Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Per 9 augustus nieuwe abonnementen bij Vodafone *

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde van een medewerker bij een Vodafone winkel dat men per 2 augustus de tarieven gaat wijzigen? Is er hier iemand die er al meer over weet? Het zou gaan om de tarieven van de belbundels en wel naar beneden!

Wie weet er meer?

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Ik heb gistere toevallig de service desk gebeld om me abbo op te zeggen maar die vermelde er eigenlijk niks van. Persoonlijk om een klant te houden zou ik het wel doen, voor klanten behoud.

Verwijderd

Als dit waar is..... ben ik in 1 jaar tijd aan m'n 3e abo toe. Keep us informed!

Verwijderd

Vanaf maandag komen er in ieder geval scherpere toestelkortingen. Voorlopig nog niets bekend over tariefwijzigingen... Maar ik zal blijven opletten. >:)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
ik kan niks vinden op het customer service intranet van vodafone. Of het is nog niet bekend of je informatie klopt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Daarom vraag ik het hier omdat ik dat heb gehoord en het uiteraard zeker wil weten!

Verwijderd

Er is een mogelijke tariefswijziging op komt met ingang van 8 augustus, of rond die datum wordt 't mogelijk bekend gemaakt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

belangrijk, worden de tarieven lager of hoger? ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Gunner schreef op 02 augustus 2004 @ 09:41:
belangrijk, worden de tarieven lager of hoger? ;)
Dat vind ik ook wel interessant om te weten...ik zit er namekijk over te denken om van Orange over te stappen naar Vodafone.

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

De tarieven gaan omlaag durf ik je wel te vertellen (meer info volgt nog, kan nog niks zeggen)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gaan we ook minder betalen voor SMS'jes?

Als in.. minder dan 0,11 cent betalen voor een SMS voorraad van 150 ofzo?

wanneer worden de abo's hierover geinformeerd?

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 02-08-2004 14:32 ]

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Xandalf schreef op 02 augustus 2004 @ 14:30:
De tarieven gaan omlaag durf ik je wel te vertellen (meer info volgt nog, kan nog niks zeggen)
zeg dan niks :X

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik bel met Debitel ook op het Vodafone netwerk. Zou het dan ook voor mij gelden?

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33

Rio

Ik heb al een boek

Nee, debitel huurt welliswaar stukjes netwerk van (oa) Vodafone, maar is wel een zelfstandig bedrijf met eigen Algemene Voorwaarden.

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 13:40

Radjesh

hoi

* Radjesh wilt de nieuwe tarieven weten :P

Niet

Verwijderd

Hier http://www.telecomvergeli...t_offset=20&post_limit=20 wordt al het een en ander aan tarieven genoemd, maar of het waar is.... Lijkt me wel goedkoop, alleen een erg groot verschil tussen 100 en 1500 belm.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ach , we wachten gewoon ff een officiele reactie af.

Speculatie heeft geen zin

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Dit zijn uitgelekte tarieven, dus vraag niet naar de oorsprong.

Nieuwe tarieven Vodafone

MIN Euro
Budget 7.00
Familiekaart 5.00
Vodafone 60 12.50
Vodafone 120 16.50
Vodafone 180 23.50
Vodafone 240 29.50
Vodafone 300 35.00
* Vodafone 400 37.50
Vodafone 500 40.50
* Vodafone 750 50.50
Vodafone 1000 58.50
Vodafone 1500 107.50

Buiten de bundel:
Naar vast/mobiel: e 0,22 naar Vodafone nrs: 0,10

SMS: 0,06 cent zonder bundel

Live! veranderd niet!

De tarieven gaan blijkbaar pas in 2005 in, dus niet aanstaande maandag.

Verwijderd

Stephane schreef op 03 augustus 2004 @ 10:37:
Dit zijn uitgelekte tarieven, dus vraag niet naar de oorsprong.

Nieuwe tarieven Vodafone

MIN Euro
Budget 7.00
Familiekaart 5.00
Vodafone 60 12.50
Vodafone 120 16.50
Vodafone 180 23.50
Vodafone 240 29.50
Vodafone 300 35.00
* Vodafone 400 37.50
Vodafone 500 40.50
* Vodafone 750 50.50
Vodafone 1000 58.50
Vodafone 1500 107.50

Buiten de bundel:
Naar vast/mobiel: e 0,22 naar Vodafone nrs: 0,10

SMS: 0,06 cent zonder bundel

Live! veranderd niet!

De tarieven gaan blijkbaar pas in 2005 in, dus niet aanstaande maandag.
BS dat zijn niet de nieuwe tarieven.. dit heb je gewoon van telecomvergelijker geplukt en daar geloofde ook niemand het..
Daarnaast het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat vodafone pas aan het eind van het jaar met een reactie komt op de verlagingen van de andere providers.

• m3gA
  • Nu online
-weg-

[ Voor 99% gewijzigd door m3gA op 03-08-2004 10:49 ]

Verwijderd

m3gA schreef op 03 augustus 2004 @ 10:46:
..........................................
volgens mijn mag je dat niet copy pasten van de interne site m3ga

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 10:48 ]

• m3gA
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 10:47:
[...]

volgens mijn mag je dat niet copy pasten van de interne site m3ga
heb hem ff weggehaald - zag de disclaimer onderaan de pagina.

[ Voor 9% gewijzigd door m3gA op 03-08-2004 10:50 ]

Verwijderd

Gunner schreef op 02 augustus 2004 @ 14:31:
Gaan we ook minder betalen voor SMS'jes?

Als in.. minder dan 0,11 cent betalen voor een SMS voorraad van 150 ofzo?

wanneer worden de abo's hierover geinformeerd?
Mij gaat het ook voornamelijk om de SMS-jes. Zelfs via KPN SMS je tegenwoordig goedkoper zonder voorraad dan bij Vodafone met voorraad. Mochten ze die prijzen een beetje gelijktrekken, dan zou dat mooi zijn.

Mocht dat niet het geval zijn, en ik kan van me abo af (als er dus iets duurder gaat worden), dan doe ik dat dus ook met de prijs van een SMS in het achterhoofd. Ik betaal nu 6 euro voor 50 SMS-jes per maand. Bij de KPN zou ik daarvoor 4,50 euro voor betalen en dan heb ik niet eens een verplichting daar tegenover staan.

Maar helaas moet je erg goed oppassen bij Vodafone, ze maken het nauwelijks bekend. (Ja... in kranten waar ik geen abo op heb enzo. Telegraaf bijvoorbeeld.)

Verwijderd

... prijsverlaging zou idd zeer welkom zijn :) .. prijsverhoging anders ook ;) O-)

Hoop dat hier wat mensen rondhangen die wat meer info kunnen geven? :9~ en zolang er geen info is.. misschien iemand die weet wanneer de laatste prijsverandering van vodafone is doorgevoerd? kan je wel beetje van afleiden of ze weer iets gaan ondernemen.. of dat dit bijv te recent is geweest.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 15:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 15:05:
... prijsverlaging zou idd zeer welkom zijn :) .. prijsverhoging anders ook ;) O-)

Hoop dat hier wat mensen rondhangen die wat meer info kunnen geven? :9~ en zolang er geen info is.. misschien iemand die weet wanneer de laatste prijsverandering van vodafone is doorgevoerd? kan je wel beetje van afleiden of ze weer iets gaan ondernemen.. of dat dit bijv te recent is geweest.
Dat was omstreeks november / december vorig jaar.
Toen waren het de eurocall tarieven

Verwijderd

Ik betaal nu 40,50 per maand voor vodafone 300 met een cash-back deal. Er zou dus vanaf augustus/september maar 35 per maand gevraagd gaan worden? Dat zou dus inhouden dat ik geld overhoudt? Hoe lekker _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 15:41:
Ik betaal nu 40,50 per maand voor vodafone 300 met een cash-back deal. Er zou dus vanaf augustus/september maar 35 per maand gevraagd gaan worden? Dat zou dus inhouden dat ik geld overhoudt? Hoe lekker _/-\o_
ey, jij ook al van bestelmaar.nl? ;) zou idd zeer mooi zijn als de tarieven omlaag gaan (of verhoogd zouden worden :o :9 ). De tarieven die hier eerder genoemd zijn, en die ook op telecomvergelijker.nl stonden zijn echter waarschijnlijk niet correct. Het is zeer onlogisch opgebouwd (bijv 1k > 1,5k).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 15:44 ]

Verwijderd

Kwam op TV dit tegen
Vodafone 50
** Vodafone 60
Vodafone 100
** Vodafone 120
Vodafone 150
** Vodafone 180
Vodafone 200
** Vodafone 240
** Vodafone 300
Vodafone 400
** Vodafone 500
Vodafone 750
** Vodafone 1000
** Vodafone 1500

** Huidige abo's

Verwijderd

Hmm, als Vodafone nu ook gaat zakken is T-Mobile de enige die nog hoog zit met de abo's en de sms. Ben benieuwd wanneer Vodafone gaat zakken en of T-Mobile nog mee gaat! We merken het vanzelf ...

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 11:17

Zak

hmm... heb net een abo voor 2 jaar afgesloten. Blijf ik dan ook voor 2 jaar het tarief van 23,50 voor vodafone 120 betalen of gelden dan voor mij ook de nieuwe tarieven? Ken de algemene voorwaarden nog niet zo goed.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 20:09:
Hmm, als Vodafone nu ook gaat zakken is T-Mobile de enige die nog hoog zit met de abo's en de sms. Ben benieuwd wanneer Vodafone gaat zakken en of T-Mobile nog mee gaat! We merken het vanzelf ...
Orange ?

Maarja, die doen zichzelf nog steeds als goedkoopste en beste voor |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Ginz op 03-08-2004 21:05 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 20:09:
Hmm, als Vodafone nu ook gaat zakken is T-Mobile de enige die nog hoog zit met de abo's en de sms. [...] of T-Mobile nog mee gaat! We merken het vanzelf ...
heb me klachtenbrief al klaarliggen dus, ben het ook schijtziek dat smsjes vaak 4 uur later pas aankomen/ik ze helemaal niet ontvang (wacht nu al meer dan week op een smsje ;) :/ )

Verwijderd

Orange gaat over 1,5 maand zijn tarieven wijzigen.

KPN ook WEER, maar dat zal ook volgende maand pas zijn

pin je daar niet aan vast, maar binnenkort gaan ook hun dus mee .

Verwijderd

wat gaat kpn zan WEER wijzigen?
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 21:09:
Orange gaat over 1,5 maand zijn tarieven wijzigen.

KPN ook WEER, maar dat zal ook volgende maand pas zijn

pin je daar niet aan vast, maar binnenkort gaan ook hun dus mee .

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Vodafone medewerkers of andere mensen met 'inside-info':

Als jullie iets weten, en jullie het willen melden: Meld het!
Als jullie iets weten, maar nog niet mogen vertellen: Zeg niks, ook niet dat je iets weet maar nog niets mag vertellen.

Op deze manier heeft dat natuurlijk geen zin: "Ja, ik weet dat er een nieuwe Nokia uitkomt, maar ik mag je er nog niks over vertellen"

[ Voor 25% gewijzigd door Ginz op 04-08-2004 09:20 ]

-

• m3gA
  • Nu online
Ginz schreef op 04 augustus 2004 @ 09:18:
Vodafone medewerkers of andere mensen met 'inside-info':

Als jullie iets weten, en jullie het willen melden: Meld het!
Als jullie iets weten, maar nog niet mogen vertellen: Zeg niks, ook niet dat je iets weet maar nog niets mag vertellen.

Op deze manier heeft dat natuurlijk geen zin: "Ja, ik weet dat er een nieuwe Nokia uitkomt, maar ik mag je er nog niks over vertellen"
bel ff de klantenservice ;) die kunnen je meer vertellen.

[ Voor 23% gewijzigd door m3gA op 04-08-2004 09:28 ]

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 09:12

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Lekker zeg. Net nog een hele discussie gehad over hun meldings plicht voor tariefswijzigingen. Komt erop neer dat als ze iemand op de hoek van de straat laten melden dat de tarieven worden gewijzigd dat dan de kous al af is. Maar goed dat we GoT hebben om elkaar op de hoogte te houden.

Vodafone Klantenservice weet van niks, maar werd wel zenuwachtig. Dus wie weet.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Stephane

Stephane

Behhhhh

De wijziging van MMS tarieven heeft ook tot niets geleid (kwa vervroegd opzeggen) dus waarom zou dat bij een tariefsverlaging wel kunnen ? Hoe serieus denk je over te komen bij de GCT of rechter. Ga je bezwaar maken tegen een tariefsverlaging ? ha ha, get real mensen ! En wacht eerst ff af op de definitieve wijzigingen (als die er komen).

Het zou wel een goede grap zijn als iemand dit gewoon verzonnen heeft en op internet verspreid heeft en iedereen zich nu al op gaat winden hier over.

Verwijderd

Omdat er bij de MMS tariefsstelling iets heel anders aan de hand was dan nu. In deze situatie gaat het namelijk om harde tariefswijzigingen en niet om het stoppen met een 'actie' tarief en het introduceren van nieuwe bundels. Als Vodafone nu twee nieuwe belbundels zou introduceren is dat inderdaad geen geldige reden om een opzegging te rechtvaardigen.

Nu de tarieven lijken te worden gewijzigd voor bestaande abo's en bundels is het wel een geldige reden.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

vraag me trouwens af als je nu vandaag abbo bestelt waarvan telefoon niet op voorraad is
je hoort maandag ofzo dat prijs omlaag/hoog gaat, je zegt op
en dan ga je zitten wachten op telefoon... ? ;) (of houden ze die dan maar en cancellen ze de hele bestelling?)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Weer open. Wie dit topic nu nog gaat zitten verzieken met lame geblaat over opzeggen kan z'n mail gaan checken.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• peeweeherman
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Prima goed!

Laten we gewoon hopen dat ze snel weer concurrerend worden, telkens een andere provider is toch naatje en de diensten zijn verder prima!

[ Voor 1% gewijzigd door peeweeherman op 06-08-2004 15:46 . Reden: typo ]

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Hoop dat het doorzet, dan ga ik van 32,50, omlaag en dan ga ik ook nog eens gebruik maken van het feit dat ik gratis een bundel omlaag mag.

• ManiacScum
intoxicated schreef op 06 augustus 2004 @ 15:41:
Weer open. Wie dit topic nu nog gaat zitten verzieken met lame geblaat over opzeggen kan z'n mail gaan checken.
Waarom mag er trouwens niet over gepraat worden over opzeggingen?
Er zijn toch bij andere (aldan niet toekomstige) tariefswijzigingen genoeg topics hierover geweest?

Verwijderd

Misschien om te voorkomen dat er weer van die oeverloze discussies ontstaan ?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

m3gA schreef op 04 augustus 2004 @ 09:24:
[...]

bel ff de klantenservice ;) die kunnen je meer vertellen.
Nee, dat kunnen ze dus niet. :|
Net even gebeld, "Nee, daar is helaas ons nog niks van bekend. Wij krijgen die informatie ook altijd op het laatste moment, en wij weten nog van niks."

offtopic:
Lief meisje aan de telefoon trouwens O+ :P
"Dan wens ik u nog een prettig weekend."
- "Insgelijks, en werk-ze nog! :Y) "
*giechel* "ja dankje, doei!"
Rekkie schreef op 06 augustus 2004 @ 16:03:
[...]

Waarom mag er trouwens niet over gepraat worden over opzeggingen?
Er zijn toch bij andere (aldan niet toekomstige) tariefswijzigingen genoeg topics hierover geweest?
Exact. Dan ga je toch lekker die topics doorlezen?
Het gaat hier puur over de tariefswijzigingen. Opzeggingen handel je in dit geval dus maar zelf af, eventueel met behulp van de eerdere topics die hier over geweest zijn.

Stop de discussie over opzeggingen wel/niet nou maar, de beslissing is genomen om dat hier niet in toe te laten. Punt.

En nu weer verder on-topic:
m3ga / Bossie2002: Is er nog een andere manier om aan de juiste informatie komen, in plaats van het standaard antwoord aan te horen van een callcenter miep die van niks weet?

[ Voor 54% gewijzigd door r0b op 06-08-2004 16:28 ]

• amahusu
  • Laatst online: 05-11 15:06

amahusu

taking over the world!

tariefswijzigingen komen dr 100%, was gister bij de vodafone winkel in nijmegen en daar vertelden ze me dat de tarieven in de loop van aankomende week zouden veranderen.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
pfff... dit is al de zoveelste keer dat er een gerucht is.

Echter: mocht er een wijziging aankomen MOET deze 14 dagen van te voren zijn aangekondigd. Wijzigingen gaan altijd per 1e vd maand in. Dus 1 september in dit geval. 14 dagen terug is 18 augustus. Wacht daar maar op.

• ManiacScum
r0b schreef op 06 augustus 2004 @ 16:24:
[...]

Nee, dat kunnen ze dus niet. :|
Net even gebeld, "Nee, daar is helaas ons nog niks van bekend. Wij krijgen die informatie ook altijd op het laatste moment, en wij weten nog van niks."

offtopic:
Lief meisje aan de telefoon trouwens O+ :P
"Dan wens ik u nog een prettig weekend."
- "Insgelijks, en werk-ze nog! :Y) "
*giechel* "ja dankje, doei!"

[...]

Exact. Dan ga je toch lekker die topics doorlezen?
Het gaat hier puur over de tariefswijzigingen. Opzeggingen handel je in dit geval dus maar zelf af, eventueel met behulp van de eerdere topics die hier over geweest zijn.

Stop de discussie over opzeggingen wel/niet nou maar, de beslissing is genomen om dat hier niet in toe te laten. Punt.
Arrogante ondertoon zeg.... bah.

Het is gewoon een vraag, niet om het opzeggen, maar waar de lijn wordt getrokken. Ik vind het allemaal best hoor.
De vraag was dus niet om het opzeggen, maar puur uit intresse waarom er al enkele topics zijn over opzeggen die wel gedoogd zijn, terwijl er ook al voorgangers waren en dus niet om het opzeggen op dit moment ;)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Quote van TV:
Okeeej, hier zijn dan de officiele nieuwe tarieven per 9 augustus :

Vodafone 50 13.50 euro
Vodafone 100 18.50 euro
Vodafone 150 23.50 euro
Vodafone 200 28.50 euro
Vodafone 300 37.50 euro
Vodafone 500 55.50 euro
Vodafone 1000 99.50 euro
Vodafone 1500 143.50 euro

Sms 25 3.00 euro
Sms 50 5.00 euro
Sms 100 10.00 euro
Sms 150 14.00 euro
Sms 300 27.00 euro
Sms 500 45.00 euro

Voor bestaande klanten, die al een contract hebben bij Vodafone, geven de nieuwe abonnementen GEEN reden om hun contract op te zeggen.De bestaande abonnementen en bijbehorende tarieven blijven gewoon van kracht.

Je mag wel migreren van een oud naar een nieuw tariefplan, vodafone doet dit niet automatisch.

BRON: vodafone

-

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11 19:49

Arno

PF5A

Voor bestaande klanten, die al een contract hebben bij Vodafone, geven de nieuwe abonnementen GEEN reden om hun contract op te zeggen.De bestaande abonnementen en bijbehorende tarieven blijven gewoon van kracht.

Je mag wel migreren van een oud naar een nieuw tariefplan, vodafone doet dit niet automatisch.
Wat is dat nu voor onzin? Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan Vodafoon met zulke geintjes.....

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Dat komt nogal over als een sigaar uit eigen doos. Ik heb atm Vfone 60 en betaal daar per maand 16,50 voor. Het nieuwe abonnement heeft maar 50 minuten en kost dus 13,50. Wanneer je tegen het huidige minuuttarief een 50-minuten bundel zou kunnen hebben, kostte die je 16,50*50/60= 13,75. Dus dit is een korting van wel 25 cent per maand :X

Anyways, het wordt nog leuker. Ik bel met mijn Vfone 60 meestal ook echt 60 minuten per maand naar voornamelijk vaste en non-Vodafone nummers. Dan zou ik dus gaan betalen als ik dit abo zou nemen:
13,50 + 10 * 0,30 = 16,50

Goh, dat komt toch wel erg overeen met mijn huidige eeh... 16,50 :X

Edit: Oh, en dan vergeet ik nog het starttarief van 6 cent voor gesprekken buiten de bundel. Dus zo'n nieuw aboplan zou bij mijn belpatroon zelfs duurder zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door intoxicated op 07-08-2004 10:24 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

edit: gewoon even beter lezen :X

[ Voor 83% gewijzigd door Gunner op 07-08-2004 10:36 ]

Verwijderd

Toch nog best interessant. Ik ga hem om laten zetten naar een 100-abo. Nu betaal ik 23,50 + 6 (SMS 50)= 29,50. Die 120 belminuten zijn toch wat veel voor mij, met een 100-abo bespaar ik me dan toch 6 euro per maand.

• Le0032
Nieuwe tarieven en AVC versus opzegredenen contract
Voor bestaande klanten, die al een contract hebben bij Vodafone, geven de nieuwe abonnementen alsmede de nieuwe AVC GEEN reden om hun contract op te zeggen. De bestaande abonnementen en bijbehorende tarieven blijven gewoon van kracht.

Jeetje, wel populair tegenwoordig bij de providers, maar ik heb het gevoel dat opzeggen wel degelijk kan, want als je van 120 nu terug wilt migreren kan je deze NIET meer terugzetten naar 60 maar moet (!!!) je naar 100 toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Le0032 op 07-08-2004 11:00 ]

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Aangezien er nu al meer bekend is:
Titelfix "Vodafone gaat tarieven wijzigen?" -> "Per 9 augustus nieuwe abonnementen bij Vodafone"

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Arno schreef op 07 augustus 2004 @ 10:21:
[...]
Wat is dat nu voor onzin? Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan Vodafoon met zulke geintjes.....
vodafone maakt gewoon een afweging. het tevreden houden van een paar gedupeerde klanten weegt blijkbaar niet op tegen het enorme aantal cashdeal-opzegguhrs...
Le0032 schreef op 07 augustus 2004 @ 10:55:
Nieuwe tarieven en AVC versus opzegredenen contract
Voor bestaande klanten, die al een contract hebben bij Vodafone, geven de nieuwe abonnementen alsmede de nieuwe AVC GEEN reden om hun contract op te zeggen. De bestaande abonnementen en bijbehorende tarieven blijven gewoon van kracht.

Jeetje, wel populair tegenwoordig bij de providers, maar ik heb het gevoel dat opzeggen wel degelijk kan, want als je van 120 nu terug wilt migreren kan je deze NIET meer terugzetten naar 60 maar moet (!!!) je naar 100 toe.
hoe is dat recht om terug te gaan naar 60 exact beschreven in de overeenkomst?

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik dacht dat t-mobile ook de tariefen ging wijzigen, precies naar de ''oude'' bundels van vodafone, zodat mensen beter zouden kunnen gaan vergelijken. Dat is nu helemaal voor niks geweest! >:) Ik begrijp trouwens niet waarom ze dit doen, het maakt het er allemaal niet gemakkelijker op, en het is echt een sigaar uit eigen doos. :/

Verwijderd

:r wat een naaistreek.. beetje oude abbo's meer laten betalen als de nieuwe abbo's... vodafone maakt zich wel lekker populair met dit soort acties :(.

maar 1 ding begrijp ik idd niet: stel ik heb mijn vodafone abbo genomen met het vooruit zicht om van bijv. een 300 abbo naar een 240 abbo te gaan na 4 maanden.
Nu wordt ik dus verplicht om op een 300 abbo te zitten (wat dan teveel zou zijn) OF naar een 200 abbo te gaan.. wat dan weer te weinig zou kunnen zijn.
Is dit geen geldige reden voor opzeggen (heel ver gezocht.. maja.. voel me beetje genaaid met vodafone)
Wat houdt dit in? dat ik na 4 maanden mag migreren (als normaal) alleen dan naar nieuw tariefplan? of dat ik nu van mijn vodafone (bijv :+ ) 1000 abbo a €107,50 naar vodafone 1000 abbo a €99,50 mag migreren? (zelvde voor bijv sms bundel.. welke ik dus net vorige week tegen oud, en hoger tarief heb afgesloten :( )

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 12:25 ]

• kris_112
  • Laatst online: 06-06-2024
Dus de nieuwe sms-tarieven voor abo's zijn:
Sms 25 3.00 euro
Sms 50 5.00 euro
Sms 100 10.00 euro
Sms 150 14.00 euro
Sms 300 27.00 euro
Sms 500 45.00 euro
en een sms-bundel van 25 stuks voor een prepaid klant kost €2,25 (volgens site). Dus zelfs een abonnee met 150 smsjes betaalt nog meer per sms dan een preppaid klant. Ben ik nu echt zo arrogant als ik vindt dat ik als abonnee, die 2 jaar lang elke maand 25 euro naar vodafone brengt, minder voor sms hoor te betalen dan een prepaid klant die elk moment kan overstappen naar een andere provider?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11 19:49

Arno

PF5A

Vodafone vindt dat je als abo al voldoende voordeel hebt......

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 12:22:
:r wat een naaistreek.. beetje oude abbo's meer laten betalen als de nieuwe abbo's... vodafone maakt zich wel lekker populair met dit soort acties :(.

maar 1 ding begrijp ik idd niet: stel ik heb mijn vodafone abbo genomen met het vooruit zicht om van bijv. een 300 abbo naar een 240 abbo te gaan na 4 maanden.
Nu wordt ik dus verplicht om op een 300 abbo te zitten (wat dan teveel zou zijn) OF naar een 200 abbo te gaan.. wat dan weer te weinig zou kunnen zijn.
Is dit geen geldige reden voor opzeggen (heel ver gezocht.. maja.. voel me beetje genaaid met vodafone)

[...]

Wat houdt dit in? dat ik na 4 maanden mag migreren (als normaal) alleen dan naar nieuw tariefplan? of dat ik nu van mijn vodafone (bijv :+ ) 1000 abbo a €107,50 naar vodafone 1000 abbo a €99,50 mag migreren? (zelvde voor bijv sms bundel.. welke ik dus net vorige week tegen oud, en hoger tarief heb afgesloten :( )
Ik ga ze gewoon even bellen maandag. Die van mij mag per direct naar een Voda100 met SMS50 nieuw tarief met behoud van mogelijkheid om na 4 maanden eventueel nog eens te switchen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

JT

VETAK y0

Dit vind ik dus best wel gaar :| Had een cash-back actie waarbij ik na 6 maanden terug moet switchen naar 60mins...gelukkig gaat het maar om 2e. Maar 2x24 is toch weer 48e.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Le0032
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 14:38:
[...]

Ik ga ze gewoon even bellen maandag. Die van mij mag per direct naar een Voda100 met SMS50 nieuw tarief met behoud van mogelijkheid om na 4 maanden eventueel nog eens te switchen.
heb je de nieuwe AVC van Vodafone al gelezen dan? Daar staat namelijk in dat als je op de nieuwe tarieven gezet wilt worden, dat je je abonnement met een jaar moet verlengen en dat je akkoord moet gaan met de nieuwe AVC die ze hebben opgesteld. Die is verkrijgbaar bij de dealer en ik heb hem zelf al doorgelezen en hij is veranderd hier en daar.

[ Voor 31% gewijzigd door Le0032 op 07-08-2004 17:51 ]

Verwijderd

Hier het volledige overzicht, er bleken er een paar bundels niet in het vorige overzicht te staan.

Belbundel:
Vodafone 50: | € 13,50 | € 0,27 p/min
Vodafone 100: | € 18,50 | € 0,19 p/min
Vodafone 150: | € 23,50 | € 0,16 p/min
Vodafone 200: | € 28,50 | € 0,14 p/min
Vodafone 300: | € 37,50 | € 0,13 p/min
Vodafone 400: | € 46,50 | € 0,12 p/min
Vodafone 500: | € 55,50 | € 0,11 p/min
Vodafone 750: | € 77,50 | € 0,10 p/min
Vodafone 1000: | € 99,50 | € 0,10 p/min
Vodafone 1500: | € 143,50 | € 0,10 p/min

Bellen buiten bundel: € 0,30 naar vaste en mobiele nummers en € 0,20 naar mobiele nummers van Vodafone. Starttarief € 0,06 per gesprek.

SMS Bundel:
SMS 25 | € 3,00 | € 0,12 p/sms
SMS 50 | € 5,00 | € 0,10 p/sms
SMS 100 | € 10,00 | € 0,09 p/sms
SMS 150 | € 14,00 | € 0,09 p/sms
SMS 200 | € 18,00 | € 0,09 p/sms
SMS 300 | € 27,00 | € 0,09 p/sms
SMS 400 | € 36,00 | € 0,09 p/sms
SMS 500 | € 45,00 | € 0,09 p/sms

SMS versturen buiten SMS bundel: € 0,22 per SMS.

• r0b
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

De tarieven voor SMS'jes naar het buitenland is dus niet gewijzigd?
Schiet ik dus 0,0 mee op. :|
(~ 75 sms'jes per maand naar Duitsland. Een SMS bundel helpt in dit geval ook niet, aangezien internationale sms'jes buiten de sms bundel vallen.)

Verwijderd

.
Le0032 schreef op 07 augustus 2004 @ 17:46:
[...]

heb je de nieuwe AVC van Vodafone al gelezen dan? Daar staat namelijk in dat als je op de nieuwe tarieven gezet wilt worden, dat je je abonnement met een jaar moet verlengen en dat je akkoord moet gaan met de nieuwe AVC die ze hebben opgesteld. Die is verkrijgbaar bij de dealer en ik heb hem zelf al doorgelezen en hij is veranderd hier en daar.
wat zijn dat nou weer voor maffia praktijken zeg?! :( jezus christus... zoeken ze het maar lekker uit als ik over 3 maanden 1 stap omlaag wil :(

Overgens.. nu ik bedaard ben >:) vraag ik me af hoe ze je hier aan gaan houden? Mijn abbo valt onder de oude AV, daar staat niet zo'n regel in... als ze die regel op mij willen toepassen, dan zullen ze mijn oude AV moeten aanpassen.. wat weer een opzegging vanaf mijn kant rechtvaardigd... very spooky indeed :/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 18:18 ]

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-11 14:30
Waarom werkt Vodafone met die stomme SMS bundels? Ik wil gewoon een lager tarief net zoals KPN of Telfort, zonder daar zo'n bundel voor te moeten kopen die 2 maanden geldig is.

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 04:27
r0b schreef op 07 augustus 2004 @ 17:53:
De tarieven voor SMS'jes naar het buitenland is dus niet gewijzigd?
Schiet ik dus 0,0 mee op. :|
(~ 75 sms'jes per maand naar Duitsland. Een SMS bundel helpt in dit geval ook niet, aangezien internationale sms'jes buiten de sms bundel vallen.)
Smsjes naar het buitenland vallen gewoon in de bundel hoor. Alleen bij prepaid zijn ze los duurder.

Verwijderd

djmartyn schreef op 07 augustus 2004 @ 18:57:
[...]

Smsjes naar het buitenland vallen gewoon in de bundel hoor. Alleen bij prepaid zijn ze los duurder.
Smsjes naar het buitenland (lees: een buitenlands mobiel nummer) vallen niet onder de sms-voorraad.

• Le0032
$Voorletters, achternaam
$Straatnaam, nummer
$Postcode, woonplaats

Vodafone N.V.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

$woonplaats, datum

Onderwerp: kostenloze opzegging Vodafone contract

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de wijziging in de facturatie van de Vodafone tarieven en de wijziging in de AVC wil ik u hierbij meedelen dat ik helaas niet akkoord kan gaan met deze recentelijke en eenzijdige wijzigingen.

Er wordt bij de dealer de notificatie gemaakt dat deze wijzigingen duidelijk GEEN recht geven om op te zeggen, wat op zich al heel veel vraagtekens oproept, maar volgens jullie nieuwe AVC en de nieuwe tarieven is dat wel degelijk een reden om op te zeggen:

Artikel 6 Tarieven
1 De tarieven voor de geleverde Diensten en/of Zaken zijn aan Vodafone
verschuldigd volgens de meest recent bekend gemaakte Prijslijst(en). Over de te betalen tarieven worden BTW en andere van overheidswege opgelegde heffingen berekend.
3 De tarieven bestaan uit eenmalig verschuldigde kosten, maandelijkse of anderszins periodieke vaste kosten voor Diensten van Vodafone en kosten of toeslagen die in rekening worden gebracht voor het gebruik van Diensten en zaken van derden, daaronder mede begrepen diensten van andere aanbieders van mobiele telecommunicatiediensten.

Er staat toch duidelijk in Artikel 6 beschreven dat Vodafone de tarieven moet berekenen via de meest recent bekende prijslijsten. Iedereen krijgt dus gewoon de nieuwe tarieven ( op termijn ), ook omdat als je als huidige abonnee je V120 naar V100 wilt zetten, je dus én een jaar moet verlengen en akkoord moeten gaan met de nieuwe AVC, die helemaal niet nieuw is omdat deze ook gewoon zeer zeker gaat gelden voor de huidige abonnees aangesloten vòòr 9 augustus, wat mij nadrukkelijk is verteld door een medewerker van Vodafone Klantenservice, via het nummer 1200 / 0654500100.

Ook wordt er in de nieuwe AVC het migratiebeleid, wat betekent dat bijv. een trede lager van V300 naar V200, duidelijk gemaakt dat dit niet meer mogelijk zou zijn.

Daarom verzoek ik u vriendelijk mijn contract per 9 augustus kostenloos te ontbinden, zoals dit in artikel 2.8 van uw algemene voorwaarden (AVC) beschreven is.

Het gaat hierbij om het telefoonnummer $06-nummer met als klantnummer $klantnummer.

Ik wil hierbij duidelijk maken dat ik geen genoegen neem met een standaardbrief en ga ervan uit dat een bevestiging van uw kant van dit schrijven voldoende zal zijn.

Hoogachtend,

$Voorletters, achternaam

Bijlage: Kopie paspoort

Verwijderd

was er niet ook nog een 240 bel bundel?

• JT

JT

VETAK y0

Tnx voor de brief, die gaat bij mij zeer zeker de deur uit ! Ik had een abbo voor 1e per maand, zou ik moeten verlagen naar 60 minuten na 6 maanden. Maar dan krijg je dit...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Ik heb de uitgebreide dealerinformatie ook gelezen.

Ik weet 100% zeker dat opzeggen absoluut ONMOGELIJK is. Waarom ? Heel simpel... voor ouder Vodafone abonnees verandert er (zolang je geen actie onderneemt) helemaal NIETS !

Je mag zelfs gewoon migreren onder de oude voorwaarden zolang je maar niet overstapt. Migreren naar de nieuwe tarieven is 100% puur je eigen keuze en dan kun je zelf bepalen of het voordelig is of niet.

Eenmaal overgestapt op de nieuwe tarieven omdat je dat expliciet hebt aangegeven of omdat je je contract hebt verlengd betekend: NO WAY BACK !!!

Onder de nieuwe voorwaarden zul je zolang je contract loopt NOOIT lager kunnen migreren dan de bundel die je oorspronkelijk hebt afgesloten. Dus als je een Vodafone 100 hebt afgesloten zul je NOOIT in 50 terecht kunnen komen zolang je nog een contract hebt bij Vodafone.

Wat ik hier uit opmaak is wel: je mag denk ik als je 100 hebt afgesloten na een maand naar 500 en een maand later weer naar 100, maar nooit terug naar 50. Of dit echt zo is, is mij niet bekend.

Wat de migratie betreft, je kunt NIET migreren naar een bundel met minder minuten dan wat je hebt afgesloten. Dus van 120 naar 100 kan niet.

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Overigen is het migreren naar beneden NOOIT een onderdeel van de algemene voorwaarden geweest. Dit is puur en alleen een coulanceregeling. Dat shops en winkels dergelijke constructies gebruiken om iemand over de streep te trekken, wil niet zeggen dat Vodafone die mogelijkheid niet zou mogen intrekken.

• ankhie
  • Laatst online: 14:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Stephane schreef op 07 augustus 2004 @ 22:34:
Overigen is het migreren naar beneden NOOIT een onderdeel van de algemene voorwaarden geweest. Dit is puur en alleen een coulanceregeling. Dat shops en winkels dergelijke constructies gebruiken om iemand over de streep te trekken, wil niet zeggen dat Vodafone die mogelijkheid niet zou mogen intrekken.
Ik kan je vertellen toen vodafone vorig jaar juli de regeling van onbeperkt naar beneden terugzette naar maximaal een stap naar beneden er een heleboel mensen zijn geweest die alsnog de gewilde stappen naar beneden hebben mogen zetten, ondanks de nieuwe regeling. Het ging dan wel via een omslachtiger manier maar het kon nog wel.

• Le0032
Stephane schreef op 07 augustus 2004 @ 22:34:
wat coulance? toen dat gebeurde hebben zeker mensen hun abonnement kunnen opzeggen... ;) Het is dus wel degelijk een onderdeel van AVC want anders is het ook niet opgenomen in de nieuwe AVC van Vodafone

[ Voor 11% gewijzigd door Le0032 op 08-08-2004 00:00 ]

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Tja, ach, misschien was het grijs gebied ;) In ieder geval... wees realistisch -> opzeggen omdat je de mogelijkheid aangeboden krijgt om accoord te gaan met nieuwe voorwaarden in de ruil voor lagere belkosten, take it or leave it.

Dat laatste is belangrijk en nieuws... bij eerdere wijzigingen KON je niet zeggen "doe voor mij de oude voorwaarden maar" en dus had Vodafone geen keuze waardoor je dankzij de nederlandse wet wegens contractsbreuk op kon zeggen.

Vodafone houdt zich in dit geval nou eenmaal aan de afspraken die gemaakt zijn toen je het contract ondertekende, wat is dan hetgeen wat zij fout doen waardoor jij nu zo onwijs benadeeld bent ?

Er kan maar 1 reden zijn: mensen die speculeren op wijzigingen om er op die manier rijker van te worden. Ik moet bekennen, ik zou ook opzeggen als zij wijzigingen door zouden voeren die in mijn geval nadeel zouden blijken te zijn, maar dan wel in het achterhoofd houdende dat het om het principe gaat dat zij zich niet aan gemaakte afspraken zouden houden. Bij deze Vodafone kwestie is dat dus niet het geval, bij de tariefswijzigingen van Telfort sinds 1 juni wel ! Sterker nog... ik ben topicstarter van die "case".

Hoe serieus wil je overkomen bij de geschillencommissie of rechter "vodafone bood nieuwe voorwaarden aan, dus ik wil opzeggen" is iets heel anders als "vodafone dwong mij accoord te gaan met hun nieuwe gewijzigde voorwaarden, dus mag ik wil opzeggen".

• Le0032
Stephane schreef op 08 augustus 2004 @ 00:31:
Tja, ach, misschien was het grijs gebied ;) In ieder geval... wees realistisch -> opzeggen omdat je de mogelijkheid aangeboden krijgt om accoord te gaan met nieuwe voorwaarden in de ruil voor lagere belkosten, take it or leave it.

Dat laatste is belangrijk en nieuws... bij eerdere wijzigingen KON je niet zeggen "doe voor mij de oude voorwaarden maar" en dus had Vodafone geen keuze waardoor je dankzij de nederlandse wet wegens contractsbreuk op kon zeggen.

Vodafone houdt zich in dit geval nou eenmaal aan de afspraken die gemaakt zijn toen je het contract ondertekende, wat is dan hetgeen wat zij fout doen waardoor jij nu zo onwijs benadeeld bent ?

Er kan maar 1 reden zijn: mensen die speculeren op wijzigingen om er op die manier rijker van te worden. Ik moet bekennen, ik zou ook opzeggen als zij wijzigingen door zouden voeren die in mijn geval nadeel zouden blijken te zijn, maar dan wel in het achterhoofd houdende dat het om het principe gaat dat zij zich niet aan gemaakte afspraken zouden houden. Bij deze Vodafone kwestie is dat dus niet het geval, bij de tariefswijzigingen van Telfort sinds 1 juni wel ! Sterker nog... ik ben topicstarter van die "case".

Hoe serieus wil je overkomen bij de geschillencommissie of rechter "vodafone bood nieuwe voorwaarden aan, dus ik wil opzeggen" is iets heel anders als "vodafone dwong mij accoord te gaan met hun nieuwe gewijzigde voorwaarden, dus mag ik wil opzeggen".
Het staat zwart op wit in de AVC bij artikel 6 dat de Vodafone altijd volgens de meeste recente tarievenlijst moet factureren. Het feit alleen al dat Vodafone dit niet gaat doen is al contractbreuk, en laat mensen die de nieuwe tarieven willen hebben verplicht hun contract verlengen en ook nog eens akkoord te gaan met de nieuwe AVC, die nadeliger is ten opzichte van de oude AVC geldend voor 9 augustus.
Vodafone wilt gewoon dat de nieuwe AVC zonder slag of stoot wordt geaccepteerd door middel van de introductie van de nieuwe tarieven. Ze hadden ook de nieuwe tarieven kunnen introduceren aan iedereen en dan mag een ieder voor zichzelf voor de Geschillencommisie waarom ze bij een prijsverlaging hun contract kosteloos willen ontbinden. Of was Vodafone van plan om het weer op een 'promotietarieven' te gooien? :P

Verwijderd

Het staat zwart op wit in de AVC bij artikel 6 dat de Vodafone altijd volgens de meeste recente tarievenlijst moet factureren.
dat doen ze toch ook? het feit dat ze nieuwe abo's introduceren doet niets af aan de tarieven van de oude.
en laat mensen die de nieuwe tarieven willen hebben verplicht hun contract verlengen en ook nog eens akkoord te gaan met de nieuwe AVC, die nadeliger is ten opzichte van de oude AVC geldend voor 9 augustus.
zolang die nieuwe overeenkomst vrijwillig is, mag VF daar natuurlijk ook een nieuwe AV aan hangen: je bent vrij om dat bod te accepteren of niet.

• Le0032
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 00:51:
[...]

dat doen ze toch ook? het feit dat ze nieuwe abo's introduceren doet niets af aan de tarieven van de oude.

[...]

zolang die nieuwe overeenkomst vrijwillig is, mag VF daar natuurlijk ook een nieuwe AV aan hangen: je bent vrij om dat bod te accepteren of niet.
Als je vandaag de website van Vodafone in de gaten hield, weet je dat ze voortdurend tarievenlijsten weghaalden en de tarievenlijst die op 9 augustus 2004 op hun website zal staan is de meest recente... En welke is dat? Juist! De nieuwe tarievenlijst van Vodafone! ( Dit vertelde overigens een KS medewerker aan me )
Wat ik wilde duidelijk maken is dat Vodafone verplicht is om te factureren volgens het nieuwe systeem en dat eigenlijk voor iedereen de nieuwe tarieven gelden... Ik wil niet eens zozeer van het abonnement af dat ik heb lopen, maar ik wil gewoon ook de nieuwe tarieven zonder dat ik een jaar moet verlengen en iets in mijn nadeel moet accepteren wat ik helemaal niet wil!
By the way, als ze iets in het voordeel van klanten wijzigen - wat ze niet willen doen omdat ze een nieuwe nadeligere AVC hebben opgesteld - leg dan maar eens uit voor de Geschillencommissie waarom je van het abonnement af wilt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Le0032 op 08-08-2004 01:01 ]

Verwijderd

op de website staan dus de laatst gepubliceerde tarieven van de 60/120/180/etc serie
de tarieven van de 50/100/150 serie zijn ook "ooit" voor het laatst gepubliceerd natuurlijk, daarvoor hoeven ze niet per se op de website te staan.

ik weet niet of een rechter het ook zo ziet, maar VF natuurlijk iig wel.
Ik wil niet eens zozeer van het abonnement af dat ik heb lopen, maar ik wil gewoon ook de nieuwe tarieven zonder dat ik een jaar moet verlengen en iets in mijn nadeel moet accepteren wat ik helemaal niet wil!
je hebt gewoon een overeenkomst en daar verandert niets aan. als vodafone aan andere mensen een andere aanbieding doet worden zij bevoordeeld, jij wordt niet benadeeld.
dat vodafone een nieuwe overeenkomst wil als jij andere tarieven wilt heb je denk ik te danken aan het grootschalig "ge/misbruik" van tariefwijzigingen in het verleden.
By the way, als ze iets in het voordeel van klanten wijzigen - wat ze niet willen doen omdat ze een nieuwe nadeligere AVC hebben opgesteld - leg dan maar eens uit voor de Geschillencommissie waarom je van het abonnement af wilt
blijkbaar willen ze gewoon geen gezeik. ik kan het me ergens wel voorstellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 01:10 ]

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Le0032 schreef op 08 augustus 2004 @ 00:58:
[...]

Ik wil niet eens zozeer van het abonnement af dat ik heb lopen, maar ik wil gewoon ook de nieuwe tarieven zonder dat ik een jaar moet verlengen en iets in mijn nadeel moet accepteren wat ik helemaal niet wil!
Zoals ik al zei hoef je voor zover ik de dealerbrief heb begrepen (er staan namelijk 2 opties) niet te verlengen.

Verder is het vergelijken van aanbiedingen net zo iets als verwijten dat Vodafone een maand later overal betere toestel en/of cashback aanbiedingen aanbiedt, dan kun je ook niet zeggen "betaal mij ff het verschil uit of ik ontbind mijn contract".

Bovendien denk ik dat je wel liever van je contract af wilt :P Wie zegt er nou "nee" tegen een extra gratis GSM of een paar honderd euro ?

Vervroegd opzeggen is 100% terecht wanneer een provider ook voor bestaande klanten de voorwaarden of tarieven nadelig wijzigt. Ook als ze dan in de voorwaarden zetten dat ze de tarieven of wijzigingen mogen veranderen zonder dat de consument op kan zeggen zal de rechter de consument in veel gevallen in het gelijk stellen, wat er ook in de voorwaarden staat. (zie het topic over Telfort, waar Telfort inmiddels terug begint te krabbelen en erkennen dat wij gelijk gaan krijgen).

Ik hoop dat onze expert "Wekkel" hier eens op zou willen reageren. Hoewel ik de indruk heb dat ie zelf ook zo iets heeft van "laat maar, hier valt niet te discuseren"

Verwijderd

Stefanie.. houdt nou eens op over dat Telford topic... zoals je zelf al zegt is dat een HEEL ander geval, dus waarom moet je dat er steeds bij halen?

Feit is, wij zijn een contract aangegaan met vodafone. ONDERDEEL van dat contract (dus voor beide parijen bindend) was het artikel in de AV waarin gemeld wordt dat vodafone de tarieven ALTIJD zal berekenen tegen de meest recente tarieven van Vodafone. Indien ze dit niet doen (en voor bij een prijsverlaging!) is dat NADELIG voor ons, de klant.
Als zij zeggen dat wij gewoon kunnen overstappen op het nieuwe tariefplan en ons verder geen (1) NIEUWE AV door de strot duwen of (2) Ons contract verplicht laten verlengen is er niets aan de hand.
Indien 1 van de 2 opties die ik hierboven noem het geval is, is die situatie NADELIG voor de consument.
Nu kan je Wekkel erbij roepen ofzo.. maar ik vraag me af of zijn zienswijze verder nog afwijkt van dit verhaal.

Verder is er ook nog een andere weg voor opzegging:
Vodafone AV, die de "oude" klanten geaccepteerd hebben stelt dat vodafone de nieuwste tarieven moet toepassen. Ook stelt de av dat indien er sprake is van een wijziging in de AV of in de tarieven, de klant de mogelijkheid heeft deze overeenkomst op te zeggen (vervroegd, waarbij de verplichtingen van beide partijen komen te vervallen).
Waarom kan je in dit geval wél opzeggen bij een positieve wijziging vraag je je dan af? Simpel. Andere providers hebben meestal een artikel in de AV waarbij ze zichzelf het "recht" geven de av en/of tarieven te wijzigen. Dit artikel is echter in strijd met NL recht. Maar via het NL recht ga je idd niet bereiken dat je op kunt zeggen bij een POSITIEVE wijziging.
Bedrijven mogen vaak wél afwijken in voordeel van de klant bij het opstellen van een AV, dit is ook hier het geval; vodafone stelt zelf dat je mag opzeggen bij ELKE vorm van wijziging. Als je je hier op beroept, kunnen ze niet gaan zeggen dat het enkel geldt voor negatieve wijzigingen aangezien ze dan tekort komen in de overeenkomt (naleving regels AV) wat op zich OOK weer ontbinding rechtvaardigd.
Verder is het vergelijken van aanbiedingen net zo iets als verwijten dat Vodafone een maand later overal betere toestel en/of cashback aanbiedingen aanbiedt, dan kun je ook niet zeggen "betaal mij ff het verschil uit of ik ontbind mijn contract".
Klopt, echter dit gaat wel op als je overeen gekomen bent met vodafone dat zij toekomstige tariefsverlagingen ook aan jou door-rekenen (av). Dan heb je wel alle recht vodafone te verwijten dat de tarieven voor andere klanten lager zijn.
Ik hoop dat onze expert "Wekkel" hier eens op zou willen reageren. Hoewel ik de indruk heb dat ie zelf ook zo iets heeft van "laat maar, hier valt niet te discuseren"
Om nou te zeggen dat je hier niet kunt discussieren? ik, en anderen leveren toch gewoon goede argumenten? jij leverd ook argumenten.. lijkt mij verder op een goede discussie :)
idd.. niet echt een discussie te noemen |:( :
Stephane schreef op 08 augustus 2004 @ 11:15:
Rest mij nog maar 1 ding te zeggen: veel succes.

Ik zou met iemand 100 euro willen wedden dat een kosteloze vervroegde opzegging in dit kader niet gaat lukken, wie biedt ?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 11:17 ]

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Rest mij nog maar 1 ding te zeggen: veel succes.

Ik zou met iemand 100 euro willen wedden dat een kosteloze vervroegde opzegging in dit kader niet gaat lukken, wie biedt ?

Verwijderd

@mockingbird: ik mis alleen iets: je gaat er nou vanuit dat deze nieuwe aanbiedingen synoniem staan aan "de recentste tarieven". maar het zijn toch gewoon andere abo's?

stel je voor dat aanbieder X abo's verkoopt van 100, 200 en 300 minuten.
daarbij staat in de AV dat er altijd gerekend moet worden volgens de recenste tarieven.

na een tijdje voert aanbieder X een abo in van 50 minuten, de andere abo's blijven gewoon bestaan. de aanbieder verkoopt ze welliswaar niet meer, maar ze zijn er nog wel.

dan is een persberichtje over dat nieuwe 50 abo toch geen reden om alle andere abo's ook maar volgens het 50-tarief te rekenen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 11:21:
@mockingbird: ik mis alleen iets: je gaat er nou vanuit dat deze nieuwe aanbiedingen synoniem staan aan "de recentste tarieven". maar het zijn toch gewoon andere abo's?

stel je voor dat aanbieder X abo's verkoopt van 100, 200 en 300 minuten.
daarbij staat in de AV dat er altijd gerekend moet worden volgens de recenste tarieven.

na een tijdje voert aanbieder X een abo in van 50 minuten, de andere abo's blijven gewoon bestaan. de aanbieder verkoopt ze welliswaar niet meer, maar ze zijn er nog wel.

dan is een persberichtje over dat nieuwe 50 abo toch geen reden om alle andere abo's ook maar volgens het 50-tarief te rekenen?
je hebt geheel gelijk, gelukkig(?) ben ik echter in het bezit van een abbo-vorm die in zowel het oude als in het nieuwe abbo-stelsel opgenomen is, en die ook van een nieuw (lager) prijskaartje is voorzien.

Verwijderd

hmmz, dat verandert de zaak behoorlijk ja.

maar ik ging uit van deze post: Verwijderd in "Per 9 augustus nieuwe abonnementen bij V..."
waarin dus geen enkel nieuw abo staat die er nog niet was.

welke heb jij dan?

Verwijderd

ik ga uit van de tarieven genoemd door Ginz in "Per 9 augustus nieuwe abonnementen bij Vodafone"

daaruit lijdt ik af dat de abbo-vormen 300, 500, 1000 en 1500 gewoon in de huidige vorm blijven bestaan, met een veranderd tarief.

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 04:27
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 19:06:
[...]

Smsjes naar het buitenland (lees: een buitenlands mobiel nummer) vallen niet onder de sms-voorraad.
Jawel hoor, tot op heden altijd wel. Alleen smsjes vanuit het buitenland vallen er niet onder, daarbij moet je iets bij betalen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 11:29:
ik ga uit van de tarieven genoemd door Ginz in "Per 9 augustus nieuwe abonnementen bij Vodafone"

daaruit lijdt ik af dat de abbo-vormen 300, 500, 1000 en 1500 gewoon in de huidige vorm blijven bestaan, met een veranderd tarief.
aha i see.

je zal dus eigenlijk moeten aantonen dat het om exact dezelfde abo's gaat, en niet om 2 verschillende abo's met toevallig evenveel belminuten.

ik denk dat je op zich wel een sterk argument hebt (analoog aan "ce n'est pas un mais un"), maar vodafone heeft er ook één: natuurlijk is dat een andere abonnementsvorm, ze hebben bijvoorbeeld hele andere algemene voorwaarden.

Verwijderd

jah... dat is idd hun argument.. maar het lijkt me niet dat dat argument stand houdt bij een geschillencommissie... in de oog van een leek gaat het immers om 2 vodafone 300/500/1000/1500 abbo's :/

ik weet nu even niet meer wat nou de nieuwe tarieven zijn aangezien ATB ook een lijstje had gepost :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 11:41 ]

Verwijderd

mja, wie weet.

iig succes ermee.

opzeggen is natuurlijk lame, maar bezuinigen op een paar juristen om een fatsoenlijke AV in elkaar te timmeren is nog veel lamer :)

Verwijderd

weet niet of hier nog meer mensen zijn met een 300/500/1000/1500 abbo? /me mompelt iets over vele handen en licht werk...

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

het gaat dus wel vlink verbeteren! Vodafone

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• JT

JT

VETAK y0

300 en een 120 die eigenlijk naar 60 moest na 6 maanden voor een cashback van 1e per maand :/

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op 08 augustus 2004 @ 13:24:
300 en een 120 die eigenlijk naar 60 moest na 6 maanden voor een cashback van 1e per maand :/
dat vroeg ik eerder ook al in dat topic: is dat teruggaan gewoon een losse mogelijkheid/aanbieding (die ze elk moment kunnen intrekken), of heb je daar contractueel gezien recht op?

• JT

JT

VETAK y0

Moet ik nog ff achteraan gaan, nu ff geen tijd voor :P

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ja 2x een 300 abbo.

Die abbo;s blijven toch gewoon bestaan? :?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 14:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 13:27:
dat vroeg ik eerder ook al in dat topic: is dat teruggaan gewoon een losse mogelijkheid/aanbieding (die ze elk moment kunnen intrekken), of heb je daar contractueel gezien recht op?
Dat is een losse mogelijkheid. Het staat nergens in je contract maar het is een soort service. Overigens krijgen de nieuwe abonnementen een andere naam. Nu heten ze "Belvoorraad" en dat wordt "Beltegoed". What's in a name... Maar de huidige Belvoorraad abonnementen blijven gewoon bestaan, dus als je nu een 120 hebt kan je gewoon naar een 60 over een aantal maanden. Als je eenmaal voor een nieuw Beltegoed abonnement hebt gekozen kan je niet meer terug. Je kan dan bijvoorbeeld nooit meer downgraden en niet meer terug naar een oud abonnement.
Pagina: 1 2 3 Laatste