[CIP] H2O - Heineken PC [WC] [PICS]

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 6.806 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36
Update #11 - PiFast - 8 augustus 2004
Zo, was ff een paar dagen afwezig i.v.m. werk en de warmte. Er is dan ook even een tijdje niet doorgewerkt maar ik heb wel een beetje gespeeld met het systeem.

Vandaag heb ik, vanwege de Pifast challenge, het systeem eventjes overgeklokt om te kijken wat het kan. Dat ging vrij moeizaam.
Nadat de FSB de 235 passeerde moest het geheugen op 5:4 worden ingesteld, de AGP/PCI is fixed op 66/33 en er wordt al meer stroom door de CPU en het geheugen gejaagd. De CPU is al 5 stapjes verhoogd (zo'n 0,13V als ik me niet vergis).

Het heeft echter wel wat opgeleverd, zie hier in een grafiekje.

Het systeem zoals in de eerste metingen, de veranderingen zijn steeds vermeld voor het balkje in de grafiek.

CPU: Intel P4 2.8Ghz Northwood @ 2800Mhz FSB800
Motherboard: ABIT IC7-Max3
Geheugen: Corsair TWINX1024-PRO PC4000, CPU/DDR 1:1
Koeling: Lucht (het systeem ligt op de grond :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194xTJjz06x.jpg

Door het geheugen loopt inmiddels 2.8V, door de CPU 1,675 als ik me niet vergis.

Conclusie: De prestaties van de processor verbeteren enorm door de goede overklok, echter is het doel nog niet behaald en moet er vrij veel stroom door.
Met een waterkoeling erin krijg ik wel wat meer vertrouwen in een goed eindresultaat. Ook moet de BIOS even worden geüpdate.

Even wat vragen beantwoorden..
Gr0wLiThE schreef op 11 augustus 2004 @ 17:55:
[...]

Kan worden voorkomen doordat

a) Het reservoir (van binnen) geanodiseerd is...
b) Je een vloeistof gebruikt met anti corrosie
het wordt dus optie B
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 23:25:
2 vragen:

Die 'spoelleiding' voor het res, wat houd dat in? ik wil dat res ook bestellen

Hoe dik zijn je slangen?
slangen zijn 8mm ongeveer
Gr0wLiThE schreef op 11 augustus 2004 @ 14:22:
Lijkt me wel dat je nu een male-male ATX kabel hebt terwijl een verlengkabel altijd male-female is... Maarja, of ik zie het verkeerd op de foto, of e moet er een nieuwe stekker aan solderen :D...
De kabel is getest en werkt en past zoals het hoort, je ziet het dus verkeerd
zoeperman schreef op 09 augustus 2004 @ 18:58:
[...]

wat zijn de verzendkosten en levertijd ongeveer?
weekje, misschien twee
langezwieper schreef op 10 augustus 2004 @ 17:14:
[...]

ff een vraagje waaruit bestaat je wc-config? ziet er mooi uit keep up the good work!
zie starttopic (over 5 min)
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 17:09:
[...]

Bestaat, hoor. H3O+ is H+ dat met water gereageerd heeft. H+ komt van sterke zuren die in water volledig opsplitsten (zoals HCl, wat in water zoutzuur heet). HCl splitst dus in H+ en Cl-, en de H+ reageert met het water tot H3O+.

Maar is een beetje off-topic.

Leuke mod, verder, ik hoop wel dat je het goed kan zien straks, het zo'n mooie setup, dat mag niet achter gesloten deuren blijven zitten :)
ja kan het reservoir zien en door het grote window kan je alle waterblokjes bekijken. Aan de achterzijde kan je zelfs de radiator nog wel zn werk zien doen. Alleen de pomp kan je dus niet zien, maar zo mooi is die niet..
unex schreef op 10 augustus 2004 @ 17:25:
wat heeft dat wc setje gekost? ziet er strak uit :)
veel :P

[ Voor 39% gewijzigd door t-h op 17-08-2004 23:17 ]

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
[quote]T-H schreef op 11 augustus 2004 @ 21:19:

[afbeelding]

[...]

het wordt dus optie B

hebben ze het niet bewerkt dan? ik dacht dat te lezen ( maar mijn duits is ook niet zo goed)
en is water wetter ook tegen anti corossie?

• t-h
[quote]zoeperman schreef op 12 augustus 2004 @ 00:35:
T-H schreef op 11 augustus 2004 @ 21:19:

[afbeelding]

[...]

het wordt dus optie B

hebben ze het niet bewerkt dan? ik dacht dat te lezen ( maar mijn duits is ook niet zo goed)
en is water wetter ook tegen anti corossie?
ik heb geen water wetter (voor zover ik weet) dus zou het niet weten. ook weet ik niet zeker - maar ik ga er maar vanuit - dat het wel bewerkt is. echter de vloeistof die ik er bij heb gekocht (ACfluid - farbloser Korrosionsschutz) is ook tegen corrosie, zal dus wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:37

Sherlock

No Shit

Ik volg dit topic met interesse, tot zover ziet het er mooi uit! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:13
Sherlock schreef op 13 augustus 2004 @ 12:15:
Ik volg dit topic met interesse, tot zover ziet het er mooi uit! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
en ik ben benieuwd naar de volgende update >:) tot zo ver _/-\o_ _/-\o_ @ ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icejuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik ook benieuwd naar de volgende update ! Hulde :-) keep up the good work.

*Bookmarked*

#hidw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
Update #12 - Waterblokken monteren & VGA modden - 17 augustus 2004

Na ruim een week is er dan eindelijk weer wat gebeurd. Vorige week was er weinig tijd te vinden maar sinds ik afgelopen maandag ben begonnen aan mijn vrije week kan er worden geklust. Vandaag een beetje uitgerust maar wel wat gedaan: de waterkoeling op de hardware plaatsen. Aan de hand van wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/501.jpg
In deze toestand heb ik de PC een paar dagen uitgetest en realiseerde ik de 1000Mhz FSB (CPU 3.5Ghz)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/502.jpg
De waterblokken op de socket en Northbridge

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/503.jpg
Ook een waterblok op de videokaart

Omdat het geheugen van de videokaart niet gekoeld meer wordt heb ik besloten het originele koelblok gewoon er weer op te plaatsen maar een gat erin te maken voor het waterblok.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/504.jpg
Even aftekenen

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/505.jpg
Dremelen maar!!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/506.jpg
Alles er weer opzetten, het past :D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/507.jpg
Het ziet er mooi uit (alleen moet je NB-blok 180graden gedraad..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/508.jpg
..omdat het aqua-logo er andersom opstaat als op het cpu-blok (klein detail).

Ik ben erg tevreden, morgen hoop ik weer met de kast aan het werk te kunnen. Ook zal deze week wat mod-materiaal binnen komen. Vanwege de voorbereidingen op de studie, de Olympische Spelen etc. etc. gaat de deadline vooraf gestelde deadline van eind augustus niet gehaald worden, maar dat geeft niet..

..na de zomer kabbelt het project rustig door..
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194kfmEGqhv.jpg
..als brede 'bier-rivier' door traag oneindig laagland...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Vet reservoir man ;) Mooi project hoor, ziet er netjes uit
edit: Layout-fix

[ Voor 6% gewijzigd door RaZ op 17-08-2004 23:18 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
(mini) Update #13 - Southbridge koelen & waterkoeling testen - 29 augustus 2004

Onverwachts heb ik aan de KEIweek meegedaan waardoor er 7 dagen niet gemod is - er is ook altijd wat. Na 6 dagen bier drinken en een 3-tal dagen ervan tot de ochtend doorgefeest te hebben kwam een verkoudheid opzetten waardoor ik alleen zin had een beetje met de waterkoeling te kloten..

Voor de KEIweek nog even met de dremel gespeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/511.jpg
Dit koelblokje (voor een oude Pentium) gaat op de Southbridge

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/512.jpg
Eerst een beetje verkleinen

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/513.jpg
En dan een mooi laagje verf eroverheen

Het blokje is alleen voor de sier, de southbridge hoeft eigenlijk helemaal niet gekoeld te worden.

Na de KEIweek kwamen er wat mod-spullen van Perfect Systems en Ace Systems binnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/520.jpg
Van Perfect Systems: twee gruwelijk grote fans voor op de radiator, een fan voor in de voeding, rubbertjes voor de harde schijven, een groene DUAL CCFL en een front-port device (waar die komt ben ik nog niet helemaal uit maar ik zal um wel uit elkaar slopen).
Van Ace (niet op de foto): Koperen blokjes die je verderop op de VGA ziet zitten, een CCFL, draad & connectoren, een plasmabolletje (niet voor deze mod), een grill voor de Aquatube en een Lazer Led.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/521.jpg
Eindelijk de waterkoeling testen

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/522.jpg
Gelukkig stond er geen stroom op het systeem want de videokaart werd een zwembad

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/523.jpg
Ook kwam die dag de radiatorgrill binnen, weer zoiets wat AQUA zo mooi maakt

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/524.jpg
De watertemperatuur blijft constant 30 graden, echter is de radiator zo wel een kleine kachel aan het worden

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/525.jpg
Eindelijk kan het systeem aan!! (VGA uitgebreid drooggemaakt hoor :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/526.jpg
Gifgroen - met slechts een paar druppeltjes watertoevoeging :d

Het systeem loopt nu stabiel op een kloksnelheid van 3500Mhz en dus een 1000Mhz FSB. De temperatuur van de CPU is stressed 49 graden en idle ietsjes minder. De temperatuur van het water schommelt tussen de 29 graden (idle) en de 32 graden (stressed).

Gisteren heb ik eindelijk een mooie indeling voor het onderste krat uitgewerkt, morgen zal ik dan ook proberen het onderste krat te gaan fixen. Dinsdag t/m donderdag is het introductiekamp voor mijn opleiding dus het zal dan wel weer even stil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Zeeer netjes! Ook moet je zeggen dat je FSB op 1GHz loopt, dat staat stukken beter :P

Zeer netjes gedaan! Durf je nog verder te clocken? En wat zijn de temps nu ongeveer? Het is nu wat kouder weer dus misschien dat je iets verder kunt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 16:27

t!mP

is inflatie gevoelig

Netjes ziet het eruit:), trouwens dat ding in je res (stangetje... naam kwijt) dat is er voor om je raampje mooi schoon te houden zodat het niet beslaat.
Aangezien je het aan de zijkant hebt ipv aan de onderkant, werkt het dan nog prima? Zelf heb ik dat res+stangetje ook en ik heb em aan de onderkant en werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al die knietjes zijn een aanslag voor je flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
t!mP schreef op 29 augustus 2004 @ 14:05:
Netjes ziet het eruit:), trouwens dat ding in je res (stangetje... naam kwijt) dat is er voor om je raampje mooi schoon te houden zodat het niet beslaat.
Aangezien je het aan de zijkant hebt ipv aan de onderkant, werkt het dan nog prima? Zelf heb ik dat res+stangetje ook en ik heb em aan de onderkant en werkt perfect :)
hij zit nu aan de zijkant omdat ie anders misschien als een fontein gaat werken, ik heb het raampje er nog niet opgezet namelijk. wanneer het zover is zal ik hem wel onderin doen (wat dan de achterkant is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

hmm, heb je genoeg airflow langs je radiator?
mijn water wordt nooit warmer dan 19 graden, en dat was ook aleen toen t echt warm was
nu , as we speak, is t 13.4 graden, en toen ik vanmiddag aan het gamen was kwam die niet boven de 16, als ik mn pc 'sochtends aan zet is t water +/- 20 graden, en dat is met 5 minuten 5 a 6 graden lager...
ik heb ook een CPU, GPU en northbridge cooler, en een 1200MM fan op mn 120MM radiateur: Asetek WaterChill CPU/VGA/Chipset cooling kit - KT12-L20 [220V/10mm]

ik heb weliswaar een AMD Athlon XP 2600+ en een nVidia 5600 256MB videokaart, maar dat het idle die temp. heeft, zou ik niet vertrouwen
maar, mijn CPU temp is nu ook maar 40 graden, en tijdens gamen +/- 44 graden, met als peak, eergisteren 45graden... :/

. . . . . Youp.net . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Euhm, wat is dan je kamertemperatuur, want met een gewoon rad+fan kan je normaal gezien niet onder kamertemp geraken...
En een piek van 45°, who cares, ik zit met temps tot 65/70° :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Het water word nooit kouder als je omgevingstemperatuur hoor,
en zakken als je pc aangaat lijkt me ook zeer sterk,
hoe meet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ExploWare schreef op 29 augustus 2004 @ 20:09:
nu , as we speak, is t 13.4 graden, en toen ik vanmiddag aan het gamen was kwam die niet boven de 16, als ik mn pc 'sochtends aan zet is t water +/- 20 graden, en dat is met 5 minuten 5 a 6 graden lager...
13.4 graden :P het is zeker erg koud op je kamer want je kunt NOOIT onder de kamertemperatuur komen als je geen gebruik maakt van een chiller.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 20:32 . Reden: Lol weer een tweaker wat geleerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare

ExploWare

BoingBoing

hmm, volgens mij wel hoor,
mn thermostaat van de centrale huisverwarming zegt dat het 21 graden is,
ik heb een multimeter met thermometer die zegt dat de lucht 20,7 graden is, en zodra ik hem in mn reservoir steek loopt die terug en zegt die 13,4 graden, en ja: de thermometer is geschikt voor vloeistoffen
als je nou ff bedenkt dat de temp. van je lichaam in spanje, met een buitentemperatuur van 40+ ook op 37 graden gehouden kan worden, denk ik wel zeker te weten dat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 22:48

Just_I

What did you just say?

Water wordt zowieso toch al gekoeld door alle metalen onderdelen ook al is er geen flow :? plz correct me if i'm wrong.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
ExploWare schreef op 29 augustus 2004 @ 22:03:
hmm, volgens mij wel hoor,
mn thermostaat van de centrale huisverwarming zegt dat het 21 graden is,
ik heb een multimeter met thermometer die zegt dat de lucht 20,7 graden is, en zodra ik hem in mn reservoir steek loopt die terug en zegt die 13,4 graden, en ja: de thermometer is geschikt voor vloeistoffen
als je nou ff bedenkt dat de temp. van je lichaam in spanje, met een buitentemperatuur van 40+ ook op 37 graden gehouden kan worden, denk ik wel zeker te weten dat het kan...
dat werkt door middel van zweet dat verdampt, dat ontrekt warmte aan je, als het goed is doet je WC dit niet B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare

ExploWare

BoingBoing

dat is ook weer waar, maar waarom wordt mn water dan koeler dan mn lucht???
als iemand mij kan vertellen waardoor dat dan zo is?
ik neem alleen de feiten waar uit mijn thermometer
is dat mss het verschil tussen een WCsetje van €120 of €240 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
ExploWare schreef op 29 augustus 2004 @ 20:09:
hmm, heb je genoeg airflow langs je radiator?
mijn water wordt nooit warmer dan 19 graden, en dat was ook aleen toen t echt warm was
...
ik meet het op de warmste plek, het moet namelijk nog de radiator door (ik zal dat veranderen binnenkort). de kamertemperatuur ligt op 24 graden en lager dan die temperatuur is onmogelijk.

je vergelijking met een mens klopt niet: deze zijn warmbloedig. een koudbloedig dier zal - net als je waterkoeling wanneer deze niet in warmte wordt voorzien - de temperatuur van haar omgeving aannemen.
de mens houdt haar lichaam op temperatuur doordat er energie in wordt gestopt: door te eten, te drinken en te zweten (voor de afkoeling wanneer de omgevingstemperatuur hoger is dan 37 graden).
om je waterkoeling onder de omgevingstemperatuur te krijgen moet je er dus ook iets mee doen, deze geeft meer warmte af wanneer er meer warmte kan worden opgenomen door de lucht die er langs stroomt: leg er bv ijsblokjes op.
(ik ben geen bioloog maar het zal grotendeels wel kloppen)

ik geloof dan ook niks van die 13.4 graden tenzij je in een koelcel o.i.d. verblijft.
je WC mag dan wel 240 hebben gekost, je temperatuursensor is duidelijk een beetje van slag (concluderend uit de gegevens die jij me verstrekt dan). mijn setje was nog duurder (lees: het dubbele) maar of het koelblok nu 40 of 20 euro kost, dat heeft niks met de sensor te maken en zelfs als die duurder is: prijs is niet altijd kwaliteit.
Just_I schreef op 29 augustus 2004 @ 22:31:
Water wordt zowieso toch al gekoeld door alle metalen onderdelen ook al is er geen flow :? plz correct me if i'm wrong.
lees de FAQ over koeling even door. kort samengevat: koeling is het verplaatsen van warmte. Als het metaal kouder is dan het water neemt het metaal wat van de warmte van het water af, en als het mogelijk is verplaatst zij die weer in de lucht (als die nog kouder is). Maar je begrijpt: als beide / alledrie even warm zijn kan er niet meer warmte worden overgebracht van het water naar de lucht (zonder bijkomende krachten)

[ Voor 31% gewijzigd door t-h op 29-08-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare

ExploWare

BoingBoing

dan liegt mijn multimeter dus...
maar, ik meet t in mn reservoir, is idd net na de radiator...

ik meet dus niet met iets van mn WCsetje, maar met een losse multimeter met thermo-sensor die ik dus in mn reservoir hang...

[ Voor 40% gewijzigd door ExploWare op 29-08-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
ExploWare schreef op 29 augustus 2004 @ 23:54:

ik meet dus niet met iets van mn WCsetje, maar met een losse multimeter met thermo-sensor die ik dus in mn reservoir hang...
zie ook even de FAQ over koeling, je hoeft geen natuurkundige te zijn om het te begrijpen (ik snap het ook :P).

probeer eens een andere thermometer te gebruiken, wel eentje zo klein mogelijk zodat ie zover mogelijk in het water kan.

ik heb nu de fans op 5V lopen en nu is het water 33 graden, maar tis wel lekker stil :D

[ Voor 11% gewijzigd door t-h op 30-08-2004 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 16:27

t!mP

is inflatie gevoelig

ExploWare schreef op 29 augustus 2004 @ 23:54:

Als je niet gebruik maakt van een chiller, zal je water nooit onder kamertemp komen :P dus of je meet verkeerd of je meter klopt niet.
Als je gelijk zou hebben zou je erg rijk worden want dan zouden chillers overbodig worden.
Als de pc aangaat, kan je pc in prencipe ook niet echt kouder worden, aangezien je cpu etc je water alleen maar opwarmt meer dan dat koelers je water afkoelen. En bovendien start het water met de omgevingstemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal mogelijk al gezegd zijn maar heb vals gespeeld en alleen de foto's bekeken :)
Maar zo het niet leuker zijn als je het systeem cool houdt met bier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 10:28:
zal mogelijk al gezegd zijn maar heb vals gespeeld en alleen de foto's bekeken :)
:X als dat zou werken :? [/quote]

verder begint het er al goed uit te zien :D verkeerde merk maarja, ik houd me mond daarover :) smaken verschillen nu eenmaal. maar zo'n 50cl krat, daarbij staat dat ook op de zijkant, ga je dat nog weghalen? want dat haalt de eenheid weg vind ik..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
DEZE MINI-UPDATE WAS IK VERGETEN: ik plak hem er hier eventjes tussen..

(mini) Update #14 - DVD-writer modden - 4 oktober 2004

Veel te druk helaas voor een middagje klussen, hoewel ik er een dezer dagen wel eentje voor zal vrij moeten maken. Wel heb ik - omdat het topic weer leven is ingeblazen - even wat pica's van de DVD-writer gemaakt.

Hij verschilt niet veel van de vorige die in de Twin Heineken zat. Dit maal zit er echter een Pentium 4 stickertje op (wow!! wat een verschil) waar mogelijk een rood spotje op komt te schijnen eenmaal ingebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194uFkAceZ1.jpg
Zie hier de DVD fikker met een CD-Rommetje die stilstaat

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/21949e95r7Pn.jpg
En hier met een DVDtje, erg stoer om te zien dat de laser er 'doorheen' schijnt.

Deze DVD-fikker is overigens maar tijdelijk. Ik zit te wachten op een SATA fikker van Plextor die DVD Double Layer support heeft. Inmiddels is de gewone ATA variant gelanceerd en ik hoop dat deze spoedig - net als zijn voorganger - een SATA brpertje krijgt. Uiteraard zal die fikker van eenzelfde kapje worden voorzien

Vooruitblik: Binnenkort zal ik de onderste krat eindelijk gaan maken, na er inmiddels 2 verkloot te hebben weet ik precies hoe ik het wil hebben
Tot spoedig! (whenever that may be)

----------------------------
de originele post was:
verder begint het er al goed uit te zien :D verkeerde merk maarja, ik houd me mond daarover :) smaken verschillen nu eenmaal. maar zo'n 50cl krat, daarbij staat dat ook op de zijkant, ga je dat nog weghalen? want dat haalt de eenheid weg vind ik..?[/quote]

wat weghalen? de tekst "18x50 cl"? die laat ik lekker staan, anders heb je twee kratten met tekst en eentje zonder. verder staat er een leuk Heineken Dopje op de zijkant van de grote krat maar die's wel mooi, mag dus ook blijven.

[ Voor 53% gewijzigd door t-h op 09-11-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 10:28:
Bier zou na een tijdje erg ranzig worden, hoewel het wel 94% water is dus wel zou kunnen koelen.

Wel goed plan om het water zo te kleuren dat het op bier lijkt, zal toch wel een manier zijn om je water bier geel te krijgen ?

• ExploWare

ExploWare

BoingBoing

okok, mn thermometer zal wel niet goed werken... :)
ik heb nu namelijk ff een 6 euro binnen- en buitenthermometer van de blokker gehaald:
buitensensor in de lucht
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/exploded/images/thermlucht.jpg

buitensensor in het water, pc uit
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/exploded/images/thermwater.jpg

buitensensor in het water, pc net aan (pompend water)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/exploded/images/thermaan.jpg

buitensensor in het water, pc aan (idle)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/exploded/images/thermidle.jpg

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Even een tipje :D
Ik ben er achter gekomen na het maken van m'n 2de bavaria bier krat mod dat het uitsnijden van plastic stukken een HEEEEEL stuk makkelijker gaat met het volgende:

1. Pak een groot oud dun lang mes (gelieve houten handvat ivm warmte!!)
2. Pak een gasbrander (zo'n kleintje je weet wel)
4. Teken de plek die je wil uitsnijden af
5. Verwarm het mes tot het hele mes wit heet is
6. plaats het lemmet met de punt op het punt waar je wil beginnen met snijden
en druk het mes er langzaam van punt tot handvat in (NIET ZAGEN) gewoon
doorheen laten zakken met een beetje druk.
7. De overgebleven smeltrandjes kan je makkelijk afbreken

Resultaat: schitterend trak gat!
(gaat ook met plexyglas)

http://bavje.at.nl.eu.org/gallery/bavje <-- foto's van mijn krat en als je zoekt op GOT kom je hem ook tegen

Suc6 ermee! ziet er goe uit!
eekthecat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
Update #15 - Het onderste deel, één - 4 november 2004

Jawel, in alle drukte en stress toch een middagje gevonden om het topic weer in gang te zetten. Met een LANparty voor de boeg stijgt de druk om de verder te gaan met de mod dus vandaag de eerste update in een nieuwe reeks.

Het plan om een deurtje te maken in het onderste krat heb ik verworpen omdat het me iets te lastig leek te gaan worden en de afwerking niet ten goede zou komen. Dit maakt onderhoud wat moeilijker maar daar valt wel overheen te komen.

Een korte illustratie van de middag aan de hand van wat foto’s..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/21946y5VgvWE.jpg
Gaatje uitzagen voor de grill van de radiator

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/niels/602.jpg
De grill even erop plaatsen

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/niels/603.jpg
De voorzijde, opnieuw gaten uitzagen voor het reservoir en LCD

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/niels/604.jpg
CCFL’s op de onderzijde

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/niels/605.jpg
Deze stukje aluminium zorgen ervoor dat het licht een beetje afgebroken wordt en alleen op de grond zichtbaar is, de CCFL’s zie je nu niet.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/niels/606.jpg
Even spelen met de close-up functie van de cam

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/niels/607.jpg
De draden verdwijnen door een geboord gat het krat in..

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/niels/608.jpg
De mooie ijzerwaren van Aqua geplaatst en het LCD.
Opmerking: er komen nog aluminium-strips voor de randjes, vandaar de nog slechte afwerking..

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/niels/609.jpg
Stroom aan en zie het effect van de CCFL’s die perfect op de grond schijnen

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/niels/610.jpg
Hetzelfde in het donker…

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/niels/611.jpg
Een foto van de achterzijde, helaas een beetje mislukt. Een goeie houden jullie tegoed..

Tot zover de eerste update die het 2fast-2furious effect met de CCFL’s bracht en het onderste krat in grote lijnen klaar heeft gestoomd. Ik hoop morgen of in de loop van volgende week met een nieuwe update te kunnen komen.

@ EEKzz, thnx voor de tip, ik zal het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

erg koel glow effect... :)

wordt echt heel erg leuk dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeer goed uit maar, kun je op de kant van de krat waar het lcd en resevoir enzo zit kun je die voorkant niet beter groen spuiten? Nu lijkt het wat half vind ik, verder zeer mooie mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 21:16:
Ziet er zeer goed uit maar, kun je op de kant van de krat waar het lcd en resevoir enzo zit kun je die voorkant niet beter groen spuiten? Nu lijkt het wat half vind ik, verder zeer mooie mod!
kleine kans, maar wie weet. ik zal eens met de verf op een gewoon krat spuiten, kijken of je een opvallend kleurverschil krijgt.

er komt overigens nog een metaalstripje-framewerk om het LCDtje heen, nu is er namelijk een lelijke rand. dat zal de voorkant ook nog een nodige opkikker geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 20:26

Soul__assasin

de Belbelg

Een bierkrat mod die echt de moeite is om te volgen

doe zo verder

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Persoonlijk had ik het mooier gevonden als er van de buitenkand zo min mogelijk van te zien zou zijn.
Dus Rad in de bodem, LCD in de zijkand (waar toch geen logo zit) en de mobo plat in het krat met een raam aan de boven kant.
Voor de DVD is de mooiste plaats tussen de twee kratten in. Hier zit toch al een naad als je de lade zo dun mogelijk houd zie je er denk ik bijna niets van.

Verder wordt het echt een mooie toren.
PS voor alle mensen die zeggen jammer van het merk, als je een merk zoekt als HertogJan is het moeilijk bijpassende lichtjes te zoeken. :+

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54

Zeror

Ik Henk 'm!

IK zit nu al tijdje te kijken en ik moet zeggen:
Het ziet er errug ontzettend gaaf uit. mijn complimenten. ;)

Ik hoop ooit ook nog een bierkratmod te beginnen. En dan het liefst met een Jupiler krat.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
ronny schreef op 05 november 2004 @ 09:23:
Persoonlijk had ik het mooier gevonden als er van de buitenkand zo min mogelijk van te zien zou zijn.
Dus Rad in de bodem, LCD in de zijkand (waar toch geen logo zit) en de mobo plat in het krat met een raam aan de boven kant.
Voor de DVD is de mooiste plaats tussen de twee kratten in. Hier zit toch al een naad als je de lade zo dun mogelijk houd zie je er denk ik bijna niets van.

Verder wordt het echt een mooie toren.
PS voor alle mensen die zeggen jammer van het merk, als je een merk zoekt als HertogJan is het moeilijk bijpassende lichtjes te zoeken. :+
het bovenste krat blijft onaangetast (naja, het front voor de DVD-fikker wordt het heineken logo waardoor het patroon blijft (zie ook Twin Heineken).
het middelste krat krijgt op het raampje precies hetzelfde als wat er ook op een normaal krat staat.
misschien verf ik die onderste wel even bij.

-----

vandaag is de picserver deels down, ik zal binnenkort alle foto's bij XS4all plaatsen, momenteel is mn ruimte daar op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je een prijsopgaafje achter willen laten, mocht ik eens in een creatieve bui komen....

Hoe kwam je eigenlijk op dit id .... onder het leeg drinken je kratjes zker :+

Vind em super tof... volg em al vanaf het begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou gezichtsbedrog kunnen zijn, maar het lijkt net of het reservoir niet netjes recht. Hij lijkt de witte lijn van het heineken logo niet te volgen ne ook niet van de boven en onderrand van het krat.

Gezichtsbedrog ? of een biertje teveel op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 11:19:
Zou je een prijsopgaafje achter willen laten, mocht ik eens in een creatieve bui komen....

Hoe kwam je eigenlijk op dit id .... onder het leeg drinken je kratjes zker :+

Vind em super tof... volg em al vanaf het begin :)
kosten
Systeem: zie pricewatch (ong. 1.300 euro)
Waterkoeling: zie website AquaComputer.de (ong. 300 euro)
Materialen (hout, verf, kratjes): (kleine 100 euro)
Modding materials: ong. 50 euro (veel was al aangeschafd)

ik treed niet teveel in detail, kost met teveel tijd :P Misschien post ik in de toekomst nog een compleet overzicht van de kosten, de bonnetjes zijn bewaard gebleven.
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 11:56:
Het zou gezichtsbedrog kunnen zijn, maar het lijkt net of het reservoir niet netjes recht. Hij lijkt de witte lijn van het heineken logo niet te volgen ne ook niet van de boven en onderrand van het krat.

Gezichtsbedrog ? of een biertje teveel op ?
heb er nog eens goed naar gekeken en inderdaad zit het reservoir-plaatje niet recht (scheelt ong. 1-2mm). ik zal met de boormachine de gaatjes wat aanpassen zodat deze weer recht komt te zitten :)

Afscheid van de Twin Heineken
Vandaag heb ik de Twin Heineken compleet gestript. Het 'bouwval' neemt overbodige ruimte in beslag en een aantal onderdelen zijn in de komende twee week nodig om de mod in dit topic te verfraaien. De kratjes verdwijnen maandag helaas in de vuilnisauto, een aantal onderdelen zijn in bewaring :)

Ter herinnering heeft het onderdeel wat het meest los heeft gezeten een mooi plekje in mijn kamer gekregen - bovenop één van de twee CD-rekken:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194FaAdUnNt.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door t-h op 05-11-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er lekker uit!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

vet gave mod zeg ook lkkre specjes, alleen heineken :/ sja......kga tog liever voor grolsch :*) ga zo door!

http://specs.tweak.to/10443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:15
Ziet er goed uit tot dusverre!

Wat ik nu pas zie: die aquatube die je hebt, dient ervoor dat het glas niet beslaat. Volgensmij is het dan ook de bedoeling dat je die in de achterkant van het reservoir steekt, en niet in de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
nice! _/-\o_
en heineken is gewoon supr en computer is super en als je die 2 samen voegt dan krijg je deze super de duper mod! :9
keep up the good work! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55
Ziet er cool uit zeg.

Moet je een keer aan directie van Heineken laten zien of zow!

offtopic:
toch snap ik niet hoe sommige mensen zulke dingen zo precies kunnen afwerken. ik kan niet eens fatsoenlijk een raam in m'n pc maken.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt omdat je 2 linkerhanden hebt.
Heb ik ook.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
Update #16 - Het onderste deel, twee - 8 november 2004

Een turbulent dagje.. vooral toen deze tegen haar einde liep.

Verder ontopic: Vanmiddag schoot Robert mij te hulp om de gestelde deadline (21 november) te halen. Dan is de LANparty en moet de machine in ieder geval mee kunnen. Kleine afwerkingsdetails kunnen daarna nog maar de kast moet dan i.i.g. bruikbaar zijn.
Het tussenpaneel was vandaag aan de beurt zodat het onderste krat in principe dan een 'gesloten kratje' is. Zoals altijd onder begeleiding van wat foto's..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194nTFX9nhW.jpg
Uit mijn oude kast zagen we een frameke voor de voeding

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194iFxVUFQD.jpg
In het tussenpaneel komt een ruimte waar de voeding doorheen kan

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194FyrXt5FB.jpg
Het uitgezaagde plaatje weerhoudt de voeding ervan naar beneden te donderen.
Opmerking: het is inderdaad niet mooi uitgezaagd maar er komt nog een laag traanplaat - of als het lukt een spiegel - op de bodem dus hier overheen, zie je niks van..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194YJuYyE6K.jpg
Een moment van verlichting: het past in het kratje en zit niet iets anders in de weg - er was wel goed gemeten maar het blijft fijn als de voeding tusse de radiator en het LCD-schermpje blijkt te passen..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194iDhW6R7H.jpg
Robert boort nog even gauw twee gaatjes voor de leidingen naar het systeem toe

Vervolgens werd de waterkoeling in het onderste krat definitief geïnstalleerd. Waar je in de vorige update nog de slangen uit het krat zag steken zijn deze nu mooi afgeknipt en m.b.v. koppelstukjes aan mekaar gezet om knikken in de kabel te voorkomen. Een impressie:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194pPp4h1d7.jpg
De voeding maakt het wat rommelig maar dat is niet erg..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194D07aG3Hh.jpg
Alles zit erin, mooi netjes op de voeding na :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194U8d4k9jV.jpg
Ook de UV groene watertoevoeging is toegevoegd in de mate zoals bedoeld was (vorige keer zat er maar een heeeel klein beetje in). De spoelleiding zit ook op zn plek en spuit het water tegen het raampje. Een mooi gezicht al was het iets te groen voor de camera..

Helaas besloot de videokaart er een beetje mee op te houden en vertoonde die allemaal artifacts. Na een uurtje uit te hebben gestaan werkt hij weer naar behoren en zijn alleen een paar pictogrammen in het startmenu niet meer zoals ze waren, maar 3Dmark doet het weer gewoon (al draait het systeem momenteel wel ff op haar originele kloksnelheden).

Deze week volgt er ongetwijfeld nog wel een update...
offtopic:
(geen belofte)

edit: Ow ja, het pompje maakt opeens vrij veel lawaai. Heeft iemand enig idee wat ertegen te doen? Het klinkt alsof er lucht inzit maar ik heb um al meerdere malen op de kopgehouden etc.

... @ redflame, ik neem aan dat dat tegen bmrs was ;)

[ Voor 3% gewijzigd door t-h op 09-11-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

erg mooi... mooie fanguard... mooie kast, kan niet anders zeggen :)

alles gewoon mooi. mooi, mooi!!!

petje af hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
thnx peddro

---
deze update was ik vergeten te posten, een kleintje, nummer 14
klik hier of ga een bladzijde (of 2) terug
---

en daar gaan we weer...

Update #17 - Mobo-tray plaatsen en aansluitingshoek maken - 9 november 2004

Het begint nu al echt vorm te krijgen...

Vandaag weer een dag lekker doorgeklust samen met Robert (vandaar vandaag en gisteren geen aqua-pc-update). Even aan de hand van maarliefs 14 foto's snel door de dag heen..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/21942dRt2T8n.jpg
Gaten maken in het moederbord-tray: met deze gaten wordt hij aan het middelste krat bevestigd.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/21947rW3f1aB.jpg
Zo ziet dat eruit, nu gaan we met hout het gedeelte waar alle aansluitingen komen dichtbouwen..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/21943eQab3gm.jpg
Dat gaat ongeveer zo

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/219418ymuX5E.jpg
De hele voorkant van het krat wordt afgeplakt, we gaan het raam uitzagen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194L9eyKBRR.jpg
Je krijgt dan ongeveer dit te zien

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194SJvd7k4S.jpg
Om een beter beeld te geven.. het krat wat we hieronder gebruiken is alleen om het tussenpaneel in te klemmen, het echte onderste krat ligt verderop in de kamer..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194mYM8PpVA.jpg
Ja, de boutjes moeten nog op maat worden gemaakt, daarom geen moederbord erin

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194DDnCvxaV.jpg
Verven, onduidelijke foto, hier liggen de paneeltjes waarmee we het aansluitingenhoekje dichtbouwen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194VmBy3e4e.jpg
Kennen jullie deze nog? Eindelijk zit het blokje op de southbridge

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194B11GT440.jpg
Zonder krassen, alleen een vlekje, het Heineken logo in een restant uit het raamgat. Deze wordt als DVD-RW frontje gebruikt binnenkort, natuurlijk dan beter uitgezaagd..

Zoals al wel opvalt laat de afwerking natuurlijk nog te wensen over. Met traanplaat)folie), stukjes spiegel en aluminium framepjes gaan we dit tegen het einde natuurlijk compleet bestrijden, daarover dus nog niet teveel kritiek ;)

Tot zover weer het overzicht van deze dag - 9 november. Met de deadline in zicht liggen we lekker op schema, morgen wordt er echter alleen efkes geverfd. Donderdag en vrijdag hoop ik nog een klein beetje te kunnen gaan doen zodat begin volgende week het systeem zowaar ingebouwd kan worden..
Ook ben ik zelf window-etches aan het ontwerpen welke binnenkort besteld worden in een inkoopactie, deze zullen niet voor de deadline geleverd worden maar daar valt wel overheen te komen.

Hopelijk tot donderdag..

offtopic:
Nog 12 dagen tot de deadline..

[ Voor 7% gewijzigd door t-h op 09-11-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Jahaa!

Hijs weer fijn Coby ;)

erg goed bezig, leuk SB koelertje ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-H schreef op 09 november 2004 @ 20:53:
Zoals al wel opvalt laat de afwerking natuurlijk nog te wensen over. Met traanplaat)folie), stukjes spiegel en aluminium framepjes gaan we dit tegen het einde natuurlijk compleet bestrijden, daarover dus nog niet teveel kritiek ;)
:'( wrom nou Traanplaat :'( , ik vind dat echt niet mooi bijn zon groene Heineken kast :). Tis maar een suggestie (je hebt nat. al heel wat mooi werk afgeleverd), maar ik zou spiegelplexi, of misschien zelfs, een eigen gemaakt patroon gebruiken, of natuurlijk helemaal niks, en gewoon mooi Groen Heineken plastic zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:21:
[...]

:'( wrom nou Traanplaat :'( , ik vind dat echt niet mooi bijn zon groene Heineken kast :). Tis maar een suggestie (je hebt nat. al heel wat mooi werk afgeleverd), maar ik zou spiegelplexi, of misschien zelfs, een eigen gemaakt patroon gebruiken, of natuurlijk helemaal niks, en gewoon mooi Groen Heineken plastic zien :+
traanplaat vind ik mooi :p maar ik kan me er wel deels in vinden het niet toe te passen want inmiddels zijn we zover dat iedereen de behangafdeling van de Gamma weet te vinden en je het in iedere mod terugziet.

de houten plaatjes zijn groen geverft dus die mooie kleur zie je sowiezo wel terug, echter voor de bodem wil ik wel traanplaat of spiegel - of een mix. maar het zal niet zo zijn dat de hele kast volgeplakt gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ.Z.N.
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 23:01

DJ.Z.N.

YEAH!!!

T-H schreef op 10 november 2004 @ 11:03:
[...]

traanplaat vind ik mooi :p maar ik kan me er wel deels in vinden het niet toe te passen want inmiddels zijn we zover dat iedereen de behangafdeling van de Gamma weet te vinden en je het in iedere mod terugziet.
Eh, sinds wanneer staat het traanplaat bij het behang???
De laatste keer dat ik keek stond het nog bij het metaal!
edit:
ow, ik zie nu pas dat je het over folie hebt... ja... dat zou nog wel ns bij het behang kunnen staan jah...
Maar folie zou ik zowiezo niet doen... dat ziet er altijd zo nep uit!!!

Maare, verder wel een leuke mod, niet erg orgineel, maar altijd goed als er een pc word gebouwd in een krat van het beste biermerk ter wereld! :P

Dr zijn wel een paar dingetjes die ik anders had gedaan. Bijv. dat water-resevoir en dat andere ding (weet ik ff niet meer) die je zo midden in het logo hebt geramt... vind ik niet mooi (niet echt = echt niet :P).
Maar dat windaw vind ik weer wel heel mooi kunnen. ;)

Verder vraag ik me eigenlijk 1 dingetje af... waarom in vredesnaam 3 kratten??? en niet 2... dit lijkt me een beetje beroerd sjouwen naar LAN-party's... (sorry als je het al heb verteld, dan heb ik er waarscheinlijk overheen gelezen).

iig. ga zo door! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DJ.Z.N. op 10-11-2004 17:35 ]

DJ.Z.N. = DJ Zonder Naam > weet jij een goeie naam? PM me dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
DJ.Z.N. schreef op 10 november 2004 @ 17:32:
[...]

Eh, sinds wanneer staat het traanplaat bij het behang???
De laatste keer dat ik keek stond het nog bij het metaal!
edit:
ow, ik zie nu pas dat je het over folie hebt... ja... dat zou nog wel ns bij het behang kunnen staan jah...
Maar folie zou ik zowiezo niet doen... dat ziet er altijd zo nep uit!!!
ik zal eens gaan kijken naar echte traanplaat. ik gebruik folie op kleine stukjes - zoals op de brander..
Maare, verder wel een leuke mod, niet erg orgineel, maar altijd goed als er een pc word gebouwd in een krat van het beste biermerk ter wereld! :P
tsja, je ziet niet vaak dat er een biermodje in 'meerdere' kratten wordt verwerkt, meestal wordt alles in één krat gepropt.. origineel genoeg dacht ik dus.. Maar het gaat me niet zozeer om het principe originaliteit, voornamelijk gewoon om sterke specs en een waterkoeling op een mooie manier in bierkratten te stoppen..
Dr zijn wel een paar dingetjes die ik anders had gedaan. Bijv. dat water-resevoir en dat andere ding (weet ik ff niet meer) die je zo midden in het logo hebt geramt... vind ik niet mooi (niet echt = echt niet :P).
Maar dat windaw vind ik weer wel heel mooi kunnen. ;)
het moet toch ergens, en het is mooi genoeg om beide (res & lcd) voorop te plaatsen. op de zijkant is geen goed alternatief. naja, dan moet je wel door een logo heen, dan maar het onderste.

het krat valt niet geheel groen te verven, de kleur die uit mijn spuitbussen komt is een klein tintje feller, als ik het onderste krat ga verven zie je kleurverschil met de twee erboven en da's niet mooi..
Verder vraag ik me eigenlijk 1 dingetje af... waarom in vredesnaam 3 kratten??? en niet 2... dit lijkt me een beetje beroerd sjouwen naar LAN-party's... (sorry als je het al heb verteld, dan heb ik er waarscheinlijk overheen gelezen).
er zitten wieletjes onder en 6(!!) handvaten in. wel nadeel dat we bij Daan op zolder moeten zitten dus moet dat ding twee trappen op sjouwen over 11 dagen..
iig. ga zo door! ;)
I will, tomorrow..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
vandaag heb ik weer wat geverfd en nu ga ik nog ff nadenken over iets leuks voor de DVD brander.

[ Voor 47% gewijzigd door t-h op 11-11-2004 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
Update #18 - Bovenin, iets met de DVD-rewriter - 15 november 2004

Na een lang weekend feesten, drinken, weinig slaap en werken was vandaag weer een kort klusmomentje. Het bovenste krat is uitgehold en er is een gat ingemaakt voor de DVD-speler. Voor het weekend had ik nog eventjes iets in mekaar gezet wat onder deze geplaatst wordt en het licht moet 'afwerken'

Voor het weekend:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194Y7cuuMrq.jpg
Deze komt onder het DVD-station te hangen, daardoor zijn de CCFL's, de draden en de kastjes niet meer te zien - zeer handig voor als er een spiegelbodem in komt..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194NujTDSQU.jpg
Hier istie gemonteerd, een verflaagje volgt natuurlijk nog.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194Hu1jEFEn.jpg
Het bovenste krat is inmiddels uitgehold en er is een gat voor de DVD-speler - tussendoor even de foto's vergeten..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194HrqUKHSa.jpg
De bovenste twee kratten op mekaar met het mislukte derde krat eronder. Alles mooi groen dacht ik zo..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/21946S5EJE8X.jpg
Nog eventjes van boven bekeken. Met een beetje mazzel kan over twee dagen het systeem erin..

Voor ik afsluit nog even wat meer info over de raampjes. Hierop komen - als alles meezit - de volgende window-etches op:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194MDSn4enn.gif
Deze komt op het raam voorop geplakt.. (silver etch)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194kMQQjmu0.gif
en deze op de bovenkant..

Deze week moet de mod vrijdag 'bruikbaar af' zijn. D.w.z. dat het systeem is ingebouwd en werkt, het verfwerk klaar is, de elektronika gelegd is (alle lampjes..), de raampjes erin zitten en zoveel mogelijk afwerking gedaan is. De windows-etches zullen dan nog niet binnen zijn en ik betwijfel of het LCD dan al zal werken. Maar dan kan je dus al zeer goed zien hoe het eruit gaat zien als ie 100% af is, nog een paar dagen dus..
Morgenavond ga ik weer veel doen en woensdag heb ik vrij, dan dus sowiezo weer een nieuwe update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 16:15
Leuk idee, zo met dat krat. Alleen begrijp ik niet helemaal waarom je een Heineken krat heb genomen :r
Neem dan een echt biermerk, of pak een cola merk, maar waarom dan nu Heineken 8)7

Wat ik ook niet begrijp, je zegt dat je een minimale FSB van 1100Mhz wil hebben.
Ik heb een pentium 4, loopt standaard op 2800 MHz, met een standaard fsb van 133 MHz. Wil je je FSB dan met meer dan 8* sneller laten lopen dan mijn Pentuim?
Mijn Proc is een van de eerste 2800MHz procs, maar zoveel sneller? :?

[ Voor 46% gewijzigd door BORG op 15-11-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 13:10

Addict

Het leven is een plak kaas.

_/-\o_ Eindelijk een bierkrat-mod die er ook daadwerkelijk goed uit ziet !
Petje af hoor :)

offtopic:
Verwend nest ;)

Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Mooi spul gaat erin dude :D

Maar vind et een beetje zonde dat et een heinikenkrat word ;( Ben er niet zo weg van terijl je mooi spul derin hebt zitten. Maar misschien ff zien als die af is,

Maaruh.... Zag page 2 ofzo van je cpu dat et een northwood is??? waarom? en zijn die nog te koop? :? haha ;)

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:26

charrel

Cortisol4life..

Ratelt je pomp nog zo?
Dat kan 2 dingen zijn, of je schoepje draait/ ratelt om je asje. Dus dan moet je even met teflontape 1 wikkeltje tussen het schoepje en het asje doen waar hij zit opgeklemt.
2e is dat het binnenwerkje + asje versleten is (weet niet hoe oud de pomp is)
gemiddelde levensduur van het binnenwerk is ongeveer 2 jaar.
Deze kan je gewoon weer los bestellen bij bv. een aquariumzaak.
Mijn pomp heeft 2jaar gedraaid en begon toen te ratelen, net nieuwe schoepje + asje erin en pomp is weer als nieuw. Kosten á 9euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
BORG schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:54:
Leuk idee, zo met dat krat. Alleen begrijp ik niet helemaal waarom je een Heineken krat heb genomen :r
Neem dan een echt biermerk, of pak een cola merk, maar waarom dan nu Heineken 8)7

Wat ik ook niet begrijp, je zegt dat je een minimale FSB van 1100Mhz wil hebben.
Ik heb een pentium 4, loopt standaard op 2800 MHz, met een standaard fsb van 133 MHz. Wil je je FSB dan met meer dan 8* sneller laten lopen dan mijn Pentuim?
Mijn Proc is een van de eerste 2800MHz procs, maar zoveel sneller? :?
Intel CPU's zijn quadpumped. Dat wil zeggen dat de FSB snelheid die jij in de BIOS ziet staan (bij mij is dat 200 standaard, met een multiplier van 14), maal 4 wordt gedaan om de effectieve FSB aan te duiden: standaard 800 dus. Deze wil ik graag op 1100 hebben omdat 1000 geen uitdaging zou zijn :P Helaas trekt mn CPU dat niet en wil ie met geen mogelijkheid over de 3500Mhz heen (FSB1000)
charrel schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:40:
Ratelt je pomp nog zo?
Dat kan 2 dingen zijn, of je schoepje draait/ ratelt om je asje. Dus dan moet je even met teflontape 1 wikkeltje tussen het schoepje en het asje doen waar hij zit opgeklemt.
2e is dat het binnenwerkje + asje versleten is (weet niet hoe oud de pomp is)
gemiddelde levensduur van het binnenwerk is ongeveer 2 jaar.
Deze kan je gewoon weer los bestellen bij bv. een aquariumzaak.
Mijn pomp heeft 2jaar gedraaid en begon toen te ratelen, net nieuwe schoepje + asje erin en pomp is weer als nieuw. Kosten á 9euro.
pompje is net nieuw, ik moet de Eheim-mod even uitvoeren, dat zal ik misschien van de week nog ff doen..
samaarst schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:09:
_/-\o_ Eindelijk een bierkrat-mod die er ook daadwerkelijk goed uit ziet !
Petje af hoor :)

offtopic:
Verwend nest ;)
ghehe, heb er hard voor gewerkt hoor ;)
zBEASTORz schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:22:
Mooi spul gaat erin dude :D

Maar vind et een beetje zonde dat et een heinikenkrat word ;( Ben er niet zo weg van terijl je mooi spul derin hebt zitten. Maar misschien ff zien als die af is,

Maaruh.... Zag page 2 ofzo van je cpu dat et een northwood is??? waarom? en zijn die nog te koop? :? haha ;)
heb het al sinds juli/augustus in huis hè, toen werd de Northwood nog volop verkocht. nu istie inmiddels beperkt verkrijgbaar meer. maar de prescott is niet sneller op socket 478 en wel warmer, wat het overklokken in gevaar bracht. vandaar mijn keuze voor de vertrouwde northwood.

[ Voor 62% gewijzigd door t-h op 16-11-2004 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou eigenlijk de waterkooling zo moeten instaleren zodat je de bovenste krat er af kan pakken.

iets makkelijker voor bij lan party's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

De Prescot overclockt harder dan de northwood hoor, Ook al word die warmer, En met waterkoeling hoef je je eigen niet zo druk te maken dat die z erg heet word, Mijn prescot werd op 4.09Gig 1.5V (standaart 1.41max) nog geen 40 graden, Stabiel draait die dan op 2.8 @ 3.7 en dan blijft die mooi rond de 35C lopen, op waterkoeling natuurljk, Maar jij hebt wel wat beters dus zou et ook wat koeler noeten zijn ofzo 1/2 graadjes. Maar ja, hoezo had je et spul eigelijk al zo snel gekocht dan? Ben je alleen maar duurder uit, nu zijn ze al wat goedkoper. Beetje zonde kerel ;) maar ik ken dat, je moet et zo snel mogelijk in huis hebben ;)

Maar veel sucses met je mod, ik blijf em natuurlijk wel volgen, want hij is anders dan andere. :)

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
zBEASTORz schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:56:
De Prescot overclockt harder dan de northwood hoor, Ook al word die warmer, En met waterkoeling hoef je je eigen niet zo druk te maken dat die z erg heet word, Mijn prescot werd op 4.09Gig 1.5V (standaart 1.41max) nog geen 40 graden, Stabiel draait die dan op 2.8 @ 3.7 en dan blijft die mooi rond de 35C lopen, op waterkoeling natuurljk, Maar jij hebt wel wat beters dus zou et ook wat koeler noeten zijn ofzo 1/2 graadjes. Maar ja, hoezo had je et spul eigelijk al zo snel gekocht dan? Ben je alleen maar duurder uit, nu zijn ze al wat goedkoper. Beetje zonde kerel ;) maar ik ken dat, je moet et zo snel mogelijk in huis hebben ;)

Maar veel sucses met je mod, ik blijf em natuurlijk wel volgen, want hij is anders dan andere. :)
tsja, volgens eht principe "nu is het goedkoper" kan je wachten tot je een ons weegt. de prescott was te verkrijgen maar wachten tot het socket775 idee goed op weg is duurt nog wel even - het begint nu ergens op te lijken met die mooie Asus borden en x700XT VGA van Ati.

Ik zal eens gaan zoeken naar een tweedehands prescott, mocht die het beter gaan doen kan ik altijd de Northwood weer verkopen.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:37:
je zou eigenlijk de waterkooling zo moeten instaleren zodat je de bovenste krat er af kan pakken.

iets makkelijker voor bij lan party's
hoezo makkelijker?

het bovenste krat kan trouwens heel gemakkelijk worden verwijderd omdat daar in feite alleen de DVD-writer aan zit (voorlopig). Het tweede krat valt vervolgens omhoog te schuiven (de leidingen van de waterkoeling worden wat langer gemaakt hiervoor) zodat er door de ontstane ruimte onderhoud kan worden gepleegd binnen het onderste kistje.

maar voor het vervoer zijn de wieletjes een prima uitkomst - samen met de handvaten die standaard in bierkratten zitten, want zo zwaar istie ook weer niet.

[ Voor 25% gewijzigd door t-h op 16-11-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
hier ging iets mis :P

edit: ik zal mn dubbelpost gebruiken voor de kleine update van vandaag....

Update #19 - Stekkerdeur - 16 november 2004

Vandaag had ik weinig tijd maar met de deadline in zicht ben ik toch na het eten nog even aan de slag gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194aiXrsmXt.jpg
Allereerst voor de DVD-rewriter een tweetal beugeltjes gemaakt (de andere zit aan de andere kant) om hem aan op te hangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194fxXjSy25.jpg
Vervolgens een gat gegzaagd in het middelste krat aan de achterkant..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194wpq532qE.jpg
..het deurtje is geboren..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194ugAK0M8v.jpg
..van binnen ziet het er wat grof uit maar dat blijft wel uit het zicht..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2194cZQbd4s1.jpg
..en hier kunnen dan alle kabels door naar buiten om zo de randapparatuur te kunnen gebruiken.

offtopic:
nog 5 dagen tot de deadline...

Morgen komt Robert mij helpen en gaan we waarschijnlijk beide de hele dag stevig doorklussen. Het beloofd de dag te worden van de meeste vooruitgang want het volgende staat allemaal op de planning:
- inkopen doen
- dvd-speler installeren
- laatste houtjes zagen voor aansluitgedeelte
- aluminium frames maken
- raampjes uitzagen
- fancontroller plaatsen
- switches plaatsen voor verlichting
- elektronica solderen
- licht installeren
- HDD constructie bouwen
- voedingskabels door tussenpaneel
- verven
en tot slot: 'het ding' plaatsen..

tot morgen...

[ Voor 255% gewijzigd door t-h op 16-11-2004 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wacht ongeduldig op de update vna vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar de reacties van Heineken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:57:
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:02:
/me wacht ongeduldig op de update vna vandaag :P
offtopic:
ik ook :9

edit: net op tijd >:)

[ Voor 38% gewijzigd door b..RAM op 18-11-2004 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

grappig die dat deurtje.
Dus:
deurtje open, fles bier eruit, deurtje dicht :D

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
Rakkerzero schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:08:
grappig die dat deurtje.
Dus:
deurtje open, fles bier eruit, deurtje dicht :D
dat ga ik even onthouden.. tip: bekijk het filmpje wat straks vermeld wordt eens :P

Update #20(!!) - De voltooiïng nadert.. - 17 november 2004
Zowel Robert als Coen (beide voor jullie bekend van de Aqua PC :P) schoten vandaag te hulp en dat leverde de volgende resulaten op.

Van het lijstje kon worden afgestreept:
- raampjes maken
- 'front'panel maken
- fancontroller inzetten
- hdd's ophangen
- led-verlichting solderen en ophangen
- hout zagen voor aansluitkastje
- 'het ding' plaatsen

en er is een begin gemaakt aan:
- boren om stroomkabels door te trekken
- sleeven
- elektronica leggen (met name soldeerwerk)
- frontje voor de DVD-writer fixen

van de HDD constructie zijn helaas geen foto's gemaakt, ik heb er zojuist nog eventjes twee gemaakt die helaas niet heel geslaagd zijn. Tevens vandaag het eerste filmpje in het topic..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/701.jpg
Het raampje voor de voorzijde is uitgezaagd en Robert heeft de fancontroller erin gezet

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/702.jpg
De bouten zijn afgezaagd, het moederbord 'kan' er nu in

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/703.jpg
Het bovenste raam wordt uitgezaagd en hier komt het 'front'-panel in. deze komt bovenop omdat dat zonder bukken te bereiken is als de pc naast het bureau staat (want erop wordt iets te gek)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/704.jpg
Tussen deze puinhopen moet Coen iets geniaals solderen (schakelaars voor spotjes en ledverlichting)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/705.jpg
Het raampje is af (heeft 3x geduurd, 2x mislukte het door Robert zijn 'twee-gaten strategie' :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/706.jpg
Coen is klaar met solderen en de schakelaars zijn verbonden met hun verlichting
Overzichtje
schakelaar 1: LED-spotjes voorop de kast
Schakelaar 2: Spotje in de kast op CPU of DVD-RW (moet nog ff keuze maken)
Schakelaar 3: Laserledjes die casebadges moeten beschijnen (later meer..)
Schakelaar 4: LEDs achter de wandopener

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/707.jpg
De HDD's hangen - met anti-vibratie dingetjes - onder de DVD brander

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/708.jpg
zelfde maar dan van onderaf

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/709.jpg
En hier het resultaat van het bovenste raampje
offtopic:
- uitgeprobeerd met de Bluetooth-adapter

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/710.jpg
Even een shot van bovenaf (de camera wilde niet scherpstellen)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/711.jpg
In het donker met de fancontroller aan

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/712.jpg
Even van afstand tijdens het testen, weer lichtproblemen op de foto

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/h2o/713.jpg
De frontspotjes - het frontje voor de DVD is nog niet helemaal klaar..

Ondanks het vele verrichte werk zijn we nog niet klaar en voor vrijdag is er dan ook nog een lange lijst met dingen die gedaan moeten worden. Morgenochtend ga ik snel nog even verven want dat lukte niet meer vanavond. Vrijdag dus meer..

Tot slot nog even een leuk filmpje die we gemaakt hebben tijdens het testen: zet de speakers even lekker hard want het geluid is het mooiste.. Proost en tot vrijdag!!
klik hier om het filmpje te downloaden
offtopic:
Speelduur: 9 seconden
Grootte: 2,09Mb
Bestandstype: AVI-video

offtopic:
Nog vier dagen tot de LANparty...

---------------------------------------------------------------
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:57:
anders ik wel :P

maar ik stuur hun pas foto's als het écht helemaal af is, en gezien de window-etches nog moeten worden gefabriceerd kan dat nog even duren..

Verwijderd

Heineken kennende moet je er copyright ofzo voor betalen >:)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 07:56 ]

Verwijderd

Geweldig die opener aan de zijkant. Dat wilde ik eigenlijk al als tip geven, maar kennelijk is het voor iedereen duidelijk. Als je de kroonkurk er via de rand af wil slaan zal de case het niet lang volhouden ;)

• t-h
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:08:
Geweldig die opener aan de zijkant. Dat wilde ik eigenlijk al als tip geven, maar kennelijk is het voor iedereen duidelijk. Als je de kroonkurk er via de rand af wil slaan zal de case het niet lang volhouden ;)
dat zou inderdaad erg zonde zijn

de opener zat ook op de Twin Heineken, origineel is het dus niet, maar wat mooi is, moet mooi blijven ;)

• Just_I
  • Laatst online: 22:48

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 07:56:
Heineken kennende moet je er copyright ofzo voor betalen >:)
Ik denk eerder dat ze gewoon hun kratten terug willen, aangezien je ze alleen maar huurt er niet koopt >:) .

Maar goed, de mod begint nu echt de geode vorm te krijgen. Keep up the good work ;) .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:42
Mijn vader werkt bij Heineken.

In principe hoef je er geen copyright op te zetten, zolang het niet voor commercieële doeleinden wordt gebruikt ;)

Voor e.v.t. vragen kan je het aan mij stellen, ik kan het dan doormailen aan mijn vader die er dan antwoord op kan geven.

• t-h
Jeroenz18 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:56:
Mijn vader werkt bij Heineken.

In principe hoef je er geen copyright op te zetten, zolang het niet voor commercieële doeleinden wordt gebruikt ;)

Voor e.v.t. vragen kan je het aan mij stellen, ik kan het dan doormailen aan mijn vader die er dan antwoord op kan geven.
joepie, eindelijk iemand die banden heeft met Heineken :P
zeg nog maar niet teveel tegen je pa, ik wil het mooie nieuws zelf naar Heineken sturen..

wel heb ik dan gelijk een vraagje. Grolsch kwam in mei dit jaar emt mini-lichtbakken voor op de koelkast en ik heb er ook eentje voor Amstel gezien. Zijn ze er ook van Heineken? Ik wil dolgraag zo'n gevalleke aan de kistjes hangen namelijk..

Afbeeldingslocatie: http://www.grolsch.nl/DNB/grfx/ad_gratis_bij_2_kratten.jpg
(even ter illustratie)

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:37
:P LOL...Sta je straks op een LAN-Party en moet je alle Heineken Logo's afdekken omdat je anders drank reclame maakt en dat niet is toegestaan.

Net als mensen op een ruilbeurs die niet meer hun verzameling sigarenbandjes of bierviltjes mogen uitstallen.... 8)7 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Bulligan op 18-11-2004 12:13 ]

• Robertstoppels
  • Laatst online: 15-08-2023
(jarig!)
Hooli-gan schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:12:
Net als mensen op een ruilbeurs die niet meer hun verzameling sigarenbandjes of bierviltjes mogen uitstallen.... 8)7 8)7
offtopic:
Dat is niet waar. Er heeft een heel stuk over in de krant gestaan. Er waren namelijk 2 mensen op die beurs die gewoon ordinair spullen aan het verkopen waren. Die mensen is dan ook de deur gewezen. Verder is er vrijwel niks aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door Robertstoppels op 18-11-2004 16:27 ]

• DJ.Z.N.
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 23:01

DJ.Z.N.

YEAH!!!

Robertstoppels schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:27:
[...]

offtopic:
Dat is niet waar. Er heeft een heel stuk over in de krant gestaan. Er waren namelijk 2 mensen op die beurs die gewoon ordinair spullen aan het verkopen waren. Die mensen is dan ook de deur gewezen. Verder is er vrijwel niks aan de hand.
Het is toch wel waar, was op TV, bij HVNL dacht ik. was gewoon een ruilbeurs.
offtopic:
Persoonlijk vind ik dat trouwens onzin want dan ken je postzegels verzamelen (ruilen) ook wel verbieden want post belemmert het e-mail verkeer... en dat is tenslotte de toekomst! Is in principe t zelfde, kunnen we wel bezig blijven...
En wat betreft alcohol: Er mag bevoorbeeld geen Bacardi (Breezer) Drive-in show meer zijn omdat dat de drankconsumptie bevorderd... en dan zie je met oud en nieuw JP met een glas champagne in zijn hand...

maja...

Verder een leuke mod en ook een mooi filmpje trouwens!

DJ.Z.N. = DJ Zonder Naam > weet jij een goeie naam? PM me dan!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:19
wat wordt de volgende stap? 4 kratjes en dan onderin een koelkast ofzo? :+

dan kan dat wel van deurtje open, biertje eruit, deurtje dicht doen! >:)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• t-h
stevenP schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:10:
wat wordt de volgende stap? 4 kratjes en dan onderin een koelkast ofzo? :+

dan kan dat wel van deurtje open, biertje eruit, deurtje dicht doen! >:)
ze zeggen wel: je moet op je hoogtepunt stoppen

op Terschelling zetten ze op een avondje 30 of meer kisten op mekaar..

.. we kunnen nog jaren vooruit :P (maken we een serverhouse :p)

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

T-H schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:44:
[...]

ze zeggen wel: je moet op je hoogtepunt stoppen

op Terschelling zetten ze op een avondje 30 of meer kisten op mekaar..

.. we kunnen nog jaren vooruit :P (maken we een serverhouse :p)
Naast de hoogte kun je natuurlijk ook nog opzij :p
Dan wordt het helemaal feest.

• t-h
Rakkerzero schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:57:
[...]

Naast de hoogte kun je natuurlijk ook nog opzij :p
Dan wordt het helemaal feest.
offtopic:
zullen we een Chinese Muur gaan bouwen? :P

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

offtopic:
Zou wel cool zijn. Komen we misschien nog in Guinness Book of Records. Grootste bouwwerk van bierkratten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
hahaha ja inderdaad! 20 kratten op elkaar met 1 grote deur, daar achter gewoon server bays en dan een webhost bedrijf starten! 8)

ok, weer even ontopic, je kan inderdaad hierna stoppen gewoon een nieuw project met robbert ofzo, dit is genoeg hierna wordt het niet meer leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
  • Laatst online: 25-09 13:29
ik werk bij heineken als IT'er :) en volg deze modders al sinds de eerste twinheineken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
hierna gaat het modden op extreem laag pitje verder, ik heb nog een webservertje waar nog gewoon een raampje in moet etc. dat is niet veel werk en wil ik allemaal in de kerstvakantie doen (in één dagje).

verder zit ik nog na te denken om iets met zo'n extreem klein moederbordje te doen maar dat zal nog wel een jaartje niet verder dan de tekentafel komen, dit is een duur project geweest en ik verdien nu veel minder dan afgelopen zomer ;)

maar goed, laten we weer even bij dit project blijven.. vanmiddag wordt er weer gewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
Update #21 - Een zware tegenvaller - 19 en 20 november 2004

Helaas, het mocht gisteren beslist niet meezitten. Nadat alles - pas om 22:30 - een beetje in de kast gepropt was en aangesloten was sloeg het noodlot toe: bij het inschakelen van de computer wilden beide HDD's niet starten.
Al snel was de oorzaak duidelijk: bij het verloopstukje van de 4-pin molex naar de twee SATA aansluitingen waren de 5V en 12V verkeerdom aangesloten en de HDD's zijn dus naar de eeuwige jachtvelden gelanceerd.

Ik upload dan ook ff geen foto's, ook niet hoe ie er nu (met reserve disk) bij staat. Ik ben al mn files kwijt, die HDD's kunnen we niks schelen, de MP3's die erop stonden een beetje maar vooral het verlies van belangrijke e-mails, documenten en financiële administratie zit me erg hoog en mn kop staat er dan ook ff niet naar.

Misschien upload ik straks nog één fotootje maar op de rest zullen julie nog een poosje moeten wachten.. helaas..

(het werkte verder allemaal perfect en het zag er ook mooi uit allemaal, dus hoef ik alleen dit verlies maar 'ff' te verwerken)

[ Voor 3% gewijzigd door t-h op 29-11-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 20:26

Soul__assasin

de Belbelg

We leven met je mee T-H dataloss is altijd een harde dobber om te verwerken

maar wees blij je maakt het maar een keer mee ik denk dat je nu wel met backups zal werken zeker voor de belangrijke dingen

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:29
Ik neem aan dat je die harde schijven gaat vervangen? Als je dan het printplaatje overzet van de nieuwe naar de oude kun je veel kans al je data redden :) Tenzij natuurlijk het motortje en/of de leesarm eraan zijn, maar de mechanische delen werken afaik op 12v, dus die gaan niet dood als ze 5v krijgen.

Verder een mooie mod :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
Mijn opa kent iemand die veel met harde schijven kan, die zla ik komende week eventjes bellen - wie weet komt dan de data weer naar boven.

ik ga 1 nieuwe harde schijf kopen: een Seagate Barracuda 200Gb. Deze is onlangs zeer positief getest door computer totaal! en daar kan ik wel weer even mee vooruit, wie weet volgt er dan later wel weer eens een keer een nieuwe Raptor..

het werkt nu wel allemaal, ben erg tevreden. er moet nog wat afwerking worden gedaan maar dat heeft geen haast. morgen zal ik wat foto's posten, ik moet de pc nu afkoppelen om naar de LANparty te vertrekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
hey T-H hoe was de lan? zeker wel coole reacties gehad of niet? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:42
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ jullie zijn een inspiratie voor allen op GoT _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ben zelf ook aan een mod begonnen met heineken, maar dat zijn 2 lullige cdkratjes verven :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Ik zag net nog een leuk toetsenbord voor deze mod:
Afbeeldingslocatie: http://dev.barad-dur.nl/kb.jpg

@sandmancool
Toetsenbord wordt door deze ppls gemaakt http://www.greybusters.nl/

offtopic:
Jammer dat ze deze niet van Hertog Jan hebben.
Eigen opdruk wordt pas rendabel vanaf 648 :|

[ Voor 20% gewijzigd door MTWZZ op 28-11-2004 11:26 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Laatst online: 16-08 15:22
offtopic:
dat toetsenbord is cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zo loos dat toetsen boord!

Ik houd het gewoon bij een SweeX toetsenboordje van 8 euries! :)

Zeer strak allemaal gedaan, mijn complimenten!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat toetsenbord ziet er wel erg ge-foto-soept uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:23:
[...]

dat toetsenbord ziet er wel erg ge-foto-soept uit :9
Dat toetsenbord is niet gefotosoept, ik heb het ook wel eens gezien irl...
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.