[HDD] Rio Carbon

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 643 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:28:
[...]

ik gebruik zelf de Sennheisser pmx60 backphone ;) ! echt super mooi geluid. ik weet niet hoeveel Ohm deze hoofdtelefoon is maar hij bevalt me wel. ik ben alleen nog wel opzoek naar een paar goeie oordopjes! iemand een idee?
Sennheiser PMX60 is 24 Ohm, mijn broertje gebruikt deze.
Als je op zoek bent naar goede oordopjes, kijk eens in het topic: wat zijn goede oordopjes?
Geluid is erg persoonlijk, als je de kans krijgt om het uit te proberen (bij vrienden of zo...) moet je zeker wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat mij na de eerst oplaadbeurt opvalt, is als er staat dat de batterij 100% vol is en ik heb dan opstart dat er dan toch weer een rij pixeltjes afgaat en wanneer het backlight uitgaat komt het er weer bij! nu heb ik 15 minuten muziek afgespeelt en nu mist er al 2 pixelrijtjes mist. ik weet niet of dit normaal is of dat de indicator niet zo nauwkeurig is maar toch vind ik het wel een beetje vervelend want nu lijkt het net of de batterij niet zo lang meegaat :| wie weet hier iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:53:
wat mij na de eerst oplaadbeurt opvalt, is als er staat dat de batterij 100% vol is en ik heb dan opstart dat er dan toch weer een rij pixeltjes afgaat en wanneer het backlight uitgaat komt het er weer bij! nu heb ik 15 minuten muziek afgespeelt en nu mist er al 2 pixelrijtjes mist. ik weet niet of dit normaal is of dat de indicator niet zo nauwkeurig is maar toch vind ik het wel een beetje vervelend want nu lijkt het net of de batterij niet zo lang meegaat :| wie weet hier iets meer over?
Het klopt dat de batterij-indicator niet zo nauwkeurig is. Maak je maar geen zorgen! De accu doet zijn werkt wel goed hoor, vergelijk het maar met iRiver H10 en Zen Micro of je noemt het maar...
(op de iAudio M3L na dan, maar dat is ook een speler van een hele andere prijsklasse: geen eerlijke vergelijking).
In het begin moest ik ook wel even aanwennen :? Een van de weinig minpunten van dit ontwerp.
Daar staat tegenover dat het geluid echt subliem is :9 , en dat staat voor mij op de eerste plaats.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:10:
[...]

Het klopt dat de batterij-indicator niet zo nauwkeurig is. Maak je maar geen zorgen! De accu doet zijn werkt wel goed hoor, vergelijkt het maar met iRiver H10 en Zen Micro of je noemt het maar...
In het begin moest ik ook wel even aanwennen :? Een van de weinig minpunten van dit ontwerp.
Daar staat tegenover dat het geluid echt subliem is :9 , en dat staat voor mij op de eerste plaats.
oke dan maak ik me geen zorgen maar toch dacht ik wel ff van wow das klote. hoelang doe jij dan met een volle batterij? ik hoop toch wel rond de 15 uurtjes te zitten _/-\o_ , ik heb mijn EQ op rock staan met backlight op 2seconden en speel voornamelijk mp3 128k af en ik draag dus de sennheisser pmx60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:28:
[...]

oke dan maak ik me geen zorgen maar toch dacht ik wel ff van wow das klote. hoelang doe jij dan met een volle batterij? ik hoop toch wel rond de 15 uurtjes te zitten _/-\o_ , ik heb mijn EQ op rock staan met backlight op 2seconden en speel voornamelijk mp3 128k af en ik draag dus de sennheisser pmx60.
Ik gebruik 192Kbit/s MP3's met users-EQ (zoiets als EQ op pop maar een beetje meer bas), volume op 18-20 en backlight net als jij en haal wel die 15 uur :) met mijn neckband Philips SBCHJ-055.
Met mijn Sony E888, met een andere EQ instelling haal ik een paar uur meer. Meestal gebruik ik de Philips, geluid is veel natuurlijker en de bas is merkbaar beter dan de Sony. De Sony gebruik ik alleen als ik in de bus zit, die lekt minder geluid dan de Philips en dat is denk ik aangenamer voor andere mensen in de bus. Neckband headphones lekken relatief veel geluid naar de omgeving zoals je weet. Maar op de fiets of aan het wandelen gaat mijn voorkeur naar mijn neckband Philips :P
Met de PMX60 en jou instellingen (mits het volume niet te hard is) haal je waarschijnlijk die 15 uur wel!

Anix, hoe heb je het opgelost met die Amerikaanse platte stekkers van de netadaptor?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:38:
[...]

Ik gebruik 196Kbit/s MP3's met users-EQ (zoiets als EQ op pop maar een beetje meer bas), volume op 18-20 en backlight net als jij en haal wel die 15 uur :) met mijn neckband Philips SBCHJ-055.
Met mijn Sony E888, met een andere EQ instelling haal ik een paar uur meer. Meestal gebruik ik de Philips, geluid is veel natuurlijker en de bas is merkbaar beter dan de Sony. De Sony gebruik ik alleen als ik in de bus zit, die lekt minder geluid dan de Philips en dat is denk ik aangenamer voor andere mensen in de bus. Neckband headphones lekken relatief veel geluid naar de omgeving zoals je weet. Maar op de fiets of aan het wandelen gaat mijn voorkeur naar mijn neckband Philips :P
Met de PMX60 en jou instellingen (mits het volume niet te hard is) haal je waarschijnlijk die 15 uur wel!

Anix, hoe heb je het opgelost met die Amerikaanse platte stekkers van de netadaptor?
voor het opladen gebruik ik gewoon mijn adapter van mijn Orange SPV c500 telefoon. dat is gewoon een adapter die via usb oplaad en hij heeft dezelfde specs als de adapter van de Carbon. Het volume heb ik ook altijd rond de 18-20 staan dus ja dan zal ik inderdaad die 15uur ook wel halen hopelijk ;) maar toch vind ik die batterij-indicator irritant. Ik heb ook ff op het forum van riovolution.com gekeken en daar stonden ook veel reacties op vanwege die batterij-indicator en dat vrijwel iedereen er last van heeft maar toch haalt iedereen een goed resultaat met de batterij dus nou ja dan zie ik het wel aan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:39:
[...]

voor het opladen gebruik ik gewoon mijn adapter van mijn Orange SPV c500 telefoon. dat is gewoon een adapter die via usb oplaad en hij heeft dezelfde specs als de adapter van de Carbon. Het volume heb ik ook altijd rond de 18-20 staan dus ja dan zal ik inderdaad die 15uur ook wel halen hopelijk ;) maar toch vind ik die batterij-indicator irritant. Ik heb ook ff op het forum van riovolution.com gekeken en daar stonden ook veel reacties op vanwege die batterij-indicator en dat vrijwel iedereen er last van heeft maar toch haalt iedereen een goed resultaat met de batterij dus nou ja dan zie ik het wel aan :*)
Lucky you! Ik heb geen andere adaptor en moet een verloopstekker gebruiken (die stappelbare dingen voor op reis). Echter die verloopstekker heeft de vorm van een potje met aansluitingsgaten op de bodem en paste niet meteen op de Amerikaanse adaptor. Ik heb (als het ware) de plastic wanden van het potje afgezaagd en houd dus de bodem met aansluitingsgaten over. Ik weet dat het wel een beetje maf is maar het werkt prima. Ik heb de Carbon van een Amerikaanse collega gekregen, vandaar.

Overigens voor de liefhebbers, de Carbon met 6 GB :9~ komt over een paar weken uit,
tenminste in de VS:
http://www.digitalnetwork...em_main_Rio.asp?model=306

Vraag me wel af waarom Rio het niet in andere kleuren maken :? want zwart met chrome knoppen/achterkant lijkt me heel cool 8) . Ze hebben nu wel een zwarte maar met slechts 2,5 GB 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:39:
[...]

Volgens mij heb je last van die indicator omdat hij namelijk geen rekening houdt met gewoon gebruik. Ik heb het idee dat hij kijkt hoe lang hij kan doen met de batterij met het huidige gebruik. Dat wil zeggen dat als jij hem opstart met backlight (wat veel stroom gebruikt) dan zal de indicator achteruit gaan. Als je daarna de backlight uitschakeld en rustig zonder skippen muziek luistert loopt hij denk ik weer op? Ik heb er geen studie van gemaakt, maar zo lijkt het bij mij te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik luister meestal naar mijn Sennheiser PMX40's. (ik vond ze beter dan de PMX60's :) Die heb ik namelijk ook gehad, maar verkocht bij mijn oude mp3speler).
Ik haal dus net aan 16 uur, met eq op 14,8,5,7,10 (ik weet niet of het uitmaakt hoe hoog die schuifjes staan, k denk et wel, maja, boeje). en skip nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu mijn batterij ff aan het testen en ik zit nu op 11 uur en er is 1/3 van de indicator af dus ik vermoed dat hij nog wel 5 uurtjes mee gaat dus ik ben tevreden :*) ik heb dus een pmx60 met volume op 18 en EQ uit en backlight op 2seconden en speel MP3 192k af :9

nou de test is klaar en ik haal met deze instellingen 19 uur :9~

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ginkgo schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:18:
[...]

Ik merk geen verschil me de vorige firmware versie. Als je hem wat te zacht vindt, kun je zowieso m.b.v. de custom setting van de Equilizer het volume verhogen. Zet maar eens alle schuifjes op max.
Bedankt, Ik heb gisteren de firmware geupgrade naar 1.43 en merk ook geen verschil bij normaal geluidsniveau (volume op 18). Waarschijnlijk alleen als je echt heel hard zet zodat de output de 100dB nadert, dan gaat de begrenzer pas in werking. Goed nagedacht en geimplementeerd op deze manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Eindelijk weer wat leven in dit topic :)
Maar ik vind het wel raar dat ze het maximaal volume omlaag hebben gegooid. Vooral ook omdat je er niet omheen komt, want met latere firmwares krijg je de voorgaande er toch automatisch bij?
Mocht er ooit iets interessants bijkomen dan. Waarom zou ik nu deze 1,43 erop zetten eigelijk?
Nja, ik vind hem het prima doen (op de rare 'playlist' issue na (jeweetwel, kies een track, en hij speelt daarna niet het verdere album af...))
Iemand nog n ideetje om hem aan een keycord te hangen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware is inderdaad backwards compatible, in de software-ontwikkeling is het ook heel vaak hergebruikt een aantal modificaties aanbrengen. In dit geval is het vooral om de Fransen te bevredigen ! Eswa, ik heb gehoord dat je met een boormachine wel gaatjes kunt maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad dat is nog wel jammer als je dan een nummer selecteerd dat hij dan alleen dat nummer speelt en niet alles wat in dat album/lijst staat. ik hoop echt dat ze daar nog wat aan gaan doen want dat zou wel tof zijn. :9 wat dat keycord betreft heb ik verder niet gevonden ofzo maar wat mij wel iets lijkt is dat je bijvoorbeeld iets strak er omheen kan doen bijvoorbeeld bij de ipod shuffle heb je dat ook maar dat je zoiets maakt voor de carbon hier ff linkje

http://www.dixons.nl/Stor...%5FTassen&prid=0007052315

oja en mijn batterij haalt dus wel makkelijk 19 uur dus ik ben echt super tevreden met mijn carbon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 11:46:

oja en mijn batterij haalt dus wel makkelijk 19 uur dus ik ben echt super tevreden met mijn carbon _/-\o_
De accu doet zijn werkt erg behoorlijk, zie je. Met EQ-settings levert je wel een paar uur in, maar nog blijft het heel acceptabel met 15-16 uur :9~ . Onder de 5GB HDD spelers is het echt de kampioen wat de accu betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rio Carbon
_/-\o_ Als beste getest door de Consumentenbond! (April 2005) _/-\o_

prachtig toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:27:
Rio Carbon
_/-\o_ Als beste getest door de Consumentenbond! (April 2005) _/-\o_

prachtig toch :9
Als de consumentenbond nou goeie testen had, dan wel ja ;)
Imho kun je niet op de consumentenbond aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:28:
[...]

Als de consumentenbond nou goeie testen had, dan wel ja ;)
Imho kun je niet op de consumentenbond aan.
Het is inderdaad waar dat de consumentenbond niet zó sterk is in het testen van technisch gerelateerde producten. De vele blunders en rectificaties in het verleden waren/zijn getuigen hiervan. Wetenschappelijk gefundeerde testen kan/mag je ook niet van de consumentenbond verwachten.
Ze zijn vooral praktisch bezig!!!
Maar dit keer hebben ze waarschijnlijk wel gelijk, of ze een knipoog hebben gedaan naar testen van andere magazines laat ik maar in het midden. (zie bijvoorbeeld)

http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1675329,00.asp
en
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,120417,00.asp

Alle MP3-spelers hebben plus- en minpunten, dit geldt uiteraard ook voor de Rio Carbon.
(Carbon gebruikers weten deze wel te noemen…). Feit blijft dat als het gaat om een rechttoe rechtaan MP3-speler, puur om te genieten naar je muziek op MP3-formaat, zonder allerlei foefjes,
de Rio Carbon moeilijk te verslaan, zeker in het segment mini HDD-spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik heb een vaagheidje met men Carbon...
Ik wou net een albumpje op mijn Carbon zetten, en dat ging vlekkeloos. Ik haalde hem van de pc, hij ging dat album integreren, organiseren, playlists aanpassen (ofzo), ging allemaal goed, maar bij Finalizing kreeg ik opeens een error.
Ik heb nu 4422mb van de 4769mb vol zitten, maar nu opeens vind ie dat te vol, en kan ie een zooi nummers niet meer indexeren omdat er niet genoeg ruimte zou zijn... :S Het gevolg is, dat hij van nog maar 674 nummers (van de 1162 die erop staan) de tags georganiseerd heeft. De rest staat er wel, maar met als artiest en naam '[none]'. En doe ik 'play all' dan krijg ik alsnog een playlistje van 674 nummers...
Het lijkt mij zeer sterk dat een index filetje meer dan 100mb inneemt, en hij heeft vroeger nog wel eens voller gestaan, dus ik heb geen idee waar dit opeens vandaan komt. Ik heb hem net ookal gereset, maar dat helpt niet.
Na de error loopt ie trouwens vast, en als ik op 'power' druk gaat ie na een paar seconden wel gewoon uit. Daarna weer aangezet en hij ging niet organiseren, maar ik kwam dus meteen in de 'play all' list van 674...
Kan iemand mij helpen!?

Ik kwam verder nog tot de ontdekking dat een playlist uit de RMM niet langer dan 100 nummers mag zijn...(misschien heeft het er wat mee te maken) Ik had wat artiesten (waarvan ik redelijk veel nummers had) bij elkaar op een playlist gegooid, en kwam er na 3 van dat soort playlists erachter dat ze alle 3 wel heel toevallig 100 nrs hadden...Ik miste ook een paar nummers, dus dat klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn Carbon nooit zo veel muziek staan, alleen stuff die ik graag luister (hooguit 2GB),
dus ben ook nog nooit tegen zoiets aangelopen. Misschien als je een paar nummers eraf haald :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:24
Probeer eens de (verborgen) map '.THCDB' te verwijderen, hij gaat daarna de database helemaal opnieuw opbouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door ginkgo op 23-05-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Jezus, hij loopt nu echt raar te doen...
Ik had maar besloten om alle muziek eraf te gooien, en er dan weer op te zetten, maar hij loopt echt continu vast...Geeft geen error...Het schermpje gaat gewoon van "writing" naar "idle" of "charging" en dan loopt de windows explorer vast...(RMM idem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Is je USB-connectie niet gaar? Probeer je Carbon ook eens te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik heb hem al meerdere keren gereset, en ook op een andere pc (laptop) aangesloten, en hij blijft zo raar doen...
Afbeeldingslocatie: http://img24.echo.cx/img24/5751/untitled0iu.jpg
Dit zegt windows ervan...

edit: Kan het iets zijn met de lengte van het pad erheen? Ik merk namelijk op dat hij voornamelijk crasht bij nummers met een lange file naam, of in een map met een lange naam ofzo.

[ Voor 61% gewijzigd door eswa op 23-05-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Lijkt me sterk, ik heb wel langere titels en paden enzo. Misschien is de USB-connector op je Carbon zelf wel brak of je USB-kabel. Deze zelfde foutmelding krijg ik wel eens op het werk wanneer een netwerkconnectie niet goed is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het schermpje van toestand verandert: "writing" naar "idle" of "charging" heb ik in het begin ook wel eens gehad, als ik mijn Carbon op de USB-poort aan de voorkant mijn de PC aansluit.
Een teken dat ze ruzie hebben :( . Op de USB-poort aan de achterkant loopt alles als een trein en dat gebruik ik nog steeds.

Het lijkt erop dat de verbinding tussen je PC en je Carbon niet meer optimaal is, zodat files overzetten en alles verder eigenlijk onmogelijk zijn. Als je toevallig nog een andere USB-kabel hebt
(zo niet, haal een nieuwe bij een computershop of de Handyman, het kost niet zoveel)
probeer het dan met deze kabel. Hoop dat USB-connector op je Carbon nog wel goed is !

Als de verbinding weer optimaal is, probeer je dan alles weer opnieuw, mischien ook de firmware opnieuw installeren. De oude versie 1.32 die je hebt/wilt staat ook op de site van Rio.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik heb vandaag gewoon zonder problemen de rest van mijn mp3collectie er weer opgezet...Heel raar allemaal, er zal wel iets niet goed in de kabel/connectie-gat zitten.
Zit bij jullie de kabel echt stevig zonder bewegingsmogelijkheid vast in je Carbon?
Ik hoop niet dat het aan me Carbon ligt. Ik heb hem namelijk bij mp3spelers.nl gekocht omdat hun service zo goed was :( Nouja, we weten allemaal wel hoe het er nu gesteld mee is. Praktisch onbereikbaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Canaria op 25-05-2005 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eswa schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:34:
Ik heb vandaag gewoon zonder problemen de rest van mijn mp3collectie er weer opgezet...Heel raar allemaal, er zal wel iets niet goed in de kabel/connectie-gat zitten.
Zit bij jullie de kabel echt stevig zonder bewegingsmogelijkheid vast in je Carbon?
Bij mij zit de USB-kabel echt stevig vast zonder bewegingsmogelijkheden (links/recht, boven/onder).
Connectoren/mechanische onderdelen zijn onvermijdelijk aan slijtage onderhevigd bij intensief gebruik, ook kabelbreuk behoort tot de mogelijkheid. Als er idd sprake is van slijtage/defect dan maar liever de USB-kabel, deze kunt je snel voor weinig geld vervangen.
De carbon is niet zo'n speler die je snel even open kan schroeven om iets te vervangen
(buiten de garantie).
Ik hoop niet dat het aan me Carbon ligt. Ik heb hem namelijk bij mp3spelers.nl gekocht omdat hun service zo goed was :( Nouja, we weten allemaal wel hoe het er nu gesteld mee is. Praktisch onbereikbaar inderdaad.
De service van mp3spelers.nl is idd om te ;( . Ik lees ook op andere forum dat ze praktisch onbereikbaar zijn of als je ze toevallig kan bereiken, dan sturen ze hun klanten met problemen naar de importeurs 8)7 8)7 8)7 .

Het koopcontract komt tot stand tussen verkoper en koper. Met betrekking tot het koopcontract staan importeurs er geheel buiten, wat ze doen is echt in strijd met handelsrecht !!!
(zowel op nationaal als op europees niveau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Ik wilde mijn Carbon naar ze opsturen, omdat het rewind knopje het niet doet. Ik heb ze daarover gemaild. Krijg ik een antwoord terug dat zijn overgenomen en ze formeel niet mee de verkopende partij zijn. Ik mag dus ook naar de importeur. :( Ik vraag me af of dit juridisch houdbaar is.
Ik heb het mailtje dat ze stuurden even niet in de buurt, maar ik zal dat eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ginkgo schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:27:
Ik wilde mijn Carbon naar ze opsturen, omdat het rewind knopje het niet doet. Ik heb ze daarover gemaild. Krijg ik een antwoord terug dat zijn overgenomen en ze formeel niet mee de verkopende partij zijn. Ik mag dus ook naar de importeur. :( Ik vraag me af of dit juridisch houdbaar is.
Ze bedoelen kennelijk Holland Global, het moederbedrijf van Mp3spelers.nl,
wel een erg simpel broodje aap verhaal om verplichtingen niet na te komen }) .
Kijk even op www.kvk.nl, zelfde vestigingsadres, tel/fax nummer...
Wat ze beweren is juridisch gezien echt niet houdbaar.
Het voert te ver om in de wetboeken te gaan kijken !!!
(maar als je wilt, zie bijv. Burgerlijk Wetboek: Boek 7A, Art.1678 t/m Art. 1681
en nog veel meer in het zelfde mooie boek)
Punt is : als je een MP3-speler van een paar honderd Euro gekocht hebt, ga je natuurlijk niet
zo gauw een zaak van maken wat mogelijk veel meer dan een paar honderd Euro gaat kosten :/

Kijk ook even hier:

http://www.tweakers.net/shopsurvey/2286

Hoe ze met hun klanten omgaan na het verkopen/afleveren van een product :( .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Remi

Moo!

Heeft iemand enig idee waar ik de Rio Carbon Pearl 6GB kan krijgen? Ik ben al twee dagen aan het zoeken maar ben alleen nog maar winkels tegen gekomen die niet naar nederland shippen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remi schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:52:
Heeft iemand enig idee waar ik de Rio Carbon Pearl 6GB kan krijgen? Ik ben al twee dagen aan het zoeken maar ben alleen nog maar winkels tegen gekomen die niet naar nederland shippen. :/
Deze shop doet het wel. Shipping kosten is $ 32,50. Je moet wel even informeren of ze het als gift versturen, het scheelt wel import-tax en zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

Je kan wel een "Gift Message" er op laten zetten. Zou dat genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remi schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:49:
Je kan wel een "Gift Message" er op laten zetten. Zou dat genoeg zijn?
May be :/ . Belangrijk is dat de inhoud (content) minder is dan (bijvoorbeeld) $ 50 vermeld wordt !!!
Lager kan wel maar het moet wel een beetje geloofwaardig blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

He he, ik zal eens vragen of ze dat er op willen zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Hebben meer mensen er 'last van' dat het scherm een beetje flikkert zoals een monitor op <60Hz? Het zou niet moeten bij een LCD dus ik vind het een beetje apart. Het is vooral in het menu, waar het vooral bij het geselecteerde (grote donkere) item opvalt.
Het is niet echt hinderlijk, dus ik twijfel een beetje of ik hem op ga sturen (en hem dan weer x weken kwijt ben).

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nee, totaal geen last van, ik denk dat het aan jouw exemplaar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

Ik heb na alle goede recensies ook een Rio Carbon aangeschaft (tweedehands), als opvolger van mijn Creative MuVo2 1,5GB. Wat een fantastisch spelertje, zeg!
- geweldig klein en licht
- heel zuinig met energie
- behoorlijk gebruiksvriendelijk (zelfs de software!)
- belangrijk: uitstekend geluid

In alle opzichten een enorme stap vooruit t.o.v. de Creative, al was dat al een heel aardig spelertje (met name qua geluidskwaliteit).

Mijn nieuwe Sharp MD33 earplugs en de Carbon maken een mooi stel, al zeg ik het zelf. :)

@bluppy2
Mijn contrast staat op 1 dus zie ik het ook. Als je het contrast verhoogt wordt het veel minder. Mij boeit het totaal niet en ik heb liever een lange accuduur. Er is dus niets mis met jouw exemplaar!

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Def_Os schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:34:
Mijn nieuwe Sharp MD33 earplugs en de Carbon maken een mooi stel, al zeg ik het zelf. :)
Hee toevallig, deze combinatie gebruik ik nu ook :9 . Doordat het rendement van de Sharp MD33’s redelijk hoog zijn, hoef ik het volume van de Rio Carbon niet zo ver open te zetten als bij mijn oude Philips SBCHJ055 neckband headphone. Dit komt de speelduur zeker ten goede, haal nu met gemak 19-20 uur. (het was vroeger niet meer dan 15 uur met mijn oude neckband headphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_Os
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

^ Hee, nog iemand die er kijk op heeft! :D

Wel opvallend dat deze beide produkten als beste getest worden, maar niet of nauwelijks in NL verkrijgbaar zijn. Jammer is dat.

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
bluppy2 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:55:
Hebben meer mensen er 'last van' dat het scherm een beetje flikkert zoals een monitor op <60Hz? Het zou niet moeten bij een LCD dus ik vind het een beetje apart. Het is vooral in het menu, waar het vooral bij het geselecteerde (grote donkere) item opvalt.
Het is niet echt hinderlijk, dus ik twijfel een beetje of ik hem op ga sturen (en hem dan weer x weken kwijt ben).
Ik heb het ook ja, maar het zal wel zo horen, dus maakt het mij niet uit.

Ik heb een vlucht van meer dan 10 uur in het vooruitzicht, dus ik ben ook heel blij met de accu in de Carbon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

Mmm het bovenstaande bedrijf zegt dat ze verplicht zijn om de werkelijke waarde op het pakket te noteren. Dus versturen als gift zal niet gaan lukken denk ik. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remi schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:01:
Mmm het bovenstaande bedrijf zegt dat ze verplicht zijn om de werkelijke waarde op het pakket te noteren. Dus versturen als gift zal niet gaan lukken denk ik. :{
Dat is jammer! ;( Probeer deze shop eens, ze versturen ook naar Europa.
("nee" hebt je al, "ja" kunt je krijgen ;) )
Webshops kunnen erg verschillend zijn in dit soort zaken, sommige doen het wel andere weer niet.
Hoop maar dat je een beetje geluk hebt. Bij minder geluk zal je waarschijnlijk te maken hebben met
19% BTW + 4% importheffing als ik me niet vergis…
(wel kxt :X dat deze 6 GB Carbon nergens te krijgen is in Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Er is een nieuwe firmware uit, versie 1.95. Twee insteressante nieuwe functies zijn toegevoegd.

- Janus, het nieuwe DRM systeem van WMP10, a.k.a. Play For Sure. Je kunt nu van muziek site als Napster gebruik maken, die met een abbonement werken. RMM moet wel geupdate worden naar versie 2.95 om dit te laten werken.

- Folder navigatie. Je kunt rechtstreeks door folders bladeren.

Al met al is die de grootste update tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk _/-\o_ Het heeft erg lang geduurd, maar het zijn inderdaad belangrijke, zinvolle updates :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Waar kan je die firmware downloaden? Op de officiële site vind ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:48:
Waar kan je die firmware downloaden? Op de officiële site vind ik hem niet.
Heb je wel een goede bril op B) :? >:)
Heehee, even zonder gein. Kijk even hier, het staat een beetje onderaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Wat is dit voor firmwareupdate?
Ik heb hem geupdate, vervolgens ziet de explorer mijn Carbon niet meer als externe HDD maar als "Audio Device"...Na de update is me hele speler leeg, en staan er 2 mappen: Media en Data. Ik kan niet meer checken hoe vol die staat want bij "eigenschappen" geeft ie dat niet meer (niet meer zo'n mooi cirkeldiagrammetje, geen gebruike en vrije GB's)...Maar het ergste is dat hij het los van de pc niet meer doet! :(
Hij gaat opstarten, ziet nieuwe content (ook als dat er niet eens is), gaat dan integraten, sorteren, weetiket, dan wordt het schermpje wit, en gaat ie overnieuw new content, integrate, wit scherm, overnieuw, overnieuw....enz... Daar is ie nu overheen...Maar nu zet ie alles wat ik via de explorer eropzet gewoon willekeurig ergens neer :?
Heeft iemand hem wel werkend gekregen? Dat afspelen per folder leek me zo handig...

:O Ik kan ook niet meer downgraden! Wat is dit nu weer voor update!! :( Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn v1,43 erop kan krijgen?

[ Voor 20% gewijzigd door eswa op 11-08-2005 00:25 ]

• ginkgo
Ga op je Carbon naar settings en connectie. Je moet daar MSC instellen. Met de nieuwe firmware zijn er nu twee protocollen om met je PC te verbinden. Een is MSC, gewoon als een externe HD dus, dit was ook de methode die in de oude firmware zat. Voor het overzetten van DRM zooi via Rio Music Manager of WMP, is een andere verbindingstype. Hiermee kun je ook gewone mp3 overzetten. Als je geen DRM wma's hebt is de MSC verbinding handiger. Maar dit had je natuurlijk ook allemaal kunnen lezen toen je de firmware downloadde.

• eswa
Sorry...Maar zeer bedankt in ieder geval!

• ronaldinho
  • Laatst online: 02-04 00:27
Als je deze firmware hebt gedownload en vervolgens kiest voor uitvoeren wordt er gevraagd in welke map de bestanden moeten komen. Hierboven staan trouwens de punten (6) welke je moet weten alvorens je deze nieuwe firmware op je Carbon zet, waaronder punt 1): Backup contents of your Rio. This update will erase all contents of the Rio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Laatst online: 18-02 10:51
-- my bad --

[ Voor 95% gewijzigd door litemotiv op 25-08-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ja, las ik ook al...Rio Audio is niet meer.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
ik ga er maar snel even een bestellen in de states :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd. erg jammer ;( .
Nu ik deze mini-HDD speler al geruime tijd in gebruik heb, naast mijn iAudio X5L (en M3L daarvoor), ben ik echt onder indruk van zijn prestatie. Hij heeft weliswaar niet zoveel features en ondersteunt ook niet zoveel formaten als de iAudio X5L maar de weergave van MP3 (192 Kbit/s of hoger) is echt subliem.
Ik vind het zelfs warmer, temperamentvoller dan de iAudio X5L, bij dezelfde bitrate.
(hoewel de iAudio X5L het al heel goed presteert)
Mijn oude 5GB versie wordt nu vervangen door de 6GB versie :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:03:
Mijn oude 5GB versie wordt nu vervangen door de 6GB versie :Y)
heb je hem al besteld? anders kunnen we misschien tegelijk laten versturen om de verzendkosten wat te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:25:

heb je hem al besteld? anders kunnen we misschien tegelijk laten versturen om de verzendkosten wat te drukken?
Mijn broertje is gisteren terug uit de VS en aangekomen in Londen (met mijn Rio Carbon). Hij zat daar al een poosje voor zijn werk. Ergens komende maand in het weekend komt ie bij mij langs in Nederland, dan krijg ik mijn nieuwe Rio Carbon. Het duurt nog even maar ik weet zeker dat ik er een heb :Y)
Je kunt bijv. deze shop proberen, die rekent ongeveer $30 shippingcost geloof ik, aanzienlijk minder dan andere shop (bijv. CompUplus) ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:49:
Mijn broertje is gisteren terug uit de VS en aangekomen in Londen (met mijn Rio Carbon). Hij zat daar al een poosje voor zijn werk. Ergens komende maand in het weekend komt ie bij mij langs in Nederland, dan krijg ik mijn nieuwe Rio Carbon. Het duurt nog even maar ik weet zeker dat ik er een heb :Y)
Je kunt bijv. deze shop proberen, die rekent ongeveer $30 shippingcost geloof ik, aanzienlijk minder dan andere shop (bijv. CompUplus) ;) .
ok thx :)

weet jij trouwens de specs van de adapter? ik ben wel benieuwd of ik mijn motorola usb-adapter kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:42:
ok thx :)

weet jij trouwens de specs van de adapter? ik ben wel benieuwd of ik mijn motorola usb-adapter kan gebruiken.
Input: 100-240V AC
Output: 5V DC / 1A

Die Amerikaanse stekker (platte) kunt je ook omzeilen door een reisadaptor, te koop bij BCC voor een paar Euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:52:
[...]

Input: 100-240V AC
Output: 5V DC / 1A

Die Amerikaanse stekker (platte) kunt je ook omzeilen door een reisadaptor, te koop bij BCC voor een paar Euro ;)
ah great, thanks a bunch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
damn het is me niet meer gelukt een pearl 6gb naar nederland geshipped te krijgen :'(

prijzen rijzen de pan uit bij de winkels die hem nog voeren, en de meesten daarvan verzenden niet eens naar europa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:34:
damn het is me niet meer gelukt een pearl 6gb naar nederland geshipped te krijgen :'(

prijzen rijzen de pan uit bij de winkels die hem nog voeren, en de meesten daarvan verzenden niet eens naar europa...
Misschien de 5GB versie dan? bij deze winkel in Europa voor 190 Euro ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:21:
[...]

Misschien de 5GB versie dan? bij deze winkel in Europa voor 190 Euro ;) .
pixmania schijnt wel heel erg slecht te zijn volgens de shopsurvey... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
beuh, compuplus wil nog wel verzenden, maar die gasten rekenen @$@$& 70 dollar voor verzending. wordt wel een duur spelertje zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:22:
beuh, compuplus wil nog wel verzenden, maar die gasten rekenen @$@$& 70 dollar voor verzending. wordt wel een duur spelertje zo..
Het is bekend dat de verzendkosten bij CompUplus erg hoog zijn in vergelijking met andere shops.
Deze Belgische webshop heeft de silveren 5GB versie voor 169 Euro, maar ik weet niet of ze ook naar Nederland verzenden. Pixmania.com is idd. bagger :r , maar misschien kunt je ze eerst even mailen om te informeren naar voorraad en leveringstijd, dan pas bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:23:
[...]

Het is bekend dat de verzendkosten bij CompUplus erg hoog zijn in vergelijking met andere shops.
Deze Belgische webshop heeft de silveren 5GB versie voor 169 Euro, maar ik weet niet of ze ook naar Nederland verzenden. Pixmania.com is idd. bagger :r , maar misschien kunt je ze eerst even mailen om te informeren naar voorraad en leveringstijd, dan pas bestellen.
hmja idd, maar de zilveren 5gb is ook al wel 2e hands te koop, misschien werkt dat dan beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:40:
[...]
hmja idd, maar de zilveren 5gb is ook al wel 2e hands te koop, misschien werkt dat dan beter..
Het is puur exemplarisch... 100% weet je natuurlijk nooit! De oude zilveren 5gb van mij functioneert al behoorlijk lang ( > 10 maanden) probleemloos, gaat nu naar mijn nichtje. Mijn broertje gebruikt nog steeds een 2 jaar oude Rio Karma, nog steeds probleemloos... afgezien van de accu die nu veel korter mee gaat dan eerst.

Als je het 2e hands voordelig kan krijgen is het wel te proberen waard. Het is niet de mooiste speler maar wel een van de best klinkende speler, vind ik. Dit weekend komt mijn broetje langs met mijn 6GB Carbon >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:00:

Het is niet de mooiste speler maar wel een van de best klinkende speler, vind ik.
ja idd, en de ums/id3tag support is ook super
Dit weekend komt mijn broetje langs met mijn 6GB Carbon >:).
bastard ;)

btw bij compuplus komt de 6gb incl verzending op $250, als er geen douance gedoe bij komt kijken is het nog wel te doen denk ik (weet je natuurlijk nooit van te voren)

[ Voor 22% gewijzigd door litemotiv op 16-09-2005 22:07 ]

• TheLemon

TheLemon

Zijn er meer mensen die die nieuwste firmware er in geflasht hebben? Het kan verbeelding zijn, maar ik meen meer vervormd geluid te horen dan met de oude firmware, vooral in de hoge tonen (cymbals etc.) hoor ik vaak wat clipping.

Kan ook aan de rips liggen die ik nu luister, want welke cd's ik luister verandert ook steeds uiteraard.

• eswa
Ik heb volgens mij de nieuwste firmware en ik heb geen last van mindere geluidskwaliteit. Het zou kunnen doordat er in een eerdere firmware versie geloof ik een of andere geluidslimiet was toegevoegd. Maar ik heb alleen last van het feit dat mijn spelertje soms kuren heeft met het erop zetten van muziek en grote bestanden. Ik denk dat het in mijn USB aansluiting zit, maar ik durf hem niet terug te sturen naar de winkel waar ik hem heb gekocht gezien de huidige omstandigheden waarin die winkel nu verkeerd (mp3spelers.nl inderdaad :( )
Is het nog steeds een groot drama rond die winkel? Ik zou het graag willen weten, want mijn power-knopje zit ook scheef, dus eigenlijk zou ik hem het liefst terug sturen en een nieuwe ontvangen...(aan dat powerknopje hebben zij noch Rio iets mee te maken, hij viel van de trap...maar het USBgat moet het gewoon doen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:36:
Zijn er meer mensen die die nieuwste firmware er in geflasht hebben? Het kan verbeelding zijn, maar ik meen meer vervormd geluid te horen dan met de oude firmware, vooral in de hoge tonen (cymbals etc.) hoor ik vaak wat clipping.

Kan ook aan de rips liggen die ik nu luister, want welke cd's ik luister verandert ook steeds uiteraard.
Ik heb mijn 6GB Rio Carbon sinds gisteren >:) , heb hem nu wel van de nieuwste firmware (1.95) voorzien en ruim 3GB MP3’s (192 Kbit/s) erop gezet. Zit nu tijdens het typen naar “Purple rain” van Prince te luisteren via Sharp MD33 oordopjes, geen spoor van vervorming te vinden bij de hoge tonen. Ook bij verschillende slow rock nummers hiervóór niet. Het oude vertrouwde Carbon-klankbeeld, zo lekker temperamentvol… :9 , mijn zondag kan niet meer stuk !

Heb je die album al lang of is die pas recent geript? Neem je die vervorming ook waar bij gebruik van andere oordopjes/headphone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
ik heb een haast ongebruikte carbon 5gb opgesnord voor 100 euro :>

* litemotiv opgelucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
eswa schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:55:
Ik heb volgens mij de nieuwste firmware en ik heb geen last van mindere geluidskwaliteit. Het zou kunnen doordat er in een eerdere firmware versie geloof ik een of andere geluidslimiet was toegevoegd. Maar ik heb alleen last van het feit dat mijn spelertje soms kuren heeft met het erop zetten van muziek en grote bestanden. Ik denk dat het in mijn USB aansluiting zit, maar ik durf hem niet terug te sturen naar de winkel waar ik hem heb gekocht gezien de huidige omstandigheden waarin die winkel nu verkeerd (mp3spelers.nl inderdaad :( )
Is het nog steeds een groot drama rond die winkel? Ik zou het graag willen weten, want mijn power-knopje zit ook scheef, dus eigenlijk zou ik hem het liefst terug sturen en een nieuwe ontvangen...(aan dat powerknopje hebben zij noch Rio iets mee te maken, hij viel van de trap...maar het USBgat moet het gewoon doen...)
Ik had mp3spelers erover gemaild, en ik heb vandaag antwoord gekregen:
Geachte heer,

Het domein www.mp3spelers.nl is per 1 mei 2005 door Tu & Tu Consumer Electronics overgenomen.
Daar uw speler niet bij ons is aangeschaft en wij het merk niet in het assortiment hebben, kunnen wij u helaas geen service verlenen. Deze verplichting berust bij Holland Global, het bedrijf waarbij u de speler hebt aangeschaft. Uw service aanvraag dient u daarom voor te leggen aan Holland Global.

De laatste tijd krijgen wij echter de indruk dat zij nalaten dit te doen. Wij adviseren u daarom om contact op te nemen met Rio zelf. Dit kunt u doen met behulp van de onderstaande link.
www.digitalnetworksna.com/support/rio/contacts.asp

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Best regards,

Met vriendelijke groeten,

MP3spelers.nl Service

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel op 03-03-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
eswa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:47:

Ik had mp3spelers erover gemaild, en ik heb vandaag antwoord gekregen:
lekker, net nu rio de handdoek in de ring heeft gegooid (rio reageert ook niet meer op mail e.d.)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was even schrikken, gisteren avond tijdens het transfer van een aantal albums (MP3, 192Kb/s) naar mijn behoorlijk volle Rio Carbon 6G (nog ~400 MB vrij). Het liep ineens vast en het display gaat vervolgens uit. Daarna heb ik geprobeerd de speler weer aan te zetten (met de power knop) maar geen teken van leven te bekennen, idem dito toen ik hem via de adapter aan het net hang :( . Toen maar een reset gegeven met een paperclip, en ja hij komt weer tot leven. Ik vraag me af of er meer Carbon gebruikers zijn die iets vergelijkbaar meemaken (bij een volle Carbon HDD)?
Dit is de 1e keer dat ik zoiets meemaak, heb mijn Carbon ook nooit zo vol, meestal minder dan 3GB aan MP3’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:19:
Het was even schrikken, gisteren avond tijdens het transfer van een aantal albums (MP3, 192Kb/s) naar mijn behoorlijk volle Rio Carbon 6G (nog ~400 MB vrij). Het liep ineens vast en het display gaat vervolgens uit. Daarna heb ik geprobeerd de speler weer aan te zetten (met de power knop) maar geen teken van leven te bekennen, idem dito toen ik hem via de adapter aan het net hang :( . Toen maar een reset gegeven met een paperclip, en ja hij komt weer tot leven. Ik vraag me af of er meer Carbon gebruikers zijn die iets vergelijkbaar meemaken (bij een volle Carbon HDD)?
Dit is de 1e keer dat ik zoiets meemaak, heb mijn Carbon ook nooit zo vol, meestal minder dan 3GB aan MP3’s.
Had wel een keer iets soortgelijks, had op een avond mijn Carbon helemaal vol gegooid en er eventjes naar geluisterd. Wilde ik hem de dag erna aanzetten vond hij dat er helemaal geen files opstonden, via verkenner kon ik gewoon alle files zien, maar de Carbon kon ze niet herkennen. Enige optie toen was ook een paper-clip reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Misschiend dat de harde schijf brak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

RoD schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:25:
Misschiend dat de harde schijf brak is?
Sindsdien doet hij het weer als een zonnetje, dus lijkt me niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij mij lijkt het erop dat het een éénmalige hik was. Sinds ~9 uur vanochtend tot nu toe heb ik hem continu in gebruik en bewust wat vaker met de knoppen gespeeld, alles loopt als een trein :9 !
Het lijkt me dus geen HDD defect, mijn Carbon HDD is trouwens ~5,5 GB vol (van de 6 GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:25

Piggen

Lekker bakkie

Er is nog nieuwe firmware uitgekomen, '3.02 Developer's Cut'

• On The Go or On The Fly playlists.
• Shut down or pause timer - anywhere between 1 minute and 47 hours and 59 minutes.
• Text (.txt) file viewer.
• Improved start-up time (was 17seconds with 1.95 firmware now 10seconds)
• Faster integrating and finalising after adding new content (? seems faster to me)
• Choice of what happens when you only select 1 track - either just play that 1 track and stop or start from that track and continue to play the rest of the album.
• Choice of what the stop button does - either stop the track or pause it.

Het is mogelijk dat je je muziek opnieuw op de speler moet zetten en het volume schijnt wat lager te zijn. Maar voor de rest zijn de verhalen positief.

Meer informatie en download:
http://forums-riovolution....php?showtopic=16574&st=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Thanx voor de tip. Ik ga hem downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door ginkgo op 12-01-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MPmad: bedank voor de tip!

Heeft iemand van ons hier deze firmware versie (3.02 Developer’s Cut) al uitgeprobeerd?
Vooral de verbetering van de opstarttijd met ruim 40% lijkt mij erg interessant.

De volumebeperking zat toch al in eerdere Rio firmware versies: V1.43 en V1.95
(Volume limiting has been enabled to meet the French 100 dB SPL requirement)
… of gaat het nu om nóg een verdere beperking/verlaging :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
NICE!!! Ik heb hem geupdate, en ben er een beetje mee aan het spelen. Let wel, bij mij was al mijn muziek er wel af na de update. Magoed, dat is zo weer erop gepiept.
Het opstarten gaan wel iets sneller idd, en verder is het wijzigen van het "play one track" naar "start from track" (ofzo) ook een verbetering!
Het browsen in de playlists (wat nu ook kan) is ook zeer handig!
Alleen ben ik er nog niet achter hoe je playlists kan aanmaken. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Hebben ze mijn feature request er nog in verwerkt? Ik had ze gevraagd om de custom eq settings te bewaren wanneer je van eq preset switcht en dan weer terug naar custom. Ook had ik gevraagd om een line-out-mode, waarbij het volume maximaal gaat en de eq helemaal vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Volgens mij niet. Mijn user-eq blijft niet bewaart, en ik heb nog geen Line-Out optie gevonden.
Ik heb trouwens al wel de OTFplaylists gevonden. Je moet bij het "Now Playing" menu op de centerknop of op het scrollwieltje drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Laatst online: 02-04 00:27
Ben benieuwd of ze nog een keer ogg gaan ondersteunen, begin het zo langzamerhand wel te missen :(
Anders zit ik er aan te denken hem te gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Mijn Carbon begint steeds meer kuren te vertonen. Wat nu het geval is, is dat hij niet meer met de computer wil connecten...Als ik de kabel erin stop komt er wel "Rio" te staan, maar dan wordt het scherm weer wit, en na een paar seconden komt "Rio" weer...Ik heb hem al tig keer gereset...Is er wat aan te doen? Hij had al tijden problemen met connecten met me pc, maar dit slaat alles!

Opzich zou ik hem ter reparatie ergens naartoe willen opsturen, want ook mijn power-knopje is een paar keer in mijn Carbon verdwenen (maar was na enig gepiel met een naald wel weer op zen plek te krijgen) maar ik heb geen flauw idee waarheen (en mp3spelers.nl waar ik hem gekocht heb vertrouw ik ook niet meer). Kan iemand me helpen? Want zo'n ding moet wel langer dan anderhalf jaartje meegaan vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
[b][message=25777875,noline]Is er wat aan te doen? Hij had al tijden problemen met connecten met me pc, maar dit slaat alles!

Opzich zou ik hem ter reparatie ergens naartoe willen opsturen,
Weet je zeker dat het niet willen connecten niet aan je PC ligt? Misschien kun je het even aan een andere computer testen. Als het aan de Carbon ligt zou je de harde schijf even leeg kunnen maken. Het gaat dan met name om de bestanden met instellingen en de database. Sommige kunnen verborgen zijn. Carbon opnieuw formateren kan natuurlijk ook.

Ik ondekte laatst toevallig dat je op http://www.etbass.nl/ terecht kunt voor een RMA. Voor €75 heb je dan een vervangen exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
eswa schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:06:
Mijn Carbon begint steeds meer kuren te vertonen. Wat nu het geval is, is dat hij niet meer met de computer wil connecten...Als ik de kabel erin stop komt er wel "Rio" te staan, maar dan wordt het scherm weer wit, en na een paar seconden komt "Rio" weer...Ik heb hem al tig keer gereset...Is er wat aan te doen? Hij had al tijden problemen met connecten met me pc, maar dit slaat alles!
Volgens mij heb ik zoiets ook weleens gehad, en was via het stopcontact opladen de remedie.

Iemand hier trouwens de "Developers Cut" firmware al geinstalleerd ? Moet je echt even doen, zitten een hoop verbeteringen in :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Hoe kom ik daaraan dan?
Overigens heb ik ook wel eens gehad dat hij dood leek. Inderdaad via stopcontact opladen was de remedie, de batterij was gewoon ineens 100% leeggetrokken. Verder nog steeds zeer tevreden, ik heb hem ook ruim anderhalf jaar, gebruik hem elke dag minimaal een half uur onderweg (op de fiets) en werkt nog als een trein, niets rammelt ofzo. Batterij gaat op deze manier nog makkelijk een paar weken mee.
Nog steeds jammer dat Rio ermee ophield, ik vind het een topproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Hier: http://forums-riovolution.com/index.php?showtopic=16574

Daar staat ook wat er allemaal nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
ginkgo schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:55:
[...]

Weet je zeker dat het niet willen connecten niet aan je PC ligt? Misschien kun je het even aan een andere computer testen. Als het aan de Carbon ligt zou je de harde schijf even leeg kunnen maken. Het gaat dan met name om de bestanden met instellingen en de database. Sommige kunnen verborgen zijn. Carbon opnieuw formateren kan natuurlijk ook.

Ik ondekte laatst toevallig dat je op http://www.etbass.nl/ terecht kunt voor een RMA. Voor €75 heb je dan een vervangen exemplaar.
Bedankt voor de link! Ik ga eerst het nog even proberen met het opnieuw opladen, maar ik heb al tijden problemen gehad met de pc-carbon verbinding. Dat ligt ook eraan dat het stekkertje een beetje speling heeft. Heeft hij altijd gehad, dus misschien een klein fabricage foutje. En het powerknopje is ook niet je-dat meer, dus ik denk dat ik hem terug ga sturen ter vervanging. Iemand er al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mja, het is de vraag of dat nog lukt. Rio maakt al tijden geen spelers meer dus ik vraag me af of je vervanging kunt krijgen. Je kunt natuurlijk wel teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en garantie claimen (als je dat nog hebt) maar ik denk niet dat je dan een Carbon terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
RoD schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:26:
Mja, het is de vraag of dat nog lukt. Rio maakt al tijden geen spelers meer dus ik vraag me af of je vervanging kunt krijgen. Je kunt natuurlijk wel teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en garantie claimen (als je dat nog hebt) maar ik denk niet dat je dan een Carbon terugkrijgt.
Daar zijn 2 problemen.
1. De winkel is mp3spelers.nl
2. Garantie is ruim verlopen...
Dus ik heb hier en daar wat mailtjes naar verstuurd, in afwachting op antwoord, en anders moet ik een nieuwe mp3speler kopen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zou erg zonde zijn. Het is toch wel een speciale speler. Maar voorzover ik weet is mp3spelers.nl overgenomen en is het niet meer zo'n zootje als dat het was. Dus je kunt het proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Hoe format je de Carbon zonder dat ie verbonden is met de pc? (het ligt trouwens niet aan de pc, want op een andere doet ie het ook niet).
edit: Hij doet het nu trouwens helemaal niet meer. Hij gaat aan, "Rio", lampje aan, leeg scherm, lampje uit, "Rio" weer, lampje aan, scherm leeg, etc etc etc. Dus is er een knoppencombinatie om hem te formatteren? Anders ga ik langs dat bedrijf (etbass) om hem om te ruilen voor een nieuwe Carbon. (opsturen vertrouw ik niet genoeg, en zometeen ben ik hem een week of wat kwijt).

[ Voor 59% gewijzigd door eswa op 29-05-2006 13:02 ]

• eswa
Nieuwe firmware! Directorscut 2, versie 3.04.
http://forums-riovolution....php?showtopic=19016&st=0
Wat je nu meer kan is het volume aanpassen via het menu (voor als je wieltje kapot is). En de volume begrenzer kan je uit zetten.
Mijn Carbon is zo goed als overleden (ga een Trekstor Vibez kopen, Rio revival :) ), maar ik heb hem erop gezet, en heb nog steeds het aan-uit probleem wat ik ook bij 3,02 had. (zie hierboven ergens)

• ginkgo
eswa schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:26:
Nieuwe firmware! Directorscut 2, versie 3.04.
http://forums-riovolution....php?showtopic=19016&st=0
Wat je nu meer kan is het volume aanpassen via het menu (voor als je wieltje kapot is). En de volume begrenzer kan je uit zetten.
Mijn Carbon is zo goed als overleden (ga een Trekstor Vibez kopen, Rio revival :) ), maar ik heb hem erop gezet, en heb nog steeds het aan-uit probleem wat ik ook bij 3,02 had. (zie hierboven ergens)
Ik kwam deze FW ook tegen. Ik heb namelijk maandag mijn Rio kapot laten vallen. Dat was de tweede keer, nu alleen buiten de garantie :( .

Op het Riovolution forum staan een aantal topics hoe je dat zelf kan repareren. Die heb ik gevolgd. Zometeen ga ik hem in elkaar zetten. Als hij het dan niet meer blijkt te doen dan denk ik dat ik binnen kort een 5 GB microdrive op marktplaats te koop ga zetten. ;) Ik vraag me sowiezo af hoelang de lijm van het wieltje het houdt.

Ik heb al gekeken naar de eventueele opvolger. De Vibez heeft inderdaad leuke specs, maar het Archos 104 komt wat mij betreft het dichts in de buurt van de Rio. Deze bouwt ook zijn eigendatabase. De Vibez vind ik niet mooi en is met zijn duimwiel toch iets te veel een wanna-be iPod.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste