Update #11 - PiFast - 8 augustus 2004
Zo, was ff een paar dagen afwezig i.v.m. werk en de warmte. Er is dan ook even een tijdje niet doorgewerkt maar ik heb wel een beetje gespeeld met het systeem.
Vandaag heb ik, vanwege de Pifast challenge, het systeem eventjes overgeklokt om te kijken wat het kan. Dat ging vrij moeizaam.
Nadat de FSB de 235 passeerde moest het geheugen op 5:4 worden ingesteld, de AGP/PCI is fixed op 66/33 en er wordt al meer stroom door de CPU en het geheugen gejaagd. De CPU is al 5 stapjes verhoogd (zo'n 0,13V als ik me niet vergis).
Het heeft echter wel wat opgeleverd, zie hier in een grafiekje.
Het systeem zoals in de eerste metingen, de veranderingen zijn steeds vermeld voor het balkje in de grafiek.
CPU: Intel P4 2.8Ghz Northwood @ 2800Mhz FSB800
Motherboard: ABIT IC7-Max3
Geheugen: Corsair TWINX1024-PRO PC4000, CPU/DDR 1:1
Koeling: Lucht (het systeem ligt op de grond
)

Door het geheugen loopt inmiddels 2.8V, door de CPU 1,675 als ik me niet vergis.
Conclusie: De prestaties van de processor verbeteren enorm door de goede overklok, echter is het doel nog niet behaald en moet er vrij veel stroom door.
Met een waterkoeling erin krijg ik wel wat meer vertrouwen in een goed eindresultaat. Ook moet de BIOS even worden geüpdate.
Even wat vragen beantwoorden..
Zo, was ff een paar dagen afwezig i.v.m. werk en de warmte. Er is dan ook even een tijdje niet doorgewerkt maar ik heb wel een beetje gespeeld met het systeem.
Vandaag heb ik, vanwege de Pifast challenge, het systeem eventjes overgeklokt om te kijken wat het kan. Dat ging vrij moeizaam.
Nadat de FSB de 235 passeerde moest het geheugen op 5:4 worden ingesteld, de AGP/PCI is fixed op 66/33 en er wordt al meer stroom door de CPU en het geheugen gejaagd. De CPU is al 5 stapjes verhoogd (zo'n 0,13V als ik me niet vergis).
Het heeft echter wel wat opgeleverd, zie hier in een grafiekje.
Het systeem zoals in de eerste metingen, de veranderingen zijn steeds vermeld voor het balkje in de grafiek.
CPU: Intel P4 2.8Ghz Northwood @ 2800Mhz FSB800
Motherboard: ABIT IC7-Max3
Geheugen: Corsair TWINX1024-PRO PC4000, CPU/DDR 1:1
Koeling: Lucht (het systeem ligt op de grond

Door het geheugen loopt inmiddels 2.8V, door de CPU 1,675 als ik me niet vergis.
Conclusie: De prestaties van de processor verbeteren enorm door de goede overklok, echter is het doel nog niet behaald en moet er vrij veel stroom door.
Met een waterkoeling erin krijg ik wel wat meer vertrouwen in een goed eindresultaat. Ook moet de BIOS even worden geüpdate.
Even wat vragen beantwoorden..
het wordt dus optie BGr0wLiThE schreef op 11 augustus 2004 @ 17:55:
[...]
Kan worden voorkomen doordat
a) Het reservoir (van binnen) geanodiseerd is...
b) Je een vloeistof gebruikt met anti corrosie
slangen zijn 8mm ongeveerVerwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 23:25:
2 vragen:
Die 'spoelleiding' voor het res, wat houd dat in? ik wil dat res ook bestellen
Hoe dik zijn je slangen?
De kabel is getest en werkt en past zoals het hoort, je ziet het dus verkeerdGr0wLiThE schreef op 11 augustus 2004 @ 14:22:
Lijkt me wel dat je nu een male-male ATX kabel hebt terwijl een verlengkabel altijd male-female is... Maarja, of ik zie het verkeerd op de foto, of e moet er een nieuwe stekker aan solderen...
weekje, misschien tweezoeperman schreef op 09 augustus 2004 @ 18:58:
[...]
wat zijn de verzendkosten en levertijd ongeveer?
zie starttopic (over 5 min)langezwieper schreef op 10 augustus 2004 @ 17:14:
[...]
ff een vraagje waaruit bestaat je wc-config? ziet er mooi uit keep up the good work!
ja kan het reservoir zien en door het grote window kan je alle waterblokjes bekijken. Aan de achterzijde kan je zelfs de radiator nog wel zn werk zien doen. Alleen de pomp kan je dus niet zien, maar zo mooi is die niet..Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 17:09:
[...]
Bestaat, hoor. H3O+ is H+ dat met water gereageerd heeft. H+ komt van sterke zuren die in water volledig opsplitsten (zoals HCl, wat in water zoutzuur heet). HCl splitst dus in H+ en Cl-, en de H+ reageert met het water tot H3O+.
Maar is een beetje off-topic.
Leuke mod, verder, ik hoop wel dat je het goed kan zien straks, het zo'n mooie setup, dat mag niet achter gesloten deuren blijven zitten
veel
[ Voor 39% gewijzigd door t-h op 17-08-2004 23:17 ]