eborn schreef op 07 september 2004 @ 20:31:
[...]
Het lijkt er inderdaad op dat dit het probleem was. Ik heb even de 300W die erin zat verwisseld met een andere 450W die we nog hadden liggen. En inderdaad: hij werkt weer als een trein

De andere PC (P3 800) heeft waarschijnlijk aan 300W wel voldoende.
Nu kijken of het allemaal blijft werken

Mijn ervaring over dit onderwerp:
Mijn bord had beetje kuren, wilde niet meer starten met mijn processor.
Nu hoorde ik van YoupY dat hij precies hetzelfde had gehad (C1 error) en zijn oplossing was de cpu omwisselen.
Lijkt dus of de cpu kapot zou zijn, maar na een 2e test met z'n oude cpu bleek deze ook weer zonder problemen te werken.
Ik heb dus mijn mobo naar de local pc-shop gebracht, met de vraag of ze even een andere processor erin wilden doen zodat het bord gereset werd (bord registreerd als de cpu vervangen word)
Kom ik vandaag daar om het bord weer op te halen, krijg ik te horen dat het bord volgens hen helemaal dood was. Was geen leven in te krijgen, andere cpu en alles hadden ze getest.
Ging dus maar naar huis, want zij zouden het bord RMA'en.
Thuis gekomen herrinnerde ik jouw post over het voeding probleem met de EPoX.
Ik ben dus maar even terug gegaan om te vragen wat voor een voeding ze op de testbank gebruikte. Dit bleek dus zo'n noname 300W ding te zijn. Gevraagt of ze even wilde proberen met een zwaarder exemplaar.
Wordt ik net gebeld dat het bord dus inderdaad boot met een 400W voeding eraan, en dus gewoon werkt
Goed dat je het dus even gepost hebt, anders zat ik nu met een RMA periode van een aantal weken
Komt er dus op neer dat het idd een probleem is om met lichte voedingen de EPoX (misschien ook andere A64 borden) te gebruiken, gelukkig heb ik zelf de beschikking over een 430W Antec TruePower. Dit zou genoeg moeten zijn