[Divx/dvd-player] Medion MD7457 (Aldi sept 2004)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.869 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was 2 weekies terug in beverwijk en die pik had er nog een stuk of 6 dacht ik zo,
ze gaan niet hard want een maand terug heb ik er 2 gekocht en toen stonden er 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
ja die gedachtengang had ik dus ook, maar ik vroeg hem dus heb je er nog meer (stapel was al tot de helft geslonken), " ik heb er meer op de zaak" zei hij toen.. met andere woorden: de stapel is niet constant dezelfde stapel, hij vult hem aan.

Wat betreft zwarte markt. Er is helaas weer heibel. De directie gaat de parkeertarieven verlagen...leuk maar ze gaan weer toegangsgeld vragen voor zwarte markt zelf. 1euro 20. Kans bestaat dat er weer gestaakt gaat worden, en dat de boel als actie deels dicht gaat.
Soortgelijks is begin dit jaar ook het geval geweest. Geluk bij ongeluk is dat Computerhal 36 buiten het betaald deel van de markt valt.
Ik houdt u allen op de hoogte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef1256
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 11:17
Ter Info

Afgelopen week was ik toevallig hier (Achterhoek, Winterswijk) bij de Aldi en die had nog zeker 20 staan.

Ik heb ben er zeer over te spreken en heb de mijne via de inkoopactie van een kleine 2 maanden geleden (spaanse variant)

Perfect nu die srt support, en ach kleine zaken blijven er altijd, alleen zou ik nog graag dat schokkerige beeldprobleem oplossen met een firmware upgradetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb dan uiteindelijk toch ook maar de
'Packard Bell DivX100 v54.4B.00.03 NL by kodan2k + Tito'
firmware update uitgevoerd en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.
Iedereen bedankt voor alle moeite en inspanningen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij geeft hij bij update vanaf de cd aan dat hij een onbekende schijf in zijn lade heeft!

Deze heb ik gedownload en gebrand. Maar werkt bij mij niet. Ik heb voor deze geen andere firmware's gebruikt!

Ik heb ook de Medion DVD/DivX Player van sept 2004 ( ter info )

Packard Bell DivX100 v54.4B.00.03 NL by kodan2k + Tito

Iemand een idee hoe dit kan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 20:18:
Bij mij geeft hij bij update vanaf de cd aan dat hij een onbekende schijf in zijn lade heeft!

Deze heb ik gedownload en gebrand. Maar werkt bij mij niet. Ik heb voor deze geen andere firmware's gebruikt!

Ik heb ook de Medion DVD/DivX Player van sept 2004 ( ter info )

Packard Bell DivX100 v54.4B.00.03 NL by kodan2k + Tito

Iemand een idee hoe dit kan? :?
Dan heb je de instructies niet goed gevolgd! -> Je moet alles EXACT volgen!

Lees de update manual (pdf/word) die bij de firmware zat of download ze apart van de site of forum en volg iedere stap heel precies!

enkele voorbeelden: naam CD-R/RW: CORETEK met bestand MTT1389.BIN

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al gevonden!

Dat vinkje van Joilet in Nero nog aan staan. Tja, soms ......... 8)7

Maar update staat erop en werkt prima tot nog toe.

Bedankt voor je reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ampora
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-10-2018

Ampora

d[-_-]b

maybe eenupdate zodat een music cd . dat daar de het afspelen elkaar opvolgt van de ene map op de andere.

[vb] je speelt muziek in map *elvis*. dan stopt hij bij het laatste en gaat hij niet door naar map *Prince*

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]SiHiDa schreef op 27 oktober 2004 @ 17:37:
Ik heb de guide doorgenomen van iemand die subtitles werkend heeft gekregen via ifo/idx/sub. Ik heb het zelf niet uitgevoerd, want je moet heel veel stappen doorlopen voordat het werkt. Je bent zo een kwartier verder voordat de subs goed werken. En dit moet je voor elke film doen. Mocht er toch interesse voor zijn, dan zal ik hem ergens online zetten. :)

(Btw, in deze guide staat idd hoe je de goede kleur voor je subtitles krijgt)[/quote

Heb hiervoor interesse,indien mogelijk kan dit online geplaatst worden?
Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:56
stef1256 schreef op 29 oktober 2004 @ 18:57:
Perfect nu die srt support, en ach kleine zaken blijven er altijd, alleen zou ik nog graag dat schokkerige beeldprobleem oplossen met een firmware upgradetje. :)
idd, bij sommige divx films heb ik dat ook, dat het beeld niet 100% vloeiend loopt, helaas.. :/

nu had ik nog een paar vraagjes: :Y)

* kan je de subtitles ook 'verplaatsen'? (dus iets naar beneden/naar boven op het beeld), want ik heb nu een film, waarbij ik boven en onder een zwarte balk heb. Daar zou die ondertiteling precies inpassen, maarja, hij staat gewoon boven die zwarte balk in het beeld
* Kan die subtitle ook 'iets' groter worden, zonder dat er teveel letters worden geschapt als ze zin te lang word?
* Is er al een nieuwere GOEDgesteste firmwareupgrate ná de Packard Bell DivX100 v54.4B.00.03 NL by kodan2k (die ik nu heb), zo niet, is die soms in de maak (met verbeteren van kleine dingen zoals hierboven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 07:36:
Heb hiervoor interesse,indien mogelijk kan dit online geplaatst worden?
Groetjes.
Ik zal ervoor zorgen dat het op de webspace van Neobahamuth beland. Ik zal dan ook de link posten. :)
MaStar schreef op 30 oktober 2004 @ 17:05:
* kan je de subtitles ook 'verplaatsen'? (dus iets naar beneden/naar boven op het beeld), want ik heb nu een film, waarbij ik boven en onder een zwarte balk heb. Daar zou die ondertiteling precies inpassen, maarja, hij staat gewoon boven die zwarte balk in het beeld
Afaik niet.
* Kan die subtitle ook 'iets' groter worden, zonder dat er teveel letters worden geschapt als ze zin te lang word?
In de Packard Bell DivX100 firmware niet.
* Is er al een nieuwere GOEDgesteste firmwareupgrate ná de Packard Bell DivX100 v54.4B.00.03 NL by kodan2k (die ik nu heb), zo niet, is die soms in de maak (met verbeteren van kleine dingen zoals hierboven)?
Nee, geen goedgeteste. Er zijn wel twee Mtz firmwares gereleased, waarvan de eerste zeer slecht was. Afaik heeft nog niemand de tweede getest (of iets erover geschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
Even een zwarte markt update... de verwachte heibel over 1.20 euro toegang is uitgebleven. Zoals gezegd Computerhal 36 valt zowiezo buiten het betaald toegangsgebied.
Mijn dealer had 7 dozen met onze geliefde speler staan voor nog steeds 69 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

SiHiDa schreef op 30 oktober 2004 @ 18:55:
[...]
Ik zal ervoor zorgen dat het op de webspace van Neobahamuth beland. Ik zal dan ook de link posten. :)
[...]
Done! ;) Met dank aan SiHiDa en de auteur van de gids, Jo.
De gids is te downloaden op de site (onder "Subtitles Workaround" of "Manuals") en op het forum (onder "Manuals").

Maar nog geen bevestiging van de Mtz versie.

(Ondertussen werk ik aan een html/BBC-versie van de gids voor op de site/forum. Waarschijnlijk iets voor morgen als ik tijd heb. :O )
edit:
De BCC-versie van de gids staat nu ook op het forum.

[ Voor 32% gewijzigd door Neobahamuth op 31-10-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Laatst online: 00:39
Ik heb deze speler ook sinds een paar dagen.

Wat me opvalt is dat ie CD's soms niet leest. Na (een paar keer) openen en weer sluiten van de tray, leest ie 'm wel.

Het gaat om TDK CDR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Bij mij leest ie ze allemaal, en ik koop vrijwel alleen de goedkoopste cdr's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Is terugflashen naar de oude versie nou mogelijk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand iets over dat regiocode weer 2 is na flashen en dat deze niet meer terug te zetten is naar 0 (vrij) via de bekende methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
PnD schreef op 01 november 2004 @ 11:29:
Is terugflashen naar de oude versie nou mogelijk of niet?
Ja als het goed is wel.
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 15:09:
Weet iemand iets over dat regiocode weer 2 is na flashen en dat deze niet meer terug te zetten is naar 0 (vrij) via de bekende methode?
Hier kon ik hem gewoon via de "methode"weer op regio 0 zetten met de pb firmware.

[ Voor 48% gewijzigd door Tito129 op 01-11-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
--edit--

[ Voor 99% gewijzigd door MaStar op 04-11-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand teovallig of deze speler nog terugkomt? of opvolger er van ? bij de Aldi binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Tito schreef op 01 november 2004 @ 17:00:
[...]

Ja als het goed is wel.
Is er ook iemand die uit ervaring kan spreken dat dit kan? Firmware terugflashen naar de oude..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvennieB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 15:20
Ik heb enige tijd geleden deze speler via de IA bij laupro gekocht, alleen nu vertoont hij dubbel en groenig beeld. Wat

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Progressive scan per ongeluk aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas65
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
PnD schreef op 03 november 2004 @ 08:55:
[...]

Is er ook iemand die uit ervaring kan spreken dat dit kan? Firmware terugflashen naar de oude..
ja dat kan, heb ik al meerdere keren gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neobahamuth schreef op 30 oktober 2004 @ 19:44:
[...]

Done! ;) Met dank aan SiHiDa en de auteur van de gids, Jo.
De gids is te downloaden op de site (onder "Subtitles Workaround" of "Manuals") en op het forum (onder "Manuals").

Maar nog geen bevestiging van de Mtz versie.

(Ondertussen werk ik aan een html/BBC-versie van de gids voor op de site/forum. Waarschijnlijk iets voor morgen als ik tijd heb. :O )
edit:
De BCC-versie van de gids staat nu ook op het forum.
Gids uitgeprobeerd,maar werkt niet.
Het programma maestroSBT loopt steeds vast op het momennt dat je op generate duwt.
Dit met verschillende srt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 01:07

Maf

Kan iemand mij misschien helpen? Misschien dat ik er al overheen heb gelezen maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb er een 5.1 setje op aangesloten maar krijg enkel geluid uit de voorste twee boxen....

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:46
Moet je naar het audio menu gaan en daar de boxen goed zetten. Stond bij mij ook ook op slechts 2 boxen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
hopen dat er (snel) een nieuwe firmwareupgrate komt, die getest is en goed werkt die de volgende punten bevat:

* Goede positie van de ondertitel (dus echt goed onder in het beeld)
* Dat je de grootte kan bepalen van de ondertitel
* Dat er meer tekens op het beeld kunnen
* Dat het beeld écht 100% vloeiend loopt zo als het écht hoort

Maar het duurt denk ik nog wel even voordat dit er allemaal inzit :P :Y) (helaas) of weet iemand hier of er toevallig iemand mee bezig is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23

PoweRoy

funky!

MaStar schreef op 04 november 2004 @ 13:13:
hopen dat er (snel) een nieuwe firmwareupgrate komt, die getest is en goed werkt die de volgende punten bevat:

* Goede positie van de ondertitel (dus echt goed onder in het beeld)
* Dat je de grootte kan bepalen van de ondertitel
* Dat er meer tekens op het beeld kunnen
* Dat het beeld écht 100% vloeiend loopt zo als het écht hoort

Maar het duurt denk ik nog wel even voordat dit er allemaal inzit :P :Y) (helaas) of weet iemand hier of er toevallig iemand mee bezig is :?
is dit een dubbelpost:? ik zweer dat ik deze post eerder had gezien :P
iig de grote bepalen van een ondertitel kan niet, nog geen enkele dvdspeler die ik heb gezien kon dat, zelfs geen divx spelers
beeld echt 100% vloeiend wordt ook moeilijk door steeds nieuwere codecs/tweaks aan codecs. Er is altijd een hapering maar dit kan je verhelpen door ff de film reencoderen naar een 'oudere' codec dus xvid 1.0 ofzo :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 01:07

Maf

japie101 schreef op 04 november 2004 @ 13:05:
Moet je naar het audio menu gaan en daar de boxen goed zetten. Stond bij mij ook ook op slechts 2 boxen!
Als ik mn midden en achterboxen aanzet dan krijg ik daar geluid uit, maar hoor ik niet meer wat de acteurs zeggen, enkel het omgevingsgeluid dus. Zet ik m op stereo, dus enkel de twee voorste boxen, dan hoor ik wel wat de acteurs zeggen

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik ga morgen 1 van de twee spelers van me inruilen. Hopen dat de Aldi nog geld wil teruggeven.

Ding heeft nooit fatsoenlijk gewerkt, na 30-60 minuten gaat het beeld schokken. Ik haal van 't geld dat ik hopelijk terugkrijg wel een andere bij der Schlecker uit de aanbieding :P

[edit]
Of iemand hier moet er nog heel desperate eentje willen; voor 69 euro kun je 'm in Almelo ophalen (Maar moet je hem wel zelf zien te fixen via een RMA aanvraag ofzo) :P

[ Voor 25% gewijzigd door Xandrios op 04-11-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maf schreef op 04 november 2004 @ 18:01:
[...]

Als ik mn midden en achterboxen aanzet dan krijg ik daar geluid uit, maar hoor ik niet meer wat de acteurs zeggen, enkel het omgevingsgeluid dus. Zet ik m op stereo, dus enkel de twee voorste boxen, dan hoor ik wel wat de acteurs zeggen
ja, dit had ik eerst ook: het betekend dat je center speaker het niet doet. Het heeft te maken met de instellingen die je eerder al hebt aangepast.

misschien staat je reciever nog op center-phanthom modus ofzo.

probeer in het menu anders je center speaker uit te zetten, dat zou moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 07:51
Ik ben net mijn eerste probleem tegengekomen. Ik heb een Xvid op een DVD gezet maar het geluid werkt niet.
Ik heb met AVIcodec bekeken welke audiocodec wordt gebruikt en die vergeleken met een Xvid film die het wel doet maar er is geen verschil. Hoe kan dat? Iemand een idee?
info over de audio:
Audio : 82 Mb, 134 Kbps, 48000 Hz, 2 kan., 0x55 = MPEG Layer-3, Ondersteund

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 16:57

mayhem

Ook ik heb een eerste "probleempje" gevonden. Na het branden van een DVD met de Top1000 (dus 1000 mp3tjes op een DVD) kan ik deze vervolgens probleemloos afspelen. Wat ik mis is een random functie, en hij speelt maar tot nummer 647, verder komt ie niet.
Iemand anders dit ook al ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
Beetje goed nieuws... zoals bekend gaat het met de firmware van Mtz iets fout met de twee regel ondertiteling.
Maar omdat Mtz als het ware "blind" firmwares" aanpast (hij heeft immers niet alle Mediatek 1389 DE/GE spelers), vraagt hij om screenshots te maken wat er fout in beeld gaat zodat hij de firmware aan kan passen.

http://board.softpedia.co...=148&st=0&p=599&#entry599

Kortom kan iemand screenshot maken met de laatste firmware van Mtz en deze in zijn forum posten? Dan kan Mtz weer aan de slag!!!

Zo hoort overigens de ondertiteling er eigenlijk uit te zien met Mtz´s firmware
http://img117.exs.cx/img117/3415/BigSubtitle.jpg
http://img117.exs.cx/img117/9256/SmallSubtitle.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door joey6666 op 08-11-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totale kosten is wel 67,50 waneer je 1 speler koopt. Hoe zit het met de gerantie ?

Met gerantie kost die 70,- bij een webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58
mayhem schreef op 08 november 2004 @ 10:18:
Ook ik heb een eerste "probleempje" gevonden. Na het branden van een DVD met de Top1000 (dus 1000 mp3tjes op een DVD) kan ik deze vervolgens probleemloos afspelen. Wat ik mis is een random functie, en hij speelt maar tot nummer 647, verder komt ie niet.
Dat is de max van de DVD speler, met plaatjes heb je hetzelfde 'probleem' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mayhem schreef op 08 november 2004 @ 10:18:
Hmm. MP3's kun je voor zover ik weet inderdaad niet ramdom afdraaien.

En dat van nummer 647. raar. Kun je het misschien eens proberen met een andere dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Iemand al succes gehad met de component uit van de speler?
Ik ben het aan het proberen met deze kabel: Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/s/9000_9999/9900/9980/9989/998982_BB_00_FB.EPS.gif

Ik wil eigenlijk mijn speler op een KVM switch aansluiten en zo kunnen kijken op mijn 20". Deze heeft wel een RGBHV aansluiting, maar ik heb deze kabel niet liggen. En wil het liefste via de switch werken.

Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen zonder (hoge) kosten?

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik op de computer kan zien of een bepaald videobestand (avi-file) met de xvid 1.02 video-codec geencodeerd is (ik kan het met g-spot niet zien)? :|

Het is namelijk vervelend om hier telkens weer pas achter te komen als je het bestand op cd gebrand hebt en op de medion speler wilt gaan bekijken. Het kijkplezier wordt dan immers zwaar geschaad ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb dit topic dus van het begin gevolgd, en alle sites bezocht.
Maar nu ff kort:

Welke firmware ondrsteunt wat.? En werkt deze goed.?
Waar kunnen we de firmware downloadde enz.

Heeft misschien iemand interesse een groot Medion MD7457 topic te maken met alles netjes op een rijtje.

Ik ben er dus al uit dat die firmware van MTZ wel geschikt is maar waar kan ik de laatste juiste versie downloadde, Ja ik weet staad allemaal in dit topic maar je zoekt je helemaal lam..
(ik kan hem wel vinden maar andere maybe niet)

Dus dat lijkt me wel een goed idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 18:37:
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik op de computer kan zien of een bepaald videobestand (avi-file) met de xvid 1.02 video-codec geencodeerd is (ik kan het met g-spot niet zien)? :|
Waarom zou je dat willen weten? Zoals ik al vaker in dit topic gepost heb, hebben de incompatibilteitsproblemen niets met het versienummer van de XviD-codec te maken, maar met opties die met behulp van deze codec geactiveerd kunnen worden.

Het enige wat je nodig hebt om te checken of je .avi goed op je Medion afspeelt, is MPEG4 Modifier. Kijk of het bestand GMC en/of Packed bitstream + Max consecutive BVOPs 2/3 bevat. In het eerste geval zul je de file moeten re-encoden. In het tweede geval kun je de bitstream unpacken. Vergeet niet DIVX999b000p bij User Data weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
nee de firmware van Mtz is juist nog niet correct.
de tweede regel bij ondertiteling valt weg.

De voorbeeld jpg files zijn voorbeelden zoals de
firmware van Mtz op de yamada 6600 eruit
zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 20:47:
Totale kosten is wel 67,50 waneer je 1 speler koopt. Hoe zit het met de gerantie ?

Met gerantie kost die 70,- bij een webwinkel.
waar kan je deze divx speler dan nog halen?

• joey6666

• joey6666
Erg goed nieuws Mtz komt op 13-11 met een nieuwe firmware voor onze speler!!!

Verwijderd

joey6666 schreef op 11 november 2004 @ 19:57:
Erg goed nieuws Mtz komt op 13-11 met een nieuwe firmware voor onze speler!!!
wat is aan verbeterd? >:)

• joey6666
Dat is een klein beetje speculeren maar Mtz´s laatste firmware voor onze speler liet de tweede regel ondertiteling niet zien.
Ik vermoed dat dit nu is opgelost. Het mooie van zijn ondetiteling is dat
ie sterk lijkt op de ondertiteling zoals we die van televisie gewend zijn.
Nog een paar daagjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
joey6666 schreef op donderdag 11 november 2004 @ 21:15:
Dat is een klein beetje speculeren maar Mtz´s laatste firmware voor onze speler liet de tweede regel ondertiteling niet zien.
Ik vermoed dat dit nu is opgelost. Het mooie van zijn ondetiteling is dat
ie sterk lijkt op de ondertiteling zoals we die van televisie gewend zijn.
Nog een paar daagjes.
idd, nog paar daagjes wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Mtz heeft nu ook een eigen website:
http://www.div.xro.us/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
hmmz, mss daar iets opstaat wanneer die nieuwe firmware van hem beschikbaar/getest is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Nieuwe Mtz firmware : Medion7457_1250_v2_Mtz

* Neobahamuth geeft de eer en de primeur aan joey6666.

offtopic:
Ik zag net je post in mijn forum en ik dacht "Hé, da's interessant. Dat moet ik op GoT posten." En 2 seconden later zie ik dat jij hetzelfde dacht! 8)7 Lol.
Aangezien jij eigenlijk eerst was komt jou de eer toe. _/-\o_

PS: Ik zet deze firmware op het forum maar kan er geen info bij typen totdat ik een bevestging heb dat ie werkt.

[ Voor 84% gewijzigd door Neobahamuth op 14-11-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
Sinds enkele minuten is de nieuwe firmware uit.. was toevallig aan het kijken
http://www.div.xro.us/com...blinks/catid,72/Itemid,4/

volgens mij is Medion7457_1252_v2_Mtz voor ons

haha.. snel werk man... of je bent me net voor... of je zag dat ik het op je site postte!!

[ Voor 20% gewijzigd door joey6666 op 14-11-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
guess what, we need somebody to test it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
u got the balls japie101? >:)

vorige 2 versies van Mtz zijn ook door collega eigenaren getest
je kunt redelijkerwijs aannemen dat deze firmwares
je 7457 niet zullen verstieren..

[ Voor 8% gewijzigd door joey6666 op 14-11-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:22

MadEgg

Tux is lievvv

Net even geupgrade.

Werkt prima, alleen staat ie standaard op Frans en zit er geen Nederlands in. Nu dus maar op Engels gezet.

Ondertiteling in .srt draait ook goed, alles wat ik maar wil :D

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
nice!!!

worden nu ook de gehele subtitles weergegeven (zou je een plaatje kunnen maken van een superlange subtitle regel ofzo :p)

[ Voor 70% gewijzigd door japie101 op 14-11-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:22

MadEgg

Tux is lievvv

Hmm, nu je het zegt. Ik weet niet, het kán natuurlijk aan de .srt file liggen, maar er vallen regelmatig de laatste paar letters weg, of zelfs het laatste woord. Ik zal er nog een paar andere proberen.

edit:
O sorry, had niet het hele topic doorgelezen. Was gewoon op zoek naar .srt mogelijkheid en kwam deze post tegen. Werkte dus al langer met het lengte-probleem. Zal het nog even uitgebreid testen voor ik weer blaat :)

Update:
Nog even wat andere films geprobeerd, steeds hetzelfde resultaat, bij 2 regels vallen er regelmatig wat letters aan het einde van de 2e regel weg...

[ Voor 54% gewijzigd door MadEgg op 14-11-2004 21:06 ]

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
ik had ook de ballen in mijn broek en heb hem ook geflasht en het resultaat al gemaild met attachments van voor en na de operatie.

http://board.softpedia.co...&f=9&t=148&st=40#entry759

zie ook de attchments met foto´s!!

......."there´s an new MD7457 firmware... in fact there are 4!... and I´ve tested it! at least Medion7457_1252_v2_Mtz

It is clearly an improvement over the previous 2 firmwares of Mtz.

It is an compact white outlined font. It is more compact font than the hacked one from kodan2k.
I think it´s more readable then the hacked one from kodan2k

Still...there are still problems with not displayed the whole two lines.. sometimes the last characters of a line are missing.
But this version is at least displaying both lines properly.

Two major problems though:
- I can no longer acces the preferences menu!!!

- some of the characters of the surround display mode in the
left lower corner are corrupted
Check out my attachment.. as you can see it should say "surround techno"
but the "s" and ther "rr" are corrupt.

But hey! keep up the good work Mtz!!!!"......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Ook getest,en moet zeggen ziet er goed uit.
Inderdaad vallen er wel steeds wat letters,of woorden weg,maar dit heeft niets met de lengte van de onderste regel te maken.
Ik weet niet hoe,maar het verschilt soms krijg je een lange regel tezien,soms een korte.

mischien heeft het nog steeds met de limit van 60 tekens temaken.

Verder werkt het perfect,je kan ook de subs uitzetten tijdens het afspelen.

Het gaat de goede kant op.

greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001

Hu9o

Schokkend

Ik heb deze dvd speler ook al een tijdje (bij de Aldi gekocht).

Maar nu wou ik vanmiddag wat filmpjes afspelen die ik met m'n digicam gemaakt heb en met premiere geedit. Op de computer spelen deze flimpies prima af (zowel in divx 5.21 als in mpeg4) helaas is dit niet het geval voor de dvd speler. Daar schokken de filmpjes heel erg.

Het beeld loopt niet vloeiend.

Ik dacht dat het mss aan m'n instellingen lag van edit software en om dit uit te sluiten heb ik ook even wat andere divx'jes gedload en afgespeeld op de dvd speler. Maar ook hier helaas het schokkende en haperende beeld.

Weet iemand mss waar dit door kan komen en voorals hoe het opgelost moet worden?

p.s. de orginele dvd's speelt hij wel prima af

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:44:
Ik heb deze dvd speler ook al een tijdje (bij de Aldi gekocht).

Maar nu wou ik vanmiddag wat filmpjes afspelen die ik met m'n digicam gemaakt heb en met premiere geedit. Op de computer spelen deze flimpies prima af (zowel in divx 5.21 als in mpeg4) helaas is dit niet het geval voor de dvd speler. Daar schokken de filmpjes heel erg.

Het beeld loopt niet vloeiend.

Ik dacht dat het mss aan m'n instellingen lag van edit software en om dit uit te sluiten heb ik ook even wat andere divx'jes gedload en afgespeeld op de dvd speler. Maar ook hier helaas het schokkende en haperende beeld.

Weet iemand mss waar dit door kan komen en voorals hoe het opgelost moet worden?

p.s. de orginele dvd's speelt hij wel prima af
lees dit eens:

http://www.wagenaar.123.n...=ArticleView&articleId=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe kun je nu zien welke firmware het nieuwste is op zen site staad:

Medion7457_1250_v2_Mtz
Firmware suitable for this languages: English, Croat, Czech, Hungarian, Polish, Romanian, Slovak, Slovene and Serbian.

Medion7457_1251_v2_Mtz
Firmware suitable for this languages: English, Bulgarian, Belorussian, Macedonian, Moldavian, Russian, Serbian and Ukrainian.

Medion7457_1252_v2_Mtz
Firmware suitable for this languages: Albanian, Danish, Dutch, English, Faroese, Finnish, French, German, Icelandic, Irish, Italian, Norwegian, Portuguese, Spanish and Swedish.

Medion7457_1253_v2_Mtz
Firmware suitable for this languages: English, Greek.

Voor mij maakt het niet uit of het engels of nederlands is, En ik gok dat:
Medion7457_1253_v2_Mtz de laatste firmware is en was eigelik van plan deze te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Tnx ik zal dat ff proberen!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou uit die website van heb komt naar voren, dat hij zich alleen bezighoud met ondertitels, en niet met codecs of heb ik dit fout..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

DropDeadGorgeous schreef op woensdag 10 november 2004 @ 11:37:
Iemand al succes gehad met de component uit van de speler?
Ik ben het aan het proberen met deze kabel: [afbeelding]

Ik wil eigenlijk mijn speler op een KVM switch aansluiten en zo kunnen kijken op mijn 20". Deze heeft wel een RGBHV aansluiting, maar ik heb deze kabel niet liggen. En wil het liefste via de switch werken.

Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen zonder (hoge) kosten?
Niemand? Ik heb een jamo waar ik hetzelfde mee aan het testen ben en ben er achter gekomen dat ik waarschijnlijk progressive scan aan moet zetten. Kep nu tevens een SCART2VGA kabel op de kop getikt van KISS. Niemand hier die de voordelen ziet van een 20" Monitor tegenover een 50CM tv? ;)

Naja, alst lukt laat ik het wel weten.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neobahamuth schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:25:
Nieuwe Mtz firmware : Medion7457_1250_v2_Mtz

* Neobahamuth geeft de eer en de primeur aan joey6666.

offtopic:
Ik zag net je post in mijn forum en ik dacht "Hé, da's interessant. Dat moet ik op GoT posten." En 2 seconden later zie ik dat jij hetzelfde dacht! 8)7 Lol.
Aangezien jij eigenlijk eerst was komt jou de eer toe. _/-\o_

PS: Ik zet deze firmware op het forum maar kan er geen info bij typen totdat ik een bevestging heb dat ie werkt.
Ik krijg steeds :

code:
1
2
3
4
5
6
Ran into problems sending Mail. Response: 502 Error: command not implemented 

DEBUG MODE

Line : 125
File : /home/www/medion.freeprohost.com/includes/smtp.php

op je forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:39:
[...]

Ik krijg steeds :

code:
1
2
3
4
5
6
Ran into problems sending Mail. Response: 502 Error: command not implemented 

DEBUG MODE

Line : 125
File : /home/www/medion.freeprohost.com/includes/smtp.php

op je forum
Waar en wanneer krijg je deze melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neobahamuth schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:50:
[...]

Waar en wanneer krijg je deze melding?
Tijdens het registreren en opvragen van mijn wachtwoord

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medion7457_1252_v2_Mtz.iso

ga ik nu proberen, ben benuuwt zal screenshots ook posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb net de volgende Firmware geprobeerd:

Medion7457_1252_v2_Mtz.zip

Zie er erg strak uit allemaal, de tekst staad erg duidelijk op het scherm.
Mooie witte letters enz.

Maar:

er ontbreekwat tekst om precies te zijn dit moest er staan:
in slechts zes jaar maakte Gretkov
van Pekos een waar olie-imperium...

en dit stond er:
In slechts zes jaar maakte Gretkov
van Pekos een waar olie-im

Foto: erg onduidelijk maar wel zichbaar:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mefkes/Picture%20014.jpg

Ik speelde:
The.Bourne.Supremacy.DVDRiP.XViD-BRUTUS

Met deze Sub:
The Bourne Supremacy (2004)(2CD)(Vertaalsysteem.nl)(DVDRIP-XViD-BRUTUS).rar
hij speelde hem niet schokend af enichste nadeel:

Na het vooruit spoelen duurt het ff voor de speler het juiste moment oppakt ( 2 tot 3 seconde)

[ Voor 1% gewijzigd door Xandrios op 17-11-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik zie/hoor dus dat er een nieuwe firmware is, maar wat is het verschil dan met die versie ervoor?

Want ik lees nog steeds dat die ondertitels relatief klein zijn (niet zo groot als bij een echte film op tv), het beeld niet vloeiend loopt (nog steeds iets schokt) en er nog letters afvallen... :S

Weet iemand of daar wél aan gewerkt wordt door super-MTZ

of moet ik deze dingen ff op het forum wat hij ook leest plaatsen ofsow (of is dat al gebeurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:51:
<knip>

Foto: erg onduidelijk maar wel zichbaar:
[afbeelding]

Ik speelde:
The.Bourne.Supremacy.DVDRiP.XViD-BRUTUS

Met deze Sub:
The Bourne Supremacy (2004)(2CD)(Vertaalsysteem.nl)(DVDRIP-XViD-BRUTUS).rar
hij speelde hem niet schokend af enichste nadeel:

Na het vooruit spoelen duurt het ff voor de speler het juiste moment oppakt ( 2 tot 3 seconde)
je zou um ook ff kunnen resizen:

code:
1
[url=plaatje][img=600]plaatje[/][/]

en dan krijg je dit:

(clickable)

[ Voor 13% gewijzigd door Sir_Killalot op 15-11-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt niet echt maarja, lekker boeiend,

Trouwens ik heb geen problemen schokkerig beeld is opgelost en letters zijn ideaal.

Alleen vallen er een paar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Hoe krijgen jullie eigleijk ondertitelling bij een xvid (als data cd)?

Moet dat dan in een aparte dir netzo als bij een svcd of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

data cd nemen
en dan
Film.avi
Film.srt

let opdat de Fil.avi naam en Film.srt gelijk zijn
behalve dan de extentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 07:53:

Trouwens ik heb geen problemen schokkerig beeld is opgelost en letters zijn ideaal.

hoe heb je dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:26:
data cd nemen
en dan
Film.avi
Film.srt

let opdat de Fil.avi naam en Film.srt gelijk zijn
behalve dan de extentie
ok tnx :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Is er al bekend of er binnenkort een nieuwe versie komt, zonder dat de helft van de tweede regel subs wegvalt? Opzich is het wel vervelend zo namelijk ;)

Sir_Killalot schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:28:
[...]
je zou um ook ff kunnen resizen:

code:
1
[url=plaatje][img=600]plaatje[/][/]

en dan krijg je dit:

[afbeelding]
(clickable)
Dat kan makkelijker:
code:
1
[img=50,,1]url.naar.img[/]

Dat geeft dus:

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 16-11-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Als je nou ook nog ff die post aanpast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak: Dit is een crosspost en dat staan we niet toe. Zie ook: Policy: Alle regels die op het forum gelden

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 07:53:

Geen schokende films meer ? :)
Ja ik zie het staan maar ik geloof het bijna niet :P, kan iemand dit bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
FunkySmell schreef op woensdag 17 november 2004 @ 01:57:
[...]

Geen schokende films meer ? :)
Ja ik zie het staan maar ik geloof het bijna niet :P, kan iemand dit bevestigen ?
En hebben we het dan over GMC of over Packed bitstream + 2/3 Max consecutive BVOPs? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
SiHiDa schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:12:
[...]

En hebben we het dan over GMC of over Packed bitstream + 2/3 Max consecutive BVOPs? ;)
Dat was een toevoeging op mijn vraag of vraag je dat aan mij ? :>
Ik doelde dus op de xvid 1.02 native options, waar de meeste nieuwe films mee geript worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi...

Is het mischien mogenlijk,om het aantal tekens per regel,op een simpele manier terug tebrengen dus bv 40 ipv 60
Zodat de laatste letters niet wegvallen.
Dus de srt files aanpassen.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

ik denk niet dat er een programmatje dat zo slim is dat hij de Nederlandse zinnen korter kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg bij het update de mededeling retry update.. cecksum failed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
Mtz is vrij druk in de weer geweest. Weer een update!

Medion7457_1252_v3_Mtz.zip

http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=207

Met deze update zouden de corrupte letters in het OSD
opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

dit is een v3 en er is ook al een v6 is die v6 niet beter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Sir_Killalot schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:05:
Als je nou ook nog ff die post aanpast ;)
Sorry, mijn theme doet dat vanzelf, het viel me niet op dat ie te groot was. Anyway: fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:40:
dit is een v3 en er is ook al een v6 is die v6 niet beter dan?
LETOP

!!!!!!!!!!DE v6 is voor Yamada 6600 niet voor medion !!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
joey6666 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:03:
Mtz is vrij druk in de weer geweest. Weer een update!

Medion7457_1252_v3_Mtz.zip

http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=207

Met deze update zouden de corrupte letters in het OSD
opgelost moeten zijn.
wat is zijn hier de verbeteringen/vernieuwingen dan t.o.v van de vorige (vorige maand ongeveer)?

Btw, en eeet die MTZ eigenlijk wat de gebruikers eigenlijk willen? Bijvoorbeeld:

* Meer letters op het beeld (dus niet dat bepaalde letters wegvallen)
* De grootte van de ondertitels dezelfde grootte als in een film op TV
* Geen schokkend beeld meer bij Divx

Ik neem aan dat deze problemen ook bij hem bekend zijn, zo niet, misschien een keer die jongen mailen/op forum posten :/ :?

Verwijderd

Er is nu een v4 uit, die heb ik getest (de nieuwste van mtz dus)...nog steeds letters die wegvallen :'(

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 07:51
Ik heb een trilogy gedownload. Infernal Affairs 1 en 2 en 3. Alleen infernal affairs 1 stottert heel erg. om de 8 seconden wordt het beeld ververst.
Hoe kan ik de film editten zodat ie wel werkt? of: Wat zijn de beste XviD en audio instellingen voor deze speler?

www.hetbsg.nl

• Sir_Killalot
Beelzebub schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:20:
Ik heb een trilogy gedownload. Infernal Affairs 1 en 2 en 3. Alleen infernal affairs 1 stottert heel erg. om de 8 seconden wordt het beeld ververst.
Hoe kan ik de film editten zodat ie wel werkt? of: Wat zijn de beste XviD en audio instellingen voor deze speler?
[rml]Sir_Killalot in "[ Divx/dvd-player] Medion MD7457 (Aldi se..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:55:
[...]

LETOP

!!!!!!!!!!DE v6 is voor Yamada 6600 niet voor medion !!!!!!!
Dit is een goede waarschuwing :) Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de spelers zijn alleen de eerste 647 nummers te zien. Ik heb begrepen dat het niet alleen voor Mp3's maar ook voor JPG's plaatjes geldt. Lijkt me niet dat dit een hardwarematige beperking is. Verhelpen de firmware updates dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
nee.. deze firmwares helpen daar niet voor... Mtz firmwares zijn gebasseerd op de gehackte packard bell firmware.
Mtz richt zich puur en alleen op de ondertiteling en OSD fonts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Hoe zit het nou precies met de subtitles limits? Hoeveel tekens passen er op één regel? Ik zie op de website van Mtz staan dat het er 39 zijn. Kan iemand dit bevestigen?

Dat nieuwe fontje is leuk, maar voor mij lijkt het vergroten van die limits wat interessanter. :P
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste