Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Per 9 augustus nieuwe abonnementen bij Vodafone *

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

offtopic:
Er staat in ieder geval nog 2 spelfouten in: hetzelvde moet hetzelfde zijn en klantencervice moet klantenservice zijn. Ik zou Vodafone overal met een hoofdletter schrijven. Zo hoort het nou eenmaal en anders komt het best knullig over.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 14:58 ]

Verwijderd

^^ dat bedoel ik met mijn slechte spelling... ramp :p

Vodafone staat toch overal met een hoofdletter? behalve in "www.vodafone.nl" moet wel idd even de abbo vormen veranderen naar Vodafone ipv vodafone

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 15:04 ]

Verwijderd

Ok dan, andere argumenten dan. (Waarschijnlijk ook wat Vodafone gaat zeggen als ze weigeren).

De tarieven voor de geleverde Diensten en/of Zaken zijn aan Vodafone
verschuldigd volgens de meest recent bekend gemaakte Prijslijst(en).

De "Dienst/Zaak" waar we het hier over hebben is een Vodafone (in jouw geval) 300 BelVoorraad abonnement. De nieuwe Dienst/Zaak heet Vodafone 300 Bel TeGoed. Aangezien dit een andere Dienst/Zaak is, mag Vodafone andere tarieven hiervoor hanteren.

Niet alleen de naam is namelijk veranderd, ook de voorwaarden waaronder deze Dienst/Zaak wordt afgenomen. Aangezien deze voorwaarden slechter zijn dan die van de Dienst/Zaak Belvoorraad, is het te rechtvaardigen dat Vodafone minder vraagt voor deze Dienst/Zaak. Een ander punt is dat de meeste oude abonnementen (ik ben dat Dienst/Zaak meer dan zat, ik hoop jullie ook) niet meer worden aangeboden. Dit gesteld is Bel TeGoed toch zeker wat anders dan BelVoorraad.

Verwijderd

jup.. zulke dingen weet je al als je de brief schrijft :p we zullen eerst zien wat vodafone als reactie geeft (niet geschoten is altijd mis!)

1 fout maak je wel ;) de oude diensten/zaken :p worden nog steeds aangeboden, immers als ik wil migreren met mijn "oude"abo , dan moet ik migreren naar een stapje lager "oud" abo, waaruit blijkt dat ze nog steeds, enkel wel beperkt, worden aangeboden :)

KS heeft mij uitgelegd dat het verder dezelvde abbo's zijn.. dus dat verzin ik niet.. dat wordt mij verteld door hun nota bene!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 15:06 ]

Verwijderd

Don't blame yah.

Hmm, ben benieuwd...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55
het probleem is dat je het gebeuren weer aangetekend moet doen, wat je een bak geld kost elke keer dat je wat stuurt :/.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

hoef het niet aangetekend te doen hoor, gewoon in envelop met normale postzegel en gaan met die banaan!

• P5ycho
Oja dit is vodafone en geen T-mobile, ff vergeten :X

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:21

Gaitman

The Real One

eindatum = einddatum
m.b.t = m.b.t.

[ Voor 5% gewijzigd door Gaitman op 10-08-2004 15:19 ]

Verwijderd

GJAman schreef op 10 augustus 2004 @ 15:17:

eindatum = einddatum
m.b.t = m.b.t.
/me vraagt zich af waarom hij ooit geslaagd is voor Nederlands :+

• P5ycho
Misschien handig om even te vermelden dat je binnen de redelijke termijn van 7 dagen een reactie verwacht... heb ik wel gedaan iig.

Verwijderd

Ben net naar de VCP in Uden geweest, ze waren behulpzamer dan verwacht, en zeiden dat ik het beste gewoon die brief op kon sturen. Ze legden even uit hoe Vodafone het ziet, dus hun kant van het verhaal, maar dat ze ook heel goed snappen hoe een klant het ziet. Nog ff wat staan lachen daar, en toen weer naar huis gegaan. Morgen die brief op de bus (samen met nog een anderen, maar das weer een heel ander onderwerp) en dan maar afwachten :)

Verwijderd

"die" brief? als in mijn brief ? .. weet ik iig zeker dat vodafone het ook nog serieus neemt :)

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33

Rio

Ik heb al een boek

Zal ik dan ook nog even zeuren? Is opbouwende kritiek hoor, die ik niet om te zeiken.
[Datum, Plaats]

[eigen NAW]

Vodafone Klantenservice
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Betreft: Aanpassing tarieven.

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de wijziging in de facturatie facturering van de Vodafone tarieven per 9 augustus 2004, geen komma schrijf ik u deze brief.

Na contact met de Klantencervice, via het nummer 1200/0654500100, is mij duidelijk gemaakt geworden dat migratie naar de nieuwe tarieven die voor een vodafone 300 abbonement gelden niet mogelijk is, tenzij ik mijn contract zou verlengen verleng met 1 jaar vanaf de eindatum van mijn huidig contract en de nieuwe Algemene Voorwaarden (AV) voor mij in werking treden accepteer.

Naar aanleiding van deze informatie wil ik u graag wijzen op artikel 6.1 en 6.2 van de “oude”, voor abonnementen afgesloten voor 9 augustus 2004 geldende, Algemene Voorwaarden;

"Artikel 6 Tarieven
1 De tarieven voor de geleverde Diensten en/of Zaken zijn aan Vodafone
verschuldigd volgens de meest recent bekend gemaakte Prijslijst(en). Over de te betalen tarieven worden BTW en andere van overheidswege opgelegde heffingen berekend.
2 De prijslijst(en) met de actuele tarieven zijn opvraagbaar op telefoonnummer
0800-0560 of 117 of (Vodafone iZi infolijn) 555, www.vodafone.nl en Vodafone, afdeling Customer Admin, Antwoordnummer 4200, 6400 VC Heerlen en verkrijgbaar bij verkooppunten van Vodafone.”

In Artikel 6.1 AV staat duidelijk beschreven dat Vodafone de tarieven moet berekenen via de meest recente bekende prijslijsten. Hieronder valt ook het nieuwe tarief voor een vodafone 300 abonnement, aangezien mij door de klantenservice is verzekerd dat het “oude” vodafone 300 abonnement enkel in prijs verschilt met het “nieuwe” vodafone 300 abonnement en het dus verder een eenzelvde eenzelfde abonnement betreft.
De meest recente bekend gemaakte Prijslijst(en) zijn, zoals geschreven in art. 6.2 AV, te vinden op www.vodafone.nl, waar enkel de nieuwe tarieven te vinden zijn. Zo ook bij abonnementsvorm “vodafone 300”, waar waarbij het nieuwe tarief van €37,50 vermeld staat.

Aangezien sinds 09-08-2004 de oude tarieven, waaronder het tarief van €40,50 voor een “vodafone 300” abonnement, niet meer op de site vermeld worden, mag ook hierdoor worden aangenomen dat het tarief van €37,50 valt onder “de meest recent bekend gemaakt prijslijst(en)” zoals genoemd in art. 6.1 AV.

Zodat Opdat u niet in gebreke bent zult blijven bij het nakomen van de Algemene Voorwaarden, verzoek ik u bij deze dan ook per direct mijn huidige Vodafone 300 abonnement a €40,50 te berekenen tegen het nieuwe tarief van €37,50, zonder dat ik hiervoor mijn abonnement met een jaar dien te verlengen en/of de nieuwe algemene voorwaarden voor mij in werking treden. Hetzelvfde verzoek ik u te doen m.b.t mijn 25 sms-bundel.

Het gaat hierbij om het telefoonnummer [nummer] met als Klantnummer [klantnummer].

Ik hoop u bij deze genoeg geïnformeerd te hebben.

Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het ontvangen van dit schrijven.

Afwachtend op uw reactie verblijf ik Wachtend op uw reactie verblijf ik,

Hoogachtend,

[handtekening]

[naam]
Waarbij ik wil aantekenen dat je moet oppassen dat Voda niet snel de oude tarieven weer online gooit, want dan kun je ernaar fluiten!

Verwijderd

merci :p brief is al op de post, en voor de begrijpbaarheid van de brief maken die paar spellings/vorm fouten ook niet meer uit.

omdat ik niet het saatje wil zijn als vodafone de tarieven weer op de site zet, had ik dus het woordje "ook" (dat jij weer hebt weg gestreept) in de brief gezet (was namelijk een argument voor hetzelvde wat ik daarvoor had uitgelegd, en dus niet bepalend, maar versterkend ;))

niet alles wat je aankaart is fout hoor .. gewoon in andere vorm gezet.. maar maakt niet uit, bedankt voor de goede bedoeling :) (zaten wel paar nasty fouten van mij in idd ;))

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 18:23 ]

Verwijderd

Q: Heeft een bestaande klant recht op de nieuwe tarieven bij zijn huidige
abonnement (zie artikel 6 lid 1 AVC: diensten en zaken zijn aan Vodafone
verschuldigd volgens meest recent bekend gemaakte prijslijst)?

A: Nee, op grond van deze bepaling heeft de klant bij het aangaan van een
abonnement recht op de meest recent bekend gemaakte standaardtarieven, zoals
deze gelden buiten de Voorraad. Zoals hierboven al aangegeven is er géén
sprake van een nieuw tarief maar van een nieuwe abonnementenstructuur waarop
specifieke tarieven van toepassing zijn.

Deze info stond op de vodafone intranet site! lijkt me dus niet dat opzegging op basis van artikel 6 zin heeft

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 17:29:
"die" brief? als in mijn brief ? .. weet ik iig zeker dat vodafone het ook nog serieus neemt :)
Yep, die lange, ze namen hem inderdaad serieus...ik vraag me af of je op basis van dit eventueel je abonnement af zou kunnen zeggen...als ik bij een online zaak een ander goed abonnement tegenkom van vodafone dan kijk ik daar wel naar...

• P5ycho
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 19:00:
[...]

Yep, die lange, ze namen hem inderdaad serieus...ik vraag me af of je op basis van dit eventueel je abonnement af zou kunnen zeggen...als ik bij een online zaak een ander goed abonnement tegenkom van vodafone dan kijk ik daar wel naar...
P5ycho in "Per 9 augustus nieuwe abonnementen bij V..."

Verwijderd

@Qubik

Niet zo slim maat copy/paste. Ooit gehoord van een disclaimer en beroepsgeheim?

En het heet trouwens niet het intranet, dit komt van Coach...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 07:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 07:49:
@Qubik

Tja, aan de ene kant moet je zoiets eigenlijk niet doen. Aan de andere kant zou zulke informatie gewoon online toegankelijk moeten zijn voor abonnees. De informatievoorziening is bar slecht bij Vodafone. Je moet maar bellen en dan ben je weer voor een groot deel afhankelijk van degene die je aan de telefoon krijgt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 08:31:
[...]

Tja, aan de ene kant moet je zoiets eigenlijk niet doen. Aan de andere kant zou zulke informatie gewoon online toegankelijk moeten zijn voor abonnees. De informatievoorziening is bar slecht bij Vodafone. Je moet maar bellen en dan ben je weer voor een groot deel afhankelijk van degene die je aan de telefoon krijgt.
of dat soort info toegankelijk moet zijn voor abonnees is denk ik niet aan jou, het staat (vast uit commerciele belangen) niet voor niets wel op het intranet en niet online.

maar hij bedoelt denk ik: is het voor jou persoonlijk wel zo handig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 08:39:
[...]

of dat soort info toegankelijk moet zijn voor abonnees is denk ik niet aan jou, het staat (vast uit commerciele belangen) niet voor niets wel op het intranet en niet online.

maar hij bedoelt denk ik: is het voor jou persoonlijk wel zo handig?
Dat bedoel ik dus met bar slechte informatievoorziening. Informatie die van belang is voor je klanten, die moet je gewoon verstrekken. Anders maakt je natuurlijk niet echt een klantvriendelijke indruk.

Ik heb trouwens nog steeds geen reactie op mijn mail gekregen. Zal wel komen omdat die niet via het formuliertje (max. 300 tekens |:( is wat weinig) is verzonden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 07:49:
@Qubik

Dit heeft niets met beroepsgeheim te maken. het is gewoon een antwoord dat mensen bij vodafone kunnen geven wanneer een dergelijke vraag wordt gesteld.

Verwijderd

Iedereen heeft het er de hele tijd over dat de nieuwe voorwaarden ongunstiger zouden zijn, maar weet iemand ook of er ergens op een rijtje staat wat de concrete verschillen zijn?

Verder kan ik helemaal niets over migratievoorwaarden in de oude of nieuwe algemene voorwaarden vinden op de site van voda.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 18:57:
Q: Heeft een bestaande klant recht op de nieuwe tarieven bij zijn huidige
abonnement (zie artikel 6 lid 1 AVC: diensten en zaken zijn aan Vodafone
verschuldigd volgens meest recent bekend gemaakte prijslijst)?

A: Nee, op grond van deze bepaling heeft de klant bij het aangaan van een
abonnement recht op de meest recent bekend gemaakte standaardtarieven, zoals
deze gelden buiten de Voorraad. Zoals hierboven al aangegeven is er géén
sprake van een nieuw tarief maar van een nieuwe abonnementenstructuur waarop
specifieke tarieven van toepassing zijn.

Deze info stond op de vodafone intranet site! lijkt me dus niet dat opzegging op basis van artikel 6 zin heeft
/me neemt zijn handen en slaat voor z'n hoofd.. You Fool. Niet echt handig als je TC of Manager dit toevallig in z'n handen krijgt (tenzij je zelf tc of manager bent) ik weet dat ze bijzonder niet happig zijn binnen vodafone dat collega's dit hier gaan plaatsen. :(

Ooit heb je getekend voor geheimhouding en zeker voor het publiceren van niet openbare zaken zoals die op coach staan.

[ Voor 9% gewijzigd door iNickx op 11-08-2004 16:29 ]

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Verwijderd

blogbuster schreef op 11 augustus 2004 @ 16:26:
[...]

/me neemt zijn handen en sloot voor z'n hoofd.. You Fool. Niet echt handig als je TC of Manager dit toevallig in z'n handen krijgt (tenzij je zelf tc of manager bent) ik weet dat ze bijzonder niet happig zijn binnen vodafone dat collega's dit hier gaan plaatsen. :(
hoe weet jij dat? werk je bij vodafone ofzo?

• iNickx
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 16:27:
[...]

hoe weet jij dat? werk je bij vodafone ofzo?
B) Dat lijkt me wel

Verwijderd

blogbuster schreef op 03 augustus 2004 @ 20:22:
Op het bedrijf waar ik werk word privacy en veiligheid behoorlijk hoog in de vaandel genomen. Denk maar in dat ik bij interpol werk en dus daar ook bepaalde aspecten met privacy en regels gelden (neej ik werk niet bij interpol maar het lijkt er een beetje op kwa instelling).
gezellige telco daar dan. :Y)

• iNickx
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 16:37:
[...]

[...]

gezellige telco daar dan. :Y)
Goed geheugen :) Ach een rotte appel heb je natuurlijk altijd wel eens he! :) Het zijn en blijven mensen. Overgens is deze persoon aangesproken op zijn gedrag en de gemoederen zijn gerust. Ik heb me er verder niet meer aan gestoord je schiet er toch niets mee op.

Al met al een heel fijne werkvloer hier en fijne collega's ik zou er niet weg willen.

Verwijderd

nix goed geheugen, dat topic stak qua belachelijkheid toch wel boven de afgelopen 1000 topics uit. come on, net zo streng als interpol :D

Verwijderd

post anders ff een leuke samenvatting in dat andere topic, is wel behoefte aan zo te lezen.
blogbuster schreef op 11 augustus 2004 @ 16:48:
Overgens is deze persoon aangesproken op zijn gedrag
blogbuster schreef op 03 augustus 2004 @ 20:22:
en deze komt in gevaar door haar. Als ik lullig wil doen ga ik naar de directie en meld daar het hele gebeuren, met het feit dat ik zeker weet dat ze op straat staat... i
maarrem, was het nou een man of een vrouw?

sorry, ik heb net met koppijn een tentamen verneukt en ben me ff aan het afreageren

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 16:55 ]

• iNickx
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 16:51:
nix goed geheugen, dat topic stak qua belachelijkheid toch wel boven de afgelopen 1000 topics uit. come on, net zo streng als interpol :D
Stel je voor dat je heel veel informatie kunt zien wat gewoon niet mag worden uitgewisseld. Vandaar dat vodafone dit hoog in het vaandal heeft staan. Wet op de privacy etc. Daarbij komt dat ze dit nu wel doen hoor. maar misschien was het beetje overdreven. Het is toen ook niet volledig emotieloos geschreven. But back on topic :0

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:39
Ik heb niet het hele topic gelezen maar wel de eerste paar pagina's. Toenet heeft me moeder vodafone gebeld, en toen werd vertelt (Ja, ik heb zo'n gsmstunter cashback actie) dat je gewoon kunt overgaan op een 60 bel voorraad abbo, wil je op het nieuwe betegoed overgaan, dan moet je idd je abbo met een jaar verlengen.

Verwijderd

mja..

het zit zo ..:

Degene die je aan de lijn krijgt heeft een mooi optie menu'tje:

- Abbo Omlaag schroeven (was na 4 maanden na contract 1 stap, maar kan nu niet meer)

- Abbo naar een VERGELIJKBAAR NIEUW abbonement zetten door de nieuwe tarieven

- Abbo omhoog schroeven.

Ik heb een half uur aan de lijn met ze gezeten, en heb tog mijn vodafone 120 naar een vodafone 100 zien te krijgen (nieuw tarief)

Dat werd per direct gedaan, en kreeg daar ook netjes een brief van thuis..

weet niet of dat nu nog steeds kan, ik heb het afgelopen dinsdag gedaan..

suc6 !

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 23:59:
mja..

het zit zo ..:

Degene die je aan de lijn krijgt heeft een mooi optie menu'tje:

- Abbo Omlaag schroeven (was na 4 maanden na contract 1 stap, maar kan nu niet meer)

- Abbo naar een VERGELIJKBAAR NIEUW abbonement zetten door de nieuwe tarieven

- Abbo omhoog schroeven.

Ik heb een half uur aan de lijn met ze gezeten, en heb tog mijn vodafone 120 naar een vodafone 100 zien te krijgen (nieuw tarief)

Dat werd per direct gedaan, en kreeg daar ook netjes een brief van thuis..

weet niet of dat nu nog steeds kan, ik heb het afgelopen dinsdag gedaan..

suc6 !
Ik neem aan dat je hiermee bedoelt te zeggen zonder een jaar verlenging ?
Je abo terug naar een 100 moet kunnen, maar dan ga je weer akkoord met de nieuwe AV + een jaar verlenging.

Verwijderd

Net maar even gebeld, ik ga er niet vanuit dat ik nog een reactie ga krijgen op mijn mail.

Mijn vraag:
- Ik heb nu ongeveer 2 maanden een Voda120 abo, kan ik die om laten zetten naar een Voda200 (nieuw tarief dus)? (Ik verwacht vanaf nu toch wel wat meer te gaan bellen vandaar.)

Antwoord:
- U moet even wachten tot u het abonnement 4 maanden heeft, dan kunt u het telefonisch meteen om laten zetten naar een Vodafone200 abonnement.

Dat ga ik dus maar doen. (Voor 3 euro per maand meer krijg ik dan 80 minuten extra, de SMS-bundel van 50 wil ik gewoon houden.) Mochten ze dan toch nog moeilijk gaan doen, dan laat ik er gewoon een Voda60 + geen of kleinere SMS-bundel van maken. Ik heb toch 2 telefoons, dus dan regel ik wel wat bij een andere provider, zodat ik in ieder geval niet voor meer dan 60 minuten teveel betaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 11:39 ]

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
3 euro extra?

Betekent dat dat je dus niet meer een jaar hoeft te verlengen? Anders wordt het weer een duur geintje natuurlijk...

Verwijderd

Xandalf schreef op 13 augustus 2004 @ 00:23:
[...]

Ik neem aan dat je hiermee bedoelt te zeggen zonder een jaar verlenging ?
Je abo terug naar een 100 moet kunnen, maar dan ga je weer akkoord met de nieuwe AV + een jaar verlenging.
zonder velenging uiteraard ;)

hij is per direct terug gezet naar 100, alleen verviel mijn eventuele actie ...

-/-\o_

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op 13 augustus 2004 @ 18:19:
3 euro extra?

Betekent dat dat je dus niet meer een jaar hoeft te verlengen? Anders wordt het weer een duur geintje natuurlijk...
We hebben het in zijn geheel niet over verlengen gehad.

• kris_112
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06-2024
Zijn er nog meer mensen die het gelukt is om om te zetten naar de nieuwe abonnementen zonder een jaar te verlengen? Want helaas was de dame van de klantenservice bij mij niet zo vriendelijk om me aan de nieuwe tarieven te helpen. Standaard verhaaltje over oude abonnementen met oude voorwaarden en nieuwe abonnementen met nieuwe voorwaarden en dat er inderdaad met een jaar verlengt moest worden. Strange.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

ik zal vanavond/morgen eens gaan bellen om te vragen over nieuwe tarieven
ze hadden me toen gemailt dat ik over mag omdat ik abbo in laaste week had afgesloten

eens horen wat ik mag doen
(ik heb een 120, misschien mag ik naar een 100 oid?)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• DDX
  • Nu online

DDX

trouwens van de vodafone site :

'SMS'en naar een internationaal telefoonnummer kost 0,29 euro per SMS bericht.'

ik kan mij niet herinneren dat dit er ook voor 9 Augustus stond
weet iemand dit (kan iemand dit terugvinden?)

ik kom wel dit tegen :

http://groups.google.com/...ws.euro.net&output=gplain

[ Voor 24% gewijzigd door DDX op 16-08-2004 16:07 ]

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

29 cent per bericht naar het buitenland geldt alleen voor nieuwe contracten !

Verwijderd

Ik wil het ook wel weten als het mensen lukt om meteen van 120 naar 100 te komen zonder verlenging, dan ga ik zo ook eens een paar keer bellen :)
Is de tactiek gewoon net zo vaak bellen tot je een medewerker krijgt die vriendelijk is?

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Ik denk niet dat het slim is om zo'n reputatie op te bouwen. Vodafone medewerkers kunnen zien hoe vaak iemand belt. Als je een klant bent die 300 keer in een jaar tijd belt, dan kun je ook verwachten dat zo'n medewerker denk "OMG, weer zo één". Je zult dan bij klachten een stuk minder serieus behandelt worden, is mijn indruk.

Verwijderd

Dit soort discussies lijken zich altijd te concentreren op mogelijke wijzigingen in de tarieven als motivatie om een abonnement te beeindigen bij een provider. Echter, in dit geval met Vodafone is er ook nog iets anders aan de hand.

Dat een aantal mensen (inclusief mijzelf) nog even een Vodafone 120 abonnement is verkocht in de laatste maanden waardoor men nu meer per minuut betaald dan t.o.v. die nieuwe abonnementen is uiterst vervelend, maar de wijzigingen in de AVC van 9/8 zijn belangwekkender.

Die AVC van 9/8 is namelijk aangepast aan de eisen van de nieuwe Telecomwet zoals die op 19 mei j.l in werking is getreden. Bron: Agentschap Telecom

Artikel 7.2 van de Telecomwet zegt iets over het wijzigen van een "beding" in een overeenkomst tussen een consument en een provider en zegt ook iets over de mogelijkheden om een overeenkomst kostenloos te beeindigen. In de AVC is dit wat summier geformuleerd, met name als het gaat om de termijn die een provider in acht moet nemen om de abonnee te informeren over voorgenomen wijzigingen. Waarschijnlijk hoeven ze dit ook niet in detail in de AVC op te nemen want de burger wordt geacht de wet te kennen...

Verder is de AVC aangepast waar het gaat om de bescherming van persoonsgegevens (hoofdstuk 11 van de Telecomwet).

In ieder geval moet een provider 4 weken voordat men AVC's en/of tarieven gaat wijzigen dit aan de abonnee/consument mededelen (dit staat min of meer ook in artikel 9.3 van de AVC van 9/8 behalve dan dat ze die 4 weken niet noemen en dat een "beding" niet alleen op de tarieven slaat, dit kan ook de AVC zijn). En volgens mij heeft Vodafone, in dit geval, zich niet aan de termijn van 4 weken gehouden. Immers, de Telecomwet was al op 19 mei j.l. in werking getreden.

Nu maakt Vodafone zich er wat makkelijk vanaf door te stellen dat de AVC van januari 2002 geldig blijft voor de "oude" abonnementen en dat de AVC van 9 augustus alleen geldig is voor de "nieuwe" abonnementen. Kortom, men zegt; er is dus niks veranderd, opzeggen kan niet.

Artikel 2.2 van de AVC van 9/8 doet al vermoeden dat de versie van januari 2002 is komen te vervallen (ook voor de abonnementen van voor 9/8). En dat kan ook niet anders, want die AVC van januari 2002 voldoet niet helemaal aan de eisen van de nieuwe Telecomwet.

Dus, kostenloos opzeggen (conform artikel 2.8 van de AVC van januari 2002), als je dat zou willen, zou m.i. wel moeten kunnen op basis van het gegeven dat de AVC per 9/8 is veranderd, ook al zegt Vodafone dat dit niet zo is.

Verwijderd

maar kan vodafone zich dan niet beroepen op overmacht? immers, voor de oude overeenkomsten plegen ze dan welliswaar "contractbreuk", maar dit is onder dwang van een autoriteit. en daarvoor kun je nooit verantwoordelijk gesteld worden.

Verwijderd

Dit heet ondernemersrisico. Als je een produkt op de markt brengt waar regelgeving voor bestaat, dan zul je je produkt moeten aanpassen als de regelgeving veranderd.

Die AVC van 9/8 is in lijn gebracht met de nieuwe Telecomwet en geeft in beginsel een betere bescherming van de abonnee. Bijvoorbeeld: artikel 15.3 van de januari 2002 versie (het uitsluiten van het recht hebben op lagere tarieven onder bepaalde omstandigheden) is in de 9/8 versie verdwenen. Dus tot zover is er niks aan de hand.

Echter, de manier waarop Vodafone artikel 7.2 van de Telecomwet nu in hun AVC geimplementeerd heeft is een beetje (expres) knullig en geeft in mijn optiek onvoldoende vertrouwen dat Vodafone bestaande danwel nieuw afgesloten overeenkomsten in lijn met de Telecomwet zal voortzetten (en dat is nou precies de reden waarom een abonnee de mogelijkheid moet hebben om een overeenkomst kostenloos te beeindigen). Dit is een typisch voorbeeld van "de consument niet wijzer maken dan hij is".

Ze hadden gewoon netjes die 4 weken moeten vermelden en het zou ook meer vertrouwen geven als ze in de AVC de wijze opnemen waarop voorgenomen wijzigingen naar de abonnees worden gecommuniceerd. Dit keer hebben ze dat kennelijk via een persbericht gedaan op 13/8 (staat op de Vodafone site). Het is alleen jammer dat het erop lijkt dat de website de enige plaats is waar dit te vinden is. Men laat de communicatie richting de abonnee nu afhangen van de alertheid van de media en dat lijkt me niet de intentie van de regelgever.

Bovendien moet je je afvragen of als je deze nieuwe AVC accepteerd geen afstand doet van bepaalde rechten die je als consument hebt middels de bestaande regelgeving. Dat je de overeenkomst kunt ontbinden als de AVC veranderd is nl. in de 9/8 versie verdwenen en ook dat lijkt me niet de intentie van de regelgever.

Of het bij de andere providers veel beter geregeld is is overigens nog maar de vraag.

• cornelixnootje1
ik vind het een ingewikkeld verhaal. Maar ik zal (zoals velen) gewoon afwachten tot het iemand gelukt is op te zeggen, en daarna mijn brief sturen. :)

Verwijderd

Dat het een ingewikkeld verhaal is is ook het probleem. Tegenwoordig moet je bijna een jurist zijn om nog ergens vanaf te komen.

Mijn brief gaat morgen aangetekend weg. Voor het gemak heb ik de datum van het persbericht aangenomen als het moment van aankondiging van de wijziging.

De uiterste datum waarop dan een opzegging bij Vodafone binnen moet zijn is 10 september. Door 13 augustus te kiezen voor de uitgave van het persbericht hebben ze stiekem nog 2 dagen van de termijn van 30 dagen na publicatie afgesnoept.

• P5ycho
Heb nog steeds geen reactie op mijn brief die 10 augustus op de post is gegaan... Heb nog wel vermeld dat ik binnen de redelijke termijn van 7 dagen reactie verwachtte. Heb zo het gevoel dattie 'kwijt' is...

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:01
P5ycho schreef op 22 augustus 2004 @ 17:13:
Heb nog steeds geen reactie op mijn brief die 10 augustus op de post is gegaan... Heb nog wel vermeld dat ik binnen de redelijke termijn van 7 dagen reactie verwachtte. Heb zo het gevoel dattie 'kwijt' is...
daarom moet je belangrijke brieven altidj aangetekend versturen

• cornelixnootje1
xxxMaverick schreef op 22 augustus 2004 @ 19:10:
[...]

of faxen

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 14:26:
Dat het een ingewikkeld verhaal is is ook het probleem. Tegenwoordig moet je bijna een jurist zijn om nog ergens vanaf te komen.
Waarom ga je dan een overeenkomst aan ? Om er vervolgens met veel moeite van af te komen ? Al ben je jurist, denk niet dat het dit keer gaat lukken.

• Elektronicanet
  • Laatst online: 16-11 21:54

Elektronicanet

Leds do it!

Rubie-The-Sysop schreef op 12 augustus 2004 @ 18:06:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar wel de eerste paar pagina's. Toenet heeft me moeder vodafone gebeld, en toen werd vertelt (Ja, ik heb zo'n gsmstunter cashback actie) dat je gewoon kunt overgaan op een 60 bel voorraad abbo, wil je op het nieuwe betegoed overgaan, dan moet je idd je abbo met een jaar verlengen.
Kijk da's goed nieuws! Wij hebben er ook 2 namelijk, allebei 2 maanden nu...
Weet je -toevallig- met wie je gesproken hebt?
* Elektronicanet heeft nog niet gebeld omdat de 6 maanden nog niet voorbij zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Elektronicanet op 23-08-2004 00:29 ]

Nederlander in België

• P5ycho
xxxMaverick schreef op 22 augustus 2004 @ 19:10:
[...]

weet je hoeveel dat wel niet kost? meer dan dat ik bespaar met eventueel nieuwe tarieven iig. Bovendien wordt dit echt geen rechtzaak dus een handtekening heb ik nergens voor nodig.

Verwijderd

Stephane schreef op 22 augustus 2004 @ 22:37:
[...]

Waarom ga je dan een overeenkomst aan ? Om er vervolgens met veel moeite van af te komen ? Al ben je jurist, denk niet dat het dit keer gaat lukken.
Ten eerste ben ik geen jurist, ik dacht niet dat ik dat ergens gezegd had.

Waarom ga ik een overeenkomst aan ? Nou, omdat ik graag mobiel wil bellen. En net zoals Vodafone van mij verwacht dat ik mijn rekeningen netjes betaal verwacht ik van Vodafone dat ze mij de diensten leveren onder voorwaarden die aan de nederlandse wet voldoen.

Feit is dat op het moment dat ik mijn overeenkomst afsloot de voorwaarden niet in strijd waren met de nederlandse wet. Feit is dat deze voorwaarden op een aantal punten nu wel in strijd zijn met, danwel niet voldoen aan, de nederlandse wet (en wel in mijn nadeel). En Vodafone wil dat graag zo houden. Waarom zou dat acceptabel zijn ?

Zeggen dat het dit keer (?, Vodafone is mijn tweede provider in 10 jaar tijd) niet gaat lukken is natuurlijk makkelijk. Maar waar zit dan het probleem in mijn verhaal ? Daar ben ik dan wel erg benieuwd naar.

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Howdy,
momenteel heeft vodafone een actie van gratis 1 of 2 maanden het abonnement bij de keuze van de hier besproken nieuwe abonnements vormen, en gratis aansluitkosten. Deze actie loopt echter t/m 5 september slechts. Heeft iemand al info waarmee Vodafone daarna komt? Ofwel: is het slim om nu voor dit aanbod te gaan ?

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Verwijderd

sja, ik zou zeggen kijk eens naar die aanbieding op zich: aansluitkosten betaal je bij de meeste abo's toch nooit, en 2 maandjes gratis is wel erg mager. zeker als er geen foon/cadeau bij zit.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
Is het iemand al gelukt om het op te zeggen? En als je van 120 abbo (oud) naar 100 (nieuw) gaat, kan je dan na 4maanden alsnog 1x omlaag?

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:34
Lees nou eerst het hele topic eens voordat je begint te vragen, dan was je erachter gekomen dat je bij het nieuwe stelsel helemaal niet meer omlaag kan migreren.

Ik zit idd. wel op een reactie van Vodafone te wachten, wie hebben er nou eigenlijk allemaal een brief gestuurd?

OT: KPN doet eigenlijk precies hetzelfde bij de nieuwe tarieven voor Mobiel Plus, ik heb nl. nog een 18,50 abonnement en ik kan nu over naar 17,50, waar weer andere voorwaarden voor gelden :/.

[ Voor 27% gewijzigd door flipjevandejam op 23-08-2004 22:02 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
Als het iemand is gelukt, om het abonnement op te zeggen, zou je het dan even willen laten weten... :)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Mister_X schreef op 24 augustus 2004 @ 20:16:
Als het iemand is gelukt, om het abonnement op te zeggen, zou je het dan even willen laten weten... :)
Heb nog geen reactie gehad op mijn brief, volgens mij nog niemand, maar dat zal wel komen.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• flipjevandejam
Hoe lang hebben we eigenlijk nog voordat de 30 dagen (??) voorbij zijn? Betergezegd, wanneer hebben ze het officieel bekend gemaakt?

Verwijderd

@TheGrimSweeper

Ik moet zeggen dat je een sterk stukje tekst hebt. Ik denk dat je zeker in de goede richting zit. Alleen heb ik één puntje. Je zegt dat de AVC van januari 2002 niet meer geldig zijn omdat ze niet voldoen aan de eisen van de nieuwe Telecomwet. Maar heb je ook concrete artikelen? Je zegt dat atikel 7 lid 2 van de nieuwe Telecomwet summier is omschreven, maar volgens mij bedoel je daarmee de AVC van 9/8? Kortom heb je een artikel van de nieuwe Telecomwet welke in strijd zijn met de AVC van januari 2002? Ik heb ze namelijk niet kunnen vinden

Verwijderd

@Happy Man

Oke. De hoofdzaak is niet zozeer of er een specifiek artikel van de 2002 AVC is wat in strijd zou zijn met de nieuwe Telecomwet. Het punt is een beetje dat er nu met name zaken ontbreken in die versie. VF heeft wel rekening gehouden met het in strijd komen van delen van de voorwaarden met nieuwe wetgeving middels artikel 2.9 (2002 AVC) maar heeft dan weer geen rekening gehouden met het verschijnsel dat de AVC wel eens niet geheel de eisen van nieuwe wetgeving zou kunnen afdekken. Artikel 2.9 beperkt zich nl. tot de strekking van "buiten werking gestelde bepalingen".

Iets wat bijvoorbeeld ontbreekt in de 2002 AVC is de strekking van artikel 6.2 van de 9/8 AVC (artikel 7.1c van de Telecomwet, kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten). En dat is een beetje jammer omdat artikel 7.1g van de Telecomwet aangeeft dat er wellicht sprake kan zijn van schadevergoeding/terugbetaling indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen.

Verder komt het erop neer dat een nieuwe abonnee (m.i.v. 9/8) in zijn algemeenheid een betere consumenten- en privacybescherming wordt geboden/gegarandeerd dan een abonnee die een overeenkomst is aangegaan voor 9/8.

Normaal zou een aanpassing van de AVC in het nadeel van een abonnee kunnen uitvallen, nu doet zich het bizarre feit voor dat juist het niet aanpassen van de AVC in het nadeel van een bepaalde groep abonnees uitvalt of kan uitvallen.

Artikel 2.2 van de AVC van 9/8 zegt duidelijk dat deze voorwaarden ook geldig zijn voor eerder afgesloten overeenkomsten. Er is in dit artikel niet bepaald dat deze AVC slechts geldig voor overeenkomsten die afgesloten zijn m.i.v. 9/8, wat je dan wel zou verwachten.

Met een onvolledige implementatie van artikel 7.2 van de telecomwet bedoel ik inderdaad artikel 9.3 van AVC van 9/8. Waar de telecomwet spreekt over een "beding" laat VF de bepalingen van artikel 7.2 van de telecomwet alleen van toepassing zijn op de tarieven. En dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Verwijderd

@TheGrimSweeper

Ok bedankt voor je reactie. Het is mij volledig duidelijk! Ik vind het maar een vreemde gang van zaken. Kreeg vandaag een welkomstpakket van Vodafone, waarin stond dat ik een beltegoed zou hebben en ik kon wijzigen naar andere bundels. Ik snapte het niet helemaal, volgens mij Vodafone zelf ook niet meer...

• ankhie
  • Laatst online: 14:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Je kan ook wijzigen naar andere bundels. Je kan naar alles wat hoger ligt dan jouw "startTeGoed" en weer terug naar je originele. Je kan alleen nooit onder wat in je contract is vastgelegd.

Zo zit het nu in elkaar HappyMan ;)

Verwijderd

Ja ik weet dat het zo in elkaar zit. Maar wat ik vreemd vind is dat ik een "ouderwetse" belvoorraad heb en geen tegoed. Ik krijg dus nu een welkomstpakket waarin staat dat ik kan kiezen uit de nieuwe Tegoeden, en niet uit de "ouderwetse" belvoorraden! Iets wat de klantenservice tegenspreekt, want die zegt dat je alleen maar kan migreren naar belvoorraden zoals ze waren voor 9 augustus, terwijl het welkomstpakket iets anders impliceert...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 19:28 ]

• sjolmers

sjolmers

Nog steeds geen bericht van ontvangst op mijn brief van 13 augustus, heeft iemand anders al wel wat gehoord?

Verwijderd

Xandalf schreef op 31 augustus 2004 @ 17:17:
Je kan ook wijzigen naar andere bundels. Je kan naar alles wat hoger ligt dan jouw "startTeGoed" en weer terug naar je originele. Je kan alleen nooit onder wat in je contract is vastgelegd.

Zo zit het nu in elkaar HappyMan ;)
Volgens mij klopt dit niet. De verkoper in de Belcompany zei dat je wel degelijk ook omlaag kan. Dit kan alleen eens in de 4 maanden geloof ik. Naar boven veranderen kan altijd dacht ik...

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Die BelCompany medewerker loopt gigantisch achter !!! Met contracten die voor 9 augustus zijn afgesloten kan dit wel, met contracten vanaf 9 augustus zul je zo lang je contract nog loopt NOOIT lager kunnen zitten dan wat je afsluit !

• DDX
  • Nu online

DDX

Stephane schreef op 31 augustus 2004 @ 22:26:
Die BelCompany medewerker loopt gigantisch achter !!! Met contracten die voor 9 augustus zijn afgesloten kan dit wel, met contracten vanaf 9 augustus zul je zo lang je contract nog loopt NOOIT lager kunnen zitten dan wat je afsluit !
kan dit trouwens ook voor contracten waarbij je korting op een telefoon hebt gehad ?
oftwel: kan je altijd downgraden als je abonnement 4 maanden hebt ?

Verwijderd

Je kunt downgraden (met de oude abo's) als je je abo 4 maanden volledig betaald hebt. Hierbij tellen maanden met gratis/half geld abo dus niet mee!

BV: je hebt 2 maanden gratis abo, dan kun je na 6 maanden pas downgraden.

• juanp
  • Laatst online: 15-11 15:31
ik heb gisteren gebeld om mijn sms voorraad te verhogen met de vraag of ik eventueel over kon gaan naar de nieuwe tarieven, dan wilde ik ook nog wel met mn minuten een stap omhoog, maar dat kon bij mij alleen als ik een jaar zou verlengen, dus dat doen we niet en we gaan als mn contract over is gewoon over naar een andere provider.
Dat duurd alleen nog een jaar :'(

• Martinus
  • Laatst online: 14:27
Mister_X schreef op 24 augustus 2004 @ 20:16:
na und?

no comment

• WTBram
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 08:45
Ten eerste heb ik gebeld, met nul resultaat. Ze willen mij niet overzetten naar de nieuwe tarieven zonder dat ik met een jaar verleng.
Daarna heb ik de eerder geposte brief opgestuurd, en heb enkele dagen later een brief teruggekregen. Ik heb gevraagd om een overschakeling naar de nieuwe tarieven, maar kreeg een (standaard) antwoord terug, waarin zij ervan uit gingen dat ik een brief had gestuurd om mijn abo op te zeggen...
Helaas, het eerder genoemde antwoord: ik mag overschakelen op de nieuwe tarieven, per direct, maar dan moet ik na mijn contractperiode mijn abo nog met een jaar verlengen.
Zojuist werd ik nog gebeld door een medewerker van Vodafone, met hetzelfde aanbod: ja, je kan naar de nieuwe abonnementsvorm, onder de nieuwe voorwaarden, als je een jaar verlengt.

Het ziet ernaar uit dat ze niet toegeven aan onze verzoeken...

[ Voor 11% gewijzigd door WTBram op 06-09-2004 09:56 ]

Have no fear, the engineer is here

Verwijderd

MasterBeer schreef op 06 september 2004 @ 09:54:
Ten eerste heb ik gebeld, met nul resultaat. Ze willen mij niet overzetten naar de nieuwe tarieven zonder dat ik met een jaar verleng.
Daarna heb ik de eerder geposte brief opgestuurd, en heb enkele dagen later een brief teruggekregen. Ik heb gevraagd om een overschakeling naar de nieuwe tarieven, maar kreeg een (standaard) antwoord terug, waarin zij ervan uit gingen dat ik een brief had gestuurd om mijn abo op te zeggen...
Helaas, het eerder genoemde antwoord: ik mag overschakelen op de nieuwe tarieven, per direct, maar dan moet ik na mijn contractperiode mijn abo nog met een jaar verlengen.
Zojuist werd ik nog gebeld door een medewerker van Vodafone, met hetzelfde aanbod: ja, je kan naar de nieuwe abonnementsvorm, onder de nieuwe voorwaarden, als je een jaar verlengt.

Het ziet ernaar uit dat ze niet toegeven aan onze verzoeken...
Wat vreemd. Misschien doen ze minder moeilijk als je pas net je oude Voda abo hebt. Tegen mij (heb abo nu 2 a 3 maanden) zeiden ze, dat ik moest wachten totdat ik mijn abo 4 maanden heb en dat ik dan zo over kan stappen naar nieuwe tarieven. Dat doe ik nu dus ook netjes.

Mochten ze dan toch nog moeilijk gaan doen, dan verlaag ik mijn abo naar een Voda60 en laat ik mijn SMS25 vervallen. Ik ga vanaf nu veel meer bellen dan die Voda120 die ik nu heb en als ik niet naar een (duurdere) nieuwe abo-vorm kan zonder verlengen, dan sluit ik wel een tweede abo bij een andere provider af. (Krijg ik weer een leuke cashback, toch telefoons genoeg, en dan heb ik gewoon 2 nummers. Die 60 minuten per maand bel ik dan wel op met mijn Voda en de rest kan dan met de andere provider.)

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:45
juanp schreef op 01 september 2004 @ 12:31:
ik heb gisteren gebeld om mijn sms voorraad te verhogen met de vraag of ik eventueel over kon gaan naar de nieuwe tarieven, dan wilde ik ook nog wel met mn minuten een stap omhoog, maar dat kon bij mij alleen als ik een jaar zou verlengen, dus dat doen we niet en we gaan als mn contract over is gewoon over naar een andere provider.
Dat duurd alleen nog een jaar :'(
Ik was ook al aan de vraag geweest of ik mijn abbo van 120 naar 100 kon veranderen, maar inderdaad moest ik dan ook een jaar verlengen.
Ik heb in Juni mijn abbo met 2 jaar verlengd dus ik heb nou niet echt veel behoefte om er ineens ipv 2 er 3 jaar aan vast te zitten. :(
Ik vind dit gewoon erg jammer en zo benadelen ze gewoon de mensen die net een verlenging enz afgesloten hebben. :(

Ik weet niet wat Vodafone nou aan het doen is, ze maken de mensen er niet blijer op en dat terwijl ze al de duurste telecomprovider in NL zijn qua mobiele telefonie.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Suicyder schreef op 06 september 2004 @ 12:36:
[...]

Ik weet niet wat Vodafone nou aan het doen is, ze maken de mensen er niet blijer op en dat terwijl ze al de duurste telecomprovider in NL zijn qua mobiele telefonie.
Ja, ze beginnen erg irritant te worden, en echt de goodkoopste zijn ze ook niet echt meer.

Maar er zijn nog 2 duurdere providers hoor: Debitel en Orange

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Ze benadelen niemand. Het moment waarop je het contract tekent is het moment dat je kunt besluiten of je accoord gaat met de deal of niet. Zo kan een toestel de ene maand 100 euro kosten en de volgende maand gratis zijn.

Een gekocht bankstel dat 3000 euro heeft gekost en 4 maanden later 2500 kost kun je ook het verschil niet van terugeisen.

Afspraak = afspraak en daar houdt Vodafone zich aan, al is het inderdaad klantvriendelijker om mensen gewoon over te kunnen laten stappen naar de nieuwe bundels zonder te verlengen.

• Suicyder
Stephane schreef op 06 september 2004 @ 13:05:
Ze benadelen niemand. Het moment waarop je het contract tekent is het moment dat je kunt besluiten of je accoord gaat met de deal of niet. Zo kan een toestel de ene maand 100 euro kosten en de volgende maand gratis zijn.

Een gekocht bankstel dat 3000 euro heeft gekost en 4 maanden later 2500 kost kun je ook het verschil niet van terugeisen.

Afspraak = afspraak en daar houdt Vodafone zich aan, al is het inderdaad klantvriendelijker om mensen gewoon over te kunnen laten stappen naar de nieuwe bundels zonder te verlengen.
Ik kan maar deels eens zijn met deze mening.

Inderdaad ik teken ervoor, maar ze veranderen de bundels niet alleen, tevens is voor de NIEUWE bundels het beltarief lager en die rekenen ze bij mijn (pas verlengde) oude type bundel niet, in andere woorden ik betaal nog gewoon domweg een oud beltarief dat (naar mijn mening) nergens op slaat.

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Ze zijn nou eenmaal niet verplicht om nieuwe lagere tarieven voor iedereen te laten gelden.

Bedrijfseconomisch maken ze de volgende overweging:
- iedereen ongeveer 10% korting geven
- een bepaald aantal ontevreden klanten overhouden

Ze kijken puur naar wat de "goedkoopste" oplossing voor hun is... en dat is volgens hun waarschijnlijk de 2e.

Zeg eens eerlijk... als het jouw bedrijf zou zijn, zou jij dan wel dief van eigen portemonaie zijn ?

Het tegenstrijdige is wel dat Vodafone bekend staat als een klantvriendelijk bedrijf, dus dit doet hun imago niet veel goed, maar er zal vast over nagedacht zijn.

• Suicyder
Stephane schreef op 06 september 2004 @ 13:14:
Ze zijn nou eenmaal niet verplicht om nieuwe lagere tarieven voor iedereen te laten gelden.
Ik dacht altijd dat het de bedoeling was dat men hetzelfde tarief betaalde buiten alle bundels en troep om. (is tevens ook makkelijker voor hun qua factureren)

Als Vodafone voor eind van dit jaar geen stappen onderneemd weet ik wel dat dit sinds 4/5 jaar (weet niet hoelang precies), dit de laatste keer vodafone was, prima ontvangt enzenz, maar ze verknallen een groot deel van mijn tevredenheid door lompe behandelingen.

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Dat is aan hun om te overwegen. Dat het ze klanten kost is dus een keuze ! Ik denk echter dat het aantal nieuwe klanten wegens de verlaging het aantal verloren bestaande klanten overtreft. Het zijn bedrijven, en niet zomaar bedrijven, maar telco's... en die staan nou eenmaal niet bekend als "klantvriendelijk" ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Stephane op 06-09-2004 13:24 ]

• flipjevandejam
Heeft iemand nou eigenlijk al een reply op de gestuurde brieven?

• sjolmers

sjolmers

flipjevandejam schreef op 10 september 2004 @ 15:34:
Heeft iemand nou eigenlijk al een reply op de gestuurde brieven?
Nee nog steeds niet.... :(

• P5ycho
Ik ook niet. Lijkt erop dat ze gewoon net doen of ze niet aangekomen zijn.

Verwijderd

Dat gaat lastig worden, aangezien ik hier een handtekening heb dat ze hem ontvangen hebben... >:)

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 11:48:
Dat gaat lastig worden, aangezien ik hier een handtekening heb dat ze hem ontvangen hebben... >:)
Lekker interessant voor Vodafone dat een klant een handtekening heeft van een medewerker.

Ze zijn niet verplicht te reageren hoor. :+

Verwijderd

Ik denk dat het ze toch echt wel dat het interessant voor hen is dat ik een handtekening heb. Mocht ik naar de Geschillen Commissie stappen, dan hebben ze geen poot om op te staan. Volgens de geschillen commissie dient een operator bij klachten correct naar de klant te communiceren, indien zij helemaal niet reageren, zullen zij te allen tijde aan het kortste eind trekken. Dat ik een handtekening van een medewerker heb is rechtsgeldig, aangezien deze persoon door Vodafone gemachtigd is om poststukken te accepteren....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 16:09 ]

• Stephane

Stephane

Behhhhh

:O :O :O :O Gaaaaaaap

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 16:08:
Volgens de geschillen commissie dient een operator bij klachten correct naar de klant te communiceren, indien zij helemaal niet reageren, zullen zij te allen tijde aan het kortste eind trekken.
:)

Je hebt gelijk. Ik heb zojuist mijn verzoek om een paar gratis gsms op de bus gedaan. Hopelijk reageren ze niet, dan zullen ze wel moeten betalen. :?

Alsof ze zin of tijd hebben iedere malloot te woord te staan. Tuurlijk niet. Zodra ze weten dat ze in het gelijk staan gooien ze die brief gewoon weg hoor. Helaas...

• Stinger666
  • Laatst online: 14-11 15:37
Ik heb net gebeld met Vodafone, maar dat was meer omdat ik nog geld van ze krijg, en heb gelijk gevraagd over het omzetten/migreren van mijn Vodafone180 abbo naar een 200 abbo. Dit zou inhouden dat ik 1 euro per maand minder ga betalen voor meer minuten. Nu zei dat vrouwtje heel resoluut, dat ik dan een jaar moet verlengen. Dus ik vroeg waarom? Ik heb toch een 2 jarig contract, waarom zou ik nou al gaan verlengen, omdat ik dan in jullie ogen 12 euro op jaarbasis uitspaar? Nou meneer het is zo en niet anders kreeg ik te horen.
Dus ik vertel haar dat ik op 'betrouwbare een internetsite' heb gelezen dat er personen het ook voor elkaar hebben gekregen zonder verlenging. Toen zei ze: 'Jah dat kan maar die info heb ik niet'. Een indirecte bevestiging dat het kan maar toch zeggen dat ze het niet wist. Vervolgens zei ik wel een brief te gaan schrijven, maar dat liet haar helemaal koud. Dus..... niks opschoten, behalve dan dat mn geld eraan komt!

• sjolmers

sjolmers

Heb net met Vodafone gebeld en ze bevestigden dat mijn brief ontvangen was en dat er aan gewerkt wordt.

• sjolmers

sjolmers

Kreeg zo net een telefoontje, wel op mijn voicemail helaas, van de juridische afdeling, dat ik kostenloos over kon naar een vergelijkbaar abonnement zonder verlening van de nieuwe stijl. Helaas niks(!) over de AV's waar ik het niet mee eens ben.

Iemand anders nog bericht?

Verwijderd

Ja ik heb bericht! Dat m'n abo niet wordt beïndigd, het is alleen een beetje jammer dat ze met artikelen om de oren gooien waar ik het juist niet mee eens ben.... Ja, ze lezen de brieven goed bij Vodafone....

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Hmm... ff een kleine kick :) Ik zie net namelijk dat ze ook andere GPRS/Live tarieven gaan hanteren. Voor de duidelijkheid, ik heb geen Live!-toestel, maar de Live-voorraad die ik had gebruik als GPRS-bundel zeg maar. De nieuwe tariefstructuur vind ik maar ERG ondoorzichtig en geen touw aan vast te knopen:

http://www.vodafone.nl/pr...0tegoed/wat%20kost%20het/

Allerlei TeGoeden, voor verschillende Live diensten etc., maar nergens een goed overzicht of tariefplan voor een doodnormale GPRS-bundel van 2 MB oid. Ik bepaal namelijk zelf wel waar ik data voor gebruik :) Als Vodafone hier niets fatsoenlijks voor verzint, dan zeg ik iig over een jaartje Houdoe! :D

[ Voor 8% gewijzigd door Gully op 16-11-2004 01:11 ]

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33

Rio

Ik heb al een boek

Hmm, zou dat reden voor opzegging kunnen zijn?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Rio schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:55:
Hmm, zou dat reden voor opzegging kunnen zijn?
Neen, voor bestaande klanten gelden de bestaande tarieven en voorwaarden... ik heb ondertussen Vodafone er al over gemaild, maar er bestaan geen plannen voor gprs-databundels als zodanig meer. Voor mij reden genoeg om er niet met Vodafone verder te gaan (als het hierbij blijft).

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Pagina: 1 2 3 Laatste