testcase schreef op 02 augustus 2004 @ 23:41:
[...]
Goh, wat een activisme, wat een inzet! En dat vind jij dan vergelijkbare 'inzet' t.o.v. wat TS overweegt? Lekker thuisblijven, zwijgen en toekijken lijkt me anders een stuk gemakzuchtiger dan dat iemand overweegt zijn baan neer te leggen uit principes of gewetensbezwaren. Maar ondertussen vind je het vanuit die gemakzuchtige houding wel opportuun TS toe te moeten werpen dat hij vanwege zijn geweten dan ook maar ff naar Somalië moet gaan afreizen en anders zijn mond moet houden

?
Dat hij dan maar naar Ethiopie moetgaan was wat gechargeerd gezegd. Maar ik heb nooit actief mee gewerkt aan beleid van Saddam. TS werkt wel actief mee mee aan in zijn ogen zeer verwerpelijke praktijken. Dan moet je idd gewoon stoppen.
Ik trek de integriteit van de rechters zelf niet in twijfel, dat maak jij ervan, maar de interpretatie van regels is niet altijd eenduidig, noch houdt daar rechtvaardigheid en menselijkheid op. Men kan tenminste verder kijken naar de gevolgen voor individuen en gezinnen, die inmiddels al vele jaren hier zijn ingeburgerd.
Het is aan de rechter om de de regels te interpreteren. De rechter heeft mogelijkheden zat om uitzonderingen te maken voor zgn "schrijnende" gevallen. In Nazi-Duitsland wisten de rechters de bestaande regels ook ineens zo te interpreteren zodat de Joden geflest werden, zonder dat er maar 1 regel veranderd was. (Dan heb ik het dus niet over de rassenwetten, die wel nieuw waren).
Verdonk heeft óók het legitieme recht in te grijpen en uitzonderingen te maken op de uitvoering van het harde uitzettingsbeleid, en kan dit bijsturen en versoepelen voor een groep 'schrijnende gevallen' zoals ze genoemd worden.
Het is niet de bedoeling dat de politiek zich gaat bemoeien met uitspraken van rechters. Een zekere scheiding der machten moet gewoon blijven bestaan.
Het is wel èrg makkelijk om vanachter een pc-tje gezeten een lekker hard uitzettingsbeleid te propageren waar je zelf toch niet door getroffen wordt en dat laatste is wel degelijk een uitvloeisel van nationalistisch, egoïstisch en discriminerende denkwijzes, zoals we de asociale naar binnen gerichte 'eigen volk eerst'-mentaliteit al eeuwen tegenkomen.
Ik moet zeggen dat ik er inderdaad geen moeite mee heb. Maar iedereen zit op dit forum, in deze discussie vanachter een pc zijn mening te spuien. We hebben het dus allemaal even makkelijk, dus je opmerking is gewoon makkelijk en dom.
Dat je mij beticht van het propageren van uitvloeisels van nationalistisch, egoïstisch en discriminerende denkwijzes, nationalistisch, egoïstisch en discriminerende denkwijzes, zoals we de asociale naar binnen gerichte 'eigen volk eerst'-mentaliteit al eeuwen tegenkomen, is denk ik een wanhoopsdaad omdat je er met argumenten niet meer uitkomt? Of ga je het ook nog onderbouwen? Of heb je misschien een hekel aan andersdenkenden, en beticht je iedereen die er een andere mening op nahoud dan jij voor dit soort dingen?
Wie is 'wij'? Bedoel je het groepje mensen die precies zoals jij denkt? Die zou ik niet tegenhouden als ze willen emigreren. Ik zou ze daartoe willen aansporen. Ga je 'geluk zoeken', zoals iedereen, maar verbiedt het een ander - die het veel slechter heeft gehad of gaat hebben - ondertussen niet.
Wij, die in Nederland wonen. Ik dacht dat dat wel uit dat stukje tekst op te maken zou zijn. Uit jouw verhaal viel immers op te maken dat onze democratie en rechtsstaat niet functioneren. En wie wil er nu in zo'n land wonen? Overigens vind ik dat onze democratie en rechtsstaat wel goed functioneren, hoewel het natuurlijk altijd beter kan. Ik zie zelf dan ook nog geen redenen om te gaan emigreren.
Nee, ononderbouwd is die "óf óf"-manier van denken helemaal niet realistisch te noemen; 'realistisch denken' is het keursmerkje dat neo-conservatieven misbruiken om hun kortzichtige zelfzuchtige ideeen proberen te rechtvaardigen. De realiteit is complexer en genuanceerder dan "óf dit óf dat"; realistisch denken gaat niet voorbij aan mensen en hun realtiteit.
Begin je alweer met opmerkingen dat ik kortzichtige zelfzuchtige ideeen probeer te rechtvaardigen. Probeer eens een beetje respectvol te discussieren ipv dit soort loze "stoere" krachttermen te gebruiken. Realistisch denken is dat er keuzes gemaakt moeten worden, het kan niet altijd feest zijn. Zoals Cruijff het zo mooi gezegd heeft:" Ieder voordeel heb zijn nadeel".
Hahaha, ja, leuk gezegd, maar wie zijn dat dan straks? Wij blanke kaaskoppen produceren te weinig nakomelingen. Hoe efficiënt is dan efficiënt genoeg straks? Zestig uur werken per week voor jouw 1,3 kinderen zodat jij en je vrouw in het verzorgingstehuis verzorgd kunnen worden: maar door wie wordt dát handwerk dan gedaan? Door dat handjevol hoog opgeleide kaaskoppen zeker? Ze zien je al aan komen.
"Wij blanke kaaskoppen?" De niet blanke mensen zijn ineens geen Nederlanders meer? En jij beticht mij van het propageren van uitvloeisels van discrimenerende denkwijzes? Maar goed door dit soort argumenten aan te halen, dwaal je weer af. Jij wilt dus immigratie toelaten, omdat wij er bij gebaat zouden zijn. Ik zou zeggen maak een mooi nieuw topic erover, want dan kan daar mooi over gediscusieerd worden. Het ging in deze discussie over mensen die illegaal in Nederland zijn en uitgezet worden en of de TS daar aan mee moet werken als hij dat in zijn ogen misdadig vindt.
Ach, dat wetenswaardigheidje hoor ik nou al 40 jaar genoemd worden; vertel me eens iets nieuws. Ondertussen is tweederde van Nederland nog steeds niet zinnig benut. Plek zat voor een paar miljoen mensen erbij zelfs. Die 16 miljoen mensen met hun steden, bedrijventerreinen, sportparken, wegennetten, vliegvelden, havens, et cetera, et cetera, nemen maar eenderde in beslag. Plek zat nog voor én een beperkt percentage extra woningbouw én de aanleg van echt mooie natuurgebieden ipv alleen maar weilanden. Niet óf óf, maar èn èn, zeg maar win-win.
Tweederde van Nederland is niet zinnig benut. Interessant, want ik kom eigenlijk bijna nooit braakliggend terrein tegen. Terwijl het toch kennelijk tweederde van Nederland beslaat.
Nederland volbouwen is ook totaal nergens voor nodig en ook niet gevraagd. Zo'n opmerking slaat helemaal nergens op.
Het slaat natuurlijk wel ergens op. Een paar miljoen mensen erbij betekent dat er dus ongeveer een miljoen woningen bijgebouwd moet worden, er veel meer nieuwe wegen moeten komen, winkels etc etc etc.... Nu kunnen we al niet aan de huidige vraag voldoen (vandaar ook de hoge huizenprijzen) laat staan als we de bevoking "even" met tientallen procenten laten groeien.
Hehehe, welke economie niet, kun je beter vragen. Uit diezelfde boekjes leer je ook waarom het interessant is voor olieproducenten (of olieproducerende landen) om een zekere olieschaarste in stand te houden, of niet dan?
Die schaarste creeeren ze voor andere economien, niet voor hun eigen economie. Opzettelijk een schaarste creeeren voor de eigen economie is gewoon slecht. Dan weerhoud je jezelf ervan om optimaal te produceren. Als jouw theorei zou kloppen dan zou schaarste creeeren een zegen zijn voor de economie. De economie gaat juist over het omgaan met het schaarste probleem, niet het creeeren ervan. Ik denk dat je een beetje hebt zitten slapen tijdens je lessen economie.
Vertel jij ons dan maar eens de 'werkelijke redenen' waarom er 'bouwgrondschaarste' is en voor wie dit lukratief is. Jij hebt natuurlijk info die ontzenuwt dat de (lokale) overheid ook baat heeft bij het zo duur mogelijk verkopen van hun grond, i.s.m. grondspeculanten en bouwondernemingen?
Die schaarste is er omdat we met heel veel mensen maar een klein beetje grond kunnen delen. Daarom moet er goed gekeken worden hoe de grond verdeeld wordt. In Nederland zijn we hier in doorgeslagen waardoor er jarenlange procedures bij zijn gekomen, waardoor het proces te traag gaat. Maar het is natuurlijk van de zotte om te denken dat de overheid het doet m schaarste te creeeren. Zou dat wel zo zijn, dan zou ik maar eens met bewijs komen, en het aanhangig maken bij de bestuursrechter.
Brandstof is zeker ook niet duur omdat de overheid daar zelf baat bij heeft?
Brandstof is duur om verschillende redenen. In de eerste plaats accijnzen, omdat de overheid vind dat we er niet zoveel van moeten gebruiken omdat het slecht voor het milieu is. Daarnaast is het resltief duur omdat de olieproducerende landen een schaarste creeeren omdat zo de prijzen hoog blijven. Deze landen hebben hier baat bij, omdat het ten kosste gaat van andere economieen en niet van hun eigen economie. Maar de wereld als geheel is er in principe niet bij gebaat. (als je het milieu aspect niet mee zou rekenen).