"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ja er er zijn her en der wel tonnetjes die ''licht ontvlambaar'' zijndaFubar schreef op 06 augustus 2004 @ 23:53:
vraag ik mij al een tijdje af... heb je nou ook tonnetjes in het spel die je kapot kan schieten?
ik weet dit niet omdat ik probeer een beetje langs alle spoilers te lezen... krijg het spel binnenkort op de mat... legaal (FOEI).... dus ik weet het niet...
heb ook geen zin om illegaal te installen, daar ik al betaald heb.
Handig als er een groep monsters op je af komt
Verwijderd

Verwijderd
Op 1 zetten?..dat betekent dus aan zetten?sain onez schreef op 06 augustus 2004 @ 23:14:
[...]
ff kicken![]()
en shadows op 1 zetten, levert hoeveel fps gain op tov zonder autoexec.cfg ?
In dat geval veranderd er niets want hij staat volgens mij al standaart op 1.,
Verwijderd
Gewoon die raketten stuk schietenVerwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 23:57:
Argh.. die skeletten met die rocketlaunchers zijn me een potje sterk. Me hele plasmagun in no time leegEn ik maar rennen voor die rockets in de hoop dat ze is een keer op zouden gaan maar nee hoor, achter me aars aan, 2 gangen lang.
Bij mij hoor je soms gekraak en slaat ie stukken over.
Verschillende mensen hebben met instellingen lopen klooien en kregen surround weer goed.
Word een beetje gek van stereo.
via ati conrol panel kan ik bij de open gl / d3d settings voor min 2x kiezen.
zodra ik kies voor application controled wordt er, volgens mij, voor 8x AF gekozen wanneer je voor de high settings kiest. ik wil dus high setting gebruiken in combinatie met 0x AF. hoe hebben jullie dit opgelost?
je hebt nu de normale en de getweakte versie...melly schreef op 07 augustus 2004 @ 00:02:
[...]
Op 1 zetten?..dat betekent dus aan zetten?
In dat geval veranderd er niets want hij staat volgens mij al standaart op 1.,
in die getweakte haal je bijna 15fps meer
dit niet alleen doordat de shaduw uitstaat, neem ik aan...
Door in je advanced settings de shadows aan te zetten, en evengoed die autoexec.cfg te gebruiken waardoor je dus wel de shadows krijgt, maar bv niet de mooiere structuren op behuizingen en kachelpijpen, wat levert dat op in fpsgain!?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
door vinkje te zetten bij application controlled dus voor schuifbalken, dan grijzen ze ook uit.... damn son, en dan moet jij doom3 uitspelen!?RoUgHrOcK schreef op 07 augustus 2004 @ 00:09:
weet iemand hoe ik AF op 0x krijg in doom3.
via ati conrol panel kan ik bij de open gl / d3d settings voor min 2x kiezen.
zodra ik kies voor application controled wordt er, volgens mij, voor 8x AF gekozen wanneer je voor de high settings kiest. ik wil dus high setting gebruiken in combinatie met 0x AF. hoe hebben jullie dit opgelost?
simpelste puzzel totnutoe
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
typisch antwoord van een nvidea fanboySchumi4ever schreef op 07 augustus 2004 @ 00:14:
Kun je in je drivers dan niet gewoon 0 kiezen? Vaag
neemt nie eens de moeite om te zien hoe lelijk atis CP wel niet is.. (maar nie lang meer....)
hehe no offence
ja oke, dan moet je de AF settings verder in bv doom regelen. maar in doom3 kan ik de AF juist niet veranderen.sain onez schreef op 07 augustus 2004 @ 00:20:
[...]
door vinkje te zetten bij application controlled dus voor schuifbalken, dan grijzen ze ook uit.... damn son, en dan moet jij doom3 uitspelen!?
simpelste puzzel totnutoe
of zie ik t nou verkeerd

daar is onderste FSAA off, 2/4/8/16 of meende dat jouw pro 16x AA had?!
ik heb het over AF, anistropische filtering, niet over FSAA. deze kan ik dus niet in doom3 zelf veranderen....sain onez schreef op 07 augustus 2004 @ 00:29:
advanced videosettings boven kwaliteitskeuze (UQ,H,M,L)
daar is onderste FSAA off, 2/4/8/16 of meende dat jouw pro 16x AA had?!
seta image_anisotropy "8" is het veranderd de 8 voor 0
Ik heb nooit een ati kaart gehad dus ik weet niet hoe die drivers eruit zijn, maar ik kan application controlled kiezen (aan/uitvinken), vink ik dat uit dan is het schuifbalkje niet meer greyed out. (Schuifbalk staat standaard op 0x, dus als je de eerste optie uitvinkt forceer je dus 0xAF.) Hoe zit dat dan precies bij ati?sain onez schreef op 07 augustus 2004 @ 00:23:
[...]
typisch antwoord van een nvidea fanboy![]()
neemt nie eens de moeite om te zien hoe lelijk atis CP wel niet is.. (maar nie lang meer....)
hehe no offence
oke, tnxWeAreLegion schreef op 07 augustus 2004 @ 00:33:
hij zegt AF niet AAdas wat anders maar goed Roughrock je kan dat vinden in doomconfig.cfg
seta image_anisotropy "8" is het veranderd de 8 voor 0(werkte bij mij althans prima om te testen)
Single player is dit optelossen door naar je system settings in doom3 te gaan en surround uit en weer aan te zetten dan op esc en viola weer geluid.
Maar met multiplayer werkt dit truukje niet
o dus met de fsaa functie bij de advance option in d3 verander je je AF en dus niet je FSAA. ik snap er niets meer van..... das dan toch zwaar onlogisch???sain onez schreef op 07 augustus 2004 @ 00:36:
zodra je dat aanvinkt doet de game het regelen, door in advanced settings FSAA (echt wel de AF) op no te zetten, staat ie uit....
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
FSAA is gewoon NIET AF
This message was sent on 100% recyclable electrons.
dan gebruikt ie je huidige instellingen dus ook de laatst ingestelde reso....joostve schreef op 07 augustus 2004 @ 00:42:
als ik de timedemo draai, gebruikt hij dan de resolutie uit je opties of pakt hij een standaard resolutie?
precies, dat dacht ik ook. FSAA (anti alliasing, AA) is iets heel anders dan AF.BasieP schreef op 07 augustus 2004 @ 00:42:
roughrock, ligt niet aan jouw, OF hij legt het heel bagger uit, en bedoelt wat anders, OF het klopt gewoon niet.
FSAA is gewoon NIET AF
zou beetje dom zijn als je met de FSAA optie (in advance menu van d3) de AF kan wijzigen.
Zodra jij niet meer in je eigen sprookjes gelooft, dat FSAA AA is niet AF, dan mischien wel... maar tis mij al hele tijd vrij logisch dat jij het allemaal nogal onlogisch vind....RoUgHrOcK schreef op 07 augustus 2004 @ 00:40:
[...]
o dus met de fsaa functie bij de advance option in d3 verander je je AF en dus niet je FSAA. ik snap er niets meer van..... das dan toch zwaar onlogisch???
maw... ja..
AA is anti aliasing,
AF is anastrophic filtering
je kan beide aan en uit zetten in driver tab van je geforce, bij Preformance & Quality setting. Bij doom alleen staat het ook in de cfg die moet je ff op 0 zetten en dan is het weg clear as that
[ Voor 60% gewijzigd door WeAreLegion op 07-08-2004 00:51 ]
en bekijk die settings dan eens!?sain onez schreef op 07 augustus 2004 @ 00:47:
[...]
Zodra jij niet meer in je eigen sprookjes gelooft, dat FSAA AA is niet AF, dan mischien wel... maar tis mij al hele tijd vrij logisch dat jij het allemaal nogal onlogisch vind....
maw... ja..
2/4/8/16 niet dezelfde multipliers als in je 3d3/opengl tabs bij AF... damn
wat is dat voor instelling dan meen je!?
Verwijderd
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 01:29 . Reden: En ik bedoel dit ook vriendelijk ;) ]
Ok...sain onez schreef op 07 augustus 2004 @ 00:19:
[...]
je hebt nu de normale en de getweakte versie...
in die getweakte haal je bijna 15fps meer
dit niet alleen doordat de shaduw uitstaat, neem ik aan...
Door in je advanced settings de shadows aan te zetten, en evengoed die autoexec.cfg te gebruiken waardoor je dus wel de shadows krijgt, maar bv niet de mooiere structuren op behuizingen en kachelpijpen, wat levert dat op in fpsgain!?
Test wederom gedaan.

Standaart cfg...

Getweakte cfg. met "r_shadows 1 "

Getweakte cfg normaal
----
Zoals je ziet is er een gedeelte van de shadows met "r_shadows 1" maar terug gekomen.
Dit trouwens ten koste van een kleine FPS.
Heb trouwens ook de gedeeltes aangewezen waarin je het detail verlies kan zien met het orrigineel.
Texture is minder..en de lijnen van de tegels en de roosters minder scherp.
Maar nogmaals...dit zie je veel minder door het resizen en sharpen van de pics.
Sorry mod, beetje verveeld... mijn oprechte excuses... maar ik geloof dat ik gelijk heb, en meen het alleen maar grappig...
Je moet er wel rekening mee houden dat je voor je leven rent of tussen vuurballen doordanst, als je SP of MP speelt dan let je niet op kachelpijpen en roostersdetails, dan zijn perfect vliegende vuurballen, waar je dan nog perfecter doorheen danst toch wel mijn voorkeur boven die eyecandy, die ik absoluut wil, daarvoor heb ik een ATI aangeschaft... dont get me wrong
Al met al vind ik dit een veel betere autoexec.cfg file omdat het en schaduws herstelt die er idd inhoren, maar me eigen schaduw mis ik niet, terwijl het dus wel een 13 fps gain is tov 34 wat toch 40% increase is met minimale verlies....
Toch doet die jongen flink zijn best, hij heeft nu enpro facility al gehad. Verder dan ik ben, en hij zit intussen alle teksten van emails, PDA's, videodisks, secrets, codes etc in te typen!!dribbel schreef op 06 augustus 2004 @ 13:16:
[...]
tot alpha labs section 2 wel ....
omg dat noem je toch geen walkthrough

dat zou wijzen op 32 als size, en mink dan 32/8x1024=4096 (ati9800pro 128)
ik heb bv 128 en 65526 ofzo (64mb) meende toch hiermee beste timedemos te draaien...
[...]
Ok...
Test wederom gedaan.
[afbeelding]
Standaart cfg...
[afbeelding]
[afbeelding]
Getweakte cfg normaal
----
dit is high settings 1280x1024x32 met 2xAA
wat voor vga card heb je!? en wat haal je me timedemo benches op die 3 verschillende cfgs!?
en Sain onez zou je aub de edit knop kunnen gebruiken dat is wat duidelijker namelijk dan steeds onder elkaar posten en quoten
edit:
Hehe is geen ramp
[ Voor 59% gewijzigd door WeAreLegion op 07-08-2004 02:03 ]
jep zat in zo een locker met free goodies ofzo...
oude savegame laden... toch geen ramp bij zo'n game!?
[ Voor 28% gewijzigd door SAiN ONeZ op 07-08-2004 01:50 ]
Verwijderd
is trouwens wel scary zo 's nachts met een grote sennheiser koptelefoon op.

Maar bestaat er ook een omgekeerde?? Dus variabelen die je aan of hoger kunt zetten dat het er nóg mooier uitziet?
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Verwijderd
http://ducttape.glenmurphy.com/
While this mod is not for everyone, I've tried to maintain a certain level of paranoia by making the flashlight only attach to your smaller guns (but not the pistol - that would spoil the early early game), and making the cone of projection much smaller than the hand-held flashlight. This leads to situations where you're in a pitch black room, but can only see a very small area, which for some is much more claustrophobic than holding the default wide-angle flashlight. This especially applies when swinging your view around, and catching a glimpse of an enemy, who you are then unable to find as they've run off into the abundant darkness.
Granted, as you can still use the current flashlight it does make things slightly less scary, but Doom3 has plentiful amounts of scariness to spare. Like playing the marine in Alien vs. Predator, I know of several people who still can't play it even using this mod, due to fear.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 09:26 ]
secret id? ik heb wel 'n steen gevonden met 't ID logo d'r op-ETz-Memphis Z schreef op 07 augustus 2004 @ 07:37:
Wie heeft er ook die secret ID-kamer gevonden in het laatste level?
Ok..mijn spec+settingsmelly schreef op 07 augustus 2004 @ 00:53:
[...]
Ok...
Test wederom gedaan.
[afbeelding]
Standaart cfg...
[afbeelding]
[afbeelding]
Getweakte cfg normaal
----
dit is high settings 1280x1024x32 met 2xAA![]()
wat voor vga card heb je!? en wat haal je me timedemo benches op die 3 verschillende cfgs!?
P4 3gig (500 Mhz)
9700 pro @369/337
1 gig MB
Catalyst 4.9
OS=XP
Settings:
Doom3@High quality -1280x1024x32 zonder AA en zonder AF
Driver settings staan op beste kwaltiteit.
Timedemo:
Zonder getweakte cfg: 24,4 FPS
Met getweakte cfg: 34.6 FPS
Met getweakte cfg. en "r_shadows 1" :28.1 FPS
Cfg is de enige tweak die ik heb toegepast..
Mischien dat er meer uit te halen valt als ik die andere tweaks ook gebruik.
[ Voor 12% gewijzigd door melly op 07-08-2004 10:00 ]
Verwijderd
Als je op die steen klikt, kom je terecht in de ID kamer.RSP schreef op 07 augustus 2004 @ 09:25:
[...]
secret id? ik heb wel 'n steen gevonden met 't ID logo d'r op
'Cavorka wat loop je nou te ijlen?', zeg je misschien, nou wat ik wil zeggen is dit:
Het is saai. Saai in dat ik alleen maar door gangen aan het lopen ben en dan komen er ventjes op je af en blasten maar. Op zich geen probleem, maar dat is niet genoeg om er een leuke game van te maken. Het is alsmaar hetzelfde. Hell was dan wel weer een leuke afwisseling, maar daarna ga je weer terug naar waar je was.

Het is 'cheap'. Cheap omdat de truuks die ze toepassen echt not done zijn (IMHO), bijvoorbeeld het spawnen twee meter achter je, nadat je een deur door bent gelopen. Cheap omdat sommige deuren pas open gaan nadat je je quota aan monsters hebt gehaald (ja echt waar, je moet eerst alle monsters killen en dan gaat de deur pas open). Cheap omdat ze niet voor de volle 100% zijn gegaan wat betreft het shooten, ik heb echt op heel erg veel momenten gedacht: Half-Life rip-off. Cheap omdat HET HELE SPEL DOOR de monsters in dezelfde donkere hoeken naast de deuruit/ingangen staan.

De PDA is aardig, maar IMHO een erg nutteloze feature.
Het heeft uiteraard ook zeer goede punten:
De graphics, OMG, de graphics. Het is (zoals verwacht!) echt heel erg mooi. Vooral de lichteffecten (zombies met zaklantaarns enzo, schaduw van dat monster in Hell is uber-1337, moet je ff god'en en dan met je rug ernaartoe staan, dan zie je langzaam zijn schaduw over je heenkomen) zijn fantastisch. echt zeer goed.
Het is wel lekker spooky, vooral de eerste keer toen ik van die brandende hoofdjes tegenkwam stond het kippenvel me op de armen (heerlijk dat gekrijs!).
Te donker vind ik het absoluut niet. Ik heb echt nog maar een of twee keer gedacht; hm, deze kamer is wel erg zwart. Misschien is het mijn beeldscherm (LG1710B), of video kaart (Sapphire 9800 Pro), ik weet het niet, maar ik ben het in ieder geval niet eens met iedereen die vind dat het te donker is.
All in all: ik ben echt heel erg blij dat ik de 'demo' (
[ Voor 13% gewijzigd door Cavorka op 07-08-2004 11:16 ]
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.
oke nog even voor de duidelijkheid. FSAA is iig gewoon AA. AF blijft iets anders maar het punt wat jij opnoemt heeft ook wat. de FSAA settings in het advance menu van d3 gaan idd tot 16x, wat dus ook onlogisch is. ik denk dat dit gewoon in fout in d3 is. mocht de FSAA functie in d3 echt de AF veranderen dan vind ik dit ronduit lomp van id. en als we hier eens vanuit gaan dan nog zit ik met een probleem wat dan kan ik mn AA (FSAA) niet op 0 instellen. zoals al eerder gezegd kan ik met mijn ati drivers (omega 4.7) niet voor 0x AA, AF kiezen. de schufbalk gaat maar tot min 2x. om AA en AF helemaal uit te zetten ben ik dus gebonden aan de application controled functie. en aangezien doom3 dus maar 1 van beide op een normale manier (via de gui) tot verandering kan brengen... ik ga zo iig even met de doomconfig.cfg klooien wat lordhades mij al eerder vertelde.sain onez schreef op 07 augustus 2004 @ 00:51:
[...]
en bekijk die settings dan eens!?
2/4/8/16 niet dezelfde multipliers als in je 3d3/opengl tabs bij AF... damn
wat is dat voor instelling dan meen je!?
eigenlijk wel beetje weird dat de ati drivers niet eens 0x ondersteunen
Ik vind het ook stom dat headshots niet werken bij marines, zombies etc. Je schiet 5x op zijn hoofd en dan zijn sommigen pas dood, ze wilden het spel toch zulke realistische physics geven? Dit hoort ook bij physics.Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 23:40:
Puntje van kritiek: lap
Je moet verder kijken dan je neus lang is.LMAO, ja ik lach mijn kont eraf. 4 spelers is echt zielig
[ Voor 76% gewijzigd door Yokozuna op 07-08-2004 12:03 ]
net hoord niet echt bij physics (das namelijk natuurkundige wetten) dit hoort bij de biologischeYokozuna schreef op 07 augustus 2004 @ 11:56:
[...]
Ik vind het ook stom dat headshots niet werken bij marines, zombies etc. Je schiet 5x op zijn hoofd en dan zijn sommigen pas dood, ze wilden het spel toch zulke realistische physics geven? Dit hoort ook bij physics.
maar je hebt wel gelijk, het klopt niet helemaal.
ik heb nog wat dingetjes die ik opeens zag. Zo zijn die bouwlampen aan het einde gewoon hardstikke bagger in elkaar gezet. De lightsource zit gewoon een meter voor de lamp
zo kan dus de schaduw van jouw over de lamp heen vallen
zal eens screenshot maken.
hier sta ik recht voor de lamp, en de schaduw op de muur is van de lamp waar ik voor sta

en deze ben ik iets opzij gegaan. die schaduw is dus van de lamp die je links ziet

er zijn geen andere lampen aanwezig, dus vind het beetje slordig. bovendien zijn er 2 lampen, dus ik zou een dubbele schaduw moeten zien toch?
opzich zit ik nu nogal te zeiken, maar ik vind dat hun 'geweldige schaduwen' helemaal niet zo gewelidig zijn eigenlijk
[ Voor 31% gewijzigd door BasieP op 07-08-2004 12:06 ]
Schaduwen zijn nog steeds slecht, schaduwen zijn in het echt onmogelijk zo scherp als in Doom3. Schaduwen lopen altijd af met blurring, naarmate de schaduw verder van het voorwerp verwijderd is, moet de schaduw steeds vager worden. Hier heb ik niets van gezien, maar ik zal eens hogere standen proberen.
Het water ziet er in low stand ook slecht uit, niets vergeleken met dat van Far Cry of Morrowind.
Ik zat verder bij het spelen echt niet zo van "Whoa, dit ziet er mooi uit!" Soms sta ik echt te kijken van het enthousiasme van mensen hier, alsof ze niets gewend zijn? Ik weet niet hoor.
[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 07-08-2004 12:14 ]
Verwijderd
Heb je wel alles op de hoogste grafische stand staan? of speel je met die getweakede config ofzow.BasieP schreef op 07 augustus 2004 @ 12:00:
opzich zit ik nu nogal te zeiken, maar ik vind dat hun 'geweldige schaduwen' helemaal niet zo gewelidig zijn eigenlijk
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 12:14 ]
Verwijderd
Inderdaad. Heel erg lame, volgens mij doen 10 toe-shots evenveel damage als 10 keer tussen de ogen.Yokozuna schreef op 07 augustus 2004 @ 11:56:
[...]
Ik vind het ook stom dat headshots niet werken bij marines, zombies etc. Je schiet 5x op zijn hoofd en dan zijn sommigen pas dood, ze wilden het spel toch zulke realistische physics geven? Dit hoort ook bij physics.
Plz explain, ik ben niet helderziend, noch in het bezit van een glazen bol. Het woord 'mod', 'modification' oid wil ik in ieder geval niet horen, want dat is natuurlijk onzin (dat heeft namelijk niets met Doom3 te maken, maar alles met de modification. De mod is gratis, Doom 3 kost 60 euro.). Want dat zou hetzelfe zijn als zeggen dat HL zo goed is, omdat Counter Strike zo goed is.[...]
Je moet verder kijken dan je neus lang is.
[ Voor 11% gewijzigd door Cavorka op 07-08-2004 12:23 ]
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

[ Voor 97% gewijzigd door num-lock op 07-08-2004 12:21 ]
ik speel lang niet op hoogste stand, maar dat is ook niet mijn punt. De kwaliteit van zwart zal niet veel beter worden als ik kwalie hoger zet denk ikVerwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 12:13:
[...]
Heb je wel alles op de hoogste grafische stand staan? of speel je met die getweakede config ofzow.
wat ik bedoel is idd, onder meer wat Yokozuna al zegt, schaduwen die veeeel te scherp zijn.
Maar ook dat ik 20 lichtbronnen zie, en toch maar 1 of 2 schaduwen (en dan direct heel erg donker)
als ik met flashlight op een schaduw/nietschaduwlijn schijn is die lijn nog steeds zichtbaar
verder zou idd schaduwen verder van het object af vaagjes moeten zijn aan de randen
bovendien zijn veel lichtbronnen gewoon verkeerd geplaatst.
Verwijderd
ehm, maxplayers is gewoon een cvar, console erbij pakken maxplayers naar 32 veranderen en klaarCavorka schreef op 07 augustus 2004 @ 12:19:
[...]
Inderdaad. Heel erg lame, volgens mij doen 10 toe-shots evenveel damage als 10 keer tussen de ogen.
[...]
Plz explain, ik ben niet helderziend, noch in het bezit van een glazen bol. Het woord 'mod', 'modification' oid wil ik in ieder geval niet horen, want dat is natuurlijk onzin (dat heeft namelijk niets met Doom3 te maken, maar alles met de modification. De mod is gratis, Doom 3 kost 60 euro.). Want dat zou hetzelfe zijn als zeggen dat HL zo goed is, omdat Counter Strike zo goed is.
Verwijderd
Hij bedoelt waarschijnlijk dat Doom juist puur en alleen als singeplayer game ontwikkeld is. Dat er uberhaupt toch MP bijzit, moet je meer zien als een leuk extraatje..niet meer niet minder. Het heeft dus ook weinig zin om daarover te klagen, want het is nooit als mp bedoeld.Cavorka schreef op 07 augustus 2004 @ 12:19:
[...]
Plz explain, ik ben niet helderziend, noch in het bezit van een glazen bol. Het woord 'mod', 'modification' oid wil ik in ieder geval niet horen, want dat is natuurlijk onzin (dat heeft namelijk niets met Doom3 te maken, maar alles met de modification. De mod is gratis, Doom 3 kost 60 euro.). Want dat zou hetzelfe zijn als zeggen dat HL zo goed is, omdat Counter Strike zo goed is.
Ik denk dat hij eerder bedoelt dat het onzin is dat je met maximaal 4 spelers MP kan spelen, ik heb namelijk al op zat 32-player servers gezeten...Hij bedoelt waarschijnlijk dat Doom juist puur en alleen als singeplayer game ontwikkeld is. Dat er uberhaupt toch MP bijzit, moet je meer zien als een leuk extraatje..niet meer niet minder. Het heeft dus ook weinig zin om daarover te klagen, want het is nooit als mp bedoeld.
dat is natuurlijk altijd makkelijk heWeAreLegion schreef op 07 augustus 2004 @ 12:27:
hehe als jullie er zoveel commentaar op hebben waarvoor spelen jullie het dan nog? we weten jullie mening nu onderhand wel en imho is het nu wel genoegals je het neit leuk vind ga dan wat anders spelen maar houd er nu maar over op of het nu goed is of niet.
ik zeg niet dat het een slecht spel is, in tegendeel, de single player is me uiteindelijk wel bevallen (hoewel het wel iets tegenviel)
ik bekritiseer wel alle berichten van reviewers en mensen hier op het forum die zo in de zevende hemel zijn over de graphics en andere dingen aan dit spel.
trouwens wil ik niet weten of het 'goed is of niet' maar vallen me gewoon dingen op. de vraag of het spel goed is, zullen de verkoopcijfers wel uitwijzen
ik denk dat dit aan je speelstijl ligt.WeAreLegion schreef op 07 augustus 2004 @ 12:46:
Ik denk maar goed das mijn mening dat MP met meer als 4 spelers niet eens leuk is. Omdat jeje dan nergens kan verstoppen in het donker. Je ziet overal vijanden dan das ook geen zak aan als het zo donker is. Denk dat ze het meer gedaan hebben voor de spanning.
als je van een lompe knaller houd (quake enzo) dan kan het erg leuk zijn om met 32 man in een klein level te zitten.
als je idd vanspanning houd kan je beter met weinig mensen spelen
[ Voor 27% gewijzigd door BasieP op 07-08-2004 12:50 ]
Ik speel dan wel op 1600x1200 high dus dan ziet het er stukken strakker uit.
Farcry was ook heel mooi vooral het water (ben ik tot nu toe nog niet in Doom3 tegen gekomen ) en bepaalde effecten.
Verder is het een kwestie van smaak natuurlijk kwa locatie's etc zijn doom3 en farcry heel verschillend dus toch lastig met elkaar tevergelijken.
Wat ik wel merkte toen ik met me 9800pro op 800x600 high speelde het met multiplayer ook zo onwijs donker was je zag je tegenstander echt slecht maar ,met me 6800ultra heb ik daar geen last van.(zal mischien aan de resolutie leggen ? )
Ok maar dat klinkt al heel anders dan dat je het net op schreef. Mij vallen idd ook dingen op die niet goed zijn maar goed over het algemeen genomen is het wel een erg mooi spel en maar dat is dan persoonlijk een spannend spel vooral.BasieP schreef op 07 augustus 2004 @ 12:49:
[...]
dat is natuurlijk altijd makkelijk he
ik zeg niet dat het een slecht spel is, in tegendeel, de single player is me uiteindelijk wel bevallen (hoewel het wel iets tegenviel)
ik bekritiseer wel alle berichten van reviewers en mensen hier op het forum die zo in de zevende hemel zijn over de graphics en andere dingen aan dit spel.
trouwens wil ik niet weten of het 'goed is of niet' maar vallen me gewoon dingen op. de vraag of het spel goed is, zullen de verkoopcijfers wel uitwijzen
[...]
Jah ok dat is ook zo. Maar ik heb genoeg gelezen dat ID software het bedoeld heeft als MP waar spanning de boventoon voert.. Dus niet met 32 man beetje als een kip zonder kop rond rennen hehe. Maar goed genoeg er over iedereen mag gewoon ze standpunten hebbenik denk dat dit aan je speelstijl ligt.
als je van een lompe knaller houd (quake enzo) dan kan het erg leuk zijn om met 32 man in een klein level te zitten.
als je idd vanspanning houd kan je beter met weinig mensen spelen
Ik ben anders toch een aantal zombies tegengekomen _zonder_ hoofd (thans zo leek het, het was nogal donkerYokozuna schreef op 07 augustus 2004 @ 11:56:
[...]
Ik vind het ook stom dat headshots niet werken bij marines, zombies etc. Je schiet 5x op zijn hoofd en dan zijn sommigen pas dood
Dus zonder hoofd lijken ze nog aardig te kunnen functioneren.
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
Goed geluid, grafisch een mooi spel.
Omdat doom3 een beetje begon te vervelen, heb ik voor het eerst sinds een tijdje
farcry weer eens opgestart. Deze mooie tropische eilanden zijn een welkome afwisseling na al die donkere gangen.
En grafisch
Toen ik farcy enkele maanden geleden voor het eerst speelde was ik meer onder de indruk van de mooie grafics dan ik nu ben van doom3
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Yo.
Niet toevallig de eindbaas?VonFoX schreef op 07 augustus 2004 @ 13:13:
Ik ben nu bij een grote vent met een heeele grote grenade launcherDit is ergens tijdens de archeologische levels, hoe krijg ik hem dood? BFG is al leeg
Hallo met Tim
Verwijderd
soulcubeVonFoX schreef op 07 augustus 2004 @ 13:13:
Ik ben nu bij een grote vent met een heeele grote grenade launcherDit is ergens tijdens de archeologische levels, hoe krijg ik hem dood? BFG is al leeg
Juustw0w schreef op 07 augustus 2004 @ 12:43:
[...]
Ik denk dat hij eerder bedoelt dat het onzin is dat je met maximaal 4 spelers MP kan spelen, ik heb namelijk al op zat 32-player servers gezeten...
Zijn er trouwens al sites met multiplayer demo's? (van onder het spelen)
Ik heb trouewns ook nog geen demo menu gezien in Doom3. Stel dat je een zooi aan demo's hebt met de naam BQm-qf1-d3dm4-04.dem (ofzo), dan is het wel handig dat je de demo's gewoon uit een lijst kunt selecteren ipv. naar windows terug te moeten om de naam terug te zien...
Dat is niet spannend, dat is gewoon irritant. Dan krijg je gewoon mensen die constant in een donker hoekje campen en ls er iemand langs komt hem in 1x dood schieten, alleen maar ergerend, dan komt het niet meer op behendigheid aan.als je idd vanspanning houd kan je beter met weinig mensen spelen
Dat had ik dus ook,Toen ik farcy enkele maanden geleden voor het eerst speelde was ik meer onder de indruk van de mooie grafics dan ik nu ben van doom3
[ Voor 32% gewijzigd door Yokozuna op 07-08-2004 13:27 ]
Tja... uitvinken en schuifen eronder verplaatsen niet een optie...RoUgHrOcK schreef op 07 augustus 2004 @ 11:01:
[...]
oke nog even voor de duidelijkheid. FSAA is iig gewoon AA. AF blijft iets anders maar het punt wat jij opnoemt heeft ook wat. de FSAA settings in het advance menu van d3 gaan idd tot 16x, wat dus ook onlogisch is. ik denk dat dit gewoon in fout in d3 is. mocht de FSAA functie in d3 echt de AF veranderen dan vind ik dit ronduit lomp van id. en als we hier eens vanuit gaan dan nog zit ik met een probleem wat dan kan ik mn AA (FSAA) niet op 0 instellen. zoals al eerder gezegd kan ik met mijn ati drivers (omega 4.7) niet voor 0x AA, AF kiezen. de schufbalk gaat maar tot min 2x. om AA en AF helemaal uit te zetten ben ik dus gebonden aan de application controled functie. en aangezien doom3 dus maar 1 van beide op een normale manier (via de gui) tot verandering kan brengen... ik ga zo iig even met de doomconfig.cfg klooien wat lordhades mij al eerder vertelde.
eigenlijk wel beetje weird dat de ati drivers niet eens 0x ondersteunen
Ik blijf erbij dat fsaa de AF is en AA bestuur je eventueel door vink uittezetten bij AA en bij AF em aan te laten... maar succes ermee

[ Voor 10% gewijzigd door SAiN ONeZ op 07-08-2004 13:28 ]
NU heb ik een pda gevonden waarin staat dat iemand per ongeluk een paar kisten met chainsaws heeft ontvangen
maar waar vind ik die
verder echt een cool spel
hart zit regelmatig in mijn keel te kloppen
en hij loopt ook nog lekker op mijn 9700NP en een xp 2500
[ Voor 32% gewijzigd door heuveltje op 07-08-2004 13:36 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Inderdaad in Far Cry, kwam de CryTech Engine veel beter uit de verf. Hoewel de D3 engine beter schaalbaar is zie ik weinig terug op het gebied van Physics enzo!
Die kom je pas heel wat levels later tegen. Geduld hebben dus...heuveltje schreef op 07 augustus 2004 @ 13:34:
Ben bij singleplayer net in mars city uitgekomen
NU heb ik een pda gevonden waarin staat dat iemand per ongeluk een paar kisten met chainsaws heeft ontvangen![]()
maar waar vind ik die
Wat betreft zombies zonder hoofd, klopt, die zijn er ook. Zie je opeens een onthoofd lijk lopen.
Verwijderd
Maar John Carmack heeft zelf ooit in een interview gezegd dat Doom 3 NIET met baanbrekende Physics zal komen, en dat het idee meer zal liggen op old-school shooting netzo als in Doom 1 en 2. Dus niet zeiken allemaal hier.Calvin&Hobbes schreef op 07 augustus 2004 @ 13:37:
[...]
Inderdaad in Far Cry, kwam de CryTech Engine veel beter uit de verf. Hoewel de D3 engine beter schaalbaar is zie ik weinig terug op het gebied van Physics enzo!
Verwijderd
tab completion werkt in de console, ook voor files die op je hd staanYokozuna schreef op 07 augustus 2004 @ 13:24:
Zijn er trouwens al sites met multiplayer demo's? (van onder het spelen)
Ik heb trouewns ook nog geen demo menu gezien in Doom3. Stel dat je een zooi aan demo's hebt met de naam BQm-qf1-d3dm4-04.dem (ofzo), dan is het wel handig dat je de demo's gewoon uit een lijst kunt selecteren ipv. naar windows terug te moeten om de naam terug te zien...
Ik snap niet dat mensen nu al gaan blaten over de DOOM3 engine.Calvin&Hobbes schreef op 07 augustus 2004 @ 13:37:
[...]
En wel zeggen dat Crytech Engine goed is.
Terwijl bij de Crytech Engine nu al bijna alles bekent is wat de mogelijkheden zijn.
En dat terwijl Niemand weet wat de DOOM3 Engine nog allemaal kan.
Want niemand op deze aardkloof kan DOOM3 op FULL engine spelen.
Dus ik weet niet waar jullie zo negatief over zijn.
Maar kijk eerst even naar je zelf voor je wat zegt.
Ik kan duidelijk merken dat deze DOOM 3 Engine meer kan beiden dat wij nu nog denken
Dus het moet maar eens afgelopen zijn om deze Discussie hier te gaan voeren.
Want anders betrek ik de Unreal3 er ook even bij
Maar elke Engine heeft zijn eigen goede en negative dingen.
Dus ja kan bij Cryengine wel alle goede punten opnoemen. En bij de DOOM 3 Engine het negetive deel.
Ja dan lijkt DOOM 3 ook veel negativer uit tevallen.
Dus aan elk ding zit wel een voor en nadeel , maar je moet ze niet gaan zoeken.
En wees blij dat ID ooit eens is begonnen met een 3d engine anders had je nu nog bij DUKE 2d of zo gezeten
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Toen ik bij Hell aan kwam, viel het me op dat het opeens niet echt leuk meer was. Erg veel sterke beesten (van het één op het andere moment) en dus een stuk lastiger. Hierdoor vind ik het opeens niet echt leuk meer. In de Alpha labs was het de hele tijd voorzichtig lopen en uitkijken of je niet toevallig een "verkeerde" schaduw zag, maar na in hell en daarna is het bijna continu je zwaarste wapen vast hebben en flink veel knallen, zonder dat er ook maar enige spanning in zit. Op zich niet echt goed ![]() |
Voor de rest niets dan lof. Grafics zijn super (op sommige schaduwtjes na dan

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Een spel op de doom3 engine met evenveel detail als far cry kan vast wel, maar dan draait het nergens meer op. Kwestie van wachten denk ik, naarmate de hardware beter wordt zul je op deze engine wel grotere levels en meer physics details kunnen toepassen.
En wat de gameplay betreft, geef mij maar lekker rechttoe rechtaan knalluh dat is wel weer eens verfrissend.
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
kheb een AMD 1800+, MSI KT3 ultra, 768 MB PC2100, hercules 9600 PRO (niet geclocked) met catalyst 4.3, ben nu 4.7 aan het downen ..
Verwijderd
lees eens de startpost bijna onderaan...Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 14:33:
Doom net geïnstalleerd, gestart ... wanneer ik bij options mijn system instellingen wil aanpassen vliegtie er meteen uit met als gevolg "ernstige fout blabla instellingen van uw grafische versneller etc, reboot" . Ook wanneer ik new game wil starten zonder ook maar iets aan de instellingen te hebben gewijzigd stopt hij ermee na het intro filmpje ..
kheb een AMD 1800+, MSI KT3 ultra, 768 MB PC2100, hercules 9600 PRO (niet geclocked) met catalyst 4.3, ben nu 4.7 aan het downen ..
net gebeld door de Gamesshop in Den Haag dat mijn exemplaar van Doom 3 binnen is
tis wel een import, (en daarom 69,95) maar het is het mij wel waard
ik vind de game btw erg super, heb alleen gelezen dat de multiplayer helaas wat minder leuk is. Hij draait ook wel erg zwaar op mijn systeempje
De PDA, het level design en het verhaal zijn voor mij toch echt wel de pluspunten van de game. De levels zijn gewoon prachtig, en zelf op mijn systeem is het nog wel redelijk mooi te noemen
Je schrikt je soms gewoon echt het apelazerus, en dan staan er weer 2 imps achter je
want ik wel vervelend vind is als je geraakt word, dat je aim meteen gefoxored is. Heel vervelend!
ik had gehoopt dat hij op mijn laptop toch wel een beetje zou draaien, maar met deze specs: Amd mobile 2500+, Ati radeon 9600 64 mb mobile, 512 mb ram. draait hij op low settings op 640x480 maar op 6 fps ofzo
gelukkig kan mijn desktopje hem net aan, met die low settings autoexec.cfg
Oh noes.. No more TreinTijden :(
moeten jullie hier eens naar kijken, echt grappig gedaan. Iemand heeft er in de editer mode ook even naar gekeken, het zijn echt 2 ogen.
hier een screenshot van dichtbij
hehehe jah ok maar als je doom 1 en 2 gedaan heb wist je dat dit er aan zat te komen heDeepSeven schreef op 07 augustus 2004 @ 14:49:
Wat in het begin reuze leuk leek, zwakt nu steeds verder en verder af. De donkere simpele gangetjes, monsters die achter je summonen, en dezelfde formule (health en armor oppakken, of deur openen, en daar verschijnt weer een monster) komen me echt helemaal de strot uit. Wat variatie was op zijn MINST op zijn plaats geweest, maar ik heb het nu echt wel gezien. In het lvl waar je zo'n pass moest halen, dacht ik even dat het weer goed ging komen, de omgeving werd heel wat ruimer en leuker (bijv die reactors met die blauwe gloed), maar daarna val je weer terug in de standaard donkere gangetjes. Erg jammer.
Oeps, sorry, mag dus niet?
[ Voor 10% gewijzigd door axis op 07-08-2004 15:32 ]
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
idd. Ik moet zeggen dat ik het hl1 verhaal veel sterker vind. De schrik acties zijn in het begin leuk maar worden snel veel van hetzelfde en na een tijdje schrik ik gewoon niet meer van weer een monster. toch jammer.DeepSeven schreef op 07 augustus 2004 @ 14:49:
Wat in het begin reuze leuk leek, zwakt nu steeds verder en verder af. De donkere simpele gangetjes, monsters die achter je summonen, en dezelfde formule (health en armor oppakken, of deur openen, en daar verschijnt weer een monster) komen me echt helemaal de strot uit. Wat variatie was op zijn MINST op zijn plaats geweest, maar ik heb het nu echt wel gezien. In het lvl waar je zo'n pass moest halen, dacht ik even dat het weer goed ging komen, de omgeving werd heel wat ruimer en leuker (bijv die reactors met die blauwe gloed), maar daarna val je weer terug in de standaard donkere gangetjes. Erg jammer.
Waar een PDA ligt met emails van alle medewerkersVerwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 09:51:
[...]
Als je op die steen klikt, kom je terecht in de ID kamer.
axis schreef op 07 augustus 2004 @ 15:01:
hahaha.. wie host er even een GoT D3 game? post je ip maarmijn 8kB/s up lijntje gaat dat niet trekken
Offeh, misschien een idee om er een apart topic van te maken?
Oeps, volgens mij mocht je geen private servers posten
Modjes?
[ Voor 32% gewijzigd door Victor op 07-08-2004 15:09 ]
Heb je de limited edition wiebbe ? en zoja hebben ze er nog meer daarzo of alleen voor de mensen die hem besteld hebben ?Wiebbe schreef op 07 augustus 2004 @ 14:40:
w00t
net gebeld door de Gamesshop in Den Haag dat mijn exemplaar van Doom 3 binnen is
tis wel een import, (en daarom 69,95) maar het is het mij wel waard
ik vind de game btw erg super, heb alleen gelezen dat de multiplayer helaas wat minder leuk is. Hij draait ook wel erg zwaar op mijn systeempje
De PDA, het level design en het verhaal zijn voor mij toch echt wel de pluspunten van de game. De levels zijn gewoon prachtig, en zelf op mijn systeem is het nog wel redelijk mooi te noemen
Je schrikt je soms gewoon echt het apelazerus, en dan staan er weer 2 imps achter je
want ik wel vervelend vind is als je geraakt word, dat je aim meteen gefoxored is. Heel vervelend!
ik had gehoopt dat hij op mijn laptop toch wel een beetje zou draaien, maar met deze specs: Amd mobile 2500+, Ati radeon 9600 64 mb mobile, 512 mb ram. draait hij op low settings op 640x480 maar op 6 fps ofzo
gelukkig kan mijn desktopje hem net aan, met die low settings autoexec.cfg
Verwijderd
Het staat in de Spielerij - Algemene policy. Nee, het is alles behalve legaal en dus willen we het niet hebben. Als je het zo graag online wilt spelen, koop het spel danKing_Louie schreef op 07 augustus 2004 @ 15:08:
[...]
edit:
Oeps, volgens mij mocht je geen private servers posten
Modjes?
Het zou trouwens heel goed kunnen trouwens dat iD binnenkort weer op jacht gaat naar gecrackte Doom 3 servers. Dat deden ze met Return to Castle Wolfenstein ook, al was dat sowieso een meer multiplayer georienteerd spel.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 15:34 ]
OkidoVerwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 15:33:
[...]
Het staat in de Spielerij - Algemene policy. Nee, het is alles behalve legaal en dus willen we het niet hebben. Als je het zo graag online wilt spelen, koop het spel dan
Het zou trouwens heel goed kunnen trouwens dat iD binnenkort weer op jacht gaat naar gecrackte Doom 3 servers. Dat deden ze met Return to Castle Wolfenstein ook, al was dat sowieso een meer multiplayer georienteerd spel.
Verwijderd
Moet je je geluid misschien toch eens wat harder zetten.Grijns schreef op 07 augustus 2004 @ 15:02:
[...]
idd. Ik moet zeggen dat ik het hl1 verhaal veel sterker vind. De schrik acties zijn in het begin leuk maar worden snel veel van hetzelfde en na een tijdje schrik ik gewoon niet meer van weer een monster. toch jammer.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| seta com_showFPS "1" seta image_downSizeLimit "512" seta image_ignoreHighQuality "1" seta image_downSizeBumpLimit "512" seta image_downSizeSpecularLimit "64" seta image_downSizeBump "1" seta image_downSizeSpecular "1" seta image_downSize "1" seta image_forceDownSize "1" seta image_lodbias "0" seta r_preload "1" seta r_skipBump "0" seta r_shadows "1" seta r_useOptimizedShadows "1" seta r_useTurboShadow "1" seta g_bloodEffects "1" seta g_decals "0" seta g_showBrass "0" seta g_muzzleFlash "0" seta g_showPlayerShadow "0" seta image_anisotropy "0" seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST" |
Specs:
P4 2,4 Ghz HT
1024 PC2700
Ti4200 128 mb (DeLuxe versie dus met 3,3ns geheugen op Ti4600 PCB)
en nog steeds maar 15 - 25 fps op 800*600 medium quality, dat moe toch beter kunnen
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Voor mij betekent die cfg dat ik nu mooi op 800 x 600 medium kan spelen, al zie ik nu wel lelijke mipmapping en zijn de texturen wel even iets minder fraai. Dat mag de pret niet drukken
Verwijderd
heb al 2 dagen gespeeld, met pauzes ertussen voor't eten, slapen, wassen en rust, want dat spel is zooooo donker en barslecht voor me ogen, dat ik er koppijn van krijg.
en nu ff een vraagje
Ik zit nu in die ene level waar dat je die kerel een plasma core geeft, en daarna naar een teleporter moet gaan. Well, ik vind die teleporter niet, ben al een uurtje ofzo aan het rondwandelen geweest, waarsch alles gekild op dat verdiep wat leeft, maja, de hele tijd in rondjes wandelen is niet leuk. Dus, kan er asjeblieft iemand mij helpen?, alvast bedankt |
*auw @ mijn linker bil, van het zitten
/edit:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 16:02 ]
Ik haal ongeveer 27 FPS met het volgende systeem:
Pentium 4 1,8 Ghz
896 Mb PC133 SDram
Ati Radeon 9800 Pro
Ik heb ook het idee dat die autoexec.cfg file niet werkt. Ik heb hem met het kladblok gemaakt en vervolgens in de base map geplaatst maar ik merk geen veranderingen..
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Wtf!?!Azer schreef op 07 augustus 2004 @ 14:57:
http://phair.csh.rit.edu/~drwatson/temp/doom3-wtf.avi
moeten jullie hier eens naar kijken, echt grappig gedaan. Iemand heeft er in de editer mode ook even naar gekeken, het zijn echt 2 ogen.
hier een screenshot van dichtbij
Dit topic is gesloten.