon!
En wat nog beter is XViD 1.02 en DiVX;-) 3.11 geencodeerde films lijken (voor zover ik in de gauwigheid heb kunnen testen) ook aanzienlijk beter te draaien.
Dit is precies de FW-upgrade waar ik -en velen anderen- op heb zitten te wachten. Werkelijk klassse werk!
Net getest met *.sub en *.srt files en verdomme het werkt gewoon!
En wat nog beter is XViD 1.02 en DiVX;-) 3.11 geencodeerde films lijken (voor zover ik in de gauwigheid heb kunnen testen) ook aanzienlijk beter te draaien.
Dit is precies de FW-upgrade waar ik -en velen anderen- op heb zitten te wachten. Werkelijk klassse werk!
Ik heb het zojuist ook maar geprobeerd en het werkt inderdaad! Helaas kan er in de nieuwe firmware niet meer voor een Nederlandstalig menu worden gekozen (Engels, Duits, Frans en Spaans) maar dit mag de pret niet drukken... Eindelijk ondertitels bij m'n oude films!
(Al hoop ik dat ze in 'n volgende firmware regelen dat ik ook ondertitels kan selecteren met 'n andere naam dan de film, dit zou helemaal ideaal zijn).
-edit-
Shit heej, ik had dit topic toch 's moeten verversen aangezien al m'n info vrij achterhaald is inmiddels
.
(Al hoop ik dat ze in 'n volgende firmware regelen dat ik ook ondertitels kan selecteren met 'n andere naam dan de film, dit zou helemaal ideaal zijn).
-edit-
Shit heej, ik had dit topic toch 's moeten verversen aangezien al m'n info vrij achterhaald is inmiddels
[ Voor 15% gewijzigd door Flipmo2K op 20-10-2004 18:51 ]
Verwijderd
Aldi Belgie brengt volgende week een nieuwe dvdplayer uit. De gegevens:
DVD/DivX-speler
1. met datatransfer tot 8 MB (nieuwste DivX chipset)
2. Progressive Scan
3. radiofunctie via ingebouwde AC-3 Decoder
afspelen van muziek-CD, DVD, CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW,
MP3 Photo CD (JPEG-formaat), WMA, VCD, S-VCD, MPEG4 (DivX), Xvid,
ingebouwde Dolby Digital (AC-3 5.1) decoder, digitale optische uitgang en
digitale coaxiale uitgang, S-VHS bus, OSD-beeldschermmenu in het Nederlands,
beeldformaten 16:9 of 4:3, incl. infrarood afstandsbediening.
3jaar garantie, 79,99 Incl. 4 EUR Recupel.
Weet iemand iets af van deze player of chipset?
info:
http://aldi.be/ALDI_BN/home.htm
Ik ging net een dvdplayer van philips aankopen maar gezien deze lage prijs met mogelijks een nieuwe chipset denk ik te wachten tot volgende week.
Frans
DVD/DivX-speler
2. Progressive Scan
info:
Ik ging net een dvdplayer van philips aankopen maar gezien deze lage prijs met mogelijks een nieuwe chipset denk ik te wachten tot volgende week.
Frans
Ik ga het direct morgen proberen, en die menu talen kan je wel met mtremaker veranderen als het goed is.Flipmo2K schreef op 20 oktober 2004 @ 18:50:
Ik heb het zojuist ook maar geprobeerd en het werkt inderdaad! Helaas kan er in de nieuwe firmware niet meer voor een Nederlandstalig menu worden gekozen (Engels, Duits, Frans en Spaans) maar dit mag de pret niet drukken... Eindelijk ondertitels bij m'n oude films!
-edit-
Shit heej, ik had dit topic toch 's moeten verversen aangezien al m'n info vrij achterhaald is inmiddels.
Dit weekend maar is ff tijd vrij maken.
Geweldig nieuws dit
Inderdaad, had ik hier ook al gemeldVerwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 19:03:
Aldi Belgie brengt volgende week een nieuwe dvdplayer uit. De gegevens:
DVD/DivX-speler
2. Progressive Scan
info:
Frans
Ik heb je screenshot op de site gebruikt als dat OK isYozY schreef op 20 oktober 2004 @ 19:14:
en zo ziet het er dus in praktijk uit:
[afbeelding] (fragment uit Underworld)
Verwijderd
sorry, even over het hoofd gezien. Maar de vraag blijft natuurlijk wat het mogelijks verschil wordt. Maar ik zal toch even geduld moeten hebben tot volgende week woensdag. om 9h00 zal ik aan de deur staan. Ik zal mogelijks dan een van de eerste testers worden....
geen probleemNeobahamuth schreef op 20 oktober 2004 @ 19:21:
[...]
Ik heb je screenshot op de site gebruikt als dat OK is
anyway, de srt-support is nog niet vlekkeloos, hieronder zie je dat te lange subtitles niet volledig getoond worden (specia -> speciaal

en ik heb xvid 1.02 getest, er is wel een verbetering maar het probleem is nog niet helemaal gefixt
Helaas is de subtitle (voorlopig) gelimiteerd tot 60 tekens per regel.YozY schreef op 20 oktober 2004 @ 19:47:
[...]
geen probleem
anyway, de srt-support is nog niet vlekkeloos, hieronder zie je dat te lange subtitles niet volledig getoond worden (specia -> speciaal
[afbeelding]
en ik heb xvid 1.02 getest, er is wel een verbetering maar het probleem is nog niet helemaal gefixt
Verwijderd
te gek jongens heb m er ff ingeknalt ik ga later ff testen want me wijfie zit sims op de pc te spelen 
owja en voor de makkelijkheid heb ik ff een iso gemaakt nadat ik die cd gebrand had met nero kan je hier downen
www.network-file-explorers.com/medion/medion.rar
gewoon ff branden met je favoriete brand software
en rustig met BW op die site abuse m niet dan kunnen we in de toekomst nog wat hosten
(en ik denk dat medion nu zelf snel met een beter firmware komt want ze hebben nu een mooi voorbeeld)
owja en voor de makkelijkheid heb ik ff een iso gemaakt nadat ik die cd gebrand had met nero kan je hier downen
www.network-file-explorers.com/medion/medion.rar
gewoon ff branden met je favoriete brand software
en rustig met BW op die site abuse m niet dan kunnen we in de toekomst nog wat hosten
(en ik denk dat medion nu zelf snel met een beter firmware komt want ze hebben nu een mooi voorbeeld)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 22:36 ]
Nou wat xvid 1.02 betreft is het nog steeds huilen met de pet op. 
Toch fijn dat er beweging in zit.
Wat ik trouwens ook vervelend vind dat het ZOOM tekentje in beeld blijft staan als je daar gebruik van maakt
Toch fijn dat er beweging in zit.
Wat ik trouwens ook vervelend vind dat het ZOOM tekentje in beeld blijft staan als je daar gebruik van maakt

[ Voor 53% gewijzigd door Sunrise op 21-10-2004 00:00 ]
erg jammer ja, gelukkig kan mijn TV ook zoomen maar dan zonder zo'n tekentje
Sir_Killalot schreef op 20 oktober 2004 @ 23:53:
erg jammer ja, gelukkig kan mijn TV ook zoomen maar dan zonder zo'n tekentje
Zo'n ramp is het niet, heb gelukkig een mooi alternatief.
Maar wat is het nut ervan om zo'n ding altijd in beeld te hebben ?, wat hebben die mensen in godsnaam gedacht
Aanpassen van de menus moet je doen met mtk remake, niet mt remake
. Link hieronder met 0.2 en nog wat andere tools.
http://personal.inet.fi/koti/mabreaker/mabreaker/mediatek/
OK, je kunt dus met MTKremaker de tekst van je OSD aanpassen, zodat het in een andere taal is, maar in het menu zal het nog steeds een andere taal heten (in het menu staat dus nog steeds spaans o.i.d.).
Weet iemand waar je dit kan veranderen?
Weet iemand waar je dit kan veranderen?
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Neem aan dat je op mij reageert.DropDeadGorgeous schreef op 21 oktober 2004 @ 11:14:
Aanpassen van de menus moet je doen met mtk remake, niet mt remake. Link hieronder met 0.2 en nog wat andere tools.
Ziet er ingewikkeld uit, zal eens kijken, bedankt in ieder geval.
ik gebruik die zoomfunctie niet eigenlijk; maar als je teruggaat naar 0 keer zoom: gaat ie dan wel weg ?
yepXandrios schreef op 21 oktober 2004 @ 13:22:
ik gebruik die zoomfunctie niet eigenlijk; maar als je teruggaat naar 0 keer zoom: gaat ie dan wel weg ?
Ik gebruik 'm ook nauwlijks maar soms heb je van die extreem smalle reepjes film, bios formaat en dan is het wel fijn.Xandrios schreef op 21 oktober 2004 @ 13:22:
Ok, thanks 
Even upgrade gedaan, werkt inderdaad prima. Is er nu nog een methode om terug te gaan naar de officiele firmware (voor garantie oid)?
Even upgrade gedaan, werkt inderdaad prima. Is er nu nog een methode om terug te gaan naar de officiele firmware (voor garantie oid)?
Ik heb de firmware geupdate en meteen maar even wat films + srt-ondertitels geprobeerd. Eentje werkte er niet en dat komt waarschijnlijk omdat de film Shrek.avi heet en de ondertitel shrek.srt . Je moet dus waarschijnlijk op hoofdletters letten om het goed te laten werken.
Ik ga nu even proberen of het echt daaraan lag.
update:
het ligt daar dus aan
. Je moet dus goed opletten op hoofdletters en spaties enzo.
schuine ondertitels met <li> werken ook niet. en het is wel jammer dat er max 60 tekens op 1 regel passen.
update:
het ligt daar dus aan
schuine ondertitels met <li> werken ook niet. en het is wel jammer dat er max 60 tekens op 1 regel passen.
[ Voor 25% gewijzigd door Beelzebub op 21-10-2004 16:51 ]
www.hetbsg.nl
Kan je trouwens ondertitels aanpassen zodat alles binnen de <60 blijft??Beelzebub schreef op 21 oktober 2004 @ 16:17:
Ik heb de firmware geupdate en meteen maar even wat films + srt-ondertitels geprobeerd. Eentje werkte er niet en dat komt waarschijnlijk omdat de film Shrek.avi heet en de ondertitel shrek.srt . Je moet dus waarschijnlijk op hoofdletters letten om het goed te laten werken.
update:
het ligt daar dus aan. Je moet dus goed opletten op hoofdletters en spaties enzo.
hopelijk brengt medion nu zelf ook snel een andere firmware uit. Wil eigenlijk de menuutjes etc wel Nederlands houden.
heb ook succesvol de firmware geupgrade. heb even wat xvid titels getest, waar ik eerst geen beeld voor kreeg. nu krijg ik wel beeld, maar het is nog helemaal niet synchroon met het geluid. maarja er is iig verbetering...
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Is de firmware ook weer terug te zetten naar de oude?
.srt is voor mij niet zó belangrijk dat ik me nederlandse menu's e.d. kwijtraak nl.
.srt is voor mij niet zó belangrijk dat ik me nederlandse menu's e.d. kwijtraak nl.
ik geloof gewoon de oude er over zetten of niet?PnD schreef op 21 oktober 2004 @ 18:19:
Is de firmware ook weer terug te zetten naar de oude?
Verwijderd
Ik heb de nieuwe firmware er net ook op gezet en hij werkt perfect! Net een film uit mijn collectie gepakt die het eerder niet deed met een srt filetje op de cd en hij doet het! Echt geweldig, super bedankt. (gelukkig is dat lelijke medion plaatje weg!)
Niets aan toe te voegenVerwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 19:49:
Ik heb de nieuwe firmware er net ook op gezet en hij werkt perfect! Net een film uit mijn collectie gepakt die het eerder niet deed met een srt filetje op de cd en hij doet het! Echt geweldig, super bedankt. (gelukkig is dat lelijke medion plaatje weg!)
Ging erg simpel
Unknown
Neobahamuth is een gelukkig man.
(De bezoekersteller van de site maakt overuren!)
Ik zie dat de gemodde firmware van kodan2k in de smaak valt.
Ik weet echter niet of hij er nog verder aan gaat prutsen (bv meer menu-talen, 60 teken-limiet verbreken, ...).
Ik zal 'em anders een mailen.
We hebben in ieder geval een extra drukkingsmiddel tegen Medion.
Als een 'gewone' consument (tweaker dus) ondertiteling aan de praat krijgt, dan moet Medion (met haar zakenrelaties met de fabrikanten) dit toch ook wel kunnen
?
(De bezoekersteller van de site maakt overuren!)
Ik zie dat de gemodde firmware van kodan2k in de smaak valt.
Ik weet echter niet of hij er nog verder aan gaat prutsen (bv meer menu-talen, 60 teken-limiet verbreken, ...).
Ik zal 'em anders een mailen.
We hebben in ieder geval een extra drukkingsmiddel tegen Medion.
Als een 'gewone' consument (tweaker dus) ondertiteling aan de praat krijgt, dan moet Medion (met haar zakenrelaties met de fabrikanten) dit toch ook wel kunnen
[ Voor 3% gewijzigd door Neobahamuth op 21-10-2004 22:09 ]
Verwijderd
Heb de firmware ook geflasht,en inderdaad het werkt! Alleen jammer van die tekens begrenzing,neem aan dat dit een kwestie van tijd is.
Heb de nieuwe firmware er ook ingezet en het werkt idd. 
Naast de "60 tekens-limiet" geldt er ook een limiet voor tekens per regel, namelijk 35. De tekens die op de eerste regel niet worden getoond, worden wel gewoon "meegeteld" voor de limiet van 60 tekens "all".
Dat zoomtekentje: dat zat toch ook al in de oude firmware?
Naast de "60 tekens-limiet" geldt er ook een limiet voor tekens per regel, namelijk 35. De tekens die op de eerste regel niet worden getoond, worden wel gewoon "meegeteld" voor de limiet van 60 tekens "all".
edit:
35 +- 3...
35 +- 3...
[ Voor 10% gewijzigd door SiHiDa op 21-10-2004 23:07 ]
Verwijderd
Update werkt prima!
w.b. ondertiteling: Toch wat lastig. Ik hoop dat dat nog gefixt kan worden. De eerste regel varieërt van 36 t/m 38 karakters. Tweede regel zal inderdaad gaan zoals SiHiDa schrijft.
Ik heb ook nog even gekeken naar MTKremaker. Weet imand wat de risicos zijn als je het franse menu vertaalt in het nederlands. Loop je dan bijv. het risico je dvdspeler te nielen?
w.b. ondertiteling: Toch wat lastig. Ik hoop dat dat nog gefixt kan worden. De eerste regel varieërt van 36 t/m 38 karakters. Tweede regel zal inderdaad gaan zoals SiHiDa schrijft.
Ik heb ook nog even gekeken naar MTKremaker. Weet imand wat de risicos zijn als je het franse menu vertaalt in het nederlands. Loop je dan bijv. het risico je dvdspeler te nielen?
Ja dat klopt, ik wou het alleen maar even onder de aandacht brengen aangezien er toch beweging in zit kunnen ze dit misschien ook verhelpen.SiHiDa schreef op 21 oktober 2004 @ 22:38:
edit:
35 +- 3...
Volgensmij moet die osd language heel makkelijk aan te passen zijn
je ript gewoon alles uit de orginele firmware versie die wel nl is en gooit dat in die van kodan2k ff saven en klaar is kees
-edit dan moet je ook de nederlandse buttons, images dus meepakken
oh nee toch niet want die images word gemaakt via het Font
hmmms je kunt met MTKReMaker bijv language 7 opslaan als bin, om hem vervolgens in de nieuwe versie van kodan2k te importeren (replacen) als OSD Language 4 ofzo
Zou dit werken ? het moet natuurlijk niet zo zijn dat je speler dan de geest geeft
op die manier zou je ook de orginele medion achtergrond etc kunnen importeren als het werkt..
je ript gewoon alles uit de orginele firmware versie die wel nl is en gooit dat in die van kodan2k ff saven en klaar is kees
-edit dan moet je ook de nederlandse buttons, images dus meepakken
oh nee toch niet want die images word gemaakt via het Font
hmmms je kunt met MTKReMaker bijv language 7 opslaan als bin, om hem vervolgens in de nieuwe versie van kodan2k te importeren (replacen) als OSD Language 4 ofzo
Zou dit werken ? het moet natuurlijk niet zo zijn dat je speler dan de geest geeft
op die manier zou je ook de orginele medion achtergrond etc kunnen importeren als het werkt..
[ Voor 66% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-10-2004 02:41 ]
My favorite programming language is solder.
Verwijderd
Wat bij alle anderen als vanzelf lijkt te lukken is bij mij een groot probleem. Ik probeer de firmware met werkende ondertitels te downloaden en verder te verwerken tot aan mijn Medion. Maar na de download krijg ik steeds foutmeldingen als ik het geval probeer te openen met mijn Winzip. Ik heb het progje ondertussen al een 10-tal keren gedownload en steeds hetzelfde effect. Wat doe ik verkeerd ?????

Met die zip is niks mis mee. Ik heb het net nog geverifiëerd.Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 10:46:
Wat bij alle anderen als vanzelf lijkt te lukken is bij mij een groot probleem. Ik probeer de firmware met werkende ondertitels te downloaden en verder te verwerken tot aan mijn Medion. Maar na de download krijg ik steeds foutmeldingen als ik het geval probeer te openen met mijn Winzip. Ik heb het progje ondertussen al een 10-tal keren gedownload en steeds hetzelfde effect. Wat doe ik verkeerd ?????
Als je wil kan ik je het bestand doormailen. (gezipt of niet)
Verwijderd
Alvast bedankt voor het aanbod (ongezipt dan graagNeobahamuth schreef op 22 oktober 2004 @ 11:53:
[...]
Met die zip is niks mis mee. Ik heb het net nog geverifiëerd.
Als je wil kan ik je het bestand doormailen. (gezipt of niet)
Adresje is leew70@hotmail.com
Als ik probeer te openen lijkt mijn map altijd leeg te zijn, enig idee wat er scheelt ?
En nog eens proficiat met die fantastische site van jouw.

Ik krijg een error als ik naar je mail:Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 12:14:
[...]
Alvast bedankt voor het aanbod (ongezipt dan graag).
Adresje is leew70@hotmail.com
Als ik probeer te openen lijkt mijn map altijd leeg te zijn, enig idee wat er scheelt ?
En nog eens proficiat met die fantastische site van jouw.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Your message did not reach some or all of the intended recipients. Subject: ongezipte firmware medion md 7457 Sent: 22/10/2004 12:23 The following recipient(s) could not be reached: 'leew70@hotmail.com' on 22/10/2004 12:23 None of your e-mail accounts could send to this recipient. |
Je kan de firmware tijdelijk hier downloaden: MTT1389.BIN (niet gezipt)
-> Volg daarna de instructies op de site (zie sig) onder menu "Firmware".
(Je hebt 1 uur om deze te downloaden, daarna verdwijnt ie!)
Bedankt voor de complimenten op de site.
Ik weet helaas niet waarom het gedownloade zip-bestand bij jou niet werkt!
--> Als er nog mensen zijn die dit probleem hebben, gelieve mij dan iets te laten weten (hier of via form op de site) en dan zet ik er de ongezipte versie ipv de zip.
[ Voor 43% gewijzigd door Neobahamuth op 22-10-2004 12:31 ]
Verwijderd
Aan Neobahamuth :
Problemen bij Hotmail denk ik, heb zelf ook al paar keer gehad dat ik er niet op binnengeraakte vandaag.
De ongezipte versie is binnen en geinstalleerd op mijn MD 7457.
Verschillende schijfjes getest heb enkel bij (voorlopig) 1 film geen ondertitels gekregen (Brother Bear DivX nl subs).
Voor de rest wreed content !!!
Was zonder subs ook wel te doen maar mét is toch leuker
Problemen bij Hotmail denk ik, heb zelf ook al paar keer gehad dat ik er niet op binnengeraakte vandaag.
De ongezipte versie is binnen en geinstalleerd op mijn MD 7457.
Verschillende schijfjes getest heb enkel bij (voorlopig) 1 film geen ondertitels gekregen (Brother Bear DivX nl subs).
Voor de rest wreed content !!!
Was zonder subs ook wel te doen maar mét is toch leuker
Bij mij doet ie het nog niet...maar als ik dus bijvoorbeeld Shrek2.DVDRIP.doNe.avi en als srt bestand: shrek2.DVDRIP.doNe.srt
dan doet pakt hij dus de ondertitel niet? het moeten beide precies dezelfde namen hebben?
dan doet pakt hij dus de ondertitel niet? het moeten beide precies dezelfde namen hebben?
Verwijderd
Ik zie dat je bij de een begint met een hoofdletter en bij de ander met een kleine letter. Hoofdletters en kleine letters moeten identiek zijn.
Dit staat allemaal bij de "info"-knop bij de firmware. Lees dus de release notes!aryan schreef op 22 oktober 2004 @ 13:42:
Bij mij doet ie het nog niet...maar als ik dus bijvoorbeeld Shrek2.DVDRIP.doNe.avi en als srt bestand: shrek2.DVDRIP.doNe.srt
[ Voor 3% gewijzigd door Neobahamuth op 22-10-2004 14:57 ]
Oke bedankt, ze moeten dus beide precies dezelfde naam hebben. Is dat normaal bij andere Divx spelers ook zo of is het alleen zo door deze firmware?
Verwijderd
dat is normaal...alleen bij sommige divx spelers kan je afzonderlijk de ondertiteling kiezen,oa bij loomax.....
verder is het bij deze makkelijk,dat hij automatish meeloopt...toch?
Hoop alleen wel,dat er een oplossing komt voor de 60 teken limiet.
Mischien is er een progje,dat je subs kan aanpassen....
Ben wel heel blij,dat het tot zover mogenlijk is om de subs mee te laten draaien...
Zeker de kids zullen blij zijn,want nu kunnen ze eindelijk direct na het downloaden de films kijken haha..
dus vanavond shark tale tijd...
greetzzz
Sevens-heaven
verder is het bij deze makkelijk,dat hij automatish meeloopt...toch?
Hoop alleen wel,dat er een oplossing komt voor de 60 teken limiet.
Mischien is er een progje,dat je subs kan aanpassen....
Ben wel heel blij,dat het tot zover mogenlijk is om de subs mee te laten draaien...
Zeker de kids zullen blij zijn,want nu kunnen ze eindelijk direct na het downloaden de films kijken haha..
dus vanavond shark tale tijd...
greetzzz
Sevens-heaven
Welke is de firmware is de orginele die er nu opzit.
Wil namelijk de menu's even overzetten met mtkremaker.
Je kan ze namelijk gewoon replacen volgens mij.
Dat hangt er vanaf wanneer je hem gekocht hebt!Tito schreef op 22 oktober 2004 @ 17:45:
Welke is de firmware is de orginele die er nu opzit.
december 2003 --> official MEDION firmware v2.04
september 2004 --> official MEDION firmware v2.06 -> deze dus voor de meesten
(voor "preferred customers" --> official MEDION firmware v2.06 2nd release
-> Heeft een paar minpuntjes. Zie release notes op de site.)
[ Voor 14% gewijzigd door Neobahamuth op 22-10-2004 17:55 ]
even een vraagje ik wil er 5.1 geluid uit halen kan dat met deze boxen set:
Aktieve subwoofer in houten kast, ingebouwd met Net deel.
Incl. PC aansluitingskabel.
Ingang: RCA x 6 voor 5.1 kanaal; RCA x 2 voor stereokanaal
Subwoofer: 5.25"/60 Hz ~200 Hz
Surround/Center: 3"/200 Hz ~20 KHz
Afm. ca. Subwoofer 130 x 300 x 285 mm.
Surround: 90 x 90 x 100 mm.
Center: 180 x 90 x 100 mm.
Verp. 553 x 186 x 368 mm.
Incl. afstandbediening
Aktieve subwoofer in houten kast, ingebouwd met Net deel.
Incl. PC aansluitingskabel.
Ingang: RCA x 6 voor 5.1 kanaal; RCA x 2 voor stereokanaal
Subwoofer: 5.25"/60 Hz ~200 Hz
Surround/Center: 3"/200 Hz ~20 KHz
Afm. ca. Subwoofer 130 x 300 x 285 mm.
Surround: 90 x 90 x 100 mm.
Center: 180 x 90 x 100 mm.
Verp. 553 x 186 x 368 mm.
Incl. afstandbediening
M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12
Is dit apparaatje nog ergens te krijgen nu?
Zie "Shop" in het menu op de site (zie sig).UltraSub schreef op 22 oktober 2004 @ 18:02:
Is dit apparaatje nog ergens te krijgen nu?
En als je in België woont kan je volgende week een Magnum DVD/DivX speler kopen bij Aldi voor € 79,99. foto Aldi site
[ Voor 52% gewijzigd door Neobahamuth op 22-10-2004 18:17 ]
Er staan geen shops meer onder die link 
Hmm... 80 euri.. toch nog best veel geld voor een witmerk spelertje..
Hoef er alleen een "voor erbij"...
Bedankt voor je tips Neobahamuth!
Hmm... 80 euri.. toch nog best veel geld voor een witmerk spelertje..
Hoef er alleen een "voor erbij"...
Bedankt voor je tips Neobahamuth!
Heb even de Nederlandse taal er ingezet..
Het werkt.. Alleen het linkje in het menu is nog niet helemaal goed:
Het werkt.. Alleen het linkje in het menu is nog niet helemaal goed:

Nederlandse taal hoeft van mij niet zo nodig (helemaal niet zelfs eigenlijk
), maar ik vind het wel jammer dat het nu ook standaard niet meer mogelijk is om een DVD met NL subtitles te laten starten. Dat zou ik wel graag erin willen klussen eigenlijk 
Hoe heb jij dat gedaan, Tito? Met die tool?
Hoe heb jij dat gedaan, Tito? Met die tool?
ja met mtk remaker, kan je gewoon de orginele bin in openen, je zoekt de nederlandse taal op. je doet save
je opent met mtkremaker de andere firmware en je zoekt het osd-taal gedeelte op en doet replace. en klaar ben je.
Mja dat zou idd ideaal zijn. Hij begint standaard hier nog op frans.
Maar ben blij met srt support.
je opent met mtkremaker de andere firmware en je zoekt het osd-taal gedeelte op en doet replace. en klaar ben je.
hey dus dat werkt welTito schreef op 22 oktober 2004 @ 19:55:
ja met mtk remaker, kan je gewoon de orginele bin in openen, je zoekt de nederlandse taal op. je doet save
dat menu'tje moet ook wel aan te passen zijn
dus dat werkt ook niet)
Wat ik ook jammer vind is dat je dat boot plaatje, en menu plaatje niet kunt aanpassen, je kunt wel de orginele opslaan en importeren (van de orginele firmware importeren naar de nieuwste) maar niet er een zelf maken, opslaan en importeren

[ Voor 38% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-10-2004 21:09 ]
Er moet toch iemand de eerste zijn die het probeert he;)Puch-Maxi schreef op 22 oktober 2004 @ 20:42:
[...]
hey dus dat werkt welik had het zo ook al uitgevogeld maar nog niet aangedurft om hem ermee te flashen
thnx !
dat menu'tje moet ook wel aan te passen zijn
Vind het knapper van de gene die voor het eerst de nieuwe firmware heeft geflashed zonder serial., meer risico.
je hebt gelijk ! maar je word bedanktTito schreef op 22 oktober 2004 @ 21:08:
[...]Er moet toch iemand de eerste zijn die het probeert he;)
Vind het knapper van de gene die voor het eerst de nieuwe firmware heeft geflashed zonder serial., meer risico.
TiTo, zou je mij een ge-NL'de-firmware kunnen mailen?Tito schreef op 22 oktober 2004 @ 21:08:
[...]
Er moet toch iemand de eerste zijn die het probeert he;)
Dan zet ik die op de site (als dat ok is) met je naam erbij.
md7457|apendrol|pandora|point|be
Ik heb alle topics uitvoerig doorgelezen en als ik het goed heb is er nu alleen nog maar .srt support voor de MTT1389DE versie en niet voor de MTT1389DE versie toch?
en zo nee weet iemand of die nog gemaakt word?
Je noemt 2 maal dezelfde chipset. Je bedoelt MTT1389DE en MTT1389GE.aOk schreef op 22 oktober 2004 @ 21:17:
Ik heb alle topics uitvoerig doorgelezen en als ik het goed heb is er nu alleen nog maar .srt support voor de MTT1389DE versie en niet voor de MTT1389DE versie toch?
In het topic waar kodan2k (maker van de firmware) gepost heeft staat dit:
Dus op de MTT1389GE lijkt het precies blijkbaar ook te werken.Ich habe uebrigens einen MT1389GE verbaut, d.h. es spielt keine Rolle das dieses Upgrade fuer einen DE-Player gedacht ist.
edit:
Voor diegenen die geen Duits spreken: "d.h." betekent "das heißt" wat je kan vertalen als "oftewel".
Voor diegenen die geen Duits spreken: "d.h." betekent "das heißt" wat je kan vertalen als "oftewel".
[ Voor 47% gewijzigd door Neobahamuth op 22-10-2004 21:41 ]
Ja ik wil hem wel ff mailen, alleen ben der zelf niet helemaal tevreden over. dat hij nog steeds frans zegt bijvoorbeeld. Maar ik heb de IDA Pro 4.7 disassembler niet(in de yahoo groep staan de config files) Dus als iemand zin heeft om wat te hacken in de bins..Neobahamuth schreef op 22 oktober 2004 @ 21:11:
[...]
TiTo, zou je mij een ge-NL'de-firmware kunnen mailen?
Dan zet ik die op de site (als dat ok is) met je naam erbij.
md7457|apendrol|pandora|point|be
Voordeel is doordat ik de franse taal heb gereplaced voor de nederlandse, dat hij na de flash in de nederlandse taal staat.
[ Voor 12% gewijzigd door Tito129 op 22-10-2004 22:50 ]
Hij staat inmiddels op de site
de: Packard Bell DivX100 v54.4B.00.03 NL
by kodan2k + Tito met Nederlandse menu's
zie : http://www.md7457.tech.nu/ ff kijken bij Firmware daar staat hij wel
-Edit
Neobahamuth er is een spel foutje opgetreden in readme NL file
* menus na update in Frans -> zlef terug te veranderen
zlef moet zelf zijn, maakt niet uit ik dacht ik meld het even
Maar die nieuwe versie heeft wel NL menu's he staat ook verkeerd in readme ?
en mischien is het ook een idee om de orginele Medion achtergrond over te zetten ? gaat zelfde als bij de language file.
de: Packard Bell DivX100 v54.4B.00.03 NL
by kodan2k + Tito met Nederlandse menu's
zie : http://www.md7457.tech.nu/ ff kijken bij Firmware daar staat hij wel
-Edit
en mischien is het ook een idee om de orginele Medion achtergrond over te zetten ? gaat zelfde als bij de language file.
[ Voor 57% gewijzigd door Puch-Maxi op 23-10-2004 00:44 ]
ik heb een oplossing voor je gevonden, er is een 2nd release van de 2.06 firmware waarbij het zoom tekentje na een paar seconden weggaat: http://users.pandora.be/neobahamuth/medion/en/firmware.htmFunkySmell schreef op 21 oktober 2004 @ 00:12:
[...]
![]()
Zo'n ramp is het niet, heb gelukkig een mooi alternatief.
Maar wat is het nut ervan om zo'n ding altijd in beeld te hebben ?, wat hebben die mensen in godsnaam gedacht
wel ff de releasenotes bekijken voor de 3 nadelen
2 van de 3 nadelen zijn deels op te lossen,Sir_Killalot schreef op 23 oktober 2004 @ 02:25:
[...]
ik heb een oplossing voor je gevonden, er is een 2nd release van de 2.06 firmware waarbij het zoom tekentje na een paar seconden weggaat: http://users.pandora.be/neobahamuth/medion/en/firmware.htm
wel ff de releasenotes bekijken voor de 3 nadelen
Medion wallpaper kun je uit de 1e 2.06 verise halen en in de 2e stoppen
met language file net zo gewoon een taal vervangen door de nederlandse taal uit de 1e 2.06 versie
dan heb je alleen dat Yuv Out probleem nog.. weltrusten
i.v.m. subtitles, het is zeker mogelijk om lange subtitles te hebben als je maar de firmware hebt (dus geen hardware limiteringen). Mijn vriend heeft een Bellagio AD-2020 en ik heb bij hem een officiele nieuwe firmware gevonden die lange subtitles wel ondersteund. Ik hoop dus echt dat medion eens zijn eigen nieuwe firmware met correcte subtitles support & ook misschien een xvid 1.02 fix uitbrengt.
- Ik heb de spelfout verbeterd. Bedankt! Had ik over gelezenPuch-Maxi schreef op 23 oktober 2004 @ 00:36:
- De read-me's zijn ook aangepast.
- Ik heb jouw gemodde fw naar Tito gemaild om te testen aangezien ik het zelf niet kan doen. Wanneer ik meer weet zal ik het hier en op de site posten.
Iemand die de nieuwe firmware update al op z'n speler heeft?
Is dit een goede tuturial?
http://users.pandora.be/neobahamuth/medion/en/update.htm
http://users.pandora.be/neobahamuth/medion/en/burn.htm
[ Voor 57% gewijzigd door MaStar op 23-10-2004 11:57 ]
Verwijderd
zo heb ik 't op me yamada ook gedaanMaStar schreef op 23 oktober 2004 @ 11:54:
wel op een CDRW
Ja, al zeg ik het zelf.MaStar schreef op 23 oktober 2004 @ 11:54:
By the way, ik heb de hele site ook in het Nederlands vertaald, dus ook de tutorials als je Engels niet al te best is!
--- UPDATE ---
Ik heb van Tito een gemodde versie gekregen waar de originele Medion achtergrond er terug inzit en na het updaten staat de taal automatisch al op Nederlands. --> www.md7457.tech.nu
[ Voor 22% gewijzigd door Neobahamuth op 23-10-2004 13:45 ]