Het GBA+NDS "backup tools" topic deel 2

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 25.884 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mara25
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Hoeveel heb je nu betaald voor die combo?
Ik moest 128,60 dollars betalen, omgerekend was dat 103 euro en nog wat centen.

Die snelle levertijd gaat wel lukken denk ik, hopebuy heeft zojuist al het pakketje op de post gedaan, dus hopebuy is zoiezo supersnel, nu DHL nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mara25
S2S schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:03:
Gister mijn super key, supercard lite ds en Scandisc Ultra II MicroSD binnen gekregen. Werkt perfect mooi ding.
Zitten er trouwens ook verschillende kleuren covers bij? Ik heb maar voor alle zekerheid bij mijn bestelling vermeld dat ik een zwarte ds lite heb....

En mocht het alleen een witte zijn... jammer dan. Als ie maar goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:35

S2S

mara25 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:09:
[...]

Zitten er trouwens ook verschillende kleuren covers bij? Ik heb maar voor alle zekerheid bij mijn bestelling vermeld dat ik een zwarte ds lite heb....

En mocht het alleen een witte zijn... jammer dan. Als ie maar goed werkt :)
Nope, maar ik hoor wel dat er snel een zwarte versie komt, mss ff wachten, anders wat verf ;)

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184109

Hmm.. nu ben ik weer aan het twijfelen gezet. Ik las in de beginners guide dat de G6 niet alle homebrew ondersteunt en dat Arthur behoorlijk tevreden was over zijn super key, super card combinatie. 512 mb van de G6 zal ongetwijfeld voldoende zijn voor mij, maar een micro sd kaartje kan ik ook nog voor andere dingen gebruiken wat ook erg handig is. Ik dacht dat de snelheid bij die kaartjes langzamer lag, maar dat blijkt ook niet te zijn. Ik haat al die mogelijkheden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mara25
Anoniem: 184109 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:05:
Hmm.. nu ben ik weer aan het twijfelen gezet. Ik las in de beginners guide dat de G6 niet alle homebrew ondersteunt en dat Arthur behoorlijk tevreden was over zijn super key, super card combinatie. 512 mb van de G6 zal ongetwijfeld voldoende zijn voor mij, maar een micro sd kaartje kan ik ook nog voor andere dingen gebruiken wat ook erg handig is. Ik dacht dat de snelheid bij die kaartjes langzamer lag, maar dat blijkt ook niet te zijn. Ik haat al die mogelijkheden :P
Ik had dezelfde twijfel als jou! Ik wilde eigenlijk de G6, maar was bang dat ik het geheugen toch te weinig zou vinden. Maar dat bericht van Arthur heeft mij de knoop doen doorhakken om toch de supercard te nemen.

en mocht ik het niks vinden, kan ik altijd nog wachten op de G6, met wat meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128052

S2S schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:39:
[...]

Nope, maar ik hoor wel dat er snel een zwarte versie komt, mss ff wachten, anders wat verf ;)
Vooral die supercard niet verfen, want ik had al gelezen dat hij al behoorlijk strak in je lite gaat, en als je hem verft wil hij nog wel is niet eens meer passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:49
Heeft iemand al ScummDS aan de praat gekregen op een G6 lite met Passcard3? Ik heb heel mooi een gba file gecreeerd met 2 games (Steel Sky en Flight of the Amazon Queen) maar als het gemaakte bestand aantik in gba modus gaat het klokje mooi heen en weer, er komt een wit scherm en poef dan is het beeld zwart. Iemand een idee wat ik verkeerd doe hier?

Beantwoord mijn eigen vraag, even hernoemen naar een .nds extentie et voila het spul draait in NDS modus en niet in gba modus zoals ik eerst vermoedde.

[ Voor 18% gewijzigd door Chocovla op 16-08-2006 14:12 ]

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 10:57

jelbo

Hij doet het niet!

Chocovla schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:48:
Heeft iemand al ScummDS aan de praat gekregen op een G6 lite met Passcard3? Ik heb heel mooi een gba file gecreeerd met 2 games (Steel Sky en Flight of the Amazon Queen) maar als het gemaakte bestand aantik in gba modus gaat het klokje mooi heen en weer, er komt een wit scherm en poef dan is het beeld zwart. Iemand een idee wat ik verkeerd doe hier?

Beantwoord mijn eigen vraag, even hernoemen naar een .nds extentie et voila het spul draait in NDS modus en niet in gba modus zoals ik eerst vermoedde.
Dus dat werkt OK met een G6 Lite? Hoeveel ruimte neemt ScummVM DS nou in beslag met die SCUMM spellen erbij? Ik zou graag Sam&Max willen spelen op m'n DS Lite, maar wacht het hele DS flashcart gebeuren nog even af. :P

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
Jup het werkt prima op de G6 lite. Je kunt alleen maar een max. grootte maken van 32mb dus talkies zijn uitgesloten. Heb hier Beneath a steel sky geprobeert en Flight of the Amazon queen en beide werken perfect. ScummVM, Steel Sky en Amazon kwamen net onder de 32mb grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Die 32MB beperking is er alleen op de G6 Lite?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
De 32MB beperking geldt voor de niet SD en CF kaarten maar dus nog wel voor de G6 Lite omdat de maker van ScumMVM DS nog geen drivers hiervoor heeft geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Ik twijwel nu alleen maar meer. Dit forum is pro G6, GBAtemp is heel erg pro SuperCard.
Misschien toch maar wachten op de DS-Xtreme of DSLinker.

Even wat + en - minpunten op een rij. Misschien dat iemand een aanvulling heeft? (of verbeteringen)
(misschien dat zo'n + en - punten lijst al ergens in dit topic staat??)

G6 Lite
+speelt ALLES af (ook GBA!)
-vereist passkey / flashme
-geen uitbreidbaar geheugen
-geen vrij GBA slot (dus gyro-pack, rumble-pack, expansion pack kan niet gebruikt worden)
-heeft problemen met sommige Homebrew die (nog) niet 100% compatible is, zoals talkie versies voor ScummDS en DS Organize
-? Nog onduidelijk of Opera DS browser het gaat doen
-elk spel moet gepatched worden

SuperCard / M3
+speelt vrijwel ALLES af (ook meeste GBA spellen, al zijn er enkele problemen)
+speelt alle Homebrew af (zoals DS Organize en talkie versies voor ScummDS)
+uitbreidbaar geheugen! (MicroSD)
-vereist passkey / flashme
-geen vrij GBA slot (dus gyro-pack, rumble-pack, expansion pack kan niet gebruikt worden)

----

DS-Xtreme (verwachtte stats)
+Speelt alles af voor de NDS. (GEEN GBA support)
+Vereist GEEN passkey / flashme
+VRIJ GBA slot biedt mogelijkheden
+? Verbruikt minder stroom nu maar 1 slot wordt gebruikt
+USB Plug 'n' Play drag and drop (geen patching)
-geen uitbreidbaar geheugen
-Geen GBA support
-? Nog onduidelijk of Homebrew (zoals DS Organize en talkie versies voor ScummDS) werkt
-ruim $30 duurder dan SuperCard+MicroSD+passkey/G6 Lite+passkey

DSLinker (verwachtte stats)
+Speelt alles af voor de NDS. (GEEN GBA support)
+Vereist flashme (!)
+VRIJ GBA slot biedt mogelijkheden!
+? Verbruikt minder stroom nu maar 1 slot wordt gebruikt
+uitbreidbaar geheugen! (MicroSD)
-Geen GBA support
-? Nog onduidelijk of Homebrew (zoals DS Organize en talkie versies voor ScummDS) werkt
-? De prijs, want je gaat ook nog MicroSD moeten bijkopen

Misschien dat iemand een aanvulling heeft? (of verbeteringen) Zodat ik -en anderen die zoiets willen kopen- tot een betere keuze kunnen komen.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Dslinker.. heb je nog steeds een passme device nodig..

DSextreme... niet uitbreidbaar.

Wat is er zo grappig aan beide?
Stukken! duurder dan een G6 lite + passcard 3 of supercrd.

DSlink. ben je er nog niet, moet je passme KOPEN
DSex.ben je er nog niet, moet je geheugen KOPEN
.. prijzen zal ik morgen even opzoeken, maar dit is héel wat duurder, niet gba compat blalla.

G6...achja, alle games compat, touchscreen, alle covers kleuren erbij,goeie firmware ondersteuning, en kunnen 15 games op, ruimte over. goeie save ondersteuning (Hoeveel wil je er wel niet?) usbcard reader enz enz.

Supercard... + passcard + Geheugenkaart + cardreader
Probleempje, je moet goed geheugen kopen, anders krijg je slowdowns, prijs, en nog es cardreader kopen.

en :
Important: SuperCard Lite insert into NDSL is very hard to plug out, it's very tight. Please plug left corner and than right corner of SuperCard Lite, it would be easy to plug out.

Das dus geen echte ''perfect fit'' zoals met de g6, wil geen gekloot, moet gewoon passen klaar.

Pakketje kwam kant en klaar binnen,alles zat er in, netjes, 4 frontjes, alles engels, alle functies (waarvan erbij supercard er een paar missen)

Kijk even naar wat Vergelijkingsposts

--------------------------------
Tir @ Gbatemp:

Compared to G6's sexy touchscreen menu, SC's interface is ugly

But uh, SC would definitely have worse battery life, the question is by how much. Plus fast micro SDs are hard to find and expensive, and even then you won't really know how a card performs on future games (like FF3 and its excessive sexy FMVs), but there's nothing to worry about with a G6 on that front.

-----------------------------

Where's the premium? Hopebuy stocks the G6 Lite for $79.90 and the Supercard Lite for $49. Add the MicroSD, which by your admission is $27 and you have a pretty even match up. And you still need to buy a cardreader!
-----------------------------------

Starfox came out a week ago: Worked on G6, not SC. Today (nearly a week after the release of the game) the new SC update is released which fixes Starfox, which still cannot run in Direct mode on SC, while it can on G6.

---------------

CL beats G6L when it comes to homebrew. However it's not the best. The best still are SC CF and M3 CF (see ScummVM).
-------------

512MB of storage is a lot. Every device that uses removable media that I have I only use a 512MB card and I've never filled it. How many games do you need at one time anyway? With the speed at which new releases come out, and the necessity of updating savegames/wiping the card and re-writing, there's no real benefit to having more space unless you're watching crappy quality video and listening to crappy quality audio on your DS just because you can
-------------

You dont have to search for the Udisk. Now the SC lite has the same feature which deserves some kudos but if you want the best backup playing experience with no slowdowns, longer battery life then the G6 is the way to go. Also at 80 dollars the G6 is freaking CHEAP and you know it works. SC lite is what 50 bucks plus you need memory and you have to worry what kinds are best, ect.....dunno IMO G6 is a DEAL in a HALF

----

Naja lees het even door en kies degene die jij bij jou vindt passen.
(alle dingen van hierboven is allemaal GBAtemp, zo pro SCL zijn die niet, meer M3en G6als ik naar het aantal berichten kijk? :| )

SC really does need to do something with their interface though.

• Patvs
Edit:
+Vereist flashme (!)--->dit moet natuurlijk een groot minpunt zijn bij de DSLinker.

Maar eh, GBAtemp is inderdaad OOK erg positief over de M3 en G6.
Maar dan vooral met als argument de betere interface en GBA support.

De duurdere prijs van de Xtreme is niet zo belangrijk. Die prijs zakt heus wel. Mijn GBA F2A 256 Mbit was ook indertijd vrij prijzig. Nieuwe dingen kosten nou eenmaal meer geld.
Op langere termijn zie ik wel degelijk voordelen van de Xtreme als je daarmee een vrij GBA slot hebt. (en de battery life veel langer zou meegaan, alhoewel dat nog maar de vraag is)

Echter aan de andere kans, verbaast het me niets als straks HOOGUIT twee spellen LEUK gebruik maken van de rumble/gyro functie. Dan had ik net zo goed NU al een G6 kunnen kopen.

Ik twijfel namelijk nu nog tussen G6 NU kopen of 4 weekjes wachten. Je kan eindeloos wachten. Volgende stap is M3 Lite, dan nieuwe kaarten met ingebouwde Memory Expansion Pack die alle Opera DS problemen oplossen, dan de DSLinker 2 waar flashme probleem is opgelost, en vervolgens een G6 serie met 8GB. Is die rumble pack echt zo kut?

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:50

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Handige link voor in startpost!!

Beginners guide to NDS homebrew!

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Hmm interessante post van Storming Soul, nu ga ik toch weer meer aan de G6 kant zitten denken.. Want het is toch wat makkelijker dan die supercard stuff lijkt me. Ik dacht eerst van 512 is misschien wat te weinig maar ik hoef geen mp3's ( daar heb ik mijn mp3 speler voor) en films op dat ding te kijken, want dat lijkt me helemaal waardeloos op 2 van die schermpjes. Games daar ga ik voor en misschien wat grappige homebrew zoals Doom DS ( die werkt toch wel op de G6 he?). Daarnaast is de prijs gewoon goed. Ik kan wel eeuwen blijven wachten op andere mogelijkheden maar daar word je ook niet gelukkiger op.

Anoniem: 128052

Bijna alle homebrew werkt gewoon op de G6. Alleen voorlopig die homebrew PDA software nog niet omdat de G6 ze eigen memory gebruikt ofzo.

Maar zag gisteren al op het GBATemp forum, dat er al een oplossing voor is en er snel een update komt zodat alles gewoon werkt.

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Vectrex Dude schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:21:
[...]
Update: maandag 14 augustus confirmation email gehad van de betaling (die krijg je pas nadat je met paypal hebt betaald). Dit emailtje moet je bevestigen. Shipping date zou 15 augustus zijn. Wordt vervolgd.
Vandaag 17 augustus ontvangen met DHL. Geen customs charge (value $20 op pakje).
WinSunx = _/-\o_

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-07 16:37
Op 15-8 De G6 lite +passcard3 besteld bij Divineo.cn, vanochtend ontvangen. En ook geen belasting; op het pakket stond een waarde van $20,= vermeld :)

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik wilde eerst voor de Supercard gaan, maar ga het toch nog maar even aankijken. G6 is toch wel interessant maar ScummDS was voor mij de hoofdreden. Misschien toch maar even wachten op de M3 Lite...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Ik las op GBARl.it dat er een of andere FAT lib voor G6 Lite gereleased was. Volgens mij hetgene dat nodig is voor volledige ScummVM DS support. Ik zou er trouwens graag nog wat meer foto's van zien (ScummVM DS), vooral Sam & Max. :)

Anoniem: 93354

Ik heb echt geen verstand van die backupdingen, maar als ik er eentje wil hebben die nergens uitsteekt bij mijn DSL en waarmee ik muziek/films kan afspelen (en DS backups) welke kan ik dan het beste kopen?

die FAT lib kun je dan gewoon downloaden en op dat ding zetten of hoe werkt het? Over die PDA functie, die zit bij die G6 toch ook bij met software? Meen ik ergens gelezen te hebben.. Ik wil op dit moment op zich wel een G6, maar ik heb geen credit card :( Ik lees hier wel eens dat mensen vragen of ze bij iemand mee kunnen bestellen, ik weet niet of diezelfde mensen dat ook lukken.. Maar ik zou het ook wel willen doen, ik kom het wel ophalen en betalen, mijn OV is in ieder geval weer geldig :D

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Nee, die FAT lib is voor developers. De developer van ScummVM DS zou er denk ik wat aan hebben, maar helemaal zeker weet ik het niet ;)

Anoniem: 129295

Vorige week g3 besteld bij psxbox.net met de goedkoopste verzending en nu al binnen zonder taxen
waarde 13 euro dus wie daar besteld neem gerust de goedkope verzending scheelt hooguit een 2-tal dagen en is ook aangetekend.

Anoniem: 185829

Ik heb deze avond een G6 en Passcard 3 besteld bij Winsunx. Ik heb echter nergens mijn visakaart nummer moeten doorgeven. Ik kan ook nergens een statuspagina terugvinden op de website. Ik heb dus helemaal geen idee of mijn bestelling is doorgekomen. Hoe ging dit bij de anderen, kregen jullie een bevestigingsmailtje?

Alvast bedankt.

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-07 13:20
Heb sinds vandaag ook mijn G6 en passcard3 binnen (van psxbox.net).

Weet iemand of het mogelijk is om de savefiles van mijn originele spelletjes over te zetten naar mijn G6 zodat ik enkel nog de G6 met passcard hoef mee te nemen? (Het gaat vooral over Brain Training, bij deze zie ik het niet zitten om opnieuw te beginnen :))

Ik weet dat [url=http://http://www.pat.hi-ho.ne.jp/sata68/nds.shtml#rein]Rein[/url] bestaat, maar daar wordt niet gepiept van ondersteuning voor de G6.
Ik heb het dan maar geprobeerd. Het start op en zegt dat de save is bewaard met een of andere naam, maar ik vind niets terug op de G6 :(

Anoniem: 32279

bertalizer schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:41:
Weet iemand of het mogelijk is om de savefiles van mijn originele spelletjes over te zetten naar mijn G6 zodat ik enkel nog de G6 met passcard hoef mee te nemen?
Zal vast mogelijk zijn, er zijn ook mensen die die games eraf halen en op internet zetten ;)

Bij de GBA kon je dat gewoon doen via dat blokje dat je kreeg bij de kaart, maar met deze nieuwe kaartjes heb je geen lezer meer erbij... ben wel benieuwd hoe je het kan doen, maar het is mogelijk.

Anoniem: 185845

S2S schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:03:
Gister mijn super key, supercard lite ds en Scandisc Ultra II MicroSD binnen gekregen. Werkt perfect mooi ding.
Klopt het wel, ik zie de Scandisc Ultra II Micro SD op de site van Hopebuy niet staan.

Hoe heb je het trouwens laten verzenden?

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 185829 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:17:
Ik heb deze avond een G6 en Passcard 3 besteld bij Winsunx. Ik heb echter nergens mijn visakaart nummer moeten doorgeven. Ik kan ook nergens een statuspagina terugvinden op de website. Ik heb dus helemaal geen idee of mijn bestelling is doorgekomen. Hoe ging dit bij de anderen, kregen jullie een bevestigingsmailtje?

Alvast bedankt.
Als het goed is heb je een bevestigingsemail gekregen. Daar zullen wel Paypal instructies in staan.

Oeps, ik dacht dat je het had over Divineo, waar het gebrek aan statuspagina mij ook opvalt. Maar waarschijnlijk werkt winsunx op ongeveer dezelfde manier

[ Voor 13% gewijzigd door Plecky op 17-08-2006 23:37 ]

Anoniem: 129155

Weet iemand of het mogelijk is om de savefiles van mijn originele spelletjes over te zetten naar mijn G6 zodat ik enkel nog de G6 met passcard hoef mee te nemen? (Het gaat vooral over Brain Training, bij deze zie ik het niet zitten om opnieuw te beginnen :))

Ik weet dat [url=http://http://www.pat.hi-ho.ne.jp/sata68/nds.shtml#rein]Rein[/url] bestaat, maar daar wordt niet gepiept van ondersteuning voor de G6.
Ik heb het dan maar geprobeerd. Het start op en zegt dat de save is bewaard met een of andere naam, maar ik vind niets terug op de G6 :(
Wanneer heb je dan besteld, en met welke "verzendingsmogelijkheid"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
jelbo schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:46:
Ik las op GBARl.it dat er een of andere FAT lib voor G6 Lite gereleased was. Volgens mij hetgene dat nodig is voor volledige ScummVM DS support. Ik zou er trouwens graag nog wat meer foto's van zien (ScummVM DS), vooral Sam & Max. :)
Nontalkie Sam&Max op de DS Lite met de G6 lite.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~apathuis/temp/samnmax.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
Anoniem: 129155 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:37:
[...]
Wanneer heb je dan besteld, en met welke "verzendingsmogelijkheid"?
Vorige week donderdag besteld, woensdag zat een kaartje in de bus van de post dat ze een pakje hadden proberen afleveren.
Ik heb geen tax moeten betalen (stond card adapter $10 op de customs declaration).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-07 08:03
Gisteren mijn G6 met Passcard3 binnengekregen van Psxbox.net.
Via DHL laten versturen en was er binnen 3 dagen.
Op de custom declaration stond $25,00 voor alles.

Ik ben gelijk aan de slag gegaan en moet zeggen een prima "backup".
kan er veel op kwijt en alles werkt erop.
een aanrader voor degene die nog twijfelen.
Op een DSL steekt er ook niets uit zodat je niet kan zien of je nu met een G6 speelt of niet.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Deze mogelijkheid zit standaard in de G6: boot in NDS mode, selecteer het spel op de G6, en druk op select. Er verschijnt een optie menu om savegames te bewerken. De optie DS Card->Default kopieert de savegame uit het spel naar de G6. Terug kopieren kan ook, met de optie Default->DS Card. Natuurlijk wel ff het originele spel in slot-1 stoppen, anders werkt het niet.

Overigens moeten het orginele en het backup spel wel uit dezelfde regio zijn, anders zou het niet kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 10:13
Zo, ik heb mij supercard lite + passcard 3 + 1Gbyte Micro sd besteld, ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien is het al eens vernoemd maar kan je met de g6lite vanuit een game terug naar het menu of moet je elke keer je ds uit en aan zetten????
Ik heb met mijn passcard en g6 in het menu boven enkel een zwart scherm met witte tekst maar heb hier al foto's gezien war bovenaan het g6 logo met een achtergrond staat kan je dit veranderen??
'Voor de rest doet wat het moet doen ik heb er de eerste keer de games met de beste reviews opgezet er passen er net 8 op,voor mij voldoende,je kan toch maar 1 tegelijk spelen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
JungleJim schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:16:
[...]
Deze mogelijkheid zit standaard in de G6: boot in NDS mode, selecteer het spel op de G6, en druk op select. Er verschijnt een optie menu om savegames te bewerken. De optie DS Card->Default kopieert de savegame uit het spel naar de G6. Terug kopieren kan ook, met de optie Default->DS Card. Natuurlijk wel ff het originele spel in slot-1 stoppen, anders werkt het niet.
Thanks! Ga ik vanavond eens proberen!
[EDIT] Inderdaad! Werkt perfect. Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door bertalizer op 19-08-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
Anoniem: 129295 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:12:
misschien is het al eens vernoemd maar kan je met de g6lite vanuit een game terug naar het menu of moet je elke keer je ds uit en aan zetten????
Als je met de software de rom schrijft vink je "software reset" aan. Dan kan je vanuit het spel terug naar de menu door a+b+x+y + L+R gelijktijdig in te drukken.
Ik heb wel gelezen dat dit ervoor kan zorgen dat sommige spelletjes niet meer werken. Bij deze zal je dan je DS moeten uit- en aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
Weet iemand toevallig hoe je de menu's van de G6Lite kan omzetten van Chinees naar Engels???
Dit vind ik dan toch wel makkelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
GrumpyGamerDad schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:09:
Weet iemand toevallig hoe je de menu's van de G6Lite kan omzetten van Chinees naar Engels???
Dit vind ik dan toch wel makkelijker...
Zie deze post (en de comments eronder). Het komt er op neer dat, als je een Chinese versie hebt gekocht, je een oudere 2-talige loader kan installeren. De recentere loaders zijn echter niet te krijgen in 2 talen en de Engelse versie kan niet geïnstalleerd worden op de Chinese G6.
Voorlopig pech voor de mensen die de Chinese versie gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128388

bertalizer schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:24:
[...]

Als je met de software de rom schrijft vink je "software reset" aan. Dan kan je vanuit het spel terug naar de menu door a+b+x+y + L+R gelijktijdig in te drukken.
Ik heb wel gelezen dat dit ervoor kan zorgen dat sommige spelletjes niet meer werken. Bij deze zal je dan je DS moeten uit- en aanzetten.
Is dit (op een andere manier) ook mogelijk met de supercard lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Anoniem: 185829 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:17:

Alvast bedankt.
De site is niet erg hightech, je krijgt een bevestigingsemail maar dat kan een dag duren. Ik heb zelf via paypal het verschuldigde bedrag overgemaakt (dus via send money, geen link oid uit winsunx) en daarnba kreeg ik netjes email met bevestiging (die je weer moest bevestigen). En daarna binnen 3 dagen in nederland.

G6 werkt heel goed, nog niet veel mee gedaan, 1 gba spel erop en paar ds spellen. Starten en gaan.
Probleempje: de vormgeving van de loader past niet in mijn voorste usbpoort, moet dus aan de achterkant van de pc ding/loader erop zetten, of usb verlengkabel kopen.

Veel ruimte die 4Gbit, hiervoor een 256Mbit op de GBA en die was zo vol (5 games). G6 zeker 10+ ds games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:35

S2S

Anoniem: 128388 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:55:
[...]

Is dit (op een andere manier) ook mogelijk met de supercard lite?
Start+select en L+R dacht ik. bij de meeste games. restart de game

start+select+ a+b+x+y naar SC menu

dat dacht ik.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 22:48

SD5k

>4&X

Vraagje over de G6 Lite:

Is de taal van de PDA software het enige verschil tussen de chinese en de engelse versie, of zijn er ook belangrijke dingen in het chinees?
Met andere woorden: is het die 10euro waard?

[ Voor 12% gewijzigd door SD5k op 18-08-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182576

de pda is in beide gevallen chinees.

alleen het menu is chinees of engels.

binnenkort komt de engelse pda uit, maar die zul je waarschijnlijuk ook gewoon kunnen draaien onder een chinese g6 lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Versie 4.3 van de loader en diskmanager van de G6 Lite-4G is uit.

U-disk Manager Version V4.3(+ loader V4.3)
===========================================
1) Add 2 more new display modes for Media-extend.
2) Improve the game compatability to support the new ds game no.0521.

Note: DS-PDA application was added. However, only the Chinese language version is available now. The other language version will be released later.

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vectrex Dude schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:16:
[...]

De site is niet erg hightech, je krijgt een bevestigingsemail maar dat kan een dag duren. Ik heb zelf via paypal het verschuldigde bedrag overgemaakt (dus via send money, geen link oid uit winsunx) en daarnba kreeg ik netjes email met bevestiging (die je weer moest bevestigen). En daarna binnen 3 dagen in nederland.

G6 werkt heel goed, nog niet veel mee gedaan, 1 gba spel erop en paar ds spellen. Starten en gaan.
Probleempje: de vormgeving van de loader past niet in mijn voorste usbpoort, moet dus aan de achterkant van de pc ding/loader erop zetten, of usb verlengkabel kopen.

Veel ruimte die 4Gbit, hiervoor een 256Mbit op de GBA en die was zo vol (5 games). G6 zeker 10+ ds games.
Bedankt Vectrex. Ik heb inderdaad een mailtje ontvangen ondertussen, maar ik denk dat ik mijn bestelling daar ga annuleren en naar PSXBOX ga gaan. Lijkt me net iets handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185994

Zo luitjes even voorstellen;

Ben Tommy, en de 1ste reply hier.

Heb me vannacht via www.flashlinker-shop.com het volgende besteld:
* EZ4 4 lite
* EZ passcard3
* SanDisk micro-SD 1GB

Dit alles voor 143 euro + 7 euro verzendkosten = 150 euro (via banktransfer)
Momenteel zijn deze mensen op vakantie tot 26 augustus, dus ze verzenden het na deze datum.
Had al eerder geprobeerd via hopebuy.com en winsunx.com te bestellen, maar daar gaf de bankoverschrijving een fout aan met de BIC-code. Hebben meerdere mensen hier problemen mee gehad?

Dit lijkt me wel een betrouwbare site, iemand ervaring met deze site?

Ik hou jullie op de hoogte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 07-07 17:25

DoctorV64

Cosmopoliet

Mhh ik volg de topic al een tijdje en ik heb me zelf een tijdje weerhouden om back-up hardware aan te schaffen. Maar het bloed kruipt waar het kruipt :D
De voordelen van de G6 vs de supercard lite zijn behoudens verschil in geheugen verwaarloosbaar? Energieverbruik maakt niet veel uit volgens mij.

De vraag waar ik wel mee zit is, welke "bootcard" je het beste kan aanschaffen. Of zit hier in principe geen verschil in?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
DoctorV64 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:35:
De vraag waar ik wel mee zit is, welke "bootcard" je het beste kan aanschaffen. Of zit hier in principe geen verschil in?
De superkey en passcard3 zijn hetzelfde. Verder is er nog de EZPass3, die heeft wat mij betreft het grote voordeel dat er geen splashscreen getoond wordt. De superkey/passcard3 doen dat wel. (Om het nog ingewikkelder te maken: van de superkey/passcard3 is er ook een oudere versie die geen splashscreen heeft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb besloten bij RealHotStoff.com te bestellen, alleen geraak ik er echt niet uit welke verzendmethode ik zou gebruiken. Iemand die me hier een beetje raad bij kan geven? Ik twijfel vooral tussen EMS (duur) Airmail Parcel en Economy Parcel.

United States Postal Service (1 x 0.66lbs) United States Postal Service
Global Express Guaranteed Document Service $44.50
Global Express Guaranteed Non-Document Service $50.00
Global Express Mail (EMS) $30.90
Global Priority Mail - Flat-rate Envelope (Large) $13.00
Global Priority Mail - Flat-rate Envelope (Small) $8.75
Global Priority Mail - Variable Weight (Single) $14.00
Airmail Letter Post $11.45
Airmail Parcel Post $21.00
Economy (Surface) Letter Post $7.60
Economy (Surface) Parcel Post $22.75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
JungleJim schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:16:
[...]

Overigens moeten het orginele en het backup spel wel uit dezelfde regio zijn, anders zou het niet kunnen werken.
Ik start de NDS op met Passcard3 en G6 erin. Kan ik dan de Passcard3 verwisselen voor het originele spel terwijl de NDS aan staat? :?

Opstarten zonder Passcard3 erin, maar met spel levert me het GBA-gebeuren van de G6 op.

En gelukt: opstarten met Passcard3 erin en die wisselen nadat de G6 is gestart. :)

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 20-08-2006 11:16 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185829 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:49:
Ik heb besloten bij RealHotStoff.com te bestellen, alleen geraak ik er echt niet uit welke verzendmethode ik zou gebruiken. Iemand die me hier een beetje raad bij kan geven? Ik twijfel vooral tussen EMS (duur) Airmail Parcel en Economy Parcel.

United States Postal Service (1 x 0.66lbs) United States Postal Service
Global Express Guaranteed Document Service $44.50
Global Express Guaranteed Non-Document Service $50.00
Global Express Mail (EMS) $30.90
Global Priority Mail - Flat-rate Envelope (Large) $13.00
Global Priority Mail - Flat-rate Envelope (Small) $8.75
Global Priority Mail - Variable Weight (Single) $14.00
Airmail Letter Post $11.45
Airmail Parcel Post $21.00
Economy (Surface) Letter Post $7.60
Economy (Surface) Parcel Post $22.75
Je betaald graag veel meer betalen als de andere voor hetzelfde??OK dan,
alles lijkt goed maar neem zeker geen economy want dat gaat per boot gaan en lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
Ik wil een G6 Lite 4Gbit & een Passcard 3 gaan bestellen bij divineo.cn (china).

Zijn er mensen die ervaring hebben bij het bestellen bij divineo.cn?
Krijg je niet de Douane op je dak als je het zaakje via EMS laat komen?

ps. weet iemand nog een goedkoper adres dan Divineo?

[ Voor 11% gewijzigd door B___MAN op 20-08-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beertjeman schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:52:
Hopebuy.

Zoek maar eens in dit topic. Goede ervaringen. En dus (iets) goedkoper van Divineo.

Ik heb er ook geen problemen mee gehad bij de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Beertjeman schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:52:
Ik wil een G6 Lite 4Gbit & een Passcard 3 gaan bestellen bij divineo.cn (china).

Zijn er mensen die ervaring hebben bij het bestellen bij divineo.cn?
Krijg je niet de Douane op je dak als je het zaakje via EMS laat komen?

en www.winsunx.com ook prima en lage waarde op het pakje (geen douane) met DHL in 3 dagen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182576

wordt het niet eens tijd voor een nieuwe startpost?

als niemand ermee begint dan zal ik morgen wel een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
Vectrex Dude schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:45:
[...]

en www.winsunx.com ook prima en lage waarde op het pakje (geen douane) met DHL in 3 dagen in NL.
dit heet de psxbox.net site ook binnen 3 dagen met DHL bij je thuis.en goedkoper dan www.winsunx.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Is er als ik een Passcard3/G6 Lite heb ook een softwarematige manier waarmee ik de DS kan flashen zonder dat ik met paperclips in de weer moet, of is de ENIGE manier om flashme toe te passen het weghalen van de batterij, paperclip in contactje steken [etc.] ... ..?

Ik kom er trouwens achter dat ik met mijn GBA Movie Player (Ver.2, CF), die ik nooit gebruikt hebt ook van alles zou moeten kunnen afspelen. Ik ben benieuwd. (ik heb de gehackte firmware in ieder geval al) Nu nog even wachten op m'n Passcard3 + G6 Lite besteld bij psxbox.net. Hopelijk dinsdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GrumpyGamerDad schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:03:
[...]

dit heet de psxbox.net site ook binnen 3 dagen met DHL bij je thuis.en goedkoper dan www.winsunx.com.
en voor 8 euro op 6 dagen thuis.goedkoopste verzending _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanvdL
  • Laatst online: 15-05 00:54
Ik heb een paar dagen dit topic gevolgd, en besloten een DS te kopen, met Supercard.
Ik ga waarschijnlijk kopen:

Nintendo DS (geen lite) - Gewoon via FreeRecordShop/E-plaza/Dixons etc....
2x Sandisk 1.0GB SD Card Standaard - Kan ik via mijn oom krijgen, ik wil er ook een voor mijn broertje kopen, kan hij zijn eigen spelletjes spelen O-) .
SuperCard SD - Waarschijnlijk via PSXBox.net
SuperKey - Ook PSXBox.net
Sweex Externe USB2.0 30in1 cardreader - Ook via m'n oom.

1. Kan ik hiermee GBA en DS roms spelen?
2. Worden de saves op de SD kaart bewaard, zodat m'n broertje zijn eigen save heeft?
3. Wat zijn de ervaringen wat betreft PSXBox.net; betrouwbaarheid, verzendkosten, garantie etc.
4. Ik heb ook wat gelezen over de douane. Kunnen ze je pakje tegenhouden of zoiets???
[EDIT]
5. Is de Sandisk 1.0GB SD Card Standaard snel genoeg om DS roms op te spelen?

[ Voor 5% gewijzigd door StefanvdL op 20-08-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
StefanvdL schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:04:
Ik heb een paar dagen dit topic gevolgd, en besloten een DS te kopen, met Supercard.
Ik ga waarschijnlijk kopen:

Nintendo DS (geen lite) - Gewoon via FreeRecordShop/E-plaza/Dixons etc....
2x Sandisk 1.0GB SD Card Standaard - Kan ik via mijn oom krijgen, ik wil er ook een voor mijn broertje kopen, kan hij zijn eigen spelletjes spelen O-) .
SuperCard SD - Waarschijnlijk via PSXBox.net
SuperKey - Ook PSXBox.net
Sweex Externe USB2.0 30in1 cardreader - Ook via m'n oom.
Ff nieuwsgierig: waarom geen lite?
1. Kan ik hiermee GBA en DS roms spelen?
Ja
2. Worden de saves op de SD kaart bewaard, zodat m'n broertje zijn eigen save heeft?
Ja
3. Wat zijn de ervaringen wat betreft PSXBox.net; betrouwbaarheid, verzendkosten, garantie etc.
Zie dit topic :Y)
4. Ik heb ook wat gelezen over de douane. Kunnen ze je pakje tegenhouden of zoiets???
Kan, maar de kans dat ze het doen is niet zo groot.
5. Is de Sandisk 1.0GB SD Card Standaard snel genoeg om DS roms op te spelen?
Ja

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Nu online
Dit had ik gepost op Tweakers nieuws over de DS BROWSER.
Of er geen MSN was voor Nintendo DS.
Die is er wel, mooie en goed werkende MSN client voor de ds.

Installeren :
Op je kaart knikeren in de DS folder, of GBA folder *net welke versie je download*
G6 users, Gebruik de NO-FAT editie die op dat forum staat, dan blijven je gegevens onthouden ;)
Andere kunnen gewoon de ''voor usual memorycards'' link gebruiken op dat forum.

Wel naar onder scrollen in de eerste post voor BEUP MSN 0.3!!

Have fun !
Ja dat kan weldegelijk.

Homebrew!
Alleen dan heb je wel een ''flashcard'' nodig, en hoef je niet op de DS browzaah te wachten.

Beup Msn Messenger Client DS
http://forum.gbadev.org/viewtopic.php?t=10060&start=0

IRC DS
http://www.neoflash.com/forum/index.php/topic,2964.0.html

[ Voor 8% gewijzigd door Soullancer op 21-08-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
Patvs schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:17:
Is er als ik een Passcard3/G6 Lite heb ook een softwarematige manier waarmee ik de DS kan flashen zonder dat ik met paperclips in de weer moet, of is de ENIGE manier om flashme toe te passen het weghalen van de batterij, paperclip in contactje steken [etc.] ... ..?
Waarom wil je dat doen als je al een passcard & G6 hebt?

Ik heb trouwens gisteren ook een Passcard & G6 besteld bij Divineo.cn.
Ik hou jullie op de hoogte.

edit: Zojuist een email ontvangen dat het pakketje is verstuurd met track nummer.

[ Voor 17% gewijzigd door B___MAN op 21-08-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Nu online
Patvs schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:17:
Nop.
Snap niet waarom je dat zou willen met een passcard, maar dmv een tandenstoker plat afknippen, alluminium folie eromheen, en een laag tape de alluminium folie bedekken aan de zijkanten *Zodat alleen het platte stuk alluminium folie is en geleid* zou geen problemen moeten veroorzaken.

Op die manier zijn er nog geen ds lites gebricked zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Nu online
- Edit ging iets fout

[ Voor 95% gewijzigd door Soullancer op 21-08-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 23:11
StormingSoul schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:04:
[...]

Nop.
Snap niet waarom je dat zou willen met een passcard, [...]
Minder batterijverbruik, geen bootscherm, beveiligd tegen 'foute' roms (dmv van firmware reset).

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
D3ft0n3 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:32:
[...]

Minder batterijverbruik, geen bootscherm, beveiligd tegen 'foute' roms (dmv van firmware reset).
Juist. Daarom. Maar ja ik gebruik voorlopig wel gewoon de Passme3.

Zonet m'n G6 Lite met de post binnen. 16 augustus besteld, 21 binnen. (maar zat een weekend tussen)
Bij psxbox.net + snelste verzendoptie.
Pakketje was undervalued (value = $18) en gemarkeerd als "sample of memory adapter", dus geen douane problemen.

En heel netjes allemaal verpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JungleJim schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:35:
[...]

De superkey en passcard3 zijn hetzelfde. Verder is er nog de EZPass3, die heeft wat mij betreft het grote voordeel dat er geen splashscreen getoond wordt. De superkey/passcard3 doen dat wel. (Om het nog ingewikkelder te maken: van de superkey/passcard3 is er ook een oudere versie die geen splashscreen heeft...)
Dus ik kan beter een EZPass3 bestellen in plaats van een passcard3? Of zit er een nadeel aan die EZpass3 of zo?
Mij lijkt dat die psxbox.net wel zo'n beetje de ideale site is (goedkoop en lage verzendkosten). Het jammere is vind ik dat ze geen protectors van nintendo hebben maar alleen van 3rd party ontwikkelaars. Of zou de duurste die ze bij psxbox hebben ook wel goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees net over de DS-Extreme, kan ik daar misschien niet beter op wachten? Heb je dus maar één kaartje nodig die je in de ds stopt en klaar..Ideaal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 184109 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:48:
Ik lees net over de DS-Extreme, kan ik daar misschien niet beter op wachten? Heb je dus maar één kaartje nodig die je in de ds stopt en klaar..Ideaal lijkt me.
Lijkt inderdaad ideaal. Is alleen wel een stukje duurder dan een oplossing met twee kaartjes. $125 in preorder.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 184109 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:48:
Hmja, persoonlijk heb ik liever ook GBA en homebrew support, en voor zover ik wet kun je met de DS Extreme alleen NDS spellen spelen.

Ik wil eigenlijk bijna een G6 Lite kopen, maar die 512MB houd me nog net tegen. Als ik namelijk ook filmpjes wil bekijken heb ik wat meer ruimte nodig. Heeft iemand ervaring met het converten voor en afspelen van filmpjes op de DS? Is het goed te doen of is de kwaliteit waardeloos of zijn er andere nadelen die het afspelen van filmpjes nou niet zo'n denderende feature maken als ik denk dat het is?

/edit: als test even een screenshot van One Piece anime geresized naar de DS resolutie, en de subs zijn nog net leesbaar. Maarja, als het dan wordt geconverteerd met één of andere blokkerige codec blijft daar weinig van over denk ik :P

Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/9844/op256x192xw4.jpg

Kon de G6 Lite of een andere kaart nou ook standaard XviD/DivX afspelen? En zoja, moeten de video's dan ook in de resolutie van de DS zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door jelbo op 21-08-2006 15:24 . Reden: screenshot erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij
  • Laatst online: 19-05 11:54

mbooij

De Mosselman

Er word veel over de verschillen tussen de verschillende flash kaarten gepraat. Wat mij opvalt is dat er weinig over de compatibaliteit van de oude systemen wordt gepraat.
De SuperCard Lite welke ik nu een week heb ondersteund naast NDS en GBA ook GB, GBC en NES games. Dit vind ik persoonlijk een grote opsteker. Gisteren heb ik na wat knutselen ook de savegame functie voor de GB/GBC aan de praat gekregen.
Ik vind dit echt een meerwaarde voor de DS aangezien deze geen GB/GBC meer ondersteund.
De ondersteuning van GB,GBC en NES zit gewoon in de firmware van de SuperCard. Het kost je dus geen ruimte en je kunt ze direct spelen. Hopelijk komt er in de toekomst ook een implementatie van SNESDS in te zitten. Dan is het een mooi totaal pakketje.
Ik heb alle cardridges van mn GB en GBC nog dus het is ook nog LEGAAL :P

P.S. Ik ken nog alleen video programma's voor de DS waar je de bestanden voor moet voorbewerken.
Dit is natuurlijk niet praktisch. Ik denk dat we ook niet het onmogelijke moeten verwachten van een 66mhz en 33mhz processor apparaat.

[ Voor 12% gewijzigd door mbooij op 21-08-2006 15:31 ]

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
Anoniem: 184109 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:31:
[...]
Dus ik kan beter een EZPass3 bestellen in plaats van een passcard3? Of zit er een nadeel aan die EZpass3 of zo?
Dat kan ik natuurlijk niet voor jou beslissen, maar ik vond de afwezigheid van een boot/splash screen wel een groot voordeel. Verder werkt ie prima met m'n G6 Lite...
Mij lijkt dat die psxbox.net wel zo'n beetje de ideale site is (goedkoop en lage verzendkosten). Het jammere is vind ik dat ze geen protectors van nintendo hebben maar alleen van 3rd party ontwikkelaars. Of zou de duurste die ze bij psxbox hebben ook wel goed zijn?
Vziw heeft Nintendo zelf geen screenprotectors, maar er zijn wel screenprotectors die 'licensed' zijn door Nintendo, zoals die Hori screen protectors.

'k heb zelf min ezpass3/g6 lite bij www.hopebuy.com besteld, prijzen zijn vergelijkbaar met psxbox, maar het grootste voordeel is dat betalen met paypal bij hopebuy gratis is. Bij psxbox kost dat geloof ik 4% extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

[quote]Anoniem: 184109 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:31:
[...]

quote]

Ken je niemand in de buurt met al een pass apparaat? Je hoeft alleen maar FlashMe te installeren... daarna vangt het pass apparaat alleen nog stof.

[ Voor 25% gewijzigd door mbooij op 21-08-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, maargoed, pass is niet echt duur, ik pak de Passcard 3 gewoon, daar hoor ik niemand over klagen. Verder pak ik ook de G6 want 512 is meer als genoeg heb ik berekent. de meeste spellen zijn iets van 256 mbit en 512, met enkele uitzonderingen van 1024 mbit.

Mosselman, jij sprak over compatiblity, oude nes,snes en gba games kunnen toch ook gewoon op de g6 gespeeld worden? Weet iemand of dat ook wel redelijk goed allemaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Anoniem: 184109 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:52:
Nee, maargoed, pass is niet echt duur, ik pak de Passcard 3 gewoon, daar hoor ik niemand over klagen. Verder pak ik ook de G6 want 512 is meer als genoeg heb ik berekent. de meeste spellen zijn iets van 256 mbit en 512, met enkele uitzonderingen van 1024 mbit.

Mosselman, jij sprak over compatiblity, oude nes,snes en gba games kunnen toch ook gewoon op de g6 gespeeld worden? Weet iemand of dat ook wel redelijk goed allemaal werkt?
Mijn ervaring met opslagruimte is dat je nooit genoeg kan hebben. Houd er maar vast rekening mee dat een gemiddelde rom straks 64 of 128MB zal zijn. Dat zijn dus 8 a 4 games en dan is je G6 vol.
Tel daarbij op dat je een SuperCard Lite voor 40 euro (heb ik althans betaald via eBay) kunt krijgen en trek je conclusies. Ik gebruik mijn SC Lite icm een 1GB Sandisk en heb hier erg veel schik van.
De SC Lite is icm met een standaart SD Micro zichtbaar sneller dan zijn voorganger.

Ik heb geen ervaringen met de G6... ik kan je dus niets over de ingebouwde emulators zeggen. Ik heb dus wel positieve ervaringen met de ingebouwde emulators in de SC Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Vraagje aan de mensen die bij Hopebuy een G6 gekocht hebben. Is het een engelse versie die jullie geleverd hebben gekregen of een chinese? Of maakt dat voor gebruik niks uit?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Kan je met een supercard lite eigelijk ook films/muziek afspelen? als dat kan welke formats dan allemaal? want ik kon dat niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

DoctorV64 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:09:
Vraagje aan de mensen die bij Hopebuy een G6 gekocht hebben. Is het een engelse versie die jullie geleverd hebben gekregen of een chinese? Of maakt dat voor gebruik niks uit?
Engels :).
En als je aangeeft dat je een bepaalde kleur cover wilt dan veranderd diegene van hopebuy hem alvast voor je :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Thnxs Jerry,

Dus ik moet ook aangeven dat ik een zwarte cover moet hebben voor mijn zwarte DSL dus.
Je kan bij hopebuy alleen de Superkey bestellen, maar deze is afgezien van de bootscherm dus gelijk aan alle andere "bootcards"? Zo dan ga ik ze dadelijk maar een weer wat geld uitgeven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 23:11
Als we nou met een paar mensen één passkey bestellen en dan gewoon allemaal dat ding flashen :P

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om dsdoom te kunnen draaien op een G6-Lite??
Ik krijg een error dat hij doom.wad niet kan vinden, maar doom.wad staat toch echt in de root van de G6.

Edit: Never mind, ik heb hem al werkende :). Deze link: http://davr.org/ds2/doomfc.zip
En dan de file renamen naar: dsdoom.nds en writen als een nds-game naar de G6 :).
(Geen paniek de doom-versie die in deze file zit is de shareware-versie ;)).

[ Voor 39% gewijzigd door Jerry op 21-08-2006 17:03 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mbooij schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:07:
[...]

Mijn ervaring met opslagruimte is dat je nooit genoeg kan hebben. Houd er maar vast rekening mee dat een gemiddelde rom straks 64 of 128MB zal zijn. Dat zijn dus 8 a 4 games en dan is je G6 vol.
Tel daarbij op dat je een SuperCard Lite voor 40 euro (heb ik althans betaald via eBay) kunt krijgen en trek je conclusies. Ik gebruik mijn SC Lite icm een 1GB Sandisk en heb hier erg veel schik van.
De SC Lite is icm met een standaart SD Micro zichtbaar sneller dan zijn voorganger.

Ik heb geen ervaringen met de G6... ik kan je dus niets over de ingebouwde emulators zeggen. Ik heb dus wel positieve ervaringen met de ingebouwde emulators in de SC Lite.
Waarom zou een gemiddelde rom 'straks' 64mb of 128 mb zijn? Het zijn er nu maar weinig en naar mijn mening geen spellen die ik moet hebben..De mario games, die toch mijn favoriet zijn, zijn niet groter als 256 mbit.. 8 á 4 games vind ik trouwens nog meer dan genoeg. In principe zal ik toch maar één á twee spellen spelen als ik straks weer met de bus en de trein moet reizen naar school. Als ik in die anderhalf uur 20 spellen moet spelen word ik niet blij, dat is eerder een luxe probleem. Qua prijs zal het niet zoveel uitmaken, met een g6 en passcard 3 en je 100 euro kwijt ongeveer. Een supercard lite, passcard3, mirco SD kaartje en een cardreader zal ongeveer op hetzelfde liggen..
Ik zat eerst erg te twijfelen, maar wanneer ik ging kijken of ik nu echt teweinig zou hebben met 512 is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Anoniem: 184109 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:59:
[...]

Waarom zou een gemiddelde rom 'straks' 64mb of 128 mb zijn? Het zijn er nu maar weinig en naar mijn mening geen spellen die ik moet hebben..De mario games, die toch mijn favoriet zijn, zijn niet groter als 256 mbit.. 8 á 4 games vind ik trouwens nog meer dan genoeg. In principe zal ik toch maar één á twee spellen spelen als ik straks weer met de bus en de trein moet reizen naar school. Als ik in die anderhalf uur 20 spellen moet spelen word ik niet blij, dat is eerder een luxe probleem. Qua prijs zal het niet zoveel uitmaken, met een g6 en passcard 3 en je 100 euro kwijt ongeveer. Een supercard lite, passcard3, mirco SD kaartje en een cardreader zal ongeveer op hetzelfde liggen..
Ik zat eerst erg te twijfelen, maar wanneer ik ging kijken of ik nu echt teweinig zou hebben met 512 is de keuze snel gemaakt.
Het is jouw DS en jouw geld dus jouw keuze. De G6 hoor ik alleen goede dingen over. Geen foute keuze dus. Misschien moet je even wachten op de 8Gbit versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jerry schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:17:
[...]
Engels :).
En als je aangeeft dat je een bepaalde kleur cover wilt dan veranderd diegene van hopebuy hem alvast voor je :).
Bij Hopebuy ook een Engelse G6 gekocht. En je de G6-kaart verwisselen van (kleur) cover is heel makkelijk. Ik heb er meerdere besteld bij Hopebuy (familie) en tot nu toe zat de G6-kaart elke keer default in de zwarte cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129989

StormingSoul schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:20:
Dit had ik gepost op Tweakers nieuws over de DS BROWSER.
Of er geen MSN was voor Nintendo DS.
Die is er wel, mooie en goed werkende MSN client voor de ds.

Installeren :
Op je kaart knikeren in de DS folder, of GBA folder *net welke versie je download*
G6 users, Gebruik de NO-FAT editie die op dat forum staat, dan blijven je gegevens onthouden ;)
Andere kunnen gewoon de ''voor usual memorycards'' link gebruiken op dat forum.

Wel naar onder scrollen in de eerste post voor BEUP MSN 0.3!!

Have fun

Werkt zowel met "Use firmware" en "Use Custom" niet bij mij. Misschien iets te maken met mijn wachtwoord protocol wat door mijn router gebruikt wordt (WEP).

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 14:35
Ik heb sinds gisteren mijn supercard lite. Ik had spelltjes al op een micro-sd gezet. Erin gedaan, misschien zou het werken, en idd!
Vandaag maar upgraden en zo. Er zit een minidvd(zo'n verkleind geval die in je drive past) bij met software erop: de allerallernieuwste firmware(ze zetten dus ook de nieuwste firmware erbij, niet dat ze al verouderde firmware leveren), en een hoop software om foto, video te bekijken, voor muziek, moonshell zit er o.a. bij.
Verpakking was zeer netjes, de enige 2 nadelen zijn dat het microsd kaartje aan de onderkant zit, en je eruit kan trekken(niet klikken en eruittrekken dus), maar ik geloof niet dat het een probleem zal zijn. Zijkant was makkelijker, maar dan kom ik bij het 2e nadeel: de supercard is dik, het is misschien nog geen halve millimeter dikker dan het afdekkingsding wat erin zit, en verwijderen gat dus stroef. Maar het kan wel gedaan worden, het kost alleen een volwassene misschien en tijd. Sowieso niet erg, ik laat het ding er toch waarschijnlijk in zitten. Dus dan toch fijn dat de micro-sd-ingang onderin zit, zodat je inet telkens de hele kaart eruit hoeft te halen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

2 vraagjes:

1) Heeft iemand een handleiding hoe je films omzet naar DS (moonshell) formaat? En zijn er nieuwsgroepen waarin videomateriaal in DS formaat wordt gepost (net zoals bij de PSP)?

2) Zit er eigenlijk een maximum aan de micro kaartjes? Ik heb nu een 1GB kaartje erin, maar werkt een 4GB kaartje ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mara25
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:30:
2 vraagjes:

1) Heeft iemand een handleiding hoe je films omzet naar DS (moonshell) formaat? En zijn er nieuwsgroepen waarin videomateriaal in DS formaat wordt gepost (net zoals bij de PSP)?

2) Zit er eigenlijk een maximum aan de micro kaartjes? Ik heb nu een 1GB kaartje erin, maar werkt een 4GB kaartje ook?
Volgens mij is 2GB de max op het moment (dacht ik ergens gelezen te hebben)

Ik heb trouwens gisteren ook mijn supercard SD binnen gekregen (dinsdagavond 15-08-06 besteld bij Hopebuy) en tot nu toe werken alle DS spellen perfect! De enige nadelen die ik tot nu toe ondervonden heb is dat ie inderdaad heel stroef in het GBA gaatje gaat, dus ik kan me voorstellen dat eruit halen inderdaad lastig is.(heb ik nog niet geprobeerd) Maar ik denk wanneer ik de zijkanten een klein beetje vijl, dat het dan vast makkelijker zal gaan.
En het 2e nadeel: De cover is er alleen nog maar in het wit, en op een zwarte DSlite staat dat natuulijk niet.
Maar als ik die cover toch bij ga vijlen, wil ik hem ook gelijk zwart spuiten.

Maar goed, eigenlijk gaat het natuurlijk niet om het uiterlijk, maar om de prestaties. En daar ben ik meer dan tevreden over! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Bij mijn supercard zat een programmatje waarmee je avi, mpeg e.d. kan omzetten naar een formaat maarmee de media speler overweg kan. Ik vind de duur van het omzetten en de kwaliteit van het eindresultaat echter verre van normaal.
We moeten wachten totdat moonshell gewoone DivX en Xvid gaat ondersteunen. Ik denk echter dat de de DS CPU dit niet gaat trekken.
Het maximum zit em in het FAT16 (heet ook wel FAT) bestandssysteem. Als de huidige generatie Supercard's e.d. straks ook FAT32 gaan ondersteunen (zie ik zo snel nog niet gebeuren) dan kun je verder dan 2 GB gaan. Ik denk eerder dat FAT32 voor de volgende generatie Supercard's e.d. zal zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door mbooij op 22-08-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123679

Mijn eerste post op GOT ;-) ..

Ik heb gisteren de supercardlite besteld met een Passcard 3 ... dit alle sbij hopebuy .. wel spijtig van dat zwart zoals al gezegd werd.

voor het probleem van er stroef in te zitten da ik de plaats waar het knelt eens proberen te polijsten, gewoon met een borsteltje op de dremel. (geen stalen maar eentje in nylon)

Voor de micro Sd kaartjes, die heb ik bij mijn eigen leverancier besteld, blijkbaar is dit echt veelgevraagd want bij kinston was enkel 1 kaar van 512mb beschikbaar .. binnekort dus mijn review

Ik was wel aangenaam verrasd van de micro Sd kaartjes, ik dacht dat die een pak duurder zouden zijn dan gewone sd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186389

Hallo allemaal. Dit is ook mijn weerste ost.

Ik had een vraag. Ik had besloten om een G6 Lite met een Passcard 3 te bestellen. Heb intussen al gedaan. Blijkt dat mijn pakje sinds zondagmiddag bij de douane is. Hebben hier meer mensen zulke problemen gehad en hoe lang duurt het voordat ik hem kan krijgen. Mijn pakkje komt met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Anoniem: 186389 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:58:

Ik had een vraag. Ik had besloten om een G6 Lite met een Passcard 3 te bestellen. Heb intussen al gedaan. Blijkt dat mijn pakje sinds zondagmiddag bij de douane is. Hebben hier meer mensen zulke problemen gehad en hoe lang duurt het voordat ik hem kan krijgen. Mijn pakkje komt met DHL.
Je eerste worst? :P

Mijn superkey lag ook enkele dagen bij de duane. Er is niets illegaals aan de apparaten dus ze laten hem wel doorgaan. Cardridges met illegale games kunnen echter wel inbeslag genomen worden.
Als je alsnog een brief krijgt met een voorstel tot afstandname moet je hierop reageren. Aan een G6 of pass apparaat is niets illegaals. Enkel de tot stand koming (reverse enginering) is in nederland illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Anoniem: 186389 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:58:

worst? :P

geen problemen mee gehad. heb zelf besteld bij divneo. pakketje was aangeduid als demo software ofzo. binne drie dagen binnen :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186389

Wie lust er nou geen worst?

Bedanky vppr het antwoord. Probleem is dat mijn bestelling vanaf zondag 12:00 bij de douane ligt. Daarom begon ik me een beetje ongerust te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Anoniem: 186389 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:59:
Wie lust er nou geen worst?

Bedanky vppr het antwoord. Probleem is dat mijn bestelling vanaf zondag 12:00 bij de douane ligt. Daarom begon ik me een beetje ongerust te maken.
Erg min voor je. Ik leef met je mee. Heb je DLH al een belletje gegeven? Misschien kun je via hun verhaal halen bij de duane. Zoals ik al eerder zij is er niets illegaals aan de flashkaart of passkey.
Als ze er naar vragen kun je aangeven dat het een mediaplayer is... ipods houden ze ook niet dagen lang vast bijde duane.

P.S. zondag is natuurlijk geen werkdag voor ambtenaren. Maandag zullen ze het druk hebben omdat ze zondag niets gedaan hebben. Heb dus nog even gedult en ga vanaf donderdag bellen.

[ Voor 12% gewijzigd door mbooij op 22-08-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Mijn EZ4 draait GBA games zonder de long filenames. Behalve dat dit heel irritant is, is het ook volledig onleesbaar. Iemand enig idee wat ik fout doe? Ik plaats de roms gewoon via de client.

[ Voor 11% gewijzigd door Pewwy op 22-08-2006 15:14 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.