ookal was dit topic wat gezakt, ik wilde er toch nog even op reageren.
Het blijft mooi om te zien dat er genoeg mensen in dit topic spreken over warez, FXP-boards, de scene etc terwijl ze zelf er duidelijk geen kaas van gegeten hebben.
Bijvoorbeeld de Netwerk uitzending van ene "BAS", dit zou een grote jongen zijn in de warez-scene. Alleen Bas wist niet meer precies wat-wat was, en beweerde dus dat groepen als Deviance en Fairlight ook films en programma's kraakten en uitbrachten.
Dit is een mooi voorbeeld van iemand die denkt te weten hoe het zit(zoals zovelen in dit topic)
Ook het feit dat release-groups voor geld zouden releasen is absolute onzin. Waarom zou men anders een game kraken en vervolgens "vrij" op internet zetten?
Het zijn juist de kneuzen die de games van een nieuwsserver downloaden en vervolgens 100x branden en op Marktplaats proberen te verkopen voor 7.50 of 10 euro per spel.
De echte criminelen (oa via uni van Twente) die gebruikten en betaalden de studenten daar om films, programmas etc te downloaden en verzamelden dit vervolgens en verkochten het met dikke winst natuulijk. Vandaar de speedboten en grote huizen.
Zo ook de bekende Twilights. Dit is dus wel georganiseerde misdaad. Hier werd dus ook warez verzameld, gebundeld en met dikke winst verkocht.
Dus als conclusie, de warez scene is op dit gebied NIET slecht. Alleen degene die geld vragen voor een spel(dat niet van hun is) is dat.
Of je nu wel of niet een stukje warez wil downloaden is aan jezelf. Niemand dwingt een ander tot het downloaden van warez, laat staan je te dwingen om het niet te kopen.
vb van warez die ik download:
MP3 livesets -> niet te koop
DVDs -> nog niet te koop(Soms niet in bios), en als ik m mooi vind dan koop ik ze (Star Wars, LOTR, 24, Sopranos, Band of Brothers etc maar niet voor de nieuwprijs, maar probeer ik of budget te kopen of tweedehands.
Games -> bijv doom3 had ik nooit gekocht, 60 euro voor een game(en 400 euro voor hardware) die je in een weekend uitspeelt? dacht het niet. Tis trouwens ook een slechte game, ben er na 2/3 uur mee gestopt.
Apps -> wat ik nodig heb, en meeste gebruik ik 1-2 keer. Denk aan recovery-tools.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 22-08-2004 13:18
]