[Divx/dvd-player] Medion MD7457 (Aldi sept 2004)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.870 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--- UPDATE ---

Ik heb van Tito een gemodde versie gekregen waar de originele Medion achtergrond er terug inzit en na het updaten staat de taal automatisch al op Nederlands. --> www.md7457.tech.nu
ook deze doet het bij mij!!
geweldig werk mensen!!! ik had de hoop op .srt al bijna opgegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 15:05:
[...]

ook deze doet het bij mij!!
geweldig werk mensen!!! ik had de hoop op .srt al bijna opgegeven!
Ik heb net een Nederlandse en Engelse update manual (branden + flashen) gemaakt die je als PDF kan downloaden op de "Manuals" pagina, maar die ook bij de subtitle-firmwares inbegrepen is in de zip.

Zo kan je het gemakkelijk afprinten wanneer je gaat flashen. ;)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is precies het verschil tussen de MT1389DE en de MT1389GE chip?
ik zie namelijk 3 firmwares op die site, welke moet ik nemen zodat ik dus ook gewoon mijn divxjes met ondertiteling kan afspelen en dat de menu-taal gewoon nederlands is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
bokkie11 schreef op 22 oktober 2004 @ 17:59:
even een vraagje ik wil er 5.1 geluid uit halen kan dat met deze boxen set:

Aktieve subwoofer in houten kast, ingebouwd met Net deel.
Incl. PC aansluitingskabel.
Ingang: RCA x 6 voor 5.1 kanaal; RCA x 2 voor stereokanaal
Subwoofer: 5.25"/60 Hz ~200 Hz
Surround/Center: 3"/200 Hz ~20 KHz
Afm. ca. Subwoofer 130 x 300 x 285 mm.
Surround: 90 x 90 x 100 mm.
Center: 180 x 90 x 100 mm.
Verp. 553 x 186 x 368 mm.
Incl. afstandbediening
eff een update op me vraag
of kan het met deze boxen set ?

4000P 5.1 HOME THEATRE SYSTEM

Technische specificaties
2500 Watt (PMPO) vermogen (5 x 4 W + 1 x 18 W RMS)
Magnetische afscherming maakt plaatsing bij monitor of TV mogelijk
Aparte bedieningsunit met 5.1 surround versterker
Volumeregelingen voor bassen, voor, midden, achter en master
Stereo / 5.1 Surround keuzeschakelaar maakt stereogeluid via de 6 luidsprekers mogelijk
Houten subwoofer met bass reflex ontwerp voor krachtige bassen
Luidsprekersysteem met volledig frequentiebereik
Frequentiebereik 16 -20000 Hz
Cinch en 3,5 mm stereo input plug
Werkt op 230 V netspanning
Spanningsindicatie
Zeer krachtig geluid voor Multi Media PC en DVD-speler
Productafmeting (h x b x d in mm):
Subwoofer 240 x 127 x 283
Center + satellieten 105 x 87 x 91 inclusief standaard
Bedieningsunit 85 x 222 x 227
Brutogewicht: 7 kg

Inhoud verpakking
Versterker / bedieningsunit
Subwoofer
4 x satellieten + 1 x center luidsprekers met standaard
3 x audiokabels: 2 x RCA naar stereo miniplug
3 x audiokabels: 2 x RCA naar 2 x RCA
5 x satelliet / center kabels
Meertalige gebruikershandleiding
Handleiding voor snelle installatie

Minimale Systeemvereisten
Geluidssignaal op de ingang:
6 x audio uitgangen (Cinch) voor 5.1 signalen of
3 x audio uitgangen 3,5 mm stereo voor 5.1 signaal
Niet geschikt voor digitale of optische geluidssignalen
230 V AC

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
hehe hij werkte dus :*) zo moeilijk is het niet :O
was mijn firmware goed of heeft tito er nog wat aan veranderd (daar kan ik weer van leren)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Puch-Maxi schreef op 23 oktober 2004 @ 17:01:
hehe hij werkte dus :*) zo moeilijk is het niet :O
was mijn firmware goed of heeft tito er nog wat aan veranderd (daar kan ik weer van leren)
Ik denk dat ie goed was. Tito heeft denk ik hetzelf opnieuw gedaan en dan naar me doorgemaild. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:46
ik heb de firmware update gedaan, nu heb ik 2 vraagjes:

* Ik heb nu nog de Engelse taal van die nieuwe firmwareupdate, ik zag vandaag dat er ook (dezelfde) firmware update was, met de Nederlandse taal, kan ik die er gewoon 'overheen' zetten, op dezelfde manier als ik de Engelse op mijn dvd-speler gezet heb....

* Moeten die .srt bestandsnamen nog aan een bepaalde voorwaarden voldoen ofsow :? (bijv, dat ze precies dezelfde naam hebben als de .avi bestandsnaam) Want ik heb verschillende cd's (divx) in de speler gedaan, dus met een .srt bestand op de cd, en bij allemaal kwam de ondertitel NIET tevoorschijn onder de film :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
MaStar schreef op 23 oktober 2004 @ 17:50:
ik heb de firmware update gedaan, nu heb ik 2 vraagjes:

* Ik heb nu nog de Engelse taal van die nieuwe firmwareupdate, ik zag vandaag dat er ook (dezelfde) firmware update was, met de Nederlandse taal, kan ik die er gewoon 'overheen' zetten, op dezelfde manier als ik de Engelse op mijn dvd-speler gezet heb....

* Moeten die .srt bestandsnamen nog aan een bepaalde voorwaarden voldoen ofsow :? (bijv, dat ze precies dezelfde naam hebben als de .avi bestandsnaam) Want ik heb verschillende cd's (divx) in de speler gedaan, dus met een .srt bestand op de cd, en bij allemaal kwam de ondertitel NIET tevoorschijn onder de film :?
Ik weet niet hou jou lees kwaliteiten zijn maar. Ik zal toch maar even antwoorden

Je kan je speler gewoon opnieuw flashen met de nederlande firmware, door opnieuw cd-rw te fikken en opnieuw update.

2] Ja die bestands namen moet EXACT het zelfde zijn. Het is zelf hoofdletter gevoelig. aap_DvD_rip.avi en aap_DvD_rip.srt

Puch-Maxi -> ik heb jou firmware niet getest. Heb zelf even het logo veranderd.Want ik sloop liever zelf me dvd speler dan dat een ander het doet.
Niks tegen jou hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Tito129 op 23-10-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
ow oke, bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Tito schreef op 23 oktober 2004 @ 17:56:
[...]
Puch-Maxi -> ik heb jou firmware niet getest. Heb zelf even het logo veranderd.Want ik sloop liever zelf me dvd speler dan dat een ander het doet.
Niks tegen jou hoor.
hehe geeft niet hoor je hebt groot gelijk, dat logo veranderen was piece of cake
ik heb het alleen nog niet voor elkaar om een eigen gemaakt logo te importeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
--edit--

[ Voor 97% gewijzigd door MaStar op 24-10-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:46
hello,

ik heb de laatste firmware van tito op mn speler gezet (gemod naar nl menu en het medion logo) en ik moet zeggen dat het heel aardig werkt

ik heb hier echter een 2cd versie (xvid) van "around the world in 80 days"

en de playback daarvan is toch nog niet helemaal wat het is, de ondertiteling gaat goed, los van de max 60 tekens rule (er wil nog wel eens wat wegvallen maar dat is een known issue), maar ook het beeld flikkert horizontaal een beetje als je goed kijkt en audio / video lopen niet geheel synchroon, ik heb een beetje het gevoel alsof het net niet helemaal vloeiend gaat

dit is een van de laatste xvids die uitgebracht is en zal een van de laatste xvid versies zijn in combinatie met ac3 geluid

ik las echter dat er ook playback issues gesolved zijn...

final: we zijn een heel eind op weg maar een beetje fijntunen is noodzakelijk denk ik

dank aan iedereen die het tot zover gebracht heeft!!!

japie101

EDIT: schiet me nog iets te binnen , de menus zijn NL enzo met de tito release maar als je een dvdtje speelt zet ie standaard alles op frans, ook nog iets waar een oplossing voor gevonden moet worden :)

[ Voor 11% gewijzigd door japie101 op 23-10-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
bokkie11 schreef op 23 oktober 2004 @ 16:54:
[...]
eff een update op me vraag
of kan het met deze boxen set ?

4000P 5.1 HOME THEATRE SYSTEM
[...]
Zou moeten lukken. Op de speler zitten gewoon analoge uitgangen voor een 5.1 signaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de firmware ook upgraden met een DVD-RW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 20:21:
Kun je de firmware ook upgraden met een DVD-RW?
Nee, net geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp hebben we nu een firmware versie (Packard Bell DivX100 v54.4B.00.03 NL by kodan2k + Tito ) die .srt wel ondersteund :) :) .

Ben alleen een beetje huiverig om deze te installeren. Wil niet mijn player naar de mallemoer helpen. Hoe uitvoerig is deze firmware getest, wie heeft hem allemaal erop en werkt het allemaal naar behoren?. Wat zijn op dit moment nog de nadelen?
Als ik het goed begrijp gaat ook bij deze versie het zoom-icoon niet meer weg?
Voor mij is .srt geen vereiste. Ik heb maar enkele DivX films met ondertitels, maar als het kan is dat natuurlijk wel mooi.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:16
Ik heb er destijds twee gekocht, twee players. Eentje tot nu toe nouwlijks gebruikt...maar het lijkt erop dat ie stuk is :/

Na ~30 minuten spelen gaat het beeld schokken en haperen. Vooruit spoelen oid gaat prima, het zijn geen leesproblemen. Zo te zien echt softwarematig, OF een koelingsprobleem. Zit er eigenlijk een actieve koeling oid in het ding? Nee toch?

Anyway, nu zit de officiele firmware er nog in. Opzich wil ik wel proberen om een van de gemodde firmwares erin te zetten, mischien dat dat wel goed werkt. Alleen wil ik (mocht het niet werken), wel terugflashen naar de versie die er nu in zit. Is die file ergens beschikbaar?
(Het is de player van de Aldi, September 2004 aanbieding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Xandrios schreef op 23 oktober 2004 @ 22:15:
Ik heb er destijds twee gekocht, twee players. Eentje tot nu toe nouwlijks gebruikt...maar het lijkt erop dat ie stuk is :/

Na ~30 minuten spelen gaat het beeld schokken en haperen. Vooruit spoelen oid gaat prima, het zijn geen leesproblemen. Zo te zien echt softwarematig, OF een koelingsprobleem. Zit er eigenlijk een actieve koeling oid in het ding? Nee toch?

Anyway, nu zit de officiele firmware er nog in. Opzich wil ik wel proberen om een van de gemodde firmwares erin te zetten, mischien dat dat wel goed werkt. Alleen wil ik (mocht het niet werken), wel terugflashen naar de versie die er nu in zit. Is die file ergens beschikbaar?
(Het is de player van de Aldi, September 2004 aanbieding)
-- > zie site (pagina "Firmware")
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 21:19:
Dus als ik het goed begrijp hebben we nu een firmware versie (Packard Bell DivX100 v54.4B.00.03 NL by kodan2k + Tito ) die .srt wel ondersteund :) :) .

Ben alleen een beetje huiverig om deze te installeren. Wil niet mijn player naar de mallemoer helpen. Hoe uitvoerig is deze firmware getest, wie heeft hem allemaal erop en werkt het allemaal naar behoren?. Wat zijn op dit moment nog de nadelen?
Als ik het goed begrijp gaat ook bij deze versie het zoom-icoon niet meer weg?
Voor mij is .srt geen vereiste. Ik heb maar enkele DivX films met ondertitels, maar als het kan is dat natuurlijk wel mooi.
-- > zie site (pagina "Firmware" -> "Info"-knop bij iedere firmware)

---------------------------------------
Jeezes mensen, dit staat allemaal op de site! Heb ik daarvoor al die moeite gedaan om een site te maken waar de meeste informatie te vinden is?

Nogmaals ter verduidelijking:

Alle info betreffende een firmware (met inbegrip van release notes, bugs, fixes en andere info) staat bij IEDERE firmware vermeld. Het volstaat om met je muis op de 'info"- knop te staan die bij IEDERE firmware staat. Doe dus eens wat meer moeite dan alleen maar op de downloadknop te klikken zonder eerst eens te lezen waarover het gaat! B)

-> Dit is niet persoonlijk bedoeld of gericht aan een specifieke persoon, enkel aan diegenen die te lui zijn om te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terug bladeren in deze topic kan ook een boel verduidelijken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
No offence hoor (Ik vind je site inderdaad al erg goed), maar ik mis nog wel wat info af en toe. Ik zie namelijk nergens staan hoe ik erachter kom welke chip ik dan wel niet heb.( DE of GE). En 't is ook maar gokken om erachter te komen of ik V2.04, 2.06 of 2.06 2 heb: Onder "version" staat dat niet in het versie menu. Onder "Servo" staat wel iets dat het waarschijnlijk zal zijn...maar ik zou het graag zeker weten voordat ik 70 euro verknoei ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind je site zeker een goed initiatief, maar er blijven voor mij wel wat vragen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

--- KLEINE OPROEP ---

Ik heb vandaag nu al 2 verzoeken ontvangen (1 via contactform en 1 via gastenboek) om een forum op de site te zetten om afspeelproblemen met films en media te bespreken. Nu had ik dit al lang geanticipeerd en heb ik toen de compatibiliteitsdatabase geïntroduceerd die precies hiervoor dient. Maar indien de vraag naar een forum blijft stijgen, dan kan ik het misschien toch overwegen.

Aangezien mijn web design kennis beperkt is tot wat html/css/asp denk ik niet dat ik er één in ASP ga (of kan) maken. Dit zou trouwens te veel bandbreedte opslorpen van mijn secundaire host (die voor ASP).

Vandaar deze kleine oproep:

Is er hier iemand die gratis een simpel kant-en-klaar forum (zoals bv phpBB) ergens anders kan hosten dat ik dan in de site kan integreren (bv via iframes)?

Als er interesse is of vrijwilligers zijn, laat me a.u.b. iets weten.

md7457|apendrol|pandora|point|be

edit:

@Xandrios: Je kan door je speler te openen verifiëren of je een DE of een GE chip hebt. Of er een andere (en eenvoudigere!) manier is kan ik niet bevestigen.
(Ik heb geen MD7457 om het te testen)

In het topic waar kodan2k (maker van de firmware) gepost heeft staat dit:
[quote]Ich habe uebrigens einen MT1389GE verbaut, d.h. es spielt keine Rolle das dieses Upgrade fuer einen DE-Player gedacht ist.[/quote]

Dus op de MTT1389GE lijkt het precies blijkbaar ook te werken.

Voor diegenen die geen Duits spreken: "d.h." betekent "das heißt" wat je kan vertalen als "oftewel".

Dus nog even ter verduidelijking voor de anderen: ik heb zelf geen md7457 dus ik kan zelf niets testen. Daarenboven is alle informatie op de site informatie die ik zelf van anderen verzameld of ontvangen heb die ik verbeterd/vertaald/bijgewerkt heb. M.a.w. ik weet zeer weinig dus appreciëer ik iedere bijdrage van anderen die mij bijkomende informatie kunnen verschaffen die ik dan uiteraard op de site zal plaatsen, met bijhorende bronvermelding.

[ Voor 41% gewijzigd door Neobahamuth op 23-10-2004 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ok, thanks voor de info :)

Ik kan btw wel een forumpje voor je draaien, maar kan niets garanderen over uptimes / dataveiligheid. Mocht er iemand een officiele host beschikbaar hebben, is dat iig een betere keuze. Is er verder niemand, dan moet je me even laten weten, dan draai ik even wat in elkaar :)

Overigens denk ik dat je meer hebt aan iets als ik gemaakt heb voor DVD branders: http://faq.tweakers.net/DVD/ , dat werkt voor zoiets beter als een forum. Helaas heb ik te weinig tijd om nog zoiets te bouwen voor deze speler, maar er zijn vast wel mensen met wat php kennis die dat wel kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Sir_Killalot schreef op 23 oktober 2004 @ 02:25:
[...]

ik heb een oplossing voor je gevonden, er is een 2nd release van de 2.06 firmware waarbij het zoom tekentje na een paar seconden weggaat: http://users.pandora.be/neobahamuth/medion/en/firmware.htm

wel ff de releasenotes bekijken voor de 3 nadelen :)
Bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

--- Nieuws --- (of niet)

1. - Ik heb vandaag een mail gekregen van een Deen die mij vertelt dat de MD7457 vanaf 29 september (?!) te koop is bij Aldi Denemarken. :?

2. - In mijn gastenboek heeft een zekere "MedionSupport " het volgende geschreven:
Hi New Medion official firmware is on the way through danish support center. Subtitles and zoom fade away - resolved. It will not be posible to upgrade to this new version if you already upgraded with unofficial versions!
"Believe it or not" zou ik zeggen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
Lol, dan flash je hem toch gewoon terug... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Neobahamuth schreef op 24 oktober 2004 @ 08:38:
--- Nieuws --- (of niet)

1. - Ik heb vandaag een mail gekregen van een Deen die mij vertelt dat de MD7457 vanaf 29 september (?!) te koop is bij Aldi Denemarken. :?

2. - In mijn gastenboek heeft een zekere "MedionSupport " het volgende geschreven:

[...]

Je kunt altijd controleren of het inderdaad een Medion-medewerker is geweest: Eventjes het gebruikte ip door de Ripe whois database halen. Grote bedrijven als Medion hebben vast wel een IP block op eigen naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Xandrios schreef op 24 oktober 2004 @ 09:46:
[...]

Je kunt altijd controleren of het inderdaad een Medion-medewerker is geweest: Eventjes het gebruikte ip door de Ripe whois database halen. Grote bedrijven als Medion hebben vast wel een IP block op eigen naam :)
Dat zou inderdaad handig zijn in het geval dat ik IP-adressen bijhield! ;)
Dit doe ik dus niet. (Ik gun de bezoekers wat privacy)

Ik heb enkel het IP adres van de Deen die mij via de contactform mailde:
linkje

en die komt wel degelijk uit Denemarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
--edit--

[ Voor 100% gewijzigd door MaStar op 24-10-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
op zich geen slecht nieuws uit denemarken

en op zich ook niet gek dat je niet van 3rd party firmware af kan flashen...

maar heeft iemand al geprobeerd om van de gemodde met srt support terug te flashen naar de standaard versie? volgens mij zou dit gewoon goed moeten gaan maar wellicht dat iemand het kan bevestigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
nog een paar vraagje(s):

*bestaat er ook een mogelijkheid om de ondertitel iets groter in beeld te krijgen? Dus dat het lettertype iets groter is? Of verandert de speler dat zelf automatisch weer naar een standaart (relatief klein) lettergrootte?

*Over dat nieuwsbericht: je kan hem toch terugflashen, en dan die officiële firmware updaten...

* de allernieuwste firmware is dus tot nu toe: Packard Bell DivX100 v54.4B.00.03 NL by kodan2k + Tito ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Nu de ondertitels gedeeltelijk werken, lijkt het grootste probleem de support van bepaalde XviD-bestanden. Ik heb testbestandjes met verschillende parameters geprobeerd. Dit zijn mijn resultaten:

Bij alle bestanden heb ik XviD 1.0.2 (Koepi 29082004 build) gebruikt. Als resolutie heb ik 640 * 352 gekozen. Ik heb ze allemaal op een CD gefikt en in mijn Medion MD7457 (DE-chip) geprobeerd.

Bestand 1 (QPel off, GMC off, Max consecutive BVOPs 2, Packed bitstream off): OK :)
Bestand 2 (QPel off, GMC off, Max consecutive BVOPs 2, Packed bitstream on): schokt af en toe :(
Bestand 3 (QPel off, GMC off, Max consecutive BVOPs 1, Packed bitstream on): OK :)
Bestand 4 (QPel on, GMC off, Max consecutive BVOPs 2, Packed bitstream off): OK :)
Bestand 5 (QPel off , GMC on, Max consecutive BVOPs 2, Packed bitstream off): draait voor geen meter :(

Het vreselijkste is dat nou juist de instellingen bij Bestand 2 de default waarden zijn bij XviD 1.0.2 (misschien ook wel met andere versies, maar die heb ik niet geprobeerd). Blijkbaar gebruiken veel encoders de default instellingen en dat is dan ook de reden waarom een groot aantal nieuwe XviD's het niet goed doen.

Dat GMC niet ondersteund wordt door de Medion MD7457 wisten we natuurlijk al langer. ;)

Btw, de nieuwe firmware heeft naast SRT en SMI ook support voor SSA (SubStation Alpha) subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Die resolutie is toch niet standaard? Ik kan me voorstellen dat dat een reden kan zijn voor het schokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MD7457 ook geflashed met de Packard Bell en het werkt erg goed! Klasse :)

Nog een opmerking over naamgeving van de ondertitels: je mag ook geen punt (".") in de naam hebben!

bv. Laputa.Castle.In.The.Sky.CD1.avi en Laputa.Castle.In.The.Sky.CD1.srt werkt niet, maar wanneer de puntjes in spaties veranderd worden dan doet hij het wel.

Heeft iemand enig idee welke andere tekens allemaal wel of niet mogen? Voor zover ik nu weet mogen dus alleen cijfers, hoofdletters en kleine letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Xandrios schreef op 24 oktober 2004 @ 18:14:
Die resolutie is toch niet standaard? Ik kan me voorstellen dat dat een reden kan zijn voor het schokken?
De meeste 16:9 XviD's worden ook in 640 * 352 geleverd. En aangezien 3 van de 5 bestanden het wel doen met deze resolutie, kan de enige conclusie zijn dat GMC en Max consecutive BVOPs 2 + Packed bitstream de oorzaken zijn van de schokken.

Het laatste is ook vrij eenvoudig te verklaren, want de Max consecutive BVOPs is bij DivX altijd 1. Als je dit dus op 2 zet én Packet bitstream aanvinkt (wat default is), schokt de uiteindelijke XviD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Rico schreef op 20 oktober 2004 @ 13:56:
Stotterende Xvid is makkelijk op de lossen.
Heb het getest en werkt perfect. Is 1 minuut werk.

Wenn der Film in XVID ist und Packed Bitstream hat, stottert er auf dem MD 7457.

So geht man vor:

MPEG4Modifier starten

a) bei Bitstream "unpack" anklicken

b) bei User Data die Zeile mit z.B. "DIVX999b000p" per Minus-Button entfernen! Es sollte nur die Xvid-Zeile übrigbleiben, also z.B. "XVID0035", wenn man die DIVX-Zeile nicht entfernt, dann stottert der Film beim Abspielen unter Windows!

c) Video abspeichern
Bij mij werkt het dus niet, getest met Troy.DVDRip.XviD-DoNE, het lijkt iets beter maar het schokt nog steeds abnormaal.

Edit: zie net dat ik iets vergeten ben 8)7 , nogmaals testen :D
Was stapje A vergeten, hoe wakker kun je zijn :/ .

Het werkt perfect :> , zo mijn divx speler is voorlopig klaar ! (subs gebruik ik niet)

[ Voor 18% gewijzigd door Sunrise op 24-10-2004 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Ik heb al eerder aangegeven dat deze speler nog steeds te koop is en wel op de Zwarte Markt (officieel Beverwijkse Bazaar) In de computerhal, Hal 36. (het is de enige die televisies verkoopt, dus kan niet missen)

Ze hebben deze al heel lang, in ieder geval al sinds hartje zomer.... dus ver voor de ALDI actie. Al maanden zitten ik te dubben, wel of niet kopen. Ik hou deze GoT thread al een tijdje in de gaten en zag de srt support (onmismaar als je een grote Asiatische films collectie hebt.)
Goed, vandaag dus eindelijk eentje gehaald en geflasht, ging prima! Mijn Koreaanse testfilm was netjes ondertiteld.
Na het flashen de handleiding bekeken...in het Spaans! De speler zelf stond default ook op de Spaanse taal ingesteld. Gewoon op NL ingesteld.
Maar, doordat ik natuurlijk om een bonnetje vroeg heb ik wat winkel info:
Kwiek Elektronica
035-6668878
06-23248292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

joey6666 schreef op 24 oktober 2004 @ 19:37:
Ik heb al eerder aangegeven dat deze speler nog steeds te koop is en wel op de Zwarte Markt (officieel Beverwijkse Bazaar) In de computerhal, Hal 36. (het is de enige die televisies verkoopt, dus kan niet missen)

Ze hebben deze al heel lang, in ieder geval al sinds hartje zomer.... dus ver voor de ALDI actie. Al maanden zitten ik te dubben, wel of niet te kopen. Ik hou deze GoT thread al een tijdje in de gaten en zag de srt support (onmismaar als je een grote asiatische films in je collectie hebt.)
Goed, vandaag dus eindelijk eentje gehaald en geflasht, ging prima! Mijn Koreaanse testfilm was netjes ondertitelt.
Na het flashen de handleiding bekeken...in het Spaans! De speler zelf stond default ook op de Spaanse taal ingesteld. Gewoon op NL ingesteld.
Kwiek Electronica
035-6668878
06-23248292
Ik zet dit zodadelijk op de site. (onder "Shops") Bedankt voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
FunkySmell schreef op 24 oktober 2004 @ 19:17:
[...]

Bij mij werkt het dus niet, getest met Troy.DVDRip.XviD-DoNE, het lijkt iets beter maar het schokt nog steeds abnormaal.

Edit: zie net dat ik iets vergeten ben 8)7 , nogmaals testen :D
Was stapje A vergeten, hoe wakker kun je zijn :/ .

Het werkt perfect :> , zo mijn divx speler is voorlopig klaar ! (subs gebruik ik niet)
Wat je eik hebt gedaan is van mijn Bestand 2 naar Bestand 1 gaan:
Bestand 1 (QPel off, GMC off, Max consecutive BVOPs 2, Packed bitstream off): OK :)
Bestand 2 (QPel off, GMC off, Max consecutive BVOPs 2, Packed bitstream on): schokt af en toe :(
Kunnen we de XviD encoders niet zo gek krijgen om niet meer de default waarden te gebruiken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Neobahamuth schreef op 24 oktober 2004 @ 08:38:
--- Nieuws --- (of niet)

[...]

Lijkt me een beetje raar. Aangezien ik me firmware nu al 2x geupdated hebt.
Ik denk gewoon dat ze willen voorkomen dat er te veel geupdate wordt en dat er spelers kapot door gaan en we dan garantie gaan claimen.
Ik geloof zulke berichten ook niet zo snel. Medion zou zo nooit officieel reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neobahamuth schreef op 23 oktober 2004 @ 23:03:
[...]

Alle info betreffende een firmware (met inbegrip van release notes, bugs, fixes en andere info) staat bij IEDERE firmware vermeld. Het volstaat om met je muis op de 'info"- knop te staan die bij IEDERE firmware staat. Doe dus eens wat meer moeite dan alleen maar op de downloadknop te klikken zonder eerst eens te lezen waarover het gaat! B)

-> Dit is niet persoonlijk bedoeld of gericht aan een specifieke persoon, enkel aan diegenen die te lui zijn om te lezen. ;)
Ach, ik zal hier maar niet op reageren }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 21:37:
Ach, ik zal hier maar niet op reageren }:O
;) Niet op letten. Ik was aan het overreageren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Courtesy of Mtz

MEDION MD 7457

Modified firmware by Mtz. Afbeeldingslocatie: http://img54.exs.cx/img54/7651/newanima.gif

What's new:

1. Added support for subtitles! Reading: .srt .smi idx/sub. Centered with outline. (Subtitle and movie must to have the same name.)
2. Big amazing font for subtitles made by Mtz. Added support for Central European.
3. New Logo.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~feer0011/Imagen001.jpg
4. Better support for divx playing

enjoy,
Mtz

This post has been edited by Mtz: Today, 00:25

http://board.softpedia.co...ct=Attach&type=post&id=43 <--download

--------------------information---
http://board.softpedia.co...=148&st=0&p=599&#entry599

doe er je voordeel mee

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 22:39:
Courtesy of Mtz

MEDION MD 7457

Modified firmware by Mtz. [afbeelding]

What's new:

1. Added support for subtitles! Reading: .srt .smi idx/sub. Centered with outline. (Subtitle and movie must to have the same name.)
2. Big amazing font for subtitles made by Mtz. Added support for Central European.
3. New Logo.
[afbeelding]
4. Better support for divx playing

enjoy,
Mtz

This post has been edited by Mtz: Today, 00:25

http://board.softpedia.co...ct=Attach&type=post&id=43 <--download

--------------------information---

doe er je voordeel mee
Interessant! Ik wacht totdat het door meerdere mensen hier bevestigd is dat het werkt vooraleer ik het op de site plaats. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
what to say, ontwikkelingen gaan opeens supersnel

ik geloof ook dat je tot de limit van de eeprom kan firmware flashen
bij de meeste ligt dit rond de 100 keer...

second: heeft iemand de bovenstaande firmware al getest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

japie101 schreef op 24 oktober 2004 @ 22:49:
what to say, ontwikkelingen gaan opeens supersnel

ik geloof ook dat je tot de limit van de eeprom kan firmware flashen
bij de meeste ligt dit rond de 100 keer...

second: heeft iemand de bovenstaande firmware al getest? :)
ik draai van Mtz de yamada firmware
die is echt perfect :)

dus verwacht van deze nie anders _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Als ik de 'release notes' van deze vergelijk met de kodan2k release, dan zie ik weinig verschil! Enkel "Big amazing font for subtitles " lijkt er uit te springen.

De vraag is nu of er NL-menu's in zitten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neobahamuth schreef op 24 oktober 2004 @ 23:05:
Als ik de 'release notes' van deze vergelijk met de kodan2k release, dan zie ik weinig verschil! Enkel "Big amazing font for subtitles " lijkt er uit te springen.

De vraag is nu of er NL-menu's in zitten of niet?
kank wel ff checken

1 english
2 french
3 German
4 spaans
checked
ff de firm ware open getrokken :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Dat zou vriendelijk zijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
De grote vraag is natuurlijk of de Mtz firmware ook een 60 tekens-limiet heeft... En waarop is die firmware eik gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiHiDa schreef op 24 oktober 2004 @ 23:19:
De grote vraag is natuurlijk of de Mtz firmware ook een 60 tekens-limiet heeft... En waarop is die firmware eik gebaseerd?
zal toch 1 de eerste moetn zijn om em te testen ;)
ik kan he nie ik geen medion hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 23:21:
[...]

zal toch 1 de eerste moetn zijn om em te testen ;)
ik kan he nie ik geen medion hier 8)7
* SiHiDa probeert een smoes te verzinnen waarom hij niet de eerste moet zijn...

Euh, ik ga slapen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

I'm with ^^^ SiHiDa !

[ Voor 27% gewijzigd door Neobahamuth op 24-10-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psst the medion firmware is ondertusen al
MedionMD7457.v1.Mtz.zip ( 761.43k ) Number of downloads: 26
gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
lol dit zijn interesante ontwikkelingen !!
iemand die firmware al geprobeerd ? >:)
dat berichtje van Medion-Support is niet erg geloofwaardig :? toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Ik geef niks om subs dus ik voel me niet geroepen maar ben toch wel benieuwt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aOk
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

aOk

de aangepaste packard bell firmware ondersteund 60 characters per regel.
die mtz zal wel 44 characters op 1 regel hebben aangzien deze dat ook heeft bij de yamada.

Wat ik me afvraag .. is deze voor zowel de MT1389DE en de MT1389GE chipset?

En als het de 44 characters overschrijd komt het dan automatisch op een nieuwe regel te staan?

En is er een programmaatje wat desnoods het aaantal characters per regelen kan instellen voor een .srt bestand? (en zo ja hoeveel regels kan de speler maximaal aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

--- UPDATE ---

Na veelvuldig verzoek ben ik bezig met een forum voor de MD7457.
Ik ben met phpBB en mySQL aan het experimenteren (beiden doe ik voor het eerst) en heb op www.md7457forum.tech.nu een testforum opgezet. :7

Nu heb ik al enkele hoofd- en subcategorieën aangemaakt maar ik hoop op input en suggesties van jullie wat ik er nog moet inproppen. Dus laat maar horen!

(Ik ga nu naar bed. Ben van 05.00u wakker en moet morgen waarschijnlijk helpen met een nieuw dak op onze schuur te laten zetten. Dus als ik een dag of 3 niets van me laat horen, dan ben ik niet onbeleefd maar gewoon bezig!

En ik ga dan waarschijnlijk ook erna een dagje computer-rust nemen want ik heb al wat uren achter m'n pc gezeten ivm de site.

Lang verhaal is gedaan. Slaap lekker. :O

edit:

PS. Post je suggesties niet alleen hier maar stuur ze misschien ook door naar
md7457|apendrol|pandora|point|be of gebruik de form van de site als je je e-mail client niet wil opstarten (luierikken!).

[ Voor 17% gewijzigd door Neobahamuth op 25-10-2004 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

--- UPDATE II ---

Zoals gezegd is dit een TESTforum! Dit betekent dat de posts die er nu staan misschien kunnen verdwijnen wanneer ik het definitieve forum plaats. (ik zal uiteraard de goeie post proberen te bewaren/exporteren)

Ook kan er in het definitieve forum nog heel wat veranderen t.o.v. wat er nu is.

Dit forum is dus maar een test tot de final release er komt.

offtopic:
De dakwerkers zijn een half uurtje geleden aangekomen dus ik zal de volgende 3 dagen hier niet veel meer posten. Mail je suggesties voor het forum maar en ik bekijk ze zodra ik kan. Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Mja leuk forum... alleen ik kan der niks mee SÿjHost cc*****.assen1.dr.home.nl' is not allowed to connect to this MySQL server.

Dus Ik vraag het hier maar is even. heeft iemand die nieuwe firmware van metz al geprobeerd??
Ben benieuwd naar de veranderingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tito129 op 25-10-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd bij mij heeft het forum ook nog kuren... Had mijn pc echter verteld mijn usernaam+wachtwoord te bewaren, en toen ik naar memberlist klikte was ik ineens ingelogd... (????) Dus ik zou zeggen: gewoon blijven proberen en wat rond klikken.

Ik ben verder net als jij benieuwd of iemand de firmware al heeft uitgeprobeerd. 's ff kijken, waar moet op gelet worden? Zou denken lengte van de regels, de zoom en de lettergrootte.... Of vergeet ik nog een aandachtspunt? Misschien ga ik het vanavond wel proberen.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Ik heb 2.06 2nd gen er op gezet. Nu wil dat stomme ding geen enkele andere firmware meer flashen :( . Iemand anders dit mee gemaakt en misschien een workaround!?

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 17:45:
Ik ben verder net als jij benieuwd of iemand de firmware al heeft uitgeprobeerd. 's ff kijken, waar moet op gelet worden? Zou denken lengte van de regels, de zoom en de lettergrootte.... Of vergeet ik nog een aandachtspunt? Misschien ga ik het vanavond wel proberen.... :-)
Mwah, of er betere support is voor XviD GMC en/of Packet bitstream + 2 Max consecutive BVOPs. ;)
Biposto schreef op 25 oktober 2004 @ 17:47:
Ik heb 2.06 2nd gen er op gezet. Nu wil dat stomme ding geen enkele andere firmware meer flashen :( . Iemand anders dit mee gemaakt en misschien een workaround!?
Heb je de DE of de GE? De nieuwste players hebben afaik allemaal de (betere) DE.

Als je de GE hebt, zou de 2.06 2nd release gewoon moeten werken. (Volgens md7457.tech.nu werkt die 2nd release alleen op de GE-variant, maar ik heb dit niet op andere websites kunnen vinden.)

Als je de DE hebt, probeer dan eens de 2.06 "1st" release (link), die zou gemaakt zijn voor de DE-variant (maar volgens dvdforum.de zou het ook moeten werken voor de GE, misschien kan Neobahamuth vertellen hoe hij weet voor welke chip(s) de firmwares werken). Mocht dit nog niet werken, probeer dan de modified Packard Bell firmware.

[ Voor 57% gewijzigd door SiHiDa op 25-10-2004 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Ik ben verdomme gewoon al 2 dagen bezig om het goed te krijgen. En zoals altijd los ik het pas op NADAT ik om hulp vraag... Kwestie van HOOOOOOOOOFDLETTERS |:( |:( |:( . De 2.06 pakt uit met *.BIN en die anderen met *.bin. Niet bij stil gestaan dat ook dat in hoofletters moet.

Het werkt in elk geval. Heb nu de Kodan2 en die bevalt me wel! Ik wacht wel gerust op de Medion update, doe ik toch al maanden :)

Thnx anyway.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Sorry voor de late reacties. Ik heb vandaag moeten opruimen want de dakwerkers waren bezig. Af en toe een pauze gepakt om aan het forum te werken.

@Tito:
1. Iedereen (ik ook) krijgt deze melding maar het maakt niks uit want hij logt je toch in.
(Ik zoek nog uit wat de oorzaak is) Dit is mijn allereerste forum en eerste kennismaking met php en mySQL. Geef me dus nog wat tijd! -> Als iemand er de oplossing weet laat het me a.u.b. weten! --> Heb ik ondertussen gefixt!

2. Ik heb nog nergens een bevestiging dat de Mtz firmware gestest is en/of werkt.

@divx lover:
Iedereen (ik ook) krijgt deze melding maar het maakt niks uit want hij logt je toch in.
(Ik zoek nog uit wat de oorzaak is) Dit is mijn allereerste forum en eerste kennismaking met php en mySQL. Geef me dus nog wat tijd!--> Heb ik ondertussen gefixt!

@SiHiDa:
Die 2nd release heeft een gebruiker (Memendo dacht ik) via e-mail ontvangen van Medion. Deze zou de speler vastlopers na 30min. moeten oplossen. Deze firmware heeft echter meer nadelen dan voordelen dus raad ik aan deze NIET te gebruiken. Ik laat het enkel op de site staan om zo volledig mogelijk te zijn. Misschien verwijder ik hem later.

@Biposto:
1. Het bestand moet inderdaad VOLLEDIG in hoofdletters. Dit staat dan ook letterlijk in de Firmware Branden gids:
Unzip het bestand (met WinZip/WinRAR). Zorg ervoor dat het uitgepakt bestand MTT1389.BIN heet. (hoofdletters)
2. Ik ben ook benieuwd wanneer en of die Medion firmware er komt!

offtopic:
En ik zie net dat de php-host van het forum plat ligt! :( Toppie, NOT!

[ Voor 19% gewijzigd door Neobahamuth op 25-10-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Neobahamuth schreef op 25 oktober 2004 @ 19:06:
@SiHiDa:
Die 2nd release heeft een gebruiker (Memendo dacht ik) via e-mail ontvangen van Medion. Deze zou de speler vastlopers na 30min. moeten oplossen. Deze firmware heeft echter meer nadelen dan voordelen dus raad ik aan deze NIET te gebruiken. Ik laat het enkel op de site staan om zo volledig mogelijk te zijn. Misschien verwijder ik hem later.
Ik denk dat het zeer verwarrend kan werken. Jouw 2nd edition is eigenlijk helemaal niet de 2nd, maar de 1st edition! Jouw 2nd edition is de 2.06 van maart 2004. Je "1st edition" is van mei 2004. Op je website staat dat jouw "1st edition" alleen geschikt is voor de DE-chip, maar volgens mij echt ook voor de GE-chip (ik weet niet of de fix voor vastlopers na 30 minuten met de GE hierin geïmplementeerd is, maar het zal wel) Waarschijnlijk zal jouw 2nd edition ook wel geschikt zijn voor de DE-chip.

Mijn advies is dan ook om van je huidige 2nd edition een 1st edition te maken en van jouw "1ste edition" een 2nd edition te maken. Daarnaast zou ik ook de release notes aanpassen bij beide 2.06 firmwares (dat ze dus beide geschikt zijn voor zowel de DE als de GE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

SiHiDa schreef op 25 oktober 2004 @ 19:58:
[knip]

Mijn advies is dan ook om van je huidige 2nd edition een 1st edition te maken en van jouw "1ste edition" een 2nd edition te maken. Daarnaast zou ik ook de release notes aanpassen bij beide 2.06 firmwares (dat ze dus beide geschikt zijn voor zowel de DE als de GE).
OK, bedankt voor de opheldering. Ik zal morgen de nodige aanpassingen aan de site doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas65
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb die nieuwe firmware net geprobeerd maar het is niks.
Het menu en osd is helemaal verkloot (super grote letters en en dubble letters enz.) en de srt subtitles werken niet meer (zijn in iig niet zichtbaar, kan ze wel selecteren met de subtitle toets maar verder gebeurd er niets).
Dus ik heb de pb firmware er weer op, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het mij vraagt dan wacht Medion lekker tot een van jullie cracks dit probleem tot op het bot heeft uitgezocht en opgelost en ript dan deze firmware, test ze nog even voor de volledigheid officieel, doopt ze om tot Medion-firmware en stelt ze vervolgens ter beschikking, uiteraard zonder de credits aan de echte makers ervan. Zou het niet?? :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb nu de Packard Bell DivX100 v54.4B.00.03 firmware maar de .srt subs werken niet. Ik weet niet hoe t kan, t zou aan 2 dingen kunne liggen.
1) de film Dances with Wolves staat in een map (2film en 2 .srt's film en bijbehorende sub hebben de zelfde naaam)
2) het is geen divX maar Xvid die t verder wel prima doet trouwens

Als ik op de pc kijk is er nix aan de hand en loopt de sub gewoon goed met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
DopdeDouwer schreef op 25 oktober 2004 @ 22:09:
Ik heb nu de Packard Bell DivX100 v54.4B.00.03 firmware maar de .srt subs werken niet. Ik weet niet hoe t kan, t zou aan 2 dingen kunne liggen.
1) de film Dances with Wolves staat in een map (2film en 2 .srt's film en bijbehorende sub hebben de zelfde naaam)
2) het is geen divX maar Xvid die t verder wel prima doet trouwens

Als ik op de pc kijk is er nix aan de hand en loopt de sub gewoon goed met het beeld.
Ik zou zeggen probeer het is in de root van de cd. Proberen is vaak een oplossing.
Het maakt niet uit of het xvid of divx is, als de namen maar EXACT het zelfde zijn en geen . punten bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Tito schreef op 25 oktober 2004 @ 22:11:
[...]

Ik zou zeggen probeer het is in de root van de cd. Proberen is vaak een oplossing.
Het maakt niet uit of het xvid of divx is, als de namen maar EXACT het zelfde zijn en geen . punten bevat.
K#t dat is het waarsch, die map waar ze in staat heeft nogal wat punten! ik had t ergens gelezen maar niet op gelet met branden, ga t nu nog n keer proberen zal hier wel aan liggen.
Trouwens k heb t nu nog wat beter bekeken, maar op zich hapert de film best wel, af en toe lagt tie een beetje lijkt het wel. Dit dus bij die Xvid, ook hierover had ik iets gelezen maar kan het niet meer terug vinden. Op de PC speelt hij wel goed af ook van de CD.
PS het is een bestand van 1,23 GB en 23,97fps, 1347kbps op een FuijFilm schijfje ;(

K ga nu ff proberen, check edit voor update 8)

edit:
moet opnieuw gaan branden. Op de pc waar ik de cd heb gebrand, heb ik dus de naam en de map ge-renamed, maar op andere pc's is dat niet te zien. Ook niet in de DVD speler
Nieuwe DVD gebrand met 6 verschillende films met bijbehorende subs. Alles werkt pperfect alleen is niet overal gehouden aan de limiet van 60tekens dus soms is het wat in gekort

[ Voor 20% gewijzigd door DopdeDouwer op 28-10-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
DopdeDouwer schreef op 25 oktober 2004 @ 22:26:
[...]

K#t dat is het waarsch, die map waar ze in staat heeft nogal wat punten! ik had t ergens gelezen maar niet op gelet met branden, ga t nu nog n keer proberen zal hier wel aan liggen.
Trouwens k heb t nu nog wat beter bekeken, maar op zich hapert de film best wel, af en toe lagt tie een beetje lijkt het wel. Dit dus bij die Xvid, ook hierover had ik iets gelezen maar kan het niet meer terug vinden. Op de PC speelt hij wel goed af ook van de CD.
PS het is een bestand van 1,23 GB en 23,97fps, 1347kbps op een FuijFilm schijfje ;(

K ga nu ff proberen, check edit voor update 8)

edit:
moet opnieuw gaan branden. Op de pc waar ik de cd heb gebrand, heb ik dus de naam en de map ge-renamed, maar op andere pc's is dat niet te zien. Ook niet in de DVD speler :( waarsch morgen nader bericht :D.
23,97 FPS is niet hetzelfde als 25 FPS. Die laatste framerate gebruikt je PAL-TV. Ik heb ook een XviD, ook 23,97 FPS, en die lagt ook af en toe (maar het is nauwelijks te zien). Zoals gezegd, dit is normaal. :)

Mocht de XviD heel erg laggen, dan kan het óf aan GMC liggen óf aan Packed bitstream + 2 Max consecutive BVOPs (dit kan je checken met MPEG4Modifier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
Hoi,

Ik zie dat de Packard-bell firmware uitkomst bied aan mensen die sub-problemen hebben. Mooi. Maar ik heb toch wat vragen.
- Speelt die nu ook kwalitatief beter af? (audio/dvd)
- Hebben de denen ook gewoon 2.06 op hun spelers?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

SiHiDa schreef op 25 oktober 2004 @ 19:58:
[knip]

SiHiDa, ik heb alles aangepast zoals je (duidelijk) uitgeled had. Check je even of alles 100%klopt a.u.b?
Mijn excuses als er af en toe een foutje (zoals dit) op de site staat. (Ik kan helaas niks van wat ik op de site zet zelf testen.)

Over het forum: Ik heb de error gefixt. Inloggen, uitloggen, toegang proberen te verschaffen tot topics die enkel voor geregistreerde gebruikers toegankelijk zijn wanneer je niet ingelogd/geregistreerd bent, ... werkt allemaal zonder fouten.
Ik ga morgen (tussen de dakwerkzaamheden in) de topics nog wat bijvullen met info.
Iedereen is dus vrij om zich (gratis) te registreren. www.md7457forum.tech.nu

offtopic:
[SPAM]
Dezelfde regels op GoT gelden ook daar: geen pr0n, warez, etc.. (je weet wel). Daar houdt de vergelijking met GoT op want:
- gevoel voor humor hebben is op het md7457-forum wél toegestaan ;)
- daar hebben ALLE users onmiddellijk na registratie toegang tot de 'huiskamer'
(heet op het forum "The Lounge") ;)
[/SPAM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Neobahamuth schreef op 25 oktober 2004 @ 23:29:
SiHiDa, ik heb alles aangepast zoals je (duidelijk) uitgeled had. Check je even of alles 100%klopt a.u.b?
Staat nu idd goed. :) (Nouja, eik is de 2.06 1st release in 03-2004 gereleased en niet in 04-2004... ;))
Mijn excuses als er af en toe een foutje (zoals dit) op de site staat. (Ik kan helaas niks van wat ik op de site zet zelf testen.)
Het was ook niet echt een foutje. Ik vind het zelf ook vrij moeilijk om het overzicht te houden: welke firmware nou voor welke chip geschikt is, etc.
Over het forum: Ik heb de error gefixt. Inloggen, uitloggen, toegang proberen te verschaffen tot topics die enkel voor geregistreerde gebruikers toegankelijk zijn wanneer je niet ingelogd/geregistreerd bent, ... werkt allemaal zonder fouten.
Ik ga morgen (tussen de dakwerkzaamheden in) de topics nog wat bijvullen met info.
Iedereen is dus vrij om zich (gratis) te registreren. www.md7457forum.tech.nu
Ik heb me ook ff geregged. :) Ik zal ws ook nog wel ff een topic maken in 'Introduce yourself'. Mocht je nog iemand nodig hebben voor modden ofsow, ik wil het best doen. Ik beheer zelf ook een phpBB2 forum (van mijn programma): http://forums.xdcccatcher.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

SiHiDa schreef op 25 oktober 2004 @ 23:53:
Staat nu idd goed. :) (Nouja, eik is de 2.06 1st release in 03-2004 gereleased en niet in 04-2004... ;))

Ik heb me ook ff geregged. :) Ik zal ws ook nog wel ff een topic maken in 'Introduce yourself'. Mocht je nog iemand nodig hebben voor modden ofsow, ik wil het best doen. Ik beheer zelf ook een phpBB2 forum (van mijn programma): http://forums.xdcccatcher.com
1. Ik heb de fout verbeterd. Bedankt voor het checken en als dank: n°2

2. Neobahamuth has generoulsy granted you the status of: Moderator 8)
-> Ik heb je status tijdelijk naar Mod veranderd voor de volgende subcategorieën:

- Welcome, Rules and News
---- Suggestions, Bugs and Errors
- General
---- Player
---- Chipsets
---- Setup & Region Free
- Firmware
---- Original Firmware
---- Modded Firmware
- Downloads
---- Firmware
---- Backgrounds
---- Tools
---- Other
- Help and Support
---- Troubleshooting
---- FAQ
---- Manuals

Check je even of ik het goed gedaan heb? (Misschien moet je eerst opnieuw uit-en inloggen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Neobahamuth schreef op 26 oktober 2004 @ 06:17:
Check je even of ik het goed gedaan heb? (Misschien moet je eerst opnieuw uit-en inloggen?)
Helemaal goed. ;)

Back to topic: Een user op dat forum zegt dat hij weet hoe je subtitles via ifo/idx/sub werkend kan krijgen:
http://medion.freeprohost.com/viewtopic.php?t=7

Ws geldt bij deze manier niet de limiet van 60 tekens. Het is nu nog wachten op de instructies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas65
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
SiHiDa schreef op 26 oktober 2004 @ 08:54:
[...]

Helemaal goed. ;)

Back to topic: Een user op dat forum zegt dat hij weet hoe je subtitles via ifo/idx/sub werkend kan krijgen:
http://medion.freeprohost.com/viewtopic.php?t=7

Ws geldt bij deze manier niet de limiet van 60 tekens. Het is nu nog wachten op de instructies. :)
Met de packard bell firmware werkt het gewoon zoals het hoort zonder *ifo.
Dus idx/sub werkt gewoon en je hebt idd geen limiet aan het aantal tekens.
Alleen krijg ik groene subs ipv witte, weet iemand hoe ik de kleur kan aanpassen in de idx/sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
sebas65 schreef op 26 oktober 2004 @ 19:16:
Met de packard bell firmware werkt het gewoon zoals het hoort zonder *ifo.
Dus idx/sub werkt gewoon en je hebt idd geen limiet aan het aantal tekens.
Alleen krijg ik groene subs ipv witte, weet iemand hoe ik de kleur kan aanpassen in de idx/sub?
Idd, nu ik de guide heb gelezen van iemand op het forum, lijkt het erop dat de ifo helemaal niet nodig is. Afaik staat er in die guide ook hoe je de kleur kan veranderen. Ik moet de guide zelf nog testen, maar zodra ik dat gedaan heb, zal ik hem zsm online proberen te zetten en te vertalen naar het Nederlands. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
Zonder de packard bell firmware werken idx/sub/ifo subs ook wel alleen je krijgt er een groene waas omheen
Als je niet super dicht op de TV zit heb je er niet echt last van.
Het stoort mij iig niet.
Heb eigenlijk liever dat je ondersteuning maken voor nieuwe xvid codec want steeds meer films/series worden gecodeerd met die nieuwe codecs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
ondersteuning voor de laatste versie van de xvid codec waarin de nieuwste films ge-encode zijn is wat mij betreft op dit moment inderdaad prioriteit nummer 1.

ik hoop dat medion er ook zo over denkt...
of een ander creatief iemand (* japie101 wijst naar de modder van de packard bell fw)

[ Voor 21% gewijzigd door japie101 op 26-10-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Omdat ik nog steeds zeer veel posts lees over het XviD 1.0.2 probleem, zal ik nog even kort uitleggen dat dit probleem in de meeste gevallen gedurende een minuutje op te lossen is:

An sich ondersteunt de MD7457 XviD 1.0.2 wel, alleen niet bepaalde features die deze codec heeft. Zoals ik ook al eerder gepost heb, werken XviD films niet goed als er óf GMC wordt gebruikt óf Packed bitstream + 2 Max consecutive BVOPs. Het probleem is nou juist dat de laatste optie default is bij het encoden. Wil je in het laatste geval toch je XviD's draaien, moet je met MPEG4Modifier de Packed bitstream van je XviD unpacken (duurt ongeveer minuutje, volgens verschillende mensen die het geprobeerd hebben). 2 Max consecutive BVOPs zónder Packed bitstream worden namelijk wél ondersteund.

Als je XviD van GMC gebruikmaakt, is er helaas niet een directe oplossing voor handen (je kunt natuurlijk de XviD re-encoden).

Mocht je XviD schokken, kijk dan hoe die schokt. Als hij heel erg schokt (je hebt een FPS van 0,5 oid), dan heb je te maken met GMC. :( Als hij minder schokt (je ziet hem af en toe wat schokken, maar je hebt nog wel een aardige FPS), heb je te maken met een Packed bitstream. MPEG4Modifier starten, de XviD aanpassen en je bent klaar. :)

Voor de volledigheid: Packed bitstream + 1 Max consecutive BVOPs wordt wél ondersteund. Die Max consecutive BVOPs kan je echter niet zo één, twee, drie aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
ik zal het bovenstaande eens proberen, thanks for the info

maar je moet het toch met me eens zijn dat dit eigenlijk niet zou hoeven (ervanuitgaande dat het werkt)
men zou dit gewoon automatisch moeten herkennen, zeker als het de default waarden betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
japie101 schreef op 26 oktober 2004 @ 23:24:
ik zal het bovenstaande eens proberen, thanks for the info

maar je moet het toch met me eens zijn dat dit eigenlijk niet zou hoeven (ervanuitgaande dat het werkt)
men zou dit gewoon automatisch moeten herkennen, zeker als het de default waarden betreft..
Tuurlijk, Medion zou dit idd moeten implementeren, maar tot die tijd is dit een tijdelijke oplossing die niet veel tijd kost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Is er ook een mogenlijkheid om mpegmodifier een stuk of 45 achter mekaar te laten fixen ?
Heb net een leuke serie gedownload, en 45 stuks handmatig is niet echt leuk ofzo. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Sunrise op 27-10-2004 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
is het mogelijk dat wanneer ik packed bitstream uitgezet heb en de nieuwe file gesaved heb dat op mijn pc de nieuwe file HEEL erg schokkerig afspeelt (fps 10 ofzo) , ik heb het nog niet geprobeerd op mijn medion overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
japie101 schreef op 27 oktober 2004 @ 10:40:
is het mogelijk dat wanneer ik packed bitstream uitgezet heb en de nieuwe file gesaved heb dat op mijn pc de nieuwe file HEEL erg schokkerig afspeelt (fps 10 ofzo) , ik heb het nog niet geprobeerd op mijn medion overigens..
Volgens een eerdere post in dit topic moet je dit doen:
b) bei User Data die Zeile mit z.B. "DIVX999b000p" per Minus-Button entfernen! Es sollte nur die Xvid-Zeile übrigbleiben, also z.B. "XVID0035", wenn man die DIVX-Zeile nicht entfernt, dann stottert der Film beim Abspielen unter Windows!
DIVX999b00p dus met de min-knop uit je User Data verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
thanks for the info m8, ik had alleen jou verhaal over het disablen van packed bitstream gelezen, maar zo komt er inderdaad weer een prima xvid file uitrollen, ik zal vanavond het één en ander testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Ik heb de guide doorgenomen van iemand die subtitles werkend heeft gekregen via ifo/idx/sub. Ik heb het zelf niet uitgevoerd, want je moet heel veel stappen doorlopen voordat het werkt. Je bent zo een kwartier verder voordat de subs goed werken. En dit moet je voor elke film doen. Mocht er toch interesse voor zijn, dan zal ik hem ergens online zetten. :)

(Btw, in deze guide staat idd hoe je de goede kleur voor je subtitles krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
Er is weer een nieuwe firmware!
Kijk onderaan de pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Inderdaad. Btw, deze staan ook op het forum. ;) (Het forum is trouwens gereed voor gebruik. Hier en daar moet nog wat gevuld worden, maar het begint er te geraken.)

[ Voor 3% gewijzigd door Neobahamuth op 27-10-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
sebas65, tijd/zin om te testen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
SiHiDa schreef op 27 oktober 2004 @ 15:20:
[...]

Volgens een eerdere post in dit topic moet je dit doen:

[...]

DIVX999b00p dus met de min-knop uit je User Data verwijderen.
ik heb het een en ander getest en het verhaal over packed bitstream klopt inderdaad

ik had echter vanavond een file waar ik ook een .idx en een .sub bij heb (en een .avi) maar ik kreeg de subs (idx en sub) niet aan de praat, hoe kan ik die subtitle kiezen?

misschien was de filename gewoon te lang zit ik nu te denken ook:

Around.The.World.In.80.Days.CD1.PROPER.DVDRip.XviD-QiX.avi
Around.The.World.In.80.Days.CD1.PROPER.DVDRip.XviD-QiX.idx
Around.The.World.In.80.Days.CD1.PROPER.DVDRip.XviD-QiX.sub

doe ik wat verkeerd of is de filename te lang/ bevat verkeerde tekens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toab
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 14:45
japie101 schreef op 27 oktober 2004 @ 22:51:
[...]

misschien was de filename gewoon te lang zit ik nu te denken ook:

Around.The.World.In.80.Days.CD1.PROPER.DVDRip.XviD-QiX.avi
Around.The.World.In.80.Days.CD1.PROPER.DVDRip.XviD-QiX.idx
Around.The.World.In.80.Days.CD1.PROPER.DVDRip.XviD-QiX.sub

doe ik wat verkeerd of is de filename te lang/ bevat verkeerde tekens
Zijn de punten niet het punt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
geen punten erin doen?

avi speelt ie wel af hoor...

alleen de subs niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Is dit ding nog ergens te koop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
WarPuppy schreef op 27 oktober 2004 @ 23:51:
Is dit ding nog ergens te koop ?
Zoals al eerder in dit topic gepost is:
joey6666 schreef op 24 oktober 2004 @ 19:37:

Ze hebben deze al heel lang, in ieder geval al sinds hartje zomer.... dus ver voor de ALDI actie. Al maanden zitten ik te dubben, wel of niet kopen. Ik hou deze GoT thread al een tijdje in de gaten en zag de srt support (onmismaar als je een grote Asiatische films collectie hebt.)
Goed, vandaag dus eindelijk eentje gehaald en geflasht, ging prima! Mijn Koreaanse testfilm was netjes ondertiteld.
Kwiek Elektronica
035-6668878
06-23248292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
ja nog een kleine toevoeging: ik heb de zilver metallic uitvoering maar ik heb ook maanden lang de zwarte versie zien staan.
Ik heb trouwens 69 euro voor betaald.
A.s. zaterdag of zondag ga ik weer langs, dus er komt nog een update hier van mij hoe het met de voorrraad staat.
(als alle tweakers dit fanastische ding niet hebben opgekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb MedionMD7457.v1.Mtz geinstalleerd, en ik heb geen probleem met punten.

ik heb maar 1 cd getest eigelijk en
Battle.Royale.2.2003.DVDRip.XviD.CD1.avi
Battle.Royale.2.2003.DVDRip.XviD.CD1.srt
ging goed.

alleen loopt de test soms van de regel af maar dat was al bekend. Ik ben erg tevreden dat ik niet meer zo erg japans hoef te leren om het te begrijpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee om bestaande srt te bewerken om het probleem van de
maximum aantal tekens te kunnen oplossen?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste