Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Heb mijne vandaag binnen gekregen en ben echt onder de indruk. Bouw-kwaliteit is boven verwachting, je hoort over Rio nog wel eens andere verhalen, maar de metalenachterkant geeft de speler een solide-gevoel!

Design is echt zeer functioneel en ik vind hem nog erg mooi ook. Alle knopjes zitten precies op de goede plaats en ook de software werkt prettig.

Geluidskwaliteit is fenomenabel: beter dan mijn Iaudio4 flashspeler waarvan ik al erg onder de indruk was!

Zit nog een beetje te spelen, maar zal jullie binnenkort nog verwennen met wat mooie foto's enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Geluidsprobleem bij de koptelefoonaansluiting is verholpen bij nieuwe units!
News :. Rio Carbon... Fixed! Thu Dec 09 2004, 02:22AM
Back in September, we broke the news about Carbon's little issue (static noise) with metallic headphone plugs, and we've been waiting for a fix ever since. It took a few months but Rio has finally come through. A CSR from Rio explained that in the middle of November, changes were implemented on the production line to correct a grounding issue that was causing the noise. The fix is entirely internal so both the newer units and older ones look exactley the same. New units should hitting store shelves within a few weeks.

For Carbons that shipped after 11/16, but didn't have the line fix, a "headphone extender" is packaging along with the player. This is just a short male to female mini-plug cable which you can insert between the Carbon's headphone jack and a metallic headphone plug. If you allready have a Carbon and didn't get the extender, contact Rio Customer Care and they'll send you one.
Alternatively, many users have been applying a piece of tape over the headphone jack with a hole poked through it, which provides a barrier between the metal on the plug and the player. Either way, no more static.

Note, the earbuds included with the Carbon have a plastic plug, so were never affected. The static-noise issue only occured with some after-market headphones (Grado, Sennheiser, etc). The Rio Carbon remains one of our favorite DAPs in the mini-player catagory for it's excellent design and ease-of-use. You can read our 10-page review of the Carbon HERE.
Bron:Dapreview.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
eswa schreef op vrijdag 05 november 2004 @ 11:54:
[...]

Dit verhaal nog eens omdat in een recente vergelijking met de Mini de Carbon nét verliest door het static-probleem:
Review!
Ik raad iedereen aan om even die review te lezen, hij is klein en duidelijk :). De Rio verliest net van de Ipod Mini, alleen op door het 'static sound' gedoe. Maar, als je deze review combineert met deze post.
eswa schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:32:
Geluidsprobleem bij de koptelefoonaansluiting is verholpen bij nieuwe units!

[...]
Bron:Dapreview.net
Thnx eswa.

Dan kom je dus tot de conclusie dat een nieuwe model van de Rio het wint van de Ipod Mini, volgens die review dan. Wat ik opzich wel een prestatie vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Hij zou ook vrij dik winnen ook!

Want hij heeft alleen maar in Round 1 Scorecard: Build & Feel veel minder punten gekregen. In de overige rondes krijg de Carbon mee punten.
Mini: 15
Carbon: 4

Want de totale score is:
Total:
iPod Mini: 55
Rio Carbon: 54

Scheelt maar 1 puntje, en zonder dat static probleem zou de Carbon zeker op de 10-12 punten zitten. Dus is hierbij de Carbon vs. Mini wedstrijd definitief door de Carbon gewonnen. (voor mij had ie trouwens allang gewonnen) _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door eswa op 12-12-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Nu moet ik nog ergens €280,- vinden om er eentje te kopen. :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eswa schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:12:
Hij zou ook vrij dik winnen ook!

Want hij heeft alleen maar in Round 1 Scorecard: Build & Feel veel minder punten gekregen. In de overige rondes krijg de Carbon mee punten.
Mini: 15
Carbon: 4

Want de totale score is:
Total:
iPod Mini: 55
Rio Carbon: 54

Scheelt maar 1 puntje, en zonder dat static probleem zou de Carbon zeker op de 10-12 punten zitten. Dus is hierbij de Carbon vs. Mini wedstrijd definitief door de Carbon gewonnen. (voor mij had ie trouwens allang gewonnen) _/-\o_
En toch vind ik de Carbon niet bepaald mooi :? Hij is klein, dat wel. Maar dan vind ik bijvoorbeeld de Zen Micro en de iPod Mini velen malen strakker uitzien. De Carbon ziet er mij wat te goedkoop uit, ook de (ronde) vorm is niks voor mij.
Kan iemand die hem mooi vind mij uitleggen waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:55:
[...]

En toch vind ik de Carbon niet bepaald mooi :? Hij is klein, dat wel. Maar dan vind ik bijvoorbeeld de Zen Micro en de iPod Mini velen malen strakker uitzien. De Carbon ziet er mij wat te goedkoop uit, ook de (ronde) vorm is niks voor mij.
Kan iemand die hem mooi vind mij uitleggen waarom?
-Minder kinderachtig dan de Ipod en Micro

-Micro en Mini zien er imo beetje uit als stukken zeep (vierkant: lijken erg groot)

-Glanzende metalen behuizing in combinatie met rood backlight ziet er heel strak uit

-Ronde vormen zorgen ervoor dat hij makkelijk in je broekzak past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Sja het blijft smaak, maar de Zen Micro vind ik er echt gruwelijk uitzien. De ontwerper bij Creative leeft echt nog 20 jaar terug ofzo. Ook lijkt die Micro helemaal van goedkoop plastic. Dan heeft Apple het inderdaad beter voor elkaar en ik vind de Carbon er zeker strak uitzien. Maar het ontwerp is vooral superpraktisch, de bediening, het scherm, alles is precies zoals je het wilt hebben.

Als je de Carbon er goedkoop uit vindt zien, betwijfel ik of je er al eens één in real life gezien en gevoeld hebt. Hij voelt hetzelfde aan qua degelijkheid als een Ipod (heb ik IRL kunnen vergelijken), heeft ook een echte metalen omhulsel, alleen de voorkant is plastic, wat bij de Ipod ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik vind hem er juist alles-behalve goedkoop uitzien! Door de ronde vormen lijkt hij ook nog kleiner dan hij in werkelijkheid is, en ik vind de knopjes een stuk handiger dan die touch dingen. Daarnaast vind ik dat design van de Creative wel HEEL erg op dat van de mini lijken.
Zelfs de naam vind ik afgekeken...(mini <==> micro)
Verder zal die Micro wel een degelijke speler zijn, maar ik vind hem gewoon niet origineel.
De Carbon wel...
Daarnaast speelt de Carbon veel langer dan de andere 2 (+20u vs. 12u en zelfs 8u)
En kan je gewoon met de verkenner er muziek op zetten....
Dus...Viva la Carbon! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Hercul3s schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:40:
Nu moet ik nog ergens €280,- vinden om er eentje te kopen. :9~ :9~
Bij mp3spelers.nl is hij te koop voor €268,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronald1971 schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:22:
[...]

Bij mp3spelers.nl is hij te koop voor €268,95
je krijg nog 15,- euro korting als je mailt dat je van tweakers bent :) is toch leuk meegenomen

• eswa
Ik had ff mijn batterij getest gister en vandaag. Maar ik kreeg er maar ongeveer 13 uur uit, met volume 20 en een custom eq aan. Is dat normaal? Of hoort ie met deze instellingen ook tegen de 20 uur te kunnen spelen? (ik had hem gewoon aangezet, en laten liggen, dus geen geskip of bladeren door t menu)

Verwijderd

Zijn er mensen die de leren hoes erbij hebben? Kunnen die dan mischien 2 dingen doen:

1. opmeten wat de afmeting met hoes zijn.
2. een paar foto's kunnen nemen waarop je kunt zien hoeveel dikker hij is met hoes (met foontje ernaast ofzo).

Bij voorbaat dank! Ik denk dat dit mijn eerste mp3 speler gaat worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 15:15 ]

• eswa
Afbeeldingslocatie: http://img158.exs.cx/img158/2998/0411141645010ad.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img158.exs.cx/img158/7933/0411141645282ue.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img158.exs.cx/img158/7038/0411141639076lc.jpg
Excuses voor de slechte kwaliteit, maar ze zijn genomen met mijn telefoon, en het is niet erg licht vandaag, dus vandaar.

Ik heb ff een poging gedaan het te meten, ik kwam uit op 1,8 á 1,9 mm.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

eswa schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:19:
Ik had ff mijn batterij getest gister en vandaag. Maar ik kreeg er maar ongeveer 13 uur uit, met volume 20 en een custom eq aan. Is dat normaal? Of hoort ie met deze instellingen ook tegen de 20 uur te kunnen spelen? (ik had hem gewoon aangezet, en laten liggen, dus geen geskip of bladeren door t menu)
Ik haal met mp3's van 192 en 256 kbps, met EQ aan en Sony EX-71 oordopjes op gemiddeld volume van 18 ongeveer een uur of 17. Backlight staat dan op 5 secs.

P.S.

Eswa, kan jij foto's hosten? Ik heb geen webspace, maar wil wel wat duidelijkere foto's maken als dat helpt. Ik ga dit weekend proberen of ik gaten kan maken in het hoesje, zodat het hoesje tenminste een beetje bruikbaar is. Nu moet ik elke keer de Carbon uit het hoesje halen als ik andere muziek wil, of hem uit wil zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Ojjorz op 16-12-2004 16:10 ]

Verwijderd

eswa schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:58:
Excuses voor de slechte kwaliteit, maar ze zijn genomen met mijn telefoon, en het is niet erg licht vandaag, dus vandaar.

Ik heb ff een poging gedaan het te meten, ik kwam uit op 1,8 á 1,9 mm.
Bedankt! Ik heb het idee dat deze speler (juist omdat hij zo dun is) ook met hoes gemakkelijk in de broekzak past. Is dit naar jullie ervaring ook zo?

Een appraatje van ruim 250 euro wil ik toch wel graag in zn hoesje rondragen ;)

@Ojjorz: ik kan ook foto's hosten: mwagena [at] few.vu.nl

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 16:14 ]

• eswa
Ojjorz schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:08:
[...]

Ik haal met mp3's van 192 en 256 kbps, met EQ aan en Sony EX-71 oordopjes op gemiddeld volume van 18 ongeveer een uur of 17. Backlight staat dan op 5 secs.

P.S.

Eswa, kan jij foto's hosten? Ik heb geen webspace, maar wil wel wat duidelijkere foto's maken als dat helpt. Ik ga dit weekend proberen of ik gaten kan maken in het hoesje, zodat het hoesje tenminste een beetje bruikbaar is. Nu moet ik elke keer de Carbon uit het hoesje halen als ik andere muziek wil, of hem uit wil zetten.
Nee, ik heb geen webspace ofzo. Ik heb ze op imageshack gezet. Is een vet handige site, je kan er gratis foto's uploaden (tot een bepaald maximum) en die kan je dan posten in forums enzo. www.imageshack.com

Over de hoes, ik heb de speler er nooit inzitten, want als ie erin zit kan je nergens op drukken. Dat is nogal onhandig. Dus ik heb hem altijd los in mijn broekzak zitten.(gaat ook prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Ik heb de Rio Carbon sinds gisteren, en ik moet zeggen dat hij tot nu toe erg goed bevalt. Het geluid is erg goed.
Ik heb nog wel een vraag. Klopt het dat het niet mogelijk is om uit de hele verzameling muziek een track uit te kiezen, waarna de speler daarna gewoon de rest van de verzameling afspeeld?
Ik bedoel dus:

1. de speler speelt gewoon alle muziek (op volgorde of random, dat doet er nu even niet toe)
2. je denkt 'he, nu wil ik graag dit nummer horen uit de hele verzameling'
3. die kies je dan en het nummer begint te spelen.
4. Dan gebeurd er verder niets meer. Je moet dan weer handmatig aangeven dat je weer de hele verzameling wilt spelen. En hij onthoudt in principe niet waar de hele lijst gebleven is. Je kan wel handmatig een bookmark aanmaken, maar de hele procedure is natuurlijk niet echt handig.

Bij mijn iRiver mp3 cdspeler van 3 jaar oud kan het allemaal wel. Misschien bij de Rio Carbon ook wel... maar zie ik iets over het hoofd?

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Voordat dit topic weer in de diepe vergetelheid raakt, klein schopje:)

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Niemand die een Rio Carbon heeft weet dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:24
Pegasus81 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 00:25:
1. de speler speelt gewoon alle muziek (op volgorde of random, dat doet er nu even niet toe)
2. je denkt 'he, nu wil ik graag dit nummer horen uit de hele verzameling'
3. die kies je dan en het nummer begint te spelen.
4. Dan gebeurd er verder niets meer. Je moet dan weer handmatig aangeven dat je weer de hele verzameling wilt spelen. En hij onthoudt in principe niet waar de hele lijst gebleven is. Je kan wel handmatig een bookmark aanmaken, maar de hele procedure is natuurlijk niet echt handig.
Wat jij eigenlijk wil is de huidige afspeellijst aanpassen, tenminste als ik het goed begrijp. Dat kan dus niet. Een bookmark aanmaken is dan de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Nou het is niet echt de huidige afspeellijst volgens mij.
Als ik de harde schijf in de rio gewoon even bekijk als een soort van grote CD, met een begin en eiindem dan zou de speler wanneer ik op 'play' druk bij het begin moeten beginnen.
Maar halverwege kom ik dan op het idee om een paar tracks over te slaan, of om eens even te kijken welke tracks er op die cd staan. Maar ik begrijp dus dat dat niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Nee, je kan niet een track uit een album kiezen waarna hij gewoon door gaat met de rest van het album...Dat is wel jammer, en irritant. Vooral als je een album hebt van 100 nummers ofzo (ik gooi alle hits onder 1 album genaamd "hits" en dat zijn er bijna 200 nu) Wil ik nummer 150 afspelen en daarna de rest weer moet ik 50 keer terug, of ervoor kiezen om allee die af te spelen...Vrij vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:24
eswa schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:32:
Nee, je kan niet een track uit een album kiezen waarna hij gewoon door gaat met de rest van het album...Dat is wel jammer, en irritant. Vooral als je een album hebt van 100 nummers ofzo (ik gooi alle hits onder 1 album genaamd "hits" en dat zijn er bijna 200 nu) Wil ik nummer 150 afspelen en daarna de rest weer moet ik 50 keer terug, of ervoor kiezen om allee die af te spelen...Vrij vaag...
Een bookmark is zo gemaakt. Druk de center en de fast forward maar eens tegelijk in. Je komt dan gelijk in het set bookmark menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

hmm ik zal het eens proberen, maar als je het mij vraagt is het tijd voor een firmware upgrade met wel zo'n soort normale functie erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/rio1_sm.jpg
Nieuwe RioCarbon kleur! Pearl! (wit) Met dezelfde inhoud als de zilvere.

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/rio2_sm.jpg
Nog een andere kleur! Zwart! Maar deze heeft maar 2,5gb als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik zit sterk te twijfelen tussen een aantal hdd spelers.

Ik wil graag de Rio Carbon, de MobiBLU DHH 100 of de Olympus m;robe 100.

Wat ik erg raar vind aan de Rio Carbon is het ontbreken van de playlist functie, dit maakt deze speler erg onaantrekkelijk, maar laat ik nu net lezen dat dit probleem met een bookmark op te lossen is. Mijn vraag is dan ook hoe zo'n bookmark werkt? Kan je dan wel gewoon een liedje selecteren van een album en dat die daarna gewoon verder speelt met het album? Kan ik ook gewoon shuffle alle liedjes die erop staan spelen dan? Dit vind ik wel handig namelijk.

mvg Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Een playlist maken kan wel hoor, dat is het probleem niet. Wat dus niet kan, is het heen en weer scrollen tussen nummers binnen een playlist (naja wel 1tje verder en 1tje terug natuurlijk).
Probleem lost zich wel aardig op het de bookmark functie, maar superhandig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Laat ik dit topic weer eens wat leven inblazen...
Ik heb ff een vraagje. Als je doet "play music" => "new songs" => 1 month. En het is 10 januari. Speelt ie dan alle liedjes die je erop hebt gezet sinds 1 januari of sinds 10 december?

Verder trouwens nog steeds 99% tevreden over dit dingetje!
Er zijn alleen een paar (makkelijk te verhelpen) probleempjes
Hij onthoudt de custom eq niet
Doe je "play music" en dan kies je een nummer dan stopt ie na dat nummer :?

Verder missen de otf-playlists..."Omdat dat te intensief is voor de processor"....yeah right. En dan zetten ze er wel Janus op (das toch iets dat je liedjes kan huren ofzo?). De meesten gebruiken dat toch niet...(correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

eswa schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:04:
Laat ik dit topic weer eens wat leven inblazen...
Ik heb ff een vraagje. Als je doet "play music" => "new songs" => 1 month. En het is 10 januari. Speelt ie dan alle liedjes die je erop hebt gezet sinds 1 januari of sinds 10 december?

Verder trouwens nog steeds 99% tevreden over dit dingetje!
Doe je "play music" en dan kies je een nummer dan stopt ie na dat nummer :?

Verder missen de otf-playlists..."Omdat dat te intensief is voor de processor"....yeah right. En dan zetten ze er wel Janus op (das toch iets dat je liedjes kan huren ofzo?). De meesten gebruiken dat toch niet...(correct me if I'm wrong)
Janus gaat wel groot worden denk ik zo. Je kan dan namelijk gewoon voor een bepaald bedrag per maand alle nummers van een mp3-winkel op je speler zetten. Je betaald dus niet per MB of per nummer, zoals nu het geval is. Je betaald bijvoorbeeld 20euro per maand, en dan mag je 1 maand lang gebruik maken van alle nummers van die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

eswa schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:04:
Leg uit, makkelijk te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ja, ik weet het ook niet, maar het lijkt mij niet zo moeilijk om te maken om bijvoorbeeld als je 1 nummer kiest om te spelen, dat ie daarna door gaat met het verdere album....Of het lijkt me ook niet erg moeilijk om te maken om de keuze in te bouwen dat als je een nummer kiest je hem meteen wil spelen, of pas wil afspelen nadat het nummer wat je nu aan het luiseren bent afgelopen is...En een functie dat ie je Custom eq onthoudt zodra je op een preset over gaat lijkt me ook niet erg moeilijk........toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

O, je bedoelt voor de fabrikant. Ik dacht dat jij het zelf makkelijk kon verhelpen, dan was ik erg benieuwd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
?? Ik vind de rio carbon helemaal niks aan. Die grijze vind ik ronduit saai en lelijk. Er zit geen duidelijke vorm in, knopjes zien er een beetje goedkopp uit. Dat is mijn mening. Die witte die ik hiertussen zag vond ik wel mooi. Maar ze zouden meer simpelere vormen mogen gebruiken, die telkens terugkomen(in de knopjes of scherm). Dat vind ik het leuke aan de micro of mini. Hij is vierkant, het scherm ook(maar dat is vrij logisch), en de knoppen zijn rond. Maar ik wil de mobiblu dhh 100. Het is geen design-wonder, maar ik vind hem wel mooi. En ik heb nu een mobiblu dah1000(512 mb). En ik moet zeggen: ik ben van de kwaliteit onder de indruk. Hij is klein, simpel van vorm, en het werkt prima. Geluidsweergave is heel goed, naar mijn mening. Het geluid op het allerhoogste niveau is goed, de hoge, midden en lage tonen worden goed weergegeven, en er is geen enkele vervorming in het geluid. Dus wat kwaliteit betreft, zit het goed met mobiblu. En op de dhh 100 zit ook nog een geheugenkaartlezer, waarvanaf je foto's of mp3s op je speler kan zetten. Het is helaas niet mogelijk om direct van de geheugenkaart af te spelen, of als de speler verbonden is met de computer, die geheugenkaart te zien als extra harde schijf. Er zitten ook mini-speakertjes op, zodat je iemand kan laten meeluisteren. Wat de kwaliteit daarvan is, weet ik nog niet, heb gehoord dat het slecht klinkt, heb gehoord dat het nog niet zo slecht klinkt. Maar dan nog, die functie gebruik je ook bijna nooit. En er zit (bij de koreaanse versie wel) geen radio op. prijs ~€250

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Fijn voor je, maar om daarvoor nou zo'n lange post in het Rio Carbon topic te plaatsen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Gefeliciteerd met je aankoop. Ik wou alleen even zeggen dat je voor ongeveer een tientje meer ommenabij de 10 keer zoveel geheugen hebt op de Carbon, met OOK een supergeluid.

Back on topic: Als ik data (géén muziek) op me Carbon zet, gaat ie alsnog voor nieuwe shit checken, en is ie minstens een paar minuten bezig met opstarten, ookal heb ik niks in de playlists veranderd (daar doet ie bij mij altijd het langst over). Is het uit te zetten dat ie dat allemaal gaat doen als je alleen data erop hebt gezet?

Verder heb ik hem nu een paar maanden, en ben nog steeds 99% tevreden! (op de puntjes die ik hierboven ergens zei na dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Iemand mag mij het volgende es uitleggen:
Ik lees op allerlei fora (forums) dat de Carbon absoluut geen gapless playback aankan. De processor zou (om batterij te sparen) te slecht ervoor zijn. Maar als ik mijn Carbon aan me pc hang, en ik zet met winamp bijvoorbeeld een zooi nummers van mijn mp3speler in een playlist, dan kan ie opeens wel gapless spelen! :?
Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
TheLemon schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:43:
Fijn voor je, maar om daarvoor nou zo'n lange post in het Rio Carbon topic te plaatsen... :?
Omdat je voor de keuze van eem mp3speler niet over 1 nacht ijs moet gaan denk ik. De keuze voor die mp3speler is door de eerdere uitstekende ervaringen met het merk.
eswa schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 18:55:
Iemand mag mij het volgende es uitleggen:
Ik lees op allerlei fora (forums) dat de Carbon absoluut geen gapless playback aankan. De processor zou (om batterij te sparen) te slecht ervoor zijn. Maar als ik mijn Carbon aan me pc hang, en ik zet met winamp bijvoorbeeld een zooi nummers van mijn mp3speler in een playlist, dan kan ie opeens wel gapless spelen! :?
Hoe zit dat?
Wat je hebt gelezen klopt niet dan...lijkt me.

vrede in rust

• ronaldinho
Het is wel wat laat, maar er is sinds 12 januari een nieuwe firmware, versie 1.43.
Deze kan je hier downloaden.
Release notes:
Fixed a reboot issue caused by the Japanese "/" and "." characters in the track filename or enclosing directory.

Volume limiting has been enabled to meet the French 100 dB SPL requirement.

[ Voor 4% gewijzigd door ronaldinho op 17-02-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Laatst online: 14:09
ronald1971 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:54:

wacht ff....dus als ik de nieuwe firmware erop zet....dan kan hij minder hard?

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
yrew schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:51:
[...]

wacht ff....dus als ik de nieuwe firmware erop zet....dan kan hij minder hard?
Ja, het blijft een appart volk die Fransen :)

[ Voor 4% gewijzigd door ronaldinho op 20-02-2005 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Laatst online: 14:09
das kut...dan kan ik nooit nieuwere firmware erop zetten

intergalactic.fm

Verwijderd

Owjah, die static issue heb ik ook. Je kan Rio bellen als je er last van hebt om een speciaal dongeltje te bestellen. Die plugged in de headphone jack op de player -> 5cm cable -> Nieuwe jack met grotere plastic ring.

Rio bereik je in Nederland op: 0534829672

Zeg dat je een carbon hebt en dat ie ruist met non rio headphones (kraakt whatever). Dan sturen ze je het ding gratis op :)

• eswa
Ja? Das best goeie service van ze!
Ik heb er verder geen last meer van, dus ik hoef em niet (ik heb het plasticje nog op de achterkant zitten, no problems so far).
Maar over die firmware...heeft iemand em al? Kan je als ie echt niet zo hard kon als eerst die firmware der ook weer afhalen?
Zou ik echt kut van ze vinden, het volume omlaag. Zometeen krijgen we (hopelijk) toch otf-playlists, maar kan je ze niet op vol volume oid luisteren...
Rare jonges, die fransen...merde! :(

• TheLemon

TheLemon

ronald1971 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:54:
"enabled" betekent volgens mij nog steeds "mogelijk gemaakt", dus dat zou betekenen dat je het aan- en uit kan zetten. Misschien iemand die hem wil flashen om te proberen en als het niks is, kun je toch altijd gewoon terugflashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de f/w flashed dan wordt ie inderdaad een knap stukkie minder luid. Tenminste, ik merkte het wel... je kan altijd weer terugflashen naar oudere f/w, heb ik ook gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Carbon al sinds september en ik ben er nog steeds zeer tevreden over. Ik twijfelde ook eerst tussen de mini en de Carbon, maar toen ik hem eenmaal in het echt gezien had was ik meteen verkocht. Gelukkig moest ik in september naar de VS waar ik hem voor 200 euro heb kunnen kopen. Voor diegene die hetzelfde willen, laat je geen adaptor aanpraten want die heb je niet nodig. Alleen een plugje voor de stekker, die je voor 1,95 bij de Handyman kunt kopen! Alle winkels weigerden de verpakking te openen zodat ik met zekerheid kon zien of de oplader zowel voor 110 als 220 volt geschikt was, maar uiteindelijk waren ze bij de RadioShack wel bereid.

Overigens heb ik pas vorige week een nieuwe koptelefoon (Sennheiser PX100) erbij gekocht en ik moet zeggen dat je het verschil echt heel duidelijk hoort, zeker als je het volume open gooit. Ik moet nu wel een dongeltje bestellen, want hij kraakt echt al bij de minste beweging van het apparaat. Overigens heb ik voorlopig gewoon het plugje iets minder diep erin gestopt en dan is het probleem ook verholpen.

Maar goed ik heb een vraag. Weet iemand of je de Carbon via je pc of stereo kunt afspelen? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt de Carbon gewoon met een line-out kabeltje op je stereo aansluiten.
Het is geen geweldig geluid, want je moet de koptelefoonaansluiting gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Geluid is perfect wanneer je de EQ helemaal vlak zet en het volume helemaal open (op 30), dan heb je gewoon een keurig line-level signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
TheLemon schreef op zondag 06 maart 2005 @ 23:01:
Geluid is perfect wanneer je de EQ helemaal vlak zet en het volume helemaal open (op 30), dan heb je gewoon een keurig line-level signaal.
Minder handig als je dan gaat luisteren met hoofdtelefoon en vergeet volume juist te zetten :?
Extra line-out output blijft toch wel veel handiger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Dupje schreef op zondag 06 maart 2005 @ 23:06:
[...]

Minder handig als je dan gaat luisteren met hoofdtelefoon en vergeet volume juist te zetten :?
....
Dat ligt eraan of je hem eerst uitzet en later weer aan, want dan staat hij niet meer op vol volume :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik heb dan meer problemen met dat ik met mijn koptelefoon (PMX40) nooit de eq vlak heb staan. Ik heb altijd dan iets van 14-7-0-7-14 ofzo. Maar ik vind het geluid met de eq op vlak (of 1 van de presets) en het volume op 30 en dan via mijn stereo best goed anders. Ik hoef geen extra line-out gat op de achterkant erbij. Hoe minder gaten hoe beter.
Maar iets zoals de NW HD1 (Sony) heeft zou wel handig zijn; dus dat je softwarematig kan kiezen of je uitgang een line out of een gewone koptelefoon gaatje wordt. Maar ik zou al tevreden zijn met het feit dat ie je custom-eq zou onthouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Precies, dat met die eq stoort me ook behoorlijk. Lijkt me makkelijk in de firmware te bouwen, gewoon een line-out stand die het meteen regelt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je last hebt van het gekraak kun je ook gewoon een stukje van een a4tje afscheuren, daar de koptelefoonaansluiting doorheen in de player steken. Dan hoef je er niet steeds op te letten dat ie er een kein beetje uitblijft (wat idd ook helpt). Stukkie papier ertussen is dus al genoeg.

Moet zeggen dat die dongle wel handig is :) Probleem compleet opgelost en ik vind hem zelf niet in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik heb dat gekraak verholpen door een simpel stukje ordinary plakband op de achterkant om dat gaatje heen te plakken. Ik zie er zelf niks van en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

bescheiden schopje....

Ik moet een nieuwe mp3speler en mijn oog is gevallen op deze Rio.

Zijn de mensen nog steeds enthousiast over deze speler of zijn er wat meer "min"punten bijgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 09:26
Ik ben idd nog steeds erg tevreden over deze player. hij werkt gewoon lekker snel en 5 gb aan muziek is ook genoeg.
Ik gebruik hem met de senheiser oortjes en dat verschil hoor je gewoon erg goed met de orginele oortjes. (Zeker nadat de oortjes zijn ingespeeld).

Enige wat ik een beetje mis, is on-the-fly playlists maken. Dus als je bijvoorbeeld in de trein zit, en ff 4 albums wilt selecteren en die random wil laten spelen, dan gaat dat dus niet. Je kan alleen of alle muziek afspelen, of gewoon per album/artist/gerne/enz.

En wat ook heel prettig is, is dat de 'hold' functie eigenlijk niet nodig is. De knoppen zijn zo gemaakt dat hoewel hij in je broekzak zit, de knoppen eigenlijk nooit worden ingedrukt.

succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb de Shure E3c dus dat zit wel goed ;)

OTF playlists boeien mij eerlijk gezegd niet zo, ik luister toch alleen naar hele albums.

Zo te horen is deze speler wel geschikt voor mij :)

De hamvraag: is het een achteruitgang t.o.v. de iHP-120? Die is dus kaduk. Even afgezien van de 20 Gb. De 5 van de Rio is voor mij n.l. ook meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
De IHP120 heeft geen equilizer, de Carbon wel...en een best goeie imo.
Ik heb hem nu al n half jaar, en hij doet et perfect. Naast het ontbreken van de otf playlists heb ik niet is waarvoor ik hem zou verkopen...
Hij is zelfs vorige week van ongeveer anderhalve meter hoogte op een stenen grond gevallen, en nu heb ik weliswaar een paar kleine krasjes, maar hij doet het nog perfect (inclusief scrollwiel).
Ik raad alleem wel aan nieuwe oordopjes derbij te kopen. Ik heb zelf de nek-band-koptelefoon achtig iets: Sennheiser PMX40. En die zit heerlijk (lekker licht), past qua kleur goed bij de Carbon, en geeft super goed geluid.
Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Even opletten ... ;)
Magic666 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:59:
Ik heb de Shure E3c dus dat zit wel goed ;)
Nog steeds enorm tevreden over deze speler (heb hem een half jaar ofzo), ik kan hem alleen vergelijken met de iPod en die verslaat hij imo op alle vlakken, behalve natuurlijk de opslagruimte. Geluidskwaliteit is vooral erg goed, en daar ben ik erg kritisch op. Verder zijn het formaat (past echt overal in), de batterijduur en navigatie (ook handiger/sneller dan de iPod) ook nog steeds erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

dank je TheLemon ;)

die 5Gb is voor mij meer dan zat. Ik heb mp3cdspelers een mail gestuurd met de vraag wanneer ze hem weer binnen verwachten aangezien ik om ben :)

Formaat/speelduur/EQ geven voor mij de doorslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:32:
dank je TheLemon ;)

die 5Gb is voor mij meer dan zat. Ik heb mp3cdspelers een mail gestuurd met de vraag wanneer ze hem weer binnen verwachten aangezien ik om ben :)

Goede keuze. Vooral in combinatie met je Shures is het denk ik zelfs een enorme stap vooruit. De Carbon geeft naar mijn mening een strak en vol geluid af en dit zul je zeker met je Shures merken. Tenzij je natuurlijk een amp gebruikt, dan is alleen de equaliser een voordeel..

Ik ben zelf overgestapt van een iAudio4 naar een Carbon, omdat ik echt enorm verbaasd was over het volle geluid wat eruit kwam. Je zult er dus geen spijt van krijgen.. :P

Pas overigens wel op met krassen, de achterkant is namelijk heel (héél) kras gevoelig.. net als bij een iPod.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Magic666 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:32:
dank je TheLemon ;)

mp3spelers.nl schijnt wat probleempjes te hebben, misschien kan je beter eventjes bellen om zeker te zijn dat alles goed gaat.

Ook ik ben van een Iaudio4 overgegaan op een Rio Carbon en ben nogsteeds helemaal verliefd op dit apparaat, de bediening is werkelijk intuitief en alle knoppen zitten precies op de goede plaats. Ook heeft hij lekker veel out-put om een wat voller geluid te krijgen (Iaudio4 kon mijn Shure E2C's toch niet helemaal trekken). Daarnaast vind ik het werken zonder software en de zelf-structurerende database echt geweldig; als je je id3-tags goed hebt staat alles automatisch op de goede plaats.

Ik heb hem toen gekocht omdat hij beter was tov de concurrentie in de dingen die ik belangrijk vond, namelijk batterijduur, bedieningsgemak en geluidskwaliteit. Nu is de Ipod Mini op het gebied van batterijduur dichterbij geslopen met de 2e generatie, maar voor mij blijft het zelfs op dit moment de beste keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

id3tags heb ik goed voor elkaar: Tag&Rename doet goed zijn werk ;)

mp3cdspelers heeft wat probleempjes? Zoals?
(tot nu toe nooit probs gehad met mp3cdspelers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als ik het goed begrijp heeft deze mp3speler dus niet de mogenlijkheid om de harde schijf te browsen en op die manier de mp3 files te kiezen.... Aangezien mijn 40GB aan MP3 lang allemaal geen goede id3tags heeft. lijkt me dat toch een onmisbare optie....

Grrr dacht nu toch dat ik eindelijk een geschikte mp3 speler gevonden had... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nee je kan alleen browsen op Genre, Artist, Album of Year geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Auke schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:40:
Als ik het goed begrijp heeft deze mp3speler dus niet de mogenlijkheid om de harde schijf te browsen en op die manier de mp3 files te kiezen.... Aangezien mijn 40GB aan MP3 lang allemaal geen goede id3tags heeft. lijkt me dat toch een onmisbare optie....

Grrr dacht nu toch dat ik eindelijk een geschikte mp3 speler gevonden had... :'(
Zorg er dan ff voor dat je je muziek goed tagged ;)
Hiervoor zijn allerlei handige programma'tjes, het is handig als je je muziekcollectie goed op orde hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik zou inderdaad daarom niet afhaken van de Carbon...
Enneh, volgens mij hebben zo ongeveer alle 5gb mp3spelers zoeken op tag. Of kan je op de Mini/Micro ook door de mappen browsen?
Ik vond het iig wel handig om me muziek zowiezo es goed getagged te hebben.

Edit: kan trouwens iemand ff de Topicnaam wat verbeteren? (iig het vraagtekentje weghalen). Thanks! :)

[ Voor 18% gewijzigd door eswa op 10-04-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Heb de Zen topic gelezen.... ga nu toch erg twijfelen tussen de Rio en de Zen.

Wat zijn de pluspunten van de Rio tov de Zen?
(heb dezelfde vraag in het Zen topic geplaatst dus ik ben benieuwd wie mij kan overtuigen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Um...
+Carbon => Design (origineler), kleiner, batterij
Enneh...bijna niemand heeft em. Ik heb bij ons op school al meerdere Micro's gezien, en nog nooit een Carbon. En men vind het wel een slick dingetje, nadat ik ze verteld heb dat er een 5gb harde schijf in zit (hij wordt ngo wel es voor flashspeler aangezien hier :S ).

+Zen => Losse batterij (dus vervangbaar), radio, en verschillende kleuren. Edit: En gapless!
Ik wist nie dat ie gapless kon afspelen...Dat is wel een heel groot voordeel.

[ Voor 13% gewijzigd door eswa op 10-04-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ik kan mijn reactie dus weghalen in het andere topic! ;)

In mijn vriendenkring heeft nog niemand de micro dus daar ben ik niet zo bang voor! :)
Maar al met al denk ik dat ik voor de micro ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eswa schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:22:
Um...
+Carbon => Design (origineler), kleiner, batterij
Enneh...bijna niemand heeft em. Ik heb bij ons op school al meerdere Micro's gezien, en nog nooit een Carbon. En men vind het wel een slick dingetje, nadat ik ze verteld heb dat er een 5gb harde schijf in zit (hij wordt ngo wel es voor flashspeler aangezien hier :S ).

+Zen => Losse batterij (dus vervangbaar), radio, en verschillende kleuren. Edit: En gapless!
Ik wist nie dat ie gapless kon afspelen...Dat is wel een heel groot voordeel.
Wat is gapless nou eigenlijk? Ben t al een aantal keer tegen gekomen, maar weet eigenlijk nog steeds niet wta het is. Het volgende nummer komt zonder pauze ofzo?

Btw, die losse batterij is een beetje verradelijk. Het schijnt dat je de batterij alleen in de Micro kunt opladen. Wil je dus 3 batterijen mee, moet je alsnog 12 uur bij een stopcontact zitten om ze alle drie opgeladen te hebben.

Nog een plusje voor de Carbon: betere navigatie. Het duurt misschien een eeuwigheid voordat je bij je artiest bent die je wilt hebben (vooral M en N zijn vervelende beginletters ;)), maar met de Micro schiet je er de hele tijd langs door het overgevoelige Touchpad (tenzij je erg getrained bent). Bovendien kun je de Carbon heel gemakkelijk bedienen zonder hem uit je broekzak te halen.

Tot slot een vraag: bij mij duurt het zo lang voordat de Carbon opgestart is. Zeker zo'n 15 seconden. Bovendien weet ik soms ook niet of ik de power button wel goed ingedrukt heb of niet, die zit ook niet helemaal lekker. Is dit normaal of hoe te verhelpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Gapless:
Dat is dat hij van liedje A naar liedje B gaat zonder een stilte dertussen. Dus als je een live album op je speler hebt staan dan hoor je niet dat het verschillende nummers zijn. Bij de Carbon moet ie altijd ff de Id3tag lezen en daardoor heb je een stilte van < 1sec.

Nog een voordeel van de Carbon over de navigatie:
De Carbon is met handschoenen te bedienen. De Micro niet ;)

15 seconde opstarten is wel lang :/
Mijne is binnen de 10 sec. zeker al klaar (misschien wel binnen de 5 sec. ff teste :) )
Geen idee hoe dat komt...zit ie helemaal vol ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hmmm over de navigatie: ik zit daar niet zoveel mee te spelen. Meestal kies ik een artiest/album en ga dan fietsen (of wat ik op dat moment aan het doen ben) Tussendoor navigeren doe ik eigelijk niet zo 123.

Beide topics gelezen te hebben en hier en daar een aantal reviews kan ik beter voor de Micro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

eswa schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:55:
Gapless:
Dat is dat hij van liedje A naar liedje B gaat zonder een stilte dertussen. Dus als je een live album op je speler hebt staan dan hoor je niet dat het verschillende nummers zijn. Bij de Carbon moet ie altijd ff de Id3tag lezen en daardoor heb je een stilte van < 1sec.

Nog een voordeel van de Carbon over de navigatie:
De Carbon is met handschoenen te bedienen. De Micro niet ;)

15 seconde opstarten is wel lang :/
Mijne is binnen de 10 sec. zeker al klaar (misschien wel binnen de 5 sec. ff teste :) )
Geen idee hoe dat komt...zit ie helemaal vol ofzo?
Het opstarten en de tijd die verbruikt wordt gaat samen met de hoeveelheid muziek die er op staat, het soort files waaruit die muziek bestaat en in hoeveel mappen de muziek staat. Zo is 4GB van 1 artiest sneller dan 3GB van 100 artiesten. Bij mij duurt het ook makkelijk 15 seconden, maar dan staat hij ook helemaal vol en heb ik maximaal 2/3 albums per artiest.

Trouwens, uit mijn vergelijkende test die ik op school wel eens uitvoer komt de Carbon wat geluidskwaliteit betreft nogsteeds als beste uit de test. Zelfde nummer met zelfde oordopjes etc levert de volgende ranking op (eigenaren zijn het hier mee eens; mensen willen hun eigen speler nog wel eens verdedigen):

1. Carbon
2. H10
3. Micro
4. Mini

Natuurlijk blijft het een persoonlijke mening want geluidskwaliteit is niet te meten, maar dat de eigenaren van andere spelers het met deze ranglijst eens zijn wil wel wat zeggen. Natuurlijk is niet voor iedereen hetzelfde belangrijk en kan je dus ook zonder bezwaren kiezen voor een van de concurrenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Het hangt er natuurlijk wel vanaf met welke koptelefoons je luistert. Heb je alle spelers met dezelfde koptelefoon getest?
Ik denk nu dat ik hem weer zou kopen. Hij is zo mooi! :9~
Edit: EN hij is bij mp3spelers.nl maar 198 euro!!!!

[ Voor 15% gewijzigd door eswa op 11-04-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
eswa schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:42:
Het hangt er natuurlijk wel vanaf met welke koptelefoons je luistert. Heb je alle spelers met dezelfde koptelefoon getest?
mp3spelers zit in de problemen en levert dus niks meer... Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

eswa schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:42:
Dat had ik al gezegd, alle spelers werden getest in een stille ruimte met de zelfde oordopjes en nummers (5 stuks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Auke schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:12:
[...]

mp3spelers zit in de problemen en levert dus niks meer... Helaas...
leveren ze de carbon niet meer of gewoon helemaal niks meer?
Om wat voor problemen gaat het eigelijk?

Damn.. want ze zijn wel een van de goedkoopste met prima service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Magic666 schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:26:
[...]

leveren ze de carbon niet meer of gewoon helemaal niks meer?
Om wat voor problemen gaat het eigelijk?

Damn.. want ze zijn wel een van de goedkoopste met prima service!
zie Problemen met online winkel www.mp3spelers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

thanks! Had ik nog niet gezien... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ze schijnen weer online te zijn. Er zijn al mensen die hun levering al hebben gekregen.
Vorige week is mijn Carbon van de zoldertrap gevallen, en nu zit die powerknop een beetje scheef. Ff kijken of ik hem nu ga terug sturen...(hij komt van mp3spelers.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

eswa schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:54:
Ze schijnen weer online te zijn. Er zijn al mensen die hun levering al hebben gekregen.
Vorige week is mijn Carbon van de zoldertrap gevallen, en nu zit die powerknop een beetje scheef. Ff kijken of ik hem nu ga terug sturen...(hij komt van mp3spelers.nl)
Als je em zelf laat vallen is het eigen schuld en valt het niet onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
RoD schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:55:
[...]

Als je em zelf laat vallen is het eigen schuld en valt het niet onder garantie.
je kunt bij mp3spelers sowieso lang wachten.
Ik heb een mobiblu dhh100-5 daar gekocht, na (de verkeerde dhh100 ipv dhh100-5) firwmware-update deed ie het niet meer. En maar mailen en mailen, 0,0 reactie. Was ik(het was ondertussen meer dan een week later na het 1e mailtje) er zelf achter waardoor ie het niet meer deed, en had ik gemaild dat het ding gerepareerd was, kreeg ik plotseling WEL reactie. Petje af, wat een service. Wil je je defecte product laten maken en een rma aanvragen, reageren ze gewoon niet...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook deze speler aankopen maar nu zit ik toch nog met een vraagje. Graag wil ik weten wat nou de ECHTE speelduur van de batterij is? bijvoorbeeld bij mp3 128kbps met backlight! BVD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:25

Piggen

Lekker bakkie

[google=rio carbon review]

Daar zal het ook wel te vinden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat heb ik al zo vaak gedaan! alleen de ene review zegt 10 uurtje en de andere zegt 20+uurtjes. en ik zou het graag van de echte rio carbon gebruikers willen weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:15:
ja dat heb ik al zo vaak gedaan! alleen de ene review zegt 10 uurtje en de andere zegt 20+uurtjes. en ik zou het graag van de echte rio carbon gebruikers willen weten. :)
Het hangt er maar net vanaf hoe je met die batterij om gaat, daarom verschilt het zo in die reviews.
Onder ideale omstandigheden moet je in de buurt kunnen komen van de opgegeven speeltijd.
Zet je backlight veel aan, shuffle en skip je veel, gaan er weer uren vanaf, en gebruik je hoge bitrates, gaat er weer wat vanaf.
Valt dus moeilijk wat over te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:15:
Ik haal gemiddeld een uurtje of 22, en dan heb ik hoge bitrate mp3's, maak ik redelijk korte luistersessies (30mins per keer) en skip ik af en toe een nummer. Verder staat de backlight 8 seconden aan en gebruik ik geen shuffle maar wel de EQ.

Hoop dat je hier meer aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op maandag 09 mei 2005 @ 07:12:
[...]

Ik haal gemiddeld een uurtje of 22, en dan heb ik hoge bitrate mp3's, maak ik redelijk korte luistersessies (30mins per keer) en skip ik af en toe een nummer. Verder staat de backlight 8 seconden aan en gebruik ik geen shuffle maar wel de EQ.

Hoop dat je hier meer aan hebt :)
super bedankt! ik heb de speler ook al gekocht voor 130euro deze week krijg ik hem binnen! nogmaals bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:17:
[...]

super bedankt! ik heb de speler ook al gekocht voor 130euro deze week krijg ik hem binnen! nogmaals bedankt _/-\o_
Waar heb je hem gekocht voor 130 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:03:
[...]

Waar heb je hem gekocht voor 130 euro?
ik heb hem via ebay gekocht uit amerika! en de prijs is inclusief verzendkosten en dergelijke. ik kan echt neit wachten tot ik de carbon heb! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:06:
[...]

ik heb hem via ebay gekocht uit amerika! en de prijs is inclusief verzendkosten en dergelijke. ik kan echt neit wachten tot ik de carbon heb! :9~
Ik zie net dat ze voor erg weinig gaan op ebay idd, ik hoop dat je weinig troubles bij de douane hebt. Welke seller had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:34:
[...]

Ik zie net dat ze voor erg weinig gaan op ebay idd, ik hoop dat je weinig troubles bij de douane hebt. Welke seller had je?
ik had seller met de naam directive21. ik heb ook gevraagt of hij ''gift'' op de doos wou zetten dus ja ik hoop dat het goed overkomt. maar ja wat voor extra kosten kunnen er dan overheen komen? want ik dacht dat het alleen 19%btw is en als dat klopt vind ik het nog meevallen want dan heb ik in totaal 150euro betaald ongeveer en dat vind ik niet duur voor dit top spelertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Hey! Gefeliciteerd met je aankoop (wanneer ie ook komt). Der zijn al zoweinig Carbon owners (check maar de "drukte" op dit topic), dus hoe meer hoe beter. Maarja, dat is ook een voordeel. Echt zowat niemand heeft em, terwijl ie zo cool is (en er idem uitziet).
Toch haal ik er niet meer dan een uurtje of 16 uit. Ik zeg niet dat dit weinig is, Apple kan daar nog een puntje aan zuigen :*), maar met 20+ uur gegeven valt het wat tegen. Vooral omdat er inderdaad reviewers zijn die er wel meer dan 20 uur uit kregen, bijvoorbeeld Archeon aan het begin van dit topic:
Archeon schreef op woensdag 11 augustus 2004 @ 16:03:
...
Hij wordt inderdaad gepositioneerd tegenover de iPod mini, die hij dan ook op bijna alle vlakken verslaat. Zijn HD is 1gig groter, maar vooral de batterij gaat LANG mee : ikzelf heb tests gedaan waarbij de batterij meer dan 25 uur meeging zonder te herladen! Rio speelt het nog safe en spreekt van 20 uur, maar eigenlijk zijn ze te bescheiden.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik ben ook heel blij dat ik een carbon owner word! mijn vriendin heeft bijvoorbeeld een ipod mini 2nd generation maar ja bij mij op school lopen al super veel mensen met een ipod mini :9 dus ja dan voel ik me toch wel ff speciaal! maar ja als jij 16uurtjes haalt dan vind ik dat ook goed genoeg zolang het maar niet onder de 12 uurtjes komt dan vind ik het best :*) ik hoop ook dat ik niet al te lang hoef te wachten want volgens de man waar ik hem gekocht heb is de speler op 7 mei verzonden en ja ik weet niet precies hoelang het duurt om van Amerika naar Nederland te versturen misschien dat 1 van jullie het ongeveer weet? maar goed ik ben allang blij dat ik hem aangeschaft heb :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:34:
ja ik ben ook heel blij dat ik een carbon owner word! mijn vriendin heeft bijvoorbeeld een ipod mini 2nd generation maar ja bij mij op school lopen al super veel mensen met een ipod mini :9 dus ja dan voel ik me toch wel ff speciaal! maar ja als jij 16uurtjes haalt dan vind ik dat ook goed genoeg zolang het maar niet onder de 12 uurtjes komt dan vind ik het best :*) ik hoop ook dat ik niet al te lang hoef te wachten want volgens de man waar ik hem gekocht heb is de speler op 7 mei verzonden en ja ik weet niet precies hoelang het duurt om van Amerika naar Nederland te versturen misschien dat 1 van jullie het ongeveer weet? maar goed ik ben allang blij dat ik hem aangeschaft heb :*) :*) :*)
Hangt er van af of hij met express of gewone mail is verzonden, maar reken op 3/4 dagen met express mail en op iets meer dan een week met de gewone mail. Nog eventjes wachtten dus!

12uur is wel erg extreem en zal denk ik alleen voorkomen als je altijd je backlight aan hebt (constant dus) en dan gebruik maakt van de shuffle mode op 320 kbps MP3 en dan ook nog een korte sessies maakt. Daarnaast is de batterijduur ook afhankelijk van de soort koptelefoon die je aansluit, sommigen zijn zwaarder om weer te geven dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Bij deze dan nog maar 'n positief berichtje d'rbij; mijn vriendin gebruikt 'm inmiddels bijna een half jaar minstens 3 keer per week om de 8 km naar haar werk te fietsen en is er erg tevreden over (nou denk ik dat zij niet zo erg op de geluidskwaliteit zou letten, maar die heb ik dan maar gecheckt en in orde bevonden voor haar ;) ). Overigens is het eerste wat ik gedaan heb er een paar Sony MDR EX71SL dopjes bijgekocht zodat ze de goede kwaliteit ook echt kan waarderen en ze geen (of in ieder geval weinig) last heeft van windruis.
Af en toe leen ik de Carbon en speel ik in theaters tussen voorstellingen wat mp3's af over het zaalsysteem en ook daar vind ik de kwaliteit meer dan voldoende (de mp3's zijn opgenomen in 192 met hoogste quality setting).
En voor iedereen die eens wat geld over heeft en z'n Carbon in stijl wil beschermen tegen krassen e.d. kan ik de leren hoesjes van Vaja aanraden. 't Kost wat om zo'n ding in Argentinië te bestellen, maar dan heb je ook wat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die hoesjes van vaja zien er wel erg mooi uit ;) maar ik denk toch dat ik nog maar ff wacht om zoiets te bestellen maar ja in iedergeval bedankt voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:32:
die hoesjes van vaja zien er wel erg mooi uit ;) maar ik denk toch dat ik nog maar ff wacht om zoiets te bestellen maar ja in iedergeval bedankt voor de tip! _/-\o_
Je kan ook een hoesje van Noreve bestellen, komt uit Frankrijk dus dat scheelt weer wat verzendkosten enzo. Ze hebben wat minder status dan Vaja, ook omdat ze nog niet lang bestaan, maar ze worden altijd goed gereviewed!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste