[XP SP2] Ga jij hem meteen installeren?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:44

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Topicstarter
Er lopen al heel wat topics over SP2 natuurlijk, maar ik geloof niet dat er iets in deze verwoording voorbij is gekomen.

Ik kan me goed voorstellen dat er ondanks de diverse kwaliteitschecks en bugtests er alsnog fouten geslopen zijn in de release van SP2 die Microsoft zometeen zal vrijgeven als de 'final version'. Deze bugs hoeven dan nog geen effect te hebben bij alle gebruikers maar wellicht wel bij een significant aantal.

Zoals ik ook altijd doe met DirectX-releases, wacht ik nog tot een week of wat na de release om eventuele verborgen bugs daarin voor te zijn en dat die eerst alsnog gecorrigeerd worden voordat ik het hele gebeuren naar mijn PC's verhuis. Er staat me vaag iets bij van SP1 van XP dat er vlak na de release meteen een aantal extra fixes werden vrijgegeven voor correctie van enkele foutjes die er toch door waren gekomen bij de laatste controle van SP1.

Mijn vraag aan jullie: wachten jullie ook met het installeren van Service Pack 2 of hebben jullie genoeg vertrouwen in MS dat zij het meteen goed doen? Dit is dan meer een vraag, denk ik, voor de gewone gebruiker dan voor de nieuwsgierigen die ook reeds de SP Beta's geïnstalleerd hebben: iets waar ik eigenlijk al helemaal niet aan zou beginnen.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 23:53
Ik draai de beta sp2 al een paar maanden, heb echt geen problemen of zo, zero, noppes, nul. Waar ben je nou bang voor, maak je toch een restorepoint aan. Kun je het altijd terug draaien. En anders altijd nog de mogelijkheid Last Known Config in je helpmenu bij het booten. Daarnaast ook nog safe-mode. Ik zie niet in wat het probleem zou moeten zijn.

Verwijderd

Op een test pc ja.
Niet direct op mijn eigen pc en zeker niet in het netwerk.
Zal eerst wel een zooi adm files eruit moeten slopen en die in m'n AD zetten voordat ik em naar de clients uitrol.
Straks staat overal de firewall ofzo aan en doet de helft van de netwerk applicaties het niet meer.

• MrDry
  • Laatst online: 01-05 12:37

MrDry

Desperados!

Ikke niet hoor....ik wacht altijd een paar weken. Het voordeel van een nederlandse SP is dat tegen de tijd dat die uitkomt de meestel echte problemen welke in een SP zouden zitten dan al er uit gehaald zouden moeten zijn.

Voor onze server begin ik sowieso niet zo snel aan een SP.....ff wachten of er geen problemen zijn.

Quod licet lovi, non licet bovi

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, het kan natuurlijk altijd fout gaan. Net nadat ik SP4 had geinstalleerd ging hij ook flink op zijn bek hier, toen dus even bij SP3 gebleven totdat ik SP4 weer nodig had voor iets (geloof dat dat mijn mp3 speler was die niet werd herkend).

Gewoon altijd zorgen dat je backups hebt, want ook al installeer je een officieel service pack, dan kan het nog fout gaan, ongeacht welke windows je draait.

• DUX

DUX

Topicstarter
X-t-r-e-m-e schreef op 06 augustus 2004 @ 15:12:
Ik draai de beta sp2 al een paar maanden, heb echt geen problemen of zo, zero, noppes, nul. Waar ben je nou bang voor, maak je toch een restorepoint aan. Kun je het altijd terug draaien. En anders altijd nog de mogelijkheid Last Known Config in je helpmenu bij het booten. Daarnaast ook nog safe-mode. Ik zie niet in wat het probleem zou moeten zijn.
Aan restore point heb je niet zoveel meer als je computer niet meer opstart :+ . DirectX9 heeft bij de 9.0-release mijn hele PC omver geschopt dat ik het ook niet meer via die andere methodes die je noemt in Windows kon booten. Had toen maar een reinstall gedaan maar dat zijn dingen die ik mezelf liever bespaar in het vervolg.

Verwijderd

Ik moet eerst nog even uitzoeken hoe he tmet de keys zit die onbruikbaar gemaakt worden. En dus ook hoe ik mijn key evt zou kunnen veranderen. Daarna knal ik Sp2 er zsm op. Als er dan nieuwe problemen ontstaan los ik die problemen dan op. Ik stel SP2 niet uit. Anders had ik misschien nu nog steeds bij MS-DOS gebleven.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

Gartner in UK raad altijd aan om aantal maanden te wachten voordat men bij bedrijven over gaat op het installeren van een nieuw service pack. Ik verwacht dat zij ook deze maal zo'n waarschuwing de wereld in sturen.

Voor thuis gebruikers kan SP2 niet zoveel kwaad imho. Als de machine het dan niet meer doet tijd genoeg om uit te zoeken, bedrijfsmatig is het wat duurder als machines onderuit gaan door een SP.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-04 19:27
* addictive houdt stellig vast aan de regel: 'if it ain't broken, don't fix it' Ik installeer hem dus (nog) niet

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 15:20:
Ik moet eerst nog even uitzoeken hoe he tmet de keys zit die onbruikbaar gemaakt worden. En dus ook hoe ik mijn key evt zou kunnen veranderen. Daarna knal ik Sp2 er zsm op. Als er dan nieuwe problemen ontstaan los ik die problemen dan op. Ik stel SP2 niet uit. Anders had ik misschien nu nog steeds bij MS-DOS gebleven.
Ik veronderstel dat de keycheck van SP2 ongeveer gelijk zal zijn aan die van Windows Update v5. En deze verie van Windows Update kan je al testen op http://v5.windowsupdate.microsoft.com

Verwijderd

Binnen ons bedrijf hebben we de policy dat Sp's minimaal 1 maand wachten, de nieuwsgroepen goed bijhouden om te kijken of er problemen in onze situatie kunnen opduiken.

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
X-t-r-e-m-e schreef op 06 augustus 2004 @ 15:12:
Offtopic:
'Last Known Config' werkt helaas niet als het misgaat bij de installatie van een SP, bij mij deed die het in ieder geval niet. Safe Mode is de enige redding mits je een restore point heb gemaakt.

Ontopic:
Ik wacht voorlopig nog tot de definitieve uit is, ik heb de SP2 beta een tijdje geinstalleerd gehad, maar achteraf er weer afgehaald. Dit omdat er toch rare fouten bij mij inslopen, zoals het crashen van applicaties, spikes in processorusage etc.
Dus daarom nog maar even wachten :)

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 11:58
ja ik ga hem installeren, als krijg ik fouten een clean install doe ik zowiezo van te voren. dit omdat ik er van hou om mijn pc regelmatig opnieuw te installeren.

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:08

BasilFX

BasilFX

Ik wacht ook even met het installeren van SP2 op mijn workstation. Dit omdat mijn vader ooit vlak na de release van Win2k SP3 zijn Laptop niet meer kon gebruiken. Gelukkig heeft hij de optie 'Oude bestanden Archiveren' (Zo heet dat toch?) aangevinkt, dus hij kon SP3 ongedaan maken.

Wat ik wel ga doen is SP2 installeren op mijn door VMWare gecreërde WinXP te installeren en kijke wat er gebeurt, al weet ik dat sommige fouten veroorzaakt kunnen worden door bepaalde drivers (configuraties), dat nogal verschilt tussen mijn gewone OS en mijn Virutele OS.

[ Voor 4% gewijzigd door BasilFX op 06-08-2004 15:39 ]

http://www.basilfx.net

Verwijderd

Ik ga em wel installeren ook al vind ik het vervelend om eerst overal de firewall uit te schakelen, en dan ook nog eens die security center met een reg hack uit te schakelen,
Ik heb al een firewall in een goed afgestelde router, en verder viruscanner overal op, en overal outlook en IE6 verwijderen, dat is voldoende, dus op al die onzin zit ik eigenlijk niet echt te wachten, ik slipstream em wel in me cd zodat ik daarna hopelijk is wat minder lang hoef te downloaden van security updates.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04 17:54

Godjira

To infinity and beyond!

Ik ga hem zeker installeren. Ik verwacht geen problemen met deze Service Pack. Lijkt me wel goed in orde allemaal.

Profile

• DUX

DUX

Topicstarter
Godjira schreef op 06 augustus 2004 @ 15:45:
Ik ga hem zeker installeren. Ik verwacht geen problemen met deze Service Pack. Lijkt me wel goed in orde allemaal.
Maar hoe weet je dat zo zeker?

edit:
Niet dat ik paranoïde wil zijn of klinken, maar in het verleden heb ik dus door naïviteit mijn hele hebben en houden opnieuw mogen installeren. Bovendien werkt mijn computer op dit moment ook prima dus er is geen echte noodzaak bij mij om het er meteen op te zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door DUX op 06-08-2004 15:56 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04 17:54

Godjira

To infinity and beyond!

DUX schreef op 06 augustus 2004 @ 15:54:
[...]

Maar hoe weet je dat zo zeker?
Ik weet het niet zeker, maar ik vertrouw Microsoft op zich wel in de service packs. Een vriend van mij heeft de beta's allemaal getest en ze werkten allemaal prima. Het enige is dat ik hem niet kon installeren doordat er een bestand niet kon worden gebackupped. Hopelijk kan ik bij de final het archiveren van bestanden dan ook uitschakelen :).

Profile

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:27
ghost -> install -> ghost terug.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Godjira schreef op 06 augustus 2004 @ 15:57:
Ik weet het niet zeker, maar ik vertrouw Microsoft op zich wel in de service packs.
Totdat je erachter komt dat Microsoft CRM 1.2 niet meer werkt met SP2.
Hmmm... eigen producten die niet meer werken? Dan verdwijnt mijn vertrouwen wel als sneeuw voor deze hete zomerzon.
Er is overigens wel een fix voor.
addictive schreef op 06 augustus 2004 @ 15:23:
* addictive houdt stellig vast aan de regel: 'if it ain't broken, don't fix it' Ik installeer hem dus (nog) niet
Vreemde conclusie, m.i. is er wel degelijk wat 'broken', neem nou de manier waarop SP2 omgaat met ActiveX t.o.v. IE SP1. Dat noem ik minstens een verbetering.

Ik heb SP2 RC in VMware gedraaid, om te kijken naar de nieuwe functies.

Ik ben bezig met een unattended XP install waarin ik een aantal apps en settings heb vastgelegd, zodra SP2 uitkomt zal ik mijn unattended image bijwerken naar SP2 en dit installeren op mijn workstation. Na ongeveer een half jaar moet ik er aan gaan geloven, en is het tijd voor een reinstall.

Op 't werk wacht ik er nog even mee, zal ik sowieso eerst testen, en de adm templates voorbereiden i.v.m. de firewall.

[ Voor 5% gewijzigd door blackd op 06-08-2004 19:04 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Zit nog te twijfelen ik draai al heel lang Win2K SP4, en ik ben der aan het over nadenken om over te stappen naar Win XP SP2.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Hahaha, gelijk installeren :)
leuk voor thuis, maar ik ben ook nog verantwoordelijk voor een bedrijf dat moet blijven draaien. oftewel: nee.

Verwijderd

Godjira schreef op 06 augustus 2004 @ 15:45:
Ik ga hem ook gelijk installeren, net zoals ik altijd doe. Mijn PC is al altijd goed in orde geweest met Windows XP SP1. Heb nooit echt rare dingen gehad of virussen of van die dingen. Dan is de kans dat er iets misloopt ook gering.

In tegenstelling tot wat ik eerst dacht toen ik dit topic begon te lezen zie ik dat hier heel wat mensen wantrouwig staan tegenover een Service Pack... Vind dit best vreemd eigenlijk, maar hier bij kan ik jullie allemaal melden dat ik dus zeker mijn PC ga opofferen. Als er iets misloopt laat ik het jullie weten ;)

btw : Dit geld natuurlijk alleen voor mijn thuis-PC. De computers @ work zullen niet direct een versie van SP2 krijgen, mss enkele nieuwe toestellen als test na een maandje ofzo, maar zeker niet meer.
Om maar te zeggen dat ik ook niet helemaal gek ben natuurlijk ...

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

blackd schreef op 06 augustus 2004 @ 16:18:
Totdat je erachter komt dat Microsoft CRM 1.2 niet meer werkt met SP2.
Hmmm... eigen producten die niet meer werken? Dan verdwijnt mijn vertrouwen wel als sneeuw voor deze hete zomerzon.
Er is overigens wel een fix voor.
Ik denk dat je dit soort zaken eerder moet zoeken in MS CRM die fout geprogrammeerd is.

Als je de changelog van RC2 leest, zie je eigenlijk dat ze grofweg voornamelijk 1 ding hebben gedaan, en dat is de security die er al in zat, daadwerkelijk eisen in plaats van optioneel te maken.

Kijk bv. maar eens naar het hele RPC verhaal - waar je normaal gesproken inderdaad een trusted connection legt zijn er schijnbaar programma's die dat anoniem deden. Die breken dus inderdaad :)

[ Voor 30% gewijzigd door elevator op 06-08-2004 20:10 ]

• blackd
  • Niet online
elevator schreef op 06 augustus 2004 @ 20:09:
Ik denk dat je dit soort zaken eerder moet zoeken in MS CRM die fout geprogrammeerd is.
Aangezien er zowel een fix is voor de clientside (Sales module in Outlook) als de server side (MS CRM Server) zou je daar best gelijk in kunnen hebben.

Echter dat notabene een MS product zelf niet werkt, geeft m.i. aan dat je wel degelijk op moet passen (inlezen) en zorgvuldig moet testen, zeker in een bedrijfsomgeving, en er niet van uit moet gaan dat het weer een Service Pack is van MS en dat het wel goed komt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Dennis
  • Laatst online: 23:40
Op mijn testpc in mijn thuisdomein ga ik hem gelijk via een freshinstall installeren. Voor alle pc's hier thuis rol ik hem later uit, tegelijk met een aantal andere nieuwe softwarepakketten, waaronder iig. Mozilla 1.0 en ik denk ook Jasc Paint Shop Pro 9.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Ik ga hem dus wel meteen installeren.
Ik ben niet zo heel erg bang dat er iets fout kan gaan, ik ben namelijk mijn XP SP1 en Widcomm helemaal zat. Hopelijk biedt SP2 betere Bluetooth connecties en kan ik eindelijk eens echt aan de slag met mijn Nokia 6600.

Lekker!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 geeft blackd een beetje gelijk

Maar sp2 gaat er hier zeker wel gelijk op.
De RC2 loste voor mij al een connectivity probleem op bij een tweetal netwerken die ik met sp1 + presp2 fixes niet weg kreeg.

(alleen jammer dat de uninstall van rc2 bij mij fout ging zodat ik alsnog een nieuwe install kon doen :P )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

iPodje schreef op 06 augustus 2004 @ 22:11:
Ik ga hem dus wel meteen installeren.
Ik ben niet zo heel erg bang dat er iets fout kan gaan, ik ben namelijk mijn XP SP1 en Widcomm helemaal zat. Hopelijk biedt SP2 betere Bluetooth connecties en kan ik eindelijk eens echt aan de slag met mijn Nokia 6600.
* nero355 heeft SP1 en Widcomm doet het best OK hier :)

Ik ga gewoon na wat gebackup gedoe op goede hoop het zootje installen en bidden ondertussen tot de Almachtige Henkie B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik zit net alles te lezen betreffende de installatie.
Men moet 2 GB vrije ruimte hebben op c-schijf.....
nu hebben we dus een leuk probleem, ruim 400 pc's hier in het pand zitten zelfs ruim onder de 1,5 GB vrije ruimte op c, op d hebben ze meestal wel genoeg.
Wat moet je hier dan mee ??????
uitrol via sus, zal dat helpen kwa schijfruimte ?
temp directory verplaatsen naar d ?

any clues / ideas ???

Verwijderd

Ik snap de angst niet helemaal.. Al heb je geen restore-point, is de SP2 simpelweg met een paar klikken te uninstallen (mocht je PC niet meer b00ten doe je dat idd in safe-mode). Ik draai hier een pc met behoorlijk wat hardware en security-policies<--W2K3 domain en Active Directories, en moet zeggen dat alles prima draait, lekker stabiel, voor zover mogelijk nóg stabieler dan SP1, er is alleen een minpunt voor mij en dat is het booten:
- duurt langer (gem. 10 à 15 sec. langer)
- je krijgt niet langer "Professional Edition" onder "Windows XP" te zien, je bootscreen is dus aangepast, op zich geen probleem, ik voeg zelf wel weer de oude startup screen toe, die vind ik veel stoerder.. Ook vraag ik mij af waarom Microsoft het jaartal heeft weggehaald, er staat nu simpelweg "Copyright Microsoft Corporation"

@ voskewarez
Is dit niet voor een cleane install van XP?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 09:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 09:56:

@ voskewarez
Is dit niet voor een cleane install van XP?
Niet volgens de stukken van MS....... :(
http://support.microsoft....x?scid=kb;%5bLN%5d;837783

• Fire69
  • Laatst online: 22:15
Ik heb hem net op mijn portable van't werk geinstalleerd, als die in de soep draait, is het niet zo erg! :P

• FastBunny
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Als ze het uitbrengen kun je het gewoon installeren, hooguit een programma ofzo die de windows niet meer herkent lijkt mij. Ik heb zelf de NL versie van XP dus moet nog even geduld hebben totdat die uit is.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 14:31
Gisteravond geinstalleerd. Eerst diverse zaken veilig gesteld, toen c-schijf geformateerd, schone XP erop en daar sp2 over heen. Werkt als een tierelier, en je hoeft niets meer te patchen na de installatie.

Verwijderd

Ik heb afgelopen zondag Microsoft.Windows.XP.Professional.Corporate.incl.SP2 geinstalleerd op mn pc als nieuwe installatie, en op zich werkt t beter dan mn vorige win XP, de security manager daargelaten, en die waarschuwingen voor het downloaden en uitvoeren van executables daargelaten. De verbetering zit m voor mij in minder explorer.exe crashes (tot nu toe 1), het werken van bepaalde WDM drivers die mn vorige install niet pakte, en het gewoon sneller zijn omdat deze install vers is :) Ik moet zeggen dat er wel mensen zijn die de SP2 hebben gebruikt op een huidige installatie, en dat schijnt slechts afwisselend succes te hebben,..

• weeraanmelden
  • Laatst online: 20-04 17:25

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik niet gelijk zelf
"Auto update" doet dit voor mij :P

Vooral de beveiliging van IE6 om "Kiosk" mode niet meer toe te staan bevalt me wel.
Tevens zijn die software installatie die je op "xxx"sites vindt niet meer mogelijk.

Zonder alle IE functie's te vermelden, dat is voor mij de rede om SP2 te nemen.
Betere IE beveiliging.

Ook verwacht ik er wel veel van, beetje hetzelfde gevoel als bij SP3 voor windows 2000.
Daar zaten ook goede wijzigingen in.

En als het fout loopt...
Format C: /q

(zal wel mijn vol license cd moeten slipstreamen, maar dat is een ander topic)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Kun je geen parameters o.i.d. erachter zetten zodat de schijfruimte controle genegeerd word :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

AMD-FreaK schreef op 11 augustus 2004 @ 10:18:
[...]

Kun je geen parameters o.i.d. erachter zetten zodat de schijfruimte controle genegeerd word :?
Dat kan misschien, maar dan hebben veel machines zowiezo een probleem, die hebben bijv. maar 300 mb vrij :(

Verwijderd

AMD-FreaK schreef op 11 augustus 2004 @ 10:18:
[...]

Ik weet niet of je met SUS parameters kan opgeven, volgens mij niet

• Timo
  • Laatst online: 09-03 02:52
Ik heb hem meteen geinstalleerd.
Super SP, alles is sneller nu etc etc.
Eindeljk is er een popup blocker, en dat security menu werkt geweldig.
Kan niet wachten tot de NL uit is.

• Mr.C4
  • Niet online
misschien een stomme vraag maar ik kon hem niet zo snel ergens vinden,
moet je eerst winxp met sp1 hebben en dan pas sp2 installen of zit sp1 al in sp2 zodat je alleen winxp en sp2 nodig hebt?

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Ik heb hem alweer uninstalled. Een aantal kleine utils die ik draai deden het niet meer (ligt niet aan SP2 maar aan die software) en zonder vind ik het lastig werken (styleXP). Verder is het SP zeker goed, en de uninstall optie werkt ook super. Ga hem zeker weer installeren zodra er updates voor een aantal utils zijn zodat ze ook met SP2 werken.

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-05 15:54
in sp2 zitten alle updates sinds xp uit kwam dus ook sp1 ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ThAcRoW schreef op 11 augustus 2004 @ 10:30:
Ik heb hem alweer uninstalled. Een aantal kleine utils die ik draai deden het niet meer (ligt niet aan SP2 maar aan die software) en zonder vind ik het lastig werken (styleXP). Verder is het SP zeker goed, en de uninstall optie werkt ook super. Ga hem zeker weer installeren zodra er updates voor een aantal utils zijn zodat ze ook met SP2 werken.
Er is gisteren een nieuwe versie van StyleXP uitgebracht die ook in SP2 werkt.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ja ik heb hem ook gelijk geinstalleerd. Dat was helaas niet zo'n goed idee.

Windows komt niet meer verder met het opstarten dan het blauwen "windows is startingup" scherm (ook niet in safe mode). Iemand enig idee of dit nog te repareren is?

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

wildhagen schreef op 11 augustus 2004 @ 10:33:
[...]

Er is gisteren een nieuwe versie van StyleXP uitgebracht die ook in SP2 werkt.
Zie het nu ja, vanavond maar is ff proberen met SP2 :)

[ Voor 22% gewijzigd door shorty op 11-08-2004 11:51 ]

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
Møgghu lieden,

Zojuist de SP2 geinstalleerd, lekker helemaal default. Geen echte problemen tegengekomen. Alleen m'n norton producten herkent ie niet, (swah, gewoon de controle erop uitgezet, norton doet 't verder prima en is helemaal geconfigureerd, geen zin om dat voor XP over te doen) én,
Media player 9, die had ik dus al, maar dat is niet doorgekomen. De quicklauch button bleek verwijderd; dan maar via 't startmenu. Gaat ie g*d het hele installcircus ervan doorlopen.
Nou was ik goed gebackupped, dus ik heb 'm z'n gang laten gaan. 't Resultaat is niet zo erg, althans bij mij, omdat ik (nog) niet met playlists werk - die enkele die ik had waren echter verdwenen - de library is intact gebleven.

Voor de rest ben "ik" (stand-alone, Workgroup, pro-uk) tot nu toe tevreden, al mijn appies werken nog

Jikra

Verwijderd

het feit dat Norton producten niet herkend worden ligt aan Symantec, zie
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;883792

Verwijderd

denk dat ik eerst maar even met vmware ga werken,
voordat ik het hier gebruik.

uit de beta's die ik gehad heb had ik verder weinig problemen.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 10:52
Nou lees ik net hier dus dat SP2 2 GB aan vrije ruimte nodig heeft, dat ik dus niet heb.
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel ruimte sp2 inneemt na installatie.
Anders gezegt, hoeveel diskspace ben je na de installatie van SP2 kwijt.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• chromeeh
  • Laatst online: 15:10

chromeeh

the Gnome

Ik denk niet meer als een 400 ~ 500 Max. aangezien de packed filesize rond de 280 mb is :)

Maar goed, ik ga eerst het systeem ff ghosten voordat ik 'm ga proberen ;)
Microsoft wijsheid enzo :+

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Akerboom
  • Laatst online: 25-04 19:35

Akerboom

Codito, ergo sum

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 12:15:
het feit dat Norton producten niet herkend worden ligt aan Symantec, zie
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;883792
http://www.symantec.com/r...se/sp2/compatibility.html

Is dit dan de zogenaamde WMI ??

Verwijderd

lijkt er wel op inderdaad. Heb zelf geen symantec software dus ik kan het niet testen.

Verwijderd

sunturion schreef op 11 augustus 2004 @ 12:24:
Nou lees ik net hier dus dat SP2 2 GB aan vrije ruimte nodig heeft, dat ik dus niet heb.
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel ruimte sp2 inneemt na installatie.
Anders gezegt, hoeveel diskspace ben je na de installatie van SP2 kwijt.
je moet 2 gig op een schijf vrij hebben en dat hoeft niet de schijf te zijn waar je xp van opstart. Daar moet minimaal 30 mb vrij zijn. Zelf heb ik nog 800 mb vrij op de schijf waarvan ik xp opstart (staat toch alleen het os op) en sp2 installeerde zonder problemen.

Verwijderd

Al geinstalleerd en werkt redelijk. Alleen jammer dat tijdens normaal gebruik de machine om de zoveel tijd hangt. Zelfs de hack van tcpip.sys helpt verdomde weinig.

Dingen als eMule aanpassen voor minder connecties per seconden werkt ook niet naar behoren. Zonder eMule draaid het wat soepeler maar kom ik toch regelmatig een 'hangende' machine tegen, even de inet kabel eruit en alles draaid weer. Owh en tcpip.sys van sp1 gebruiken geeft meteen een reboot ;)

• sunturion
  • Laatst online: 01-05 10:52
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 12:39:
[...]

je moet 2 gig op een schijf vrij hebben en dat hoeft niet de schijf te zijn waar je xp van opstart. Daar moet minimaal 30 mb vrij zijn. Zelf heb ik nog 800 mb vrij op de schijf waarvan ik xp opstart (staat toch alleen het os op) en sp2 installeerde zonder problemen.
thanks for the info

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• tc982
  • Laatst online: 05-05 14:09
Het enigste dat ik "spijtig" vind, is dat je SP2 niet kunt installeren zonder de "features".

Wij hebben geen interne firewall's nodig ( je kan daar over discussieren, maar dat is de policy bij ons ) en bijgevolg kunnen we deze overal gaan uitschakelen.

Ik vind dat hier de scheiding tussen security updates en windows enhancements veel te dicht bij elkaar liggen !

Ik wil enkel en alleen de zaken installeren die betrekking hebben tot de security of bugs zijnde updates, en niet een ingebouwde firewall!

my two cents for today!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-02 21:10
Ik gaat 'm eerst zelf even testen op een aparte bak. Zo ook hier op mijn werk. Bij elke XP machine hebben ze Windows Update maar vast uitgezet. Ze willen eerst testen of alle applicaties blijven draaien onder SP2, is ook logisch als je kijkt naar de hoeveelheid veranderingen.

Ik ga 'm dus even apart installeren en laat 'm een tijdje draaien met de programma's die ik gebruik. Geen problemen? Dan ga ik mijn andere pc's ook overzetten.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tc982 schreef op 11 augustus 2004 @ 13:01:
Het enigste dat ik "spijtig" vind, is dat je SP2 niet kunt installeren zonder de "features".

Wij hebben geen interne firewall's nodig ( je kan daar over discussieren, maar dat is de policy bij ons ) en bijgevolg kunnen we deze overal gaan uitschakelen.
Hoezo, overal? Een keer dat ding uitschakelen in de GPO en klaaar is tc982 en zijn collega's....
Ik wil enkel en alleen de zaken installeren die betrekking hebben tot de security of bugs zijnde updates, en niet een ingebouwde firewall!
Ik wil niet aan insekten-copulatie doen, maar de firewall is ook een stukje security.

Het is ook niet zo dat de firewall nieuw is, die zat al langer in XP, alleen zijn er nu een aantal opties bijgekomen...

[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 11-08-2004 13:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:02

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb Service pack 2 geinstalleerd en meteen er weer afgegooid. :(

Wat een troep zeg. Het installeren gaat goed, maar met de reboot begint het al. Steeds als ik opnieuw boot krijg ik zo schijfcontrole balkje voor +/- 3 seconden en gaat de pc verder met booten. Vervolgens krijg je die IRRITANTE security centre met dat gezeur over dat er van alles en nog wat uitstaat. Internet werd ook langzaam bij mij en games gingen in eens op de 2 minuten schokken.

Conlcusie: Service pack 2 is iets wat ik nooit zal gaan installen, tenzij het echt moet :(

Xbox Live ID:Notna8310

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:17

wasco

brightest crayon in the box

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 15:39:
Ik ga em wel installeren ook al vind ik het vervelend om eerst overal de firewall uit te schakelen, en dan ook nog eens die security center met een reg hack uit te schakelen.
open security center
klik links in het menu op de laatste link: change the way security center alerts me.

wasco [the brightest crayon in the box]

• tc982
  • Laatst online: 05-05 14:09
wildhagen schreef op 11 augustus 2004 @ 13:07:
[...]

Hoezo, overal? Een keer dat ding uitschakelen in de GPO en klaaar is tc982 en zijn collega's....

[...]

Ik wil niet aan insekten-copulatie doen, maar de firewall is ook een stukje security.

Het is ook niet zo dat de firewall nieuw is, die zat al langer in XP, alleen zijn er nu een aantal opties bijgekomen...
GPO zijn schitterend in een windows 2000/2003 domain, niet in een NT4.0 domain!

Ik blijf er gewoon bij dat de firewall een "additional feature" is en geen echte security update in een bestaande "feature"

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Notna schreef op 11 augustus 2004 @ 13:08:
Heb Service pack 2 geinstalleerd en meteen er weer afgegooid. :(

Wat een troep zeg. Het installeren gaat goed, maar met de reboot begint het al. Steeds als ik opnieuw boot krijg ik zo schijfcontrole balkje voor +/- 3 seconden en gaat de pc verder met booten. Vervolgens krijg je die IRRITANTE security centre met dat gezeur over dat er van alles en nog wat uitstaat. Internet werd ook langzaam bij mij en games gingen in eens op de 2 minuten schokken.

Conlcusie: Service pack 2 is iets wat ik nooit zal gaan installen, tenzij het echt moet :(
Prachtig onderbouwd. Dank je, nu weet ik meteen of SP2 voor mijn thuisomgeving da b0mb is...
Ik speel al een jaar eigenlijk geen spellen meer, en als ik iets irritant vind ga ik niet heel hard tiepen maar het gewoon uitzetten. Zou het dan toch wel zo zijn dat al die security updates en patches goed zijn?

Conclusie: gewoon een tijdje proberen voor je het scheldend het raam uitpleurt. Ik gok namelijk dat binnenkort de eerste patches gaan uitkomen die gewoon eisen dat je SP2 op je PC hebt geinstalleerd...

• tiguan
  • Laatst online: 22:54
tc982 schreef op 11 augustus 2004 @ 13:01:

my two cents for today!
In Windows XP zat altijd al een firewall. Hij is nu alleen wat uitgebreider en hij wordt aangezet.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zie de problemen allemaal niet zo. Elke PC waar ik SP2 op heb geinstalleerd, ging dit zonder problemen. Zowel met VMWARE, clone pc's, Compaq's etc etc.

Zelfs de slipstream guide van Neowin werkte fantastisch!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Ik heb hem geinstalleerd en kwam gelukkig meteen door SP2 veroorzaakte problemen tegen in een aantal webapplicaties. :) Voornamelijk door gebruik van createPopup en de aangescherpte beveiliging daarvan..

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tc982 schreef op 11 augustus 2004 @ 13:47:
[...]

GPO zijn schitterend in een windows 2000/2003 domain, niet in een NT4.0 domain!
Ja, maar met alle respect: een beetje serieus bedrijf zit tegenwoordig met zijn domain niet meer op NT4 (member-servers uitgezonderd).

Met NT4 hebben we het over de Fred Flintstone tijd van de OS-sen...
Ik blijf er gewoon bij dat de firewall een "additional feature" is en geen echte security update in een bestaande "feature"
Tjsa, waarom gebruik je dan XP? Je weet dat die functionaliteit er al vanaf het begin in gezeten heeft... gebruik dan Windows 2000 oid.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 11-08-2004 14:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

wildhagen schreef op 11 augustus 2004 @ 14:00:

Ja, maar met alle respect: een beetje serieus bedrijf zit tegenwoordig met zijn domain niet meer op NT4 (member-servers uitgezonderd).

Met NT4 hebben we het over de Fred Flintstone tijd van de OS-sen...
Onzin natuurlijk. Ik ben werkzaam bij UWV en ook daar draait men nog altijd op een NT4 platform... En UWV is nu niet direct klein te noemen!

NT4 mag dan wel verouderd zijn, maar het wordt nog volop gebruikt bij kleine EN grote bedrijven (ABP bijvoorbeeld).

Nee, jouw opmerkingen raken kant noch wal en zal ik door moeten verwijzen naar het land der fabelen.

We have just one world, but we live in different ones...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nulnulnix schreef op 11 augustus 2004 @ 14:09:
[...]

Onzin natuurlijk. Ik ben werkzaam bij UWV en ook daar draait men nog altijd op een NT4 platform... En UWV is nu niet direct klein te noemen!
Wat heeft de omvang van een organisatie te maken met het OS dat gebruikt word?

Trouwens, dan kan je d'r op gaan wachten tot (in dit geval) het UVW gehacked gaat worden, want over een paar maanden worden er geen patches meer gemaaktr voor NT4, en is er ook geen support meer (ja, met speciale, peperdure support contracten).

Toch lullig, als iemand je SAM gedumpt heeft omdat er een lek in NT4 zat waar geen patch meer voor was, zodat-ie full acces kreeg... heeft-ie toch mooi een paar duizend bruikbare accounts in zijn bezit ;)
NT4 mag dan wel verouderd zijn, maar het wordt nog volop gebruikt bij kleine EN grote bedrijven (ABP bijvoorbeeld).
Natuurlijk word het veel gebruikt, ook hier bij mijn werk nog. Maar dan wel als memberservers, of in resource-domeinen die binnen nu en enkele maanden opgeheven worden.

Maar er zijn denk ik niet enorm veel bedrijven meer die hun domeinstructuur (of van hun hoofddomein) nog op NT4 PDC/BDC's meer hebben zitten... niet alleen omdat het oud is (dat boeit op zich niet, zolang het nog supported word), maar ook omdat je nu onderhand wel érg veel mogelijkheden mist (GPO, ADS, deployment van software via ADS etc)...

Je kan dingen wel tot in het oneindige blijven supporten, maar als je dat doet, zitten we in 2040 nog op NT4...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Zucht UWV of NT4 doet niet ter zaken. Dit gaat over SP2 van WinXP

Wat mij nog het meest irriteerd is dat ik door sp2 niet meer normal kan werken door alle "EventID 4226 TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts"

Al meerdere malen aangehaald als beta tester maar nog steeds geen goede oplossing gevonden/gekregen. Ik ga iig weer terug naar SP1 want zoals het nu in de final is kan ik niet normaal werken.

*edit* btw de quote
This is new with XP SP2 and we're trying to get it right so that it does not interfere with normal system operation or performance of normal, legitimate applications, but does slow the spread of viral code.
Is ook wel mooi, emule etc zijn geen voro 'legale' doeleinde gebruikte progs dus jammer als het dan niet werkt. Zie ik hier ergens een Consp. Theorie verschijnen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 14:53 ]

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik ga 'm niet meteen installeren, maar ik heb een slipstream van MSDN gedownload en die ga ik binnenkort eens naast m'n huidige installatie draaien :)

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 14:49:
Zucht UWV of NT4 doet niet ter zaken. Dit gaat over SP2 van WinXP

Wat mij nog het meest irriteerd is dat ik door sp2 niet meer normal kan werken door alle "EventID 4226 TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts"

Al meerdere malen aangehaald als beta tester maar nog steeds geen goede oplossing gevonden/gekregen. Ik ga iig weer terug naar SP1 want zoals het nu in de final is kan ik niet normaal werken.
Deze meldingen had ik ook met de beta, maar zie deze link :

http://board.iexbeta.com/...php?showtopic=44426&st=15

Daar wordt vermeld dat het eigenlijk alleen maar goed is (incl patch vermelding :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 14:59 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 14:49:

Goh... search al eens gebruikt, en de workaround geprobeerd (http://www.9down.com/modu...ews&file=article&sid=3220)?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 14:55:
[...]

Deze meldingen had ik ook met de beta, maar zie deze link :

Daar wordt vermeld dat het eigenlijk alleen maar goed is.
Tja goed is natuurlijk In the eye of the beholder. Ik ondervind er eigelijk alleen maar problemen van (CIM, OpenView en zelfs SMS etc.) Dus een optie om het aan te passen is zeer gewenst. Maar Microsoft gaf natuurlijk weer eens niet thuis. Voor mijn beheer werkplek is sp2 dus een no go.

Verwijderd

Idd zoals velen al zeggen ik ga hem idd installeren, maar ffiep op een apparte partitie/schijf en dan een beetje aankloten, en kijken of het goed werkt.

als ik geen problemen ben tegen gekomen dan gooi ik SP2 op m'n eigen PC en op de rest van het netwerk :D

Edit: heb een oude schijf gevonden van 4 gig :D
kijken of die het nog doet en daar dan lekker op testen :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 15:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 15:00:
[...]

Tja goed is natuurlijk In the eye of the beholder. Ik ondervind er eigelijk alleen maar problemen van (CIM, OpenView en zelfs SMS etc.) Dus een optie om het aan te passen is zeer gewenst. Maar Microsoft gaf natuurlijk weer eens niet thuis. Voor mijn beheer werkplek is sp2 dus een no go.

pagina 3 onderaan geloof ik - Link fixed

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 15:15 ]

Verwijderd

al veranderd :Y) :Y)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:52
tief op met dat update, enzo, kheb gewoon xp lopen nooit geupdate, tegen nix,.. geen blaster, geen andere worms, etc. gewoon goeie firewall en virusscanner... en dan vindt ik het goed..

Hoe meer je update namelijk hoe langzamer hij wordt.. heb ik het idee :+ :(

Dus voor mij hoeft het niet...

En anders wacht ik wel.. maar voor mij komt er geen een "cumulatieve download patch" aan te pas.. automatisch update dat gaat meteen uit als ik xp installed heb.. hou die troep mooi daar in redmond.. })

discogs

Verwijderd

wildhagen schreef op 11 augustus 2004 @ 14:56:
[...]

Goh... search al eens gebruikt, en de workaround geprobeerd (http://www.9down.com/modu...ews&file=article&sid=3220)?
Eh zoals hierboven eerder geschreven:
Zelfs de hack van tcpip.sys helpt verdomde weinig.
Owh en tcpip.sys van sp1 gebruiken geeft meteen een reboot.
Lijkt mij duidelijk he wildje ;)

De oplossing gepost op door Steven binkie is ook een no go, die heb ik 2 maanden geleden al geprobeerd.

Anyway thnx voor het meedenken ;) Maar voorlopig is in een productie omgeving met eerder genoemde proggies sp2 draaien geen optie.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Oeps :o

Sorry, niet goed gelezen ;)
loewie-643- schreef op 11 augustus 2004 @ 15:16:
tief op met dat update, enzo, kheb gewoon xp lopen nooit geupdate, tegen nix,.. geen blaster, geen andere worms, etc. gewoon goeie firewall en virusscanner... en dan vindt ik het goed..
Ja, helaas dat een firewall en virusscanner nog niet genoeg is om alles tegen te houden.. wat als een hacker, bijv door een rootkit, mee'loopt' op een legitieme poort als bijv 80? Die word door je firewall keurig doorgelaten...
Ja, en van al die ServU's, keyloggers, remotecontrol tools die er door hackers op gezet worden word een PC niet trager zeker? :?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

hoe weet je dat eigenlijk als je nog nooit geupdate hebt?

Verwijderd

hoe weet je dat eigenlijk als je nog nooit geupdate hebt?
You nasty you }:)

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dus voor mij hoeft het niet...

En anders wacht ik wel.. maar voor mij komt er geen een "cumulatieve download patch" aan te pas.. automatisch update dat gaat meteen uit als ik xp installed heb.. hou die troep mooi daar in redmond.. })
Het lijkt alsof hij flamed enzo, maar ergens heeft ie best wel heel erg gelijk (8>

Ik heb legale en illegale Windows'jes gedraaid en of je nou wel of niet patched en dergelijke, met een beetje normale AV+Firewall heb je echt geen zorgen ... maar kan aan mij liggen en bovendien zal dit in een bedrijfsomgeving natuurlijk anders liggen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Zoals ik al eerder gezegt had in dit topic heb ik hem dus gewoon direct op mijn werk PC gezet en alles werkt perfect, ben zeer te vreden over de popup-blocker tot nu toe met de standaard settings blocked hij tot nu toe alles wat geblocked moest worden.

Firewalls ben ik niet voor en staat dus gewoon uit en sp2 checkt blijkbaar ook mijn virusscanner ... niet dat ik daar het nut van in zie ...

maar conclusie, het werkt dus gewoon en begrijp nog steeds niet waarom sommigen hem niet gewoon installeren op hun thuis PC (bedrijfs PC is iets anders en zou ik ook niet onmiddelijk doen)

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
Dank voor de link wilhelmstoker :) Ik was zoiets wel al in m'n "vooronderzoek" tegengekomen, maar kon 't niet meer zo snel terugvinden.
Overigens is via Liveupdate (handmatig!!) de WMI inmiddels beschikbaar. Ik heb 'm en hij doet 't.

Jikra

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Ik ben het eigenlijk wel eens met wat mensen die hier de noodzaak van die servicepacks in twijfel trekken. Als ik geen IE en Outlook gebruik en netjes mijn firewall en virusscanner update, hoe groot is dan eigenlijk het risico?

Lijkt mij dat de gevaren vooral zitten in applicaties van Microsoft zelf, maar ik gebruik deze zelden. Verder natuurlijk uitkijken wat je download en installeert, maar eigenlijk durf ik de gok wel aan. Of zie ik grote gevaren over het hoofd? :?

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Toen ik gister mijn Dell 510m laptop binnekreeg heb ik die gelijk opnieuw geinstalleerd omdat ik die naar mijn wensen wou hebben en niet al de preinstalled software,

Ik heb daar gelijk SP2 opgezet en werkt perfect :)

• Sjeng
  • Laatst online: 10-12-2025
Voor de mensen die nog een tijdje (120 dagen) willen wachten met het installeren van SP2 heeft Microsoft ook iets bedacht. Zie deze "toolkit" van Microsoft. Het ondervangt voor 120 dagen de meldingen over SP2 in Windows Update en Automatic Update.

Wat er na 120 dagen plaats heeft??

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Sjeng schreef op 12 augustus 2004 @ 14:28:
Het ondervangt voor 120 dagen de meldingen over SP2 in Windows Update en Automatic Update.

Wat er na 120 dagen plaats heeft??
Lijkt mij dat dat dan komt de melding weer van windows update dat er SP2 klaar staat. Dus vanaf dat moment krijg je in je organisatie mensen die SP2 zelf gaan installeren. En maar hopen dat al je applicaties er tegen die tijd tegen kunnen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

leuk_he schreef op 12 augustus 2004 @ 14:52:
Lijkt mij dat dat dan komt de melding weer van windows update dat er SP2 klaar staat.
Correct.
Dus vanaf dat moment krijg je in je organisatie mensen die SP2 zelf gaan installeren. En maar hopen dat al je applicaties er tegen die tijd tegen kunnen.
Dan klopt er iets niet in je organisatie :+ dat mag duidelijk zijn niet?

[ Voor 90% gewijzigd door alt-92 op 12-08-2004 14:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Update m.b.t. tcpip.sys en 'hangende compu'. Na diverse testen ben ik erachter dat ZoneAlarm 4.5 de problemen schijnt te veroorzaken van een hangende explorer en een schijnbaar niet reagerend systeem.

Even ZAP uitgezet en ik heb nu al 2 uur geen last meer van de sympthonen.

*edit* te vroeg gejuigd. Ik was niet heftig genoeg bezig :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 22:05 ]

Verwijderd

Nulnulnix schreef op 11 augustus 2004 @ 14:09:
[...]

Nee, jouw opmerkingen raken kant noch wal en zal ik door moeten verwijzen naar het land der fabelen.
Welk UWV kantoor werk je? :)

Ik heb hem geïnstalleerd toen de link via MS beschikbaar werd, via tweakers.net, ook meteen geïntegreerd met de installatie cd :)

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-04 16:43

lacobo

Tyros2 fan

Zodra ie uitkwam heb ik 'm geinstalleerd en ik moet zeggen: Zeer stabiel, fijne nieuwe features, stukkie veiliger, software lijst gehalveerd! (vanwege alle KB????? updates die nu niet meer getoond worden). IE6 reageerd een stukje directer en is zichtbaar beter beveiligd. Fijn! Nu ben ik altijd een typeje dat graag update, dus had ik met SP2 ook geen enkele moeite.

De enige app die tot nu toe anders reageerd is NetVampire (normaal met alt+click op een link meteen downloaden, nu ook wel, alleen gaat de pagina naar een vage "niet bekend" pagina. Even de jongens van Netvampire benaderen dus.

Verder is een geslipstreamde XPSP2 natuurlijk een zegen: In de oude situatie moest je eerst XP installeren, dan rollup package 1 (waarom is MS hiermee gestopt trouwens, zouden ze toch elke maand doen?), vervolgens een antivirus package en dan pas aan 't internet voor windows update. Dat moet nu een stuk makkelijker gaan, omdat alle patches er al in zitten.

Kortom, lacobo is erg bij met XPSP2

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Verwijderd

ik heb sp2 er net weer afgekijld. krijg steeds 2 dagen na install van sp2 problemen met mijn speedtouch 510 modem. kan dan wel internetten maar het modem is niet meer bereikbaar via web/ftp en telnet.

jah na reset van modem is hij 1x bereikbaar en bij volgende connectie dropt ie weer. firewall van windows uit. dus heb um weer eraf gemeukt:)
dan maar geen sp2 hehe

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://theinquirer.net/?article=18203
One in ten Windows XP computers can’t do SP2

AssetMetrix told TechWeb that it has probed more than 44,000 Windows XP systems housed in nearly 350 companies to come up with its figures.

It then matching the software that it found on the PCs against various lists that Microsoft has posted of programs that have compatibility issues with the update.
en dat zijn alleen nog de officiele problemen. Alle maatwerk software kun je zelf gaan testen. dit lijkt wel y2k achtige proporties gaan krijgen!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Ik blijf mooi bij SP1 aangezien er nog al wat probleempjes (lees: vastlopers, spontane reboots) kunnen optreden bij een AMD64. De DEP (Data Execution Prevention) is de boosdoener, volgens het onderstaande artikel.

Bron

• Feanaro
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb 'm hier gewoon draaien... Het werkt allemaal prima. Ik heb nog geen problemen gevonden met bestaande programma's of zo, behalve met NERO, maar daar is meteen een update voor beschikbaar.

Je moet er alleen even aan denken dat je die windows firewall uitzet, als je er al eentje hebt. Hij had 'm hier draaien, waardoor ik twee firewalls had draaien en dat leverde vreemde dingen op.

O ja, het enige was een atapi.sys error bij de installatie. Heel vreemd. Heb het op verschillende pc's gehad, maar na cancel gaat ie gewoon door en geeft verder geen problemen meer of zo

[ Voor 22% gewijzigd door Feanaro op 02-09-2004 13:11 ]

Aurë Entuluva!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik word er zo langzamerhand ook niet goed van. De meest simpele bewerkingen worden niet meer uitgevoerd. Programma's crashen instellingen verneukt (complete mailbox +alle account info in 1 klap weg :o ) en ga zo maar door....ow ja systeembestanden die ineens ontbreken, ook zo'n leuke, loopt je pc verder helemaal niet van in de soep hoor :(

Een format C:\ en daarna WinXP Pro met alleen SP1 zit er aan te komen :/

[ Voor 18% gewijzigd door kamstra op 02-09-2004 13:12 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Service pack 2 Nederlands heeft een voorlopige release datum van 6 September 2004. Ga er dus ook niet naar lopen vragen!