Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Per 9 augustus nieuwe abonnementen bij Vodafone *

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:21

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 12:07:
weet niet of hier nog meer mensen zijn met een 300/500/1000/1500 abbo? * Gaitman mompelt iets over vele handen en licht werk...
Ik heb een 300 abbo die ik na 6 maanden met de huidige voorwaarden om kan zetten naar 240. Echter als ik de nieuwe voorwaarden accepteer zit ik op het 300 (goedkopere tarief) abbo en moet ik nog zo'n 2/3 maanden extra betalen omdat het dan een nieuw contract met nieuwe voorwaarden voor een jaar is.

Ik heb trouwens gebruik gemaakt van de volgende actie: [rml][ ACTIE] GRATIS: simkaart van Vodafone met 3240 belminuten[/rml]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:12
pfff Vodafone... met Tmobile of Telfort betaal je slechts rond de 10 cent p/m naar alle soorten nrs...

Vodafone en KPN is 30 cent naar mobiel! drie keer zo duur! hebben hier al 3 jaar nooit iets aan gedaan... geloof er nix van dat dat nu gaat veranderen, maar we zullen het vanaf morgen merken!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op 08 augustus 2004 @ 17:30:
pfff Vodafone... met Tmobile of Telfort betaal je slechts rond de 10 cent p/m naar alle soorten nrs...

Vodafone en KPN is 30 cent naar mobiel! drie keer zo duur! hebben hier al 3 jaar nooit iets aan gedaan... geloof er nix van dat dat nu gaat veranderen, maar we zullen het vanaf morgen merken!
Kijk, voor kwaliteit betaal je. Daarom zijn de tarieven bij T-mobile en Telfort gewoon lager. Dit zijn beide mindere netwerken dan die van Vodafone en KPN. Is je simkaart stuk stuk bij KPN of Vodafone? Dan ga je naar de winkel voor een nieuwe. Bij die andere twee ben je afhankelijk van de klantenservice en de post.

Verwijderd

GJAman schreef op 08 augustus 2004 @ 17:26:
[...]

Ik heb een 300 abbo die ik na 6 maanden met de huidige voorwaarden om kan zetten naar 240. Echter als ik de nieuwe voorwaarden accepteer zit ik op het 300 (goedkopere tarief) abbo en moet ik nog zo'n 2/3 maanden extra betalen omdat het dan een nieuw contract met nieuwe voorwaarden voor een jaar is.

Ik heb trouwens gebruik gemaakt van de volgende actie: [rml][ ACTIE] GRATIS: simkaart van Vodafone met 3240 belminuten[/rml]
dan heb jij dus ook een oud abbo wat eigenlijk niet vernieuwd wordt maar wordt vervangen door een nieuw 300 abbo dat goedkoper is 8)7 .
Morgen 9 Ausgustus.. dan gaat ik even bellen met Klantenservice

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 17:55:
[...]

dan heb jij dus ook een oud abbo wat eigenlijk niet vernieuwd wordt maar wordt vervangen door een nieuw 300 abbo dat goedkoper is 8)7 .
Of niet en dan betaal ik 5 maanden (300min) €40,50 + 6 maanden (240min) €35,- = 412,50
Als ik overstap naar het nieuwe abbonement betaal ik +/- 3 maanden 40,50 (300min) + 12 maanden 37,50 (300min nieuw tarief) = €571,5

VERSCHIL: €159,-

Verwijderd

GJAman schreef op 08 augustus 2004 @ 18:31:
Of niet en dan betaal ik 5 maanden (300min) €40,50 + 6 maanden (240min) €35,- = 412,50
Als ik overstap naar het nieuwe abbonement betaal ik +/- 3 maanden 40,50 (300min) + 12 maanden 37,50 (300min nieuw tarief) = €571,5

VERSCHIL: €159,-
Om mezelf dan maar eens te quoten:
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 17:02:
Overigens krijgen de nieuwe abonnementen een andere naam. Nu heten ze "Belvoorraad" en dat wordt "Beltegoed". What's in a name... Maar de huidige "Belvoorraad" abonnementen blijven gewoon bestaan, dus als je nu een 120 hebt kan je gewoon naar een 60 over een aantal maanden. Als je eenmaal voor een nieuw Beltegoed abonnement hebt gekozen kan je niet meer terug. Je kan dan bijvoorbeeld nooit meer downgraden en niet meer terug naar een oud abonnement.
Je kan dus gewoon van een oude 300 naar een oude 240. Je kan met je oude 300 alleen naar een nieuwe 300 (als je zou kiezen voor de nieuwe tarieven). Dat is wat ik van mensen heb gehoord die de dealernieuwsbrief met betrekking tot deze wijzigingen hebben gelezen.

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 18:52:
[...]

Om mezelf dan maar eens te quoten:

[...]

Je kan dus gewoon van een oude 300 naar een oude 240. Je kan met je oude 300 alleen naar een nieuwe 300 (als je zou kiezen voor de nieuwe tarieven). Dat is wat ik van mensen heb gehoord die de dealernieuwsbrief met betrekking tot deze wijzigingen hebben gelezen.
Dan klopt het toch wat ik poste, alleen als ik zal overstappen zou dat mijn in totaal (tot opzegging) €159,- meer kosten O-)

Dus ik blijf gewoon bij mijn oude abbo en hoop in de tussentijd het te kunnen opzeggen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Gaitman op 08-08-2004 20:01 ]

Verwijderd

djmartyn schreef op 08 augustus 2004 @ 11:29:
Jawel hoor, tot op heden altijd wel. Alleen smsjes vanuit het buitenland vallen er niet onder, daarbij moet je iets bij betalen.
Volgens de website werdt SMS naar het buitenland altijd apart berekend. Voortaan sowieso, het staat op de nieuwe prijslijst voor € 0,29 per bericht.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39
't Is weer onzekerheid troef bij Vodafone. Hier vind je de nieuwe Algemene voorwaarden van Vodafone. Een interessant stukje uit de nieuwe voorwaarden is artikel 2.2:
2 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op iedere
aanbieding van Vodafone en op iedere Overeenkomst alsmede
op de levering en het gebruik van Diensten. Deze Algemene
Voorwaarden treden in de plaats van alle algemene voorwaarden
die bij de totstandkoming van een eerdere Overeenkomst van
toepassing zijn verklaard.
Met andere woorden: Alle abonnementen van Vodafone krijgen de nieuwe voorwaarden. Volgens artikel 2.8 van de oude voorwaarden mag iedereen die niet akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden zijn/haar abonnement dan kosteloos opzeggen.

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 04:27
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 01:12:
[...]

Volgens de website werdt SMS naar het buitenland altijd apart berekend. Voortaan sowieso, het staat op de nieuwe prijslijst voor € 0,29 per bericht.
Ja dat staat wel in de prijslijst, maar volgens mij gold dat alleen voor prepaid.Tot op heden gaan smsjes naar 't buitenland netjes van m'n sms voorraad af.En geen extra kosten.

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 09 augustus 2004 @ 02:25:
't Is weer onzekerheid troef bij Vodafone. Hier vind je de nieuwe Algemene voorwaarden van Vodafone. Een interessant stukje uit de nieuwe voorwaarden is artikel 2.2:

[...]

Met andere woorden: Alle abonnementen van Vodafone krijgen de nieuwe voorwaarden. Volgens artikel 2.8 van de oude voorwaarden mag iedereen die niet akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden zijn/haar abonnement dan kosteloos opzeggen.
dat kan 2 dingen betekenen:
-ergens staat uitgelegd dat "overeenkomst" uitsluitend slaat op de nieuwe abo's
-ze hebben voor de zoveelste keer bezuinigd op juristen 8)7 ik zou zeggen ga eens bij debitel kijken hoe het wel moet :P prutsers...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 09:48 ]

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 09:47:
-ergens staat uitgelegd dat "overeenkomst" uitsluitend slaat op de nieuwe abo's
Dat betekent dus dat Vodafone tegenstrijdige berichten de wereld in helpt, als "ergens" staat dat de AV alleen voor nieuwe abo's geldt en in de nieuwe AV staat dat ze voor alle abonnees gaat gelden.

Verwijderd

jazeker, maar dat zou ook niet voor het eerst zijn bij vodafone :)

al dat opzeggen vond ik eerst maar lame, maar ik begin steeds meer te vinden dat vodafone dit toch echt aan zichzelf te danken heeft.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Yep, zelfs ik ga overstag ;)

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 09:12

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ronduit irritant. Klanten service ontkent glashard! En medewerkers vodafone vertellen allemaal van de wijzigingen |:(

Ik ben VF echt beu aan het worden met dit gedoe.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

heeft iemand nog een mooi oud overzicht van de de abo's.
Ik had origineel een 180, dat werd een destijds een 300. Zat vervolgens net boven de 300 waardoor t goedkoper werd om naar een 500 over te stappen enkel en alleen omdat ik dan voor een paar euro meer 200 min meer kon bellen. dus 200 min meer bellen was veel goedkoper binnen een abo dan een paar minuten bellen buiten je abo. M.a.w. een nieuw 400 abo klinkt interessant voor.
Doch zou ik graag de oude tarieven willen vergelijken met de nieuwe.

T voordeel van VF was voor mij dat ik zonder kosten en op ieder moment mijn belbundel kon wijzigen. Zowel naar boven als naar 1plaats onder het aangeschafte abo-type. Geldt dat nu nog steeds volgens de nieuwe voorwaarden.

Verders nog een leuke: vroeger kon je nog een smsbundel van 75 smsjes kiezen. Nu kan dat niet meer. Dus krijg je nu weer een flink gat tussen de 50sms-bundel en de 100sms-bundel.

Nog een vraag: behoren de smsbundel en de belbundel onder dezelfde voorwaarden?

Als ik mijn abo omzet (migreer) en dus een jaar verleng, zijn er dan ook leuke acties met een gratis telefoon. M.a.w. kan ik dan door te kiezen voor een nieuwe bundel en me nog een jaar te binden aan VF in bezit komen van een leuke nieuwe tel (al dan niet met kleine bijbetaling)?

• TweakersOnly
Ik heb de klantenservice van Vodafone ook al gebeld over de nieuwe AV. Klantenservice heeft idd. de opdracht gekregen om te melden dat de nieuwe AV alleen voor nieuwe abonnees gaat gelden. Ik kan dit echter nergens op papier vinden. Heeft iemand een linkje, quote of scan?

Verwijderd

DropDeadGorgeous schreef op 09 augustus 2004 @ 10:38:
Ronduit irritant. Klanten service ontkent glashard! En medewerkers vodafone vertellen allemaal van de wijzigingen |:(

Ik ben VF echt beu aan het worden met dit gedoe.
Dat is volgens mij altijd zo. Bij Orange was het ook al zo'n gedonder. Klantenservice zegt A, medewerker in de winkel zegt B en ondertussen hoor je van anderen, dat het tegenover hen weer precies andersom was....

Onduidelijkheid = meer mensen die de moeite niet gaan doen om op te gaan zeggen. Dat doen ze natuurlijk gewoon bewust. Gewoon alle berichten in de gaten houden, en niet zomaar opgeven als je denkt in je gelijk te staan. Op een telefoontje durven ze best afwijzend te reageren, terwijl je op een aangetekende brief waarschijnlijk een beter doordacht antwoord krijgt. Want daar kunnen ze eventueel op afgerekend worden, bij een telefoontje wordt het al een stuk lastiger om iets te bewijzen.

Ik twijfel in dit geval nog. Als de AV voor oude abonnees niet veranderd en de abo-vormen blijven bestaan, dan zie ik geen reden om kostenloos op te mogen zeggen. Gaan de nieuwe AV ook voor de oude abonnees gelden (met alleen gelijkblijvende kosten en belminuten), dan zou het wel moeten kunnen.

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 04:27
djmartyn schreef op 09 augustus 2004 @ 09:43:
[...]

Ja dat staat wel in de prijslijst, maar volgens mij gold dat alleen voor prepaid.Tot op heden gaan smsjes naar 't buitenland netjes van m'n sms voorraad af.En geen extra kosten.
In de pdf prijslijst staat vermeld dat bij de nieuwe sms bundels smsjes naar het buitenland niet meetellen :(

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10 10:22

T.T.

Sowieso

Woei wat een gedoe. Ik had een abbo als JT (6 maanden 120 en dan 18 maanden 60). Aangezien er nu geen 60 abbo meer is, vroeg ik me af of ik dat zonder problemen kan omzetten in een 50 abbo? Dat 50 abbo is namelijk nog goedkoper en dmv cashback verdien ik er dan zelfs een paar euro op :+

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

ff flink lopen zeuren. In de nieuwe AV staat dat deze de oude AV gaat vervangen, ook voor bestaande abo's

ad. 2.2

Maar bij de vodafone zeggen ze dat dit niet het geval is. Oude AV's blijven staan!!!

Hier klopt dus geen hout van...

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33

Rio

Ik heb al een boek

Na hier ongeveer een maand gelurkt te hebben ga ik nu ook maar eens wat posten:

Ik denk dat we hoog en laag kunnen springen, maar dat het heel simpel is. Als volgt:

Er zijn twee soorten abonnees: abonnees met de voorwaarden van voor 9 augustus 2004 en abonnees met voorwaarden vanaf na 9 augustus 2004.

Er staan ook twee versies van de AV op de site van Voda.

Wij behoren met zijn alleen tot de eerste groep. Voor ons is er geen wijziging. Er is dus niets om bezwaar tegen te maken en dus geen reden om je contract te beëindigen.

Wel jammer, maar zo zit het volgens mij.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55
DropDeadGorgeous schreef op 09 augustus 2004 @ 10:54:
ff flink lopen zeuren. In de nieuwe AV staat dat deze de oude AV gaat vervangen, ook voor bestaande abo's

ad. 2.2

Maar bij de vodafone zeggen ze dat dit niet het geval is. Oude AV's blijven staan!!!

Hier klopt dus geen hout van...
Ik denk dat je dat eerder moet uitleggen als: Deze AV vervangt alle eerdere bepalingen die van toepassing waren op jouw contract, zodra je ermee akkoord gaat. De nieuwe AV is niet in de oude contracten opgenomen dus heeft ook geen rechtswaarde voor deze abonnees. Zodra je ervoor kiest over te gaan op een nieuwe abonnementsvorm wordt de nieuwe AV op jou van toepassing en zal deze dus de vorige AV ongeldig maken, voor jouw abonnement, niet voor iedereen.

[ Voor 4% gewijzigd door P5ycho op 09-08-2004 11:07 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

P5ycho schreef op 09 augustus 2004 @ 11:06:
[...]

Ik denk dat je dat eerder moet uitleggen als: Deze AV vervangt alle eerdere bepalingen die van toepassing waren op jouw contract, zodra je ermee akkoord gaat. De nieuwe AV is niet in de oude contracten opgenomen dus heeft ook geen rechtswaarde voor deze abonnees. Zodra je ervoor kiest over te gaan op een nieuwe abonnementsvorm wordt de nieuwe AV op jou van toepassing en zal deze dus de vorige AV ongeldig maken, voor jouw abonnement, niet voor iedereen.
Da's een interpretatie ja. Maar letterlijk genomen staat dat het alle AVC's bij oude BESTAANDE abonnementen vervangt. En wat is nou rechtsgeldig? Wat ze bedoelden te zeggen, of wat ze zwart op wit hebben gezet?

Artikel 2 Algemene bepalingen

Verwijderd

naja.. Samen met de 2 punten die ik al eerder had genoemd, en het nieuwe pundt van ad. 2.2 van de nieuwe AV denk ik dat ik me best ga amuseren met een paar telefoontjes zometeen :9

Mijn doel: migratie naar nieuwe tarieven ZONDER nieuwe av en ZONDER verplichte verlenging van een jaar.

• P5ycho
DropDeadGorgeous schreef op 09 augustus 2004 @ 11:12:
[...]

Da's een interpretatie ja. Maar letterlijk genomen staat dat het alle AVC's bij oude BESTAANDE abonnementen vervangt. En wat is nou rechtsgeldig? Wat ze bedoelden te zeggen, of wat ze zwart op wit hebben gezet?

Artikel 2 Algemene bepalingen

het neigt idd te zeggen dat het voor alles van toepassing is, en dat Vodafone op het laatste moment toch maar een truukje als T-mobile uit de kast heeft getrokken, oude en nieuwe abbo's scheiden en daarmee door een kleine toegift aantonen dat je 'van goede wil bent' en 'het beste in hebt met je abonnees'. Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een bedrijf dat winst wil maken.

addon:
Ik heb het wel te doen met de mensen in het callcenter van vf nu, die mogen alleen zeggen wat ze van hogerhand opgelegd hebben gekregen en kunnen verder gtoch geen beloftes doen. Mocht je bezwaar hebben dan zou ik lekker even een briefje pennen denkik.

[ Voor 13% gewijzigd door P5ycho op 09-08-2004 11:20 ]

• Gaitman

Gaitman

The Real One

P5ycho schreef op 09 augustus 2004 @ 11:06:
[...]

Ja, dat denk ik inderdaad de oude voorwaarden blijven gewoon bestaan en worden niet gewijzigd (dus geen opzegreden). Zodra je overstapt naar Vodafone BelTegoed moet je de nieuwe voorwaarden accepteren en vervallen daarmee de oude.

Want opzeggen kan nou eenmaal bij wijzigingen en niet als ze voor de oude abonnees de oude voorwaarden hanteren en voor de nieuwe abonnees de nieuwe voorwaarden hanteren.

edit:
Ik ga ze binnenkort toch maar eens een brief sturen onder het motto: "Wie niet waagt, wie niet wint" :)

[ Voor 18% gewijzigd door Gaitman op 09-08-2004 11:23 ]

• P5ycho
De nieuwe AV is duidelijk geschreven om te bestaan als de enige geldige AV als je het mij vraagt, maar als ze willen kunnen ze het een en ander in hun voordeel uitleggen om gezeik te voorkomen.

Verwijderd

het ergert mij enorm.. dat vodafone denk dat als ze hun "oude" 300/500/1000/1500 vormen nu in een nieuw "BrEzAh" formpje zetten als BelTegoed dat ze dan ineens een stel "nieuwe" abbos hebben zeer lage actie.

Verwijderd

P5ycho schreef op 09 augustus 2004 @ 11:18:
[...]

het neigt idd te zeggen dat het voor alles van toepassing is, en dat Vodafone op het laatste moment toch maar een truukje als T-mobile uit de kast heeft getrokken, oude en nieuwe abbo's scheiden en daarmee door een kleine toegift aantonen dat je 'van goede wil bent' en 'het beste in hebt met je abonnees'. Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een bedrijf dat winst wil maken.

addon:
Ik heb het wel te doen met de mensen in het callcenter van vf nu, die mogen alleen zeggen wat ze van hogerhand opgelegd hebben gekregen en kunnen verder gtoch geen beloftes doen. Mocht je bezwaar hebben dan zou ik lekker even een briefje pennen denkik.
Mijn inziens kun je NIETS met artikel 2(.2)
Ik zie de nieuwe tarieven en AV als een nieuw product/dienst. Dus die nieuwe AV behoort bij t nieuwe product (de nieuwe bel en sms bundels). De oude tarieven en AV zijn niet vervangen en zijn niet de oude producten maar worden gezien als een ANDER product met eigen AV.
Er is m.i. dus een nieuw product op de markt gekomen met een eigen AV.

Verwijderd

my bad 8)7

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 12:02 ]

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 11:25:
[...]

Mijn inziens kun je NIETS met artikel 2(.2)
Ik zie de nieuwe tarieven en AV als een nieuw product/dienst. Dus die nieuwe AV behoort bij t nieuwe product (de nieuwe bel en sms bundels). De oude tarieven en AV zijn niet vervangen en zijn niet de oude producten maar worden gezien als een ANDER product met eigen AV.
Er is m.i. dus een nieuw product op de markt gekomen met een eigen AV.
Als je ook de moeite neemt om te kijken naar de algemene voorwaarden lees je ook dat het gaat om de Vodafone Algemene Voorwaarden Consumenten vanaf 09082004

En niet specifiek voorwaarden voor een nieuw type abo oid.

[edit] Ze worden zenuwachtig. Hier hebben ze geen weerwoord op. Brief gaat vandaag de deur uit! dan zie we het verder wel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door makkie ;) op 09-08-2004 11:58 ]

Verwijderd

jup, maar met search op vodafone site wordt ie genaamd: "Algemene voorwaarden consumenten met een contract vanaf 9 augustus 2004 (Prive) " wat wel weer een correcte benaming zou zijn voor het doel dat het dient.

denk dat beroeping op de nieuwe AV niet erg gemakkelijk zal gaan :/ danwel niet onmogelijk is :p

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 12:02 ]

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Crap, my bad. Ben te pissed om zelf goed te lezen....

Belachelijk. Ben benieuwd of ze hier mee weg kunnen komen...

[ Voor 41% gewijzigd door makkie ;) op 09-08-2004 12:01 ]

Verwijderd

Ten eerste snap ik niet waarom sommige mensen zo boos zijn. Vodafone houdt zich aan de gemaakte afspraken en behandelen iedereen zoals afgesproken.

Een vriend van me heeft zaterdag zijn abo teruggezet van een 500 naar een 240 (hij had ooit getekend voor een 300). Zonet heeft hij even met de KS gesproken en die vertelden dat hij verder niet naar beneden kon migreren en als hij al naar een ander abo ging dat hij dan een jaar langer eraan vast zat.

Maar ik zie dus nu een truukje. Hij zou dus misschien naareen 50 kunnen migreren en er dan een jaar langer aan vast zitten. Echter kost een 50 13.5 euro en een 240 35 euro. hij pakt hier dus per maand 20 euro mee. zijn contract loopt nog meer dan een jaar dus dan verdient hij het verschil terug. In de tussentijd worden de tarieven misschien weer eens gewijzigd en dus kan hij dan opzeggen.. Tis maar een idee..

Verwijderd

die gedachtengang ging mij ook al langs... maar het lijkt me sterk dat vodafone je zomaar meerdere stappen omlaag laat gaan :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 12:08 ]

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Probleem dat ik gewoon heb met Vodafone is dat ze duur zijn, #$%^& service leveren en nu ook nog es proberen ons te naaien en zichzelf in te dekken.

ik kan me best indenken dat ze zich willen beschermen tegen die cashback deals, maar ook gewone klanten als ik benadelen ze hier nu mee. Ik wil ook lagere tarieven, maar niet weer een extra jaar eraan vast zitten. En niet volgens de nieuwe AVC.

Mijn probleem is op dit moment gewoon hoe ze met klanten omgaan die al 4 jaar lang 150/200 euro per maand lappen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 12:07:
die gedachtengang ging mij ook al langs... maar het lijkt me sterk dat vodafone je zomaar meerdere stappen omlaag laat gaan :/
Dat is dan ook weer zo, maar "vroeger" mocht het ook.... Daarbij gaat dit talent nog voor een half jaar naar amerika :D

Verwijderd

DropDeadGorgeous schreef op 09 augustus 2004 @ 12:10:
Probleem dat ik gewoon heb met Vodafone is dat ze duur zijn, #$%^& service leveren en nu ook nog es proberen ons te naaien en zichzelf in te dekken.

ik kan me best indenken dat ze zich willen beschermen tegen die cashback deals, maar ook gewone klanten als ik benadelen ze hier nu mee. Ik wil ook lagere tarieven, maar niet weer een extra jaar eraan vast zitten. En niet volgens de nieuwe AVC.

Mijn probleem is op dit moment gewoon hoe ze met klanten omgaan die al 4 jaar lang 150/200 euro per maand lappen.
Wat voor slechte service leveren ze dan?

Over dat te duur zijn, dat was ook al zo toen je je contract tekende en dat vond je blijkbaar goed dus dan moet je daar niet over gaan zeuren nu...

Dat van die lagere tariefen willen en niet een jaar verlengen kan ik me indenken, misschien komt daar nog een beetje verandering in. Je zegt ook nog dat je wel de lagere tariefen wil maar niet de nieuwe AV, vind je dat niet een beetje vreemd?

Verwijderd

opzich is dat niet zo vreemd aangezien in de AV die wij hebben een garantie staat dat onze tarieven mee zouden veranderen.. dit is gewoon erg laag om een abbo met hetzelvde aantal belminuten te introduceren voor een lager tarief, om zo de oude klanten meer geld te laten betalen :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 12:27:
opzich is dat niet zo vreemd aangezien in de AV die wij hebben een garantie staat dat onze tarieven mee zouden veranderen.. dit is gewoon erg laag om een abbo met hetzelvde aantal belminuten te introduceren voor een lager tarief, om zo de oude klanten meer geld te laten betalen :/
En als je nou naar een vergelijkbaar abo gaat, dus van een 300 oud naar een 300 TeGoed.. moet je dan ook een jaar verlengen? Ik bedoel dan dus afgezien van naar beneden migreren

Verwijderd

ja. waarschijnlijk wel , en dat is me hele probleem.
Vanuit vodafone opzicht is het wel logisch.. zouden de oude 300's naar nieuwe 300 gaan met nieuwe av, dan kunnen deze weer opzeggen ..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 12:31:
Vanuit vodafone opzicht is het wel logisch.. zouden de oude 300's naar nieuwe 300 gaan met nieuwe av, dan kunnen deze weer opzeggen ..
Niet als het in jou opdracht is.. daarbij stem je in bij die nieuwe voorwoorden maar dan zonder verlenging. Dat lijkt mij het beste, ik vind het zelf erg vreemd met dat jaar verlenging.

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

slechte service? o.a. nu uit de nek lullen ;) (ben nog steeds pissed)

Ik heb een maand of 5 geleden mijn contract laten verlengen. Probleem was dat ik mijn data abo mee moest nemen. Die kon ik niet onafhankelijk van mijn abo laten stoppen. dan moest ik een nieuw abo nemen en het oude laten stoppen. Was dan vervolgens weer een probleem met nummer behoud (vraag me de details niet aub, was een vaag verhaal). Nu blijkt ineens dat dat mogelijk wel gewoon kan. Data abo kan ook maar 1 keer worden verlaagd.

En ach zo veel meer. Maar dit was de druppel.Ze gaan zo gewoon op een hele lullige manier om met hun klanten. Nieuwe abo's me neus.Ze zijn gewoon bang voor die cashback deals.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 12:31:
en daar is in het verleden weer gruwelijk misbruik van gemaakt (geef toe, 1337 foon, cash back, VF dumpen).

"de" consument heeft het dus aan zichzelf te danken.

Verwijderd

DropDeadGorgeous schreef op 09 augustus 2004 @ 12:35:
slechte service? o.a. nu uit de nek lullen ;) (ben nog steeds pissed)

Ik heb een maand of 5 geleden mijn contract laten verlengen. Probleem was dat ik mijn data abo mee moest nemen. Die kon ik niet onafhankelijk van mijn abo laten stoppen. dan moest ik een nieuw abo nemen en het oude laten stoppen. Was dan vervolgens weer een probleem met nummer behoud (vraag me de details niet aub, was een vaag verhaal). Nu blijkt ineens dat dat mogelijk wel gewoon kan. Data abo kan ook maar 1 keer worden verlaagd.

En ach zo veel meer. Maar dit was de druppel.Ze gaan zo gewoon op een hele lullige manier om met hun klanten. Nieuwe abo's me neus.Ze zijn gewoon bang voor die cashback deals.
Dan heb jij je abo verlengt voordat je contract afgelopen was. Je kan namelijk je databundel laten verwijderen als je contractvrij bent.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 12:35:
[...]

en daar is in het verleden weer gruwelijk misbruik van gemaakt (geef toe, 1337 foon, cash back, VF dumpen).

"de" consument heeft het dus aan zichzelf te danken.
je hebt geheel gelijk, cashback hemel zou opzich toch een keer ophouden.
Het hele probleem waar ik mee zit is de garantie die vodafone mij heeft gegeven om altijd nieuwe tarieven te krijgen. Nu gaan ze daar gewoon op een erg lage manier omheen. als vodafone tegen mij zegt dat ik naar de nieuwe (goedkopere vorm) van m'n abbo mag, ZONDER verlenging en ZONDER nieuwe AV is er geen enkel probleem. Ik kan niet opzeggen, maar heb wel de lagere tarieven

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Vergeet niet dat vodafone niet achter kan blijven. Blijkt dat er een heel pak negatieve elementen op dit abbo komen zullen ze hier ook iets aan gaan doen. Uiteraard dit allen hebben we te danken aan de overheid die miljarden euro's heeft gevraad voor UMTS.. BEDANKT dus hen maar

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Verwijderd

Nou net gebeld.. wat blijkt: ik kan NIET naar het nieuwe tariefplan migreren; ik kan dit pas doen als mijn contract verlopen is en DAN pas met een jaar verlengen 8)7

erg jammer... wel werd mij uitgelegd dat het nieuwe vodafone 300 abbo hetzelvde is als het oude abbo, alleen dan met nieuwe tarieven (nuttig in kader van voorwaarden oud AV ;))

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11 19:49

Arno

PF5A

Is het nu op basis van deze wijziging WEL of NIET mogelijk om van een Vodafoon abo af te komen? Ik wil namelijk eventueel overstappen naar een andere provider omdat ik naar mijn idee teveel betaal bij Vodafoon voor het weinige dat ik verbel per maand.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

noueh.. voorlopig ziet het er nog niet naar uit :/

• P5ycho
Arno schreef op 09 augustus 2004 @ 13:18:
Is het nu op basis van deze wijziging WEL of NIET mogelijk om van een Vodafoon abo af te komen? Ik wil namelijk eventueel overstappen naar een andere provider omdat ik naar mijn idee teveel betaal bij Vodafoon voor het weinige dat ik verbel per maand.
Ik denk dat je pech hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door P5ycho op 09-08-2004 13:26 ]

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Dus als ik het goed begrijp verandert er NIETS voor bestaande vodafone klanten?

Wat een pech...

Verwijderd

ik zat nu zelf aan zoiets te denken:
[datum]

[eigen NAW]

Vodafone Klantenservice
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Betreft: Aanpassing tarieven.

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de wijziging in de facturatie van de Vodafone tarieven per
9 augustus 2004, schrijf ik u deze brief. Na contact met de Klantencervice, via het nummer 1200/0654500100, is mij duidelijk gemaakt dat migratie naar de nieuwe tarieven die voor een vodafone 300 abbonement gelden niet mogelijk is, tenzij ik mijn contract zou verlengen met 1 jaar vanaf de eindatum van mijn huidig contract en de nieuwe Algemene Voorwaarden (AV) voor mij in werking treden.
Naar aanleiding van deze informatie wil ik u graag wijzen op artikel 6.1 en 6.2 van de “oude”, voor abonnementen afgesloten voor 9 augustus 2004 geldende, Algemene Voorwaarden;

"Artikel 6 Tarieven
1 De tarieven voor de geleverde Diensten en/of Zaken zijn aan Vodafone
verschuldigd volgens de meest recent bekend gemaakte Prijslijst(en). Over de te betalen tarieven worden BTW en andere van overheidswege opgelegde heffingen berekend.
2 De prijslijst(en) met de actuele tarieven zijn opvraagbaar op telefoonnummer 0800-0560 of 117 of (Vodafone iZi infolijn) 555, www.vodafone.nl en Vodafone, afdeling Customer Admin, Antwoordnummer 4200, 6400 VC Heerlen en verkrijgbaar bij verkooppunten van Vodafone.”

In Artikel 6.1 AV staat duidelijk beschreven dat Vodafone de tarieven moet berekenen via de meest recent bekende prijslijsten. Hieronder valt ook het nieuwe tarief voor een vodafone 300 abonnement, aangezien mij door de klantenservice is verzekerd dat het “oude” vodafone 300 abonnement enkel in prijs verschilt met het “nieuwe” vodafone 300 abonnement en het dus verder een eenzelvde abonnement betreft.
De meest recent bekend gemaakte Prijslijst(en) zijn zoals geschreven in art. 6.2 AV te vinden op www.vodafone.nl, waar enkel de nieuwe tarieven te vinden zijn. Zo ook bij abonnementsvorm “vodafone 300” waar het nieuwe tarief van €37,50 vermeld staat. Aangezien sinds 09-08-2004 de oude tarieven, waaronder het tarief van €40,50 voor een “vodafone 300” abonnement niet meer op de site vermeld wordt, mag ook hierdoor worden aangenomen dat het tarief van €37,50 valt onder “de meest recent bekend gemaakt prijslijst(en)” zoals genoemd in art. 6.1 AV.

Zodat u niet in gebreke bent bij het nakomen van de Algemene Voorwaarden, verzoek ik u bij deze dan ook per direct, mijn huidige Vodafone 300 abonnement a €40,50 te berekenen tegen het nieuwe tarief van €37,50, zonder ik hiervoor mijn abonnement een jaar dien te verlengen en/of de nieuwe algemene voorwaarden voor mij in werking treden. Hetzelvde verzoek ik u m.b.t mijn 25 sms-bundel.

Het gaat hierbij om het telefoonnummer $06-nummer met als klantnummer $klantnummer.

Ik hoop u bij deze genoeg geïnformeerd te hebben.
Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het ontvangen van dit schrijven.

Afwachtend op uw reactie verblijf ik,

Hoogachtend,
Deze brief gaat enkel op voor vodafone 300/500/1000/1500 aangezien de andere abo vormen niet in hun huidige vorm voorkomen in het nieuwe stelsel.
Geldt ook voor sms bundels (voor zover deze ook in nieuwe vorm bestaan).
Zelf natuurlijk even de persoonsgegevens invullen en het goede abbo erin vermelden.
indien ik hier dan negatief antwoord op zou krijgen, zou ik nog een brief over ontbinding kunnen sturen aangezien ze tekort schieten in de overeenkomst (nakoming AV).

EDIT: weet iemand de oude tarieven nog? weet niet zeker of vodafone 300 nou precies 40,50 euro was |:(

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 10:55 ]

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op 09 augustus 2004 @ 14:04:
Dus als ik het goed begrijp verandert er NIETS voor bestaande vodafone klanten?

Wat een pech...
dat is in ieder geval de bedoeling van vodafone, maar ze prutsen een beetje aan, en daardoor maken nogal wat abonnees toch kans op lagere tarieven/opzeggen etc.

was dit bij debitel ofzo geweest, dan had je no way kans gehad :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nou ik weet niet wat iedereen zit te piepen, maar ik heb net even met de klantenservice gebeld (aangezien de nieuwe tarieven / abo's etc op de website staan) om eventueel te kijken of ik mijn abo kan aanpassen en dat is geen probleem; je hoeft alleen maar een brief te sturen met je gewenste abo vorm, en dan wordt het aangepast......

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Gunner schreef op 09 augustus 2004 @ 14:38:
Nou ik weet niet wat iedereen zit te piepen, maar ik heb net even met de klantenservice gebeld (aangezien de nieuwe tarieven / abo's etc op de website staan) om eventueel te kijken of ik mijn abo kan aanpassen en dat is geen probleem; je hoeft alleen maar een brief te sturen met je gewenste abo vorm, en dan wordt het aangepast......
jup.. en dan wordt je een jaar verlengt én je kunt ook niet meer omlaag migreren..

nog een vraagje.. zijn de sms bundels ook in prijs veranderd? kan ik dat nog toevoegen aan de brief :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 14:51 ]

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Jammer, persoonlijk zou ik toch liever gaan voor het stoppen van het abo.
We zullen eens gaan zien, een vriendin van me heeft binnenkort een date met iemand van Vodafone. Dan zou ze es gaan navragen wat er geregeld kan worden ;)

Heerlijk die vrouwen.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 14:24:
EDIT: weet iemand de oude tarieven nog? weet niet zeker of vodafone 300 nou precies 40,50 euro was |:(
Vodafone Budget € 9,50 n.v.t.
Vodafone 60 € 16,50 60 gratis belminuten
Vodafone 120 € 23,50 120 gratis belminuten
Vodafone 180 € 29,50 180 gratis belminuten
Vodafone 240 € 35,00 240 gratis belminuten
Vodafone 300 € 40,50 300 gratis belminuten
Vodafone 500 € 58,50 500 gratis belminuten
Vodafone 1000 € 107,50 1000 gratis belminuten
Vodafone 1500 € 156,50 1500 gratis belminuten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 14:39:
[...]

jup.. en dan wordt je een jaar verlengt én je kunt ook niet meer omlaag migreren..

nog een vraagje.. zijn de sms bundels ook in prijs veranderd? kan ik dat nog toevoegen aan de brief :)
SMS bundels zijn ook in prijs verlaagt
DropDeadGorgeous schreef op 09 augustus 2004 @ 15:29:
Jammer, persoonlijk zou ik toch liever gaan voor het stoppen van het abo.
We zullen eens gaan zien, een vriendin van me heeft binnenkort een date met iemand van Vodafone. Dan zou ze es gaan navragen wat er geregeld kan worden ;)

Heerlijk die vrouwen.
Gast, ik werk er ook en het is me nog niet helemaal duidelijk maar dat komt denk ik omdat vrij ben 8)

Verwijderd

heeft iemand dan ook de oude lijst van de sms-tarieven? :)

Verwijderd

offtopic:
op TV loopt hier (natuurlijk) ook een draadje over. t-is er bijna net zo gezellig als hier :D

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

zoiezo vreemd als je dus vorige week abonnement hebt afgesloten je nu voor zelfde geld meer minuten krijgt.
hadden ze op z'n minst even kunnen waarschuwen lijkt me
(en helemaal zuur voor de mensen die afgelopen zaterdag abonnement hebben afgesloten?)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

DDX schreef op 09 augustus 2004 @ 16:31:
zoiezo vreemd als je dus vorige week abonnement hebt afgesloten je nu voor zelfde geld meer minuten krijgt.
hadden ze op z'n minst even kunnen waarschuwen lijkt me
(en helemaal zuur voor de mensen die afgelopen zaterdag abonnement hebben afgesloten?)
mja op zich kan ik daar niet zoveel moeite mee hebben, dat heb je met alles.
elektronica, auto's, en ook gewoon de meuk in de supermarkt.

• DDX
  • Nu online

DDX

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 16:32:
[...]

alleen is dat net even anders, daarvoor heb je al betaald
zoiezo waarschuwen veel winkels bij dure spullen dan wel even; je kan beter maandag terugkomen oid

Verwijderd

bij een abo heb je ook al een schuldbekentenis getekend.

en die nieuwe tarieven was ook al bekend dat ze eraan zaten te komen.

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 16:32:
[...]

Nou nee hoor, ik heb zaterdag een tent gekocht voor de vakantie.
Maar ik kreeg 80 euro korting omdat hij vanaf volgende week pas in de aanbieding komt. Dat hebben ze puur gedaan omdat ze al afwisten van de aanbieding.

Had Vodafone ook kunnen doen

Verwijderd

de uitzondering bevestigt de regel. in veel gevallen heb je gewoon pech gehad (ipod anyone?)

• DDX
  • Nu online

DDX

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 16:38:
bij een abo heb je ook al een schuldbekentenis getekend.

en die nieuwe tarieven was ook al bekend dat ze eraan zaten te komen.
maar normaal gesproken gelden nieuwe tarieven gewoon voor iedereen
(lijkt me ook niet meer dan normaal)

• P5ycho
Het grote probleem is dat er geen duidelijkheid is omdat de klantenservice niet precies weet wat men moet zeggen in zulke gevallen, en daar ook helemaal geen zeggenschap over heeft. Het vervelende is dat alles weer per brief moet gaan, wat een eeuwigheid duurt.

Verwijderd

Nou, je blijft bij je bestaande abo de mogelijkheid houden om die ene stap te migreren zoals normaal is. Als je naar de nieuwe bundels wil moet je: een jaar bijtekenen, een nieuw tegoed kiezen wat minimaal gelijk is aan de huidige en instemmen met de nieuwe AV. Opzeggen is dus NIET mogelijk.

Verwijderd

DDX schreef op 09 augustus 2004 @ 16:43:
[...]

maar normaal gesproken gelden nieuwe tarieven gewoon voor iedereen
(lijkt me ook niet meer dan normaal)
normaal is dat beide partijen zich gewoon aan het contract houden.

nieuwe tarieven hanteren zou wel aardig zijn van VF, maar dan krijg je altijd misbruik door opzeggers, en dat zijn ze blijkbaar beu.

Verwijderd

Brief aan vodafone even beetje bij geschaafd... lijkt mij klaar voor de post :)
Let op: geen brief voor opzegging, deze brief heeft als doel de nieuwe tarieven te krijgen voor mensen aangesloten vóór 09-08-2004.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 18:09 ]

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:09

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Toch een beetje vreemd, al die bovenstaande brieven om dingen op te zeggen danwel te wijzigen.

Hoe jammer het ook is, voor bestaande klanten veranderd er helemaal niets. Abo's blijven zoals ze zijn, tarieven blijven bestaan en ook de migratieregels blijven gelijk (binnen contractperiode 1 stap omlaag vb. 180 -> 120)

Als een bestaande klant wil meeprofiteren van de nieuwe tarieven kan deze:
1. verlengen van z'n abo waarbij automatisch een nieuwe abo vorm aangemeten wordt
2. abo wijzigen met het gevolg dat de contractsduur verlengd wordt voor 1 jaar
edit:
Let op: een van bovenstaande dingen doorvoeren betekent accepteren van de nieuwe AV. Hierin staat bijvoorbeeld dat het abonnement niet verlaagd kan worden, lager dan de oorspronkelijk aangesloten abonnementsvorm

Vooral dat tweede is natuurlijk een naaistreek, maar Vodafone zal gewoon zeggen "er verandert niets aan de huidige situatie van de bestaande klanten" ... tja, daar hebben ze geen ongelijk in

Bovendien, doordat Vodafone de tarieven voor bestaande klanten niet wijzigt is er geen reden om het huidige abonnement op te zeggen. (slim hoor :D )

[ Voor 24% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 09-08-2004 21:29 ]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 17:00:
Nou, je blijft bij je bestaande abo de mogelijkheid houden om die ene stap te migreren zoals normaal is. Als je naar de nieuwe bundels wil moet je: een jaar bijtekenen, een nieuw tegoed kiezen wat minimaal gelijk is aan de huidige en instemmen met de nieuwe AV. Opzeggen is dus NIET mogelijk.
Maar zou het voor mij dus wel mogelijk zijn om als Voda120-klant met SMS50 te migreren naar Voda150 met nieuwe SMS50, ZONDER bij te tekenen voor een jaar? (Dan ga ik immers naar een abo met meer belminuten.)
(Abo is precies even duur als mijn Voda120. Fijne vogels daar bij Voda, kun je als bestaande klant daar even moeilijk gaan doen om mee te profiteren van een concurrentiestrijd. Dit was dus mijn laatste Voda.)
Of moet ik dan nog 2 maanden wachten, totdat ik mijn abo 4 maanden heb en gratis kan switchen? (Zo zat het toch?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 21:31 ]

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:09

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 21:29:
[...]

Maar zou het voor mij dus wel mogelijk zijn om als Voda120-klant met SMS50 te migreren naar Voda150 met nieuwe SMS50, ZONDER bij te tekenen voor een jaar? (Dan ga ik immers naar een abo met meer belminuten.)
Nope, wijzigen naar de nieuwe abo vormen kan met 1. wijziging + 1 jr bijtekenen OF 2. Verlenging abo met 1/2 jaar mits abo in laatste 3 mnd van z'n contractstermijn is ;)

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Buzz_Lightyear schreef op 09 augustus 2004 @ 21:34:
[...]

Nope, wijzigen naar de nieuwe abo vormen kan met 1. wijziging + 1 jr bijtekenen OF 2. Verlenging abo met 1/2 jaar mits abo in laatste 3 mnd van z'n contractstermijn is ;)
Vodafone heeft de AVC (oude) gebroken, volgens mij.

Ik kan de tarieven voor mijn abo nergens meer vinden op www.vodafone.nl. Terwijl deze daar volgens de AVC wel aangeboden zouden worden. (Artikel 6.2)

Als ik zoek op "belvoorraad", dan vind ik wat. Als ik daarop klik, krijg ik de nieuwe tarieven in beeld. (En dat lijkt me weer in strijd met Artikel 6.1)

Voor zoeken op "smsvoorraad" gaat hetzelfde op.

Fijne tent. :( (BazzH gaat in de protestpen klimmen. Met niet zo vriendelijke brief alvast abo opzeggen per einde contract. Lucht toch op....)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 21:57 ]

Verwijderd

Ik ben het op 1 punt na helemaal eens met Vodafone. Deze manier om alles gescheiden te houden voorkomt allerlei opzeggingen. Lijkt me logisch aangezien er vroeger bij wijzigingen veel mensen vertrokken nadat er hele volksstammen via internet die mogelijkheid hadden ontdekt.

Maar waarom moeten de mensen die van de nieuwe tarieven willen profiteren verplicht met 1 jaar verlengen? Als ze gewoon stellen dat je bij het overstappen naar een BelTeGoed abonnement niet minder minuten mag nemen (dus niet verkapt downgraden) en akkoord moet gaan met de nieuwe voorwaarden (waar eigenlijk niets aan is veranderd, behalve de optie om te downgraden) lijkt mij dat al genoeg 'voorwaarde'. Echt geen stijl van ze. Bij de introductie van de nieuwe Hi € abonnementen deed KPN niet moeilijk en is mijn oude Hi 20 omgezet in een Hi € 20 zonder rare randvoorwaarden.

• DDX
  • Nu online

DDX

ze hebben wel overbruggingsperiode trouwens :
Als u in de periode 2 t/m 8 augustus op een (oud) Vodafone BelVoorraad
bent aangesloten, dan mag u zonder verlenging migreren naar een nieuw
(vergelijkbaar) TeGoed abonnement. Deze situatie geldt tot uiterlijk 18
augustus a.s.

Wij vragen u dan contact op te nemen met onze telefonische
klantenservice, bereikbaar via het gratis verkorte nummer 1200.
maar denk dat je dan meteen nieuwe algemene voorwaarden krijgt

Verwijderd

@BAZZH: sja, sew them zou ik zeggen. dikke kans dat je de volgende dag een envelop met de oude AVC op je deurmat vindt. weg rechtszaak.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 21:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 21:58:
@BAZZH: sja, sew them zou ik zeggen. dikke kans dat je de volgende dag een envelop met de oude AVC op je deurmat vindt. weg rechtszaak.
Wie heeft het daarover? Ik kan best alvast nu mijn contract opzeggen, per einde contractduur hoor. Of ik die brief nu of 3 maanden voor einde verstuur, dat maakt geen zak uit. Ik zit dan gewoon mijn contractje uit.

(In de Voorwaarden kun je ook, redelijkerwijs, lezen dat je om een simpele herstelbare fout niet kunt ontbinden namelijk.)

DDX: Waar heb je die info vandaan? Ik kan niks vinden op de site. (Alles wat met Voorraad te maken heeft, ook upgraden, linkt naar Beltegoed.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 22:11 ]

• DDX
  • Nu online

DDX

BazzH: mailtje naar vodafone gestuurd

Verwijderd

@DropDeadGorgeous

Hoe heb jij dat verwoord in je brief over dat artikel 2.2. in die nieuwe AV?

Maw, heb jij er bezwaar tegen om jou brief te posten? 8)

Mercie bienos.

Verwijderd

weer brief ge-edit :p zo is ie goed.. denk ik ;)

art. 2.2 nieuwe av kan je je moeilijk op beroepen, aangezien deze AV niet voor jou geld! indien dit wel zou zijn zou je namelijk ook gewoon kunnen opzeggen.

ga je em op de post doen? check dan eerst even zpellingsvouten... mijn spelling is verre van perfect :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 22:46 ]

Verwijderd

DDX schreef op 09 augustus 2004 @ 22:15:
BazzH: mailtje naar vodafone gestuurd
Ben benieuwd of de abonnees er ook nog een keer iets van horen. Bij Orange kon je zulke berichtjes lezen op je factuur bijvoorbeeld.

Edit:

Ik heb ze ook maar even een mail gestuurd met heel veel vragen (en opmerkingen over de site uiteraard). Dat invulformulier op de site is trouwens ook een lachertje. Halverwege de tweede alinea van mijn vragenmail zat ik al aan het maximum aantal tekens......

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 11:36 ]

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Zit nog te twijfelen over dat art. 2.2

Ze hebben het op de site nu netjes opgesplitst. Vrees dat het niet meer steekhoudend is.

• VDL
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

[missposted]

[ Voor 98% gewijzigd door VDL op 10-08-2004 12:00 ]

BVD MVG VDL

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

@mockingbird: Das een hele nette brief!

Volgens mij zijn inderdaad de abbo's 300 / 500 / 1000 / 1500 niet anders, behalve de prijs dan.
Want ze hebben dan misschien de naam wel veranderd, maar wanneer ik de naam van mijn huisdier verander, wordt het ook geen ander beetje.....?

Dus, is het hetzelfde abbo, met andere prijs en andere AVC's --> en dit zo m.i recht moeten geven op ontbinding.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Tnx Sjolmers .. ik ga em vandaag op de post doen.. als ik reactie krijg laat ik het hier wel weten :)
/me vreest standaard brief :(

• P5ycho
sjolmers schreef op 10 augustus 2004 @ 12:39:
@mockingbird: Das een hele nette brief!

Volgens mij zijn inderdaad de abbo's 300 / 500 / 1000 / 1500 niet anders, behalve de prijs dan.
Want ze hebben dan misschien de naam wel veranderd, maar wanneer ik de naam van mijn huisdier verander, wordt het ook geen ander beetje.....?

Dus, is het hetzelfde abbo, met andere prijs en andere AVC's --> en dit zo m.i recht moeten geven op ontbinding.
Dat geeft je eerder recht op de nieuwe prijzen met oude AV. Ik zou er maar niet op rekenen dat je kunt ontbinden.

Verwijderd

In plaats van allemaal nou een boze opzegbrief te schrijven en nul op het rekest te krijgen.

Waarom schrijven jullie niet een "nette" brief met daarin de vraag of Vodafone zo coulant zou willen zijn jullie het nieuwe tarief zonder verlenging aan te bieden. Coulant zijn ze volgens mij altijd wel geweest, en maybe it's you're lucky day. Mocht dat niet werken, schrijf dan die nutteloze opzegbrief...

Verwijderd

@ Adonispb©: misschien helpt het dat je even m'n brief leest.. dat is namelijk precies wat daarin staat ... lezen voor post ;)
P5ycho schreef op 10 augustus 2004 @ 13:36:
[...]

Dat geeft je eerder recht op de nieuwe prijzen met oude AV. Ik zou er maar niet op rekenen dat je kunt ontbinden.
ontbinden gaat je zo idd niet lukken. daarom ook het verzoek in mijn brief om mijn tarieven aan te passen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 14:15 ]

Verwijderd

Als je die brief nou eens niet ieder uur gaat zitten veranderen op de vorige pagina, hmz.

Anyway, het argument in die brief van tarieven op internet gaat niet meer op, zoals je bij DropDeadGorgeous hebt kunnen lezen...

Ik zou ze gewoon vragen, in plaats van dwingen.

Verwijderd

de brief is altijd geweest om tarieven te wijzigen hoor ... dus ik weet niet wat je zit te zwatsen met elk uur wijzigen :p (jah spelfouten enzo d'ruit.. en taalgebruik iets aanpassen, maar verder veranderd er weinig aan). zonde van de ruimte om hem iedere keer opnieuw te posten.

trouwens.. ik weet niet waar DropDeadGorgeous kijkt, maar ik kan nog steeds de oude tarieven niet vinden (hij heeft het waarschijnlijk over de opsplitsing van de AV's, welke al vanaf het begin opgesplitst waren!)

en ik heb het natuurlijk al gevraagd.. ks bellen.. maar je kunt gewoon enkel migreren bij verlenging én acceptatie van nieuwe AV!

EDIT: ik zal het je nog sterker vertellen, de vodafone klantenservice BEVESTIGD dat er geen oude tarieven meer op de site staan!

en hier dan nog de brief die ik op de post doe (en die dus niet meer geweizigd wordt) :
[Datum, Plaats]

[eigen NAW]

Vodafone Klantenservice
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Betreft: Aanpassing tarieven.

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de wijziging in de facturatie van de Vodafone tarieven per
9 augustus 2004, schrijf ik u deze brief. Na contact met de Klantencervice, via het nummer 1200/0654500100, is mij duidelijk gemaakt dat migratie naar de nieuwe tarieven die voor een vodafone 300 abbonement gelden niet mogelijk is, tenzij ik mijn contract zou verlengen met 1 jaar vanaf de eindatum van mijn huidig contract en de nieuwe Algemene Voorwaarden (AV) voor mij in werking treden.
Naar aanleiding van deze informatie wil ik u graag wijzen op artikel 6.1 en 6.2 van de “oude”, voor abonnementen afgesloten voor 9 augustus 2004 geldende, Algemene Voorwaarden;

"Artikel 6 Tarieven
1 De tarieven voor de geleverde Diensten en/of Zaken zijn aan Vodafone
verschuldigd volgens de meest recent bekend gemaakte Prijslijst(en). Over de te betalen tarieven worden BTW en andere van overheidswege opgelegde heffingen berekend.
2 De prijslijst(en) met de actuele tarieven zijn opvraagbaar op telefoonnummer
0800-0560 of 117 of (Vodafone iZi infolijn) 555, www.vodafone.nl en Vodafone, afdeling Customer Admin, Antwoordnummer 4200, 6400 VC Heerlen en verkrijgbaar bij verkooppunten van Vodafone.”

In Artikel 6.1 AV staat duidelijk beschreven dat Vodafone de tarieven moet berekenen via de meest recent bekende prijslijsten. Hieronder valt ook het nieuwe tarief voor een vodafone 300 abonnement, aangezien mij door de klantenservice is verzekerd dat het “oude” vodafone 300 abonnement enkel in prijs verschilt met het “nieuwe” vodafone 300 abonnement en het dus verder een eenzelvde abonnement betreft.
De meest recent bekend gemaakte Prijslijst(en) zijn zoals geschreven in art. 6.2 AV te vinden op www.vodafone.nl, waar enkel de nieuwe tarieven te vinden zijn. Zo ook bij abonnementsvorm “vodafone 300” waar het nieuwe tarief van €37,50 vermeld staat. Aangezien sinds 09-08-2004 de oude tarieven, waaronder het tarief van €40,50 voor een “vodafone 300” abonnement niet meer op de site vermeld worden, mag ook hierdoor worden aangenomen dat het tarief van €37,50 valt onder “de meest recent bekend gemaakt prijslijst(en)” zoals genoemd in art. 6.1 AV.

Zodat u niet in gebreke bent bij het nakomen van de Algemene Voorwaarden, verzoek ik u bij deze dan ook per direct mijn huidige Vodafone 300 abonnement a €40,50 te berekenen tegen het nieuwe tarief van €37,50, zonder ik hiervoor mijn abonnement een jaar dien te verlengen en/of de nieuwe algemene voorwaarden voor mij in werking treden. Hetzelvde verzoek ik u m.b.t mijn 25 sms-bundel.

Het gaat hierbij om het telefoonnummer [nummer] met als
Klantnummer [klantnummer].
Ik hoop u bij deze genoeg geïnformeerd te hebben.
Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het ontvangen van dit schrijven.

Afwachtend op uw reactie verblijf ik,

Hoogachtend,

[handtekening]

[naam]
zelf abbo's/tarieven vervangen natuurlijk! en de hyperlinks effe weghalen (die zet GOT er weer in, staat nogal knullig in een brief).

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 15:10 ]

• P5ycho
Ik denk dat ik ook maar een brief ga posten idd, mockingbird bedankt voor de opzet :).

Verwijderd

offtopic:
Er staat in ieder geval nog 2 spelfouten in: hetzelvde moet hetzelfde zijn en klantencervice moet klantenservice zijn. Ik zou Vodafone overal met een hoofdletter schrijven. Zo hoort het nou eenmaal en anders komt het best knullig over.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 14:58 ]

Verwijderd

^^ dat bedoel ik met mijn slechte spelling... ramp :p

Vodafone staat toch overal met een hoofdletter? behalve in "www.vodafone.nl" moet wel idd even de abbo vormen veranderen naar Vodafone ipv vodafone

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 15:04 ]

Verwijderd

Ok dan, andere argumenten dan. (Waarschijnlijk ook wat Vodafone gaat zeggen als ze weigeren).

De tarieven voor de geleverde Diensten en/of Zaken zijn aan Vodafone
verschuldigd volgens de meest recent bekend gemaakte Prijslijst(en).

De "Dienst/Zaak" waar we het hier over hebben is een Vodafone (in jouw geval) 300 BelVoorraad abonnement. De nieuwe Dienst/Zaak heet Vodafone 300 Bel TeGoed. Aangezien dit een andere Dienst/Zaak is, mag Vodafone andere tarieven hiervoor hanteren.

Niet alleen de naam is namelijk veranderd, ook de voorwaarden waaronder deze Dienst/Zaak wordt afgenomen. Aangezien deze voorwaarden slechter zijn dan die van de Dienst/Zaak Belvoorraad, is het te rechtvaardigen dat Vodafone minder vraagt voor deze Dienst/Zaak. Een ander punt is dat de meeste oude abonnementen (ik ben dat Dienst/Zaak meer dan zat, ik hoop jullie ook) niet meer worden aangeboden. Dit gesteld is Bel TeGoed toch zeker wat anders dan BelVoorraad.

Verwijderd

jup.. zulke dingen weet je al als je de brief schrijft :p we zullen eerst zien wat vodafone als reactie geeft (niet geschoten is altijd mis!)

1 fout maak je wel ;) de oude diensten/zaken :p worden nog steeds aangeboden, immers als ik wil migreren met mijn "oude"abo , dan moet ik migreren naar een stapje lager "oud" abo, waaruit blijkt dat ze nog steeds, enkel wel beperkt, worden aangeboden :)

KS heeft mij uitgelegd dat het verder dezelvde abbo's zijn.. dus dat verzin ik niet.. dat wordt mij verteld door hun nota bene!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 15:06 ]

Verwijderd

Don't blame yah.

Hmm, ben benieuwd...
Pagina: 1 2 3 Laatste