[Datum, Plaats]
[eigen NAW]
Vodafone Klantenservice
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
Betreft: Aanpassing tarieven.
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van de wijziging in de facturatie van de Vodafone tarieven per
9 augustus 2004, schrijf ik u deze brief. Na contact met de Klantencervice, via het nummer 1200/0654500100, is mij duidelijk gemaakt dat migratie naar de nieuwe tarieven die voor een vodafone 300 abbonement gelden niet mogelijk is, tenzij ik mijn contract zou verlengen met 1 jaar vanaf de eindatum van mijn huidig contract en de nieuwe Algemene Voorwaarden (AV) voor mij in werking treden.
Naar aanleiding van deze informatie wil ik u graag wijzen op artikel 6.1 en 6.2 van de “oude”, voor abonnementen afgesloten voor 9 augustus 2004 geldende, Algemene Voorwaarden;
"Artikel 6 Tarieven
1 De tarieven voor de geleverde Diensten en/of Zaken zijn aan Vodafone
verschuldigd volgens de meest recent bekend gemaakte Prijslijst(en). Over de te betalen tarieven worden BTW en andere van overheidswege opgelegde heffingen berekend.
2 De prijslijst(en) met de actuele tarieven zijn opvraagbaar op telefoonnummer
0800-0560 of 117 of (Vodafone iZi infolijn) 555,
www.vodafone.nl en Vodafone, afdeling Customer Admin, Antwoordnummer 4200, 6400 VC Heerlen en verkrijgbaar bij verkooppunten van Vodafone.”
In Artikel 6.1 AV staat duidelijk beschreven dat Vodafone de tarieven moet berekenen via de meest recent bekende prijslijsten. Hieronder valt ook het nieuwe tarief voor een vodafone 300 abonnement, aangezien mij door de klantenservice is verzekerd dat het “oude” vodafone 300 abonnement enkel in prijs verschilt met het “nieuwe” vodafone 300 abonnement en het dus verder een eenzelvde abonnement betreft.
De meest recent bekend gemaakte Prijslijst(en) zijn zoals geschreven in art. 6.2 AV te vinden op
www.vodafone.nl, waar enkel de nieuwe tarieven te vinden zijn. Zo ook bij abonnementsvorm “vodafone 300” waar het nieuwe tarief van €37,50 vermeld staat. Aangezien sinds 09-08-2004 de oude tarieven, waaronder het tarief van €40,50 voor een “vodafone 300” abonnement niet meer op de site vermeld worden, mag ook hierdoor worden aangenomen dat het tarief van €37,50 valt onder “de meest recent bekend gemaakt prijslijst(en)” zoals genoemd in art. 6.1 AV.
Zodat u niet in gebreke bent bij het nakomen van de Algemene Voorwaarden, verzoek ik u bij deze dan ook per direct mijn huidige Vodafone 300 abonnement a €40,50 te berekenen tegen het nieuwe tarief van €37,50, zonder ik hiervoor mijn abonnement een jaar dien te verlengen en/of de nieuwe algemene voorwaarden voor mij in werking treden. Hetzelvde verzoek ik u m.b.t mijn 25 sms-bundel.
Het gaat hierbij om het telefoonnummer [nummer] met als
Klantnummer [klantnummer].
Ik hoop u bij deze genoeg geïnformeerd te hebben.
Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het ontvangen van dit schrijven.
Afwachtend op uw reactie verblijf ik,
Hoogachtend,
[handtekening]
[naam]