Stefanie.. houdt nou eens op over dat Telford topic... zoals je zelf al zegt is dat een HEEL ander geval, dus waarom moet je dat er steeds bij halen?
Feit is, wij zijn een contract aangegaan met vodafone. ONDERDEEL van dat contract (dus voor beide parijen bindend) was het artikel in de AV waarin gemeld wordt dat vodafone de tarieven ALTIJD zal berekenen tegen de meest recente tarieven van Vodafone. Indien ze dit niet doen (en voor bij een prijsverlaging!) is dat NADELIG voor ons, de klant.
Als zij zeggen dat wij gewoon kunnen overstappen op het nieuwe tariefplan en ons verder geen (1) NIEUWE AV door de strot duwen of (2) Ons contract verplicht laten verlengen is er niets aan de hand.
Indien 1 van de 2 opties die ik hierboven noem het geval is, is die situatie NADELIG voor de consument.
Nu kan je Wekkel erbij roepen ofzo.. maar ik vraag me af of zijn zienswijze verder nog afwijkt van dit verhaal.
Verder is er ook nog een andere weg voor opzegging:
Vodafone AV, die de "oude" klanten geaccepteerd hebben stelt dat vodafone de nieuwste tarieven moet toepassen. Ook stelt de av dat indien er sprake is van een wijziging in de AV of in de tarieven, de klant de mogelijkheid heeft deze overeenkomst op te zeggen (vervroegd, waarbij de verplichtingen van beide partijen komen te vervallen).
Waarom kan je in dit geval wél opzeggen bij een positieve wijziging vraag je je dan af? Simpel. Andere providers hebben meestal een artikel in de AV waarbij ze zichzelf het "recht" geven de av en/of tarieven te wijzigen. Dit artikel is echter in strijd met NL recht. Maar via het NL recht ga je idd niet bereiken dat je op kunt zeggen bij een POSITIEVE wijziging.
Bedrijven mogen vaak wél afwijken in voordeel van de klant bij het opstellen van een AV, dit is ook hier het geval; vodafone stelt zelf dat je mag opzeggen bij ELKE vorm van wijziging. Als je je hier op beroept, kunnen ze niet gaan zeggen dat het enkel geldt voor negatieve wijzigingen aangezien ze dan tekort komen in de overeenkomt (naleving regels AV) wat op zich OOK weer ontbinding rechtvaardigd.
Verder is het vergelijken van aanbiedingen net zo iets als verwijten dat Vodafone een maand later overal betere toestel en/of cashback aanbiedingen aanbiedt, dan kun je ook niet zeggen "betaal mij ff het verschil uit of ik ontbind mijn contract".
Klopt, echter dit gaat wel op als je overeen gekomen bent met vodafone dat zij toekomstige tariefsverlagingen ook aan jou door-rekenen (av). Dan heb je wel alle recht vodafone te verwijten dat de tarieven voor andere klanten lager zijn.
Ik hoop dat onze expert "Wekkel" hier eens op zou willen reageren. Hoewel ik de indruk heb dat ie zelf ook zo iets heeft van "laat maar, hier valt niet te discuseren"
Om nou te zeggen dat je hier niet kunt discussieren? ik, en anderen leveren toch gewoon goede argumenten? jij leverd ook argumenten.. lijkt mij verder op een goede discussie 
idd.. niet echt een discussie te noemen

:
[
Voor 69% gewijzigd door
Verwijderd op 08-08-2004 11:17
]