Computer nr 486 denk ik..
Verwijderd
Bijvoorbeeld:
De laatste keer dat ik geboot heb kon ik maar tot 1,7 V en de keer daarvoor ben ik er van overtuigd dat ik de optie had om tot 1,8 V te gaan
Daarnaast heb ik het idee dat er iets mis gaat met de dividers voor het geheugen, want met het geheugen op 166 (6:5) kom ik tot 270 mhz HTT, dus 220 mhz op het geheugen. Wanneer ik de divider op 2:3 zet dan kom ik geen mhz hoger met de HTT. Mijn geheugen kan hier dus niet de bottleneck zijn.
Wanneer ik de divider dan op 1:2 zet, dan kan ik de HTT moeiteloos en bovendien stabiel op 330 HTT krijgen. Het probleem is dan dat mijn geheugen maar op 165 mhz draait.
Ik heb dus het idee dat er iets mis is met de 2:3 divider (133 mhz in bios).
Zijn er meer mensen met deze problemen en zijn er eventuele oplossingen bekend?
Specs:
8kda3j
2800+
club 3d 5900xt
Kingston hyperX pc3000 256 mb + corsair xms 3200 256 mb
(watergekoeld)
Ik zou gewoon een bios update proberen, hier heb ik geen last van die problemen
'ik gebruik dan ook een ander bios'
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Verwijderd
Het zou mooi zijn als een bios dit probleem op zou lossen, maar echt veel vertrouwen heb ik er niet in, omdat tot nu toe geen enkele bios update geholpen heeft.
sorry, zit te slapen, bios staat een paar posts terug
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 21:40 ]
ik vind dit best wel lastig, ook werkt Q&Q voor geen centimeter.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Verwijderd
Verwijderd
Het betreft hier rev: 2.2
Wat ik wel jammer vind is dat de chip zo dicht bij het agp slot zit, ik moet nog eens goed kijken hoe ik dat met mn cooling aan ga pakken. Resultaten hierover zet ik binnenkort ook hier (eerst nog wachten op mn A64 3000+
Owja, en een nieuwe bios...
ik heb een rev 1.0 ik heb gewoon een zalman blokje op gezet koelt geweldig
mijn stabiele max is 2,2 GHZ 'vroege clawhammer C0 core'
plaatje klik
[ Voor 11% gewijzigd door Koekje op 03-11-2004 08:55 ]
Download linkRaid 5 voor Epox middels downloads
Epox blijkt een hoge pet op te hebben van Raid 5 en heeft twee downloads ter beschikking gesteld die de feature mogelijk maakt voor twee van haar moederborden.
Door de mogelijkheid om Raid 0 en Raid 1 tergelijkertijd te draaien, waardoor een ombinatie van “mirroring” en “stripping” met slechts drie drives mogelijk wordt, is een van de belangrijkste functies van Raid 5. Even ter vergelijking: met Raid 0+1 zijn hiervoor vier drives een vereiste.
Er wordt door Harddisk fabrikanten geadviseerd, indien mogelijk, drie even grote drives te gebruiken. Epox gaat er van uit dat dit zelfs voor kleinere bedrijven een optie is, nu harddisks relatief goedkoop zijn (200 GB drives kosten iets meer dan € 100,-). Bovendien is het beter Raid te gebruiken dan te werken met een immer aanwezige kans op dataverlies, zo stelt Epox.
Raid 5 wordt door Epox mogelijk gemaakt voor haar 8KDA3+ Athlon 64 en 4PDA5+ Pentium 4 / Prescott moederborden. De te downloaden zip files bevatten floppy images voor OS installatie, BIOS Binaries die Raid 5 capabel zijn, een Windows XP GUI installer en uiteraard read me files.
Bron
| My SpiderWeb |
Even uitproberen met mijn 4 raptors
Ik hou het toch maar bij raid0 op mijn 8KDA3+(ook vanwege pcibus)
[ Voor 42% gewijzigd door Koekje op 07-11-2004 15:48 ]
Verwijderd
Mijn geheugen wil niet verder dan 225Mhz, opzich nog geen probleem... maar mijn cpu staat nu (het is een 3000+) op 10x225=2250Mhz, wat nog veel te laag is. Maximaal stressed wordt deze niet boven de 43 graden... De multiplyer kan ik alleen maar veranderen naar 9 of 8, terwijl ik 11x225=2475 best zou moeten kunnen halen. Mijn huidige bios (de laatste) ondersteunt dit niet, is hiervoor een gehackte bios te krijgen?
de specs staan in mn sig...
DaWaN schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:24:
[...]
Multiplier is gelocked naar boven, kun je geen divider draaien?
Ja ik heb het gevonden, ik moest max memory speed op 166 zetten. Bij een multipier van 9 wordt de processorsnelheid gedeeld door 11 zodat ik een fsb van 276 kan bereiken...
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 14:45 ]
Multiplier is gelocked naar boven, kun je geen divider draaien?Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:18:
Ik ben nu (eindelijk) aan het overclocken gegaan op mijn 8KDA3J, maar nu zit ik met een probleem:
Mijn geheugen wil niet verder dan 225Mhz, opzich nog geen probleem... maar mijn cpu staat nu (het is een 3000+) op 10x225=2250Mhz, wat nog veel te laag is. Maximaal stressed wordt deze niet boven de 43 graden... De multiplyer kan ik alleen maar veranderen naar 9 of 8, terwijl ik 11x225=2475 best zou moeten kunnen halen. Mijn huidige bios (de laatste) ondersteunt dit niet, is hiervoor een gehackte bios te krijgen?
edit:
de specs staan in mn sig...
If you do not change direction, you may end up where you are heading
jammer anders had dit een superbordje geweest
draait nu @ 2,27 GHz clawhammer 3200+ oude core.
Error zegt dat de BIOS lockstring een failure geeft, iemand een ID hoe ik dit oplos
Hm ... ik kom er net pas achter dat ik dit probleem ook ben tegen gekomen (meer mensen op het internet hebben dit trouwens) ... schijnt een bug te zijn in een van de vorige biossen.Tekn0z schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:48:
Ik krijg de nwste BIOS niet geflashed met Magic BIOS onder Windows, krijg dan een Checksum error, terwijl MB aangeeft dat het wel de juiste bios voor 't bord is
Error zegt dat de BIOS lockstring een failure geeft, iemand een ID hoe ik dit oplos
Oplossing is niet via magic bios te gaan flashen, maar via de ouderwetste manier via een bootfloppy, het zou vanaf de '4b30' bios gefixed worden ...
Mainboard Model(s)
EP-8KDA3+
EP-8KDA3J
BIOS FILE NAME:
KDA34B30.BIN
BIOS FILE DATE:
11/30/2004
BIOS Part No:
6A61CPAA
Boot Title:
11/30/2004 For nForce3 250GB Chipset
BIOS Checksum:
AB00 (h)
Workaround :
1.Patch USB device resume fail from S4.
2.Add Auto option for Dimm voltage adjust item.
3.Add NV LAN boot ROM control item.
4.Patch WinFlash show BIOSLock mismatch issue.
| My SpiderWeb |