[XP SP2] Ga jij hem meteen installeren?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz, ik heb SP2 geinstalleerd en ben al een aantal bugs tegengekomen:
* Tijdens het defraggen verdween mijn SATA schijf
* Computer crashed opeens regelmatig
* Tijdens het beluisteren van muziek opeens een hoge pieptoon door mijn geluid (moest rebooten)
* IE de questionbox m.b.t het saven van bestanden wordt niet onthouden en elke keer moet ik dus na de download naar de betreffende map gaan.
* Word 2003 reageert traag en loopt half vast.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:27

Lief Adje

Love is in the air

n00bs schreef op 02 september 2004 @ 13:24:
Hmz, ik heb SP2 geinstalleerd en ben al een aantal bugs tegengekomen:
* Tijdens het defraggen verdween mijn SATA schijf
* Computer crashed opeens regelmatig
* Tijdens het beluisteren van muziek opeens een hoge pieptoon door mijn geluid (moest rebooten)
* IE de questionbox m.b.t het saven van bestanden wordt niet onthouden en elke keer moet ik dus na de download naar de betreffende map gaan.
* Word 2003 reageert traag en loopt half vast.
Kdenk dat jij dan gewoon een hele brake pc hebt of een brakke XP installatie.... want deze problemen heeft nog niemand gehad....

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:27

Lief Adje

Love is in the air

Feanaro schreef op 02 september 2004 @ 13:10:
Ik heb 'm hier gewoon draaien... Het werkt allemaal prima. Ik heb nog geen problemen gevonden met bestaande programma's of zo, behalve met NERO, maar daar is meteen een update voor beschikbaar.

Je moet er alleen even aan denken dat je die windows firewall uitzet, als je er al eentje hebt. Hij had 'm hier draaien, waardoor ik twee firewalls had draaien en dat leverde vreemde dingen op.

O ja, het enige was een atapi.sys error bij de installatie. Heel vreemd. Heb het op verschillende pc's gehad, maar na cancel gaat ie gewoon door en geeft verder geen problemen meer of zo
Bij de atapi.sys error moet je je deamon tools ff uitzetten

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01
Ik heb hem al 1 dag draaien zonder problemen tot nu toe (incl. nero) :)

@kamstra: als het goed is, is er een backup gemaakt waarmee je sp2 ongedaan kan maken.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Verwijderd

Ik heb sp2 geinstalleerd en ben nog geen problemen tegengekomen met programma's.
Ik krijg alleen een zooi spyware binnen van hier tot Tokyo!
Ad watch blijft maar waarschuwen. Ik heb met ad aware alles gescant en gewist, met pestpatrol 154 hits, gewist en nog probeert er een programma mijn register in te komen! Krijg allemaal links op mijn bureaublad. Word er GEK van!!! :(

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Lief_Adje schreef op 02 september 2004 @ 13:25:
[...]

Kdenk dat jij dan gewoon een hele brake pc hebt of een brakke XP installatie.... want deze problemen heeft nog niemand gehad....
Beiden is niet het geval voor SP2 totaal geen probs en had zelfs een goede image teruggezet met daarop alle updates. Heb ook al mijn software en drivers geupdate na mijn vakantie.

Mijn PC was voor SP2 100% crash vrij

het crashen wordt veroorzaakt door TCPIP.sys zoals meerdere mensen hebben, overigens staat SP2 op 2 totaal verschillende pc's geinstalled en beiden hebben probs.

[ Voor 16% gewijzigd door n00bs op 02-09-2004 13:55 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 14:41

silitek

Tubes Only

draai nu een week of 4 de slipstream versie WinXPproSp2..op m'n notebook. Eindelijk een goede videoGeforce2go driver in Sp2. Dus installeren en alles staat erop, zelfs blue tooth werkt!!!

erg fijn de slipstream versie 8)

Tubes....It's what make music music!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
Maar draai je dan een Engelstalige slipstream?

• silitek

silitek

Tubes Only

Yep
Dennis schreef op 02 september 2004 @ 14:51:
Maar draai je dan een Engelstalige slipstream?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Modbreak:Service pack 2 Nederlands heeft een voorlopige relase datum van 6 September 2004.

Het andere topic zit op slot omdat er teveel gevraagd werd naar de release datum, ik hoop niet dat dit topic dezelfde richting op gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door leon1e op 02-09-2004 22:49 ]

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Mcafee AV8 heeft een eigen security center. Kan het security center van windows dit nu overnemen of krijg je dan problemen met de mcafee security center? Moet je altijd mcafee security center als default instellen?

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Ik heb zelf Kaspersky AV Personal 5.0 en MS Security Center heeft dat gewoon vanzelf als default AV overgenomen, 't werkt dus perfect ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Energy99 op 03-09-2004 01:19 ]

\O/ weeeee =[specs]=

• silitek

silitek

Tubes Only

ja..precies. Ik heb de zelfde configuratie kaspersky herkent sp2 prima >:)
Energy99 schreef op 03 september 2004 @ 01:18:
Ik heb zelf Kaspersky AV Personal 5.0 en MS Security Center heeft dat gewoon vanzelf als default AV overgenomen, 't werkt dus perfect ;-)

• Mickman
  • Laatst online: 29-03 18:11
Ik ben deze week naar een technische meeting geweest van m'n werk waar Microsoft heeft uitgelegd wat SP2 doet en welke impact het heeft. Ze lieten inderdaad zien dat o.a. sommige Microsoft producten niet meer zomaar werken na het installeren. Maar dit is dus te fixen, net als Norton producten.

Microsoft heeft gekozen voor security en niet meer voor compabiliteit.

Daarbij wil ik ook nog aangeven dat de impact voor de thuisgebruiker natuurlijk miniem is vergeleken met de impact die het op een bedrijf kan hebben met 600 verschillende applicaties. (zoals de plek waar ik nu zit :))

Waar Microsoft de fout is gegaan is dat ze de naam SP hebben gebruikt. Ze hebben jaren geleden belooft dat er in een SP geen nieuwe functionaliteiten zouden zitten, maar alleen fixes,patches e.d. Die belofte hebben ze nu gebroken en dus veel nieuwe functionaliteiten ingebouwd in SP2 voor XP.

Veel bedrijven hadden veel eerder moeten beginnen met het beschouwen van de impact en implementatie van SP2.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Speciaal voor jullie: :)
Nederlandse versie SP 2 voor Windows XP klaar

Uitgegeven: 6 september 2004 07:13
Laatst gewijzigd: 6 september 2004 07:23
RIJSWIJK - Computergebruikers kunnen vanaf maandag hun besturingsprogramma Windows XP flink opvijzelen. Een snelle internetverbinding is voldoende om Service Pack 2 (SP2) binnen te halen. Dit gratis 'pakketje' software van 80 tot 100 megabytes verbetert de veiligheid van XP, aldus ontwikkelaar Microsoft.

Voor Microsoft is SP2 van groot belang om vertrouwen terug te winnen van de computergebruiker. De reputatie van het Amerikaanse softwareconcern kreeg vorig jaar een behoorlijke deuk toen bleek dat computervandalen op grote schaal beveiligingslekken in Windows gebruikten om virussen te verspreiden en om in te breken bij andermans computers. Sceptici menen dat Microsoft nu aan achterstallig onderhoud doet van het drie jaar oude XP.

Verdedigingslinie

SP2 biedt een betere en actievere verdedigingslinie, zo garandeert Microsoft. Dit geldt ook bij het gebruik van Internet Explorer en het e-mailprogramma Outlook. Bij een gebrekkige beveiliging geeft Windows voortaan een waarschuwing af.

SP2 was na enige vertraging sinds vorige maand al beschikbaar in een Engelstalige editie. Sindsdien is Microsoft het programma aan het verspreiden in andere talen. Een Nederlandse versie is nu aan de beurt.

Cd-rom

In Nederland is Windows XP op 2 tot 2,5 miljoen computers geïnstalleerd. Microsoft wil 60 tot 70 procent daarvan met SP2 kunnen bereiken. Wie niet over een snelle internetverbinding beschikt, kan beter gebruikmaken van een cd-rom met het programma.

Ongeveer 600.000 stuks vinden hun weg naar de klant via computerbladen. Ook is SP2 aan te vragen via de website van Microsoft. De wereldwijde verspreidingsoperatie kost het bedrijf honderden miljoenen dollars.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op mijn "engelse" PC staat het al en nu ga ik met een beetje geluk vanavond SP2 op mijn nederlandse PC installeren. Ook heb ik met de RC's van SP2 gedraaid. En daar heb ik ook geen BSOD's gehad waar iedereen over klaagt.
Misschien komt het dat ik altijd mijn software up-to-date hou.

Ik heb alle applicaties gecontroleerd en zonodig geupdate (nero, Zone-alarm, Symantec AV 9) en ben er dus klaar voor.

Ik heb helemaal geen problemen gehad met SP2-final op mijn engelse PC dus ik hoop dat het ook goed gaat op mijn nederlandse PC.

http://www.hroling.nl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ook dit topic kan ondertussen dicht aangezien het wederom vervallen is in 'wanneer komt ie nouhou :'( :/' vragen :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Service pack 2 Nederlands heeft een voorlopige release datum van 6 September 2004. Ga er dus ook niet naar lopen vragen!