[pc] RTCW: Enemy Territory - deel 7

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.498 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/novagamer/enemyterritory.jpg
Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory
Enemy Territory was origineel een uitbreiding voor de populaire shooter Return to Castle Wolfenstein uit 2001. Dit spel zelf (afgekort met RTCW) is ontwikkeld door vier verschillende bedrijven. Uitgever Activision, ID Software, Nerv Software en Gray Matter Studios. Hoofdzakelijk heeft Nerv Software zich bezig gehouden met het multiplayer gedeelte en Gray Matter Studios met de singleplayer campaign. ID Software, de eigenaar van de Quake 3 engine heeft beide ontwikkel teams erg hard geholpen met hun reusachtige ervaring. Return to Castle Wolfenstein was een succes en uiteraard, dan moet er een uitbreiding of vervolg worden ontwikkeld. De twee ontwikkelteams Splash Damage en Mad Doc kregen de opdracht de uitbreiding 'Enemy Territory' te ontwikkelen. Splash Damage kreeg de taak voor het multiplayer gedeelte en Contact kreeg de zware last van de singleplayer campaign op hun schouders. Na afloop van de ontwikkel periode waren uitgever Activision en ID Software niet erg tevreden met de singleplayer campaign. Uiteindelijk heeft Contact nog iets langer de tijd gekregen maar uiteindelijk hebben ze besloten de singleplayer campaign niet te releasen en de uitbreiding te cancelen.... en toen bleven ze zitten met een goede multiplayer gedeelte. Alleen het multiplayer gedeelte te releasen als de add-on 'Enemy Territory' vonden beide ID Software en ontwikkelaar Activision geen goed plan.
Gelukkig hebben deze twee met Splash Damage besloten de multiplayer van 'ET' gratis te releasen als stand-alone game. Om deze game te spelen heb je dus niets nodig qua Return to Castle Wolfenstein origineel of dergelijke. Hier zijn wij hun natuurlijk erg dankbaar voor. :)

Minimum systeemeisen
Om Enemy Territory te laten draaien heb je minimaal deze systeemeisen nodig, maar je kent de uitgevers wel, die systeemeisen zijn altijd erg laag gegrepen. Elke PC vanaf 1.0Ghz met een GeForce 2 MX of beter kan de game redelijk draaien aangezien de engine erg goed te tweaken is. Uit ervaring weet ik dat een langzame harde schijf en al helemaal een met weinig vrije ruimte niets overlaat van ET. Zorg dus voor veel schijfruimte en een redelijk moderne harde schijf.

• Windows® 98/ME/2000/XP
• 100% Windows® 98/ME/2000/XP compatible system (including all 32bit drivers)
• Intel® Pentium® III 600Mhz processor or AMD equivalent
• 128 MB RAM
• 32 MB 100% fully OpenGL® compliant 3-D video card (16MB*)
• Microsoft® Direct X® 8.1 or higher
• 271 MB total disk space for game files
• 500 MB free disk space for swap file
• Windows compatible toetsenbord
• Windows compatible muis
• Windows compatible geluidskaart
• 56.6k modem of sneller (sneller modem word aangeraden bij servers met meer dan 8 spelers)

Enemy Territory is grondig getest met de volgende videokaarten series:
GeForce 4 Ti, GeForce 4 MX, GeForce 3, GeForce 2 Ultra, GeForce 2 MX, GeForce256, Radeon 8500/64, Radeon 7200/64, Radeon 9700 Pro/128, Xabre 400
(*) Ik (Jazzper) heb het met een Viper 550 TNT1 16MB werkend gekregen. Daar is dan ook alles mee gezegd :)

Configs, tweaks en scripting
Als je het spel al een tijdje speelt vraag je je af waarom je buurman net dat stukje sneller beweegt, hoger springt en meer duels van je wint. Dit zit hem dikwijls in het optimaliseren (tweaken) van je settings. Veel mensen leveren graag een stukje grafische kwaliteit in (lucht, details, ontploffingen etc) om snelheidswinst te boeken. Om het niet te bond te maken hanteren diverse partijen (ETPro, de server, ladders) beperkingen. Onjuist gebruik resulteert tot een kick of zelfs ban van een server.

Wordt je gekickt door punkbuster druk dan snel op de console (~) en kijk om welke dingen het gaat. 'Dingen' bedoelen we dan CVARS e.d. mee. Schrijf dit op en zoek in google/GoT. Een voorbeeld is bv de cvar uifullscreen die 0 moet zijn en vaak op 1 staat. Verander dit in je config.

Frames per second
It's all about fps. Breng ze in beeld door /cg_drawfps 1 in je console. Door een fout in de engine kun je je fps locken op bepaalde waarden om betere resultaten te bereiken. Je wint ook meer fps door instellingen laag te zetten. Probeer eens te spelen met een config van een bekende speler en je zult zien dat het soepeler gaat.

Eigen config bouwen
Begin met een goede basis. Dit ga je aan de hand van wat je op internet vind uitbreiden. Voeg wat handige binds toe, sla je favo settings er in op en je zult nooit meer zonder kunnen. Op startkabel staan veel links naar configs.

Clans en ladders
Hoewel dit topic gaat over ET in relatie tot Got wil ik hier toch een stukje over schrijven. Niet in de laatste plaats omdat ik er zelf enthousiast over ben, maar ook vele clanmensen van diverse clans zie posten hier zonder te spammen over hun clan en dit dus gelukkig keurig in de hand blijft.

Enemy Territory leent zich bij uitstek voor clans daar de nadruk ligt op teamwork en strategie. Waar je bij andere spellen nog wel eens goed weg komt met 'dom schieten' heb je bij ET altijd objectives die alleen met slim spelen behaald worden. Ik ben van mening dat spelen in een clan, bij ET in het bijzonder, een enorm en onderschatte toegevoegde waarde heeft. De meeste clans communiceren via een headset en je zal zien dat je veel meer lol hebt in het spel. Ik kan het iedereen dan ook aanmoedigen. Een soort van clan tutorial vind je hier.

De meeste clans spelen in een ladder of cup. Benelux ET clans bevinden zich voornamelijk in Clanbase, RTCW.no ET of Dutch Gamers League ET.

Vragen en antwoorden aka FAQ
Wow! Ik wil ook ET spelen, z.s.m!
Hooo.. rustig, waar is de brand? Ok, een quickstart:
1. Download ET
2. Download de 1.02 Patch
3. Start het spel, vul je naam in, zet de settings goed (enable punkbuster!) etc.
4. Play online!

v57: Wunderbar!
Volgende stappen zijn onder meer: Een browser zoals ASE downloaden, je config tweaken, je inlezen op de materie, mappen verkennen, op irc rondhangen en uiteindelijk je sociale leven kwijt raken aan dit mooie spel ;)

Maps
ET heeft standaard 6 hele leuke maps in huis. Oasis, Radar, Battery, Railgun, Fuel Dump en Gold Rush. Er zijn er uiteraard veel meer. Een paar zijn echter vrij standaard geworden en aangeraden wordt om die (de pk3 files) te downloaden en in je /etmain map te zetten: Beach, Caen, Temple, Supply Depot en TC_Base.

Op de ET servers is het één groot kleuren feest, iedereen heeft kleuren in zijn naam, hoe doe je dat?
De kleurencode's zijn ongeveer hetzelfde als die van Quake 3 en RTCW.
Een kleurencode maak je door een ^ te plaatsen met een cijfer of letter.
^1
voor je naam, dan geeft hij je naam in het rood weer. Hiermee kan je dus ook combineren, bijv ^1W^dh^2o^ae^i. Zie ook: ET nick colorizer

Ik draai Linux op mijn systeem, zijn er ook binaries voor Linux beschikbaar?
Yep, deze zijn op de officiële website beschikbaar bij -> Enemy Territory -> Downloads. Tevens onderaan bij de mirrorlist kan je mirrors voor Linux Binaries vinden.

Ik vind de ingame serverbrowser niet zo handig, is er geen handige manier om mijn favorieten servers makkelijk te kunnen joinen?
Externe serverbrowsers gebruiken veel mensen, er zijn veel goede programma's op dat gebied. In de meeste programma's zitten velen extra features die erg handig zijn. Een aantal programma's die Enemy Territory zoiezo ondersteunen:

HLSW (freeware)
The All Seeing Eye (21 dagen gratis trial)
GameSpy Arcade (Adware)
PatchFinder (alleen quake 3 engine games)
Server Watch (freeware)

ET Pro
Bani heeft een competitie mod gemaakt van paar mb groot die het spel zo beinvloed dat het stukken eerlijker is. De meeste servers maken hier dan ook gebruik van en je zult dus altijd de nieuwste versie moeten hebben. Bani, de maker van ETPro is ook druk bezig met ET TV! Update: dit is al klaar en komt nu mondjesmaat voor. Meer info over beiden.

Punkbuster
Dit programmaatje van Evenbalance(.com) draait mee als je ET speelt. Het is de momenteel ultieme maar uiteraard nooit waterdichte manier om ET te beveiligen tegen cheaters. Het programma voorkomt dingen als wallhacks en aimbots. Je krijgt het standaard ingebakken in ET en downloaden is dus niet nodig. info

ET valt steeds terug op 640x480
Dit een bekend fenomeen. Je lost het op met een BAT bestandje die een file met (verkeerde) settings delete en dan pas ET start.
code:
1
2
del *.pid /s
et.exe %*
In ASE kan je onder Tools --> options --> Games --> program location aangeven dat ie ET moet starten met het bat-bestand. Dan hoef je dus nooit meer handmatig de .pid bestanden te verwijderen.

Hoe bekijk ik demos?
Demo's zijn bestanden met de extensie .dm_83. Deze bestanden bevatten geen videos maar zijn slechts een continue reeks coordinaten en andere informatie. Bij het afspelen van een demo in ET doet het progamma dus niets anders dan het spel weer opnieuw beleven. Je kan dus ook niet van de speler weg bewegen enzo. Wel kan je point of views en snelheden instellen. Ook mooi is om in te stellen dat je de kogels/bommen/granaten etc volgt. Bij airstrike zie je echt een bom vallen. Speel maar eens met onderstaande settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
seta b_demo_autotimescale "0.4" 
seta b_demo_autotimescaleweapons "255" 
seta b_demo_panzercam "1" 
seta b_demo_dynamitecam "1" 
seta b_demo_grenadecam "1" 
seta b_demo_mortarcam "1" 
seta b_demo_teamonlymissilecam "0"

Je kan demos downloaden van o.a. clanbase. Maken doe je tijdens het spel door
code:
1
/record naam
in console te doen (zet eerst
code:
1
/g_syncronousClients 1
en achteraf weer op 0) en
code:
1
stoprecord
om te stoppen. Uiteraard ook handig om te binden. Deze demos komen in je demomap in etmain en etpro. Het is zelfs mogelijk om met auto action in je menu elke keer een demo te maken maar dat loopt snel op. Een typische map neemt een mb of 6 in beslag. Afspelen doe je door in het menu naar demo te gaan en dan de juiste uit te pikken. Voor een ETPro demo moet ET in die stand staan. Of connect eerst naar een ETPro server of start ET op met aangepaste shortcut
code:
1
"C:\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory\ET.exe" +set fs_game etpro

Echte handig is echter het programmaatje Seismovision. Ik vond het tijd terug via Google en het verbaasd me dat amper mensen het gebruiken. Ook handig voor andere spelen. Probeer het en love it ;). Ook mooi om hem als screensaver te gebruiken.
Hoe maak ik er een AVI van? Kort gezegd. Laat ET TGA plaatjes maken (loopt snel op, dus doe je settings op 640x40 bv) en zet die om naar een AVI. Meer over demos

Help! Mijn Enemy Territory geeft een error, wat is dit en hoe kan ik dit verhelpen?
Eigenlijk moet je dan bij Spielerij - Problemen & Vragen zijn. Het gaat hier echter toch specifiek om ET en so far is gebleken dat men elkaar prima helpt. De meeste problemen zijn echter in de tijd dat ET en zeker RTCW/Quake3 bestaan al eerder voorgekomen. Zoek dus goed zou ik zeggen.

"Wie wil er komen ET-en!?"
Afspraken maken om te gaan gamen doe je maar via een chat of dergelijke, niet via GoT. Clanwars regel je ook buiten dit topic om. GoT is er om te discussiëren en elkaar te helpen, niet om afspraakjes te maken op welke server je gaat gamen.
Sinds een tijdje is er op QuakeNet een irc channel #GoT-ET, hier heb je uitgebreid de gelegenheid met gotters te gaan ET-en of gewoon ouderwets te chatten. Als je geen irc client hebt kan je eens een kijkje nemen op mIRC.com of op NoNameScript.de.
Hoewel de meeste GoT irc channels op een andere server zitten, zit de halve serieuze game wereld op Quakenet. Alle clans sowieso. Tref je een leeg kanaal aan, denk dan hieraan.

ET en GoT
Wat ook erg handig is, is een [GoT]-tag achter je naam te zetten met ET. Zo kunnen mede gotters elkaar herkennen. De code is ^a[ ^1G ^0o ^4T ^a] (haakjes mogen ook grijs (^9)). Dit lijkt op een clantag maar is slechts gerelateerd aan GoT en dit topic in het bijzonder. De clan gelieerd aan GoT is Legion of Tweakers
De mensen op dit forum hebben ingame de volgende nicks Thx to Shaggy

Hey je bent iets belangrijks vergeten of ik zie een spelvaut
Laat het me (Jazzper/Guerilla) weten via mail of op irc (#bb4e @ quakenet)

Links
Hieronder vind je een aantal handige links:

opm: ik heb de lijst flink ingekort. 20 links met van allen nog een mirror ook leek me wat veel. Zoekt en gij zult vinden. Rtcwfiles.com dekt nagenoeg alles qua downloads.
RTCW Files (tip!)
Planet Wolfenstein (gamespy network)
RTCW World.com
ET Startkabel
Wolfenstein.nl
Enemy Territory for Dummies
Enemy Territory Configbuilder
SweRTCW.com (tip)
GameServers.net
Official RTCW website
Activision
Splash Damage
ID Software
Punkbuster voor ET
etpro.anime.net
Crossfire
Beter aimen in ET
ET Pro playerguide
Officiele manual
Zeer handige strategy guide! (tip!!)
RTCW & ET voor beginners

Vorige delen:
[rml][ RTCW] Enemy Territory *[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 2[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 3[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 4[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 5[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 6[/rml]

Bekende Servers
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
XS4ALL etpro 1                  194.109.69.40:27960 
XS4ALL etpro 2                  194.109.69.41:27960 
FD-NL               62.212.90.134:27960
6th Floor           131.174.33.100:27960
SNL (UK)            213.228.215.145:27960
Efterlyst (SWE)         213.115.128.60:27960 (goede training)
*BiO* (UK)          212.13.197.137:27964 (idem)
[eLiTe]                                80.69.73.238:29761
verder: Skynet, Telenet en Tiscali.
Handig bij bovenstaand.

De officiele manual die met Enemy Territory word mee geïnstalleerd is een grote schat aan informatie. Je kan deze vinden met de link in je startmenu:
Start / Programma's / Wolfenstein - Enemy Territory / Wolfenstein - Enemy Territory Help / manual.html

RTCW: Enemy Territory FAQ/Startpost 1.2.1 Gestart door Novah, en schaamteloos gekopierd door outerspace die moest toezien hoe ondergetekende annex BB4E^Guerilla annex Jazzper het copy pastede en modificeerde. Spelvauten en opmerkingen? Mailen kan altijd!

[ Voor 18% gewijzigd door Jazzper op 30-08-2004 11:40 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:04
goeie startpost! (ik heb de andere topics niet gezien maarjah...)

denk toch dat ik dit weer ga installeren :P toen dit uitkwam had ik nog modemverbinding, dus schoot niet op

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
kan ik de texten wie door wat gekilled is kleiner maken?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ja, volgens mij kun je dat zelfs zo instellen in het etpro menu

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:28

Shaggy

Misantroop pur sang

Zo welkom bij deeltje 7 allemaal...hehe

May you have a good fraggin time... :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:05
Ron!n schreef op 03 augustus 2004 @ 23:58:
btw altijd leuk om gelijk te hebben :+ (over de temp)
jup thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 17:54
AdrianP schreef op 04 augustus 2004 @ 08:51:
kan ik de texten wie door wat gekilled is kleiner maken?
cg_drawSmallPopupIcons 1

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
tnx, en als ik het helemaal bovenin me scherm wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
http://enemy-territory.4p...ules.php?name=Nick_Colors

misschien dat dit linkje handig is voor in de TS te vermelden. Je kunt je eigen nick in kleur samenstellen. Heel geinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:36

Haan

dotnetter

Jee, alweer een nieuw deel! :D

Er is alleen nog een klein dingetje wat ik eigenlijk vind missen aan de startpost en wel dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hantheman.tk/img/colors.jpg

edit:
echt hè, een paar duizend posts komt niemand ermee, en nu ben ik net te laat 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Haan op 04-08-2004 11:44 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
offtopic:
omg... das wel heel toevallig :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120180

nog een deel \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
AdrianP schreef op 04 augustus 2004 @ 11:20:
tnx, en als ik het helemaal bovenin me scherm wil?
b_hudYoffset 10 Moves the hud up so it is out of the way of the demorecord status line. Set to 0 to move the hud flush with the bottom edge of the screen
Ik dacht dat je het een waarde van 150 moest geven, maar je moet het maar even proberen. :)

Hier kan trouwens dat soort dingen vinden: http://etpro.anime.net/playerguide.html

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Silent Thunder schreef op 04 augustus 2004 @ 11:41:
http://enemy-territory.4p...ules.php?name=Nick_Colors

misschien dat dit linkje handig is voor in de TS te vermelden. Je kunt je eigen nick in kleur samenstellen. Heel geinig :)
beter lezen ;) staat er al in :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
thx roeligan, ik wilde net zeggen.. heb niet voor niets tot 03.00 zitten klussen om het rond te krijgen hehe..

hoewel veel mensen tegen ellenlange startposts zijn vind ik het geen gek idee om hem zo uitgebreid mogelijk te maken. Het is min of meer een resource. Mijn idee was dus om elke keer als hier een briljante oplossing wordt gepost die werkt voor iemand om als wederdienst dan het vraag/antwoord stel kant en klaar toe te voegen aan de FAQ. Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Strak plan...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
Handig dat er nu iets in de startpost staat over config-files. Ik speel maar sinds kort, dus mis een heleboel ervaring, maar heb gemerkt dat je met een standaard config erg in het nadeel bent. Sinds gisteren heb ik bijv. bloodflashes uitstaan waardoor ik nu tenminste niet direct verloren bent zodra ik een keer geraakt wordt. Dat maakte echt een enorm verschil.

Als ik anderen observe tijdens het spelen zie ik bovendien dat de spelers ook als ze een shot incaseren, het voor elkaar krijgen om de cursor op de vijand te houden. Ik merk alleen dat als ik getroffen wordt, het beeld heen en weer schokt vanwege de inpackt. De cursor vliegt dat alle kanten op. Hebben die spelers zolang geoefend zodat ze razendsnel de correcties doen, of is dit ook een configuratie instelling?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:24
Dat bugfixes xs4all linkje kan weg, het staat vlak boven het lijstje van bekende servers.

Was toch al fout om mee te beginnen aangezien het etpro bugfixes waren, deze zijn er nu niet meer door de 3.1.0 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85278

ff een vraagje voor mijn duidelijkheid:
ik welke dir. moet je je aangepaste cfg file zetten. ?
etmain dacht ik maar je speelt altijd etpro.
op dit moment heb ik zoveel gekloot dat ik niet meer weet waar ik wat geupdated heb (het werkt trouwens allemaal wel :+ )

nu doet ET af en toe raar en wil ik een fresh install en dan wil ik het in 1 keer goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 21:34
Ik duw'm gewoon in mijn profile map van zowel etmain als etpro.

"driver_letter:\path_to_et\etmain\profiles\nickname"

En dan ook even in etpro map hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

in je etmain... zou genoeg moeten zijn...

[ Voor 55% gewijzigd door Roeligan op 04-08-2004 13:57 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:18

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik heb al m'n config's gewoon in 'etmain' staan daar staat je autoexec.cfg ook, deze settings leest ET Pro in, en verwerkt deze in de config.cfg welke in je \etpro\profiles dir staat. Deze laatste die word dus telkens geupdate met alle settings die je uit andere cfg's inleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113029

Infinitive schreef op 04 augustus 2004 @ 13:12:
Handig dat er nu iets in de startpost staat over config-files. Ik speel maar sinds kort, dus mis een heleboel ervaring, maar heb gemerkt dat je met een standaard config erg in het nadeel bent. Sinds gisteren heb ik bijv. bloodflashes uitstaan waardoor ik nu tenminste niet direct verloren bent zodra ik een keer geraakt wordt. Dat maakte echt een enorm verschil.

Als ik anderen observe tijdens het spelen zie ik bovendien dat de spelers ook als ze een shot incaseren, het voor elkaar krijgen om de cursor op de vijand te houden. Ik merk alleen dat als ik getroffen wordt, het beeld heen en weer schokt vanwege de inpackt. De cursor vliegt dat alle kanten op. Hebben die spelers zolang geoefend zodat ze razendsnel de correcties doen, of is dit ook een configuratie instelling?
Oefening baart kunst zeg ik altijd maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

ETTV komt uit!

www.enemy-territory.com:
ETTV will be making it's public debut on Saturday, August 6,2004
link here

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Infinitive schreef op 04 augustus 2004 @ 13:12:
Ik merk alleen dat als ik getroffen wordt, het beeld heen en weer schokt vanwege de inpackt. De cursor vliegt dat alle kanten op. Hebben die spelers zolang geoefend zodat ze razendsnel de correcties doen, of is dit ook een configuratie instelling?
Dat merk ik ook vaak. Als je goed onder vuur word genomen heb je vaak geen kans om terug te slaan, aangezien je een gevoel hebt 'vastgehouden' te worden door de kogels totdat je dood bent. Je heel focus-gevoel is dus opeens pleite.

Wat ik dan doe in gunfights is gewoon als een dolle clown om die persoon bewegen. Dus nooit blijven stil staan, dan maak je het te gemakkelijk voor die ander. Maar springen en rondjes om hem heen bewegen. Zo kan hij je moeilijk raken, terwijl jij natuurlijk op dat moment ook vuurt.

En als hij hetzelfde doet als jij, dan kan het nog uitzien als een aardige ballet voorstelling ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
nu afleren. f*ck je je accuracy mee op :)

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ron!n schreef op 04 augustus 2004 @ 16:44:
[...]

zit ook wel wat in. rondbewegen dus met voeten op de grond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:36

Haan

dotnetter

[...]

Maar wat is belangrijker? Accuracy of blijven leven.. :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Tja als je de ander niet af knalt zal je uiteindelijk toch dood gaan, dus je moet zorgen dat je hem eerder omlegt, dus accuracy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Tegenstanders die een wat mindere accuracy hebben kan je vaak nog omleggen door te sprinten en te strafen en ze te pakken als ze aan het herladen zijn. Maar springen is idd uit den boze, want dan beweeg je volgens een bepaald traject met constante snelheid door de lucht, dit maakt het veel makkelijker voor de tegenstander om je om te leggen (los van de verminderde acc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120260

eys peeps ik ben ook fanatiek et speler en zag op het forum waar ik weleens kwam dat daar een 3-3 competitie word gehouden dus ik dacht ik zal het hier eens posten maybe word het dan nog eens druk want hoe meer hoe beter;) :http://clantc.forumer.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
nou die competitie is wel erg aantrekkelijk met al die clans.

@startpost, dr moet een 6 voor het ip van fdnl.

[ Voor 31% gewijzigd door Ron!n op 05-08-2004 02:45 ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28513

*terugvind post negeer maar verder. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
wat betekenen die gekleurde letters achter je naam na het einde van een potje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Awards
B = Hoogste Battle Sense
F = Beste Field Ops

Dat soort ongein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119707

Waarom heet dit topic trouwens RTCW - Enemy Territory. Het is simpel "Wolfenstein: ET", "Return To Castle" heeft er niks mee te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Het beesje moet ook een naam hebben, en natuurlijk moet je je afkomst niet verloederen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

[spammodus]
Public [eLiTe]Server
80.69.73.238:29761
7 Map cycle (standard + Caen)
[/spammodus]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Laatst online: 04-06 10:51
Typo gemaakt :)... tis 80.69.73.238:27961

(Als je spamt doe het dan goed :9 )

[ Voor 33% gewijzigd door Alexji op 05-08-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113029

Dat scheelt ook heel veel wat je daar typt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81948

[...]

idd, ik ben ook erg fan crouched schieten. je kan iemand zo in 3 kogels al erg snel plat hebben. en als hij staat te springen vliegen de meeste kogels toch om je heen! >:)

wat ik me afvraag is als je iemand stabt die op de grong ligt, gaat je accuracy ook omlaag? (ik kan een tijdje niet spelen ivm veel werk dus vraag ik het zo maar ff ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119707 schreef op 05 augustus 2004 @ 16:32:
Waarom heet dit topic trouwens RTCW - Enemy Territory. Het is simpel "Wolfenstein: ET", "Return To Castle" heeft er niks mee te maken :P
omdat het spel niet op die 2d egine loopt uit 1992 :P
lijkt me wel tof BTW, Wolfenstein 3D: ET :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AdrianP schreef op 05 augustus 2004 @ 16:40:
Het beesje moet ook een naam hebben, en natuurlijk moet je je afkomst niet verloederen ;)
Anoniem: 81948 schreef op 05 augustus 2004 @ 22:37:
omdat het spel niet op die 2d egine loopt uit 1992 :P
lijkt me wel tof BTW, Wolfenstein 3D: ET :P
Het is officieel door Activision uitgebracht onder de naam "Wolfenstein: Enemy Territory". Snap niet waarom zoveel mensen dit consequent fout schrijven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Maar het was toch ontwikkeld door 2 gasten als vervolg op rtcw ( werknemers van Activision ), maar door ruzie oid, hebben die 2 het toen als freeware aangeboden, ter groote spijt van Activision?

Of zit ik er nu helemaal naast?

[ Voor 8% gewijzigd door Shaggy op 06-08-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shaggy8675 schreef op 05 augustus 2004 @ 23:59:
Of zit ik er nu helemaal naast?
Heel kort door de bocht was het gewoon 'n mislukking :P In eerste instantie was het de bedoeling dat W:ET als add-on zou worden uitgebracht. Aangezien de grote verschillen met RtCW zou dit nooit gaan werken. Vervolgens heeft Activision besloten de single-player eruit te halen, en het spel geheel onafhankelijk van RtCW uit te brengen onder "Wolfenstein: Enemy Territory".

Het heeft dus niks met Return to Castle Wolfenstein te maken :) Ik vind 't nogsteeds verloren tijd en wacht dan ook vol spanning op RtCW 2, wat dus wél een echte opvolger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

omdat veel mensen hem van gamershell af plukken oid?
http://www.gamershell.com/download_2354.shtml
ik doe ook maar een gooi? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Ik vind 't nogsteeds verloren tijd
Apart, als je kijkt naar hoeveel mensen deze game op dit moment spelen. :)

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Anoniem: 119707 schreef op 06 augustus 2004 @ 00:07:
[...]

Het heeft dus niks met Return to Castle Wolfenstein te maken :) Ik vind 't nogsteeds verloren tijd en wacht dan ook vol spanning op RtCW 2, wat dus wél een echte opvolger is.
Mmhh, niks met RTCW te maken?
( ik neem aan dat je het multy player gedeelte bedoeld, aangezien ET geen single player mode heeft? )

Vind het juist de perfecte uitbreiding/opvolging op RTCW.
De gameplay, de doelen, de general setup, wapens, geluiden. Is gewoon perfect. En idd als je kijkt hoeveel die-hards het nu nog spelen. De meeste denken dat ET dood is, maar het leeft mischien nog wel meer dan ooit, zeker met ET-Pro.

Als ik de multy player vergelijk met RTCW, vind ik ET toch een heel stuk beter. Je kan in rang omhoog en daarmee je skills etc. Als je het niet zou spelen omdat je op deel 2 wacht...ja dat is gewoon zonde. Wie weet hoe deel 2 aansluit op ET.

Wat is dan wel een waardige opvolger? Weer 2 cd's met single player en multy player levels? Andere engine ( Doom 3 hopen we :) )

Kijk ik wil deel 2 ook, maar tot die tijd is ET een waardig vervolg op RTCW voor mij en velen met mij gelukkig.
ET heeft toch echt wel een speciaal plekje in mijn gamers hart veroverd ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Shaggy op 06-08-2004 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Ron!n schreef op 06 augustus 2004 @ 02:14:
[...]

Apart, als je kijkt naar hoeveel mensen deze game op dit moment spelen. :)
Pcies, beetje onzinnige uitspraak imho. ET heeft zelfs een hele tijd boven Counterstrike gestaan in de multiplayer top 10 van GameSpy, dus dat zegt genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door DyStiC op 06-08-2004 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

DyStiC schreef op 06 augustus 2004 @ 10:35:
[...]

ET heeft zelfs een hele tijd boven Counterstrike gestaan in de multiplayer top 10 van GameSpy, dus dat zegt genoeg.
Het is jammer dat ET niet voorkomt in lijsten van populaire spellen zoals in van bijv. de Veronica gids.

Ben benieuwd hoe hij dan nu nog zou staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

shaggy8675 schreef op 06 augustus 2004 @ 10:56:
Het is jammer dat ET niet voorkomt in lijsten van populaire spellen zoals in van bijv. de Veronica gids.

Ben benieuwd hoe hij dan nu nog zou staan?
Tja kweet niet of dat echt een nadeel is hoor, ik word nu af en toe al erg moe van de (vele) newbies (iedereen moet het een x leren bla.. bla.. , i know). Vooral omdat het een gratis spel is, krijg je denk ik snel mensen die gaan lopen kloten.
Als je een spel koopt dan wil je tenslotte waar voor je geld lijkt me, en ga je niet uit verveling lopen kutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Mwhah, noobs maken het af en toe ook wel weer leuk. Beetje geinen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
N00bs maken het absoluut niet leuk!
Als ik een potje speel, wil ik wel tegenstand hebben, en "waar voor me geld"
Als ik wil geinen ga ik wel naar Tiscalli, dat is een grote grap

[ Voor 7% gewijzigd door Piels op 06-08-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nouja reden dat ik niet positief ben over ET is omdat de helft gewoon onzinnig is. En ik praat dan niet over publics, dat is sowieso eng :P Kijk naar de officiele games (clanbase/rtcw.no) en de laatste ET Pro en server configs. Rangen, wapens, etc alles wordt gefilterd en uiteindelijk bijft er een rare RtCW over met grote mappen en een trage firerate :)

Maargoed, de gameplay staat me wat minder aan dan die van RtCW. Ieder z'n meug :P Af en toe is ET best wel leuk ;) Serieuze publics zijn moeilijk meer te vinden. Alles zie ik als nubbish, behalve BIO Clanserver en Efterlyst ET. Enige servers waar nog enigszins niveau is te vinden (vooral tussen 23-4 uur :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR

RRR

goR

Je denkt zeker ook dat het onveilig is op straat? Dat niemand meer naar buiten durft wanneer het donker is?
Dat is namelijk ook een self fulfilling prophecy. Zie je, spelers met een redelijk niveau gaan uren in de rij staan voor een plekje op Efterlyst of BiO, omdat ze zichzelf te goed voelen om op een andere pub te gaan spelen. Als ze hun arrogantie eens lieten varen en ook eens wat vaker andere pubs bezochten, wordt het gemiddelde niveau daar gelijk een stuk hoger en zullen de noobs ook veel sneller bijleren.

En klagen dat ET in jouw ogen een raar soort RTCW is geeft geen pas natuurlijk, want wordt veroorzaakt door de competitieconfig en aangezien er nog steeds RTCW compteties gespeeld worden ben je niet gedwongen om er last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

RRR schreef op 06 augustus 2004 @ 18:53:
Je denkt zeker ook dat het onveilig is op straat? Dat niemand meer naar buiten durft wanneer het donker is?
Dat is namelijk ook een self fulfilling prophecy. Zie je, spelers met een redelijk niveau gaan uren in de rij staan voor een plekje op Efterlyst of BiO, omdat ze zichzelf te goed voelen om op een andere pub te gaan spelen. Als ze hun arrogantie eens lieten varen en ook eens wat vaker andere pubs bezochten, wordt het gemiddelde niveau daar gelijk een stuk hoger en zullen de noobs ook veel sneller bijleren.

En klagen dat ET in jouw ogen een raar soort RTCW is geeft geen pas natuurlijk, want wordt veroorzaakt door de competitieconfig en aangezien er nog steeds RTCW compteties gespeeld worden ben je niet gedwongen om er last van te hebben.
Amen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ligt er maar aan om wat voor reden je speelt. Als je geen official of scrimm kan spelen ben je aangewezen op de servers. Je teamplay omhoog krikken zal je nooit lukken op een public, dat heeft niks met arrogantie te maken. Individuele aim practice, daar is een public ideaal voor. Maar dan wel pubs waar het niveau hoog genoeg ligt. En dan blijven er toch weinig servers over.
Als iemand er plezier in heeft onder z'n niveau te spelen en publics gebruikt om z'n XP op te krikken tot 2000 vind ik dat prima, maar veel vooruitgang brengt dit niet.
Ik heb er geen last van, ik maak een voorkeur duidelijk ;) En waarom denk je dat die competitie settings zijn vastgesteld als de standaard etmain zou volstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR

RRR

goR

Anoniem: 119707 schreef op 06 augustus 2004 @ 22:09:
[...]

Het ligt er maar aan om wat voor reden je speelt. Als je geen official of scrimm kan spelen ben je aangewezen op de servers. Je teamplay omhoog krikken zal je nooit lukken op een public, dat heeft niks met arrogantie te maken. Individuele aim practice, daar is een public ideaal voor. Maar dan wel pubs waar het niveau hoog genoeg ligt. En dan blijven er toch weinig servers over.
Als iemand er plezier in heeft onder z'n niveau te spelen en publics gebruikt om z'n XP op te krikken tot 2000 vind ik dat prima, maar veel vooruitgang brengt dit niet.

[...]

Ik heb er geen last van, ik maak een voorkeur duidelijk ;) En waarom denk je dat die competitie settings zijn vastgesteld als de standaard etmain zou volstaan?
Dat is nu juist mijn punt. Wanneer spelers die goed kunnen mikken en spelinzicht hebben samen gaan klitten op slechts 2 servers, dan zit je al snel met het probleem dat je tegenstanders op andere pubs te weinig weerwerk bieden om bijv. je aim te verbeteren. Het is een vicieuze cirkel, want degenen die niet op Efterlyst of BiO komen moeten het dan dus hebben van de spelers die niet tot die categorie behoren die zich alleen daar thuisvoelt. Komt er wel eens een keertje 1 zo iemand kijken op een pub waar het niveau lager ligt, tja, dan heeft ie na 1 map het 3x zoveel XP als de nummers 2 t/m 5 samen, logisch. (Tiscali anyone?)

Verder, als ik het goed begrijp, verkies je vanilla RTCW boven ET pro met clanbase en rtcw.no config. Dat laatste heeft weinig met pubben te maken, maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28

Zenix

BOE!

even een post want er komt een belangrijke match morgenavond! ( ik bedoel natuurlijk vandaag hehe)
Met voor het eerst ETTV

North America tegen de EU

Vorige match was 4-0 voor de EU maar nu speeld NA en EU Met andere line up meer uit verschillende topclans enzo

NA Line up: ( ik ken der niemand van btw )
Seed- DeathTouch
Inferno- AGD
Nothx- Executives
Dator- DeathTouch
Mooshu- Casualty
ConF- Executives
Cnav- Friction

EU Line up:
Dsky-Redcross
Mystic.gs
sae .: Potter
A+R Sengo
iN-Care
sae .: Ferus

Voor de et kenners die kennen die namen wel uit de EU line up.
de match is ongeveer om 23:00 en er wordt voor het eerst ook ETTV gebruikt in een echte match. En er komt ook een livestream van radito iTG zodat je via winamp mee kan luisteren. Wil je goed op de hoogte blijven ga dan naar #atlantic-battle op irc.quakenet.org
Er staat ook nog leuk interview van dT op xfire ( waar 2 spelers van meespelen met NA )

en wil je er meer overlezen kijk dan op de 2 laatste pagina's van mijn bron
http://www.xfire.be

Ohja nog ff wat
weet je waarom ik op efterlyst graag speel ? Niet alleen om de aim maar VOORAL om de maps zijn allemaal lekkere maps. En elke map xp shufflen geen 22 man. En dat is voor velen de reden om niet naar een server te gaan als xs4all. Draaien alle standaard mappen. Geen xp shuffle. Teveel mensen kortom geen leuke server dus. Dat is vaak de reden dat mensen naar efter gaan vooral om de server settings. En laat er nou net maar weinig servers van dat soort zijn ?
Als xs4all nou eens 3 pubs maakt voor 16 man en allemaal efterlyst style draaid dan kom ik zeker wel langs en dan trek je ook hoger nivo spelers.

[ Voor 40% gewijzigd door Zenix op 07-08-2004 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
A+R Sengo <- wie die gast is?

Maar wordt een leuke wedstrijd denk ik, ik weet helemaal niets van het niveau van de VS maar denk dat het wel te doen is met deze lineup. Ben erg benieuwd hoe ETtv eruit ziet, maar ga er niet morgen voor thuisblijven ;)

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RRR schreef op 06 augustus 2004 @ 23:10:
Dat is nu juist mijn punt. Wanneer spelers die goed kunnen mikken en spelinzicht hebben samen gaan klitten op slechts 2 servers, dan zit je al snel met het probleem dat je tegenstanders op andere pubs te weinig weerwerk bieden om bijv. je aim te verbeteren. Het is een vicieuze cirkel, want degenen die niet op Efterlyst of BiO komen moeten het dan dus hebben van de spelers die niet tot die categorie behoren die zich alleen daar thuisvoelt. Komt er wel eens een keertje 1 zo iemand kijken op een pub waar het niveau lager ligt, tja, dan heeft ie na 1 map het 3x zoveel XP als de nummers 2 t/m 5 samen, logisch. (Tiscali anyone?)
Daarom slaan die rangen ook nergens op :P Oplopende XP geeft voordeel, en dat is altijd oneerlijk. Als een zgn. noob lang op een server zit, heeft 'ie al gelijk voordeel t.o.v. een ervaren speler die net joint. Om die reden resetten veel servers bij het wisselen van de map zodat XP geen rol meer speelt en iedereen gelijke kansen heeft. In mijn ogen dus een overbodigheid van de game.
Wat betreft beginners en ervaren mensen op een server. In principe zijn er servers te vinden die elk niveau dekken, tot op een zekere hoogte. Er is altijd een grens bij publics, daarboven ligt serieus spelen in clan-verband :) Beginners zullen niks raken op servers als BIO. Die zul je snel vinden op de XP-servers waar ze het spel gaat ontdekken. Zo krijg je vanzelf groepvorming. Zodra diegene meer ervaring krijgt zal 'ie vanzelf een nieuwe uitdaging zoeken en een andere server joinen waar 't niveau hoger ligt, etc etc.
RRR schreef op 06 augustus 2004 @ 23:10:
Verder, als ik het goed begrijp, verkies je vanilla RTCW boven ET pro met clanbase en rtcw.no config. Dat laatste heeft weinig met pubben te maken, maar soit.
De gameplay van beide spellen is anders, ik geef de voorkeur aan RTCW. Zoals ik al zei, bij pubs houdt het niveau een keer op. Alleen kun je niet op elk gewenst moment een scrimm vinden om in clan-verband te spelen, dus ben je aangewezen op publics. In dat geval zoek ik de servers op waar de hoogste weerstand te vinden is. Rondlopen in een server waar de helft niet gefocussed is op de objectives, of gewoon niet weet wat ze moeten doen.. daar zit ik niet op te wachten :) En dan kom je toch bij BIO en Efterlyst uit (die zeker niet heilig zijn hoor). In teamverband spelen op FD Public gaat trouwens ook vaak prima :> Maar dan houdt 't wel zo'n beetje op qua pubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42423

* Anoniem: 42423 hoeft nooit uren in de rij te staan voor BiO en Efterlyst.

* Anoniem: 42423 heeft daar een truckje voor ;)

Overigens stelt die EU line-up geen zak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

hmmmm daar gaan we weer ;)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-04 18:38
kan nergens ET tv vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
ik snap dat hele ETTV sowieso niet. misschien dat iemand het kan uitleggen in normaal nederlands. ik zie alleen dat het met veel bombarie word aangekondigd.

van wat ik ervan begrepen heb: het is een livestream wat je op winamp kan bekijken na het connecten naar een bepaald IP wat nog niet bekend is?

en dan zie je zeg maar de match vanuit een spectators-view?

[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 07-08-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Silent Thunder schreef op 07 augustus 2004 @ 14:31:

van wat ik ervan begrepen heb: het is een livestream wat je op winamp kan bekijken na het connecten naar een bepaald IP wat nog niet bekend is?

en dan zie je zeg maar de match vanuit een spectators-view?
Nee, het is alsof je een match spect, zoals normaal, je kan zelf je pov kiezen, die van shoutcaster of de spelers. Het werkt via de ET-client, dus de bandbreedte is relatief laag t.o.v. een videostream. Simpele uitleg over ETtv in het engels:
http://bani.anime.net/banimod/forums/viewtopic.php?t=2770

Btw als het goed is hoef je op dit moment niet iets speciaals te downloaden. Het werkt gewoon via de ET client, dus gewoon connecten naar ip van de ETtv server en dan moet het helemaal goedkomen. :)

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

heeft iemand hier ook problemen met Teamspeak en ET? ik dus wel, als ik teamspeak en ET opstart, teamspeak server join, ET server join, dan blijft ET hangen, krijg ik een zwart scherm en nix reageert meer :? weet iemand hier een oplossing voor?

NB. als ik teamspeak aan heb staan en er zit NIEMAND in de teamspeak server dan doet het probleem zich niet voor. (heb de nieuwste TS, enemy territory met de nodige updates en PB is ook geupdatet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42423 schreef op 07 augustus 2004 @ 09:25:
/timescale :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Anoniem: 112352 schreef op 07 augustus 2004 @ 15:26:
heeft iemand hier ook problemen met Teamspeak en ET? ik dus wel, als ik teamspeak en ET opstart, teamspeak server join, ET server join, dan blijft ET hangen, krijg ik een zwart scherm en nix reageert meer :? weet iemand hier een oplossing voor?

NB. als ik teamspeak aan heb staan en er zit NIEMAND in de teamspeak server dan doet het probleem zich niet voor. (heb de nieuwste TS, enemy territory met de nodige updates en PB is ook geupdatet)
Draait alles op dezelfde server mischien?

Kan het daar mischien wel ergens liggen, anders zou ik het niet weten helaas :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

shaggy8675 schreef op 07 augustus 2004 @ 16:32:
[...]

Draait alles op dezelfde server mischien?

Kan het daar mischien wel ergens liggen, anders zou ik het niet weten helaas :?
volgens mij weet ik het al, volgens iemand in m'n clan kan het aan mn onboard geluidskaart liggen, strx even zonder onboard geluidskaart gamen, misschien is het dan opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Anoniem: 112352 schreef op 07 augustus 2004 @ 16:34:
[...]

volgens mij weet ik het al, volgens iemand in m'n clan kan het aan mn onboard geluidskaart liggen, strx even zonder onboard geluidskaart gamen, misschien is het dan opgelost :)
Zou natuurlij ook kunne, niet aan gedacht, succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ron!n schreef op 07 augustus 2004 @ 14:48:
[...]

Nee, het is alsof je een match spect, zoals normaal, je kan zelf je pov kiezen, die van shoutcaster of de spelers. Het werkt via de ET-client, dus de bandbreedte is relatief laag t.o.v. een videostream. Simpele uitleg over ETtv in het engels:
http://bani.anime.net/banimod/forums/viewtopic.php?t=2770

Btw als het goed is hoef je op dit moment niet iets speciaals te downloaden. Het werkt gewoon via de ET client, dus gewoon connecten naar ip van de ETtv server en dan moet het helemaal goedkomen. :)
okeej thnx .. hoelaat en op welk server ip moet je dan connecten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 13:28
Kheb een dom probleem, mijn cfg is per ongeluk verwijderd aleen de oude had ik nog. Maar met de verkeerde binds.

bind MOUSE3 "+reload ;say_team ^2'^7reload"

dit werkt dus niet, iemand een idee hoe het wel moet?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Deorgere schreef op 07 augustus 2004 @ 17:07:
Kheb een dom probleem, mijn cfg is per ongeluk verwijderd aleen de oude had ik nog. Maar met de verkeerde binds.

bind MOUSE3 "+reload ;say_team ^2'^7reload"

dit werkt dus niet, iemand een idee hoe het wel moet?
Ik weet dat ik nu behulpzaam moet zijn, maar die bind is echt de meest lompe die er is. Sorry maar niemand uit jouw team wil weten dat je reload...
Verder geen idee waarom het niet zou werken, het lijkt goed.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Anoniem: 42423 schreef op 07 augustus 2004 @ 09:25:
* Anoniem: 42423 hoeft nooit uren in de rij te staan voor BiO en Efterlyst.

Overigens stelt die EU line-up geen zak voor.
ja dat truckje ken ik ook,
maar de line up is idd niet zoals ik hem ook zou willen maar dat komt omdat ie maar door 1 persoon is gemaakt. Ik had er in iedergeval 1 iemand van nederland en belgie bij gedaan mAx van reload bijvoorbeeld en lunatic van kodler

En als je wilt weten welk ip etc ? staat allemaal in men post irc channel he

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 07-08-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Ron!n schreef op 07 augustus 2004 @ 17:20:
[...]

Ik weet dat ik nu behulpzaam moet zijn, maar die bind is echt de meest lompe die er is. Sorry maar niemand uit jouw team wil weten dat je reload...
Verder geen idee waarom het niet zou werken, het lijkt goed.
Ah nee, ik was een onderdeeltje vergeten. :) Zo moet die:

code:
1
bind MOUSE3 "say_team ^2'^7reloading;+reload;-reload"

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik heb tenminste een nutige nind voor iedereen.

Gewoon korte en duidelijke info in 1 bind:

ff Shaggy draaien...

;) ;) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggy op 07-08-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

waarom word ik zonet gebanned ?
was gewoon aan het springen :(

-=ONE=- (xs4all ET Pro 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:24
Ik was er net ook, ik heb je even zien spelen, maar ik heb je niet gekicked hoor ? :X

Was het geen kick door pb? (init failure ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Falconey schreef op 07 augustus 2004 @ 19:09:
Ik was er net ook, ik heb je even zien spelen, maar ik heb je niet gekicked hoor ? :X

Was het geen kick door pb? (init failure ofzo)
nee een vote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ron!n schreef op 07 augustus 2004 @ 02:35:
A+R Sengo <- wie die gast is?

Maar wordt een leuke wedstrijd denk ik, ik weet helemaal niets van het niveau van de VS maar denk dat het wel te doen is met deze lineup. Ben erg benieuwd hoe ETtv eruit ziet, maar ga er niet morgen voor thuisblijven ;)
A+R
was eerst quit reality
en daarvoor madsquad
hun team joined meestal een multigaming clan voor sponsors enzo.
Maar soms gaan multigaming clans dood dus joinen ze een anderen.
Ze staan wel in playoffs premier group summercup dus hij zal vast wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
grote wedstrijden enzo tussen top-clans worden ook opgenomen? Hoe kan ik die recorded sessies nabekijken. Heet zoiets nou een demo? en moet ik die ergens downloaden, in een map gooien en openen in ET ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Silent Thunder schreef op 07 augustus 2004 @ 21:10:
grote wedstrijden enzo tussen top-clans worden ook opgenomen? Hoe kan ik die recorded sessies nabekijken. Heet zoiets nou een demo? en moet ik die ergens downloaden, in een map gooien en openen in ET ofzo?
Staan wel op www.clanbase.com :) bij de benelux clans kijken van Enemy territory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
okeej thnx :) ik kon benelux ff niet vinden dus ik heb een willekeurige demo gedownload van een eurocup ofzo. de filename is 2004-05-05-210559-goldrush.dm_83

in welke map moet ik die gooien; en hoe bekijk ik 'em in ET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ggrr, word zo net van xs 2 afgemikt... wil reconecten alle slots vol...nice.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621

Nou ik ben ook weer begonnen (naar een half jaar geen et ) is er toevallig nog iets veranderd en is er eventueel een got server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Anoniem: 115621 schreef op 07 augustus 2004 @ 23:38:
Nou ik ben ook weer begonnen (naar een half jaar geen et ) is er toevallig nog iets veranderd en is er eventueel een got server ?
Veel Got mensen spelen op de XS4all 1 en 2 servers.

Onze clan ( [eLiTe] ) heeft ook een server draaien op IP: 80.69.73.238:27961

Verders veel verandert? Ja mischien, draaien nu veel servers op ET-Pro. Erg fijn en net wat leuker qua instel mogelijkheden.

[eLiTe]Shaggy.

[ Voor 3% gewijzigd door Shaggy op 08-08-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107327

Mooi klote, ETTV werkt dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Silent Thunder schreef op 07 augustus 2004 @ 22:21:
okeej thnx :) ik kon benelux ff niet vinden dus ik heb een willekeurige demo gedownload van een eurocup ofzo. de filename is 2004-05-05-210559-goldrush.dm_83

Maak in je ET main een map aan, met de naam 'demos' zet de .dm_83 daarin. En als je dan ET start staat die bij 'Replays' en kan je hem bekijken. :)

Benelux: http://www.clanbase.com/rating.php?lid=1095 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Op 1 of andere manier is het gevoel van ET niet zo lekker als bij de de originele RTCW online. Ben ik de enige die dat zo voelt?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Silent Thunder schreef op 07 augustus 2004 @ 22:21:

Zoals eerder gezegd idd in de demo map pleuren.
Had zelf probs met etpro demo's die speelden uiteraard niet af omdat ik de pro mod niet geladen had. Omdat ik dat niet handmatig voor elkaar kreeg, start ik daar een ander ET snelkoppelingetje voor:

"E:\Enemy Territory\ET.exe" +set fs_game etpro"
Dan start de game met de pro mod geladen.

Er zal misschien wel een andere oplossing zijn voor het demo bekijken, maar this works for me.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
2Dutch schreef op 08 augustus 2004 @ 12:08:
[...]

Zoals eerder gezegd idd in de demo map pleuren.
Had zelf probs met etpro demo's die speelden uiteraard niet af omdat ik de pro mod niet geladen had. Omdat ik dat niet handmatig voor elkaar kreeg, start ik daar een ander ET snelkoppelingetje voor:

"E:\Enemy Territory\ET.exe" +set fs_game etpro"
Dan start de game met de pro mod geladen.

Er zal misschien wel een andere oplossing zijn voor het demo bekijken, maar this works for me.
Bedankt voor de tip 2Dutch, nu hoef ik tenminste niet elke keer op een ETpro server te connecten om demo's te kunnen kijken :*) _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Kapoen schreef op 08 augustus 2004 @ 13:54:
[...]

Bedankt voor de tip 2Dutch, nu hoef ik tenminste niet elke keer op een ETpro server te connecten om demo's te kunnen kijken :*) _/-\o_
Idd, dit wist ik ook niet thanxs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
kan dit misschien aan de startpost toegevoegd worden? Is al heel vaak gevraagd namelijk. Hoorde dat de ETtv servers totaal overloaded waren, en er meer dan 1000 mensen naar de shoutcast hebben gekeken. ETtv doet het best aardig begreep ik, buiten wat kleine bugs die atm gefixt worden. Weet iemand of er nog een server die war draait? aangezien er gezegd werd @ etcenter dat het meerdere keren 'uitgezonden' zou worden ivm tijdzones.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57857

Ik zie het nut niet echt van ETtv. Met zn 100 derden in een server kijken naar 16 gastjes die spelen. Wel gezellig natuurlijk maar om daar nou een half uur te wachten voor je een plekkie heb..... Kan je net zo goed een goede demo downen van dsky of dignitas , leer je veel meer van imho. :)

btw hoe zat dat ook al weer met Cs tv. Daar kon je tog met mediaplayer connecten en op die manier een match speccen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
update: dignitas is dood. ;)

anyway live actie volgenen gesynced met shoutcast terwijl je met andere specs over de match praat, daar gaat het allemaal om!

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ja jij kijkt zeker ook liever de samenvatting van Studio sport ipv dat je de wedstrijd live ziet :+

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roeligan schreef op 09 augustus 2004 @ 08:14:
Ja jij kijkt zeker ook liever de samenvatting van Studio sport ipv dat je de wedstrijd live ziet :+
offtopic:
ik kijk sowieso niet naar studio sport omdat dat alleen over voetbal gaat, en de laatste 5 minuten een nieuwsflits van een andere sport. :P :+ :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114195

Update: clan blitzKrieg leeft weer ;)

wat members van D!esel en blitz tesamen weer opgericht, gisteren weer eerste warretje gespeeld om de nieuwe line-up vast te stellen :)

#blitzkrieg.et

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 114195 op 09-08-2004 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
onkruid vergaat niet ;)

ps. ik zal straks effe de SP updaten met alle tips so far

[ Voor 58% gewijzigd door Jazzper op 09-08-2004 09:34 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.