[Discussie] Warez groepen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op 06 augustus 2004 @ 14:20:
[...]

Niemand geeft een servertje in bruikleen aan vreemden zonder eigenbelang.
Nou euuh ik wil bij iemand op een campus wel ff een servertje neer zetten hoor volledig zonder eigenbelang ;)

Ik geloof niet dat groups hier wat aan verdienen. Tenminste geen Euri's of dollars, respect wel daarentegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:27

HellBeast

Oh My GoT!

RobIII schreef op 04 augustus 2004 @ 23:30:
[...]

Reverse Engineering ring a bell? :P
De meeste key-gens zijn gewoon een klein database-je met 5 a 10 keys erin. Dan lijkt het net of ze het hebben gekraakt, maar dat is dus niet zo.

Over warez in het algemeen; het kan vijf kanten op :

1. Je koopt een game voor 50 euro. Het spel zuigt als de neten. Je bent genaaid.
2. Je download de game. Het spel is ruk. De maker is genaaid.
3. Je download de game. Het spel is cool. Je koopt hem niet. De maker is genaaid.
4. Je download de game. Het spel is cool. Je koopt hem. Iedereen blij.
5. Je koopt de game. Het spel is cool. Iedereen is blij

Persoonlijk maak ik me ook veel schuldig aan punt 2+4, maar dat komt alleen omdat ik punt 1 niet wil meemaken. ;)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 04 augustus 2004 @ 23:36:
[...]

Oordeel zelf:

[afbeelding]

De ASCII-art ziet er o.a. veel beter uit en linkjes e.d. worden automatisch gedetecteerd zodat je ze niet zelf meer naar je browser hoeft te copy/pasten. Het is dus ideaal voor luie mensen, omdat het de leesbaarheid ook aanzienlijk bevorderd.
[laate quote]
Vroegah kreeg je bij de NFO een een executable, die de NFO mooi op het scherm toverde, er een mooie zuurstokgradient achter plakte en een heel leip muziekje afspeelde :D Ik bewaarde die NFO's nog wel eens voor de muziek :+

Weet iemand misschien waar ik dat soort muziek vandaan kan halen? Wel legaal natuurlijk, dus niet naar een site linken waar ik © stuff vandaan kan leechen of naar warez sites waar ik hele games vandaan kan halen, incl. het gewenste NFO muziekje :z
HellBeast schreef op 06 augustus 2004 @ 16:27:
[...]

De meeste key-gens zijn gewoon een klein database-je met 5 a 10 keys erin. Dan lijkt het net of ze het hebben gekraakt, maar dat is dus niet zo.

1. Je koopt een game voor 50 euro. Het spel zuigt als de neten. Je bent genaaid.
3. Je download de game. Het spel is cool. Je koopt hem niet. De maker is genaaid.

Persoonlijk maak ik me ook veel schuldig aan punt 2+4, maar dat komt alleen omdat ik punt 1 niet wil meemaken. ;)
Punt 1 idd te vaak meegemaakt om nog route 1 en 5 te volgen. 2 gebeurt me niet meer zo heel vaak, 4 wel en 3 te vaak, moet ik helaas bekennen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die oude tijden willen herleven van de intro's en demo's http://www.pouet.net/ . De muziek die gebruikt worden zijn voornamelijk .mod Probeer maar een google hiervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 16:43:
Voor de mensen die oude tijden willen herleven van de intro's en demo's http://www.pouet.net/ . De muziek die gebruikt worden zijn voornamelijk .mod Probeer maar een google hiervoor ;)
Dat was vet. De muziek uit bijv. de Class installers waren echt kickass.

Trouwens, releasegroups doen het puur voor de fun. En het competitiegevoel. het is zeg maar streetracing, maar dan op internet. Beide vrij onschuldig, maar wel illegaal. Er zijn ook mensen tussen die er financieel gewin uit willen slaan, maar die zijn een aantal weken geleden gelukkig aangepakt (deel van Fairlight).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 18:01:
[...]

Dat was vet. De muziek uit bijv. de Class installers waren echt kickass.
Precies, die zoek ik :9 Die pouet.net is wel heel cool trouwens :9 Waar vind ik de pure muziek :? Ik zie alleen video files.

edit:
Weehhhh, oude class installers gevonden :D :D _/-\o_
edit2:
En daarbij vele .MOD's, .SID's en meer O+
edit3:
Bestaat CLASS eigenlijk nog :?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat piracy over het algemeen de populariteit van games heeft doen toenemen,
als game ontwikkelaar moet je gewoon piracy als een soort gratis publiciteit zien, hoe meer mensen het spelen, zoveel te meer mensen het uiteindelijk te zien krijgen en dan eventueel zullen kopen
als je ziet hoeveel games er vroeger werden verkocht tov nu, mogen ontwikkelaars niet klagen denk ik...de markt is gewoon veel groter geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 16:43:
Of gewoon demoscene.tv :D
HQ: http://213.186.63.158:8018/;stream.nsv (PC/anims, high quality video)
Main channel: http://205.188.234.33:8074/;stream.nsv (PC/anims, normal quality)
Normal: http://62.65.8.228:8000/;stream.nsv (PC/Amiga)
Oldskool: http://205.188.234.33:8072/;stream.nsv (PC/Amiga/C64 demos uit d'n oude doosch)

(btw, assembly 2004 is nu bezig: www.assembly.fi , incl. vele livestreams (wel realplayer)

[ Voor 9% gewijzigd door EfBe op 06-08-2004 18:54 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
ja, het hoort nog steeds bij de grooten in de scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:10
Er was hier laast ook een Docu over op Netwerk, die heb ik nog ergens op me HDD, als er intresse is zal ik wel kijken of ik um ergens kan uploaden.
Ging over Shrek 2 hoe die zo snel op internet kwam, wat Brein er tegen deed, en ze hadden een interview met iemand van een warezgroup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
HellBeast schreef op 06 augustus 2004 @ 16:27:
[...]

In nederland is zo'n regel, niet_goed_geld_terug. Dat geld voor alle producten onder het mom van ' het product voldoet niet aan mijn verwachtingen' (-> het draait klote op mijn systeem). B)

Dus 1 vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Bij winkels kun je anders alleen maar ruilen binnen x uur, je krijgt nooit je geld terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 21:59
P.K. schreef op 06 augustus 2004 @ 19:59:
Er was hier laast ook een Docu over op Netwerk, die heb ik nog ergens op me HDD, als er intresse is zal ik wel kijken of ik um ergens kan uploaden.
Ging over Shrek 2 hoe die zo snel op internet kwam, wat Brein er tegen deed, en ze hadden een interview met iemand van een warezgroup. :)
Dat zou ik wel eens graag willen zien, kan je dat ergens uploaden a.u.b. :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
P.K. schreef op 06 augustus 2004 @ 19:59:
wil ik wel lezen, voeg me aub ff toe op msn, dan up ik hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Even over eerder in dit topic, FairLight bestaad nog steeds, er zijn er een aantal gepakt, maar ze zijn nog wel actief volgens mij. Zo'n groep stop je niet. Je kunt het vergelijken met Twilight, dat is een groep die ook nog actief is. Bij hen zijn er ook al meerdere opgepakt, maar tot op de dag van vandaag maken ze nog Twilight CD's. Ik vind het ergens ook wazig, maar wil daarbij niet zeggen dat ik er geen gebruik van maak. Ik download weleens games, maar als ik de game echt goed vind, dan koop ik het origineel, dus wat dat betreft zie ik het als het downloaden van een uitgebreide demo versie ;).

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:10
addictive schreef op 06 augustus 2004 @ 21:25:
[...]

wil ik wel lezen, voeg me aub ff toe op msn, dan up ik hem wel
kheb um al geupload,
http://dhost.info/pknl/downloads/Netwerk_06-07-04_Xvid.rar :)
kweetniet hoelang die online blijft maar we zien wel

edit:
url kopieren naar adresbalk anders doetie ut nie zie ik nu ;)

[ Voor 11% gewijzigd door P.K. op 07-08-2004 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Godjira schreef op 06 augustus 2004 @ 21:29:
Even over eerder in dit topic, FairLight bestaad nog steeds, er zijn er een aantal gepakt, maar ze zijn nog wel actief volgens mij. Zo'n groep stop je niet. Je kunt het vergelijken met Twilight, dat is een groep die ook nog actief is. Bij hen zijn er ook al meerdere opgepakt, maar tot op de dag van vandaag maken ze nog Twilight CD's. Ik vind het ergens ook wazig, maar wil daarbij niet zeggen dat ik er geen gebruik van maak. Ik download weleens games, maar als ik de game echt goed vind, dan koop ik het origineel, dus wat dat betreft zie ik het als het downloaden van een uitgebreide demo versie ;).
psst! ze zijn overgestapt op dvd's!
P.K. schreef op 07 augustus 2004 @ 00:55:
[...]

kheb um al geupload,
oké :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op 06 augustus 2004 @ 20:24:
[...]

In nederland is zo'n regel, niet_goed_geld_terug. Dat geld voor alle producten onder het mom van ' het product voldoet niet aan mijn verwachtingen' (-> het draait klote op mijn systeem). B)

Dus 1 vervalt.
geldt alleen voor koop op afstand en bovendien niet als je het product al gebruikt hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 18:24:
ik denk dat piracy over het algemeen de populariteit van games heeft doen toenemen,
als game ontwikkelaar moet je gewoon piracy als een soort gratis publiciteit zien, hoe meer mensen het spelen, zoveel te meer mensen het uiteindelijk te zien krijgen en dan eventueel zullen kopen
als je ziet hoeveel games er vroeger werden verkocht tov nu, mogen ontwikkelaars niet klagen denk ik...de markt is gewoon veel groter geworden
/onzin

Natuurlijk zijn er spellen verkocht door mensen die hem kopen nadat ze een warez versie hebben gespeeld. Helaas is deze groep mensen nog geen 15% van de mensen die regelmatig games downloaden. Je wilt de groep mensen niet te eten geven die dachten (en denken) dat Twilight legaal is. Profi doosje, en ze betalen ervoor.

Dan het argument "als je ziet hoeveel er vroeger werd verkocht"...sjah, doh, een spel als elite verkocht een paar tienduizend expemplaren, geen 500.000 of meer zoals GTA3. Dat klopt ja. Elite kostte Firebird ook maar 8000 pond om de rechten van David Braben te kopen, en had dus geen $13miljoen ontwikkelings/marketing kosten zoals GTA3. Nu heeft GTA3 dat wel ook wel opgebracht, maar de eerste Max Payne bijvoorbeeld absoluut niet. Daar moesten externe geldschieters bijkomen om het bedrijf van faillisement te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 18:24:
games zijn gewoon toegankelijker geworden, 'vroeger' had bijna niemand een pc, maar waren er wel al warez.
Doordat nu meer mensen een pc hebben, en games in winkels verkocht worden en op tv en radio gepromoot worden worden ze meer verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Zowiezo. Reloaded was niet als eerste. PotUK had iig de eerste torrents online staan. Scheelt ongeveer een uur, maar toch =).

Opzicht vind ik het een beetje abnormaal worden hoe veel een game als Doom III nu al illegaal verspreid is. Er waren 24 uur na de eerste torrent al 5 stuks op het net te vinden, met ieder dik 20.000 leechers/peers... dwz, 120.000 man die na 24 uur al bezig waren het spel te downen.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
X-G schreef op 07 augustus 2004 @ 02:05:
Zowiezo. Reloaded was niet als eerste. PotUK had iig de eerste torrents online staan. Scheelt ongeveer een uur, maar toch =).
Ja, en spellen worden via bittorrent gereleased ? ;)
via de echte kanalen, was RELOADED toch echt de eerste....

ik gebruik zelf de releases ook altijd om een game "uit te proberen" gewoon omdat de meeste het lompe bedrag van 40-50 euro niet waard zijn

[ Voor 3% gewijzigd door The_eYe op 07-08-2004 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Doom3 vorige week ook gedownload. Wilde eerst wel eens weten of het spel wel fatsoenlijk wilde draaien op mijn PC. In het verleden wel vaker wat gekocht wat niet bleek te performen, terwijl mijn PC de 'recommended' hardware en software ruimschoots bezat.
Nu download ik het eerst. Bevalt het spel dan koop ik het wel. Als ik na een uur spelen niet warm ben gelopen, dan hebben de makers pech.

Overigens zal ik Doom3 NIET kopen. Ondanks dat ik 1 en 2 helemaal grijs gespeeld had kan deze me niet boeien. Tuurlijk ziet het er grafisch goed uit (en hij draait ook redelijk goed op mijn PC), maar dat alleen is geen reden om een spel te kopen.
De Battlefield serie daarintegen......

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:23
Ik download regelmatig games, wie niet, kijk maar naar doom3 topic dat voor de officiciele release in nederland al bj deel 6 is.

Ik heb vroeger genoeg games gekocht en ook vaak miskopen gedaan. Als je nu bijvoorbeeld 50 euro betaald voor breed, ben je gewoon genaaid.

Als ik een spel echt wil hebben ( dat zijn er maar een paar per jaar ) dan koop ik het. Zo ga ik half life 2 absoluut kopen en heb ik ook DTM2 gekocht.

Nog een bijkomend voordeel van deze release groups is de nocd / dvd patches die ze uitbrengen. Bij al mijn spellen die ik vroeger gekocht heb, heb ik achteraf de nocd patch erop gezet, zodat niet voor disc jockey hoef te spelen als je een paar verschillende spellen wil spelen op een avondje.

Zo baal ik dat de dvd van DTM 2 al geruime tijd mijn 2e dvd station bezet en dat bij het opstarten van het spel het soms een minuut duurt door de copy protection.

Alleen DTM 2 is toch een appart verhaal. Mijn inziens is het nog nooit voorgekomen dat een spel al 3 maanden uit is en er nog steeds geen crack is.

Zouden de warez groups dit spel links laten liggen omdat het te moeilijk te kraken is, of is het spel niet meer populair genoeg.

Als er van DTM 2 geen crack komt, kun je er van uitgaan dat er meerdere spellen komen met dezelfde copy protection.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
P.K. schreef op 07 augustus 2004 @ 00:55:
[...]

kheb um al geupload,

edit:
url kopieren naar adresbalk anders doetie ut nie zie ik nu ;)
Hoe groot is deze? Ben nu aan het downloaden en vind het wel lekker als ik weet wanneer hij zo'n beetje klaar is :)
edit:

ongeveer 75 MB, leuk stukje!

[ Voor 6% gewijzigd door Xrenity op 07-08-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
ik heb doom3 gedownload op de dag dat illegale uitkwam, niet om te spelen (dat trekt mn pc niet), maar gewoon 'voor de heb' downloaden ging lekker snel 250/300 KB/s maar dat komt waarschijnlijk omdat ik van servers down, enn iet via bittorrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
addictive schreef op 07 augustus 2004 @ 11:04:
ik heb doom3 gedownload op de dag dat illegale uitkwam, niet om te spelen (dat trekt mn pc niet), maar gewoon 'voor de heb' downloaden ging lekker snel 250/300 KB/s maar dat komt waarschijnlijk omdat ik van servers down, enn iet via bittorrent
Dat snap ik nou echt niet... Waarom downloaden als je het niet speelt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Xrenity schreef op 07 augustus 2004 @ 11:09:
[...]

zoals ik al zei, 'voor de heb' Omdat ik het leuk vind om dingen die nog niet uitzijn in NL wel al te hebben, dat heb ik dus ook met films. En ik kon er nog wat mensen mee helpen, zo ook iemand van hier op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
addictive schreef op 07 augustus 2004 @ 11:11:
[...]

zoals ik al zei, 'voor de heb' Omdat ik het leuk vind om dingen die nog niet uitzijn in NL wel al te hebben, dat heb ik dus ook met films. En ik kon er nog wat mensen mee helpen, zo ook iemand van hier op GoT
"hey jongens, ik heb D3 al'
'en, ist wat?'
'Dunno, speel hem niet' :{

Maar je kon er dus mensen blij mee maken :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Xrenity schreef op 07 augustus 2004 @ 11:18:
[...]

"hey jongens, ik heb D3 al'
'en, ist wat?'
'Dunno, speel hem niet' :{

Maar je kon er dus mensen blij mee maken :]
_lama hangen_

[ Voor 34% gewijzigd door addictive op 07-08-2004 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:02
addictive schreef op 07 augustus 2004 @ 11:04:
nou boehoe, gefeliciteerd, we aanbidden je allemaal _o_ Wel fijn dat we weten dat je doom3 snel binnen had, dat voegt echt veel toe aan de discussie. :Z
Maw, laat dat, daar is dit topic niet voor bedoeld.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Maverick schreef op 07 augustus 2004 @ 11:39:
[...]

nou boehoe, gefeliciteerd, we aanbidden je allemaal _o_ Wel fijn dat we weten dat je doom3 snel binnen had, dat voegt echt veel toe aan de discussie. :Z
Maw, laat dat, daar is dit topic niet voor bedoeld.
wat is nou je punt? :?
Ik gaf alleen een andere reden waarom er gedownload wordt, hoef je echt niet zo te reageren hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
addictive schreef op 07 augustus 2004 @ 11:41:
[...]

Ik gaf alleen een andere reden waarom er gedownload wordt, hoef je echt niet zo te reageren hoor!
offtopic:
Nee je vertelt hoe, hoe snel, en hoe snel na de release je doom3 download, al komt ie op een zilveren plateau aanvliegen, niemand wil dat weten. volgens mij ging dit topic over warez groepen, en niet over "waarom download jij warez" dus het was zoiezo een offtopic reply

[ Voor 5% gewijzigd door Maverick op 07-08-2004 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
addictive schreef op 07 augustus 2004 @ 11:41:
[...]

We vinden het fijn om te weten dat jij doom 3 gedownload hebt met 250-300kb sec. Maar wij geven daar dus niks om. Iedereen heeft zijn/haar bronnen, de een download snel de andere langzaam. Maakt toch niks, daar gaat topic niet om, jou post heeft een opscheppirig ondertoontje, snapje, van kijk is hoe snel ik alles binnen haal. Somige mensen stellen dat niet op prijs. Mij maakt het niet uit, maar ik leg even uit waarom die mensen zo reageren. Nou succes met het downloaden en het "hebben" van gedownloade spellen :+ .

Ik koop meestal de games die ik online wil spelen, voor de rest game ik niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Michael Moore zei in een interview over Fahrenheit 9.11 dat het hem niet uit maakte als mensen zijn film downloaden. Hij zegt dat 'ie er toch wel genoeg aan verdient en dat het hem voornamelijk gaat om zoveel mogelijk mensen de inhoud van z'n film te laten zien. Bovendien vergelijkt hij het met het uitlenen van spullen, waar ik hem grotendeels gelijk in geef. Als ik Doom 3 in de winkel koop, en ik leen het spel een paar daagjes uit aan Pietje, die het ondertussen uitspeelt, dan doet niemand daar moeilijk over.

Ikzelf ben een die-hard console gamer (zie subtitle :D), en geef daar altijd m'n centjes aan uit. PC games vind ik ook wel leuk, maar heeft mindere prioriteit. Als er geen warez bestonden zou ik het spel niet kopen, maar als een vriend het zou hebben even lenen, uitspelen, en terug geven. Het enige verschil zou zijn dat ik het wat later zou hebben...

Ik lees trouwens hier ook veel mensen zeggen dat ze het spel kopen, als ze het spel leuk vonden tijdens het spelen van de gecrackde versie. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er veel mensen zijn die dat doen. Voor m'n Nintendo download ik wel eens een rom die ik een beetje speel om te kijken of het wat is, zo ja, dan koop ik hem zodat ik hem lekker op m'n console kan spelen. Maar waarom zou je een spel kopen als je het toch al hebt uitgespeeld? Als jij een film hebt geleend van iemand ga je toch ook niet gelijk naar de winkel om hem te kopen als je hem leuk vond? Je hebt hem dan toch al gezien.. Als je echter een voorfilmpje hebt gezien is de kans daarop een stuk groter... lijkt mij dan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Captain N op 07-08-2004 14:12 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-edit: mag niet meer van Terr-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 14:13:
[...]

Waar heb je het in vredesnaam over? Lees nog eens de topic van TS:

[...]
Mischien probeert ie aan te geven dat het gezegde door michael moore, ook een motivatie is voor de groepen om te blijven releasen.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik reageer op de posts in dit topic, die gerelateerd zijn aan de openingstopic. Mij iets vriendelijker erop attent maken dat het ietwat offtopic is zou geen kwaad kunnen. :X
SeRRveR schreef op 07 augustus 2004 @ 14:44:
[...]

Mischien probeert ie aan te geven dat het gezegde door michael moore, ook een motivatie is voor de groepen om te blijven releasen.
Meer een argument tegen het enorme bezwaar tegen warez. Ik kwam dat interview laatst tegen bij een gereleasde versie van z'n film. Ik vond het wel grappig, en aangezien het gerelateerd is aan dit onderwerp dacht ik: ik deel het even met jullie :)

[ Voor 59% gewijzigd door Captain N op 07-08-2004 14:50 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 27-09 13:40

Glorificationer426

come we hero rush yes?

tja michael moore is dan ook al rijk zat. T wordt al een ander verhaal voor bedrijven die dankzij de piraterij omkomen he :/

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op 07 augustus 2004 @ 11:09:
[...]

Dan kun je patsen dat je 80GB/maand download. En dan maar zeuren als je wordt afgesloten :/

NOFI, maar dat soort mensen zijn wel de reden dat hoge bandbreedte voor 95% van de mensen in NL nog niet in zicht is... Je zal maar net een gek hebben die 24/7 z'n 10mbit (of 100mbit voor mijn part) verbinding dichtleeched... Daar gaat het internet in de rest van de straat :|
Glorificationer schreef op 07 augustus 2004 @ 22:35:
tja michael moore is dan ook al rijk zat. T wordt al een ander verhaal voor bedrijven die dankzij de piraterij omkomen he :/
/me eensch

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Het is en blijft een kunst om de meest recente kopieer-beveiligingen te omzeilen. Ik weet nog wel dat met GTA3-VC dat een hoop bekende hem in handen hadden maar de nieuwe starforce beveiliging simpelweg te hard was.

Als je in de nfos kijkt zieje ook dat mensen je vriendelijk verzoeken een spel te kopen als je het speelt of leuk vind. Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik practisch ALLES download elke spel elke film, wel kan ik je laten zien wat voor arsenaal Orignele dvds en spellen ik heb, muziek daarintegen ga ik dus echt niet kopen , tv aan op mtv is wel genoeg en de paar metal cds die ik heb luister ik ook vaak.

Wat ook even duidelijk moet zijn is dat er wel degelijk onderscheid is tussen FXP boards en de EchTE FXP groups. Zie wat die mensen op FXP-boards doen is gewoon Illegaal 100% zij hacken dus in op bedrijfs/Uni netwerken en gebruiken je bak zonder toestemming en veroorzaakt dik dataverkeer. Ook is het heel makkelijk de IP plus login gegevens door tegeven zodat de hele wereld kunnen leechen.

Die FXP-groups daarintegen zitten dus echt in the Scene, die hebben gewerkt voor hun sites, die racen voor hun credits die zitten met allemaal "bekenden" op sites, dus de mensen die leechen of uppen kanje in je irc channel zien/aanspreken. Hierbij is een bak gewoon ergens aan een lijn gehangen zij het een studenten appartementje of een datacantre het is met toestemming geplaatst en de eigenaar van de lijn weet ervan en hebben 10 van de 10 keer ook hun eigen account. Mooie van dit meestal onder linux draaiend met strak gebakken glftpd config is dat het ip protected is. Als jij erop zit word je ip ge-add en kanje alleen via je eigen ip erop komen.

Ook word vaak gebruik gemaakt van bnc`s dus het echte ip/locatie van de met hd`s volgestampte bak zul je waarschijnlijk nooit weten :)

Er zijn in het verleden een hoop mensen opgepakt, dit grotendeels doordat er een of andere giere nederlander spellen verkocht ( laatste FLT bust) ook ene belg had nog geen jaar geleden een cd-brand-fabriek en verkocht spellen over heel europa. Mensen verkoop et niet en hou et lekker voor eigen gebruik (mits je et doet) er zal imho nooit echt een eind aankomen, de straffen zullen enkel hoger worden. Denk er iig aan dat als ze je op dit moment pakken voor wat dan ook , zij het fxpen zij et verkopen van gekopieerde spellen je bent je pc kwijt ;) en alles wat erbij hoort van voedingsnoer tot printer en race stuurtje , alles wat erop lijkt is weg :)

my 2 cents..

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apart geval qua warez is de firma microsoft.

Microsoft heeft namelijk 2 problemen:

Probleem 1:
Veel microsoft producten worden gewarezed etc. Microsoft claimed hierdoor dat ze miljoenen dollars mislopen.

Probleem 2:
Microsoft heeft op haar bankrekening 20 miljard dollar staan. Het probleem daarin bestaat dat ze niet weten wat ze met het geld moeten doen.........

Ergo:
Als je dus een whatever microsoft product warezed help je ze niet, maar als je een product van ze koopt help je ze ook niet............ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Laatst online: 24-09 18:09
The_eYe schreef op 07 augustus 2004 @ 08:32:
[...]

Ja, en spellen worden via bittorrent gereleased ? ;)
via de echte kanalen, was RELOADED toch echt de eerste....

ik gebruik zelf de releases ook altijd om een game "uit te proberen" gewoon omdat de meeste het lompe bedrag van 40-50 euro niet waard zijn
Helaas, wrong again :)

POT-UK was wel degelijk eerder, maar dat was geen echte mooie cracked version, je moest diverse acties uitvoeren wilde je het spel kunnen spelen.
De reloaded however was een kwestie van het replacen van een exe file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Toch snap ik het niet zo goed. Waarom blijven die softwaremakers maar klooien met software keys. Bij veel wetenschappelijke software krijg je gewoon een LPT poort plugje ofzoiets, en zonder dat ding erin draait de software gewoon niet. Ik weet niet hoe makkelijk die dingen te omzeilen zijn, maar als je software van 20.000 euro verkoopt lijkt het me wel dat je niet wilt dat dat cd'tje gewoon gekopieerd wordt.

Ook de nieuwe prijs van doom3(55 euro had ik ergens gelezen) Misschien is dat inderdaad wel een prijs die rekening houdt met de geleden verliezen.

Zelf kocht ik alleen vroeger games(red alert, NFS1), toen internet nog geen gemeen goed was. Vandaag de dag zuigen de meeste spellen dusdanig en gaat het alleen om de graphics dat ik het de centen niet meer waard vind. En als ik iets gratis heb en het is vet en ik heb het uitgespeeld(noem maar iets) dan ga ik echt niet meer naar de winkel om hem te hebben of whatever. Ik kan me dan ook maar moeilijk voorstellen dat mensen dit doen. Alleen maar om tegen een doos aan te kijken? Ja het online gamen werkt dan op zich.

Maar veel EA games is het ook gewoon een kwestie van key veranderen en servers testen tot je op eentje komt waar geen dubbele key is en dan werkt het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 15:42
Toch snap ik het niet zo goed. Waarom blijven die softwaremakers maar klooien met software keys. Bij veel wetenschappelijke software krijg je gewoon een LPT poort plugje ofzoiets, en zonder dat ding erin draait de software gewoon niet. Ik weet niet hoe makkelijk die dingen te omzeilen zijn, maar als je software van 20.000 euro verkoopt lijkt het me wel dat je niet wilt dat dat cd'tje gewoon gekopieerd wordt.
misschien omdat het maken van dat 'plugje' wat te duur is. Ik heb er geen verstand van heb er alleen mee gewerkt en ik weet dus ook dat die dingen te omzeilen zijn door een software matig plugje ( oftewel de software DENKT dat er een plug zit maar die zit er dus niet ) Bij bijvoorbeeld QuarkExpress was dat het geval het werkt eook nog (alleen had die 'crack' een timelimit maar ja je kan niet alles hebben )

Als ze het invoeren zou dat toch wel een klap betekenen voor de warezscene omdat zo'n plugje moeilijker te kraken is dan een simpele key (neem ik aan).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
REDFISH schreef op 08 augustus 2004 @ 13:38:
Je maakt dezelfde denkfout als de makers van die dingen: je gaat niet de dongle kraken maar simpelweg de checkroutine veranderen of omzeilen:
if(!CheckDongle())
{
// warez, show dialog
}
else
{
// correct
}

verander je in:
if(false)
{
//
}
else
{
//
}

en omzeilt is de dure dongle. Dit is wat simplistisch, maar zo werkt het wel. Ook de dongles die een chip bevatten en berekeningen doen voor het programma kunnen worden omzeilt met een service.

Met CD protection is het net zo. Je kunt wel gare tracks proberen te plaatsen op de CD zodat de copyprotection kan zien dat het een echte is en geen copy (die die tracks niet heeft bv) maar je omzeilt gewoon die hele checkroutine. Wat soms helpt (lees: tijd wint, hoe meer tijd het kost om het te kraken, hoe minder kans je loopt dat het ook echt gecracked wordt (alhoewel een AAA titel als Doom 3 dermate veel crackers aantrekt dat het dan toch een kwestie van tijd is, en dat hebben die mensen nogal veel)) is het encrypted opslaan van delen van het programma in de tracks die gaar zijn (maar wel door de CP software kunnen worden gelezen en gechecked). Decrypten lukt alleen met een key waar het serialnr deel van uitmaakt bv. Geen originele cd? geen goed gedecrypt stukje code, en dan doet het programma het niet (en dit wordt bv getest ergens na 10 minuten spelen. ). De truuk is dan ook dat je niet gaat melden dat je de originele CD erin moet doen, maar gewoon dat je iets essentieels op null zet zodat ergens de handel crasht. Tja, en door wat werd dat nou veroorzaakt? :)

[ Voor 7% gewijzigd door EfBe op 08-08-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja dat Fade systeem daar ben ik mee bekend. Dit zat bijvoorbeeld in operation flashpoint. Maar daar heb ik nooit last van gehad eigenlijk. Nog bij spellen als colin mcrae. Er zijn mensen waarvan ik gehoord heb dat ze daarmee problemen hadden.

Zelf programmeer ik ook een beetje, maar mij is het echt nog compleet een raadsel hoe die mensen aan die computercode iets kunnen veranderen zodat een bepaalde check er niet in zit. Ik vraag me af of die hardware dongles zo duur zijn om te maken. Denk hooguit een paar euro. Misschien moet men dan maar gewoon toe naar een compleet online systeem, waarbij het installen via internet gaat. Maja, dat is er dan ook weer uit te halen natuurlijk. Dus eigenlijk is de conclusie dat het niet te beveiligen is?

Stel je bouwt een chip die direct in een geheugenslot kan met onboard rom en processor, dan is het zo hardware als maar wat, maar dan zul je toch weer rom hacks krijgen en is het alsnog te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zolang het mensenwerk blijft wordt het gecrackt.. ze zullen ALTIJD wel een manier vinden om het gratis te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Even een offtopic opmerking over het gebruik van een zogenaamde ".nfo reader"
Je kunt ook gewoon notepad gebruiken met terminal als font ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.karageorgos/sonic.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Hazuki op 08-08-2004 16:12 ]

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Hazuki schreef op 08 augustus 2004 @ 16:07:
Even een offtopic opmerking over het gebruikt van een zogenaamde ".nfo reader"
Je kunt ook gewoon notepad gebruiken met terminal als font ;)

[afbeelding]
dan pakt hij url's niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 06:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mensen verklaren mij misschien voor gek, maar ik download games en muziek, en als ik het goed vind loop ik direct naar de winkel om het te kopen. Doom3 bijvoorbeeld ook. Die koop ik direct op de launchparty (speciale uitnodiging). En ik weet nú al dat ik dat spel nooit online ga spelen. Muziek haal ik in perfecte kwaliteit van internet, en tóch reken ik daarna 15 euro af bij de MediaMarkt voor een CD.

Tis gewoon een principe kwestie. Als je iets gebruikt, betaal je er ook voor.

[ Voor 7% gewijzigd door sebastius op 08-08-2004 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 27-09 13:40

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 11:40:
Apart geval qua warez is de firma microsoft.

Microsoft heeft namelijk 2 problemen:

Probleem 1:
Veel microsoft producten worden gewarezed etc. Microsoft claimed hierdoor dat ze miljoenen dollars mislopen.

Probleem 2:
Microsoft heeft op haar bankrekening 20 miljard dollar staan. Het probleem daarin bestaat dat ze niet weten wat ze met het geld moeten doen.........

Ergo:
Als je dus een whatever microsoft product warezed help je ze niet, maar als je een product van ze koopt help je ze ook niet............ :P
natuurlijk weet jij al lang dat het een Principe Kwestie is en dat jouw post een soort van poging was om grappig te zijn 8)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:56

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Nog een ander groot probleem is het verschil in strafmaten over de hele wereld.

In de VS wordt je praktisch opgehangen tenzij je het op een dealtje gooit
Hier in NL wordt alles toegeleten zolang je het maar prive houdt
En op Kreta ( gisteren teruggekomen) zijn alle gewarezde films gewoon in de kroegjes te zien 8)7 (I-robot, Arthur, etc ) Terwijl de politie erlangs rijdt 8)7 8)7

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op 08 augustus 2004 @ 18:05:
Mensen verklaren mij misschien voor gek, maar ik download games en muziek, en als ik het goed vind loop ik direct naar de winkel om het te kopen. Doom3 bijvoorbeeld ook. Die koop ik direct op de launchparty (speciale uitnodiging). En ik weet nú al dat ik dat spel nooit online ga spelen. Muziek haal ik in perfecte kwaliteit van internet, en tóch reken ik daarna 15 euro af bij de MediaMarkt voor een CD.

Tis gewoon een principe kwestie. Als je iets gebruikt, betaal je er ook voor.
/me Eensch
Alhoewel ik het bij muziek minder heb dan bij games, aangezien die artiest toch vrijwel niets terugziet van die 20 euro, en zolang platenmaatschappijen nog steeds dikke winst maken zie ik geen aanleiding hun portemonnee te gaan spekken.
offtopic:
Doom 3 vond ik nou niet de moeite waard om te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met muziek ook minder moeite want (ouwe }:O alert!), muziek downen en gebruiken is legaal, games downen en gebruiken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 16:03:
zolang het mensenwerk blijft wordt het gecrackt.. ze zullen ALTIJD wel een manier vinden om het gratis te krijgen.
Laat ze dan eens opschieten met die Starforce 3 cracks :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 10:11

Infernis

Psychotic Weaboo

m0n0 schreef op 07 augustus 2004 @ 23:04:Zie wat die mensen op FXP-boards doen is gewoon Illegaal 100% zij hacken dus in op bedrijfs/Uni netwerken en gebruiken je bak zonder toestemming en veroorzaakt dik dataverkeer. Ook is het heel makkelijk de IP plus login gegevens door tegeven zodat de hele wereld kunnen leechen.

Die FXP-groups daarintegen zitten dus echt in the Scene, die hebben gewerkt voor hun sites, die racen voor hun credits die zitten met allemaal "bekenden" op sites, dus de mensen die leechen of uppen kanje in je irc channel zien/aanspreken. Hierbij is een bak gewoon ergens aan een lijn gehangen zij het een studenten appartementje of een datacantre het is met toestemming geplaatst en de eigenaar van de lijn weet ervan en hebben 10 van de 10 keer ook hun eigen account.
Tussen een box hacken of een box hijacken is er geen bal verschil, het is alletwee even illegaal.

Of denk je nu echt dat de echte sites (niet die 10mbit bbb sites) allemaal privélijnen zijn? Het wil niet zeggen dat je toegang hebt tot een snelle lijn dat jij er automatisch eigenaar van bent. Die 100Mbit's of sneller behoren allemaal aan bedrijven toe, of scholen, of rechtstreeks bij de isp. En het zijn diegene die rechtstreeks toegang hebben tot het serverpark die er hun sites op draaien (network admins bvb). Als het bedrijf te weten komt dat je een site op hun lijnen draait, hang je.

Het verschil tussen legit en hacked boxes zit hem natuurlijk wel in de veiligheid voor de rls/curry groepen die er gebruik van maken, aangezien men bij legit boxes totale controle heeft over het systeem, en zo de veiligheid van de gebruikers (min of meer) kan garanderen.

Point is, legit of hack, beide even illegaal.

En om je maar een idee te geven. Een 1Gbit leased lijn hier in belgië kost je meer dan 1 miljoen euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infernis schreef op 09 augustus 2004 @ 20:13:
[...]

Tussen een box hacken of een box hijacken is er geen bal verschil, het is alletwee even illegaal.

Of denk je nu echt dat de echte sites (niet die 10mbit bbb sites) allemaal privélijnen zijn? Het wil niet zeggen dat je toegang hebt tot een snelle lijn dat jij er automatisch eigenaar van bent. Die 100Mbit's of sneller behoren allemaal aan bedrijven toe, of scholen, of rechtstreeks bij de isp. En het zijn diegene die rechtstreeks toegang hebben tot het serverpark die er hun sites op draaien (network admins bvb). Als het bedrijf te weten komt dat je een site op hun lijnen draait, hang je.
Hier misschien. In Zweden is 10Mbit voor particulieren standaard (vanaf 30 euro per maand), en ISP's maken zich op voor de overstap naar 100Mbit, die je zult kunnen gaan krijgen voor iets van 60 euro per maand.
Dat een Gbit lijn bij jou in België een miljoen per jaar kost (wat me erg sterk lijkt) is dus helemaal niet relevant, of dacht je echt dat alle crackers in België gesitueerd waren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 20:26:
[...]

Hier misschien. In Zweden is 10Mbit voor particulieren standaard (vanaf 30 euro per maand), en ISP's maken zich op voor de overstap naar 100Mbit, die je zult kunnen gaan krijgen voor iets van 60 euro per maand.
Dat een Gbit lijn bij jou in België een miljoen per jaar kost (wat me erg sterk lijkt) is dus helemaal niet relevant, of dacht je echt dat alle crackers in België gesitueerd waren 8)7
Tell me something i don't know :)

Zweden is een uitzondering. Die worden namelijk gesponserd door de overheid. Ik weet maar al te goed dat ze full duplex 10Mbit aanbieden voor een belachelijke prijs.
Maar tegelijkertijd houden ze ook alles intern. Als je iets of wat ervaring hebt met die bbb lijnen weet je maar al te goed dat die routing buiten hun grens zwaar kut is. Momenteel zijn er nog een paar gaatjes open voor een deftige speed te halen, maar wees gerust dat ze die toemetselen zodra het nodig is.

En over die Gbit, het was maar een voorbeeld. En ja die kosten zoveel, denk je dat traffiek, servers, setup, onderhoud allemaal gratis zijn? Google maar ff, Belgie is trouwens niet het enige land met zulke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infernis schreef op 09 augustus 2004 @ 20:35:
[...]

Tell me something i don't know :)

Zweden is een uitzondering. Die worden namelijk gesponserd door de overheid. Ik weet maar al te goed dat ze full duplex 10Mbit aanbieden voor een belachelijke prijs.
Maar tegelijkertijd houden ze ook alles intern. Als je iets of wat ervaring hebt met die bbb lijnen weet je maar al te goed dat die routing buiten hun grens zwaar kut is. Momenteel zijn er nog een paar gaatjes open voor een deftige speed te halen, maar wees gerust dat ze die toemetselen zodra het nodig is.
Hehe, dat is waar, naar het buitenland toe is het allemaal wat minder. De subsidiering is omdat de internettoegang alleen geprivatiseerd werd op voorwaarde dat iedereen breedband tot zijn/haar beschikking zou krijgen :X Moeten ze hier ook doen :P
En over die Gbit, het was maar een voorbeeld. En ja die kosten zoveel, denk je dat traffiek, servers, setup, onderhoud allemaal gratis zijn? Google maar ff, Belgie is trouwens niet het enige land met zulke prijzen.
Vreemd, een miljoen per jaar is ong. 80.000 euro per maand. Raar als je bedenkt dat je voor een E1 lijn hier 'maar' 800 euro per maand betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

tja, hangt allemaal van de economie af.
ff voorbeeld tussen belgië en nederland.

Jullie hebben een fuckload providers die 8Mbit adsl aanbieden voor een leuke prijs, daarbij nog een fair user policy. Ik ken genoeg NL'rs die er op los downloaden zonder enige problemen.

Onze isp's hier in Belgie hebben allemaal een limiet van 10-15 Gb per maand. En het kost ons evenveel of meer dan in NL. Er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen zonder limiet, maar dat zijn dan 1mbit/2mbit lijnen op een slecht netwerk, of je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen om die lijn te krijgen.

Ik zit op kabel en kan downloadblokken bijkopen, dan kom ik op 20Gig per maand uit, en dat kost me 50 euro per maand. Nu hebben we een systeem dat als je na middernacht download, alles maar voor de helft telt. (dus eigenlijk 40Gb/maand als je uitsluitend na middernacht download), onze upload is 192kbit (uploaden mag ik maar 2 gig per maand). Als je je limiet overschrijd, word je modem automatisch gecapped naar smallband snelheid (4kb/sec), tot je verbruik weer in balans is.

it's hell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Infernis schreef op 09 augustus 2004 @ 20:35:
Raar, dat in zweden een van de transatlantische uplinks gesitueerd is, routing naar buiten niet mogelijk? Lijkt me juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 20:41:
[...]
Vreemd, een miljoen per jaar is ong. 80.000 euro per maand. Raar als je bedenkt dat je voor een E1 lijn hier 'maar' 800 euro per maand betaalt.
Aangezien E1 2Mbit is, betaal je dus 400.000 euro per maand voor een 1Gbit lijn als je die prijs doortrekt, en 4,8 miljoen euro per jaar..

Enne, die verhalen over de zweden kunnen wel kloppen, is helemaal niet zo geweldig snel. Er zitten hier ook een paar tweakers over die verbindingen als ik het me kan herinneren (ja, in zweden dus)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Infernis schreef op 09 augustus 2004 @ 20:50:

Jullie hebben een fuckload providers die 8Mbit adsl aanbieden voor een leuke prijs, daarbij nog een fair user policy. Ik ken genoeg NL'rs die er op los downloaden zonder enige problemen.

Onze isp's hier in Belgie hebben allemaal een limiet van 10-15 Gb per maand. En het kost ons evenveel of meer dan in NL. Er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen zonder limiet, maar dat zijn dan 1mbit/2mbit lijnen op een slecht netwerk, of je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen om die lijn te krijgen.

Ik zit op kabel en kan downloadblokken bijkopen, dan kom ik op 20Gig per maand uit, en dat kost me 50 euro per maand. Nu hebben we een systeem dat als je na middernacht download, alles maar voor de helft telt. (dus eigenlijk 40Gb/maand als je uitsluitend na middernacht download), onze upload is 192kbit (uploaden mag ik maar 2 gig per maand). Als je je limiet overschrijd, word je modem automatisch gecapped naar smallband snelheid (4kb/sec), tot je verbruik weer in balans is.

Wij Nederlanders hebben dat ook. Mijn moeder heeft thuis Zeelandnet :r Een limiet van 1 GB, en voor iedere extra MB mag je betalen. En ze zijn zowieso al niet goedkoop. De enige kabelprovider in het grootste Kapelle, en ADSL kennen ze daar nog niet :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroegah:
toen stond je vroeg op en ging je nog naar de winkel omdat C&C Red Alert, Duke Nukem 3d... enz, net uit waren, downloaden was nog geen optie... met 6 kb/s...

Tegenwoordig komen er zoveel spellen uit.. als je een beetje budget hebt moet je wel kiezen tussen verschillende titels. Wat is nu handiger dan gewoon het spel te downen en uit te proberen.. als het je dan bevalt koop je hem een half jaar later bij de Intertoys... voor € 10,- zo heb ik er verschillende op de plank staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 21:34:
Vroegah:
toen stond je vroeg op en ging je nog naar de winkel omdat C&C Red Alert, Duke Nukem 3d... enz, net uit waren, downloaden was nog geen optie... met 6 kb/s...
Daarom had je vroeger ook rips, en daarnaast was Duke Nukem 3D shareware nog best redelijk te downloaden toen. C&C Red Alert is veel nieuwer: Daar had je ook een RIP van en anders stond die wel op Twilight, Oh! No More Games, of met een nocd-crack te kopieren van anderen. Hoezo: Download was misschien geen optie maar er waren genoeg simpele alternatieven om niet naar de winkel te hoeven.
als het je dan bevalt koop je hem een half jaar later bij de Intertoys... voor € 10,- zo heb ik er verschillende op de plank staan.
Idd. Belachelijk hoe snel sommige spellen in prijs dalen, ik wacht ook vaak een tijdje met de aankoop tot ze in de budgetbak liggen van spelen die ik niet gelijk echt per se hoef te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kwestie microsoft is een beetje apart:

Microsoft klaagt steen en been over dat ze bestolen worden. Maar tegelijkertijd is het waarschijnlijk wel zo dat de illegale versies van windows microsoft windows zo groot hebben gemaakt.
Ik kan van iedereen waarvan ik het weet maar 3 mensen opnoemen die een legale windowsversie gebruiken.

Ik heb zelf geen problemen met het idee dat men een uitgebreide 'demo' download. Maar ik ken mensen die werkelijk alles downloaden wat ze gebruiken. In mijn opinie is dat klinklare diefstal, zeker wanneer er geen reden voor is(Idiote prijzen, etc.).

Ik ben zelf zeker geen engel wat dit betreft maar ik koop wel dingen die ik vaak gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 22:33:
Ik kan van iedereen waarvan ik het weet maar 3 mensen opnoemen die een legale windowsversie gebruiken.
En dat wil zeggen? Als ze er niet aan konden komen zouden ze het vast bij een nieuwe pc kopen net als alle andere mensen, er is gewoon geen alternatief voor windows. punt uit, ja linux is ook een OS, maar kun je absoluut niet vergelijken, ze zijn op totaal verschillende markten gericht. (ik laat macOS maar ff buiten beschouwing aangezien dat niet op een ibm comp. pc draait.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op 09 augustus 2004 @ 22:57:
[...]

En dat wil zeggen? Als ze er niet aan konden komen zouden ze het vast bij een nieuwe pc kopen net als alle andere mensen, er is gewoon geen alternatief voor windows. punt uit, ja linux is ook een OS, maar kun je absoluut niet vergelijken, ze zijn op totaal verschillende markten gericht. (ik laat macOS maar ff buiten beschouwing aangezien dat niet op een ibm comp. pc draait.)
Misschien is dat wel zo, maar het algemeen gebruik van microsft windows, zij het illegale versies, heeft de concurrentie gewoon om zeep geholpen. Als het mensen niet uitmaakt hoe duur een product is omdat ze er toch niet voor hoeven te betalen, betekent dat dat er ook geen goedkoper alternatief komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 23:05:
[...]

Misschien is dat wel zo, maar het algemeen gebruik van microsft windows, zij het illegale versies, heeft de concurrentie gewoon om zeep geholpen. Als het mensen niet uitmaakt hoe duur een product is omdat ze er toch niet voor hoeven te betalen, betekent dat dat er ook geen goedkoper alternatief komt.
Heb jij ooit wel eens iemand een kant en klare pc zonder windows zien kopen? dat zit er altijd bij. dit is hoe Gates MSDOS aan de man heeft gekregen, en dit doen ze tegenwoordig met Windows netjes over.

maar dit heeft 0,0 met release groups te maken, dus we staken dit offtopic uitstapje maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Laatst online: 26-09-2024
Infernis schreef op 09 augustus 2004 @ 20:50:

Het heeft voordelen en nadelen ik heb een maat in antwerpen en die betaalt hetzelfde voor zijn internet verbinding als ik, 40 euro.Maar zijn snelheden liggen 5-10x hoger, maar dat upload ding is idd een nadeel.Ze kunnen beter gewoon 15gb geven voor up/download.Want nu kan ie weinig downloaden omdat je bij torrents veel moet uploaden.
Hier in Ned wordt het al standaard dat je geen limiet hebt, maar die snelheden moet echt in prijs omlaag, sommige bieden wel 2-8mbit netwerk aan maar die prijzen daarvan zijn niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Ik heb tiscali en daar betaal en dat is per maand 40 euro voor een 2mb/320kb lijn, met datalimiet van 20GB per maand, elke 100mb extra is 50 cent.

Upload wordt NIET gemeten dus das wel flex :)
En op tiscali.nl kan ik bijhouden hoeveel ik deze maand al heb gedownload, en met 667MB per dag weet ik of ik dus ff een paar dagen rustig moet zijn of niet :P

Overigens loop ik nu precies 1 dag voor, zal wel komen omdat doom op 1 augustus kwam en geen dag eerder :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Benotti op 10-08-2004 13:23 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Edit: krijg commentaar van fietsen.

[ Voor 101% gewijzigd door stfn345 op 10-08-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FXP boards zijn ZOOOOO passé. :)

Sinds de opkomst van goede P2P programma's kan die zooi me gestolen worden. Niet alleen moet je er allerlei moeite voor doen en jezelf inlikken, maar je vindt alleen nieuwe shit. Via de betere P2P programma's ben ik aan films gekomen die ze hier in de buurt niet eens meer verkopen. Denk aan de films van Clint Eastwood uit de jaren '70, of de eerste films van Ahnuld, zoals Conan the Barbarian etc.

Je vindt gewoon alles omdat het aanbod niet afhankelijk is van de smaak van de warezkiddies, want die suckt over het algemeen kei- en keihard. En daarnaast hanteren ze het adagium nieuw=beter, ook een teken van onvolwassenheid en niet-ingedaalde smaaktestikels.

Het ergste is nog wel dat als je je éénmaal bij een FXP board naar binnen hebt gewerkt, dat de hele handel dan opgedoekt wordt. Dag tijd, dag moeite...

eMule rocks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
Hm, vraag me af waarom de post van Razorhead weg is, dit is namelijk idd helemaal hoe hiet in zijn werk gaat.
Daarover ging dit topic toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we hier toch zo bezig zijn, ik heb nu een paar keer een discussie gehad over het volgende:

Ik ben naar spider-man 2 geweest ni de bioscoop, ik heb daar het kaartje nog van om het eventueel te bewijzen, plus getuigen natuurlijk 8), zou ik nu in principe de film mogen downen om hem nog is een keer rustig na te kijken op mijn eigen pc?

Ik heb Need For Speed: Underground voor de Nintendo GameCube, origineel natuurlijk, duh :P. Ik vind het onnodig om het spel nóg een keer te moeten kopen om hem ook op mijn pc te kunnen spelen. Zou ik nu een gekraakte versie legaal toch in huis mogen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 15:17:
Als we hier toch zo bezig zijn, ik heb nu een paar keer een discussie gehad over het volgende:

Ik ben naar spider-man 2 geweest ni de bioscoop, ik heb daar het kaartje nog van om het eventueel te bewijzen, plus getuigen natuurlijk 8), zou ik nu in principe de film mogen downen om hem nog is een keer rustig na te kijken op mijn eigen pc?

Ik heb Need For Speed: Underground voor de Nintendo GameCube, origineel natuurlijk, duh :P. Ik vind het onnodig om het spel nóg een keer te moeten kopen om hem ook op mijn pc te kunnen spelen. Zou ik nu een gekraakte versie legaal toch in huis mogen hebben?
Nee en Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 13:45

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 15:17:
1 Ik ben naar spider-man 2 geweest ni de bioscoop, ik heb daar het kaartje nog van om het eventueel te bewijzen, plus getuigen natuurlijk 8), zou ik nu in principe de film mogen downen om hem nog is een keer rustig na te kijken op mijn eigen pc?

2 Ik heb Need For Speed: Underground voor de Nintendo GameCube, origineel natuurlijk, duh :P. Ik vind het onnodig om het spel nóg een keer te moeten kopen om hem ook op mijn pc te kunnen spelen. Zou ik nu een gekraakte versie legaal toch in huis mogen hebben?
1: Nee, je hebt een kaartje betaald voor het mogen kijken naar een (semi) publieke voorstelling van een film waarover vertoningsrechten zijn betaald

2: Nee je hebt een 1 system license gekocht voor je GameCube, en aangezien een PC, PS2 of wat dan ook een andere systeem is (lees: een systeem ook al was het het zelfde platform) en mag je hem dus niet spelen op een ander systeem d.m.v een crack.

Beide zijn natuurlijk op eigen verantwoordelijkheid enzo :P
Argh best wel flauw dat ik zit te leuren over illigaal spul terwijl ik ook genoeg download, maar dat is ook de schuld van de instanties; een ogrineel is gewoon te duur :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Het gewoon zoals hierboven staat je eigen verantwoordelijkheid, het is zeker niet legaal, maar wie geeft tegenwoordig daar nog om?Zelf zoek ik nooit zulke goedkeuringen om te downloaden, want het slaat nergens op.Je download gewoon die shit of je koopt het, dat je ergens naar de bios bent geweest maakt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op 10 augustus 2004 @ 15:01:
Hm, vraag me af waarom de post van Razorhead weg is, dit is namelijk idd helemaal hoe hiet in zijn werk gaat.
Daarover ging dit topic toch? :?
Niet helemaal, het ging om de beweegredenen achter degenen die spelletjes kraken en ze onderling uitwisselen. Niet om hoe je als doorsnee flippo je kan inlikken bij een FxP board. :) Alsof je dat ueberhaupt zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

axis schreef op 09 augustus 2004 @ 21:32:
[...]

Aangezien E1 2Mbit is, betaal je dus 400.000 euro per maand voor een 1Gbit lijn als je die prijs doortrekt, en 4,8 miljoen euro per jaar..

Enne, die verhalen over de zweden kunnen wel kloppen, is helemaal niet zo geweldig snel. Er zitten hier ook een paar tweakers over die verbindingen als ik het me kan herinneren (ja, in zweden dus)
Dat is waar, maar je betaalt natuurlijk op een andere manier voor één lijn. Net zoals 2 lijnen van 2Mbit bij KPN bijelkaar 110 euro kosten, en één lijn van 4Mbit zo'n 80 euro.
Maar verder gaan we weer ontopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 13:59:

Sinds de opkomst van goede P2P programma's kan die zooi me gestolen worden. Niet alleen moet je er allerlei moeite voor doen en jezelf inlikken, maar je vindt alleen nieuwe shit. Via de betere P2P programma's ben ik aan films gekomen die ze hier in de buurt niet eens meer verkopen. Denk aan de films van Clint Eastwood uit de jaren '70, of de eerste films van Ahnuld, zoals Conan the Barbarian etc.

Je vindt gewoon alles omdat het aanbod niet afhankelijk is van de smaak van de warezkiddies, want die suckt over het algemeen kei- en keihard. En daarnaast hanteren ze het adagium nieuw=beter, ook een teken van onvolwassenheid en niet-ingedaalde smaaktestikels.

Het ergste is nog wel dat als je je éénmaal bij een FXP board naar binnen hebt gewerkt, dat de hele handel dan opgedoekt wordt. Dag tijd, dag moeite...

eMule rocks :D
Dit ben ik totaal niet met je eens. Als je bij een goed FXP board zit, kun je alles sneller en eerder halen dan via een (IMHO kut-) P2P programma als Emule. Oude dingen vind je inderdaad niet snel, maar dat is nou eenmaal onmogelijk met deze methode. Elk voordeel heb z'n nadeel, en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:29

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 18:15:
[...]

Dit ben ik totaal niet met je eens. Als je bij een goed FXP board zit, kun je alles sneller en eerder halen dan via een (IMHO kut-) P2P programma als Emule. Oude dingen vind je inderdaad niet snel, maar dat is nou eenmaal onmogelijk met deze methode. Elk voordeel heb z'n nadeel, en andersom.
Wat ik nou niet snap is dat usetnet (binaries) nog steeds legaal wordt verklaard. Je kan alles snel downloaden en alle nieuwe dingen staan er gewoon op. Oude films willen mensen wel uploaden als je ze heel lief aankijkt :P.
En als je nog een goede provider hebt is het allemaal nog eens gratis ook :)

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 18:15:
[...]

Sommige mensen vinden een torrentfile of iets intypen in emule gewoon makkelijker, dat dingen eerder beschikbaar zijn op een fxp-board valt wel mee, want alles verspreid zich ook gelijk via p2p.Het enige nadeel zijn natuurlijk de speeds, maar zoals jij idd zegt "Elk voordeel heb z'n nadeel, en andersom"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via fatsoenlijke FXP boards zijn downloads van 100 kb/sec inderdaad eerder regel dan uitzondering.

Maar ik kick meer op een goede 'oudere' film (want in de FXP wereld is alles ouder dan een jaar al steenoud) dan een crappy screener van Spider-Man 2 (al is die ene screener best nog wel goed kijkbaar ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Laatst online: 29-09 14:16
Via fatsoenlijke FXP boards zijn downloads van 100 kb/sec inderdaad eerder regel dan uitzondering.
En da's nog zeer minimaal.
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 13:59:

smaak? De goeden hebben van het nieuwe gewoon alles en niet alleen de populaire films.
En de boards die beginners in dat wereldje aannemen zullen idd naar alle waarschijnlijkheid binnen de kortste keren opgedoekt zijn ja

[ Voor 75% gewijzigd door JasperE op 10-08-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
OD-Frozen schreef op 10 augustus 2004 @ 19:45:
[...]

En da's nog zeer minimaal.
Hangt natuurlijk ook af van je eigen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gromba schreef op 10 augustus 2004 @ 18:57:
[...]

Wat ik nou niet snap is dat usetnet (binaries) nog steeds legaal wordt verklaard. Je kan alles snel downloaden en alle nieuwe dingen staan er gewoon op. Oude films willen mensen wel uploaden als je ze heel lief aankijkt :P.
Komt omdat usenet/nieuwsgroepen de status heeft van een cache/proxy, het is een tijdelijke opslagruimte tussen aanbieder en klant. En net zoals je de TPG niet de schuld kan geven voor het tijdelijk opslaan (In bijv. een sorteercentrum) van verboden pakketjes kan je dat bij ISP's ook niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

binerias,wtf is dat nouweer ?

* Probeer Google eens :/ *

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Laatst online: 29-09 14:16
google: binaire bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49
Wat ik me nou afvraag is: Hoe komt het dat bijna nooit 2 verschillende groepen dezelfde game releasen.
Het zou dus kunnen voorkomen dat iemand (bijv.) Doom3 al geript heeft, gecrackt, en aan het uploaden is en dan merkt dat het spel net gereleased is door een andere groep. >:)

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan krijg je een zgn. race

wie hem dan t snelste verspreid heeft is de winnaar in de scene en die krijgt dan ook de eer.

*edit* het begint ook wel wat eerder dan voordat jij je spelletje op nforce ziet staan hoor :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gromba schreef op 10 augustus 2004 @ 18:57:
Wat ik nou niet snap is dat de straat nog steeds legaal wordt verklaard.
Je kan er alles kopen van illegale drugs, namaak spul, wapens, en het is vaak up to date spul. Oftewel: Je moet niet altijd de legale activiteiten laten lijden onder de illegale activiteiten door het af te sluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dan volgens de mods hier zijn mijn posts niets met de topic te maken hebben,nou ja,ik zal hier op letten en proberen mijn post wat meer constructief te maken,ok ??

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 09:29:
ok dan volgens de mods hier zijn mijn posts niets met de topic te maken hebben,nou ja,ik zal hier op letten en proberen mijn post wat meer constructief te maken,ok ??

bedankt :)
Nu ga je weer de fout in, want deze post heeft OOK niks met dit topic te maken. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09 06:46
Als je dump access hebt dan kan je echt van ALLES (dvdr, svcd, divx, vcd, ps2, xbox, mp3, gba roms, applicaties, 0days etc etc) meteen downloaden zodra het uit is.

Jullie kennen isonews en nforce enzo wel, nou op dumps (vaak 100mbit) staat het er vaak uren of zelfs een dag al voor dat het op die sites vermeld staat

Trouwens over die zweedse verbindingen: Dat is van BredBands Bolaget (BBB) en dat zijn 10mbit up/down verbindingen. Kosten zo'n 50 euro per maand.

Overigens mijn visie over het goed of fout zijn van warez:

Bij spellen zijn demo's niet alles. Ik heb echt vroeger te veel spellen gekocht voor veel geld die ik na 2 weken niet meer aanraakte. Echt enorm zonde. Koop je als kind van zakgeld van een paar maanden een duur spel van 100 gulden en dan na 2 weken ligt er alleen nog maar een mooie doos in de kast te verstoffen.

Ik vindt het daarom fijner dat je games kan downloaden. Games die ik echt goed vind en lang speel die koop ik serieus waar.

Overigens; als ik naar mijn DVD collectie kijk, dan heb ik zo'n 30% daarvan gekocht DOOR warez. Juist omdat ik kostenloos zo'n film binnen kan halen krijg ik veel meer titels te zien dan ik normaal zou doen en elke film die ik echt goed vond of elke serie die ik vaak opnieuw keek, staan nu hier op de plank.

Ik vind het zelf dus elke keer zo overdreven als ze weer met hun cijfertjes komen van zogenaamde miljarden verliezen, volgens mij tellen hun gewoon elke download als 50 dollar ofzo. Onzin natuurlijk. Grootste deel had het anders nooit gekocht of hadden het alsnog gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FXP is dood, leve bittorent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Leve IRC 8)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ookal was dit topic wat gezakt, ik wilde er toch nog even op reageren.

Het blijft mooi om te zien dat er genoeg mensen in dit topic spreken over warez, FXP-boards, de scene etc terwijl ze zelf er duidelijk geen kaas van gegeten hebben.

Bijvoorbeeld de Netwerk uitzending van ene "BAS", dit zou een grote jongen zijn in de warez-scene. Alleen Bas wist niet meer precies wat-wat was, en beweerde dus dat groepen als Deviance en Fairlight ook films en programma's kraakten en uitbrachten.
Dit is een mooi voorbeeld van iemand die denkt te weten hoe het zit(zoals zovelen in dit topic)

Ook het feit dat release-groups voor geld zouden releasen is absolute onzin. Waarom zou men anders een game kraken en vervolgens "vrij" op internet zetten?
Het zijn juist de kneuzen die de games van een nieuwsserver downloaden en vervolgens 100x branden en op Marktplaats proberen te verkopen voor 7.50 of 10 euro per spel.
De echte criminelen (oa via uni van Twente) die gebruikten en betaalden de studenten daar om films, programmas etc te downloaden en verzamelden dit vervolgens en verkochten het met dikke winst natuulijk. Vandaar de speedboten en grote huizen.

Zo ook de bekende Twilights. Dit is dus wel georganiseerde misdaad. Hier werd dus ook warez verzameld, gebundeld en met dikke winst verkocht.

Dus als conclusie, de warez scene is op dit gebied NIET slecht. Alleen degene die geld vragen voor een spel(dat niet van hun is) is dat.
Of je nu wel of niet een stukje warez wil downloaden is aan jezelf. Niemand dwingt een ander tot het downloaden van warez, laat staan je te dwingen om het niet te kopen.

vb van warez die ik download:
MP3 livesets -> niet te koop
DVDs -> nog niet te koop(Soms niet in bios), en als ik m mooi vind dan koop ik ze (Star Wars, LOTR, 24, Sopranos, Band of Brothers etc maar niet voor de nieuwprijs, maar probeer ik of budget te kopen of tweedehands.
Games -> bijv doom3 had ik nooit gekocht, 60 euro voor een game(en 400 euro voor hardware) die je in een weekend uitspeelt? dacht het niet. Tis trouwens ook een slechte game, ben er na 2/3 uur mee gestopt.
Apps -> wat ik nodig heb, en meeste gebruik ik 1-2 keer. Denk aan recovery-tools.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij dwalen we een beetje af. Het gaat allang niet meer over warez groepen, maar het begint een beetje pats topic te worden. Het is ongetwijfeld heel fijn dat jullie allemaal goede plekken hebben om jullie warez vandaan, maar daar gaat dit topic niet over.

Misschien dat het discussie materiaal voor dit onderwerp op is, dus laten we dan maar een einde aan dit topic maken.

Voor een discussie over het wel / niet gebruiken van warez, kan je in Het kopiëren van Games terecht :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 13:32 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.