Bedankt voor de link! Ik ga eerst het nog even proberen met het opnieuw opladen, maar ik heb al tijden problemen gehad met de pc-carbon verbinding. Dat ligt ook eraan dat het stekkertje een beetje speling heeft. Heeft hij altijd gehad, dus misschien een klein fabricage foutje. En het powerknopje is ook niet je-dat meer, dus ik denk dat ik hem terug ga sturen ter vervanging. Iemand er al ervaringen mee?ginkgo schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:55:
[...]
Weet je zeker dat het niet willen connecten niet aan je PC ligt? Misschien kun je het even aan een andere computer testen. Als het aan de Carbon ligt zou je de harde schijf even leeg kunnen maken. Het gaat dan met name om de bestanden met instellingen en de database. Sommige kunnen verborgen zijn. Carbon opnieuw formateren kan natuurlijk ook.
Ik ondekte laatst toevallig dat je op http://www.etbass.nl/ terecht kunt voor een RMA. Voor €75 heb je dan een vervangen exemplaar.
Mja, het is de vraag of dat nog lukt. Rio maakt al tijden geen spelers meer dus ik vraag me af of je vervanging kunt krijgen. Je kunt natuurlijk wel teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en garantie claimen (als je dat nog hebt) maar ik denk niet dat je dan een Carbon terugkrijgt.
Daar zijn 2 problemen.RoD schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:26:
Mja, het is de vraag of dat nog lukt. Rio maakt al tijden geen spelers meer dus ik vraag me af of je vervanging kunt krijgen. Je kunt natuurlijk wel teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en garantie claimen (als je dat nog hebt) maar ik denk niet dat je dan een Carbon terugkrijgt.
1. De winkel is mp3spelers.nl
2. Garantie is ruim verlopen...
Dus ik heb hier en daar wat mailtjes naar verstuurd, in afwachting op antwoord, en anders moet ik een nieuwe mp3speler kopen.
Dat zou erg zonde zijn. Het is toch wel een speciale speler. Maar voorzover ik weet is mp3spelers.nl overgenomen en is het niet meer zo'n zootje als dat het was. Dus je kunt het proberen...
Hoe format je de Carbon zonder dat ie verbonden is met de pc? (het ligt trouwens niet aan de pc, want op een andere doet ie het ook niet).
edit: Hij doet het nu trouwens helemaal niet meer. Hij gaat aan, "Rio", lampje aan, leeg scherm, lampje uit, "Rio" weer, lampje aan, scherm leeg, etc etc etc. Dus is er een knoppencombinatie om hem te formatteren? Anders ga ik langs dat bedrijf (etbass) om hem om te ruilen voor een nieuwe Carbon. (opsturen vertrouw ik niet genoeg, en zometeen ben ik hem een week of wat kwijt).
edit: Hij doet het nu trouwens helemaal niet meer. Hij gaat aan, "Rio", lampje aan, leeg scherm, lampje uit, "Rio" weer, lampje aan, scherm leeg, etc etc etc. Dus is er een knoppencombinatie om hem te formatteren? Anders ga ik langs dat bedrijf (etbass) om hem om te ruilen voor een nieuwe Carbon. (opsturen vertrouw ik niet genoeg, en zometeen ben ik hem een week of wat kwijt).
[ Voor 59% gewijzigd door eswa op 29-05-2006 13:02 ]
Nieuwe firmware! Directorscut 2, versie 3.04.
http://forums-riovolution....php?showtopic=19016&st=0
Wat je nu meer kan is het volume aanpassen via het menu (voor als je wieltje kapot is). En de volume begrenzer kan je uit zetten.
Mijn Carbon is zo goed als overleden (ga een Trekstor Vibez kopen, Rio revival
), maar ik heb hem erop gezet, en heb nog steeds het aan-uit probleem wat ik ook bij 3,02 had. (zie hierboven ergens)
Wat je nu meer kan is het volume aanpassen via het menu (voor als je wieltje kapot is). En de volume begrenzer kan je uit zetten.
Mijn Carbon is zo goed als overleden (ga een Trekstor Vibez kopen, Rio revival
Ik kwam deze FW ook tegen. Ik heb namelijk maandag mijn Rio kapot laten vallen. Dat was de tweede keer, nu alleen buiten de garantieeswa schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:26:
Nieuwe firmware! Directorscut 2, versie 3.04.
Mijn Carbon is zo goed als overleden (ga een Trekstor Vibez kopen, Rio revival), maar ik heb hem erop gezet, en heb nog steeds het aan-uit probleem wat ik ook bij 3,02 had. (zie hierboven ergens)
Op het Riovolution forum staan een aantal topics hoe je dat zelf kan repareren. Die heb ik gevolgd. Zometeen ga ik hem in elkaar zetten. Als hij het dan niet meer blijkt te doen dan denk ik dat ik binnen kort een 5 GB microdrive op marktplaats te koop ga zetten.
Ik heb al gekeken naar de eventueele opvolger. De Vibez heeft inderdaad leuke specs, maar het Archos 104 komt wat mij betreft het dichts in de buurt van de Rio. Deze bouwt ook zijn eigendatabase. De Vibez vind ik niet mooi en is met zijn duimwiel toch iets te veel een wanna-be iPod.