Zoals de meeste mede tweakers ben ik ook bezig met Doom3. EnPro Plants ben ik net aanbeland. 26 jaar en ik zit er net zo in als vroeger met AvP1 of Halflife. Schrikeffecten in overvloed.
Misschien zijn de momenten van plotselinge aanvallen voorspelbaar, maar toch schrik ik me een ongeluk!! Iedere keer F5...zal ik stoppen....nee...nog even tot de volgende deur. Dat dan een uur achter elkaar en ik moet meteen bijkomen.
Op zich vind ik het jammer dat mijn pctje toch wat moeite heeft of een stabiele framerate te halen bij 1024x768x32 @high. Maar wanneer ik de fps'en lees van timedemo 1 in het topic, dan presteert mijn systeem zoals verwacht mag worden (ongeveer 30-35 fps 2e run). Toch hebben de tweaks wel veel geholpen. Heeft iemand trouwens getest of het scheelt wanneer er wel of geen gebruik wordt gemaakt van onboard geluidskaartjes? Anders ga ik dat vanavond even testen. Misschien dus daar wat uitslagen over...
Aangezien iedereen zijn mening aan het geven is, hier die van mij ook nog.
Het is een schietspel...dat betekent dat er geschoten wordt. Wil je verhaal...neem een adventure oid. Het is een remake van een oude versie en is qua verhaal en spelen redelijk puur gehouden voor de oudere garde doom fans. Ook is dit een demospel voor een gloed nieuwe engine...dus er komt de komende tijd vast nog wat uit wat verder gaat dan dit spel.
Uit een review haal ik eigenlijk zelf de punten die ik belangrijk vind. Een rating van een reviewer kan mij gestolen worden, omdat deze is gebaseerd op afwegingen van de persoon in kwestie. Het is net hoe zwaar sommige onderdelen voor jezelf meetellen.
Gameplay, verhaal, geluid, grafics, sfeer....het is net wat je belangrijker vindt.
Met auto's is het toch ook hetzelfde....de een gaat voor ruimte, boeit niet dat de auto slurpt, terwijl de ander een complete uitrusting of dynamisch onderstel wil hebben. Een reviewer die van spelen met de auto houdt, zal een doorgaans negatief oordeel geven wanneer de auto "weinig gevoel" heeft in het stuur bijvoorbeeld. Boeit dat je niet, dan is de auto er niet minder om.
Maar goed...ieder zijn meug...en die van mij is Doom3 voorlopig!!
Gisteren die spinnenbitch gerookt binnen 15 seconden

Never knew what hit her

.